• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Het gaat om een wifivideodeurbel die UniFi Protect G4 heet. De deurbel heeft een ingebouwde display, waarmee gebruikers kunnen communiceren met bezoekers en andersom. De camera heeft een passieve infraroodbewegingssensor, en nachtvisie voor opnames in het donker. De camera heeft een sensor van vijf megapixel en de beelden van de deurbel kunnen in een hd-resolutie van 1600x1200 pixels op 30fps worden bekeken. De deurbel werkt met dualband 802.11ac-wifi.

Ubiquiti zegt dat de deurbel samenwerkt met andere apparaten binnen de UniFi Protect-serie. Dat zijn onder andere bewakingscamera's. De bel ondersteunt geen PoE. De camera kost 192,39 euro en er wordt een beltransformator meegeleverd.

Terug naar Inhoudsopgave

Resolutie1600x1200 (2MP) HD stream with night vision
Wifi802.11a, 802.11ac (Wi-Fi 5), 802.11b, 802.11g, 802.11n (Wi-Fi 4)
SerieUnifi Protect
POENee
AccessoiresBeltransformator (EU versie)
Afmetingen25,8 x 46,8 x 118,3 mm

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een gerust een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.002-03-2021Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 152% gewijzigd door rens-br op 02-03-2021 10:06]

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-03 20:30
Oke, gezien er nu ook veel vragen gesteld worden over bel trafo's:

De Legrand modulaire beltrafo 12-24V 25VA voldoet aan de eisen om de deurbel te laten werken op mijn bestaande gong.

Ik vraag me af, ik kan dit ding toch gewoon zo ophangen ergens in de meterkast of is zo'n mini verdeler kastje

daarvoor echt noodzakelijk (veiliger?)

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 16:42
Ben ik de enige die een netwerkkabel naar de bel gaat trekken en de bel via PoE op de 4 stroom aders aan sluit zonder gong? :9

Work hard & be brave.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58
Firetrooper schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:39:

De Legrand modulaire beltrafo 12-24V 25VA voldoet aan de eisen om de deurbel te laten werken op mijn bestaande gong.

Ik vraag me af, ik kan dit ding toch gewoon zo ophangen ergens in de meterkast of is zo'n mini verdeler kastje [Afbeelding]

Het is gewoon onderdeel van je meterkast dus ja die moet of erbij in je meterkast en als dat niet past gewoon netjes in een uitbreidingsunit.

Ik denk dat je ook zomaar problemen met je verzekering zou kunnen krijgen mocht er ooit wat gebeuren in je kast en ze het niet op de juiste manier aantreffen :P

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:25

Ik vraag me af, ik kan dit ding toch gewoon zo ophangen ergens in de meterkast of is zo'n mini verdeler kastje [Afbeelding]

Ik zit naar eenzelfde soort oplossing te kijken, een Eaton TR-G2/24 transformator in een Eaton mini installatiekast.
En dan met een netsnoer in een stopcontact.
De transformator los ophangen zonder kastje of afscherming lijkt mij niet veilig omdat de contacten dan bloot liggen.

Wat ik mij wel afvraag is: de transformator heeft geen aarde aansluiting. Dan zou ik in het kastje er nog een aardlekschakelaar voor moeten plaatsen?

• Jaguar645
deCube schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:48:
Ben ik de enige die een netwerkkabel naar de bel gaat trekken en de bel via PoE op de 4 stroom aders aan sluit zonder gong? :9
Ik zou het graag willen! Maar mijn meterkast is buitenshuis (oud huis) en mijn netwerkspullen binnen :P dus neuh gewoon op de ouderwetse beldraad manier hier

• Jaguar645
SjigEd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:54:
[...]

Ik zit naar eenzelfde soort oplossing te kijken, een Eaton TR-G2/24 transformator in een Eaton mini installatiekast.
En dan met een netsnoer in een stopcontact.
De transformator los ophangen zonder kastje of afscherming lijkt mij niet veilig omdat de contacten dan bloot liggen.

Wat ik mij wel afvraag is: de transformator heeft geen aarde aansluiting. Dan zou ik in het kastje er nog een aardlekschakelaar voor moeten plaatsen?
Waarom met netsnoer? je hangt hem toch gewoon in de dinrail waar voorheen je beltrafo hing? die 2 aansluitdraden er weer inprikken en je kunt hem gebruiken

• SjigEd
Jaguar645 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:56:
[...]

Waarom met netsnoer? je hangt hem toch gewoon in de dinrail waar voorheen je beltrafo hing? die 2 aansluitdraden er weer inprikken en je kunt hem gebruiken
Mijn meterkast zit propvol. Er hangen al 2 uitbreidingskasten naast voor de zonnepanelen en de laadpaal.
De hoofdkast zelf is al een keer helemaal opnieuw ingericht voor een kookgroep voor een inductieplaat.

De oude beltrafo is 2 eenheden breed, 36mm. Nieuwe trafo's die voldoen aan de eisen van de G4 zijn minimaal 3 eenheden (54mm).

Maar ik denk dat ik dan toch maar eerst voor de Vekto beltrafo ga, al is die 'maar' 15VA.

• Firetrooper
  • Laatst online: 29-03 20:30
ik twijfel, het is natuurlijk ook wel fijn om altijd nog een ouderwetse gong te hebben die altijd werkt. Oplossing via PoE scheelt wel weer aanschaf van een nieuwe trafo.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:46
Dus even voor mijn beeldvorming. Je pakt de voeding van de huidige trafo. Die sluit je aan in een keystone. En die patch je door naar je switch. Thats it.

Verder als er aangebeld wordt, krijg je alleen notificatie op je telefoon?

MENTAL REBOOT

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 16:42
ppeterr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Dus even voor mijn beeldvorming. Je pakt de voeding van de huidige trafo. Die sluit je aan in een keystone. En die patch je door naar je switch. Thats it.

Verder als er aangebeld wordt, krijg je alleen notificatie op je telefoon?
Ik zit al een jaar zonder werkende bel omdat de elektricien zo snugger was de kabel op 1 mm van de muur af te knippen ( 8)7 ) en ik daarna op deze bel heb gewacht.

Wat ik doe is gewoon rechtstreeks een kabel vanaf het patchpaneel naar de bel trekken, de bel aansluiten op de bruine en blauwe aderparen en dan de keystone in het patchpaneel verbinden met een PoE switch.

En inderdaad zonder gong, alleen notificatie op telefoon en later fix ik wel iets via HomeAssistant als het nodig is.

Work hard & be brave.

• ppeterr
Ik heb deze zojuist besteld. Ik zag hem veel voorbijkomen in het unifi topic, en schijnt goed te werken

goedkoop ook, komt wel 7 euro verzend bij.

https://www.vekto.nl/beltrafo-15va

Nu zoek ik eigenlijk nog een goedkope digitale gong. Hoeft niet veel bijzonder te zijn, maar wel een met een "vriendelijk" geluid. Er zit nu een soort zoemer.

[Voor 30% gewijzigd door ppeterr op 26-02-2021 11:59]

MENTAL REBOOT

• SjigEd
ppeterr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:57:
Nu zoek ik eigenlijk nog een goedkope digitale gong. Hoeft niet veel bijzonder te zijn, maar wel een met een "vriendelijk" geluid. Er zit nu een soort zoemer.
Ik heb nu een zoemer (https://livewell.honeywellhome.com/nl/classic/d182/) maar deze is maar 8 volt.
Ben bang dat hij licht gaat geven als ik hem blijf gebruiken.

Ik zoek nu dus een 16 volt zoemer dus als je er eentje tegenkomt?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:57
Beltrafo:
ABB SYSTEEMCOMPONENTEN BELTRAFO 25VA 4 M TS 25/12-24C T.B.V. RING DEURBEL EN NEST HELLO SYSTEMEN

Gong:
Grothe schel trumpf 85db(a) 24VAC wit

• ppeterr
SjigEd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:34:
[...]

Ik heb nu een zoemer (https://livewell.honeywellhome.com/nl/classic/d182/) maar deze is maar 8 volt.
Ben bang dat hij licht gaat geven als ik hem blijf gebruiken.

Ik zoek nu dus een 16 volt zoemer dus als je er eentje tegenkomt?
Geen idee of ik het juist heb, maar deze:

heeft:

Secundaire spanning 1 8V
Secundaire spanning 2 12V
Secundaire spanning 3 24V

dus de 24v gaat naar de G4, dan kan je toch die 8v op de zoemer aansluiten ?

Of werkt dat niet zo?

MENTAL REBOOT

• SjigEd
ppeterr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Of werkt dat niet zo?
Dat zou kunnen maar dan gaat de hele tijd de zoemer af >:)
Ik zit ook al een tijdje naar het aansluitschema te kijken en kastje b staat in serie met de transformator en de G4 bel op 24V.
Parallel aan kastje b komt de buzzer die 24 volt krijgt als iemand aanbelt.

Nu vraag ik me af hoe ik het anders kan aansluiten zodat de G4 wordt gevoed door 24 volt, de zoemer door 8 volt (door dezelfde transformator) en kastje b na een signaal van de deurbel de zoemer af laat gaan.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-03 20:11
[...]

heeft:

Secundaire spanning 1 8V

Of werkt dat niet zo?
Op 24V heeft deze maar 0.625A daar Ubiquiti 0,83A adviseert. Zal vast niet zo nauw zijn, maar toch.

Ik kijk zelf naar de ABB TS24/8-12-24 (EAN 8012542286950) of de ABB TM30/24 (EAN 8012542287650).
Levertijd? Week 13 8)7

U+

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:37
[...]

heeft:

Secundaire spanning 1 8V

Of werkt dat niet zo?
Deze werkt goed bij mij en enkele andere tweakers, zie het andere topic.

• ppeterr
SjigEd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Dat zou kunnen maar dan gaat de hele tijd de zoemer af >:)
Ik zit ook al een tijdje naar het aansluitschema te kijken en kastje b staat in serie met de transformator en de G4 bel op 24V.
Parallel aan kastje b komt de buzzer die 24 volt krijgt als iemand aanbelt.

Nu vraag ik me af hoe ik het anders kan aansluiten zodat de G4 wordt gevoed door 24 volt, de zoemer door 8 volt (door dezelfde transformator) en kastje b na een signaal van de deurbel de zoemer af laat gaan.
Ik snap het niet :P

Die trafo voorziet toch de g4 en de zoemer van stroom ? Dus zal je dan toch beiden er op moeten aansluiten.
Of wordt hij er een soort als tussen gelust.
Beiden op de 24v ?

[Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 26-02-2021 12:59]

MENTAL REBOOT

• SjigEd
ppeterr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:57:
[...]
Of wordt hij er een soort als tussen gelust.
Beiden op de 24v ?
https://dl.ubnt.com/qig/g4-doorbell

Zie plaatje 2.

• ppeterr
Aha, er tussen dus. Dan moet ik dus ook zoeken naar een 24v zoemer. (of is dat tot maximaal 24v)

[Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 26-02-2021 13:13]

MENTAL REBOOT

• SjigEd
Ik denk dat het dan deze maar moet worden: de Grothe Trumpf 24083.
Ik kan alleen nergens vinden hoe deze klinkt.

• ppeterr
SjigEd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:26:
Ik lees her en der dat het een soort "trrrring" is.....

Ik heb liever een digitaal geluidje geloof ik, vraag mij af of daar iets voor te koop is.

MENTAL REBOOT

• Mafia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:57
SjigEd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:26:
Ik heb bovenstaande bel inmiddels aangesloten op mijn G4 bel en hij werkt prima.
Klinkt als het normale bel geluid.

Ook gebruik ik die Vekto transformator en die werkt prima.

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

• VossieNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2022

Vandaag is m'n Legrand beltrafo binnen gekomen; ik heb er ook zo'm 4 unit mini-kastje bijgekocht om geen open kabels in m'n meterkast te hebben (bij mij dit de meterkast in het trapgat naar m'n kelder, dus in een looproute). Begint maart zou de G4 moeten binnen komen, en kan ik alles installeren.

• SjigEd
ppeterr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:53:
[...]
Ik heb liever een digitaal geluidje geloof ik, vraag mij af of daar iets voor te koop is.
Topictitel maar aanpassen naar: 'Welke bel / beltransformator' ;)

Ik ga deze bestellen: https://livewell.honeywellhome.com/nl/deurbellen/dw313s/.
Er is nog een goedkopere, de DW311S, maar bij de DW313S kun je het volume instellen, wat ik graag wil.

Ik ga hem dan voeden met batterijen en ik hoop dat het Unifi G4 signaal hem dan af laat gaan en niet verandert in een hoopje smeulend plastic.
Bij grote broer DW915S staat expliciet vermeld dat deze potentiaalvrij geschakeld moet worden. Bij de 3 serie bellen niet dus ik hoop dat het gaat werken.
Ook hoop ik, doordat er batterijen in zitten, dat de beltransformator niet extra wordt belast.

• ppeterr
SjigEd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:27:
[...]

Topictitel maar aanpassen naar: 'Welke bel / beltransformator' ;)

Ik ga deze bestellen: https://livewell.honeywellhome.com/nl/deurbellen/dw313s/.
Er is nog een goedkopere, de DW311S, maar bij de DW313S kun je het volume instellen, wat ik graag wil.

Ik ga hem dan voeden met batterijen en ik hoop dat het Unifi G4 signaal hem dan af laat gaan en niet verandert in een hoopje smeulend plastic.
Bij grote broer DW915S staat expliciet vermeld dat deze potentiaalvrij geschakeld moet worden. Bij de 3 serie bellen niet dus ik hoop dat het gaat werken.
Ook hoop ik, doordat er batterijen in zitten, dat de beltransformator niet extra wordt belast.
Die is ook niet eens zo heel duur, voor 35 euro vind ik dit ook een nette optie.
Enkel hoe sluit je het dan aan.

De grijze gaat die dan direct naar de deurbel net zoals de rode, en de blauwe vervalt ?

Electra is echt abacadabra voor mij, het komt ook door dat de video's die ik op youtube zie,
ze de voeding van de gong niet van de trafo afhalen. Ze sluiten enkel allemaal die losse eindjes en dat blokje
direct aan op de gong. Frummelen dat weg, en thats it.

[Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 26-02-2021 15:12]

MENTAL REBOOT

• SjigEd
ppeterr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:56:
[...]
Enkel hoe sluit je het dan aan.
Ik weet dus niet of het wel gaat werken.
In jouw plaatje komt hij in plaats van de gong. Normaal zit er alleen een drukknop deurbel op die een contact kortsluit op de bel waardoor deze af gaat.
Nu hoop ik dat wanneer dat U kastje 24 volt op datzelfde contact zet de bel ook af gaat.

Er vervallen dus geen draden. De trafo, de G4 deurbel en het U kastje zitten in 1 stroomkring. Zo is de deurbel altijd aan. Dat U kastje zet apart de bel aan.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:46
Misschien dat iemand een duidelijkere handleiding wilt maken van de installatie?
Ik heb wel iets gevonden, maar dat ziet er zo ongelooflijk complex uit (ondanks dat hij zegt dat het niet zo is..)
https://lazyadmin.nl/home...otect-g4-doorbell-review/

PS, ik heb deze trafo gekocht (deurbel is nog onderweg)
https://www.sandervunderink.nl/eaton-beltrafo-12v-24v.html

[Voor 18% gewijzigd door Dr Pro op 26-02-2021 15:29]

• ppeterr
Dr Pro schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:21:
Misschien dat iemand een duidelijkere handleiding wilt maken van de installatie?
Ik heb wel iets gevonden, maar dat ziet er zo ongelooflijk complex uit (ondanks dat hij zegt dat het niet zo is..)

PS, ik heb deze trafo gekocht (deurbel is nog onderweg)
https://www.sandervunderink.nl/eaton-beltrafo-12v-24v.html
Wat hij hier doet, is een 8v gong aansluiten op een trafo die 24v - maar ook 8v kan uitsturen.
Ik vind het ook erg ingewikkeld, maar ik snap zijn beweeg reden. Er is maar 1, 24v gong tot nu
toe die bruikbaar lijkt. En die aansluiten is niet echt ingewikkeld.

https://www.elektrototaal...XvYdzF3Pf1IhoCtI4QAvD_BwE
Mafia schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb bovenstaande bel inmiddels aangesloten op mijn G4 bel en hij werkt prima.
Klinkt als het normale bel geluid.

Ook gebruik ik die Vekto transformator en die werkt prima.
Zou jij een geluidsopname kunnen maken ? Zou ik erg waarderen, misschien ben ik er ook wel tevreden genoeg mee en hoeft het allemaal niet veel ingewikkelder te worden.

[Voor 32% gewijzigd door ppeterr op 26-02-2021 15:41]

MENTAL REBOOT

• SjigEd
Na wat zoeken op unifi G4 honeywell wiring kwam ik zowaar hier terecht: https://tweakers.net/prod...ction=15106594#r_15106594!
Met een filmpje hoe het werkt.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:46
ppeterr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:33:
[...]
Er is maar 1, 24v gong tot nu
[...]

Zou jij een geluidsopname kunnen maken ? Zou ik erg waarderen, misschien ben ik er ook wel tevreden genoeg mee en hoeft het allemaal niet veel ingewikkelder te worden.
Check, die had ik ook gezien :)
Een opname zou ik ook wel fijn vinden, was YT al aan het afstruinen, maar niets gevonden.
SjigEd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:51:
Na wat zoeken op unifi G4 honeywell wiring kwam ik zowaar hier terecht: https://tweakers.net/prod...ction=15106594#r_15106594!
Wow, dat is ook wel een charmante oplossing! Alleen hoe lang blijft dat ding het volhouden als hij 2x zoveel V erdoorheen gejaagd krijgt.. elke keer als de bel gaat.

[Voor 33% gewijzigd door Dr Pro op 26-02-2021 15:57]

• ppeterr
SjigEd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:51:
Nice, maar tikt weer 100 euro erbij...uhmm..

MENTAL REBOOT

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:58
Zoals ik het begrijp uit de filmpjes van Unifi zelf en na contact met Vecto (die tot hun verbazing ineens veel dezelfde trafo's verkopen de afgelopen dagen... ;) ), is het als je nu een deurbel hebt met een ouderwetse 'ringer' een kwestie van in de meterkast de huidige trafo vervangen door een nieuwe, daarbij de + aansluiten op de 24V uitgang en de - zoals die nu al op de 0V zit en onderaan precies hetzelfde als het altijd al zat.

Daarna hoef je alleen nog maar de bel los te halen, bestaande draden op de bijgeleverde draden met aan de ene kant een klem en de andere kant een half oogje en deze oogjes weer aan de nieuwe deurbel te bevestigen (je hoeft je geen zorgen te maken om de + en -, daar is de bel slim genoeg voor).

Dan de stroom er weer op en klaar is de bel voor adoptie.

• ppeterr
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:29:
Zoals ik het begrijp uit de filmpjes van Unifi zelf en na contact met Vecto (die tot hun verbazing ineens veel dezelfde trafo's verkopen de afgelopen dagen... ;) ), is het als je nu een deurbel hebt met een ouderwetse 'ringer' een kwestie van in de meterkast de huidige trafo vervangen door een nieuwe, daarbij de + aansluiten op de 24V uitgang en de - zoals die nu al op de 0V zit en onderaan precies hetzelfde als het altijd al zat.

Daarna hoef je alleen nog maar de bel los te halen, bestaande draden op de bijgeleverde draden met aan de ene kant een klem en de andere kant een half oogje en deze oogjes weer aan de nieuwe deurbel te bevestigen (je hoeft je geen zorgen te maken om de + en -, daar is de bel slim genoeg voor).

Dus jij zegt hier dat 24v op een deurbel die over het algemeen 8v is in Nederland, geen probleem is ?

MENTAL REBOOT

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-03 13:47
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:29:

En zelfs die 'oogjes' zijn in principe niet nodig, je kunt de draad gewoon direct aansluiten op de schroef v/d deurbel.. de oogjes zijn er alleen om het wat makkelijker te maken, maar niet in alle gevallen zijn de extra blokjes in de muur weg te werken.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• Mafia
ppeterr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:33:
[...]

Wat hij hier doet, is een 8v gong aansluiten op een trafo die 24v - maar ook 8v kan uitsturen.
Ik vind het ook erg ingewikkeld, maar ik snap zijn beweeg reden. Er is maar 1, 24v gong tot nu

https://www.elektrototaal...XvYdzF3Pf1IhoCtI4QAvD_BwE

[...]

Ik zal vanavond even kijken of dat inderdaad lukt.
Gaat hier echt om zoals iemand eerder al omschreef een "ring geluid" dus echt zo'n oude mechanische deurbel.

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:57
Dr Pro schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:52:
[...]
Wow, dat is ook wel een charmante oplossing! Alleen hoe lang blijft dat ding het volhouden als hij 2x zoveel V erdoorheen gejaagd krijgt.. elke keer als de bel gaat.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe deze Honeywell zich houd met 24V langdurig.

• SjigEd
Deze kan 24 V aan:
Met een geluidsniveau van 100 dB (A) mis je geen bezoeker!

• MasterMaceMichu
ppeterr schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:35:
[...]

Dus jij zegt hier dat 24v op een deurbel die over het algemeen 8v is in Nederland, geen probleem is ?
Ik moet nog kijken hoe de huidige bel op de trafo is aangesloten, ik neem aan dat er 1 +draad naar de 'ringer' gaat en 1 +draad naar de bel zelf (buiten). Die zullen nu beiden in de 8v opening zitten in de huidige trafo. De nieuwe heeft naast 24v ook een 8v aansluiting, dus in die 8v vrot je de +draad naar de 'ringer', in de 24v de + naar de nieuwe Unifi bel buiten.

Als dat niet zo zit, is het 'back to the drawing-board'....

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:17
Ik heb een ABB Busboard groepenkast.

Ik heb nu deze beltrafo:
https://www.groepenkastco...busboard-beltransformator

Iemand met een 24v alternatief? Die kan ik niet vinden in busboard vorm.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:41
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:01:
[...]

Ik moet nog kijken hoe de huidige bel op de trafo is aangesloten, ik neem aan dat er 1 +draad naar de 'ringer' gaat en 1 +draad naar de bel zelf (buiten). Die zullen nu beiden in de 8v opening zitten in de huidige trafo. De nieuwe heeft naast 24v ook een 8v aansluiting, dus in die 8v vrot je de +draad naar de 'ringer', in de 24v de + naar de nieuwe Unifi bel buiten.

Exact, zo zal ik een DW313S aansluiten op de 12V van de Eaton TR-G2/24.

It's All In The "Mix"

• ppeterr
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:01:
[...]

Dat hoor ik heel graag van jou dan of dit correct is wat je tikt. Ik had eerder op de dag ook al
iets in die strekking geschreven, maar ik heb dus nul verstand van dit soort dingen :)

ppeterr in "[Ubiquiti UniFi Protect G4] Welke beltransformator?"

[edit]

Ik heb even de technische dienst gesproken van waar ik werk.

En die bevestigd.

8v - deur gong gaat op de 0 en 2e schroef van links
24v - gaat op de 0 en meest rechtse schroef.

Dus beiden op de 0, en dan verdelen per voltage

Dat geeft ons dus zoveel meer keuze in de zoemer/gong !!

[Voor 23% gewijzigd door ppeterr op 26-02-2021 17:47]

MENTAL REBOOT

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:37
Ik heb ook een mechanische zoemer. Die is enkel aangesloten op de meegeleverde chime box, niet op de beltrafo.

• ppeterr
Ik schrijf hier boven dat de bel op 8v en de g4 op de 24v van de trafo zou gaan werken. Ik heb even opnieuw gesproken met de technische man op het werk en hem het schema laten zien.

Het gaat zo dus niet werken.

De schakel lus loopt over 24v. Dus er zal toch een relais tussen moeten komen als je een ander voltage gong wil aansluiten dan 24v.

Hij heeft het uitgetekend. En ik zal dat later eens uitwerken.

MENTAL REBOOT

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 21:41
Even over de gong. Ik heb nu een Ring 2 deurbel op 24v aangesloten en daarachter zit deze gong: https://www.legrand.com/e...hanical-chime-8-12-v.html

Ondanks dat de specs in de gong zeggen dat hij op maximaal 12v werkt doet hij het ook zonder problemen op 24v. Ik heb geen gekke issues. Het werkt gewoon.

Nu nog even duimen draaien totdat devRing vervangen gaat worden door de G4 deurbel.
Ik gebruik de genoemde Garcia transformator trouwens.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• ppeterr
Ik heb straks een maand salaris aan spul hangen in de meterkast. Ik ga dan niet besparen op een 3 euro relais die de juiste voeding uitstuurt naar de gong.

Het dubbele aan voltage kan best een tijdje goed werken. Maar de kans dat het door brand is wel aanwezig.

MENTAL REBOOT

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Mystic_Vamp schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:04:
Ik heb een ABB Busboard groepenkast.

Ik heb nu deze beltrafo:
https://www.groepenkastco...busboard-beltransformator

Iemand met een 24v alternatief? Die kan ik niet vinden in busboard vorm.
Transformator vervangen voor een automaat en de nieuwe transformator in kastje buiten de groepenkast plaatsen, volgens mij is dat de enigste nette oplossing.

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 15:16
Mijn G4 doorbell wordt maandag geleverd, ik denk deze beltrafo te gaan halen:

https://www.solyd.be/nl/s...25va-12-24v-a9a15215.html

http://specs.tweak.to/11484

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp heb ik naast een andere beltrafo waarschijnlijk ook een andere gong nodig? Er hangt hier een Honeywell gong zonder verdere typenummer van nog geen jaar oud.. het voelt als een slechte impulsaankoop inmiddels :')

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:03

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Zou ook wel weten wat de beste oplossing is om de deurbel te voorzien van stroom en mijn 8v gong te behouden.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
Ja dat zou ik ook graag willen weten. Ik weet niet of dat kleine witte kastje die je bij de deurbel krijgt dit doet?

• tcviper
  • Laatst online: 12:11
ppeterr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:07:
Ik schrijf hier boven dat de bel op 8v en de g4 op de 24v van de trafo zou gaan werken. Ik heb even opnieuw gesproken met de technische man op het werk en hem het schema laten zien.

Het gaat zo dus niet werken.

De schakel lus loopt over 24v. Dus er zal toch een relais tussen moeten komen als je een ander voltage gong wil aansluiten dan 24v.

Hij heeft het uitgetekend. En ik zal dat later eens uitwerken.
Als je exact de tekening volgt zoals ik schreef hoeft er absoluut geen relais tussen, ook niet als gong lager dan 24v is. Werk al een half jaar met de Unifi deurbel. Wij gebruiken standaard een honeywell 8v bedrade gong, werkt perfect.

En ja er zit een module bij (wit klein ding) wat dat regelt, dat zie je rechtsboven in het schema.

[Voor 13% gewijzigd door tcviper op 27-02-2021 11:40]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• ppeterr
@tcviper oke. Ik geloof je wel. Ik zelf heb er niet genoeg verstand van om jou tegen te spreken. Zou fijn zijn als er ergens documentatie is van wat dat blokje precies is/doet.

MENTAL REBOOT

• tcviper
ppeterr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:39:
@tcviper oke. Ik geloof je wel. Ik zelf heb er niet genoeg verstand van om jou tegen te spreken. Zou fijn zijn als er ergens documentatie is van wat dat blokje precies is/doet.
Het blokje stuurt/regelt de voeding/verbinding naar de gong. Dat staat in de documentatie van de G4 deurbel.

• MasterMaceMichu
@tcviper Je plaatje staat in het 'algemene' Unifi topic. Je bedoelt onderstaande toch?

• tcviper
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:01:
@tcviper Je plaatje staat in het 'algemene' Unifi topic. Je bedoelt onderstaande toch?
[Afbeelding]
Yes :)

• Mafia
Eerst even wat tekst zoals ik de bel heb aangesloten, ik heb dus de transformator die al eerder is langs gekomen:

https://www.vekto.nl/belt...FLEuMz_7gTl0aAifOEALw_wcB

Op de meest linker en rechter aansluiting zijn de draden aangesloten, dus de 0 en 24V.
Hoe om maakt niet uit, als je het aan de andere kant verkeerd om aansluit gaat je bel simpelweg niet aan (laag spanning)

Dan heb je 2 draden voor de gong, hier in mijn geval zijn deze rood en blauw gekleurd, het extra blokje wat je bij de bel krijgt sluit je hier op aan (ook hier maakt de volgorde niet uit) je merkt snel genoeg of je gong het doet.

Ik moest overigens dit blokje sowieso aansluiten aangezien anders het circuit naar de bel niet gesloten was en deze dus geen stroom kreeg.

En dan natuurlijk de bel aansluiten op de 2 draden bij de voordeur en that's it.

Ik zal straks nog even een geluidsfragment toevoegen van het geluid.

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

@Mafia had deze niet te weinig amperage voor de g4 volgens specs?

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:49

Falcon10

Hit it i would !

Dat blokje is volgens mij niet meer als een soort schakelrelais : als de bel belt, krijgt dat blokje een puls dat er gebeld wordt, waarna dat blokje op het andere paar draden schakelt en de gong doet bellen.

-| Hit it i would ! |-

• ppeterr
tcviper schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Het blokje stuurt/regelt de voeding/verbinding naar de gong. Dat staat in de documentatie van de G4 deurbel.
Dus eigenlijk denk jij dat het blokje uitvoert naar vraag.

Dus een 8v gong krijgt door dat blokje 8v van de 24v die er op staat.

Zonder twijfel dat het werkt met 24v. Maar ik twijfel toch echt of dat blokje kan uitsturen naar wat de vraag is.

Je zou het eens kunnen meten?

MENTAL REBOOT

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

De output op dat blokje is ook gewoon 24v.

• ppeterr
Dat denk ik dus ook. En dat lijkt mij dus niet juist.

Vandaar een relais er tussen zetten.

MENTAL REBOOT

• SjigEd
Ik denk dat we dit nodig hebben: https://www.reichelt.nl/n....html?&trstct=pol_1&nbc=1.
Als je hier 24V op zet, door deze ipv de gong aan te sluiten op het U doosje dan kun je een ander circuit kortsluiten (dus alsof er op een belknop wordt gedrukt) of stroom door dat andere circuit laten lopen door bijv. de 8V van de transformator door je oude bel (gong) te laten gaan.

edit: zie net dat deze in de laatste stand blijft staan. Later even zoeken naar een versie die dat niet doet.

[Voor 11% gewijzigd door SjigEd op 27-02-2021 13:15]

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
Is de gong die tcviper gebruikt in het plaatje ook 8v?

• tcviper
Samplex schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:31:
Is de gong die tcviper gebruikt in het plaatje ook 8v?
Die is 8v ja, van Honeywell 😀

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 18:08
Ik heb de Unifi G4 Doorbell bij de Europese UI Store besteld en hij is nu onderweg. Ik verwacht hem na het weekend binnen. Zoals de meesten heb ik een eenvoudige gong hangen en een 8V beltrafo.

Ik heb wat onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om alles op een goede manier aan te sluiten en heb besloten om het als volgt te gaan doen.

Bij Vekto heb ik i.p.v. de 15VA trafo van Gacia, die je hier het meest voorbij ziet komen, een zwaarder 24VA exemplaar van SEP besteld evenals een relais van Gacia dat met 24V AC kan worden aangestuurd. Beiden ga ik plaatsen in een Hager Miniverdeler kastje naast mijn groepenkast zodat alles mooi in één behuizing bij elkaar zit.

Het relais stuurt met 8V de bestaande gong aan. Maar ik zou op termijn ook nog kunnen kiezen voor een luxer exemplaar op 12V.

Zie de bijgaande foto's en het aansluitschema. Ik ben er vrij zeker van dat dit zou moeten werken. Zodra ik alles binnen heb en aangesloten is, laat ik het jullie weten.

EDIT: Inmiddels getest met de Europese versie maar het relais lijkt toch niet te werken daarmee. Misschien werkt het met de Amerikaanse versie, maar dat kan ik niet controleren. Gebruik dus gewoon de beltransformator die bij de Europese versie wordt meegeleverd!

[Voor 55% gewijzigd door therealwheely op 05-03-2021 09:01]

• Jaguar645
Zo vandaag maar vast de trafo in de meterkast gezet :) was iets meer werk omdat ik het eea moest schuiven maar alles is ready voor als de camera binnenkomt!

Je ziet het niet op deze foto maar aan de zijkant van mijn meterkast zit een blokje waar je de kabels van de bel in kunt drukken :) intern zit die weer aan de 24V van de trafo

• ppeterr
therealwheely schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:51:
Ik heb de Unifi G4 Doorbell bij de Europese UI Store besteld en hij is nu onderweg. Ik verwacht hem na het weekend binnen. Zoals de meesten heb ik een eenvoudige gong hangen en een 8V beltrafo.

Ik heb wat onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om alles op een goede manier aan te sluiten en heb besloten om het als volgt te gaan doen.

Bij Vekto heb ik i.p.v. de 15VA trafo van Gacia, die je hier het meest voorbij ziet komen, een zwaarder 24VA exemplaar van SEP besteld evenals een relais van Gacia dat met 24V AC kan worden aangestuurd. Beiden ga ik plaatsen in een Hager Miniverdeler kastje naast mijn groepenkast zodat alles mooi in één behuizing bij elkaar zit.

Het relais stuurt met 8V de bestaande gong aan. Maar ik zou op termijn ook nog kunnen kiezen voor een luxer exemplaar op 12V.

Zie de bijgaande foto's en het aansluitschema. Ik ben er vrij zeker van dat dit zou moeten werken. Zodra ik alles binnen heb en aangesloten is, laat ik het jullie weten.

[Afbeelding]
Ik ben vanmiddag in overleg geweest met onze technieker op het werk. En die tekende het net zo uit zoals jij dit weergeeft. Ik zou nog dit terug koppelen met een tekening hier, maar ik heb deze van jou even overlegd. En hij zegt "helemaal correct"

Ben blij dat jij er mee gekomen bent, ik zou het half niet zo netjes gekund hebben.

Volgens mij is dit helemaal top!

@therealwheely Heb je een linkje naar het relais voor mij, die trafo heb ik wel al.
En misschien een linkje naar dat "mini verdeler kastje" om het netjes te maken.

[Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 27-02-2021 16:11]

MENTAL REBOOT

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 20:37
Mafia schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:24:
Eerst even wat tekst zoals ik de bel heb aangesloten, ik heb dus de transformator die al eerder is langs gekomen:

https://www.vekto.nl/belt...FLEuMz_7gTl0aAifOEALw_wcB

Op de meest linker en rechter aansluiting zijn de draden aangesloten, dus de 0 en 24V.
Hoe om maakt niet uit, als je het aan de andere kant verkeerd om aansluit gaat je bel simpelweg niet aan (laag spanning)

Dan heb je 2 draden voor de gong, hier in mijn geval zijn deze rood en blauw gekleurd, het extra blokje wat je bij de bel krijgt sluit je hier op aan (ook hier maakt de volgorde niet uit) je merkt snel genoeg of je gong het doet.

Ik moest overigens dit blokje sowieso aansluiten aangezien anders het circuit naar de bel niet gesloten was en deze dus geen stroom kreeg.

En dan natuurlijk de bel aansluiten op de 2 draden bij de voordeur en that's it.

Ik zal straks nog even een geluidsfragment toevoegen van het geluid.
Kleine toevoeging. Je kan de aansluiting niet verkeerd doen mbt + en -. Transformator is een AC trafo. + en - maakt alleen uit als het gaat om gelijkspanning (DC).

• Jaguar645
Volgens mij heb je helemaal geen relais nodig hoor in het verhaal want de bel met gong zitten in een serie schakeling (als je het gewoon aansluit zoals unifi zegt).

Dat betekent dus dat er nooit 24v naar je gong zal gaan maar gewoon +-8v aangezien de doorbell zelf +-16v gebruikt. Amperage over de hele serie is wel gelijk.

• therealwheely
ppeterr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:03:
[...]
@therealwheely Heb je een linkje naar het relais voor mij, die trafo heb ik wel al.
En misschien een linkje naar dat "mini verdeler kastje" om het netjes te maken.
Ik hoop dat het geen probleem is om die links te plaatsen, maar er zijn meer webwinkels die dit verkopen hoor.
https://www.vekto.nl/beltrafo-8-24vac-24va-met-schakelaar
https://www.elektramat.nl/hager-miniverdeler-1-rij-4-modules-110x180-mm-gd104e/

[Voor 8% gewijzigd door therealwheely op 05-03-2021 13:02]

• therealwheely
Jaguar645 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:12:
Volgens mij heb je helemaal geen relais nodig hoor in het verhaal want de bel met gong zitten in een serie schakeling (als je het gewoon aansluit zoals unifi zegt).

Dat betekent dus dat er nooit 24v naar je gong zal gaan maar gewoon +-8v aangezien de doorbell zelf +-16v gebruikt. Amperage over de hele serie is wel gelijk.
Kan zijn, maar dat haal ik niet uit de specs van de deurbel. Op deze manier werkt het zeker correct en later kan ik ook zonder probleem bijv. een 12V Honeywell gong aansluiten als ik aansluiting 2 en 3 van de beltrafo gebruik voor de gong ipv 1 en 2.

• ppeterr
Jaguar645 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:12:

Ik heb een aantal van de recommended gongs bekeken, en die zijn allemaal 16v.
Dus dan zou in theorie die 24v te weinig zijn.

MENTAL REBOOT

• grote_oever
ppeterr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:34:
[...]

Ik heb een aantal van de recommended gongs bekeken, en die zijn allemaal 16v.
Dus dan zou in theorie die 24v te weinig zijn.
In Nederland zijn veruit de meeste gongs 8v. Vermoedelijk is je trafo ook maar 8v in je meterkast. Mijn huis is net een jaar geleden opgeleverd en er wordt gewoon standaard 8v trafo geleverd.
therealwheely schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Kan zijn, maar dat haal ik niet uit de specs van de deurbel. Op deze manier werkt het zeker correct en later kan ik ook zonder probleem bijv. een 12V Honeywell gong aansluiten als ik aansluiting 2 en 3 van de beltrafo gebruik voor de gong ipv 1 en 2.
Ik snap ook niet helemaal waar je heen wilt. Als je installatie schema van unifi kijkt en het installatieschema van de tweakers die de bel hebben draaien heb je gewoon geen relais nodig. De Unifi Chime box is juist een soort relais (hier gebruik ik wel het verkeerder woord.. maar het zorgt ervoor dat na het indrukken van de bel er spanning naar de gong gaat):

[Voor 9% gewijzigd door grote_oever op 27-02-2021 16:46]

• ppeterr
@grote_oever

Ik doel erop dat hij noemde dat de boel in serie staat.

Dus als je begint met 24v, dan een verbruik van de druk knop van 16v. Je niet genoeg overhoud voor een gong van 16v.

Maar goed wat een gedoe voor een deurbel zeg.

MENTAL REBOOT

• grote_oever
ppeterr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:39:
@grote_oever

Ik doel erop dat hij noemde dat de boel in serie staat.

Dus als je begint met 24v, dan een verbruik van de druk knop van 16v. Je niet genoeg overhoud voor een gong van 16v.

Maar goed wat een gedoe voor een deurbel zeg.
Gedoe valt wel mee. Ik snap dat er veel mensen in onduidelijk zitten en hier in dit topic (het liefst kant en klaar.. want we hebben allemaal in de blinde waas de deurbel gekocht ;) ) een oplossing vinden.

Een relais kan prima. Echter zijn bij ons bij, vermoedelijk elk huis in nederland, de deurbellen 8v. Een relais moet je alleen nemen als je deurbel meer dan 8v is. Precies zoals je zegt.

24 -8 = 16v voor de deurbel = werkt
24 - 16 = 8v voor deurbel = werkt niet

In dat laatste geval moet je wel een extra relais hebben. De gong van @therealwheely is 8v en werkt dus zonder relais.

[Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 27-02-2021 16:47]

• ppeterr
grote_oever schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Gedoe valt wel mee. Ik snap dat er veel mensen in onduidelijk zitten en hier in dit topic (het liefst kant en klaar) een oplossing vinden.

Een relais kan prima. Echter zijn bij ons bij, vermoedelijk elk huis in nederland, de deurbellen 8v. Een relais moet je alleen nemen als je deurbel meer dan 8v is. Precies zoals je zegt.

In dat laatste geval moet je wel een extra relais hebben. De gong van @therealwheely is 8v en werkt dus zonder relais.
Nou ik hoef niks kant en klaars, ik wil het eigenlijk deels begrijpen.

Maar hoe komen we dan aan die 24v. Als dat uit ub zelf komt dan klopt er toch iets niet.

MENTAL REBOOT

• grote_oever
ppeterr schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Nou ik hoef niks kant en klaars, ik wil het eigenlijk deels begrijpen.

Maar hoe komen we dan aan die 24v. Als dat uit ub zelf komt dan klopt er toch iets niet.
Je hebt gelijk hoor. Vermoed dat je hier op tweakers het uiteindelijk wel wil begrijpen. Maar er zijn nu veel mensen die maandag de deurbel geleverd krijgen en nog niet weten wat ze moeten aanpassen, Denk zelf dat sommige er tegen op zien om uberhaupt de meterkast open te trekken.

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met de laatste zin, maar de 24v komt uit de trafo die je nieuw moet kopen. 8v gaat dan idd niet werken.

• ppeterr
grote_oever schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:53:
[...]

Je hebt gelijk hoor. Vermoed dat je hier op tweakers het uiteindelijk wel wil begrijpen. Maar er zijn nu veel mensen die maandag de deurbel geleverd krijgen en nog niet weten wat ze moeten aanpassen, Denk zelf dat sommige er tegen op zien om uberhaupt de meterkast open te trekken.

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met de laatste zin, maar de 24v komt uit de trafo die je nieuw moet kopen. 8v gaat dan idd niet werken.
Ik heb gelukkig nog ruim een maand voor ik het laat aansluiten, maar.

De trafo is 24v. De deurbel zelf trekt 16v.
Blijft er 8 over voor de gong, omdat het in serie staat. Tenminste als dat zo is.

De "recommended" gongs. Op de site van Ubiquiti zelf zijn allemaal 16v.

MENTAL REBOOT

• therealwheely
grote_oever schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Ik vind dat nogal een aanname. De deurbel 'trekt' geen spanning maar stroom. De verdeling van de spanning is afhankelijk van de weerstand van de gong en de deurbel. In de specificaties staat hierover niets vermeld. Dus je conclusie is gebaseerd op aannames.

Het product is gemaakt voor de Amerikaanse markt waar iedereen met 24V of 16V werkt. Ook voor de gongs.

Ik ga niet beknibbelen op een relais van een paar tientjes terwijl ik bijna €250,- heb geïnvesteerd in een deurbel en transformator. Op deze manier weet ik 100% zeker dat elk apparaat in de schakel de juiste spanning krijgt en kan ik later iedere gong koppelen die ik wil.

[Voor 10% gewijzigd door therealwheely op 27-02-2021 17:29]

• therealwheely
grote_oever schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:53:
[...]

Ik wil mezelf zeker geen Tweaker noemen, want dat is een heel breed begrip en je kunt niet overal verstand van hebben en er zijn in dit forum genoeg mensen met veel meer kennis dan ik. Maar ik heb wel MTS Elektronica gedaan, dus ik draai er mijn hand niet voor om om mijn meterkast of groepenkast te verbouwen. Veel mensen hebben de kennis niet of durven dat niet aan en dat is heel verstandig, want dit zijn zaken waar je heel voorzichtig mee moet zijn.

Maar ik probeer alleen iets bij te dragen aan discussie hier door mijn oplossing te delen. Bovendien past die in een apart kastje waar je desnoods een stekker aan kunt zetten, dus dat is misschien nog te doen voor sommige mensen. :)

[Voor 7% gewijzigd door therealwheely op 27-02-2021 17:45]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-03 09:37

Geckoo

Good news, everyone!

Ben bezig met mijn nieuwe huis, ik ga eens kijken wat de electrician als bel trafo heeft liggen ( en of deze aangepast kan worden). Tnx voor de info zo ver

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Zo heb ook deze 3 gekocht voor mijn g4 deurbel :) dankje

• Jeroen_ae92
Als ik dit filmpje van de installatie bekijk en dan op 8:30, dan is er een waarschuwing. Als je de chimebox gebruikt maar er niets op aangesloten zit, kun je ernstige schade toebrengen aan de bel. Maar als je er een relais op aansluit, die heeft toch geen stroom opname? Maw, dan kun je toch net zo goed schade aanbrengen zoals de waarschuwing aangeeft? Of hoe moet ik dat zien?

U+

• 1Robert1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:48
Ik volg dit topic met veel interesse, ben benieuwd of er straks niet gewoon een tablet aan de muur hangt met de UniFi Protect app daarop.

Hierbij nog wat informatie over het aansluiten van de chime.
https://community.ui.com/...3b-4013-a913-0e7e93c78c70
https://community.ui.com/...d5-4128-82c4-834b2bc0678f

Het meegeleverde blokje wordt een "power bridge" genoemd in de installatie procedure.

In de UniFi Protect app kun je de installatie doorlopen door een camera toe te voegen en dan te klikken op "Find more devices".

• SjigEd
Denken jullie dat deze ook zal werken? https://www.reichelt.nl/n...8-24v-p158995.html?&nbc=1
En met een stukje rail erbij (https://www.reichelt.nl/n...66186-p273684.html?&nbc=1) hang ik hem dan los in de meterkast, achter de bel.
Ik ga een digitale bel (ringer) aansturen. Dus batterijen in die bel en dan hoeft het relais alleen het aan/uit signaal te sturen alsof hij de beldrukker is.

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 17:05

Deze man heeft in NL een leuke review geschreven incl het 8v ding dong verhaal

• SjigEd
werffje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:17:

Met een relais inderdaad. Deze stuurt een aan/uit signaal naar de bel.
Hij gebruikt de transformator om ook 8v naar de bel te sturen voor voeding.

Wil je een bel gebruiken die alleen 8 volt nodig heeft, zo’n trrrrrrrrrrrrring bel, dan moet je die 8 volt door het relais naar de bel sturen.

• Jeroen_ae92
En als je ipv een relais een stepdown module gebruikt. Dus om van 24v weer 8v te maken zoals deze, zou dat ook werken?

U+

• therealwheely
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:44:
Als ik dit filmpje van de installatie bekijk en dan op 8:30, dan is er een waarschuwing. Als je de chimebox gebruikt maar er niets op aangesloten zit, kun je ernstige schade toebrengen aan de bel. Maar als je er een relais op aansluit, die heeft toch geen stroom opname? Maw, dan kun je toch net zo goed schade aanbrengen zoals de waarschuwing aangeeft? Of hoe moet ik dat zien?
Goed opgemerkt! Ik had ook al diverse filmpjes bekeken waaronder deze. Maar de meneer in dit filmpje heeft blijkbaar zelf niet al teveel kennis dus heb ik er verder niet veel aandacht meer aan besteed. Maar je hebt wel een punt.

Wel moet je in de gaten houden dat het hier om een Amerikaanse setup gaat die misschien niet representatief is voor onze situatie.

Ik heb het relais doorgemeten en die heeft een weerstand van 50 Ohm. Maar dat zegt niks zonder meer informatie over de deurbel zelf en het verdeelkastje dat daar bij zit. Je zou eigenlijk moeten weten wat de weerstand is van zo'n Amerikaanse Chimebox.

Ik heb inmiddels in de Unifi Community wat vragen uitstaan over dit onderwerp. Ik ben benieuwd naar de reacties.

• therealwheely
Jeroen_ae92 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:33:
En als je ipv een relais een stepdown module gebruikt. Dus om van 24v weer 8v te maken zoals deze, zou dat ook werken?
Is die stepdown module niet gebaseerd op gelijkstroom?
De deurbel werkt op wisselstroom.

• therealwheely
werffje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:17:

Mooi! Dat bevestigd voor mij dat een relais toch wel zou moeten werken. :-)

• Jeroen_ae92
therealwheely schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Is die stepdown module niet gebaseerd op gelijkstroom?
De deurbel werkt op wisselstroom.
Goed opgemerkt!

U+

• MasterMaceMichu
Is de snelste oplossing niet gewoon een 24V bel eraan te hangen?
Linkje naar Amazon: https://www.amazon.nl/Gro...werk-1171A/dp/B000UXESX2/

• ppeterr
MasterMaceMichu schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:53:
Klopt, en dat lijk ook de enige 24v bel die verkrijgbaar is. Maar ik persoonlijk wil er een met een ander geluid. Digitaal en instelbaar. IPV een soort schoolbel :)

MENTAL REBOOT

• therealwheely
MasterMaceMichu schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:53:
Heb ik ook naar gekeken maar die zijn er niet zoveel. En ik wil ook wel een bel die fatsoenlijk klinkt en niet zo'n zoemer zoals die op school of in de fabriek hangen om aan te geven dat de pauze voorbij is ;)

Bovendien zijn ze allemaal duurder dan een relais. Check maar eens het lijstje met compatible chimes onderaan de productpagina in de Ubiquiti store. Die zijn vaak nog duurder dan de deurbel zelf.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Mijn G4 deurbel is net geleverd door UPS.
Pakje open gedaan, en raad eens wat ik mee in de verpakking van de deurbel aantrof ?

Een 16 volt transfo, 2U breed !

Bravo Ubiquiti !
Als het goed is moeten we het ook zeggen.
De discussie van transfo is dus van de baan als je in EU een G4 deurbel bestelt, want de transfo wordt standaard meegeleverd.

-| Hit it i would ! |-

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 23:05
Falcon10 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:49:
Mijn G4 deurbel is net geleverd door UPS.
Pakje open gedaan, en raad eens wat ik mee in de verpakking van de deurbel aantrof ?

[Afbeelding]

Een 16 volt transfo, 2U breed !

Bravo Ubiquiti !
Als het goed is moeten we het ook zeggen.
De discussie van transfo is dus van de baan als je in EU een G4 deurbel bestelt, want de transfo wordt standaard meegeleverd.
Ik trek de doos open en zag hem ook zitten tot mijn verbazing, klasse _/-\o_

QR code in de doos wijst naar https://dl.ui.com/qig/g4-doorbell-eu als handleiding (anders dan de installatie handleiding @ Ubi EU pagina die wijst naar https://dl.ubnt.com/qig/g4-doorbell zonder EU toevoeging (en zonder vermelding trafo))

[Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 01-03-2021 11:16]

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Verklaart wel waarom het langer duurde om hem in EU uit te brengen.
Nu nog even uitvogelen hoe we onze gong er aan gekoppeld krijgen :D

-| Hit it i would ! |-

Pagina: 1 2 3 ... 28 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee