Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Inderdaad, klinkt meer als iemand die rondjes om je heen loopt met een opgevoerde stofzuigerArcticWolf schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Hmmmmm klinkt heel anders dan vorig jaar? Of zit ik er nou echt naast

Waarom moet dat om 20:00 / 19:00 GMT / 18:00 UTC ? Hebben ze geen etenstijd in de UK ?Illegal_Alien schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:55:
[YouTube: McLaren Reveal Their 2021 Car: The MCL35M]
Iets met McLaren en een auto
MCL35M is toch gewoon een MCL35 met 2021 vloer en Mercedes motor ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zo te zien niet de AT02 (2021 model) van boven gezien. Ik zie nog een 2021 vloer.basvn schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:56:
[Twitter]
nu wachten op de video van een opstartende Honda!
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ja, klinkt niet zoals een 2020 Honda. Interessant.... nog 4 wekenArcticWolf schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Hmmmmm klinkt heel anders dan vorig jaar? Of zit ik er nou echt naast
Dat zou het geval kunnen zijn....Thile schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:12:
[...]
Inderdaad, klinkt meer als iemand die rondjes om je heen loopt met een opgevoerde stofzuiger
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tmaodaKBks1q5AuzAveRwY9D.jpg?f=user_large)
😏
Testing, one, two ...
Die hashtag in de videotitel... Daniel's invloed groeit, hehe.
#sendit is toch "van" Norris?Remy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:52:
Enjoy the launch allemaal, ik kijk ook mee via YouTube: 2021 McLaren Team Launch | LIVE from the MTC | #SendIt
Die hashtag in de videotitel... Daniel's invloed groeit, hehe.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Nee, een beroemde quote van Ricciardo: https://www.gptoday.net/e...ick-the-stamp-and-send-it
"It was hectic," said Ricciardo. "I heard ‘Safety Car’ in Turn 14 and they said ‘we’re gonna double stop 'come come in the box’ and yeah, it happened very quickly but yeah, very decisive move, winning moves also from the team so thanks a lot and yeah, fat lip and all I got the win.
"Sometimes you’ve just got to lick the stamp and send it so there we go, I enjoyed it very much. Obviously, we had the soft tyre so I knew I could always get a little bit more out of the braking than them so a lot of the time you get one chance to try so I made the most of the opportunity.”
Thanks, weer wat geleerd.Remy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:56:
[...]
Nee, een beroemde quote van Ricciardo: https://www.gptoday.net/e...ick-the-stamp-and-send-it
[...]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Is er dan wel een auto?DaniëlWW2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:16:
Ik dacht echt dat ik alles wel gemist zou hebben, maar het is dus bezig met een gruwelijke PR show. Kom op, laat gewoon die auto zien.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik heb de afgelopen jaren, zeker rond 2015/2016, heel wat van de F1-launches gezien. Een van de ergste vond ik die van Alpha Tauri, met die modeshow.DaniëlWW2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:16:
Ik dacht echt dat ik alles wel gemist zou hebben, maar het is dus bezig met een gruwelijke PR show. Kom op, laat gewoon die auto zien.
:strip_exif()/f/image/PKLHLHmFjQp9Ynrix2752Bj7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit van McLaren valt nog mee, imho
Waarom moet je me hier nu aan helpen herinneren?Remy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:19:
[...]
Ik heb de afgelopen jaren, zeker rond 2015/2016, heel wat van de F1-launches gezien. Een van de ergste vond ik die van Alpha Tauri, met die modeshow.
[Afbeelding]
Dit van McLaren valt nog mee, imho

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zie ook dit twitter bericht:hoevenpe schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:18:
McLaren met 3 en 4, voelt als vroeger toen de kampioen met 1 reed (en er een 0 was als de titel niet verdedigd werd)...
Jasphur in "[F1] Seizoen 2021"
Bensimpel
Positieve meneer
Nee muts, we willen de auto zien!
😆 - Denk ook eens om ;)
Een half uur van m'n leven vergooit om praktisch dezelfde wagen als vorig jaar onder het doek vandaan te zien komenRivanov schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:01:
McLaren launch is live.

Als je iets heel anders had verwacht, dan was je van een koude kermis thuisgekomen jaAardappelbakker schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:39:
[...]
Een half uur van m'n leven vergooit om praktisch dezelfde wagen als vorig jaar onder het doek vandaan te zien komen![]()
De wagen:
:strip_exif()/f/image/JyX4hw5mmfplQ0BdwumhVDuD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CZs80YNnHHi5SdgYt6ZL8A2e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uatbLNq9SP1u9IAPPK42a3e5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qn4PawhH23QCcd9OlpPUetrw.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: een closeupje:
:strip_exif()/f/image/1qlMSr65qGjjm2MhNX51cwk8.jpg?f=fotoalbum_large)
edit2: officiële intro-artikel staat ook online: https://www.mclaren.com/r...up-and-introduces-mcl35m/
[ Voor 12% gewijzigd door Remy op 15-02-2021 20:45 ]
2020 auto met een 2021 vloer + livery dus?Remy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:41:
[...]
Als je iets heel anders had verwacht, dan was je van een koude kermis thuisgekomen ja
De wagen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edit2: officiële intro-artikel staat ook online: https://www.mclaren.com/r...up-and-introduces-mcl35m/
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vanwege:
?
I know, ik vroeg me alleen af of Amphiebietje dat ook weet of dat er andere hints zijn geweest waarom de MCL35 roze zou worden.
Zoek de verschillenYakuzA schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:49:
[...]
2020 auto met een 2021 vloer + livery dus?
:strip_exif()/f/image/8k81gEcCbltBpZax2yJRKAUA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb van de preso en foto's iig het idee dat de neus nog wat smaller/strakker is, Mercedes-stijl. En ook het motordeel / de kont, dat is nu een size zero a la Red Bull.
Geen idee. Misschien verwachte hij dat Mc-Laren van kleur zou veranderen nu Racing Point overstapt naar Racing Green en Aston Martin is geworden.alesandro_46 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:56:
[...]
I know, ik vroeg me alleen af of @Amphiebietje dat ook weet of dat er andere hints zijn geweest waarom de MCL35 roze zou worden.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Klopt, op de plek waar Renault stond op de MCL35, staat nu Gulf.Maarten_E schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:03:
Well interessant dat er 0 referentie is naar Mercedes op de livery.
Ben benieuwd hoeveel extra Zack Brown heeft betaald aan Mercedes om dat te kunnen/mogen doen.
Then again, ze hebben steeds minder motoren per seizoen natuurlijk
Moet dat dan? Kan mij voorstellen dat ze liever iets meer betalen voor de motor dan dat ze een logo van een auto fabrikant welke voor McLaren concurerende wagens maakt.Maarten_E schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:03:
Moet niet, maar in de eerdere McLaren-Mercedes periode was dat geen probleem.Jasphur schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:16:
[...]
Moet dat dan? Kan mij voorstellen dat ze liever iets meer betalen voor de motor dan dat ze een logo van een auto fabrikant welke voor McLaren concurerende wagens maakt.

Remy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:00:
[...]
Zoek de verschillen
[Afbeelding]
Ik heb van de preso en foto's iig het idee dat de neus nog wat smaller/strakker is, Mercedes-stijl. En ook het motordeel / de kont, dat is nu een size zero a la Red Bull.

Achtervleugel heeft andere louvres en de sidepods lijken idd wat strakker en steiler, ala de ge-update RP van vorig jaar.Remy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:00:
[...]
Zoek de verschillen
[Afbeelding]
PSN
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Had gehoopt op iets vernieuwendsRemy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:41:
[...]
Als je iets heel anders had verwacht, dan was je van een koude kermis thuisgekomen ja
De wagen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://twitter.com/alber.../1361408915926302726?s=21mjjveldt schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 07:55:
Kunnen we niet beter vergelijken met de laatste race van 2020? (ik kon zosnel niet een goede foto vinden van de wagen)
Dat kan je ook wel zien, vooral de achterkant is wat veranderd (smaller) en dan natuurlijk de nieuwe regels omtrent de vloer.
Mclaren heeft ook niet voor niets vorig seizoen al allerlei onderdelen geintroduceerd (zoals de voorvleugel) die vooral voor dit jaar ontworpen waren.
RIC gaat hem vandaag al uitproberen op Silverstone
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De renault motor lijkt wel slanker als je deze vergelijking zietbasvn schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:20:
[Afbeelding]
RIC gaat hem vandaag al uitproberen op Silverstone
Dat niet alleen: je had dan ook het afgelopen seizoen niet opgelet.Remy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:41:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De Renault had ook ''maar'' 1000pkGiem schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:25:
[...]
De renault motor lijkt wel slanker als je deze vergelijking ziet
Merc meer
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het kan ook een andere opstelling zijn van de koelers. De Merc had altijd een water/lucht intercooler en de split turbo, de renault had een hele andere opstelling.Giem schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:25:
[...]
De renault motor lijkt wel slanker als je deze vergelijking ziet
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ja, gevonden.Remy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:00:
[...]
Zoek de verschillen
[Afbeelding]
De onderste is in spiegelbeeld.
I'll show myself out now
Mclaren heeft gemeld dat ze "gewoon" de motor kopen en gebruiken maar er geen extra deal voor hebben qua promotie op de auto.Maarten_E schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:03:
Blijkbaar niet RIC, maar Lando zit er nu in
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Best wel wat denk ik. Als er reklame op de auto staat, wordt daarvoor betaald. Als Mercedes dus graag reklame maakt via jouw team, krijg je korting op de motoren. Wil je dat niet, betaal je de volle mep en komt er geen Mercedes op de auto. Simpel.Remy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:06:
[...]
Ben benieuwd hoeveel extra Zack Brown heeft betaald aan Mercedes om dat te kunnen/mogen doen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Eigenlijk zeg je daarmee dus dat McLaren niks extras heeft betaald?mphilipp schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:59:
[...]
Best wel wat denk ik. Als er reklame op de auto staat, wordt daarvoor betaald. Als Mercedes dus graag reklame maakt via jouw team, krijg je korting op de motoren. Wil je dat niet, betaal je de volle mep en komt er geen Mercedes op de auto. Simpel.
Volgens mij op de Williams ook niet/heeel klein?Willem30 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:52:
[...]
Mclaren heeft gemeld dat ze "gewoon" de motor kopen en gebruiken maar er geen extra deal voor hebben qua promotie op de auto.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Enige 'voordeel' deze periode voor McLaren is dat ze maar 'zo weinig' motoren per seizoen mogen gebruiken. 6 in totaal x 11 miljoen = 66 miljoen eur. Met alle sponsors die Zack de afgelopen jaren heeft aangetrokken is dat best te betalenmphilipp schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:59:
[...]
Best wel wat denk ik. Als er reklame op de auto staat, wordt daarvoor betaald. Als Mercedes dus graag reklame maakt via jouw team, krijg je korting op de motoren. Wil je dat niet, betaal je de volle mep en komt er geen Mercedes op de auto. Simpel.
edit:
Bij Williams is de situatie anders: Toto Wolff heeft Russell bij hen 'geparkeerd', dus daar zal vast een goeie deal mbt de motoren aan hangen. Anders hadden ze graag een dikke pay driver aangetrokken.Illegal_Alien schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:07:
[...]
Volgens mij op de Williams ook niet/heeel klein?
Also, Williams heeft nu nieuwe eigenaren a la Aston Martin, die er zelf veel geld in pompen. Dan is motorleverancierpromotie op de wagen wat minder van belang
[ Voor 31% gewijzigd door Remy op 16-02-2021 11:13 ]
Volgens mij reden zowel Williams als Racing Point zonder Mercedes namen/logo op de autoIllegal_Alien schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:07:
[...]
Volgens mij op de Williams ook niet/heeel klein?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maar visueel bewijs hiervan op de auto ontbreekt en ook op de overalls van Daniel Ricciardo en Lando Norris valt de driepuntige ster nergens te bespeuren. McLaren voert hiervoor als reden op dat het team puur en alleen klant is geworden van Mercedes en beide partijen verder geen marketingdeal met elkaar hebben gesloten.
https://www.gpfans.com/en...-to-land-formula-1-title/
Zal wel voor meer dan een podium moeten zijn danmphilipp schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:55:
Ricciardo heeft helaas geen weddenschap met Zak kunnen afsluiten over matching tattoos (Zak haat naalden). Maar hij heeft zijn zinnen gezet op de verzameling klassieke racewagens van Meneer Brown. Hij heeft een aantal exoten in bezit, waaronder Mario Andretti's Lotus 79, Ayrton Senna's McLaren MP4/6 en Mika Hakkinen's MP4-16. Daniel denkt daar wel een van te kunnen inpikken via een weddenschap
Hoeft natuurlijk ook weer niet heel spectaculair te zijn he. Vorig seizoen hadden ze ook twee podiums. Zelfs in 2019 hadden ze 1 podium (alhoewel dan pas na het juryoordeel). Als ik Zak was zou ik dus op z'n minst inzetten op 2x winnen (van Ricciardo).basvn schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:58:
[...]
Zal wel voor meer dan een podium moeten zijn dan
Lijkt me dat hij het niet zomaar weg gaat geven nee!RobertMe schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Hoeft natuurlijk ook weer niet heel spectaculair te zijn he. Vorig seizoen hadden ze ook twee podiums. Zelfs in 2019 hadden ze 1 podium (alhoewel dan pas na het juryoordeel). Als ik Zak was zou ik dus op z'n minst inzetten op 2x winnen (van Ricciardo).
[ Voor 9% gewijzigd door basvn op 16-02-2021 14:20 ]
And another launch date confirmed: Aston Martin to unveil on March 3 #F1
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 16 februari 2021
Ik denk dat het helpt dat we zo weinig testdagen hebben en de ontwikkeling per team anders is. McLaren zal waarschijnlijk vroeg hebben gewild omdat ze de Mercedes wenste te testen. Ik bedoel, hun 2020 chassis kan zomaar haarscheuren gaan vertonen met de macht van een Warpdrive Mercedes achterin.RobertMe schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:22:
Ligt het eigenlijk aan mij of is er dit jaar een flinke spreiding in de reveal dates? Laat staan dat McLaren gisteren dan al hun nieuwe auto heeft laten zien terwijl nog niet eens alle teams hebben aangekondigd wanneer ze hun nieuwe auto aan de wereld gaan tonen.
Een team zoals Mercedes zal waarschijnlijk veel minder haast hebben. Het gaat namelijk ook om het inplannen van dat uurtje "promotiemateriaal", verkapt testen dus. Daarmee kan je weer doorontwikkelen en win je tijd. Nadeel is dat je ook bepaalde zaken al kan onthullen en jezelf minder tijd geeft voor de voorbereiding voor de testdagen.
Ja, ik maak er weer een politieke en technische analyse van. Het is de Formule 1 en alles heeft een reden.
Mc Laren heeft een grote aanpassing gedaan door naar een andere motor, versnellingsbak en compleet redesign van koelventilatoren te gaan.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:06:
[...]
Ik denk dat het helpt dat we zo weinig testdagen hebben en de ontwikkeling per team anders is. McLaren zal waarschijnlijk vroeg hebben gewild omdat ze de Mercedes wenste te testen. Ik bedoel, hun 2020 chassis kan zomaar haarscheuren gaan vertonen met de macht van een Warpdrive Mercedes achterin.
Ja, ik maak er weer een politieke en technische analyse van. Het is de Formule 1 en alles heeft een reden.
Daarvoor wil je juist zo snel mogelijk een praktijktest doen om de leuke brandplekken bij de testdagen te voorkomen. Het zijn nu minder dagen dus je kan eigenlijk geen tijd verliezen met kleine problemen.
Beter om nu te testen of het werkt en de problemen te voorkomen dan daar te laat achter komen.
Andere teams hebben weer andere redenen.
Geld, Productiecapaciteit etcetera.
Voor de teams die iets meer op de centen moeten letten heeft het weinig zin om veel geld in de ontwikkeling van deze auto te steken. Beter om volledig op 2022 inzetten met de nieuwe regels.
handhaving van de huidige positie of kleine verbetering is dan optimaler.
McLaren-Casio als motor branding?alesandro_46 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:44:
Hier wat meer info over het ontbreken van het Mercedes logo op de auto (en overalls) en waarom het bijvoorbeeld bij Russel wel op zijn overall staat (onder contract bij Mercedes, "gestalt" bij Williams).
[...]
PSN
3 maart dus. Hier ben ik echt benieuwd naar. De rest zal wel lijken op de 2020 uitvoering. Jammer eigenlijk, vroeger zag je wel meer livery uitspattingen.
Zoals B&H wat natuurlijk een sigarettenmerk was, wat niet als zodanig op de auto mocht staan.

Prachtig
[ Voor 22% gewijzigd door Bestla op 17-02-2021 09:00 ]
The Buzzin Hornets...Bestla schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:06:
[...]
3 maart dus. Hier ben ik echt benieuwd naar. De rest zal wel lijken op de 2020 uitvoering. Jammer eigenlijk, vroeger zag je wel meer livery uitspattingen.
Zoals B&H wat natuurlijk een sigarettenmerk was, wat niet als zodanig op de auto mocht staan.
[Afbeelding]
Prachtig
"When you grow up your heart dies"
- RBR met een unieke test livery
- Alfa en ferrari hebben een livery die hetzelfde is als vorig jaar (en voor ferrari natuurlijk zoals al jaren hetzelfde)
- Merc komt met een zwarte livery om Sir Hamilton te pleasen.
