Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Veel last van belletje trek oid?Oxize schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:53:
Weet iemand of je de Unifi G4 doorbell het geluid snachts simpel kan uitzetten. Op mijn ouderwetse mechanische deurbel zat op de beltrafo een schakelaar om de gong uit te zetten.
Is dit simpel te doen in de software van Unifi Protect/G4 Doorbell settings? Ik heb een Unifi Smart Chime.
Deze travo voldoet voor de G4 Doorbell?
[Afbeelding]
Bij mij is de deurbel het enige wat achter een UPS zit - ooit eens brand gehad in de ochtend en als de stroom was uitgevallen had de bellende buurman mij wellicht niet wakker gekregen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja nogal, en het hele blok hier. Je hoort de kinderen gewoon wegrennen. Maar kan dat? Tijdschema ofzoiets snachts, volume schema op bepaalde tijden?
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Misschien off topic franssie,franssie schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:58:
[...]
Veel last van belletje trek oid?
Bij mij is de deurbel het enige wat achter een UPS zit - ooit eens brand gehad in de ochtend en als de stroom was uitgevallen had de bellende buurman mij wellicht niet wakker gekregen.
Hebben jullie rookmelders hangen? In België is dit al enkele jaren verplicht om per verdiep minstens eentje te hebben. No hard feelings hoor.
Wat heel veel mensen niet weten: in je slaap valt je reukorgaan zo goed als uit. Je reukorgaan werkt dan zo slecht dat rook nooit zal worden waargenomen. Dus niemand zal wakker worden van de rookontwikkeling. Iets wat ik zelf ook nog niet heel lang weet hoor ☝️.
Sinds ik dit weet hangen er hier redelijk wat. Zeker op de risicoplaatsen.
2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+
Brand begon in de woonkamer, daar heb ik geen rookmelder want open keuken. Ook een hittemelder had waarschijnlijk niet geholpen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Veelgemaakte fout is rookmelder in de keuken, liefst nog in de buurt van de oven. Dat is vragen om valse alarmen want een oven opentrekken als de maaltijd klaar is laat een stevige dampwolk ontsnappen en rookmelders zijn veelal optische detectoren.
Dus rook, damp of gyproc stof afkomstig van werkzaamheden zijn triggers voor hen.
Een rookmelder die er iets verder vanaf staat zal geen valse alarmen geven. Wil je een gourmet-avond? Dan bestaan er afdekplaatjes maar een plastiek handschoen van de chirurg bvb kan ook dienen en is makkelijk te verkrijgen. Meeste mensen hebben dit wel in huis. Zo verleng je de levensduur.
Rookmelders ook 50cm van muren weghouden, dichter verlaagt de detectielans drastisch.
Misschien hebben nog mensen iets aan deze tips.
Toevallig 26 jaar in de electronische beveiliging actief.
Tot zover mijn bijdrage hier over deze materie. 😊 hier ken ik meer van dan van firewall rules en vlan’s instellen want daarom zit ik in dit topic te volgen.
[ Voor 10% gewijzigd door Bossi13 op 12-02-2026 19:55 ]
2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+
:strip_exif()/f/image/E3f8qXLtnhPjePiCD17BMhuY.jpg?f=fotoalbum_large)