Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

ajvk schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:02:
[...]

Ziet er zeer mooi uit. Waar kan je dit laten printen als onbekende in de 3D printing wereld :)
Mij even een PM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

robertwebbe schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:46:
@Dw1-nl Hoe ga je hem los krijgen als je er zelf bij wil?

@ajvk Ik denk dat als je Dw1-nl een tientje biedt voor printen en versturen, dat je een deal hebt.
Idd klein gaatje boren, hij hangt nu al enkele weken, hoeft er ook niet echt af komende jaren of ik moet al gaan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 19:14
Onze deurbel van ons nieuwe huis zit erg laag, denk op 1.20 ofzo. Zijn er elegante manieren om die kabel naar boven te voeren? Kabelgootje ofzo?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
RobbieB schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:13:
Onze deurbel van ons nieuwe huis zit erg laag, denk op 1.20 ofzo. Zijn er elegante manieren om die kabel naar boven te voeren? Kabelgootje ofzo?
Zou op die hoogte goed moeten werken gezien de soort lens die gebruikt word, probeer het eerst eens uit op de huidige hoogte hoe dat bevalt voor je hem permanent bevestigd.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56
Hier hangt die ook op 1,20m en bevalt prima. Personen zijn goed en volledig in beeld en kijkt toch wel naar de bel als ze aanbellen.

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
1,20m is toch de standaard hoogte?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
smesjz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:11:
Ik kan het nergens vinden maar kan je ook ergens instellen dat chime / gong bijv. Vanaf 19u tot 7u alleen notificatie via app / HomeKit geeft en daar buiten gong + app / HomeKit?
Ik vind het irritant als kinderen net in bed liggen en postbode belt dan aan.
Self quote: het lijkt niet te kunnen via Protect app zelf maar via Home Assistant met Protect integratie kan dit wel met een workaround. Nu nog wachten op nieuwe voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:29
Omfg de g4 via BHPhoto besteld. blijken al die tijd al dicht en pas vandaag weer open te gaan. Nog steeds nergens voorraad in EU he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:01
1m20 is standaardhoogte zoals hier ook al is aangegeven. Ik dacht eerst ook dat het te laag zou zijn voor het beeld, maar het is echt prima. De beller is perfect in beeld en staat echt niet binnen een halve meter van je deur te wachten voordat je 'm opent. Een kabelgootje naar boven is ook echt niet elegant maar ook niet nodig. Het scheelde ook weer een extra gat boren in m'n deurkozijn doordat ik eentje kon hergebruiken. En last but not least, bij 1m20 kunnen kinderen ook nog gewoon bij de bel komen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32
mr3000 schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:58:
Omfg de g4 via BHPhoto besteld. blijken al die tijd al dicht en pas vandaag weer open te gaan. Nog steeds nergens voorraad in EU he?
B&H is van Joodse eigenaren en volgen dus de Joodse feestdagen :) gezien het Pesach was afgelopen week klopt het ook wel dat ze je order nu pas oppakken :) Afaik zal het wel snel je kant op komen nu hoor want logistics bij ze is top notch.

Mocht je ooit in New York komen is het sowieso echt een geniale winkel om gewoon eens langs te gaan en rond te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:29
Jaguar645 schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:43:
[...]

B&H is van Joodse eigenaren en volgen dus de Joodse feestdagen :) gezien het Pesach was afgelopen week klopt het ook wel dat ze je order nu pas oppakken :) Afaik zal het wel snel je kant op komen nu hoor want logistics bij ze is top notch.

Mocht je ooit in New York komen is het sowieso echt een geniale winkel om gewoon eens langs te gaan en rond te kijken!
Hij is inmiddels verzonden.
Donderdag komt hij binnen.

Edit: hij is nu (woensdag) al binnen :D wel lekker snel, Maandag vanuit new york verzonden nu al binnen met DHL. Kijken of ik hem vanavond aan kan sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door mr3000 op 07-04-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
Is de deurbel uberhaupt wel eens in stock in Europa? Mijn Nest abbo verloopt in Mei en ik wil eigenlijk bij de Google spookiness weg. Importeren zit ik eigenlijk niet zo op te wachten namelijk.

Eigenlijk bizar dat de deurbel in de US prima beschikbaar is, maar in EU niet.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Wing
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:13
Heb mijn deurbel binnen via B&H en aangesloten met de bekende Gacia 15va trafo.
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het beeld (live view en belverbinding) zo'n 10 seconden achterloopt op de werkelijkheid. Beeld zelf ziet er wel prima uit.
De app geeft aan 'fast connection' en 65%; maar AP hangt binnen achter betonnen muur en triple glas..
Zou dit probleem in wifi bereik kunnen liggen of iets anders (vermogen trafo..)?

Mijn 8v gong heb ik nog niet werkend gekregen, als ik optie activeer in app dan start de deurbel opnieuw op na aanbellen, maar dit lijkt me niet gerelateerd aan elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScaraB
Hemingr schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:36:

Eigenlijk bizar dat de deurbel in de US prima beschikbaar is, maar in EU niet.
Misschien productbeperkingen met de Unifi trafo die bij de EU versie is inbegrepen.. :?
Ze zouden eigenlijk ook een EU versie moeten verkopen zonder trafo dan hebben klanten altijd nog de keuze om een eigen trafo te kopen en dan wel gewoon in de EU de deurbel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:55
Ze hebben de G4 doorbell van de EU store gehaald zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borys27
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:26
Vandaag heb ik ook de deurbel binnen gekregen via B&H, en meteen aangesloten. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als T-Wing beschrijft m.b.t. de gong. Zodra ik de chime functie aanzet (mechanisch of digitaal) reboot de deurbel. Ik heb het ook even getest met een losgekoppelde gong, maar ook dan reboot de deurbel.
Ik gebruik de Gacia 15Va trafo i.c.m. een ouderwetse 8V gong.
Nu maar eens gaan onderzoeken waarom dat gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:42
@easy-cloud Ze hebben de Doorbell naar een andere categorie (Door Access) verplaatst: https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell

[ Voor 4% gewijzigd door RambOe op 09-04-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhonkoop
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-09 21:33
Kan iemand mij wellicht vertellen of het kwaad kan om de deurbel op de bakstenen muur naast de deur te bevestigen zonder dat er een afdak o.i.d. boven hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScaraB
rhonkoop schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:31:
Kan iemand mij wellicht vertellen of het kwaad kan om de deurbel op de bakstenen muur naast de deur te bevestigen zonder dat er een afdak o.i.d. boven hangt?
Hij is IPX4 proof:
IPX4 : beschermd tegen opspattend water (spatwaterdicht).
Dat is ook regenwaterproof, alleen geen spuitwaterstralen.
Dus ik denk dat het geen kwaad kan bij normale buien maar je hoge druk spuit zou ik er niet op zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2023

HalfVol

Lekker belangrijk

Bij mij is de bel nu ook werkend, maar ik vind het erg lang duren voor ik een notificatie op mijn pixel3 krijg. Ruim 10 seconden. De hele reden om deze g4 te kopen was om dat lekker snel te hebben (en omdat ik al een cloud key heb). Dit is echt belabberd. Is er een manier om dat sneller te maken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HC_N.ick
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
Deurbel is weer op voorraad bij EU store, bestelling net gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13

Geckoo

Good news, everyone!

https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell
+1 behulpzaam ;)

Zojuist zelf ook eindelijk kunnen bestellen

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 13:40
Zojuist ook besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonne c.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Idem :) nu nog wachten tot de zwarte skin beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
Net een mail gehad van de UI store met een melding dat hij op voorraad is, meteen besteld! :) Binnenkort wordt de meterkast vervangen ivm 3 fase aansluiting, kan de trafo er meteen in!

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
Same! Meteen besteld!

Wel jammer dat ik gisteren de Instant Wifi cam ook heb gekocht met die 14 piek verzendkosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hemingr op 15-04-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 11:00
Hier ook besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Hemingr schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:35:
Same! Meteen besteld!

Wel jammer dat ik gisteren de Instant Wifi cam ook heb gekocht met die 14 piek verzendkosten.
Bedoel je deze?

Daar zat ik ook nog op te azen, wilde die eigenlijk tegelijk bestellen maar zag dat het vandaag niet leverbaar was. Gisteren wel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom15k_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 20:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CQ-Q7HN3IztNVE1mDlOr5Xqytg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JrwwLlUb2Wsc0GidEWLgbJP4.png?f=fotoalbum_large

Ja, dit is wel heel erg jammer. Alles lukt, druk je op betalen, en weg 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
Peutpeut schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:45:
[...]

Bedoel je deze?

Daar zat ik ook nog op te azen, wilde die eigenlijk tegelijk bestellen maar zag dat het vandaag niet leverbaar was. Gisteren wel dus?
Yep. Ik zag deze willekeurig online beschikbaar. Koste een aantal pogingen voordat ik hem had (ging 3* out of stock terwijl ik naar mijn credit card zocht). Uiteindelijk gelukt. Vooral gekocht in afwachting van de deurbel zodat ik een beetje kan pielen met de software. De deurbel kwam wel snel ;)

Overigens is de deurbel alweer uitverkocht. Ben blij dat ik meteen erop ben gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

ook besteld, maar eens teruglezen in het optic welke gong er fatsoenlijk bij past.
Heb nu een KaKu ACDB-7000B aan mijn Homey hangen maar dat gaat niet werken, gewoon een simpele bouwmarkt gong of iets dergelijks is ook wel goed.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Hemingr schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:47:
[...]

Yep. Ik zag deze willekeurig online beschikbaar. Koste een aantal pogingen voordat ik hem had (ging 3* out of stock terwijl ik naar mijn credit card zocht). Uiteindelijk gelukt. Vooral gekocht in afwachting van de deurbel zodat ik een beetje kan pielen met de software. De deurbel kwam wel snel ;)

Overigens is de deurbel alweer uitverkocht. Ben blij dat ik meteen erop ben gesprongen.
Das wel rap gegaan.

Heb nu een melding ingesteld voor de G3 instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
tismij schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:54:
ook besteld, maar eens teruglezen in het optic welke gong er fatsoenlijk bij past.
Heb nu een KaKu ACDB-7000B aan mijn Homey hangen maar dat gaat niet werken, gewoon een simpele bouwmarkt gong of iets dergelijks is ook wel goed.
Ik denk erover om helemaal geen gong te gebruiken maar via HA -> Node Red -> Google Home een melding te laten doen. Is ook beter voor de kleine en ik kan het gemakkelijk uitzetten als ik nachtdienst heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:28

robertwebbe

Robert Webbe

Peutpeut schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:15:
[...]

Ik denk erover om helemaal geen gong te gebruiken maar via HA -> Node Red -> Google Home een melding te laten doen. Is ook beter voor de kleine en ik kan het gemakkelijk uitzetten als ik nachtdienst heb :)
Oe, dat zou ik ook wel willen. Als je hier een voorbeeld kan posten (liefst een soort van copy paste) dan denk ik dat je heel veel mensen blij gaat maken. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernste
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:52
Heb vandaag ook eindelijk de deurbel bemachtigd na een notificatie e-mail.

Vraag is nu, hoe sluit ik m het beste aan? Heb nu een deurbel op batterijen. Geen meterkast in de buurt van de voordeur, wel een stopcontact dichtbij. Zijn er esthetisch verantwoorde trafos voor op een stopcontact, eventueel inclusief gong??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vanavond om 20.36 een mailtje gehad met stockupdate. Blijkt deze al vanaf 20.00 uur of zo online te staan... in elk geval is mijn G3 instant na 3.5 maanden eindelijk onderweg om de pijn te verzachten :)

[ Voor 61% gewijzigd door harrytasker op 15-04-2021 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
robertwebbe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:25:
[...]

Oe, dat zou ik ook wel willen. Als je hier een voorbeeld kan posten (liefst een soort van copy paste) dan denk ik dat je heel veel mensen blij gaat maken. 👍🏻
Dat zal ik zeker doen als het zover is. :) Heb inmiddels ook al notificaties via Google Home én via Telegram als de wasmachine, droger of vaatwasser klaar is ;) Het zal via hetzelfde principe gaan. Het was even een stijle leercurve maar nu loopt alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

hoeveel units breed is die trafo die Ubiquiti meeleverd?
Regel ik een mini-verdeelkast zodat ie gewoon aan stekker in stopcontact kan, komt bij mij beter uit qua plaatsing.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@tismij 2 breed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/FTvwlPGvPGPCO79jku9lyB2v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
Ik zie het mailtje net pas, alweer uitverkocht. Enorm zonde dit zeg :-(. Zal wel weer een paar weken wachten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:28
harrytasker schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:29:
Vanavond om 20.36 een mailtje gehad met stockupdate. Blijkt deze al vanaf 20.00 uur of zo online te staan... in elk geval is mijn G3 instant na 3.5 maanden eindelijk onderweg om de pijn te verzachten :)
Vreemd mijn stock e-mail was er 20.03. Gelukkig kunnen bestellen. Jammer dat de instant cam niet tegelijk beschikbaar was.

Weet iemand of de deurbel dezelfde protect app gebruikt? Ik heb 4 UI camera’s en vind die app soms best traag laden, niet super handig voor een deurbel. (iPhone 11 pro)

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12
@Greetoz ja zelfde app voor de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
Zingo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 00:44:
Ik zie het mailtje net pas, alweer uitverkocht. Enorm zonde dit zeg :-(. Zal wel weer een paar weken wachten worden.
Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen mail ontvangen. Ondanks dat ik wel het vinkje aan heb gezet bij "back in stock"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Greetoz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:18:
[...]
Weet iemand of de deurbel dezelfde protect app gebruikt? Ik heb 4 UI camera’s en vind die app soms best traag laden, niet super handig voor een deurbel. (iPhone 11 pro)
Het duurt best vaak (te) lang voordat ik een melding op mijn iPhone (12 Pro) binnen krijg. Als ik thuis ben en op de wifi zit, dan duurt het al snel een seconde of 4-5 voordat ik de pushmelding heb. Dan klik ik er op en moet de app gestart worden en ingelogd worden. De snelheid van het starten van de app is natuurlijk afhankelijk of je de app geforceeerd afsluit of in slaapstand laat en zo af en toe moet ik eerst de 2 factor authenticatie code bekijken en invullen. Als dat gebeurd, is de gemiddelde pakketbezorger er allang weer vandoor. Of heeft een huisgenoot de deur al open gedaan en staat de bezoeker al binnen.

Buitenshuis kan het soms wel 10 seconden duren voordat het pushbericht aan komt. Ik heb de indruk dat dit een paar weken geleden allemaal veel sneller werkte. Ik hoop dat Ubiquiti hier nog wel verbeteringen gaat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
@robertwebbe Bedankt voor je info. We gaan het meemaken, Ik heb nu een Ring Pro en die pushmeldingen zijn er altijd binnen 2 seconden, ongeacht thuis of op 4G. De app starten duurt soms iets langer.

Als de G4 echt te traag is dan ga ik wel weer terug naar Ring. Maar ik hou het liever allemaal lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik had van de week dat de deurbel de wifi verbinding ineens kwijt was, en ook niet meer opbouwde.

Op het scherm gaf ie ook 'no wifi signal'. Wat wel vreemd is, want ik heb 3 AP's in bereik van de voordeur. Een herstart van de AP's hielp niet.
Nadat ik de stroom van de bel eraf had gehaald en er opnieuw op had gezet, pakte hij de wifi weer op.

Eens zien of dat niet vaker gaat voorkomen...

[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 16-04-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12
Ik heb dat heel vaak dat de deurbel de verbinding kwijt raakt, 5ghz bereik is bij de deur slecht maar die deurbel schakelt niet over op 2.4ghz op de zelfde SSID.

Is er een manier om de deurbel op 2.4 ghz te laten connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Samplex schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:52:
Ik heb dat heel vaak dat de deurbel de verbinding kwijt raakt, 5ghz bereik is bij de deur slecht maar die deurbel schakelt niet over op 2.4ghz op de zelfde SSID.

Is er een manier om de deurbel op 2.4 ghz te laten connecten?
Wellicht gewoon een hidden 2.4ghz ssid maken puur voor de deurbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
Begreep dat ze gisteren avond even weer op voorraad waren. Jammer genoeg zelf geen notificatie gehad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Xmoo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:40:
Begreep dat ze gisteren avond even weer op voorraad waren. Jammer genoeg zelf geen notificatie gehad :'(
zag melding hier, besteld en net voor bevestiging van bestelling kreeg ik een mail met bericht dat hij op voorraad was.
Naar ik heb begrepen was hij binnen 10 minuten nadat ik heb besteld weer uitverkocht dus mazzel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
tismij schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:51:
[...]

zag melding hier, besteld en net voor bevestiging van bestelling kreeg ik een mail met bericht dat hij op voorraad was.
Naar ik heb begrepen was hij binnen 10 minuten nadat ik heb besteld weer uitverkocht dus mazzel hebben.
Dan ga ik eens dit topic volgen. Probeer nu al twee weken een te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

heeft er iemand een extra sensor aan gekoppeld? (om snellere reactietijd te hebben)
De acdb-7000b die ik nu gebruik geeft een zeer snelle reactie in mijn homey app maar ik betwijfel dat een melding via de unifi protect app in Homey net zo snel reageerd (dan via dearbel naar udm-pro en dan naar Homey heb ik begrepen).
Een trilsensor zou anders ook nog kunnen.

Een sensor buiten het unifi traject om zal, neem ik aan, altijd sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
Xmoo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:59:
[...]

Dan ga ik eens dit topic volgen. Probeer nu al twee weken een te bemachtigen.
O pas 2 weken... het is geen next gen GPU qua wachttijd maar het lijkt er wel een beetje op.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
tismij schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:51:
[...]

Ik had ook veel mazzel. Ging toevallig hier naar het topic en zag een bericht van voorraad en kunnen bestellen. Tegelijk kwam de op voorraad mail binnen. Wel betaald maar nog geen bevestiging gehad. Hij staat wel in mijn account.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
winwiz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:19:
[...]

Ik had ook veel mazzel. Ging toevallig hier naar het topic en zag een bericht van voorraad en kunnen bestellen. Tegelijk kwam de op voorraad mail binnen. Wel betaald maar nog geen bevestiging gehad. Hij staat wel in mijn account.
Vanochtend tracking code ontvangen, vandaag verzonden vanuit Tsjechie, wordt as maandag bezorgd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klumpke
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:00
Heb hem ook weten te bemachtigen. Volgens de tracking komt hij maandag binnen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
Ik ben even benieuwd hoe jullie de deurbel vinden werken? Ik heb namelijk sinds dag 1 al een liefde en haat relatie met de deurbel. Nu zit ik met Covid ontzettend veel thuis en hoef dus niet veel de deurbel te gebruiken, maar wanneer ik het moet gebruiken heb ik vaak problemen. Als ik op de push notificatie klik dan bevriest het beeld en hoor ik geen geluid. Mijn geluid is wel hoorbaar uit de deurbel, waardoor ik een tweetal rare gesprekken heb gehad met de deurbel.

Als ik de app los opstart, dus buiten de push notificatie, dan werkt alles wel naar behoren. Het gaat hierbij om een iphone (X). Herkennen jullie dit ook? Mijn vrouw heeft de deurbel al helemaal opgegeven, maar ik vermoed dat de Protect app te zwaar is voor een iphone SE 1ste gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-06 09:20
Hier met een iPhone X geen problemen. Behalve af en toe wat lang wachten op notificaties. Dit is sinds een week of 2. Daarvoor ging het vlekkeloos. Ik klik ook op de pushnotificatie. Dan komt er vrij snel verbinding. Praten werkt erg goed. De stream heb ik wel geforceerd op 720p staan om die echo cancelation bug te ontwijken. Ik weet niet of die inmiddels al is opgelost trouwens. 720p is goed genoeg voor mij.

Wat ik wel een nadeel vind is dat die pushnotificatie niet te onderscheiden is van de andere notificaties. Belachelijk dat dit nog niet is opgepakt. Reddit staat er vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:29
Peutpeut schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:11:
[...]

Vanochtend tracking code ontvangen, vandaag verzonden vanuit Tsjechie, wordt as maandag bezorgd :)
Ik heb hem nav het mailtje ook gelijk kunnen bestellen. Kreeg gisteren ook een e-mail met de tracking code en dezelfde bezorg datum.

Vandaag even gekeken hoe het er inmiddels voorstaat en tot mijn verbazing is de status nu: “Held in warehouse”.

Ben benieuwd wat dit zal betekenen voor de bezorg datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
Hier nog geen bevestiging van verzending :( raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Hemingr schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:11:
Hier nog geen bevestiging van verzending :( raar
Misschien meer verkocht dan dat ze werkelijk in voorraad hadden... Mijn Fulfillment Status: Unfulfilled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
winwiz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:18:
[...]

Misschien meer verkocht dan dat ze werkelijk in voorraad hadden... Mijn Fulfillment Status: Unfulfilled
Hier nog "Your order is confirmed". Wel al betaald. We wachten braaf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:08
Die van mij is fulfilled en intussen in Keulen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
Die van mij ondertussen wel al in NL. Nu alleen nog opzoek naar een goede NL installatie handleiding. Die bel trafo.. I’ve got no clue!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8JGVlTAwO7hUGh2LVx0lVr_j-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQtJKzkM8O3JUuNCiCTqKDNq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

staan er een aantal in dit topic, ga overigens zelf eerst gewoon 'op tafel' testen en pas als helemaal naar wens werkt op de muur schroeven etc.
toch bel+trafo+gong allemaal los nog (zodra binnen) dus kan dan lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2023

HalfVol

Lekker belangrijk

robertwebbe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:54:
[...]

Het duurt best vaak (te) lang voordat ik een melding op mijn iPhone (12 Pro) binnen krijg. Als ik thuis ben en op de wifi zit, dan duurt het al snel een seconde of 4-5 voordat ik de pushmelding heb. Dan klik ik er op en moet de app gestart worden en ingelogd worden. De snelheid van het starten van de app is natuurlijk afhankelijk of je de app geforceeerd afsluit of in slaapstand laat en zo af en toe moet ik eerst de 2 factor authenticatie code bekijken en invullen. Als dat gebeurd, is de gemiddelde pakketbezorger er allang weer vandoor. Of heeft een huisgenoot de deur al open gedaan en staat de bezoeker al binnen.

Buitenshuis kan het soms wel 10 seconden duren voordat het pushbericht aan komt. Ik heb de indruk dat dit een paar weken geleden allemaal veel sneller werkte. Ik hoop dat Ubiquiti hier nog wel verbeteringen gaat laten zien.
Op mijn Pixel3 heb ik een beetje hetzelfde verhaal. Remote duurt het vaak 10 seconden voor ik een push notification krijg. Locaal op WiFi een seconde of 2-3.

Met die 2-3 seconden vertraging is te leven, maar 10 seconden is echt te lang. Hoe erg dat afhangt van de instellingen op je telefoon weet ik niet. Erger nog is het opstarten van de app op je telefoon, dat zorgt nog voor de meeste vertraging.

Ik heb zelf op 2 plaatsen in het huis een HomeAssistant tablet aan de muur (Fire HD 8), dus ik ga ik binnenkort ook maar naar kijken of ik daar iets handigers mee kan doen. Als iemand ideen heeft, graag posten! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
FYI voor de mensen die nog "Unfulfilled" hebben
Hello,

Thank you for your recent purchase of the UniFi Protect G4-Doorbell-EU.

Unfortunately, there has been an unforeseen shipping delay on our latest batch that directly impacts your order. We plan on receiving our next shipment of new G4-Doorbell units in approximately 2 weeks, and will fulfill your order as soon as we receive it.

We apologize for any inconvenience this has caused.

We will provide frequent updates on the status of your order and take necessary steps to ensure a steady stock in the future.

If you wish to cancel your order, please submit a ticket at help.ui.com and we will process a refund promptly.

Thank you for your patience and understanding as we know you’re excited to use your new doorbell.

We appreciate your loyal support!

Best,

xxxx, EU Logistics Team
Ubiquiti Inc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 11:00
HalfVol schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:54:
[...]

Op mijn Pixel3 heb ik een beetje hetzelfde verhaal. Remote duurt het vaak 10 seconden voor ik een push notification krijg. Locaal op WiFi een seconde of 2-3.

Met die 2-3 seconden vertraging is te leven, maar 10 seconden is echt te lang. Hoe erg dat afhangt van de instellingen op je telefoon weet ik niet. Erger nog is het opstarten van de app op je telefoon, dat zorgt nog voor de meeste vertraging.

Ik heb zelf op 2 plaatsen in het huis een HomeAssistant tablet aan de muur (Fire HD 8), dus ik ga ik binnenkort ook maar naar kijken of ik daar iets handigers mee kan doen. Als iemand ideen heeft, graag posten! :9
Vooral deze testen https://github.com/briis/unifiprotect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

ben benieuwd hoe snel de homey de deurbel oppikt, zag dat de deurbel inmiddels ook is toegevoegd dus mocht melding via de protect app langzaam zijn dan is hij via de homey app mogelijk wel snel genoeg.
Moet zeggen werkt vrij goed die Homey heb er vrij veel aan hangen en doet wat ie moet doen dus ga er eigenlijk vanuit dat ook deze deurbel goed aansluit.
Zou vandaag binnen moeten komen maar of ik voor het weekend veel tijd heb weet ik niet dus we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:29
Inmiddels is de G4 Doorbell binnen!

Zo de boel maar eens aansluiten.

[ Voor 90% gewijzigd door Valderrama op 19-04-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:08
Ook hier een blije ontvanger, nu alleen eens even goed kijken hoe ik de Beltrafo ga vervangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
En ja hoor... er zijn er meer besteld dan dat ze werkelijk op voorraad hadden
"Thank you for your recent purchase of the UniFi Protect G4-Doorbell-EU. Unfortunately, there has been an unforeseen shipping delay on our latest batch that directly impacts your order. We plan on receiving our next shipment of new G4-Doorbell units in approximately 2 weeks, and will fulfill your order as soon as we receive it. "
Kortom wachten dan maar weer. Aanvulling: afgelopen donderdag besteld meteen toen hij op "voorraad" was

[ Voor 7% gewijzigd door winwiz op 19-04-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:00:
En ja hoor... er zijn er meer besteld dan dat ze werkelijk op voorraad hadden

[...]

Kortom wachten dan maar weer.
Had precies hetzelfde met mijn G3 Instant...besteld in December en deze zou ik afgelopen week ontvangen, maar het pakje is helaas kwijtgeraakt door UPS :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Vandaag ook de deurbel in ontvangst genomen. Trafo wordt binnenkort vervangen. Ik heb met mezelf afgesproken qua elektra geen dingen te doen die ik niet kan of weet hoe ze werken en heb een grens getrokken bij werkzaamheden aan/in de groepenkast. Voor mijn schoonvader een simpel klusje gelukkig :)

Wel tabletop met een netsnoer de trafo aangesloten en vervolgens de deurbel met een stukje UTP kabel, even quick and dirty zodat ik hem nu in Unifi Protect en Home Assistent kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Peutpeut schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:08:
Vandaag ook de deurbel in ontvangst genomen. Trafo wordt binnenkort vervangen. Ik heb met mezelf afgesproken qua elektra geen dingen te doen die ik niet kan of weet hoe ze werken en heb een grens getrokken bij werkzaamheden aan/in de groepenkast. Voor mijn schoonvader een simpel klusje gelukkig :)

Wel tabletop met een netsnoer de trafo aangesloten en vervolgens de deurbel met een stukje UTP kabel, even quick and dirty zodat ik hem nu in Unifi Protect en Home Assistent kan vinden :)
Deurbel met UTP kabel? Hoe dan, heeft toch alleen WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
winwiz schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:16:
[...]

Deurbel met UTP kabel? Hoe dan, heeft toch alleen WiFi?
Slechts twee aders gebruikt voor de stroomvoorziening van de trafo naar de deurbel. Had even niets anders. :) Er gaat geen data overheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Peutpeut schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:23:
[...]

Slechts twee aders gebruikt voor de stroomvoorziening van de trafo naar de deurbel. Had even niets anders. :) Er gaat geen data overheen ;)
haha. Ik bedacht dat later ook, maar had de pc al uit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Niet helemaal on topic maar de g3 instant is ook weer bestelbaar op de unifi website. Maar je mag er maar 1 bestellen helaas. Ook 12 eur verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tafellaken schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:13:
Wat ik wel een nadeel vind is dat die pushnotificatie niet te onderscheiden is van de andere notificaties. Belachelijk dat dit nog niet is opgepakt. Reddit staat er vol mee.
Ik weet niet of je ook emails kan later sturen ermee, anders zou je de app pushover kunnen gebruiken die kan je zelfs instellen dat je nog notificaties krijgt als je telefoon op mute staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisHitman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 17:45
DARKLORD schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:23:
Niet helemaal on topic maar de g3 instant is ook weer bestelbaar op de unifi website. Maar je mag er maar 1 bestellen helaas. Ook 12 eur verzendkosten.
Zo, dan kost die ineens bijna €45,-. Hopelijk wordt die zonder gedoe verzonden in tegenstelling tot de doorbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Ja ik vond het ook vrij heftig. Je denkt toch nog steeds aan het bedrag van 25eur die je als eerste ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Ik las het net maar helaas weer out of stock tegen de tijd dat ik wil bestellen, dat is nu dus ongeveer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:50
Was gisterenavond al weer uitverkocht. Heb er 1 kunnen kopen, was max 1 per account. Toen ik 1 probeerde te bestellen op het account van mijn vrouw waren ze al weg ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:44
ik heb er vanmorgen om 7:15 nog 1 kunnen bestellen. Hopelijk komt de deurbel binnenkort weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Die "Notify me via email when available" werkt dan ook totaal niet. Geen enkele mail gehad de afgelopen weken dat de deurbel beschikbaar is :P

[ Voor 11% gewijzigd door JorzoR op 20-04-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HC_N.ick
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
Voor diegene die twijfelen over de aansluiting op een traditionele (ding-dong) bel het volgende:

Gisteren na ontvangst van de G4 deurbel direct de deurbel (ding-dong) gecontroleerd en op de behuizing kon ik geen voltage vinden, wel een simpele spoel (elektromagneet?) met een pen in geleiding welke 2 "xylofoon" noten bedient zodra er op de deurbel knop wordt gedrukt.

Dit leek mij een dusdanig verwaarloosbaar mechanisme dat ik de nieuwe 16v trafo van Ubiquiti heb geplaatst ter vervanging van de bestaande 8v (standaard) trafo met de bijgeleverde "chime adapter", dit nog zonder de G4 zelf op te hangen maar met de oude standaard deurbel knop. Wel opletten dat de juiste aansluitingen op de nieuwe trafo gebruikt worden voor de deurbel en de spanning (aansluitschema staat op de nieuwe trafo).

Nadat ik de stroom er weer op had gezet en de deurbel knop indrukte werkte mijn deurbel exact hetzelfde, ook de pen die door de "elektromagneet" gaat maakte niet meer geluid dan voorheen.

Op basis van deze resultaten heb ik direct de G4 getest op de aangepaste bedrading en dit werkt zonder problemen. :*)

Ondanks het bovenstaande ga ik er vanuit dat dit niet voor alle deurbel/gong/chime gevallen hetzelfde is, maar het mechanisme (mits mechanisch natuurlijk) achter de deurbel bekijken en beoordelen heeft mij wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Ik zoek voor mijn nieuwe huis een nieuwe gong die werkt met de G4 Doorbell, maar ik wil er graag 2 (ook voor op zolder). Ik las ergens hier dat je de Honeywell gong kon linken. Kan dat ook zonder honeywell drukker? Ik gebruik nu Ring en daar heb je de losse chimes die je gewoon overal kan inpluggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 20-04-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
JorzoR schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:39:
Die "Notify me via email when available" werkt dan ook totaal niet. Geen enkele mail gehad de afgelopen weken dat de deurbel beschikbaar is :P
Idd, al 2x misgelopen.
Doe nu handmatig hun pagina hele tijd refreshen tot ik er een kan bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
JorzoR schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:39:
En als je hem krijgt en je besteld hebben ze na betaling geen voorraad meer en mag je twee weken wachten :P

On topic: G3 Instant is echt een puik cameratjes voor het geld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• James25
Hemingr schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:58:
[...]

En als je hem krijgt en je besteld hebben ze na betaling geen voorraad meer en mag je twee weken wachten :P

On topic: G3 Instant is echt een puik cameratjes voor het geld.
Hier mijn Ubiquiti pakket + G4 Doorbell gelukkig wel ontvangen. Helaas was de G3 Instant verkocht. Nu maar even wachten tot deze hopelijk voldoende voorraad heeft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hESA_dGfHQX-OsFrN2GbFYmrNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rNAbPl1diEK72Hhm9jzB5JA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb een draadloze deurbelnodig zodat ik op zolderook de bel hoor (in hetzeldzamegevalndat mijn telefoon en iPads niet bij me heb) wat is een aanrader icm de doorbel?een 917 of is een 313 ook goed genoeg?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is de speaker van de bel echt zo slecht ? zie verhalen dat ie niet eens bruikbaar is zo stil dat ie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Vandaag aan de slag om de bel te installeren maar loop meteen al tegen uitdaging 1 aan.

Mijn meterkast heeft een din rail met geïntegreerde aansluitingen. De bel-trafo zit dus niet op de 230V via bedrading.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTakPKUBRQFYLBzMZ5m_nZTKDMM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qYs3i81jRv88uDC1OSKHo9MH.jpg?f=user_large

Kan ik gewoon 2 extra kabels in de aard lek stoppen en die door lussen naar de nieuwe trafo? Of moet ik een speciale trafo bestellen die wel op deze rail past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Ik zou lekker 2 extra kabels lussen naar de UI trafo. Maar wellicht dat het niet mag... zorg wel dat je harde kern gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Greetoz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:45:
Ik zou lekker 2 extra kabels lussen naar de UI trafo. Maar wellicht dat het niet mag... zorg wel dat je harde kern gebruikt..
Ja ik wil dit graag eenvoudig, maar wel ‘netjes’ op lossen. Dus ja, 4mm harde kern, maar kán dit zomaar. Of is dit echt een electra-no-go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
RobbieB schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:53:
[...]

Ja ik wil dit graag eenvoudig, maar wel ‘netjes’ op lossen. Dus ja, 4mm harde kern, maar kán dit zomaar. Of is dit echt een electra-no-go?
Ik heb dan niet zo'n rail. Maar mijn stoppenkast heb ik inderdaad gewoon de huidige RING trafo extra ingeprikt. Ik zag geen verschil met andere apparatuur. Het kan zijn dat het officieel door een elektricien gedaan moet worden volgens je opstal verzekering. Als je helemaal niks met elektra hebt gedaan dan zou ik het wellicht niet zelf doen ;-). 4mm kern is imho overkill....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ik heb de UI trafo nu aan een stekker in een stopcontact hangen. mag dat eigenlijk? hier op got zag ik ook iemand die dat zo gedaan heeft.
vind ik wel handiger dan dat ik dit in de groepenkast doe.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
kmf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:13:
ik heb de UI trafo nu aan een stekker in een stopcontact hangen. mag dat eigenlijk? hier op got zag ik ook iemand die dat zo gedaan heeft.
vind ik wel handiger dan dat ik dit in de groepenkast doe.
Dit klinkt als een hack... maar ja, als het werkt. Geen gek idee eigenlijk. Gewoon een stekker gepakt en die aangesloten onderaan de trafo?

Edit: ook maar eens een opdracht op werkspot gezet. Eens kijken voor hoeveel ze dit doen.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieB op 21-04-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

RobbieB schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:16:
[...]

Dit klinkt als een hack... maar ja, als het werkt. Geen gek idee eigenlijk. Gewoon een stekker gepakt en die aangesloten onderaan de trafo?

Edit: ook maar eens een opdracht op werkspot gezet. Eens kijken voor hoeveel ze dit doen.
ja. gewoon eurostekker, want de trafo heeft geen aarde. hier in dit topic wordt dat ook voor proefopstelingen gebruikt

zie ook Nest Hello Beltrafo installeren met stroomkabel?

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 21-04-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
kmf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:26:
[...]

ja. gewoon eurostekker, want de trafo heeft geen aarde. hier in dit topic wordt dat ook voor proefopstelingen gebruikt

zie ook Nest Hello Beltrafo installeren met stroomkabel?
Dit is zo hacky dat het eigenlijk wel interessant is. Je kunt immers je hele systeem dan buiten je meterkast om doen. Beetje dubbelzijdige tape op de trafo om hem aan de muur te bevestigen. (y)

Pagina: 1 ... 6 ... 41 Laatste