[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 21:18
Mr-D. schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:34:
[...]

ik weet het niet voor T-Mobile maar op de Tweaksite staat:

Eigen SFP-modules

Als je liever een eigen optic of SFP-module aansluit moet je er op letten onderstaande frequenties te gebruiken.

TX: 1310 nm
RX: 1490/1550 nm

en dan welk type glasvezel heb je ?
ik heb een LC aansluiting

en daarbij is nog niet aangesloten dus weet nog niet of het gaat werken.

ik heb alles bij FS.com besteld
OK, zoek ik nog uit voor T-Mobile en laat ik hier dan nog wel weten.

B.t.w. dit geeft trouwens wel hoop voor de SFP modules (in 1 van de 2 links die je stuurde):

--Update 2--

Using a SFP module in the WAN port fixed the issues. The RJ45 WAN port still causes issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 21:18
Mr-D. schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:34:
[...]

ik weet het niet voor T-Mobile maar op de Tweaksite staat:

Eigen SFP-modules

Als je liever een eigen optic of SFP-module aansluit moet je er op letten onderstaande frequenties te gebruiken.

TX: 1310 nm
RX: 1490/1550 nm

en dan welk type glasvezel heb je ?
ik heb een LC aansluiting

en daarbij is nog niet aangesloten dus weet nog niet of het gaat werken.

ik heb alles bij FS.com besteld

B.t.w. dit geeft trouwens wel hoop voor de SFP modules (in 1 van de 2 links die je stuurde):
--Update 2--

Using a SFP module in the WAN port fixed the issues. The RJ45 WAN port still causes issues.
Wel slecht voor een dergelijk professioneel apparaat. Een netwerkpoort zou qua H/W wel echt op orde moeten zijn. Temeer omdat je dit voor 2 tientjes een werkende switch kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:43
Ik doe even bijdehand en zet mijn vraag hier neer ipv het aankoop advies topic. Want die loopt voor geen meter.

Ik heb bij Megekko, in mijn winkel mandje een UDMpro en en 8 poorts 150w switch.

Mijn kpn gpon glas aansluiting gaat straks in de wan, en niet in de SFP poort.

Nou heeft de switch ook een sfp, en kan ik dan de udmp met de switch verbinden hiermee ?
Ik kom op deze, is dit correct ? Is de sfp poort op de udmp actief als je de wan poort gebruikt ?

https://www.megekko.nl/pr...werkkabel-0-5-m-Wit?s_o=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:00
ppeterr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:46:
Ik doe even bijdehand en zet mijn vraag hier neer ipv het aankoop advies topic. Want die loopt voor geen meter.

Ik heb bij Megekko, in mijn winkel mandje een UDMpro en en 8 poorts 150w switch.

Mijn kpn gpon glas aansluiting gaat straks in de wan, en niet in de SFP poort.

Nou heeft de switch ook een sfp, en kan ik dan de udmp met de switch verbinden hiermee ?
Ik kom op deze, is dit correct ? Is de sfp poort op de udmp actief als je de wan poort gebruikt ?

https://www.megekko.nl/pr...werkkabel-0-5-m-Wit?s_o=9
Aansluiting van de LAN SFP+ op je UDM Pro kan je onafhankelijk van hoe je WAN aansluit gebruiken, maar die op de switch is volgens mij SFP en niet SFP+. Dus de kabel die je voorstelt gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:53

zeroday

There is no alternative!

iemand een idee waar deze UVC-G3-INS in Nederland te verkrijgen is?

Ik zie hem al 3 weken op Sold-Out staan bij Ubiquity zelf. .

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
loeberce schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:16:
[...]

Aansluiting van de LAN SFP+ op je UDM Pro kan je onafhankelijk van hoe je WAN aansluit gebruiken, maar die op de switch is volgens mij SFP en niet SFP+. Dus de kabel die je voorstelt gaat niet werken.
https://www.megekko.nl/pr...s-Unifi-Switch-8-150W-PoE

Deze switch wordt het, uhmmm ik ga eens opzoek naar enkel SFP dan, heb je een suggestie ?

https://www.megekko.nl/pr...gleshopping&utm_medium=cp

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 16-02-2021 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
ppeterr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:20:
[...]

https://www.megekko.nl/pr...s-Unifi-Switch-8-150W-PoE

Deze switch wordt het, uhmmm ik ga eens opzoek naar enkel SFP dan, heb je een suggestie ?
Er is geen meerwaarde voor aansluiten via SFP(+) tenzij je poorten te kort komt, want max snelheid is 1 Gbps aan de SFP poort van de switch. Je kunt wel losse SFP(+) modules met RJ45 aansluiting kopen maar die zijn in de SFP+ variant volgens mij vrij prijzig.

@ppeterr Ik zat nog even naar je boodschappenlijstje te kijken. De AP-IW-Pro is het oude model. Ik vermoed dat de ondersteuning daarvan afloopt. De IW-HD is de nieuwere versie, en die staat momenteel nog als courant te boek bij UBNT. Alleen wat lastig leverbaar momenteel.....

[ Voor 19% gewijzigd door loeberce op 16-02-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:49
loeberce schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:25:
[...]

Er is geen meerwaarde voor aansluiten via SFP(+) tenzij je poorten te kort komt, want max snelheid is 1 Gbps aan de SFP poort van de switch. Je kunt wel losse SFP(+) modules met RJ45 aansluiting kopen maar die zijn in de SFP+ variant volgens mij vrij prijzig.
Ik heb er ook over nagedacht om mijn UDM Pro en USW-24-250W op deze manier te koppelen maar ik zag het nut er niet in van omdat er tenslotte geen winst is vwb snelheid. Of ik moet een 10 Gbps switch aanschaffen :) Ook dan verwacht ik niet veel winst omdat de rest van het netwerk allemaal 1 Gbit is.

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 20:18
loeberce schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:16:
[...]

Volgens mij kan het wel maar moet je manueel de rate op 1Gig zetten ipv 10. Meen me te herinneren dat ik het op YouTube voorbij heb zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
loeberce schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:25:
[...]

Aha, je hebt gelijk over dat kabeltje, maar goed de mogelijkheid zit erop. Dus eigenlijk wil ik dat gewoon gebruiken.

Over de in-wall heb je ook gelijk :) Sterker nog ik heb zojuist een LR 6 acces point ontvangen, mijn plan is om te wachten op die 6 versie van de Inwall. En anders toch toch de HD, die switch poortjes die daarop zitten heb ik zeker nodig.

Fijn dat je mee kijkt, top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Noxa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:34:
[...]

Volgens mij kan het wel maar moet je manueel de rate op 1Gig zetten ipv 10. Meen me te herinneren dat ik het op YouTube voorbij heb zien komen.
Klopt, maar heeft het dan nog nut om een SFP kabel te kopen? Met het risico dat de SFP+ poort op de UDM Pro niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
loeberce schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Klopt, maar heeft het dan nog nut om een SFP kabel te kopen? Met het risico dat de SFP+ poort op de UDM Pro niet werkt?
Ik heb het kabeltje maar even laten zitten :) Dat kan altijd nog.
En blijkbaar moet ik mij daarover nog even beter inlezen.

De score tot nu toe,

Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro
Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 150W PoE+
UniFi 6 Long-Range Access Point

Hopelijk komen die iw-6-hd snel op de markt :) Dan ben ik compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:58

nexhil

BAM!

zeroday schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:20:

Net bij 2 leveranciers gekeken en beide niet op voorraad.

Het is echt een drama met Ubiquiti en nieuwe Producten

[ Voor 8% gewijzigd door nexhil op 16-02-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10 17:21

Mr-D.

interpunctie? no hero here

thestiffmeister schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:37:
[...]

[...]

Wel slecht voor een dergelijk professioneel apparaat. Een netwerkpoort zou qua H/W wel echt op orde moeten zijn. Temeer omdat je dit voor 2 tientjes een werkende switch kan kopen.
De SPF er net tussen geprikt en de firewall aangepast naar wan2 en binnen 5 minuten alles up and running op de UDM
dus de UDM herkend de connector die ik heb gekocht dus backwards compatible met spf op de spf+ poort.

nu weer gaan monitoren of ik nu geen vreemde drops meer krijg, scheelt wel weer een adapter in de meterkast.

kijk ook goed welke aansluiting jij hebt je glasvezel zelf je kan niet zomaar een koppelstuk er op zetten.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +2 Henk 'm!
loeberce schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Klopt, maar heeft het dan nog nut om een SFP kabel te kopen?
Geen idee hoe het zit. Maar de UDM Pro heeft natuurlijk wel maar dat 1Gbit/s backplane op de switch. Zou de SFP+ poort daar niet helemaal buiten vallen? (lijkt me eigenlijk van wel, anders heeft die 10Gbit/s van SFP+ geen nut) Dan zou je dus wat langzamere apparaten nog rechtstreeks op de UDM kunnen inprikken zonder dat ze snelheid van die 1Gbit/s backplane af snoepen wat dan gebruikt wordt om de USW 8 aan te sluiten.

En daarnaast uiteraard: omdat het kan 8) Zoals ik al vaker heb geplaatst de laatste tijd. Ik heb een tijdje terug een perfect werkende UTP kabel van kelder naar zolder vervangen door een glasvezel kabel. Waarom? Omdat het kan. Had ik toen geweten dat SFP+ modules wel in SFP poorten konden, want wat ik begrepen heb snapt een SFP poort een SFP+ module niet, dan had ik meteen SFP+ modules gekocht, nu dus SFP. Switches zijn dan ook de USW 8-150W en 16-150W dus aan beide kanten geen SFP+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Gelukkig heb ik nog een maand om te bedenken welk kabeltje ik tussen die switch en de udmp prak :)

Megekko denkt dat ik er verstand van heb, nou eigenlijk is dat aan jullie te denken heren.

Thanks voor dit topic en advies. Wordt zeer gewaardeerd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkqBr-QOVhBaQZPrMRdVt9P6KCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHeuCm8ch3zO1DcHz6y5IaU0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door ppeterr op 16-02-2021 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:52

Zolang ze niet in de Europese store staan, hoef je ook niet te hopen op voorraad bij andere leveranciers. Ui heeft een 'eigen store eerst' - beleid, lijkt het.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
nexhil schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Net bij 2 leveranciers gekeken en beide niet op voorraad.

Het is echt een drama met Ubiquiti en nieuwe Producten
Zit eerst nog maar te wachten op de G4 Doorbell...die lijkt ook nooit in de EU te gaan komen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:58

nexhil

BAM!

Cartman! schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:50:
[...]

Zit eerst nog maar te wachten op de G4 Doorbell...die lijkt ook nooit in de EU te gaan komen :{
Ik heb een eigen bedrijfje in dit soort producten en vandaag bijna op het punt gestaan om maar gewoon te importeren uit de US. Maar ik ben bang dat zodra ik op die bestel knop druk bekend wordt dat dat ding volgende week in de schappen ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

Als mijn info welke ik van de ui shop kreeg klopt dan zou er volgende week of die er na een lading binnen moeten komen en zullen ze de mijne toezenden.

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:33
Cartman! schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:50:
[...]

Ik heb de hoop opgegeven en besloten het te bestellen. Als het goed is bezorgt FedEx het morgen bij Shipito. Met een beetje geluk heb ik de G4 doorbell (+ G3 instant) in de loop van volgende week in handen. :9

En ja, ik zal het zuur vinden als de deurbel komende maand opeens in de EU store staat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

Toppe

Oké ✅

Als het goed is komt vandaag mijn USW-24-POE binnen (Gen2). In de handleiding staat nadrukkelijk vermeld dat je dit type niet mag stacken. In hoeverre zou het kwaad kunnen om alleen een USG er op te leggen? Heb weinig zin om de hele meterkast te moeten verbouwen om eerlijk te zijn :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:00:
Als het goed is komt vandaag mijn USW-24-POE binnen (Gen2). In de handleiding staat nadrukkelijk vermeld dat je dit type niet mag stacken. In hoeverre zou het kwaad kunnen om alleen een USG er op te leggen? Heb weinig zin om de hele meterkast te moeten verbouwen om eerlijk te zijn :+
Heb je een linkje naar dat artikel, bij mij draait er een NUC server op met 15 VM's die is ook wel heet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

stormfly schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:06:
[...]

Heb je een linkje naar dat artikel, bij mij draait er een NUC server op met 15 VM's die is ook wel heet ;-)
Hierrrrr. Even zoeken op stack, geeft je één hit waar het staat :)
Fanless switches must not be stacked. Do not place this UniFi Switch on top of another switch. Do not place anything on top of this UniFi Switch.

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 17-02-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:09:
[...]

[...]
IMPORTANT: Fanless switches must not be stacked. Do not place this UniFi Switch on top of another switch. Do not place anything on top of this UniFi Switch.

Nice daar ga ik even mee aan de slag dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

stormfly schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:10:
[...]

IMPORTANT: Fanless switches must not be stacked. Do not place this UniFi Switch on top of another switch. Do not place anything on top of this UniFi Switch.

Nice daar ga ik even mee aan de slag dit weekend.
Anders paar roerhoutjes er onder leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Toppe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:12:
[...]

Anders paar roerhoutjes er onder leggen :+
Domme vraag misschien, maar mag je dan in een server rack boven en onder deze switch geen apparatuur monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:01

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Nee, maar in een server rack heb je toch geen last van de fans. Of je plaatst er een patch paneel oid boven. Er onder mag wel als ik het goed lees.

Lees wel veel dat Ubiquiti apparatuur vrij warm wordt in verhouding tot andere merken..Geen efficient ontwerp?

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_gadget op 17-02-2021 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:09:
[...]

[...]
Komen ze nu mee :?
Mijn thuis Netwerk functioneert als (test lap) :+ en gelijktijdig als meterkast tafel.
Maar tot nu toe nog geen problemen ondervonden
:X Ja niets zeggen, ik weet het, ik moet opruimen :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOXh2DdvgSADrRVwmG2IdkIiBYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WsVl3qtBhzxaI3HWZ5HK0ks.jpg?f=fotoalbum_large
:+ = zie reactie @The Eagle

[ Voor 17% gewijzigd door xbeam op 17-02-2021 09:10 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Testlap? Maak je dr dagelijks dingen mee schoon of droog dan? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb de vraag van @Greatsword verhuisd naar [Ubiquiti USG] Achter Ziggo hangen. De vraag was iets te uitgebreid voor dit ervaringen topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Eagle schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:53:
Testlap? Maak je dr dagelijks dingen mee schoon of droog dan? :P
Zie het. Reageren vanaf de telefoon in combinatie met de Engelse ziekte geeft soms leuke autocorrect fouten
Wikipedia: Engelse ziekte (taal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

xbeam schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Komen ze nu mee :?
Mijn thuis Netwerk functioneert als (test lap) :+ en gelijktijdig als meterkast tafel.
Maar tot nu toe nog geen problemen ondervonden
:X Ja niets zeggen, ik weet het, ik moet opruimen :X
[Afbeelding]
:+ = zie reactie @The Eagle
Grote kans dat dit al een tijdje in de handleiding staat, maar wie leest die nou? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:16:
[...]

Grote kans dat dit al een tijdje in de handleiding staat, maar wie leest die nou? 8)
O-) Ow dat weet ik wel zeker O-)

Ben blij dat @stormfly hem gelukkig wel heeft gelezen :(
Probleem is nu, dat ik het ook weet en ik dus eigenlijk iets mee moet doen. Ik kan ze natuurlijk niet zo laten hangen?

[ Voor 39% gewijzigd door xbeam op 17-02-2021 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:04
xbeam schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:21:
[...]

Probleem is nu, dat ik het ook weet en ik dus eigenlijk iets mee moet doen. Ik kan ze natuurlijk niet zo laten hangen?
1u laten zakken en blindplaatje of rangeerpaneel ertussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

xbeam schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:21:
[...]

Op de kop hangen?

En anders gewoon 4 schroefjes los, 2 kooimoeren verplaatsen en 4 schroefjes vast? Kost je 4 minuten :+
Ben trouwens ook wel benieuwd wat je met een Cloud Key en een UDM-Pro :9

Heb ik alleen nog steeds geen antwoord op vraag -O-

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 17-02-2021 09:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 13:48

Falcon10

Hit it i would !

_/-\o_

Priceless !!! :*) 8) :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:52
Als dat stapelen echt problemen zou geven, dan waren er al een heleboel mensen geweest die hier en op andere fora gepost hadden dat hun switch is overleden. Bijna in alle set-ups die je online ziet is er gestacked.

Zou me er geen zorgen over maken.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MasterMaceMichu schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:50:
Als dat stapelen echt problemen zou geven, dan waren er al een heleboel mensen geweest die hier en op andere fora gepost hadden dat hun switch is overleden. Bijna in alle set-ups die je online ziet is er gestacked.

Zou me er geen zorgen over maken.
Het zal vooral een garantie kwestie zijn. De vraag is alleen in hoeverre ze kunnen aantonen dat er wel degelijk gestacked is.

En als je net zoals @xbeam de ruimte in je rack hebt dan lijkt het me een kleine moeite om de switch te verhangen, zeker als je dan zeker bent dat je geen ellende krijgt met garanties ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Ik heb werkelijk 5 minuten geleden een USW-24-PoE geinstalleerd (juist omdat deze fanless is). :) In een rack maar dat hangt wel verticaal, eronder zit een UDM-Pro en erboven een patchpaneel dus verwacht dat het wel goed komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Op de kop hangen?

En anders gewoon 4 schroefjes los, 2 kooimoeren verplaatsen en 4 schroefjes vast? Kost je 4 minuten :+
Ben trouwens ook wel benieuwd wat je met een Cloud Key en een UDM-Pro :9

Heb ik alleen nog steeds geen antwoord op vraag -O-
Dat is de vraag :) . Draai ook geen camera’s op op de udm daar heb ik een nvr4 voor. Ik vindt het gewoon geen prettig idee om al mijn onderbroeken wandelingen door het huis op mijn Gateway te bewaren.

Die cloud key is om eerste kijken of het veilig om camera”s van klanten te update :-) Aangezien het te vaak fout gaat dat het system een update nieuwe bugs bevat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

xbeam schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:32:
[...]

Dat is de vraag :) . Draai ook geen camera’s op op de udm daar heb ik een nvr4 voor. Ik vindt het gewoon geen prettig idee om al mijn onderbroeken wandelingen door het huis op mijn Gateway te bewaren.

Die cloud key is om eerste kijken of het veilig om camera”s van klanten te update :-) Aangezien het te vaak fout gaat dat het system een update nieuwe bugs bevat 8)7
Is jou huis een soort big brother? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24
-ongeduldig-

Heb eerst de boel moeten updaten.. :+

[ Voor 87% gewijzigd door GioStyle op 17-02-2021 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royvdhoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 12:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Zijn er mensen met een AP-AC-Pro die last hebben van hoge latency en packetloss zodra één van de devices aan het downloaden is? Heb mijn AP al gereset, controller opnieuw geinstalleerd maar mag allemaal niet helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 14:02

lier

MikroTik nerd

Bioflap schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:56:
Zijn er mensen met een AP-AC-Pro die last hebben van hoge latency en packetloss zodra één van de devices aan het downloaden is?
Bedoel je met downloaden een single stream of via (heel veel) connecties, ten gevolge van bijvoorbeeld Torrents? En over welke snelheid heb je het in dat geval? En hoge latency...binnen of buiten het netwerk? En packetloss waarmee (ICMP)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
lier schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:12:
[...]

Bedoel je met downloaden een single stream of via (heel veel) connecties, ten gevolge van bijvoorbeeld Torrents? En over welke snelheid heb je het in dat geval? En hoge latency...binnen of buiten het netwerk? En packetloss waarmee (ICMP)?
Downloaden van een single stream, bijvoorbeeld met het downloaden van een ISO van Microsoft's website. Als ik een ping doe naar m'n EdgeRouter X dan zie ik bij het starten van een download dat mijn andere devices een hoge latency krijg en packetloss.Zodra de download binnen is, gaat de latency omlaag. Ik merk sowieso dat ik met meetings veel last heb van packetloss, maar weet echt niet wat ik er aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Bioflap schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:42:
Ik merk sowieso dat ik met meetings veel last heb van packetloss, maar weet echt niet wat ik er aan kan doen.
Je hebt je eerste stap gezet...jouw probleem op GoT posten d:)b

Hoe heb je je netwerk ingesteld (benoem alles wat met netwerken te maken heeft!)?
Is dit gedrag voorbehouden aan wireless of is het altijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Noxa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:34:
[...]

Ik heb het even nagelezen, en je hebt gelijk, op de UDMP en de switch handmatig instellen op 1Gb en het werkt. Dat ga ik gewoon wel doen, die poortjes staan anders stof te happen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
RobertMe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:20:
[...]

De SFP poorten op de USW 8-150 zitten plastic dopjes in, komt dus geen stof aan in :+ De RJ45 poorten daarentegen zijn wel stofkaploos. Kun je dus beter RJ45 gebruiken.
Uhhhh, SFP is zuiniger in verbruik ? Ik zoek wel even door naar een reden beter dan "omdat het kan" 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
ppeterr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:23:
[...]

Uhhhh, SFP is zuiniger in verbruik ? Ik zoek wel even door naar een reden beter dan "omdat het kan" 8)
Dat is toch ook een prima reden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ppeterr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:23:
[...]

Omdat het kan is een perfecte reden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:21:
[...]

Omdat het kan is een perfecte reden.
En anders komt z’n broer ‘Omdat het moet’ om de hoek kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
lier schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Je hebt je eerste stap gezet...jouw probleem op GoT posten d:)b

Hoe heb je je netwerk ingesteld (benoem alles wat met netwerken te maken heeft!)?
Is dit gedrag voorbehouden aan wireless of is het altijd?
Haha thanks. Hieronder informatie:
Ik mijn Ziggo(Abonnement 600/50) spul vervangen voor een EdgeRouter X, een Unifi AP-AC-Pro. De Ziggo router staat nu in Bridge-modus, dus dat zit goed. EdgeRouterX is nu DHCP-server. Ik heb de AP-AC-Pro niet in de meterkast, maar in de trappengang gehangen. Hier hangt hij verticaal, en straalt richting de achterkant van het huis. Hier hangt hij in alle vrijheid dus geen verstoringen of iets dergelijks. Na het resetten van de AP-AC-Pro en controller heb ik vrijwel alles standaard gelaten, op het SSID, Transmit Power 5Ghz(High) en kanaalbreedte (80Mhz) na.

In verband met bijzonder veel traagheid op de 2.4Ghz, had ik deze uitgeschakeld op de Unifi, en heb ik daarvoor een TP-Link in de meterkast geplaatst. Daar zitten nu de Wi-Fi lampen en Eufy camera's op aangesloten. De AP-AC-Pro hoeft dus alleen 5Ghz uit te zenden.

Als ik onder de router sta dan haal ik heel soms de 300Mbit. Vaak blijft hij hangen rond de 150/180mbit. Apparaten waar ik dit mee test zijn een iPhone 12 Pro, MacBook Pro M1, Lenovo T590, HP Envy 13. De laatste is voorzien van een Intel AC-7265. De controller draaide ik op een Raspberry, maar daarmee werd ik niet ondersteund door Ubiquiti. Vandaar dat hij nu op mijn Windows laptop staat :)

Als ik tijdens de packetloss via de AP-AC-Pro ook de verbinding controleer met mijn TP-link, blijft die mooi stabiel. Vandaag zag ik met een Wireshark dat de AP-AC-Pro best veel broadcast, maar weet niet of dat vanuit de EdgerouterX komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Wat geeft een tool als inSSIDer aan informatie, @Bioflap ? En welke informatie laat de controller zien? Heb je al een keer een vast kanaal geprobeerd (bijvoorbeeld 52 of 100)?

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 17-02-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bioflap schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Na het resetten van de AP-AC-Pro en controller heb ik vrijwel alles standaard gelaten, op het SSID, Transmit Power 5Ghz(High) en kanaalbreedte (80Mhz) na.
Test eens met met transmit power op low? Het kan maar zo zijn dat je signaal zo sterk is, dat alles overstuurt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
@nero355
Het is nu een paar dagen geleden dat ik mijn beide USW-16 150W switches en bijbehorende HP Microservers Gen8 op een UPS heb aangesloten en geen enkele 'disconnected' melding meer gehad.

Alle stopcontacten zijn wel geaard en ik blijf het bijzonder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rookie no. 1 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:08:
@nero355
Het is nu een paar dagen geleden dat ik mijn beide USW-16 150W switches en bijbehorende HP Microservers Gen8 op een UPS heb aangesloten en geen enkele 'disconnected' melding meer gehad.

Alle stopcontacten zijn wel geaard en ik blijf het bijzonder vinden.
Het ligt gewoon aan de switch dus al het andere maakt geen bal uit! ;)

Mooi dat je van de problemen af bent! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Opvolgend op mijn eigen bericht. Ik heb de luide fans geautomatiseerd stil weten te krijgen op de UDM Pro waarbij de fan curve zich automatisch aanpast aan de temperatuur. Voorwaarde is installatie van Boostchicken's bootscript script. Werkend/getest op 1.8.5 en 1.8.6 firmware. Het zou ook op toekomstige firmware moeten blijven werken. Momenteel overleeft het script ook een reboot.

Mijn shell script is hier te vinden:
https://github.com/renedis/ubnt-auto-fan-speed

In het shell script zelf is uitleg te vinden. Mocht iemand er niet uit komen, DM mag altijd.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 15:48

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Jup.
Gisteren eindelijk kunnen bestellen.
Vandaag al verzonden uit Praag en komt morgen aan. Dat gaat toch redelijk vlot.

Op de zaak worden de 3x UAP-AC-LR vervangen door de U6-LR.
Thuis wordt de UAP-AC-LR vervangen door een U6-LR (begane grond) en blijft de UAP-AC-Lite op de middenetage mooi hangen.

Ben benieuwd hoeveel ik er echt van ga merken. Maar nu met bijv. het thuiswerken hangt de laptop alleen maar aan de WiFi. Een snellere en stabilere verbinding is dan altijd fijner. (1Gbit WAN hier en 500Mbit WAN op de zaak).

[ Voor 17% gewijzigd door HellStorm666 op 18-02-2021 11:37 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
renedis schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:08:
[...]

Opvolgend op mijn eigen bericht. Ik heb de luide fans geautomatiseerd stil weten te krijgen op de UDM Pro waarbij de fan curve zich automatisch aanpast aan de temperatuur. Voorwaarde is installatie van Boostchicken's bootscript script. Werkend/getest op 1.8.5 en 1.8.6 firmware. Het zou ook op toekomstige firmware moeten blijven werken. Momenteel overleeft het script ook een reboot.

Mijn shell script is hier te vinden:
https://github.com/renedis/ubnt-auto-fan-speed

In het shell script zelf is uitleg te vinden. Mocht iemand er niet uit komen, DM mag altijd.
De udm-utilities van Boostchicken is een hack en ga er maar vanuit dat UBNT in de toekomst niet zal meewerken en zorgen dat dit een update overleeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
RobertMe schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:49:
[...]

Ik bedoelde uiteraard de kabels om wisselen en de PS dus op de data + PoE poort
Dit is opgelost met de ps op de data + PoE te zetten idd, vreemd en dan lukt het wel.
Ik ga mn PS5 niet om zeep helpen zo he?

• Bioflap
lier schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:47:
Wat geeft een tool als inSSIDer aan informatie, @Bioflap ? En welke informatie laat de controller zien? Heb je al een keer een vast kanaal geprobeerd (bijvoorbeeld 52 of 100)?
Wil je een screenshot? Kan ik vanmiddag wel even doe. Welke informatie wil je uit de controller? de RF-scan?
Hulliee schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:35:
[...]

Test eens met met transmit power op low? Het kan maar zo zijn dat je signaal zo sterk is, dat alles overstuurt wordt.
Van 5Ghz? Kan ik wel eens proberen! Ik zal straks een screenshot maken met Transmit Power op High en Low met inSSIDer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

thestiffmeister schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:35:
[...]

--Update 2--

dinsdagmiddag overgegaan naar SFP
nog geen vreemde drops waargenomen en mijn Ikeaspeaker heeft ook nog niet een keer gehaperd in die 20 uur. _/-\o_

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Misschien een stomme vraag, maar waarom zie ik zoveel mensen een LR bestellen ipv een Pro? Ik snap de gedachte: Meer range, meer beter. Maar zit er niet een ander nadeel aan? Toegegeven: ik ben hierin even niet in de radiation patterns gedoken etc.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 16:17
Ik ben bezig met mijn complete netwerk opnieuw op te bouwen.
Heb nu 4 accespoint 6 LR, cloud key en 16 Poe Lite switch besteld en ontvangen.
Mijn KPN router staat al in bridge modus.
mis ik nog iets in mijn nieuwe netwerkplan ?

Kom nu af van een ubiquiti amplifi router, en vanwege flinke verbouwing neem ik nu alles mee qua netwerkapp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
wolfstein89 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:00:

Kom nu af van een ubiquiti amplifi router, en vanwege flinke verbouwing neem ik nu alles mee qua netwerkapp.
Je mist een router.
EricNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:44:
Misschien een stomme vraag, maar waarom zie ik zoveel mensen een LR bestellen ipv een Pro? Ik snap de gedachte: Meer range, meer beter. Maar zit er niet een ander nadeel aan? Toegegeven: ik ben hierin even niet in de radiation patterns gedoken etc.
Volgens mij vooral omdat de Pro nog niet als Wifi6 variant wordt gemaakt. Meerwaarde van een LR in een thuisomgeving is mijns inziens verder beperkt.

[ Voor 34% gewijzigd door loeberce op 18-02-2021 15:02 ]

• wolfstein89
[quote]loeberce schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:01:
[...]

Je mist een router.

zou een USG de router functie over nemen, of moet ik dan meer denken aan een dream machine ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wolfstein89 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Je mist een router.

zou een USG de router functie over nemen, of moet ik dan meer denken aan een dream machine ?
Een USG is een router ja :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Bioflap
lier schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:47:
Wil je een screenshot? Kan ik vanmiddag wel even doe. Welke informatie wil je uit de controller? de RF-scan?
Hulliee schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:35:
[...]

Hieronder de resultaten. Op beide overzichten heb ik m'n 2.4Ghz geselecteerd, degene die er zo hoog uitspringt is m'n TP-Link. Ook heb ik 'm op 5Ghz geselecteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U87oYTCH_nuAnbJs8t3RO8zjSyc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WCbWwbKscutLqOqu6m78jH3c.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5y7mKwdx8m4VJrQx9cf6wzS9zw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sSsHVZ8gFBP7cW0lXb830Chm.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

wolfstein89 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Je mist een router.

KPN heeft Eigen modem keus, kan je die experiabox verbannen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolfstein89
USG besteld, thanks heren voor het meehelpen @loeberce @DennusB @Toppe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
wolfstein89 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:14:
USG besteld, thanks heren voor het meehelpen @loeberce @DennusB @Toppe
Check ook het IPTV topic even voor als je nog TV afneemt bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfstein89
loeberce schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:16:
[...]

Check ook het IPTV topic even voor als je nog TV afneemt bij KPN.
zal ik doen, zal wel meer richting wanneer ik het daadwerkelijk ga inrichten zijn, maar bedankt voor de tip!
HellStorm666 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:33:
Op de zaak worden de 3x UAP-AC-LR vervangen door de U6-LR.
Thuis wordt de UAP-AC-LR vervangen door een U6-LR (begane grond) en blijft de UAP-AC-Lite op de middenetage mooi hangen.

Ben benieuwd hoeveel ik er echt van ga merken.
Maar nu met bijv. het thuiswerken hangt de laptop alleen maar aan de WiFi. Een snellere en stabilere verbinding is dan altijd fijner. (1Gbit WAN hier en 500Mbit WAN op de zaak).
Tja, je gaat er pas echt wat van merken in positieve zin als :
- Al je apparaten 802.11ax hebben.
- Al je buren ook 802.11ax apparatuur hebben!

Dan komt 802.11ax pas echt tot zijn recht IMHO :)

Kortom : Kwestie van tijd en dan komt het allemaal wel goed! d:)b
skank schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:19:
Dit is opgelost met de ps op de data + PoE te zetten idd, vreemd en dan lukt het wel.
Volgens mij is dat niet mogelijk met een In Wall omdat die geen Passive 24V of 48V doet :)

802.3af en 802.3at doen namelijk aan een handshake om te checken of PoE van toepassing is/nodig is en zullen als het goed is nooit je apparatuur beschadigen! ;)
Mr-D. schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:45:
dinsdagmiddag overgegaan naar SPF SFP
nog geen vreemde drops waargenomen en mijn Ikeaspeaker heeft ook nog niet een keer gehaperd in die 20 uur. _/-\o_
;) Lekker! d:)b
EricNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:44:
Omdat er weinig keuze is wat betreft de U6/WiFi 6/802.11ax modellen :)

Voor zover ik weet :
- U6 Lite
- U6 LR
- En de U6 In Wall is nog onderweg net als de U6 Mesh

...toch :? :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

• Tylen

Tylen

wolfstein89 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:00:

Kan een kpn router (experiabox??) in bridge?? Dat wist ik niet. Waarom zou je dat willen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:46
Tylen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:20:
[...]

Kan een kpn router (experiabox??) in bridge?? Dat wist ik niet. Waarom zou je dat willen??
Om een eigen router te gebruiken.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

[...]

ik zou er hem compleet tussen uit halen, scheelt weer.

• Hulliee
  • Niet online
Bioflap schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:09:
[...]

Hieronder de resultaten. Op beide overzichten heb ik m'n 2.4Ghz geselecteerd, degene die er zo hoog uitspringt is m'n TP-Link. Ook heb ik 'm op 5Ghz geselecteerd.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik geloof wel dat dat wat doet qua hoogte in deze grafieken. Maar wat het met je gemelde packetloss en stabiliteit van je verbinding met je devices?

• Bioflap
Hulliee schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:28:
[...]

Ik geloof wel dat dat wat doet qua hoogte in deze grafieken. Maar wat het met je gemelde packetloss en stabiliteit van je verbinding met je devices?
Ja, ik weet dus niet hoe ik zoiets zou kunnen controleren? Zijn er bepaalde instellingen die ik moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Wat @nero355 ook al aangeeft. PoE volgens de 802.3af/at standaard wordt actief onderhandeld. Jouw TV zegt blijkbaar "ik hoef geen stroom" en door een bug duwt de IW dat door naar de switch en zet die dus de stroomtoevoer uit waardoor de IW dus geen stroom meer ontvangt. De PS daarentegen zal, net zoals het overgrote deel van de apparaten helemaal geen 802.3af/at babbelen. Deze zal daardoor ook geen stroom ontvangen en dus is er niks aan de hand.

@nero355 hieronder: soms haal ik inderdaad wat nummertjes door elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 18-02-2021 17:22 ]

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
[...]

In bridge kunnen die dingen niet. Je kunt wel gewoon de Experiabox er helemaal tussen uit laten voor je eigen router. Je kunt de Experiabox prima vervangen voor een USG.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

EricNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:15:
[...]

In bridge kunnen die dingen niet. Je kunt wel gewoon de Experiabox er helemaal tussen uit laten voor je eigen router. Je kunt de Experiabox prima vervangen voor een USG.
Precies wat ik bedoel ;)
Skynett schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:23:
[...]

Om een eigen router te gebruiken.
Ja snap ik. Maar dan haal je tocb die experiabox ertussenuit. Het is geen coax modem maar een router. Dus onzin om die te bridgen.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45
Zijn er ook meer mensen bij wie de CloudKey Gen 2 Plus webpagina niet opent in Safari (of welke andere browser) op de iPad? Inlogscherm kom ik voorbij. Dan kan ik kiezen tussen Protect of Netwerk. Beide openen niet. Ik zie dat vlammende icoontje. Verder gebeurt er niets. Op de pc niets aan de hand. Daar opent het gewoon.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Bioflap schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Ja, ik weet dus niet hoe ik zoiets zou kunnen controleren? Zijn er bepaalde instellingen die ik moet doen?
Jij gaf toch aan dat je verbinding minder stabiel en langzamer was dan met je TP-link? Hoe heb je dat gemeten?
En je had je power op High staan. Nu heb je hem lager gezet. Hoe is je verbinding nu? Heb je een stabielere verbinding. Wat is nu je snelheid?

Stap voor stap uittesten. Heb je AI-functies aan staan? Zet deze eens uit. Wat is het resultaat?
Uiteindelijk heb je je antwoord. Er is geen one-fits-all antwoord hier. Jouw omgeving kant ook veel invloed hebben. Aan jouw plaatjes te zien, is er overlap met de andere apps in jouw omgeving. Misschien werkt een andere kanaal wel beter. Uitproberen.

Het heeft mij ook tijd gekost om alles stap voor stap te testen en nu heb ik een stabiel en snel netwerk.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Iemand eigenlijk enig idee voor volgende situatie :

Men ouders willen achter in de tuin een wifi camera hangen.
Enige probleem : tussen achterzijde woning en de plek waar de camera komt te hangen ( tuinhuis ) is 40 meter. Ook geen clear view of sight, staat een boom of 3 tussen ( type uit de kluiten gewassen pruimenbomen ) en nu er geen bladeren aanhangen zou het misschien nog net gaan, maar eenmaal zomer, denk ik dat het helemaal niets zal zijn. Dus denk dat een Nanobeam AC Gen2 zoals ik bij mij heb hangen daar niet gaat werken.
Anderzijds aan het denken om soort mesh wifi te zetten buiten, maar welke zou ik dan best nemen van Unifi, aangezien ze wel buiten zullen moeten hangen.
Of optie 3 : gewoon UTP van 40 meter naar achter trekken vanuit het huis ( + gleuf graven om de kabel in de grond te steken ).

Wat zouden jullie doen en heeft meeste kans op goed signaal naar de wifi camera ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Falcon10 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:21:

Enige probleem : tussen achterzijde woning en de plek waar de camera komt te hangen ( tuinhuis ) is 40 meter. Ook geen clear view of sight, staat een boom of 3 tussen ( type uit de kluiten gewassen pruimenbomen ) en nu er geen bladeren aanhangen zou het misschien nog net gaan, maar eenmaal zomer, denk ik dat het helemaal niets zal zijn. Dus denk dat een Nanobeam AC Gen2 zoals ik bij mij heb hangen daar niet gaat werken.
Anderzijds aan het denken om soort mesh wifi te zetten buiten, maar welke zou ik dan best nemen van Unifi, aangezien ze wel buiten zullen moeten hangen.
Of optie 3 : gewoon UTP van 40 meter naar achter trekken vanuit het huis ( + gleuf graven om de kabel in de grond te steken ).

Wat zouden jullie doen en heeft meeste kans op goed signaal naar de wifi camera ?
Glasvezel tussen de twee trekken :)

In dit topic of Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 staan wat voorbeelden qua apparatuur die je nodig hebt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Falcon10 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:21:

Kabel trekken. Een camera moet je niet via wifi doen,

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

nero355 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Glasvezel tussen de twee trekken :)

In dit topic of Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 staan wat voorbeelden qua apparatuur die je nodig hebt d:)b
Nee, dat niet :)
Moeder werd al gek van een camera achter in de tuin door pa, als ik nu zeg : doe maar glasvezel, dan flipt ze helemaal ! >:)
Tylen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Kabel trekken. Een camera moet je niet via wifi doen,
Mja, ze hebben al zo'n wifi cameratje gekocht, dus de optie om er rechtstreeks een UTP kabel in te steken is er niet.
En moet eerlijk toegeven die wifi Unifi cameras die ik hier zelf thuis heb, doen toch heel goed hun werk via de wifi binnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Falcon10 op 18-02-2021 19:29 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Falcon10 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Nee, dat niet :)
Moeder werd al gek van een camera achter in de tuin door pa, als ik nu zeg : doe maar glasvezel, dan flipt ze helemaal ! >:)

[...]

Mja, ze hebben al zo'n wifi cameratje gekocht, dus de optie om er rechtstreeks een UTP kabel in te steken is er niet.
En moet eerlijk toegeven die wifi Unifi cameras die ik hier zelf thuis heb, doen toch heel goed hun werk via de wifi binnen.
Het werkt ook wel. Maar je wilt het niet, Waarom heb je een camera? Juist voor de boeven gilde... Dus wifi jammer en je hebt geen beeld.

Pagina: 1 ... 89 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.