Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:47:
Ik heb momenteel een G4 waarvan na 3 jaar de knop ook aan barrels is. RMA gemeld, afgewezen.

Sowieso wilde ik al de overstap maken naar de G4 pro POE versie. Echter, ik zie ook die dikke bult achterop wat problemen zal geven op de muur bij ons (tenzij ik ga hakken). Echter, ik wil de deurbel sowieso i.c.m. de meegeleverde schuine wedge gebruiken, maar is het mij niet helemaal duidelijk hoeveel minder je last van die bult achterop dan hebt?
Die RMA moest je dacht ik met een bepaalde code aanmelden, staat hier ergens in dit topic benoemd.
Edit: Tijntje in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"
Deze post linkt naar dit bericht op Ubiquiti forum incl uitleg hoe je 'm als RMA moet aanmelden.
Was onlangs nog iemand hier die 'm, even uit het hoofd, 4+ jaar had en nog gratis werd vervangen.

T.a.v. de wedge, zie de afbeelding van mij in deze post, afkomstig van mijn review van de G4 Pro PoE.

Dus hij steekt nog wel wat uit, maar wel een stuk minder. En ik dacht dat iemand kort na mijn bericht een opzetstuk/3D printable linkte om het met de wedge werkend te maken. Maar zoek dus vooral even in dit topic, je vindt er genoeg over :)

Eventueel zou je dus ook naar de nieuwe G6-series kunnen kijken of daar wat bij zit voor je.

[ Voor 19% gewijzigd door PeacekeeperNL op 07-10-2025 11:54 ]

Mijn reviews al gezien?

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:15
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:52:
[...]

Die RMA moest je dacht ik met een bepaalde code aanmelden, staat hier ergens in dit topic benoemd.
Deze post linkt naar dit bericht op Ubiquiti forum incl uitleg hoe je 'm als RMA moet aanmelden.
Was onlangs nog iemand hier die 'm, even uit het hoofd, 4+ jaar had en nog gratis werd vervangen.

T.a.v. de wedge, zie de afbeelding van mij in deze post, afkomstig van mijn review van de G4 Pro PoE.

Dus hij steekt nog wel wat uit, maar wel een stuk minder. En ik dacht dat iemand kort na mijn bericht een opzetstuk/3D printable linkte om het met de wedge werkend te maken. Maar zoek dus vooral even in dit topic, je vindt er genoeg over :)

Eventueel zou je dus ook naar de nieuwe G6-series kunnen kijken of daar wat bij zit voor je.
Dank! Als ik de afbeelding in jouw review zie, zou je dat stukje wat nog net uitsteekt op zich ook kunnen wegschuren? Zal voor je garantie niet best zijn, maar fysiek zou het kunnen?

G6 serie, wel gezien maar vind ze wel heel groot… Maar inderdaad geen bult achterop.

• PeacekeeperNL
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:56:
[...]

Dank! Als ik de afbeelding in jouw review zie, zou je dat stukje wat nog net uitsteekt op zich ook kunnen wegschuren? Zal voor je garantie niet best zijn, maar fysiek zou het kunnen?

G6 serie, wel gezien maar vind ze wel heel groot… Maar inderdaad geen bult achterop.
Weet natuurlijk niet of er iets achter dit stukje kunststof zit, of dat er een opening ontstaat bij het wegslijpen. In dat geval dan wel weer afdichten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgsXuIUmKYu2fUnIzA_Wy6wCeXQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/m/535868/1TYYbbcVNG39IwhukfCrEjajWWP7gAnx3jNqWqSH9SvFRomeiG.jpeg?f=user_large

Maar je moet ook met een Dremel dan stukje van de metalen backplate slijpen, hier wat zichtbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj88dBK12pf5HBfLhBggwiwsbZs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/m/535868/1TYYbcvShNjOVkAVXkKpUgJrwOwIxtRAugynl3VNoG4mggxJ1K.jpeg?f=user_large

Mijn reviews al gezien?

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Ohja de rubber ring zou ook nog problematisch kunnen worden, en die heb je toch wel echt nodig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10LJumIMIO4SyMGXTm0CatQvJCo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/m/535868/1U10hK7D2wV6WCxow0WEAy4Vtw8y5FKbQY4qrmcXtrPQCzNzfi.jpeg?f=user_large

Mijn reviews al gezien?

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-11 23:28
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:29:
[...]

Weet natuurlijk niet of er iets achter dit stukje kunststof zit, of dat er een opening ontstaat bij het wegslijpen. In dat geval dan wel weer afdichten:

[Afbeelding]

Maar je moet ook met een Dremel dan stukje van de metalen backplate slijpen, hier wat zichtbaar:

[Afbeelding]
ik heb gewoon een stukje muur weg geslepen. dat was makkelijker dan de G4 Pro mogelijk beschadigen. rondom het gat voor de kabel is het op zich prima te doen. (30mm diamant boor is het ook zo mee gedaan)

• renegrunn
Na enig lezen besloten op de G6 Entry te wachten. Nog steeds groot, maar minder groot dan de G6 pro. Verder POE, geen bult achterop en een betere camera.

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:11
renegrunn schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:54:
Na enig lezen besloten op de G6 Entry te wachten. Nog steeds groot, maar minder groot dan de G6 pro. Verder POE, geen bult achterop en een betere camera.
Hier ook aan het wachten tot die eens beschikbaar komen. Ik heb nog een week om mijn G4 Pro PoE te retourneren… Misschien als tussentijdse oplossing die G6 Lite kopen, die kost rond de 100 euro (en zou eerder beschikbaar moeten zijn).

EDIT: Moet er dan een nieuwe topic komen voor de G6 of gaat de naam van deze topic wijzigen?

[ Voor 8% gewijzigd door nujtrug op 07-10-2025 14:12 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.0)

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Hoop persoonlijk gewoon naamswijziging om het lekker gecentreerd te houden voor de UniFi deurbellen, krijg ik het ook nog mee mbt de G6, maar dat is denk ik meer aan @rens-br om er wat van te vinden ;)

Mijn reviews al gezien?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:52:
Hoop persoonlijk gewoon naamswijziging om het lekker gecentreerd te houden voor de UniFi deurbellen, krijg ik het ook nog mee mbt de G6, maar dat is denk ik meer aan @rens-br om er wat van te vinden ;)
Om te voorkomen dat ik de hele thread moet terug scrollen naar de initiële vraag. Ik ga er even vanuit dat de bedoeling is om van dit topic een overal 'Unifi Doorbell' topic te maken, klopt dat?

• PeacekeeperNL
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:14:
[...]

Om te voorkomen dat ik de hele thread moet terug scrollen naar de initiële vraag. Ik ga er even vanuit dat de bedoeling is om van dit topic een overal 'Unifi Doorbell' topic te maken, klopt dat?
Correct (en was dacht ik alleen het bericht boven de mijne)

Omdat het in dit topic inmiddels over zowel de G4- als de nieuwe G6-serie gaat, maar allemaal UniFi Protect Doorbells, lijkt het mij in ieder geval het best om het stukje 'G4' uit de topic titel te halen, of alternatief dus dat besloten wordt dat de G6-serie zijn eigen topic krijgt.

Mijn reviews al gezien?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:45:
Omdat het in dit topic inmiddels over zowel de G4- als de nieuwe G6-serie gaat, maar allemaal UniFi Protect Doorbells, lijkt het mij in ieder geval het best om het stukje 'G4' uit de topic titel te halen, of alternatief dus dat besloten wordt dat de G6-serie zijn eigen topic krijgt.
Prima, Ik heb G4 uit de titel gesloopt, lijkt me goed om het centraal te houden.

En meteen ook even de openingspost een beetje aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 07-10-2025 15:57 ]

• PeacekeeperNL
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:52:
[...]

Prima, Ik heb G4 uit de titel gesloopt, lijkt me goed om het centraal te houden.

En meteen ook even de openingspost een beetje aangepast.
offtopic:
Heeft iemand al gezegd dat je goed bezig bent vandaag?

Mijn reviews al gezien?

• renegrunn
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:52:
[...]

Ha, dank voor de tip! Poging 2 is wel geslaagd: RMA geaccepteerd en mag hem opsturen.

• renegrunn
Hoelang duurde het bij anderen hier voordat de status "Awaiting Your RMA Item" veranderde naar een volgende status?

Volgens DHL is het pakket 10 oktober afgeleverd.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Ik snap niet zo heel goed wat het issue is. Heb hier sinds 1 1/2 jaar een G4 Pro en initieel had hij best issues om via Wifi te connecten (heb de wifi variant). Vervolgens een PoE upgrade set gekocht en aangesloten. Hij bleef veel disconnects houden. Vervolgens via RMA een replacement gekregen van Unifi.

Gekke is dat hij nu 1-2 mnd ineens zomaar disconnect, dat wil zeggen dat hij de verbinding kwijt raakt met de controller en dus gewoon offline gaat.
TheVMaster schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:32:
Ik snap niet zo heel goed wat het issue is. Heb hier sinds 1 1/2 jaar een G4 Pro en initieel had hij best issues om via Wifi te connecten (heb de wifi variant). Vervolgens een PoE upgrade set gekocht en aangesloten. Hij bleef veel disconnects houden. Vervolgens via RMA een replacement gekregen van Unifi.

Gekke is dat hij nu 1-2 mnd ineens zomaar disconnect, dat wil zeggen dat hij de verbinding kwijt raakt met de controller en dus gewoon offline gaat.
Weet je zeker dat hij nu zijn data via de PoE binnen krijgt of hangt hij stiekem nog via WiFi in je netwerk en krijgt hij alleen stroom gevoed? Nu ik deze vraag stel weet ik niet 100% of dit überhaupt mogelijk is maar in ieder geval het controleren waard. Je zou hem dus niet tussen je WiFi clients moeten zien staan.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 20-10-2025 13:34 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GeeMoney schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:33:
[...]

Weet je zeker dat hij nu zijn data via de PoE binnen krijgt of hangt hij stiekem nog via WiFi in je netwerk en krijgt hij alleen stroom gevoed?
De oude hing nog wel aan de wifi, maar de nieuwe heb ik uberhaupt niet via Wifi geconnect. Hij gaf overigens ook aan dat hij op 1Gbit verbonden was. Het gekke is dat hij nog steeds heeeeel af en toe even de verbinding kwijt is, dat was bij de variant die ik via RMA heb opgestuurd overigens bijna elke dag de hele dag door :-(

Deze valt dus gewoon weg en vandaag is het de 2e keer dat het nu gebeurt. Vorige keer heb ik dus helemaal opnieuw lopen verbinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnHEEkU0qHkegQFQQufVVAKYHrQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Lmx63IvL6C6osUzMSpjfcvSf.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 20-10-2025 13:40 ]

TheVMaster schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:37:
[...]

De oude hing nog wel aan de wifi, maar de nieuwe heb ik uberhaupt niet via Wifi geconnect. Hij gaf overigens ook aan dat hij op 1Gbit verbonden was. Het gekke is dat hij nog steeds heeeeel af en toe even de verbinding kwijt is, dat was bij de variant die ik via RMA heb opgestuurd overigens bijna elke dag de hele dag door :-(

Deze valt dus gewoon weg en vandaag is het de 2e keer dat het nu gebeurt. Vorige keer heb ik dus helemaal opnieuw lopen verbinden.

[Afbeelding]
Valt dit niet samen met de auto updates ? (just-in-case :) )

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GeeMoney schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:41:
[...]

Valt dit niet samen met de auto updates ? (just-in-case :) )
Nope, updates voor switches, AP's en de router gebeuren rond 3-4 uur en dan 1x per week (en in batches, dus niet alles tegelijkertijd).

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:34

Mr_0izO

Natural Mystic

TheVMaster schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:37:
[...]

[Afbeelding]
Al eens geprobeerd om alle devices waarmee die verbind (en hijzelf) te rebooten? Dus de G4 zelf, switch, router en het device waar protect op staat.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mr_0izO schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

Al eens geprobeerd om alle devices waarmee die verbind (en hijzelf) te rebooten? Dus de G4 zelf, switch, router en het device waar protect op staat.
Ik zal de switch en de router eens ff rebooten. Gek genoeg verbind hij nu wel na een tijdje de stroom an de PoE af te halen en hem daarna weer power te geven.

Dat haalt helaas weinig uit :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdMbo2nwDizqF46ayaktJaCCHG8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HNxjH1iRE6yp0Zb1gXqJJGGX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsMYIv4QWdhJzDdHea5q5C8y568=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CD2IiyxMt0xMEkk4It6JPV2y.png?f=user_large

Om vervolgens een paar seconden weer een 'Excellent' verbinding te hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 20-10-2025 17:01 ]

• Beer070
TheVMaster schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:32:

Ik heb een POE G4 Pro en regelmatig issues als de UDM SE wel een update van protect doet, maar de camera dat nog niet heeft gedaan. Belangrijk om even te checken of er een verschil in versie is. Sinds ik de camera automatisch met de UDM SE laat updaten is er eigenlijk nooit meer wat aan de hand.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Beer070 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:03:
[...]

Ik heb een POE G4 Pro en regelmatig issues als de UDM SE wel een update van protect doet, maar de camera dat nog niet heeft gedaan. Belangrijk om even te checken of er een verschil in versie is. Sinds ik de camera automatisch met de UDM SE laat updaten is er eigenlijk nooit meer wat aan de hand.
Ik heb lopen zoeken in m'n Cloud Gateway Fiber, maar via de Gateway kan ik alleen AP's en switches updaten. Camera's staan er niet tussen.

• Beer070
TheVMaster schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:31:
[...]

Ik heb lopen zoeken in m'n Cloud Gateway Fiber, maar via de Gateway kan ik alleen AP's en switches updaten. Camera's staan er niet tussen.
Volgens mij staan die alleen via het web interface, niet in de app. Heb je daar gekeken?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Beer070 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:55:
[...]

Volgens mij staan die alleen via het web interface, niet in de app. Heb je daar gekeken?
Yes, ik heb in de web interface gekeken maar zie hem daar dus niet. Misschien kijk ik niet goed?

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:54
Camera's updaten gaat bij mij via Protect.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 23:19
TheVMaster schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:34:
[...]

Yes, ik heb in de web interface gekeken maar zie hem daar dus niet. Misschien kijk ik niet goed?
Zoals de vorige spreker al aangeeft. Je kan de camera's updaten via Protect. Dat zal je wel op je 'Fiber' moeten installeren. Dat doe je via de web-interface onder System, Control Plane, tabblad Integrations.
(ik heb even geen Nederlandse vertaling omdat ik Engels heb ingesteld)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTnq7pVJvIAuTeaYZqDpxCoNRcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkBSqUFDM6b8C5o7GAzaTEkT.jpg?f=fotoalbum_tile

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Masimo schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:09:
[...]

Zoals de vorige spreker al aangeeft. Je kan de camera's updaten via Protect. Dat zal je wel op je 'Fiber' moeten installeren. Dat doe je via de web-interface onder System, Control Plane (ik heb even geen Nederlandse vertaling omdat ik Engels heb ingesteld).
[Afbeelding]
Dat heb ik natuurlijk wel gedaan :P (hier ook in het Engels overigens).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gi86MQxomzQ--gpusBcR_DKgkU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PnNemo8Yljrz4gNrz42IFD3N.png?f=user_large

Het gekke is dat ik bij de Device Updates dus geen camera's kan selecteren...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcmFqbmfNQPAkqe_s2XmVBf-i08=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qCEttxnzui3jQDzlr0ykqOnN.png?f=user_large

• _AcS_
  • Laatst online: 09:54
Je gaat bovenin naar Protect, dan aan de linkerzijde 3e icoontje devices, daar zie je achter elke camera of er een update is.

• Masimo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRCneyBxhF7lz-Bff8whTDhc-0g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HruxAHW8ueBIxk1JWoLP2YOi.jpg?f=fotoalbum_tile

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11 13:12
Mijn G4 Pro POE doorbell lijkt een soort filter te hebben voor het microfoon geluid. Meer mensen hier last van?
Bij gewone G5 Turret hoor ik de wind buiten als ik naar het live beeld kijk. Bij de G4 Pro doorbell hoor ik niks en als er iets van geluid is, dan klinkt dat heel onnatuurlijk.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
_AcS_ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:17:
Je gaat bovenin naar Protect, dan aan de linkerzijde 3e icoontje devices, daar zie je achter elke camera of er een update is.
Maar dit is het probleem niet, het handmatig updaten van de camera's is de manier hoe ik het nu doe, maar ik begreep uit het bericht van Beer070 dat het ook automatisch zou kunnen. En dat krijg ik dus alleen voor elkaar voor de netwerkapparatuur. Het lijkt er dus op dat dat voor de camera's niet kan.

Hmm..de deurbel is dus alweer offline sinds 1,5 uur :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/draYA_Q2CrJo1aZjnRISXeYrPOU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9STweANz7q573Zb9rBM0dQ7v.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 21-10-2025 11:55 ]

TheVMaster schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:54:
[...]

Maar dit is het probleem niet, het handmatig updaten van de camera's is de manier hoe ik het nu doe, maar ik begreep uit het bericht van Beer070 dat het ook automatisch zou kunnen. En dat krijg ik dus alleen voor elkaar voor de netwerkapparatuur. Het lijkt er dus op dat dat voor de camera's niet kan.

[Afbeelding]
Hoeveel PoE apparaten heb je aan je switch hangen? Of heeft hij een PoE injector ?
Wellicht ga je over je maximale beschikbare vermogen heen ?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GeeMoney schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:58:
[...]

Hoeveel PoE apparaten heb je aan je switch hangen? Of heeft hij een PoE injector ?
Wellicht ga je over je maximale beschikbare vermogen heen ?
Totaal zijn 11 van de 24 poorten voorzien van een PoE client, maar meer dan voldoende power beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKTlUrpQ3k9kXsSe2zlMD0mbwsw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JUEgRO0YGtRd13R7LZBkdR8Y.png?f=user_large

De deurbel is de G4 Pro wifi met een USB-C naar PoE adapter ertussen. Deze neemt overigens 5W zie ik.

Zoals je kunt zien disconnect hij regelmatig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axzErHlrXrIr2Xu_Kf3YwgIROno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTHCbxrWd9u3qtC6E817ydez.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 21-10-2025 12:02 ]

@TheVMaster dat is niet lekker nee, als hij up-to-date is dan kan het niet de bekende bug zijn van een paar releases terug in ieder geval. Toen zat er een bug in de firmware waardoor devices spontaan gingen rebooten meerdere malen per dag.
Heb je wellicht een andere USB-C naar PoE adapter liggen?

• Beer070
[...]

[Afbeelding]
stukje achtergrond waarom ik dit noemde. Ik had mijn camera netwerk in een afgesloten VLAN gezet waarbij vanuit dat VLAN niet met het internet gecommuniceerd kon worden. Vanuit een beveiligingsperspectief de juiste keuze.
Echter merkte ik dat bij updates van UI protect op de UDM SE, de cameras daarna storingen gingen vertonen. Nadat ik een update van de camera dan handmatig deed (op de webpagina van het device zelf), was het probleem dan weer opgelost (tot de volgende nieuwe versie).
Sinds ik dat VLAN toegang tot het internet heb gegeven heb ik die problemen niet meer en worden de camera's volgens mij zelf automatisch bijgewerkt.
Dit leek op het probleem wat @TheVMaster had, vandaar dat ik het noemde.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Beer070 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:31:
[...]

stukje achtergrond waarom ik dit noemde. Ik had mijn camera netwerk in een afgesloten VLAN gezet waarbij vanuit dat VLAN niet met het internet gecommuniceerd kon worden. Vanuit een beveiligingsperspectief de juiste keuze.
Echter merkte ik dat bij updates van UI protect op de UDM SE, de cameras daarna storingen gingen vertonen. Nadat ik een update van de camera dan handmatig deed (op de webpagina van het device zelf), was het probleem dan weer opgelost (tot de volgende nieuwe versie).
Sinds ik dat VLAN toegang tot het internet heb gegeven heb ik die problemen niet meer en worden de camera's volgens mij zelf automatisch bijgewerkt.
Dit leek op het probleem wat @TheVMaster had, vandaar dat ik het noemde.
Ik heb ze inderdaad ook op een apart VLAN zitten en zal eens kijken of er internettoegang vanaf dat VLAN is. Initieel was voor dit VLAN de Switch de Router, maar dit heb ik nu omgezet (geen idee waarom het zo stond) naar de Cloud Gateway. Eens kijken of het probleem zo wordt opgelost.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GeeMoney schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:31:
@TheVMaster dat is niet lekker nee, als hij up-to-date is dan kan het niet de bekende bug zijn van een paar releases terug in ieder geval. Toen zat er een bug in de firmware waardoor devices spontaan gingen rebooten meerdere malen per dag.
Heb je wellicht een andere USB-C naar PoE adapter liggen?
Helaas, die heb ik zo even niet liggen :-(

• Beer070
TheVMaster schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

Helaas, die heb ik zo even niet liggen :-(
ik heb vroeger in zo'n geval nog wel eens 20 meter kabel door het huis gelegd om iets direct op de POE switch te proberen in plaats van de POE injector. maar dan moet je ook zo'n irritant RJ45 koppelstukje hebben en die kan ik dan meestal op dat moment net niet vinden.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Beer070 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:53:
[...]

ik heb vroeger in zo'n geval nog wel eens 20 meter kabel door het huis gelegd om iets direct op de POE switch te proberen in plaats van de POE injector. maar dan moet je ook zo'n irritant RJ45 koppelstukje hebben en die kan ik dan meestal op dat moment net niet vinden.
Ik heb hier ook wel allerhande PoE injectors liggen, maar geen enkele die USB-C naar UTP doet.

• Beer070
TheVMaster schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:15:
[...]

Ik heb hier ook wel allerhande PoE injectors liggen, maar geen enkele die USB-C naar UTP doet.
Ik begreep dat het de bedoeling was om gewoon PoE te hebben voor de camera, hoeft toch niet specifiek USB te zijn? Als je de camera direct aan kan sluiten op de PoE switch kan je zien of de injector er iets mee te maken heeft. Dan heb je een mogelijk storing-component uitgesloten. (dat is hoe ik die opmerking las, misschien had ik het verkeerd begrepen)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Beer070 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:14:
[...]

Ik begreep dat het de bedoeling was om gewoon PoE te hebben voor de camera, hoeft toch niet specifiek USB te zijn? Als je de camera direct aan kan sluiten op de PoE switch kan je zien of de injector er iets mee te maken heeft. Dan heb je een mogelijk storing-component uitgesloten. (dat is hoe ik die opmerking las, misschien had ik het verkeerd begrepen)
Eh, het gaat om de deurbel hè, die heeft USB-C uit en die gaat dan in een USB-C naar PoE connector en vandaar naar de switch. Dus een ‘gewone’ PoE injector voegt volgens mij dan niet heel veel toe, of we bedoelen beide iets anders.
TheVMaster schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:32:
[...]

Eh, het gaat om de deurbel hè, die heeft USB-C uit en die gaat dan in een USB-C naar PoE connector en vandaar naar de switch. Dus een ‘gewone’ PoE injector voegt volgens mij dan niet heel veel toe, of we bedoelen beide iets anders.
Hij was in de veronderstelling dat je de PoE versie van de deurbel hebt maar die heb je niet. Daar zit de verwarring.
Ik doelde inderdaad op een andere USB-C naar PoE injector om uit te sluiten dat het probleem daarin zit inderdaad. Die zie je echter vrij weinig. Wellicht een ticket openen en kijken of support erachter kan komen wat er aan de hand is? Geen idee of zij bij andere debug logs kunnen komen waar wellicht ook spanning in wordt bijgehouden bijvoorbeeld.

• renegrunn
renegrunn schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:28:
Hoelang duurde het bij anderen hier voordat de status "Awaiting Your RMA Item" veranderde naar een volgende status?

Volgens DHL is het pakket 10 oktober afgeleverd.
Mijn vraag sneeuwde een beetje onder :+

Iemand die zijn/haar ervaring kan delen?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GeeMoney schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:49:
[...]

Hij was in de veronderstelling dat je de PoE versie van de deurbel hebt maar die heb je niet. Daar zit de verwarring.
Ik doelde inderdaad op een andere USB-C naar PoE injector om uit te sluiten dat het probleem daarin zit inderdaad. Die zie je echter vrij weinig. Wellicht een ticket openen en kijken of support erachter kan komen wat er aan de hand is? Geen idee of zij bij andere debug logs kunnen komen waar wellicht ook spanning in wordt bijgehouden bijvoorbeeld.
Dat was inderdaad ook mijn volgende gedachte. Ik ga eens ff een ticket aanmaken.

• Masimo
[...]
In Protect kun je ook auto-update aanzetten voor de camera's / deurbel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HasvkiZBW6qNaCCHlilG8vcNTGc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itINNntiud5gGAYab3Ljekpt.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik weet niet of je automatische updates moet willen. Daarmee kan je ook ellende op je afroepen.
Ik ben blijven steken op versie 5.1.1 omdat er nog steeds mensen klagen over de spontane herstarts, ook in de nieuwste 5.1.97 firmware.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:52
Mijn Ring Video Doorbell Pro v2 is, voor de 2e keer… retour gegaan naar Coolblue. Dit omdat het plastic afdekplaatje voor de camera los begon te komen. Beide keren in zo’n 1.5 jaar tijd;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1pu2tD4qOvZXUDKZYoDEk-ST2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hmCpHyCyHFnjAld8HTggDmi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben mij daarom aan het orienteren naar een nieuwe deurbel en ben klaar met Ring. Ik wilde de G4 gaan bekijken maar tsja… nu maar even wachten op de G6 😅

Nog meer mensen die voorheen een Ring hebben gehad? Hoe is de ervaring in gebruiksgemak (voor de iets minder technische vrouw hier voornamelijk)?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 22:20
Thalaron schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:26:
Mijn Ring Video Doorbell Pro v2 is, voor de 2e keer… retour gegaan naar Coolblue. Dit omdat het plastic afdekplaatje voor de camera los begon te komen. Beide keren in zo’n 1.5 jaar tijd;

[Afbeelding]

Ik ben mij daarom aan het orienteren naar een nieuwe deurbel en ben klaar met Ring. Ik wilde de G4 gaan bekijken maar tsja… nu maar even wachten op de G6 😅

Nog meer mensen die voorheen een Ring hebben gehad? Hoe is de ervaring in gebruiksgemak (voor de iets minder technische vrouw hier voornamelijk)?
Ik had ook ooit een Ring, maar daar was ik niet tevreden over.
Nu al een paar jaar de G4, die retour is gegaan vanwege een scheur in de knop, maar ik krijg een nieuwe terug, service is prima.

Let er wel op dat je een apparaat moet hebben waar Protect op draait.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 22:20
Mijn deurbel RMA ervaring, naar aanleiding van een scheurtje in de knop.

07-10-2025 RMA aangevraagd
08-10-2025 RMA goedgekeurd, terugstuurinstructies ontvangen (alleen de deurbel terugsturen)
18-10-2025 Deurbel op de post gedaan
20-10-2025 Bevestiging van PostNL dat mijn deurbel is afgeleverd
21-10-2025 Bevestiging van Ubiquiti dat mijn deurbel is ontvangen
21-10-2025 Bevestiging van Ubiquiti dat de nieuwe deurbel wordt opgestuurd
22-10-2025 Bevestiging van Ubiquiti dat de nieuwe deurbel is opgestuurd
27-10-2025 Nieuwe deurbel ontvangen, inclusief wedge en voeding

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-11 19:20
Ik heb een G4 Doorbell Pro aangesloten op een mechanische bel. Is er een manier om deze tijdelijk uit te schakelen zodat deze niet afgaat als er iemand belt?

• renegrunn
springfield89 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:43:
Ik heb een G4 Doorbell Pro aangesloten op een mechanische bel. Is er een manier om deze tijdelijk uit te schakelen zodat deze niet afgaat als er iemand belt?
Ik heb het ooit voor elkaar gekregen met een automation in Home Assistant maar kan zo even niet vinden hoe / waar.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:20

Vliegvlug

Flight Simple

Wat bedoel je precies, dat enkel de mechanische bel niet afgaat of dat de hele G4 niet reageert op het indrukken van de knop?
Mechanische bel kan je toch gewoon tijdelijk loskoppelen als het alleen daar om gaat?

• Beer070
Vliegvlug schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:04:
[...]

Wat bedoel je precies, dat enkel de mechanische bel niet afgaat of dat de hele G4 niet reageert op het indrukken van de knop?
Mechanische bel kan je toch gewoon tijdelijk loskoppelen als het alleen daar om gaat?
Daar heb je leuke robot-armen voor van Lego. die kunnen het stekkertje eruit trekken en weer terugplaatsen. Mooi project voor een Nvidia Jetson Orin Nano om dat mee te maken!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:37
In de app aanpassen dat je geen gong hebt.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Beer070 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:05:
[...]

Daar heb je leuke robot-armen voor van Lego. die kunnen het stekkertje eruit trekken en weer terugplaatsen. Mooi project voor een Nvidia Jetson Orin Nano om dat mee te maken!
Ik ging van eenmalig uit vanwege “tijdelijk”, maar als je regelmatig tijdelijk je fysieke bel wilt afkoppelen is dat wel een leuke. :P

• Beer070
Vliegvlug schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:14:
[...]

Ik ging van eenmalig uit vanwege “tijdelijk”, maar als je regelmatig tijdelijk je fysieke bel wilt afkoppelen is dat wel een leuke. :P
kan je dezelfde arm ook gebruiken om fysiek poorten te 'ontkoppelen'.

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-11 19:20
Vliegvlug schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:04:
[...]

Ik wil gewoon dat de mechanische bel niet afgaat. Deze gewoon loskoppelen is natuurlijk minder gemakkelijk en niet vanop afsand mogelijk. Ik heb zoiets: https://groothandel.be/p/...80-db-1-module-n4351-230/

Ik weet ook niet of het problemen kan geven als ik de chime op none zet terwijl er wel een mechanische bel is aangesloten.

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
springfield89 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:38:
[...]

Ik wil gewoon dat de mechanische bel niet afgaat. Deze gewoon loskoppelen is natuurlijk minder gemakkelijk en niet vanop afsand mogelijk. Ik heb zoiets: https://groothandel.be/p/...80-db-1-module-n4351-230/

Ik weet ook niet of het problemen kan geven als ik de chime op none zet terwijl er wel een mechanische bel is aangesloten.
Je kan je mechanische bel ook aansturen met een shelly? deze kan je dan uitzetten

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:37
[...]
Werkte voor mij prima. Inmiddels mijn irritante gong er helemaal tussenuit gehaald. Heb nu 2 UniFi chimes.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Weet niet of het hier al genoemd was, kon het niet zo snel vinden in elk geval, maar zie net dat de Doorbell Lite
[UVC-Doorbell-B] op de store van Ubiquiti staat als Coming soon voor €106,80:
Ubiquiti Doorbell Lite [UVC-Doorbell-B]

Lijkt me wel wat maar helaas alleen PoE en ben bang dat ik geen ethernet kabel naar mijn deurpost krijg. :|

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:25
Vliegvlug schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:28:
Weet niet of het hier al genoemd was, kon het niet zo snel vinden in elk geval, maar zie net dat de Doorbell Lite
[Afbeelding: Ubiquiti Doorbell Lite [UVC-Doorbell-B]]

Lijkt me wel wat maar helaas alleen PoE en ben bang dat ik geen ethernet kabel naar mijn deurpost krijg. :|
Hij heeft alleen (voor mij) helaas geen AI detections, maar dat is wel op te lossen als je al een AI Port hebt :)

• renegrunn
Hoe verhoud de camera van deze lite zich met de G4 (niet pro). Kan er nog niet echt wijs uit maken vooralsnog.

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:35

Thermometer

Whoop Whoop!

Deze is nu op voorraad op de EU store van Ubiquity. Heb 'm besteld, maar moet ook nog even PoE routen naar m'n deurpost. Lijkt goed te doen moeten zijn als ik voorzichtig de bestaande stroomkabel gebruik om 'm daarheen te trekken.

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

Ter info, de Doorbell Lite is nu te bestellen via de Unifi store.

Ik kwam er per toeval achter. De notify me optie heb ik geen melding van gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Patrlck op 06-11-2025 16:43 ]

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 14:13

Sevyx

Facta non verba!

Voor de liefhebbers van de deurbellen:

De doorbell Lite is op voorraad. Zojuist een zwarte en een witte besteld.

Psn - Sevyxs

• renegrunn
Besteld! Ha, vanochtend toevallig nog gekeken, en toen was het nog ‘coming soon’. Deze gaat de G4 (non pro) vervangen die ik net terug van RMA heb ontvangen.

Heel benieuwd hoe de camera zich verhoud gezien ik al het extra’s van de entry toch niet zal gebruiken.

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Hier ook besteld! Deze gaat mijn Ring doorbell vervangen! Vorige maand met een trekveer een UTP kabel kunnen trekken naast de huidige trafo stroomkabel.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ook maar besteld, Ubiquiti kennende zijn ze zo uitverkocht. Verbaasd me wel dat er nog geen echte reviews zijn.

Bij de G6 Pro en Entry staat ook nog steeds Q4 2025, dus ben benieuwd of volgende week en die week daarop de andere 2 uitkomen.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:42
Erg benieuwd naar verschil Entry en de Lite, hopelijk straks eens reviews

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Polyphemus
Sevyx schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:57:
Voor de liefhebbers van de deurbellen:

De doorbell Lite is op voorraad. Zojuist een zwarte en een witte besteld.
Ik zit het ook te overwegen als upgrade van mijn G4 doorbell, alleen mijn oude kan wel een mechanische gong aansturen, en volgens mij kan de Lite alleen met een webhook in Protect wat, of met een chime.

• Polyphemus
Volgens mij kun je met de Lite geen mechanische bel aansturen, dus als ik hem koop wordt het een Protect chime of iets met Home Assistant :P

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
Polyphemus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:01:
Volgens mij kun je met de Lite geen mechanische bel aansturen, dus als ik hem koop wordt het een Protect chime of iets met Home Assistant :P
Home Assistant - shelly - mechanische bel, hoppa 🤣

• nujtrug
Hier daarstraks ook de Lite besteld in afwachting van de G6 Entry. De G4 Pro heb ik vorige maand nog net op tijd kunnen retourneren.
Heb nu even een Reolink PoE deurbel als tussentijdse oplossing maar wat ga ik blij zijn als die weg is. Home Assistant integratie is zeer uitgebreid maar de beeldkwaliteit trekt naar mijn mening op niet veel. Hopelijk doet de Lite het beter.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.0)

• Niekniek89
  • Nu online
Greatsword schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:10:
Ook maar besteld, Ubiquiti kennende zijn ze zo uitverkocht. Verbaasd me wel dat er nog geen echte reviews zijn.

Bij de G6 Pro en Entry staat ook nog steeds Q4 2025, dus ben benieuwd of volgende week en die week daarop de andere 2 uitkomen.
Dat had ik ook verwacht, echter zijn ze beide nog gewoon te bestellen.
Volgens mij worden ze pas maandag verzonden... nog even geduld helaas :'(

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14

nexhil

BAM!

Polyphemus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:59:
[...]

Ik zit het ook te overwegen als upgrade van mijn G4 doorbell, alleen mijn oude kan wel een mechanische gong aansturen, en volgens mij kan de Lite alleen met een webhook in Protect wat, of met een chime.
Ik overweeg hem ook als upgrade van de G4 Doorbell. Ik die viel alweer een paar keer uit met het wat koudere weer.

Hij werkt icm een mechanische bel en een traditionele die voldoende stroom zou moeten leveren. Nu heb ik de mechanische bel vervangen voor een Unifi gong en nu valt ie iig niet meer uit als er gebeld wordt.

Alleen de nacht beeldkwaliteit mag wat beter van de G4 maar nog niet echt vinden of dat een upgrade waard is naar de lite.

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 07-11-2025 07:53 ]

• BiG-GuY
  • Laatst online: 14-11 23:18

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Houd er wel rekening mee dat de G6 deurbellen allemaal enkel via Ethernet/PoE werken. Ik kan met geen mogelijkheid netjes een netwerkkabel krijgen op de plek van de bel, dus blijf voorlopig bij de originele G4 Doorbell.

Gebruik al sinds het begin geen analoge gong, want wilde juist af van de gong die je 3 straten verder nog hoorde, zo luid dat hij was. Ook had die gong eerdere slimme deurbellen al gesloopt, tot ik de gong ertussenuit haalde.

De eigen Unifi Wifi gong werkt prima en heb Unifi Protect aan Home Assistant gekoppeld, zodat mijn lampen groen pulseren als er aangebeld wordt.

Unifi heeft wel een PoE Over 2-Wire Retrofit Extender, maar die zit helaas niet ingebouwd in deze modellen, dus heb je nog steeds een groot gat nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 07-11-2025 08:26 ]

Gallery V&A

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

In de App kan je het uitzetten bij de camera settings, de mechanische bel gaat dan niet af.

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 14:54
Niekniek89 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:51:
Hier ook besteld! Deze gaat mijn Ring doorbell vervangen! Vorige maand met een trekveer een UTP kabel kunnen trekken naast de huidige trafo stroomkabel.
Hoe moeilijk of makkelijk was het vervangen van de stroomdraad met een trekveer? Nog tips? Staat hier ook nog op de lijst als klusje.

• Niekniek89
  • Nu online
TweakerMarco schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:54:
[...]

Hoe moeilijk of makkelijk was het vervangen van de stroomdraad met een trekveer? Nog tips? Staat hier ook nog op de lijst als klusje.
Uiteindelijk viel het wel mee.
Ik heb niet de stroomdraad vervangen, maar een UTP erbij getrokken (er was ruimte zat in de PVC),
Mijn deurbel zit niet aansluitend aan de kant van de meterkast, dus moest toch wel een meter of 5-7 overbruggen.
Onderweg kwam ik wel wat bochten tegen, en met name richting de deurbel (laatste bocht) schoot de UTP steeds los van de trekveer.

Uiteindelijk doet een klein beetje zeep op het stukje tussen UTP<-->trekveer wonderen.
Na 5 pogingen kwam ik hiermee door de laatste bocht.

Ik lees nog wel eens dat het boven het plafond "dichtgestort" kan zijn, maar bij mij liep de PVC door van de deurbel naar de meterkast.
Dus zeker het proberen waard :) .
Zit inmiddels een RJ45 stukje op, en haal 1000/1000... dus meer dan voldoende voor de lite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJsNudZNZqdawr7C2BRkhsITRt8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xoCmWayMlIHAfmXHMz67Ts0U.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Niekniek89 op 07-11-2025 10:01 ]

• Niekniek89
  • Nu online
De 1e (kan op dit moment nog geen andere vinden) unboxing video gevonden voor de geïnteresseerden (van de Doorbell Lite):

YouTube: UniFi Doorbell Lite Unboxing & Overview

Die van mij wordt als het goed is morgen bezorgd!

[ Voor 8% gewijzigd door Niekniek89 op 09-11-2025 14:17 ]

• Beer070
Niekniek89 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:59:
[...]

Uiteindelijk viel het wel mee.
Ik heb niet de stroomdraad vervangen, maar een UTP erbij getrokken (er was ruimte zat in de PVC),
Mijn deurbel zit niet aansluitend aan de kant van de meterkast, dus moest toch wel een meter of 5-7 overbruggen.
Onderweg kwam ik wel wat bochten tegen, en met name richting de deurbel (laatste bocht) schoot de UTP steeds los van de trekveer.

Uiteindelijk doet een klein beetje zeep op het stukje tussen UTP<-->trekveer wonderen.
Na 5 pogingen kwam ik hiermee door de laatste bocht.

Ik lees nog wel eens dat het boven het plafond "dichtgestort" kan zijn, maar bij mij liep de PVC door van de deurbel naar de meterkast.
Dus zeker het proberen waard :) .
Zit inmiddels een RJ45 stukje op, en haal 1000/1000... dus meer dan voldoende voor de lite.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!!!
Bij mij raakt het geduld altijd te vroeg op om succesvol te zijn met een trekveer en pvc buis. Ik probeer daarom meestal de kabels aan elkaar te solderen en krimp sokjes eromheen gevolgd door glad isolatie tape dan ruim inspuiten met teflon spray, en op hoop van zegen door trekken.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Niekniek89 schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:17:
De 1e (kan op dit moment nog geen andere vinden) unboxing video gevonden voor de geïnteresseerden (van de Doorbell Lite):

YouTube: UniFi Doorbell Lite Unboxing & Overview

Die van mij wordt als het goed is morgen bezorgd!
Mijne zojuist bezorgd bij de buren zie ik... Heb ook de G4 pro besteld voor bij de voordeur, de lite wil ik bij de bijkeuken deur, ben erg benieuwd.

>> Signature?

• Niekniek89
  • Nu online
Bij mij inmiddels ook bezorgd!

• renegrunn
Ik heb de Lite inmiddels hangen maar ben nog niet heel enthousiast over de beeldkwaliteit. Sterker, ik vraag mij af of de G4 (non pro) niet beter was… Instellingen alles op high gezet, maar valt nog een beetje tegen, maar misschien is dit wat het is hoor voor die prijs.

Maar goed, zal het morgen bij daglicht nog eens goed bekijken.

Edit: en ik ben ook niet kapot van de 3:4 beeldverhouding. Ziet er in de app naast de andere camera’s niet fraai uit.

[ Voor 15% gewijzigd door renegrunn op 10-11-2025 19:24 ]

• nujtrug
renegrunn schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:19:
Ik heb de Lite inmiddels hangen maar ben nog niet heel enthousiast over de beeldkwaliteit. Sterker, ik vraag mij af of de G4 (non pro) niet beter was… Instellingen alles op high gezet, maar valt nog een beetje tegen, maar misschien is dit wat het is hoor voor die prijs.

Maar goed, zal het morgen bij daglicht nog eens goed bekijken.

Edit: en ik ben ook niet kapot van de 3:4 beeldverhouding. Ziet er in de app naast de andere camera’s niet fraai uit.
Hier hangt hij ondertussen ook. Denk dat we niet mogen vergeten dat dit een deurbel is van 100 euro tegenover de 400+ die je voor een G4 Pro zou betalen. Op eerste zicht ziet de bouwkwaliteit er wel gewoon goed uit. Beeldkwaliteit verwacht ik niet meer veel van, afgelopen dagen op Reddit al wat klachten daarover gezien. Maar opnieuw, is ook maar een deurbel van 100 euro.

• renegrunn
nujtrug schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:35:
[...]

Hier hangt hij ondertussen ook. Denk dat we niet mogen vergeten dat dit een deurbel is van 100 euro tegenover de 400+ die je voor een G4 Pro zou betalen. Op eerste zicht ziet de bouwkwaliteit er wel gewoon goed uit. Beeldkwaliteit verwacht ik niet meer veel van, afgelopen dagen op Reddit al wat klachten daarover gezien. Maar opnieuw, is ook maar een deurbel van 100 euro.
Ergens wel eens, en dat schreef ik ook al. Maar ik had dus de non-pro a 250(?) en alweer wat jaartjes geleden uitgekomen. Had dus ergens de stille hoop dat dit op z’n minst gelijk was maar dat kan ik morgen bij daglicht beter beoordelen.

Edit: dit draadje op Reddit tegengekomen https://www.reddit.com/r/...image_quality_vs_reolink/

Als dit overdag haalbaar is heb ik het nergens meer over :+

[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 10-11-2025 21:48 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

• renegrunn
Beeld bij daglicht met de Lite:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMLamuJ-TvbZJNsDBY1sKjBlrI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouNPHypauiOTen4b2FK3M6a4.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn conclusie is dat het voor EUR 100 inderdaad een prima deurbel en beeldkwaliteit is. Vooral de form-factor en eenvoud van de deurbel spreken mij erg aan. Helaas is de 20 graden wedge zoals te zien niet afdoende in mijn geval, dus laat ik een 30 graden variant printen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZKF_dyTLrBRqsXFYyPCLMr_480=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5kYYLq7s4zySvqBAI7UYj31.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door renegrunn op 11-11-2025 10:56 ]

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 10:34
Goedemiddag,

Iemand die mij in de goede richting kan gooien?
Probeer op mijn G4 Doorbell Pro PoE een *.gif bestand te uploaden, echter krijg ik alsmaar de melding: upload unsuccessful. Please try again.

Betreft om dit gifje: https://giphy.com/gifs/mi...tertainment-9w475hDWEPVlu
Heb deze al aangepast middels https://ezgif.com/doorbel...2b0d45cb88a1d8ec.gif.html en hier zelfs de doorbell gebruikt.

Alvast bedankt!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 19:25

QuasaR

One ring to rule them all

BaZnGaNL schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:14:
Goedemiddag,

Probeer op mijn G4 Doorbell Pro PoE een *.gif bestand te uploaden, echter krijg ik alsmaar de melding: upload unsuccessful. Please try again.

Heb deze al aangepast middels https://ezgif.com/doorbel...2b0d45cb88a1d8ec.gif.html en hier zelfs de doorbell gebruikt.

Alvast bedankt!
Resizen naar 240x240 pixels. Bij mij doet hij het in ieder geval dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJHAkjBxk-B7NmA-ajNkiX7KbmE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MuAhBik7I0GExO3lrM5etO9c.gif?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door QuasaR op 12-11-2025 17:50 ]

Daddy of 3 :)

• Beer070
BaZnGaNL schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:14:
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
dat resizen en exact het juiste formaat vinden is nog best lastig. ik ben er ook een tijd mee bezig geweest voor geanimeerde gifjes, uiteindelijk tijdelijk een statisch plaatje neer gezet, en nooit meer aan toegekomen.
QuasaR schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:47:
[...]

Resizen naar 240x240 pixels. Bij mij doet hij het in ieder geval dan.

[Afbeelding]
Kun je die ook delen toevallig ?

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 19:25

QuasaR

One ring to rule them all

GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:12:
[...]

Kun je die ook delen toevallig ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0H1xng9zSUHvJP94pp0cRgmjeg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/5QmS56jQ5nDM84IB5jNqkdCI.gif?f=user_large

Dit is het plaatje wat ik gebruik.

Daddy of 3 :)

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:31
Vraagje: weet iemand hoe ik in Home Assistant de deurbel (G4 Pro) ring volume op 0 kan zetten?
Ik gebruik geen chime (ja, via homekit stuur ik m'n HomePods aan, das OK), maar als je op de deurbel aanbelt, dan maakt de deurbel wel geluid. En op maandag hebben wij altijd een oppas hond, en die gaat keihard blaffen. Dus ik wil eigenlijk het volume van de bel op 0% zetten op maandag. Niet de chime, maar de deurbel zelf.

• nujtrug
ChrisM schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:50:
Vraagje: weet iemand hoe ik in Home Assistant de deurbel (G4 Pro) ring volume op 0 kan zetten?
Ik gebruik geen chime (ja, via homekit stuur ik m'n HomePods aan, das OK), maar als je op de deurbel aanbelt, dan maakt de deurbel wel geluid. En op maandag hebben wij altijd een oppas hond, en die gaat keihard blaffen. Dus ik wil eigenlijk het volume van de bel op 0% zetten op maandag. Niet de chime, maar de deurbel zelf.
Zie niet meteen een optie in HA. Dacht eerst “System sounds” die je uit kan zetten. Maar deze staat bij mij uit en toch maakt de deurbel nog geluid.
Wanneer ik in Protect app het volume van de deurbel wijzig zie ik ook nergens iets veranderen in HA.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tr7N0gLUDQZsOZ-6tnezuDWIjgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUzQiOaGV4LitPnLYWrEbMXs.jpg?f=fotoalbum_large
Zojuist ontvangen, Doorbell lite en een G4 Pro kit via een tweaker overgenomen. Even snel getest en het is leuk spul! Ik ga naar een nieuw huis dus ga het daar monteren, verbouwing bijna klaar dus nog even geduld voor real life pics!

>> Signature?

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 10:34
QuasaR schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:32:
[...]

[Afbeelding]

Dit is het plaatje wat ik gebruik.
HERO!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Deze pakt ie wel. Dank

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-11 12:21
Hmmz, nu zo'n anderhalf jaar de G4 in gebruik, destijds overgenomen van een Tweaker. Bevalt goed, wilde het eerst zo simpel mogelijk ff proberen of het uberhaupt wat voor mij was. Dat was het zeker!

Maar destijds dacht ik, laat ik wachten tot een nieuwe versie om de boel verder te upgraden (en dan gaan kloten met een netwerkkabel), wanneer het bevalt. Nu zie ik de nieuwe versie en het lijkt niet zóveel beter dan gehoopt of een hoop extra features (die voor mij vrij nutteloos zijn, package camera, leuk, maar voor die ene x in het jaar en een card reader compleet overbodig..). Had vooral gehoopt op écht beter beeld, maar dat lijkt er niet in te zitten afgaande op wat berichten hier / reddit (en dus nog niet de moeite waard om met een netwerkkabel aan de slag te gaan)

• nujtrug
DennisZ88 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:21:
Hmmz, nu zo'n anderhalf jaar de G4 in gebruik, destijds overgenomen van een Tweaker. Bevalt goed, wilde het eerst zo simpel mogelijk ff proberen of het uberhaupt wat voor mij was. Dat was het zeker!

Maar destijds dacht ik, laat ik wachten tot een nieuwe versie om de boel verder te upgraden (en dan gaan kloten met een netwerkkabel), wanneer het bevalt. Nu zie ik de nieuwe versie en het lijkt niet zóveel beter dan gehoopt of een hoop extra features (die voor mij vrij nutteloos zijn, package camera, leuk, maar voor die ene x in het jaar en een card reader compleet overbodig..). Had vooral gehoopt op écht beter beeld, maar dat lijkt er niet in te zitten afgaande op wat berichten hier / reddit (en dus nog niet de moeite waard om met een netwerkkabel aan de slag te gaan)
Hebben de G6 Entry's geen beter beeld dan een gewone G4 dan? Die zijn nog steeds niet beschikbaar dus vergelijken is momenteel moeilijk.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zich is het ook niet per se een ramp als een upgrade het niet waard is. Gefeliciteerd, je G4 is nog dikke prima voor jou! :)

{signature}

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste