• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Nu online
GeeMoney schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:07:
[...]

Ik had er twee en die krengen zijn prijzig ja. Ik heb ze kunnen verkopen voor nog een aardig bedrag ook.
hmmm, misschien ga ik dat ook proberen. Ik heb ook nog een doorbird io controller om de deur open te kunnen doen.
Beer070 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:29:
[...]

hmmm, misschien ga ik dat ook proberen. Ik heb ook nog een doorbird io controller om de deur open te kunnen doen.
Daarom heb ik nog 1 Doorbird hangen met een I/O controller. De Gate Hub lijkt een goed alternatief maar die Intercom is echt huge en vind ik weer het nadeel dat die camera niet continu kan opnemen en dus ook weer niet in Protect zit maar als Intercom en dus weer een andere app als er iemand aan het hek belt ipv aan de deur.

Nog een nadeel is dat je geen extra acties/knoppen kan configureren op die Intercom als er iemand aanbelt. Dat kan bij Doorbird weer wel.
Zo doe ik als ik niet thuis ben via adopties live tijdens het gesprek 1 knop indrukken en dan gaat het hek 2min openen en de garage gaat op een kier zodat ze pakketjes kunnen afleveren.

• Beer070
  • Nu online
GeeMoney schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 20:25:
[...]

Daarom heb ik nog 1 Doorbird hangen met een I/O controller. De Gate Hub lijkt een goed alternatief maar die Intercom is echt huge en vind ik weer het nadeel dat die camera niet continu kan opnemen en dus ook weer niet in Protect zit maar als Intercom en dus weer een andere app als er iemand aan het hek belt ipv aan de deur.

Nog een nadeel is dat je geen extra acties/knoppen kan configureren op die Intercom als er iemand aanbelt. Dat kan bij Doorbird weer wel.
Zo doe ik als ik niet thuis ben via adopties live tijdens het gesprek 1 knop indrukken en dan gaat het hek 2min openen en de garage gaat op een kier zodat ze pakketjes kunnen afleveren.
Doorhub kan dat ook maar ik weet niet of je de knoppen in je app kan krijgen. Je kan wel acties triggeren en bijvoorbeeld een webhook aansluiten. Ik heb bij een kennis de doorhub mini geïnstalleerd en dat werkte prima op een 'gewoon' 12V elektrisch deurslot.

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Ik heb hier een UCG ultra, waar geen protect op zit. Maar kan ik dan alsnog wel de Unifi doorbell lite gebruiken? (Ik heb wel PoE switches van Unifi).

Want als ik het zo even bekijk, dan heb ik dus een deurbel nodig, een smart wifi chime (voor geluid afspelen) en dan iets van een UCG Max. Dan kom ik alles bij elkaar uit op bijna 400 euro. Dat is best fors voor een deurbel.

Ik heb ook een Synology, dus ik hoopte eigenlijk dat ik het daarheen kon sturen.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:28
Wachten... schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:50:
Ik heb hier een UCG ultra, waar geen protect op zit. Maar kan ik dan alsnog wel de Unifi doorbell lite gebruiken? (Ik heb wel PoE switches van Unifi).

Want als ik het zo even bekijk, dan heb ik dus een deurbel nodig, een smart wifi chime (voor geluid afspelen) en dan iets van een UCG Max. Dan kom ik alles bij elkaar uit op bijna 400 euro. Dat is best fors voor een deurbel.

Ik heb ook een Synology, dus ik hoopte eigenlijk dat ik het daarheen kon sturen.
Nee, dat gaat helaas niet werken.
Je moet een device hebben (cloudkey (laatste gen) of gateway) waar Protect op draait.
Dat is wel een vereiste.
Anders kan je helemaal niets met de UniFi Doorbell....

In Protect koppel je dus bijv. de Chime aan de Doorbell.

[ Voor 4% gewijzigd door Niekniek89 op 08-12-2025 16:53 ]

• Wachten...
  • Nu online
Niekniek89 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:51:
[...]

Nee, dat gaat helaas niet werken.
Je moet een device hebben (cloudkey (laatste gen) of gateway) waar Protect op draait.
Dat is wel een vereiste.
Anders kan je helemaal niets met de UniFi Doorbell....

In Protect koppel je dus bijv. de Chime aan de Doorbell.
Dat is flink balen zeg. Dan wordt het een dure grap. Eens even bekijken of ik het dat waard vind.

Jammer dat ze niet iets kleins in de UCG hebben ingebouwd. Al is het maar dat je een uurtje terug kan kijken.

• Niekniek89
Wachten... schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:58:
[...]

Dat is flink balen zeg. Dan wordt het een dure grap. Eens even bekijken of ik het dat waard vind.

Jammer dat ze niet iets kleins in de UCG hebben ingebouwd. Al is het maar dat je een uurtje terug kan kijken.
Dat is inderdaad erg jammer.
De UCG heeft geen ingebouwde storage of slot waarmee je storage kan toevoegen aan de gateway.

• Wachten...
  • Nu online
Niekniek89 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:59:
[...]

Dat is inderdaad erg jammer.
De UCG heeft geen ingebouwde storage of slot waarmee je storage kan toevoegen aan de gateway.
En wat valt eerder aan te raden. Een UCG max of een cloud key gen 2+

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-12 12:47
@Wachten...
Je kan ook een Cloud Key Gen2 Plus op de kop tikken voor rond de 120 euro.

/edit: dat zei je zelf ook al een paar seconden eerder :P

[ Voor 25% gewijzigd door Polyphemus op 08-12-2025 17:07 ]

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:46
Hier dezelfde situatie, met de ucg ultra.

Toevallig vorige week een unvr instant aangeschaft met de deurbel en een camera…

De unvr instant samen met de deurbel is 330, en dan heb je gelijk een poe switch erbij om je deurbel en eventueel toekomstige camera’s aan te sturen.

Als je toch geen waarde hecht aan lang terugkijken, kan er een kleine (goedkope) harddisk in..

• Beer070
  • Nu online
duc848 schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:26:
Hier dezelfde situatie, met de ucg ultra.

Toevallig vorige week een unvr instant aangeschaft met de deurbel en een camera…

De unvr instant samen met de deurbel is 330, en dan heb je gelijk een poe switch erbij om je deurbel en eventueel toekomstige camera’s aan te sturen.

Als je toch geen waarde hecht aan lang terugkijken, kan er een kleine (goedkope) harddisk in..
mijn ouders hebben een dreamrouter 7 met microSD kaart. daar kan protect wel op (maar is wat betreft performance misschien net minder). Die kan ook niet veel 4k cameras aan trouwens.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:48
Wachten... schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:50:

Unifi chime hoeft niet. Heb ik ook niet. Met een simpele shelly (relais) van €10 kan je je huidige gong gebruiken. :) Met behulp van de Protect integration in Homeassistant of scrypted (met daarin unifi protect plugin) kan je een doorbell event afvangen.

Ik ga ervan uit dat je al iets van nodered of Homeassistant hebt draaien, anders is het wel een gedoe.

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-12 16:36
Beer070 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:02:
[...]

mijn ouders hebben een dreamrouter 7 met microSD kaart. daar kan protect wel op (maar is wat betreft performance misschien net minder). Die kan ook niet veel 4k cameras aan trouwens.
Heb hier sinds kort de UDR7 met de doorbell lite en een G6. Beiden op 2K resolutie kan ie aan, maar niet meer. Ben er wel zeer tevreden over. Enige wat ik mis (of nog niet ontdekt heb) is in kunnen stellen dat hij bepaalde bekende personen negeert. Kan wel een person of interest instellen, maar ik wil dus het omgekeerde. Dit om een reeks opnames te voorkomen als we zelf in de tuin zijn.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:12
Mawlana schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:51:
[...]

Unifi chime hoeft niet. Heb ik ook niet. Met een simpele shelly (relais) van €10 kan je je huidige gong gebruiken. :) Met behulp van de Protect integration in Homeassistant of scrypted (met daarin unifi protect plugin) kan je een doorbell event afvangen.

Ik ga ervan uit dat je al iets van nodered of Homeassistant hebt draaien, anders is het wel een gedoe.
Of als je het toch al in home assistent hebt hangen, er een HomeKit deurbel van maken en geluidje afspelen via de HomePods.

• Mawlana
ChrisM schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:48:
[...]

Of als je het toch al in home assistent hebt hangen, er een HomeKit deurbel van maken en geluidje afspelen via de HomePods.
Helaas geen homepod hierzo. Wel een airplay device, maar dat heb ik nog niet kunnen aansturen...

Ik heb nagenoeg overal slimme lampen hangen. Omdat ik op kantoor de bel vaak niet hoor heb ik de boel zodanig ingesteld dat alle lampen (die op dat moment aan staan) knipperen wanneer er wordt aangebeld.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-12 14:23
Onno ! schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:28:
[...]

Heb hier sinds kort de UDR7 met de doorbell lite en een G6. Beiden op 2K resolutie kan ie aan, maar niet meer. Ben er wel zeer tevreden over. Enige wat ik mis (of nog niet ontdekt heb) is in kunnen stellen dat hij bepaalde bekende personen negeert. Kan wel een person of interest instellen, maar ik wil dus het omgekeerde. Dit om een reeks opnames te voorkomen als we zelf in de tuin zijn.
Als je persons of interest opslaat kan je de G6 zo instellen dat hij enkel reageert op unknown persons in de alarmen pagina.

• Mawlana
Ik ben vooralsnog erg positief over de doorbell lite (ten opzichte van de G4). POE is zeker een pluspunt, geen gedoe met frequente disconnects meer. Geen gedoe met deurbel die uitvalt wanneer er wordt aangebeld (vooral bij koud weer). En dat voor een zeer schappelijke prijs.

Schappelijke prijs als je al in het ecosysteem zit. ;)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gister heeft mijn G4 Doorbell een nieuwe firmware gekregen. Hij is geupgrade naar 5.1.185. Helaas raakt de deurbel nu iedere keer de Wifi verbinding kwijt. Ik heb hem nu geupgrade (door een Wifi access point buiten neer te leggen) naar 5.1.190. Helaas blijft het probleem. Ik wil nu graag weer downgraden naar 5.1.97, maar helaas kan ik daar geen optie voor vinden in de UniFi Dream Machine Pro. Unifi GPT weet helaas ook niet hoe ik dat moet doen. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door HielkeJ op 12-12-2025 17:50 ]

• Polyphemus
HielkeJ schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:36:
Gister heeft mijn G4 Doorbell een nieuwe firmware gekregen. Hij is geupgrade naar 5.1.185. Helaas raakt de deurbel nu iedere keer de Wifi verbinding kwijt. Ik heb hem nu geupgrade (door een Wifi access point buiten neer te leggen) naar 5.1.190. Helaas blijft het probleem. Ik wil nu graag weer downgraden naar 5.1.97, maar helaas kan ik daar geen optie voor vinden in de UniFi Dream Machine Pro. Unifi GPT weet helaas ook niet hoe ik dat moet doen. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Ik weet het niet zeker, hoe het met de meest recente versies zit, maar je kan inloggen op je deurbel, via het IP-adres. Volgens mij kun je daar firmware uploaden, maar dan moet je uiteraard wel het betreffende firmware bestand weten te vinden.

Ik weet niet hoe handig je bent, maar met Pyhton en dit script (https://github.com/priiduonu/uvcfwlinks) om aan de firmware bestanden te komen, kun je denk ik wel een eind komen...

• ASS-Ware
  • Laatst online: 10:09
Vorig jaar kon je op de chimes, verbonden met de Unifi deurbel, al alternatieve mp3's afspelen, maar ik kom er net achter dat de buitenunit dat nu ook kan 😂
Hoppekee, Christmas tune buiten en binnen.

• Beer070
  • Nu online
ASS-Ware schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 22:00:
Vorig jaar kon je op de chimes, verbonden met de Unifi deurbel, al alternatieve mp3's afspelen, maar ik kom er net achter dat de buitenunit dat nu ook kan 😂
Hoppekee, Christmas tune buiten en binnen.
ik krijg dat grappige kerst gifje er weer niet in :( netjes van hier gedownloaded.. Dat zou toch vanaf remote moeten kunnen of moet je daarvoor lokaal verbonden zijn?

• disco-stu
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:10
Weet iemand of een Doorbell Lite (Protect app) nu of in de toekomst zou kunnen werken met de UA-Intercom-Viewer (Access app)?

Het doel zou zijn om de Doorbell als simpele binnenpost en de Intercom Viewer als simpele vast opgestelde buitenpost te gebruiken. Ik lees al een paar maanden dat er een integratie zou aankomen tussen Access en Protect en dat de nieuwe generatie Doorbell toestellen ook op één-of-andere manier zouden werken met de Access app, maar ik heb nog nergens bevestigd gezien dat de combinatie Doorbell Lite met Intercom Viewer zo zou kunnen werken voor mijn use case als binnen- en buitenpost.
Voor de rest heb ik geen behoefte aan Access toepassingen of toestellen, maar ik zit er niet mee in om in de toekomst aan Gateway aan te schaffen die alle applicaties draait.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:02
Beer070 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 22:47:
[...]

ik krijg dat grappige kerst gifje er weer niet in :( netjes van hier gedownloaded.. Dat zou toch vanaf remote moeten kunnen of moet je daarvoor lokaal verbonden zijn?
Weet niet wat je al hebt geprobeerd maar hierbij hoe het bij mij is gelukt.
- Uploaden via Unifi web interface
- Standaard actief zetten met de Unifi Protect App

Blijkbaar kun je deze niet standaard actief zetten met de web interface.

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:33
Zijn er mensen die de UniFi Doorbell Lite gebruiken en ook ervaring hebben met Reolink-deurbellen? We twijfelen tussen deze twee opties en zijn benieuwd naar jullie ervaringen en hoe ze zich ten opzichte van elkaar verhouden qua prestaties en gebruiksgemak.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand een idee waarom mijn UDM SE de snelheid FE aangeeft bij mijn G4 Doorbell Pro POE? Die zou toch netjes op GBE speed moeten draaien?
Ferra schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 10:00:
Iemand een idee waarom mijn UDM SE de snelheid FE aangeeft bij mijn G4 Doorbell Pro POE? Die zou toch netjes op GBE speed moeten draaien?
Excuus ik keek naar mijn Chime. De deurbel is wel degelijk GbE inderdaad. Dat zou betekenen dat of niet alle aders goed zijn of dat je device het inderdaad niet aankan. Volgens de docu zijn op de UDM SE alle PoE(+) poorten GbE dus dan zou het je bekabeling moeten zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 20-12-2025 10:14 ]

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:17
TNThomas schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:22:
Zijn er mensen die de UniFi Doorbell Lite gebruiken en ook ervaring hebben met Reolink-deurbellen? We twijfelen tussen deze twee opties en zijn benieuwd naar jullie ervaringen en hoe ze zich ten opzichte van elkaar verhouden qua prestaties en gebruiksgemak.
Heb tussen mijn G4 Pro PoE en G6 Lite een aantal weken een Reolink PoE deurbel gehad en was daar niet echt tevreden van de beeldkwaliteit. Prijs was gelijk aan de G6 Lite maar zat voor mij toch wat verschil op. Heb wat liggen spelen met de instellingen van de Reolink (HDR uit enzo) maar kreeg het niet zoals ik het gewoon ben van Ubiquiti camera’s. Als je thuis een Ubiquiti apparaat hebt waarop je Protect kan draaien zou ik sowieso voor de G6 Lite gaan (heb je dat nog niet dan kan het wel eens duur worden).

[ Voor 3% gewijzigd door nujtrug op 20-12-2025 19:20 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.3)

• Beer070
  • Nu online
TNThomas schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:22:
Ik heb geen ervaring met de Reolink deurbel, wel met 6 andere Reolink camera’s. Reolink is wat betreft software en stabiliteit in mijn ervaring minder goed dan UniFi. Ik heb er ook een Reolink hub bij, en bijvoorbeeld persoon detectie of dier detectie werkt maar matig.

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-12 13:39
de g6 entry is vanaf nu te bestellen.. Zojuist dus gekocht.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:50
Ebakker schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:10:
Ah top, ook besteld. Kijken hoeveel beter deze is i.v.m. de Lite. Voor de kerst in huis zo lijkt het!

Prijs a EUR, 270,- valt mij iets mee, de geruchten hadden het over EUR 299,-

De eerste reviews zijn ook online en hieruit kun je al afleiden dat de beeldkwaliteit significant beter is i.v.m. de Lite.

[ Voor 46% gewijzigd door renegrunn op 22-12-2025 17:23 ]

• Mawlana
Is de belknop echt zo klein, of lijkt het alleen zo? Bij de G4 hadden mensen hier al moeite om de knop te vinden... _O- Wat dat betreft is de Lite een verademing, no-nonsense. :D

Vooralsnog tevreden met de Lite (die ik pas een maand ofzo heb), dus geen reden voor upgrade (voor nu). :)

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:26
Ebakker schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:10:
Kreeg zojuist een mailtje, deed hem in mijn mandje en toen was die uitverkocht helaas :(

edit... nu wel weer op voorraad en gekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 22-12-2025 18:29 ]

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:03
In de haast, bang weer uitverkocht, alleen de deurbel besteld maar heb de fiber ook nog nodig om de deurbel te kunnen gebruiken. Is die tray uitverkocht.... Moet de bel wel even zien te testen natuurlijk dus hopelijk snel weer op voorraad.

Ben erg benieuwd naar de deurbel, was bij wat vrienden en die verklaren me nu al voor gek 270 euro voor een deurbel haha O-) O+

Wat ik wel jammer vind is dat je de Acces hub nodig hebt voor de acces functionaliteiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Kees_frl op 22-12-2025 19:03 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Ekfad
renegrunn schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:22:
[...]

Ah top, ook besteld. Kijken hoeveel beter deze is i.v.m. de Lite. Voor de kerst in huis zo lijkt het!

Prijs a EUR, 270,- valt mij iets mee, de geruchten hadden het over EUR 299,-

De eerste reviews zijn ook online en hieruit kun je al afleiden dat de beeldkwaliteit significant beter is i.v.m. de Lite.

[Embed: UniFi G6 Entry: First Face And LPR Doorbell with UniFi Access Built-in]

[Embed: Ubiquiti G6 Entry Hands-On | The Protect + Access Doorbell]
Ik heb beide filmpjes even bekeken en het ‘significant’ beter zijn valt al bij al nog mee toch?
Ik had het geduld niet en ben voor de lite gegaan en voorlopig geen spijt. De beeldkwaliteit is sowieso, wat mij betreft, dik ok voor de prijs.

• Wachten...
  • Nu online
[...]

Mag ik nog vragen welke Shelly relais je geplaatst hebt of aan kunt raden hiervoor?

• Wachten...
  • Nu online
Ik heb net een doorbell lite gekocht een een UNVR instant,

Hij geeft aan tijdens de installatie, dat de Unifi protect ook zonder account ingesteld kan worden, wat mijn voorkeur heeft. Echter geeft hij dan aan dat je geen notificaties ontvangt. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Want ik mag toch hopen dat ik gewoon meldingen krijg als er aangebeld word als ik zonder unifi account de boel instel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mF2UNeEiDIEwGSElB5DhxJ65MWc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBnr90IllOQxj467n72BYhEg.jpg?f=user_large

• Mawlana
Wachten... schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:02:
[...]

Mag ik nog vragen welke Shelly relais je geplaatst hebt of aan kunt raden hiervoor?
uitvoering: Shelly Plus 1 Mini Gen3

Deze heb ik gebruikt.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:26
Kees_frl schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:45:
In de haast, bang weer uitverkocht, alleen de deurbel besteld maar heb de fiber ook nog nodig om de deurbel te kunnen gebruiken. Is die tray uitverkocht.... Moet de bel wel even zien te testen natuurlijk dus hopelijk snel weer op voorraad.

Ben erg benieuwd naar de deurbel, was bij wat vrienden en die verklaren me nu al voor gek 270 euro voor een deurbel haha O-) O+

Wat ik wel jammer vind is dat je de Acces hub nodig hebt voor de acces functionaliteiten.
Voor mij is het meer dat ik EINDELIJK mijn Nest deurbel van de muur kan doen met hun subscription en integration in home assistant, lokale opnames en niet meer in de cloud.

• Mawlana
Wachten... schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:07:
Ik heb net een doorbell lite gekocht een een UNVR instant,

Hij geeft aan tijdens de installatie, dat de Unifi protect ook zonder account ingesteld kan worden, wat mijn voorkeur heeft. Echter geeft hij dan aan dat je geen notificaties ontvangt. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Want ik mag toch hopen dat ik gewoon meldingen krijg als er aangebeld word als ik zonder unifi account de boel instel?

[Afbeelding]
Voor zover ik weet heb je wel een UI-account nodig als je de meldingen wil ontvangen via de Protect app.

Met scrypted (en homekit) heb je geen protect app nodig. :P

• Wachten...
  • Nu online
Mawlana schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:10:
[...]

Voor zover ik weet heb je wel een UI-account nodig als je de meldingen wil ontvangen via de Protect app.

Met scrypted (en homekit) heb je geen protect app nodig. :P
Maar is dat alleen voor de notificaties, of is er dan ook gelijk een kwetsbaarheid die je open zet voor je camera`s? Het liefst houd ik alles dicht, aangezien ik toch alles via vpn benader.

Want als ik met VPN verbonden ben, dan krijg ik wel gewoon push notificaties als er aangebeld wordt?

• Mawlana
Wachten... schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:13:
[...]

Maar is dat alleen voor de notificaties, of is er dan ook gelijk een kwetsbaarheid die je open zet voor je camera`s? Het liefst houd ik alles dicht, aangezien ik toch alles via vpn benader.

Want als ik met VPN verbonden ben, dan krijg ik wel gewoon push notificaties als er aangebeld wordt?
In de Protect app (waar ik per event de ontvangers kan selecteren) zie ik geen local accounts staan. Ik lees hier en daar dat met vpn of local network je wel notificaties kan ontvangen.

Het is dat ik al vaak genoeg ruzie heb met m’n vrouw over mijn hobby, dus ik kan het niet even testen. 🤣

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 12:05
Ook gekocht de G6 Entry hoor :) Denk dat de Pro nog een stuk duurder gaat zijn, en eigenlijk is het display helemaal niet interessant. Tenminste ik heb nu een legacy G4 Doorbell en daar heb ik hem echt nooit gebruikt :P

Dacht wel van sjips ik grijp ernaast omdat ik pas een uur later de mail zag... maar had al mijn cart klaar staan met andere dingen en kon hem er zo bij klikken :D

• nujtrug
Kees_frl schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:45:

Die 270 euro is beter dan de 430 euro die je moet betalen voor de G4 Pro PoE (zit dan wel een Chime bij) :D

Ik denk dat veel mensen de afgelopen maanden de FAQ op de productpagina niet goed hebben bekeken waar duidelijk op vermeld staat dat je voor Touch Pass, NFC unlock, Mobile unlock en Face unlock een Access Hub nodig hebt. Vraag me wel af of NFC toch niet afzonderlijk uit te lezen is in Protect? Dat was bij de G4 Pro wel het geval. Moet de YouTube reviews nog bekijken...

[ Voor 4% gewijzigd door nujtrug op 23-12-2025 09:48 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.3)

• Kees_frl
nujtrug schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:48:
[...]

Die 270 euro is beter dan de 430 euro die je moet betalen voor de G4 Pro PoE (zit dan wel een Chime bij) :D

Ik denk dat veel mensen de afgelopen maanden de FAQ op de productpagina niet goed hebben bekeken waar duidelijk op vermeld staat dat je voor Touch Pass, NFC unlock, Mobile unlock en Face unlock een Access Hub nodig hebt. Vraag me wel af of NFC toch niet afzonderlijk uit te lezen is in Protect? Dat was bij de G4 Pro wel het geval. Moet de YouTube reviews nog bekijken...
Twee keer eens, meestal lees ik alles maar dit keer gemist. :)

Vriendin was meer voor de Lite, qua prijs en qua looks. Dat helpt dan iig ook niet. :D Maar ok, kan altijd nog terug of gewoon aan de muur en vergeten maar.

Nu wachten tot de Fiber met tray weer in voorraad is.

Dacht gisteren snel te moeten zijn maar de Entry standard is deze morgen nog steeds gewoon te bestellen!

[ Voor 8% gewijzigd door Kees_frl op 23-12-2025 10:02 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• nujtrug
Kees_frl schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:54:
[...]
Vriendin was meer voor de Lite, qua prijs en qua looks. Dat helpt dan iig ook niet. :D Maar ok, kan altijd nog terug of gewoon aan de muur en vergeten maar.
Hier was het ook de bedoeling de G6 Lite in te ruilen voor een G6 Entry maar nu mijn vriendin het prijsverschil weet gaat dat niet meer gebeuren vrees ik :D En ook zij vindt de looks van de Lite beter… Of toch minder opvallend.

• Wachten...
  • Nu online
Mag ik vragen wat de meeste van jullie gebruiken qua account?

Het liefst draai ik namelijk alles lokaal, dus het liefst doe ik niks met de cloud o.i.d. echter moet ik dan wel veel meer capriolen uit gaan halen om alles goed werkend te krijgen met home assistant en VPN.

Wat is jullie advies/ ervaring?

• Mawlana
Cloud in verband met gemak. Ik ga vrouwlief niet uitleggen dat ze vpn niet mag uitschakelen.

• Kees_frl
Potverdorie, Deurbel Entry wordt morgen al geleverd....

• ASS-Ware
Wachten... schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:22:
Mag ik vragen wat de meeste van jullie gebruiken qua account?

Het liefst draai ik namelijk alles lokaal, dus het liefst doe ik niks met de cloud o.i.d. echter moet ik dan wel veel meer capriolen uit gaan halen om alles goed werkend te krijgen met home assistant en VPN.

Wat is jullie advies/ ervaring?
Ik gebruik een cloud account, maar als je niet thuis bent, dan duurt het erg lang voor je beeld hebt.
Daarom heb ik constant een Wireguard VPN op mijn telefoon, daarmee start Protect veel sneller.

[ Voor 25% gewijzigd door ASS-Ware op 23-12-2025 16:54 ]

• Wachten...
  • Nu online
ASS-Ware schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:53:
[...]

Ik gebruik een cloud account, maar als je niet thuis bent, dan duurt het erg lang voor je beeld hebt.
Daarom heb ik constant een Wireguard VPN op mijn telefoon, daarmee start Protect veel sneller.
Maar het account heb je dan bijna enkel voor de notificaties?

Ik heb nu even Unifi Protect aan HA gekoppeld, en daarmee kan ik al gelijk automations draaien, wat erg fijn is. Ik ben alleen nog benieuwd wat ik verder mis als ik geen UI account gebruik?

Ik wordt nu in ieder geval bij het iedere keer opstarten van de app, gepusht om een cloud account te maken, zodat ik "smart detection" kan gebruiken. Ik vraag me alleen af hoeveel ik daar aan heb met een Doorbell lite.

De popup is in ieder geval heel irritant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n74yuofVDdUg9y9BKHxLWVTvV9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N0xX92jV9J4rrP4u3tpItkRZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Wachten... op 23-12-2025 16:59 ]

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-12 13:39
Kees_frl schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:51:
Potverdorie, Deurbel Entry wordt morgen al geleverd....
Same here, Dat is sneller dan ik had verwacht.. moet nog poe kabel trekken

• Kees_frl
Ebakker schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:09:
[...]

Same here, Dat is sneller dan ik had verwacht.. moet nog poe kabel trekken
Moet nog alle andere Unifi producten kopen :P

• Mawlana
Kees_frl schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:48:
[...]

Moet nog alle andere Unifi producten kopen :P
Dat is doorgaans makkelijker dan een nieuwe kabel trekken. :+

• ASS-Ware
Wachten... schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:59:
[...]

Maar het account heb je dan bijna enkel voor de notificaties?
Nee, ik heb dat account zodat ik met een browser of met de app settings aan kan passen in Unifi Network, ook als wifi of een pc/laptop niet werkt.

Ik maakte een tijd geleden bij een klant een foutje, alle pc’s waren onbereikbaar, en ik kon de boel toch op afstand corrigeren.

• Wachten...
  • Nu online
[...]

Dank je, ik heb inmiddels de Shelly tussen de trafo en de deurbel hangen, en dat werkt echt top.

Voor diegene die ook een Shelly er tussen gaat hangen, moet je er wel op letten dat je een off timer insteld in de Shelly, anders blijft hij afgaan en dat vindt je trafo niet zo leuk.

Ik ga nu alleen nog even mijn Sonos instellen, zodat die in bepaalde situaties ook af kan gaan.

Overigens werkt alles hier echt instant. Qua meldingen vanuit home assistant. Dit is niet te vergelijken met die Eufy zooi of andere merken.

• Wachten...
  • Nu online
ASS-Ware schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:57:
[...]

Nee, ik heb dat account zodat ik met een browser of met de app settings aan kan passen in Unifi Network, ook als wifi of een pc/laptop niet werkt.

Ik maakte een tijd geleden bij een klant een foutje, alle pc’s waren onbereikbaar, en ik kon de boel toch op afstand corrigeren.
Ik doe dat soort dingen dus liever via VPN en niet via een andere remote acces dienst. Ik wil alleen het liefst niks inleveren qua functionaliteit en notificaties.

• Mawlana
Wachten... schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:44:
[...]

Dank je, ik heb inmiddels de Shelly tussen de trafo en de deurbel hangen, en dat werkt echt top.

Voor diegene die ook een Shelly er tussen gaat hangen, moet je er wel op letten dat je een off timer insteld in de Shelly, anders blijft hij afgaan en dat vindt je trafo niet zo leuk.

Ik ga nu alleen nog even mijn Sonos instellen, zodat die in bepaalde situaties ook af kan gaan.

Overigens werkt alles hier echt instant. Qua meldingen vanuit home assistant. Dit is niet te vergelijken met die Eufy zooi of andere merken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
const repeatCount = 3;
const ringDuration = 300;
const ringInterval = 500;
let currentCount = 0;
let onTimer = null;
let offTimer = null;

function pulseRelay() {
  if (currentCount >= repeatCount) {
    Shelly.call("Switch.Set", { id: 0, on: false });
    if (onTimer) Timer.clear(onTimer);
    if (offTimer) Timer.clear(offTimer);
    Shelly.call("Script.Stop", { id: 1 });  // Self-terminate script
    return;
  }

Shelly.call("Switch.Set", { id: 0, on: true });

onTimer = Timer.set(ringDuration, false, function() {

offTimer = Timer.set(1000, false, function() {
      currentCount++;
      pulseRelay();
    });
  });
}

pulseRelay();

Ik gebruik dit shelly-script. :) Wordt getriggerd via mqtt.

• Wachten...
  • Nu online
Mawlana schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 23:01:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
const repeatCount = 3;
const ringDuration = 300;
const ringInterval = 500;
let currentCount = 0;
let onTimer = null;
let offTimer = null;

function pulseRelay() {
  if (currentCount >= repeatCount) {
    if (onTimer) Timer.clear(onTimer);
    if (offTimer) Timer.clear(offTimer);
    Shelly.call("Script.Stop", { id: 1 });  // Self-terminate script
    return;
  }

Shelly.call("Switch.Set", { id: 0, on: true });

onTimer = Timer.set(ringDuration, false, function() {

offTimer = Timer.set(1000, false, function() {
      currentCount++;
      pulseRelay();
    });
  });
}

pulseRelay();

Ik gebruik dit shelly-script. :) Wordt getriggerd via mqtt.
Dank voor het delen, als ben ik zelf niet extreem handig met scripts e.d.
Al lijkt het mij wel altijd goed om sowieso de auto off functie in de shelly aan te zetten, want mocht er toch per ongeluk iets fout gaan in het script, dan loop je niet het risico dat de deurbel af blijft gaan en je trafo kapot gaat.
---------------------------------

Dat gezegd hebbende, ben ik nu toch maar over gegaan op Sonos
Ik heb de deurbel nu zo afgesteld dat er en jingle bell liedje afgaat op alle Sonos speakers, zodat de bel wordt ingedrukt. Het lekkere van de Sonos oplossing, is dat je het volume en andere zaken aan de hand van de dag aan kunt passen (qua volume etc) Met de shelly/trafo oplossing gaat dat niet.

Dit scheelt overigens ook weer dure aanschaf van de Unifi chimes :) want ook die dingen zijn niet goedkoop. (Sonos ook niet, maar die had ik al natuurlijk)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

• Kees_frl
Zeker, al paar dagen. Sterker nog, hier net binnengekomen. 😉

------------------------------------

Vraag:

Ik heb de Capacity Calculator van Unifi gebruikt, want overweeg de Fiber te bestellen met 2TB omdat de tray momenteel uitverkocht is en wil niet te lang wachten.

Ik kan echter niet vinden waarmee de calculator rekent, is dat constant alles opnemen of zijn de dagen opname met alleen events?

Ik denk uiteindelijk de deurbell plus drie 4k camera's maar die hoeven wat mij betreft niet continu op te nemen, alleen als er daadwerkelijk 'iets aan de hand is' :)

[ Voor 38% gewijzigd door Kees_frl op 24-12-2025 11:55 ]

• Niekniek89
Kees_frl schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:37:
[...]

Zeker, al paar dagen. Sterker nog, hier net binnengekomen. 😉

------------------------------------

Vraag:

Ik heb de Capacity Calculator van Unifi gebruikt, want overweeg de Fiber te bestellen met 2TB omdat de tray momenteel uitverkocht is en wil niet te lang wachten.

Ik kan echter niet vinden waarmee de calculator rekent, is dat constant alles opnemen of zijn de dagen opname met alleen events?

Ik denk uiteindelijk de deurbell plus drie 4k camera's maar die hoeven wat mij betreft niet continu op te nemen, alleen als er daadwerkelijk 'iets aan de hand is' :)
Volgens mij gaat die uit van continu (als ik mijn situatie check, geeft hij max 3 dagen aan met 4 camera's)..
Ik heb de Cloud Gateway Max incl. 512GB SSD (zo gekocht bij UI op de site), en bewaar voor 3 camera's alles gedurende 21 dagen (alleen motion):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpqsAPhrSGPRYJ7uUwozI8OCKO4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NK9YDIib5Yhn2oed6qfJJtdx.jpg?f=user_large

Vermoed dat je aan 1TB al wel goed zal zitten.
En de UCG-Max is nog wat goedkoper ook..

[ Voor 7% gewijzigd door Niekniek89 op 24-12-2025 13:54 ]

• Wachten...
  • Nu online
ASS-Ware schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:53:
[...]

Mag ik vragen hoe je het werkend hebt gekregen? Ik ben via thuis verbonden met VPN, en ik kan de UNVR pingen en via de browser benaderen, maar de protect app werkt niet.....

• ASS-Ware
Wachten... schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:17:
[...]

Mag ik vragen hoe je het werkend hebt gekregen? Ik ben via thuis verbonden met VPN, en ik kan de UNVR pingen en via de browser benaderen, maar de protect app werkt niet.....
Heb je de firewall opengezet van het VPN subnet naar het subnet waar Protect draait?

• renegrunn
Ekfad schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:02:
[...]

Ik heb beide filmpjes even bekeken en het ‘significant’ beter zijn valt al bij al nog mee toch?
Ik had het geduld niet en ben voor de lite gegaan en voorlopig geen spijt. De beeldkwaliteit is sowieso, wat mij betreft, dik ok voor de prijs.
Inmiddels de Entry hangen, en het verschil is toch ‘significant’. Raad het plaatje: welke afbeelding hoort bij welke camera? Screenshot is op hetzelfde moment en zoals te zien op dezelfde plek genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnuObYeSQWKIPmcWvfsyFzACDD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vz6HI7j6Q95FcLVhfD9Exev0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWKETeeMY3ZS0wEqsFyDryWQji4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7aMn5pgqhABBdqrdMkU3tua.jpg?f=fotoalbum_large

De Lite is prima voor de prijs inderdaad, maar de Entry is qua beeld toch echt een stuk beter zo lijkt het.

Pro-tip: mocht je de Entry gebruiken icm de wedge, dan hoef je niet te boren als je een G4 of Lite hebt hangen. Wat ik dus niet door had 8)7

• Wachten...
  • Nu online
ASS-Ware schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:02:
[...]

Heb je de firewall opengezet van het VPN subnet naar het subnet waar Protect draait?
Ja heb ik gedaan, want ik kan het adres wel pingen en ik kan het via de webbrowser benaderen. Alleen de protect app werkt niet over VPN.

• ASS-Ware
Wachten... schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:31:
[...]

Ja heb ik gedaan, want ik kan het adres wel pingen en ik kan het via de webbrowser benaderen. Alleen de protect app werkt niet over VPN.
Bijzonder.
Hier geen issues.

• Wachten...
  • Nu online
ASS-Ware schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:37:
[...]

Bijzonder.
Hier geen issues.
Heel apart. Het is vooral gek dat enkel de protect app niet werkt verder werkt echt alles binnen mijn netwerk en kan ik dus ook gewoon pingen.

Toch maar even verder op onderzoek uit, want als ik op wifi zit, dan werkt alles gelijk

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:51

Bruzski

watte ??

renegrunn schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:05:
Lite is prima voor de prijs inderdaad, maar de Entry is qua beeld toch echt een stuk beter zo lijkt het.

Pro-tip: mocht je de Entry gebruiken icm de wedge, dan hoef je niet te boren als je een G4 of Lite hebt hangen. Wat ik dus niet door had 8)7
Dat klopt helemaal ;) mijn vandaag geleverde Entry zonder wedge past perfect op de plek van mijn oude eerste en tweede generatie G4-deurbel én mijn Lite. De beeldkwaliteit is duidelijk beter dan die van zowel de Lite als de G4, dus die mogen nu door naar Marktplaats, de deurbel werkt ook perfect samen met mijn Tedee-slot in combinatie met de Door Hub Mini.

De Entry gebruikt overigens PoE GbE ipv FE. Ik vraag me af of dat veel verschil maakt, ik merk wel dat de deurbel een stuk warmer word, waarschijnlijk doordat hij een metalen behuizing heeft. :|

[ Voor 22% gewijzigd door Bruzski op 25-12-2025 10:19 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• renegrunn
Bruzski schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:08:
[...]

Dat klopt helemaal ;) mijn vandaag geleverde Entry met wedge past perfect op de plek van mijn oude eerste en tweede generatie G4-deurbel én mijn Lite. De beeldkwaliteit is duidelijk beter dan die van zowel de Lite als de G4, dus die mogen nu door naar Marktplaats, de deurbel werkt ook perfect samen met mijn Tedee-slot in combinatie met de Door Hub Mini.

De Entry gebruikt overigens PoE GbE ipv FE. Ik vraag me af of dat veel verschil maakt, ik merk wel dat de deurbel een stuk warmer word, waarschijnlijk doordat hij een metalen behuizing heeft. :|
Qua beeldkwaliteit: ik gebruik Homebridge om de beelden ook in Apple Homekit te krijgen, en zie in de logs dat de stream van de Entry zowel een keer zo hoge resolutie als bitrate heeft ivm de Lite. En dan beperkt Homekit de resolutie ook nog (soort van algemeen bekend) want beeld in de Protect app is nog veel beter.

Bij mij werd de deurbel bij installatie en update ook knap warm, maar valt nu wel weer mee..

• Kees_frl
renegrunn schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:46:
[...]

Qua beeldkwaliteit: ik gebruik Homebridge om de beelden ook in Apple Homekit te krijgen, en zie in de logs dat de stream van de Entry zowel een keer zo hoge resolutie als bitrate heeft ivm de Lite. En dan beperkt Homekit de resolutie ook nog (soort van algemeen bekend) want beeld in de Protect app is nog veel beter.

Bij mij werd de deurbel bij installatie en update ook knap warm, maar valt nu wel weer mee..
Na installatie gaat er een interne verwarming voor een aantal uur aan tegen interne condens. Daarna weer uit. Dat zul je gevoeld hebben. :)

• renegrunn
Kees_frl schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:53:
[...]

Na installatie gaat er een interne verwarming voor een aantal uur aan tegen interne condens. Daarna weer uit. Dat zul je gevoeld hebben. :)
Ha, meen je niet! Ik was namelijk eerst niet heel enthousiast over het vage beeld, maar bleek wat condens op de lens te zitten wat inderdaad na een paar minuten verdwenen was.

• Bruzski

Bruzski

watte ??

renegrunn schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:46:
[...]
Ik lees dat de Entry is uitgerust met een heating element om condensvorming (fogging) tegen te gaan. Mogelijk verklaart dat waarom alles warm aanvoelt?

https://www.reddit.com/r/.../1puk4y1/comment/nvqdh6v/

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:02
Bruzski schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:39:
[...]

Ik lees dat de Entry is uitgerust met een heating element om condensvorming (fogging) tegen te gaan. Mogelijk verklaart dat waarom alles warm aanvoelt?

https://www.reddit.com/r/.../1puk4y1/comment/nvqdh6v/
Het staat ook in de FAQ op de website:
What is the purpose of the embedded heater in the G6 Entry?
The purpose of the embedded heater in the G6 Entry, like in other UniFi Protect cameras, is to remove moisture during the initial setup after unboxing.

This helps prevent condensation inside the device, ensuring clear image quality and reliable operation.

The heater automatically activates for the first six-hours, which may cause the metal housing to feel warm during this period — this is normal and part of the device's design.

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Motion2 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 20:04:
[...]

Het staat ook in de FAQ op de website:

[...]
Dank voor de toelichting. Ik ging uit van een storing in de deurbel, gelukkig onterecht.

[ Voor 18% gewijzigd door Bruzski op 25-12-2025 01:01 ]

• Wachten...
  • Nu online
Ik ben even aan het kijken naar een paar instellingen, om de meldingen wat accurater te krijgen van mij doorbell lite.

Als nu iemand aan komt lopen/langs loopt, dan krijg ik soms wel 3 meldingen van diezelfde persoon die langs loopt. Is dat iets wat je beter af kunt stellen?

Daarnaast heb ik ook een line crossing optie aangezet, zodat ik meldingen kan krijgen als iemand over die lijn heen loopt. Echter werkt dit helemaal niet. Ik heb wel een "line crossing" melding gemaakt in alarm manager.

Heeft iemand enig idee/tips voor de meldingen om dat beter en accurater te krijgen, en waarom de line crossing notificaties niet werken?

• Polyphemus
Wachten... schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:00:
Ik ben even aan het kijken naar een paar instellingen, om de meldingen wat accurater te krijgen van mij doorbell lite.

Als nu iemand aan komt lopen/langs loopt, dan krijg ik soms wel 3 meldingen van diezelfde persoon die langs loopt. Is dat iets wat je beter af kunt stellen?

Daarnaast heb ik ook een line crossing optie aangezet, zodat ik meldingen kan krijgen als iemand over die lijn heen loopt. Echter werkt dit helemaal niet. Ik heb wel een "line crossing" melding gemaakt in alarm manager.

Heeft iemand enig idee/tips voor de meldingen om dat beter en accurater te krijgen, en waarom de line crossing notificaties niet werken?
Ik ervaar precies dezelfde problemen. Voor wat betreft de line crossing, dat is een bekende 'bug' die al enkele versies van Protect erin zit.
En wat die tig meldingen voor dezelfde persoon betreft, ik heb gisteren in Alarm Manager de betreffende regel aangepast, naar zoiets van "als er binnen 1 seconde, tweemaal een persoon gedetecteerd wordt, geef dan pas een melding". Dat werkt voor mij volgens mij wat lekkerder, maar helemaal sluitend is het natuurlijk niet.

• Ekfad
renegrunn schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:05:
[...]

Inmiddels de Entry hangen, en het verschil is toch ‘significant’. Raad het plaatje: welke afbeelding hoort bij welke camera? Screenshot is op hetzelfde moment en zoals te zien op dezelfde plek genomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Lite is prima voor de prijs inderdaad, maar de Entry is qua beeld toch echt een stuk beter zo lijkt het.

Dat is inderdaad een mooi verschil.
Toch eens kijken. Kan de lite terug binnen de 30 dagen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ekfad op 25-12-2025 12:32 ]

• renegrunn
Ekfad schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:28:
[...]

Vast wel... Maar nogmaals, de Lite was/is ook echt wel prima. Maar hoe deze bij ons hangt qua lichtinval e.d. maakt de Entry echt een groot verschil.

• Kees_frl
renegrunn schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:39:
[...]

Vast wel... Maar nogmaals, de Lite was/is ook echt wel prima. Maar hoe deze bij ons hangt qua lichtinval e.d. maakt de Entry echt een groot verschil.
De entry heeft een andere processor dus zal misschien beeld beter maken en heeft HDR en de Lite zo te zien niet, dat kan wel verschil maken qua lichtinval inderdaad. :)

• renegrunn
Kees_frl schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:09:
[...]

De entry heeft een andere processor dus zal misschien beeld beter maken en heeft HDR en de Lite zo te zien niet, dat kan wel verschil maken qua lichtinval inderdaad. :)
Zou kunnen hoor. Maar de Lite heeft wel HDR: althans als ik die aanzette werd het beeld zowel live als opname enorm schokkerig.

• Kees_frl
renegrunn schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:16:
[...]

Zou kunnen hoor. Maar de Lite heeft wel HDR: althans als ik die aanzette werd het beeld zowel live als opname enorm schokkerig.
Ah oke, ik zag het niet staan bij de specificaties en bij de Entry wel dus dacht zal mogelijk bijdragen. :)

• Wachten...
  • Nu online
Ekfad schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:28:
[...]

Ik zou dan zelf eerder voor een aparte camera gaan. De lite is prima waarvoor hij bedoelt is. Je gaat met een deurbel sowieso nooit halen wat je wel met een camera kan.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:07
Vraagje, zit de ‘wedge’ bij de Entry in de doos?

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:02
Martijn schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:59:
Die werd er los bijgeleverd ja

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Martijn schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:59:
zit los erbij dus pas op met de doos weggooien!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

renegrunn schreef op donderdag 25 december 2025 @ 13:16:
[...]

HDR werkte hier gewoon prima, niets schokkerig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T16owx9J5MKT8K3e_Sl3To1YhQc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E90OPf3U6lt6g6FXAedJdH9R.png?f=fotoalbum_large

• renegrunn
Bruzski schreef op donderdag 25 december 2025 @ 23:22:
[...]

HDR werkte hier gewoon prima, niets schokkerig

[Afbeelding]
Ja lees ik meer. Mijn beeld was zowel live als opname niet te doen zoveel haperingen. Reddit staat er ook redelijk vol mee, maar ook genoeg zoals jij die nergens last van hebben. De tip was HDR uitzetten, en dat werkte voor mij.

Met de Entry nu alles op high staan, en gaat prima: geen haperingen of niks.

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Me oude vertrouwde G4 doorbell uit 2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7yNfIbDxceYmXa3bEvEgMSzWqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AeGhBmhnki6D5EmkTHWbR9fY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duqzKd8vhrrHBCOuCu5hqQKCcbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dscl79S8nVMKeNpgLOwEJVFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Entry Doorbell
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7zAra7BnzUOWgLjvkW_N4BlYPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsndc1qPQXD420u5ZkgBtnA4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvSv3hvjb1wHTGX1q9xAhI-ixQQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NsfnOyviS0TmFgm8dSs0cRpE.png?f=fotoalbum_large

Nachtzicht van de Lite
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MIoy8mHYWCEjJ3qWkbQpnu4yqs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/33BUwqvQk12Qs191Xbw2Z228.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Bruzski op 26-12-2025 11:09 ]

• Bruzski

Bruzski

watte ??

G4 doorbell en Lite saampjes! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKpvSIi96uyaJeg0pHsWPWFA0q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhDgXJ7g3ptSZL69uPrCu40F.jpg?f=fotoalbum_large

• Roeland010
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:31
Ik heb momenteel de nieuw Ring deurbel 4K aangeschaft. Maar het beeld en de wifi verbinding vallen enorm tegen. Ik ben daarom van plan om over te stappen van Ring naar Ubiquiti.

Maar ik lees veel op internet dat er een vertraging zit op het moment van aanbellen en de notificatie op je telefoon. Dit was met name bij de G4. Is dat ook bij de G6?
Roeland010 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 13:37:
Ik heb momenteel de nieuw Ring deurbel 4K aangeschaft. Maar het beeld en de wifi verbinding vallen enorm tegen. Ik ben daarom van plan om over te stappen van Ring naar Ubiquiti.

Maar ik lees veel op internet dat er een vertraging zit op het moment van aanbellen en de notificatie op je telefoon. Dit was met name bij de G4. Is dat ook bij de G6?
Ik heb daar in ieder geval met de G4 PoE helemaal geen last van.

• rukke
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:59
Iemand met de nieuwe G6 Entry ook dit 'probleem': de beldrukknop staat niet 100% in het midden van de LED-ring:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cRgIroZM7Gr3uf0sLdhUiaDUok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dip3Q89NBkPGoTLQq72mXdR.jpg?f=fotoalbum_large

Dus links is de LED ring 'dikker' dan rechts. Lijkt me een productiefoutje, wat denken jullie?

• Kees_frl
rukke schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 19:17:
Iemand met de nieuwe G6 Entry ook dit 'probleem': de beldrukknop staat niet 100% in het midden van de LED-ring:
[Afbeelding]

Dus links is de LED ring 'dikker' dan rechts. Lijkt me een productiefoutje, wat denken jullie?
Lekker, iets om naar uit te kijken wanneer ik de doos open maak.,.......

Kun je de knop niet wat positioneren, wat naar links drukken.

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
Bruzski schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:08:
[...]

Dat klopt helemaal ;) mijn vandaag geleverde Entry zonder wedge past perfect op de plek van mijn oude eerste en tweede generatie G4-deurbel én mijn Lite. De beeldkwaliteit is duidelijk beter dan die van zowel de Lite als de G4, dus die mogen nu door naar Marktplaats, de deurbel werkt ook perfect samen met mijn Tedee-slot in combinatie met de Door Hub Mini.

Even een vraagje; heb jij dan de Tedee dry-contact aangesloten? Of hoe heb je dit werkend gekregen?

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Entry doorbell nachtzicht, duidelijk scherper dan de Lite

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqMYml6glMKjzGG_f9E8muTMs5g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DYSjSKgYP8N7LPC01NVhTsVL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Bruzski op 27-12-2025 00:46 ]

• Bruzski

Bruzski

watte ??

mijansen1987 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 19:52:
[...]

Even een vraagje; heb jij dan de Tedee dry-contact aangesloten? Of hoe heb je dit werkend gekregen?
Ik gebruik een Tedee Dry en een UniFi Access DoorHub Mini. Let erop dat de deurbel eerst in UniFi Access wordt geadopteerd en daarna pas in Protect, zodat hij in beide platforms zichtbaar is. :*)

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bruzski schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 20:41:
Entry doorbell nachtzicht, duidelijk scherper dan de Lite

[Afbeelding]
En het beeld wordt kleur zodra er iemand gedetecteerd wordt?

• mijansen1987
Bruzski schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 00:56:
[...]

Ik gebruik een Tedee Dry en een UniFi Access DoorHub Mini. Let erop dat de deurbel eerst in UniFi Access wordt geadopteerd en daarna pas in Protect, zodat hij in beide platforms zichtbaar is. :*)
Thanks man! Gelijk dit besteld!

• mijansen1987
Even een vraag; ik had hiervoor de G4 pro met de Ai port, daarbij werd elk gezicht dat voorbij kwam herkend, met de G6 entry ziet hij pas een gezicht in het beeld na ongeveer 30/40 seconde. Hij herkent wel heel snel dat er een persoon aangelopen komt maar een gezicht uit het beeld halen duurt onwijs lang. Gevoeligheid staat al op maximaal en ook de zones zijn goed ingesteld. Iemand die hier ook last van heeft? Of tips heeft?

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Ferra schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 08:28:
[...]

En het beeld wordt kleur zodra er iemand gedetecteerd wordt?
Klopt, Er zit een stevige spotlight (zeg maar floodlight) op die veel licht geeft, voor een bezoeker/boefje zal het ff wennen zijn, ook de tamper switch functie is best handig.

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste