• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:19
@Polyphemus Misschien automatiseren in HA oid!?

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:52
Goeie tip :*) Maar aan de andere kant vind ik ook dat de basisfunctionaliteit van een deurbel die een app ondersteunt, het gewoon ook moet doen :P

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:23

• rukke
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:39
rukke schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 19:17:
Iemand met de nieuwe G6 Entry ook dit 'probleem': de beldrukknop staat niet 100% in het midden van de LED-ring:
[Afbeelding]

Dus links is de LED ring 'dikker' dan rechts. Lijkt me een productiefoutje, wat denken jullie?
Vandaag een nieuw apparaat gekregen (RMA) en die heeft hetzelfde 'probleem'. Is het echt niemand anders opgevallen dat die LED-ring niet overal even dik is (of de knop niet in het midden van de ring zit)?

Verder na een dikke week vind ik de AI detecties wel serieus tegenvallen, gezichtsherkenning werkt bijna nooit, zelfs niet als je seconden lang vlak voor de lens staat te staren. Ofwel is de alarm manager het probleem dat kan ook. Ik ben er op zich blij mee, maar ik had er meer van verwacht.

Net zoals die NFC die niet werkt via een webhook omdat ik geen access hub heb...

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:44

TheNephilim

Wtfuzzle

DON PAPA schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:55:
[...]

Lens insmeren met rain-x helpt hier tegen..
Zou dit ook vlekken opleveren in geval van infrarood?

Ik heb (vrijwilligerswerk) vier camera's opgehangen met zo'n bol eromheen. Alleen schijnt de infrarood op regendruppels/kalk/etc. die op de bol zitten en daardoor is zicht 's nachts een stuk slechter. Heb ze al eens schoongemaakt, maar krijg het er ook niet echt goed af... |:(

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-01 21:42
TheNephilim schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:51:
[...]

Zou dit ook vlekken opleveren in geval van infrarood?

Ik heb (vrijwilligerswerk) vier camera's opgehangen met zo'n bol eromheen. Alleen schijnt de infrarood op regendruppels/kalk/etc. die op de bol zitten en daardoor is zicht 's nachts een stuk slechter. Heb ze al eens schoongemaakt, maar krijg het er ook niet echt goed af... |:(
Volgens mij kan je infrarood vanuit de camera uitzetten. Als je toch graag wil bijschrijven zijn er externe lampen van een paar watt die dat ook doen.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Beer070 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:15:
[...]

Volgens mij kan je infrarood vanuit de camera uitzetten. Als je toch graag wil bijschrijven zijn er externe lampen van een paar watt die dat ook doen.
Dat is niet zo'n gek idee, dat is het proberen waard. Danku!

• Polyphemus
rukke schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:40:
[...]

Vandaag een nieuw apparaat gekregen (RMA) en die heeft hetzelfde 'probleem'. Is het echt niemand anders opgevallen dat die LED-ring niet overal even dik is (of de knop niet in het midden van de ring zit)?

Verder na een dikke week vind ik de AI detecties wel serieus tegenvallen, gezichtsherkenning werkt bijna nooit, zelfs niet als je seconden lang vlak voor de lens staat te staren. Ofwel is de alarm manager het probleem dat kan ook. Ik ben er op zich blij mee, maar ik had er meer van verwacht.

Net zoals die NFC die niet werkt via een webhook omdat ik geen access hub heb...
Ik heb net even bij de mijne gekeken, maar mij LED-ring zit wel in het midden... AI detecties zijn inderdaad waardeloos, een persoon herkent ie bij mij wel, maar daar houdt het wel een beetje mee op. Irritanter vind ik dat ik pas na één minuut een push melding op mijn iPhone krijg als er aangebeld is. Dan is de postbezorger al lang de straat uit.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26
Hmm ik moet mijn G6 Entry nog gaan ophangen maar de verwachtingen zijn al niet meer al te hoog na al deze klachten.

Toen ik hem kort had aangesloten waren notificaties instant, maar ja toen was ik wel thuis natuurlijk, en niet ergens op een mobiel netwerk.

Ik ga mijn Nest deurbel juist vervangen vanwege de trage notificaties, deurbel geluid komt zelfs soms pas na 30+ sec.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Ik denk dat het ook een deel komt door de laatste updates.
Bij mij werken mijn NFC Tags niet meer en is de bel van de week al 2x in een reboot gegaan nadat er aangebeld is. Ik heb dat hiervoor nog nooit eerder ervaren maar zit sinds kort op Protect 6.2 nog wat.

• Polyphemus
Nou, tot zo ver mijn G6 Entry avontuur, hij is net overleden. Device was offline volgens Protect. Geen netwerkverbinding. Andere POE+-adapter geprobeerd, andere kabels. Helemaal niks meer. Alleen het POE lampje op mijn switch gaat branden. Resetten ook niks. Dan gaat ie maar retour :(

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Polyphemus schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:11:
Nou, tot zo ver mijn G6 Entry avontuur, hij is net overleden. Device was offline volgens Protect. Geen netwerkverbinding. Andere POE+-adapter geprobeerd, andere kabels. Helemaal niks meer. Alleen het POE lampje op mijn switch gaat branden. Resetten ook niks. Dan gaat ie maar retour :(
Lijkt wel hetzelfde probleem als ik had. Je zou nog kunnen kijken hoeveel watt die trekt in de unifi app, dit zou rond de 2W moeten zijn. Als dat zo is dan mag die voor een RMA.

• Beer070
Polyphemus schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:07:
[...]

Ik heb net even bij de mijne gekeken, maar mij LED-ring zit wel in het midden... AI detecties zijn inderdaad waardeloos, een persoon herkent ie bij mij wel, maar daar houdt het wel een beetje mee op. Irritanter vind ik dat ik pas na één minuut een push melding op mijn iPhone krijg als er aangebeld is. Dan is de postbezorger al lang de straat uit.
Ik heb meerdere G4 Pro geïnstalleerd en een keer gehad dat ik het stekkertje niet goed aan de kabel had gekrimpt (hoe schrijf je dat goed in het Nederlands???).
In dat geval had ik ook zulk vertragend en instabiel gedrag. Voor de rest met de g4 pro nooit problemen gehad. Enige is misschien dat de vingerafdruk scanner vies lijkt te worden en daardoor minder goed lijkt te scannen na een tijdje. Vind ik verder niet verbazingwekkend als het ding in de regen aan de straat hangt.

• Polyphemus
Senaxx schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 01:43:
[...]

Lijkt wel hetzelfde probleem als ik had. Je zou nog kunnen kijken hoeveel watt die trekt in de unifi app, dit zou rond de 2W moeten zijn. Als dat zo is dan mag die voor een RMA.
Ik zie wel de POE LED op mijn switch gaan branden, maar de UniFi app ziet niks aangesloten.

• Beer070
Polyphemus schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:32:
[...]

Ik zie wel de POE LED op mijn switch gaan branden, maar de UniFi app ziet niks aangesloten.
Als je end to end de kabel hebt vervangen door iets met vaste stekkers en hij doet dit nog steeds dan zou ik het RMA waardig verklaren

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:19
De vorst? Maar zouden ze wel tegen moeten kunnen. Rubberen stop achterop correct?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Polyphemus
Kees_frl schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:10:
De vorst? Maar zouden ze wel tegen moeten kunnen. Rubberen stop achterop correct?
Jep. Maar op een andere PoE-switch doet ie het ook niet meer. Ik heb RMA aangevraagd, ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:30

Ersus

Zuid-Limburg

Polyphemus schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:07:
[...]

Dat is nogal een vertraging....

Ben aan het onderzoeken of G4 doorbell vervangen loont of niet.
Het gaat ook wel om de wens van wifi naar een bedrade variant te wisselen maar met zo'n vertraging hm..

En dan nu al defect lijkt me niet te best of gewoon pech..

214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

• Senaxx
  • Nu online
Polyphemus schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 18:13:
[...]

Jep. Maar op een andere PoE-switch doet ie het ook niet meer. Ik heb RMA aangevraagd, ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Ik heb de 6e van deze maand een RMA aangevraagd. Deze was de 7e geaccepteerd en de 8e verzonden. Deze zou met FedEx eigenlijk afgelopen vrijdag de 9e bezorgd worden, maar door het winterse weer hebben ze dat uitgesteld tot aankomende maandag de 11e. Maar daar kan Ubiquiti weinig aan doen, dus met een beetje geluk 3 dagen.

• Polyphemus
Senaxx schreef op zondag 11 januari 2026 @ 01:36:
[...]

Ik heb de 6e van deze maand een RMA aangevraagd. Deze was de 7e geaccepteerd en de 8e verzonden. Deze zou met FedEx eigenlijk afgelopen vrijdag de 9e bezorgd worden, maar door het winterse weer hebben ze dat uitgesteld tot aankomende maandag de 11e. Maar daar kan Ubiquiti weinig aan doen, dus met een beetje geluk 3 dagen.
Dan heb ik hopelijk pech dat het in het weekend gebeurt, want sinds vrijdag staat ie op ‘Pending Approval’. We wachten ongeduldig af :)

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:46
Polyphemus schreef op zondag 11 januari 2026 @ 08:13:
[...]

Dan heb ik hopelijk pech dat het in het weekend gebeurt, want sinds vrijdag staat ie op ‘Pending Approval’. We wachten ongeduldig af :)
Pending approval wil eigenlijk zeggen dat er nog helemaal niet naar gekeken is. Hier ook afgelopen week een G6 turret camera RMA gestuurd. Aangegeven dat ik vond dat deze te snel kapot was en of ze al niet vast een nieuwe camera konden opsturen dat ik hem gelijk kon omwisselen. Dat was mogelijk dus de dag erna gelijk een nieuwe ontvangen, omgewisseld met de kapotte en de kapotte terug gestuurd. Perfect geregeld en super snel.
Ik had hem dinsdag avond laat aangemeld. Woensdag werd het goedgekeurd, zelfde dag een nieuwe verstuurd(ookal was deze out of stock, de support gaf aan dat ze extra voorraad voor RMA aanhouden), donderdag was er een nieuwe aangekomen en donderdag avond de kapotte terug gestuurd. Uiteindelijk ongeveer 1.5 dag zonder een werkende camera gezetten.

Perfect geregeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vaez op 11-01-2026 14:10 ]

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-01 19:46

Bruzski

watte ??

Polyphemus schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:26:
[...]

Het community forum van Ubiquiti staat er helaas vol mee.
Optie "rondhangen" uitgezet werkt voor mij op mijn G6 Entry, smart detecties en alerts werken nu als een malle, zoals kennelijk bekend conflicteert deze optie met de smart detecties :F

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• Bruzski
  • Laatst online: 21-01 19:46

Bruzski

watte ??

Senaxx schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 01:43:
[...]

Mijn G6 Entry deurbell trekt ongeveer 5.90w PoE++ ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieq1lTwCpqDjJ-QFq7fm7Uc2LjI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wtTTYl34bAulKbsTtawTR3Os.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3nV3v-pu6ESgUTHYOYFDG9h3u4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OF3o1j6BeJ3JsEvdI9pbH9Nx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Bruzski op 11-01-2026 17:58 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• Phusebox
Edit: het is gelukt om de G6 Entry de garage te laten openen dmv touchpass in combinatie met een Homey die de garage aanstuurt. Dit is tijdelijk tot ik kabels heb lopen van de doorhub mini naar de garage.

Het lijkt erop dat bepaalde settings best lang duren voordat ze worden opgeslagen, in ieder geval niet instant.

[ Voor 150% gewijzigd door Phusebox op 12-01-2026 09:08 ]

• Senaxx
  • Nu online
Bruzski schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:48:
[...]

Mijn G6 Entry deurbell trekt ongeveer 5.90w PoE++ ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is bij een werkende G6 Entry ja :+ Die van ons leken allebei dood, en eige teken van leven was nog de 2W die via de PoE ging.

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:15
Korte vraag.. Ben in voor de G6 Entry, maar ik lees hier dat iedereen hem aangesloten heeft op een PoE++ maar ik heb een Lite 16 PoE.. is dat ook voldoende? Heeft iemand hem ook daarop aangesloten of is een losse POE++ nodig, want dan moet ik dat ook nog regelen namelijk.

- The Neo and Only -

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:00
NeoFoX schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:08:
Korte vraag.. Ben in voor de G6 Entry, maar ik lees hier dat iedereen hem aangesloten heeft op een PoE++ maar ik heb een Lite 16 PoE.. is dat ook voldoende? Heeft iemand hem ook daarop aangesloten of is een losse POE++ nodig, want dan moet ik dat ook nog regelen namelijk.
Volgens de specs van UI zelf;

Max. Power Consumption
16W
Supported Voltage Range
42—57V DC
Power Method
PoE+

Dus moet minimaal PoE+ zijn.... PoE is dus niet voldoende... die gaat maar tot max 15W

[ Voor 8% gewijzigd door Niekniek89 op 12-01-2026 11:18 ]

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:38
Ik herken niks van de problemen die worden gemeld met de G6 Entry, ben er super enthousiast over. Toch gaat deze (nagenoeg nieuwe) in de verkoop als de G6 Entry Pro binnen komt. Iets met gadgetfreak en een dochter die "Micky bij de voordeur" mist.. Gekoppeld aan een access hub mini welke met poe+ gevoed wordt en vanuit daar de deurbel met poe+ gevoed wordt en dat werkt allemaal helemaal perfect.

• Phusebox
mijansen1987 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:28:
Ik herken niks van de problemen die worden gemeld met de G6 Entry, ben er super enthousiast over. Toch gaat deze (nagenoeg nieuwe) in de verkoop als de G6 Entry Pro binnen komt. Iets met gadgetfreak en een dochter die "Micky bij de voordeur" mist.. Gekoppeld aan een access hub mini welke met poe+ gevoed wordt en vanuit daar de deurbel met poe+ gevoed wordt en dat werkt allemaal helemaal perfect.
Ik vind zelf, al eerder genoemd, die dome om de lens wel een nadeel. Zie rare lichtstrepen van een andere IR camera die blijkbaar deels op de deurbel schijnt en met regen is de camera onbruikbaar.

• NeoFoX
  • Laatst online: 14:15
Niekniek89 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Volgens de specs van UI zelf;

Max. Power Consumption
16W
Supported Voltage Range
42—57V DC
Power Method
PoE+

Dus moet minimaal PoE+ zijn.... PoE is dus niet voldoende... die gaat maar tot max 15W
Damn.. ik zie het, als ik die er op aan wil sluiten moet ik een AP ontsluiten ik ga dan over de max output heen... Wordt (weer) een dure upgrade naar een Pro Max 16 PoE (is instap model van de volgende...).

- The Neo and Only -

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 13:07

WoBBeL

*zwaai*

Of een losse injector :)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:35
Precies. Ik gebruik deze met succes voor de Lite. Voor de Entry zou je deze moeten hebben.

Op deze manier kan je de upgrade van je switch even uitstellen. :+

• Senaxx
  • Nu online
Mawlana schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:07:
[...]

Precies. Ik gebruik deze met succes voor de Lite. Voor de Entry zou je deze moeten hebben.

Nooit een kans voor een upgrade uitstellen :+ Ik had ook te weinig PoE+ poorten en heb daarom nu ook maar een Pro Max 24 PoE aangeschaft :+

• Niekniek89
NeoFoX schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:44:
[...]

Damn.. ik zie het, als ik die er op aan wil sluiten moet ik een AP ontsluiten ik ga dan over de max output heen... Wordt (weer) een dure upgrade naar een Pro Max 16 PoE (is instap model van de volgende...).
Gebruik ook een losse injector van UI zelf, maar dan voor de doorbell lite :)

[ Voor 4% gewijzigd door Niekniek89 op 12-01-2026 12:21 ]

• Phusebox
[...]

Let wel als je een access hub wil gebruiken je PoE++ nodig. hebt.

• JanHenk
  • Niet online
blue eyes schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:57:
Ik ben een "beetje dom geweest" .

Geen idee hoe, maar hoe dan ook, het pinnetje op de mount plate is kapot.
Hierdoor kan ik mijn G4 pro deurbel niet meer vastzetten.... Zie foto, "grijzig stukje" boven in, afgeknapt :(

Ik kan nergens een nieuwe mountplate vinden??
Zal aan mijn zoek kwaliteiten liggen.

Weet iemand anders dit wel te vinden?

Let wel, het gaat om de aluminum mountplate, niet de plastic om de "hoek" aan te passen.

p.s. Uiteraard ook een email naar Ubiquity verstuurd.

Dank!

[Afbeelding]
Hier hetzelfde, mogelijk met het koude weer te maken..

Mijn G4 Pro had opeens geen verbinding meer, na 1,5 jaar prima te hebben gewerkt. Ik had spanning eraf moeten halen, maar in plaats daarvan zou ik de deurbel demonteren en de resetknop gebruiken. Toen brak zomaar ineens precies het puntje zoals bij jou af. Weet niet of het toeval is, bij jou ook in de laatste dagen van december dus ik gok eveneens kou.

Inmiddels een ticket ingediend. Ben benieuwd of ik nog zo'n plaat kan krijgen. Beetje zonde van het hele apparaat anders, waar verder niets mis mee is.

Overigens ook wel vervelend dat er geen knop op de meegeleverde beltrafo zit om de spanning eraf te halen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 13:54
Ik crosspost even, ik had het onderstaande bericht in het Protect-topic geplaatst maar dat hoort natuurlijk beter hier:
Ik lijk iets vreemds te hebben met de G6 Entry: praten vanuit de app naar de bel lijkt niet te lukken. Mijn stem komt gewoon niet uit de deurbel. Dubbel vreemd: mijn stem komt wel uit mijn telefoon als ik erin praat. Alsof de audio simpelweg het verkeerde device kiest om uit te komen :+

Werkt dat bij de medebezitters hier wel?

• Phusebox
BobB schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:49:
Ik crosspost even, ik had het onderstaande bericht in het Protect-topic geplaatst maar dat hoort natuurlijk beter hier:

[...]
Werkt bij mij gewoon zoals je verwacht.

• Phusebox
Bij mij is de package camera al kapot volgens mij van de G6 entry... blijkbaar niet echt een top product en duidelijk waarom ze de Pro nog niet releasen.

• Polyphemus
Phusebox schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:07:
Bij mij is de package camera al kapot volgens mij can de G6 entry... blijkbaar niet echt een top product en duidelijk waarom ze de Pro nog niet releasen.
Bij mij is de RMA op gang gekomen voor de G6 Entry. Geclassificeerd als 'dead on arrival, power failure" op basis wat ik ze gemeld heb. Ik krijg een nieuwe, en heb zelfs twee verzendlabels voor één retour :P

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:31
[...]

Ik heb die eerste voor de Entry en dat werkt prima. Ik zat al te kijken welke switch ik dan zou moeten hebben, want ik wil eigenlijk geen nieuwe 1Gb netwerkapparatuur meer kopen.

Maar potverdrie, een fatsoenlijke switch met 24 2,5Gb poortjes en PoE kost rond de 900 euro. Terwijl mijn huidige netwerkapparatuur nog prima voldoet. Dus ik heb ook een losse injector tweedehands gekocht voor de deurbel. PoE heeft echt wel voordelen, maar is vooral een slinkse manier om een powersupply te verkopen als netwerkapparaat.

• Timmetjuh
  • Laatst online: 13:47
loyske schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:24:
Na de update naar Protect 6.2, lijkt het alsof mijn alerts niet meer goed werken en detecties van de G4 Pro POE niet goed meer werken! Of is het de sneeuw!?

Meer mensen die dit hebben?
Blijft hier ook een probleem. Heb je er een AI Port tussen hangen toevallig? Bij mij werkt het weer als ik de AI port kort van de stroom haal. Heel snel daarna werken mijn alerts dan weer wel. Een reboot vanuit de console werkt dan weer niet. Helaas stoppen de alerts dan na een paar dagen weer en moet de AI port weer even van de stroom af.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:19
@Timmetjuh Nee geen AI port in gebruik hier. Hoop snel op een update die het fixt!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08

Vliegvlug

Flight Simple

loyske schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:24:
Na de update naar Protect 6.2, lijkt het alsof mijn alerts niet meer goed werken en detecties van de G4 Pro POE niet goed meer werken! Of is het de sneeuw!?

Meer mensen die dit hebben?
&
Niekniek89 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:32:
[...]

Protect 6.2 heeft wel wat meer issues, o.a. welke jij aangeeft.
Bij mij worden er hele lange opnames gemaakt, terwijl er geen beweging is.
Of er wordt een opname getoond, zonder thumbnail.
Heel veel gebruikers klagen over de release van 6.2....
Zie:

https://community.ui.com/...61-4cc8-bf6c-4daf62854a21
Goed dat ik dit lees, blijf ik voorlopig nog maar even hangen op Protect 4.0.33 dan, geen issue’s mee! :P

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:40
Ik heb even een vraag over de veiligheid met een deurbel over PoE. Dit betekent namelijk dat je een UTP-kabel uit je huis hebt hangen, waarmee een voorbijganger met verkeerde bedoelingen zo je netwerk op kan. Mis ik iets of is het zo onveilig als het hier lijkt?

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
RomeoOscarBravo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:25:
Ik heb even een vraag over de veiligheid met een deurbel over PoE. Dit betekent namelijk dat je een UTP-kabel uit je huis hebt hangen, waarmee een voorbijganger met verkeerde bedoelingen zo je netwerk op kan. Mis ik iets of is het zo onveilig als het hier lijkt?
Moeten ze eerst je deurbel demonteren. Dat is natuurlijk niet heel erg lastig. Maar is het niet mogelijk dat je een MAC-filter op de UTP-poort plaatst, zodat alleen de deurbel zou werken?
Daarnaast... hoe groot is de kans dat een voorbijganger met verkeerde bedoelingen je deurbel eraf trekt om dit te doen? In mijn opinie vrij ver gezocht. (Daarnaast in mijn wijk wordt zo iemand direct gespot door de grijze dakduiven die achter de geraniums zitten, en dan is de politie snel gebeld)

Mijn reviews al gezien?

• Niekniek89
PeacekeeperNL schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:38:
[...]

Moeten ze eerst je deurbel demonteren. Dat is natuurlijk niet heel erg lastig. Maar is het niet mogelijk dat je een MAC-filter op de UTP-poort plaatst, zodat alleen de deurbel zou werken?
Daarnaast... hoe groot is de kans dat een voorbijganger met verkeerde bedoelingen je deurbel eraf trekt om dit te doen? In mijn opinie vrij ver gezocht. (Daarnaast in mijn wijk wordt zo iemand direct gespot door de grijze dakduiven die achter de geraniums zitten, en dan is de politie snel gebeld)
Zat ik net naar te kijken, en moet idd mogelijk zijn op basis van MAC:

https://help.ui.com/hc/en...9-MAC-Address-Restricting

Je kan hiervoor een "Ethernet Port Profile" aanmaken, MAC en VLAN opgeven, en uiteindelijk toepassen op de poort waar de deurbel op zit.
Volgens mij werkt dat zo als ik 'm goed lees...

Maar dat lijkt hier iig niet te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Niekniek89 op 14-01-2026 10:56 ]

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:40
PeacekeeperNL schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:38:
[...]
Maar is het niet mogelijk dat je een MAC-filter op de UTP-poort plaatst, zodat alleen de deurbel zou werken?
MAC adres lijkt me te spoofen. Vooral als het MAC-adres van de deurbel op het apparaatje staat. Het lijkt me handig als het te registreren is op een serienummer van de deurbel of iets dergelijks.

Ik weet dat het een tikkie ver gezocht is, maar ik was gewoon benieuwd.

[ Voor 30% gewijzigd door RomeoOscarBravo op 14-01-2026 10:53 ]

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:27
RomeoOscarBravo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:25:
Daarom heb ik mijn deurbel en camera's in een apart vlan gezet.

• Mawlana
ASS-Ware schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:54:
[...]

Daarom heb ik mijn deurbel en camera's in een apart vlan gezet.
Precies. Zonder MAC filter op de switch-poort + aparte vlan zou ik waarschijnlijk minder goed slapen. :)

• Niekniek89
Mijn flex mini (waarop hij zit icm een PoE adapter) support geen MAC filter.
Iemand een tip om hem toch wat "meer" te beveiligen?
Hij hangt nu in een IoT VLAN, wellicht is het beter om een CCTV VLAN aan te maken.

En de rest afvangen d.m.v. firewall rules?

• Polyphemus
De G6 Entry heeft ook tamper protection. Was ik even vergeten uit te zetten toen ik hem demonteerde :P. Best wel luid alarm geeft ie dan.

[ Voor 74% gewijzigd door Polyphemus op 14-01-2026 11:47 . Reden: verwijderd wat al gezegd was ]

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 13:54
Phusebox schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:07:
Bij mij is de package camera al kapot volgens mij van de G6 entry... blijkbaar niet echt een top product en duidelijk waarom ze de Pro nog niet releasen.
Sowieso best veel klachten op Reddit over allerlei zaken. Overleden bellen, gekke bugs. Ik postte hierboven over de 2-way-audio. Heb ik ook langs zien komen en ben dus (gelukkig) niet de enige.

Wanneer er aangebeld wordt dan kan ik in dat scherm niet met de beller praten. Knop staat er wel, geluid komt er gewoon niet uit. Bij de playback van de beelden van de bel staat vreemd genoeg ook een microfoonoptie en die werkt wel 2-way 8)7

• Niekniek89
BobB schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:19:
[...]

Sowieso best veel klachten op Reddit over allerlei zaken. Overleden bellen, gekke bugs. Ik postte hierboven over de 2-way-audio. Heb ik ook langs zien komen en ben dus (gelukkig) niet de enige.

Wanner er aangebeld wordt dan kan ik in dat scherm niet met de beller praten. Knop staat er wel, geluid komt er gewoon niet uit. Bij de playback van de beelden van de bel staat vreemd genoeg ook een microfoonoptie en die werkt wel 2-way 8)7
Zie dat er een fix is voor de 2-way audio in UniFi Protect Cameras 5.1.224.

https://community.ui.com/...4c-4c94-8931-e29503be9147

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:00
Gezien men vaker over negatieve ervaringen schrijft, hier een positieve noot over mijn ervaring met de G6 Enrty:

- Uitstekend beeld (zowel overdag als in de avond/nacht)
- Stabiele verbinding (geen uitval)
- Snelle verbinding (vrijwel instant een notificatie bij aanbellen)
- Goed geluid
- Prima events / opnames bij beweging

• Polyphemus
Vandaag via de RMA een nieuwe G6 Entry gekregen; eens kijken hoe lang deze het volhoudt ;)

• Phusebox
Kom er ook nu pas achter dat de G6 Entry geen QR codes kan lezen. De Pro wel... beetje domme softwarematige beperking.

En zoiets moet dan ook in de software zitten vind ik. Ik maak een qr code aan, kies welk entry punt, en dan kan de software zeggen "sorry, je hebt geen qr capable access reader voor dat punt gekoppeld".

Nee, stel je voor je bent gebruiksvriendelijk. :'(

[ Voor 55% gewijzigd door Phusebox op 14-01-2026 17:40 ]

• Ororo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-01 08:48
Ik wil voor een nieuwbouw een Doorbell Lite en een Intercom viewer installeren.
Gaat dit?
Of moet ik dan de G6 Entry nemen?
De deur moet niet vanop afstand opengaan, dus de door hub mini heb ik niet nodig.

Dit wordt de setup die ik in gedachten heb:
1 x Instant NVR
3 x g6 Bullet
1 x Doorbell Lite of G6 Entry (als dat niet gaat de intercom)
1 x Intercom Viewer

Alles rechtstreeks aangesloten op Instant NVR (of heb ik sowieso een cloud gateway ook nodig?)

Ik heb geprobeerd wat info te vinden, maar heel unclear.

• Weirdo300
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 20:07
Heeft iemand al een G6 Entry Pro kunnen kopen? Ik zit er al een paar maanden naar uit te kijken, maar verbaas me erover dat het niet gelukt is deze in Nederland in Q4 2025 te kunnen kopen?

• FredvZ
  • Laatst online: 20-01 19:38
Is gewoon te bestellen op de website van Ubiquiti: https://eu.store.ui.com/e...try/products/uvc-g6-entry

Spel en typfouten voorbehouden

• FredvZ
Ororo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:48:
Ik wil voor een nieuwbouw een Doorbell Lite en een Intercom viewer installeren.
Gaat dit?
Of moet ik dan de G6 Entry nemen?
Je hebt de G6 Entry nodig https://eu.store.ui.com/e...oducts/ua-intercom-viewer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNSEctGjny-eb1Mq41SgjFO4tYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nQ2zxP8KpA6DJEfl3gSdMUYS.png?f=fotoalbum_large

• Ororo
Dus op een UNVR INSTANT kan ik dan alles aansluiten wat ik nodig heb?
1 x G6 Entry
1 x Intercom
3 x g6 bullet

• FredvZ
Ororo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:59:
Dus op een UNVR INSTANT kan ik dan alles aansluiten wat ik nodig heb?
1 x G6 Entry
1 x Intercom
3 x g6 bullet
Daar is Ubiquiti dan weer minder duidelijk in. Volgens de FAQ in hun shop ondersteunt de UNVR alles uit de Access range.
Ik heb het echter nog niet ergens gezien.

• Ororo
FredvZ schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:06:
[...]

Daar is Ubiquiti dan weer minder duidelijk in. Volgens de FAQ in hun shop ondersteunt de UNVR alles uit de Access range.
Ik heb het echter nog niet ergens gezien.
Ik laat het weten :)
Worst case scenario koop ik wel zo een cloud gateway oid dat het wel ondersteunt.

• Phusebox
Weirdo300 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:48:
Heeft iemand al een G6 Entry Pro kunnen kopen? Ik zit er al een paar maanden naar uit te kijken, maar verbaas me erover dat het niet gelukt is deze in Nederland in Q4 2025 te kunnen kopen?
Hij is nog niet gereleased... Jan 2026 verwacht staat er.

• Phusebox
Dat is niet de Pro ;)

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:53

DON PAPA

Tweaker-fan

Vraagje, als je via de unifi eu store koopt, komen er dan nog extra douane kosten bij omdat het uit Zwitserland komt?

• Senaxx
  • Nu online
DON PAPA schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:18:
Vraagje, als je via de unifi eu store koopt, komen er dan nog extra douane kosten bij omdat het uit Zwitserland komt?
Mijn G6 Entry kwam niet uit Zwitserland maar Tjechie, Pilsen. (PLZEN, CZ)

[ Voor 17% gewijzigd door Senaxx op 15-01-2026 09:25 ]

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:44
Nee, al meerdere keren besteld. Nog nooit extra kosten gehad, komt gewoon uit de EU

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Motion2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:43:
[...]
Nee, al meerdere keren besteld. Nog nooit extra kosten gehad, komt gewoon uit de EU
Zwitserland ligt wel in Europa maar is geen lid van de EU, dus kunnen er wel invoerrechten gerekend worden. Maar aan jullie antwoorden te lezen, zal Unifi dat wel geregeld hebben met de vervoerder

Edite: posting iets aangepast door de opmerking van Ass-ware 😉

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 15-01-2026 11:04 ]

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:27
DON PAPA schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:56:
[...]

Zwitserland ligt wel in de eu maar is geen lid van de eu
Zwitserland ligt niet in de EU, maar in Europa, klein detail.

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-01 20:09
Zwitserland? Dingen die ik daar besteld heb komen allemaal uit Eindhoven en op factuur staat ook gewoon Eindhoven?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.3)

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

nujtrug schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:24:
[...]
Zwitserland? Dingen die ik daar besteld heb komen allemaal uit Eindhoven en op factuur staat ook gewoon Eindhoven?
Ow oke, ik dacht dat omdat als ik iets wil bestellen de instellingen standaard op Zwitserland staan in de webshop, dus ik dacht automatisch dat het daar vandaan verstuurd zou worden, maar dat heb ik dus blijkbaar helemaal fout gedacht :$

• Phusebox
DON PAPA schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:11:
[...]

Ow oke, ik dacht dat omdat als ik iets wil bestellen de instellingen standaard op Zwitserland staan in de webshop, dus ik dacht automatisch dat het daar vandaan verstuurd zou worden, maar dat heb ik dus blijkbaar helemaal fout gedacht :$
Bij mij kwam alles ook uit Nederland. Bij mij stond de store standaard op Oostenrijk. Geen idee hoe dat kan.

• FredvZ
Mijn laatste bestelling vorig jaar kwam uit Eindhoven.

Nieuwe versie Unifi Protect fixed in ieder geval een aantal Alarm en trigger bugs.
Ik heb hem net geïnstalleerd en deurbel ging tot nu toe met chime weer netjes over.

• Mario
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15:25
Heeft iemand de Doorbell Lite PoE + Chime PoE setup als deurbel toevallig? Zou graag willen weten hoe snel dat reageert op je telefoon, zie er bijna niets over online omdat de Doorbell Lite nog niet zo lang uit is.

• Mawlana
Dat zou nagenoeg instant moeten zijn denk ik. Middels de webhook ontvang ik een melding via ntfy, en dat duurt minder dan 1s. De deurbel gaat ondertussen ook gewoon af (shelly).

• Mario
Mawlana schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:20:
Dat zou nagenoeg instant moeten zijn denk ik. Middels de webhook ontvang ik een melding via ntfy, en dat duurt minder dan 1s. De deurbel gaat ondertussen ook gewoon af (shelly).
Als de post voor mij bedoeld was dan zou ik in mijn setup geen Shelly(weet niet wat dat is) gebruiken met ntfy, ik zou alleen de deurbel en chime installeren. Als iemand daar ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag.

• Niekniek89
Ik gebruik de Doorbell lite met Sonos speakers als gong (via Home Assistant) en is ook zo goed als direct…
Meerdere malen getest, zodra ik de knop indruk, hoor ik eigenlijk direct de Sonos speaker al gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Niekniek89 op 17-01-2026 11:38 ]

• Mawlana
Mario schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:37:
[...]

Als de post voor mij bedoeld was dan zou ik in mijn setup geen Shelly(weet niet wat dat is) gebruiken met ntfy, ik zou alleen de deurbel en chime installeren. Als iemand daar ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag.
Wat ik bedoel te zeggen, als het bij mij met 3rd-party chime (shelly+gong) via een omweg al zo snel gaat, dan zou het met de Unifi Chime nog sneller moeten gaan omdat het een native integration is.

• Mario
Mawlana schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:58:
[...]

Wat ik bedoel te zeggen, als het bij mij met 3rd-party chime (shelly+gong) via een omweg al zo snel gaat, dan zou het met de Unifi Chime nog sneller moeten gaan omdat het een native integration is.
Het lastige daarin is dat ik juist vrij veel mensen zie klagen over de chime. 5 to 6 seconde vertraging als het niet meer is. Ik wilde daarom even checken of mensen dat specifiek met de PoE variant hadden hier.

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Niekniek89 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:37:
Ik gebruik de Doorbell lite met Sonos speakers als gong (via Home Assistant) en is ook zo goed als direct…
Meerdere malen getest, zodra ik de knop indruk, hoor ik eigenlijk direct de Sonos speaker al gaan.
In mijn geval zelfs sneller dan de gong ;) (ivm Homey). Werkt voortreffelijk, en geen extra gong meer nodig in huis.

Mijn reviews al gezien?

• Senaxx
  • Nu online
Niekniek89 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:37:
Ik heb nu Unifi Protect via Scrypted in Google Home hangen en daar gaat naast de Unifi chime nu ook netjes de aankonding prima via de Nest speakers. Alleen beeld via de Google Home app gaat nog heel wisselend (vaker niet dan wel), kan er nog niet achter komen waarom die vaak niet werkt. In de scrypted log blijft die dan hangen.

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-01 20:09
Mario schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:09:
Heeft iemand de Doorbell Lite PoE + Chime PoE setup als deurbel toevallig? Zou graag willen weten hoe snel dat reageert op je telefoon, zie er bijna niets over online omdat de Doorbell Lite nog niet zo lang uit is.
Hier een Lite en zowel PoE als WiFi Chime in gebruik. Heb de indruk dat ik na een druk op de deurbel meteen melding krijg op telefoon en dat de Chime’s ook meteen afgaan.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.3)

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik merk dat als iemand op de deurbel drukt (G4 Pro POE in dit geval), het geluid buiten wat de “aanbeller” hoort ongeveer 1 a 2 sec sneller is dan de POE chime. Valt dit nog te syncen?

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
Mawlana schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:20:
Heb je toevallig ergens een workaround hoe de shelly te integreten / in te stellen etc?
Ik wil nl. de G6 Entry bestellen, maar hik tegen het feit aan dat ik de normale standaard gong (de bel) ook wil laten afgaan.

• Mawlana
Yihaaa schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:31:
[...]

Heb je toevallig ergens een workaround hoe de shelly te integreten / in te stellen etc?
Ik wil nl. de G6 Entry bestellen, maar hik tegen het feit aan dat ik de normale standaard gong (de bel) ook wil laten afgaan.
Heb je thuis al iets van Homeassistant en/of mqtt draaien? Dan kan ik even meedenken.

Los daarvan kan je de shelly ook triggeren via een http request (middels een webhook in Protect). Als je zoekt op mijn posts, dan kan je het shelly-script dat ik gebruik wel terugvinden - het script dat getriggerd moet worden.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
Mawlana schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:46:
[...]

Heb je thuis al iets van Homeassistant en/of mqtt draaien? Dan kan ik even meedenken.

Los daarvan kan je de shelly ook triggeren via een http request (middels een webhook in Protect). Als je zoekt op mijn posts, dan kan je het shelly-script dat ik gebruik wel terugvinden - het script dat getriggerd moet worden.
Ik heb HomeAssistant draaien :)
Alvast bedankt.

• Mawlana
Yihaaa schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:15:
[...]

Ik heb HomeAssistant draaien :)
Alvast bedankt.
Als je de Protect integration en shelly toevoegt aan Homeassistant, dan kan je de shelly makkelijk triggeren. De deurbel heeft namelijk een boolean sensor.

• Polyphemus
Ik heb de mijne via deze video aan de praat gekregen met een Shelly:

YouTube: UniFi PoE Doorbell + Mechanical Chime (No Home Assistant)

• Mawlana
Webhook is inderdaad eenvoudig. Zorg er wel voor dat je shelly een vast ip-adres heeft. :+

• rukke
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:39
De recente update van de G6-Entry heeft hier wel serieus positief effect gehad. Gezichtsherkenning werkt nu snel en werkt zoals ik het zou verwachten. Spijtig dat ze producten lanceren met nog grote kinderziektes in, maar wel mooi dat ze vrij snel daar ook iets aan (kunnen) doen via soft- en firmware updates!

• JanHenk
  • Niet online
JanHenk schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:22:
[...]
Toen brak zomaar ineens precies het puntje zoals bij jou af. Weet niet of het toeval is, bij jou ook in de laatste dagen van december dus ik gok eveneens kou.

Inmiddels een ticket ingediend. Ben benieuwd of ik nog zo'n plaat kan krijgen. Beetje zonde van het hele apparaat anders, waar verder niets mis mee is.
Even een self-quote voor de dossiervorming.

Na het ticket kreeg ik een dag later een verzendbevestiging van DHL. Ze hebben blijkbaar spareparts van de mount liggen, want ik kreeg een volledige set om de G4 Pro op te hangen. Inclusief wig, nieuw schroefje, etc. Perfect afgehandeld en hij hangt en werkt inmiddels weer :) En dat kosteloos.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• mijansen1987
Meer mensen die zich afvragen waarom de G6 Pro nog steeds niet op de markt is?

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
mijansen1987 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:51:
Meer mensen die zich afvragen waarom de G6 Pro nog steeds niet op de markt is?
Bedoel je deze?

• PeacekeeperNL
  • Niet online

Mijn reviews al gezien?

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Staat daar ook hoor, alleen levertijd onbekend ;)

• mijansen1987
Ja ik bedoel de entry pro haha..
Op Unifi site staat Januari 2026

• PeacekeeperNL
  • Niet online
anpat schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:27:
[...]

Staat daar ook hoor, alleen levertijd onbekend ;)
Klopt, maar je heb gelinkt naar een zoekpagina met "G6 Pro", maar de G6 Pro omvat nogal wat verschillende modellen ;) Ik link naar een specifiek product.

@mijansen1987, gelukkig heeft Ubiquiti dan nog minstens een week ;) 8)7

Mijn reviews al gezien?

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste