Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52
GeleFles schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:18:
Als ik de bel bekijk lijkt het alsof er nog (een klein beetje) stroom loopt, ik voel de spoel voor de bel ook licht trillen.
Ik zit midden in een verhuizing, dus heb even de multimeter niet bij de hand. Ik kan het dus niet meten.

Ik heb al wel een andere bel besteld, we willen sowieso van het ouderwetse belgeluid af ;)
Ik merk dit ook, vlak nadat er is aangebeld. Lijkt of er nog wat rest stroom in het circuit zit dat nog langzaam weg loopt.

Na een minuutje ofzo is het weg.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MasterMaceMichu schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Ik merk dit ook, vlak nadat er is aangebeld. Lijkt of er nog wat rest stroom in het circuit zit dat nog langzaam weg loopt.

Bij mij blijft het doorgaan, zelfs na een uur is het nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
De opstelling is nu verplaatst van keukentafel naar veld. Blijk ik alleen niet zo ver wifi te hebben. 8)7 Dat de bel op het hek is aangesloten waarvan de kern een betonnen paal is met 4 dikke wapeningsstaven erin helpt waarschijnlijk ook niet.. Maar ben al blij dat hij het in ieder geval doet qua voeding. WiFi probleem is met een buiten acces point ook wel weer op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43
Identified
While this issue has been resolved for many affected users, some users may have persistent issues. Our team is working to resolve these remaining issues and will continue to post updates here.
Posted 3 hours ago. Mar 16, 2021 - 05:53 UTC
Investigating
An incident has been identified with the UniFi Remote Access service where some users may be unable to connect to their controllers through unifi.ui.com or the mobile apps. Our teams are investigating the issue and will provide periodic updates on status.ui.com. We apologize for any inconvenience and are working to restore service as quickly as possible.
Posted 8 hours ago. Mar 16, 2021 - 01:30 UTC
Ik kan niet inloggen op de Unifi Protect App, of eigenlijk: ik kan met de Unifi Protect App geen verbinding maken met mijn UCKG2+, dus beelden terugkijken of push notifications ontvang ik niet...

Bij Ubiquiti mogen ze ondertussen wel kijken naar local login voor de Unifi Protect App...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
sylvesterrr schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:23:

Bij Ubiquiti mogen ze ondertussen wel kijken naar local login voor de Unifi Protect App...
Dat kan toch ook gewoon? Je kan toch gewoon een lokale gebruiker aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
GioStyle schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Niet met de Protect App, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
GioStyle schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Maar daarmee kun je niet inloggen in de protect app, wat wel kan als je in de browser de de CK gaat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Dw1-nl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:45:
Afgelopen dagen druk bezig met @Jerry_bboy voor het ontwerpen van een eigen deurbel houder. Mijn deurbel zit nu rechts in de muur en wil de g4 op het kozijn plaatsen, maar wil geen gaten in het kozijn boren.
[Afbeelding]
Daarom een houder met schroefgaten in de zijkant en meteen aan de onderkant een stevige lip die voor het pinnetje valt om hem los te halen. Als ik hem dan ooit nog eens los moet halen moet ik even een gaatje boren in de 3d print behuizing en een nieuwe printen.

Het is nog work in progress! Nu diverse dingen aan het nameten/aanpassen/test printen en weer aanpassen...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zal jullie up to date houden als het klaar is. All credits to jerry_bboy
Hoe gaat het hiermee? Heb met veel interesse naar jullie oplossing gekeken, bij mij is het kozijn te smal om de bel onder een hoek te plaatsen dus ik zou zoiets ook willen printen maar dan een paar millimeter van smaller. De antidiefstal feature is een mooie bijkomstigheid. :)

Work hard & be brave.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:19
Voor de gene die een straks een ander kleurtje willen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRoWQlBJdLsNcK2fWOh3tm2aBcc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/PpudOqjtdSfpVVgWz69oC1Gx.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
Heeft iemand de deurbel al aangesloten via Poe only? De chime die we nu hebben maakt zon vreselijk geluid namelijk dat ik die niet meer gebruik. ipv heb ik nu dit geïnstalleerd:

https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Vervolgens via home-assistant een automation aangemaakt als er op de deurbel wordt gedrukt dat dan via google homes een deurbel ringtoon gaat. Dit gaat al een jaar prima.

Zijn er tweakers die het ook op deze manier hebben gedaan of kan dit niet ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
maratropa schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Maar daarmee kun je niet inloggen in de protect app, wat wel kan als je in de browser de de CK gaat.
Juist.

"Niet afhankelijk zijn van een webreus zoals Google of Amazon" was één van de voornaamste reden om voor een dure G4 Doorbell te gaan (ik had ook nog geen UCKG2+ in huis). Na nog geen maand is het al raak, en blijk ik minder "onafhankelijk te zijn" van een webreus. :')

Daar zit ik dan met een werkende G4 Doorbell, werkende UCKG2+, werkende internetverbinding maar niet-functionerende Protect App. 8)7

Gelukkig kan ik tegen m'n vrouw gewoon zeggen dat de App een storing heeft in plaats van Ubiquiti. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 16-03-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
DutchKel schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:14:
Het lijkt erop dat de onderdelen hetzelfde/ook bruikbaar zijn als die voor de Nest Hello. Ik heb zojuist alle onderdelen bij mij vervangen behalve de bel aan de buitenkant. Dus de trafo voor de Ubiquiti versie en de adapter voor de gong zijn vervangen.

De Nest Hello werkt nog steeds prima, ook gaat de bel binnen nog steeds af. Ik heb overigens een honeywell draadloze deurbel erop aangesloten, dus geen zware gong.

Als het strakjes wat warmer is dan ga ik de Nest Hello waarschijnlijk vervangen of anders komt dat morgen wel.
Weet je toevallig ook of dit bidirectioneel werkt? Ik heb namelijk exact dezefde configuratie als jij had voor de Nest Hello (incl draadloze Honeywell gong). Dus alleen de deurbel zelf vervangen voor de G4 en de trafo, adapter en gong welke er al zitten laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12
LightStar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:06:

[Afbeelding]
Jammer dat ie niet in de Europese store te krijgen is, precies het zelfde formaat als EU versie maar moet weer maanden duren door die EU bureaucratie molen voor een stukje plastic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 12:58
1975Mark30 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:19:
[...]

Weet je toevallig ook of dit bidirectioneel werkt? Ik heb namelijk exact dezefde configuratie als jij had voor de Nest Hello (incl draadloze Honeywell gong). Dus alleen de deurbel zelf vervangen voor de G4 en de trafo, adapter en gong welke er al zitten laten zitten...
Ik heb het niet getest maar ik gok dat het wel werkt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rob.detuinman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06-2023
MasterMaceMichu schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Volgens mij is dit de oplossing......dan stuur je gewoon de normale 8v olt naar de gong ipv de 16v (die hij eigenlijk niet echt fijn vind)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYi9D9u1xDum5nh7EvkwUC_UlK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GJy1jeIba19kSMNqTehYPAod.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 16-09 21:32

Falcon10

Hit it i would !

LightStar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:06:

[Afbeelding]
Enerzijds niet te snappen dat ze niet direct een zwarte en witte uitbrengen, en eventueel zelfs een versie met RVS omhulsel.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:09
rob.detuinman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:26:
[...]
Volgens mij is dit de oplossing......dan stuur je gewoon de normale 8v olt naar de gong ipv de 16v (die hij eigenlijk niet echt fijn vind)

[Afbeelding]
Dat is inderdaad hoe je het met een relais kan oplossen. Afhankelijk van de nieuwe transformator zou je daar ook nog de 8 volt van kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
rob.detuinman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:26:
[...]

[Afbeelding]
Eindelijk een keer een goed leesbare tekening :D _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik wil deze bel ook aanschaffen. Ik zit al sinds december de ubiquiti shop te refreshen om te kijken of hij al in Europa geleverd werd, maar schijnbaar heb ik het gemist want sinds ik gezien heb dat hij erop staat is hij al uitverkocht 8)7. Ik krijg bericht als hij weer op voorraad is, maar heeft iemand toevallig enig idee wanneer hij weer verwacht wordt?

Ik zie dat hij ook via alternatieve kanalen wordt aangeboden, voor zo'n €50 extra. Al vermoed ik dat het dan om Amerikaanse import gaat, en er dus geen beltrafo bijzit, klopt dat?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Typhone

Who Dares Wins

.oisyn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:07:
Ik wil deze bel ook aanschaffen. Ik zit al sinds december de ubiquiti shop te refreshen om te kijken of hij al in Europa geleverd werd, maar schijnbaar heb ik het gemist want sinds ik gezien heb dat hij erop staat is hij al uitverkocht 8)7. Ik krijg bericht als hij weer op voorraad is, maar heeft iemand toevallig enig idee wanneer hij weer verwacht wordt?

Ik zie dat hij ook via alternatieve kanalen wordt aangeboden, voor zo'n €50 extra. Al vermoed ik dat het dan om Amerikaanse import gaat, en er dus geen beltrafo bijzit, klopt dat?
Ik heb drie Amerikaanse en twee Nederlandse (EU shop) besteld. Bij de Amerikaanse zit geen beltrafo bij de Nederlandse zit die wel geleverd. Leverbaarheid is gewoon elke dag even checken (2-3x per dag) en dan hopen dat ie erbij zit. Aan de fysieke deurbel zie ik geen verschil tussen de NL en EU versies in elk geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Typhone schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:08:
Leverbaarheid is gewoon elke dag even checken (2-3x per dag) en dan hopen dat ie erbij zit.
Ik heb me aangemeld dat ik een notificatie krijg als ie weer op voorraad is. Suggereer je dat dat niet goed werkt?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

.oisyn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:32:
[...]

Ik heb me aangemeld dat ik een notificatie krijg als ie weer op voorraad is. Suggereer je dat dat niet goed werkt?
Denk wel dat het werkt maar binnen no time issie weg verwacht ik ;). Vrij populair ding as we speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Typhone schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:14:
[...]

Denk wel dat het werkt maar binnen no time issie weg verwacht ik ;). Vrij populair ding as we speak!
Nou ja ik heb me 2 tot 3 weken geleden aangemeld en nog nooit een mailtje gehad, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

.oisyn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:47:
[...]

Nou ja ik heb me 2 tot 3 weken geleden aangemeld en nog nooit een mailtje gehad, vandaar :)
Die kreeg ik ook niet maar er was wel meermaals stock hehe. Maar misschien mailen ze op een first-come, first-get-the-mail-related-to-stock principe. Aan de andere kant vanuit Amerika laten komen is zoveel duurder niet en voor een paar tientjes heb je ook een beltrafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 15-09 19:01
Heeft iemand toevallig zijn Nest Hello vervangen voor de G4? Ben benieuwd naar het verschil, wil een beetje af van het gesloten systeem van de Nest en bijvoorbeeld de bel via de Sonos laten gaan (lukt nu ook met de nest alleen zou dat graag meer willen aanpassen).

Kan ik dezelfde aansluiting als waar de Nest Hello nu opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuJuh
  • Laatst online: 15-09 11:34
@SjigEd of eenieder die me even van advies kan voorzien. Ik wil de gong (D117) aansluiten zoals op het plaatje. Zit het Ubiquiti kastje voor de gong zo op de juiste manier aangesloten?
Ik heb hier weinig kaas van gegeten zoals je merkt :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_gcq47jW6D-NqhrSRaDnlbYLUk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U99ENiegqj5JGv9auFC2azNv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
@HuJuh

Jouw setup is niet uniek. Deze setup hebben meerdere Tweakers en de oplossing staat gewoon in het draadje. Zoek maar eens op alle posts met plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuJuh
@GioStyle

Nou, dat ik dezelfde hardware heb, dat klopt. Alleen als je bijvoorbeeld de post van gday neemt of die van royvdhoek of de duidelijkere versie van royvdhoek, dan zie je dat zij de opstelling hebben die links van het plaatje staat in de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqIwBJyo52HiRDoY5XQJheWUPEc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BcCchRYii5QSHe8GT5ZbDcFh.jpg?f=user_large
Hierbij worden de 0F en de T3 gebruikt voor de aansturing van de gon. SjigEd raadde mij aan om eens de opstelling met de 0F, T3 en 1 te gebruiken, zoals je op mijn prachtige schets kan zien.

De installatie van JackSparrow lijkt ook niet op die van mij. En de setup van mr.DJ95 is zoals ik hem heb opgeblazen :D Die arme gong heeft vast niet geweten wat hem overkwam.

Anyways, als ik ergens de opstelling heb gemist, dan geef ik dat graag toe, maar aangezien ik dit draadje ook al een tijd volg heb ik niet het idee dat deze opstelling ergens is besproken. Maar graag; proof me wrong!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuJuh
Dat klopt. Dank je.

Maar dat is niet wat ik vroeg.

Ik gaf in dit bericht aan:
Vervolgens de HoneyWell D117 aangesloten, maar die hoor niet als je niet in de gang staat. Zo ontzettend zacht geluid.
@SjigEd raade mij in deze reactie aan om:
En hoe is hij aangesloten, volgens plaatje 3 linksonder? Dan zou je ook plaatje 3 rechtsonder kunnen proberen. Stroom pakken vanaf de transformator en de chimebox op de bovenste contacten.
Dus op dit moment is de bel nog exact aangesloten zoals in het bericht dat jij linkt (dat is links op het eerdere plaatje), maar dat heeft bij mij niet het gewenste effect (zoals ik ook al aangaf in mijn eerste reactie op je).

Maar toch heb je me wel geholpen. Doordat ik het bericht van SjigEd nog eens goed doorlas zag ik dat hij daarin al aangaf hoe de chimebox aangesloten moest worden. Door hem op de 0F en de 1 te zetten. Eind goed al goed. Vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VossieNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb m'n Doorbel aangesloten op een Legrand 413096. Ik gebruik ook de bekende Honeywell draadloze deurbel omvormer. Works like a charm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tXxKDRjenzqW1kV3UnR457mT1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iA9SiRhnVc7mSc3VBWDmU83q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI5vLFjkC1J-B1QUrcwGr6i_n_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkYAJkVoomL890mGEcM7QwRY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:28
talkatoo schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:56:
Heeft iemand toevallig zijn Nest Hello vervangen voor de G4? Ben benieuwd naar het verschil, wil een beetje af van het gesloten systeem van de Nest en bijvoorbeeld de bel via de Sonos laten gaan (lukt nu ook met de nest alleen zou dat graag meer willen aanpassen).

Kan ik dezelfde aansluiting als waar de Nest Hello nu opzit?
Heb zelf de unifi deurbel maar hoe laat je sonos speakers afgaan met Nest Hello dan? welke optie mis ik (ouders hebben die)? 😀 thx

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 15-09 19:01
tcviper schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:46:
[...]

Heb zelf de unifi deurbel maar hoe laat je sonos speakers afgaan met Nest Hello dan? welke optie mis ik (ouders hebben die)? 😀 thx
Als je google assistent activeert op de Sonos dan gaat dat automatisch. Je hoort dan een gong met de naam van de persoon die voor de deur staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:28
talkatoo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:23:
[...]

Als je google assistent activeert op de Sonos dan gaat dat automatisch. Je hoort dan een gong met de naam van de persoon die voor de deur staat.
Ah dat werkt dus alleen met assistent erop. Ok thx.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Voor de mensen die interesse hebben in het combineren van Unifi Protect en Home Assistant. :
https://community.home-as...-unifi-protect/158041/562

Bevat ondersteuning voor camera's, motions events en ook alle deurbel features. :)

[ Voor 18% gewijzigd door hermanh op 23-03-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
hermanh schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:04:
Voor de mensen die interesse hebben in het combineren van Unifi Protect en Home Assistant. :

Bevat ondersteuning voor camera's, motions events en ook alle deurbel features. :)
Werkt goed, hier ook in gebruik met twee camera's. Deurbel komt nog maar die heb ik nog niet kunnen bemachtigen, was toen alweer uitverkocht. :9

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
hermanh schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:04:

Werkt dit ook zonder een iPad/AppleTV etc? Bij homebridge was dat wel nodig.

Ik wil vooral af van de vertraging van de Unifi Protect App: er wordt aangebeld, je klikt op de notification, de app opent, het duurt enkele seconden voordat je bent ingelogd en verbonden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Heb er nog geen persoonlijke ervaringen mee, maar volg het topic al een tijdje.

Enige wat je nodig hebt is unifi protect en HomeAssistant. zodra je het custom component configureerd, krijg je allerlei devices beschikbaar en een bult aan events om te gebruiken.

Wat ik heb begrepen is dat er op de RTSP streams wel een vertraging zit, dit zou weer korter gemaakt kunnen worden door de audio stream eraf te slopen.

Events zoals beweging (inclusief beeldherkenning op de 4de generatie camera's), maar vooral ook deurbel events zouden instant moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 10:51
[...]

Ik heb drie Amerikaanse en twee Nederlandse (EU shop) besteld. Bij de Amerikaanse zit geen beltrafo bij de Nederlandse zit die wel geleverd. Leverbaarheid is gewoon elke dag even checken (2-3x per dag) en dan hopen dat ie erbij zit. Aan de fysieke deurbel zie ik geen verschil tussen de NL en EU versies in elk geval :).
Hoe bestel je die in US? de US shop van UI.com?
ik zie enkel mogelijkheid tot US leveradressen daar...
dat het een beetje extra kost is geen ramp, maar wil graag weten hoe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Graficon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Hoe bestel je die in US? de US shop van UI.com?
ik zie enkel mogelijkheid tot US leveradressen daar...
dat het een beetje extra kost is geen ramp, maar wil graag weten hoe :)
Ik zal je de goede kant op sturen ;). Zoek eens op freight forwarders of bijv. https://www.viabox.com/
www.myus.com

Dat soort partijen. Maar wel uitkijken want soms controleren ze je CC-nummer en dan val je alsnog buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Vanmiddag werd er een pakje gebracht, aangebeld alleen zoeken naar de opname. Geen preview in de tijdsbalk alleen een mini stipje en daar zag de meneer van PostNL.

Is er hier en oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Samplex schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:01:
Vanmiddag werd er een pakje gebracht, aangebeld alleen zoeken naar de opname. Geen preview in de tijdsbalk alleen een mini stipje en daar zag de meneer van PostNL.

Is er hier en oplossing voor?
Herkenning van mensen aanzetten. Dan zie je ze in een aparte lijst bovenaan.

Ik weet alleen niet of alle Protect software dit ingebouwd heeft. Bij UDMP zit het er in elk geval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Ja person detection staat aan al maar biedt dus geen oplossing.

Zeker met aanbellen moet dit systeem toch dit netjes dit registreren en makkelijk terug te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Vannacht om 02:01 uur een melding: UCK-G2-PLUS: UVC G4 Doorbell Disconnected en na 11 min komt deze weer online.

Ook overdag komt deze melding wel is maar dan na 1 minuut UCK-G2-PLUS: UVC G4 Doorbell Reconnected

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
[...]

Ik heb een distill monitor lopen maar heb al 2 weken geen enkele ping gehad dat hij te bestellen is.. hij refreshed elke 5 minuten. (EU store).

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Samplex schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:48:
Vannacht om 02:01 uur een melding: UCK-G2-PLUS: UVC G4 Doorbell Disconnected en na 11 min komt deze weer online.

Ook overdag komt deze melding wel is maar dan na 1 minuut UCK-G2-PLUS: UVC G4 Doorbell Reconnected

Ik heb dat ook, maar vooral omdat m'n wifi nog ruk is, ik moet een AP nog verplaatsen zodat er goed bereik bij de voordeur is. (Het AP op de begane grond hangt helemaal aan de andere kant van het huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2023

HalfVol

Lekker belangrijk

Zit te denken om ook deze bel aan te schaffen (die overigens overal zijn opgekocht door jullie! :/ )

Heeft een van jullie ook een deurbel met een deuropener vervangen hiervoor? Je weet wel, je drukt op de intercom op een knop en de visite kan de deur open duwen, net zoals in flatgebouwen vaak zo is.

