[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 16:15
Goede avond,

Ik ben op zoek naar een best practices en hoop dat jullie met mijn mee willen denken.
Voor mijn sportclub had de vorige beheerder een kleine puinhoop van gemaakt. Ieder device in een eigen vlan (tp-link switchs) en een trunk rechtstreeks het providermodem in (die er gewoon het default vlan van maakt). Omdat er wel een ubiquiti ap en cloudkey (gen1) is leek me het handigst om een usg als vlan router in te zetten.

Omdat er van uit de meterkast 2 kabels naar 2 verschillende delen van het clubhuis gaan dacht ik dat de usg precies genoeg portjes had. Maar helaas kan je de lan1/lan2 niet als switch instellen.

Ik kan wat oplossingen bedenken. Ipv van vlan X0 maak je X1 en X2 die volledig door de FW heen mogen (verlies je alleen je Broadcast verkeer).

Zijn er meer mensen die de usg als switch gebruiken en hoe hebben jullie dat opgelost met de config. Welke voor/na-deken heeft de gekozen oplossing?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:14
xbeam schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:51:
[...]

Hahaha dat ik die gemist hebt, nu je het zegt had zo een Toon kunnen zijn;-)
Nou ja, iig is de kleur wel mooi van dat ding, die keuze mis ik bij alle ap's, camera.s en deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:58

nexhil

BAM!

werffje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Maar je hangt ze wel lekker makkelijk op in de meterkast :) :) :)
Nou ik heb een huis van 2007 mijn meterkast is niet diep genoeg om echt lekker full 19" te gaan.
dus nu hangt de UDMP op 2 meter hoogte plat tegen een plankie :D

Hij past er wel in op de mnormale rack kanier. maar als ik er dan kabels in prik dan kan de deur niet meer dicht :D

[ Voor 14% gewijzigd door nexhil op 12-02-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nexhil schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Nou ik heb een huis van 2007 mijn meterkast is niet diep genoeg om echt lekker full 19" te gaan.

Hij past er wel in op de mnormale rack kanier. maar als ik er dan kabels in prik dan kan de deur niet meer dicht :D
Wat is net niet diep genoeg 60cm?
Je kan deze kabels proberen? Maar houd er rekening mee dat 19” niets zegt over de diepte
Je hebt 19” apparatuur van 15 cm tot 80 cm diep?

[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 12-02-2021 09:13 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
nexhil schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Daar zeg je wat. Mijn plan is ook de UDMP in de metertkast te hangen. Geen idee hoe diep dat ding is, niet echt goed gekeken bij de bezichtiging. Ik lees dat 35cm diep in het huidige bouwbesluit staat. De woning is uit 2009. De UDMP is 29 cm diep. Wellicht gaat het bij mij wel net aan lukken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Daar zeg je wat. Mijn plan is ook de UDMP in de metertkast te hangen. Geen idee hoe diep dat ding is, niet echt goed gekeken bij de bezichtiging. Ik lees dat 35cm diep in het huidige bouwbesluit staat. De woning is uit 2009. De UDMP is 29 cm diep. Wellicht gaat het bij mij wel net aan lukken dus.
Op die 29cm komt ook nog 5 voor de stroom stekker die aan de achterkant uit steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
xbeam schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Op die 29cm komt ook nog 5 voor de stroom stekker die aan de achterkant uit steekt.
Dat bedacht ik mij net ook, gaat dus straks ook niet lekker lukken denk ik. En om hem nou verticaal op te hangen....uhm niet ideaal. @nexhil Kan je eens fotootje laten zien ?

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 12-02-2021 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:49
xbeam schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Dan pak je toch een netsnoer met een haakse stekker.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Of zoiets.

https://www.megekko.nl/pr...hBLRg5QiZppxoCrxYQAvD_BwE

Even een NL url

[ Voor 76% gewijzigd door ppeterr op 12-02-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skynett schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Dan pak je toch een netsnoer met een haakse stekker.
Dan nog steek deze 2 tot 3 cm uit. Dat is nog steeds heel krap

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 12-02-2021 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon die kast stukkie kleiner maken. “Vaak ben je te bang.”

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47
xbeam schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:42:
[...]

Dan nog steek deze 2 tot 3 cm uit. Dat is nog steeds heel krap
En dan moet je ook nog je patchkabels kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:33
ppeterr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Houd je er rekening mee dat je ook een cm of 2 verliest door alle leidingen? De volledige diepte kan ik al niet benutten dus. :P

In mijn meterkast heb ik rechts van de groepenkast ~30cm vrije ruimte (over de gehele hoogte) waar ik de volledige diepte kan gebruiken. Het is een woning uit 2019.
Muyz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Hmmm...te laat, had al besteld. Scheelt hooguit een paar dollar, zie ik. Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor ie nu binnen is...
Ik heb 'm zonet ook besteld, samen met een G3 Instant Camera aangezien ie toch op voorraad is. :+ Ben benieuwd wanneer het bij het Shipito warehouse in LA aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
UniFi 6 Long-Range Access Point

https://eu.store.ui.com/c...long-range-access-point-1

Weer in de EU store, heb er een bemachtigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
sylvesterrr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:03:
[...]

Houd je er rekening mee dat je ook een cm of 2 verliest door alle leidingen? De volledige diepte kan ik al niet benutten dus. :P

In mijn meterkast heb ik rechts van de groepenkast ~30cm vrije ruimte (over de gehele hoogte) waar ik de volledige diepte kan gebruiken. Het is een woning uit 2019.

[...]

Ik heb 'm zonet ook besteld, samen met een G3 Instant Camera aangezien ie toch op voorraad is. :+ Ben benieuwd wanneer het bij het Shipito warehouse in LA aankomt.
Ik monteer mijn spullen tegen het "plafond" in de meterkast, dan kijk je dus naar boven tegen de apparatuur aan, mijn meterkast in me woning is ook niet diep genoeg (bouwjaar 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
werffje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:48:
[...]

Ik monteer mijn spullen tegen het "plafond" in de meterkast, dan kijk je dus naar boven tegen de apparatuur aan, mijn meterkast in me woning is ook niet diep genoeg (bouwjaar 2020)
Just checking: heb je de apparatuur verticaal opgehangen? Zoja, heel creatief. :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

xbeam schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Dit is de opvolger.
https://store.ui.com/coll...ducts/unifi-dream-machine
Iets anders komt er niet ook niet voor de USG in de plaats.
Uhm, dat is toch wel een heel ander apparaat. Had onderstaand filmpje op Youtube gekeken en hij haalt wel wat voor/nadelen aan t.o.v. de USG.

Hij zegt bijvoorbeeld dat de USG niet aan te raden is qua througput voor meer dan 300 Mbps (Zijn jullie het daarmee eens? ) en dat de dreammachine dus eigelijk 3 apparaten in 1 is. (Router, controller en Acces Point)

Nu krijgen we binnenkort glasvezel en was ik voornemens om de USG, Switch, NAS, Phillips Hue Bridge allemaal in de meterkast te plaatsen en dan in de woonkamer en slaapkamer(s) een AC in Wall (pro)

De controller software heb ik al een keer eerder op een Macbook gedraaid dus dan heb ik toch geen UniFi Cloud Key of iets nodig?

Vraag me nu even af wat wijsheid is aangezien zo'n dreammachine duurder is en als hij in de meterkast komt te staan met de rest van de netwerk apparatuur dan heeft het qua Wifi ook niet veel toegevoegde waarde omdat die AC in Wall's sowieso wenselijk zijn omdat ze zowel voor Wifi als een bekabelde internet verbinding zorgen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werffje
sylvesterrr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Just checking: heb je de apparatuur verticaal opgehangen? Zoja, heel creatief. :D _/-\o_
ga... staat nu nog naast de meterkast maar zoiets als dit:

https://www.walmart.ca/en...g-Bracket/PRD2XCF79PVZAIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

werffje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:48:
[...]

Raar. Mijn huis is ook bouwjaar 2020 en daar past een 19" poe gen2 switch gewoon plat in. Heb de rest alleen in een patchkast in de garage hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

xbeam schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:09:
[...]

Wat is net niet diep genoeg 60cm?
Je kan deze kabels proberen? Maar houd er rekening mee dat 19” niets zegt over de diepte
Je hebt 19” apparatuur van 15 cm tot 80 cm diep?
Mijn meterkast is 32 cm diep tot aan de deur(dan heb je nog wat buizen tegen de achterkant aanlopen, dus eigenlijk minder) de UDMP is met de stekker 34-ish cm. Als je dan nog wat in de voorkant steekt gaat de deur niet meer dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 10:10
ppeterr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:10:

Ik heb die van mij net opgehangen. Binnen 1 dag met UPS uit Tsjechie.
Ik merk dat ik binnen in de uithoek betere ontvangst heb. Haalde ik eerst 20-30mbit up/down , nu haal ik de maximale snelheid van mijn internet lijn.

Nadeel was wel dat ie iets groter is dus ik moest even andere gaatjes boren in het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
kevertje1977 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Ik heb die van mij net opgehangen. Binnen 1 dag met UPS uit Tsjechie.
Ik merk dat ik binnen in de uithoek betere ontvangst heb. Haalde ik eerst 20-30mbit up/down , nu haal ik de maximale snelheid van mijn internet lijn.

Nadeel was wel dat ie iets groter is dus ik moest even andere gaatjes boren in het plafond.
20/30 ja Dat lijkt mij niet juist. Ik verwacht er toch minstens 250/300mbit uit te halen.

[edit] excuus, ik lees het nu goed :) In een slechte hoek had je 20/30, en nu vol gas.

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 12-02-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Laatst online: 17-09 12:33
Gisteren heb ik een Ubiquiti UAP-AC-LITE besteld, deze wordt gevoed via poe. Nu vraag ik me af, welke utp/ftp kabel kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik heb al iets gelezen over minimaal cat6. Maar is f/utp of u/ftp nodig of is alleen utp voldoende? Ik moet 5 meter overbruggen tussen de ubiquiti en de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
deltaquad schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:22:
Gisteren heb ik een Ubiquiti UAP-AC-LITE besteld, deze wordt gevoed via poe. Nu vraag ik me af, welke utp/ftp kabel kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik heb al iets gelezen over minimaal cat6. Maar is f/utp of u/ftp nodig of is alleen utp voldoende? Ik moet 5 meter overbruggen tussen de ubiquiti en de voeding.
Alleen UTP is prima. Bij storing kan je altijd nog wisselen.

Moet je de kabel nog kopen dan zou ik de kleine meerprijs accepteren. Ook al is het alleen maar voor mijn gemoedsrust.
offtopic:
En bij shielded kabel: Maar aan één kant aarden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Laatst online: 17-09 12:33
ANdrode schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:27:
[...]

Alleen UTP is prima. Bij storing kan je altijd nog wisselen.

Moet je de kabel nog kopen dan zou ik de kleine meerprijs accepteren. Ook al is het alleen maar voor mijn gemoedsrust.
offtopic:
En bij shielded kabel: Maar aan één kant aarden, toch?
Helaas heb ik die ook al besteld met de access point, een s/ftp van 5 meter. Dus eigenlijk overkill en ook erg stug (moet je deze echt aarden?), ik zal wel een cat6 u/utp bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
deltaquad schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:51:
[...]
Helaas heb ik die ook al besteld met de access point, een s/ftp van 5 meter. Dus eigenlijk overkill en ook erg stug (moet je deze echt aarden?), ik zal wel een cat6 u/utp bestellen.
Hij geaard aan de kant waar de metalen connector aan de kabel zit.

Maar de kabel werkt prima, alleen lichte overkill. Bij een kant en klare kabel koop ik ook s/ftp omdat dit gangbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Greatsword schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:05:
[...]
Uhm, dat is toch wel een heel ander apparaat. Had onderstaand filmpje op Youtube gekeken en hij haalt wel wat voor/nadelen aan t.o.v. de USG.

Hij zegt bijvoorbeeld dat de USG niet aan te raden is qua througput voor meer dan 300 Mbps (Zijn jullie het daarmee eens? ) en dat de dreammachine dus eigelijk 3 apparaten in 1 is. (Router, controller en Acces Point)
USG gaat tot ong 1 Gbit.
[...]
Nu krijgen we binnenkort glasvezel en was ik voornemens om de USG, Switch, NAS, Phillips Hue Bridge allemaal in de meterkast te plaatsen en dan in de woonkamer en slaapkamer(s) een AC in Wall (pro)

Vraag me nu even af wat wijsheid is aangezien zo'n dreammachine duurder is en als hij in de meterkast komt te staan met de rest van de netwerk apparatuur dan heeft het qua Wifi ook niet veel toegevoegde waarde omdat die AC in Wall's sowieso wenselijk zijn omdat ze zowel voor Wifi als een bekabelde internet verbinding zorgen.
Je kan ook de DM in de huiskamer ergens op een handige plek neerzetten, er lopen dat wel twee UTP kabels naar toe, een van het kabel/glas/DSL modem naar de DM en weer eentje terug naar een switch in de meterkast die vervolgens de rest van het huis van internet voorziet. Zet je de DM bijv bij de TV in de buurt kan je er ook gelijk iets van een mediaspseler en je TV bedraad op aansluiten en staat het AP gelijk op een vaak gunstige plaats in de huiskamer.

Dit scenario ben ik aan het overwegen, dan kan ik op die plaats in de huiskamer 1 USG, 1 switch en 1 AP vervangen door de DM. Scheelt ook weer in het energieverbruik. (Bij mij komt de DSL aansluiting in de huiskamer uit, vandaar dat daar wat spullen staan.) Mijn meterkast vervult alleen de functie van "patchkast" die ook is voorzien van een switch.
[...]
De controller software heb ik al een keer eerder op een Macbook gedraaid dus dan heb ik toch geen UniFi Cloud Key of iets nodig?
Dat klopt, maar zo'n controller, met bijbehorende App op je telefoon, is ook handig om snel even wat zaken in het netwerk te bekijken en dan is het ook weer handig als de controller altijd aan staat. Maar ook hier geldt weer, zo veel mensen, zoveel voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Skynett schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:39:

Je kan ook de DM in de huiskamer ergens op een handige plek neerzetten, er lopen dat wel twee UTP kabels naar toe, een van het kabel/glas/DSL modem naar de DM en weer eentje terug naar een switch in de meterkast die vervolgens de rest van het huis van internet voorziet. Zet je de DM bijv bij de TV in de buurt kan je er ook gelijk iets van een mediaspseler en je TV bedraad op aansluiten en staat het AP gelijk op een vaak gunstige plaats in de huiskamer.
Bedankt voor het meedenken, het gaat hier om een nieuwbouwwoning en glasvezel van Tweak.

Voor zover ik heb begrepen leveren die een mediaconverter mee dus daar kan ik dan rechtstreeks de USG op aansluiten met een UTP kabel verder geen modem o.i.d. nodig.

De loze leiding komt uit in de woonkamer en wordt achter een TV meubel in de muur weggewerkt, ik dacht dus aan een In Wall model omdat die zowel fungeert als AP en een Playstation bijvoorbeeld kan voorzien van een bekabelde internet verbinding.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Skynett schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:39:
[...]

Je kan ook de DM in de huiskamer ergens op een handige plek neerzetten, er lopen dat wel twee UTP kabels naar toe, een van het kabel/glas/DSL modem naar de DM en weer eentje terug naar een switch in de meterkast die vervolgens de rest van het huis van internet voorziet.
In before @nero355 die aangeeft dat je dit ook met één kabel kunt doen. De "internet kabel" sluit je in de meterkast aan op een poort met een "internet" VLAN / profile. Over een "All" poort laat je deze naar de UDM gaan, een LAN poort dan. En vervolgens prik je een korte kabel tussen een LAN poort en de WAN poort. Vervolgens zet je die LAN poort ook op het "internet" VLAN / profile en zo komt je internet vanuit de meterkast op de UDM in de WAN poort over één kabel.

Uiteraard wel allemaal volledig op eigen risico omdat alle poorten op het All profile dan ook je WAN verkeer ontvangen. Dus je wilt dan minimaal een nieuw profiel maken dat All na doet, alleen dan exclusief dat "internet" VLAN, en dat instellen op alle poorten van de switch in de meterkast + UDM waar je normaal All zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Even iets checken of mijn idee wel klopt.

Ik krijg dus KPN glas GPON. De NTU zit straks voor de UDMP.

Ik begrijp omdat het GPON is dat ik geen gebruik kan maken van de SFP poort.
De NTU zal dus met UTP op de WAN poort van de UDM komen.

Is dat correct ? (en heeft dan nadelen) en/of is hier een oplossing voor ?

Nou lees ik over een beperkte instel mogelijkheid voor VLAN's op de WAN poort.
Internet verkeer gaat over VLAN6 bij KPN. Is de WAN poort wel in te stellen als een VLAN ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 14:42
ppeterr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:39:
Even iets checken of mijn idee wel klopt.

Ik krijg dus KPN glas GPON. De NTU zit straks voor de UDMP.

Ik begrijp omdat het GPON is dat ik geen gebruik kan maken van de SFP poort.
De NTU zal dus met UTP op de WAN poort van de UDM komen.

Is dat correct ? (en heeft dan nadelen) en/of is hier een oplossing voor ?

Nou lees ik over een beperkte instel mogelijkheid voor VLAN's op de WAN poort.
Internet verkeer gaat over VLAN6 bij KPN. Is de WAN poort wel in te stellen als een VLAN ?
Correct. Bij GPON moet er een NTU module tussen zitten. Ik heb nu ruim een jaar en verder nog geen problemen mee gehad. UDM is het niet mogelijk om televisie werkend te krijgen op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

kevertje1977 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:19:
Gisteren via de unify store deze besteld :
Ben benieuwd wanneer ie binnenkomt en of we merken dat het bereik iets beter is dan de AC-PRO
ik heb hem vandaag binnen gekregen :*)

[ Voor 14% gewijzigd door nexhil op 12-02-2021 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Xieoxer schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Correct. Bij GPON moet er een NTU module tussen zitten. Ik heb nu ruim een jaar en verder nog geen problemen mee gehad. UDM is het niet mogelijk om televisie werkend te krijgen op het KPN netwerk.
Nee precies, dat is ook geen probleem. Ik heb de tv van het balkon gesodemieterd :P

Maar het is dus enkel de WAN op vlan 6 zetten in de GUI, en dat werkt. Mooi zo, thanks
nexhil schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:53:
[...]
ik heb hem vandaag binnen gekregen :*)
Die U6-LR was vanmorgen heel even weer in stock. En nu alweer sold out. Ik krijg v/d week dus ook een binnen. Apart dat er zo weinig van los komen steeds.

[ Voor 24% gewijzigd door ppeterr op 12-02-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Behoorlijk Leek schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:49:
[...]

Dat heeft volgens mij gewoon te maken als je een bedraad apparaat aan of uit zet. Als ik mijn tv bv 20 keer aan en uit zet staat hij 40 keer vermeld met connect of disconnect. Start ik mijn switch opnieuw op krijg ik van elk device wat daar aan hangt een melding dat hij disconnect en weer connected was.
Klinkt logisch, maar er staan heel veel meldingen van (dis)connects van mijn servers en andere apparatuur die altijd aan staat. Dus lijkt me toch iets anders. Deze meldingen had ik ook helemaal nooit in mijn logs vóór februari j.l.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
[...]

[YouTube: UniFi Dream Machine]
Voor mij is dat zeker geen opvolger, veel te duur, slecht voor in de meterkast, met de bijbehorende wandmontage ziet het er ook niet uit buiten de mk,, en naast de tv en als switch met al die kabels pas ik ook voor.en als je nu nog een nieuwe ap moest kopen zou ik al wifi 6 nemen, of 2e hands zoeken.
Controller ben je niet echt 24/7 nodig als alles goed ingesteld is, maar je kunt dan ook niet terugkijken als er probleempjes zijn, en daar is een cloudkey voor, maar je zou kunnen kijken of je hem op je nas kunt draaien, heb ik ook een tijdje gehad en werkt ook prima.Ligt er wel aan welke nas en versie je hebt.
En de troughput van de usg is voor mij ruim voldoende thuis of voor een klein bedrijf, als alle data eenmaal op de nas staat en bv one drive, wat ben je dan nog nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robin1992 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:13:
Ik weet niet of het eerder is gepost maar de g4 deurbel is te voeden door passieve poe
Scheelt weer de aanschaf van een trafo als je switch passieve poe kan bieden.

https://youtu.be/ZSBk08uS3No
Zet effe erbij hoe en wat precies : Niet iedereen heeft zin om een hele video te kijken voor een klein stukje informatie ;)

En daarnaast verdwijnen video's ook weleens na een tijdje...
xbeam schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:43:
Dit is de opvolger.
https://store.ui.com/coll...ducts/unifi-dream-machine
Iets anders komt er niet ook niet voor de USG in de plaats.
Ik hoop echt heel erg flink dat je ongelijk hebt/krijgt want de UDM is voor heel veel mensen gewoon nutteloos en overkill :)
tcviper schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:39:
Dan wacht je nog even op de UXG 😉 Dat is de echte opvolger van de USG Pro en kun je met een controller net zoals de USG installeren en bedienen.
Is daar eigenlijk al wat nieuws over :?

/DUURT LANG!!! -O-
rookie no. 1 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:52:
Zijn er hier meer mensen die in de Unifi Controller enorm veel connects en disconnects zien in de 'LAN' 'Events'?
Maak eens effe een screenshot :)
Klein netwerk hier en sinds 02-03 heb ik er al zo'n 1400 in staan van al mijn bekabelde apparatuur en ik merk dat ook af en toe. Vermoed dat ik toen een firmware / controller update heb gedaan.

Wat staat er:
USG-3P router naar een USW-8 150 met SFP UTP uplinks naar onderstaande 2x USW-16 150 switches en een CK gen1 op e USW-8 150.

Controller v 6.0.45.x
CK gen1 1.1.13.818.x
USG 3P 4.4.52.x
USW-16 & 8 150 5.43.23.x
UAP HD IW 5.43.23.x
UAP AC LR 4.3.28.x (sinds vanavond overigens)

Alle DNS verkeer loopt via een Pi-hole. DHCP op gasten VLAN door de USG 3P en op de private VLAN via een fail-over Windows Server DHCP (DHCP guarding ingesteld).

Lees wel DHCP issues her-en-der, maar dit gaat om disconnects op LAN.
Ik heb hier gepost welke firmwares ik draai : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Dat is ook i.c.m. Pi-Hole en ik ervaar 0,0 problemen :)
Comp User schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:13:
@Peutpeut mooie beugel, ik ken niemand die zo'n apparaat heeft / service waar ik zoiets zou kunnen laten "maken", maar ik los het "gewoon" op dmv een paar stukjes velcro van de wibra, dat zou toch sterk genoeg moeten zijn.
Kijk gewoon rond op het internet voor een leuk ontwerp en zoek een leuke zaak in Nederland die het voor weinig voor je print voor weinig : Zat voorbeelden te vinden! ;)

Als je die 20:47 had besteed aan dit topic en de Search bovenaan dan had je meer geweten inclusief de antwoorden op al je vragen :Y) ;)

* nero355 heeft een beetje een hekel aan langdradige YouTube video's O-)
deltaquad schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:22:
deltaquad schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:51:
De volgende keer eerst hiet kijken : Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 ;)
RobertMe schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:27:
In before @nero355 die aangeeft dat je dit ook met één kabel kunt doen.
:D _O_ d:)b
De "internet kabel" sluit je in de meterkast aan op een poort met een "internet" VLAN / profile. Over een "All" poort laat je deze naar de UDM gaan, een LAN poort dan. En vervolgens prik je een korte kabel tussen een LAN poort en de WAN poort. Vervolgens zet je die LAN poort ook op het "internet" VLAN / profile en zo komt je internet vanuit de meterkast op de UDM in de WAN poort over één kabel.

Uiteraard wel allemaal volledig op eigen risico omdat alle poorten op het All profile dan ook je WAN verkeer ontvangen. Dus je wilt dan minimaal een nieuw profiel maken dat All na doet, alleen dan exclusief dat "internet" VLAN, en dat instellen op alle poorten van de switch in de meterkast + UDM waar je normaal All zou gebruiken.
Maar het zit nu wel in je hoofd als alternatieve oplossing! }) 8) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@nero355
Geen screenshot, maar bij wat nader onderzoek zie ik dat het voornamelijk 1 NIC op mijn beide HP Microserver Gen8's is en deze zitten allebei op een andere USW-16 150 switch. Het was ook hier dat de uitval me opviel. De meldingen 'connected' en 'disconnected' duren zo'n 7 tot 10 minuten op de betreffende NIC's.

Zitten alweer een paar maanden korte CAT6 UTP 1,5- tot 2 meter kabels op aangesloten. Voorheen nooit issues, maar goed...verwachting is dat het aan mijn setup ligt als ik het zo inschat :)

HP MS Gen8's maar eens van 'dynamic' op 'max performance' via iLO gezet als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:45

pinda powerrr

Slow down...

Xieoxer schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Dat is echt k*t, dat KPN niet goed werkt met IPTV. Voor de B&B waar ik werk hebben we alles Unifi en wil op termijn een UDM-PRO in het netwerk hangen om het beter te managen, maar dan moet ik dus de experiabox aan de praat houden voor de tv.
*Non GPON overigens, gewoon zakelijke ftth.

Vandaag wel wat aparts op de zaak. Kreeg melding dat het gasten netwerk af en toe niet werkte, of de verbinding die ineens wegviel. Niks te zien in de logs, zelf ook even met de laptop op het gasten netwerk, draai een speedtest en kom op 150Mbit uit. Terwijl ik het gastennetwerk gecapped heb op 50 Mbit, hoe dan????

Check, dubbelcheck en nog vijf meer daarna, instellingen zijn niet veranderd, maar de snelheid wel :') heel vaag, want werkte perfect en ineens heeft het kuren.

Misschien een vage update, daar hoop ik dan maar op, want anders weet ik het ook niet.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rookie no. 1 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:18:
Geen screenshot, maar bij wat nader onderzoek zie ik dat het voornamelijk 1 NIC op mijn beide HP Microserver Gen8's is en deze zitten allebei op een andere USW-16 150 switch.
Het was ook hier dat de uitval me opviel. De meldingen 'connected' en 'disconnected' duren zo'n 7 tot 10 minuten op de betreffende NIC's.

Zitten alweer een paar maanden korte CAT6 UTP 1,5- tot 2 meter kabels op aangesloten. Voorheen nooit issues, maar goed...verwachting is dat het aan mijn setup ligt als ik het zo inschat :)
Zijn het echt 100% normale U/UTP kabels en niet stiekem S/UTP of S/FTP :?

Zelf geknepen toevallig ? De connectoren goed gechecked ?

/EDIT :
Aanvulling/uitleg vergeten en gepost in nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" :)
HP MS Gen8's maar eens van 'dynamic' op 'max performance' via iLO gezet als test.
Dat zorgt er alleen maar voor dat je CPU langer/altijd hoger geclockt blijft draaien samen met de PCIe sloten als ik het goed heb onthouden :)

Sommige klanten hadden issues met hun VM Servers als dat niet het geval was dus dan stelden we dat altijd in als workaround in het verleden bij een voormalige werkgever.
Je verbruik gaat er ook van omhoog trouwens! ;)
pinda powerrr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:20:
Dat is echt k*t, dat KPN niet goed werkt met IPTV. Voor de B&B waar ik werk hebben we alles Unifi en wil op termijn een UDM-PRO in het netwerk hangen om het beter te managen, maar dan moet ik dus de experiabox aan de praat houden voor de tv.
*Non GPON overigens, gewoon zakelijke ftth.
Is ook nog maar een keer of 100 genoemd in dit topic en het IPTV topic... O-) ;) :+
Vandaag wel wat aparts op de zaak. Kreeg melding dat het gasten netwerk af en toe niet werkte, of de verbinding die ineens wegviel. Niks te zien in de logs, zelf ook even met de laptop op het gasten netwerk, draai een speedtest en kom op 150Mbit uit. Terwijl ik het gastennetwerk gecapped heb op 50 Mbit, hoe dan????

Check, dubbelcheck en nog vijf meer daarna, instellingen zijn niet veranderd, maar de snelheid wel :') heel vaag, want werkte perfect en ineens heeft het kuren.

Misschien een vage update, daar hoop ik dan maar op, want anders weet ik het ook niet.
Just Ubiquiti things! _O- :+

[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 12-02-2021 17:41 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:21
ppeterr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:10:

Weer uitverkocht kan niet iDeal betalen moet visa kaart nog toevoegen maar weer even wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@nero355
Klopt als een bus, die Power Regulator Settings doen alleen de CPU. Volgens mij zet het Windows Server power plan de NIC's ook niet in low-power/sleep mode, dus ik moet verder kijken.

Kabels zijn (uiteraard) niet zelf geknepen CAT6a S/FTP 4x2xAWG26/27 CU (dus geen CCA). Zie het probleem niet met S/FTP. Wat weet jij dat ik niet weet!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rookie no. 1 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:35:
Kabels zijn (uiteraard) niet zelf geknepen CAT6a S/FTP 4x2xAWG26/27 CU (dus geen CCA). Zie het probleem niet met S/FTP. Wat weet jij dat ik niet weet!? ;)
Oww... vergeten te vermelden... :$

De desbetreffende switch, namelijk de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) heeft in het verleden weleens wat problemen gehad met Shielded kabels als ik het goed heb onthouden ;)

Ik weet echter niet :
- Of het is opgelost met een bepaalde hardware revisie.
- Of het alleen Shielded of ook S/FTP kabels waren.

Hoe dan ook : Vervang die kabels eens voor de grap en kijk of het helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:45

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:24:

[...]

Is ook nog maar een keer of 100 genoemd in dit topic en het IPTV topic... O-) ;) :+

[...]

Just Ubiquiti things! _O- :+
Jaja, Json dingen enzo....maar daar wíl ik me niet eens in verdiepen, want het moet gewoon werken.

En dat tweede, ik lees hier niets anders :+

[ Voor 6% gewijzigd door pinda powerrr op 12-02-2021 17:40 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Klopt het dat de AC-PRO niet naar versie 5.x te upgraden is ?
De AC-PRO draait nu 4.3.28.11361
De U6-LR draait nu 5.43.23.12533 net als de switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
boomer21 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:29:
[...]

Weer uitverkocht kan niet iDeal betalen moet visa kaart nog toevoegen maar weer even wachten!
Ja dat het met een CC alleen kon was ik ook niet op voorbereid :) Moest die van mij ook even afstoffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kevertje1977 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:43:
Klopt, hier heb ik een paar dagen terug ook nog over gepost, i.v.m. AC Lite en AC LR. Ze hebben in de beta van 5.x de hele tijd meegelopen, en toen die stable werd voor de MediaTek & U6 modellen bleef het stil op het vlak van de eerdere generatie AC modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
kevertje1977 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:43:
Er was al geantwoord

[ Voor 6% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 12-02-2021 18:57 . Reden: te laat ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:53:
[...]

Klopt, hier heb ik een paar dagen terug ook nog over gepost, i.v.m. AC Lite en AC LR. Ze hebben in de beta van 5.x de hele tijd meegelopen, en toen die stable werd voor de MediaTek & U6 modellen bleef het stil op het vlak van de eerdere generatie AC modellen.
En net nu ik nog eens kijk zie ik dat er een nieuwe 5.53 beta is, inclusief AC Lite en dus vast en zeker de andere modellen van die generatie (dus de AC LR, AC Pro, AC IW, ...)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Iets of topic
Maar Ik moet zeggen dat ik zeer onder indruk ben Wat betreft de latency

Dit gaat zeker impact hebben voor WISP wat bereft AirMax gebruikers.

Zoals andere ook al aangeven. Het dumpen van een Youtube video zonder verdere context voegt niet zoveel toe. Graag de volgende keer wat meer context toevoegen.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 15-02-2021 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
ppeterr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:00:
[...]

Nee precies, dat is ook geen probleem. Ik heb de tv van het balkon gesodemieterd :P

Maar het is dus enkel de WAN op vlan 6 zetten in de GUI, en dat werkt. Mooi zo, thanks

[...]

Die U6-LR was vanmorgen heel even weer in stock. En nu alweer sold out. Ik krijg v/d week dus ook een binnen. Apart dat er zo weinig van los komen steeds.
Ik heb hem in december gepreorderd samen met de G3 instant camera, ben bang dat ik moet wachten tot het moment dat beide op voorraad zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 12:26
Vraagje over de in-wall AP's:
In het huis heb ik overal RJ45 cat6a aansluitingen met standaard Niko afdekplaatjes.

Bestaan er ergens "dubbel male rj45" stukjes om een unifi in-wall er op aan te sluiten zodat hij mooi recht blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werffje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:22:
[...]

Ik heb hem in december gepreorderd samen met de G3 instant camera, ben bang dat ik moet wachten tot het moment dat beide op voorraad zijn 8)7
Woensdag besteld en vandaag binnen vanuit de EU store. Had een notification ingesteld en snel besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ndedecke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:28:
In het huis heb ik overal RJ45 cat6a aansluitingen met standaard Niko afdekplaatjes.

Bestaan er ergens "dubbel male rj45" stukjes om een unifi in-wall er op aan te sluiten zodat hij mooi recht blijft zitten?
Sorry, maar ik heb geen idee wat je met de vraag bedoelt.

Maar ik denk dat het antwoord is "haal het Niko element van de muur af, krimp op een van beide kabels een RJ45 stekker (let op, deze moet voor stugge kabel zijn) en plaats de IW op de inbouwdoos". Oftewel: i.p.v. het Niko element plaats je de IW, i.p.v. de IW over het Niko element heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wvanommen schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:03:
[...]

Maar misschien, is voor jou dan de aanname, dat het voor iedereen duidelijk is, wat Starlink is. Het is blijkbaar de satelliet internet dienst van Space-X, maar ik wist dat in ieder geval niet. En waarom dit relevant is voor het Ubuiqiti topic ontgaat mij ook enigszins. Het heeft mij in ieder geval een paar verspilde minuten opgeleverd, dus volgende keer iets een duidelijke omschrijving, bij je gelinkte fimpje, met daarin omschreven, waar het filmpje inhoudelijk over gaat,en waarom je het post, lijkt mij niet overbodig.
Waarom het relevant is. Omdat het de Ubiquiti’s airlink en airmax producten grotendeels overbodig kan maken. Het biedt opties voor mensen die afhankelijk zijn van airmax voor hun vaste internet.

Ubnt is niet alleen unifi en er zitten ook WISP ( airmax ) providers en gebruiker in dit topic
Daarnaast is voor de netwerk enthousiastelingen erg interessant speelgoed. We hebben al meerdere keren de treintjes van satellieten op het nieuws en in het echt over Nederland zien komen. Ik ging er dus echt vanuit de gemiddelde tweaker en zeker de netwerk Tweaker weet wat starlink is.

25 mei https://nos.nl/artikel/22...lieten-van-elon-musk.html
7 jan: https://nos.nl/artikel/23...oor-starlink-project.html

Nogmaals sorry dat ik een item over starlink deel van een van de groter Ubiquiti kanalen.

[ Voor 25% gewijzigd door xbeam op 14-02-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ndedecke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:28:

Eigenlijk bedoel je een m-m koppelstuk, ipv de gebruikelijke f-f koppeling. Zal vast bestaan, al kan ik nu zo snel niets vinden.

Ik denk echter dat je beter de contactdoos eraf kan halen en een stekker op de kabel kunt knijpen. Je IW komt anders ook lelijk ver van de muur af lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:27:
[...]

Waarom het relevant is omdat de de ubiquiti’s airlink en airmax producten overbodig kan maken. Het biedt opties voor mensen die afhankelijk zijn van airmax voor hun vaste internet.
Concurrerend ja, overbodig nee.
Als deze bandbreedtes zo zijn en blijven dan zal er nog voldoende markt voor ui en andere vendors zijn. Bovendien zal je per huis moeten installeren en bij Ome Elon moeten aftikken. De vraag is wat die kosten straks zijn tov een WISP. Daarnaast zijn er ook gemeenschappen die de kosten in een stichting verdelen, daar kan zelfs een Elon niet tegenop.

Afgezien daarvan denk ik juist dat je het als “erbij” moet zien en als de beloofde bandbreedtes gehaald worden je dit ook juist weer met Airmax in je gemeenschap gaat verdelen. Voor iemand die dit niet heeft of geen mogelijkheden is dit natuurlijk een prima product.

(Voorlopige kosten van Starlink: at $99 a month – plus a $499 upfront cost to order the Starlink Kit.)

[ Voor 21% gewijzigd door ed1703 op 13-02-2021 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 17:08

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Ik heb hier Tweak Glas op een USG. Deze wordt aangesloten via de Mediacoverter van Tweak.

Met hardware offloading aan en DPI/ IDP uit haalt de USG de volle snelheid

Controller heb ik op een PI staan icm ADguard voor advertenties blokken

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:12:
[...]

Woensdag besteld en vandaag binnen vanuit de EU store. Had een notification ingesteld en snel besteld.
Kan je eens wat beelden delen (video en/of jpeg) ?

Ik twijfel nog steeds om de Unifi Dream Machine te bestellen. Liefst heb ik een G4 camera buiten aan mijn huis en een Dome camera in de gang en dan een G3 Instant in mijn huis om te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Kan je eens wat beelden delen (video en/of jpeg) ?

Ik twijfel nog steeds om de Unifi Dream Machine te bestellen. Liefst heb ik een G4 camera buiten aan mijn huis en een Dome camera in de gang en dan een G3 Instant in mijn huis om te spelen.
Ik ga het komende week installeren in mijn nieuwe huis, dit dan i.c.m een Dream Machine + POE switch van Unify, zal dan een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:20
*knip*. Op de man en offtopic.

[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 15-02-2021 06:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wvanommen schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Waarom zou ik terwijl ik in Nederland woon waar je zo goed als overal een fatsoenlijke betaalbare internetverbinding via kabels/glas kan krijgen (ja ik weet ook wel dat er gebieden zijn waar dit niet zo is. maar die zijn schaars) me moeten interesseren voor Satelliet internet. Daarnaast kun je deze oplossing als ik het goed zag in Nederland helemaal nog niet krijgen. Verder is dit geen Topic over netwerk apparatuur maar specifiek over Ubiquiti. Ik vind het dan niet onlogisch dat je relevantie even uitlegt als het daar niet over gaat. Maar goed dat ben ik. Jij vind het blijkbaar super relevant en logisch :).
En daarom hebben providers producten zoals dit
https://www.kpn.com/servi...4g-modem-buitengebied.htm
En groeien buiten de grote steden WIPS /airmax providers zoals https://skylinq.nl/. als kool.

Deze providers bestaan zeker omdat er overal in Nederland 100mb/s te halen is? Deze zo genoemde last mile providers verzorgen dit via het ubnt operator platform https://operator.ui.com/

Starelink gaat nu al tot +150mb/s en is straks een heel serieus alternatief voor iedere DSL en wisp aansluiting in Nederland en daarnaast zijn heel er veel industrie terreinen DSL only. En waar wel glas ligt is dat voor veel kleine bedrijven veel te duur. Minimaal 275 euro per maand voor 100mb/s.

Starlink gaat ook zeker in Nederland zorgen voor enorme prijs druk en in buiten gebieden zorgen voor beter internet. En dat is vanwege de vele de ubnt airmax gebruikers zeker relevant voor deze groep. En dat is ook waarom veel ubnt YouTube kanalen bezig zijn met starlink als airmax/airlink alternatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 10-10 17:11
GioStyle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:22:
Heeft iemand al nieuwe UniFI 6 AP's hangen aan een PoE switch? Kan iemand zeggen hoeveel het verbruik is? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

Ongeveer 4W voor de 6 Lite, zie ik in het draadje voorbij komen.
Ik heb de 6 LR en zit op 6.7Watt

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47
winwiz schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Nice!

En hoe bevalt ie? Heb je vergelijkingsmateriaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevertje1977
[...]

Same here : 6.77W
AC-PRO doet 3.81W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:49
kevertje1977 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:51:
[...]

Same here : 6.77W
AC-PRO doet 3.81W
Dat is best een groot verschil, de voorgangers (AC-IW en de AC-LR) doen beide net iets meer dan 3W per AP.

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werffje
[...]

Ik heb 3 U6-Lite's hangen gebruiken respectievelijk 4,24 - 4,07 en 4,52 watt en me G3 3,11 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:58
Mensen, vandaag heb ik een UbiQuiti US-8-60W Unifi Switch aangesloten op mijn kpn experia v 10 router. Op een van de poe poorten is een Ubiquiti acces point aangesloten. Alles werkt zoals verwacht alleen zie ik de switch niet in de app op mijn mobiel terug, mijn access point dus wel. Mijn vraag is klopt dit? Moet ik om de switch te configureren de aparte controller software installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rorie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:40:
Mensen, vandaag heb ik een UbiQuiti US-8-60W Unifi Switch aangesloten op mijn kpn experia v 10 router. Op een van de poe poorten is een Ubiquiti acces point aangesloten. Alles werkt zoals verwacht alleen zie ik de switch niet in de app op mijn mobiel terug, mijn access point dus wel. Mijn vraag is klopt dit? Moet ik om de switch te configureren de aparte controller software installeren?
Correct. De app bevat wel een ingebouwde controller, maar die is zwaar beperkt en werkt dus alleen voor de APs. Voor het beheer van de switch moet je dus sowieso overstappen op de volledige controller software. Vergeet overigens niet dat je die ook op bv een RPi of potentieel een NAS kunt draaien mocht je die hebben.
En het AP kan uiteraard maar door één controller beheert worden, dus die moet je dan ook even verplaatsen, waarvoor waarschijnlijk een factory reset nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 15:47
Ik heb hier 2 nanoHD ap's maar heb op het moment het probleem dat op een Windows laptop het opzetten van een VPN waardeloos is. Verbinden duurt vreselijk lang en daarna veel last van ping timeouts.

Dit is zowel achter een UDM pro als achter een Fritzbox (beide getest afzonderlijk), echter als ik de wifi van de fritzbox pak heb ik 0,0 last. Ook als ik verbind met mijn macbook heb ik geen last van vpn onderbrekingen achter de unifi AP's.

Als ik hetzelfde op de windows laptop probeer achter een ander wifi netwerk (die op kantoor) heb ik ook geen problemen.

Toen ik de UDM Pro aansluit heb ik wel de ap's een update gegeven naar de laatste firmware, misschien dat hier het probleem in ligt? Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
jimmy87 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:46:
Ik heb hier 2 nanoHD ap's maar heb op het moment het probleem dat op een Windows laptop het opzetten van een VPN waardeloos is. Verbinden duurt vreselijk lang en daarna veel last van ping timeouts.

Dit is zowel achter een UDM pro als achter een Fritzbox (beide getest afzonderlijk), echter als ik de wifi van de fritzbox pak heb ik 0,0 last. Ook als ik verbind met mijn macbook heb ik geen last van vpn onderbrekingen achter de unifi AP's.

Als ik hetzelfde op de windows laptop probeer achter een ander wifi netwerk (die op kantoor) heb ik ook geen problemen.

Toen ik de UDM Pro aansluit heb ik wel de ap's een update gegeven naar de laatste firmware, misschien dat hier het probleem in ligt? Iemand die dit herkent?
Je zou dan even om te testen een versie terug kunnen gaan met je AP software. Kan je gewoon in de controller een oudere versie opgeven .

https://www.ui.com/download/unifi/unifi-ap-ac-lite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmy87
Ik heb op die manier de firmware eens terug geflasht waar die vandaan is gekomen, eens kijken wat het nu doet.

edit 20:50:
Dat lijkt het opgelost te hebben, kan nu weer stabiel een vpn tunnel op bouwen op de Windows laptops _/-\o_

Ik ging van de laatste versie op dit moment, terug naar versie 4.0.80.10875 gegaan, misschien dat iets nieuwere ook wel werken maar gezien VPN hier echt nodig is voor het thuiswerken heb ik dat even niet getest.

[ Voor 67% gewijzigd door jimmy87 op 15-02-2021 14:46 . Reden: firmware versie erbij gezet ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de posts van @Eriksk afgesplitst en verhuisd naar Netwerk advies gevraagd. Aankoopadvies hoort niet thuis in ervaringen topics.

Verder heb ik nog wat offtopic berichten verwijderd. Als je het niet eens bent met de inhoud of een post, graag een TR aanmaken in plaats van er op in te gaan. Dat levert alleen maar meer offtopic berichten op.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 15-02-2021 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:53
Had graag een UAP-IW-HD gekocht maar blijkbaar zijn deze nog steeds moeilijk te vinden? Nergens in stock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Even over de deurbel... Enig idee hoe ik deze het beste fysiek kan beveiligen? Ik heb begrepen dat deze slimme deurbellen best makkelijk mee te nemen zijn (met een beetje geluk staan ze dan wel op video :+ ).

Een anti-inbraakschroef zou uitkomst kunnen bieden, ware het niet dat ik de deurbel wel wil kunnen meenemen wanneer ik verhuis (binnen nu en pak 'm beet een jaar of anderhalf). :D Dan zou ik eigenlijk een soort van frame voor de deurbel moeten hebben die ik bevestig met een anti-inbraakschroef.

Of maak ik me onnodig zorgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

sylvesterrr schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:36:
Even over de deurbel... Enig idee hoe ik deze het beste fysiek kan beveiligen? Ik heb begrepen dat deze slimme deurbellen best makkelijk mee te nemen zijn (met een beetje geluk staan ze dan wel op video :+ ).

Een anti-inbraakschroef zou uitkomst kunnen bieden, ware het niet dat ik de deurbel wel wil kunnen meenemen wanneer ik verhuis (binnen nu en pak 'm beet een jaar of anderhalf). :D Dan zou ik eigenlijk een soort van frame voor de deurbel moeten hebben die ik bevestig met een anti-inbraakschroef.

Of maak ik me onnodig zorgen?
Ik denk dat dieven meer geinstresseerd zijn in ring producten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Ik ben bij wijze van test wat aan het experimenteren met een Aruba PoE switch in mijn UI omgeving.
Ik heb vanaf de coreswitch US-8-60W een uplink poort met alle VLANs getagd naar de aruba switch. Op mijn uplink poortje staan ook alle VLAN's getagd.
Als ik een anders switch poortje untagged in een van mijn UI VLAN's toevoeg, kan ik perfect bedraad een IP adres krijgen van de USG.
Als ik evenwel een AP Lite 6 in een poortje steek (met alle VLAN's van de wireless SSID's getagd en MGMT VLAN 1 untagged), kan de controller het AP niet adopten. Wat doe ik hier verkeerd?
Standaard neem ik voor mijn AP's het All profiel, met default VLAN untagged en alle andere tagged, dus ik denk dat ik op de HP switch hetzelfde zou moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:58
RobertMe schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:00:
[...]

Correct. De app bevat wel een ingebouwde controller, maar die is zwaar beperkt en werkt dus alleen voor de APs. Voor het beheer van de switch moet je dus sowieso overstappen op de volledige controller software. Vergeet overigens niet dat je die ook op bv een RPi of potentieel een NAS kunt draaien mocht je die hebben.
En het AP kan uiteraard maar door één controller beheert worden, dus die moet je dan ook even verplaatsen, waarvoor waarschijnlijk een factory reset nodig zal zijn.
Bedankt voor deze heldere uitleg! De controller draait nu binnen een Docker op mijn RPi, tot nog toe vlekkenloos. Het hele adoptie process verliep wel moeilijk, de switch ging nog wel maar mijn access point wilde met geen mogelijkheid. Uiteindelijk een ssh gedaan naar dit access point en nu zijn beiden zichtbaar in de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:58
sylvesterrr schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:36:
(met een beetje geluk staan ze dan wel op video :+ )
Als je geen openbare weg filmt, er duidelijk vermeld wordt dat je wordt gefilmd als je op de deurbel drukt én ze op de deurbel drukken ofzo? :+

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
briecht schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:44:
Ik ben bij wijze van test wat aan het experimenteren met een Aruba PoE switch in mijn UI omgeving.
Ik heb vanaf de coreswitch US-8-60W een uplink poort met alle VLANs getagd naar de aruba switch. Op mijn uplink poortje staan ook alle VLAN's getagd.
Als ik een anders switch poortje untagged in een van mijn UI VLAN's toevoeg, kan ik perfect bedraad een IP adres krijgen van de USG.
Als ik evenwel een AP Lite 6 in een poortje steek (met alle VLAN's van de wireless SSID's getagd en MGMT VLAN 1 untagged), kan de controller het AP niet adopten. Wat doe ik hier verkeerd?
Standaard neem ik voor mijn AP's het All profiel, met default VLAN untagged en alle andere tagged, dus ik denk dat ik op de HP switch hetzelfde zou moeten doen?
Nevermind, VLAN 1 moest untagged worden doorgestuurd op de uplink naar de aruba switch, solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmy87 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:06:
Ik heb op die manier de firmware eens terug geflasht waar die vandaan is gekomen, eens kijken wat het nu doet.

edit 20:50:
Dat lijkt het opgelost te hebben, kan nu weer stabiel een vpn tunnel op bouwen op de Windows laptops _/-\o_
Mooi! :)

Maar...

Om welke firmware versies gaat het dan precies :?
Zet die effe erbij ;)
Tylen schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:50:
Ik denk dat dieven meer geinstresseerd zijn in ring producten ;)
Eigenlijk wel een nobel beroep dan : Mensen verlossen van hun privacy jattende producten! }) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
nero355 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:27:
[...]

Mooi! :)

Maar...

Om welke firmware versies gaat het dan precies :?
Zet die effe erbij ;)

[...]
Done O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensVerlaak
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:32
Beste Medetweakers,

Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de apparatuur van Ubiquiti.
Het gaat om de volgende apparaten:
UniFi Dream Machine Pro
UniFi Switch 24 PoE
2x UniFi 6 Lite Access Point
UniFi Protect G4-Bullet Camera
WD Purple (2020), 4TB

Vandaag hebben van Caiway gehoord dat het signaal bij onze nieuwbouwwoning actief is. We hebben de modem van Caiway (Genexis platinum) aangesloten en vanuit daar het glasvezel abonnement geactiveerd. Dit is allemaal soepel verlopen en we hadden internet via de modem van Caiway.

Vervolgens heb ik de modem verbonden met de UDM pro via een internetkabel. Ik heb de UDM pro en de switch met elkaar verbonden via een Ubiquiti UniFi SFP+ DAC Patch Cable. Het opstarten van de UDM pro duurde erg lang en dit resulteerde tot een foutmelding dat ik hem moest resetten. Ik heb vervolgens via de recoverymode de laatste firmware erop geflasht maar toen gaf hij een error dat het niet de juiste firmware was. Dit heb ik zo een paar keer geprobeerd en uiteindelijk is het me gelukt om de UMD pro aan de praat te krijgen. Echter bleek toen mijn SFP poorten niet meer te werken en knipperde het lampje niet meer van de HDD terwijl hij dit eerst wel deed tijdens het opstarten, dit geld ook voor de SFP poort. Vervolgens heb ik de UDM pro maar een opnieuw opgestart maar geeft hij weer de melding dat ik hem moet resetten.(dus voor de duidelijkheid toen de UDM pro eenmaal ''werkte'' knipperde de lampjes niet meer van de HDD en SFP terwijl die dit wel deden toen ze opstarten. Ik kon de UDM pro en de switch wel verbinden via een internetkabel maar dan werkt mijn HDD niet, na het opnieuw opstarten geeft hij dat ik de UDM pro moet restten) Weet iemand wat hier mis kan zijn? of zou ik contact moeten opnemen bij de wifishop (daar heb ik de UDM pro gekocht) of naar Unifi zelf?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

RensVerlaak schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:59:
Beste Medetweakers,

UniFi Dream Machine Pro
UniFi Switch 24 PoE
WD Purple (2020), 4TB

Vandaag hebben van Caiway gehoord dat het signaal bij onze nieuwbouwwoning actief is. We hebben de modem van Caiway (Genexis platinum) aangesloten en vanuit daar het glasvezel abonnement geactiveerd. Dit is allemaal soepel verlopen en we hadden internet via de modem van Caiway.

Vervolgens heb ik de modem verbonden met de UDM pro via een internetkabel. Ik heb de UDM pro en de switch met elkaar verbonden via een Ubiquiti UniFi SFP+ DAC Patch Cable. Het opstarten van de UDM pro duurde erg lang en dit resulteerde tot een foutmelding dat ik hem moest resetten. Ik heb vervolgens via de recoverymode de laatste firmware erop geflasht maar toen gaf hij een error dat het niet de juiste firmware was. Dit heb ik zo een paar keer geprobeerd en uiteindelijk is het me gelukt om de UMD pro aan de praat te krijgen. Echter bleek toen mijn SFP poorten niet meer te werken en knipperde het lampje niet meer van de HDD terwijl hij dit eerst wel deed tijdens het opstarten, dit geld ook voor de SFP poort. Vervolgens heb ik de UDM pro maar een opnieuw opgestart maar geeft hij weer de melding dat ik hem moet resetten.(dus voor de duidelijkheid toen de UDM pro eenmaal ''werkte'' knipperde de lampjes niet meer van de HDD en SFP terwijl die dit wel deden toen ze opstarten. Ik kon de UDM pro en de switch wel verbinden via een internetkabel maar dan werkt mijn HDD niet, na het opnieuw opstarten geeft hij dat ik de UDM pro moet restten) Weet iemand wat hier mis kan zijn? of zou ik contact moeten opnemen bij de wifishop (daar heb ik de UDM pro gekocht) of naar Unifi zelf?

Doet hij het zonder HDD wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:32
nexhil schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:49:
[...]

Doet hij het zonder HDD wel?
Dat zal ik morgen vroeg eens testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:28
Beste Medetweakers,

UniFi Dream Machine Pro
UniFi Switch 24 PoE
WD Purple (2020), 4TB

Wat een gedoe zeg, dat zou überhaupt al niet zo de bedoeling moeten zijn. Als het niet werkt en zo blijft zou ik contact opnemen, klinkt bijna als een RMA.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werffje
Beste Medetweakers,

UniFi Dream Machine Pro
UniFi Switch 24 PoE
WD Purple (2020), 4TB

Bang dat je een brakke UDM Pro hebt, hier bijna hetzelfde echter met SKP, UDM Pro zit met glas aan de USW-16-PoE en bij mij startte hij perfect op, daarna de laatste "stabiele" firmware erop en gaan met die handel. Enige wat ik wel gedaan heb is later de HDD erin gedaan toen alles al draaide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 21:18
OK, probeem hier met een UDM Pro machine van Ubiquiti i.c.m. T-Mobile Thuis.

Ik sta voor een raadsel aangaande performance en connectivity drop-outs. Om de paar minuten klapt de WAN verbinding eruit en hebben alle clients geen internet meer. Streaming stopt en zelfs de mail geeft disconnects en websites zijn niet meer te bereiken. Daarbuiten gewoon netjes 100 Mbit up/down zonder problemen.

Punt is het werkt goed voor 5 minuten --> drop-out --> vervolgens weer OK voor 5 minuten.

Alles draait op deze setup. 1 Unifi switch + 3 AC-PRO accesspoints.

Het vervangen van de UDM Pro door een Zyxel T50 (default T-mobile) router lost het probleem op. Dan draait de switch achter deze router + alle AP's via PoE.

Nu verbaas ik me over het feit dat ik de WAN verbinding met geen mogelijkheid stabiel krijg (VLAN 300).
Ik heb de DNS settings allemaal al aangepast (gebruik nu 8.8.8.8 als DNS). Beetje ten einde raad aangezien ik bijna alle parameters uit het hoofd nu wel ken ;)

Iemand nog een idee of soortgelijke problemen? Ik verwacht dus dat een apparaat van E400 beter is dan zo'n standaard Zyxel thingie.

Verder gaaf apparaat, maar als de meest basale functie niet werkt is het natuurlijk een beetje zonde van het geld.

Ik hoop dat jullie mij een soort van in de goede richting kunnen gaan drukken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
Niet zoiets basaals als een brakke UTP kabel tussen je T-mobile modem en de UDM pro of zo? Dat de link up-down staat te klapperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:20
thestiffmeister schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:06:

Ik sta voor een raadsel aangaande performance en connectivity drop-outs. Om de paar minuten klapt de WAN verbinding eruit en hebben alle clients geen internet meer. Streaming stopt en zelfs de mail geeft disconnects en websites zijn niet meer te bereiken. Daarbuiten gewoon netjes 100 Mbit up/down zonder problemen.

Punt is het werkt goed voor 5 minuten --> drop-out --> vervolgens weer OK voor 5 minuten.

Het vervangen van de UDM Pro door een Zyxel T50 (default T-mobile) router lost het probleem op. Dan draait de switch achter deze router + alle AP's via PoE.

Nu verbaas ik me over het feit dat ik de WAN verbinding met geen mogelijkheid stabiel krijg (VLAN 300).
Ik heb de DNS settings allemaal al aangepast (gebruik nu 8.8.8.8 als DNS). Beetje ten einde raad aangezien ik bijna alle parameters uit het hoofd nu wel ken ;)

Iemand nog een idee of soortgelijke problemen? Ik verwacht dus dat een apparaat van E400 beter is dan zo'n standaard Zyxel thingie.

Verder gaaf apparaat, maar als de meest basale functie niet werkt is het natuurlijk een beetje zonde van het geld.

Heb je niet ergens een loopback geconfigureerd, waardoor je een flood aan verkeer genereerd en vervolgens je UDM onderuit trekt?

*CuBras zegt dit aangezien hij in het verleden wel eens een netwerkje onderuit heeft getrokken op deze manier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:47

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik heb een soort gelijk probleem maar bij mij is het gelukkig maar 12 keer per dag.
en met mij opsense en Fritzbox 7590 heb ik het inderdaad ook niet.
zover ik heb kunnen achterhalen komt het echt uit de wan aansluiting zelf van de pro.
netwerk zelf blijft gewoon op.
ik heb hier ook een of 2 topics over gevonden bij ui.com zelf.

ik ga van de week de udm direct aan het glas hangen om te kijken of het probleem dan is verholpen.

nb ik zit bij Tweak.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Skynett schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:13:
Niet zoiets basaals als een brakke UTP kabel tussen je T-mobile modem en de UDM pro of zo? Dat de link up-down staat te klapperen.
Hij heeft daar een internetkabel tussen ;). Kunnen die ook brak zijn? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:04:
[...]

Ja hoor :+ alleen heb je dan een groter probleem lol.

Ik heb er om die reden de Pro tussenuit gehaalt en nu de standaard Fritzbox weer in gebruik, gebeurde me net iets te vaak, vind mijn werk vpn niet tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:48

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Dezelfde setup (nagenoeg, maar wel udm pro aan t-mob thuis en ervaar dezelfde issues hier ook...
Lijkt echter pas sinds week, miss ook te maken met de laatste update? 1.8.6.2969 draait hier nu sinds 16 dgn

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Buzz_Lightyear schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:10:
Dezelfde setup (nagenoeg, maar wel udm pro aan t-mob thuis en ervaar dezelfde issues hier ook...
Lijkt echter pas sinds week, miss ook te maken met de laatste update? 1.8.6.2969 draait hier nu sinds 16 dgn

[...]
neen dit is al vanaf de eerste release,
ik heb het al sinds ik dit ding heb.

kan desbetreffende topic zo een twee niet vinden.

edit:
dit is er een https://community.ui.com/...7a-4b6a-a5e1-577d93be3bdd
of deze https://community.ui.com/...2b-4a05-b78e-c1617b0de59f

maar degene die ik bedoelde kan ik niet meer vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Mr-D. op 16-02-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thestiffmeister
Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:04:
[...]

Nee ik heb al meerdere kabels geprobeerd. Helaas heeft het niet kunnen baten. Maar die Zyxel werkt gewoon probleemloos. Echt bizar voor een apparaat van bijna E400 om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Mr-D. schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 07:36:
[...]

ik heb een soort gelijk probleem maar bij mij is het gelukkig maar 12 keer per dag.
en met mij opsense en Fritzbox 7590 heb ik het inderdaad ook niet.
zover ik heb kunnen achterhalen komt het echt uit de wan aansluiting zelf van de pro.
netwerk zelf blijft gewoon op.
ik heb hier ook een of 2 topics over gevonden bij ui.com zelf.

ik ga van de week de udm direct aan het glas hangen om te kijken of het probleem dan is verholpen.

nb ik zit bij Tweak.
Welke SFP+ module gebruik je hiervoor en waar heb je die besteld? Kan die mediaconverter ook weer de deur uit. Ik hoop dat dit wel het een en ander kan oplossen. Ik wil nu juist zonder de extra routers en converters.

Zat nog te denken aan MTU sizes, maar geen idee welke settings bij T-Mobile gebruikt worden. Hier draai ik op 1500 (wat EtherNet default is). Als het toch vaker voorkomt vind ik dit wel een rare zaak van Ubiquiti (dan is het echt beta spul wat ze de markt op drukken, niet echt enterprise/pro te noemen).

Momenteel is het niet werkbaar want het gebeurd om de paar minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door thestiffmeister op 16-02-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Mr-D. schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:18:
[...]

neen dit is al vanaf de eerste release,
ik heb het al sinds ik dit ding heb.

kan desbetreffende topic zo een twee niet vinden.

edit:
dit is er een https://community.ui.com/...7a-4b6a-a5e1-577d93be3bdd
of deze https://community.ui.com/...2b-4a05-b78e-c1617b0de59f

maar degene die ik bedoelde kan ik niet meer vinden
Check, die 2 heb ik al gelezen, maar bieden helaas geen oplossing. Meer een constatering van het probleem. Wazige issue en ik vind het persoonlijk jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

thestiffmeister schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Welke SFP+ module gebruik je hiervoor en waar heb je die besteld? Kan die mediaconverter ook weer de deur uit. Ik hoop dat dit wel het een en ander kan oplossen. Ik wil nu juist zonder de extra routers en converters.

Zat nog te denken aan MTU sizes, maar geen idee welke settings bij T-Mobile gebruikt worden.
Als het toch vaker voorkomt vind ik dit wel een rare zaak van Ubiquiti (dan is het echt beta spul wat ze de markt op drukken, niet echt enterprise/pro te noemen).
ik weet het niet voor T-Mobile maar op de Tweaksite staat:

Eigen SFP-modules

Als je liever een eigen optic of SFP-module aansluit moet je er op letten onderstaande frequenties te gebruiken.

TX: 1310 nm
RX: 1490/1550 nm

en dan welk type glasvezel heb je ?
ik heb een LC aansluiting

en daarbij is nog niet aangesloten dus weet nog niet of het gaat werken.

ik heb alles bij FS.com besteld

Pagina: 1 ... 88 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.