Gistermiddag hebben wij voor het eerst de airco aan gezet om te koelen.
We hebben een ME multisplit: 2F53VF3 buitenunit, begane grond een LN35 (wand) binnenunit en in de slaapkamer een vloermodel 2,5 kW binnenunit. Het vloermodel staat zo opgesteld dat die ook de overloop en andere slaapkamers mee kan pikken.
De ervaringen tot nu toe zijn positief.
Het vloermodel op de eerste verdieping heeft ongeveer 3 uur aan gestaan. Onze kleine ging naar bed en zijn wieg staat er vlak langs. In die tijd was de slaapkamer goed afgekoeld, en de andere kant van de verdieping (waar ik een sensor heb liggen) was 1,2 graad afgekoeld. Nadat de unit uit ging steeg de temperatuur weer langzaam. Op de sensor was dit echter maar 0,3 graad. In de slaapkamer zelf (op gevoel) wel meer.
Op de begane grond ben ik een beetje gaan testen wat een fijne blaasrichting is. De automatische stand vonden wij niet prettig. Maar na wat uitproberen lijken we al een goede stand gevonden te hebben. De verdieping koelde in het begin snel af en later ging hij op langzame stand verder om het op temperatuur te houden.
Verbruik: eerste 3 uur ongeveer 2 kWh (totaal).
Daarna, toen hij op langzame stand over ging, was het stabiel 200 Wh (elk uur).
Ik heb hem dus aan gelaten, vanaf ongeveer 03:00 ging hij pendelen. Echter zijn de opstartpieken maar maximaal 350 Watt. Sinds 03:00 verbruikt hij gemiddeld 150 Wh.
Begin van de middag zet ik de unit op de eerste verdieping weer aan, eens zien wat verbruik dan weer doet

In de winter, bij het verwarmen, heb ik een minimum (met 1 binnenunit aan) gezien van ongeveer 320 Watt.