Vliegvlug schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:26:
[...]
Jij hebt er nog geen problemen mee gehad dus?
Welke lengte kabel heb jij gebruikt, ik denk dat ik bij mij wel 10m nodig ga hebben namelijk.
Dat je meerdere pogingen met de RJ45 stekker eraan zetten nodig had lag dat aan PoE of het feit dat niet alle aders contact maakten bij de eerdere pogingen?
Ik had een lengte van 5 meter in buis nodig, maar ik ben gegaan voor een lengte van 10 meter, en dat was maar goed.
Nee niet tbv POE maar wel voor een voledige goede bedraade kabel (alle aders) die OK. Voordeel van een nieuw plugje dat het ook beter valt in de kleine ruimte achter de bel. (heb er zelfs nog een lusje achter liggen en een stuk weg gedrukt in de spouw, dus ik heb wat overlengte. (Ja dat eerste, is niet goed voor de spec's maar daar til ik niet zo aan

)
Ik had er wel wat ruimte/spelling in, eerst de bestaande kabel wat heen en weer getrokken (en dat lukte). De nieuwe kabel was dunner dan de bestaande bel kabel, dacht eerst ik vervang deze eerst voor een trekdraad (zwarte VD), maar dat heb op het laatst toch niet gedaan. Gewoon gaan met de banaan.
Heb wellicht geluk gehad.
Draad zat bij mij door de voeg heen (geen buisje op laatst stuk. Voeg heb ik er wat meer uit gekrabd. zodat ik op het laatste stuk wat kon freubelen met een schroevendraaier. Ik heb daarna een stukje buiten kabel huls om de utp gedaan en dit terug gedrukt de voeg en de spouw in, als mantelbuisje hierna het geheel weer afgedicht/gesmeerd.
Was een klusje maar geslaagd.
Proefjes met zowel Fingerprint als NFC gaan goed, binnen kort maar eens een slot proberen. Het schakelen van lichtjes gaat al lange tijd goed.