Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ukoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 10:24
Ik heb de bijgeleverde trafo geïnstalleerd (EU VERSIE) en mijn ouderwetse 8v mechanische bel aangesloten en het werkt perfect. In de web setup kan je later ook nog aanpassen of je een digitale of mechanische gong hebt.

Ik had wel issues met de initiele setup omdat mijn bluetooth de bel niet vond. Oplossing daarvoor is de protect app van je telefoon verwijderen en herinstalleren.

[ Voor 16% gewijzigd door ukoker op 02-03-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:58
ukoker schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:54:
In de web setup kan je later ook nog aanpassen of je een digitale of mechanische gong hebt.
Dat wist ik nog niet. Zou hij dan bij een digitale gong alleen het circuit kortsluiten van de gong en bij een mechanische er 16vac opzetten?
Staat er nog iets van uitleg bij?

@JackSparrow Dan kun je dus een DW915S aansluiten op de trafo en dan aansturen met de chime box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retc
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-04 10:27
retc schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:50:
ik heb de bel nu op 12VAC (15VA) aangesloten en dat werkt.
Ik ben benieuwd of hij ook nog werkt als ik de D117-gong ook heb aangesloten op de manier zoals op de foto staat. (op de foto staat hij aangesloten op 24V zo te zien, maar dat lijkt me op de langere termijn funest voor de bel)
En het antwoord is... nee. ja

Als ik de bel + d117 gong op 12V aansluit, en dan verder volgens het aansluitvoorbeeld van @royvdhoek , dan doet de bel het wel, maar de gong niet. en de gong ook. (ik was vergeten de "chime" instelling in de bel te wijzigen. Die op mechanical gezet, en toen werkte het!

Als ik de bel + d117 gong op 24V aansluit, dus zoals in het voorbeeld van @royvdhoek , dan hoor k 1x ploing van de gong als ik de spanning erop zet, en verder doet alleen de bel het. De gong blijft stil.

Dus in mijn geval (US-versie van de bel, dus geen 16VAC trafo), heb ik een relais nodig om mijn gong te schakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door retc op 02-03-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48
Is er iemand hier die 2 doorbell G4's aan zijn trafo heeft hangen. Wij hebben naast onze voordeur nog een deur met een bel. Zou deze graag ook vervangen maar weet niet of dit moet lukken met de huidige Unifi trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:36

Apoca

Array Technology Industry

mr.DJ95 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:00:
Is er iemand hier die 2 doorbell G4's aan zijn trafo heeft hangen. Wij hebben naast onze voordeur nog een deur met een bel. Zou deze graag ook vervangen maar weet niet of dit moet lukken met de huidige Unifi trafo.
Dit is wel een fijne pagina voor de wiring bij uitgebreide combinaties :)
https://support.ring.com/...-Video-Doorbell-Pro-Setup

Natuurlijk moet je wel nog steeds rekening houden met de capaciteit trafo en je chime box en de specs daarvan. Dat is weer even puzzelen als je verschillende zaken wilt combineren kwa voltage en aansluitmogelijkheden enz :)

[ Voor 21% gewijzigd door Apoca op 02-03-2021 15:15 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 09:28
Ik heb ook nog wel een interessant aansluit schema.
  • Op de Gacia transformator de 24v aansluiting alleen op de G4 zetten.
  • Vervolgens de 8v aansluiting op dezelfde transformator gebruiken om via een esp8266 met relay de 8v bel te koppelen.
  • ESPHome op de esp zetten met onderstaande code
  • Protect component toevoegen in Home Assistant.
  • Automatisering maken in Home Assistant maken die de service 'rinkel_de_bel' aftrapt bij het indrukken van de G4 knop.

ESPHome code

switch:
- platform: gpio
name: "Gang Bel"
pin: D1
id: bel

script:
- id: ringel_deurbel
then:
- switch.turn_on:
- delay: 0.5s
- switch.turn_off:

# Enable Home Assistant API
api:
services:
- service: rinkel_de_bel
then:
- script.execute: ringel_deurbel
Lijkt kwa stroom goed te gaan, je zou voor de bel natuurlijk ook nog je oude 8v transformator kunnen gebruiken. Zit wel iets vertraging in. Leuke hiervan is dat je de bel ook kan gebruiken voor andere dingen >:)

Edit: code tag lijkt niet goed te werken dus maar even quote gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door sanderdw op 02-03-2021 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:07

TheVMaster

Moderator WOS
SjigEd schreef op Tuesday 2 March 2021 @ 13:04:
[...]

Dat wist ik nog niet. Zou hij dan bij een digitale gong alleen het circuit kortsluiten van de gong en bij een mechanische er 16vac opzetten?

@JackSparrow Dan kun je dus een DW915S aansluiten op de trafo en dan aansturen met de chime box.
Dat zou je verwachten. Maar het maakt niet uit of ik hem op Digital of Mechanical zet, in beide gevallen werkt de chimebox alleen als ik hem voed via usb (of batterij).

Maar als ik onderstaande afbeelding zo zie (ik heb hem aangesloten volgens het bovenste schema), dan heeft hij in dat geval wel een 'externe' voeding nodig. Ik heb voor het gemak even die bedraad-naar-draadloos converter van Honeywell besteld :-) dat lost het probleem ook wel op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQDbBY1xsrGlwAMDv24c3YzOJPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Nqha8J08wJtJ0tp36ckqgGu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retc
SjigEd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Het verschil tussen beide qua instelmogelijkheden, is dat je bij de digitale chime ook de duur in seconden kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
retc schreef op Tuesday 2 March 2021 @ 15:42:
[...]

Het verschil tussen beide qua instelmogelijkheden, is dat je bij de digitale chime ook de duur in seconden kan instellen
ik zou dus verwachten dat als ik dan voor digitale chime (en dan zeg 5-6 sec tijd) zou kiezen dan de DW915s ook gewoon zou moeten werken, maar vooralsnog werkt dat hier dus niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
JackSparrow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Dat zou je verwachten. Maar het maakt niet uit of ik hem op Digital of Mechanical zet, in beide gevallen werkt de chimebox alleen als ik hem voed via usb (of batterij).
Sluit je hem dan aan volgens schema 3 (https://livewell.honeywel...loads/32343181-001-NL.pdf)?

De chime connector aansluiten op A1 en A2, en dan instellen op digitaal.
Via AC1 en AC2 de chime opnemen in de 16VAC lus van de transformator, G4 deurbel en de andere kant van de chime connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SjigEd schreef op Tuesday 2 March 2021 @ 15:45:
[...]

Sluit je hem dan aan volgens schema 3 (https://livewell.honeywel...loads/32343181-001-NL.pdf)?

De chime connector aansluiten op A1 en A2, en dan instellen op digitaal.
Via AC1 en AC2 de chime opnemen in de 16VAC lus van de transformator, G4 deurbel en de andere kant van de chime connector.
Eh...en hoe krijgt de deurbel dan precies stroom? Aangezien hij dan geen 24V krijgt? Maar dan staat er dus 16VAC op A1 en A2 en op AC1 en AC2.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
JackSparrow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Eh...en hoe krijgt de deurbel dan precies stroom? Aangezien hij dan geen 24V krijgt? Maar dan staat er dus 16VAC op A1 en A2 en op AC1 en AC2.
Ik las hierboven dat een mechanische bel het niet deed bij de instelling op digital chime. Ik gok dat er dan weinig of geen stroom naar de chime gaat.

Je zegt dat hij het doet als je hem voedt via usb.
De chimebox zit nu dus met die 2 spades in je chime op A1 en A2.
En met die aansluitblokjes op de transformator en de G4 bel.
Als je dan 1 draadje daar uit haalt, die aansluit op AC1 en dan van AC2 een draadje naar dat nu lege blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SjigEd schreef op Tuesday 2 March 2021 @ 16:08:
[...]

Ik las hierboven dat een mechanische bel het niet deed bij de instelling op digital chime. Ik gok dat er dan weinig of geen stroom naar de chime gaat.

Je zegt dat hij het doet als je hem voedt via usb.
De chimebox zit nu dus met die 2 spades in je chime op A1 en A2.
En met die aansluitblokjes op de transformator en de G4 bel.
Als je dan 1 draadje daar uit haalt, die aansluit op AC1 en dan van AC2 een draadje naar dat nu lege blokje.
De chime box zat bij mij dus op A1 en AC1 en jij zegt dus dat ik dan een draadje van A2 naar AC2 zou moeten doen?

Heb chimebox connector op A1 en A2 en dan de AC1 en AC2 aan de andere kant van de chimebox connector aangesloten.

Hmm...werkt ook niet, ik zal zo wel even een tekening maken hoe ik het nu al heb aangesloten.. O-) O-)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
JackSparrow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:11:
[...]
Heb chimebox connector op A1 en A2 en dan de AC1 en AC2 aan de andere kant van de chimebox connector aangesloten.
Op A1 en A2 klinkt goed. Dus met die spades aangesloten.

Die blokjes op AC1 en AC2 lijken niet goed. Je moet iets doen als:

Transformator 0V --- Chimebox blokje 1
en
Chimebox blokje 2 --- AC1
en
AC2 --- G4 --- Transformator 16V

Hierdoor heb je een lus gemaakt waarin alles 16V wordt gevoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SjigEd schreef op Tuesday 2 March 2021 @ 16:21:
[...]

Op A1 en A2 klinkt goed. Dus met die spades aangesloten.

Die blokjes op AC1 en AC2 lijken niet goed. Je moet iets doen als:

Transformator 0V --- Chimebox blokje 1
en
Chimebox blokje 2 --- AC1
en
AC2 --- G4 --- Transformator 16V

Hierdoor heb je een lus gemaakt waarin alles 16V wordt gevoed.
Op dit moment heb ik hem gevoed zoals hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiOxLlsnXzd-FMITs9ZRwIsIkHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tg5WpL7XrfzxrFeln3A09m4l.png?f=fotoalbum_large

Maar als ik je goed begrijp dan zou ik het zoals hieronder weergegeven moeten aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3USBU-fXaX__fItK_z2PYsX_qAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Yq24fUVm0WK57Xv6qyd5TrZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob.detuinman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06-2023
Goedemiddag, ik heb de derubel in tussen ook binnen...nu snap ik de aansluiting wel nav alle genoemde schema's.. maar mijn vraag is op welke hoogte hebben jullie hem over het algemeen geplaatst..
Voor de slimme deurbel zeggen ze ergens tussen de 1.60 en 1.70..

Alvast dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retc
rob.detuinman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:33:
Goedemiddag, ik heb de derubel in tussen ook binnen...nu snap ik de aansluiting wel nav alle genoemde schema's.. maar mijn vraag is op welke hoogte hebben jullie hem over het algemeen geplaatst..

Alvast dank!!
Ik op ongeveer 170. Prima beeld: van top tot teen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
rob.detuinman schreef op Tuesday 2 March 2021 @ 17:33:

Alvast dank!!
Eh...gewoon op de plek van de andere deurbel. Die deurbellen zitten op een 'standaard' hoogte, nouja...daar komen de draadjes uit het kozijn dus het is niet echt mogelijk om hem (zondere rare constructies) hoger te hangen.

En daarbij iemand van 2 meter komt zo ook gewoon in beeld als hij op die hoogte hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06 21:58
Net alles even provisorisch geïnstalleerd met de bijgeleverde 16V AC trafo en mijn oude mechanische 8V gong en het was een fluitje van niks :-). Werkte gelijk. Ik heb de Protect app gebruikt om via BlueTooth te koppelen.

Toch ga ik komend weekend de 24V AC trafo met het 24V relais nog testen die ik vorige week gekocht heb, zoals ik eerst van plan was en toen ik nog niet wist dat die trafo meegeleverd werd. Ik heb het spul nu toch al in huis en ik wil weten of dat ook goed werkt.

Bovendien heb ook niet zo'n zin in het gedoe om alles weer terug te sturen. Dan zie ik daarna wel welke variant ik in gebruik neem. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
JackSparrow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Maar als ik je goed begrijp dan zou ik het zoals hieronder weergegeven moeten aansluiten?
Je het het goed begrepen maar ik had het mis. 8)7
Ik heb het nog even opgezocht. Bij een serieschakeling krijgt elk apparaat evenveel ampere maar verdeel je het aantal volt. Bij een parallel schakeling verdeel je juist het aantal ampere maar krijgt elk apparaat het totaal aantal volt.

Dus we willen een parallel schakeling! Dus het rode en groene draadje wat je hebt getekend rechtstreeks op de transformator aansluiten.
En die blauwe draad tussen de G4 en de chime box ook weer aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:49
Jaguar645 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:37:
Zo de bel hangt :)

[Afbeelding]

en aangesloten op de Honeywel DCP917S :) Na het pairen van de draadloze modules werkte het meteen weer als vanouds :P

ik heb dus gewoon mijn bestaande trafo gebruikt die ik van het weekend erin gezet heb, de Hager ST312 24v.
Jij hebt hem ook 'schuin' hangen met dat bijgeleverde afstandshouder. Zou je voor mij een foto van de zijkant willen maken? Ik heb het gevoel dat ie bij mij er niet helemaal lekker op zit. Kan aan mij liggen, maar zou het graag zeker willen weten of het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

Japie.G

Colour Classic

Heb hem ook geinstalleerd met d117 reeds bestaande gong. Echt fluitje van n cent. Klein half uurtje en alles was uo en running.

Maar:
- geen alert toon in te stellen als iemand de knop in drukt, vervalt dus gewoon in de andere motion meldingen.
- als ik praat hoor ik mezelf dubbel praten.
- tekst in het schermpje ‘scrollt/loopt’ niet. Dus tekst valt buiten beeld.

Tis een mooi ding, maar voelt wel errug on af nog..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:54
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de mijne aangesloten zoals je eerste plaatje maar wel gewoon de battery erin zitten. Volgens mij kan hij ook niet werken zonder die batterij. Dacht het ergens gelezen te hebben bij honeywel maar ga even zoeken voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
GioStyle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Jij hebt hem ook 'schuin' hangen met dat bijgeleverde afstandshouder. Zou je voor mij een foto van de zijkant willen maken? Ik heb het gevoel dat ie bij mij er niet helemaal lekker op zit. Kan aan mij liggen, maar zou het graag zeker willen weten of het zo hoort.
Je moet hem goed aandrukken tot die echt vast klikt. Dan vormt die vrijwel een geheel zonder spleet ertussen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
[...]

Als de kat wakker wordt sta ik even op om een foto te maken voor je :P

ik moest wel echt hard drukken om hem vast te krijgen en had er even mijn twijfels bij maar hij lijkt echt vast te zitten... had wel iets makkelijker misschien gekund want volgens mij zitten de draadjes van die klem iets in de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
rob.detuinman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:33:

Alvast dank!!
Hier zou de deurbel op 1.20 komen, moet ook gewoon gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
shoombak schreef op Tuesday 2 March 2021 @ 20:11:
[...]

Dat werkt ook gewoon goed. Heb hem zelf ook op ongeveer die hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Komt van de amerikaanse Honeywell site maar daar stond het:
https://ensupport.getconn...ransformer?language=en_US

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SjigEd schreef op Tuesday 2 March 2021 @ 19:37:
[...]

Je het het goed begrepen maar ik had het mis. 8)7
Ik heb het nog even opgezocht. Bij een serieschakeling krijgt elk apparaat evenveel ampere maar verdeel je het aantal volt. Bij een parallel schakeling verdeel je juist het aantal ampere maar krijgt elk apparaat het totaal aantal volt.

Dus we willen een parallel schakeling! Dus het rode en groene draadje wat je hebt getekend rechtstreeks op de transformator aansluiten.
En die blauwe draad tussen de G4 en de chime box ook weer aansluiten
Helaas. Op de bel verschijnt dan een melding 'Insufficient Power'. Maar als ik vervolgens de DCP917s aansluit, en de gong link met de DCP917, dan werkt alles wel. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiOxLlsnXzd-FMITs9ZRwIsIkHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tg5WpL7XrfzxrFeln3A09m4l.png?f=fotoalbum_large

En dan heb ik de DCP917 dus aangesloten volgens het schema van Honeywell met een 'Verlichte bekabelde drukknop met transformator' (dus op A1 en AC1).

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 17:02
Nou heb ik wellicht een stomme vraag, na een stomme actie.

Mag je een beltrafo ondersteboven ophangen?!

Waarom? Nou, de kabeltjes die mijn oude beltrafo voeden zijn heel kort en de ABB beltrafo wordt van boven gevoed. Dus ik dacht vanavond "nog even" de trafo te vervangen (kids op bed, niemand aan het werk, dus de stroom kon er mooi even vanaf). Niet goed opgelet en de voedende draden op uitgang van de Ubiquiti beltrafo aangesloten, want die zit precies andersom en vervolgens de stroom er weer opgezet (iemand die transformator van Ubiquiti over? De rook is uit de mijne ontsnapt |:( ).

Klaar met lachen? Mooi... Zo ziet die beltrafo er nu uit van binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYPbpm9j5vdBnTe3xKFPGC0Am7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ajtc2whsoUZoz28inoXmN1mR.jpg?f=fotoalbum_large

Goed, even goed zitten balen natuurlijk, maar gelukkig verder geen schade. Ja, aan mijn ego.
Anyway, het is nogal vol met draden en ik heb er eigenlijk weinig zin in om te achterhalen waar ze vandaan komen en nieuwe kabels te knippen. Dus vandaar de vraag of hij ook ondersteboven mag. Niet die uit het plaatje, die is echt hartstikke kapot :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 19:47

Falcon10

Hit it i would !

Ja, dat mag zeker.
Enkel niet achterste voor plaatsen ! :D ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
JackSparrow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:55:
[...]

Helaas. Op de bel verschijnt dan een melding 'Insufficient Power'. Maar als ik vervolgens de DCP917s aansluit, en de gong link met de DCP917, dan werkt alles wel. Zie hieronder.

[Afbeelding]

En dan heb ik de DCP917 dus aangesloten volgens het schema van Honeywell met een 'Verlichte bekabelde drukknop met transformator' (dus op A1 en AC1).
Jammer, dan heeft de transformator te weinig vermogen.
En de DCP917 heeft een eigen batterij dus verder geen voeding nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19
shoombak schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:11:
[...]

Lijkt me ook beter. Op 1,80 meter heb je het wel lekker rustig op 11 November. ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SjigEd schreef op Wednesday 3 March 2021 @ 08:37:
[...]

Jammer, dan heeft de transformator te weinig vermogen.
En de DCP917 heeft een eigen batterij dus verder geen voeding nodig.
Dat is inderdaad jammer. Zou de transformator nog kunnen vervangen, maar op zich is het nu ook we fijn dat de gong zelf mobiel is (heb daar ook even batterijen voor besteld). Waarschijnlijk had het toevoegen van batterijen het probleem ook al opgelost, maar goed. Nu is hij dus ook nog mobiel. Dus eind goed, al goed. :-)

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 03-03-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
JackSparrow schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:23:
[...]

Dat is inderdaad jammer. Zou de transformator nog kunnen vervangen, maar op zich is het nu ook we fijn dat de gong zelf mobiel is (heb daar ook even batterijen voor besteld). Waarschijnlijk had het toevoegen van batterijen het probleem ook al opgelost, maar goed. Nu is hij dus ook nog mobiel. Dus eind goed, al goed. :-)
Geen idee of je het linkje gezien had maar de batterijen zijn sowieso verplicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Jaguar645 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:49:
[...]

Geen idee of je het linkje gezien had maar de batterijen zijn sowieso verplicht :P

Hij heeft het over de gong, die heb ik permanent met een micro usb adapter van stroom voorzien. Althans 1 van de 2. De 2e heb ik ook batterijen in gedaan waardoor die handig ergens anders neer te zetten is.

Een hangt er dus vast in de hal en de andere is mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
DutchKel schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Hij heeft het over de gong, die heb ik permanent met een micro usb adapter van stroom voorzien. Althans 1 van de 2. De 2e heb ik ook batterijen in gedaan waardoor die handig ergens anders neer te zetten is.

Een hangt er dus vast in de hal en de andere is mobiel.
Nee toch? de DCP917 is alleen de omvormer draad/draadloos voor zover ik weet :P

als er gongen bij zitten is het de dc915scv of dc917ng

[ Voor 58% gewijzigd door Jaguar645 op 03-03-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Dit zou een vette aanvulling zijn voor de doorbell.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLGwx_S4gc7yOK5nFdSiLGnIxFk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9thEzm7BYKyLMZQNdkJRuRLK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik moet zeggen dat mijn gong ook wel ineens zachter klinkt met dat Unifi blokje ertussen.
Wat is de functie van dat blokje eigenlijk?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
[...]

Excuus gisteren niet meer aan gedacht! Maar bij deze nog even van de zijkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kD504U2gkflJbW-cLM0NZI7LU9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkJzzM5nG0NJFChsGYXjV1j6.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de onderkant lijkt er echt minimaal afstand nog te zijn maar hij zit wel echt vast geklikt. Dat systeem had misschien nog even beter gemogen misschien maargoed hij zit vast en gaat nergens heen zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Jaguar645 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:26:
[...]

[Afbeelding]

Aan de onderkant lijkt er echt minimaal afstand nog te zijn maar hij zit wel echt vast geklikt. Dat systeem had misschien nog even beter gemogen misschien maargoed hij zit vast en gaat nergens heen zo :P
Het onderste deel wordt wellicht door de kabels iets naar buiten geduwd. Als je de kabels een beetje buigt zodat ze mooi in het gat vallen dan krijg je die daar wellicht net zo goed aansluitend als aan de bovenkant.

Bij mij duurde het ook even voordat ik die helemaal goed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
[...]

[Afbeelding]

Bij mij zit er nog een (grotere) spleet tussen de afstandshouder en de metalen achterkant van de bel. Maar dan weet ik dat ik hem straks even opnieuw vast moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
DutchKel schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Het onderste deel wordt wellicht door de kabels iets naar buiten geduwd. Als je de kabels een beetje buigt zodat ze mooi in het gat vallen dan krijg je die daar wellicht net zo goed aansluitend als aan de bovenkant.

Bij mij duurde het ook even voordat ik die helemaal goed had.
en bedankt he :P ga ik toch nog ff frutten zometeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
[...]

[Afbeelding]

Zo zit hij bij mij ook en ik heb hem recht hangen. Hij zit ook echt vastgeklikt.
Maar de ruimte achter de bel voor de draadjes e.d. is ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

ik heb de draadjes wat verbogen zodat ze mooi in het gat in de pvc buis schoven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 12:30

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Afgelopen dagen druk bezig met @Jerry_bboy voor het ontwerpen van een eigen deurbel houder. Mijn deurbel zit nu rechts in de muur en wil de g4 op het kozijn plaatsen, maar wil geen gaten in het kozijn boren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMPZurKhiplKtCM0nC48Z6DoHn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DhpI3yT20mIaG8fHN5w71Sh.jpg?f=fotoalbum_large
Daarom een houder met schroefgaten in de zijkant en meteen aan de onderkant een stevige lip die voor het pinnetje valt om hem los te halen. Als ik hem dan ooit nog eens los moet halen moet ik even een gaatje boren in de 3d print behuizing en een nieuwe printen.

Het is nog work in progress! Nu diverse dingen aan het nameten/aanpassen/test printen en weer aanpassen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXJYUmWNDC31A-HqTGuJ-kFLUy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ixmIlbsORyVczhzIso0vxDt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT7dh7jC2MlEPwlvEzUaVcV20is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QBJXNcrT65Svdo5G7ORRnVx.jpg?f=fotoalbum_large

Zal jullie up to date houden als het klaar is. All credits to jerry_bboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dw1-nl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:45:
Afgelopen dagen druk bezig met @Jerry_bboy voor het ontwerpen van een eigen deurbel houder. Mijn deurbel zit nu rechts in de muur en wil de g4 op het kozijn plaatsen, maar wil geen gaten in het kozijn boren.
[Afbeelding]
Daarom een houder met schroefgaten in de zijkant en meteen aan de onderkant een stevige lip die voor het pinnetje valt om hem los te halen. Als ik hem dan ooit nog eens los moet halen moet ik even een gaatje boren in de 3d print behuizing en een nieuwe printen.

Het is nog work in progress! Nu diverse dingen aan het nameten/aanpassen/test printen en weer aanpassen...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zal jullie up to date houden als het klaar is. All credits to jerry_bboy
Leuk dat je hebt gedacht aan een anti-diefstal blokje onderaan, maar hoe krijg je die er zelf nog af als het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

DutchKel schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Leuk dat je hebt gedacht aan een anti-diefstal blokje onderaan, maar hoe krijg je die er zelf nog af als het nodig is?
Dw1-nl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:45:
... Als ik hem dan ooit nog eens los moet halen moet ik even een gaatje boren in de 3d print behuizing en een nieuwe printen...
Printje duurt zo 3 tot 6u om te printen, afhankelijk van de kwaliteit en paar gram PLA. Beter als een nieuwe deurbel van 180 euro :P

[ Voor 12% gewijzigd door Dw1-nl op 03-03-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dw1-nl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:01:
[...]

[...]

Printje duur 3 tot 6u printen afhankelijk van kwaliteit en paar gram pla, beter als een nieuwe deurbel van 180 euro :P
Dan hoop ik voor je dat je niet in de deurbel boort want dan is het alsnog een duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:20
Van de week mijn G4 doorbell binnengehad uit amerika.
Al wat tijd aan besteed, met ophangen een aansluiten.
Aangezien ik mijn oude bel gewoon in situ wilde laten (DW19s op 8VAC) heb ik een 24VAC DIN mount relais besteld bij Conrad, bel en relais zijn aangesloten (24VAC) en de G4 doorbell schakelt het relais prima.

Straks nog even een nieuw kabeltje trekken naar de oude bel en dan ban ik weer up and running.

Zo wordt mijn oude bel netjes potentiaalloos geschakelt en kan ik er ook nog een sonoff mini bij hangen om het beldruk-event af te vangen en naar nodered te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mitch schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:13:
[...]
Zo wordt mijn oude bel netjes potentiaalloos geschakelt en kan ik er ook nog een sonoff mini bij hangen om het beldruk-event af te vangen en naar nodered te pushen.
Dit is wel een dingetje. De standaard melding valt weg binnen alle motion events. Totaal onbruikbaar zo die bel. Zijn er ook andere manieren om het bel druk event in node-red te krijgen? Want ik wil ook gewoon een custom melding bouwen. Ik zie alle fora al helemaal vol staan met deze vraag maar UniFi doet nog niks, Zelf bouwen is sneller denk ik..

Zou de huidige UniFi trafo het nog trekken om een relais te schakelen die ik parallel aan de D117 gong hang? Dus achter de chimebox? Dan ben ik er ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Als je een iPhone hebt is Homebridge gebruiken wel mooi :) ik heb daar een unifi protect plugin in geinstalleerd en krijg nu netjes van homekit een melding als er iemand aan de deur staat die gewoon instant te openen is.

Heb nog niet getest met microfoon btw of die ook via Homekit werkt

[edit]

Deze dus geinstalleerd: https://github.com/hjdhjd/homebridge-unifi-protect#readme

[ Voor 14% gewijzigd door Jaguar645 op 03-03-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Jaguar645 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:07:
Als je een iPhone hebt is Homebridge gebruiken wel mooi :) ik heb daar een unifi protect plugin in geinstalleerd en krijg nu netjes van homekit een melding als er iemand aan de deur staat die gewoon instant te openen is.

Heb nog niet getest met microfoon btw of die ook via Homekit werkt

[edit]

Deze dus geinstalleerd: https://github.com/hjdhjd/homebridge-unifi-protect#readme
iPhones hier. Das een goeie. Heb ook wat Pi's draaien met Grafana/influx etc. Daar kan vast homebridge ook wel bij. Eens uitzoeken hoe dat werkt :) Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Niemand hier dan met HomeAssistant? Daar komt die direct als entity en die wordt getriggerd als er wordt gebeld daar kun je een event aan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jaguar645 schreef op Wednesday 3 March 2021 @ 09:49:
[...]

Had ik gezien idd. Heb hem nu vervangen door die bedraad-draadloze converter (die 917) en heb in die 915 nu batterijen gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dw1-nl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:01:
[...]

[...]

Printje duurt zo 3 tot 6u om te printen, afhankelijk van de kwaliteit en paar gram PLA. Beter als een nieuwe deurbel van 180 euro :P
:)

hoe gaat dat met UV eigenlijk, gaat PLA niet snel degraderen zo buiten?

Het is natuurlijk dé manier op die bel er af te halen zonder de offiiciele onderdelen te slopen :p

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dw1-nl schreef op Wednesday 3 March 2021 @ 12:14:
Niemand hier dan met HomeAssistant? Daar komt die direct als entity en die wordt getriggerd als er wordt gebeld daar kun je een event aan hangen.
Heb hem hier in HA hangen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

maratropa schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:57:
[...]

:)

hoe gaat dat met UV eigenlijk, gaat PLA niet snel degraderen zo buiten?

Het is natuurlijk dé manier op die bel er af te halen zonder de offiiciele onderdelen te slopen :p
Ja moet even kijken, misschien dat ik de uiteindelijke versie in ABS print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik zat ook aan zo'n oplossing te denken om te printen. Dan zou ik wel voor PETG gaan. ABS is altijd een big no no voor mij. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! Scheelt mij weer aanklooien in Fusion 360. :P

Edit: wacht, nee, ik wil geen schroefjes aan de zijkant want ik heb hem op het kozijn geschroefd. Ik ga dus alsnog maar aanklooien in Fusion 360.

[ Voor 36% gewijzigd door gday op 03-03-2021 14:04 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

gday schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:02:
Ik zat ook aan zo'n oplossing te denken om te printen. Dan zou ik wel voor PETG gaan. ABS is altijd een big no no voor mij. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! Scheelt mij weer aanklooien in Fusion 360. :P

Edit: wacht, nee, ik wil geen schroefjes aan de zijkant want ik heb hem op het kozijn geschroefd. Ik ga dus alsnog maar aanklooien in Fusion 360.
PETG kan ook heb ik ook liggen in wit, ABS ook en PLA ook dus kijk wel wat het uiteindelijk wordt haha.

Edit: er komt ook een variant zonder gaten rechts dus gewoon monteren zoals de originele houder ook is alleen dan met 'diefstal beveiliging'

[ Voor 11% gewijzigd door Dw1-nl op 03-03-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 09:28
Dw1-nl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:14:
Ja had het al gemeld hier:
sanderdw schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:27:
Ik heb ook nog wel een interessant aansluit schema.
  • Op de Gacia transformator de 24v aansluiting alleen op de G4 zetten.
  • Vervolgens de 8v aansluiting op dezelfde transformator gebruiken om via een esp8266 met relay de 8v bel te koppelen.
  • ESPHome op de esp zetten met onderstaande code
  • Protect component toevoegen in Home Assistant.
  • Automatisering maken in Home Assistant maken die de service 'rinkel_de_bel' aftrapt bij het indrukken van de G4 knop.

ESPHome code

[...]

Lijkt kwa stroom goed te gaan, je zou voor de bel natuurlijk ook nog je oude 8v transformator kunnen gebruiken. Zit wel iets vertraging in. Leuke hiervan is dat je de bel ook kan gebruiken voor andere dingen >:)

Edit: code tag lijkt niet goed te werken dus maar even quote gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Heb hem even via homebridge in homekit gezet. Werkt leuk! Alleen geloof ik niet buitenshuis.zie dat die homebridge plugin ook mqtt verstuurd. Kijken of ik daar nog wat mee kan.

[ Voor 31% gewijzigd door Japie.G op 03-03-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Wat is nu de functie van het blokje?
Als ik die er tussen zet dan klinkt mijn bel heel zacht en hij ringt met vertraging. De fysieke gong dan. De bel zelf komt in de app op de iPhone wel gelijk binnen. Zonder blokje is prima en goed te horen. Is dat blokje echt noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retc
Mitch schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:13:
Van de week mijn G4 doorbell binnengehad uit amerika.
Al wat tijd aan besteed, met ophangen een aansluiten.
Aangezien ik mijn oude bel gewoon in situ wilde laten (DW19s op 8VAC) heb ik een 24VAC DIN mount relais besteld bij Conrad, bel en relais zijn aangesloten (24VAC) en de G4 doorbell schakelt het relais prima.

Straks nog even een nieuw kabeltje trekken naar de oude bel en dan ban ik weer up and running.

mocht je ook gebruik maken van Home Assistant, dan kun je met de unifi-protect-integratie ook gewoon het event voor aanbellen afvangen en naar nodered sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retc
rimave schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:08:
Als ik die er tussen zet dan klinkt mijn bel heel zacht en hij ringt met vertraging. De fysieke gong dan. De bel zelf komt in de app op de iPhone wel gelijk binnen. Zonder blokje is prima en goed te horen. Is dat blokje echt noodzakelijk?
van wat ik heb begrepen, is dat het blokje nodig is in het scenario dat de gong tussen de trafo en de bel is gemonteerd. In dat geval zorgt het blokje dat het circuit gesloten blijft om de bel te voeden, en dat als er aangebeld wordt er tijdelijk ook stroom op de gong zelf wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:36

Apoca

Array Technology Industry

rimave schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:08:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CEVw0jQnM9jNIQMSZTfa2PzScg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JRsle7qTZ2HKVI6rGO5JwXlT.jpg?f=user_large

Het voorbeeld is van een Nest, maar het zal wel universeel zijn eigenlijk. Het is volgens mij niet meer dan een capacitor die de stroomflow naar zowel de chime als de bel doet stabiliseren/optimaliseren op het moment dat je effectief op de deurbel knop drukt :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Blokje zit er weer tussen. Werkt nu wel goed. Ik had de draadjes wat langer gemaakt om hem netjes weg te kunnen werken, maar schijnbaar niet goed gesoldeerd. Nu werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 17:36
Hoort nog iemand een echo als je via de iOS app spreekt tegen de persoon die aanbelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
jakob schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:24:
Hoort nog iemand een echo als je via de iOS app spreekt tegen de persoon die aanbelt?
Ja, maar is niet geheel onlogisch. De camera heeft een vertraging en je camera neemt dan ook alle geluiden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Jep, volle bak echo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 13:14
Je moet ook niet ernaast gaan staan als je met iemand praat 😀

[ Voor 24% gewijzigd door tcviper op 03-03-2021 20:12 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

tcviper schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:08:
Je moet ook niet ernaast gaan staan als je met iemand praat 😀 Dat is bij alle deurbellen overigens zo.
Heeft niks te maken met ernaast staan. Is een gebrek aan acoustic echo cancelation. Nest en Ring doen dat prima. Maar daar loopt de audio door een postprocessor op de nest en ring servers. Had toch gehoopt dat protect hier ook wel mee zou dealen.

Tenzij er sprake is van een setting die ik over het hoofd zie lijkt protect nog nooit van acoustic echo cancelation gehoord te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Japie.G op 03-03-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Japie.G schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:11:
[...]

Heeft niks te maken met ernaast staan. Is een gebrek aan acoustic echo cancelation. Nest en Ring doen dat prima. Maar daar loopt de audio door een postprocessor op de nest en ring servers. Had toch gehoopt dat protect hier ook wel mee zou dealen.
Dan kun je beste even een request indienen op de UI forums denk ik. Ik heb dit zelf nog niet echt gehoord (maar let er ook niet zoveel op denk ik).

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 03-03-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

tcviper schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:12:
[...]

Dan kun je beste even een request indienen op de UI forums denk ik. Ik heb dit zelf nog niet gehoord, dus das wel apart.
Ook ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Yes, iPhone 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Grappig, ik lees inderdaad in de app specs: Two way audio WITH echo cencelation.

Hier ook iphone 12 en de echo cancelation werkt zeker niet!

@jakob en @GioStyle hebben het dus ook.. waarom @tcviper dan niet🤪

Hier alvast een relevant topic
https://community.ui.com/...9e-4ace-9df2-d5f185f54b69

Edit
Na het lezen van bovenstaand topic.. inderdaad.. als je de stream op auto720p zet is het probleem een heel stuk minder. Terug maar 1080 en volle bak echo.. @tcviper kan het zijn dat jouw stream op auto720 staat?

[ Voor 46% gewijzigd door Japie.G op 03-03-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 12:21
Japie.G schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:15:
[...]
@jakob en @GioStyle hebben het dus ook.. waarom @tcviper dan niet🤪

Hier alvast een relevant topic
https://community.ui.com/...9e-4ace-9df2-d5f185f54b69

Edit
Na het lezen van bovenstaand topic.. inderdaad.. als je de stream op auto720p zet is het probleem een heel stuk minder. Terug maar 1080 en volle bak echo.. @tcviper kan het zijn dat jouw stream op auto720 staat?
tcviper heeft de geïmporteerde US versie en jullie de EU versie. Mogelijk zit daar nog een verschil in of hebben jullie verschillende firmware versies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retc
Ter informatie: als wifi eruit ligt, doet de bel (gong) het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

retc schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:37:
Ter informatie: als wifi eruit ligt, doet de bel (gong) het gewoon
Is dat een vraag, of een bemerking ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retc
Falcon10 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Is dat een vraag, of een bemerking ?
Dat was een opmerking (foutief geformuleerd als vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Is inderdaad wel handig.
Je krijgt dan wel geen melding op je GSM ofzo als de wifi er uit ligt, maar je bel gaat in elk geval als je thuis bent weet je dan toch dat er iemand aan de deur staat :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Weet iemand trouwens wanneer dat ledje gaat branden onder de bel? Is dat savonds als iemand aanbelt, of wanneer iemand aan komt lopen? Ik zie namelijk nergens een setting voor dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
werffje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:44:
Weet iemand trouwens wanneer dat ledje gaat branden onder de bel? Is dat savonds als iemand aanbelt, of wanneer iemand aan komt lopen? Ik zie namelijk nergens een setting voor dit
Die gaat 's avonds automatisch aan als er iemand in de buurt komt. Op dezelfde manier als dat de tekst op het display verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Volgens mij gaat ie ook alleen aan als de deurbel overgeschakeld is op infrarood.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
werffje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:44:
Bij mij soms zelfs als er een auto voor huis langs rijdt.
De sensor op de bel werkt te goed.
Ik heb de custom Welcome aangepast naar mijn adres. Die kun je ook vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefaanDG
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 17:42
Die floodlight, zo heet dat ding, kan je wel uitschakelen dacht ik. De led ring rond de drukknop niet, toch niet via de UI.

Mijn bel moet ik nog altijd hangen, maar eerst de UDM Pro opzetten die hier vandaag toekomt om mijn USG-3P en cloud key Gen 1 te vervangen.

Het feit dat de bel gemakkelijk los te maken is met een paperclip is wel een dingetje. Woon gelukkig wel in een rustige buurt hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retc
rimave schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Bij mij soms zelfs als er een auto voor huis langs rijdt.
De sensor op de bel werkt te goed.
Ik heb de custom Welcome aangepast naar mijn adres. Die kun je ook vastzetten.
Bij mij heb ik de standaard boodschap gewijzigd in"u wordt gefilmd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retc
StefaanDG schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:28:
Die floodlight, zo heet dat ding, kan je wel uitschakelen dacht ik. De led ring rond de drukknop niet, toch niet via de UI.
Die ring is uit te schakelenvia de optie"record light".
Zelf heb ik hem uit staan. Via home Assistant wordt de.ring verlicht zodra iemand op de bel afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:45
StefaanDG schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:28:

Het feit dat de bel gemakkelijk los te maken is met een paperclip is wel een dingetje. Woon gelukkig wel in een rustige buurt hier.
Ik moest de extra snoertjes aan de belkant gebruiken, vanwege te korte draden, maar met die eraan moest ik echt proppen en duwen om hem vast te krijgen op de voet. Als ik hem los wil maken, moet ikl behoorlijk wat kracht zetten om het palletje in te drukken, dan staat een 'dief' al lang en breed in 2MP met zijn giechel op de camera!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Zojuist mijn deurbel verbonden met mijn UDM Pro (schijnbaar gaat dat ineens zonder hdd na laatste update) en mijn Friedland gong aangesloten. Alles volgens schema, maar als ik aanbel gaat mijn gong niet af. Meer mensen met een ouderwetse gong zoals deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5D_8tRIQH85jGIZP03oBHfda5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/lYdgJKRTUfcnWIzCYiqqYlMD.gif?f=user_large

Welke bel werkt nu out of the box zonder batterijen? Iemand een Amazon linkje als het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dw1-nl schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:56:
Zojuist mijn deurbel verbonden met mijn UDM Pro (schijnbaar gaat dat ineens zonder hdd na laatste update) en mijn Friedland gong aangesloten. Alles volgens schema, maar als ik aanbel gaat mijn gong niet af. Meer mensen met een ouderwetse gong zoals deze?
[Afbeelding]

Welke bel werkt nu out of the box zonder batterijen? Iemand een Amazon linkje als het mag.
Heb je ook het soort bel ingesteld en hoe lang deze moet afgaan? Dit moet je namelijk instellen bij protect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

DutchKel schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Heb je ook het soort bel ingesteld en hoe lang deze moet afgaan? Dit moet je namelijk instellen bij protect.
Klopt, misschien is het een kwestie van durven. Had hem op Mechanical staan omdat in mijn ogen mijn bel mechanical is, maar dan kun je geen chime duration instellen. Bij Digital wel, op de gok op digital gezet en op 1 sec en nu werkt hij wel :) Die 1sec is trouwens eerder 3-4sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Dw1-nl schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:56:
[Afbeelding]

Ik ben van plan om onderstaande bel te monteren. Inmiddels al binnen, zijn meer Tweakers met deze bel.
mr.DJ95 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:09:
[...]

Nee gekozen voor install with chimebox. Ook de juiste keuzen aangezien ik een chimebox heb lijkt me.

Heb op jouw aanraden zojuist de D117 besteld. Dit is overigens ook een 8V bel.
En nu onder een ander naampje in de sale bij Amazon

https://www.amazon.nl/dp/...pa_i_STHZ36EK70BKQNYAD7XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:45
Vind het erg lang duren voordat je als er is aangebeld ook daadwerkelijk kunt praten. Meestal komt er geen pop-up bij mij en alleen een notificatie. Daarop drukken, dan laadt Protect, komt het beeld op en dan nog een paar seconden 'bolletjes' eb dan pas kun je de microfoon aanzetten...

Dan ben ik al of bij de deur, of de aanbellen (Post) is alweer weg.

Dit op Android

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retc
Falcon10 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:33:
Is inderdaad wel handig.
Je krijgt dan wel geen melding op je GSM ofzo als de wifi er uit ligt, maar je bel gaat in elk geval als je thuis bent weet je dan toch dat er iemand aan de deur staat :)
Ik krijg wel een melding als de wifi eruit ligt, gewoon een kwestie van instellen in je unifi netwerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retc
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:34:
Vind het erg lang duren voordat je als er is aangebeld ook daadwerkelijk kunt praten. Meestal komt er geen pop-up bij mij en alleen een notificatie. Daarop drukken, dan laadt Protect, komt het beeld op en dan nog een paar seconden 'bolletjes' eb dan pas kun je de microfoon aanzetten...

Dan ben ik al of bij de deur, of de aanbellen (Post) is alweer weg.

Dit op Android
Ik ervaar precies hetzelfde op mijn iphone.
het laden van de connectie met de cloudkey duurt al lang bij 4g, laat staan het wachten op beeld (springt altijd van "you have a fast connection" naar "normal" en vaak ook nog naar "slow". Voordat i k wat kan zeggen ben ik 20-30 seconden onderweg sinds de eerste melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
Ik zoek me echt een ongeluk... waar precies kun je die chime box instellen op digital / mechanical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

SjigEd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:22:
Ik zoek me echt een ongeluk... waar precies kun je die chime box instellen op digital / mechanical?
Als je in Unifi Protect de deurbel aanklikt en dan rechtsonder bij settings o.d. de laatste optie (chime)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
Dw1-nl schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Als je in Unifi Protect de deurbel aanklikt en dan rechtsonder bij settings o.d. de laatste optie (chime)
Oh daar!!! Gevonden, dankjewel.
Nu weer 2 trappen af om te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Is het ook al iemand gelukt om de bel tijdelijk uit te schakelen? Dit in de zin van; dat hij geen geluid maakt als je aanbelt.
Pagina: 1 ... 3 ... 39 Laatste