[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 90 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Falcon10 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:27:
Nee, dat niet :)
Moeder werd al gek van een camera achter in de tuin door pa, als ik nu zeg : doe maar glasvezel, dan flipt ze helemaal ! >:)
Tja, doe het gelijk goed of doe het helemaal niet! :)

In dit soort situaties moet je de vrouw des huizes ook gewoon helemaal negeren en gewoon doen wat je moet doen of gewoon zeggen : Zoek het maar lekker zelf uit! :P

* nero355 heeft best wel een hekel aan dit soort gezeik O-) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
iemand een tip: ik probeer een lege site weg te gooien (niet de default site). deze persoon maakt geen gebruik meer van mijn controller.

alla apparaten zijn verwijderd, er staat volgens mij niks meer in , maar krijg toch een error "error removing site " ""

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

nero355 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:31:
[...]

In dit soort situaties moet je de vrouw des huizes ook gewoon helemaal negeren en gewoon doen wat je moet doen of gewoon zeggen : Zoek het maar lekker zelf uit! :P

Mijn vrouw wilt er 1 onder in de veranda welke gericht staat op het huis.... Daar twijfel ik zelf nog een beetje over 😅

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Grrr! Verwijder ik net per ongeluk m'n volledige Docker container waar de UniFi controller in draait! :( :( :( :-( :-( :-( ;w

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00
Falcon10 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:21:
Iemand eigenlijk enig idee voor volgende situatie :

Men ouders willen achter in de tuin een wifi camera hangen.
Enige probleem : tussen achterzijde woning en de plek waar de camera komt te hangen ( tuinhuis ) is 40 meter. Ook geen clear view of sight, staat een boom of 3 tussen ( type uit de kluiten gewassen pruimenbomen ) en nu er geen bladeren aanhangen zou het misschien nog net gaan, maar eenmaal zomer, denk ik dat het helemaal niets zal zijn. Dus denk dat een Nanobeam AC Gen2 zoals ik bij mij heb hangen daar niet gaat werken.
Anderzijds aan het denken om soort mesh wifi te zetten buiten, maar welke zou ik dan best nemen van Unifi, aangezien ze wel buiten zullen moeten hangen.
Of optie 3 : gewoon UTP van 40 meter naar achter trekken vanuit het huis ( + gleuf graven om de kabel in de grond te steken ).

Wat zouden jullie doen en heeft meeste kans op goed signaal naar de wifi camera ?
Is er stroom? Dan een powerline adapter en een camera zonder WiFi. Heeft bij mij jaren perfect gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Falcon10 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Nee, dat niet :)
Moeder werd al gek van een camera achter in de tuin door pa, als ik nu zeg : doe maar glasvezel, dan flipt ze helemaal ! >:)
Ik zie het probleem niet? Als je 40 meter UTP kunt trekken dan kun je ook 40 meter glasvezel leggen. Maakt uiteindelijk totaal niks uit (simplex glasvezel is zelfs dunner dan UTP bv). Ook qua prijs zal het waarschijnlijk ruim mee vallen, zeker als je in huis al een switch met SFP heb en dus alleen achter in de tuin een media converter nodig zou hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

RobertMe schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Maar... je hebt de data(base) toch gewoon netjes in een volume of bind mount? Oftewel, nieuwe container starten met hetzelfde volume / bind mount en je bent weer klaar?
Ja, dat dacht ik ook, maar met geen mogelijkheid weer die container werkend te krijgen.

Ondertussen de controller en devices weer werkend. Evenals de WiFi netwerken. Nu alleen nog weer de IoT VLAN opbouwen met de bijhorende firewall regels... En overal weer icoontjes aan toevoegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
nero355 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:31:
[...]

Dacht je nu echt dat je de enige bent die zich aan zo'n situatie ergert?

Het is imho heel simpel - my way of no way, kijken wie langer volhoud. >:)

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:55:
Ja, dat dacht ik ook, maar met geen mogelijkheid weer die container werkend te krijgen.

Ondertussen de controller en devices weer werkend. Evenals de WiFi netwerken. Nu alleen nog weer de IoT VLAN opbouwen met de bijhorende firewall regels... En overal weer icoontjes aan toevoegen :+
Maar...

Dat betekent dus ook dat je geen backup hebt :?

SLECHT!!! >:) :P :+
Comp User schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:33:
Dacht je nu echt dat je de enige bent die zich aan zo'n situatie ergert?
Vaak denk ik dat ik de enige op de wereld ben inderdaad, maar in dit geval : NEE! :P :+
Het is imho heel simpel - my way of no way, kijken wie langer volhoud. >:)
d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

@nero355 terecht punt. Ik moet nog eens opzoek gaan naar de mogelijkheden tot het extern wegschrijven van een backup.

Aan de andere kant heb ik wel in 90 minuten een compleet nieuw netwerk kunnen opbouwen. Wel een groot voordeel is dat de AP’s gewoon bleven draaien en ik 5 minuten zonder internet heb gezeten na het resetten van de USG. Verder constant internet gehad.

De meeste tijd zit nu in het achterhalen welk apparaat wat is. Heb een apparaat dat heet “GS_4f6921”, zou alleen niet weten wat het is 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:22:
@nero355 terecht punt. Ik moet nog eens opzoek gaan naar de mogelijkheden tot het extern wegschrijven van een backup.

Aan de andere kant heb ik wel in 90 minuten een compleet nieuw netwerk kunnen opbouwen. Wel een groot voordeel is dat de AP’s gewoon bleven draaien en ik 5 minuten zonder internet heb gezeten na het resetten van de USG. Verder constant internet gehad.

De meeste tijd zit nu in het achterhalen welk apparaat wat is. Heb een apparaat dat heet “GS_4f6921”, zou alleen niet weten wat het is 8)7
geheime surveillance_4f6921, pas maar op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Vorkie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:36:
[...]

geheime surveillance_4f6921, pas maar op :+
Zolang het de Chinezen maar zijn :+

Meer mensen die niet kunnen inloggen? Ik probeer nu in te loggen via unifi.ui.com en rechtstreeks naar de controller:
We’re having trouble logging you in right now. Please try again shortly, and if this issue persists, submit a support request at help.ui.com.
Ze doen wel wat onderhoud maar ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 19-02-2021 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 10:43
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:42:
[...]

Zolang het de Chinezen maar zijn :+

Meer mensen die niet kunnen inloggen? Ik probeer nu in te loggen via unifi.ui.com en rechtstreeks naar de controller:

[...]
Ik kon niet meer inloggen op UniFi protect, dacht eerst dat mijn cloudkey een probleem had, maar niet dus.

Gelukkig niet de enige dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

BlazeMuis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:45:
[...]

Ik kon niet meer inloggen op UniFi protect, dacht eerst dat mijn cloudkey een probleem had, maar niet dus.

Ik kan weer inloggen. Korte hick-up dus :+

Zijn er ook mensen hier die een tof dashboard hebben in hun controller om alles goed te kunnen monitoren?

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 19-02-2021 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Heb je het MAC adres? Kun je wellicht de fabrikant achterhalen. Kom je al dichterbij.

Alternatief is het device blokkeren en dan zien wat er stopt met werken.

Voor de backup gebruik ik Syncovery. Eenvoudig om via SSH een backup te maken en elders weg te schrijven.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:53

zeroday

There is no alternative!

BlazeMuis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:45:
[...]

misschien te maken met dit?

https://community.ui.com/...98-4ae8-ba24-5dc03982006c

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

rally schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:55:
[...]

Heb je het MAC adres? Kun je wellicht de fabrikant achterhalen. Kom je al dichterbij.

Alternatief is het device blokkeren en dan zien wat er stopt met werken.

Voor de backup gebruik ik Syncovery. Eenvoudig om via SSH een backup te maken en elders weg te schrijven.
Ondertussen de meeste apparaten weer kunnen identificeren, volgens mij is dit de airco 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien de vendor uit de fingerprint die iets oplevert?

Zo heb ik nog ergens een ESP8266 liggen die zichzelf aanbiedt als AP maar ik ben er nog steeds niet uit waar dat ding nu verstopt zit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Cartman! schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Misschien de vendor uit de fingerprint die iets oplevert?

Zo heb ik nog ergens een ESP8266 liggen die zichzelf aanbiedt als AP maar ik ben er nog steeds niet uit waar dat ding nu verstopt zit _O-
Die ESP komt me bekend voor, heb het idee dat ze weer in AP schieten op het moment dat het ingestelde SSID niet bereikbaar is. Maar goed, nooit zin gehad om dit uit te zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cartman! schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:30:
Laptop + usb wifi adapter met richtantenne? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:33:
[...]
Die ESP komt me bekend voor, heb het idee dat ze weer in AP schieten op het moment dat het ingestelde SSID niet bereikbaar is. Maar goed, nooit zin gehad om dit uit te zoeken :)
Ja, het stomme is dus...ik heb een ESP liggen in de koof in de keuken die de afzuigkap aanstuurt maar die is t niet, want die is gewoon verbonden en doet z'n werk. Maar ik kan me echt niet herinneren dat ik er nog een heb ergens. Signaal pak ik alleen beneden op ook dus t moet wel in de buurt zijn.
Raven schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:34:
Laptop + usb wifi adapter met richtantenne? :P
Niet eens een gek idee, ik heb wel zo'n ding liggen.

/offtopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cartman! schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Ja, het stomme is dus...ik heb een ESP liggen in de koof in de keuken die de afzuigkap aanstuurt maar die is t niet, want die is gewoon verbonden en doet z'n werk.
offtopic:
Ik heb volgens mij wel eens gehad dat een ESP verbonden was met wifi, maar daarnaast ook een AP liet zien, ik zie net WiFi.softAPdisconnect(true); in een sketch staan, die heb ik daar volgens mij een tijd terug in gezet om dat op te lossen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 09:32
sylvesterrr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:03:
[...]

Ik heb 'm zonet ook besteld, samen met een G3 Instant Camera aangezien ie toch op voorraad is. :+ Ben benieuwd wanneer het bij het Shipito warehouse in LA aankomt.
Gisteravond de G4 Doorbell ontvangen. Binnen een week geleverd, dus erg tevreden. Meteen de setup op tafel gebouwd incl. draadloze Honeywell deurbell en 'm in HomeAssistant geintegreerd. Ontzettend mooi dat zo'n beetje alle settings ook via HomeAssistant uit te lezen en te configureren zijn. Ook motion detection, snapshots maken e.d. werkt als een zonnetje.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Muyz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:55:
[...]

Gisteravond de G4 Doorbell ontvangen. Binnen een week geleverd, dus erg tevreden. Meteen de setup op tafel gebouwd incl. draadloze Honeywell deurbell en 'm in HomeAssistant geintegreerd. Ontzettend mooi dat zo'n beetje alle settings ook via HomeAssistant uit te lezen en te configureren zijn. Ook motion detection, snapshots maken e.d. werkt als een zonnetje.
Klinkt goed, wat was je nu totaal kwijt incl verzending en douanekosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
Cartman! schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Klinkt goed, wat was je nu totaal kwijt incl verzending en douanekosten?
Het was in totaal $274.57 / €231.43.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:11
Muyz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Hoe ga je de deurbel vastmaken? Lees dat het zeer gemakkelijk te demonteren. Zelfs met een paperclip.
Bij de RING heb je nog een soort van warranty als de deurbel gestolen wordt.
Knap lullig als de deurbel wordt gejat puur om de eigenaar te jennen of voor heling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Aramiss schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Hoe ga je de deurbel vastmaken? Lees dat het zeer gemakkelijk te demonteren. Zelfs met een paperclip.
Knap lullig als de deurbel wordt gejat puur om de eigenaar te jennen of voor heling.
Tsja, ik lees dat mensen allerlei dingen bedenken. Mijn huidige "slimme" deurbel en de voorganger daarvan hebben er jaren gehangen. Ik denk dus dat ik de gok maar ga nemen.

Zoiets vind ik bv iets te lomp ;)

Misschien dat ik het gaatje onder de deurbel zou kunnen afschermen; dat houdt een potentiele dief iets tegen. Als ze 'm willen meenemen lukt dat toch wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Muyz op 19-02-2021 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
[edit]
Never mind! Blijkbaar heeft deze switch geen SSH server. Klikken op de ip adressen opent een SSH sessie (in-browser)

Enig idee waarom sommige ip's "grijs" zijn? In dit geval is het mijn switch-flex. Deze heeft gewoon aangesloten clients. Waarom wordt deze nu in de controller software "grijs" weergegeven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POFwMvlZQ28Y-Bu3wg6rTbCM-Xg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ST5XfgZfaqsBDJP2oJf7Pwgy.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door smeerbartje op 19-02-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
Muyz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Tsja, ik lees dat mensen allerlei dingen bedenken. Mijn huidige "slimme" deurbel en de voorganger daarvan hebben er jaren gehangen. Ik denk dus dat ik de gok maar ga nemen.

Misschien dat ik het gaatje onder de deurbel zou kunnen afschermen; dat houdt een potentiele dief iets tegen. Als ze 'm willen meenemen lukt dat toch wel.
Ik heb zelf een Ring hangen en achteraf gezien was dit niet de beste keuze i.v.m. jaarlijkse abbo. Het moederbedrijf Amazon dat erachter zit etc. Echter zit daar wel warranty in als de deurbel gestolen wordt.
Ik ben ook aan het kijken naar de G4 als vervanger.

En wat jij als link deelt dat is gewoon te lomp want past denk ik niet eens op de houten balk van een gemiddeld Nederlandse voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Aramiss schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Ik heb zelf een Ring hangen en achteraf gezien was dit niet de beste keuze i.v.m. jaarlijkse abbo. Het moederbedrijf Amazon dat erachter zit etc. Echter zit daar wel warranty in als de deurbel gestolen wordt.

En wat jij als link deelt dat is gewoon te lomp want past denk ik niet eens op de houten balk van een gemiddeld Nederlandse voordeur.
Al past het wel, dat foeilelijke ding wil je dan toch niet monteren?

Zit er geen boutje in waarmee je de cover op de baseplate monteert? Mijn Netatmo heeft een ‘veiligheidsbout’ (3 kant schroef) wat natuurlijk iets tegenhoudt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
[...]

Eigenlijk heb ik twee redenen voor de overstap. Ten eerste heb ik nu een ZModo bel hangen waar de leverancier ook een abonnement wil verkopen. Dat was niet zo op het moment dat ik de bel kocht, maar dat is later veranderd. Ik heb nu dus maar 24h retentie van beelden, want ik weiger zo'n abonnement af te sluiten. Ten tweede zit deze deurbel potdicht, m.a.w. je kunt bv geen video streamen/snapshot nemen anders dan via hun infrastructuur (app, website). Met deze deurbel is dat gelukkig fundamenteel anders (zie verhaaltje hierboven).

Ik las inderdaad dat Ring zo'n garantie heeft, maar de nadelen van een Ring wegen daar voor mij niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Toppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Al past het wel, dat foeilelijke ding wil je dan toch niet monteren?

Zit er geen boutje in waarmee je de cover op de baseplate monteert? Mijn Netatmo heeft een ‘veiligheidsbout’ (3 kant schroef) wat natuurlijk iets tegenhoudt…
Las op reddit dat je met een paperclip of een autosleutel de deurbel binnen 10 - 30 seconden eraf wipt.
Een alternatief voor veiliger ophangen is wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:09
[...]

Nice. Gaat lekker snel.

Ik heb van DHL bericht ontvangen dat mijn pakketje maandag wordt bezorgd. Als ik wist dat de deurbel niet in februari zou verschijnen, dan had ik 'm eerder besteld.

Dure grap trouwens: $250 G4 Doorbell+G3 Instant Camera, $47 shipping, € 50 invoerrechten + € 17 inklaringskosten DHL. :X Ik ga echt niet blij zijn als de deurbel binnen nu en een maand op de markt verschijnt. :P
Muyz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Bij jou komt het wel een stuk goedkoper uit... Is dit inclusief invoerrechten en dergelijke? De deurbel is namelijk $220 inclusief sales tax in CA, reken op $40-50 voor verzendkosten naar NL, en dan zit je al rond de $270.
Muyz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Een iets subtielere versie daarvan zou ik geen nee tegen zeggen. Zo'n ding kan ik namelijk wel met een anti-inbraakschroef vastzetten. Wanneer ik verhuis kan ik dat kapje weer weggooien.

100% beschermen gaat 'm niet worden, het is meer om het iets lastiger te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Mawlana op 19-02-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
sylvesterrr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:21:
[...]
Bij jou komt het wel een stuk goedkoper uit... Is dit inclusief invoerrechten en dergelijke? De deurbel is namelijk $220 inclusief sales tax in CA, reken op $40-50 voor verzendkosten naar NL, en dan zit je al rond de $270.
Ja, alles inclusief; ik vond jouw bedragen erg hoog. Je kunt er bij aankoop in de webshop bij B&H al voor kiezen om meteen belasting te betalen. Da's veel goedkoper. Geen additionele kosten voor inklaring e.d.

Order Summary
Subtotal $199.00
Shipping $21.21
Sales Tax $0.00
Duties & Tax $54.36
Total $274.57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Muyz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Ja, alles inclusief; ik vond jouw bedragen erg hoog. Je kunt er bij aankoop in de webshop bij B&H al voor kiezen om meteen belasting te betalen. Da's veel goedkoper. Geen additionele kosten voor inklaring e.d.

Order Summary
Subtotal $199.00
Shipping $21.21
Sales Tax $0.00
Duties & Tax $54.36
Total $274.57
Dit noem ik leergeld. :+ Ik heb voor het eerst pakketje iets ingevoerd uit de VS.

Je had blijkbaar ook een adres in een staat zonder sales tax, dat scheelt ook weer $20.

B&H? $21.21 shipping is niks... :X

Het verschil zit 'm in de sales tax ($20), shipping ($25) en inklaringskosten (€ 17).

Ah, ik zie het al... Je hebt 'm hier besteld. En ik maar moeilijk doen met een parcel forwarding service. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Mawlana op 19-02-2021 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Aramiss schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:14:
[...]

Las op reddit dat je met een paperclip of een autosleutel de deurbel binnen 10 - 30 seconden eraf wipt.
Een alternatief voor veiliger ophangen is wenselijk.
Al neem je zo’n cover, het vertraagd alleen maar. Tegenwoordig koop je voor een tientje een 100 delige bit set waar alle bitjes in zitten.

Als ze hem willen jatten doen ze het toch wel maar dan heb ik liever dat ze het kozijn zelf niet slopen. Anders ben je nog eens €200 kwijt aan herstel kosten van je kozijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:58

nexhil

BAM!

sylvesterrr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Dit noem ik leergeld. :+ Ik heb voor het eerst pakketje iets ingevoerd uit de VS.

Je had blijkbaar ook een adres in een staat zonder sales tax, dat scheelt ook weer $20.

B&H? $21.21 shipping is niks... :X

Het verschil zit 'm in de sales tax ($20), shipping ($25) en inklaringskosten (€ 17).

Ah, ik zie het al... Je hebt 'm hier besteld. En ik maar moeilijk doen met een parcel forwarding service. :D
Ik heb hem daar nou ook besteld! Thanks. Ik zat ook elke keer met viabox te kutten. En ik bestel het op de zaak en nu is de BTW ook gelijk geregeld. Het voordeel van geen sales tax hoeven te betalen in Portland wordt teniet gedaan door de hoge shipping bij Viabox.

[ Voor 6% gewijzigd door nexhil op 19-02-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik snap niet waar die deurbellen niet gewoon vast geschroefd kunnen worden, 2 schroeven plastic cover er overheen en klaar lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aramiss schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:22:
Dat mag ook wel gezien de ellende die je gratis bij zo'n onding krijgt : https://nl.hardware.info/...-met-adverteerders-update :X :/
d:)b
Muyz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:57:
Eigenlijk heb ik twee redenen voor de overstap. Ten eerste heb ik nu een ZModo bel hangen waar de leverancier ook een abonnement wil verkopen. Dat was niet zo op het moment dat ik de bel kocht, maar dat is later veranderd. Ik heb nu dus maar 24h retentie van beelden, want ik weiger zo'n abonnement af te sluiten. Ten tweede zit deze deurbel potdicht, m.a.w. je kunt bv geen video streamen/snapshot nemen anders dan via hun infrastructuur (app, website).
Niks met MQTT en zo kunnen doen, zoals bij de meeste apparaten kan, want stiekem allemaal Tuya meuk :?
Ik las inderdaad dat Ring zo'n garantie heeft, maar de nadelen van een Ring wegen daar voor mij niet tegenop.
Goed bezig! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 21:18
Mr-D. schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:45:
[...]

dinsdagmiddag overgegaan naar SFP
nog geen vreemde drops waargenomen en mijn Ikeaspeaker heeft ook nog niet een keer gehaperd in die 20 uur. _/-\o_
nou dat beloofd wat... ik zal er ook 1 gaan bestellen. Wel vreemd dat die dropouts op H/W switch via port9 veel problemen geeft. Momenteel heb ik de UDM om deze reden compleet afgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
thestiffmeister schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:52:
[...]

nou dat beloofd wat... ik zal er ook 1 gaan bestellen. Wel vreemd dat die dropouts op H/W switch via port9 veel problemen geeft. Momenteel heb ik de UDM om deze reden compleet afgeschakeld.
Wat is er precies aangeschaft zodat het voor iedereen te begrijpen is i.p.v. in gefragmenteerde berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Mr-D. schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:34:
[...]

ik weet het niet voor T-Mobile maar op de Tweaksite staat:

Eigen SFP-modules

Als je liever een eigen optic of SFP-module aansluit moet je er op letten onderstaande frequenties te gebruiken.

TX: 1310 nm
RX: 1490/1550 nm

en dan welk type glasvezel heb je ?
ik heb een LC aansluiting

en daarbij is nog niet aangesloten dus weet nog niet of het gaat werken.

ik heb alles bij FS.com besteld
OK volgens mij gebruikt T-Mobile ook multimode, echter afgemonteerd met een female SC connector (op mijn eindpunt). Volgens mij kan ik dan beter een SC --> LC converter kabel aanschaffen met een LC --> SFP+ transceiver.

Ofwel tevens een andere glasvezel kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Aramiss schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Wat is er precies aangeschaft zodat het voor iedereen te begrijpen is i.p.v. in gefragmenteerde berichten.
nog niets aangeschaft, echter nu aan het uitzoeken voor T-mobile. Ik zit met die gare SC connectoren op dit moment (had liever LC gehad).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23
thestiffmeister schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:32:
[...]
nog niets aangeschaft, echter nu aan het uitzoeken voor T-mobile. Ik zit met die gare SC connectoren op dit moment (had liever LC gehad).
Je hebt twee keuzes:
  1. Een SC-LC adapter in combinatie met een LC SFP met t-mobile specs.
  2. Een custom build SC SFP connector met t-mobile specs.
Voor de custom moet je in de drop-down voor Cisco(of Ubiquiti=same)/SC/DOM=Yes kiezen. Mijne wordt momenteel gefabriceerd en kan de ervaring delen zodra deze binnen is, maar verwacht dat dit nog een kleine twee weken duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb je wat screenshots van de werking van app waneer er aangebeld wordt. Ik ben wel geïnteresseerd in de verschillen van werking met acces wat ik nu heb.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:49:
[...]

Heb je wat screenshots van de werking van app waneer er aangebeld wordt. Ik ben wel geïnteresseerd in de verschillen van werking met acces wat ik nu heb.
Bedoel je daarmee dat de G4 Doorbell ook rechtstreeks aan UniFi Access te koppelen is? En je daardoor dus potentieel iets wel met Protect kan dat niet met Access kan of andersom. Klinkt dan weer echt als een typische Ubiquiti keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Cardinal schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Je hebt twee keuzes:
  1. Een SC-LC adapter in combinatie met een LC SFP met t-mobile specs.
  2. Een custom build SC SFP connector met t-mobile specs.
Voor de custom moet je in de drop-down voor Cisco(of Ubiquiti=same)/SC/DOM=Yes kiezen. Mijne wordt momenteel gefabriceerd en kan de ervaring delen zodra deze binnen is, maar verwacht dat dit nog een kleine twee weken duurt.
OK, dat is interessant, laat het me maar even weten. Optie 2 is een mooie oplossing (wist niet dat je deze kon kiezen als SC).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
thestiffmeister schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:31:
[...]

OK volgens mij gebruikt T-Mobile ook multimode, echter afgemonteerd met een female SC connector (op mijn eindpunt). Volgens mij kan ik dan beter een SC --> LC converter kabel aanschaffen met een LC --> SFP+ transceiver.

Ofwel tevens een andere glasvezel kabel.
PerlinNoise in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ook gewoon direct leverbaar. Dus je hoeft niet te wachten op custom.

[ Voor 6% gewijzigd door PerlinNoise op 19-02-2021 22:23 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
nexhil schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:32:
[...]

Ik heb hem daar nou ook besteld! Thanks. Ik zat ook elke keer met viabox te kutten. En ik bestel het op de zaak en nu is de BTW ook gelijk geregeld. Het voordeel van geen sales tax hoeven te betalen in Portland wordt teniet gedaan door de hoge shipping bij Viabox.
Ik wou dat ik 'm eerder had gezien. :D Ik heb bij Shipito $47 voor shipping betaald, plus nog eens $20 sales tax vanwege een adres in CA. :+ Daarnaast nog eens die inklaringskosten.

Door 'm daar te bestellen bespaar je vooral op de inklaringskosten (€17) en shipping (ruim $25 verschil).

Maar goed, ik zie het als leergeld.

Laat m'n vrouw maar niet horen dat ik voor niets ongeveer €40 meer heb betaald. Ze vindt het al duur genoeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:16
Van de week een nieuwe modem ontvangen van KPN (vdsl internet + televisie) omdat de oude kapot was.

Dit deed mij eigenlijk weer nadenken over het plaatsen van een router/firewall. Jaren geleden met een scheef oog gekeken naar de USG maar ik vraag mij af of dat nog wel een relevant apparaat is in 2021 (is toch alweer wat jaartjes oud)

Setup:
Experiabox v10a > unifi 24 poorts switch > 2 accesspoints

Aan de switch hangt een thuisservertje waar o.a. homeassistant op draait. En ik wil toch wel heel graag mijn domotica systeem gaan scheiden in aparte vlans en firewall regels (niet naar buiten toe bijvoorbeeld).

Kom ik nog met een usg weg? Of kan ik beter voor een andere setup gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
prekz schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:11:
Binnen UniFi is op het moment het enige alternatief de UniFi Dream Machine (/Pro) en die hebben ook hun nukken. Komt die in de meterkast? En zo ja, wil je daar dan een UDM hebben met ingebouwd AP en alle toteres en bellen? Of ga je daar een 19" UDM Pro kwijt kunnen? Maar die zit weer met zijn crippled ingebouwde switch met 1Gbit/s backplane. Daarnaast is UnifiOS ook nog de mindere ten opzichte van EdgeOS op de USG.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het zeker met je eens dat de USG oud is en daardoor waarschijnlijk niet meer een verstandige keuze. Maar de UDM (/Pro) is zeker geen directe opvolger. Niet qua features, niet qua gebruik, en niet qua "gedachte" (bv externe vs interne controller). Mogelijk dat je daarom wellicht zelfs beter buiten UniFi kunt kijken en bv voor een EdgeRouter gaat. Of een compleet ander merk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
prekz schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:11:
Pfsense werkt ook goed met Unifi. Bijvoorbeeld PerlinNoise in "Zelfbouw project: Firewall / Router / AP"

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-10 09:42
Tja ik zit ook erg te twijfelen over de dmp die 1gb backplane is zeer jammer maar niet het probleem ik heb nog wat 10/100 apparatuur (printer, tv etc) en via de sfp+ naar de switch

Voordeel is dat er protect op zit, wil ter zijne tijd wat camera’s gaan plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:22
Wat ik begrijp en ik kan het zomaar helemaal mis hebben, dan is de backplane 1 Gigabit voor de RJ45 poorten. SFP LAN en WAN zijn 10G.

Voor nu dus gewoon een 1Gb switch er achter, en dan is er gelijk een soort doel om weer eens te upgraden :)

Maar ja, wellicht heb ik het fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-10 09:42
ppeterr schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:06:
Wat ik begrijp en ik kan het zomaar helemaal mis hebben, dan is de backplane 1 Gigabit voor de RJ45 poorten. SFP LAN en WAN zijn 10G.

Voor nu dus gewoon een 1Gb switch er achter, en dan is er gelijk een soort doel om weer eens te upgraden :)

Indd switchpoorten zijn 1gb/s maar daar heb je eigenlijk weinig aan als 2 apparaten onderling willen praten dan halveert de snelheid. Gezien die max 1 gb/s aankan

Maar als je een andere switch gebruikt enkele lan kabel naar die switch en verder er niets op aansluiten (dmp) dan zou het niet echt beperkend moeten zijn. Maar het liefste via sfp naar de switch;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:06:

Klopt 100%. Het "probleem" met die backplane is ook wel wat spijkers op laag water zoeken. Een switch waarbij aansluitingen niet met elkaar communiceren en een 1gb/s uplink is in feite dezelfde setup.
Ben je wel op zoek naar hogere snelheden, dan heb je een punt en is het aansluiten van een extra switch een betere optie.

Er zijn wat keuzes gemaakt met de UDMP die wat bedenkelijk zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door ed1703 op 20-02-2021 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Nou dan kan dat probleem weggestreept worden, en heb ik gelijk mijn aankoop recht geluld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:28
Ik heb een udm pro met daaraan via sfp een xg6, werkt prima. Synology nas met 10gbit. Merk weinig van de 1gbit switch in de udm.

[ Voor 4% gewijzigd door jgsr op 20-02-2021 12:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 23:07
Wou de flex mini onder mn buro monteren, heeft alleen geen wallmount.
Dus maar even een geprint (de bekende van thingiverse):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJ9sL3RbEmxFIe6c2rL1ic6GfjE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRmNp17NlfVip9vTvjsAoqnn.jpg?f=fotoalbum_medium

Past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik heb mijn Unifi apparaten al een tijdje niet geüpdatet, aangezien ik met de laatste updates wat kleine probleempjes heb ervaren. Ik houd ook de releases en de opmerkingen op de verschillende updates in de gaten, maar daar zie ik nog steeds mensen met problemen bij de verschillende updates.

Maar ik ben iemand die eigenlijk alles wil updaten 😊. Het blijft aan mij knagen om de unifi apparaten te gaan updaten, maar wil natuurlijk een goed werkend netwerk. In een smarthome is dat ook echt essentieel voor mij.

De volgende updates staan op dit moment klaar:

3 ap’s (1x pro 2x lite). Huidig firmware: 4.3.21.11325. Update mogelijkheid: 4.3.28.11361.

US-16-150W. Huidig: 5.43.18.12487. Update: 5.43.23.12533.

USG-3P. Huidig: 4.4.51.5287926. Update: 4.4.52.5363511.

Iemand ervaring met de updates bij de genoemde apparaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nu ik van de week eindelijk de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall binnen heb gekregen en ook een bekabelde verbinding kon opzetten was ik wel even benieuwd hoe de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) zou presteren en dit zijn de resultaten.

Bekabeld (500 Mbits verbinding), de IW en tot slot de Pro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6PD7GKGFQCViQ36r_H3ZyPmHMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLM4I1YzZll9kX39eNOFX7vX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eD7GZWCuL_j96DORzDR4WOy8ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6AbfhyH3PQbhhtOyGSahcUw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBeWMkZVmBk_sFcxR9Zds1wVEt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BaErdnwOasQRRp8hm8S1oNE.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna nog even een RF ENVIRONMENT scan gedaan met zowel de IW als Pro. De laptop is met 5Ghz verbonden en staat op ongeveer 1 meter afstand. Zo te zien is op 2.4Ghz kanaal 6 een probleem. Kan ik hem dan het beste handmatig op 1 of 11 zetten, of gewoon op Auto laten staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYs2DyiLqGhezPFe76qx2ItuPAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYm6A4z0JX48ZuOQTkqsKH6t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2finjweW4emmypaekkjV1Y_18k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTfp8ren2VFFugE3Pw6IMvdG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InUymIE-KDn0wBq6i9UTxUvykW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlOAuozTao40JMIYP4rUL3E5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUI_WpVU4MwspB8VqptN5vbkbTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6koR3DMH7XsRsStIs7O4m9E.jpg?f=fotoalbum_large

Zien jullie nog gekke dingen of zijn dit gewoon normale resultaten? Ten op zichtte van de Ziggo ConnectBox moet ik zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben en die staat inmiddels in Bridge mode.

Ziggo ConnectBox paar dagen terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip4MkUqFwf9nMltqGZWPhUa8AtE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TxECP6dzi3zsOCwdvx4rgGiG.jpg?f=user_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@Greatsword

Ik vind het wat tegen vallen eigenlijk. Nou zijn er natuurlijk een boel factoren die meespelen. En is is deze snelheid voor de meeste gevallen op wifi zeker goed genoeg.
Maar de 5ghz van een TP-link routertje naar een a7000 usb accespoint.
Trekt de volle 500mbit dicht van de CB v2 hier (bridged)

Correctie, niet helemaal waar wat hier boven staat. Was even in de war met iets anders.

Ik gebruik trouwens http://www.dslreports.com/ als test site.

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 20-02-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Bedoel je daarmee dat de G4 Doorbell ook rechtstreeks aan UniFi Access te koppelen is? En je daardoor dus potentieel iets wel met Protect kan dat niet met Access kan of andersom. Klinkt dan weer echt als een typische Ubiquiti keuze.
Nee acces heeft een eigen deurbel /intercom functie in de reader pro.. Ik vraag me alleen af wat de verschillen in interface zijn en of de kans op verwarring bij door elkaar gebruik groot is.

Of de protect doorbel ook op Acces werkt zou iemand een keer moeten uitproberen. door hem op een UA unite aan te sluiten. Je zou inderdaad verwachten dat er een vorm van universele ondersteuning in is gebouwd. Ik kan genoeg situatie bedenken waar ik liever een protect deurbel gebruik dan een acces doorbel. De acces bel is niet heel hooligan proof

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 20-02-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:35:
@Greatsword

Ik vind het wat tegen vallen eigenlijk. Nou zijn er natuurlijk een boel factoren die meespelen. En is is deze snelheid voor de meeste gevallen op wifi zeker goed genoeg.

Maar de 5ghz van een TP-link routertje naar een a7000 usb accespoint.

Trekt de volle 500mbit dicht van de CB v2 hier (bridged)

Ik gebruik trouwens http://www.dslreports.com/ als test site.
Dit is precies waarom ubnt de AMPLIFI consumenten lijn heeft. Zet een consument in een ferrari en hij rijd 300kmh. Ze een prosumer of een IT enthousiasteling in die zelfde Ferrari en met wat tweaken rijd hij 325kmh. Zet bijden in een echte race auto en ze gaan niet harde dan 50 omdat ze de motor niet goed afgesteld krijgen. Zo is het ook met zakelijk hardware je hebt meer controle dus je kan veel meer stuk maken, je hebt vaak echt een auto monteur nodig om net zo veel vermogen uit die races auto te halen als dat er uit die farrari komt.

Ik zie regelmatig Unifi wifi 5 de +600mbit/s aan tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
xbeam schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:04:
[...]

Dit is precies waarom ubnt de AMPLIFI consumenten lijn heeft. Zet een consument in een ferrari en hij rijd 300kmh. Ze een prosumer of een IT enthousiasteling in die zelfde Ferrari en met wat tweaken rijd hij 325kmh. Zet bijden in een echte race auto en ze gaan niet harde dan 50 omdat ze de motor niet goed afgesteld krijgen. Zo is het ook met zakelijk hardware je hebt meer controle dus je kan veel meer stuk maken, je hebt vaak echt een auto monteur nodig om net zo veel vermogen uit die races auto te halen als dat er uit die farrari komt.

Ik zie regelmatig Unifi wifi 5 die 600mbit/s door de lucht gooit.
Je pakt alleen nu een quote van mij die ik even daarvoor weg ge-edit had :)

Nu is het wel zo dat de prestaties van mijn huidige setup (tplink/netgear) het beter doen, en waarschijnlijk ook om de reden die jij daar neer tikt. En vind ik die net 200mbit ook niet echt voldoende die hij haalt.
Maar de volle 500mbit haal ik toch niet (daarom de edit van mijn post). Ik haalde wel de volle 250mbit van mijn voorgaande ziggo abbo. Toen ik een upgrade deed naar 500mbit, heb ik alles bedraad aangesloten omdat het wifi het ook niet meer lekker trok.

Anyway, straks als ik die stapel met leuk spul aangesloten heb, hoop ik zelf toch ook op iets betere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:27
Hallo allemaal,

Ik heb een USG (unifi router). Nu heb ik port 21 open staan van buitenaf. (vrienden kunnen dus ftp-connectie maken met mijn ftp server) Hoe kan ik zien welke IP's er geconnect zijn met mijn netwerk (port 21) . Waar in de unifi controller kan ik dit zien?

[ Voor 35% gewijzigd door kuwerti op 20-02-2021 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
kuwerti schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:10:
Hallo allemaal,

Ik heb een USG (unifi router). Nu heb ik port 21 open staan van buitenaf. (vrienden kunnen dus ftp-connectie maken met mijn ftp server) Hoe kan ik zien welke IP's er geconnect zijn met mijn netwerk (port 21) . Waar in de unifi controller kan ik dit zien?
Wellicht een firewall rule maken voor port 21, en dan logging aanzetten.

@kuwerti Maar denk je niet dat de server zelf meer info kan geven over wat de gebruikers uitspoken. Ik neem aan dat je users aangemaakt hebt een beetje knappe server logged iedere activiteit op user niveau.

Daarna nog een rule aanmaken specifiek voor de ip's van de gebruikers op port 21.

[ Voor 24% gewijzigd door ppeterr op 20-02-2021 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 11:22
kuwerti schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:10:
Hallo allemaal,

Dit kan je uit de firewall logging halen. Helaas zit r nog geen fancy schil omheen. Hier zit ikzelf ook op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

xbeam schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:04:
[...]

Ik zie regelmatig Unifi wifi 5 die 600mbit/s door de lucht gooit.
Ik snap dat een IT-er of Pro beter is in tweaken/troubleshooten en daardoor ook het maximale er uit kan halen, maar ik heb bijvoorbeeld onderstaande video bekeken voor wat tips zodat ik een beetje weet waar ik het moet zoeken, maar desalniettemin haal ik de genoemde.

Als je dus tips of suggesties heb hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 23:07
Greatsword schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:18:
Nu ik van de week eindelijk de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall binnen heb gekregen en ook een bekabelde verbinding kon opzetten was ik wel even benieuwd hoe de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) zou presteren en dit zijn de resultaten.

Bekabeld (500 Mbits verbinding), de IW en tot slot de Pro.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna nog even een RF ENVIRONMENT scan gedaan met zowel de IW als Pro. De laptop is met 5Ghz verbonden en staat op ongeveer 1 meter afstand. Zo te zien is op 2.4Ghz kanaal 6 een probleem. Kan ik hem dan het beste handmatig op 1 of 11 zetten, of gewoon op Auto laten staan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zien jullie nog gekke dingen of zijn dit gewoon normale resultaten? Ten op zichtte van de Ziggo ConnectBox moet ik zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben en die staat inmiddels in Bridge mode.

Ziggo ConnectBox paar dagen terug:

[Afbeelding]
Heb je een reden waarom je 2.4G aan hebt staan?
Als je met 5G geen bereik hebt heb je gewoon niet genoeg accesspoints.

Ik zou een ssid maken met alleen 2.4G voor de devices die niet op 5G kunnen. De rest gewoon op alleen 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

rinkel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Heb je een reden waarom je 2.4G aan hebt staan?
Als je met 5G geen bereik hebt heb je gewoon niet genoeg accesspoints.

Ik zou een ssid maken met alleen 2.4G voor de devices die niet op 5G kunnen. De rest gewoon op alleen 5G.
Niet specifiek maar er komen straks in de nieuwe woning ook wat "smart" apparaten, keuken apparatuur, verlichting, rolgordijnen etc, geen idee of die allemaal 5Ghz compatible zijn en het is ook meer als backup dat als je een keer wat verder verwijderd bent van een AP dat hij dan terugvalt op 2.4Ghz.

Meer AP's zijn uiteraard mogelijk maar wil nu eigenlijk eerst met 1 AP zo'n goed mogelijke verbinding krijgen want straks (nieuwbouw) wordt waarschijnlijk alleen maar erger.

Ik ga straks naar glas 1000 Mbit, dus dat is al een verdubbeling van de 500 Mbit die ik nu heb, dus als ik daar dan straks op 40-60% van de performance zit, dan is dat natuurlijk in de praktijk ook geen enkel probleem omdat alles gewoon snel genoeg is voor internetten, streamen, gamen enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:49
Xtince schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:03:
Ik heb mijn Unifi apparaten al een tijdje niet geüpdatet, aangezien ik met de laatste updates wat kleine probleempjes heb ervaren. Ik houd ook de releases en de opmerkingen op de verschillende updates in de gaten, maar daar zie ik nog steeds mensen met problemen bij de verschillende updates.

Maar ik ben iemand die eigenlijk alles wil updaten 😊. Het blijft aan mij knagen om de unifi apparaten te gaan updaten, maar wil natuurlijk een goed werkend netwerk. In een smarthome is dat ook echt essentieel voor mij.

De volgende updates staan op dit moment klaar:

3 ap’s (1x pro 2x lite). Huidig firmware: 4.3.21.11325. Update mogelijkheid: 4.3.28.11361.

US-16-150W. Huidig: 5.43.18.12487. Update: 5.43.23.12533.

USG-3P. Huidig: 4.4.51.5287926. Update: 4.4.52.5363511.

Iemand ervaring met de updates bij de genoemde apparaten?
Hier ook alles (AP IW, Lite, LR en AC Mesh, UDM Pro en Gen2 switch) op de laatste firmware, wel de stable releases dus niet de beta. Ik ervaar geen problemen, mijn hardware komt niet zoveel overeen met de jouwe dus mogelijk zegt hier niet zoveel ;)

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Link? Want op de Ubiquiti store zie ik alleen de set, hub, reader lite en reader pro. Of bedoel je toevallig dat de Reader Pro ook als deurbel dienst kan doen?
De reader pro is ook een deurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 19:43
Greatsword schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Niet specifiek maar er komen straks in de nieuwe woning ook wat "smart" apparaten, keuken apparatuur, verlichting, rolgordijnen etc, geen idee of die allemaal 5Ghz compatible zijn en het is ook meer als backup dat als je een keer wat verder verwijderd bent van een AP dat hij dan terugvalt op 2.4Ghz.

Meer AP's zijn uiteraard mogelijk maar wil nu eigenlijk eerst met 1 AP zo'n goed mogelijke verbinding krijgen want straks (nieuwbouw) wordt waarschijnlijk alleen maar erger.

Ik ga straks naar glas 1000 Mbit, dus dat is al een verdubbeling van de 500 Mbit die ik nu heb, dus als ik daar dan straks op 40-60% van de performance zit, dan is dat natuurlijk in de praktijk ook geen enkel probleem omdat alles gewoon snel genoeg is voor internetten, streamen, gamen enz.
Ik zou een apart ssid dan maken voor dit soort apparaten en dan die op 2.4.

Voor die IOT apparaten waarschijnlijk zelfs nog weer een aparte ssid op apart vlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:39:
[...]

De reader pro is ook een deurbel
Als ik pakketbezorger zou zijn dan zou ik hem daar niet voor aan zien :+ Heeft in zoverre ook totaal niet het uiterlijk van een deurbel. Wat bv de G4 Doorbell, of een Ring of whatever, dan wel nog hebben. En volgens mij hebben die laatste ook allemaal een fysieke "deurbel" knop, wat op de Access Reader Pro ook ontbreekt? daarop zit alleen het touchscreen (& camera), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:27
Edit: opgelost!

[ Voor 97% gewijzigd door robbinonline op 21-02-2021 00:21 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:27
mr.DJ95 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Dit kan je uit de firewall logging halen. Helaas zit r nog geen fancy schil omheen. Hier zit ikzelf ook op te wachten.
@mr.DJ95 @ppeterr thanks. heb logging aanstaan op de port-forward, maar waar kan ik die logging nu zien?? 8)7 ik zie de rules wel in firewall (WAN IN) maar daar kan ik nergens de log vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WI2_hg90GjXFiKEMnLpCujK_dXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TpovoxBHQgjQKWE8IN3qAtBL.png?f=fotoalbum_large

ken hier nergens op klikken...

[ Voor 38% gewijzigd door kuwerti op 21-02-2021 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
kuwerti schreef op zondag 21 februari 2021 @ 07:23:
[...]

@mr.DJ95 @ppeterr thanks. heb logging aanstaan op de port-forward, maar waar kan ik die logging nu zien?? 8)7 ik zie de rules wel in firewall (WAN IN) maar daar kan ik nergens de log vinden?

[Afbeelding]

Er is geen weergave van de logs in de UI. Je zal even moeten inloggen op de CLI en daar de logs
naar voren moeten toveren. tail -f /var/log/messages

https://help.ui.com/hc/en...iFi-How-to-View-Log-Files

En om dan maar gelijk je volgende vraag te beantwoorden :)

Google eens op splunk, solarwinds, papertrail etc. Kan ik je verder niet mee helpen. Maar er zijn dus oplossingen.

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 21-02-2021 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:13
kuwerti schreef op zondag 21 februari 2021 @ 07:23:
[...]

[Afbeelding]

Dit kun je niet (eenvoudig) zien via de webpagina, ik verbaasde mij hier ook over, zie mijn vraag eerder:

Grolsch in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 17:34
Was bij mij ook een drama, uiteindelijk toch maar de usg vanaf 192.168.1.1 geconfigureerd en toen vanuit de controller mijn 10.x.x.x netwerk aangemaakt (dan accepteert de usg pas de netwerk wijziging) en daarna de rest ge-adopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mitch schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:15:
[...]

Was bij mij ook een drama, uiteindelijk toch maar de usg vanaf 192.168.1.1 geconfigureerd en toen vanuit de controller mijn 10.x.x.x netwerk aangemaakt (dan accepteert de usg pas de netwerk wijziging) en daarna de rest ge-adopt.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Je geeft laptop e en vast ip adres in de 192.168.1.x logt in op de usg en je zet de dhcp server uit en geeft de usg het ip adressen wat je wil, en je moet niet vergeten om je laptop weer op dhcp te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:14:
[...]

Dit kun je niet (eenvoudig) zien via de webpagina, ik verbaasde mij hier ook over, zie mijn vraag eerder:

Grolsch in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Nee je kan alleen je portforward upnp activiteiten zien (data use) maar niet waar heen.
Wel kan je poorten zo instellen dat alleen verkeer van bepaalde ip adressen accepteren.

Maar wat is de rede dat je dit wil zien? Misschien kunnen we je helpen aan een andere manier om toch te kunnen doen wat wil doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:27
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Zo moeilijk is dat toch niet?
Je geeft laptop e en vast ip adres in de 192.168.1.x logt in op de usg en je zet de dhcp server uit en geeft de usg het ip adressen wat je wil, en je moet niet vergeten om je laptop weer op dhcp te zetten
Zo makkelijk hoor het te gaan, maar hij verscheen maar niet in de controller.
Uiteindelijk maar een nieuwe tijdelijke LAN aangemaakt daarop verscheen die default wel geadopt en toen de lan weer terug naar origineel.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

1 camera die aangesloten zit op een USW-24-PoE heeft regelmatig last van video loss. Als ik dan de UniFi app open staat er ‘STP Blocking’.

Zodra de camera het weer doet verdwijnt ‘STP Blocking’ weer.

Makkelijkste weg lijkt door STP uit te zetten maar er onderstaat dat ze dat niet aanraden.

Kan je STP zomaar uit zetten? Camera wordt niet PoE gevoed.

Gekke is dat we in totaal 4 camera’s (3x PoE, 1x niet PoE) op 2 switches zijn aangesloten en alleen de niet PoE camera heeft dit probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 21-02-2021 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:38:
1 camera die aangesloten zit op een USW-24-PoE heeft regelmatig last van video loss. Als ik dan de UniFi app open staat er ‘STP Blocking’.

Zodra de camera het weer doet verdwijnt ‘STP Blocking’ weer.

Makkelijkste weg lijkt door STP uit te zetten maar er onderstaat dat ze dat niet aanraden.

Kan je STP zomaar uit zetten? Camera wordt niet PoE gevoed.

Gekke is dat we in totaal 4 camera’s (3x PoE, 1x niet PoE) op 2 switches zijn aangesloten en alleen de niet PoE camera heeft dit probleem.
Heeft de camera ook WiFi, dan heb je waarschijnlijk een loop via WiFi en Ethernet. Ik zou WiFi op de camera eens uitschakelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:35:
[...]

Zo makkelijk hoor het te gaan, maar hij verscheen maar niet in de controller.
Uiteindelijk maar een nieuwe tijdelijke LAN aangemaakt daarop verscheen die default wel geadopt en toen de lan weer terug naar origineel.
Had je wel een werkende dns op usg de usg en je ap’s informed volgens mij vanuit de doos naar unifi.unifi wat de controller ongevraagd als naam gebruikt zo dat nieuwe hardware zelf de controller kan vinden. Maar dan moeten ze wel gebruik maken van je interne dns.

@Grolsch @kuwerti
Dat is niet wat hij bedoelt.
Wanneer je naar insight gaat heb je kopje portforward stats daar heb je lijst met alle in be bruik zijnde portforwards en upnp porten alleen kan je daar niet zien met welke wan zijde ip-adresen de Port praat. Volgen mij krijg je wel bij upnp het lan adres te zien. Maar is een aanname ik gebruik geen upnp heb uit staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pG4nSLk8VwPS-rJqIhafgHGfeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzHssMYvfia5BMmaI8Ei5wKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zb6HyIqSM5AtdsZx79Fh4_m8Mi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyFRt9HDEkdyHDOaU9GQYbmY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door xbeam op 21-02-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

stormfly schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:55:
[...]

Heeft de camera ook WiFi, dan heb je waarschijnlijk een loop via WiFi en Ethernet. Ik zou WiFi op de camera eens uitschakelen >:)
Dat was het geval, en je kan de WiFi niet uit zetten dus gewoon de camera gereset. Effect blijft het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:00:
[...]

Dat was het geval, en je kan de WiFi niet uit zetten dus gewoon de camera gereset. Effect blijft het zelfde.
Dan het MAC adres blokken in je controller zodat deze cam niet op WiFi kan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 10-10 14:22
Greatsword schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:14:
[...]

Ik snap dat een IT-er of Pro beter is in tweaken/troubleshooten en daardoor ook het maximale er uit kan halen, maar ik heb bijvoorbeeld onderstaande video bekeken voor wat tips zodat ik een beetje weet waar ik het moet zoeken, maar desalniettemin haal ik de genoemde.

Als je dus tips of suggesties heb hoor ik het graag.

[YouTube: How to Optimize a Unifi Network]
Even snel deze video gekeken, maar voor de maximale throughput heb ik hem hier op 80mhz staan.
Haal 500 mbit met de Ac-lite.
Op 40mhz en 20mhz haal ik dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

stormfly schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Dan het MAC adres blokken in je controller zodat deze cam niet op WiFi kan komen.
Nadat de camera gereset is heeft hij geen WiFi meer. Dus blokkeren van het MAC adres lijkt me vrij zinloos. STP uitzetten lijkt me een snellere oplossing, alleen weet ik dus niet of dit echt kwaad kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

michelc85 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Even snel deze video gekeken, maar voor de maximale throughput heb ik hem hier op 80mhz staan.
Haal 500 mbit met de Ac-lite.
Op 40mhz en 20mhz haal ik dat ook niet.
En dat was inderdaad de oplossing, vreemd aangezien hij er zo lang op door ging dat 20Mhz eigenlijk het advies was, 40Mhz kan als je echt wilt maar 80 zei die expliciet nooit te gebruiken/adviseren.

Zal me hier even op proberen in te lezen, nog geen kennis van wat voor negatieve impact dit kan hebben.

Hier op 40:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pl_IfpWHAqNXlauPnLTPMOi_03s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NqbvWXw7Qr5u109Jcxn9GA7W.jpg?f=user_large

En op 80:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xclxLXZPPz7CfR-bZtpQQ-tvwNk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bLa7rVBscUDkh4fiyGqzGmUJ.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 21-02-2021 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 10-10 14:22
Greatsword schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:13:
[...]

En dat was inderdaad de oplossing, vreemd aangezien hij er zo lang op door ging dat 20Mhz eigenlijk het advies was, 40Mhz kan als je echt wilt maar 80 zei die expliciet nooit te gebruiken/adviseren.

Zal me hier even op proberen in te lezen, nog geen kennis van wat voor negatieve impact dit kan hebben.

Hier op 40:

[Afbeelding]

En op 80:

[Afbeelding]
Oke mooi 😃, heb het hier al meer dan 1,5 jaar op 80 MHz staan , nooit issues mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Nadat de camera gereset is heeft hij geen WiFi meer. Dus blokkeren van het MAC adres lijkt me vrij zinloos. STP uitzetten lijkt me een snellere oplossing, alleen weet ik dus niet of dit echt kwaad kan?
STP is een loop preventie, bij een loopt zonder STP detectie gaat je hele netwerk down.

Je gaf net aan "effect blijft hetzelfde" en nu "Nadat de camera gereset is heeft hij geen WiFi meer"

Bij een meer volledige zin kan iemand je ook beter ondersteunen, zijn al je problemen nu weg na de camera reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

yniezink schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:47:
[...]

Ik zou een apart ssid dan maken voor dit soort apparaten en dan die op 2.4.

Voor die IOT apparaten waarschijnlijk zelfs nog weer een aparte ssid op apart vlan.
Uhm oké dan wordt dat de volgende stap waarin ik me ga verdiepen.

In onderstaande "tutorial" deed hij dat ook maar snapte niet precies de toepassing van het IoT netwerk, Privé en Gast spraken voor zich, maar gaat dus voornamelijk om smart devices die alleen traffic mogen ontvangen en niet terugsturen als ik het goed begrijp.

Hij gaat dan ook echt specifiek per poort op de switch of indien draadloos het type netwerk handmatig toewijzen. Als je dus veel smart apparaten hebt is het een dagje flink configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:13:
[...]

Hier op 40:

[Afbeelding]

En op 80:

[Afbeelding]
Klopt omdat hoe meer mhz je je toewijst aan een WiFi kanaal hoe minder kanalen je overhoudt en minder WiFi acces points je kan gebruiken. Je hebt maar beperkte airtime In een WiFi kanaal zitten en die deel je met alle WiFi acces points die dat kanaal gebruiken , jaa moet je WiFi snelheid dus ook met je buren delen. Dat is het probleem in een flatgebouw daar zitten de kanalen zo vol dat er niets meer te delen valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:24:
[...]

Uhm oké dan wordt dat de volgende stap waarin ik me ga verdiepen.

In onderstaande "tutorial" deed hij dat ook maar snapte niet precies de toepassing van het IoT netwerk, Privé en Gast spraken voor zich, maar gaat dus voornamelijk om smart devices die alleen traffic mogen ontvangen en niet terugsturen als ik het goed begrijp.

Hij gaat dan ook echt specifiek per poort op de switch of indien draadloos het type netwerk handmatig toewijzen. Als je dus veel smart apparaten hebt is het een dagje flink configureren.

[YouTube: Unifi Complete Network Setup]
Waarom gebruik je niet gewoon de geschreven handleiding van ubnt zelf
Dan kan dingen kopiëren en plakken nu moet je overschrijven of steeds terug spoelen
https://help.ui.com/hc/en...gle-Home-on-UniFi-Network

Waarom wil geen IoT apparaten in je netwerk? Omdat deze vaak slecht en verouderde software bevatten en laatste wat je wil is dat je 10 jaar oude Thermostaat of printer denkt laat ik vandaag maar eens de bankzaken voor mijn vriendelijke eigenaar doen.

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 21-02-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Klopt omdat hoe meer mhz je je toewijst aan een WiFi kanaal hoe minder kanalen je overhoudt en minder WiFi acces points je kan gebruiken. Je hebt maar beperkte airtime In een WiFi kanaal zitten en die deel je met alle WiFi acces points die dat kanaal gebruiken , jaa moet je WiFi snelheid dus ook met je buren delen. Dat is het probleem in een flatgebouw daar zitten de kanalen zo vol dat er niets meer te delen valt.
Oké ik ga het even een weekje aankijken, dan moeten de Switch en Pro weer terug. Straks ook nog even proberen op de IW om na te gaan of ik daar dezelfde resultaten mee haal als ik hem omzet naar 80Mhz.

Nu is alles een ideale situatie op ~1 meter afstand.

Uiteindelijk dus toch geen "Auto monteur nodig gehad om zo veel vermogen uit die races auto te halen" maar een tip van een Tweaker @michelc85 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

stormfly schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:22:
[...]

STP is een loop preventie, bij een loopt zonder STP detectie gaat je hele netwerk down.

Je gaf net aan "effect blijft hetzelfde" en nu "Nadat de camera gereset is heeft hij geen WiFi meer"

Bij een meer volledige zin kan iemand je ook beter ondersteunen, zijn al je problemen nu weg na de camera reset?
Excuus. De camera is volledig gereset en ná de reset blijft het probleem aanwezig. Camera is niet verbonden met WiFi.

Pagina: 1 ... 90 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.