Ik heb dus een meterkast met daarin van alles en nog wat (inclusief de groepenkast) op de wand (houten plaat), zoals bij iedereen (?).
Op de houten plaat: groepenkast, meters en overige apparatuur.
Voor de houten plaat, naar boven: meerdere PVC-buizen voor elektra en telecom (elke woonlaag en kamer).
Achter de houten plaat, naar beneden: twee PVC-buizen die naar de voordeur gaan, één (rechts) voor buitenverlichting en één (links) voor deurbel. Deze twee buizen zijn niet zichtbaar omdat ze net onder de houten plaat verdwijnen (zie foto 2); je kunt er dus niet eenvoudig in trekken vanaf de voorkant. Of je moet een soort van katrol in je meterkast plaatsen.
Los daarvan, de VD-draden die naar de buitenverlichting gaan staan behoorlijk in de weg. Omdat ik de buizen ook niet kan zien (zonder met m'n telefoon een foto/video te maken) is het best lastig.

Zie foto 1.
Ik heb dus eerst de belkabel in de meterkast vastgemaakt aan de trekveer (20m). Deze langzaam getrokken vanaf de voordeur totdat ik de trekveer in de buis kon duwen (wat een gedoe). Daarna de hele trekveer naar buiten getrokken, want de up-kabel moest ook van binnen naar buiten (want geen katrol). De utp-kabel heb ik op dezelfde manier als de trekveer naar buiten getrokken (maar nu kon ik aan de trekveer trekken in plaats van de oude belkabel).
Duidelijker dan dit lukt me niet.
---
De beeldverhouding van de Lite is wel even wennen. Ook de kijkhoek is beduidend anders (vergeleken met de G4). Alles beter dan een deurbel die bij koud weer kuren vertoont...
[
Voor 13% gewijzigd door
Mawlana op 04-12-2025 09:17
]