Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.001 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
42erik schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:38:
En dat vind ik het zorgwekkende hier... Het gezonde verstand levert een beter plan dan wat onze regering voorstelt... Dat is toch van de zotte... 😔
Als het gezonde verstand gemeengoed was en gevolgd werd hadden we geen maatregelen en overheidsingrijpen nodig gehad. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Gonadan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Vast wel. Net als wanneer mensen nu ineens overdag gaan afspreken in plaats van 's avonds. De maatregelen zijn om contacten te verminderen niet, om ze te verplaatsen. Iedereen die dan z'n gedrag zo gaat aanpassen om de maatregelen te omzeilen en zo nul komma nul vermindering in contacten gaat hebben hoeft niet aan te komen klagen als hij/zij kritiek krijgt. Dat is dan simpelweg terecht.

Je kunt er namelijk vanuit gaan dat er heel veel mensen zijn die zich zo gaan gedragen en dat daar dan opmerkingen over komen. Als je zelf maar één keer per week boodschappen doet en dat tijdstip moet verplaatsen dan weet je zelf ook wel dat je niet degene bent waar die kritiek voor bedoeld is en hoef je je het ook niet aan te trekken toch? ;)
Nee tuurlijk niet, als jij volgens de huidige regels, nog steeds net zoveel mensen ziet maar dan in de avond.
Wat is dan de toegevoegde waarde om juist die ruime vrijheid om dit in de avond te doen, naar overdag te zetten.
Ik zie nog steeds niet in wat het nut is van een avond klok, de groep die je daarmee raakt is minimaal. En dat is schieten met een kanon op een mug. Ik ga mij daar dan ook echt niet aan houden, en ik ga de boetes aanvechten. Dan mag de rechter toetsen of ik iemand kan besmetten als ik alleen over straat loop na half 9. Niemand, helemaal niemand. Tuurlijk betrek ik het op mijzelf want ik heb daar last van. Ik kan niet voor andere praten hoe zij erin staan.
Ik heb naar mijn mening al enorm veel ingeleverd, vind ik dat het waard? Tot zekere hoogte wel ja maar ook die koek is op een gegeven moment op.
Wat is de volgende stap? Allemaal een enkelband die 24/7 nagaat waar jij bent om maar te zorgen dat je niemand besmet. Want als de vrijheden steeds meer worden beperkt kan die stap ook wel onder de noemer van Corona.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:30

ThunderNet

Flits!

righthand schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Oh ik neem het OMT het niet kwalijk he, die doen hun werk zoals dat van hun verwacht wordt. Maar het zijn met name de verantwoordelijke ministers en ministeries en instellingen die maar niet hun verantwoordelijkheid nemen, sterker nog, deze alleen maar proberen te duiken om zo de eventuele latere politieke schade te kunnen duiken.

Wel avondklok instellen, maar vaccins spuiten doen we bij de GGD alleen gedurende kantoortijden 8)7.
Ik blijf me verbazen dat idd het vaccineren zo traag gaat. Blijkbaar kunnen we wel organiseren dat de halve bevolking op 17 maart door een comitee van 3 mensen gecontroleerd worden op identiteit en stemrecht.

Maar ik merk ook dat ik steeds minder bereid ben de regels te volgen, ik gaf er al gedeeltelijk een eigen draai/interpretatie aan (ook in overleg met ministerie van buitenlandse zaken trouwens).
Maar het wordt steeds uitzichtlozer, m'n beste vriendin die het momenteel erg zwaar heeft kan ik geen knuffel geven, de een of 2 avonden in de week dat ze even uit de ellende kan stappen worden nu ook weggehaald.
Eerst waren de berichten niet naar het buitenland tot half maart, nu wordt al gesproken over april. Zal mij niets verbazen als dat nog langer gaat duren.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Vast wel. Net als wanneer mensen nu ineens overdag gaan afspreken in plaats van 's avonds. De maatregelen zijn om contacten te verminderen niet, om ze te verplaatsen. Iedereen die dan z'n gedrag zo gaat aanpassen om de maatregelen te omzeilen en zo nul komma nul vermindering in contacten gaat hebben hoeft niet aan te komen klagen als hij/zij kritiek krijgt. Dat is dan simpelweg terecht.

Je kunt er namelijk vanuit gaan dat er heel veel mensen zijn die zich zo gaan gedragen en dat daar dan opmerkingen over komen. Als je zelf maar één keer per week boodschappen doet en dat tijdstip moet verplaatsen dan weet je zelf ook wel dat je niet degene bent waar die kritiek voor bedoeld is en hoef je je het ook niet aan te trekken toch? ;)
De rest trekt het zich ook niet aan, want ze houden zich prima aan de regels. Zolang de belangrijkste maatregelen niet meer dan "dringende adviezen" zijn, heb je weinig om mee te slaan. Het negeren van een advies is meestal vrij makkelijk goed te praten voor jezelf.

Blijkbaar is de gereedschapskist van de vakmannen niet toereikend gevuld om de klus op een efficiëntere manier aan te pakken. Ze hebben regels voor de randzaken, maar komen niet verder dan dringende adviezen voor een belangrijk deel van de kern. En dat blijft vrijblijvend, zo'n advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ThunderNet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Ik blijf me verbazen dat idd het vaccineren zo traag gaat.
Eigenlijk was dat wel een beetje te verwachten, we liepen in het begin al meteen achter op alle andere EU landen en dat zal voorlopig wel zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:47:
[...]

De rest trekt het zich ook niet aan, want ze houden zich prima aan de regels. Zolang de belangrijkste maatregelen niet meer dan "dringende adviezen" zijn, heb je weinig om mee te slaan. Het negeren van een advies is meestal vrij makkelijk goed te praten voor jezelf.

Blijkbaar is de gereedschapskist van de vakmannen niet toereikend gevuld om de klus op een efficiëntere manier aan te pakken. Ze hebben regels voor de randzaken, maar komen niet verder dan dringende adviezen voor een belangrijk deel van de kern. En dat blijft vrijblijvend, zo'n advies.
Precies. "Dringend advies" werkt alleen voor de meest brave burger.
Je merkt dat het op de weg bijvoorbeeld een heel stuk drukker is geworden. Veel werkgevers vertellen de werknemers: "Thuiswerken is slechts een advies en we hebben het op kantoor netjes geregeld, dus kom maar gewoon naar naar kantoor".

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:47:

Toch is dat feitelijk niet meer dan een bullshitexcuus om gewoon je zin te doen tot het echt niet anders kan. Het doet mij denken aan dat interview op TV met die vrouw die geen mondkapje wilde dragen omdat 'het moet', maar als het verplicht zou worden deed ze het wel. Wtf is dat nou weer voor redenatie. Maar wellicht heb je gelijk en denkt het halve land er zo over. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Uthog schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Nee tuurlijk niet, als jij volgens de huidige regels, nog steeds net zoveel mensen ziet maar dan in de avond.
Wat is dan de toegevoegde waarde om juist die ruime vrijheid om dit in de avond te doen, naar overdag te zetten.
Ik zie nog steeds niet in wat het nut is van een avond klok, de groep die je daarmee raakt is minimaal. En dat is schieten met een kanon op een mug. Ik ga mij daar dan ook echt niet aan houden, en ik ga de boetes aanvechten. Dan mag de rechter toetsen of ik iemand kan besmetten als ik alleen over straat loop na half 9. Niemand, helemaal niemand. Tuurlijk betrek ik het op mijzelf want ik heb daar last van. Ik kan niet voor andere praten hoe zij erin staan.
Ik heb naar mijn mening al enorm veel ingeleverd, vind ik dat het waard? Tot zekere hoogte wel ja maar ook die koek is op een gegeven moment op.
Wat is de volgende stap? Allemaal een enkelband die 24/7 nagaat waar jij bent om maar te zorgen dat je niemand besmet. Want als de vrijheden steeds meer worden beperkt kan die stap ook wel onder de noemer van Corona.
Dat laatste zal dan eerder in de vorm van een corona-app/paspoort worden ingevoerd. Geen vrijblijvende app meer zoals nu maar een verplichte zoals in o.a. China.

Het tempo waarin vrijheden worden ingenomen is schrikbarend in mijn ogen. Kijkende naar "fake-news" prima dat hier tegen ingegaan wordt echter wanneer er kritische en wetenschappelijk onderbouwde feiten aangeboden worden is dit al aangemerkt als fake-news en komt het niet eens voorbij. Daarnaast is er sprake van een angst-cultuur die in stand gehouden wordt door de overheid (alles is immers de schuld vd burger). In al deze maanden van ellende heb ik slechts een keer gehoord tijdens een persco. dat mensen ook gezond dienen te leven (expliciet en niet let op jezelf). Wanneer mensen voldoende vitamines en mineralen nemen is het kans op ernstig verloop van corona/influenza kleiner maar ook op latere leeftijd de kans op ouderdomsziekten ook kleiner (of later pas).
[...]

Ik blijf me verbazen dat idd het vaccineren zo traag gaat. Blijkbaar kunnen we wel organiseren dat de halve bevolking op 17 maart door een comitee van 3 mensen gecontroleerd worden op identiteit en stemrecht.

Maar ik merk ook dat ik steeds minder bereid ben de regels te volgen, ik gaf er al gedeeltelijk een eigen draai/interpretatie aan (ook in overleg met ministerie van buitenlandse zaken trouwens).
Maar het wordt steeds uitzichtlozer, m'n beste vriendin die het momenteel erg zwaar heeft kan ik geen knuffel geven, de een of 2 avonden in de week dat ze even uit de ellende kan stappen worden nu ook weggehaald.
Eerst waren de berichten niet naar het buitenland tot half maart, nu wordt al gesproken over april. Zal mij niets verbazen als dat nog langer gaat duren.
Ergens ben ik ook blij dat het prikken zo traag gaat. In andere landen waar het sneller gaat zijn al een flink *knip*Hierover meldt de pers echter niets... de NPO en RTL uitzendingen die ik heb gezien hebben niets gemeld hierover. Voor de cijfers hoeven we het niet te doen, deze zijn in een tal van landen niet anders dan bij ons.
Dergelijke stevige beweringen mag je onderbouwen met goede bronnen. Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 20-01-2021 10:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik vind het vreemd dat een avondklok er doorheen gedrukt word terwijl er veel tegengeluiden, kritiek en twijfels zijn;
Allereerst wordt de avondklok nu 20.30 ipv 20.00 uur?
https://www.telegraaf.nl/...k-schuift-een-half-uur-op

Dan krijg je Gommers die zegt: we kunnen het aan zonder avondklok.
https://www.telegraaf.nl/...-het-aan-zonder-avondklok

Dan krijg je Ernst Kuipers die het daar op reageert en zegt; die golf komt er ten gevolge van de Britse Variant, we moeten daarop een passende set maatregelen kiezen (heb ik gehoord van mijn Britse collega's)
https://www.telegraaf.nl/...ondklok-uitspraak-gommers

De Tweede Kamer die ernstige twijfels heeft bij deze ingrijpende maatregel:
https://www.telegraaf.nl/...-avondklok-totale-waanzin

Gisteren in Nieuwsuur werd al stilletjes doorgegeven dat de klok er hoe dan ook komt terwijl de handhaving totaal niet ingedekt is omdat de politie het al zo druk heeft.

Die golf ten gevolge van de Britse variant is hier is hier al geweest, want we hadden een maand terug cijfers richting de 10k per dag. Nu komen er nog steeds vliegtuigen uit de VK aan en word er gevreesd voor een golf in maart vooral dat laatste geloof ik niet, zeker niet met de huidige cijfers, die dalen nu al een aantal dagen.. dat is toch goed nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
link0007 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Ik begrijp nog steeds niet helemaal waar die weerstand tegen een avondklok vandaan komt. Wat doen mensen allemaal zo laat nog op straat? Feestjes? Thuisbezoek?

Dat mensen hier zoveel moeite mee hebben, geeft voor mij toch wel aan dat er nog genoeg rondlopen die de huidige maatregelen niet helemaal serieus nemen. Want als je gewoon lekker thuis blijft iedere dag, zoals het je betaamt, dan zal je weinig merken van die avondklok.

Ik vraag me steeds vaker af hoeveel maatregelen uberhaupt nodig waren geweest als mensen ze beter zouden opvolgen. Mijn vermoeden is dat we steeds strengere maatregelen moeten invoeren en afdwingen, omdat nog genoeg mensen de kantjes er van af lopen. Want als ik bijvoorbeeld kijk naar de huidige maatregelen, dan schrik ik er juist van hoe mild en vrijblijvend die nog zijn; je kan 14 bezoekers per week in je huis hebben! :X

Waar we heen moeten IMHO is max 2 mensen binnen ontmoeten per week. Maar ik vermoed dat een groot deel van de bevolking veel meer bezoek heeft dan dat. En daarom is die avondklok zo belangrijk.
Oorzaak en gevolg gaan hier alleen mis vind ik. Die 14 is wel rijkelijk veel ja in een pandemie. Ikzelf zit vanuit mijn sociale bezoeken al tijden op 1 keer per week 2 mensen bezoeken (of zij ons, en dat zijn al de hele tijd dezelfde). Als ik dat vergelijk met 14 vind ik dat ik het heel netjes doe. Alleen nu mag dat straks niet meer (als de 2e kamer ook niet logisch nadenkt), maar mag ik wel elke dag een ander bezoeken. Dat zou voor mij een beperking zijn, maar als ik doe wat mag is het juist slechter voor de verspreiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Grappig dat er nog steeds gewoon naar Nederland gevlogen kan worden vanuit bijvoorbeeld Engeland of Zuid Afrika, Zuid Amerika, enzovoorts.
En wij maar steeds meer beknot worden qua vrijheden. Zeer logisch allemaal...

Ik hoop dat er volgend jaar een parlementaire enquête komt die elke steen boven gaat krijgen over hoe er om gegaan is met de vrijheden tijdens de crisis. En dan geen excuses meer, maar alles kwijt raken wat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 10:47
Agent47 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:24:
[...]

Maat van mij heeft dat ook. Die heeft zijn vriendin nu gewoon in huis genomen, relatie was al een tijdje bezig.
Misschien dat jullie dat ook kunnen afstemmen? Weekend daar, doordeweeks bij jou of andersom.
Ook afhankelijk van eventuele huisdieren natuurlijk. :9
Ja, tuurlijk, er zijn zat "oplossingen" te bedenken. Maar wat is de meerwaarde van die nutteloze maatregel dan? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je een maatregel wilt die effect heeft moet je je er aan houden. Wanneer je zelf al besluit dat hij geen effect heeft en je er daarom niet aan gaat houden en andere ook stimuleert om dat te doen dan ben je er zelf onderdeel van als de maatregel niet werkt. Wordt het bijna een 'self-fulfilling prophecy' van.

De maatregel gaat contacten verminderen dus de maatregel gaat effect hebben, dat is niet te ontkennen. Of het voldoende is en of de groep die iedereen graag geraakt ziet worden genoeg geraakt wordt kunnen we niet voorspellen, dat is afwachten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

SonataArctica schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Ja, tuurlijk, er zijn zat "oplossingen" te bedenken. Maar wat is de meerwaarde van die nutteloze maatregel dan? 8)7
Dat illegale feesten hiermee hopelijk gesnoerd gaan worden. Het moet er eerder voor zorgen dat mensen het risico op die boete niet willen lopen. Die boete had veel hoger gemogen. Die 95 euro lapt iedereen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Gonadan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:40:
[...]

Als het gezonde verstand gemeengoed was en gevolgd werd hadden we geen maatregelen en overheidsingrijpen nodig gehad. ;)
Absoluut.

Ik voel veel weerstand tegen de dwang waarmee maatregelen zouden worden opgelegd, ook al voel ik weinig weerstand tegen om mijzelf te houden aan de maatregelen om besmetting en verspreiding tegen te gaan.

Eigenlijk heb ik geen probleem met de regering maar met een deel van mijn landgenoten.

Het enige dat ik meneer Rutte c.s. kwalijk neem, is dat hij zich laat verleiden tot uitspraken waarmee hij bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet.

Het beste voorbeeld daarvan was tijdens een protest tegen de maatregelen in Haarlem. Er werden bijvoorbeeld geen mondkapjes gedragen (een van de dingen waar tegen geprotesteerd). Rutte: "dit kan ik niet aan de horeca uitleggen".

Waarmee hij dus de horeca en de voorstanders van vlugge herfopening van de horeca opzet tegen de tegenstanders van de coronamaatregelen.

Die tegenstelling tussen de "doe-maar-niets" groep en de mensen die graag snel terugwillen uit de lockdown, die is er natuurlijk ook echt. Het is geen product van Rutte. Maar een regeringsleider zou zich nooit van deze trucendoos mogen bedienen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Ik ben ook geen voorstander van de avondklok. Heb liever dat men het thuiswerken verplicht en het aantal bezoekers thuis beperkt tot dezelfde 3 mensen in een week tijd.

Ergens snap ik die klok wel, maar ik had veel liever eerst de andere middelen gezien en een handhaving daarop. Als de politie een partij capaciteit kan vrijmaken om de avondklok te handhaven kunnen ze dat op diezelfde manier ook om 2 weken keihard de bestaande maatregelen te handhaven. Dat zet al zoden aan de dijk.

Maar hoe sommigen hier zich gedragen en uitlaten over die avondklok is beschamend te noemen. Ik had van sommigen van jullie wel beter verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik zet 3 kratjes bier (naar keuze) in, op het niet doorgaan (voorlopig?) van de avondklok.

Veel te veel weerstand op t moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:58
[...]

Dat komt omdat er nog niet zoveel vaccins geleverd zijn. Daar kan in Nederland niemand iets aan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:35

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Jouw gedrag is exact waarom het gaat leiden tot die enkelband. Zie je niet in dat je jezelf dan in de voet schiet?

Schijt hebben aan de beperkingen en dan klagen dat de maatregelen zwaarder worden 8)7

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Dat komt omdat er nog niet zoveel vaccins geleverd zijn. Daar kan in Nederland niemand iets aan doen.
Volgens de NOS ligt er genoeg klaar.

https://nos.nl/collectie/...prikken-we-er-niet-op-los

Het is gewoon, nu na weer een extra maand, nog steeds niet opgelost vanuit de regering.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 20-01-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonataArctica
Agent47 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Dat illegale feesten hiermee hopelijk gesnoerd gaan worden. Het moet er eerder voor zorgen dat mensen het risico op die boete niet willen lopen. Die boete had veel hoger gemogen. Die 95 euro lapt iedereen.
Misschien hadden ze dan die boetes op dat feesten niet omlaag moeten brengen naar 95. Maarja, dat kwam Grapperhaus natuurlijk niet zo goed uit.... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:56:
ik zet 3 kratjes bier (naar keuze) in, op het niet doorgaan (voorlopig?) van de avondklok.

Veel te veel weerstand op t moment.
Veel of geen weerstand die avondklok wordt er gewoon doorheen gedrukt hoor want: "de druk op de zorg wordt te groot als de Britse Variant de overhand neemt"
Die variant is hier al lang en breed, er wordt net gekeken welke variant iemand heeft, als men dat een halfjaar terug had gedaan dan waren hier ook al lang en breed mutaties aangetroffen die besmettelijker zijn dan versie 1.0.
Nu lijkt het erop dat het een maatregel inzetten is geworden en daarbij zoeken naar een passende reden/argument in plaats van andersom; een goede reden om een passende maatregel in te zetten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

SonataArctica schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Misschien hadden ze dan die boetes op dat feesten niet omlaag moeten brengen naar 95. Maarja, dat kwam Grapperhaus natuurlijk niet zo goed uit.... |:(
Volgens mij ging dat meer over een aantekening op je strafblad. Die had Grapperhaus anders namelijk ook gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

[...]

Ik begrijp nog steeds niet helemaal waar die weerstand tegen een avondklok vandaan komt. Wat doen mensen allemaal zo laat nog op straat? Feestjes? Thuisbezoek?

Dat mensen hier zoveel moeite mee hebben, geeft voor mij toch wel aan dat er nog genoeg rondlopen die de huidige maatregelen niet helemaal serieus nemen. Want als je gewoon lekker thuis blijft iedere dag, zoals het je betaamt, dan zal je weinig merken van die avondklok.

Ik vraag me steeds vaker af hoeveel maatregelen uberhaupt nodig waren geweest als mensen ze beter zouden opvolgen. Mijn vermoeden is dat we steeds strengere maatregelen moeten invoeren en afdwingen, omdat nog genoeg mensen de kantjes er van af lopen. Want als ik bijvoorbeeld kijk naar de huidige maatregelen, dan schrik ik er juist van hoe mild en vrijblijvend die nog zijn; je kan 14 bezoekers per week in je huis hebben! :X

Waar we heen moeten IMHO is max 2 mensen binnen ontmoeten per week. Maar ik vermoed dat een groot deel van de bevolking veel meer bezoek heeft dan dat. En daarom is die avondklok zo belangrijk.
Ik kan zat redenen bedenken:
-Onregelmatig werk (GGZ)
-Mantelzorg
-Boodschappen (reden 1, ik kan daarom niet altijd vroeger boodschappen doen)
-hond uitlaten (leg maar eens uit dat een hond opeens WEL binnen zijn behoefte moet doen? Als ik om 22u rond loop zie ik 2-3 mensen met hun hond, op flinke afstand... Hoezo gevaar?)
- sport (reden 1, niet altijd eerder mogelijk)

En dit zijn enkel mijn redenen. Daarnaast zijn er tal van alleenstaanden die eenzaamheid ervaren en hierdoor ook wegkwijnen. Dit heeft o.a. tot gevolg dat het aantal zelfdodingen het afgelopen jaar best wat hoger lag, ik vrees dat hiervan de piek nog moet komen... (afgelopen jaar geloof ik 1350 ipv 1275 in het jaar ervoor, als ik het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Toch is dat feitelijk niet meer dan een bullshitexcuus om gewoon je zin te doen tot het echt niet anders kan. Het doet mij denken aan dat interview op TV met die vrouw die geen mondkapje wilde dragen omdat 'het moet', maar als het verplicht zou worden deed ze het wel. Wtf is dat nou weer voor redenatie. Maar wellicht heb je gelijk en denkt het halve land er zo over. 8)7
Dat hebben we toch echt aan onszelf te danken. In Nederland zijn er regels, zodat we voordeel kunnen halen uit de zoektocht naar mazen en omwegen. Dat wordt de samenleving echt van bovenaf ingegeven. Ik snap best dat een deel van de mensen, die elke dag gewoon hard moeten werken voor niet zo heel veel (en dat zijn er véél), dan "fuck it" denken. Die zien "de elite" jaar in jaar uit voordeel halen uit het omzeilen en creatief gebruiken van regels (op vlakken waar ze zelf over het algemeen niet echt kansen hebben) en doen dat kunstje nu gewoon na.

Vanmorgen was er op de radio iemand met een website waar mensen zich kunnen opgeven om de hond van iemand anders uit laten. Website is al actief vanaf 2016. Heeft nu een gigantisch tekort aan.... leenhonden. Met een beetje mazzel kunnen alle beschikbare honden nu 3x per avond uitgelaten worden. :)
ShellGhost schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:53:
Grappig dat er nog steeds gewoon naar Nederland gevlogen kan worden vanuit bijvoorbeeld Engeland of Zuid Afrika, Zuid Amerika, enzovoorts.
En wij maar steeds meer beknot worden qua vrijheden. Zeer logisch allemaal...

[...]
Sterker nog, die mensen worden ook nog eens vrijgesteld van de avondklok. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2021 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Het is gewoon, nu na weer een extra maand, nog steeds niet opgelost vanuit de regering.
Reden waarom staat ook gewoon in het artikel:
Alle beschikbare vaccins direct inzetten is volgens het RIVM geen optie. "Dat komt doordat alle vaccins die er nu zijn, al in iemands arm zitten. Of er is een afspraak voor gemaakt", zegt een woordvoerder van het RIVM-vaccinatieprogramma.

Daar komt nog bij dat voor iedereen die wordt geprikt geldt dat er drie tot vier weken later een tweede dosis wordt toegediend. Het betekent dat er nu al zo'n 250.000 doses gereserveerd staan. "Daarbij wordt niet gegokt op toekomstige leveringen. We willen kunnen garanderen dat mensen hun tweede prik ook echt krijgen."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Heb je het ook gelezen?

Bijna alle dosis (250.000) zijn al gereserveerd om in iemands arm te gaan. De afspraken zijn gemaakt. Of wil je russisch roulette gaan spelen en hopen dat je tweede dosis wel op tijd binnenkomt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
[...]

Nogal logisch. Vrijwel alle vaccins die we nu op voorraad hebben zijn 2e dosissen of 1e dosissen waarvoor de afspraak tot prikken al gemaakt is.. Van alles wat we wekelijks geleverd krijgen gaat de helft direct een arm in, en de rest 3 weken later.

Die andere landen die al zover zijn hebben problemen met de 2e dosissen en hebben die uitgesteld, iets wat tegen de EMA en de fabrikant adviezen ingaat...

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 20-01-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Volgens mij ging dat meer over een aantekening op je strafblad. Die had Grapperhaus anders namelijk ook gehad.
"Soms strafblad bij overtreding
Wanneer u wordt veroordeeld voor een overtreding krijgt u pas een strafblad als er sprake is van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of een opgelegde boete van minimaal 100 euro. De meeste lichte strafbare feiten vallen niet onder het strafrecht. Het gaat hier voor het grootste deel om verkeersovertredingen. Voor deze overtredingen hoeft u niet meteen voor de rechter te verschijnen en krijgt u geen strafblad."

Laat die 95 euro nou net onder die 100 liggen...

Bron: https://www.ls-advocatens...0onder%20het%20strafrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Misschien dat ik het ergens gemist heb. Maar als de avondklok ingesteld gaat worden deze week, is dat dan ook tot 9 feb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Reden waarom staat ook gewoon in het artikel:

[...]
Maar dan lopen ze dus nog steeds ver achter en is er niet genoeg prikcapaciteit, anders hadden al die mensen met een afspraak vorige week al geprikt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
Standeman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Jouw gedrag is exact waarom het gaat leiden tot die enkelband. Zie je niet in dat je jezelf dan in de voet schiet?

Schijt hebben aan de beperkingen en dan klagen dat de maatregelen zwaarder worden 8)7
Luisteren is lastig voor jou of niet? Ik zeg nergens dat ik mij nergens aan ga houden. Er is een verschil tussen 1 ding niet doen en niks meer doen. Ik krijg het gevoel dat jij heel erg zwart-wit denkt, maar de wereld is ook grijs of rood.
Ik hou mij netjes aan de beperkte contacten, ik hou mij netjes aan de mondkapjes plicht. Omdat daar, oke het mondkapje wat minder, wel het nut van is aangetoond. Net als het afstand houden.
Een avondklok gaat NIKS opbrengen, de mensen die je ermee wil raken die kan je al aanpakken op andere manieren want feestjes zijn al verboden.

Dus concreet, het is schieten met een kanon op een mug. Het is gewoon symboolpolitiek van het huidige kabinet om even de ballen te laten zien. Terwijl daadwerkelijk krachtig ingrijpen niet durven met de verkiezingen zo voor de deur.

Gooi alles 3 weken compleet dicht. Bij de essentiële winkels enkel pick up, geen thuisbezorgingen of afhaal. Echt compleet alles dicht. Dus ook geen bezoeken. Verplicht thuiswerken behalve voor beroepen waarbij dit echt niet anders kan. Dat zou pas echt een maatregel zijn. Dan heb je ook perspectief, even 3 weken op een houtje bijten maar daarna zou je weer meer kunnen.
souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:05:
Misschien dat ik het ergens gemist heb. Maar als de avondklok ingesteld gaat worden deze week, is dat dan ook tot 9 feb?
De verwachting is van wel, dat die de huidige maatregelen volgt. Maar ervaringen uit het verleden zou ik niet verbazen dat dit ook verlengd word.

[ Voor 11% gewijzigd door Uthog op 20-01-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

SonataArctica schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:04:
[...]

"Soms strafblad bij overtreding
Wanneer u wordt veroordeeld voor een overtreding krijgt u pas een strafblad als er sprake is van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of een opgelegde boete van minimaal 100 euro. De meeste lichte strafbare feiten vallen niet onder het strafrecht. Het gaat hier voor het grootste deel om verkeersovertredingen. Voor deze overtredingen hoeft u niet meteen voor de rechter te verschijnen en krijgt u geen strafblad."

Laat die 95 euro nou net onder die 100 liggen...

Bron: https://www.ls-advocatens...0onder%20het%20strafrecht.
Ja maar het was toch 395 ten tijde? Dan had die toch echt een strafblad gehad. Daarom het bedrag verlagen, zodat dit niet het geval is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonataArctica
souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Ja maar het was toch 395 ten tijde? Dan had die toch echt een strafblad gehad. Daarom het bedrag verlagen, zodat dit niet het geval is..
Dat was ook precies mijn punt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Standeman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Heb je het ook gelezen?

Bijna alle dosis (250.000) zijn al gereserveerd om in iemands arm te gaan. De afspraken zijn gemaakt. Of wil je russisch roulette gaan spelen en hopen dat je tweede dosis wel op tijd binnenkomt?
250k is toch in een dag gedaan? 200 prikposten verspreid over NL, 5 prikkers per post, 30 patenten per prikker per uur, werkdag van 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Pat-Juh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Ergens ben ik ook blij dat het prikken zo traag gaat. In andere landen waar het sneller gaat zijn al een flink [mbr]*knip*[/]Hierover meldt de pers echter niets... de NPO en RTL uitzendingen die ik heb gezien hebben niets gemeld hierover. Voor de cijfers hoeven we het niet te doen, deze zijn in een tal van landen niet anders dan bij ons.
[mbr]Dergelijke stevige beweringen mag je onderbouwen met goede bronnen. Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid[/]
omdat bewerken niet meer kan:

https://edition.cnn.com/2...hs-norway-intl/index.html

https://www.msn.com/en-us...gic-reactions/ar-BB1cRVMe

liever voorzichtig zijn dan spijt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:55:
Ik ben ook geen voorstander van de avondklok. Heb liever dat men het thuiswerken verplicht en het aantal bezoekers thuis beperkt tot dezelfde 3 mensen in een week tijd.

Ergens snap ik die klok wel, maar ik had veel liever eerst de andere middelen gezien en een handhaving daarop. Als de politie een partij capaciteit kan vrijmaken om de avondklok te handhaven kunnen ze dat op diezelfde manier ook om 2 weken keihard de bestaande maatregelen te handhaven. Dat zet al zoden aan de dijk.

Maar hoe sommigen hier zich gedragen en uitlaten over die avondklok is beschamend te noemen. Ik had van sommigen van jullie wel beter verwacht.
Capaciteit vrijmaken _O-

Je hebt toch zelf ook wel door dat het niet het vrijmaken van capaciteit is maar het verschuiven van mensen van de ene tijd naar de andere tijd? Politiecapaciteit zit op sommige basisteams op een dusdanig niveau dat als ze een noodhulpmelding aan de ene zijde van het district hebben, je mag hopen dat er aan de andere zijde van het district niets gebeurd omdat er capaciteit beschikbaar is. Dus zullen we vooral even niet de illusie hebben dat er ineens meer blauw op straat is?

Thuiswerken verplichten ben ik het volledig met je eens, daar kun je de veiligheidsregio de ruimte geven om als steekproef te controleren of er al dan niet noodzaak is om op locatie te werken en of het veilig kan. Een soort dicht, tenzij... systeem. Dan zou een ochtendklok beter werken natuurlijk :+

Maar laten we vooral niet de illusie hebben dat mensen zich ineens aan de regels gaan want, avondklok. De mensen die zich nu al niet (willen) houden aan de maatregelen gaan dat bij een avondklok niet ineens wel doen.

Dit zal eerder de druppel zijn die voor een hoop mensen de emmer doet overlopen, en ook de bron zijn voor het "felle verzet" tegen de maatregel. Daarbij is er ook een kans dat dit gewoon averechts werkt, door extra drukte in supermarkten en op andere plekken. Die mensen die tussen 20.30 en 22.00 uur boodschappen deden moeten dat toch doen en zullen dan naar een drukker moment schuiven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:05:
[...]

Maar dan lopen ze dus nog steeds ver achter en is er niet genoeg prikcapaciteit, anders hadden al die mensen met een afspraak vorige week al geprikt kunnen worden.
Mjah, punt is.
Je gaat dan een organisatie opzetten die 200k prikken wegzet in een dag.
Maar vervolgens moeten die drie weken wachten op de tweede prik.

Dan liever en organisatie die op een steady tempo de binennkomende vaccins wegprikt.
Vind dat nou niet zo'n hele gekke.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
42erik schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:38:
[...]

En dat vind ik het zorgwekkende hier... Het gezonde verstand levert een beter plan dan wat onze regering voorstelt... Dat is toch van de zotte... 😔
Maar dat is het probleem nu net: hoewel een groot gedeelte van de Nederlanders (en eerlijk gezegd is dit overal ter wereld zo) zijn/haar gezond verstand gebruikt en b.v. denkt "hey, dat grote verjaardagsfeest met 20 gasten, laten we dat even niet doen", zijn er helaas nog genoeg mensen die helemaal niet zo denken, die denken dat de situatie overdreven is, het virus niets voorstelt, het allemaal verzonnen is etc.
Het jammer is dan dat de eerdere maatregelen, zoals het dringende advies om zoveel mogelijk thuis te werken, sociale (directe) contacten te beperken en niet teveel bezoek tegelijk te ontvangen, bij die groep niets uithalen. Ja.. dan moeten er maatregelen getroffen worden waardoor men kan handhaven, achter de voordeur kan/mag gelukkig niet. Maar nodig jij een hele vriendengroep uit voor een feestjhe, die mensen moeten toch een keer naar huis.

En ja helaas, alle anderen die wel al (vrij) netjes helpen om het virus de kop in te drukken zijn het lijdend voorwerp van iets als een avondklok. Een geweldige oplossing vind ik het ook verre van, de enige reden hiervoor is dat men (de politie) een duidelijk handvat krijgt om te handhaven tegen de uitzonderingen. Vraag is alleen of deze methode niet meer nadelen met zich meebrengt dan voordelen. Indien we nu in de zomer zaten, had ik direct gezegd dat de nadelen groter zijn dan de voordelen, omdat iedereen dan nog tot later in de avond buiten actief is (kinderen spelen, wandelen, fietsen etc.). Nu in januari is dat vele, vele malen minder zo.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Uthog schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:05:
[...]

Luisteren is lastig voor jou of niet? Ik zeg nergens dat ik mij nergens aan ga houden. Er is een verschil tussen 1 ding niet doen en niks meer doen. Ik krijg het gevoel dat jij heel erg zwart-wit denkt, maar de wereld is ook grijs of rood.
Ik hou mij netjes aan de beperkte contacten, ik hou mij netjes aan de mondkapjes plicht. Omdat daar, oke het mondkapje wat minder, wel het nut van is aangetoond. Net als het afstand houden.
Een avondklok gaat NIKS opbrengen, de mensen die je ermee wil raken die kan je al aanpakken op andere manieren want feestjes zijn al verboden.
. Ik ga mij daar dan ook echt niet aan houden, en ik ga de boetes aanvechten.
Je zegt het nergens?
Dus concreet, het is schieten met een kanon op een mug. Het is gewoon symboolpolitiek van het huidige kabinet om even de ballen te laten zien. Terwijl daadwerkelijk krachtig ingrijpen niet durven met de verkiezingen zo voor de deur.

Gooi alles 3 weken compleet dicht. Bij de essentiële winkels enkel pick up, geen thuisbezorgingen of afhaal. Echt compleet alles dicht. Dus ook geen bezoeken. Verplicht thuiswerken behalve voor beroepen waarbij dit echt niet anders kan. Dat zou pas echt een maatregel zijn. Dan heb je ook perspectief, even 3 weken op een houtje bijten maar daarna zou je weer meer kunnen.

[...]

De verwachting is van wel, dat die de huidige maatregelen volgt. Maar ervaringen uit het verleden zou ik niet verbazen dat dit ook verlengd word.
Alles 3 weken dicht? Dus eigenlijk een 'avondklok' 24/7 voor drie weken. Alle bedrijven plat leggen. Het beetje omzet dat de horeca nog heeft naar 0 brengen. En dat prefereer jij boven een avondklok voor twee weken, die je gaat negeren en aanvechten. Juist. Heel logisch. JIj wilt geen kanon op een mug, maar een ICBM.

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 20-01-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:07:
[...]

250k is toch in een dag gedaan? 200 prikposten verspreid over NL, 5 prikkers per post, 30 patenten per prikker per uur, werkdag van 8 uur.
Je vergeet even dat na de Pfizer je een kwartier onder toezicht moet staan (en dat dan nog wel Corona-proof)

Daarnaast is elke twee minuten een vaccinatie zetten, zeker met de Coronamaatregelen, best een uitdaging. Dat hou je ook geen dag vol als prikker.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Uthog schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Overlast, dat is de enige reden waarom het nu wel kan. Met name dan geluidsoverlast.
Als jij met 100 man binnen zit en geen geluid maakt, kunnen ze in feite niks.
Ah, dank je wel voor de info :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Je vergeet even dat na de Pfizer je een kwartier onder toezicht moet staan (en dat dan nog wel Corona-proof)
Stoeltjes anderhalve meter uit mekaar, masker af en kwartier zitten wachten..
Tenminste zo ging dat gisteravond bij mij :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het is niet meer te rijmen. De cijfers gaan gestaag naar beneden, dus de huidige maatregelen doen hun werk. Maar nee, omdat een arts die geen viroloog is, jankt om een avondklok gaan we die krijgen...
Ondanks dat een IC arts, die veel meer ervaring heeft op en werken met IC patienten, zeker het laatste jaar, zegt dat dit een maatregel is die niet genomen hoeft te worden.
Angst regeert in Den Haag. En angst is een zeer slechte raadgever. De afrekening gaat komen voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Uthog schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Overlast, dat is de enige reden waarom het nu wel kan. Met name dan geluidsoverlast.
Als jij met 100 man binnen zit en geen geluid maakt, kunnen ze in feite niks.
Ik zie ruimte voor een silent disco! >:)

[ Voor 35% gewijzigd door souljah1h op 20-01-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Mjah, punt is.
Je gaat dan een organisatie opzetten die 200k prikken wegzet in een dag.
Maar vervolgens moeten die drie weken wachten op de tweede prik.

Dan liever en organisatie die op een steady tempo de binennkomende vaccins wegprikt.
Vind dat nou niet zo'n hele gekke.
Als het een bedrijf was wat precies op capaciteit zijn werk moet doen om kostenefficiënt te werken zou je het inderdaad op deze manier moeten doen.

Maar als je miljarden per week pompt in steun omdat er mensen dood gaan aan een virus zou ik de risicogroep kosten wat kost zo snel mogelijk vaccineren.

De lockdown kost meer dan 3 miljard euro per week, een paar weken eerder uit de shit en de zorg en het onderwijs en de politie hebben de aankomende jaren genoeg budget om hun mensen eerlijk te betalen. Die 100 miljoen wat het kost om een mega prikoperatie op te zetten is in vergelijking peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Stoeltjes anderhalve meter uit mekaar, masker af en kwartier zitten wachten..
Tenminste zo ging dat gisteravond bij mij :+
Maar dan moet je dus per prikker (die er 30 per uur zou moeten doen, 7-8 per kwartier) 7-8 plekken aan ruimte hebben én moet er nog wel iemand bijstaan voor dat toezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Standeman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:10:
[...]

[...]

Je zegt het nergens?

[...]

Alles 3 weken dicht? Dus eigenlijk een 'avondklok' 24/7 voor drie weken. En dat prefereer jij boven een avondklok voor twee weken, die je gaat negeren en aanvechten. Juist.
Ja, lees hem nogmaals. Ik zeg dat ik mij niet aan de avondklok ga houden. De rest van de regels hou ik mij netjes aan.

En ja, ik ben voorstander van 3 weken alles dicht. Dat zet meer zoden aan de dijk dan dit slappe aftreksel van een beleid.
In die 3 weken kan niemand een kant op. De huidige regels laten teveel ruimte over voor eigen invulling. Toon als kabinet echt ballen en gooi alles 3 weken volledig op slot. Er is een lijst van uitzonderingen, die mogen de weg nog op. De rest niet. Dus ook niet in het weekend even naar het bos.
Verhoog ook gewoon weer de boetes, en ga die in stapjes omhoog doen bij de volgende overtreding.

Als je echt de contacten wil tegengaan dan moet je die stap zetten, daar ga ik het ook absoluut niet mee eens zijn maar als dat de enige reden is en ook voor max 3 weken dan ga ik daarin mee. Als er maar duidelijk is wat het doel is en wat je wil bereiken.
souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Ik zie ruimte voor een silent disco! >:)
Als jij het goed doet, word je niet gepakt inderdaad onder de huidige handhaving. Er mag namelijk niet achter de voordeur gehandhaafd worden. En als je dan zorg dat iedereen voor 8 uur binnen is en na 5 uur weg is mag het ook nog met het verplaatsen.

Laat wel zien hoe lek het systeem eigenlijk is hierin. Dat dit zou kunnen.
Gelukkig, is het overgrote deel van de mensen die dit niet doet. Het zou niet eens in mij opkomen om dit te doen eigenlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Uthog op 20-01-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Maar dan moet je dus per prikker (die er 30 per uur zou moeten doen, 7-8 per kwartier) 7-8 plekken aan ruimte hebben én moet er nog wel iemand bijstaan voor dat toezicht.
GGD Prikt en het Rode Kruis observeert.
Je bent het niet eens verplicht hè, je mag ook na vijf minuten opstaan en vertrekken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Als het een bedrijf was wat precies op capaciteit zijn werk moet doen om kostenefficiënt te werken zou je het inderdaad op deze manier moeten doen.

Maar als je miljarden per week pompt in steun omdat er mensen dood gaan aan een virus zou ik de risicogroep kosten wat kost zo snel mogelijk vaccineren.

De lockdown kost meer dan 2 miljard euro per week, een paar weken eerder uit de shit en de zorg en het onderwijs en de politie hebben de aankomende jaren genoeg budget om hun mensen eerlijk te betalen. Die 100 miljoen wat het kost om een mega prikoperatie op te zetten is in vergelijking peanuts.
Maar dat is dus het punt. Je bent niet een paar weken eerder uit de shit als de toelevering niet opschaalt. Dat maakt voor de lockdown niet zoveel uit.

Enige waar je een afweging in zou kunnen maken is of je die 200.000 (eigenlijk 100.000, aangezien het een gemiddelde over de komende weken is) mensen die weken eerder vaccineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Heb je het ook gelezen?

Klopt, maar waarom moeten mensen dan na het maken van een afspraak wachten? Waarom kunnen ze niet nu bellen en een uur later prikken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

[...]

Klussen in ons nieuwe huis straks? De hond uitlaten? Een rondje lopen omdat je de hele dag binnen hebt gezeten vanwege je werk? Boodschappen doen op een rustig tijdstip? Effectief sluit je hiermee werkenden gewoon voor 100% op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:14:
[...]

GGD Prikt en het Rode Kruis observeert.
Je bent het niet eens verplicht hè, je mag ook na vijf minuten opstaan en vertrekken....
Mijn dringende advies zou zijn om dat kwartier te blijven zitten. Een anafylactische shock is iets erger dan Corona ;)
Metro2002 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Klussen in ons nieuwe huis straks? De hond uitlaten? Een rondje lopen omdat je de hele dag binnen hebt gezeten vanwege je werk? Boodschappen doen op een rustig tijdstip? Effectief sluit je hiermee werkenden gewoon voor 100% op.
Want je werkt van 4.00 tot 20.30... (ik snap dat de inperking groot is, maar je houdt 16,5 uur over, trek je er drie uur af voor de nachtelijke uurtjes blijven het 13,5 uur)

Daarnaast zal de hond uitlaten een uitzondering zijn, zoals in alle landen met een avondklok.

[ Voor 45% gewijzigd door pagani op 20-01-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Maar dat is dus het punt. Je bent niet een paar weken eerder uit de shit als de toelevering niet opschaalt. Dat maakt voor de lockdown niet zoveel uit.

Enige waar je een afweging in zou kunnen maken is of je die 200.000 (eigenlijk 100.000, aangezien het een gemiddelde over de komende weken is) mensen die weken eerder vaccineert.
Ja en dat werkt door tot het eind van de rit, als je altijd 100k prikken (in NL is dat >2 weken) achterloopt ben je aan het eind later uit de shit.

En als de eerste 500k mensen geprikt zijn kan er al heel wat versoepeld worden, want dan is de grootste risicogroep al geprikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 20-01-2021 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Ja en dat werkt door tot het eind van de rit, als je altijd 100k prikken (in NL is dat >2 weken) achterloopt ben je aan het eind later uit de shit.
Niet mee eens. Als je alles wat binnenkomt weg weet te prikken over een maand of twee, heb je de achterstand prima ingelopen.
[...]

De hond uitlaten is gewoon uitgesloten :)

Hier overigens een eerder uitgelekt document:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-nvyaqokTXnwf0bEneI-vxQNCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uOsSOofOrpOvqKPLXPgU4jaV.png?f=fotoalbum_large

van:
https://twitter.com/YorickB/status/1338818760891830273

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2021 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

op andere onderwerpen kennen we de wet + gedoogbeleid

Mogelijk voor de avondklok ook een optie.

De argumenten voor en tegen zijn intussen wel aardig langsgekomen. Het is inderdaad niet bedoeld om de brave hardlopende burger te pesten maar om andere zaken aan te pakken. Een juridische stok dus.

Willekeur ligt op de loer, dat besef ik me, maar een beetje door laten schemeren dat excessen direct beboet worden en in sommige gevallen een waarschuwing gegeven wordt en personen die overduidelijk in hun eentje zijn in beginsel niet de focus van handhaving hebben zou al wat kou uit de lucht halen.

Een hardloper buiten zie ik overigens niet als signaal naar wie dan ook om een maatregel te negeren, dat is wat mij betreft wat te zwart wit.

verder blijf ik principieel tegen, maar heb ook een pragmatische instelling die zich aan kan passen naar regels waar ik principieel tegen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
[...]

En dat laatste willen ze want men gaat nog te veel naar kantoor.
Gisteravond in Nieuwsuur werd gezegd dat van de besmettingen er bij 60% de bron is onderzocht en van die 60% blijkt dat ruim 16% op werk ontstaat. epidemioloog van het LUMC zei dat daar nog veel winst te behalen viel door thuiswerken. Nu ben ik zelf hard gaan nadenken omdat die beste man ook zei dat dat getal nooit 0% gaat worden want zorgpersoneel, politie etc kan niet vanuit huis werken maar hij was van mening dat het gros thuis moest blijven...
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Mijn dringende advies zou zijn om dat kwartier te blijven zitten. Een anafylactische shock is iets erger dan Corona ;)
Ik heb dan ook een kwartier Candy Crush op mijn telefoon zitten spelen voordat ik ben vertrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Niet mee eens. Als je alles wat binnenkomt weg weet te prikken over een maand of twee, heb je de achterstand prima ingelopen.
Alles wat je eerder prikt, zorgt voor minder kans van virus overbrengen.

Dus als je deze week 10k risicogroep mensen vaccineert heb je geen avondklok nodig om 1000 jongeren per week van hun feestje weg te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Misschien makkelijk als je verder weinig verplichtingen hebt overdag, maar er zijn genoeg mensen die werken en/of thuis onderwijs geven en op babies passen en om 20:00 's avonds dag in dag uit eindelijk iedereen op bed hebben liggen en dan nog even buiten willen afkoelen. Even wandelen / hardlopen / fietsen /de hond uitlaten. Deze kleine momentjes helpen ons er doorheen en zorgen dat we ons wel aan alle andere maatregelen kunnen houden.

Avondklok heeft niks met bezoek te maken. Als je wilt dat mensen geen bezoek ontvangen moet je dat verbieden. Ik heb doe niemand kwaad als ik 's avonds alleen nog een rondje hardloop, dat is dus ook niet te verdedigen.

Net als met het sluiten van de basisscholen, dat werd gedaan om mensen dwingen thuis te werken. Ja het werkt lekker thuis met je kids die je les moet geven en waarop je moet passen. Pak dan de kern aan, verplicht thuiswerken met boetes en probeer het niet via een omweg af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:55
Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:21:
[...]
Ik heb doe niemand kwaad als ik 's avonds alleen nog een rondje hardloop, dat is dus ook niet te verdedigen.

Net als met het sluiten van de basisscholen, dat werd gedaan om mensen dwingen thuis te werken. Ja het werkt lekker thuis met je kids die je les moet geven en waarop je moet passen. Pak dan de kern aan, verplicht thuiswerken met boetes en probeer het niet via een omweg af te dwingen.
Maar daar ligt juist een kern van het probleem, bezoek thuis is amper te verbieden en te controleren. Dus kiezen ze er nu voor om gewoon iedereen die zonder goede reden op straat is aan te pakken. Veel makkelijker natuurlijk.

Het grootste probleem is te weinig capaciteit voor handhaving, daar gaan we niets aan kunnen veranderen voorlopig ben ik bang. Dus dan het handhaven maar makkelijker maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Die waren al illegaal, dus hoe helpt dit daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

42erik schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Die waren al illegaal, dus hoe helpt dit daarbij?
Als je iemand met een krat pils over straat ziet fietsen na 20:00 weet je genoeg toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04:51
Agent47 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Als je iemand met een krat pils over straat ziet fietsen na 20:00 weet je genoeg toch.
Daarom gaan ze nu om 19:30 fietsen.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Rechtsongelijkheid. Ik ga 's avonds niet meer weg (deed ik al niet pre-2020) maar het idee dat ze zoveel uitzonderingen hebben zonder goede redenen. En dan de controle die gedaan moet worden wat natuurlijk niet overal even goed gedaan zal kunnen worden. Ik heb het afgelopen jaar nog nooit 1 politie agent gezien bij ons, bijvoorbeeld. En ik werk sinds maart al full-time thuis, zit op de begane grond en kijk uit op de openbare weg...

Ik ben niet per definitie tegen die avondklok, 8 uur met al die uitzondering is gewoon niet goed.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit is wel degelijk in het nieuws geweest. En ook al 'ontkracht' (ook al in je aangehaalde CNN-bericht). In Noorwegen zijn ze begonnen met o.a. verpleeg-/verzorghuizen, naar het zich laat aanzien ook bij zeer zwakke bewoners. Overlijden na een vaccin is wat anders dan overlijden door een vaccin. In Nederland adviseert Verenso niet te vaccineren bij mensen die min of meer op hun sterfbed liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TIGER1125 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Capaciteit vrijmaken _O-

Je hebt toch zelf ook wel door dat het niet het vrijmaken van capaciteit is maar het verschuiven van mensen van de ene tijd naar de andere tijd? Politiecapaciteit zit op sommige basisteams op een dusdanig niveau dat als ze een noodhulpmelding aan de ene zijde van het district hebben, je mag hopen dat er aan de andere zijde van het district niets gebeurd omdat er capaciteit beschikbaar is. Dus zullen we vooral even niet de illusie hebben dat er ineens meer blauw op straat is?
Het capaciteit uitbreiden voor de politie is net zo'n probleem als IC-capaciteit uitbreiden in ziekenhuizen, dat zou @LZ86 kunnen begrijpen lijkt me.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Zingo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Maar daar ligt juist een kern van het probleem, bezoek thuis is amper te verbieden en te controleren. Dus kiezen ze er nu voor om gewoon iedereen die zonder goede reden op straat is aan te pakken. Veel makkelijker natuurlijk.

Het grootste probleem is te weinig capaciteit voor handhaving, daar gaan we niets aan kunnen veranderen voorlopig ben ik bang. Dus dan het handhaven maar makkelijker maken.
Maar dat is de verkeerde weg, omdat zij niet kunnen handhaven, komt er een regel die voor veel mensen die zich al sinds het begin aan de maatregelen houden, de economie draaiende houden en de volgende generatie opleidt een nieuwe maatregel, die zo beperkend is dat het voor velen weleens de druppel zou kunnen zijn.

Ze moeten van hun probleem, natuurlijk niet ons probleem maken, wij doen al genoeg. Je moet ook draagvlak houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Laguna schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:00:
[...]

Zeker in tegenstelling tot Ernst Kuipers, man wat een tenenkrommend verhaal bij OP1 bij het toelichten van de dreiging van de Britse variant. Eerst met een model waarin een doemscenario getoond wordt waarbij uiteraard niemand aan tafel vraagt: is er in dat model ook rekening gehouden met de uitrol van de vaccinaties? Om vervolgens het verloop in het VK aan te halen, waarbij hij totaal voorbij gaat aan het feit dat ze ruim 3 weken amper maatregelen hadden (zelfs pubs en restaurants open) en dan concluderen ja dat kan ons ook gebeuren. Sorry hoor maar dan neem ik je niet (meer) serieus.
Zijn tijdlijn was ook erg warrig en het leek wel alsof ie 1-2 weken geleden was gestopt met het volgen hoe het daar ging (na zijn 'gesprekje' met Levi).
klaaas schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Als er inderdaad gekozen wordt voor 1 persoon lijkt mij idd de achterliggende gedachte dat het nu even niet de tijd is voor gezelligheidsbezoekjes. De ruimte die er is voor bezoek is enkel om om te kunnen zien naar de zwakkeren in de samenleving. Maar krijg dat maar eens gecommuniceerd. Op basis van de ervaringen met eerdere maatregelen gaan dat soort achterliggende motieven direct verloren in de ophef over de maatregel zelf.

En dat begint al met het idee dat 1 of 2 personen niet zo'n verschil maakt. In principe start je dan al met een hellend vlak en de stap nee 2+2+kinderen onder de zoveel jaar is dan natuurlijk snel gemaakt. En hoe je het ook wendt of keert: de kas dat er in zo'n samenstelling iemand rondloopt die net besmettelijk is maar nog geen (amper) symptomen heeft is natuurlijk gewoon groter dan bij een 1:2 bezoek.
1 huishouden voorkomt rare situaties dat het gezin niet naar oma mag, maar oma wel naar het gezin. Het huishouden woont toch al bij elkaar, dus of er nou één of twee zijn, maakt dan ook niet uit.

Olifant in de kamer is natuurlijk wel de kantooromgeving (eigenlijk geïllustreerd door de dagelijkse talkshows). Daar komen rustig 0-10 personen bij elkaar.
Agent47 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:10:
Omtrent mogelijk nieuwe maatregelen:

"Daarnaast gaat het kabinet strengere eisen stellen aan mensen die naar ons land reizen. Zij moeten nu al een negatieve testuitslag tonen voor vertrek, maar moeten straks ook nog een sneltest doen. Bovendien kan de overheid waarschijnlijk straks dwangsommen of boetes opleggen aan mensen die niet in quarantaine gaan, wanneer zij of naasten zijn besmet."

Dit hadden ze al veel en veel eerder moeten doen. Schiphol loopt over als ik mensen hoor.
De staat is daar grootaandeelhouder. In eigen vlees snijden kost toch wat meer moeite.
[...]

Serieus? Het topic gaat over niks anders de afgelopen week. :P
klaaas schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Maar als je er 1 gezin van maakt dan vertroebelt dat je boodschap. Dan is bezoek voor de gezelligheid dus toch toegestaan. En je krijgt dan gewoon situatie waarin het ene gezin met 3 kinderen op bezoek gaat bij het gezin met 2 kinderen. Dan heb je het toch weer over 9 mensen bij elkaar.
De mentale gezondheid is ook een ding.
BoB_HenK schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Alsof 5 mensen in een studio te vergelijken is met 300 man in een kerk 8)7

[...]

Wellicht licht de waarheid in het midden? Korte openingstijden leidt ongetwijfeld tot meer drukte, maar wellicht kan de grote groep die dagelijks of om de dag gaat eens voor 4 dagen tegelijk boodschappen doen?
5? Inclusief productie, camera, regie, gebouwfaciliteiten en de 2 batches gasten heb je het zomaar 30+ mensen.
DutchCommando schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat Arnold Bosman goed verwoord waarom het OMT de schuld geven niet logisch is:

"Het is frustrerend. Wanneer je specialist bent in epidemische response, ken je de waarde van al die gereedschappen, de prijs, maar ook het resultaat, indien gebruikt door een vakman

In 2020 wilde het kabinet een 'doe het zelf' benadering

In plaats van 'goed luisteren' naar de experts, hadden ze de klus uit handen moeten geven

Als een draagmuur in je huis het begeeft, zorg je dat een ervaren aannemer de coördinatie van het herstel op zich neemt

Nu mocht die alleen zijn gereedschapskist afgeven, en knarsetandend toezien hoe elk instrument in onkundige handen, te laat en met twee linker handen werd bot geslagen op de groeiende puinhoop

En nog steeds is er geen coördinerend aannemer aangesteld."

https://twitter.com/bosmana/status/1351797645514317824
Die heeft natuurlijk wel bakken boter op zijn hoofd. De door het RED-team geliefde maatregelen worden al even uitgerold en toen...?
[...]

Dat is een leuk frame geweest om dit soort maatregelen in te voeren. Om hoeveel gaat dat werkelijk? Niemand die het weet. De groep 50-59 staat vlak achter de groep jongeren qua besmettingen en zullen wat minder illegale feesten afgaan. Toch wordt de jeugd nu misbruikt om dit door te drukken.
t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Absoluut.

Ik voel veel weerstand tegen de dwang waarmee maatregelen zouden worden opgelegd, ook al voel ik weinig weerstand tegen om mijzelf te houden aan de maatregelen om besmetting en verspreiding tegen te gaan.

Eigenlijk heb ik geen probleem met de regering maar met een deel van mijn landgenoten.

Het enige dat ik meneer Rutte c.s. kwalijk neem, is dat hij zich laat verleiden tot uitspraken waarmee hij bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet.

Het beste voorbeeld daarvan was tijdens een protest tegen de maatregelen in Haarlem. Er werden bijvoorbeeld geen mondkapjes gedragen (een van de dingen waar tegen geprotesteerd). Rutte: "dit kan ik niet aan de horeca uitleggen".

Waarmee hij dus de horeca en de voorstanders van vlugge herfopening van de horeca opzet tegen de tegenstanders van de coronamaatregelen.

Die tegenstelling tussen de "doe-maar-niets" groep en de mensen die graag snel terugwillen uit de lockdown, die is er natuurlijk ook echt. Het is geen product van Rutte. Maar een regeringsleider zou zich nooit van deze trucendoos mogen bedienen.
Het valt mij op dat als je niet eens bent je al heel snel in het wappiekamp geplaatst wordt. Dat wil men niet, dus men uit zijn ongenoegen hier of op social media en daar blijft het wel bij. Eens in de zoveel tijd komt er een influencer die zichzelf voor schut mag zetten in een talkshow en daarmee is dat geluid ook weer weggedrukt. De kranten zijn ook erg mild op het beleid en schrijven het publiek naar de maatregelen toe. Gisteren in Op1 waren de Binnenhof journalisten niet echt onder de indruk van de rede van Omtzigt. Die zagen zich als verslaggever en niet als journalist.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij tegenstaat aan de avondklok is dat ik sterk beperkt word in mijn vrijheid.. Het doel is bezoek en feestjes voorkomen. Prima, maar ik ga graag juist een uurtje wandelen tussen 8 en 9. Waarom niet gewoon checken achter de voordeur. Daarnaast verwacht ik dat de supermarkten veel drukker zijn tussen 6 en 8. Ik ga nu bewust naar de supermakrt tussen 9 en 10. Kan ik lekker rustig inkopen doen. Nu ga ik er niet aan ontkomen dat ik tussen 6 en 8 in de volle drukte moet gaan. 's ochtends is geen optie (want "ouderen"-uurtjes tussen 7 en 9) en ik moet gewoon werken. Ipv van meer spreiden... gaan we het dus concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Gunner schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Het capaciteit uitbreiden voor de politie is net zo'n probleem als IC-capaciteit uitbreiden in ziekenhuizen, dat zou @LZ86 kunnen begrijpen lijkt me.
Niet lullig bedoeld, maar iedereen kan bij de politie gaan werken bij wijze van. Ik zie een mooie rol voor mensen met een bijstandsuitkering en participatiewet. Een IC'er vraagt toch om een specifieke vaak duurdere opleiding.

[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 20-01-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
TIGER1125 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Capaciteit vrijmaken _O-

Thuiswerken verplichten ben ik het volledig met je eens, daar kun je de veiligheidsregio de ruimte geven om als steekproef te controleren of er al dan niet noodzaak is om op locatie te werken en of het veilig kan. Een soort dicht, tenzij... systeem. Dan zou een ochtendklok beter werken natuurlijk :+

Maar laten we vooral niet de illusie hebben dat mensen zich ineens aan de regels gaan want, avondklok. De mensen die zich nu al niet (willen) houden aan de maatregelen gaan dat bij een avondklok niet ineens wel doen.

Dit zal eerder de druppel zijn die voor een hoop mensen de emmer doet overlopen, en ook de bron zijn voor het "felle verzet" tegen de maatregel. Daarbij is er ook een kans dat dit gewoon averechts werkt, door extra drukte in supermarkten en op andere plekken. Die mensen die tussen 20.30 en 22.00 uur boodschappen deden moeten dat toch doen en zullen dan naar een drukker moment schuiven.
Dus als ik even een verdacht pakketje meld aan de andere kant van de wijk kan ik rustig hardlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar iedereen kan bij de politie werken bij wijze van. Een IC'er vraagt toch om een specifieke vaak duurdere opleiding.
Dat begrijp ik, maar geen capaciteit is nog steeds geen capaciteit. Verder heb ik wel ergens gelezen dat iemand specialiseren tot IC-verpleegkundige al dan niet gespecialiseerd tot corona-taken ook geen jaren hoeft te duren. maar goed, ook die mensen zijn er niet en zal ook leiden tot problemen elders.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 20-01-2021 10:42 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Dus als ik even een verdacht pakketje meld aan de andere kant van de wijk kan ik rustig hardlopen?
Waarschijnlijk wel. Zal vast een toestroom van valse meldingen komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:15:
[...]

[...]

Want je werkt van 4.00 tot 20.30... (ik snap dat de inperking groot is, maar je houdt 16,5 uur over, trek je er drie uur af voor de nachtelijke uurtjes blijven het 13,5 uur)
Ja ik ga voortaan om 4u 's ochtends een rondje lopen, uitstekend idee. Ohnee wacht, dan slaap ik.
ik slaap tot ongeveer 7u 's ochtends en ben rond 8u aangekleed en ontbeten en heb ik mijn werkplek klaarstaan dan heb ik nog een half uur 's ochtends. In die tijd kan ik nog niet eens naar ons lokale park heen en weer fietsen.

's avonds zijn we meestal klaar met eten / afruimen rond 7u 's avonds.
Dan hou je dus maar liefst 2 uur per dag over om naar buiten te mogen. Als je kinderen hebt is het nog minder omdat je daar 's ochtends en 's avonds ook nog even mee bezig bent.

Dat is dus effectief mensen de hele dag opsluiten ja.
Mrjraider schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:18:
[...]

En dat laatste willen ze want men gaat nog te veel naar kantoor.
En wanneer gaan die mensen naar kantoor? Overdag ja.
Of je nu thuiswerkt of niet, je benadeeld werkenden en mensen met kinderen onevenredig hard.

[ Voor 13% gewijzigd door Metro2002 op 20-01-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Metro2002 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Ja ik ga voortaan om 4u 's ochtends een rondje lopen, uitstekend idee. Ohnee wacht, dan slaap ik.
ik slaap tot ongeveer 7u 's ochtends en ben rond 8u aangekleed en ontbeten en heb ik mijn werkplek klaarstaan dan heb ik nog een half uur 's ochtends. In die tijd kan ik nog niet eens naar ons lokale park heen en weer fietsen.

Dan hou je dus maar liefst 2 uur per dag over om naar buiten te mogen. Als je kinderen hebt is het nog minder omdat je daar 's ochtends en 's avonds ook nog even mee bezig bent.

Dan moet je je dag anders gaan inrichten als dat mogelijk is, het vergt wat aanpassing. Maar het is maar tot 9 feb toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 08:36
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:40:
Wat mij tegenstaat aan de avondklok is dat ik sterk beperkt word in mijn vrijheid.. Het doel is bezoek en feestjes voorkomen. Prima, maar ik ga graag juist een uurtje wandelen tussen 8 en 9. Waarom niet gewoon checken achter de voordeur. Daarnaast verwacht ik dat de supermarkten veel drukker zijn tussen 6 en 8. Ik ga nu bewust naar de supermakrt tussen 9 en 10. Kan ik lekker rustig inkopen doen. Nu ga ik er niet aan ontkomen dat ik tussen 6 en 8 in de volle drukte moet gaan. 's ochtends is geen optie (want "ouderen"-uurtjes tussen 7 en 9) en ik moet gewoon werken. Ipv van meer spreiden... gaan we het dus concentreren.
Inderdaad plus dat het middel niet het feitelijke probleem oplost omdat de pakkans te laag is en de sanctie niet genoeg afschrikt. Als je die illegale feestjes wilt voorkomen moet je gewoon €5000,- boete / 6 weken hechtenis + strafblad erop zetten. Dan denken de meeste jongeren / studenten wel drie keer na voor ze er heen gaan. € 95,- is goedkoper dan een dagticket voor PinkPop :P

Verder vind ik het dus ook krom dat je straks om 9 uur wel eten mag laten bezorgen door de grote graaier Thuisbezorgd maar wil je je lokale cafetaria steunen door lopend even je eten op te halen dan mag dat niet. Terwijl het qua bestemmingsgevaar allemaal geen reet uitmaakt. Juist deze uitzonderingen zorgen voor nog minder draagvlak bij de "brave burgers" ben ik bang van.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Dan moet je je dag anders gaan inrichten als dat mogelijk is, het vergt wat aanpassing, maar het is maar tot 9 feb toch?
Het is toch veel leuker denken in problemen dan in oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Jup. Eten koken, afwassen, huishouden, eventuele kinderen en huisdieren heb je dan nog. Gaat hem niet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
[...]

Eens, ik werk al sinds maart 2020 thuis, ben nog geen 1x op kantoor geweest. Vaak ga ik rond 21:00 hardlopen of wandelen. Dat mag dus niet meer. Zoon ligt om 19:30 op bed en voor dat alles opgeruimd is dan is het na 20:00

Ben altijd voorstander geweest van de maatregelen en klaag niet snel maar een avondklok gaat mij ook te ver.

Voor 95 euro wil ik het er nog wel op aan laten komen bij de rechter als ik om 21:00 een rondje ga hardlopen achteraf

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 20-01-2021 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Het is toch veel leuker denken in problemen dan in oplossingen?
ongeveer net zo leuk als elk probleem te bagatelliseren en voorzien van een al dan niet werkbare 'oplossing' zonder de context te kennen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Dan moet je je dag anders gaan inrichten als dat mogelijk is, het vergt wat aanpassing, maar het is maar tot 9 feb toch?
Volgens mij begrijpen sommigen niet dat de dag helemaal vol zit en overloopt bij veel gezinnen met kinderen. Zelfs met parttime werken allebei. Er blijft echt zeer weinig flexibiliteit over. Veel mensen lopen gewoon al op hun tandvlees. Ik zou niet weten hoe ik nog kan schuiven, alleen ten kostte van werk / slapen. Dat zou betekenen dat ik overdag ga sporten en dan 's avonds nog een uurtje werk. Probleem is dat de dagen al zo vol zijn dat ik ook moet ontspannen om te kunnen slapen, vlak voor het slapen aan het werk schiet niet op dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
[...]

[...]

En wanneer gaan die mensen naar kantoor? Overdag ja.
Of je nu thuiswerkt of niet, je benadeeld werkenden en mensen met kinderen onevenredig hard.
Dan spreek je met je partner af dat jij om zeven uur even gaat rennen en zij/hij de kinderen op bed legt. Is dát nu zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Najah, zo nauw zou ik het niet nemen zo'n bureau is altijd wel bemand achter schermen en er kan natuurlijk altijd mankracht uit andere districten komen, Boa's voor afzettingen e.d. Dus ik zou m'n 95 euro niet inzetten op een valse melding in de hoop dat je gratis kunt hardlopen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

GrooV schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Eens, ik werk al sinds maart 2020 thuis, ben nog geen 1x op kantoor geweest. Vaak ga ik rond 21:00 hardlopen of wandelen. Dat mag dus niet meer.

Ben altijd voorstander geweest van de maatregelen en klaag niet snel maar een avondklok gaat mij ook te ver.

Voor 95 euro wil ik het er nog wel op aan laten komen bij de rechter als ik om 21:00 een rondje ga hardlopen achteraf
Hier hetzelfde dilemma. Ik loop altijd al een rondje in mijn pauze, maar dit echt een lucht rondje om me hoofd leeg te maken na alle vergaderingen en andere meuk. Daarom loop ik in de avond na het werk altijd nog een groot rondje (10km) dat gaat nu niet meer lukken.

Dus ik zet de wekker een uur (06:00) eerder in de ochtend en ga dan lopen. Probleem opgelost toch? Of denk ik te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Whuzz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Precies. "Dringend advies" werkt alleen voor de meest brave burger.
Je merkt dat het op de weg bijvoorbeeld een heel stuk drukker is geworden. Veel werkgevers vertellen de werknemers: "Thuiswerken is slechts een advies en we hebben het op kantoor netjes geregeld, dus kom maar gewoon naar naar kantoor".
de mijne niet, juist tegenovergestelde. N=1 maar het verbaast me wel. het is idd een stuk drukker dan in maart, woon hier aan doorgaande weg en zie en hoor het. Ambu's zijn wel weer wat afgenomen sinds een week. was daarvoor elke dag, meermaals raak.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 12:46
Hier al mensen die bij avondklok hun ritme/indeling gaan aanpassen? Ik zou bijv prima kunnen werken van 10.00-14.00 (vooral overleg/meetings), dan van 14.00-20.00 vrij (sporten/wandelen, boodschappen doen, koken) en dan van 20.00-24.00 weer werken (vooral productief zijn).
Het is niet dat ik nu iets anders kan doen/te doen heb dan werk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
pro_6or schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:49:
[...]

de mijne niet, juist tegenovergestelde. N=1 maar het verbaast me wel. het is idd een stuk drukker dan in maart, woon hier aan doorgaande weg en zie en hoor het. Ambu's zijn wel weer wat afgenomen sinds een week. was daarvoor elke dag, meermaals raak.
Mijn werkgever ook, ik mag niet eens naar kantoor tenzij het echt niet anders kan.
Werkgever is nu zelfs volledige thuiswerk plekken aan het regelen met bureaus, stoelen en alles.
Dus er zitten ook goede werkgevers tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Hier hetzelfde dilemma. Ik loop altijd al een rondje in mijn pauze, maar dit echt een lucht rondje om me hoofd leeg te maken na alle vergaderingen en andere meuk. Daarom loop ik in de avond na het werk altijd nog een groot rondje (10km) dat gaat nu niet meer lukken.

Dus ik zet de wekker een uur (06:00) eerder in de ochtend en ga dan lopen. Probleem opgelost toch? Of denk ik te makkelijk.
Hopen dat niet teveel mensen dat gaan doen, want dan is er een probleem gecreëerd wat er eerder niet was. Ik ga nu namelijk ook om 6:00 uur 's ochtends voortaan (nadat ik m'n eerste boete gescoord heb). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Eens, ik werk al sinds maart 2020 thuis, ben nog geen 1x op kantoor geweest. Vaak ga ik rond 21:00 hardlopen of wandelen. Dat mag dus niet meer. Zoon ligt om 19:30 op bed en voor dat alles opgeruimd is dan is het na 20:00

Ik verwacht dat er een hele grote groep het gokje gaat nemen voor 95 euro. Zeker hier in een dorp van 15k inwoners met een wijkagent gedeeld met nog 2 dorpskernen acht ik de kans vrij klein dat ik staande gehouden ga worden na 20.00/21.00u..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

FoxLenny schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:51:
Hier al mensen die bij avondklok hun ritme/indeling gaan aanpassen? Ik zou bijv prima kunnen werken van 10.00-14.00 (vooral overleg/meetings), dan van 14.00-20.00 vrij (sporten/wandelen, boodschappen doen, koken) en dan van 20.00-24.00 weer werken (vooral productief zijn).
Het is niet dat ik nu iets anders kan doen/te doen heb dan werk....
Ik pas mijn leven aan. Dus mijn wekker gaat voortaan een uurtje eerder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
Ik blijf het echt een slecht verhaal vinden dat de kerken zoveel buiten schot blijven terwijl de vrijheden van een gemiddelde niet gelovige Nederlander steeds verder ingeperkt worden. Het is wat mij betreft niet meer uit te leggen aan een gemiddelde niet gelovige Nederland.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een kerk ga oprichten voor de allergrootste god op aarde: Shigeru Miyamoto. Om 10:00 uur doen we elke zondag een schietgebed in een heilig gebouw (namelijk de woonkamer waar het betreffende Nintendo apparaat staat). Om 10:05 starten we de Switch op, een soort van digitale bijbel en gaan we de beelden van de Switch lezen, interpreteren en over filosoferen. Als om 11:00 uur na een potje hard filosoferen over Mario Kart de dorst gelest moet worden, drinken we cola/bier. Een soort wijwater voor aanhangers van Miyamoto. En dat uiteraard met in totaal 4 mensen, zoals Miyamoto dat ooit heeft beschreven in het Oude Testament (de handleiding van de GameCube). Dat is meer dan wat een gemiddelde Nederland mag ontvangen, maar het gaat hier om een geloofsovertuiging. En daarnaast zijn het veel minder mensen dan wat er in een kerk aanwezig mag zijn waarmee het aantoont het beste geloof in coronatijd in Nederland te zijn.

Inschrijving van deze geloofsgemeenschap wordt aan gewerkt. Mensen die tegen Nintendo zijn, zijn heidenen. Maar mogen zich prima afsplitsen van onze gemeenschap om zo zelf verder te filosoferen met vier man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Olifant in de kamer is natuurlijk wel de kantooromgeving (eigenlijk geïllustreerd door de dagelijkse talkshows). Daar komen rustig 0-10 personen bij elkaar.

[...]

5? Inclusief productie, camera, regie, gebouwfaciliteiten en de 2 batches gasten heb je het zomaar 30+ mensen.
Er zit een kwadratische factor in de verwachtingswaarde van besmettingen / groepsgrootte.

Je hebt met meer mensen bijna evenredig meer kans dat er een infectant in de groep zit, die ook nog bijna evenredig meer mensen in de ruimte besmet.
[...]

[...]

Het valt mij op dat als je niet eens bent je al heel snel in het wappiekamp geplaatst wordt. [...]
Ik denk dat angst daarin een grote factor is. Een meerderheid van de Nederlanders is best heel bang voor corona, niet in de laatste plaats door een jaar lang naar nieuws en persco's te kijken. Als je dan zegt dat het van jou wel wat minder mag met de maatregelen, dan ben je een bedreiging. Bedreigingen zijn minder onprettig als je ze apart kan zetten in een groep met een naam. "wappies" is de naam.

Ik bespeur wel een kenterring sinds over de avondklok wordt gesproken. Enkele tientallen procenten zijn echt tegen (ik schat 30-40%), nog eens enkele tentallen procenten vraagt zich af of het nou echt nodig is. Nu is het ineens wel in style om je bedenkingen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Je denkt te makkelijk, om 6:00 uur wordt de baby wakker. Dus wekker moet om 5:00 uur, dan ben ik nog wel echt moe, ondanks dat ik om 21:00 het mandje op zoek. Daarnaast moet je er nog uit sneaken zonder dat de rest wakker wordt en als dat wel gebeurt ben ik de lul, want dan ben ik er niet om de baby te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[...]

Ik denk toch dat we de volledige aankondiging nog even moeten afwachten voor bijvoorbeeld dit geval. In Engeland bijvoorbeeld mag je überhaupt niet meer naar buiten behalve voor de gebruikelijke zaken, maar ook voor dit:
You can exercise with one person from another household in an open public space. You should stay two metres apart from each other.

Ik sluit niet uit dat men dit ook in Nederland toe gaat staan (misschien wel alleen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
[...]

Maar welk probleem lost het op dan? Er is geen verschil in besmetting of je nu om 21:00 of 6:00 gaat hardlopen
autje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Ik denk toch dat we de volledige aankondiging nog even moeten afwachten voor bijvoorbeeld dit geval. In Engeland bijvoorbeeld mag je überhaupt niet meer naar buiten behalve voor de gebruikelijke zaken, maar ook voor dit:
You can exercise with one person from another household in an open public space. You should stay two metres apart from each other.

Ik sluit niet uit dat men dit ook in Nederland toe gaat staan (misschien wel alleen).
Nee de burgemeesters willen juist zo min mogelijk uitzonderingen

[ Voor 35% gewijzigd door GrooV op 20-01-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Erapaz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Je denkt te makkelijk, om 6:00 uur wordt de baby wakker. Dus wekker moet om 5:00 uur, dan ben ik nog wel echt moe, ondanks dat ik om 21:00 het mandje op zoek. Daarnaast moet je er nog uit sneaken zonder dat de rest wakker wordt en als dat wel gebeurt ben ik de lul, want dan ben ik er niet om de baby te pakken.
En de baby kan niet wat eerder of later wakker worden? Misschien is dat te makkelijk gedacht. Ik verwacht mijn eerste kind 25 februari, dan gaan we het meemaken :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Dan spreek je met je partner af dat jij om zeven uur even gaat rennen en zij/hij de kinderen op bed legt. Is dát nu zo moeilijk?
Ja, want partner werkt ook ? En geeft ook thuisonderwijs? En dan heb ik het nog helemaal niet over het feit dat je elkaar ook nog weleens wilt spreken?
Het ontbreekt hier wel erg aan inlevingsvermogen. Daarnaast hoeven we ons eigenlijk helemaal niet te verdedigen tegenover de mensen die denken dat het allemaal zo makkelijk is. We worden in principe gewoon opgesloten met een avondklok en de invloed op ons leven, bovenop alle bestaande maatregel, is voor sommigen gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

GrooV schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Maar welk probleem lost het op dan? Er is geen verschil in besmetting of je nu om 21:00 of 6:00 gaat hardlopen

[...]

Nee de burgemeesters willen juist zo min mogelijk uitzonderingen
Klopt er is geen verschil. Maar zo kan ik me rondje wel blijven lopen zonder gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:31
Robkazoe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:54:
Ik blijf het echt een slecht verhaal vinden dat de kerken zoveel buiten schot blijven terwijl de vrijheden van een gemiddelde niet gelovige Nederlander steeds verder ingeperkt worden. Het is wat mij betreft niet meer uit te leggen aan een gemiddelde niet gelovige Nederland.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een kerk ga oprichten voor de allergrootste god op aarde: Shigeru Miyamoto. Om 10:00 uur doen we elke zondag een schietgebed in een heilig gebouw (namelijk de woonkamer waar het betreffende Nintendo apparaat staat). Om 10:05 starten we de Switch op, een soort van digitale bijbel en gaan we de beelden van de Switch lezen, interpreteren en over filosoferen. Als om 11:00 uur na een potje hard filosoferen over Mario Kart de dorst gelest moet worden, drinken we cola/bier. Een soort wijwater voor aanhangers van Miyamoto. En dat uiteraard met in totaal 4 mensen, zoals Miyamoto dat ooit heeft beschreven in het Oude Testament (de handleiding van de GameCube). Dat is meer dan wat een gemiddelde Nederland mag ontvangen, maar het gaat hier om een geloofsovertuiging. En daarnaast zijn het veel minder mensen dan wat er in een kerk aanwezig mag zijn waarmee het aantoont het beste geloof in coronatijd in Nederland te zijn.

Inschrijving van deze geloofsgemeenschap wordt aan gewerkt. Mensen die tegen Nintendo zijn, zijn heidenen. Maar mogen zich prima afsplitsen van onze gemeenschap om zo zelf verder te filosoferen met vier man.
Tsja het is gewoon koehandel: steun van CU was nodig dus kerken worden ongemoeid gelaten. Gezien er geen partij is die steun intrekt bij sluiting scholen (bizar eigenlijk dat die er niet is), zijn de kinderen (letterlijk) kind van de rekening.

Je Nintendo-relaas vond ik dan wel weer geweldig creatief :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

pagani schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Direct na het eten gaan sporten, dat klinkt als een goed plan ja.

Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat niet iedereen even flexibel is in zijn dagindeling? Ik werk bv op een helpdesk dus kan moeilijk zomaar ineens de openingstijden gaan verschuiven. Als je kinderen hebt kun je ook niet zomaar dingen ineens anders aan doen zoals 's ochtends om 6u gaan hardlopen ofzo.

Daarnaast had ik al eerder aangegeven dat we binnenkort in ons nieuwe huis willen gaan beginnen en ivm werk hadden we dat na werktijd gepland maar ik heb nu maar dagen vrijgenomen want het werk moet gedaan worden ivm deadlines ik zie die avondklok voorlopig niet verdwijnen als die wordt ingevoerd.

Het ontbreekt sommige mensen geloof ik echt nogal aan inlevingsvermogen en het gebrek aan inzicht in dat mensen wel eens verschillende problemen kunnen hebben, zie ook het voorbeeld van mensen met een LAT relatie en ook al hebben wij geen kinderen, ik kan me heel goed voorstellen dat je dan ook niet op een avondklok zit te wachten.

Het lijkt wel of mensen die vóór al die strenge maatregelen zijn om anderen te 'helpen' het minst empathisch van allemaal zijn en vooral binair denken, net als het OMT.
Pagina: 1 ... 39 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2