Is er een manier om dat met de Unifi app voor elkaar te krijgen?

Ik heb op het moment zo'n deurbel met intercom, dus dat zou wel interessant zijn. Andere oplossing zou zijn om dat met een smart lock voor elkaar te krijgen, waar ik ook aan zit te denken. Maar dan moet dat wel op de een of andere manier via een UI te doen zijn. Homeassistant misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@HalfVol
Volgens mij kan dat wel met Unifi Access maar dat is een factor X duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Samplex schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:12:
Ja person detection staat aan al maar biedt dus geen oplossing.

Zeker met aanbellen moet dit systeem toch dit netjes dit registreren en makkelijk terug te vinden zijn...
Heb je toevallig via de mobiele app zones ingesteld voor smart detections? Na installatie werkte m'n smart detections gewoon goed, maar nadat ik op de mobiele app een zone had gemaakt kreeg ik niets meer. Schijnbaar is dat een bug, je moet de zones aanmaken via de web portal:

https://www.reddit.com/r/...pml7/smart_detection_fix/
Samplex schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:48:

Ik had ze ieder uur een paar keer, had te maken met het slechte bereik van m'n WiFi en het continue switchen van de deurbel tussen 2.4Ghz en 5Ghz. Nu voor de deurbel een apart 2.4Ghz SSID opgezet, AP iets dichterbij en alles werkt perfect

[ Voor 32% gewijzigd door KeFFeR1208 op 25-03-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:29
Iemand nog tips waar ik er 1 kan bestellen. al maanden nergens leverbaar volgens mij.
Liefst wel een EU versie. maar geen issue om in ander land te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

mr3000 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:47:
Iemand nog tips waar ik er 1 kan bestellen. al maanden nergens leverbaar volgens mij.
Liefst wel een EU versie. maar geen issue om in ander land te bestellen.
Op ebay zijn ze nog wel te vinden als USA import, maar dan betaal je fors meer aan verzendkosten en importkosten. En dan krijg je er ook nog eens geen beltrafo bij.

Ik heb zelf nog maar even geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
HalfVol schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Op ebay zijn ze nog wel te vinden als USA import, maar dan betaal je fors meer aan verzendkosten en importkosten. En dan krijg je er ook nog eens geen beltrafo bij.

Ik heb zelf nog maar even geduld
He geduld hangt af van hoelang het duurt. als ik nog 2 maanden moet wachten betaal ik liever wat meer en bestel ik later nog een trafo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DARKLORD
https://www.bhphotovideo....n&utm_term=Product_Detail

Hier heb ik de mijne besteld. Kost je omgerekend 230eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

Oh, dat is nog schappelijk. Gelijk maar besteld :*) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Daar heb ik er ook eentje vandaan. Besteld op zondag, levering op donderdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Is er hier ook iemand die de deurbel aan een Shelly Uni gehangen heeft? Idee hiervan is dat je met de Shelly Uni een digitale sensor creëert die niet afhankelijk is van zoiets als de custom Unifi Protect/Home Assistant integratie en dus iets sneller is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTZyHZEGM2HuxXrjkJX7b6JoTX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78nxnhCAOrCtpeQyLjf2rlrc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht gewoon de UNI voeden (rood en zwart) met 16/24 Volt direct uit de transformator (dit werkt) en is het even de vraag hoe je dat witte kastje koppelt? Volgens mij kan je de IN_1 draad (lichtbruin) gebruiken als 16-24 v sensor die je dan koppelt aan het witte kastje. Maar wat doe je dan met die andere draad van het witte kastje?

[ Voor 14% gewijzigd door sanderdw op 25-03-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Typhone schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Daar heb ik er ook eentje vandaan. Besteld op zondag, levering op donderdag.
En de importkosten dan, die komen er toch nog bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Samplex schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:45:
[...]

En de importkosten dan, die komen er toch nog bij?
Prepaid (kosten bel+ inklaringskosten) betaald in de webshop. Niks aan de hand op die manier :).

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 25-03-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Typhone schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Prepaid betaald in de webshop. Niks aan de hand op die manier :).
Dat is niet waar, je kunt pech hebben en een random controle krijgen, en dan moet je nog inklaringskosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

.oisyn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Dat is niet waar, je kunt pech hebben en een random controle krijgen, en dan moet je nog inklaringskosten betalen.
Is dat? Want er stond een all excesses paid formulier bij met een douanestempel (NL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ooh wacht, ja die komen er standaard al bij zie ik. Ik ging even uit van die $199 die daar staat, maar er komt idd nog $53,88 bij aan inklaring. Dan zit je goed, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

.oisyn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:58:
Ooh wacht, ja die komen er standaard al bij zie ik. Ik ging even uit van die $199 die daar staat, maar er komt idd nog $53,88 bij aan inklaring. Dan zit je goed, dus :)
Heb m'n originele post even aangepast (stond er wat onduidelijk zag ik).

Once more voor hen die het gemist hebben:

Bij het bestellen bij die BH-Photo die hier in het topic langskomt heb je de optie om prepaid de inklaringskosten te betalen. Dat scheelt wat handelingen bij de douane. Totaal wordt dan iets duurder maar daarmee zit je wel goed en ontvang je het snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Dus in totaal kom je op 199 + 53,88 + nog post kosten rond de 20 usd en je dus ben je rond de 275 usd kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Samplex op 25-03-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij komt hier op $271,88, dat is ~ €230
Denkt dat ik 'm ook maar hier ga bestellen. Heb niet het idee dat er snel voorraad bij komt bij de Ubiquiti store.

[ Voor 58% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2021 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Vergeet niet dat in eu ook een trafo wordt meegeleverd. Die moet je er ook nog bij rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
Klopt. Kost je nog eens iets van 35 a 40 eur.
Deze heb ik nog besteld: https://www.elektramat.nl...24v-25va-2csm251043r0811/

Plus dan nog eens een Honeywell bel. En nog eentje voor in de tuin. En bedrading en tijd om alles te installeren. :D qua kosten is het natuurlijk krankzinnig alles bij elkaar opgeteld voor een deurbel maar goed.. het is hobbymatig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
Haha precies. Heb hem besteld bij Bh.
Thanks all.

Even curious. Beltrafo die hebben 9vd10 huizen toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
mr3000 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:34:
Haha precies. Heb hem besteld bij Bh.
Thanks all.

Even curious. Beltrafo die hebben 9vd10 huizen toch al?
In Europa is een beltrafo van 24V niet standaard. De meeste beltrafo’s die hier hangen zijn 8V wat te weinig is. Dat is ook de reden dat in Europa een beltrafo erbij wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DARKLORD schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:08:
Klopt. Kost je nog eens iets van 35 a 40 eur.
Deze heb ik nog besteld: https://www.elektramat.nl...24v-25va-2csm251043r0811/
Wat is er eigenlijk mis met iets als deze voor €12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DARKLORD
Het verschil zit hem in het maximaal leverbare vermogen om unifi te kunnen voeden. Met de goedkopere ga je het niet redden. En ik wil mijn Honeywell ook nog voeding geven van dezelfde trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Met deze van € 13,07 red ik het wel (net als meerdere mensen in dit topic), maar ik heb dan ook een simpele mechanische gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

Vraagje voor iedereen die de USA versie heeft: doet die het niet ook gewoon op de 16V trafo's, net zoals je er zoeen bij krijgt bij de EU versie? De unifi website heeft bij de specs iig bij power requirements staan: 16-24 VAC. Lijkt mij dus gewoon een 16VAC trafo in je meterkast, en volgens het reguliere aansluitschema aansluiten op je honeywell gong zonder relais of wat dan ook ertussen.
DARKLORD schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:23:
... Wordt dan toch maar een microusb kabeltje bestellen met haakse stekker en wit om het netjes weg te werken. Vast nog wel een oude telefoon oplader liggen om te zorgen voor stroom naar microusb.
Staat er op jouw bel niet ook gewoon dat ie op 16VAC werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HalfVol schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:20:
Vraagje voor iedereen die de USA versie heeft: doet die het niet ook gewoon op de 16V trafo's, net zoals je er zoeen bij krijgt bij de EU versie? De unifi website heeft bij de specs iig bij power requirements staan: 16-24 VAC. Lijkt mij dus gewoon een 16VAC trafo in je meterkast, en volgens het reguliere aansluitschema aansluiten op je honeywell gong zonder relais of wat dan ook ertussen.
Ja werkt gewoon maar afhankelijk van de hoeveelheid stroom kan dat een beetje passen en meten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

Typhone schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Ja werkt gewoon maar afhankelijk van de hoeveelheid stroom kan dat een beetje passen en meten zijn.
Ah, I see, thanks! Dus het ergste wat er kan gebeuren is dat ik die Gacia 15VA die ik net besteld heb zoals zoveel in deze thread moet vervangen voor een zwaardere ABB unit ofzo.

Dus alleen nog even een goeie Honeywell uitzoeken. Even kijken welke tune het vrouwtje wil :)

EDIT: ah, nou zie ik het probleem. Die Gacia geeft geen 16V, alleen 8V, 12V, 24V. Ik heb nog geen trafo voor 16V gezien. 8)7 Hmm, misschien was die USA versie bestellen toch niet zo handig. Maakt alles nodeloos ingewikkeld. Maar als ie ook op 12V werkt is er geen probleem:

[ Voor 21% gewijzigd door HalfVol op 26-03-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

retc schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Als ik de bel + d117 gong op 12V aansluit, en dan verder volgens het aansluitvoorbeeld van @royvdhoek , dan doet de bel het wel, maar de gong niet. en de gong ook. (ik was vergeten de "chime" instelling in de bel te wijzigen. Die op mechanical gezet, en toen werkte het!
@retc Nog problemen verder ondervonden met de bel nu deze op 12V aangesloten is? Er staat dat hij vanaf 16VAC moet werken, maar als 12 prima werkt dan is dat ideaal. Dan werken alle gongs ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
Typhone schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Ik zal je de goede kant op sturen ;). Zoek eens op freight forwarders of bijv. https://www.viabox.com/
www.myus.com

Dat soort partijen. Maar wel uitkijken want soms controleren ze je CC-nummer en dan val je alsnog buiten de boot.
Heb hem besteld en laten leveren to bij viabox... de verzendkosten zijn op dit moment aan de hoge kant, wat was je ervaring toen je dat had laten leveren via hun? Ik kom nu aan 190usd verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is wel extreem veel. Ik heb laatst iets laten bezorgen door MyUS. Het product zelf was $155, er kwam nog $82 aan verzend- en inklaringskosten bij.

Dat betrof trouwens een pop voor m'n dochter, een stuk groter dan de bel en ik denk ook wel wat zwaarder :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2021 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob.detuinman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06-2023
DARKLORD schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:06:
Het verschil zit hem in het maximaal leverbare vermogen om unifi te kunnen voeden. Met de goedkopere ga je het niet redden. En ik wil mijn Honeywell ook nog voeding geven van dezelfde trafo.
Ik heb het net geplaats met de originel ding dong bel van 8 vo,lt volgens onderstaand schema..Dus zowel de 8 volt als de 24 volt uit dezelfde trafo...werkt hier prima..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MA9pXUQaCEwZKvAzUApxVnKAyXo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vm4FJHgtJvv8PjgNFuaNV6m9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
.oisyn schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:16:
Dat is wel extreem veel. Ik heb laatst iets laten bezorgen door MyUS. Het product zelf was $155, er kwam nog $82 aan verzend- en inklaringskosten bij.

Dat betrof trouwens een pop voor m'n dochter, een stuk groter dan de bel en ik denk ook wel wat zwaarder :)
Ik ga is spreken met hun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
rob.detuinman schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:44:
[...]

Ik heb het net geplaats met de originel ding dong bel van 8 vo,lt volgens onderstaand schema..Dus zowel de 8 volt als de 24 volt uit dezelfde trafo...werkt hier prima..
[Afbeelding]
:) Maar die kan dan ook meer vermogen leveren dan de voorgestelde EMAT variant door .oisyn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

deCube schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:42:
[...]

Hoe gaat het hiermee? Heb met veel interesse naar jullie oplossing gekeken, bij mij is het kozijn te smal om de bel onder een hoek te plaatsen dus ik zou zoiets ook willen printen maar dan een paar millimeter van smaller. De antidiefstal feature is een mooie bijkomstigheid. :)
Hij zit gemonteerd :) Perfect op mijn bestaande deurbel gaten, niet van de muur af te krijgen, heb hem nog mooi afgekit en hij is nu niet meer met een paperclip of tandenstoker los te klikken :)

Hij staat op Thingiverse
https://www.thingiverse.com/thing:4789071

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8nZV5dQg7gQs0h2nStChCJLGr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wa8YUGfYGzTlvLOpQStAOkFc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHrQtCze3o41vJ17UwLnvqI1_kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kZhfSqJDGL2bW1q51gPaHtv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsie1337
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-06 12:20
Zelf heb ik net een goede ervaring gehad met bonvu.com. ik betaalde 45 dollar shipping costs voor 2 g4's
Jammer van de TAX achteraf dat wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
scheiBe, als ik dat had geweten :)

Naja, ze zijn aan het repackagen en ik ben er druk op aan t zetten om de shipping cost nr beneden te krijgen... komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Laatst online: 09:26
Dw1-nl schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:04:
[...]

Hij zit gemonteerd :) Perfect op mijn bestaande deurbel gaten, niet van de muur af te krijgen, heb hem nog mooi afgekit en hij is nu niet meer met een paperclip of tandenstoker los te klikken :)

Hij staat op Thingiverse
Ziet er zeer mooi uit. Waar kan je dit laten printen als onbekende in de 3D printing wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

@Dw1-nl Hoe ga je hem los krijgen als je er zelf bij wil?

@ajvk Ik denk dat als je Dw1-nl een tientje biedt voor printen en versturen, dat je een deal hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door robertwebbe op 29-03-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

robertwebbe schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:46:
@Dw1-nl Hoe ga je hem los krijgen als je er zelf bij wil?
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar? Onderkant doorboren om bij dat pinnetje te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankdoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02-2022
Zou ook graag mijn Ring willen vervangen door deze, maar het vervelende is: mijn chime ( dus de bel zelf) is ingebouwd bij mijn schakelaars in de woonkamer ( is dus 1 vakje in het rijtje die de bel is), waardoor ik niet echt plaats hem om die chime box te installeren...

Bij Ring was het makkelijker : gewooon de draadjes en die diode verbinden en alles ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Frankdoc Je kunt altijd nog overwegen om ook de deurbel te vervangen voor een draadloze Honeywell DC915SCV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:34
Misschien een tip voor degene die Ring willen veravngen voor de unifi en nog wat chimes hebben. Ik gebruik de chimes van de ring via homebridge gekoppeld (https://github.com/dgreif...omebridge#homebridge-ring). Je kan dan in homekit een automatisering maken met de doorbell als trigger en de chimes als uitvoer. Ook handig in homekit is de aanwezigheid van een snooze voor de chime, die ik gebruik zodat in de avond de chime op de bovenste verdieping waar kids slapen niet afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Laatst online: 16-09 15:05
tomdh76 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:13:
Misschien een tip voor degene die Ring willen veravngen voor de unifi en nog wat chimes hebben. Ik gebruik de chimes van de ring via homebridge gekoppeld (https://github.com/dgreif...omebridge#homebridge-ring). Je kan dan in homekit een automatisering maken met de doorbell als trigger en de chimes als uitvoer. Ook handig in homekit is de aanwezigheid van een snooze voor de chime, die ik gebruik zodat in de avond de chime op de bovenste verdieping waar kids slapen niet afgaat.
Welke plugin voor Homebridge gebruik je om de doorbell trigger in Homekit te krijgen? Want ik gebruik de voor homebridge certified Unifi Protect Plugin. De doorbell trigger in Homekit is de trigger voor een automatisering, die een geluidje afspeelt op m'n Sonos speakers, maar dit werkt in het beste geval maar 50/60% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
thundermo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Welke plugin voor Homebridge gebruik je om de doorbell trigger in Homekit te krijgen? Want ik gebruik de voor homebridge certified Unifi Protect Plugin. De doorbell trigger in Homekit is de trigger voor een automatisering, die een geluidje afspeelt op m'n Sonos speakers, maar dit werkt in het beste geval maar 50/60% van de tijd.
Ja die gebruik ik ook, bij mij doet hij het wel goed moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsie1337
tomdh76 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:13:
Kan je mij misschien vertellen waarom op mijn iphone 11 pro (laatste updates installed) bij automatisering (woning app) niet kan kiezen voor de doorbell trigger en eveneens niet voor de ring chime.

Beide zijn wel gewoon zichtbaar in de homebridge web interface.
Homebridge UniFi Protect v4.4.0 is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsie1337
nielsie1337 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Kan je mij misschien vertellen waarom op mijn iphone 11 pro (laatste updates installed) bij automatisering (woning app) niet kan kiezen voor de doorbell trigger en eveneens niet voor de ring chime.

Beide zijn wel gewoon zichtbaar in de homebridge web interface.
Homebridge UniFi Protect v4.4.0 is geinstalleerd.
Nadat ik ze als "Child Bridge" uitvoer komen ze wel voor de dag :)
Toch gebeurt er nog niks als ik op de doorbell druk.. Rare is wel als ik de automatisering test dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
nielsie1337 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Nadat ik ze als "Child Bridge" uitvoer komen ze wel voor de dag :)
Toch gebeurt er nog niks als ik op de doorbell druk.. Rare is wel als ik de automatisering test dat het gewoon werkt.
Ik weet niet wat "Child Bridge"is, dit heb ik nergens ingesteld. Ik gebruikte nog v 4.3.5 van unifi protect homebridge maar dat zou verschil toch niet moeten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Laatst online: 09:26
Dw1-nl schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:04:
[...]

Hij staat op Thingiverse
Hoe maak je hem nu eigenlijk dan los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ajvk schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Hoe maak je hem nu eigenlijk dan los?
gewoon slopen die geprinte bracket. Kost nix.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 11:00
Iemand die deze deurbel heeft en ook home-assistant gebruikt?

Zou iemand deze functie van de custom component "Unifi Protect Integration" willen testen?
Version 0.8.5
ADDED: Have you ever wanted to silence your doorbell chime when you go to bed, or you put your child to sleep? - Now this is possible. A new service to enable/disable the attached Doorbel Chime is delivered with this release. The service is called unifiprotect.set_doorbell_chime_duration and takes two parameters: Entity ID of the Doorbell, Duration in milliseconds which is a number between 0 and 10000. 0 equals no chime. 300 is the standard for mechanical chimes and 10000 is only used in combination with a digital chime. The function does not really exist in the API, so this is a workaround. Share with the Community what values are best for on with the different chimes. You might still hear a micro second of a ding, but nothing that should wake anyone up. Fixing issue #211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag heb ik ook de G4 doorbell aangesloten. Trafo vervangen voor de Ubiquiti en de bestaande Honeywell D117 gong. Echter nu is het belvolume minder dan de helft. Op de oude 8 Volt AC trafo ging die veel harder zodat we hem boven ook hoorde. Ik ga eens kijken of ik het kan oplossen met een weerstandje in serie te schakelen waardoor de spanning weer van 16 naar 8 Volt gaat.

Ik heb ook nog even gespeeld met digital / mechanical instelling maar in de stand digital werd het niet beter.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 31-03-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Vreemd, ik heb dezelfde setup en het geluid van de gong is niet anders dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En de oplossing blijkt achter veel simpeler, het antwoord was al gegeven:
1Robert1 in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"

Spoiler: kap terug zetten, zorgt voor een klankkast... 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door robertwebbe op 31-03-2021 16:36 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste