Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 14:39

Mr_0izO

Natural Mystic

.bart schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Je hebt wel een mechanische gong aangesloten? Of heb je de reboots ook zonder mechanische gong?
Met mechanische gong. Heb er nog een bij mijn tuinpoort zonder mechanische gong en die heeft altijd perfect gewerkt (ook eerst met de normale G4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 22:06
Hallo iedereen,

Mogelijks stel ik hier een evidente/domme vraag. Maar gisteren via een kennis de vraag gekregen om te helpen een "G4 doorbell" te installeren.

Dit is wat hij gekocht heeft:
G4 doorbell professinal POE kit (dus de deurbel zelf + een chime)

Ik ben niet vertrouwd met Ubiquiti.

De deurbel is aangesloten via de POE en we kunnen inloggen via de webbrowser. Het beeld werkt. Dus dat is OK.

Echter, om notificaties via de app te krijgen, werk je met protect. Maar heb ik dat goed begrepen dat er nog een component ontbreekt om protect op te draaien? Moet hij dus niet nog een unifi recorder aankopen, genre cloudkey+, Gateway max, dream machine, ... ?

Zoja, welk device raden jullie aan? Mij lijkt voor een deurbel Cloudkey+ / Gateway max voldoende?

Alvast bedankt voor jullie support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
FloR_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:14:
Hallo iedereen,

Mogelijks stel ik hier een evidente/domme vraag. Maar gisteren via een kennis de vraag gekregen om te helpen een "G4 doorbell" te installeren.

De deurbel is aangesloten via de POE en we kunnen inloggen via de webbrowser. Het beeld werkt. Dus dat is OK.

Echter, om notificaties via de app te krijgen, werk je met protect. Maar heb ik dat goed begrepen dat er nog een component ontbreekt om protect op te draaien? Moet hij dus niet nog een unifi recorder aankopen, genre cloudkey+, Gateway max, dream machine, ... ?

Zoja, welk device raden jullie aan? Mij lijkt voor een deurbel Cloudkey+ / Gateway max voldoende?

De vraag is meer wat de persoon al aan apparatuur heeft en in de toekomst wil hebben. Dit bepaald welk device het meest geschikt is.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15

Wallie

Herr

FloR_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:14:
Hallo iedereen,

Hier een Cloudkey+ (1TB SSD) met 2 camera's + deurbel (wel een Reolink), kan hij prima aan.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:41
loyske schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:33:
[...]

Andere optie zou dan zijn om de gong van de G4 Doorbell te scheiden. Webhook via HA, maar dan heb ik wel een shelly oid nodig om een puls te geven aan de "mechanische" gong. In mijn geval een Honeywell omvormer voor wireless gong. Daar maar eens naar kijken dan. Thanks!
Klopt, ik heb er een shelly tussen geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Wallie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:33:
[...]

Hier een Cloudkey+ (1TB SSD) met 2 camera's + deurbel (wel een Reolink), kan hij prima aan.
Persoonlijk zou ik dan eerder voor deze gaan:
https://eu.store.ui.com/e...-ns?variant=ucg-max-ns-eu

Hier kan een m.2 ssd in, dan heb je meteen een goede router in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
MarkyB schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:00:
[...]

Persoonlijk zou ik dan eerder voor deze gaan:
https://eu.store.ui.com/e...-ns?variant=ucg-max-ns-eu

Hier kan een m.2 ssd in, dan heb je meteen een goede router in huis.
Let wel dat de no-storage versie geen nvme-ssd-slede meegeleverd krijgt, en je die dus nog los moet bestellen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:07:
[...]

Let wel dat de no-storage versie geen nvme-ssd-slede meegeleverd krijgt, en je die dus nog los moet bestellen.
of printen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29
jgsr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:52:
[...]

Klopt, ik heb er een shelly tussen geplaatst.
Zou je wat meer kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt?

Kan je de shelly bijv. voeden vanuit de Unifi trafo?
Want die is maar 20V en Shelly 1 Plus, heeft meen ik 24V nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
loyske schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Zou je wat meer kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt?

Kan je de shelly bijv. voeden vanuit de Unifi trafo?
Want die is maar 20V en Shelly 1 Plus, heeft meen ik 24V nodig?
Klopt, ik heb een shelly 1 mini gen3 gebruikt. Extern gevoed op 220. De bel krijgt apart voeding vanuit de beltrafo van 8v.

Ik heb de unifi beltrafo weer vervangen voor de originele 8v/12v beltrafo.

Shelly support adviseerde een shelly 1 ivm 12v maar dat is handig als je geen beltrafo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvc87
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-06 15:41
Zijn er mensen die de Reader Pro of Intercom al eens hebben bekeken als alternatief van een Doorbell?
Het voordeel is dat je de Intercom viewer kan gebruiken als scherm wanneer iemand aanbelt. Je hebt ook een Door hub met droge contacten waar je dan eventueel een deurslot of poort mee kan aansturen. De Chimes werken hier ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 10:55
jvc87 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:30:
Zijn er mensen die de Reader Pro of Intercom al eens hebben bekeken als alternatief van een Doorbell?
Het voordeel is dat je de Intercom viewer kan gebruiken als scherm wanneer iemand aanbelt. Je hebt ook een Door hub met droge contacten waar je dan eventueel een deurslot of poort mee kan aansturen. De Chimes werken hier ook mee.
Zelf heb ik hier nog nooit naar gekeken, ben en blijf toch meer van traditionele sloten.

Heb jij zoveel vertrouwen in UI dat het je deuren open en dicht mag doen? Ook als we kijken naar alle issues die de hard en software van UI heeft? Zelf zou ik het al niet aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
jvc87 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:30:
Ik gebruik de Reader Flex op het poortje tussen oprit en tuin. Zit wel onder carport dus geen last van regen.
Dit werkt goed in combinatie met de Door Hub Mini en een magnetisch slot (niet het model van unifi).

De G3 Reader Pro zou op zich ook moeten werken aan de voordeur, maar ik heb geen gemotoriseerd slot in de voordeur zitten + waarom zou ik mijn g4 vervangen.

Extraatje: Op het unifi forum vroeg men een paar voorbeelden van de gif's. Dus ik deel ze hier ook even
Ace
Obi
Pedro

• jvc87
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-06 15:41
PeeCee schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Zelf heb ik hier nog nooit naar gekeken, ben en blijf toch meer van traditionele sloten.

Heb jij zoveel vertrouwen in UI dat het je deuren open en dicht mag doen? Ook als we kijken naar alle issues die de hard en software van UI heeft? Zelf zou ik het al niet aanbevelen.
Ikzelf zou het ook niet gebruiken om een deurslot mee te openen. Ikzelf en tal van anderen hebben al de vraag gesteld voor een standaard scherm om te zien wie aanbelt, met de Reader of Intercom is dit mogelijk. Maar ik vroeg af of er nadelen zijn t.o.v. van de gewone Doorbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 14:02
Momenteel ben ik aan het oriënteren voor een deurbel, namelijk G4 Pro of G4 Pro PoE kit (of toch wachten op een G5?). Is het prijsverschil tussen deze twee varianten te rechtvaardigen:
- non-PoE vs PoE
- mechanische gong vs PoE gong
- bij gebruik van 20 graden wedge mount: dient er dan alsnog een gat geboord te worden t.b.v. uitsteeksel achterkant van de PoE variant?

Beide varianten zouden zonder enkel probleem aangesloten kunnen worden. Bestaande bedrading kan ik vervangen voor UTP en kan ik vervolgens aansluiten op mijn UDM Pro.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
loopezz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:08:
Momenteel ben ik aan het oriënteren voor een deurbel, namelijk G4 Pro of G4 Pro PoE kit (of toch wachten op een G5?). Is het prijsverschil tussen deze twee varianten te rechtvaardigen:
- non-PoE vs PoE
- bij gebruik van 20 graden wedge mount: dient er dan alsnog een gat geboord te worden t.b.v. uitsteeksel achterkant van de PoE variant?

Beide varianten zouden zonder enkel probleem aangesloten kunnen worden. Bestaande bedrading kan ik vervangen voor UTP en kan ik vervolgens aansluiten op mijn UDM Pro.

Alvast bedankt voor jullie advies!
Tav de wedge kan ik bevestigen dat je een inkeping moet maken, of een verhoging voor het geheel, in geval van de PoE variant.
Het is nog even geduld hebben, eind maart heb ik een in-depth review van de PoE-variant gereed waar dit o.a. voorbij komt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 10:55
loopezz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:08:
- non-PoE vs PoE
Ik heb alleen ervaring met PoE icm Chime.

Zelf heb ik gekozen voor PoE omdat de verbinding altijd goed is en als ik op alle fora lees, is het ook gedoe met de trafo in de meterkast. Dit ivm het benodigde voltage.

Verder ben ik tevreden over de Chime op PoE. Zelfde verhaal eigenlijk. Wel moet ik zeggen dat hij relatief zacht is en het geluid een richting op gaat zoals de vorm is van de Chime. Zo kan je hem ook verzonken in de muur maken met bijgeleverde doos.
Maar hardheid van de “bel” kan ook verschillen per mechanische gong.

En inderdaad, als je hem in de hoek van 20 graden wil zetten moet je of een extra plaat er achter maken, of stukje uit de muur hakken. Ervaring is dat hij ook alles ziet plat op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Laatst online: 18:31
Ik heb een Ubiquiti G4 Pro deurbel Poe versie. Hier zit ook een Poe chime bij, echter wil ik de chime op de plek van mijn oude gong plaatsen. Deze zit op een standaard muurdoos.

Nu vallen eigenlijk alle normale montage opties af lijkt het:
  • De standaard muurdoos is net wat groter dan de POE chime waardoor deze er niet gelijk opgeschroefd kan worden
  • De bijgeleverde Ubiquiti inbouwdoos gaat niet aangezien het om een stenen muur gaat en deze voor hollewanden is en ik voor montage heel de muur weer open moet kappen
  • Standaard montage platen voor nederlandse elektra dozen hebben een afstand van 40mm voor de schroefgaten, die van de chime zijn 50mm
Uiteindelijk heb ik een standaard gira blindplaat genomen, Hierin de gaten geboord voor de kabel en 2 schroeven en hier weer de Chime op gemonteerd.

Dit ziet er best oke uit en werkt goed, maar steekt wel ver uit. Het liefste had ik inbouw gehad of in ieder geval dat de chime zo min mogelijk uitsteekt.

Iemand nog betere ideeen om de chime te monteren?

Het ziet er nu als volgt uit(ik heb naast de standaard deurbel bekabeling 2 utp kabels getrokkown, 1 naar de chime en de andere doorgetrokken naar de voordeur zelf voor de bel):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-zjORWind-r58--pHIXxDZsvpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhV36lZqTc3XgInOPP99A02r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 22:26
Als ik mijn POE deurbel op ga hangen. Moet ik dan nog een speciale connector voor buiten op de kabel knijpen of is dat niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:12:
Als ik mijn POE deurbel op ga hangen. Moet ik dan nog een speciale connector voor buiten op de kabel knijpen of is dat niet nodig?
Niet dat ik weet, maar 100% zeker weten doe ik dat niet. Er zit in ieder geval een soort-van afdichtingsrubber meegeleverd die je eerst om de kabel moet doen voordat je er een kopje op knijpt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon een reguliere rj45 connector inderdaad en eerst het rubbertje om de kabel zodat hij hem netjes afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
Geen speciale connector voor buiten wel ligt het volgens mij aan je installatie manier of elke connector past, in de handleiding staan namelijk bepaalde connectors die je niet kan gebruiken bij sommige installaties. Zie https://dl.ui.com/qig/uvc-g4-doorbell-pro-poe-kit/#C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Vaez schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:57:
Geen speciale connector voor buiten wel ligt het volgens mij aan je installatie manier of elke connector past, in de handleiding staan namelijk bepaalde connectors die je niet kan gebruiken bij sommige installaties. Zie https://dl.ui.com/qig/uvc-g4-doorbell-pro-poe-kit/#C
Die niet passen lijken mij geen pluggen te zijn die je er zelf op kan knijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Hoera - de wifi chimes waren in stock. Voor 2 dagen ofzo.
Ik heb twee wifi chimes besteld maar er achteraf gezien maar 1 nodig. Kan ik nog iemand verblijden met een chime aan de huidige verkoopprijs? Hij zit nog dicht in de verpakking.

[ Voor 8% gewijzigd door ThisGuy op 26-02-2025 17:24 ]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr69
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 12:18
Ik heb sinds 2 maanden de Unify G4 Doorbell pro (POE) + Chime, Cloudkey+ en een Nuki Smartlock 4 Pro.

E.e.a. via Homeassistant aan elkaar geknoopt. en ik kan nu via fingerprints en Tags door een webhook te posten vanaf de Cloudkey+ naar Homeassistant de deur openen.

Het enige wat niet werkt met de NFC van een Android telefoon (in mijn geval een Samsung S23 Ultra) is de voordeur openen. Wanneer ik hem op de Cloudkey+ inleer, is het NFC nummer de volgende keer dat ik hem gebruik op mijn Smartphone anders (dynamisch). En dat werkt dus niet.

Is iemand anders hier al tegenaan gelopen en heeft hier een oplossing voor.

Gr. RR69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03
Ik heb sinds kort dat als er iemand belt dit niet meer terug te vinden is op de tijdslijn (logs):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn0anKdDI06BvkAjCT2QsjF7a5M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QlzQggsyNuPk9a5pfT9irxj0.png?f=fotoalbum_large

Om 12:31 belde iemand aan, maar dit valt hierboven niet terug te zien. Ik ben gewend dat er een icoon van een belletje te zien is.

Wel krijg ik gewoon een notificatie via Android en via email als er iemand aanbelt. Ook om 12:31. Dat is toch heel gek?

Iemand een idee wat het probleem kan zijn, opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Protect software versie: 5.2.62

[ Voor 30% gewijzigd door outlandos op 05-03-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wellicht is het een bug in de nieuwe firmware die ik gister heb geïnstalleerd. Mogelijk dat iemand hier met de nieuwste software versie een test wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:18:
Wellicht is het een bug in de nieuwe firmware die ik gister heb geïnstalleerd. Mogelijk dat iemand hier met de nieuwste software versie een test wilt doen?
Hier hetzelfde, maar (ik heb de deurbel nog niet zo lang in gebruik) kan me ook niet herinneren het eerder wel te hebben gehad.
Protect versie ook 5.2.62

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
PeacekeeperNL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:34:
[...]

Hier hetzelfde, maar (ik heb de deurbel nog niet zo lang in gebruik) kan me ook niet herinneren het eerder wel te hebben gehad.
Protect versie ook 5.2.62
Oke, interessant.

Het was voorheen zeker wel duidelijk zichtbaar wanneer er iemand heeft aangebeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWkQM_oSOWcf5ckL6fV-y94aFwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZI44WW00tJaTQ1zdgyyHmrq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 05-03-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 12:07

pinda powerrr

Slow down...

outlandos schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:09:
Ik heb sinds kort dat als er iemand belt dit niet meer terug te vinden is op de tijdslijn (logs):

[Afbeelding]

Om 12:31 belde iemand aan, maar dit valt hierboven niet terug te zien. Ik ben gewend dat er een icoon van een belletje te zien is.

Wel krijg ik gewoon een notificatie via Android en via email als er iemand aanbelt. Ook om 12:31. Dat is toch heel gek?

Iemand een idee wat het probleem kan zijn, opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Protect software versie: 5.2.62
Ik zou je deurbel in een hoek plaatsen (is bijgeleverd in de doos), heb je een veel mooier beeld. Want nu is bijna de helft van je beeld een muur. En met de wide angle lens pak je die schuurdeur ook nog wel mee.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Ik zou je deurbel in een hoek plaatsen (is bijgeleverd in de doos), heb je een veel mooier beeld. Want nu is bijna de helft van je beeld een muur. En met de wide angle lens pak je die schuurdeur ook nog wel mee.
Wat ik nadeel vind van dat ding, i.c.m. de PoE doorbell, is dat je een inkeping in je muur moet maken...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
pinda powerrr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Dan zit ik wel heel erg richting de voordeur van de buurman te kijken. Niet dat hij het erg vindt, maar zou een hoek aanbrengen de mensen juist niet minder goed (recht) in beeld brengen? Hoe wist je eigenlijk dat er een schuurdeur zit?

Plus we moeten dan inderdaad een inkeping in de muur gaan maken ben ik bang.

[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 05-03-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 12:07

pinda powerrr

Slow down...

outlandos schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:23:
[...]

Dan zit ik wel heel erg richting de voordeur van de buurman te kijken. Niet dat hij het erg vindt, maar zou een hoek aanbrengen de mensen juist niet minder goed (recht) in beeld brengen? Hoe wist je eigenlijk dat er een schuurdeur zit?

Plus we moeten dan inderdaad een inkeping in de muur gaan maken ben ik bang.
Ik heb een Pro met USB C en dan via PoE aangesloten. Geen inkeping nodig. Qua mensen in beeld brengen komt het wel goed, daar is die lens op gemaakt.

En die schuurdeur is toch wel obvious toch?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Ik heb een Pro met USB C en dan via PoE aangesloten. Geen inkeping nodig. Qua mensen in beeld brengen komt het wel goed, daar is die lens op gemaakt.

En die schuurdeur is toch wel obvious toch?
Dat is in essentie wel een ander product, die heeft die 'tumor' inderdaad niet.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG0duavcwatQdUUCwusZw-jD5fY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dh5h0QuXTiOfeg5Du2fgcbJm.jpg?f=user_large

Iemand anders hier met een Android telefoon die ook opeens deze error krijgt wanneer je op Talkback drukt (het knopje om te kunnen spreken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:06:
[Afbeelding]

Iemand anders hier met een Android telefoon die ook opeens deze error krijgt wanneer je op Talkback drukt (het knopje om te kunnen spreken)?
Hier geen problemen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben erachter dat ik die foutmelding alleen maar krijg als ik niet op wifi zit met mijn mobiel.

Zou jij het willen proberen met wifi uit? Dus met 4g (of 5g) op je mobiel.

En dan zonder dat er iemand aanbelt (want dan werkt het vreemd genoeg wel gewoon, ook met wifi uit op mn mobiel).

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 06-03-2025 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:26:
[...]

Ik ben erachter dat ik die foutmelding alleen maar krijg als ik niet op wifi zit met mijn mobiel.

Zou jij het willen proberen met wifi uit? Dus met 4g (of 5g) op je mobiel.

En dan zonder dat er iemand aanbelt (want dan werkt het vreemd genoeg wel gewoon, ook met wifi uit op mn mobiel).
Ik dacht dat ik toen ook al op 5g zat, nu net weer (okay nu 4g) maar hier werkt t gewoon.

Is op Android, app versie 2.9.1 (toevallig gisteren geüpdate zie ik)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 13:28

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb vandaag een G4 Doorbell Pro geinstalleerd bij mijn ouders, hun kozijn zit echter +/- 5 centimeter naar achter vergeleken met de bakstenen. In de praktijk wil dat zeggen dat ongeveer 20% van het camerabeeld gevuld is met bakstenen, niet heel handig :+

Ik wil de deurbel naar voren halen (2.5 cm, dan steekt de lens voorbij de bakstenen), iemand hier tips voor? Ik heb de WiFi variant maar als ik naar de PoE variant kijk dan lijkt hier wel een soort extender bij te zitten welke niet bij de WiFi variant zit. Ik heb ook wel naar wat 3d geprinte oplossingen gekeken maar ik krijg allemaal berichten dat er verschillende variaties zijn en dat niet elke print dus past.

Natuurlijk, een hardhouten balkje erop kan ook maar dat is minder mooi dan iets 3D printen :+

[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 15-03-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoBBeL schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:40:
Ik heb vandaag een G4 Doorbell Pro geinstalleerd bij mijn ouders, hun kozijn zit echter +/- 5 centimeter naar achter vergeleken met de bakstenen. In de praktijk wil dat zeggen dat ongeveer 20% van het camerabeeld gevuld is met bakstenen, niet heel handig :+

Ik wil de deurbel naar voren halen (2.5 cm, dan steekt de lens voorbij de bakstenen), iemand hier tips voor? Ik heb de WiFi variant maar als ik naar de PoE variant kijk dan lijkt hier wel een soort extender bij te zitten welke niet bij de WiFi variant zit. Ik heb ook wel naar wat 3d geprinte oplossingen gekeken maar ik krijg allemaal berichten dat er verschillende variaties zijn en dat niet elke print dus past.

Natuurlijk, een hardhouten balkje erop kan ook maar dat is minder mooi dan iets 3D printen :+
De PoE heeft inderdaad een extra stalen frame maar dat is amper een centimeter ook. Jij moet er ruim 2,5 overbruggen. Dat is flink wat.
Ik zou of iets laten printen inderdaad of toch een balkje erachter in de kleur van het kozijn of in de kleur zwart van de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:41
GeeMoney schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:45:
[...]

Hmm, laten we hopen dat het dan snel opgelost wordt, het is toch gek dat hij het met inlezen perfect doet dus aan de scanner zal het dan niet liggen zou je denken. Het op de G4 ook pas sinds kort open gesteld volgens mij?
Ik gebruik het niet veel maar tot nu toe deed hij het bij mij wel prima. Ik denk 8 uit 10x goed. Datzelf had mijn Doorbird ook wel.
Ik loop hier nu ook tegenaan. Mijn kinderen zijn 6 en 9 jaar oud. Hij pakt incidenteel de duim van de negenjarige, maar verder is het compleet kansloos. Soms pakt hij de duim van onze zesjarige, maar herkent hem dan las die van mijn oudste dochter.

Heel balen, maar dan maar met tags proberen. Vond juist de vinger zo ideaal, die nemen ze altijd mee :+

Kan wel mooi de Keycard van onze Volvo gebruiken als NFC tag.

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 16-03-2025 12:39 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ophidian schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:38:
[...]

Ik loop hier nu ook tegenaan. Mijn kinderen zijn 6 en 9 jaar oud. Hij pakt incidenteel de duim van de negenjarige, maar verder is het compleet kansloos. Soms pakt hij de duim van onze zesjarige, maar herkent hem dan las die van mijn oudste dochter.

Heel balen, maar dan maar met tags proberen. Vond juist de vinger zo ideaal, die nemen ze altijd mee :+

Kan wel mooi de Keycard van onze Volvo gebruiken als NFC tag.
Ik heb uiteindelijk dus ook maar NFC Tags ingezet. Na troubleshooten met Unifi kwamen zij tot het statement dat er een bepaald formaat vinger nodig is inderdaad maar dan weer niet exact welk formaat.
Bij mijn 11-jarige ging het over het algemeen goed maar de tag werkt gewoon 100% .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
GeeMoney schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:43:
[...]

Ik heb uiteindelijk dus ook maar NFC Tags ingezet. Na troubleshooten met Unifi kwamen zij tot het statement dat er een bepaald formaat vinger nodig is inderdaad maar dan weer niet exact welk formaat.
Bij mijn 11-jarige ging het over het algemeen goed maar de tag werkt gewoon 100% .
Ja baal er eigenlijk wel van. Ideale use case met voordeur slot. Even kijken of ik dan maar NFC stickers bestel of sleutelhangers. Moet wel iets hebben dat ze eigenlijk altijd bij zich hebben. Evt sleutelhanger aan hun jas ofzo.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ophidian schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Ja baal er eigenlijk wel van. Ideale use case met voordeur slot. Even kijken of ik dan maar NFC stickers bestel of sleutelhangers. Moet wel iets hebben dat ze eigenlijk altijd bij zich hebben. Evt sleutelhanger aan hun jas ofzo.
Een schrale troost is dat het op mijn Doorbirds ook niet werkt voor mijn kinderen :+ . Ik denk dat het dus “normaal” is.

Ik heb NFC Tags voor mijn kinderen inderdaad aan een sleutelhanger in hun jas met ritszak.
Zelf gebruik ik de stickers aan de binnenkant van mijn telefoonhoes bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Op een iPhone geven de vingers van mijn kinderen ook vaak problemen. Ben hier toen eens ingedoken en veel van die readers lijken meer moeite te hebben met vingers van kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kom er hier net (pas?) achter dat er tegenwoordig verschillende belgeluiden in te stellen zijn in de G4 Doorbell (in combinatie met de Smart WiFi Chime's) en dat je ook zelf eigen belgeluiden kunt uploaden naar Protect.

Wel handig dat dat nu in één keer voor alle gekoppelde chime's ingeregeld kan worden via de Doorbell en dat je dat niet pér Chime afzonderlijk hoeft te gaan doen net zoals dat in het verleden wel moest aangaande de (beperkte) instellingen van de Chime :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:41:
Kom er hier net (pas?) achter dat er tegenwoordig verschillende belgeluiden in te stellen zijn in de G4 Doorbell (ijn combinatie met de Smart WiFi Chime's) en dat je ook zelf eigen belgeluiden kunt uploaden naar Protect.

Wel handig dat dat nu in één keer voor alle gekoppelde chime's ingeregeld kan worden via de Doorbell en dat je dat niet pér Chime afzonderlijk hoeft te gaan doen net zoals dat in het verleden wel moest aangaande de (beperkte) instellingen van de Chime :9
Waar zie jij die optie in de interface voor die geluiden bij de G4 Doorbell dan? Ik zie het niet 8)7

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DennusB schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:44:
[...]

Waar zie jij die optie in de interface voor die geluiden bij de G4 Doorbell dan? Ik zie het niet 8)7
In Protect (5.2.62 draait bij mij op een UDM-SE). Ik zag het toevallig doordat er een ineens clickable 'muziek-nootje' bij m'n Chimes stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRwp5EbIKZVjO74QsW80YuGD8Hs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/heFifK1ij2m8Ms6JlWp3kFEl.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 20-03-2025 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:51:
[...]

In Protect (5.2.62 draait bij mij op een UDM-SE).

[Afbeelding]
Ah het is alleen voor de chime, ik dacht dat je het geluidje ook kon veranderen wat de deurbel afspeelt als iemand op de knop drukt, helaas! :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DennusB schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Ah het is alleen voor de chime, ik dacht dat je het geluidje ook kon veranderen wat de deurbel afspeelt als iemand op de knop drukt, helaas! :P
Dat kon altijd al, maar dan moet je middels SSH / (WIN)SCP naar de doorbell connecten en wat instellingen in de 'firmware' en files van dat ding aanpassen.

YouTube: Customize Your G4 Doorbell Ring Sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Dat kon altijd al, maar dan moet je middels SSH / (WIN)SCP naar de doorbell connecten en wat instellingen in de 'firmware' en files van dat ding aanpassen.

YouTube: Customize Your G4 Doorbell Ring Sound
simpel gezegd.. ssh naar je deurbel toe en doe het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
vi /var/etc/persistent/ubnt_sounds_leds.conf
    “Chime.wav” to “../../../../var/tmp/remotefile.wav”
upload nu de remotefile.wav naar var/tmp

in ssh 
ps | grep ubnt_sounds_leds
kill -TERM xxx

en voila je eigen ringtone op de deurbel... (let wel op dat je dit iedere keer bij een herstart of upgrade moet uitvoeren en dat het wav bestand hieraan voldoet:
  • Mono
  • 44100Hz
  • 16 bit
  • Daarnaast een goed idee om ook het volgende toe te passen:
  • Normalize the audio
  • Apply a limiter, and make sure make-up gain is applied

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:58:
[...]
Binnenkort niet meer nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:51:
[...]

In Protect (5.2.62 draait bij mij op een UDM-SE). Ik zag het toevallig doordat er een ineens clickable 'muziek-nootje' bij m'n Chimes stond.

[Afbeelding]
Hoe goed ik ook zoek, ik kan deze opties nergens vinden.

Zie hier alle mogelijke plekken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgBkbp4Sgp9JCpAfKxj1mn6W508=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1MEFdekJe7MfK03ka8Jhk1Ce.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0CnO7Zw9SDexrPCGtA8BdiVW1Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sNhrfZQMl7F98TRCuuJJEmo6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ94qi_OrQ9Teg8aew59lfYH2o0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b731Ac6gRyCW5o3Ou0mrIZUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBSQj2oeiGvhoCaepiKXy86x8Ac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0ljxzUArE5GRNJgJW5LwY5oe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door outlandos op 20-03-2025 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

outlandos schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 23:00:
[...]

Hoe goed ik ook zoek, ik kan deze opties nergens vinden.

Zie hier alle mogelijke plekken:

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In de App op m'n telefoon (iOS/Apple) zie ik die optie inderdaad ook niet, in de Controller van m'n UDM-SE wel. Misschien moet je ook even op jouw controller / Unifi Protect omgeving inloggen middels een webrowser in plaats van middels de App te kijken?
  • Unifi Protect: 5.2.62
  • G4 Doorbell (non Pro): 4.74.151
  • Smart WiFi Chime: 1.7.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Will_M schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:07:
[...]

In de App op m'n telefoon (iOS/Apple) zie ik die optie inderdaad ook niet, in de Controller van m'n UDM-SE wel. Misschien moet je ook even op jouw controller / Unifi Protect omgeving inloggen middels een webrowser in plaats van middels de App te kijken?
  • Unifi Protect: 5.2.62
  • G4 Doorbell (non Pro): 4.74.151
  • Smart WiFi Chime: 1.7.20
Bij mij op Android ook nog niet kunnen vinden, maar inderdaad via de web interface zonder problemen :? Thanks!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan123456
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-05 14:54
Weet iemand of de g4 pro(niet de PoE) werkt met de door hub mini? Ik bedoel dat de vingerafdruksensor kan worden gebruikt om een deur te openen die op de hub is aangesloten.
Op dit moment gebruik ik de vingerafdruksensor met Home Assistant en een Shelly relais om de deur te openen, maar dat voelt een beetje hacky en soms werkt het gewoon niet omdat de automatisering niet wordt geactiveerd of de HA-integratie is uitgeschakeld enz.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:08:
[...]

Tav de wedge kan ik bevestigen dat je een inkeping moet maken, of een verhoging voor het geheel, in geval van de PoE variant.
Het is nog even geduld hebben, eind maart heb ik een in-depth review van de PoE-variant gereed waar dit o.a. voorbij komt.
Om mezelf even te quoten heb ik de review zojuist live gezet, met o.a. foto's van de wedge en het uitstulpsel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbd-J9f5asycFPkm7UbWaEKTIFw=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/535868/1TYYbdskfBLKna0XwMqfNuFbgBUQMutmRzsaTR7gJXjGmUmN4X.jpeg?f=620xauto

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
Ik heb zelf een G4 pro poe kit. De wedge paste dan ook niet op mijn bakstenen muur zonder een gat hierin te zagen, wat ik niet zag zitten. Uiteindelijk https://www.thingiverse.com/thing:6119281 (gevonden op Reddit) laten 3d printen(bij een winkel online). Hierdoor heb ik nu een hoek/wedge maar geen gat hoeven maken in mijn bakstenen muur. De hoek is in mijn geval perfect(bel zit op een muurtje naast de deur wat 90 graden gedraaid is ten opzichte van de voordeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:56
Vaez schreef op maandag 31 maart 2025 @ 00:08:
Ik heb zelf een G4 pro poe kit. De wedge paste dan ook niet op mijn bakstenen muur zonder een gat hierin te zagen, wat ik niet zag zitten. Uiteindelijk https://www.thingiverse.com/thing:6119281 (gevonden op Reddit) laten 3d printen(bij een winkel online). Hierdoor heb ik nu een hoek/wedge maar geen gat hoeven maken in mijn bakstenen muur. De hoek is in mijn geval perfect(bel zit op een muurtje naast de deur wat 90 graden gedraaid is ten opzichte van de voordeur)
Heb je daar toevallig een foto van? :)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaez
nujtrug schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:21:
[...]

Heb je daar toevallig een foto van? :)
Ik heb er een aantal gemaakt om een beeld hiervan te geven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfH77r9-afdp-8bSPMUyglF26Hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3az9HmG4HIBYxS4OUGHUg4a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7PQM3X0pvnQV5RKf0k9OyuaP08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rqjn8VrAQ2MeGXuanqezxNyg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3h7rkHgYjpu22ahP2ixF94FChRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ey6XFDGhhOUahloInGYa57d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WO0WxukkxPm0sx3Gs3IsShzigco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gV1MLAvLtQFn6PrW832fqIsb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hebben ze die variant ook in 30 graden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:49
Ferra schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:01:
Hebben ze die variant ook in 30 graden?
Jazeker! Is hier te downloaden:
https://www.printables.co...parametric-wedge-mo/files

Let op, zijn niet mijn files. ;)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
BaZnGaNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:56:
[...]

Jazeker! Is hier te downloaden:
https://www.printables.co...parametric-wedge-mo/files

Let op, zijn niet mijn files. ;)
Als ik het plaatje zie denk ik niet dat deze er ook voor zorgt dat de poe variant met uitstekende connector aan de achtrekant hierdoor op een vlakke muur kan(zonder een sparing te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vaez schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:01:
[...]

Als ik het plaatje zie denk ik niet dat deze er ook voor zorgt dat de poe variant met uitstekende connector aan de achtrekant hierdoor op een vlakke muur kan(zonder een sparing te maken).
En die zoek ik juist 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:56
Wat ik al vaak heb gedacht in verband met uitstekende connector in combinatie met de bijgeleverde 20° wedge:

Kan je dat uitstekende stuk niet voorzichtig met een multitool wegzagen? Of ga je dan te weinig plaats hebben voor de connector van UTP kabel?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:49
Ferra schreef op woensdag 2 april 2025 @ 02:49:
[...]

En die zoek ik juist 😁
En deze? https://www.printables.co...poe-kit-wedge-mount/files
Is wel 25 graden ipv 30..

[ Voor 21% gewijzigd door BaZnGaNL op 02-04-2025 08:14 ]

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
nujtrug schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:12:
Wat ik al vaak heb gedacht in verband met uitstekende connector in combinatie met de bijgeleverde 20° wedge:

Kan je dat uitstekende stuk niet voorzichtig met een multitool wegzagen? Of ga je dan te weinig plaats hebben voor de connector van UTP kabel?
Mocht ik uiteindelijk ooit van Ubiquiti een vervangende backplate krijgen, zal ik de mijne eens mishandelen. Vrees alleen dat het nog wel een tijd zal duren voor het zover is..

Edit: als ik het zo zie verwacht ik dat de tumor op de unit zelf dan nog altijd wat uitsteekt

[ Voor 8% gewijzigd door PeacekeeperNL op 02-04-2025 08:33 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 21:49
Ferra schreef op woensdag 2 april 2025 @ 02:49:
[...]

En die zoek ik juist 😁
Nu ben ik geen 3D designer, maar het kan toch niet zo moeilijk zijn om die designs aan te passen met een 'dieper' basis vlak zodat het uitstekende deel er helemaal in past? Volgens mij zijn er verschillende gratis stl editors online te vinden.

Ik heb zelf die 'verhoging' uit een stukje hout gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
GeeMoney schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:16:
[...]

Een schrale troost is dat het op mijn Doorbirds ook niet werkt voor mijn kinderen :+ . Ik denk dat het dus “normaal” is.

Ik heb NFC Tags voor mijn kinderen inderdaad aan een sleutelhanger in hun jas met ritszak.
Zelf gebruik ik de stickers aan de binnenkant van mijn telefoonhoes bijvoorbeeld.
Om hier op terug te komen. Heb nu dus een sleutelhanger voor mijn kinderen, lijkt gewoon een leuk sleutelhangertje en die zit aan hun jas. Als ze die scannen gaat de Nuki Pro 5 open. Werkt perfect. Bij mij werkt het wel met mijn vingerafdruk, maar de kinderen dus niet. NFC werkt beter dan de vingerafdruk eigenlijk.

Heb de garage deur met een Shelly Plus 1 nu ook bedienbaar gemaakt. Zit een Centurion KS70 II in, en de Shelly daar paralel aan de schakelaar bedient hem prima. Dus als ik nu de sleutelkaart scan van onze Volvo gaat de garage deur open, perfect als ik de auto vol met boodschappen op de oprit staat. Hoef ik niet weer eerst de handzender te zoeken die ergens in de meterkast ligt. Leuk speelgoed :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27
Zie net de update voor UniFi Protect Application 5.3.38 voorbijkomen met als release puntje:
- Added option to adjust Doorbell volume and change the ringtone.

Ben benieuwd :)

Release notes: https://community.ui.com/...de-46cb-94fe-6922fcd2e9fc

[ Voor 25% gewijzigd door maniac2003 op 08-04-2025 15:40 . Reden: Release notes toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:24
maniac2003 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:36:
Zie net de update voor UniFi Protect Application 5.3.38 voorbijkomen met als release puntje:

Kan het inderdaad instellen in de nieuwste protect iOS beta.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
maniac2003 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:36:

werkt als een jekko :)
heb er nu meerdere mp3-tjes (let op kleiner dan 1 mb) op staan... en het werkt goed.... alleen de bezoekers zijn niet zo blij met de nieuwe ringtone (als in...
"alle lijnen zijn bezet, blijft u aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen! Wij verbinden u nu door naar een van onze medewerkers"
)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 16:09

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik woon in een jaren 20/30 huis met een klassieke gong. Destijds is alles door de elektricien aangelegd. In de meterkast hangt deze trafo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3_BysRoDXLvnHLo4F5Wuc5UwO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EesaNTzk9hz5XoFyWBfIIHlQ.webp?f=fotoalbum_large

Ik wil mijn Google Nest doorbell vervangen door eentje van UniFi. Vraag: zou ik de bestaande setup kunnen behouden, dus trafo + gong en de nieuwe deurbel dus op de bestaande draden kunnen aansluiten? Of moet ik hiervoor ook een nieuwe trafo installeren?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Erhnam schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:15:
Ik woon in een jaren 20/30 huis met een klassieke gong. Destijds is alles door de elektricien aangelegd. In de meterkast hangt deze trafo:

[Afbeelding]

Ik wil mijn Google Nest doorbell vervangen door eentje van UniFi. Vraag: zou ik de bestaande setup kunnen behouden, dus trafo + gong en de nieuwe deurbel dus op de bestaande draden kunnen aansluiten? Of moet ik hiervoor ook een nieuwe trafo installeren?
Afhankelijk van wat je Nest nodig heeft, 12 of 24v even kijken hoe de trafo nu staat ingesteld. Meen dat Nest 16 of 24v vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier ook mensen die last hebben dat praten niet altijd werkt? Een herinstallatie van de app op de iPhone is het enige wat het tijdelijk oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27
Erhnam schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:15:

[Afbeelding]

Unifi deurbell werkt met: 16—24V AC, 1.25A Max
Dus als de huidige aansluiting op 24V zit dan kan je de deurbel zo aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:46
De trafo wordt toch meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 23:34
jvc87 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:06:
[...]

Ikzelf zou het ook niet gebruiken om een deurslot mee te openen. Ikzelf en tal van anderen hebben al de vraag gesteld voor een standaard scherm om te zien wie aanbelt, met de Reader of Intercom is dit mogelijk. Maar ik vroeg af of er nadelen zijn t.o.v. van de gewone Doorbell.
Had je wellicht nog wat gevonden hiervoor? Ben ook op zoek naar een oplossing waarmee je de feed van de deurbel kan zien als iemand aanbelt - idealiter is dat dan ook in de buurt van de deur te plaatsen. We hebben nu nog een brievenbus om door te gluren (kids) maar dat gaat straks ook niet meer.

Iets met een Pi zou ook nog kunnen maar als er iets handigs bestaat zou dat wel de voorkeur hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

ranzige pad

kwaaak kwaak

Vandaag de "G4 Doorbell Pro PoE" opgehangen. Oude 4 aderige beldraad met behulp van een trekveer uit de buis getrokken en een UTP kabel met vaste connector aan de bel aangesloten. Een van de schroefgaten was mooi her te gebruiken, hoefde gelukkig maar 1 nieuwe te boren. Oude bel ringer was aan de binnen kant na bijna 8jaar al behoorlijk roestig.

Chime had ik gisteren al gemonteerd, gat van de zelfde 4 aderige kabel moest iets groter. Ook hier waren de boorgaten voor de schroeven her te gebruiken. De montage klus van de nieuwe bel was relatief simpel.

Het netjes demonteren van de oude bel en trafo was meer een klus waarbij het koppelstuk van debeltrafo en beldraden is blijven zitten tot frustratie.

Keystone moet er nog af, die komt nog op een vrije poort op het patch paneel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ps43AwYwG9FCKngDB_aKUGQjH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0gfBEhYveKh974pxkri3sAK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpDh3sFNY_GbSiz6Mf2Ndy710VI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VglBdK27Gd5Qf6apIqJjjAob.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRQH4Ls_WUcowwEg9sBdBLlUqt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gQY8hvlzby0mXUWRexb0JDF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYsf0OXrK8fJ1QkeWBlXZ6IO77w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzLhb39L6Vt3bxmSqmFWO6kn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d68PC4WqK-6pL5hO3OXnvdg91l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saDycoMzEPiDqXOrAtac70rc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pi6tBVnd2isNTuFHG-O0J7Xn9aA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaMQIEnbXj5vnLuua7EnultU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door ranzige pad op 03-05-2025 18:44 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik heb gisteren mijn nieuwe G4 Pro Doorbell geprobeerd te installeren, maar ik kom er niet uit. Ik kan jullie hulp goed gebruiken.

Huidige situatie is als volgt:

Ik kom van een Nest Hello. Deze wil ik graag vervangen door de Unifi Doorbell. De Nest is aangesloten op een Hager trafo. 24 volt. Volgens de documentatie is dit goed genoeg voor de Unifi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNkx1qi_rfOo999Q3jIEXOwT-rE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SvF2gSoSDL2st8IwzNEtHINL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbyDsp8Q1pzgRg7J3pSntPrqK7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59WjxRiFCOSdLqiOYooQuiKL.jpg?f=fotoalbum_large

Boven zie je de draadjes met 230v. Onder gaat het linker blauwe draadje naar de deurbel. Het rode draadje van de deurbel zit op het kroonsteentje. Het blauwe draadje rechts en de rode draad van het kroonsteentje gaan samen naar de meganische gong.

Wat betreft de gong ziet de situatie er als volgt uit. Ik heb het even los getrokken. De draad vanuit de meterkast wordt ontkoppeld door het Nest koppelstukje. Als ik de Nest deurbel indruk dan gaat de gong af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_Id-xB-RMWIywWc9Z8mBd5HTKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68iLCgTqaL5IrO8RCGgR4b9H.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik gisteren heb geprobeerd is om de Unifi deurdel op precies dezelfde manier aan te sluiten. Eerst heb ik de Unifi via USB aangesloten. Daarna in de instellingen de gong op meganisch ingesteld. Vanuit de documentatie las ik dat dit belangrijk is, omdat er anders schade kan ontstaan aan de deurbel.

Vervolgens de deurbel vervangen. Deze start gewoon netjes op. De 24v is dus voldoende om de deurbel te laten werken. Wifi en inloggen via de Unifi app, alles werkt. De gong heb ik op dezelfde manier aangesloten. Dus het Nest koppelstukje verwijderd en vervangen door de Unifi. De zwarte draad op blauw aangesloten, conform hoe de Nest ook is aangesloten.

Probleem is echter dat de gong niet speelt. Ik heb de draaden ook omgedraaid. Dus zwart op rood, maar helaas geen geluid. De situatie heb ik nu weer terug gedraaid. De Nest hangt er dus nu weer.

Heeft iemand tips of suggesties?

[ Voor 14% gewijzigd door Erhnam op 08-05-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Erhnam schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:40:
Ik heb gisteren mijn nieuwe G4 Pro Doorbell geprobeerd te installeren, maar ik kom er niet uit. Ik kan jullie hulp goed gebruiken.

Huidige situatie is als volgt:

Ik kom van een Nest Hello. Deze wil ik graag vervangen door de Unifi Doorbell. De Nest is aangesloten op een Hager trafo. 24 volt. Volgens de documentatie is dit goed genoeg voor de Unifi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Boven zie je de draadjes met 230v. Onder gaat het linker blauwe draadje naar de deurbel. Het rode draadje van de deurbel zit op het kroonsteentje. Het blauwe draadje rechts en de rode draad van het kroonsteentje gaan samen naar de meganische gong.

Wat betreft de gong ziet de situatie er als volgt uit. Ik heb het even los getrokken. De draad vanuit de meterkast wordt ontkoppeld door het Nest koppelstukje. Als ik de Nest deurbel indruk dan gaat de gong af.

[Afbeelding]

Wat ik gisteren heb geprobeerd is om de Unifi deurdel op precies dezelfde manier aan te sluiten. Eerst heb ik de Unifi via USB aangesloten. Daarna in de instellingen de gong op meganisch ingesteld. Vanuit de documentatie las ik dat dit belangrijk is, omdat er anders schade kan ontstaan aan de deurbel.

Vervolgens de deurbel vervangen. Deze start gewoon netjes op. De 24v is dus voldoende om de deurbel te laten werken. Wifi en inloggen via de Unifi app, alles werkt. De gong heb ik op dezelfde manier aangesloten. Dus het Nest koppelstukje verwijderd en vervangen door de Unifi. De zwarte draad op blauw aangesloten, conform hoe de Nest ook is aangesloten.

Probleem is echter dat de gong niet speelt. Ik heb de draaden ook omgedraaid. Dus zwart op rood, maar helaas geen geluid. De situatie heb ik nu weer terug gedraaid. De Nest hangt er dus nu weer.

Heeft iemand tips of suggesties?
Ik had ook gedoe met die Unifi dongle en een ouderwetse deurbel, tot reboots van de G4 doorbell aan toe.
Ik ben uiteindelijk voor de chimes van Unifi gedaan, 1 boven en 1 beneden en dat werkt prima.

Overigens, werd er bij jou geen trafo meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

ASS-Ware schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:21:
[...]

Ik had ook gedoe met die Unifi dongle en een ouderwetse deurbel, tot reboots van de G4 doorbell aan toe.
Ik ben uiteindelijk voor de chimes van Unifi gedaan, 1 boven en 1 beneden en dat werkt prima.

Overigens, werd er bij jou geen trafo meegeleverd?
Trafo zat erbij, maar als ik de specificaties zie dan zit er geen verschil tussen. Zelfde hoeveelheid volt en ampere. Die oude is groter, dus als ik die eruit sloop, dan zit ik weer met een gat in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 09:13
hoe lang duurt het bij jullie voor je een push melding krijgt als iemand aanbeld (iphone)?

ik heb de wifi variant sinds december en hij zit met een klassieke chime en een wifi chime verbonden..
acces point staat gelijk binnen en heb een goede verbinding via 5GHZ maar de wifi chime werkt gelijk maar berichten op onze iphones zelf na het nalopen van alle instellingen komen zo'n 4-6 seconden later binnen.

gateway is cloud gateway max,
switches en accespoints allemaal ubiquiti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
catserv schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:19:
hoe lang duurt het bij jullie voor je een push melding krijgt als iemand aanbeld (iphone)?

ik heb de wifi variant sinds december en hij zit met een klassieke chime en een wifi chime verbonden..
acces point staat gelijk binnen en heb een goede verbinding via 5GHZ maar de wifi chime werkt gelijk maar berichten op onze iphones zelf na het nalopen van alle instellingen komen zo'n 4-6 seconden later binnen.

Is hier ook. De lokale trigger (alarm manager) is sneller dan de phone notificatie.
Ik gok dat dit komt omdat de notificatie vanuit 'de cloud' moet komen (immers app certificaat nodig voor de notificatie service).

Heb nog nooit iemand horen klagen dat ik te laat bij de deur was, zal wel meevallen dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
catserv schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:19:

Duurt soms wel een seconde of 10.
Ik heb geen idee of Ubiquiti er invloed op heeft, maar het verbaast me wel wat dit altijd vrij lang duurt, maar notifications van de bank, bij een pinbetaling, minder dan 1 seconde duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:54
Notificaties komen snel binnen, maar daadwerkelijk kunnen communiceren duurt wel even. Pakketbezorgers kan ik amper spreken... 😅

Ik weet niet hoe snel de verbinding wordt opgezet wanneer ik thuis ben, want dan loop ik wel naar de deur. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 13-05-2025 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
Ja jammer is dat, heb er al meerdere malen met de support over gepraat maar dan krijg je de link met testflight voor test versies maar het blijft even lang duren, het gekke is dat wanneer je de unifi en de protect app hebt je alleen bij de unifi app ververs op achtergrond kan instellen en bij de protect app niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Mawlana schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 01:08:
Notificaties komen snel binnen, maar daadwerkelijk kunnen communiceren duurt wel even. Pakketbezorgers kan ik amper spreken... 😅

Ik weet niet hoe snel de verbinding wordt opgezet wanneer ik thuis ben, want dan loop ik wel naar de deur. ;)
Daar heb ik wel een oplossing voor, de ingebouwde WireGuard.
Mijn iPhone heeft permanent een verbinding via WiteGuard en daarmee start Protect veel sneller op en geeft aan dat je lokaal verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:41
ASS-Ware schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:02:
[...]

Daar heb ik wel een oplossing voor, de ingebouwde WireGuard.
Mijn iPhone heeft permanent een verbinding via WiteGuard en daarmee start Protect veel sneller op en geeft aan dat je lokaal verbonden bent.
Dank voor de hint :) Dan heb je zeker wel een firewall regel aangemaakt om vanaf je VPN subnet bij Protect te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Polyphemus schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:51:
[...]

Dank voor de hint :) Dan heb je zeker wel een firewall regel aangemaakt om vanaf je VPN subnet bij Protect te komen?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
Mawlana schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 01:08:

Heeft u wel apple?
Want op iphones, ipad’s en macbooks is het hier allemaal met wat vertraging, wifi, 5G ook met VPN naar de gateway terwijl de wifi chimes direct werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

ranzige pad

kwaaak kwaak

Hier ervaar ik het als traag, vooral de pakket bezorger vindt dat irritant.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:32
Ik heb hier een workaround voor via HomeAssistant.

Op moment dat ik thuis ben staat er tekst "Momentje, ik kom er aan" en op moment dat ik niet thuis ben staat er "Pakketjes in de bak aub".
Scheelt dan weer de app te openen, spraak kanaal te starten en hopen dat het werkt

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Is het iemand al gelukt om met 2 zones te werken waarbij dit werkt?
Zone 1
- opnemen bij beweging
- notificatie bij beweging
Zone 2
- opnemen bij beweging

Lijkt er op dat ik alleen maar per camera de notificaties kan regelen en niet per zone op 1 camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik heb de G4 doorbell geinstalleerd en had enorm veel moeite om de deurbel in de zwarte houder te klikken. Uit de documentatie moet je de deurbell eerst in de bovenkant vastzetten en vervolgens onder zou die moeten vast klikken. Dat klikken werkt bij mij niet echt. De deurbel zit nu wel vast, maar er zit nog steeds een klein kiertje tussen de houder en deurbel. Iemand dezelfde ervaring en weet hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erhnam schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:49:
Ik heb de G4 doorbell geinstalleerd en had enorm veel moeite om de deurbel in de zwarte houder te klikken. Uit de documentatie moet je de deurbell eerst in de bovenkant vastzetten en vervolgens onder zou die moeten vast klikken. Dat klikken werkt bij mij niet echt. De deurbel zit nu wel vast, maar er zit nog steeds een klein kiertje tussen de houder en deurbel. Iemand dezelfde ervaring en weet hoe je dit kan oplossen?
Komt dat niet omdat je de uitsparing te krap hebt ? De UTP steekt namelijk met een bolling uit.
Als je dus een vlakke uitsparing hebt, heb je kans dat die bolling ervoor zorgt dat je hem er niet lekker ingeklikt krijgt.

@makooy mij ontbreekt ook de logica om dit te willen ?
Als die zones op 1 camera liggen dan is het toch sowieso interessant om het hele beeld te zien bij beweging ongeacht op welke plek die beweging plaats vindt ?

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 19-05-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
GeeMoney schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Komt dat niet omdat je de uitsparing te krap hebt ? De UTP steekt namelijk met een bolling uit.
Als je dus een vlakke uitsparing hebt, heb je kans dat die bolling ervoor zorgt dat je hem er niet lekker ingeklikt krijgt.

@makooy mij ontbreekt ook de logica om dit te willen ?
Als die zones op 1 camera liggen dan is het toch sowieso interessant om het hele beeld te zien bij beweging ongeacht op welke plek die beweging plaats vindt ?
Ik heb overleg gehad met de buurvrouw, waar ik eerst een black-out zone had, dat ze liever wilt dat ik daar toch opneem (poort achtertuin is net in een hoekje in beeld). Alleen wil ik geen meldingen krijgen als daar beweging is gesignaleerd. Die wil ik wel in mijn eigen tuin ontvangen.

Ps. Discussie mbt privacy over opnemen van beeld van een andere tuin graag achterwege laten. Ik ben bekend met de wetgeving op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

GeeMoney schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Ik maak gebruik van de Wifi versie. De connectoren naar de transformator zitten netjes in de muur weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
makooy schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Ik heb overleg gehad met de buurvrouw, waar ik eerst een black-out zone had, dat ze liever wilt dat ik daar toch opneem (poort achtertuin is net in een hoekje in beeld). Alleen wil ik geen meldingen krijgen als daar beweging is gesignaleerd. Die wil ik wel in mijn eigen tuin ontvangen.

Ps. Discussie mbt privacy over opnemen van beeld van een andere tuin graag achterwege laten. Ik ben bekend met de wetgeving op dit vlak.
Ok, dus alleen je bewegings zone voor notificatie moet kleiner zijn dan je volledig beeld.
Opnemen bij beweging geldt gewoon voor je gehele beeld dus. Ik ga eens kijken of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
GeeMoney schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:22:
[...]

Ok, dus alleen je bewegings zone voor notificatie moet kleiner zijn dan je volledig beeld.
Opnemen bij beweging geldt gewoon voor je gehele beeld dus. Ik ga eens kijken of dat kan.
Ja zoiets kan inderdaad ook, goeie :)
ga ik zelf ook even naar kijken later vandaag

[ Voor 6% gewijzigd door makooy op 19-05-2025 12:29 ]

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste