• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-01 12:32
Niekniek89 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Volgens de specs van UI zelf;

Max. Power Consumption
16W
Supported Voltage Range
42—57V DC
Power Method
PoE+

Dus moet minimaal PoE+ zijn.... PoE is dus niet voldoende... die gaat maar tot max 15W
Damn.. ik zie het, als ik die er op aan wil sluiten moet ik een AP ontsluiten ik ga dan over de max output heen... Wordt (weer) een dure upgrade naar een Pro Max 16 PoE (is instap model van de volgende...).

- The Neo and Only -

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:03

WoBBeL

*zwaai*

Of een losse injector :)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:43
Precies. Ik gebruik deze met succes voor de Lite. Voor de Entry zou je deze moeten hebben.

Op deze manier kan je de upgrade van je switch even uitstellen. :+

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-01 15:54
Mawlana schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:07:
[...]

Precies. Ik gebruik deze met succes voor de Lite. Voor de Entry zou je deze moeten hebben.

Nooit een kans voor een upgrade uitstellen :+ Ik had ook te weinig PoE+ poorten en heb daarom nu ook maar een Pro Max 24 PoE aangeschaft :+

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:22
NeoFoX schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:44:
[...]

Damn.. ik zie het, als ik die er op aan wil sluiten moet ik een AP ontsluiten ik ga dan over de max output heen... Wordt (weer) een dure upgrade naar een Pro Max 16 PoE (is instap model van de volgende...).
Gebruik ook een losse injector van UI zelf, maar dan voor de doorbell lite :)

[ Voor 4% gewijzigd door Niekniek89 op 12-01-2026 12:21 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
[...]

Let wel als je een access hub wil gebruiken je PoE++ nodig. hebt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
blue eyes schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:57:
Ik ben een "beetje dom geweest" .

Geen idee hoe, maar hoe dan ook, het pinnetje op de mount plate is kapot.
Hierdoor kan ik mijn G4 pro deurbel niet meer vastzetten.... Zie foto, "grijzig stukje" boven in, afgeknapt :(

Ik kan nergens een nieuwe mountplate vinden??
Zal aan mijn zoek kwaliteiten liggen.

Weet iemand anders dit wel te vinden?

Let wel, het gaat om de aluminum mountplate, niet de plastic om de "hoek" aan te passen.

p.s. Uiteraard ook een email naar Ubiquity verstuurd.

Dank!

[Afbeelding]
Hier hetzelfde, mogelijk met het koude weer te maken..

Mijn G4 Pro had opeens geen verbinding meer, na 1,5 jaar prima te hebben gewerkt. Ik had spanning eraf moeten halen, maar in plaats daarvan zou ik de deurbel demonteren en de resetknop gebruiken. Toen brak zomaar ineens precies het puntje zoals bij jou af. Weet niet of het toeval is, bij jou ook in de laatste dagen van december dus ik gok eveneens kou.

Inmiddels een ticket ingediend. Ben benieuwd of ik nog zo'n plaat kan krijgen. Beetje zonde van het hele apparaat anders, waar verder niets mis mee is.

Overigens ook wel vervelend dat er geen knop op de meegeleverde beltrafo zit om de spanning eraf te halen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 15:06
Ik crosspost even, ik had het onderstaande bericht in het Protect-topic geplaatst maar dat hoort natuurlijk beter hier:
Ik lijk iets vreemds te hebben met de G6 Entry: praten vanuit de app naar de bel lijkt niet te lukken. Mijn stem komt gewoon niet uit de deurbel. Dubbel vreemd: mijn stem komt wel uit mijn telefoon als ik erin praat. Alsof de audio simpelweg het verkeerde device kiest om uit te komen :+

Werkt dat bij de medebezitters hier wel?

• Phusebox
BobB schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:49:
Ik crosspost even, ik had het onderstaande bericht in het Protect-topic geplaatst maar dat hoort natuurlijk beter hier:

[...]
Werkt bij mij gewoon zoals je verwacht.

• Phusebox
Bij mij is de package camera al kapot volgens mij van de G6 entry... blijkbaar niet echt een top product en duidelijk waarom ze de Pro nog niet releasen.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:28
Phusebox schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:07:
Bij mij is de package camera al kapot volgens mij can de G6 entry... blijkbaar niet echt een top product en duidelijk waarom ze de Pro nog niet releasen.
Bij mij is de RMA op gang gekomen voor de G6 Entry. Geclassificeerd als 'dead on arrival, power failure" op basis wat ik ze gemeld heb. Ik krijg een nieuwe, en heb zelfs twee verzendlabels voor één retour :P

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 08:55
[...]

Ik heb die eerste voor de Entry en dat werkt prima. Ik zat al te kijken welke switch ik dan zou moeten hebben, want ik wil eigenlijk geen nieuwe 1Gb netwerkapparatuur meer kopen.

Maar potverdrie, een fatsoenlijke switch met 24 2,5Gb poortjes en PoE kost rond de 900 euro. Terwijl mijn huidige netwerkapparatuur nog prima voldoet. Dus ik heb ook een losse injector tweedehands gekocht voor de deurbel. PoE heeft echt wel voordelen, maar is vooral een slinkse manier om een powersupply te verkopen als netwerkapparaat.

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 14:26
loyske schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:24:
Na de update naar Protect 6.2, lijkt het alsof mijn alerts niet meer goed werken en detecties van de G4 Pro POE niet goed meer werken! Of is het de sneeuw!?

Meer mensen die dit hebben?
Blijft hier ook een probleem. Heb je er een AI Port tussen hangen toevallig? Bij mij werkt het weer als ik de AI port kort van de stroom haal. Heel snel daarna werken mijn alerts dan weer wel. Een reboot vanuit de console werkt dan weer niet. Helaas stoppen de alerts dan na een paar dagen weer en moet de AI port weer even van de stroom af.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-01 16:19
@Timmetjuh Nee geen AI port in gebruik hier. Hoop snel op een update die het fixt!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47

Vliegvlug

Flight Simple

loyske schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:24:
Na de update naar Protect 6.2, lijkt het alsof mijn alerts niet meer goed werken en detecties van de G4 Pro POE niet goed meer werken! Of is het de sneeuw!?

Meer mensen die dit hebben?
&
Niekniek89 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:32:
[...]

Protect 6.2 heeft wel wat meer issues, o.a. welke jij aangeeft.
Bij mij worden er hele lange opnames gemaakt, terwijl er geen beweging is.
Of er wordt een opname getoond, zonder thumbnail.
Heel veel gebruikers klagen over de release van 6.2....
Zie:

https://community.ui.com/...61-4cc8-bf6c-4daf62854a21
Goed dat ik dit lees, blijf ik voorlopig nog maar even hangen op Protect 4.0.33 dan, geen issue’s mee! :P

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:38
Ik heb even een vraag over de veiligheid met een deurbel over PoE. Dit betekent namelijk dat je een UTP-kabel uit je huis hebt hangen, waarmee een voorbijganger met verkeerde bedoelingen zo je netwerk op kan. Mis ik iets of is het zo onveilig als het hier lijkt?

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
RomeoOscarBravo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:25:
Ik heb even een vraag over de veiligheid met een deurbel over PoE. Dit betekent namelijk dat je een UTP-kabel uit je huis hebt hangen, waarmee een voorbijganger met verkeerde bedoelingen zo je netwerk op kan. Mis ik iets of is het zo onveilig als het hier lijkt?
Moeten ze eerst je deurbel demonteren. Dat is natuurlijk niet heel erg lastig. Maar is het niet mogelijk dat je een MAC-filter op de UTP-poort plaatst, zodat alleen de deurbel zou werken?
Daarnaast... hoe groot is de kans dat een voorbijganger met verkeerde bedoelingen je deurbel eraf trekt om dit te doen? In mijn opinie vrij ver gezocht. (Daarnaast in mijn wijk wordt zo iemand direct gespot door de grijze dakduiven die achter de geraniums zitten, en dan is de politie snel gebeld)

Mijn reviews al gezien?

• Niekniek89
PeacekeeperNL schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:38:
[...]

Moeten ze eerst je deurbel demonteren. Dat is natuurlijk niet heel erg lastig. Maar is het niet mogelijk dat je een MAC-filter op de UTP-poort plaatst, zodat alleen de deurbel zou werken?
Daarnaast... hoe groot is de kans dat een voorbijganger met verkeerde bedoelingen je deurbel eraf trekt om dit te doen? In mijn opinie vrij ver gezocht. (Daarnaast in mijn wijk wordt zo iemand direct gespot door de grijze dakduiven die achter de geraniums zitten, en dan is de politie snel gebeld)
Zat ik net naar te kijken, en moet idd mogelijk zijn op basis van MAC:

https://help.ui.com/hc/en...9-MAC-Address-Restricting

Je kan hiervoor een "Ethernet Port Profile" aanmaken, MAC en VLAN opgeven, en uiteindelijk toepassen op de poort waar de deurbel op zit.
Volgens mij werkt dat zo als ik 'm goed lees...

Maar dat lijkt hier iig niet te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Niekniek89 op 14-01-2026 10:56 ]

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:38
PeacekeeperNL schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:38:
[...]
Maar is het niet mogelijk dat je een MAC-filter op de UTP-poort plaatst, zodat alleen de deurbel zou werken?
MAC adres lijkt me te spoofen. Vooral als het MAC-adres van de deurbel op het apparaatje staat. Het lijkt me handig als het te registreren is op een serienummer van de deurbel of iets dergelijks.

Ik weet dat het een tikkie ver gezocht is, maar ik was gewoon benieuwd.

[ Voor 30% gewijzigd door RomeoOscarBravo op 14-01-2026 10:53 ]

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:13
RomeoOscarBravo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:25:
Daarom heb ik mijn deurbel en camera's in een apart vlan gezet.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:43
ASS-Ware schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:54:
[...]

Daarom heb ik mijn deurbel en camera's in een apart vlan gezet.
Precies. Zonder MAC filter op de switch-poort + aparte vlan zou ik waarschijnlijk minder goed slapen. :)

• Niekniek89
Mijn flex mini (waarop hij zit icm een PoE adapter) support geen MAC filter.
Iemand een tip om hem toch wat "meer" te beveiligen?
Hij hangt nu in een IoT VLAN, wellicht is het beter om een CCTV VLAN aan te maken.

En de rest afvangen d.m.v. firewall rules?

• Polyphemus
De G6 Entry heeft ook tamper protection. Was ik even vergeten uit te zetten toen ik hem demonteerde :P. Best wel luid alarm geeft ie dan.

[ Voor 74% gewijzigd door Polyphemus op 14-01-2026 11:47 . Reden: verwijderd wat al gezegd was ]

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 15:06
Phusebox schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:07:
Bij mij is de package camera al kapot volgens mij van de G6 entry... blijkbaar niet echt een top product en duidelijk waarom ze de Pro nog niet releasen.
Sowieso best veel klachten op Reddit over allerlei zaken. Overleden bellen, gekke bugs. Ik postte hierboven over de 2-way-audio. Heb ik ook langs zien komen en ben dus (gelukkig) niet de enige.

Wanneer er aangebeld wordt dan kan ik in dat scherm niet met de beller praten. Knop staat er wel, geluid komt er gewoon niet uit. Bij de playback van de beelden van de bel staat vreemd genoeg ook een microfoonoptie en die werkt wel 2-way 8)7

• Niekniek89
BobB schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:19:
[...]

Sowieso best veel klachten op Reddit over allerlei zaken. Overleden bellen, gekke bugs. Ik postte hierboven over de 2-way-audio. Heb ik ook langs zien komen en ben dus (gelukkig) niet de enige.

Wanner er aangebeld wordt dan kan ik in dat scherm niet met de beller praten. Knop staat er wel, geluid komt er gewoon niet uit. Bij de playback van de beelden van de bel staat vreemd genoeg ook een microfoonoptie en die werkt wel 2-way 8)7
Zie dat er een fix is voor de 2-way audio in UniFi Protect Cameras 5.1.224.

https://community.ui.com/...4c-4c94-8931-e29503be9147

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:54
Gezien men vaker over negatieve ervaringen schrijft, hier een positieve noot over mijn ervaring met de G6 Enrty:

- Uitstekend beeld (zowel overdag als in de avond/nacht)
- Stabiele verbinding (geen uitval)
- Snelle verbinding (vrijwel instant een notificatie bij aanbellen)
- Goed geluid
- Prima events / opnames bij beweging

• Polyphemus
Vandaag via de RMA een nieuwe G6 Entry gekregen; eens kijken hoe lang deze het volhoudt ;)

• Phusebox
Kom er ook nu pas achter dat de G6 Entry geen QR codes kan lezen. De Pro wel... beetje domme softwarematige beperking.

En zoiets moet dan ook in de software zitten vind ik. Ik maak een qr code aan, kies welk entry punt, en dan kan de software zeggen "sorry, je hebt geen qr capable access reader voor dat punt gekoppeld".

Nee, stel je voor je bent gebruiksvriendelijk. :'(

[ Voor 55% gewijzigd door Phusebox op 14-01-2026 17:40 ]

• Ororo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:18
Ik wil voor een nieuwbouw een Doorbell Lite en een Intercom viewer installeren.
Gaat dit?
Of moet ik dan de G6 Entry nemen?
De deur moet niet vanop afstand opengaan, dus de door hub mini heb ik niet nodig.

Dit wordt de setup die ik in gedachten heb:
1 x Instant NVR
3 x g6 Bullet
1 x Doorbell Lite of G6 Entry (als dat niet gaat de intercom)
1 x Intercom Viewer

Alles rechtstreeks aangesloten op Instant NVR (of heb ik sowieso een cloud gateway ook nodig?)

Ik heb geprobeerd wat info te vinden, maar heel unclear.

• Weirdo300
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Heeft iemand al een G6 Entry Pro kunnen kopen? Ik zit er al een paar maanden naar uit te kijken, maar verbaas me erover dat het niet gelukt is deze in Nederland in Q4 2025 te kunnen kopen?

• FredvZ
  • Laatst online: 22:08
Is gewoon te bestellen op de website van Ubiquiti: https://eu.store.ui.com/e...try/products/uvc-g6-entry

Spel en typfouten voorbehouden

• FredvZ
Ororo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:48:
Ik wil voor een nieuwbouw een Doorbell Lite en een Intercom viewer installeren.
Gaat dit?
Of moet ik dan de G6 Entry nemen?
Je hebt de G6 Entry nodig https://eu.store.ui.com/e...oducts/ua-intercom-viewer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNSEctGjny-eb1Mq41SgjFO4tYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nQ2zxP8KpA6DJEfl3gSdMUYS.png?f=fotoalbum_large

• Ororo
Dus op een UNVR INSTANT kan ik dan alles aansluiten wat ik nodig heb?
1 x G6 Entry
1 x Intercom
3 x g6 bullet

• FredvZ
Ororo schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:59:
Dus op een UNVR INSTANT kan ik dan alles aansluiten wat ik nodig heb?
1 x G6 Entry
1 x Intercom
3 x g6 bullet
Daar is Ubiquiti dan weer minder duidelijk in. Volgens de FAQ in hun shop ondersteunt de UNVR alles uit de Access range.
Ik heb het echter nog niet ergens gezien.

• Ororo
FredvZ schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:06:
[...]

Daar is Ubiquiti dan weer minder duidelijk in. Volgens de FAQ in hun shop ondersteunt de UNVR alles uit de Access range.
Ik heb het echter nog niet ergens gezien.
Ik laat het weten :)
Worst case scenario koop ik wel zo een cloud gateway oid dat het wel ondersteunt.
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste