Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

RobbieB schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:30:
[...]

Dit is zo hacky dat het eigenlijk wel interessant is. Je kunt immers je hele systeem dan buiten je meterkast om doen. Beetje dubbelzijdige tape op de trafo om hem aan de muur te bevestigen. (y)
ik heb wel netjes een dinrail besteld om de trafo op te hangen. met trekontlasting https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

vooral handig als ik de trafo om wat voor reden dan uit te willen zetten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2023

HalfVol

Lekker belangrijk

[...]

Dit is zo hacky dat het eigenlijk wel interessant is. Je kunt immers je hele systeem dan buiten je meterkast om doen. Beetje dubbelzijdige tape op de trafo om hem aan de muur te bevestigen. (y)
Ik heb dat ook zo gedaan, buiten de meterkast om, maar dan niet met dubbelzijdig tape :+ . Kan ik die ruimte in de groepenkast voor andere dingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

[...]

wat ook een optie is om parallel op een wcd te verbinden (gaatje voor bedrading maken.. scheelt weer een wcd plekje.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 23:03
kmf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:19:
[...]

wat ook een optie is om parallel op een wcd te verbinden (gaatje voor bedrading maken.. scheelt weer een wcd plekje.
Dat mag alleen officieel niet... Als je huis af fikt en de vinden dat bij onderzoek dan keert de verzekering niet uit. Ik zou dan gewoon voor 2 tientjes zo;n 4 stekker WCD halen.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Greetoz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:57:
[...]

Dat mag alleen officieel niet... Als je huis af fikt en de vinden dat bij onderzoek dan keert de verzekering niet uit. Ik zou dan gewoon voor 2 tientjes zo;n 4 stekker WCD halen.
een wcd heeft toch extra punten waar je op kan doorlussen? of je dat nou naar een extra wcd doet of naar een vast geplaatste transformator... in dit geval zal ik gewoon de stekker gebruiken. maar het is een optie. doe je veilig. dan maar extra wcd erbij.

ik ben wel benieuwd hoeveel de bel en trafo trekt qua sluipverbruik

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 21-04-2021 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoorik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-02 16:15
RobbieB schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:43:
Vandaag aan de slag om de bel te installeren maar loop meteen al tegen uitdaging 1 aan.

Mijn meterkast heeft een din rail met geïntegreerde aansluitingen. De bel-trafo zit dus niet op de 230V via bedrading.
[Afbeelding]

Kan ik gewoon 2 extra kabels in de aard lek stoppen en die door lussen naar de nieuwe trafo? Of moet ik een speciale trafo bestellen die wel op deze rail past?
Gewoon 2 draden in uitgang groepautomaat plaatsen en die weer omleiden naar ingang trafo. Maar hij moet wel achter een automaat zitten en niet alleen aardlek.

[ Voor 69% gewijzigd door hoorik op 21-04-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:08
kmf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:26:
[...]

ja. gewoon eurostekker, want de trafo heeft geen aarde. hier in dit topic wordt dat ook voor proefopstelingen gebruikt

zie ook Nest Hello Beltrafo installeren met stroomkabel?
Zo heb ik dat hier ook. Maar dit wil ik niet definitief. Binnenkort wordt de meterkast aangepast ivm de komst van een 3-fase aansluiting en wat panelen extra. Dan laat ik dat meteen meenemen. Het voordeel van een ABB groepenkast is inderdaad het eenvoudige systeem. Nadeel is dat alles wat afwijkt dus niet past ;)

Ik vraag de elektricien tegen die tijd wel wat voor oplossing hij heeft :) Met enige regelmaat doe ik zelf het eea qua elektro maar ik heb voor mezelf de grens getrokken niet in de groepenkast te komen.

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Peutpeut schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:13:
[...]

Ik vraag de elektricien tegen die tijd wel wat voor oplossing hij heeft :) Met enige regelmaat doe ik zelf het eea qua elektro maar ik heb voor mezelf de grens getrokken niet in de groepenkast te komen.
ik heb geen hoofdschakelaar, dus dat kan ik zelf niet veilig doen. om weer 50-100 extra uit te geven vind ik ook wat te gortig. een stekker is goedkoper.

ik moet al extra aanschaffen:
  1. dinrail
  2. losse honeywell deurgong
  3. kabel
is zo weer 100 euro extra voor dit project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:24
Ik ga het op deze manier doen en hem op mijn ‘hal’ stroomgroep aansluiten:
Nest Hello Beltrafo installeren met stroomkabel?

Heb dezelfde meterkast met dubbele steekcontacten dus dat is by far de makkelijkste oplossing waarbij het ook gewoon netjes is weggewerkt.

Dus wat @hoorik hier boven ook adviseert.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 21-04-2021 12:28 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 23:03
kmf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:06:
[...]

een wcd heeft toch extra punten waar je op kan doorlussen? of je dat nou naar een extra wcd doet of naar een vast geplaatste transformator... in dit geval zal ik gewoon de stekker gebruiken. maar het is een optie. doe je veilig. dan maar extra wcd erbij.

ik ben wel benieuwd hoeveel de bel en trafo trekt qua sluipverbruik
Je mag niet via een gaatje in de zijkant van een WCD een draad naar de trafo trekken. Als de WCD over een wanddoos zit mag je inderdaad via die doos wel doorlussen naar een andere WCD.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Zo, de Trafo hangt en werkt :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cj2e3QLismY6jl0-UFM3WzacRwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORY28hztbqKomsT9TmsjUtj7.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk hem dus toch in de meterkast aangesloten op dezelfde groep als de hal. Voor wat interne info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2k_7uoCI_0f6hvOlxI83SWQAK7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o34hUSa86KeAehwdfbJYtK1j.jpg?f=fotoalbum_large

Hij zit nu nog op de huidige bel aangesloten, de kleine slaapt nu, dus verder klussen en testen bewaar ik maar even tot morgen :).

Volgende ‘probleem’: de bel zit op ongeveer 1,05:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeIQq_MplvU2f7IEMNvWFK1Mkek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWoq9iDJjlcpRRyHeSmXlk7X.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de inter webs zou dat hoog genoeg moeten zijn, de camera zal straks op 1,10 komen ofzo, maar dat gaan we eerst maar eens even bekijken. En anders moeten we maar iets van een dun kabelgootje 10cm omhoog leggen ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
Voor degene die op zoek zijn naar een G3 Instant, er is weer voorraad. Nog steeds max 1per klant. Helaas mijn creditcard niet bij de hand dus wellicht straks nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 23:48
Zo heb ik het ook gedaan 👍
RobbieB schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:32:
Zo, de Trafo hangt en werkt :).

[Afbeelding]

Uiteindelijk hem dus toch in de meterkast aangesloten op dezelfde groep als de hal. Voor wat interne info:

[Afbeelding]

Hij zit nu nog op de huidige bel aangesloten, de kleine slaapt nu, dus verder klussen en testen bewaar ik maar even tot morgen :).

Volgende ‘probleem’: de bel zit op ongeveer 1,05:
[Afbeelding]

Volgens de inter webs zou dat hoog genoeg moeten zijn, de camera zal straks op 1,10 komen ofzo, maar dat gaan we eerst maar eens even bekijken. En anders moeten we maar iets van een dun kabelgootje 10cm omhoog leggen ofzo.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 15:03
Peutpeut schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:52:
Voor degene die op zoek zijn naar een G3 Instant, er is weer voorraad. Nog steeds max 1per klant. Helaas mijn creditcard niet bij de hand dus wellicht straks nog :)
Te laat helaas ;( al weer uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 23:48
Beetje off topic, maar toch.

Hier ook besteld. Op aanraden van de vrouw. “Voor dat bedrag ben ik wel benieuwd wat de hond doet als wij niet thuis zijn”

Ook erg tevreden over de deurbel. De person detection valt erg in de smaak. De snelheid van de notificatie en de app is echt “uit de kunst”.
Peutpeut schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
mr3000 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:52:
[...]

Te laat helaas ;( al weer uitverkocht.
Jep, hier hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Peutpeut schreef op donderdag 22 april 2021 @ 00:01:
[...]

Jep, hier hetzelfde euvel.
Jammer dat ze niet gewoon gebruik maken van een wachtrij systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 20:20
Moet je voor alerts via mail/push remote access aanzetten in Protect?

Krijg maar geen alerts uit mijn Protect op de CKG2+, terwijl testmail via mail server settings wel werkt.
Ook 2 schema's aangemaakt voor alerts in Protect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 15:42
Voor de mensen die interesse hebben - de G3 Instant is weer op voorraad in de Europe store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:16
BrcBas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:28:
Voor de mensen die interesse hebben - de G3 Instant is weer op voorraad in de Europe store!
Wat een onzin, als je al 1 besteld hebt vorige week kan je nu niet nog 1 bestellen op hetzelfde account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52
Waarom is dat onzin? Gezien de schaarste en populariteit van de G3 hebben anderen zo ook een kans om er één te bemachtigen.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
BrcBas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:28:
Dank, geen mail gehad dus dankzij je bericht is het nu gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 15:42
Peutpeut schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:08:
[...]

Dank, geen mail gehad dus dankzij je bericht is het nu gelukt!
Goed om te horen! Ik had ook geen mailtje gehad maar keek toevallig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 15:03
BrcBas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:23:
[...]

Goed om te horen! Ik had ook geen mailtje gehad maar keek toevallig!
Same here, kreeg mail voor de G3 flex. maar zag de instant ook. beide besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04
JorzoR schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:39:
Die "Notify me via email when available" werkt dan ook totaal niet. Geen enkele mail gehad de afgelopen weken dat de deurbel beschikbaar is :P
Ik kreeg de notify.

Stock Update Notification

UniFi Protect G4 Doorbell is back in stock
$159.00
Buy Now
Free Express Shipping for Orders Over €120 (VAT excl.)

De knop werkte, betaald en viste toch achter het net... Kortom wachten op levering.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ik had de doorbell ook aangeschaft na het ontvangen van een stock mail. binnen 5 minuten besteld. 10 minuten later uitverkocht.

gisteren heb ik deze geinstalleerd. ik wacht even tot mijn sds-boor terug is alvorens ik deze op 1.20m ga installeren. vandaag komt ook de honeywell bel binenn, kan ik gelijk installeren.

ervaringen so far: ik vind het een hit& miss. de notificatie hebben niet altijd een preview (vooral op apple watch wel vereist. ik krijg via de Home app wel een melding met snapshot. maar dat regelt homebridge). als ik niet aan mijn wifi is verbonden duurt het maken van een verbinding ook te lang.

tijd om meer home auomation te done. via node-red een telegram uitsturen met snapshot werkt snelller lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-05 10:45

Hemingr

Gekke henkie

Toch "leuk" dat ik en anderen mail krijgen dat we 2 weken moeten wachten op levering, en nieuwe bestellingen gewoon gemaakt kunnen worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
loyske schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:58:
Moet je voor alerts via mail/push remote access aanzetten in Protect?

Krijg maar geen alerts uit mijn Protect op de CKG2+, terwijl testmail via mail server settings wel werkt.
Ook 2 schema's aangemaakt voor alerts in Protect.
Hier ook maar even vermelden:

Ja Protect op de CKG2+ stuurt alleen mail alerts als Remote Access aanstaat. Beetje jammer dit. Zou die Remote Access graag uitzetten. Hebben jullie die allemaal aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-05 13:45
loyske schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:27:
[...]

Hier ook maar even vermelden:

Ja Protect op de CKG2+ stuurt alleen mail alerts als Remote Access aanstaat. Beetje jammer dit. Zou die Remote Access graag uitzetten. Hebben jullie die allemaal aan staan?
Sinds de Ubiquity hack heb ik hem uitgezet. Ook met het nadeel dat er geen pushberichten worden gestuurd vanuit Protect, zelfs niet lokaal (hij probeert lokaal ook via Ubiquity in te loggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

vandaag tijd gehad om de trafo aan te sluiten op m'n nieuwe honeywel dc915

trafo is dus gewoon op een stukje din rail in de bezemkast gehangen met een eurostekker voor stroom. ik moet idd nog een trekontlasting maken voor de kabel. misschien morgen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YfkR8Xs/IMG-2664.jpg

trouwens.

smart detection werkt meestal wel goed:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kDWqr40/Screenshot-2021-04-25-at-02-12-53.png

alleen soms....

omdat home bridge goed werkt met detect heb ik ook mqtt op smart detection werken zodat ik weet dat deze eraan komt voordat ie ging bellen. (en dit was de hele reden voor unifi doorbell voor ons)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7nTRBmZ/IMG-2667-2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door kmf op 25-04-2021 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:57

Japie.G

Colour Classic

kmf schreef op zondag 25 april 2021 @ 02:16:
vandaag tijd gehad om de trafo aan te sluiten op m'n nieuwe honeywel dc915

trafo is dus gewoon op een stukje din rail in de bezemkast gehangen met een eurostekker voor stroom. ik moet idd nog een trekontlasting maken voor de kabel. misschien morgen.
[Afbeelding]

trouwens.

smart detection werkt meestal wel goed:
[Afbeelding]

alleen soms....

omdat home bridge goed werkt met detect heb ik ook mqtt op smart detection werken zodat ik weet dat deze eraan komt voordat ie ging bellen. (en dit was de hele reden voor unifi doorbell voor ons)

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Hoe werkt dat met mqtt? Dat wil ik ook wel graag, via nodered :-)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Afgelopen vrijdag de deurbel geïnstalleerd, de trafo ligt voor nu nog even los in de meterkast. Deze wordt in de nieuwe 3-fase groepenkast ingebouwd binnenkort.

Ik heb er geen gong meer aan zitten en de melding komt nu via Google Home, die hebben we diverse in huis dus dat voldoet. Dan heb ik ook meteen de mogelijkheid om op verschillende tijdstippen de bel automatisch uit te schakelen en het liefst zou ik een koppeling met mijn agenda willen dat de bel niet via Google Home zingt als ik nachtdienst heb gehad :) Ook wil ik een vertraging inbouw dat er niet meerdere keren binnen 5 a 10 seconden gebeld kan worden, maar weet niet of dat al standaard via Unifi geregeld is of geregeld kan worden.

Voor nu ziet de zeer compacte NodeRed flow er zo uit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouMBKa7VnEiQeg7pIoDiAUimVzU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5F8OFdvSkxb5KYc2n4lCec2J.png?f=user_large

code:
1
[{"id":"456f40b3.f131a","type":"tab","label":"Deurbel","disabled":false,"info":""},{"id":"89af5817.192a88","type":"server-state-changed","z":"456f40b3.f131a","name":"Deurbel","server":"19219f85.aea7","version":1,"exposeToHomeAssistant":false,"haConfig":[{"property":"name","value":""},{"property":"icon","value":""}],"entityidfilter":"binary_sensor.doorbell_g4_doorbell","entityidfiltertype":"exact","outputinitially":false,"state_type":"str","haltifstate":"on","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","outputs":2,"output_only_on_state_change":true,"for":0,"forType":"num","forUnits":"minutes","ignorePrevStateNull":false,"ignorePrevStateUnknown":false,"ignorePrevStateUnavailable":false,"ignoreCurrentStateUnknown":false,"ignoreCurrentStateUnavailable":false,"x":70,"y":80,"wires":[["ac1aaef.852485"],[]]},{"id":"cbdc0075.0df2","type":"comment","z":"456f40b3.f131a","name":"Deurbel: melding op Google Home en Telegram","info":"","x":200,"y":40,"wires":[]},{"id":"ac1aaef.852485","type":"api-call-service","z":"456f40b3.f131a","name":"TTS: Deurbel","server":"19219f85.aea7","version":1,"debugenabled":true,"service_domain":"tts","service":"cloud_say","entityId":"media_player.badkamer, media_player.keuken, media_player.woonkamer, media_player.garage","data":"{\t\"message\":\"Er heeft iemand aangebeld aan de voordeur.\"\t}","dataType":"jsonata","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":300,"y":80,"wires":[[]]},{"id":"19219f85.aea7","type":"server","name":"Home Assistant","legacy":false,"addon":true,"rejectUnauthorizedCerts":true,"ha_boolean":"y|yes|true|on|home|open","connectionDelay":true,"cacheJson":true}]

[ Voor 3% gewijzigd door Peutpeut op 25-04-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Japie.G schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:31:
[...]

Hoe werkt dat met mqtt? Dat wil ik ook wel graag, via nodered :-)
die vraag is voor meerdere interpretaties vatbaar. wat wil je vragen?

mogelijke antwoorden:
goed
op een raspberry pi
met homebridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:07
Ik heb ondertussen ook de Doorbell G4 binnen, echter is de beltrafo die erbij zit niet plug & play in mijn meterkast. Heb momenteel de ABB beltrafo 8v/1a, waar 230v vanboven in gaat en 8v onder uitkomt. De beltrafo van Ubiquiti is net andersom, 230v onder en 16v boven.

Nu zoek ik eigenlijk een beltrafo waar ook 230v boven in gaat en 16v/24v onder uit komt, die geschikt is voor de deurbel. Nu heb ik de Siemens 4AC32140 gevonden, welke tot 24v/0,6a gaat. Er is op het moment alleen plek voor een beltrafo van 35mm, vandaar alleen de optie voor een smalle beltrafo.

Nu heb ik niet extreem veel verstand van elektriciteit en van de meterkast, dus vroeg mij af of deze beltrafo gaat werken, ook icm een chime (had de Honeywell D117 besteld).

Iemand een idee of tips? De 230v kabels naar beneden halen en de andere kabels naar boven gaat mij zelf niet lukken en wil ik liever ook niet aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 20:54

tismij

???

alles aangesloten inc een D117 gong voor de extra (meldingen werken snel via protect en via homey).
Nog 2 dingen op te lossen, kleine l-brakcet o.d. onder de deurbel als lichte anti-diefstal maatregel en de gong die zoemt nog kort tijdens afgaan (ws wegens meer V dan normaal neem ik aan).

Ga dus nog wel een keer naar een andere gong kijken die niet zoemt (als ik niet opgelost krijg), ding dong is ook niet zo hard inderdaad (met kap getest :) )

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

royvdhoek schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:21:
Vandaag ook de G4 doorbell EU versie met daarbij de Unifi bel trafo ontvangen.
Ik had al de bekende Gacia 15VA bel trafo van Vekto in huis met (nieuw) beldraad omdat ik geen bekabelde bestaande deurbel heb en direct ook een Friendland Honeywell Gong D117 erbij.

De testopstelling gemaakt om te checken hoe het e.a. werkt en om het werkende te zien.
Hieronder een foto voor de geïnteresseerden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Eerste indruk is goed echter vind ik de gong niet hard genoeg. Mogelijk neem ik een andere.
heb het nu ook zo gedaan maar inderdaad vind ook de gong niet zo fijn, tevens een stevige zoem erbij iedere keer als de deurbel gaat wat irritant is.
Heb je inmiddels een andere (beter?) gong gevonden of iig de zoem op kunnen lossen zonder met relais te gaan werken?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Zo, hier hangt de deurbel inmiddels ook, inclusief een nieuwe klingel-klangel (Honeywell D117), waar imo meer dan genoeg geluid vanaf komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcV-NJ0aPjyx-YBx2FURGLmAVFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwCwAweRZhVoXIpgHqkCsKQW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwKBFko_Gqr0wKTD99_qV1qdnjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2CJ7svn3oR4Y4YX0IyUvjV8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvdhoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 15:56
tismij schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:57:
[...]

heb het nu ook zo gedaan maar inderdaad vind ook de gong niet zo fijn, tevens een stevige zoem erbij iedere keer als de deurbel gaat wat irritant is.
Heb je inmiddels een andere (beter?) gong gevonden of iig de zoem op kunnen lossen zonder met relais te gaan werken?
Ik had nog een Honeywell Series 3 DC311N draadloze deurbel/gong liggen en heb de Honeywell DCP917S omvormer van bedraad naar draadloos gekocht, de omvormer is ontworpen om op een bestaande bedrade drukknop (G4 Doorbell) te worden aangesloten en daarna met elke willekeurige draadloze deurbelkit van Honeywell (in mijn geval de DC311N) te verbinden. Dit geeft veel meer geluid/gong en kan de draadloze deurbel/gong (DC311N) ook in de keuken of in de tuin zetten.
Je kan ook een complete set (Honeywell DCP917S omvormer met Honeywell draadloze deurbel/gong) kopen. Bijv: https://livewell.honeywellhome.com/nl/deurbellen/dc915scv/

Dit werkt nu ruim 6 weken erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:37
Hemingr schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:58:
[...]

En als je hem krijgt en je besteld hebben ze na betaling geen voorraad meer en mag je twee weken wachten :P

On topic: G3 Instant is echt een puik cameratjes voor het geld.
Zojuist weer op voorraad. Snel twee weten te bemachtigen.
G4 Doorbell nog steeds niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 21:58
Hoezo twee? Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Extra account, andere adres, andere creditcard.
Enige nadeel is dat je 2x shipping betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:06
Xmoo schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:42:
[...]

Extra account, andere adres, andere creditcard.
Enige nadeel is dat je 2x shipping betaald.
Is dat noodzakelijk? Is een tweede account op zelfde adres niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
GioStyle schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:54:
[...]

Is dat noodzakelijk? Is een tweede account op zelfde adres niet mogelijk?
Dat weet ik niet. Ik heb een persoonlijke account en een van de zaak, dus heb die gebruikt.
Niet echt de tijd genomen om naar andere mogelijkheden te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
Zelfde adres kan ook. Ander e-mail adres gebruiken volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

RobbieB schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:14:
Zo, hier hangt de deurbel inmiddels ook, inclusief een nieuwe klingel-klangel (Honeywell D117), waar imo meer dan genoeg geluid vanaf komt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
geen zoem geluid als de deurbel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 01:55

Bruzski

watte ??

tismij schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:16:
Ga dus nog wel een keer naar een andere gong kijken die niet zoemt (als ik niet opgelost krijg), ding dong is ook niet zo hard inderdaad (met kap getest :) )
zoemen en zachte dingdong op de D117 gong is al sinds vorig jaar bekend, ik ben mijn adapter omgewisseld voor een ABB 25VA en alles dreunt als een malle. >:)

Bruzski in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

mijn review:
productreview: Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell review door Bruzski

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
tismij schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:24:
[...]

geen zoem geluid als de deurbel gaat?
Nope, geen zoem. Heb het net voor de zekerheid nog even gedubbelcheckt nav je post omdat het me nog niet was opgevallen. Trouwens ook geen zacht geluid vd bel. Gaat minimaal net zo hard als de vorige draadloze bel die er hiervoor hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

RobbieB schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:26:
[...]

Nope, geen zoem. Heb het net voor de zekerheid nog even gedubbelcheckt nav je post omdat het me nog niet was opgevallen. Trouwens ook geen zacht geluid vd bel. Gaat minimaal net zo hard als de vorige draadloze bel die er hiervoor hing.
met de meegeleverde Unifi adapter of heb je die vervangen dan voor een sterkere zoals hierboven gezegd wordt?
(vind ik overigens apart want zoemen lijkt me eerder komen omdat er teveel stroom op de gong komt dan dat er te weinig op komt maar goed ben geen elektricien)
Als het met de Unifi adapter is kun je dan even pm-en hoe aangesloten en hoe ingesteld in protect dan kijk ik daar nog snel een keer naar voor ik naar een alternatief kijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-05 16:18
G4 deurbel nu na de vakantie opgehangen, ging allemaal erg makkelijk. Nest eraf deze erop, kind kan de was doen!

Notificatie snelheid op zowel 4g als wifi is rond de 1,5 seconden. (Nest was 5) en de integratie met Home assistant is perfect, top camera! Nu wachten tot de instant normaal beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 23:20
Ik ben hier ook erg blij met de Unifi doorbell.

Wel is het zo dat na de plaatsing van de meegeleverde trafo, onze ouderwetse tring-unit een stuk harder afgaat dan voorheen.

Is er een manier om deze zachter te laten klinken? Of andere vraag, wat is een sjieke bel voor binnen die bij de tijd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
tismij schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:37:
[...]

met de meegeleverde Unifi adapter of heb je die vervangen dan voor een sterkere zoals hierboven gezegd wordt?
(vind ik overigens apart want zoemen lijkt me eerder komen omdat er teveel stroom op de gong komt dan dat er te weinig op komt maar goed ben geen elektricien)
Als het met de Unifi adapter is kun je dan even pm-en hoe aangesloten en hoe ingesteld in protect dan kijk ik daar nog snel een keer naar voor ik naar een alternatief kijk?
Ja met de unifi trafo. Installatie is hier te vinden:

RobbieB in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"

Trafo op dezelfde groep als de hal aangesloten. De hele bel-chime-loop is zoals in de unifi handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5m9LzHrRZlgEcpPegPhlEnXhGgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6V8SyTO8GJcOsf4204vpRZzL.jpg?f=fotoalbum_large

Niks bijzonders of anders dan hoe het in de handleiding staat. Het is een relatief nieuwe meterkast (4j oud), dus mogelijk dat daar verschillen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

easy-cloud schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:44:
G4 deurbel nu na de vakantie opgehangen, ging allemaal erg makkelijk. Nest eraf deze erop, kind kan de was doen!

Notificatie snelheid op zowel 4g als wifi is rond de 1,5 seconden. (Nest was 5) en de integratie met Home assistant is perfect, top camera! Nu wachten tot de instant normaal beschikbaar is!
Thanks voor je bericht. Ik twijfel zelf tussen de Nest Hello en de G4 Doorbell.

Heb je nog iets speciaals gedaan om die vertraging zo te krijgen? Lees op veel sites en reviews (en ook in dit topic) dat dit soms tussen de 5-10 seconden kan duren.

Wat is het grootste verschil met je Nest?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:39
GandalfTheGrey schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:41:
[...]

Thanks voor je bericht. Ik twijfel zelf tussen de Nest Hello en de G4 Doorbell.

Heb je nog iets speciaals gedaan om die vertraging zo te krijgen? Lees op veel sites en reviews (en ook in dit topic) dat dit soms tussen de 5-10 seconden kan duren.

Wat is het grootste verschil met je Nest?
Volgens mij is dat sterk afhankelijk van hoe goed de WiFi verbinding is. Bij mij geeft die aan dat het 95% of hoger is (access point hangt er bijna naast en helemaal vrij) en bij mij gaat die op de telefoon tegelijkertijd af met de deurbel zelf. Ook heb ik eens gehad dat die om een of andere reden was verbonden met een ander access point die veel verder weg staat. Toen gaf die aan dat de verbinding 65% was. Daar duurde het wel veel langer bij dat die op de telefoon over ging (ik schat ongeveer 10-15 seconden).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Gister ook de G4 opgehangen maar hij valt mij toch wel tegen.

Echt heel traag vergeleken met mijn oude Axis A8105
Geeft maar 1 notificatie, de Axis belde je echt
E-mail werkt niet maar misschien is dat een instellingen ?
Slecht geluid

Enige plus punt is het beeld

Net toch maar de nieuwe I8016-LVE besteld, had nooit de A8105 weg moeten doen, daar viel alleen het beeld wat van tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Slux schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:03:
Gister ook de G4 opgehangen maar hij valt mij toch wel tegen.

Echt heel traag vergeleken met mijn oude Axis A8105
Geeft maar 1 notificatie, de Axis belde je echt
E-mail werkt niet maar misschien is dat een instellingen ?
Slecht geluid

Enige plus punt is het beeld

Net toch maar de nieuwe I8016-LVE besteld, had nooit de A8105 weg moeten doen, daar viel alleen het beeld wat van tegen.
Ga je nu een apparaat van nog geen 200 euro vergelijken met een apparaat van >1000 euro?

Dan kan ik me wel voorstellen dat die tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

DutchKel schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:51:
[...]

Volgens mij is dat sterk afhankelijk van hoe goed de WiFi verbinding is. Bij mij geeft die aan dat het 95% of hoger is (access point hangt er bijna naast en helemaal vrij) en bij mij gaat die op de telefoon tegelijkertijd af met de deurbel zelf. Ook heb ik eens gehad dat die om een of andere reden was verbonden met een ander access point die veel verder weg staat. Toen gaf die aan dat de verbinding 65% was. Daar duurde het wel veel langer bij dat die op de telefoon over ging (ik schat ongeveer 10-15 seconden).
Lijkt me sterk dat de WiFi verbinding met de deurbel de reden is voor de vertraging voor de meesten in dit topic, tenzij er echt een spotty verbinding is. Mijn deurbel zit permanent op de 97%, en bij mij is de push notification lag:
- 2-3 seconden als ik met mijn Pixel3 op de WiFi zit
- 10 seconden als ik remote ben met mijn Pixel3 via T-Mobile

Ik heb het nog niet zo meegemaakt dat mijn gong op hetzelfde moment gaat als mijn telefoon. Ik vraag me af wat het verschil is met anderen in dit draadje. Ik heb een Unifi netwerk (USG, CK2, Unifi Switch, G4 doorbell via een relais op een Honeywell gong). WiFi access point in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
HalfVol schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:01:
[...]

Lijkt me sterk dat de WiFi verbinding met de deurbel de reden is voor de vertraging voor de meesten in dit topic, tenzij er echt een spotty verbinding is. Mijn deurbel zit permanent op de 97%, en bij mij is de push notification lag:

Ik heb het nog niet zo meegemaakt dat mijn gong op hetzelfde moment gaat als mijn telefoon. Ik vraag me af wat het verschil is met anderen in dit draadje. Ik heb een Unifi netwerk (USG, CK2, Unifi Switch, G4 doorbell via een relais op een Honeywell gong). WiFi access point in de meterkast.
Ik heb wel een UDMP. Misschien dat die toch wat sneller reageert omdat alles in 1 apparaat zit.

Overigens weet ik niet of de deurbel buiten WiFi traag reageert omdat ik meestal toch thuis ben. Maar op de werkkamer gaat de bel tegelijkertijd met de push notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
DutchKel schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:48:
[...]

Ga je nu een apparaat van nog geen 200 euro vergelijken met een apparaat van >1000 euro?

Dan kan ik me wel voorstellen dat die tegenvalt.
DIe Axis is echt al jaren op de markt ik had idd verwacht dat de g4 toch wel wat beter zou zijn.
De A8105 kan je al voor +/- 400 euro vinden, komen regelmatig voorbij op marktplaats nieuw in doos.

De software is verder wel leuk van protect maar daar blijft het bij voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
HalfVol schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:01:
[...]

Bij mij werkt de gong direct, via deze manier aangesloten.
YouTube: Unifi G4 Doorbell - Finally in the EU, Unofficial POE Powered and Wi...

De push notificaties een paar seconden later en als ik de app open om te zien wie er staat ben ik op wifi +/-20 seconden verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Even ter contrast: ik herken bovenstaande problemen helemaal niet. Aangesloten via UDMP, maar de vertraging tov de bel is echt < 1s.

Verder had ik gister wel een probleem omdat ik met mijn WiFi settings aan het klooien was en de verbinding weg viel. Verbinding is normaal prima, want er hangt een FlexHD op nog geen meter vanaf, maar gister kon hij geen verbinding meer maken.

Nadeel is dat de ring rond de knop dus rood gaat knipperen, maar ik verder geen bericht/feedback vanuit de protect app kreeg.

Deurbel heeft dus 3 uur rood staan knipperen. Nu wonen we niet direct and straat, maar het is zeker wel te zien voor voorbijgangers. Beetje jammerlijk dat je dan zo’n rode knipperende knop aan je deur hebt hangen die ook niet uit te zetten is of anders is te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

Slux schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:17:
[...]

Bij mij werkt de gong direct, via deze manier aangesloten.
Ik geloof niet dat er bij iemand hier vertraging zit op de gong.
De push notificaties een paar seconden later en als ik de app open om te zien wie er staat ben ik op wifi +/-20 seconden verder
Ja inderdaad, het openen van de app en connectie met protect is zo mogelijk nog een groter issue. Mensen lopen al weg voor je met ze kan praten, vooral als je remote bent.
RobbieB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:47:
Even ter contrast: ik herken bovenstaande problemen helemaal niet. Aangesloten via UDMP, maar de vertraging tov de bel is echt < 1s.
Dit is apart. Zou het aan het verschil tussen cloud key en UDMP liggen? Dat zou wat zijn, ik heb die spulleboel net aangeschaft, en maar niet voor de UDMP gegaan omdat ik echt absoluut geen ruimte daarvoor heb in mijn meterkast.

Of misschien zijn er bepaalde opties die je moet aan/uitschakelen? Deep packet inspection? Een of andere setting op de cloud key? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
RobbieB schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:47:
Hier dus dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

DutchKel schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:39:
[...]

Hier dus dezelfde ervaring.
Dito, enige dat soms wat trager voelt is openen van de protect app (ook maar enkele seconden overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

tismij schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:49:
[...]

Dito, enige dat soms wat trager voelt is openen van de protect app (ook maar enkele seconden overigens).
Heb je een UDMP of een CK2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

HalfVol schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:56:
[...]

Heb je een UDMP of een CK2?
UDMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

Ik zie een trend hier, waar mensen met een Dream Machine Pro geen vertraging hebben met de push notificaties, en mensen met een Cloud Key Gen 2 wel. Heeft iemand een tegenvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
tismij schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:49:
[...]

Buitenshuis (dus verbonden via 4G of een ander wifi-netwerk dan thuis) gaat hier wel wat langer overheen. Hoe ervaar je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Peutpeut schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:01:
[...]

Buitenshuis (dus verbonden via 4G of een ander wifi-netwerk dan thuis) gaat hier wel wat langer overheen. Hoe ervaar je dat?
goei vraag, daarvoor moet ik buiten komen ooit eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-05 16:13
Heb een UDM Base en wil een Cloudkey 2+ gebruiken voor protect.
Nu had ik het idee om de Cloudkey in Main LAN te laten en de cameras in apart VLAN.
Nu blijkt dat niet handig. Nu heb ik dus zowel de Cloudkey als de cameras in het aparte VLAN.
Ik kan de Cloudkey en camera's vanaf mijn Main LAN pingen en bereiken via IP.
Maar in de beheer portal en de protect app staat de Cloudkey offline. Wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Terugkomend op een eerdere vraag van mij: ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke gong iedereen heeft in combinatie met de G4 Doorbell en de Ubiquiti trafo.

Ik heb nu nog een ouderwetse tring-bel, die na het plaatsen van de Ubiquiti trafo ontzettend hard tringt.

Hoop deze te vervangen door een bel die ook instelmogelijkheden heeft qua volume en geluid. Mogelijk ook met een 2de unit voor op zolder bijvoorbeeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Valderrama op 27-04-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfVol

HalfVol

Lekker belangrijk

Valderrama schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:57:
Terugkomend op een eerdere vraag van mij: ik ben eigenlijk we benieuwd naar welke gong iedereen heeft in combinatie met de G4 Doorbell en de Ubiquiti trafo.

Ik heb nu nog een ouderwetse tring-bel, die na het plaatsen van de Ubiquiti trafo ontzettend hard tringt.
Ik heb de DW313S eraan hangen. Mooie vind ik dat het volume en het deuntje in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Terugkomend op een eerdere vraag van mij: ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke gong iedereen heeft in combinatie met de G4 Doorbell en de Ubiquiti trafo.

Hoop deze te vervangen door een bel die ook instelmogelijkheden heeft qua volume en geluid. Mogelijk ook met een 2de unit voor op zolder bijvoorbeeld.
Hier de Honeywell dc915scv serie 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Slux schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:15:
[...]

Hier de Honeywell dc915scv serie 9
Ik zag dat deze met een omvormer komt (bedraad naar draadloos) die je in plaats van de huidige gong moet plaatsen en een unit die je daar draadloos mee verbindt die het geluid ten gehore brengt. Zojuist besteld dus ik ben benieuwd. Het mooie is dan dus ook dat je een 2de unit kunt kopen die dan ook weer draadloos verbindt voor op een andere verdieping bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Valderrama schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:16:
[...]

Ik zag dat deze met een omvormer komt (bedraad naar draadloos) die je in plaats van de huidige gong moet plaatsen en een unit die je daar draadloos mee verbindt die het geluid ten gehore brengt. Zojuist besteld dus ik ben benieuwd. Het mooie is dan dus ook dat je een 2de unit kunt kopen die dan ook weer draadloos verbindt voor op een andere verdieping bijvoorbeeld.
Klopt, paar posts hierboven heb ik een yutube linkje geplaatst hoe je hem kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Fijn dat je het even aangeeft. Zie in de video dat je kennelijk de kabels van de meegeleverde Ubiquiti adapter moet strippen. Jammer dat dit niet anders kan, had liever die adapter intact gelaten maar het is kennelijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
tismij schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:11:
[...]

goei vraag, daarvoor moet ik buiten komen ooit eens
Of je wifi uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut

Geen gong, via Node-Red naar Google Home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Valderrama schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:43:
Fijn dat je het even aangeeft. Zie in de video dat je kennelijk de kabels van de meegeleverde Ubiquiti adapter moet strippen. Jammer dat dit niet anders kan, had liever die adapter intact gelaten maar het is kennelijk niet anders.
Je kan toch ook gewoon de draadjes aan elkaar doorverbinden, dan hoef je niks te strippen, ik vraag mij sowieso af waar die adapter precies voor is want volgens mij werkt het ook zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Valderrama schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:43:
Ik heb letterlijk geen enkele kabel gestript tijdens mijn installatie!!? De kabels van Ubiquiti zelf hebben of metalen U-vormpjes die je onder schroeven kunt bevestigen óf insteekklip-units (geen idee wat de technische naam is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
RobbieB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb letterlijk geen enkele kabel gestript tijdens mijn installatie!!? De kabels van Ubiquiti zelf hebben of metalen U-vormpjes die je onder schroeven kunt bevestigen óf insteekklip-units (geen idee wat de technische naam is).
In het filmpje waarnaar verwezen wordt is te zien dat die klemmetjes niet onder een schroefje kunnen in die omvormer van Honeywell. Daar zie je dat die klemmetjes van de kabels af zijn gehaald. Dus ik vraag me af of dit echt de enige manier zal zijn. Morgen komen de Honeywell spullen hier binnen dus we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Via een nieuw account iets geprobeerd, hierdoor 3 instant's kunnen bestellen haha!

Ben benieuwd of deze ook echt geleverd gaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4P1SIk8Qzdazzrd0P_VYCIFwcPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dPpM86LF3aSAvrmQw4xcsp62.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
ivarv schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:23:
[...]

Sinds de Ubiquity hack heb ik hem uitgezet. Ook met het nadeel dat er geen pushberichten worden gestuurd vanuit Protect, zelfs niet lokaal (hij probeert lokaal ook via Ubiquity in te loggen).
Dat is ook mijn reden om het uit te zetten, maar dan krijg ik dus geen mails/pushberichten meer.
Ook werkt de hele Protect app niet meer dan omdat deze niet lokaal kan werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Moet lukken. Die van mij zijn vandaag binnen gekomen.
De instant is nu bijna al een hele week op voorraad. Ben nu die hard aan het refreshen tot de deurbel weer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Xmoo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:02:
[...]

Moet lukken. Die van mij zijn vandaag binnen gekomen.
De instant is nu bijna al een hele week op voorraad. Ben nu die hard aan het refreshen tot de deurbel weer beschikbaar is.
Het is meer dat ik er 3 heb kunnen bestellen via de API haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Valderrama schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:40:
[...]

In het filmpje waarnaar verwezen wordt is te zien dat die klemmetjes niet onder een schroefje kunnen in die omvormer van Honeywell. Daar zie je dat die klemmetjes van de kabels af zijn gehaald. Dus ik vraag me af of dit echt de enige manier zal zijn. Morgen komen de Honeywell spullen hier binnen dus we gaan het zien.
Die klemmetjes zijn gewoon van staal. Je kunt er ook 1 helft vanaf knippen en dan werkt het nog steeds. Daar hoef je niks voor te strippen ofzo. In de D117 paste ze ook niet helemaal. Beetje bij buigen en daarna gewoon vastschroeven… zolang het maar geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
tomdh76 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Ik zit nog een beetje te wisselen tussen homebridge en de unifi app. Het mooie aan de homebdrige / homekit oplossing vind ik dat je via apple watch bijvoorbeeld al kan zien wie er voor de deur staat. Maar ik vind hem wel vrij traag. Heb jij de unifi alerts uitstaan? En op hoeveel apparaten krijg je een melding (ik krijg bijvoorbeeld ook op apple tv een melding, wel cool een PIP beeld als je tv zit te kijken)
Werken die meldingen met snapshot alleen met de bel of kan je dat ook instellen met motion events van normale camera's. Ik krijg nu wel meldingen van mijn G3 instant. Op Apple watch is het gewoon tekst. Op de iPhone zie je wel een snapshot in de melding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 08:19
Ik heb een probleempje met de Doorbell (ik denk dat het een probleem is). De Doorbell verbreekt iedere 15 minuten de verbinding. De "Experience" is 96% en de "linkstate" is 77%. Iemand enig idee waarom dit gebeurd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOvSm6BIzxJrm8z9Osveo2wXHKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D7c5rWO6hoKVA0TKcNNHbg3Q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
RambOe schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:49:
Ik heb een probleempje met de Doorbell (ik denk dat het een probleem is). De Doorbell verbreekt iedere 15 minuten de verbinding. De "Experience" is 96% en de "linkstate" is 77%. Iemand enig idee waarom dit gebeurd?

[Afbeelding]
Interessant dat het ook iedere 15 min. gebeurd.. misschien iets met je DHCP lease die iedere 15 min gereset wordt op je router? Heeft hij wel steeds hetzelfde IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 08:19
RobbieB schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:56:
[...]

Interessant dat het ook iedere 15 min. gebeurd.. misschien iets met je DHCP lease die iedere 15 min gereset wordt op je router? Heeft hij wel steeds hetzelfde IP adres?
Ja, het IP blijft ongewijzigd.

Edit: Een vast IP geprobeerd, geen verschil.
Edit 2: Opgelost, het Wifi signaal was te zwak :)

[ Voor 16% gewijzigd door RambOe op 29-04-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-05 10:45

Hemingr

Gekke henkie

Zo te zien zijn de G3 Instant en G3 Flex nu prima beschikbaar. Nu nog afwachten of volgende week de deurbel ook verzonden gaat worden.

Heeft iemand een diagram beschikbaar om de deurbel aan de draadloze honeywell chime te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:32
Cloud_VII schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:06:
[...]

Werken die meldingen met snapshot alleen met de bel of kan je dat ook instellen met motion events van normale camera's. Ik krijg nu wel meldingen van mijn G3 instant. Op Apple watch is het gewoon tekst. Op de iPhone zie je wel een snapshot in de melding staan.
Die meldingen van homebridge zijn geen snapshots bij mij maar een interactief beeldscherm zodat je kan praten met degene die voor de deur staat. Ik denk dat snapshots wel zouden moeten kunnen werken ook met andere camera's ( zie https://github.com/hjdhjd/homebridge-unifi-protect )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hemingr schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:42:
Zo te zien zijn de G3 Instant en G3 Flex nu prima beschikbaar. Nu nog afwachten of volgende week de deurbel ook verzonden gaat worden.

Heeft iemand een diagram beschikbaar om de deurbel aan de draadloze honeywell chime te hangen?
Paar posts terug staat een filmpje hoe je hem kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
tomdh76 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:52:
[...]

Die meldingen van homebridge zijn geen snapshots bij mij maar een interactief beeldscherm zodat je kan praten met degene die voor de deur staat. Ik denk dat snapshots wel zouden moeten kunnen werken ook met andere camera's ( zie https://github.com/hjdhjd/homebridge-unifi-protect )
Dat is helemaal tof. Dus met de deurbel krijg je meteen op je watch de video stream te zien, geniaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdh76
Cloud_VII schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:35:
[...]

Dat is helemaal tof. Dus met de deurbel krijg je meteen op je watch de video stream te zien, geniaal!
Ja behalve dat het soms traag is, soms zie ik eerst een tijdje zwart scherm. Of wel: de pakketbezorger is al lang weg, mijn kids blijven wel wachten die weten dat het even kan duren.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

heb ook last van vertraging, zowel live view als deurbel.
Kan iemand zien aanlopen, dan gaat de bel, beeld pas actief na enkele seconden.

Ook al is het via Wifi, 2-3 seconden vertraging in beeld is echt teveel, zou dan liever een snapshot direct als de bel ingedrukt willen dan zie je iig meteen wie er aanbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

tismij schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:13:
heb ook last van vertraging, zowel live view als deurbel.
Kan iemand zien aanlopen, dan gaat de bel, beeld pas actief na enkele seconden.

Ook al is het via Wifi, 2-3 seconden vertraging in beeld is echt teveel, zou dan liever een snapshot direct als de bel ingedrukt willen dan zie je iig meteen wie er aanbelt.
als je het goed wilt hebbne, moet je het zelf doen. met mqtt krijg ik een telegram berichtjemet embedded snapshot. tevens wordt er op mijn magic mirror ook de snapshot getoond. sterker. die snapshot wordt al getoond als er een person smart detection event is. dus dat ups zegt dat ze al 2afleverpogingen hebben gedaan is keihard gelogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
tomdh76 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:48:
[...]

Ja behalve dat het soms traag is, soms zie ik eerst een tijdje zwart scherm. Of wel: de pakketbezorger is al lang weg, mijn kids blijven wel wachten die weten dat het even kan duren.... :)
Hoe heb je 2 way audio aan de praat gekregen. Via Apple watch en homekit kan ik alles zien en horen maar als ik terug praat komt dat niet door op mijn G3 instant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
Cloud_VII schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:51:
[...]

Hoe heb je 2 way audio aan de praat gekregen. Via Apple watch en homekit kan ik alles zien en horen maar als ik terug praat komt dat niet door op mijn G3 instant
Volgens mij heb ik niets aangepast en werkte het out of the box.
https://github.com/hjdhjd...orbell.md#doorbell-twoway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
tomdh76 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:32:
[...]

Volgens mij heb ik niets aangepast en werkte het out of the box.
https://github.com/hjdhjd...orbell.md#doorbell-twoway
Heb Enable.Audio.TwoWay toegevoegd onder feature options. Morgen even testen als dochter wakker is 😂

Edit: Two way audio werkte helemaal niet meer. Reboot van de camera lost het op

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud_VII op 30-04-2021 13:50 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 39 Laatste