Ze kunnen natuurlijk ook gewoon (groene) energie importeren.Flipking94 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:11:
[...]
We shall see, but not really. Volgend jaar oktober 2022 staat er normaal al 1 sluiting op de planning, die van Doel 3, op dit moment goed voor ongeveer 10% van de totale Belgische energieproductie. M.a.w. in een jaar tijd moet er 10% van de Belgische energiebehoefte 'anders' gemaakt worden, liefst dan duurzaam. Die 10 procent komt overeen met +- 125 windmolens die er dus op een jaar gezet moeten worden. Of 400 zonnepanelen. Als je ziet hoeveel windmolens er verleden jaar zijn gezet moet ik er geen tekeningetje bij maken dat het huidige plan van de kernuitstap een grote flop gaat worden. PS: Die turbines samen waren nog niet eens 1% van de totale energieproductie in België...
En dan heb ik het nog niet gehad over de 2de uitstap, die van tihange 2, die een 4 maanden later eveneens moet sluiten, ook goed voor 10% van de totale belgische energieproductie.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"