Maar ehh. Wat veranderd dit aan het verhaal 24v op een 8v gong ?
Dat is nog eens (apart) nieuws. Hele groep hier voor jan-lul de trafo's besteld haha. Zal vekto leuk vinden allerlei trafo's retour.
Edit: De handleiding in de doos linkt naar: https://dl.ubnt.com/qig/g4-doorbell. Conclusie Ubiquiti wilt dat we de 12v op een 8v gong aansluiten. Geen andere trafo/relay nodig.
Edit: De handleiding in de doos linkt naar: https://dl.ubnt.com/qig/g4-doorbell. Conclusie Ubiquiti wilt dat we de 12v op een 8v gong aansluiten. Geen andere trafo/relay nodig.
[ Voor 40% gewijzigd door Dw1-nl op 01-03-2021 11:19 ]
Is het dan niet 16v op een 8v gong?Dw1-nl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:03:
Ik vond het al zuur dat de deurbel drie dagen na bezorging van mijn deurbel in de EU store kwam, maar nu ook nog eens gratis trafo maakt het nóg zuurder.Falcon10 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:49:
Mijn G4 deurbel is net geleverd door UPS.
Pakje open gedaan, en raad eens wat ik mee in de verpakking van de deurbel aantrof ?
[Afbeelding]
Een 16 volt transfo, 2U breed !
Bravo Ubiquiti !
Als het goed is moeten we het ook zeggen.
De discussie van transfo is dus van de baan als je in EU een G4 deurbel bestelt, want de transfo wordt standaard meegeleverd.
Geniet van de deurbel mensen!
Ahja klopt, sorry 16v op een 8v gong.
🤣 verdikkeme denk je alles te preppen geef je dus eigenlijk extra geld uit voor iets wat ze meeleveren.... nouja mijn meterkast is al omgegooid dus ik laat het lekker zo...
Mag UI de volgende keer wel beter communiceren eigenlijk
Verder mooi pakketje! Vanmiddag maar eens de handel aansluiten
Mag UI de volgende keer wel beter communiceren eigenlijk
Verder mooi pakketje! Vanmiddag maar eens de handel aansluiten
Hahaha... Dat is een leuke verrassing! Klasse ook van Ubiquiti, al hadden ze dat wel op de site mogen zetten (je moet toch wat te zeuren hebben als Nederlander...)
Hoe komen jullie nou aan die 16v. Is dat wat overblijft van de serie schakeling na het verbruik van de buiten unit zelf?
=verwijderd=
[ Voor 94% gewijzigd door retc op 01-03-2021 13:31 ]
Call me crazy, maar er wordt een 20VA voeding geadviseerd en ze leveren een 15VA transformator…
U+
Dat heb ik ook nergens gelezen, heb jij hem uit de US? of al uit europa?mr.DJ95 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:37:
Inmiddels de G4 deurbel ontvangen. Zit blijkbaar ook een trafo bij. Dat heb ik nergens kunnen terugvinden nog.
[Afbeelding]
Mijne is nog onderweg uit Amerika, denk niet dat deze er ook bij zit.
[ Voor 6% gewijzigd door nexhil op 01-03-2021 12:50 ]
Ik heb de deurbel ook net binnen gekregen en er zit inderdaad een transformator bij. Ik heb hem vorige week besteld in de EU store.
Ik had mijn transformator al vervangen voor een ABB versie, maar die is 4 units breed. De maat van deze transformator is een stuk fijner.
Ik had mijn transformator al vervangen voor een ABB versie, maar die is 4 units breed. De maat van deze transformator is een stuk fijner.
de transfo zit momenteel enkel bij de EU versie.
Ik ben trouwens aan het denken dat het verschil van de 15VA en 20VA gewoon te maken heeft met het feit dat de de G4 deurbel gewoon een hoger amperage nodig heeft.
In de US versie wordt die geleverd door 20 volt, en bij de EU door 15 volt.
De US versie zal dus een lager amperage doorgeven, en de EU versie een hoger.
Wet van ohm : U = I x R
En VA is eigenlijk Watt ( dus de ene transfo is 15 watt (EU) en de andere 20 watt (US).
Ik ben trouwens aan het denken dat het verschil van de 15VA en 20VA gewoon te maken heeft met het feit dat de de G4 deurbel gewoon een hoger amperage nodig heeft.
In de US versie wordt die geleverd door 20 volt, en bij de EU door 15 volt.
De US versie zal dus een lager amperage doorgeven, en de EU versie een hoger.
Wet van ohm : U = I x R
En VA is eigenlijk Watt ( dus de ene transfo is 15 watt (EU) en de andere 20 watt (US).
-| Hit it i would ! |-
Hier ook alles binnen en de test opstelling werkt al, moet zeggen kwalitatief ziet het er wel mega degelijk uit allemaal
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ik kan niet meer wachten! Ik moet nog 2 uur wachten.
[ Voor 31% gewijzigd door GioStyle op 01-03-2021 13:06 ]
Moet helaas de trafo wisselen voor de door Ui meegeleverde versie. Krijg de melding low power en m'n bel maakt rare geluiden. Had verwacht dat het wel zou lukken aangezien ik er ook een Ring op had zitten.
Eerste indruk is wel mega netjes, beetje Apple feel. Vind hem ook veel zwaarder als je hem vergelijkt met andere deurbellen.
:strip_exif()/f/image/ep0YB4EEXfPTMdQuZTNFXIka.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kh6tQ8ErC4Ggks3DeAfVgMow.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste indruk is wel mega netjes, beetje Apple feel. Vind hem ook veel zwaarder als je hem vergelijkt met andere deurbellen.
:strip_exif()/f/image/ep0YB4EEXfPTMdQuZTNFXIka.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb een NL (eu store) versienexhil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:50:
[...]
Dat heb ik ook nergens gelezen, heb jij hem uit de US? of al uit europa?
Mijne is nog onderweg uit Amerika, denk niet dat deze er ook bij zit.
[ Voor 11% gewijzigd door mr.DJ95 op 01-03-2021 13:11 ]
Ja dat is nu wel een goeie, ook net de transfo aangetroffen in de doos. Had ik net deze voormiddag een schneider en relais gehaald 😂
Ik heb pas volgende week tijd om alles aan te sluiten, ik ben wel benieuwd of een 8 volt gong zomaar werkt via het (kleine) tussendoosje dat bij de deurbel zit...
Ik heb pas volgende week tijd om alles aan te sluiten, ik ben wel benieuwd of een 8 volt gong zomaar werkt via het (kleine) tussendoosje dat bij de deurbel zit...
We hebben hier een Honeywell D117, die volgens de specs op de binnenkant werkt op 8-16 VAC. Ik neem aan dat we dus geen nieuwe gong hoeven te hebben als ik de bijgesloten trafo gebruik. Moet wel zorgen dat m'n vrouw op mobiel internet overgeschakeld wordt als ik alle stroom van de groepenkast af haal.
En anders kan ik 'm nog op 4x C-batterijen laten lopen zo te zien, als uiterste oplossing.
[ Voor 12% gewijzigd door gday op 01-03-2021 13:45 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Goed om te horen dat er eentje bijgeleverd wordt en er in de handleiding verder geen aanpassing aan de gong noodzakelijk lijkt. Wellicht dat ik het dan toch zelf ga proberen
Zal nog even de ervaringen hier afwachten
Yeps lijkt erop dat de EU versie incl trafo word geleverdmr.DJ95 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:37:
Inmiddels de G4 deurbel ontvangen. Zit blijkbaar ook een trafo bij. Dat heb ik nergens kunnen terugvinden nog.
[Afbeelding]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Gewoon aansluiten volgens het linker plaatje bij stap 3 (https://livewell.honeywel...tent/uploads/QSG-D117.pdf).gday schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:43:
We hebben hier een Honeywell D117, die volgens de specs op de binnenkant werkt op 8-16 VAC. Ik neem aan dat we dus geen nieuwe gong hoeven te hebben als ik de bijgesloten trafo gebruik. Moet wel zorgen dat m'n vrouw op mobiel internet overgeschakeld wordt als ik alle stroom van de groepenkast af haal.En anders kan ik 'm nog op 4x C-batterijen laten lopen zo te zien, als uiterste oplossing.
Ipv van de transformator sluit je daar die power brick of hoe dat ding ook heet aan.
Nu ik het ding in huis heb vraag ik me wel af op welke manier ik hem nog iets beter kan bevestigen zodat hij niet gestolen wordt. 1 paperclip en in 3 sec is hij eraf?😂
Ik zag het net op Reddit voorbij komen en moest aan dit topic denken, erg goed dat het erbij zit!Falcon10 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:49:
Mijn G4 deurbel is net geleverd door UPS.
Pakje open gedaan, en raad eens wat ik mee in de verpakking van de deurbel aantrof ?
[Afbeelding]
Een 16 volt transfo, 2U breed !
Bravo Ubiquiti !
Als het goed is moeten we het ook zeggen.
De discussie van transfo is dus van de baan als je in EU een G4 deurbel bestelt, want de transfo wordt standaard meegeleverd.
Als hij zit een schroef eronder in het kozijn draaien, zodat die er eerst uit moet voor ze bij het palletje kunnen. Desnoods een 'anti-diefstal' schroef met een afwijkende kop. Dan zijn ze zolang bezig dat je ze als het goed is goed op beeld hebt staan.Firetrooper schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:32:
Nu ik het ding in huis heb vraag ik me wel af op welke manier ik hem nog iets beter kan bevestigen zodat hij niet gestolen wordt. 1 paperclip en in 3 sec is hij eraf?😂
Dus deze zou geschikt moeten zijn voor mijn (Amerikaanse) G4 Doorbell en 8v gong?
https://www.vekto.nl/beltrafo-15va
Beltrafo's zijn universeel toch? ik heb een ABB kast.
Zijn die draadjes die tussen de bel en reguliere draad zitten nou transistors of gewoon een fancy aansluit methode, gezien ik te weinig ruimte voor heb om deze weg te werken.
voorbeeld:
voorbeeld:

Yes, en ik heb er 1 in de aanbieding voor je nog nooit gebruiktnexhil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:43:
Dus deze zou geschikt moeten zijn voor mijn (Amerikaanse) G4 Doorbell en 8v gong?
Volgens mij om ze zonder kroonsteen en/of solderen aan te kunnen sluiten (klemmetjes eigenlijk)Cardinal schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:44:
Zijn die draadjes die tussen de bel en reguliere draad zitten nou transistors of gewoon een fancy aansluit methode, gezien ik te weinig ruimte voor heb om deze weg te werken.
voorbeeld:
[Afbeelding]
Inmiddels hangt de G4 aan de muur bij de voordeur. nu maakt mijn *gong* bel een raar buzzend geluid. Voorheen hing er een trafo van lager vermogen die mijn Ring een tijdje heeft mogen voorzien van juice.
Iemand een idee wat ding kan zijn? Wellicht is de trafo te sterk voor de gong, kan dat?
Iemand een idee wat ding kan zijn? Wellicht is de trafo te sterk voor de gong, kan dat?
Volgens mij heeft zo'n beetje iedereen die de deurbel heeft geïmporteerd de oude 8V beltrafo gewoon vervangen door een nieuwe, samen met het tussendoosje.jakob schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:41:

Yes.nexhil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:43:
[ Voor 26% gewijzigd door Mawlana op 01-03-2021 15:06 ]
Zie ik het goed en heb je all draadjes van de chime box (dat tussendoosje van Unifi) aangesloten op je zoemer?mr.DJ95 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:08:
[URL="https://tweakers.net/i/VmYdXXR_sLdrUk0iYzfarl86jXw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kh6tQ8ErC4Gg
heb je dat unifi-dingetje ertussen gestopt bij de gong?mr.DJ95 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:55:
Inmiddels hangt de G4 aan de muur bij de voordeur. nu maakt mijn *gong* bel een raar buzzend geluid. Voorheen hing er een trafo van lager vermogen die mijn Ring een tijdje heeft mogen voorzien van juice.
Jupretc schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:48:
[...]
heb je dat unifi-dingetje ertussen gestopt bij de gong?
Dus even een kleine opsomming.
De meeste hebben een 24/16/8v trafo gekocht, inclusief ikke omdat we dachten dat de deurbel 24v nodig had.
Nu krijgen we er een 16v trafo bij, waarvan Ubiquiti zegt,
gebruik die om ook je gong mee aan te sturen die 8v is.
Dus eigenlijk geld het hele verhaal om er een relais tussen te hangen nog steeds.
De meeste hebben een 24/16/8v trafo gekocht, inclusief ikke omdat we dachten dat de deurbel 24v nodig had.
Dus eigenlijk geld het hele verhaal om er een relais tussen te hangen nog steeds.
nee, want er zijn ook gongen die op 16vac werken, zoals de honeywell d117.ppeterr schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:51:
Dus even een kleine opsomming.
Dus die gong kun je zonder relais aansluiten
Classic Series D117retc schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:56:
[...]
nee, want er zijn ook gongen die op 16vac werken, zoals de honeywell d117.
Dus die gong kun je zonder relais aansluiten
Ding Dong
Doppelklang, Trafo 8 V
Hij werkt wellicht, maar er staat ook 8v bij toch. Dus je stuurt er 2x zoveel stroom in als nodig?
En gekozen voor "install whithout chimebox"? Ik vermoed ook dat dit een 8v bel is. Vervangen voor een friedland D117 gaat waarschijnlijk iets beter.
[ Voor 11% gewijzigd door MicDrive op 01-03-2021 17:10 ]
Overal op internet staat inderdaad dat ie op 8VAC werkt, maar als je de bel openmaakt zie je dit:ppeterr schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:59:
[...]
Classic Series D117
Ding Dong
Doppelklang, Trafo 8 V
Hij werkt wellicht, maar er staat ook 8v bij toch. Dus je stuurt er 2x zoveel stroom in als nodig?
:strip_exif()/f/image/FOMPaFrgwWu5mn83S0n5vNsK.jpg?f=fotoalbum_large)
En in het document waar @SjigEd naar linkt in een eerdere reactie staat ook gewoon 8-16 VAC.
[ Voor 10% gewijzigd door gday op 01-03-2021 17:19 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
bij mij staat er 8vac - 16vac bij de gongppeterr schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:59:
[...]
Classic Series D117
Ding Dong
Doppelklang, Trafo 8 V
edit: precies wat gday schreef :-)
[ Voor 5% gewijzigd door retc op 01-03-2021 17:17 ]
gday schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:15:
[...]
Overal op internet staat inderdaad dat ie op 8VAC werkt, maar als je de bel openmaakt zie je dit:
[Afbeelding]
Duidelijk! Dan is dat de eerste die helemaal in-line ligt met de specsretc schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:16:
[...]
bij mij staat er 8vac - 16vac bij de gong
edit: precies wat gday schreef :-)
Zo, mijn protect systeem is ook uitgebreid met de deurbel. Het is wel een gehannes om die kabeltjes achter de bel te krijgen. Als je ze te kort makt dan krijg je de bel niet vast en te lang krijg je ze niet achter de bel. De kabels lopen bij mij in de muur, dus ik heb weinig ruimte. Maar het is met wat proppen toch gelukt.
De kijkhoek is iets minder dan de Ring 2. Dat beeld is wijder. Maar de kwaliteit... poeh. Dat maakt veel goed. De smart detect is ook een leuke functie. De bel hing nog maar net of ik had al allemaal detecties in de protect app.
Wat mij wel opviel was dat ik in eerste instantie geen push notificaties binnen kreeg op de iPhone en iPad. Ik kon dat bij berichtgeving in iOS ook niet aanpassen. Daar stond Protect niet bij. Ik heb de app op beide dvices opnieuw geïnstalleerd en daarbij kon ik bij het opstarten van de app de notificaties goed zetten. Nu krijg ik netjes meldingen binnen als iemand aanbelt.
De kijkhoek is iets minder dan de Ring 2. Dat beeld is wijder. Maar de kwaliteit... poeh. Dat maakt veel goed. De smart detect is ook een leuke functie. De bel hing nog maar net of ik had al allemaal detecties in de protect app.
Wat mij wel opviel was dat ik in eerste instantie geen push notificaties binnen kreeg op de iPhone en iPad. Ik kon dat bij berichtgeving in iOS ook niet aanpassen. Daar stond Protect niet bij. Ik heb de app op beide dvices opnieuw geïnstalleerd en daarbij kon ik bij het opstarten van de app de notificaties goed zetten. Nu krijg ik netjes meldingen binnen als iemand aanbelt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Misschien dat iemand eens met een multimeter kan meten hoe veel V nu op die kabeltjes komen als je de bel indrukt. Zal misschien minder zijn als 16 van de trafo omdat de bel zelf ook wat gebruikt.
Zeker minder, tot het buurjongetje hem 20x achter elkaar indrukt *poef*. Of zie ik dat foutDw1-nl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:28:
Misschien dat iemand eens met een multimeter kan meten hoe veel V nu op die kabeltjes komen als je de bel indrukt. Zal misschien minder zijn als 16 van de trafo omdat de bel zelf ook wat gebruikt.
Wat een gesodemieter om een deur bel
In het oude dorp toch ? Kom ik zo even langsfietsen met een paperclipJaguar645 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:37:
Zo de bel hangt![]()
[Afbeelding]
en aangesloten op de Honeywel DCP917SNa het pairen van de draadloze modules werkte het meteen weer als vanouds
ik heb dus gewoon mijn bestaande trafo gebruikt die ik van het weekend erin gezet heb, de Hager ST312 24v.
Alles staat op de film nu dus kom maar op
Als iemand hier in het dorp zo graag die camera wil hebben dan doe je er niets tegen...
Heb wel motion zone ingesteld zodat hij niet meteen alles op film gooit maar kreeg net een alert en kon mooi zien waar hij nog niet goed ingesteld stond
Ook wel grappig om te zien dat de voorbijganger zag dat het een "ring" was en dus meteen wegkeek
Als iemand hier in het dorp zo graag die camera wil hebben dan doe je er niets tegen...
Heb wel motion zone ingesteld zodat hij niet meteen alles op film gooit maar kreeg net een alert en kon mooi zien waar hij nog niet goed ingesteld stond
Mijn kop wordt sowieso wel herkend in jouw dorp,. ik heb er jaren gewoondJaguar645 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:49:
Alles staat op de film nu dus kom maar op![]()
Heb wel motion zone ingesteld zodat hij niet meteen alles op film gooit maar kreeg net een alert en kon mooi zien waar hij nog niet goed ingesteld stondOok wel grappig om te zien dat de voorbijganger zag dat het een "ring" was en dus meteen wegkeek
Maar hij hangt er mooi bij, ik wacht nog een week of 5 tot ik hem ophang.
Tja, ik moet zeggen dat ik ook aangenaam verrast werd door de extra trafo in de doos met een Unifi logo erop.
16V AC 15VA. Staat ook nog steeds niet op de website. Ze zullen het wel getest hebben, maar ik ben er toch nog niet van overtuigd dat dit gaat werken. Ze geven zelf aan dat je 20 VA nodig hebt en alleen voor de deurbel zelf al min. 16V. We zullen het gaan zien.
16V AC 15VA. Staat ook nog steeds niet op de website. Ze zullen het wel getest hebben, maar ik ben er toch nog niet van overtuigd dat dit gaat werken. Ze geven zelf aan dat je 20 VA nodig hebt en alleen voor de deurbel zelf al min. 16V. We zullen het gaan zien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OT4zknHE5BExUmq11xdzg8dX.jpg?f=user_large)
Ik heb deze gong, maar als ik hem aansluit met de chimebox erbij en ik druk op de bel, dan gaat de bel rebooten. Ik neem aan dat waarschijnlijk de trafo te zwak is.gday schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:15:
[...]
Overal op internet staat inderdaad dat ie op 8VAC werkt, maar als je de bel openmaakt zie je dit:
[Afbeelding]
En in het document waar @SjigEd naar linkt in een eerdere reactie staat ook gewoon 8-16 VAC.
Wel de 16v trafo er tussen gezet die in de doos zat?GioStyle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:58:
[...]
Ik heb deze gong, maar als ik hem aansluit met de chimebox erbij en ik druk op de bel, dan gaat de bel rebooten. Ik neem aan dat waarschijnlijk de trafo te zwak is.
Dat zou apart zijn zeg...
Yes.. en ook bij instellingen aangegeven dat er een mechanische gong aanwezig is..ppeterr schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:02:
[...]
Wel de 16v trafo er tussen gezet die in de doos zat?
Dat zou apart zijn zeg...
[ Voor 15% gewijzigd door GioStyle op 01-03-2021 18:04 ]
Nee gekozen voor install with chimebox. Ook de juiste keuzen aangezien ik een chimebox heb lijkt me.MicDrive schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:08:
[...]
En gekozen voor "install whithout chimebox"? Ik vermoed ook dat dit een 8v bel is. Vervangen voor een friedland D117 gaat waarschijnlijk iets beter.
Heb op jouw aanraden zojuist de D117 besteld. Dit is overigens ook een 8V bel.
En nu onder een ander naampje in de sale bij Amazon
https://www.amazon.nl/dp/...pa_i_STHZ36EK70BKQNYAD7XR
16v dusmr.DJ95 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:09:
[...]
Nee gekozen voor install with chimebox. Ook de juiste keuzen aangezien ik een chimebox heb lijkt me.
Heb op jouw aanraden zojuist de D117 besteld. Dit is overigens ook een 8V bel.
En nu onder een ander naampje in de sale bij Amazon
https://www.amazon.nl/dp/...pa_i_STHZ36EK70BKQNYAD7XR
gday in "[Ubiquiti UniFi Protect G4] Welke beltransformator?"
Ah mega chill. Hopelijk heeft iemand wat aan mijn link.
Verwacht hem morgen binnen, hopellijk frituur ik dan niks meer.
Ik heb hem net geïnstalleerd met de bijgeleverde trafo en de bestaande 8v deurbel en het werkt perfect, zonder relais of wat dan ook.
Tja maar kijk eens 7 posting hierboven, daar gaat het dus mis....mr.DJ95 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:13:
[...]
Ah mega chill. Hopelijk heeft iemand wat aan mijn link.
Verwacht hem morgen binnen, hopellijk frituur ik dan niks meer.
Met die Honeywell gong? Op welke aansluitingen heb je de twee draden gezet?werffje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:14:
Ik heb hem net geïnstalleerd met de bijgeleverde trafo en de bestaande 8v deurbel en het werkt perfect, zonder relais of wat dan ook.
Ik heb vanavond ook de deurbel geïnstalleerd. Ging allemaal vlotjes en heb gebruik gemaakt van de meegeleverde trafo.
Als gong gebruik ik een Honeywell/FRIEDLAND Gala wit D103, die had ik in de voorbereiding van de installatie maanden geleden al eens van de bouwmarkt meegenomen. Het meegeleverde kastje/adaptertje voor de gong heb ik met de "vorkjes" aangesloten op de T en F terminals van de gong. Werkt prima!
Als gong gebruik ik een Honeywell/FRIEDLAND Gala wit D103, die had ik in de voorbereiding van de installatie maanden geleden al eens van de bouwmarkt meegenomen. Het meegeleverde kastje/adaptertje voor de gong heb ik met de "vorkjes" aangesloten op de T en F terminals van de gong. Werkt prima!
Klinkt wel mooi zeg die D103, misschien dat ik me die ook ga aanschaffen.
Ik weet waar het mis is gegaan bij mij! Ik heb eerst de tijdelijke setup zonder chimebox gedaan. Vervolgens de chimebox toegevoegd en in de instellingen aangepast, maar blijkbaar werkt dit niet goed. Ik heb een factory reset uitgevoerd en opnieuw geinstalleerd met chimebox. En het werkt nu!
Ietwat off topic , maar weet iemand hoe de klingel van de belunit (buiten) uitgezet kan worden?
Wat bedoel je met klingel, de led ring rond de drukknop? Nee deze kan helaas niet uitgezet worden. De floodlight gelukkig wel.
Ik heb ook een Honewell DW915S gong, maar ik moet hem via microUSB gevoed laten, anders doet de gong het niet.GioStyle schreef op Monday 1 March 2021 @ 18:28:
[...]
Met die Honeywell gong? Op welke aansluitingen heb je de twee draden gezet?
Heb de Unifi beltrafo gebruikt...dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Misschien de gong toch 'verkeerd' aangesloten.
Heb je het 2e schema wel gebruikt? https://livewell.honeywel...loads/32343181-001-NL.pdfJackSparrow schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:22:
[...]
Ik heb ook een Honewell DW915S gong, maar ik moet hem via microUSB gevoed laten, anders doet de gong het niet.
Heb de Unifi beltrafo gebruikt...dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Misschien de gong toch 'verkeerd' aangesloten.
Zeker. Het rare is dat hij het dus wel doet met externe (USB) voeding.SjigEd schreef op Monday 1 March 2021 @ 21:40:
[...]
Heb je het 2e schema wel gebruikt? https://livewell.honeywel...loads/32343181-001-NL.pdf
Ik bedoel het geluidje “kling klong” wat de bel maakt als je de knop indruktStefaanDG schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:11:
Wat bedoel je met klingel, de led ring rond de drukknop? Nee deze kan helaas niet uitgezet worden. De floodlight gelukkig wel.
Vandaag ook de G4 doorbell EU versie met daarbij de Unifi bel trafo ontvangen.
Ik had al de bekende Gacia 15VA bel trafo van Vekto in huis met (nieuw) beldraad omdat ik geen bekabelde bestaande deurbel heb en direct ook een Friendland Honeywell Gong D117 erbij.
De testopstelling gemaakt om te checken hoe het e.a. werkt en om het werkende te zien.
Hieronder een foto voor de geïnteresseerden.
:strip_exif()/f/image/Qn7aHiN7nh4bJNQ1v3UbYqgS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vKS4X3uNRllSiRGGLCGafZbe.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste indruk is goed echter vind ik de gong niet hard genoeg. Mogelijk neem ik een andere.
Ik had al de bekende Gacia 15VA bel trafo van Vekto in huis met (nieuw) beldraad omdat ik geen bekabelde bestaande deurbel heb en direct ook een Friendland Honeywell Gong D117 erbij.
De testopstelling gemaakt om te checken hoe het e.a. werkt en om het werkende te zien.
Hieronder een foto voor de geïnteresseerden.
:strip_exif()/f/image/Qn7aHiN7nh4bJNQ1v3UbYqgS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vKS4X3uNRllSiRGGLCGafZbe.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste indruk is goed echter vind ik de gong niet hard genoeg. Mogelijk neem ik een andere.
[ Voor 3% gewijzigd door royvdhoek op 01-03-2021 22:23 ]
Fijn dat er een trafo bij zit, inderdaad een hoop gedoe om niks haha. 
Kan ik de doos nog even dicht laten voordat ik hem installeer in mijn nieuwe huis, zal ook wel fijn werken met de DW313S die ik besteld heb die werkt van 8-12v al kan ik de bestaande ding dong die hangt ook gewoon gebruiken dus.
Kan ik de doos nog even dicht laten voordat ik hem installeer in mijn nieuwe huis, zal ook wel fijn werken met de DW313S die ik besteld heb die werkt van 8-12v al kan ik de bestaande ding dong die hangt ook gewoon gebruiken dus.
It's All In The "Mix"
Lekker dan, bij mij werken de push notificaties niet (ios14.4)
Bij mijn vrouw ging het ook niet, de app stond zelfs niet bij ‘berichtgeving’. De app verwijderen en opnieuw installeren loste dit op.retc schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:19:
Lekker dan, bij mij werken de push notificaties niet (ios14.4)
Bij mijn vrouw stond het wel goed, maar om de één of andere reden kreeg ze toch niks binnen. Zelfs niet na inloggen met haar account op mijn telefoon. Toen wist ik dat het aan het account lag.jakob schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:23:
[...]
Bij mijn vrouw ging het ook niet, de app stond zelfs niet bij ‘berichtgeving’. De app verwijderen en opnieuw installeren loste dit op.
Inloggen op Unifi Protect App --> Settings --> Alerts --> When to Send: Always (of iets anders wat beter past). Bij mijn vrouw stond dit op Never, ondanks dat het "Ring" event was aangevinkt voor de deurbel.
[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 02-03-2021 08:07 ]
Bij het schema staat "DCP917, DW915: plaats de batterij(en)".JackSparrow schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:43:
[...]
Zeker. Het rare is dat hij het dus wel doet met externe (USB) voeding.
Wat ook wel logisch is, de deurbel moet een kort 16v signaal omzetten in een lang liedje en heeft dus stroom nodig.
Daarom werkt die draadloze set van Honeywell zo goed. Het basis station krijgt een puls en geeft een signaal aan het bel station. Deze heeft zelf stroom en kan het hele belsignaal afspelen.
De DW313S die ik ga gebruiken kan max maar 12v aan. Maar dat is niet erg want ik ga hem triggeren met een 24v relais en voeden met batterijen.
Daarom ga ik ook een eigen transformator gebruiken van 24v omdat er volgens mij geen 16v relais zijn.
Gewoon zn standaard tring dingGioStyle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:28:
[...]
Met die Honeywell gong? Op welke aansluitingen heb je de twee draden gezet?
ik heb het opgelost aan de hand van een observatie van iemand in het ubiquityforum.sylvesterrr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:00:
[...]
Bij mijn vrouw stond het wel goed, maar om de één of andere reden kreeg ze toch niks binnen. Zelfs niet na inloggen met haar account op mijn telefoon. Toen wist ik dat het aan het account lag.
Inloggen op Unifi Protect App --> Settings --> Alerts --> When to Send: Always (of iets anders wat beter past). Bij mijn vrouw stond dit op Never, ondanks dat het "Ring" event was aangevinkt voor de deurbel.
De truc was om 1 alert in te stellen met maar 1 vinkje aan (deurbelnotificatie)
het gaat mis als ik in een alert meerdere vinkjes tegelijk aanzet
ik wil vooral het geluidje op de bel zelf UIT hebben.StefaanDG schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:43:
Voor wie wel een ander geluidje wil op de bel zelf![]()
[YouTube: Customize Your G4 Doorbell Ring Sound]
Maar dat lukt met geen enkel vinkje.
Leeg wave bestand aanmaken dan en deze gebruiken, dat zou volgens mij wel moeten lukken dan om geen geluid te hebben op de bel zelf.
[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 02-03-2021 09:10 ]
Kan je bevestigen dat dat deze is?PublishedMeteor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:37:
Ik heb vanavond ook de deurbel geïnstalleerd. Ging allemaal vlotjes en heb gebruik gemaakt van de meegeleverde trafo.
https://www.amazon.nl/Hon...id=pla-421364450851&psc=1
De DW313S werkt op 8-12V, en dit alles werkt nu al op een standaard 8V gong dus waarom zou je het zo omslachtig willen doen? Ik sluit hem gewoon aan zoals anderen het met een standaard 8V gong al doen en dat zou geen probleem moeten zijn.SjigEd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:04:
[...]
Bij het schema staat "DCP917, DW915: plaats de batterij(en)".
Wat ook wel logisch is, de deurbel moet een kort 16v signaal omzetten in een lang liedje en heeft dus stroom nodig.
Daarom werkt die draadloze set van Honeywell zo goed. Het basis station krijgt een puls en geeft een signaal aan het bel station. Deze heeft zelf stroom en kan het hele belsignaal afspelen.
De DW313S die ik ga gebruiken kan max maar 12v aan. Maar dat is niet erg want ik ga hem triggeren met een 24v relais en voeden met batterijen.
Daarom ga ik ook een eigen transformator gebruiken van 24v omdat er volgens mij geen 16v relais zijn.
It's All In The "Mix"
D103 =/= D117 toch?apexia0087 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:10:
[...]
Kan je bevestigen dat dat deze is?
https://www.hornbach.nl/s...D103/3857161/artikel.html
Nee dat is niet dezelfde, maar die werkt wel gewoon prima. Zolang de bel maar die 16 volt aankan (de D117 die je toont is ook voor 8-16VAC) is het prima!apexia0087 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:10:
[...]
Kan je bevestigen dat dat deze is?
ben ik nu aan het proberen, maar ik kan de config.json nergens vinden op mijn UCK-G2-PlusStefaanDG schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:01:
Leeg wave bestand aanmaken dan en deze gebruiken, dat zou volgens mij wel moeten lukken dan om geen geluid te hebben op de bel zelf.
Ik zie hier opeens kabeltjes bij elkaar komen, en je ziet niet goed de verbindingenroyvdhoek schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:21:
...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oZBkfl7af1a73EzhpftuiKdz.jpg?f=user_large)
Maar als ik gewoon onderstaande doe aanhouden en dan op de 0F en T3 van de D117 aansluit dan ben ik er toch? Volgens mij is dit gelijk aan jouw opstelling alleen valt het beetje weg achter de kabel op de foto.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OtQF67zWe3c1x9ocR19sz0UH.jpg?f=user_large)
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ja, dan ben je er.Apoca schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:59:
Maar als ik gewoon onderstaande doe aanhouden en dan op de 0F en T3 van de D117 aansluit dan ben ik er toch? Volgens mij is dit gelijk aan jouw opstelling alleen valt het beetje weg achter de kabel op de foto.
Nee je moet SSH doen op de bel zelf. Bekijk die video maar eens die ik poste (hij praat wel beetje langdradig, maar beter goed uitgelegd dan maar half-half)retc schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:56:
[...]
ben ik nu aan het proberen, maar ik kan de config.json nergens vinden op mijn UCK-G2-Plus
Trouwens zelf nog geen Protect compatibel apparaat in huis, maar het zou mogelijk moeten zijn om Protect te draaien op een Raspberry Pi met Ubuntu, dus dat ga ik gewoon eens proberen als knutsel projectje voor de UDM Pro er hier komt
[ Voor 10% gewijzigd door StefaanDG op 02-03-2021 10:13 ]
Ik volgde het filmpje ook, tot ongeveer op 5:00StefaanDG schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:12:
[...]
Nee je moet SSH doen op de bel zelf. Bekijk die video maar eens die ik poste (hij praat wel beetje langdradig, maar beter goed uitgelegd dan maar half-half)
daar kom je uit bij een instructie om SSH in te schakelen op de bel. Dit gaat via de cloudkey. En daar wordt verwezen naar de config.json die ik niet kan vinden
*knip*, voor dit soort zoekertjes hebben we Vraag & Aanbod
[ Voor 92% gewijzigd door ThinkPad op 03-03-2021 19:04 ]
Klinkt ook wel logisch als je het zo zegt :-)SjigEd schreef op Tuesday 2 March 2021 @ 08:04:
[...]
Bij het schema staat "DCP917, DW915: plaats de batterij(en)".
Het lijkt erop dat de onderdelen hetzelfde/ook bruikbaar zijn als die voor de Nest Hello. Ik heb zojuist alle onderdelen bij mij vervangen behalve de bel aan de buitenkant. Dus de trafo voor de Ubiquiti versie en de adapter voor de gong zijn vervangen.
De Nest Hello werkt nog steeds prima, ook gaat de bel binnen nog steeds af. Ik heb overigens een honeywell draadloze deurbel erop aangesloten, dus geen zware gong.
Als het strakjes wat warmer is dan ga ik de Nest Hello waarschijnlijk vervangen of anders komt dat morgen wel.
De Nest Hello werkt nog steeds prima, ook gaat de bel binnen nog steeds af. Ik heb overigens een honeywell draadloze deurbel erop aangesloten, dus geen zware gong.
Als het strakjes wat warmer is dan ga ik de Nest Hello waarschijnlijk vervangen of anders komt dat morgen wel.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik zal het iets duidelijker maken, is inderdaad slecht te zien.Apoca schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:59:
[...]
Ik zie hier opeens kabeltjes bij elkaar komen, en je ziet niet goed de verbindingen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/3s6Oxf26QtFUmD8ZOi485Iva.jpg?f=fotoalbum_large)
En idd de 2 u-haakjes van de chimeconnector (chimebox) aansluiten op de 0F en de T3 van de D117 Gong.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vZOS6tvLGWPLcFlYrrOaGFlh.jpg?f=user_large)
super.royvdhoek schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:43:
[...]
Ik zal het iets duidelijker maken, is inderdaad slecht te zien.
Kan ik hieruit opmaken dat de bel + gong werken in combinatie met een trafo die 16VAC levert bij 15VA?
(dus dat er geen relais nodig is?)
Ik heb vanmorgen de bel + mechanische 8v gong inderdaad met de meegeleverde trafo werkende gekregen, geen problemen mee.
[ Voor 17% gewijzigd door PyBo op 02-03-2021 12:56 ]
ik heb de bel nu op 12VAC (15VA) aangesloten en dat werkt.
Ik ben benieuwd of hij ook nog werkt als ik de D117-gong ook heb aangesloten op de manier zoals op de foto staat. (op de foto staat hij aangesloten op 24V zo te zien, maar dat lijkt me op de langere termijn funest voor de bel)
Ik ben benieuwd of hij ook nog werkt als ik de D117-gong ook heb aangesloten op de manier zoals op de foto staat. (op de foto staat hij aangesloten op 24V zo te zien, maar dat lijkt me op de langere termijn funest voor de bel)
[ Voor 189% gewijzigd door retc op 02-03-2021 12:54 ]
Deze gong wel. Hier kun je gewoon 16VAC opzetten en dan doet hij het. (https://livewell.honeywel...tent/uploads/QSG-D117.pdf)retc schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:45:
[...]
super.
Kan ik hieruit opmaken dat de bel + gong werken in combinatie met een trafo die 16VAC levert bij 15VA?
(dus dat er geen relais nodig is?)
Andere 'gongen' moet je potentiaal vrij bedienen en dat doet de G4 deurbel niet.