Dat zou best kunnen, heb ik ook al paar keer gemerkt zodra je de airco zelf even uitzet, of idd van stroom af komt op hetzelfde neer “vergeet” deze z’n laatst gebruikte instelling en zal opnieuw gaan stoken of deze opnieuw de kamer warm moet krijgen.AtlAntA schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:33:
[...]
Staat inderdaad vziw ik nergens beschreven maar toen mijn unit even een paar minuten van de stroom af is geweest begon hij na het aanzetten eerst wel weer een paar uur te pendelen. Van hoog verbruik naar uit. Na ongeveer een halve dag was het weer een constanter verbruik.
Dit zal wel met de beperkende vraagbesturing zijn, alleen deze is hoofdzakelijk gericht op het dempen van de pieken waardoor het dus langer duurt voordat de kamer warm word. De vraagbesturing doet hoofdzakelijk “flattening the curve” en zal zeker als de kamer al op temperatuur is weinig doen, zo intelligent zijn de regelsystemen van airco’s nog niet dat ze hier feilloos op inspelen.
:strip_exif()/f/image/SMdV4DqCw5JeIZq2fJo0utHn.jpg?f=fotoalbum_large)
In de tussenseizoenen werkt dit wel beter maar in stookseizoen gaat op de een of andere manier altijd het gas er even op na het uitzetten zonder dat de unit dit zelf bepaalt omdat er toch meer warmteverlies meetbaar is door de interne ntc denk ik al dan niet icm de gemeten buitentemperatuur door de buitenunit.
[ Voor 13% gewijzigd door Servee op 02-01-2023 16:56 ]
Daikin FTXM35R/RXM35R