- Alpha tauri zou ook niet al te verschillend moeten zijn.
- williams Wit met blauw, weinig nieuws ( al zou het wel cool zijn als ze de jaren 90 livery terug brengen (de camel livery zonder camel natuurlijk))
- AM -> Wss groen met fel groen geelig
Ah en ik vergat bijna Alpine, Zo ver ik gelezen heb is blauw hun kleur dus zal die wel blauw zijn.
We hebben echt te veel blauwe teams in F1.
Als Ferrari dit jaar nu eens met die Burgundy Red livery zou rijden. Dat was een mooie kleur.Martin0 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:55:
Mijn verwachtingen so far voor de launch:
- RBR met een unieke test livery
- Alfa en ferrari hebben een livery die hetzelfde is als vorig jaar (en voor ferrari natuurlijk zoals al jaren hetzelfde)
- Alpha tauri zou ook niet al te verschillend moeten zijn.
- williams Wit met blauw, weinig nieuws ( al zou het wel cool zijn als ze de jaren 90 livery terug brengen (de camel livery zonder camel natuurlijk))
- AM -> Wss groen met fel groen geelig
Ah en ik vergat bijna Alpine, Zo ver ik gelezen heb is blauw hun kleur dus zal die wel blauw zijn.
We hebben echt te veel blauwe teams in F1.
"When you grow up your heart dies"
Hierover stond toevallig iets geschreven in het laatste Formule 1-magazine. Er waren meerdere redenen waarom dit soort uitspattingen niet meer voorkomen:Bestla schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:06:
[...]
[Afbeelding]
Prachtig
- Tijd: Een dergelijk paintjob kost veel meer tijd dan simpel 1 kleur of two-tone
- Geld: Tijd=geld en dat geven ze liever uit aan performance-zaken
- Gewicht: Die paintjob van Jordan bevat veel lagen verf, meer lagen = meer gewicht = nadelig
En zelfs tegenwoordig zijn er nog team die moeite hebben het minimumgewicht te halen, zo verscheen Force India (Toevallig de nazaat van JordanMuse schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:23:
[...]
• Gewicht: Die paintjob van Jordan bevat veel lagen verf, meer lagen = meer gewicht = nadelig
[/list]
Als je dan ook nog je balans moet aanpassen met gewichtjes, dan heb je veel minder speelruimte dan teams die wel onder dat minimumgewicht kunnen komen.
Ze kunnen het natuurlijk ook laten wrappen. Dat kost niet zoveel tijd en is ook veel minder duur.Muse schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:23:
Hierover stond toevallig iets geschreven in het laatste Formule 1-magazine. Er waren meerdere redenen waarom dit soort uitspattingen niet meer voorkomen:
- Tijd: Een dergelijk paintjob kost veel meer tijd dan simpel 1 kleur of two-tone
- Geld: Tijd=geld en dat geven ze liever uit aan performance-zaken
- Gewicht: Die paintjob van Jordan bevat veel lagen verf, meer lagen = meer gewicht = nadelig
Stickeren doen ze toch al i.v.m. sponsers, dus die zou je in de wrap kunnen integreren.
Zwart met rood (ipv, of plus het groene) wordt in de wandelgangen ook wel gezegd vanwege Ineos. Ben benieuwdMartin0 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:55:
edit: Ik bedoel méér rood. Ik weet dat het er in 2020 ook al op zat.
[ Voor 11% gewijzigd door LoeWn op 17-02-2021 13:07 ]
Er zal vast een reden zijn waarom dat niet gebeurt, misschien is een wrap toch zwaarder of lastiger in de verwerking dan het spuiten?warp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:43:
[...]
Ze kunnen het natuurlijk ook laten wrappen. Dat kost niet zoveel tijd en is ook veel minder duur.
Stickeren doen ze toch al i.v.m. sponsers, dus die zou je in de wrap kunnen integreren.
Tijdens het rijden beschadigd de lak van een auto best wel (steentjes, rubber, stukjes carbon ect)Muse schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:17:
[...]
Er zal vast een reden zijn waarom dat niet gebeurt, misschien is een wrap toch zwaarder of lastiger in de verwerking dan het spuiten?
als de auto gewrapt zou zijn, kan het gebeuren dat er lucht onder komt, waardoor je weer veel weerstand krijgt, of een deel van de wrap er af vliegt
Dat is een heel plausibele verklaring.basvn schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:39:
[...]
Tijdens het rijden beschadigd de lak van een auto best wel (steentjes, rubber, stukjes carbon ect)
als de auto gewrapt zou zijn, kan het gebeuren dat er lucht onder komt, waardoor je weer veel weerstand krijgt, of een deel van de wrap er af vliegt
Je bedoelt natuurlijk koelsysteem, want geforceerde koeling ist verboten.D-dark schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:33:
[...]
Mc Laren heeft een grote aanpassing gedaan door naar een andere motor, versnellingsbak en compleet redesign van koelventilatoren te gaan.
Remember the days van smeulende motoren op de startgrid
https://motorsport.tech/f...cooling-systems-explained
Dat viel me ook al op, normaal is het in 8-10 dagen dat vrijwel alles onthuld is.RobertMe schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:22:
Ligt het eigenlijk aan mij of is er dit jaar een flinke spreiding in de reveal dates? Laat staan dat McLaren gisteren dan al hun nieuwe auto heeft laten zien terwijl nog niet eens alle teams hebben aangekondigd wanneer ze hun nieuwe auto aan de wereld gaan tonen.
Testing, one, two ...
hardware-lover schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:58:
Klinkt best lekker zo, jammer dat het zo nat was...
[YouTube: Formula 1 | What a SOUND! That's How the new Mercedes Engine Sounds on the F1 McLaren 2021 MCL35M]
Ook McLaren Mercedes...

Toen vleugels nog recht waren, zonder tig flapjes.warp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:04:
[...]
[YouTube: F1 2000-2001 McLaren-Mercedes Exhaust Sounds]
Ook McLaren Mercedes...
@2:10
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ahh met de blown exhaust geloof ik. Heel typisch geluid, één van de allereerste pogingen van Newey om een soort van blown diffuser achtig iets te werken.warp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:04:
[...]
[YouTube: F1 2000-2001 McLaren-Mercedes Exhaust Sounds]
Ook McLaren Mercedes...
Max Verstappen test nieuwe Red Bull volgende week
https://racingnews365.nl/...we-red-bull-volgende-week
Ze reden begin jaren 90 al met blown diffusers. Newer vond een maas in de regels om deze weer toe te passen.Maarten_E schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:42:
[...]
Ahh met de blown exhaust geloof ik. Heel typisch geluid, één van de allereerste pogingen van Newey om een soort van blown diffuser achtig iets te werken.
Moet hij eerst aangekondigd wordenSiebeh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:08:
Het gaat beginnen....
Max Verstappen test nieuwe Red Bull volgende week
https://racingnews365.nl/...we-red-bull-volgende-week
en voor zover ik tegen kwam in de cryptische foto's van RBR, is dat op 3/4 maart pas.
Hoezo zou de auto eerst aangekondigd moeten worden? Kan me herinneren dat andere teams ook wel al eens de filmdag hebben gedaan en daarna pas officiële launch.basvn schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:19:
[...]
Moet hij eerst aangekondigd worden
en voor zover ik tegen kwam in de cryptische foto's van RBR, is dat op 3/4 maart pas.
Niks moet. Maar de kans is wel erg groot dat er dan ergens een foto uitlekt oid. Kan je beter zelf gefotoshopte persfoto's de wereld in brengen.RobertMe schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:21:
[...]
Hoezo zou de auto eerst aangekondigd moeten worden? Kan me herinneren dat andere teams ook wel al eens de filmdag hebben gedaan en daarna pas officiële launch.
Ik wil een video van Max en Perez die samen wat doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 18-02-2021 09:49 ]
I served in a company of heroes.
Heeft Williams inderdaad ook gedaan.RobertMe schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:21:
[...]
Hoezo zou de auto eerst aangekondigd moeten worden? Kan me herinneren dat andere teams ook wel al eens de filmdag hebben gedaan en daarna pas officiële launch.
(Sept. 2020)
"F1’s reverse-grid plan suffers a blow as McLaren confirm their opposition"
Maar nu:
(Feb. 2021)
"McLaren confident sprint races will not “artificially change the pecking order”
Leuk die mini races
Multi-year Innovation Partnership renewed between Scuderia Ferrari Mission Winnow and @Shell#essereFerrari 🔴 #Shell #ShellMotorsport @ShellMotorsport https://t.co/6tPQCVgEbw
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) 18 februari 2021
/insert brazzers logoVuvuzela schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:43:
[...]
Ik wil een video van Max en Perez die samen wat doen.
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken