• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:39
IceFox schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:49:
Bij mij kwam het door de storage die kapot ging. Kwam er ook niet achter en was met support bezig, ineens gaf de storage het helemaal op. Vervangen en alles werkte weer volledig.
Wat bedoel je hier met storage? Zit dat in de Doorbell of is dat de storage van de UCG Max waar Protect op draait?

Spel en typfouten voorbehouden

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:37
FredvZ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:51:
[...]

Wat bedoel je hier met storage? Zit dat in de Doorbell of is dat de storage van de UCG Max waar Protect op draait?
Destijds had ik nog een CloudKey met harddisk erin. De harddisk gaf het op.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:39
Op inspiratie van @IceFox heb ik de storage in de UCG Max een format gegeven en nu werkt het weer naar behoren.

Spel en typfouten voorbehouden

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 14:19
Goedemiddag,

Heeft er iemand hier ervaring met de pincode fuctie op het scherm van de G6 Pro Entry?

Hoe krijg ik deze op het schermpje?

Gezicht herkenning en dan een url naar Homey sturen die het slot daarop aanstuurt is ondertussen gelukt.

Bedankt!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:29
cautje schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:20:
Goedemiddag,

Heeft er iemand hier ervaring met de pincode fuctie op het scherm van de G6 Pro Entry?

Gezicht erkenning en dan een url naar Homey sturen die het slot daarop aanstuurt is ondertussen gelukt.

Bedankt!
Is dat nieuw?
Een gezicht erkennen ... ja, ik erken dat dat een gezicht is, met handtekening.

• cautje
ASS-Ware schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:28:
[...]

Is dat nieuw?
Een gezicht erkennen ... ja, ik erken dat dat een gezicht is, met handtekening.
Ik zal hem even aanpassen, bedankt!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

cautje schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:20:
Goedemiddag,

Gezicht herkenning en dan een url naar Homey sturen die het slot daarop aanstuurt is ondertussen gelukt.

Bedankt!
In access kun je kiezen of je 4 - 6 of 8 cijfers wil, heb je dat gedaan?

Hier werkt het perfect.

Be Stronger Than Your Excuses

Weet niet zeker of ik hier in het juiste topic ben maar wilde even kort ervaringen delen met mijn zojuist gekochte Unifi Intercom en de Gate-Hub als vervanging/upgrade van mijn Doorbird installatie.

De initiële installatie ging prima, je hebt Access nodig om de gate-hub en Intercom te configureren, in mijn geval is dat op de UCG beschikbaar.
De Intercom camera is vervolgens ook te adopten binnen Protect al is dat alleen maar om het camerabeeld dus in je Protect app zichtbaar te krijgen, alle functionaliteit zit binnen Access.

De gate-hub vervolgens in de plaats van mijn Doorbird I/O controller en de relais instellingen 1 op 1 gemigreerd. Mijn hek heeft er 3, te weten: open, close, stop.
Die zet je vervolgens op Gate Operator 1, Gate Operator 2, AUX . En dan stel je in dat je een 3-way button manual operation gate hebt.

Ook ondersteund hij bijvoorbeeld NFC tags maar moet je die van Protect opnieuw inleren in access. Vervolgens heb je nog geen uitgebreide mogelijkheden met die NFC rages zoals in Protect. Het triggered domweg het Open relais, in mijn geval dus Gate Operator 1.
Ik zal binnenkort even een review schrijven want in mijn geval moet ik er nu omheen proberen te werken omdat ik wil dat het hek open blijft als er dus iemand thuis komt maar dan moet dus de AUC getriggered worden. Iets wat door Geofence wel kan, maar niet met de PIN code opties of NFC tags.

Camera beeld is overdag beter dan mijn Doorbird en in de nacht ook wel maar had ik meer van verwacht al is het geen bewakingscamera natuurlijk. Als iemand aanbelt springt de floodlight aan en zie je duidelijk wie er staat. Echter lijkt hij dus geen night vision infrarood te hebben, of in ieder geval niet te triggeren en ook niet in te stellen.

Meer mensen hier met een Intercom?
Ik zal even een foto toevoegen, de unit is wel echt groot ook en installatie op mijn stalen paal van mijn hekwerk bracht ook nog even wat uitdagingen :).

Nu dus de combinatie van een Unifi G4 Doorbell Pro POE bij de voordeur en de Unifi Intercom (niet de G3) bij mijn hekwerk/voorzijde van de oprit.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 05-09-2026 08:00 ]

• cautje
KSR schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 22:38:
[...]

In access kun je kiezen of je 4 - 6 of 8 cijfers wil, heb je dat gedaan?

Hier werkt het perfect.
Ja, dat heb ik gedaan.

Een pincode aan de gebruikers gekoppeld.

Maar hoe krijg je de invoermogenlijkeid zichtbaar op het scherm?

Bedankt!
Ik heb uiteindelijk alles aan de praat zoals ik dat wil.
De software en opties zijn soms ondoorgrondelijk bij Unifi of buggy.
In combinatie met HomeAssistant of in mijn geval Fibaro is er overal omheen te scripten maar sommige zaken mogen ze nu toch echt wel toe gaan voegen of verduidelijken. Review is onderweg !

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

cautje schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 08:12:
[...]

Maar hoe krijg je de invoermogenlijkeid zichtbaar op het scherm?
Je ziet niet op het scherm staan "Pin Unlock" ?

Be Stronger Than Your Excuses

Ik heb hem gepubliceerd:
Unify UA-Intercom G2 review door GeeMoney

Mocht er behoefte zijn aan testen of verificaties van iets of screenshots dan hoor ik dat eventueel graag.

Een automation die ik gebruik binnen HA om 'NFC/Pin code' events van de Intercom af te vangen en vervolgens een Fibaro API call te triggeren:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
alias: Gate Access Trigger
description: Fires when the gate is opened via NFC, PIN, or Face
triggers:
  - trigger: state
    entity_id: event.gate_toegang
conditions:
  - condition: template
    value_template: >-
      {{ trigger.to_state.attributes.authentication in ['NFC', 'PIN_CODE',
      'FACE']
         and trigger.to_state.attributes.event_type == 'access_granted' }}
actions:
  - action: notify.notify
    data:
        Gate opened via {{ trigger.to_state.attributes.authentication }} by {{
        trigger.to_state.attributes.actor }}
  - action: rest_command.fibaro_set_global_var
    data:
      value: Opening
  - delay:
      seconds: 26
  - action: rest_command.fibaro_gate_stop
  - delay:
      hours: 0
      minutes: 4
      seconds: 20
      milliseconds: 0
  - action: rest_command.fibaro_set_global_var
    data:
      value: Open
mode: single
Bovenstaande zet dus een globale variabele die ik gebruik om de status van het hek bij te houden (open, dicht) vanwege het gebrek aan een magneet relais die kan bepalen of het hek daadwerkelijk open of dicht is.
En ik geef het stop commando na X seconden zodat het hek de komende minuten open blijft en niet gelijk na 1 minuut weer sluit.
Sluiten gebeurd door een Fibaro automation die detecteert of er iemand thuis is of niet na XX minuten en dan alsnog een sluit commando geeft.
Alle toegangshek acties worden getriggered vanuit Fibaro en deze werkt dus de globale variabele bij. De losse afstandsbediening kan hiermee niet gebruikt worden want dan klopt de status niet meer. Bij ons geen enkel probleem en we weten niet beter.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste