Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 18:27
Heb hem sinds vandaag ook draaien, zeker een verbetering t.o.v mijn oude 'analoge' situatie. Heb de chime via HA Protect integratie op mijn Sonos speakers door het hele huis lopen, zit een kleine delay in van 1 seconde, maar heel goed werkbaar. Scheelt weer een berg chimes installeren door het huis :)

Enige wat ik op iPhone enorm mis is de doorbel notification een ander geluid te geven. Nu is het een notification als alle andere en kun je geen onderscheid maken.

Tip die ik nog tegen kwam is je vrouw/vriendin een eigen ui account te geven en die een limited admin account op je protect te geven met read only op je protect. Op die manier kun je familie leden ook (remote) toegang geven zonder je eigen account steeds te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
mr.DJ95 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:55:
Inmiddels hangt de G4 aan de muur bij de voordeur. nu maakt mijn *gong* bel een raar buzzend geluid. Voorheen hing er een trafo van lager vermogen die mijn Ring een tijdje heeft mogen voorzien van juice.

Iemand een idee wat ding kan zijn? Wellicht is de trafo te sterk voor de gong, kan dat?
Die buzzzz heb ik ook! Heb je het al opgelost en zo ja, hoe? Ik zoek mij suf, maar nog geen oplossing gevonden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
DutchKel schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Die gaat 's avonds automatisch aan als er iemand in de buurt komt. Op dezelfde manier als dat de tekst op het display verschijnt.
Net maar weer even getest, als ik naar de bel loop zie ik wel de boodschap maar het lampje eronder gaat niet aan :?

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
werffje schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Net maar weer even getest, als ik naar de bel loop zie ik wel de boodschap maar het lampje eronder gaat niet aan :?

Je kunt de lamp ergens bij de settings aan en uit zetten heb ik begrepen, misschien heb je die per ongeluk uitgezet?

Ik weet alleen niet welke instelling het precies is, het is iets wat ik in dit topic heb gelezen. Je zou in dit topic eens kunnen zoeken naar floodlight. Volgens mij zei een mede tweaker het daar in de buurt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18
[...]

Deze werkt alleen als Infrarood op Automatisch staat, bij iedere andere instelling blijft deze uit heb ik begrepen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heeft iemand de deurbel in een ander VLAN hangen dan Protect draait? Ik heb even een firewall rule gemaakt die alle traffic toe staat van de deurbel naar m'n "Trusted" VLAN waar de cloudkey met protect draait maar ik krijg nog steeds enkel een spinner...

Als ik het netwerkverkeerd van Protect bekijk reageert Protect met "Camera is not provisioned", vreemd...

edit: voor de zekerheid even reset gedaan en met m'n gewone netwerk verbonden en dan doet ie t perfect...vreemd.

edit: schiet ook al voor de 3e keer naar "Updating", is dat normaal?

[ Voor 36% gewijzigd door Cartman! op 06-03-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:42

gday

TENACIOUS D TIME!!!

[...]

Die gaat aan bij beweging als de bel overgeschakeld is op infrarood. Als je bijvoorbeeld ergens een lamp aan hebt waardoor het beeld op je camera licht genoeg blijft en hij niet op infrarood overschakelt, dan gaat die led onderaan niet aan.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nevermind... mechanische deurbel wilde niet maar had deze verkeerd aangesloten. Daarna wilde t nog niet maar moest natuurlijk de chime instelling goed zetten in protect. Werkt top nu!

[ Voor 82% gewijzigd door Cartman! op 06-03-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Vandaag de deurbel aangesloten met de originele trafo die bij unifi deurbel staat. Echter blijft moet deurbel brommen (Grothe). Het is een mechanische deurbel, maar kennelijk een gevoelige. Want er staat continue 0.6v op. Kennelijk voldoende om de bel continue te laten brommen. Voor de rest werkt alles perfect en de bel gaat ook over als ik de deurbel indruk.

Even 2 vragen:

- Wat is het verschil tussen chimebox type "mechanisch" en "digitaal"?

- Nu wil ik prima de deurbel vervangen, maar wat zijn mijn alternatieven? Gezien ik de unifi trafo al in de meterkast heb gehangen wil ik niet niet vervangen voor een andere.

Ik zie in dit topic 2 types:

- Honeywell D117 (deze werkt zonder zoem. Echter is de bel niet heel erg hard.) https://www.amazon.nl/dp/B0001NPYZ2/
- Honeywell dw313 (heeft iemand die werkend?) https://livewell.honeywellhome.com/nl/deurbellen/dw313s/
- ??

Tweakers die de bel werkend hebben met de orginele unifi trafo; Zouden jullie je gong willen posten?

[ Voor 18% gewijzigd door grote_oever op 06-03-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25
grote_oever schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:07:
Vandaag de deurbel aangesloten met de originele trafo die bij unifi deurbel staat. Echter blijft moet deurbel brommen (Grothe). Het is een mechanische deurbel, maar kennelijk een gevoelige. Want er staat continue 0.6v op. Kennelijk voldoende om de bel continue te laten brommen. Voor de rest werkt alles perfect en de bel gaat ook over als ik de deurbel indruk.

Even 2 vragen:

- Nu wil ik prima de deurbel vervangen, maar wat zijn mijn alternatieven? Gezien ik de unifi trafo al in de meterkast heb gehangen wil ik niet niet vervangen voor een andere.

- Honeywell D117 (deze werkt zonder zoem. Echter is de bel niet heel erg hard.) https://www.amazon.nl/dp/B0001NPYZ2/
- Honeywell dw313 (heeft iemand die werkend?) https://livewell.honeywellhome.com/nl/deurbellen/dw313s/
- ??

Tweakers die de bel werkend hebben met de orginele unifi trafo; Zouden jullie je gong willen posten?
8 tot 12v dus dat gaat wel werken.

Ik ga voor deze, iets goedkoper. Zelfde idee.

https://www.bol.com/nl/p/...&utm_medium=free_shopping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-06 09:20
grote_oever schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:07:

Even 2 vragen:

- ??

Ik heb de 313 genomen. Instelbaar volume! Dat is super.

Edit: Het verschil tussen digitaal en mechanisch is dat je een tijd kunt instellen hoe lang de bel ‘ingedrukt’ moet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Tafellaken op 06-03-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tafellaken schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:30:
[...]

Ik heb de 313 genomen. Instelbaar volume! Dat is super.
Kan deze ook helemaal uit qua volume? Welke pinnen heb jij aangesloten?

Ik heb zelf de Grothe, maar die kan dus niet uitgeschakeld worden (getracht met een schakelaar tussen het + pootje van de chime/gong en het draadje wat je op de gong moet aansluiten (wat bij de G4 zit), maar dan gaat de complete bel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46
Ik heb ook de DW313S.
Bij de installatie alleen wat lopen klooien waardoor hij het niet goed deed.
Ik dacht dat de instelling bij digital chime voor de tijdsduur niet selecteerbaar was en die stond op 1 sec.
En/of de bedrading zat ook niet helemaal lekker.

Ik heb hem dus met een relais aangesloten. Op de 1e 2 pinnen waar normaal de deurbeldrukker op zit.
Chime instelling staat op mechanical en het relais en de bel werken perfect.

Door het relais dus ook geen last van lekstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
SjigEd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:52:
Ik heb ook de DW313S.
Bij de installatie alleen wat lopen klooien waardoor hij het niet goed deed.
Ik dacht dat de instelling bij digital chime voor de tijdsduur niet selecteerbaar was en die stond op 1 sec.
En/of de bedrading zat ook niet helemaal lekker.

Ik heb hem dus met een relais aangesloten. Op de 1e 2 pinnen waar normaal de deurbeldrukker op zit.
Chime instelling staat op mechanical en het relais en de bel werken perfect.

Door het relais dus ook geen last van lekstroom.
Een relais? Hoe heb je dat gedaan dan? Een AC-Relais? Rechtstreeks op de chimebox? Is onnodig om de bel te laten werken, maar wellicht kan ik ook dat relais gebruiken om de domotica aan te sturen?

[ Voor 7% gewijzigd door Tafellaken op 06-03-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
Tafellaken schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:12:
[...]

Een relais? Hoe heb je dat gedaan dan? Een AC-Relais? Rechtstreeks op de chimebox? Is onnodig om de bel te laten werken, maar wellicht kan ik ook dat relais gebruiken om de domotica aan te sturen?
Is inderdaad niet nodig. Maar inderdaad de chime box op het relais aangesloten alsof het relais de chime is. En toen mijn Honeywell op het relais.
Ik heb dus ook een 24v transformator en kan later idd vanalles op het relais aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
ppeterr schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:30:
[...]

8 tot 12v dus dat gaat wel werken.

Ik ga voor deze, iets goedkoper. Zelfde idee.

https://www.bol.com/nl/p/...&utm_medium=free_shopping
Deze zag ik ook voorbij komen. Alleen is de eerste review is heel positief:
Goed geluid, maar je hangt hem meestal hoog op tegen de muur of meterkast. De bel is wit, maar de onderkant is zwart en volledig bedrukt met tekst. Dat is absoluut niet ‘strak’.

[ Voor 25% gewijzigd door grote_oever op 06-03-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
grote_oever schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:16:
[...]

[...]
Je moet natuurlijk ook wel even kijken welke versie je koopt. De 313 is er in vele uitvoeringen.. De bel gaat trouwens prima op 24v

@SjigEd Welk relais heb je exact gebruikt als Chime?

[ Voor 5% gewijzigd door Tafellaken op 06-03-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
grote_oever schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:16:
[...]

[...]
Ja dat zag ik, maar heb ik ook niet nodig. Een vriendelijk geluid is wat ik straks wil. In mijn toekomstige woning zit nu zo een irritante zoemer. Dus de geluidjes die de 311 maken vind ik voldoende.

Volume had handig geweest, maar goed.... het is een deurbel :) 25 euro vond ik een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Tafellaken schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:19:
[...]

Je moet natuurlijk ook wel even kijken welke versie je koopt. De 313 is er in vele uitvoeringen.. De bel gaat trouwens prima op 24v
16v is de orginele trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
Tafellaken schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:19:
[...]

@SjigEd Welk relais heb je exact gebruikt als Chime?
Die op Bol is een 311.

Ik heb dit:

DELOCK 66186 DIN Rail 35 x 7.5 mm (10?) Steel
FIN 48.31.8 24V Koppelrelais, 1 wissel, 10 A, 24 V AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
SjigEd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Die op Bol is een 311.

Ik heb dit:

DELOCK 66186 DIN Rail 35 x 7.5 mm (10?) Steel
FIN 48.31.8 24V Koppelrelais, 1 wissel, 10 A, 24 V AC
Sorry, ik bedoel te zeggen dat de 3 serie er in verschillende versies is. Mijn 313 zit op de 24v trafo hier eerder in dit topic genoemd.

Dank voor de relais tip. Die werkt dus rechtstreeks op de trafo zonder afvlakker er tussen of iets dergelijks?

[ Voor 12% gewijzigd door Tafellaken op 06-03-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 12:46
Hebben jullie ook het idee dat de Deurbel niet roamed naar een ander AP?

Toen ik de deurbel ophing was het bereik maar net aan. Dus vooruit nieuw AP erbij gekocht, letterlijk op 2 meter afstand van de deurbel gehangen en hij bleef (zelfs na een aantal reboots) connecten naar het AP waarmee hij initieel verbond.

Na een factory reset maakt hij wel verbinding met het nieuwe AP. Dus als test dit AP uitgeschakeld en hij connecteerd niet met het AP waar ik hem orgineel op had ingesteld. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
Ding gaf bij mij de eerste 10 minuten ook low wifi aan, maar binnen unifi zie je gewoon een prima verbinding. Melding ook niet weer gezien daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Tafellaken schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:33:
Ding gaf bij mij de eerste 10 minuten ook low wifi aan, maar binnen unifi zie je gewoon een prima verbinding. Melding ook niet weer gezien daarna.
Had ik ook in begin. Nu geeft Unifi aan dat signaalsterkte 97% is. Lijkt me voldoende. Beeld hapert ook niet. Dus neem aan dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:05

Wallie

Herr

Hebben mensen hem ook op een universele adapter aangesloten? Ik heb geen beltrafo (meer) in de meterkast, en er eigenlijk ook niet echt meer plek voor.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
De mijne hangt intussen ook op zijn plaats, alles werkt perfect met de bijgeleverde transfo. Alles netjes in een plastic kastje van ABB.
Ik ben nog wat aan het zoeken op de meldingen. Ik zou een melding willen als er beweging gedetecteerd is op mijn eigendom, maar niet als er op straat iemand passeert. Maar ik zou wel willen dat dit opgenomen wordt... Hier zie ik nog geen oplossing voor, heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
Tafellaken schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:28:
[...]
Dank voor de relais tip. Die werkt dus rechtstreeks op de trafo zonder afvlakker er tussen of iets dergelijks?
Ik heb het relais verder niet aan een transformator aangesloten. In de ws313 heb ik batterijen gedaan dus het enige wat het relais doet is het contact kortsluiten.
Hij kan trouwens tot 250v 10A schakelen. Bij andere relais’ zag ik dat er een minimale schakelspanning moet zijn vandaar deze.
En een stukje rails om op te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tafellaken
jakob schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:45:
De mijne hangt intussen ook op zijn plaats, alles werkt perfect met de bijgeleverde transfo. Alles netjes in een plastic kastje van ABB.
Ik ben nog wat aan het zoeken op de meldingen. Ik zou een melding willen als er beweging gedetecteerd is op mijn eigendom, maar niet als er op straat iemand passeert. Maar ik zou wel willen dat dit opgenomen wordt... Hier zie ik nog geen oplossing voor, heeft iemand een idee?
Record op always zetten en een motionzone definiëren op het gebied waar je meldingen wilt. Dan ben je er :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
SjigEd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:49:
[...]

Ik heb het relais verder niet aan een transformator aangesloten. In de ws313 heb ik batterijen gedaan dus het enige wat het relais doet is het contact kortsluiten.
Hij kan trouwens tot 250v 10A schakelen. Bij andere relais’ zag ik dat er een minimale schakelspanning moet zijn vandaar deze.
En een stukje rails om op te hangen.
Ik snap het niet, hoe krijgt het relais dan stroom om te schakelen?🤪 Kun je je aansluitschema uittekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
Tafellaken schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:05:
[...]
Ik snap het niet, hoe krijgt het relais dan stroom om te schakelen?🤪 Kun je je aansluitschema uittekenen?
Ik heb wel een foto maar lukt nu even niet ivm kinderen.
Het relais krijgt 24v op de spoel van de chime box.

Edit: @Tafellaken is deze foto duidelijk genoeg? De zwarte draden gaan door een gat in de muur naar een Honeywell DW313S (https://livewell.honeywel...ds/32310682-001_Rev_C.pdf) die wordt gevoed met batterijen en zijn aangesloten op A1 en B1 van de Honeywell.
De zwarte draden zitten op het relais aangesloten op 11 en 14 (NO = normally open)
De chime box zit op het relais aangesloten op A1 en A2. (https://cdn-reichelt.de/documents/datenblatt/C300/S48DE.pdf)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4jkoOqFm.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door SjigEd op 06-03-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Wallie schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:41:
Hebben mensen hem ook op een universele adapter aangesloten? Ik heb geen beltrafo (meer) in de meterkast, en er eigenlijk ook niet echt meer plek voor.
Gewoon stekker aan de trafo maken en een dinrail in de meterkast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

royvdhoek schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:21:
Eerste indruk is goed echter vind ik de gong niet hard genoeg. Mogelijk neem ik een andere.
das een bekend probleem bij deze dingdong, ik had hetzelfde, geluid is rond de 60db op mijn oude gacia 16VA, met mijn abb 25VA nu zo rond de 80-85db ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bruzski op 06-03-2021 18:37 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
SjigEd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:19:
[...]

Edit: @Tafellaken is deze foto duidelijk genoeg? De zwarte draden gaan door een gat in de muur naar een Honeywell DW313S (https://livewell.honeywel...ds/32310682-001_Rev_C.pdf) die wordt gevoed met batterijen en zijn aangesloten op A1 en B1 van de Honeywell.
De zwarte draden zitten op het relais aangesloten op 11 en 14 (NO = normally open)
De chime box zit op het relais aangesloten op A1 en A2. (https://cdn-reichelt.de/documents/datenblatt/C300/S48DE.pdf)

[Afbeelding]
Dat is duidelijk, maar dan wordt het relais dus toch wel gewoon vanaf de trafo gevoed, zoals anders de chimebox gevoed zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

Vraagje: hoe gebruik je de deurbel in een huishouden met meerdere personen? Iedereen de app laten installeren zodat er een push binnen komt? En hoe zit het dan met beantwoorden? Ik neem aan dat iedereen de oproep beantwoord. Maar heeft alleen de eerste dan verbinding met de camera? Hoe gaat dit in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
Tafellaken schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:10:
[...]
Dat is duidelijk, maar dan wordt het relais dus toch wel gewoon vanaf de trafo gevoed, zoals anders de chimebox gevoed zou worden?
Als iemand aanbelt wordt het relais via de chimebox door de trafo gevoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
SjigEd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:27:
[...]

Als iemand aanbelt wordt het relais via de chimebox door de trafo gevoed.
En welke trafo gebruik je? Top oplossing! En direct nog een vraag. Hoe lang blijft het relais gesloten? Is dat afhankelijk van hoe lang er op de knop gedrukt wordt?

[ Voor 20% gewijzigd door Tafellaken op 06-03-2021 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retc
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-07 22:05
robertwebbe schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:19:
Vraagje: hoe gebruik de deurbel in een huishouden met meerdere personen? Iedereen de app laten installeren zodat er een push binnen komt? En hoe zit het dan met beantwoorden? Ik neem aan dat iedereen de oproep beantwoord. Maar heeft alleen de eerste dan verbinding met de camera? Hoe gaat dit in de praktijk?
Bij ons is er maar een geek in huis. De anderen boeit niet zo. Voor t geval ik straks medegeeks vind thuis: ik heb m ook toegevoegd in homekit (via home Assistant, kan ook via homebridge). Die app werkt een stuk sneller dan die van unifi bij mij. En er is geen extra unifi account nodig: ze gebruiken gewoon de woningapp van apple op hun device.
Geen idee.of er.meerderen tegelijk tegen de bezoekers kunnen praten.

Tot slot heb ik ook nog in nodered een flow gemaakt die een foto van de bel naar mijn synology chat stuurt in het kanaal deurbelmeldingen. Die gebruik ik om de bellerhistorie vast te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door retc op 06-03-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 23:14

Japie.G

Colour Classic

retc schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:53:
[...]

Bij ons is er maar een geek in huis. De anderen boeit niet zo. Voor t geval ik straks medegeeks vind thuis: ik heb m ook toegevoegd in homekit (via home Assistant, kan ook via homebridge). Die app werkt een stuk sneller dan die van unifi bij mij. En er is geen extra unifi account nodig: ze gebruiken gewoon de woningapp van apple op hun device.

Tot slot heb ik ook nog in nodered een flow gemaakt die een foto van de bel naar mijn synology chat stuurt in het kanaal deurbelmeldingen. Die gebruik ik om de bellerhistorie vast te houden.
Zou je die flow willen delen? Ik ben er ook mee bezig maar kom er niet uit! Ik heb de foto nu in een base64 encrypted jpg vanuit homebridge via mqttt in nodered maar daarna loop ik vast. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken.

Overigens kan ik de homekit melding alleen maar binnenshuis gebruiken. Buiten mijn wifi ontvang ik geen homekit meldingen. Waarschijnlijk omdat ik geen homepod of appleTV heb welke als hub fungeren. De homekit deurbel functie werkt inderdaad erg snel en mooi.

[ Voor 19% gewijzigd door Japie.G op 06-03-2021 22:40 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
SjigEd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:19:
[...]

[Afbeelding]
Welk relais heb je hiervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:57
retc schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:53:
[...]

Ik zit nog een beetje te wisselen tussen homebridge en de unifi app. Het mooie aan de homebdrige / homekit oplossing vind ik dat je via apple watch bijvoorbeeld al kan zien wie er voor de deur staat. Maar ik vind hem wel vrij traag. Heb jij de unifi alerts uitstaan? En op hoeveel apparaten krijg je een melding (ik krijg bijvoorbeeld ook op apple tv een melding, wel cool een PIP beeld als je tv zit te kijken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retc
tomdh76 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Ik zit nog een beetje te wisselen tussen homebridge en de unifi app. Het mooie aan de homebdrige / homekit oplossing vind ik dat je via apple watch bijvoorbeeld al kan zien wie er voor de deur staat. Maar ik vind hem wel vrij traag. Heb jij de unifi alerts uitstaan? En op hoeveel apparaten krijg je een melding (ik krijg bijvoorbeeld ook op apple tv een melding, wel cool een PIP beeld als je tv zit te kijken)
je kan als je een android tv hebt, ook Pipup gebruiken om een popup te tonen als iemand aanbelt (met home assistant ertussen bijvoorbeeld)
ik heb unifi alert aanstaan, bij mij is homekit (op de ipads) even snel als de unifi app (op mn iphone). Ik heb niet een device waar beide meldingen op actief zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• retc
Japie.G schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:36:
[...]

Zou je die flow willen delen?
Tuurlijk, bij deze.
Ik heb ook nog een koppeling met Sonos en met de android TV: die plak ik er meteen bij.
Zelf heb ik nog geen MQTT gebruikt icm de bel, bij mij is een event in Home assistant de trigger voor nodered.

code:
1
[{"id":"d3d0ad36.4da518","type":"group","z":"56970bdc.c12284","name":"Deurbelacties","style":{"label":true},"nodes":["8b653dc4.9cf158","b0c5b153.c59e08","e2c72d31.ab6118","c4c76fcb.8148c8","402463be.652d0c","94f6c2dd.3edef","1e40e31.8a5031d","b139fddc.1901f","e0ba8b64.8d3ca","3c9be78.61fca18","ebae3e15.c22688","d9af51.92de90b","53a3c771.b7273","f12506a8.d6d13","dc01bd70.94a0f8"],"x":94,"y":479,"w":1512,"h":582},{"id":"8b653dc4.9cf158","type":"api-current-state","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"alarm is gedeeltelijk ingeschakeld","server":"72656354.052ccc","version":1,"outputs":2,"halt_if":"Gedeeltelijk ingeschakeld","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","override_topic":false,"entity_id":"input_select.alarmstatus","state_type":"str","state_location":"payload","override_payload":"msg","entity_location":"data","override_data":"msg","blockInputOverrides":false,"x":940,"y":580,"wires":[["b0c5b153.c59e08","c4c76fcb.8148c8"],[]]},{"id":"b0c5b153.c59e08","type":"api-call-service","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"licht op zolder aan","server":"72656354.052ccc","version":1,"debugenabled":false,"service_domain":"light","service":"turn_on","entityId":"light.overloop_en_washok","data":"","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":1470,"y":560,"wires":[[]]},{"id":"e2c72d31.ab6118","type":"api-call-service","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"licht op zolder weer uit","server":"72656354.052ccc","version":1,"debugenabled":false,"service_domain":"light","service":"turn_off","entityId":"light.overloop_en_washok","data":"","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":1480,"y":620,"wires":[[]]},{"id":"c4c76fcb.8148c8","type":"delay","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"5 minuten wachten","pauseType":"delay","timeout":"5","timeoutUnits":"minutes","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"x":1230,"y":620,"wires":[["e2c72d31.ab6118"]]},{"id":"402463be.652d0c","type":"comment","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"licht op overloop tijdelijk inschakelen als er 's avonds aangebeld wordt.","info":"licht op overloop insc","x":1050,"y":520,"wires":[]},{"id":"94f6c2dd.3edef","type":"comment","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"fotos van de deurbel doorsturen naar de andru=oid TV","info":"Op android tv de app Pipup installeren:\nhttps://github.com/rogro82/PiPup","x":1000,"y":720,"wires":[]},{"id":"1e40e31.8a5031d","type":"http request","z":"56970bdc.c12284","d":true,"g":"d3d0ad36.4da518","name":"Sonos in de keuken - er wordt aangebeld","method":"GET","ret":"txt","paytoqs":"ignore","url":"http://{{ip-NAS}}:5005/keuken/say/er%20wordt%20aangebeld/nl-nl/20","tls":"","persist":false,"proxy":"","authType":"","x":960,"y":1020,"wires":[[]],"inputLabels":["url"]},{"id":"b139fddc.1901f","type":"comment","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"melden via Sonos","info":"gebruik makend van:\nhttps://github.com/jishi/node-sonos-http-api\n\ndie draait in een docker op mijn synology","x":890,"y":980,"wires":[]},{"id":"e0ba8b64.8d3ca","type":"delay","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"max 1x per 10 seconden","pauseType":"rate","timeout":"5","timeoutUnits":"seconds","rate":"1","nbRateUnits":"10","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":true,"x":650,"y":860,"wires":[["8b653dc4.9cf158","1e40e31.8a5031d","3c9be78.61fca18","d9af51.92de90b","dc01bd70.94a0f8"]]},{"id":"3c9be78.61fca18","type":"api-call-service","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"chatbericht sturen","server":"72656354.052ccc","version":1,"debugenabled":true,"service_domain":"notify","service":"deurbelmeldingen","entityId":"","data":"{\"message\":\"Er is aangebeld\"}","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":1090,"y":860,"wires":[[]]},{"id":"ebae3e15.c22688","type":"http request","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"","method":"POST","ret":"txt","paytoqs":"ignore","url":"http://{{IP TV}}:7979/notify","tls":"","persist":false,"proxy":"","authType":"","x":1090,"y":760,"wires":[[]]},{"id":"d9af51.92de90b","type":"change","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"{\"duration\":7,\"position\":0,\"title\":\"Er is aangebeld\",\"titleColor\":\"#50BFF2\",\"titleSize\":12,\"message\":\"Er is aangebeld\",\"messageColor\":\"#fbf5f5\",\"messageSize\":0,\"backgroundColor\":\"#0f0e0e\",\"media\":{\"web\":{\"uri\":\"http://{{ip deurbel}}/snap.jpeg\",\"width\":580}}}","tot":"json"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":880,"y":760,"wires":[["ebae3e15.c22688"]]},{"id":"53a3c771.b7273","type":"trigger-state","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"","server":"72656354.052ccc","exposeToHomeAssistant":false,"haConfig":[{"property":"name","value":""},{"property":"icon","value":""}],"entityid":"binary_sensor.doorbell_voordeur","entityidfiltertype":"exact","debugenabled":false,"constraints":[{"targetType":"this_entity","targetValue":"","propertyType":"current_state","comparatorType":"is","comparatorValueDatatype":"str","comparatorValue":"on","propertyValue":"new_state.state"}],"outputs":2,"customoutputs":[],"outputinitially":false,"state_type":"str","x":300,"y":860,"wires":[["e0ba8b64.8d3ca"],[]]},{"id":"f12506a8.d6d13","type":"api-call-service","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"Camerabeeld bel sturen","server":"72656354.052ccc","version":1,"debugenabled":true,"service_domain":"notify","service":"deurbelmeldingen","entityId":"","data":"{\"message\":\"Voordeur\",\"data\":{\"file_url\":\"http://{{IP}}/snap.jpeg\"}}","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":1110,"y":900,"wires":[[]]},{"id":"dc01bd70.94a0f8","type":"delay","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"","pauseType":"delay","timeout":"1","timeoutUnits":"seconds","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"x":880,"y":900,"wires":[["f12506a8.d6d13"]],"info":"vertraging van een seconde, anders zie je de aanbellende vinger nog vol in beeld"},{"id":"72656354.052ccc","type":"server","name":"Home Assistant","legacy":false,"addon":true,"rejectUnauthorizedCerts":true,"ha_boolean":"y|yes|true|on|home|open","connectionDelay":true,"cacheJson":true}]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SjigEd
Tafellaken schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:44:
[...]

En welke trafo gebruik je? Top oplossing! En direct nog een vraag. Hoe lang blijft het relais gesloten? Is dat afhankelijk van hoe lang er op de knop gedrukt wordt?
Ik gebruik de Gacia 24v beltrafo uit dit topic. Ik had geen ruimte in de meterkast voor een bredere met meer VA.
@Pepppie Een finder 48.31. Er zijn ook versies met meerdere uitgangen dan kun je nog meer aansturen.

Zojuist even een kind voor de tv weggeplukt en getest: Elke keer als er op de knop wordt gedrukt gaat het relais eventjes dicht, ongeveer een seconde denk ik.
1 keer aanbellen is dus klik aan en meteen klik uit. 3 keer aanbellen is klik aan en meteen klik uit, klik aan en meteen klik uit, klik aan en meteen klik uit, net zo snel als iemand op de bel drukt.
1 keer heel lang aanbellen is ook klik aan en meteen klik uit, hij blijft niet 'aan'.

De G4 staat trouwens ingesteld op mechanical, denk dat daardoor komt.

[ Voor 7% gewijzigd door SjigEd op 07-03-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hier hangt een ABB unit waarbij de Beltrafo in een rail geklikt en dus via twee pinnen gevoed wordt ipv de draden op de bijgeleverde trafo. Hoe zou ik deze nu moeten aansluiten? Of heb ik dan een andere trafo nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik kan het nergens vinden maar kan je ook ergens instellen dat chime / gong bijv. Vanaf 19u tot 7u alleen notificatie via app / HomeKit geeft en daar buiten gong + app / HomeKit?
Ik vind het irritant als kinderen net in bed liggen en postbode belt dan aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
shoombak schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:56:
Hier hangt een ABB unit waarbij de Beltrafo in een rail geklikt en dus via twee pinnen gevoed wordt ipv de draden op de bijgeleverde trafo. Hoe zou ik deze nu moeten aansluiten? Of heb ik dan een andere trafo nodig?
Niet perse. Ik had gisteren hetzelfde probleem en heb de stroom ‘afgetapt’ van de naastgelegen groep met installatie draad. Dat draad heb ik achterlangs de groepen naar beneden gevoerd en toen in de meegeleverde Ubiquiti trafo geprikt.

Als het goed is zie je aan de bovenkant van de andere groepen twee plekken waar je draad kan insteken (2 bruin + 2 blauw eigenlijk) waarvan er maar een bezet is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8X97C1KG-w9QiDjsRoDo1DdbGxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejPmWJKgvFSLV46zniTu7emt.jpg?f=fotoalbum_large

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
tomdh76 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Hier hetzelfde; gisteren de deurbel opgehangen en ben vooral nog aan het uitzoeken wat ik de prettigste notificatie methode vind. In eerste instantie ging het volgende af (na koppelen met Homebridge)
  • Deurgong (Honeywell D117)
  • Homepod
  • Protect app op iphone
  • Homekit app op iphone
  • Apple watch
En het liefst zou ik bij de notificatie ook direct een capture/foto willen ontvangen maar dat lijkt ook niet echt te werken..

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
Net de deurbel aangesloten en krijg netjes Ready for Setup te zien.

Helaas geen melding in de Protect App dat er een nieuw apparaat gevonden is. (bluetooth staat aan in telefoon en voor de app)

QR code voorschotelen welke gemaakt is in de webinterface pakt de deurbel ook niet, zelfs niet na herhaaldelijk opnieuw opstarten.
Heb ook op een telefoon van een vriend geprobeerd de protect app te installeren om te kijken maar ook geen succes.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

@localhost Heb je hem al een keer gereset (knopje op de achterzijde van de bel)?

Bij mij vond ik de bel direct in de Protect app via bluetooth. Eenmaal de setup door, verscheen die in Uinifi Protect.

[ Voor 42% gewijzigd door robertwebbe op 07-03-2021 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
robertwebbe schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:08:
@localhost Heb je hem al een keer gereset (knopje op de achterzijde van de bel)?

Bij mij vond ik de bel direct in de Protect app via bluetooth. Eenmaal de setup door, verscheen die in Uinifi Protect.
Yes geprobeerd helaas geen verschil. Ook de protect app verwijderd / toegevoegd wat ik bij sommige online als oplossing langs zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
Heeft de Protect App toegang tot Bluetooth?
Zie https://community.ui.com/...11-439d-9d42-323301a25933

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

robertwebbe schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:08:

Ik heb geen slimme deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
Issue inmiddels opgelost al weet ik niet helemaal waar het in zat:
UDM-pro herstart
ios Protect app afgemeld, verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Na het opnieuw inloggen kon ik wel handmatig devices toevoegen onder het camera tab.
Vreemde was dat ik daarvoor het knopje "Add Elements" niet zag voor het uitvoeren van bovenstaande acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retc
Iocalhost schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Yes geprobeerd helaas geen verschil. Ook de protect app verwijderd / toegevoegd wat ik bij sommige online als oplossing langs zag komen.
heb je de bluetooth-aanpak ook geprobeerd vanaf een ander device met de protect-app? (om eea uit te kunnen sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Laatst online: 12-09 15:50
Mystic_Vamp schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:04:
Ik heb een ABB Busboard groepenkast.

Ik heb nu deze beltrafo:
https://www.groepenkastco...busboard-beltransformator

Iemand met een 24v alternatief? Die kan ik niet vinden in busboard vorm.
Al iets gevonden, zoek precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
gday schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Die gaat aan bij beweging als de bel overgeschakeld is op infrarood. Als je bijvoorbeeld ergens een lamp aan hebt waardoor het beeld op je camera licht genoeg blijft en hij niet op infrarood overschakelt, dan gaat die led onderaan niet aan.
Ik heb een lantarenpaal voor me deur... dat zal het zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
brandon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:19:
[...]

ken ik maar dat is niet hetgeen wij bedoelen.:)
Volgens mij is dat de enige oplossing, er bestaan voorzover ik kan vinden na mijn zoektocht geen ABB Busboard compatible beltrafo's van meer dan 8V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
shoombak schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:22:
[...]

Volgens mij is dat de enige oplossing, er bestaan voorzover ik kan vinden na mijn zoektocht geen ABB Busboard compatible beltrafo's van meer dan 8V.
ah oke, thx voor het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retc
shoombak schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:22:
[...]

Is dit niet wat @brandon zoekt dan?
https://weltechniek.nl/pr...inD64gceYAOkaAjG0EALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brandon
Nope, die heb ik al, maar ik zoek een 24volt versie hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
SjigEd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:37:
[...]
Dus we willen een parallel schakeling! Dus het rode en groene draadje wat je hebt getekend rechtstreeks op de transformator aansluiten.
En die blauwe draad tussen de G4 en de chime box ook weer aansluiten
Ik heb nu mijn gong (een Honeywell DW315s) zo aangesloten en dat werkt prima. Echter, volgens mij krijgt de gong nu continu prik en lekt er stroom weg. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 68% gewijzigd door Pepppie op 09-03-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
Pepppie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Ik heb nu mijn gong (een Honeywell DW315s) zo aangesloten en dat werkt prima. Echter, volgens mij krijgt de gong nu continu prik en lekt er stroom weg. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?
De aansluiting van een DW9XX is anders dan die van een DW315s.
Een DW9 kun je apart voeden van 8v tot 16v en potentiaal vrij schakelen. (https://livewell.honeywel...loads/32343181-001-NL.pdf)

De DW315 kun je volgens mij icm de chimebox alleen met batterijen voeden.
Je zou hem wel apart kunnen voeden met 8v of 12v vanaf de transformator maar hoe je dan de chimebox moet aansluiten zou ik niet zo goed weten, omdat deze niet potentiaal vrij moet worden aangesloten volgens handleiding.
(https://livewell.honeywel...ds/32304378-001_Rev_C.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinSCaP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 13:24
brandon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:23:
[...]

ah oke, thx voor het antwoord :)
Ik heb een ABB kast met busboard en heb de bijgeleverde Unifi beltrafo geïnstalleerd in die kast, gevoed door een op het busboard aangesloten groep. Het busboard zit achter de DIN rail, dus daar heb je geen last van.

[ Voor 10% gewijzigd door WinSCaP op 09-03-2021 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:01
Na vele berichten op dit forum te hebben gelezen over de installatie en de trafo's, gisteren zelf begonnen met installeren. In m'n nieuwbouwhuis uit 2019 zat een standaard 12V Grothe gong die met een ABB busboard 8V trafo was verbonden. Gisteren alles buiten de ABB groepenkast gedaan, vandaag afgemaakt en met de tip van @Gophlin ook de Unifi beltrafo op m'n busboard aangesloten via een andere groep. Ziet er goed uit allemaal en het werkt prima met de standaard mechanische gong!

Heb de beelden nu ook via Homebridge in Homekit 'Woning' zichtbaar op m'n iPhone. Mooi! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vandaag heeft iemand voor mij de G4 Deurbel geïnstalleerd, de bel en app werken prima, maar de gong werkt niet (was bekend toen hij wegging). Ik heb nav eerdere berichten hier de draadloze Honeywell DC915SCV met converter besteld. Als ik de bovenkant van de converter afhaal en weer bevestig maakt de draadloze gong geluid, dus die connectie werkt.

De elektricien twijfelde over de aansluiting tussen het Ubiquiti kastje en Honeywell kastje. Hij heeft deze op A1 en A2 aangesloten, maar in deze video (hier eerder gepost) YouTube: UniFi Protect G4 Doorbell with Honeywell DCP917S wired to wireless c... wordt in de comments A1 en AC1 genoemd. In de Honeywell handleiding zie ik 2 verschillende scenario's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4bsYvtFKI1QA6T_NmhgbbQrmgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sslx80aIFpZRCedbtWm1PQrl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeelding van de huidige situatie (2 kapjes verwijderd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPulhH4S8NgErKN2-TrUZkjj_Sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0SsrDWauEuyNvWWs2OO8Bci.jpg?f=fotoalbum_large

Op de 2e foto is het schema zo natuurlijk niet zichtbaar, dat kan ik wel nagaan indien dat nodig is, maar hopelijk is die stap niet nodig en zit het hem in A1/A2 -> A1/AC1. Maar hij durft dat niet aan omdat je dan mogelijk de zender kapot maakt, ik heb hier persoonlijk net te weinig kaas van gegeten. Heeft iemand dezelfde bel en welke combinatie moet ik gebruiken?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjigEd
@Taro https://gathering.tweaker...message/66369410#66369410
@JackSparrow

Sorry, zit op mobiel dus ff kort antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Taro schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:46:
Vandaag heeft iemand voor mij de G4 Deurbel geïnstalleerd, de bel en app werken prima, maar de gong werkt niet (was bekend toen hij wegging). Ik heb nav eerdere berichten hier de draadloze Honeywell DC915SCV met converter besteld. Als ik de bovenkant van de converter afhaal en weer bevestig maakt de draadloze gong geluid, dus die connectie werkt.

De elektricien twijfelde over de aansluiting tussen het Ubiquiti kastje en Honeywell kastje. Hij heeft deze op A1 en A2 aangesloten, maar in deze video (hier eerder gepost) YouTube: UniFi Protect G4 Doorbell with Honeywell DCP917S wired to wireless c... wordt in de comments A1 en AC1 genoemd. In de Honeywell handleiding zie ik 2 verschillende scenario's:

[Afbeelding]

Afbeelding van de huidige situatie (2 kapjes verwijderd):
[Afbeelding]

Op de 2e foto is het schema zo natuurlijk niet zichtbaar, dat kan ik wel nagaan indien dat nodig is, maar hopelijk is die stap niet nodig en zit het hem in A1/A2 -> A1/AC1. Maar hij durft dat niet aan omdat je dan mogelijk de zender kapot maakt, ik heb hier persoonlijk net te weinig kaas van gegeten. Heeft iemand dezelfde bel en welke combinatie moet ik gebruiken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQDbBY1xsrGlwAMDv24c3YzOJPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Nqha8J08wJtJ0tp36ckqgGu.png?f=fotoalbum_large

A1/AC1 moet je idd hebben wat ik uit de comments lees van onder andere @JackSparrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Bedankt, maar in de posts daarna lees ik ook nog iets over een batterij. Er zit een batterij in de zender, vandaar dat in mijn situatie A1/A2 is gebruikt. Maak ik dus niets kapot als ik A1/AC1 gebruik zoals weergegeven in de post waar je naar linkt terwijl er wel een batterij in de zender zit?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
Taro schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 20:09:
[...]

Bedankt, maar in de posts daarna lees ik ook nog iets over een batterij. Er zit een batterij in de zender, vandaar dat in mijn situatie A1/A2 is gebruikt. Maak ik dus niets kapot als ik A1/AC1 gebruik zoals weergegeven in de post waar je naar linkt terwijl er wel een batterij in de zender zit?
Je moet de bel aansluiten op A1 en AC1 en dan dus de draadloze converter erop (met batterij erin) en dan dat ding pairen met je gong en dan werkt het.

Waarschijnlijk werkt het ook als je in de gong zelf 4 batterijen doet, maar ik vond het ook wel handig dat ik de gong nu ook mee naar buiten kan nemen (of naar de werkkamer).

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 10-03-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@SjigEd & @grote_oever Thx, omgezet naar AC1 en werkt nu inderdaad.

@JackSparrow Ik heb in de gong ook 4xC batterijen zitten, maar die staan daar toch verder helemaal los van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Ik heb mijn USA deurbel inmiddels ook op de keukentafel aangesloten. Wilde niet meer wachten op de EU release enige tijd geleden maar had achteraf dus wel gekund aangezien het hier nog een paar weken in een doos heeft gelegen. Enfin, het verlies in prijs verschil nemen we maar.

Mijn Honeywell DW915XX heb ik ook aangesloten en dat werkt ook prima wanneer ik de unifi chime box op A1 en AC1 aansluit en hierbij een usb kabel gebruik voor voeding. Alleen wil ik niet voeden via USB of batterijen.
Wanneer ik als test, volledig losgekoppeld van de unifi deurbel, rechtstreek 24V aansluit op AC1 en AC2 dan werkt de bel prima. Nu is dus mijn vraag kan ik de unifi deurbel op A1/A2 aansluiten? Volgens plaatje 3 van blz 3 van:
https://livewell.honeywel...loads/32343181-001-NL.pdf

Maar ik denk dat het zo niet lukt... ?

[edit] Ok, ik heb nog wat getest.
Wanneer ik twee losse draden aansluit op a1 en a2 en die tegen elkaar laat komen dan gaat de deurbel. ik vermoed dat ik dan ook niet zomaar hier de unifi draden op kan zetten omdat hier stroom op staat. :|
een extra usb kabel kan hoor maar had gehoopt alles gewoon te kunnen aansluiten vanaf mijn 12v / 24/ abb bel trafo.

De melding van de unifi app is ook wel erg beroerd. Ik geloof niet dat ik hierdoor getriggerd wordt om de deur open te doen. Ik had meer een aanhoudend iets verwacht. Een keer een pling en dan stopt het. Vervolgens kost het ook nog tijd om te connecten met de controller voordat je beeld hebt.

[edit2]
Kon niet wachten, toch geprobeerd O-)
24v voeding op ac1 en ac2 en vervolgens unifi op a1 en a2 werkt niet. het werkt 1x wanneer je de honeywell inplugt in het adaptertje. daarna gebeurt er niets wanneer je op de bel drukt. Wordt dan toch maar een microusb kabeltje bestellen met haakse stekker en wit om het netjes weg te werken. Vast nog wel een oude telefoon oplader liggen om te zorgen voor stroom naar microusb.

[ Voor 47% gewijzigd door DARKLORD op 10-03-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Taro schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 20:40:
@SjigEd & @grote_oever Thx, omgezet naar AC1 en werkt nu inderdaad.

@JackSparrow Ik heb in de gong ook 4xC batterijen zitten, maar die staan daar toch verder helemaal los van?
Eh...die batterijen moeten er (blijkbaar?) altijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DARKLORD schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 21:23:
Ik heb mijn USA deurbel inmiddels ook op de keukentafel aangesloten. Wilde niet meer wachten op de EU release enige tijd geleden maar had achteraf dus wel gekund aangezien het hier nog een paar weken in een doos heeft gelegen. Enfin, het verlies in prijs verschil nemen we maar.

Mijn Honeywell DW915XX heb ik ook aangesloten en dat werkt ook prima wanneer ik de unifi chime box op A1 en AC1 aansluit en hierbij een usb kabel gebruik voor voeding. Alleen wil ik niet voeden via USB of batterijen.
Wanneer ik als test, volledig losgekoppeld van de unifi deurbel, rechtstreek 24V aansluit op AC1 en AC2 dan werkt de bel prima. Nu is dus mijn vraag kan ik de unifi deurbel op A1/A2 aansluiten? Volgens plaatje 3 van blz 3 van:

[edit] Ok, ik heb nog wat getest.
Wanneer ik twee losse draden aansluit op a1 en a2 en die tegen elkaar laat komen dan gaat de deurbel. ik vermoed dat ik dan ook niet zomaar hier de unifi draden op kan zetten omdat hier stroom op staat. :|
een extra usb kabel kan hoor maar had gehoopt alles gewoon te kunnen aansluiten vanaf mijn 12v / 24/ abb bel trafo.

De melding van de unifi app is ook wel erg beroerd. Ik geloof niet dat ik hierdoor getriggerd wordt om de deur open te doen. Ik had meer een aanhoudend iets verwacht. Een keer een pling en dan stopt het. Vervolgens kost het ook nog tijd om te connecten met de controller voordat je beeld hebt.

[edit2]
Kon niet wachten, toch geprobeerd O-)
24v voeding op ac1 en ac2 en vervolgens unifi op a1 en a2 werkt niet. het werkt 1x wanneer je de honeywell inplugt in het adaptertje. daarna gebeurt er niets wanneer je op de bel drukt. Wordt dan toch maar een microusb kabeltje bestellen met haakse stekker en wit om het netjes weg te werken. Vast nog wel een oude telefoon oplader liggen om te zorgen voor stroom naar microusb.
Been there, done that. Dat werkt allemaal niet :-) dus je moet er of batterijen in stoppen of dus een microUSB voeding aan hangen. Ik heb zelf voor die bedraad-naar-draadloos converter (de 917 ofzo) gekozen, dus de gong staat hier nu in de kamer (met batterijen erin, die gaan 5 jaar mee volgens de handleiding) en die converter dus in de meterkast en dan de bel op A1 en AC1.

Overigens heb ik wel zo aangesloten gekregen zoals jij wil. Alleen levert mijn 16VA adapter dan te weinig power om de bel te voeden. Weet zo ff niet meer hoe ik het had aangesloten, maar het is hier de afgelopen dagen wel voorbij gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 11-03-2021 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Typhone

Who Dares Wins

Vraag aan de heren hier:

Ik heb een nieuwbouwhuis waar een deel van de elektra al ligt. Nu wil ik twee keer een vaste gong installeren in huis (op de UniFi G4 Deurbel die ook nog komt) en ben benieuwd welke daarvoor het meest geschikt is.
Heeft iemand hier ervaring met een vaste gong (geen draadloze) die goed werkt? Ik zie van alles voorbij komen met zoemproblemen en een mix aan verschillende gong's en trafo's maar een werkende combinatie kan ik zo bestellen dus dat is prima.

Ik heb nog de volledige vrijheid (zowel beltrafo, als gong) in de meterkast maar wil dat graag binnen 3-4 weken volledig geregeld hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 11-03-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
DARKLORD schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:23:
Nu is dus mijn vraag kan ik de unifi deurbel op A1/A2 aansluiten? Volgens plaatje 3 van blz 3 van:

Volgens plaatje 3 moet je hem potentiaalvrij aansturen. Kijk maar naar de plaatjes van de drukker.
Alleen plaatje 2 werkt met een bel met stroom erop, dus de chime box maar dan moeten er zoals in de handleiding staat batterijen in.

Dus:
Plaatje 2 met batterijen
of
Plaatje 3 met een relais

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
Typhone schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:16:
Vraag aan de heren hier:

Ik heb een nieuwbouwhuis waar een deel van de elektra al ligt. Nu wil ik twee keer een vaste gong installeren in huis (op de UniFi G4 Deurbel die ook nog komt) en ben benieuwd welke daarvoor het meest geschikt is.
Heeft iemand hier ervaring met een vaste gong (geen draadloze) die goed werkt? Ik zie van alles voorbij komen met zoemproblemen en een mix aan verschillende gong's en trafo's maar een werkende combinatie kan ik zo bestellen dus dat is prima.

Ik heb nog de volledige vrijheid (zowel beltrafo, als gong) in de meterkast maar wil dat graag binnen 3-4 weken volledig geregeld hebben.
Voor volledig vrijheid, ook in de toekomst zou ik het zelf zo doen.

Een zware beltransformator (veel VA) met 8, 12 en 24 volt aansluitingen.
Hiermee zou je dus in principe elke gong en deurbel moeten kunnen voorzien van stroom.

Een relais (din rail) met meerdere uitgangen. Hiermee kun je dan elke gong met of zonder potentiaal aansturen. Zonder potentiaal sluit je hem gewoon op de gong aan, met potentiaal pak je de stroom van de transformator af.
Aansluiten op domotica zou je ook met dit relais kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Typhone schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:16:
Vraag aan de heren hier:

Ik zou een draadloze gong nemen die via usb gevoed kan worden. Ik heb zelf een set van Honeywell met 2 gongs, een heeft batterijen en de andere is gevoed via usb. Het voordeel is dat ik degene op batterijen zo ergens anders mee naartoe kan nemen als het nodig is. Bv de tuin, sportkamer, werkkamer, garage. Zijn de batterijen leeg dan heb ik altijd nog de gong op usb die altijd van stroom voorzien is.
SjigEd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Volgens plaatje 3 moet je hem potentiaalvrij aansturen. Kijk maar naar de plaatjes van de drukker.
Alleen plaatje 2 werkt met een bel met stroom erop, dus de chime box maar dan moeten er zoals in de handleiding staat batterijen in.

Dus:
Plaatje 2 met batterijen
of
Plaatje 3 met een relais
Ik vraag me af of het niet werkt met ac1 en ac2 aansluiten op de stroom van de G4 converter en A1 en a2 met elkaar doorlussen. Dan krijgt hij stroom als er op de bel wordt gedrukt en denkt ook direct dat er op de knop wordt gedrukt. Hierbij zou je in theorie geen batterij meer nodig hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchKel op 11-03-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DutchKel schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Ik zou een draadloze gong nemen die via usb gevoed kan worden. Ik heb zelf een set van Honeywell met 2 gongs, een heeft batterijen en de andere is gevoed via usb. Het voordeel is dat ik degene op batterijen zo ergens anders mee naartoe kan nemen als het nodig is. Bv de tuin, sportkamer, werkkamer, garage. Zijn de batterijen leeg dan heb ik altijd nog de gong op usb die altijd van stroom voorzien is.
Er komt een gong bij de meterkast te hangen (beneden) en eentje op de eerste verdieping. Leidingen daarvoor liggen reeds dus een draadloze deurbel gaat hem niet worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonne c.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Iemand die zijn deurbel gespoten heeft in het zwart?
of die hem eens helemaal opengevezen heeft?

Ik zag enkele foto's op het internet, maar die personen hadden hem niet gedemonteerd. Lijkt me toch beter bij het spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:34
Ik zit een beetje met hetzelfde als Typhone.

Na mijn ontzettend stomme actie heb ik een Gacia 15VA 8/12/24V trafo gekocht en ondersteboven (dus niet achterstevoren, dank je @Falcon10 ;) ) gemonteerd.
Vervolgens de HoneyWell D117 aangesloten, maar die hoor niet als je niet in de gang staat. Zo ontzettend zacht geluid.

Dus ik wil graag een gong, bedraad, die eenvoudig aan te sluiten is op de deurbel en te horen is zonder je oor op de behuizing te drukken. De DW315S zou een optie zijn, maar gezien de opmerking een pagina terug twijfel ik toch.

Iemand advies voor een andere gong of een manier om de D117 luider te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Robert1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 06:54
HuJuh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:35:

Na mijn ontzettend stomme actie heb ik een Gacia 15VA 8/12/24V trafo gekocht en ondersteboven (dus niet achterstevoren, dank je @Falcon10 ;) ) gemonteerd.
Vervolgens de HoneyWell D117 aangesloten, maar die hoor niet als je niet in de gang staat. Zo ontzettend zacht geluid.

Dus ik wil graag een gong, bedraad, die eenvoudig aan te sluiten is op de deurbel en te horen is zonder je oor op de behuizing te drukken. De DW315S zou een optie zijn, maar gezien de opmerking een pagina terug twijfel ik toch.

Het viel mij op met testen dat de D117 harder klinkt na het monteren van kap, lijkt een soort klankkastje te zijn. Wij horen de bel dan ook gewoon goed door het hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd

Heb je hem al eens helemaal los getest? Dus batterijen erin en dan met een draadje het contact kortsluiten? Het zou kunnen dat hij te weinig stroom krijgt en dat de spoel de magneet niet ver genoeg opzij krijgt.

En hoe is hij aangesloten, volgens plaatje 3 linksonder? Dan zou je ook plaatje 3 rechtsonder kunnen proberen. Stroom pakken vanaf de transformator en de chimebox op de bovenste contacten.

(https://livewell.honeywel...tent/uploads/QSG-D117.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
Jonne c. schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:57:

Ik zag enkele foto's op het internet, maar die personen hadden hem niet gedemonteerd. Lijkt me toch beter bij het spuiten.
Ik zag op internet wel dat ze de Unifi camera's met Krylon zwart spuiten. Zou met de deurbel net zo goed moeten gaan denk ik? Goed afplakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46

Waar had je dit gezien, ben wel nieuwsgierig geworden naar het resultaat. Wellicht dat ik mijn G4 dan ook zwart spuit :)

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 12-03-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 11:19
lubbertkramer schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Waar had je dit gezien, ben wel nieuwsgierig geworden naar het resultaat. Wellicht dat ik mijn G4 dan ook zwart spuit :)
Ik vermoed hier

https://community.ui.com/...ef-4ac6-9da8-6ceeb8eef7bc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik heb eens een FlexHD access point zwart gespoten. Deze heeft het begeven binnen garantie, maar de garantie is geweigerd door mijn 'modificatie'... Ik zou het zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

Je zou hem kunnen plastic dippen.
Mocht het nodig zijn, trek je het zwart er weer af en stuur je hem op.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:15
Inmiddels ook de G4 deurbel geinstalleerd. Mijn AC-Lite ap hangt in de trapkast van de woonkamer grenzend aan mij gang. Deurbel connectie kwalitiet is rond de 70%.

Ik heb alleen als probleem dat het "live" beeld ongeveer 10sec achterloopt. Zou dit kunnen komen door de verbinding? De alerting is trouwens wel direct op zowel de gong als mijn Android telefoon

Ik heb de mogelijkheid om nog een AC lite wifi 6 bij te plaatsen in mijn gang dichter bij deurbel.

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersap
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-12-2021

Dat staat toch gewoon op de eu webstore van ubiquiti? :?

https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:34
Dat klopt, maar er zijn meer wegen naar Rome. Zie alleen al de vele comments over chimes in deze thread ;)

En daarnaast, heb je die opties zelf al eens opgezocht? Volgens mij zijn de aangeraden chimes meer gericht op de Amerikaanse markt dan de Nederlandse / Europese markt.
edit: ik heb even de aangeraden chimes op de Amerikaanse UI site vergeleken en net wat ik dacht, die is exact hetzelfde. Is natuurlijk niet meteen slecht, maar Honeywell is hier heel bekend (althans, om mij heen hoor ik die naam veel) en wellicht in Amerika een stuk kleiner. IQ America is hier bijvoorbeeld niet eens normaal verkrijgbaar.

@SjigEd dank je wel, ik heb de kap erop gedaan en inderdaad, dat scheelt iets. Raar, want dat had ik niet verwacht van een stuk plastic.
Het is nog steeds erg zacht, dus ik ga morgen de andere manier van aansluiten proberen. Ik laat de uitkomst weer even weten.

[ Voor 44% gewijzigd door HuJuh op 13-03-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
HuJuh schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:57:
Het is nog steeds erg zacht, dus ik ga morgen de andere manier van aansluiten proberen. Ik laat de uitkomst weer even weten.
Heb je hem ook in de Protect omgeving goed ingesteld of al eens gewisseld tussen mechanical en digital? Als ik een eerder commentaar van een Tweaker goed herinner dien je die op digital te zetten. Dan kun je ook de duur van het belgeluid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een normale 'trrrrrrring' bel, deze werkt op zich goed op 16v als er aangebeld word, maar in 'rust' lijkt er toch nog stroom door de bel te gaan, en hoor je hem zachtjes trillen.
Iemand een oplossing hiervoor, of kan ik beter de bel vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:57
retc schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:06:
[...]

Tuurlijk, bij deze.
Ik heb ook nog een koppeling met Sonos en met de android TV: die plak ik er meteen bij.
Zelf heb ik nog geen MQTT gebruikt icm de bel, bij mij is een event in Home assistant de trigger voor nodered.

code:
1
[{"id":"d3d0ad36.4da518","type":"group","z":"56970bdc.c12284","name":"Deurbelacties","style":{"label":true},"nodes":["8b653dc4.9cf158","b0c5b153.c59e08","e2c72d31.ab6118","c4c76fcb.8148c8","402463be.652d0c","94f6c2dd.3edef","1e40e31.8a5031d","b139fddc.1901f","e0ba8b64.8d3ca","3c9be78.61fca18","ebae3e15.c22688","d9af51.92de90b","53a3c771.b7273","f12506a8.d6d13","dc01bd70.94a0f8"],"x":94,"y":479,"w":1512,"h":582},{"id":"8b653dc4.9cf158","type":"api-current-state","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"alarm is gedeeltelijk ingeschakeld","server":"72656354.052ccc","version":1,"outputs":2,"halt_if":"Gedeeltelijk ingeschakeld","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","override_topic":false,"entity_id":"input_select.alarmstatus","state_type":"str","state_location":"payload","override_payload":"msg","entity_location":"data","override_data":"msg","blockInputOverrides":false,"x":940,"y":580,"wires":[["b0c5b153.c59e08","c4c76fcb.8148c8"],[]]},{"id":"b0c5b153.c59e08","type":"api-call-service","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"licht op zolder aan","server":"72656354.052ccc","version":1,"debugenabled":false,"service_domain":"light","service":"turn_on","entityId":"light.overloop_en_washok","data":"","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":1470,"y":560,"wires":[[]]},{"id":"e2c72d31.ab6118","type":"api-call-service","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"licht op zolder weer uit","server":"72656354.052ccc","version":1,"debugenabled":false,"service_domain":"light","service":"turn_off","entityId":"light.overloop_en_washok","data":"","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":1480,"y":620,"wires":[[]]},{"id":"c4c76fcb.8148c8","type":"delay","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"5 minuten wachten","pauseType":"delay","timeout":"5","timeoutUnits":"minutes","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"x":1230,"y":620,"wires":[["e2c72d31.ab6118"]]},{"id":"402463be.652d0c","type":"comment","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"licht op overloop tijdelijk inschakelen als er 's avonds aangebeld wordt.","info":"licht op overloop insc","x":1050,"y":520,"wires":[]},{"id":"94f6c2dd.3edef","type":"comment","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"fotos van de deurbel doorsturen naar de andru=oid TV","info":"Op android tv de app Pipup installeren:\nhttps://github.com/rogro82/PiPup","x":1000,"y":720,"wires":[]},{"id":"1e40e31.8a5031d","type":"http request","z":"56970bdc.c12284","d":true,"g":"d3d0ad36.4da518","name":"Sonos in de keuken - er wordt aangebeld","method":"GET","ret":"txt","paytoqs":"ignore","url":"http://{{ip-NAS}}:5005/keuken/say/er%20wordt%20aangebeld/nl-nl/20","tls":"","persist":false,"proxy":"","authType":"","x":960,"y":1020,"wires":[[]],"inputLabels":["url"]},{"id":"b139fddc.1901f","type":"comment","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"melden via Sonos","info":"gebruik makend van:\nhttps://github.com/jishi/node-sonos-http-api\n\ndie draait in een docker op mijn synology","x":890,"y":980,"wires":[]},{"id":"e0ba8b64.8d3ca","type":"delay","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"max 1x per 10 seconden","pauseType":"rate","timeout":"5","timeoutUnits":"seconds","rate":"1","nbRateUnits":"10","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":true,"x":650,"y":860,"wires":[["8b653dc4.9cf158","1e40e31.8a5031d","3c9be78.61fca18","d9af51.92de90b","dc01bd70.94a0f8"]]},{"id":"3c9be78.61fca18","type":"api-call-service","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"chatbericht sturen","server":"72656354.052ccc","version":1,"debugenabled":true,"service_domain":"notify","service":"deurbelmeldingen","entityId":"","data":"{\"message\":\"Er is aangebeld\"}","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":1090,"y":860,"wires":[[]]},{"id":"ebae3e15.c22688","type":"http request","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"","method":"POST","ret":"txt","paytoqs":"ignore","url":"http://{{IP TV}}:7979/notify","tls":"","persist":false,"proxy":"","authType":"","x":1090,"y":760,"wires":[[]]},{"id":"d9af51.92de90b","type":"change","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"","rules":[{"t":"set","p":"payload","pt":"msg","to":"{\"duration\":7,\"position\":0,\"title\":\"Er is aangebeld\",\"titleColor\":\"#50BFF2\",\"titleSize\":12,\"message\":\"Er is aangebeld\",\"messageColor\":\"#fbf5f5\",\"messageSize\":0,\"backgroundColor\":\"#0f0e0e\",\"media\":{\"web\":{\"uri\":\"http://{{ip deurbel}}/snap.jpeg\",\"width\":580}}}","tot":"json"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":880,"y":760,"wires":[["ebae3e15.c22688"]]},{"id":"53a3c771.b7273","type":"trigger-state","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"","server":"72656354.052ccc","exposeToHomeAssistant":false,"haConfig":[{"property":"name","value":""},{"property":"icon","value":""}],"entityid":"binary_sensor.doorbell_voordeur","entityidfiltertype":"exact","debugenabled":false,"constraints":[{"targetType":"this_entity","targetValue":"","propertyType":"current_state","comparatorType":"is","comparatorValueDatatype":"str","comparatorValue":"on","propertyValue":"new_state.state"}],"outputs":2,"customoutputs":[],"outputinitially":false,"state_type":"str","x":300,"y":860,"wires":[["e0ba8b64.8d3ca"],[]]},{"id":"f12506a8.d6d13","type":"api-call-service","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"Camerabeeld bel sturen","server":"72656354.052ccc","version":1,"debugenabled":true,"service_domain":"notify","service":"deurbelmeldingen","entityId":"","data":"{\"message\":\"Voordeur\",\"data\":{\"file_url\":\"http://{{IP}}/snap.jpeg\"}}","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":1110,"y":900,"wires":[[]]},{"id":"dc01bd70.94a0f8","type":"delay","z":"56970bdc.c12284","g":"d3d0ad36.4da518","name":"","pauseType":"delay","timeout":"1","timeoutUnits":"seconds","rate":"1","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":false,"x":880,"y":900,"wires":[["f12506a8.d6d13"]],"info":"vertraging van een seconde, anders zie je de aanbellende vinger nog vol in beeld"},{"id":"72656354.052ccc","type":"server","name":"Home Assistant","legacy":false,"addon":true,"rejectUnauthorizedCerts":true,"ha_boolean":"y|yes|true|on|home|open","connectionDelay":true,"cacheJson":true}]
Misschien meer iets voor het home assistant topic maar ik krijg geen snapshot image. Als ik http: // ipcamera/snap.jpeg in een browser invul krijg ik wel het image. Maar bij de HA notificatie krijg ik enkel de message zonder image. En als ik daar op druk kom ik wel in HA maar op plek waar ik scenes kan activeren? Heb jij suggesties wat ik nog kan aanpassen? Ik kan vanuit HA wel pingen naar het ip adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScaraB
GeleFles schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:00:
Ik heb een normale 'trrrrrrring' bel, deze werkt op zich goed op 16v als er aangebeld word, maar in 'rust' lijkt er toch nog stroom door de bel te gaan, en hoor je hem zachtjes trillen.
Iemand een oplossing hiervoor, of kan ik beter de bel vervangen?
Ik lees graag mee. Heb ook m'n originele 12V Grothe gong laten hangen maar ik hoor een licht zoemend geluid dat voorheen niet klonk. Het lijkt niet van de Unifi beltrafo af te komen dus ik verdenk ook de oude bel. Wie herkent dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Als ik de bel bekijk lijkt het alsof er nog (een klein beetje) stroom loopt, ik voel de spoel voor de bel ook licht trillen.
Ik zit midden in een verhuizing, dus heb even de multimeter niet bij de hand. Ik kan het dus niet meten.

Ik heb al wel een andere bel besteld, we willen sowieso van het ouderwetse belgeluid af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

GeleFles schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:18:
Als ik de bel bekijk lijkt het alsof er nog (een klein beetje) stroom loopt, ik voel de spoel voor de bel ook licht trillen.
Ik zit midden in een verhuizing, dus heb even de multimeter niet bij de hand. Ik kan het dus niet meten.

Ik heb al wel een andere bel besteld, we willen sowieso van het ouderwetse belgeluid af ;)
Welke bel heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb de D117 besteld.
Lees hier wel dat ie niet heel erg luid is, maar als ie niet bevalt gaat ie gewoon terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScaraB
GeleFles schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:40:
Ik heb de D117 besteld.
Lees hier wel dat ie niet heel erg luid is, maar als ie niet bevalt gaat ie gewoon terug ;)
Ben benieuwd hoe die bevalt en of het daarmee weer lekker stil is in je hal :P
Pagina: 1 ... 4 ... 41 Laatste