[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Hallo allemaal. Eerder heb ik hier super vriendelijk advies gekregen over de aankoop van netwerk hardware voor in mijn nieuwe huis. Huis is van 2018, 5Ghz signalen worden tussen de verdiepingen sterk geblokkeerd.

Mijn netwerk ziet er na het advies als volgt uit:

Ziggo Connect box -> Unifi 8 poort 60W POE switch -> 2 Unifi In Wall HD AP en 1 generieke switch

En achter een van de in Wall zit ook een flex mini Unifi switch.

Wat is nu het probleem: we werken nog al eens aan dingen qua verbouwing etc en lampen. Dus de stroom gaat weleens van het net af even. De Ziggo Connect box geeft IP adressen in de range van 192.168.178.10 en hoger. Ik installeer het netwerk. Open de Unifi controller, alles adopteren. Helemaal happy.

- de stroom gaat eraf -

Alle Unifi apparatuur krijgt ineens een IP in de range van 192.168.192.nogiets

Dan beheer ik niets. Denkt de hardware dat ik 2 netwerken heb en gaan allemaal dingen zoals casten naar een TV of een Nvidia Shield niet meer.

Het enige dat tot nu toe helpt is alle Unifi hardware handmatig te resetten en weer opnieuw te gaan adopteren en de firmware te updaten etc. Dat is nogal bewerkelijk als dit regelmatig plaats vindt.

Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt? En hoe ik dit eventueel eenvoudiger kan herstellen dan een handmatige reset?

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:25
Mr-D. schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:37:
[...]
volgens mij mis je nog wat.
je het ook een koppelstukje nodig of heb je die al?
Is niet in alle gevallen nodig. Ik heb helaas een versie van eindelijkglasvezel.nl en die zit een afgeschermde behuizing waarop alleen een vrouwlijke SC aansluiting past. Ik zon verloopje nodig hebben (vandaar dat ik een custom SC heb besteld en zou nu onderweg moeten zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hukkel80 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:16:
Hallo allemaal. Eerder heb ik hier super vriendelijk advies gekregen over de aankoop van netwerk hardware voor in mijn nieuwe huis. Huis is van 2018, 5Ghz signalen worden tussen de verdiepingen sterk geblokkeerd.

Mijn netwerk ziet er na het advies als volgt uit:

Ziggo Connect box -> Unifi 8 poort 60W POE switch -> 2 Unifi In Wall HD AP en 1 generieke switch

En achter een van de in Wall zit ook een flex mini Unifi switch.

Wat is nu het probleem: we werken nog al eens aan dingen qua verbouwing etc en lampen. Dus de stroom gaat weleens van het net af even. De Ziggo Connect box geeft IP adressen in de range van 192.168.178.10 en hoger. Ik installeer het netwerk. Open de Unifi controller, alles adopteren. Helemaal happy.

- de stroom gaat eraf -

Alle Unifi apparatuur krijgt ineens een IP in de range van 192.168.192.nogiets

Dan beheer ik niets. Denkt de hardware dat ik 2 netwerken heb en gaan allemaal dingen zoals casten naar een TV of een Nvidia Shield niet meer.

Het enige dat tot nu toe helpt is alle Unifi hardware handmatig te resetten en weer opnieuw te gaan adopteren en de firmware te updaten etc. Dat is nogal bewerkelijk als dit regelmatig plaats vindt.

Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt? En hoe ik dit eventueel eenvoudiger kan herstellen dan een handmatige reset?
Het lijkt erop dat je 2 dhcp servers in je netwerk hebt.

Edit: https://community.ziggo.n...website-ik-kan/td-p/83229 hier staat denk ik je oplossing. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 26-02-2021 05:50 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausje_maus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
De G4 doorbel staat in de eu strore! Ik heb hem net besteld

https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell
Edit:
Excuses is al gepost zie ik! Ik dacht deel het snel met mn mede Tweakers voor dat ze uitverkocht zijn!

[ Voor 71% gewijzigd door mausje_maus op 26-02-2021 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 20:03

Mr-D.

interpunctie? no hero here

rasper schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:20:
[...]

Kan je de printer wel pingen vanaf het andere VLAN? Anders om te testen een allow rule van de pc waarvan je wil printen naar de printer als rule 1 en deze dan telkens naar beneden schuiven totdat hij het niet meer doet, dan heb je de boosdoener denk ik te pakken. Ander alternatief is om de rule logging in te duikenen te ‘greppen’ op het ipnr van de pc die wil printen.
pingen werkt niet krijg Time-out vanaf standaard netwerk pingt hij wel
als ik de rule helemaal naar boven zet maakt dat geen enkel verschil.

zal van het weekend in de logs duiken, dankjewel
Jeroen_ae92 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:34:
[...]

Maar die zakelijke spullen zitten in een ander vlan zeg je. Dan moeten daar ook rulesets voor bestaan. Anders is het niet op de USG in te stellen. Hoe heb je dat vlan dan gemaakt?
Hoi ik heb geen USG maar een UDM-pro en daar maak je de vlans aan in network
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHmdKwNwXaOrlejlLpWnCDJCFBk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oZfZbYttlMBr65fuwV9uXlgt.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4J-7VN2C-vHyUYFVnzbgX7ti2k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bXiSnKbJnXGJ0vUKgMjIxyC9.png?f=user_large

hieronder kan ik de FW rules aanpassen/maken en daar staan geen extra vlans tussen
in de ge-eikte youtube filmpjes zie je dit ook niet terug komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SddKbk-pHYKjUPJFfN4Wjit00f8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zldrUF67buefoRZTW3JVzsRW.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mr-D. op 26-02-2021 07:30 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Sinds gister middag eigenlijk al.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik snap best dat iedereen dol enthousiast is dat de Video Deurbel eindelijk te koop is via de EU store, maar het is niet nodig om individueel te melden dat je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35

Apoca

Array Technology Industry

Ik lees her en der dat je het ringlampje rondom de belknop niet uit kunt schakelen, met andere woorden je deurbel is altijd verlicht in het donker ook als niet iemand in de buurt is om er op te drukken. Klopt dit of is dit wel uit te zetten?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:28:
[...]

pingen werkt niet krijg Time-out vanaf standaard netwerk pingt hij wel
als ik de rule helemaal naar boven zet maakt dat geen enkel verschil.

zal van het weekend in de logs duiken, dankjewel

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

hieronder kan ik de FW rules aanpassen/maken en daar staan geen extra vlans tussen
[Afbeelding]
Ik ken de UDM niet... Maar wat staat er exact in die printer regel? Ik zie een source maar wat voor groep heb je als destination? Printer IP en Printer Ports. Hoe ziet die groep eruit?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:35:
als je de deurbel besteld doe dat dan in chrome en niet in firefox 8)7 8)7

heb hem overigens niet besteld vind het voor nu niet waard
[Afbeelding]
Beide inclusief btw bedragen kloppen niet. 159,- is 192,39 inclusief btw.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:17:
[...]

Ik ken de UDM niet... Maar wat staat er exact in die printer regel? Ik zie een source maar wat voor groep heb je als destination? Printer IP en Printer Ports. Hoe ziet die groep eruit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Uvk2arLy8FHnYq4Jw_SyXNaDW4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BjiaKwZACyhtt0Ke24DgeXb8.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY18IwrRzReSqJkHtJaRqsYdpy8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GKD01BI6utJb3xJaVGYM431c.png?f=user_large
xbeam schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:18:
[...]

Beide inclusief btw bedragen kloppen niet. 159,- is 192,39 inclusief btw.
ik zag het lekker vaag weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
Weet iemand of de deurbel ook een bericht kan geven via google home (mogelijk met naam als deze gezichtsherkenning ondersteund)?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb de deurbel ook maar besteld, ik zie het niet zitten om in de meterkast te gaan rommelen, dus ik laat het waarschijnlijk maar uitvoeren door een elektricien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:46
Apoca schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:08:
Ik lees her en der dat je het ringlampje rondom de belknop niet uit kunt schakelen, met andere woorden je deurbel is altijd verlicht in het donker ook als niet iemand in de buurt is om er op te drukken. Klopt dit of is dit wel uit te zetten?
Dat dacht ik ook na het aansluiten ervan. De deurbel viel wel erg op zo. Wanneer je "Status Light" uitzet, dan gaat de verlichting uit.
shoombak schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:48:
Ik heb de deurbel ook maar besteld, ik zie het niet zitten om in de meterkast te gaan rommelen, dus ik laat het waarschijnlijk maar uitvoeren door een elektricien.
Indien je een hoofdschakelaar hebt, dan is het echt eenvoudig. Je hoeft namelijk totaal niet te rommelen. Ervan uitgaande dat je al een beltrafo hebt die vervangen moet worden...

Scheelt je toch weer aardig wat kosten. :D

[ Voor 34% gewijzigd door Mawlana op 26-02-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
deCube schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Ik zit al een jaar zonder werkende bel omdat de elektricien zo snugger was de kabel op 1 mm van de muur af te knippen ( 8)7 ) en ik daarna op deze bel heb gewacht.

Wat ik doe is gewoon rechtstreeks een kabel vanaf het patchpaneel naar de bel trekken, de bel aansluiten op de bruine en blauwe aderparen en dan de keystone in het patchpaneel verbinden met een PoE switch.

En inderdaad zonder gong, alleen notificatie op telefoon en later fix ik wel iets via HomeAssistant als het nodig is.
Juist, dat is een oplossing. En zeker als je dat verder kan doorvoeren in je domotica omgeving. Ik ga het maar niet doen, ik pak die 13euro trafo er wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:18

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik was gisteren wat access points aan het bestellen bij de unifi store en toen heb ik wegens de gekte hier meteen die deurbel erbij gekocht. Lees ik nu dat ik een cloudkey plus of dream machine pro erbij nodig heb a 200-400€..
Kan nergens vinden wat ik mis als ik dat niet heb, of werkt er dan helemaal niets. Vind de meerkosten behoorlijk namelijk en als ik 'm in Domoticz of home assistant kan krijgen zonder dan ben ik ook al blij..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
prein2 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:06:
Ik was gisteren wat access points aan het bestellen bij de unifi store en toen heb ik wegens de gekte hier meteen die deurbel erbij gekocht. Lees ik nu dat ik een cloudkey plus of dream machine pro erbij nodig heb a 200-400€..
Kan nergens vinden wat ik mis als ik dat niet heb, of werkt er dan helemaal niets. Vind de meerkosten behoorlijk namelijk en als ik 'm in Domoticz of home assistant kan krijgen zonder dan ben ik ook al blij..
Dan werkt het inderdaad niet naar mijn weten. Je hebt protect nodig om de deurbel te configureren en om te kunnen gebruiken als Deurbel e.d. Als je het in HA wilt hangen moet je ook gebruik maken van Protect waar de addon mee verbind
Note: UniFI Protect is required to run this product with full functionality, we recommend using it with UniFi Dream Machine PRO or UniFi Protect Network Video Recorder
https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 26-02-2021 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2

prein2

Ja ik weet dat het er duidelijk staat. Dit was de ultieme impuls aankoop. Maar goed, dan ga ik kijken of ik de order kan cancellen (of iemand moet mij DMmen..)

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itguy013
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-10 23:44
Ik heb gister een SDD aangesloten op mijn UDM-Pro voor opslag van mijn protect. Sinds ik de SSD heb aangesloten blijven de fans op 50% hangen, wat voor best wat geluidproductie zorgt en als irritant wordt ervaren (udm-pro hangt in de meterkast). Meer mensen last van? En hoe hebben jullie het opgelost?

Normaliter draaien de fans rond de 600/700 rpm nu tussen de 2500 en 3000rpm.

Ik zie hier ook een forum post waar flink wat mensen last van hebben:
https://community.ui.com/...e9-4f21-943b-2e709082485c

[ Voor 5% gewijzigd door itguy013 op 26-02-2021 10:12 ]

4970Wp | 14* 355 | IQ7+ | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prein2 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:09:
[...]

Ja ik weet dat het er duidelijk staat. Dit was de ultieme impuls aankoop. Maar goed, dan ga ik kijken of ik de order kan cancellen (of iemand moet mij DMmen..)
Maar je heb toch een CloudKit nodig voor je acces points?
En volgens mij zijn er inmiddels protect dokkers voor op je Nas in omloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 06:09
*knip*. Bestelstatusupdates hoort hier niet thuis.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 26-02-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35

Apoca

Array Technology Industry

*knip*. Bestelstatusupdates hoort hier niet thuis.
Daarnaast is net ook mijn beltrafo binnengekomen, dit weekend maar ff de HDD in de UDM-Pro installeren.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 26-02-2021 11:45 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

xbeam schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:21:
[...]

Maar je heb toch een CloudKit nodig voor je acces points?
Dacht de APs inderdaad te beheren met een docker image van de cloudkey.
een protect docker zou perfect zijn! *order nog niet gecancelled*

Zit me nu ook in te lezen in die dream machine, zou natuurlijk een mooie upgrade zijn van mijn edgerouter X, behalve dat ik daar nog nooit problemen mee heb gehad :p

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
xbeam schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:21:
[...]
enkel voor de ARM devices is protect 1.15 beschikbaar. de non-ARM is v1.12 en deze heeft geen support voor de G4 doorbel...
prein2 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:27:
[...]
Dacht de APs inderdaad te beheren met een docker image van de cloudkey.
[...]
zijn geen images van de cloudkey, ubnt releast de controller software voor windows en Linux.
dacht dat zelfs de Acces points kan beheren via de controller voor Android(en IOS?), switches en overig kan dan weer niet...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geenwindows schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:38:
[...]

enkel voor de ARM devices is protect 1.15 beschikbaar. de non-ARM is v1.12 en deze heeft geen support voor de G4 doorbel...

[...]

zijn geen images van de cloudkey, ubnt releast de controller software voor windows en Linux.
dacht dat zelfs de Acces points kan beheren via de controller voor Android(en IOS?), switches en overig kan dan weer niet...
De meeste thuis nasjes zijn ARM. En de enkeling met xeon in zijn qnap/synology thuis draait zijn hand ook om een extra cloud key. En voor de FreeNas DIY’ers onder ons weer een leuk pi4 projectje.

En atomers onder ons? Tja die zitten volgens mij niet op Tweakers :+

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 26-02-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

xbeam schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:48:
[...]

De meeste thuis nasjes zijn ARM. En de enkeling met xeon in zijn qnap/synology thuis draait zijn hand ook om een extra cloud key. En voor de FreeNas DIY’ers onder ons weer een leuk pi4 projectje.

Er zijn anders genoeg synologies met een Celeron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Tylen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:31:
[...]

Met SSD Werkt het ook wel. ;)
_Arthur schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:40:
[...]

Waar denk je dat ie anders de beelden laat? :+
However 8)

UniFi Protect requires an HDD to record footage on your device. Your cameras, however, will still capture live video and you will still be able to review their streams without an HDD.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Gezien de discussie rondom de belstransformatoren en dat hier toch enigsinds offtopic is, heb ik een aantal reacties afgesplist naar: [Ubiquiti UniFi Protect G4] Welke beltransformator?.

Gezien de run op de Videodeurbel en de hoeveelheid berichten hierover, is het wellicht ook een idee om voor de deurbel een los ervaringen topic te maken. Mocht daar inderdaad animo voor zijn, maak dan gerust een topic aan of geef het even aan in I&N Feedback-topic.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 26-02-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
@rens-br ik wilde het net voorstellen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
rens-br schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:52:
[modbreak]Gezien de discussie rondom de belstransformatoren en dat hier toch enigsinds offtopic is, heb ik een aantal reacties afgesplist naar: [Ubiquiti UniFi Protect G4] Welke beltransformator?.

Gezien de run op de Videodeurbel en de hoeveelheid berichten hierover, is het wellicht ook een idee om voor de deurbel een los ervaringen topic te maken. Mocht daar inderdaad animo voor zijn, maak dan gerust een topic aan of geef het even aan in I&N Feedback-topic.[/]
Wellicht is een UniFi Protec topic dan een beter idee? Want gevoelsmatig gaat dit topic toch 80% van de tijd over UniFi netwerken en 15% over EdgeMax. En UniFi Protect past wat mij betreft ook niet binnen "Netwerken". Dus een Protect topic in Domotica & Duurzame energie (waar het ook over Nest, Ring, ...) lijkt mij dan sowieso de betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
Misschien een stomme vraag, maar kan ik inmiddels probleemloos de volgende devices upgraden:

- USG
- US-16-150W
- AC Lite

Als ik de UI fora bekijk krijg ik niet echt een helder beeld of ik de laatste firmwares kan gebruiken.... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:44
En weer een extra item voor de Protect omgeving

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7LJZA_s12T3O1sfNmlX5jblZbU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/cNVqtlqj8d8jM74wRi5YeUHV.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!
loyske schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:28:
Misschien een stomme vraag, maar kan ik inmiddels probleemloos de volgende devices upgraden:

- USG
- US-16-150W
- AC Lite

Als ik de UI fora bekijk krijg ik niet echt een helder beeld of ik de laatste firmwares kan gebruiken.... 8)7
Tsja. Dat is een beetje zoals altijd he. Diegenen die problemen hebben die klagen (of vragen naar een fix / ...) en diegenen waarbij het werkt die zijn natuurlijk een stuk minder mondig.

Ik heb hier in ieder geval een USG & USW 16-150W (& USW 8-150W) op de nieuwste stable draaien. En daarnaast een AC Lite & AC LR op de 5.x unstable (de versie van vorige week), en "works for me".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightStar schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:30:

[Afbeelding]
Deze werken dus met Bluetooth en een U6 Lite of LR zijn verplicht. Mooie combi "waarom moet ik een bepaald model AP hebben om Bluetooth te gebruiken". Maar neem aan dat er dan BT in de APs zit. Vroeg me sowieso ook al af hoe ze dat qua dekking wouden gaan doen. Want BT is natuurlijk max 10 meter en met muren nog veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
.

[ Voor 101% gewijzigd door Stefke op 26-02-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 13:35

Falcon10

Hit it i would !

LightStar schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:30:

[Afbeelding]
battery operated.
Ook dolle pret. Al de rest voeden ze bijna via PoE, deze zwieren ze op batterijen 8)7 |:(
En ook die bluetooth connectie vind ik maar niets.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Falcon10 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:38:
[...]

battery operated.
Ook dolle pret. Al de rest voeden ze bijna via PoE, deze zwieren ze op batterijen 8)7 |:(
En ook die bluetooth connectie vind ik maar niets.
Zoiets in een alarmsetje gaat makkelijk 3 jaar mee :).
Doet me denken trouwens aan de varianten van de Nest Secure, die doen vrijwel hetzelfde (Google is er echter wel ineens mee gestopt)
Afbeeldingslocatie: https://elektrozine.be/wp-content/uploads/2017/09/Nest-Secure-alarm-system-1216x720-1024x606.jpg

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Stefke schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:37:
Ik heb een USG in mijn netwerk. Ik heb echter daarnaast nog een kleine router staan om mijn KPN netwerk door te geven aan mijn KPN TV ontvanger (dient alleen daarvoor)

Ik heb een keer geprobeerd om mijn TV via de USG aan de praat te krijgen, niet gelukt...

Kan ik niet de LAN2 poort van mijn USG gebruiken om een totaal gescheiden LAN te maken voor alleen mijn TV ontvanger of zo? Zonde van de stroom van die 2e router...
Ik heb gegoogled naar het gebruik van de LAN2 poort, maar ik kom alleen maar tegen dat je een nieuw netwerk moet maken en dan "simply" LAN2 moet aanvinken, maar ik zie bij het aanmaken van een nieuw netwerk helemaal geen optie om één van de 2 poorten te gebruiken.
Lees de topic warning even ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Cartman! schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Lees de topic warning even ;)
xkuus

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ppeterr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:32:
Maar wie kan mij nou eens het doel van die trafo's uitleggen. Ik heb werkelijk geen idee wat het nut is van zo een ding. Is het om een tril beweging te maken naar een analoge gong ?

Ik zie ook een honywell voorbij komen, dat ding is digitaal. Dan heb je geen trafo nodig ?
Een trafo moet je zien als twee electromagneten die tegenover elkaar staan en aan de eene kant 230 Volt zit die naar de andere kant toe in 3,3/5/12/24 Volt wordt omgezet :)

Natuurkunde op het Voortgezet Onderwijs materiaal :P :+
Mr-D. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op het moment dat je een Guest VLAN aanmaakt dan kan je die nooit meer toegankelijk maken vanuit andere VLAN's hé! :)

Dus je zal een Corporate VLAN moeten aanmaken en daarvoor ALLE Firewall Rules handmatig aanmaken!
RobertMe schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:31:
Tsja. Dat is een beetje zoals altijd he. Diegenen die problemen hebben die klagen (of vragen naar een fix / ...) en diegenen waarbij het werkt die zijn natuurlijk een stuk minder mondig.
Nee : Het probleem is dat hij/zij een hapklaar antwoord wil en niet de Search heeft gebruikt, want er is al meerdere keren gepost welke firmwares het wel/niet goed doen! ;)
prein2 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:27:
Zit me nu ook in te lezen in die dream machine, zou natuurlijk een mooie upgrade zijn van mijn edgerouter X, behalve dat ik daar nog nooit problemen mee heb gehad :p
Moet je ook niet doen! :P

EdgeRouter serie FTW!!! :Y) 8)
xbeam schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:48:
En voor de FreeNas DIY’ers onder ons weer een leuk pi4 projectje.
FreeNAS is nu TrueNAS en die heeft nooit op een Pi gedraaid! ;)
Als in Intel Atom :?

Intel NUC 2820FYKH is da bomb! :P 8) O+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ppeterr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Got it! Thanks. Gelijk wat van die schattige patch kabeltjes erbij.

[Afbeelding]
Zat er toevallig net naar te kijken, 22cm voor die korte verbindingen in de meterkast zijn wel fijn (USG/Switch/NAS/Hue Bridge etc)

Iemand toevallig al ervaring met deze kabels? Zien er wel stevig uit.

pricewatch: Ubiquiti UniFi Ethernet Patch Cable Wit

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
nero355 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:40:
[...]

Een trafo moet je zien als twee electromagneten die tegenover elkaar staan en aan de eene kant 230 Volt zit die naar de andere kant toe in 3,3/5/12/24 Volt wordt omgezet :)

Natuurkunde op het Voortgezet Onderwijs materiaal :P :+
[...]
Yep, ik weet het. Ik heb in 2 dagen hier al meer over opgestoken dan de jaren in het VO en MBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nero355 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:07:
[...]

Moet je effe in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 rondkijken, want daar zijn ze al een aantal keren langsgekomen ;)
Thanks, ziet er dus goed uit. Bij AmazonNL nu 10 euro korting op een bestelling van 30,- voor nieuwe klanten (of account ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:10:
Thanks, ziet er dus goed uit. Bij AmazonNL nu 10 euro korting op een bestelling van 30,- voor nieuwe klanten (of account ;) )
Lekker belangrijk als ze pas vanaf € 25 gratis verzenden! :D _O- Sneaky hoor Amazon! :P

/EDIT :
Greatsword schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:21:
Net voor 32,- iets besteld, ging 10,- van af, dus 22,- incl verzending, geen gekke dingen dus ;)
Beter dan! :)

[ Voor 27% gewijzigd door nero355 op 26-02-2021 19:22 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nero355 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:12:
[...]

Lekker belangrijk als ze pas vanaf € 25 gratis verzenden! :D _O- Sneaky hoor Amazon! :P
Net voor 32,- iets besteld, ging 10,- van af, dus 22,- incl verzending, geen gekke dingen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Heeft iemand op de UDM-Pro de Cloud backup voor je config al aan de praat. Ik blijf hangen op mijn password.... van het ubnt account en ik weet 100% zeker dat die goed is maar ik heb een idee dat hij de 2FA niet snap die er achter zit :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:40

Matis

Rubber Rocket

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het onterecht ontvangen van notificaties, terwijl alle gebruikers "on site" zijn?

Gisteren heb ik mijn Cloud Key Gen2 Plus geupgrade naar versie 2.0.27. Daarmee zijn Protect naar 1.17.2 en Network naar 6.0.45.

De instellingen heb ik niet veranderd en ook de Unifi Protect app van zowel mijn vrouw als die van mij zijn (weer) verbonden met protect.

Toch blijven we beide ten onrechte notificaties van de camera's ontvangen, dit terwijl we gewoon beide fysiek thuis zijn.

Op de een of andere manier lijkt of de geo locatie niet meer goed in de Controller door te komen, of er is iets stuk in de Controller / Protect.

En ja, ik heb de geo-fencing dubbel gecontroleerd en zelfs nog een beetje verplaatst zodat ik de nieuwe coördinaten + radius kon opslaan.

Ik heb een mogelijke oplossing gevonden, maar vind het nogal rigoureus
I had the issue, geofencing (alerts) don’t work.

But now geofencing works again. After some checks I think it was no problem with my mobile Phones (iPhone SE 2020 and iPhone 7).

What have I done.

I delete The Portal, Network and protect App from my mobile phone.

I deinstall Talk and Access (because I don’t need them) from ck Gen2+

Then I reboot the cloud Key.

I deinstall Protect, reboot the cloud key and install protect. reboot the CloudKey and set my location.

Then I reinstall all my apps and allow all funktions and after some minutes all works fine.

[ Voor 33% gewijzigd door Matis op 26-02-2021 20:40 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

nero355 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:40:
[...]

Op het moment dat je een Guest VLAN aanmaakt dan kan je die nooit meer toegankelijk maken vanuit andere VLAN's hé! :)

Dus je zal een Corporate VLAN moeten aanmaken en daarvoor ALLE Firewall Rules handmatig aanmaken!
Hoi even voor de duidelijkheid
De vlan die ik heb aangemaakt voor de zakelijke laptops is op de corporate Lan, maar omdat ik ook een guest vlan heb aangemaakt werkt die andere vlan dus niet meer voor wat ik wil.

Begrijp ik jouw zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 17:27
YouTube: This is why I dislike UniFi switches

Heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt? Anders heeft hij namelijk wel een punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Djarune schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:47:

Heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt? Anders heeft hij namelijk wel een punt.
Ik kom 't op Cisco apparatuur helaas ook wel eens ooit tegen, zelfs op moderne 9200/9300 serie spullenboel. Lampjes blijven daar ooit gewoon 'steady' oranje branden zonder dat er zelfs maar ooit een kabel in de betreffende port (ASIC) gestoken is.

Shut
Power Inline Never
No Shut
No Power Inline Never
WRITE

En zelfs dát helpt niet altijd en moet je vervolgens het apparaat eigenlijk een reload geven om 't lampje weer UIT te kunnen krijgen.

Een Show Interface Statistics commando laat gewoon zien dat er 0,0 bytes over zo'n poortje gegaan zijn.

P.S. Ik ben zélden tot nooit in de gelegenheid om zo'n apparaat 'fysiek' te zien.... De meeste EDGE spullen welke ik bedien hangen op véle kilometers afstand van m'n eigen PC.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 27-02-2021 00:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Nee. Nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet met unifi. Wel genoeg meegemaakt met Cisco en MikroTik. Dus hij zal van de regen in drup belanden denk ik. Ook dan kon ik het alleen oplossen met een reload. Geen feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Ik wil graag een Unifi Mesh kopen en deze buiten plaatsen want ons wifibereik in de tuin is ontoereikend.
Ik was echter verbaasd om de zien dat deze alleen aangesloten kan worden met een RJ45 connector. Ik snap dat de kans vrij klein is, maar het is zo wel extreem gemakkelijk om de ethernetkabel in een paar seconden ui de unifi te trekken en in een laptop te zetten, om op deze manier op mijn intern netwerk terecht te komen.
Daar voel ik me niet echt comfortabel bij.
Zien jullie daar oplossingen voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 17:02

TPA

ESET official partner

quizzical schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:16:
Ik wil graag een Unifi Mesh kopen en deze buiten plaatsen want ons wifibereik in de tuin is ontoereikend.
Ik was echter verbaasd om de zien dat deze alleen aangesloten kan worden met een RJ45 connector. Ik snap dat de kans vrij klein is, maar het is zo wel extreem gemakkelijk om de ethernetkabel in een paar seconden ui de unifi te trekken en in een laptop te zetten, om op deze manier op mijn intern netwerk terecht te komen.
Ik heb hem op het dak hangen. Daar ben je niet in een paar seconden.

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:47
Weet iemand wat de kosten zijn voor het retourneren van een bestelling naar Ubiquiti?

Ik heb in een opwelling de G4 deurbel besteld maar ben me nu aan het verdiepen in alles bekabelen. Ik heb nu een draadloze deurbel van Honeywell.

Ik zie erg op tegen de hele klus (beltrafo, bekabeling, gong) etc. Ik wil hem dus liever retourneren. Maar als de retourkosten te hoog zijn zet ik hem op de V&A en Marktplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
die mesh ondersteund ook Passieve POE, meeste laptops vinden dat niet fijn om te ontvangen })

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12
Het is niet echt een oplossing maar als je een management vlan instelt op je AP en dan alle poorten tagged zet in de switch dan krijg je geen ip als je een laptop verbindt. Ze moeten dan al het goede vlan weten of sniffen en instellen. Of alles tagged en default vlan van die poort in een guest netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:46
La1974 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:55:
Weet iemand wat de kosten zijn voor het retourneren van een bestelling naar Ubiquiti?

Ik heb in een opwelling de G4 deurbel besteld maar ben me nu aan het verdiepen in alles bekabelen. Ik heb nu een draadloze deurbel van Honeywell.

Ik zie erg op tegen de hele klus (beltrafo, bekabeling, gong) etc. Ik wil hem dus liever retourneren. Maar als de retourkosten te hoog zijn zet ik hem op de V&A en Marktplaats.
Ook daar is wat voor; https://livewell.honeywellhome.com/nl/accessoires/dcp917s/
Dan zet je het bedrade signaal om naar draadloos ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
@TPA, goed idee maar ik kan veel makkelijker een kabel voorzien in de tuin dan in het dak

@geenwindows : heel slim! Bij de unifi mesh single pack zit al een POE adapter meegeleverd. Dat lijkt me zo een passieve te zijn nee? Dan gebruik ik die ipv de POE op mijn switch :) Lijkt me dat ik daarmee dan inderdaad al voldoende beveiligd ben. Erg bedankt.

@db I Delirium : Ja ik heb zo een Zyxel managed switch en ik zou daarmee de poort moeten kunnen beveiligen. Ik heb al wat zitten testen om dus een MAC adress filter in te stellen op die poort, maar in de praktijk heb ik dan problemen met de apparaten die met dat access poort willen verbinden. DIt lukt me dus niet zo goed (misschien door gebrek aan technische kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
tcviper schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:37:
[...]

Ook daar is wat voor; https://livewell.honeywellhome.com/nl/accessoires/dcp917s/
Dan zet je het bedrade signaal om naar draadloos ;)
Die heb ik gezien ja, maar dan moet ik nog steeds van de meterkast naar de G4 doorbell een kabel trekken (en een gat door mijn deurkozijn boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

La1974 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Die heb ik gezien ja, maar dan moet ik nog steeds van de meterkast naar de G4 doorbell een kabel trekken (en een gat door mijn deurkozijn boren.
Heb je nu geen deurbel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

't moet naar een adres in Duitsland. Zo'n 17€ dus

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
quizzical schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:39:
@TPA, goed idee maar ik kan veel makkelijker een kabel voorzien in de tuin dan in het dak

@geenwindows : heel slim! Bij de unifi mesh single pack zit al een POE adapter meegeleverd. Dat lijkt me zo een passieve te zijn nee? Dan gebruik ik die ipv de POE op mijn switch :) Lijkt me dat ik daarmee dan inderdaad al voldoende beveiligd ben. Erg bedankt.

@db I Delirium : Ja ik heb zo een Zyxel managed switch en ik zou daarmee de poort moeten kunnen beveiligen. Ik heb al wat zitten testen om dus een MAC adress filter in te stellen op die poort, maar in de praktijk heb ik dan problemen met de apparaten die met dat access poort willen verbinden. DIt lukt me dus niet zo goed (misschien door gebrek aan technische kennis.
geen idee, kan die informatie niet vinden, enkel dat het 24v 0.5A is. als je switch passieve poe op 24v ondersteund ben je voorzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

RobertMe schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:52:
[...]

Een draadloze, dat schrijft hij toch ;) Zal dus vast een drukknop op een batterij zijn die je op het kozijn plakt en klaar.
Het is nog vroeg 😏🥶🥶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
RobertMe schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:52:
[...]

Een draadloze, dat schrijft hij toch ;) Zal dus vast een drukknop op een batterij zijn die je op het kozijn plakt en klaar.
Precies dat ja. Van Honeywell en dat werkt voor geen meter. De bel gaat vaker niet dan wel. Maar ik ben bang dat de G4 deurbel niet de oplossing gaat worden.
prein2 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Dat wordt dan de V&A en MP denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:44
Ik heb op onze camera's het mac adres op de poort vastgezet om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
LightStar schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:29:
[...]

Ik heb op onze camera's het mac adres op de poort vastgezet om dit te voorkomen.
Ja het probleem lijkt me dus te zijn dat als ik in mijn managed switch instell dat enkel het MAC adress van mijn access point die poort kan gebruiken, de apparaten die via WIFI verbinden met dat access point niet werken (hun verkeer loopt uiteindelijk ook over die poort...)
Ik kan in mijn managed switch instellen dat mijn laptops en smartphones ook op die poort mogen werken, maar dan werken ze weer niet op de andere poorten op die switch (bvb mijn andere access points...)

Ik heb wat research gedaan of een ethernet kabel met passive POE erop altijd je laptop stukmaakt (om op die manier dus oneigenlijk gebruik van de poort te voorkomen). Ik begrijp dat oude 10/100M netwerkkaarten gewoon doorblijven werken omdat die de draden in kwestie niet gebruiken. Maar niemand gebruikt die nog dus dat is geen probleem. Het is me niet duidelijk of gigabit netwerkkaarten altijd in de problemen komen (wat dus is wat ik wil).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 20:49

Welnee joh, installatie stelt echt niks voor. Trafo vervangen in je meterkast is misschien even spannend en zou je dan beste kunnen laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
jgsr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:10:
[...]

Welnee joh, installatie stelt echt niks voor. Trafo vervangen in je meterkast is misschien even spannend en zou je dan beste kunnen laten doen.
Was het maar zo simpel. Ik heb geen trafo in mijn meterkast want mijn huidige bel is volledig draadloos. Dus alles:
  • Beltrafo
  • Bekabeling
  • Deurbel
  • Gong (of Honeywell draadloos naar bedraad kit
moet aangelegd worden.

Had me niet gerealiseerd dat een deurbel toch zo complex kon zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
quizzical schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Ja het probleem lijkt me dus te zijn dat als ik in mijn managed switch instell dat enkel het MAC adress van mijn access point die poort kan gebruiken, de apparaten die via WIFI verbinden met dat access point niet werken (hun verkeer loopt uiteindelijk ook over die poort...)
Ik kan in mijn managed switch instellen dat mijn laptops en smartphones ook op die poort mogen werken, maar dan werken ze weer niet op de andere poorten op die switch (bvb mijn andere access points...)

Ik heb wat research gedaan of een ethernet kabel met passive POE erop altijd je laptop stukmaakt (om op die manier dus oneigenlijk gebruik van de poort te voorkomen). Ik begrijp dat oude 10/100M netwerkkaarten gewoon doorblijven werken omdat die de draden in kwestie niet gebruiken. Maar niemand gebruikt die nog dus dat is geen probleem. Het is me niet duidelijk of gigabit netwerkkaarten altijd in de problemen komen (wat dus is wat ik wil).
Ik bedoelde ook niet zozeer MAC control maar gewoon zorgen dat er geen native vlan op staat of een native vlan zonder toegang zodat ze al een vlan in moeten stellen op de laptop om iets te kunnen, niet onmogelijk maar maakt het net wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:46
prein2 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Gewoon aan de deur weigeren. Scheelt je weer verzendkosten. Ik zou wel eerst een mailtje sturen zodat ze weten dat ze het niet opnieuw moeten verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 12:34

Toppe

Oké ✅

Ik ben bezig met mijn firewall instellingen nadat ik m’n controller verwijderd had. Wat ik ook doe, ik zie door de bomen het bos niet meer. Laten we voorop stellen dat het echt aan mij ligt :)

Wat ik graag zou willen:
Vanuit LAN wel naar IoT met HTTP
Vanuit IoT alleen naar LAN met MQTT
Verder elk type verkeer blokkeren.

Ik heb een aantal groepen aangemaakt:
IoT - 192.168.200.0/24
LAN - 192.168.1.0/24
MQTT - 1883, 8883
HTTP - 80, 443

Nu zit ik vooral met LAN IN, LAN OUT en LAN LOCAL.

Iemand die eventueel een screenshotje wilt delen van zijn/haar firewall regels?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFZC5dXVgYosuy7O-PZTMlR85vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLwuqCFfW6wsSvriqemHNzVe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 27-02-2021 16:30 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:28:
Ik ben bezig met mijn firewall instellingen nadat ik m’n controller verwijderd had. Wat ik ook doe, ik zie door de bomen het bos niet meer. Laten we voorop stellen dat het echt aan mij ligt :)

Wat ik graag zou willen:

IoT - 192.168.200.0/24
LAN - 192.168.1.0/24
MQTT - 1883, 8883
HTTP - 80, 443

[Afbeelding]
LAN IN is het verkeer dat de router in gaat, om geforward te worden.
LAN OUT is het verkeer dat geforward is en de router weer verlaat.
LAN LOCAL is verkeer met de router als eindbestemming.

In mijn geval heb ik (daarom) alle regels op LAN IN (uit mijn hoofd).

Edit:
Ter verduidelijking. Verschil tussen LAN IN en LAN OUT zit hem dan ook voornamelijk in de herkomst. Internetverkeer passeert dus WAN IN => LAN OUT of LAN IN => WAN OUT.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 27-02-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 12:34

Toppe

Oké ✅

RobertMe schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:31:
[...]

LAN IN is het verkeer dat de router in gaat, om geforward te worden.
LAN OUT is het verkeer dat geforward is en de router weer verlaat.
LAN LOCAL is verkeer met de router als eindbestemming.

In mijn geval heb ik (daarom) alle regels op LAN IN (uit mijn hoofd).

Edit:
Ter verduidelijking. Verschil tussen LAN IN en LAN OUT zit hem dan ook voornamelijk in de herkomst. Internetverkeer passeert dus WAN IN => LAN OUT of LAN IN => WAN OUT.
Dan zou dit, alle op LAN IN toch moeten werken? Ik kom nu namelijk nergens bij en MQTT verstuurd/ontvangt geen berichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3T5IqOZmS1LLVfPJGKrKdKsThCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LL6UvMUnoak3DKlgSP7Nu5JG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 27-02-2021 16:38 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMoonMan0
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 08:58
Iemand ook problemen met udm pro met port forwarding? De poort lijkt open te gaan (met tcp dump eens gekeken) maar hij lijkt niet te (kunnen/mogen?) antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Tylen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 05:47:
[...]

Het lijkt erop dat je 2 dhcp servers in je netwerk hebt.

Edit: https://community.ziggo.n...website-ik-kan/td-p/83229 hier staat denk ik je oplossing. ;)
Maar ik heb niet een router achter de Ziggo Connect gezet. Alleen maar APs en switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Dan zou dit, alle op LAN IN toch moeten werken? Ik kom nu namelijk nergens bij en MQTT verstuurd/ontvangt geen berichten.

[Afbeelding]
Ik zie zo ook niets geks. Lan In moet je gebruiken. Maar ik kan niet alles zien.
Hukkel80 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Maar ik heb niet een router achter de Ziggo Connect gezet. Alleen maar APs en switches.
Ook geen Horizon box?

[ Voor 54% gewijzigd door Hulliee op 27-02-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is ook mijn oplossing :
geenwindows schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:58:
die mesh ondersteund ook Passieve POE, meeste laptops vinden dat niet fijn om te ontvangen })
Via de meegeleverde PoE Injector die Passive 24V PoE doet :)
LightStar schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:29:
Die kan je spoofen dus dat is geen oplossing, maar alle beetjes helpen uiteraard! :)
Toppe schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:28:

Wat ik graag zou willen:
Verder elk type verkeer blokkeren.

IoT - 192.168.200.0/24
LAN - 192.168.1.0/24
MQTT - 1883, 8883
HTTP - 80, 443

[Afbeelding]
Daar zijn guides voor dus kijk daar effe naar! :)

Klakkeloos dingen overnemen is leuk, maar als er dan wat mis is weet je niet hoe je het moet oplossen dus effectief heb je daar niks aan... B)

Soort van :

- USW 8
- Poort 4 en 6 zitten in VLAN 10 en VLAN 100 als Untagged/Native VLAN.
- De PC die Windows draait en 2 NIC's heeft boot met de NIC die in VLAN 10 zit als Disabled.
- De NIC die in VLAN 100 zit is Enabled.

En toch blijft het lampje van de poort die in VLAN 10 zit gewoon Groen branden!

Doe ik de NIC effe op Enabled en daarna weer op Disabled dan brandt de poort gewoon Oranje zoals het hoort :)

is het Windows ?! Is het Ubiquiti ?!
Geen idee, maar het is nou eenmaal zoals het is!
Mr-D. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:39:
Hoi even voor de duidelijkheid
De vlan die ik heb aangemaakt voor de zakelijke laptops is op de corporate Lan, maar omdat ik ook een guest vlan heb aangemaakt werkt die andere vlan dus niet meer voor wat ik wil.

Begrijp ik jouw zo goed?
Het is heel simpel :

- Maak een Corporate VLAN #1
- Maak een Corporate VLAN #2
En je kan alle Firewall Rules aanpassen voor beiden en zo het verkeer tussen de twee regelen.

Maak je echter een Guest VLAN aan dan kan je daar HELEMAAL NIKS voor aanpassen!
Die krijgt een vaste set Firewall Rules mee die alles dichtgooien en dat blijft zo, ondanks welke aanpassing dan ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvp
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-04 14:04
Beste,

Ik heb in onze woning twee UAC AP LITE's geplaatst die samen één wifinetwerk (enkel op 2,4G) vormen. Eén AP hangt op de benedenverdieping, eentje op de eerste verdieping. Eentje staat op kanaal 11 en het andere staat op kanaal 6. In de Unify Networkcontroller die op mijn Macbook geïnstalleerd staat, zie ik dat beide AP's succesvol verbonden zijn.

Het valt me echter op dat alle toestellen verbonden zijn met het AP dat op de eerste verdieping hangt terwijl er beneden véél toestellen staan zoals een Apple TV, iPad, iphone, Nuki bridge,..

Ik wou alle toestellen "forceren" om te connecteren met het AP beneden. Hiervoor schakelde ik het AP van de eerste verdieping (bureau) uit. Vanaf dat moment viel mijn volledig wifinetwerk weg en kon ik het nergens in de woning nog detecteren.

Heeft iemand enig idee wat er fout loopt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAStewhAPVYAjoYEStlQuuogbhE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tqbGhCx30EQoMjK3diQoaB1k.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@koenvp kijk eens naar andere 2,4 GHz netwerken in de buurt. Mogelijk overlappen ze met jouw AP in de woonkamer en is het signaal van de wasplaats sterker.

De Unifi controller laat dat ook mooi zien. Hoe druk het netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvp
Matis schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:25:
@koenvp kijk eens naar andere 2,4 GHz netwerken in de buurt. Mogelijk overlappen ze met jouw AP in de woonkamer en is het signaal van de wasplaats sterker.

De Unifi controller laat dat ook mooi zien. Hoe druk het netwerk is.
Bedankt maar dit is niet het probleem. Als ik het AP 'bureau' (eerste verdieping) uitschakel en ik ga naar de benedenverdieping (AP wasplaats), dan is het volledig wifi netwerk niet meer vindbaar. Daarnaast wijzigt geen enkel toestel naar dit AP 'wasplaats' hoewel het direct vindbaar is. Misschien moet ik de kanalen terug verzetten want ik had hiermee zitten spelen.

Je volledige wifinetwerk kan toch niet wegvallen als je één AP tijdelijk uitschakelt om het tweede te testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

koenvp schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:30:
Bedankt maar dit is niet het probleem. Als ik het AP 'bureau' (eerste verdieping) uitschakel en ik ga naar de benedenverdieping (AP wasplaats), dan is het volledig wifi netwerk niet meer vindbaar. Daarnaast wijzigt geen enkel toestel naar dit AP 'wasplaats' hoewel het direct vindbaar is. Misschien moet ik de kanalen terug verzetten want ik had hiermee zitten spelen.

Je volledige wifinetwerk kan toch niet wegvallen als je één AP tijdelijk uitschakelt om het tweede te testen?
Ik heb geen idee hoe je WiFi geconfigureerd is. Kijk eens met tools zoals WiFi analyser (Android). Misschien krijg je dan aanknopingspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
koenvp schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Klinkt alsof dat ene AP sowieso al niks doet, ook niet als die andere wel is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Hulliee schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:19:
[...]

Ik zie zo ook niets geks. Lan In moet je gebruiken. Maar ik kan niet alles zien.

[...]

Ook geen Horizon box?
Wel een Horizon Box, dat is waar. Maar die zit aan het eind van een lijn.

Zou Ziggo dan een Connect Box leveren en een Horizon Box die samen vechten om wie de IPs uit mag geven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:17
db I Delirium schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Klinkt alsof dat ene AP sowieso al niks doet, ook niet als die andere wel is aangesloten
Ik had ook zoiets. Bij een AP (ik heb er 3) bleek 2,4 niet aan te staan. Had ik tijdens het experimenteren blijkbaar uitgezet. Het 5 netwerk stond wel aan, dus kon ik gelukkig nog wel in het netwerk om het goed te zetten.

Kan je de AP's omruilen en kijken of nu alleen beneden het doet? Dan kan je uitsluiten of er iets anders (omgeving, kabel) aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvp
oltk schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:30:
[...]

Bedankt, dat probeer ik morgen eens. Tijdens het experimenteren heb ik op het netwerk zelf 5G uitgezet dus enkel 2G staat aan; ik check dit ook nog eens. Momenteel verbinden 2 toestellen van de 15 op het AP wasplaats. Zelfs de toestellen in dezelfde ruimte als het AP wasplaats kiezen liever het AP dat een verdieping hoger geplaatst werd..

Ik had ook zoiets. Bij een AP (ik heb er 3) bleek 2,4 niet aan te staan. Had ik tijdens het experimenteren blijkbaar uitgezet. Het 5 netwerk stond wel aan, dus kon ik gelukkig nog wel in het netwerk om het goed te zetten.

Kan je de AP's omruilen en kijken of nu alleen beneden het doet? Dan kan je uitsluiten of er iets anders (omgeving, kabel) aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02
La1974 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Was het maar zo simpel. Ik heb geen trafo in mijn meterkast want mijn huidige bel is volledig draadloos. Dus alles:
  • Beltrafo
  • Bekabeling
  • Deurbel
  • Gong (of Honeywell draadloos naar bedraad kit
moet aangelegd worden.

Had me niet gerealiseerd dat een deurbel toch zo complex kon zijn.
De trafo hoeft niet in de meterkast. Je kan hem gewoon aansluiten met een stekker op 230v. Wel even opletten dat je contacten niet bloot laat. Dan enige is een kabel naar buiten voor UniFi doorbell. Gong kun je altijd later nog toevoegen. Gewoon klein beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Hukkel80 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Zou Ziggo dan een Connect Box leveren en een Horizon Box die samen vechten om wie de IPs uit mag geven? :?
Juist. Zet DHCP uit in je Horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Hulliee schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Juist. Zet DHCP uit in je Horizon box.
Dan moet ik eens kijken wat het IP is dan die Box en dan proberen in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Hukkel80 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:09:
[...]

Dan moet ik eens kijken wat het IP is dan die Box en dan proberen in te loggen.
Dat heb je zelf al aangegeven? 192.168.192.1? Iets uit die range iig. Maar we gaan wel erg off-topic zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 18:52
Ik heb net de firmware van de cloudkey (gen 2 plus) geupdate naar 2.0.27 en kom nu niet meer op de cloudkey. In eerste instantie had ik nog wel toegang via de web access van de cloud portal, maar als je daarna remote access uit zet dan kan ik lokaal niet meer op de cloudkey komen.

Hij geeft de melding "site can't be reached". Zowel met alleen IP (dus zonder poort), met /network of met /protect er achter.

Iemand nog een suggestie, of moet ik de hele boel nu opnieuw gaan installeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hukkel80 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Je hebt die link niet gelezen die ik plaatste he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:12
Ik heb sinds een paar dagen een UDM (niet de pro, maar de kleine witte versie).

Ik wil met een client een VPN connectie opbouwen. Heb diverse instructie video's bekeken. Die gaan nagenoeg allemaal over de PRO versie. Heb er 1 gevonden over de gewone UDM. Daar wordt VPN geconfigureerd vanuit de Unifi app. Maar.....als ik dat doe dan heb ik gewoon bepaalde opties die ik in de video zie niet in de app.

Iemand die mij de juiste richting in kan sturen?? Waar ik nu tegenaan loop is dat ik geen VPN users kan aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Stillekracht schreef op zondag 28 februari 2021 @ 07:17:

Ik wil met een client een VPN connectie opbouwen. Heb diverse instructie video's bekeken. Die gaan nagenoeg allemaal over de PRO versie. Heb er 1 gevonden over de gewone UDM. Daar wordt VPN geconfigureerd vanuit de Unifi app. Maar.....als ik dat doe dan heb ik gewoon bepaalde opties die ik in de video zie niet in de app.

Iemand die mij de juiste richting in kan sturen?? Waar ik nu tegenaan loop is dat ik geen VPN users kan aanmaken.
Kijk eens naar deze uitleg, volgens mij is het maken van een L2TP niet Device specifiek. Je RADIUS server moet geconfigureerd zijn voordat je met users aan de gang kan gaan.

UniFi - USG/UDM: Configuring L2TP Remote Access VPN
https://help.ui.com/hc/en...ng-L2TP-Remote-Access-VPN

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 28-02-2021 07:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:05

Muggie

8 pm

Stillekracht schreef op zondag 28 februari 2021 @ 07:17:

Heb er ook een sinds een week en kon ook bepaalde instellingen en schermen niet vinden tot ik bedacht dat ik het ding op new interface had gezet, teruggezet naar classical interface en toen klopten meerdere instructies ineens wel :)

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53
Frankinho schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:45:
Ik heb net de firmware van de cloudkey (gen 2 plus) geupdate naar 2.0.27 en kom nu niet meer op de cloudkey. In eerste instantie had ik nog wel toegang via de web access van de cloud portal, maar als je daarna remote access uit zet dan kan ik lokaal niet meer op de cloudkey komen.

Hij geeft de melding "site can't be reached". Zowel met alleen IP (dus zonder poort), met /network of met /protect er achter.

Iemand nog een suggestie, of moet ik de hele boel nu opnieuw gaan installeren?
Maak eens verbinding op https://IP en niet https://IP:8443.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 18:52
Rolfie schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Maak eens verbinding op https://IP en niet https://IP:8443.
Dat had ik geprobeerd inderdaad. Ik ben ondertussen wel een stapje verder. Als ik op de wifi zit kan ik inloggen op de cloudkey. Alleen als ik op bekabeld netwerk zit dan krijg ik geen toegang. Verklaart misschien ook waarom mijn Protect (6 cameras, bekabeld) er ineens mij opgehouden is sinds de update.

Ik ben alleen nog geen stap verder waarom ik bekabeld niet op de cloudkey kom.
Pagina: 1 ... 95 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.