We krijgen hoogstwaarschijnlijk een voorproefje in de komende jaren:Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:08:
Nogmaals een 'nooit eerder': Nooit eerder zo veel ontbossing in Amazonewoud
Is er nog iemand zo naïef om te geloven dat het allemaal goed komt?
En dan zijn er die hopen dat we dat op deze manier gaan compenseren. Dat is het equivalent van 167 bomen.
En ik vraag me ook erg af of dit nog wel gaat lukken dan.Global temperatures have a 48% chance of reaching 1.5 degrees above pre-industrial levels at least once within the next five years, according to new findings from the World Meteorological Organization (WMO).
Krijgen we dan niet juist mensen die gewoon de moed opgeven?
Als we na "al die tijd, energie en kosten" al 1,5 graden halen, waarom dan nog zoveel meer erin steken?
Hopelijk zet dit de ontkenner of twijfelaar aan het denken, zeker als ze het ervaren, maar het zal me ook niks verbazen als velen blijven volhouden in hun 'in for a penny, in for a pound'-mening:"It doesn't mean that if the temperature is 1.5 degrees up for a year that we should give up. On the contrary, it means that more urgent efforts are needed to keep the temperature increase rate from rising and also to try to try to bend the curve back downwards again."
And now, there is a 93% chance that at least one of the years between 2022 and 2026 will be the warmest on record — surpassing the 2016 high, which was exacerbated by the El Nino climate pattern. The average temperature over those entire five years is also 93% more likely to be higher than the previous five years.
From 2022 to 2026, the annual mean global near-surface temperature is forecast to be between 1.1 degrees and 1.7 degrees higher than pre-industrial levels.
[ Voor 3% gewijzigd door drooger op 12-05-2022 22:30 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice