Ik heb de Unifi G4 Doorbell bij de Europese UI Store besteld en hij is nu onderweg. Ik verwacht hem na het weekend binnen. Zoals de meesten heb ik een eenvoudige gong hangen en een 8V beltrafo.
Ik heb wat onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om alles op een goede manier aan te sluiten en heb besloten om het als volgt te gaan doen.
Bij Vekto heb ik i.p.v. de 15VA trafo van Gacia, die je hier het meest voorbij ziet komen, een zwaarder 24VA exemplaar van SEP besteld evenals een relais van Gacia dat met 24V AC kan worden aangestuurd. Beiden ga ik plaatsen in een Hager Miniverdeler kastje naast mijn groepenkast zodat alles mooi in één behuizing bij elkaar zit.
Het relais stuurt met 8V de bestaande gong aan. Maar ik zou op termijn ook nog kunnen kiezen voor een luxer exemplaar op 12V.
Zie de bijgaande foto's en het aansluitschema. Ik ben er vrij zeker van dat dit zou moeten werken. Zodra ik alles binnen heb en aangesloten is, laat ik het jullie weten.
EDIT: Inmiddels getest met de Europese versie maar het relais lijkt toch niet te werken daarmee. Misschien werkt het met de Amerikaanse versie, maar dat kan ik niet controleren.
Gebruik dus gewoon de beltransformator die bij de Europese versie wordt meegeleverd!
[
Voor 55% gewijzigd door
therealwheely op 05-03-2021 09:01
]