[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:32:
[...]

Oké ik ga het even een weekje aankijken, dan moeten de Switch en Pro weer terug. Straks ook nog even proberen op de IW om na te gaan of ik daar dezelfde resultaten mee haal als ik hem omzet naar 80Mhz.

Nu is alles een ideale situatie op ~1 meter afstand.

Uiteindelijk dus toch geen "Auto monteur nodig gehad om zo veel vermogen uit die races auto te halen" maar een tip van een Tweaker @michelc85 ;)
Gelukkig was dit een stuk achterlampje en zo gefixt.

Maar waarom gaat het over week weer weg

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 14:22
Hier nog even mijn setup ter aanvulling.
Udm pro ingesteld staan op VS.( Hierdoor komen er meer kanalen beschikbaar,maar...)

Accespoint woonkamer:
2G
Power: low
Channel width :HT20
Channel : auto
5G
Power: high
Channel width:VHT80
Channel:36

Accespoint slaapkamer:
2G
5G
Channel:149

Accespoint zolder:
2G
5G
Channel:36

Eerst had ik dus in de woonkamer ook op kanaal 149 ingesteld, maar dit gaf problemen omdat sommige apparaten ( Ziggo next box) geen ondersteuning voor de deze kanalen hebben.
Waardoor dus ze dus naar een ander accespoint gaan verbinden op de Europa ondersteunde kanalen.( Geloof dat dit toen de zolder was).

Nu dus op deze manier, en dat zorgt er nu voor dat deze devices niet verbinden naar slaapkamer en zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:41:
[...]

Gelukkig was dit een stuk achterlampje en zo gefixt.

Maar waarom gaat het over week weer weg
Switch was even te leen van een kennis en de Pro gekocht om testen maar die gaat ook weer retour.

Nieuwbouwhuis is nog niet af, dus elke besparing is mooi meegenomen. Geen haast met de aankoop dus wacht rustig op een leuke aanbieding of nette tweedehands prijs ;)

Wilde alleen even goed weten hoe alles werkt en hoe ik het moet instellen. De Controller draait nu op de Synology, dus aangezien die al helemaal geconfigureerd is, is het straks een kwestie van aansluiten, adopteren en dan moet het allemaal "goed" werken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:22
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:57:
[...]

Had je wel een werkende dns op usg de usg en je ap’s informed volgens mij vanuit de doos naar unifi.unifi wat de controller ongevraagd als naam gebruikt zo dat nieuwe hardware zelf de controller kan vinden. Maar dan moeten ze wel gebruik maken van je interne dns.

@Grolsch @kuwerti
Dat is niet wat hij bedoelt.
Wanneer je naar insight gaat heb je kopje portforward stats daar heb je lijst met alle in be bruik zijnde portforwards en upnp porten alleen kan je daar niet zien met welke wan zijde ip-adresen de Port praat. Volgen mij krijg je wel bij upnp het lan adres te zien. Maar is een aanname ik gebruik geen upnp heb uit staan.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja er was een internetverbinding, maar ach het is gelukt met een omweg :)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:40:
[...]

Excuus. De camera is volledig gereset en ná de reset blijft het probleem aanwezig. Camera is niet verbonden met WiFi.
Erg vreemd, gaat het probleem mee als je de camera naar een andere port zet oid? Rotte kabel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Greatsword schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Switch was even te leen van een kennis en de Pro gekocht om testen maar die gaat ook weer retour.

Nieuwbouwhuis is nog niet af, dus elke besparing is mooi meegenomen. Geen haast met de aankoop dus wacht rustig op een leuke aanbieding of nette tweedehands prijs ;)

Wilde alleen even goed weten hoe alles werkt en hoe ik het moet instellen.
De Controller draait nu op de Synology, dus aangezien die al helemaal geconfigureerd is, is het straks een kwestie van aansluiten, adopteren en dan moet het allemaal "goed" werken.
8)7

WtF, Dit zou strafbaar moeten zijn. Omdat jij even wil kijken hoe iets werkt voor dat het 2hands gaat kopen. Moet een winkelier(lees de buurman ) voor de kost opdraaien. Hij maakt verzend kost, moet het inpakken en wegbrengen naar een PostNL punt. Jij stuurt gebruikt terug, waarna hij het product niet meer als nieuw kan verkopen daarbij komen ook nog de kosten om het apparaat leeg te maken.

Totale schade winkelier 150 tot 200 euro aan gederfde omzet. Omdat jij een week plezier wil hebben met iets wat toch niet gaat kopen en te duur vindt

Kansloos!

[ Voor 45% gewijzigd door xbeam op 24-02-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:28
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:33:
[...]

Nee je kan alleen je portforward upnp activiteiten zien (data use) maar niet waar heen.
Wel kan je poorten zo instellen dat alleen verkeer van bepaalde ip adressen accepteren.

Maar wat is de rede dat je dit wil zien? Misschien kunnen we je helpen aan een andere manier om toch te kunnen doen wat wil doen
Omdat elke andere firewall die ik ken (Cisco, Zyxel) deze mogelijkheid wel biedt.

Kan altijd makkelijk zijn met troubleshooting, of te kijken of er pogingen worden gedaan op een specifieke poort in te loggen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:13:
[...]

En dat was inderdaad de oplossing, vreemd aangezien hij er zo lang op door ging dat 20Mhz eigenlijk het advies was, 40Mhz kan als je echt wilt maar 80 zei die expliciet nooit te gebruiken/adviseren.

Zal me hier even op proberen in te lezen, nog geen kennis van wat voor negatieve impact dit kan hebben.

Hier op 40:

[Afbeelding]

En op 80:

[Afbeelding]
Hoe breder het kanaal hoe meer data er verstuurd kan worden in hetzelfde tijdspanne (oftewel hogere snelheden zoals je al merkte). Maar breder kanaal betekent ook dat je steeds meer last van storing krijgt. Immers is de kans groter dat op het "extra" kanaal ook een ander AP zit (misschien wel dat van de buren waardoor je ook geen overlap kunt voorkomen), of een andere storingsfactor waar je überhaupt geen controle over hebt. Daardoor kan het dus ook best zijn dat juist het gebruik van bredere kanalen een lagere snelheid oplevert puur doordat er dan veel meer storing is en je AP veel langer moet wachten om te kunnen zenden of dat er teveel ruis of "omgevingsgeluid" is waardoor de signalen "onverstaanbaar" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

RobertMe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Hoe breder het kanaal hoe meer data er verstuurd kan worden in hetzelfde tijdspanne (oftewel hogere snelheden zoals je al merkte). Maar breder kanaal betekent ook dat je steeds meer last van storing krijgt. Immers is de kans groter dat op het "extra" kanaal ook een ander AP zit (misschien wel dat van de buren waardoor je ook geen overlap kunt voorkomen), of een andere storingsfactor waar je überhaupt geen controle over hebt. Daardoor kan het dus ook best zijn dat juist het gebruik van bredere kanalen een lagere snelheid oplevert puur doordat er dan veel meer storing is en je AP veel langer moet wachten om te kunnen zenden of dat er teveel ruis of "omgevingsgeluid" is waardoor de signalen "onverstaanbaar" zijn.
Duidelijk, zat net even op het Insights tabblad te kijken en gesorteerd op 20 Mhz en toen zag ik letterlijk 99 SSID's 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Duidelijk, zat net even op het Insights tabblad te kijken en gesorteerd op 20 Mhz en toen zag ik letterlijk 99 SSID's 8)7
Wat ik in mijn eerdere post nog had willen melden, maar uiteindelijk vergeten was. Als je de properties van een AP opent kun je van daaruit een RF (radio frequency) scan starten. Dan krijg je inzicht in welke kanalen vrijer en drukker bezet zijn. Uiteraard kijkt dit dan daadwerkelijk naar de signalen die het AP ziet en op 2,4GHz zul je dus ook storing zien als de magnetron aan staat, of een babyfoon (die niet via wifi werkt) of Bluetooth, of.... Dat is dus een stuk betrouwbaarder dan de neighbouring access points die alleen wifi verkeer kan laten zien.
Via de RF scan kun je zo dus ook zien welke kanalen het minste storing hebben en hoe zinvol het is om bredere kanalen te gebruiken (uit mijn hoofd staan de kanalen met verschillende breedtes ook gemarkeerd zodat je ziet welke overlap er is bij kanaal X met breedte Y).

Uiteraard de scan dan even op alle APs doen omdat elk AP andere storingsbronnen zal zien. En uiteraard rekening er mee houden dat op 5GHz de (hoge) DFS kanalen potentieel niet gebruikt kunnen worden. Immers mag dat niet als het AP daarop vliegtuig of weer radars detecteert. (Iets dat de APs zelf continu in de gaten houden en ook meteen naar een veilig / niet DFS kanaal wisselt als dit wordt gedetecteerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

RobertMe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:14:
[...]

Wat ik in mijn eerdere post nog had willen melden, maar uiteindelijk vergeten was. Als je de properties van een AP opent kun je van daaruit een RF (radio frequency) scan starten.

Via de RF scan kun je zo dus ook zien welke kanalen het minste storing hebben en hoe zinvol het is om bredere kanalen te gebruiken (uit mijn hoofd staan de kanalen met verschillende breedtes ook gemarkeerd zodat je ziet welke overlap er is bij kanaal X met breedte Y).

Uiteraard de scan dan even op alle APs doen omdat elk AP andere storingsbronnen zal zien. En uiteraard rekening er mee houden dat op 5GHz de (hoge) DFS kanalen potentieel niet gebruikt kunnen worden. Immers mag dat niet als het AP daarop vliegtuig of weer radars detecteert. (Iets dat de APs zelf continu in de gaten houden en ook meteen naar een veilig / niet DFS kanaal wisselt als dit wordt gedetecteerd).
Had ik reeds gedaan en gepost, dus daar was ik het in eerste instantie inderdaad aan het zoeken ;)

Greatsword in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:42

Toppe

Oké ✅

stormfly schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Erg vreemd, gaat het probleem mee als je de camera naar een andere port zet oid? Rotte kabel?
Niet verder vertellen maar stranded kabel op een patchpaneel werkt niet zo lekker… heb die er ooit even snel aangezet om te kijken of dat werkte, maar blijkbaar nooit vervangen…. :+

Overigens verbind hij wel gewoon met WiFi zodra er geen UTP is aangesloten, zelfs na een reset. Zal meteen eens een ticket inschieten bij de leverancier van die krengen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 21-02-2021 12:37 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 17:34
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Zo moeilijk is dat toch niet?
Je geeft laptop e en vast ip adres in de 192.168.1.x logt in op de usg en je zet de dhcp server uit en geeft de usg het ip adressen wat je wil, en je moet niet vergeten om je laptop weer op dhcp te zetten
Nee, maar zo ging het dus niet, weigerde het nieuwe ip adres via de webpagina van USG, na meerdere pogingen en resets, via wat ik eerder beschreef werkte het uiteindelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-10 14:46
Ik heb onlangs een UDM Pro gekocht en ik krijg simpelweg geen stabiele connectie wanneer ik de UDM aansluit op de NTU, of dit nu een NTU van Genexis of CTS is. Het maakt geen verschil. De verbinding dropt regelmatig en heb enorm veel last van packet loss. Op de fora van Ubiquiti ben ik deze problemen ook tegen gekomen en hun oplossing is om of een domme switch er tussen te zetten of achter de router van de ISP te gaan zitten. Voor een apparaat van bijna 400,- vind ik dat vrij matig. Met support kom ik niet verder dan, pas een aantal instellingen en probeer de laatste versie.

Aangezien ik ook nog switch van hun heb een AP, wil ik het unifi ecosyteem graag gebruiken, vandaar de aanschaf van de UDM.....Ondertussen heb ik UDM terug gestuurd aangezien er ook mensen die het prima hebben werken i.c.m. mijn provider (T-Mobile).

Vooruitlopend op de zaken zag ik je ook gebruik kan maken van een SFP module. Nu biedt Ubiquiti ook de juiste benodigde module (https://eu.store.ui.com/c...ries/products/sfp-modules). Aangezien ik T-Mobile heb, moet ik de blauwe variant hebben, echter ik was benieuwd hoe je deze moet aansluiten op het glasvezel. Nu las ik verschillende zaken op de fora, maar kom er nog niet helemaal uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gy6MNELGpBkFGC79W3Hcminxw5I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ef08lBd8Gb3CQzoEmy62PmX3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZJZ-SuLwx_pHd9t_sbTh1cOWag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G9VbJqGOMbKZrrVZs9XmEfh5.jpg?f=user_large

Ik heb bovenstaande kabel en was benieuwd wat ik nog meer nodig heb om het aan te kunnen sluiten op de SFP module en hoe. Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-10 09:42
Even een vraagje weet iemand toevallig al meer over een in wall 6?

Ben van plan een inwall te bestellen maar als er zeer binnenkort een wifi 6 versie komt wacht ik even

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Robin1992 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:14:

Ben van plan een inwall te bestellen maar als er zeer binnenkort een wifi 6 versie komt wacht ik even
De UniFi 6 In-Wall is al heel lang geleden geintroduceerd in de Early Access store. Verder is er, zoals altijd, nog niks over bekend. Dus ja, er komt er een aan, maar of dat komende week is, komende maand, of nog 3 maanden duurt, daar valt niks over te zeggen. Maar gezien die al sinds 2020 ergens in Early Access is zou ik er wel vanuit gaan dat die nog dit jaar uit komt (maarja, dit jaar duurt dan ook nog 9 maanden :+)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:16
Robin1992 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:14:

Ik zit er boven op, wil er ook 2 - je krijgt een @tje van mij als ik het spot!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Veenbrandt schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:09:
Ik heb onlangs een UDM Pro gekocht en ik krijg simpelweg geen stabiele connectie wanneer ik de UDM aansluit op de NTU, of dit nu een NTU van Genexis of CTS is. Het maakt geen verschil. De verbinding dropt regelmatig en heb enorm veel last van packet loss. Op de fora van Ubiquiti ben ik deze problemen ook tegen gekomen en hun oplossing is om of een domme switch er tussen te zetten of achter de router van de ISP te gaan zitten. Voor een apparaat van bijna 400,- vind ik dat vrij matig. Met support kom ik niet verder dan, pas een aantal instellingen en probeer de laatste versie.

Aangezien ik ook nog switch van hun heb een AP, wil ik het unifi ecosyteem graag gebruiken, vandaar de aanschaf van de UDM.....Ondertussen heb ik UDM terug gestuurd aangezien er ook mensen die het prima hebben werken i.c.m. mijn provider (T-Mobile).

Vooruitlopend op de zaken zag ik je ook gebruik kan maken van een SFP module. Nu biedt Ubiquiti ook de juiste benodigde module (https://eu.store.ui.com/c...ries/products/sfp-modules). Aangezien ik T-Mobile heb, moet ik de blauwe variant hebben, echter ik was benieuwd hoe je deze moet aansluiten op het glasvezel. Nu las ik verschillende zaken op de fora, maar kom er nog niet helemaal uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb bovenstaande kabel en was benieuwd wat ik nog meer nodig heb om het aan te kunnen sluiten op de SFP module en hoe. Alvast bedankt voor de hulp.
UI heeft zo te zien geen sfp met SC connector. Check Cardinal in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" voor de module van FS.com (optie 2) die werken wel. Dan kan je kabel uit de converter halen en in de UDM doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:42:
[...]

UI heeft zo te zien geen sfp met SC connector. Check Cardinal in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" voor de module van FS.com (optie 2) die werken wel. Dan kan je kabel uit de converter halen en in de UDM doen.
De UF-SM-1G-S is Single mode van UI en werkt gewoon met KPN glas ongeacht de internet provider is mijn ervaring tot nu toe. waarom zouden deze dan niet met t-mobile over KPN glas werken?

Ik zou hem gewoon in een NL (web)winkel kopen de Nederlandse importeur heeft er genoeg op voorraad de advies verkoop prijs is 22 euro

[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 21-02-2021 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-10 13:33
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:52:
[...]

De UF-SM-1G-S is SC van UI en werkt gewoon met KPN glas ongeacht de internet provider.
Dus waarom zouden deze niet met t-mobile over KPN glas werken.
Het gaat niet zo zeer om het wel of niet werken denk ik, als wel om het feit dat je een andere fiber "kabel" nodig hebt, omdat de connector anders is dan wat hij toont op zijn foto.

Overigen werkt deze Draytek ook als een zonnetje met T-Mobile:
https://www.marktplaats.n...s-nt.html?previousPage=lr

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wvanommen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:59:
[...]

Het gaat niet zo zeer om het wel of niet werken denk ik, als wel om het feit dat je een andere fiber "kabel" nodig hebt, omdat de connector anders is.

Overigen werkt deze Draytek ook als een zonnetje met T-Mobile:
https://www.marktplaats.n...s-nt.html?previousPage=lr
Hoezo ? Daar zijn die groene en blauwe blokjes/koppel/verleng stukjes voor. Die kosten een paar cent
Het is gewoon even wennen dat glasvezel een mannelijke en vrouwelijke kant heeft net zo als veel andere kabel standaarden, alleen zijn we het met utp kabels niet gewend waardoor het in het begin onwennig voelt en je gebruik er van probeert te ontwijken.

Dat verloop blokje doet echt geen afbreuk aan de verbinding, het hele glasvezel Netwerk zo in elkaar geklikt.

Het eerste koppelstuk vindt je al in het witte kastje waar de vezels is afgewerkt in meterkast. Je kan het voor draytek geschikte verloop kabeltje wat er nu in zit gewoon vervangen voor juiste SFP geschikte verloop kabel

[ Voor 32% gewijzigd door xbeam op 23-02-2021 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:52:
[...]

De UF-SM-1G-S is Single mode van UI en werkt gewoon met KPN glas ongeacht de internet provider is mijn ervaring tot nu toe. waarom zouden deze dan niet met t-mobile over KPN glas werken?

Ik zou hem gewoon in een NL (web)winkel kopen de Nederlandse importeur heeft er genoeg op voorraad de advies verkoop prijs is 22 euro
Niet op KPN glas GPON toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:02:
[...]

Hoezo ? Daar zijn die groene en blauwe blokjes/koppel/verleng stukjes voor. Die kosten een paar cent
Ja, maar die moet je dus ook aanschaffen, alleen die SFP kopen is dus niet genoeg. De vraag was:
Ik heb bovenstaande kabel en was benieuwd wat ik nog meer nodig heb om het aan te kunnen sluiten op de SFP module en hoe
Dan kun je niet volstaan met alleen naar de SFP verwijzen, want hij heeft dan meer nodig.

De Draytek waar ik naar verwees heeft werkt met de "kabel" die hij heeft.

Overigens gaat de link hierboven van de oorspronkelijke vaag steller naar de UF-MM-1G en die gaat het echt niet doen.

[ Voor 31% gewijzigd door wvanommen op 21-02-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenbrandt
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:42:
[...]

Dan denk ik dat ik voor optie 2 ga. Ik wacht wel dat Cardinal em heeft en vraag naar zijn ervaringen. Mocht het werken, dan bestel ik het ook.

Voor de overige reacties. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenbrandt
wvanommen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:04:
[...]

Ja, maar die moet je dus ook aanschaffen, alleen die SFP kopen is dus niet genoeg. De vraag was:

[...]

Dan kun je niet volstaan met alleen naar de SFP verwijzen, want hij heeft dan meer nodig.

Overigens gaat de link hierboven van de oorspronkelijke vaag steller naar de UF-MM-1G en die gaat het echt niet doen.
Die link verwijst naar meerdere modules waaronder de UF-SM-1G-S. Die zou wel moeten werken.

Verder, bedankt voor de link. Dat is ook zeker het overwegen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:33
Ik wil WPA3 activeren op mijn netwerk. Alleen mijn Accespoints kunnen dit zo te zien nog niet aan :P
Mijn AP-Boven draait firmware: 4.3.28.11361 Weet iemand welke firmware ik moet pakken om WPA3 op de accespoints te krijgen? (ik zoek me rot op het ubnt forum :X )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usXYEVUhvPPxHfFmNXR3IRhYLCI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J4j6P17gpNiP8MjjmSSZ1lSn.png?f=user_large

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ppeterr schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:26:
[...]

Ik zit er boven op, wil er ook 2 - je krijgt een @tje van mij als ik het spot!
Dan hou ik me ook aanbevolen;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ppeterr schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Maar GPON is iets heel anders dan FTTH (glasvezel) en eigenlijk ook geen glasvezel. Gpon is een distributie techniek voor providers om goedkoop ethernet (utp kabel) te leggen . Dat is ook wat er fysiek bij jouw in de meter kast geleverd wordt. De enige manier hoe je een router op gpon kan aansluiten is via een utp kabel.

Bij GPON is de ONT het punt van leverring en ook noodzakelijk voor leverring en hiermee ook onderdeel van het KPN netwerk en niet jouw eigendom en eigen netwerk en en dus ook niet vervangbaar onder de vrije router keuze wet.

Technisch is gpon geen glasvezel verbinding maar coaxkabel van glas waarom een ethernet wordt gebridge naar de ONT. Oftewel bij jou komt er gewoon een utp kabel (RJ45) je huis binnen en geen glasvezel. Er is dus fysiek ook geen andere manieren van aansluiten met een utp kabel.

[versimpelde uitleg]
Gpon is een passive techniek waarbij met de hele straat 1 glasvezel kabel deelt. Vergelijkbaar zoals coax iedereen in de straat heeft unieke ONT die alleen jouw spectrum uit de kabel filtert en en de rest van het licht doorlaat naar de buurman. Omdat iedere ONT een unieke filter bevat en deze filter maar 1 keer kan/mag bestaan op de OLT kan je deze ook niet vervangen voor andere ONT of omruilen met de buurman. Je verhuisd dan letterlijk de Fysieke aansluiting en al het verkeer en services plan zoals snelheid en ip verplaatsen dan fysiek mee vanaf jouw huis naar de buurman.
[/versimpelde uitleg]

@nero355
Het is toch alleen unifi of is er iets veranderd in de tussentijd :?
Je hebt gelijk, ik gebruik het nooit wist dat iets met unifi is. Ik geef altijd via ssh de inform naar de controller een snippet is sneller en je weet dan zeker ongeacht welke dns de klant gebruikt de hardware kan informen

@nero355
En daarom is 802.11ax zo geweldig : Die lost een hoop van deze ellende eindelijk op! *O* d:)b 8) _O_ :Y
Dat AX efficiënter met airtime omgaat betekent niet dat het is opgelost. Vol is nog steeds vol en je deelt de capaciteit van het kanaal nog steeds met je buren. Alleen kan jouw Ax WiFi voor zijn beurt praten en zo de stiltes tussen worden van andere routers gebruiken. en hoeft niet meer in stilte te wachten tot al die braken trage router 1 voor 1 aan de beurt zijn geweest om wat te zeggen.

[ Voor 52% gewijzigd door xbeam op 23-02-2021 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
prekz schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:11:
Van de week een nieuwe modem ontvangen van KPN (vdsl internet + televisie) omdat de oude kapot was.

Dit deed mij eigenlijk weer nadenken over het plaatsen van een router/firewall. Jaren geleden met een scheef oog gekeken naar de USG maar ik vraag mij af of dat nog wel een relevant apparaat is in 2021 (is toch alweer wat jaartjes oud)

Kom ik nog met een usg weg? Of kan ik beter voor een andere setup gaan?
Ik heb nog wel een mooie DrayTek 2860 voor je... O-)
rinkel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:02:
Wou de flex mini onder mn buro monteren, heeft alleen geen wallmount.
Dus maar even een geprint (de bekende van thingiverse):
[Afbeelding]

Past prima.
Waarom niet deze : https://www.thingiverse.com/thing:2788976 :?

Is mijn favoriet daarvoor! :)
Xtince schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:03:
Ik heb mijn Unifi apparaten al een tijdje niet geüpdatet, aangezien ik met de laatste updates wat kleine probleempjes heb ervaren. Ik houd ook de releases en de opmerkingen op de verschillende updates in de gaten, maar daar zie ik nog steeds mensen met problemen bij de verschillende updates.

Maar ik ben iemand die eigenlijk alles wil updaten 😊. Het blijft aan mij knagen om de unifi apparaten te gaan updaten, maar wil natuurlijk een goed werkend netwerk. In een smarthome is dat ook echt essentieel voor mij.

De volgende updates staan op dit moment klaar:

3 ap’s (1x pro 2x lite). Huidig firmware: 4.3.21.11325. Update mogelijkheid: 4.3.28.11361.

US-16-150W. Huidig: 5.43.18.12487. Update: 5.43.23.12533.

USG-3P. Huidig: 4.4.51.5287926. Update: 4.4.52.5363511.

Iemand ervaring met de updates bij de genoemde apparaten?
Als je effe de Search had gebruikt dan had je mijn reactie gevonden : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" ;)
xbeam schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:04:
Dit is precies waarom ubnt de AMPLIFI consumenten lijn heeft. Zet een consument in een ferrari en hij rijd 300kmh. Ze een prosumer of een IT enthousiasteling in die zelfde Ferrari en met wat tweaken rijd hij 325kmh. Zet bijden in een echte race auto en ze gaan niet harde dan 50 omdat ze de motor niet goed afgesteld krijgen. Zo is het ook met zakelijk hardware je hebt meer controle dus je kan veel meer stuk maken, je hebt vaak echt een auto monteur nodig om net zo veel vermogen uit die races auto te halen als dat er uit die farrari komt.
Wat een verschrikkelijke niet kloppende vergelijking! :o

Daarom moet je zulke vergelijkingen ook nooit maken! :P
Ik zie regelmatig Unifi wifi 5 de +600mbit/s aan tikken
Ik ook, maar dat zijn setups door mensen die niet klakkeloos tutorials volgen en verwachten dat alles werkt, terwijl ze totaal geen idee hebben wat ze aan het doen zijn... :+
kuwerti schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:10:
Hallo allemaal,

Ik heb een USG (unifi router). Nu heb ik port 21 open staan van buitenaf. (vrienden kunnen dus ftp-connectie maken met mijn ftp server) Hoe kan ik zien welke IP's er geconnect zijn met mijn netwerk (port 21) . Waar in de unifi controller kan ik dit zien?
Ik zou zeggen hou dat lekker bij op je server via netstat of zo :)
Greatsword schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:52:
Het is ook meer als backup dat als je een keer wat verder verwijderd bent van een AP dat hij dan terugvalt op 2.4 Ghz
Dat is echt totaal de verkeerde denkwijze! ;)
Meer AP's zijn uiteraard mogelijk maar wil nu eigenlijk eerst met 1 AP zo'n goed mogelijke verbinding krijgen want straks (nieuwbouw) wordt waarschijnlijk alleen maar erger.
En dat ook!
Ik ga straks naar glas 1000 Mbit, dus dat is al een verdubbeling van de 500 Mbit die ik nu heb, dus als ik daar dan straks op 40-60% van de performance zit, dan is dat natuurlijk in de praktijk ook geen enkel probleem omdat alles gewoon snel genoeg is voor internetten, streamen, gamen enz.
NOFI, maar dat is 30 Mbps ook in principe of laten we zeggen 50 a 60 Mbps om het bij snelheden te houden die ISP's aanbieden als abonnementen :)
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:57:
Had je wel een werkende dns op usg de usg en je ap’s informed volgens mij vanuit de doos naar unifi.unifi wat de controller ongevraagd als naam gebruikt zo dat nieuwe hardware zelf de controller kan vinden. Maar dan moeten ze wel gebruik maken van je interne dns.
Het is toch alleen unifi of is er iets veranderd in de tussentijd :?
Toppe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:12:
Nadat de camera gereset is heeft hij geen WiFi meer. Dus blokkeren van het MAC adres lijkt me vrij zinloos. STP uitzetten lijkt me een snellere oplossing, alleen weet ik dus niet of dit echt kwaad kan?
(R)STP heb ik op al mijn switches aangezet, ondanks dat de kans op een loop zo goed als 0,0 is en dus meer puur omdat het kan.

Als jij zeker weet dat er geen loop kan ontstaan dan kan je het net zo goed uitzetten, maar blijkbaar is het wel nodig! :P :+
Greatsword schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:13:
En dat was inderdaad de oplossing, vreemd aangezien hij er zo lang op door ging dat 20Mhz eigenlijk het advies was, 40Mhz kan als je echt wilt maar 80 zei die expliciet nooit te gebruiken/adviseren.

Zal me hier even op proberen in te lezen, nog geen kennis van wat voor negatieve impact dit kan hebben.

Hier op 40:

[Afbeelding]

En op 80:

[Afbeelding]
Zoiets dacht ik al! :)

Daarom moet je eerst jezelf inlezen en dan pas aan iets nieuws beginnen!

Nu heb je klakkeloos een tutorial gevolgd van een of andere hippe YouTuber en verwacht je dat alles meteen optimaal werkt : Dat kan niet! :P

* nero355 heeft echt een schijthekel aan deze "YouTube HowTo Trend" -O- |:( :r
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:25:
Klopt omdat hoe meer mhz je je toewijst aan een WiFi kanaal hoe minder kanalen je overhoudt en minder WiFi acces points je kan gebruiken. Je hebt maar beperkte airtime In een WiFi kanaal zitten en die deel je met alle WiFi acces points die dat kanaal gebruiken , jaa moet je WiFi snelheid dus ook met je buren delen. Dat is het probleem in een flatgebouw daar zitten de kanalen zo vol dat er niets meer te delen valt.
En daarom is 802.11ax zo geweldig : Die lost een hoop van deze ellende eindelijk op! *O* d:)b 8) _O_ :Y
HKLM_ schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:23:
Ik wil WPA3 activeren op mijn netwerk. Alleen mijn Accespoints kunnen dit zo te zien nog niet aan :P
Mijn AP-Boven draait firmware: 4.3.28.11361 Weet iemand welke firmware ik moet pakken om WPA3 op de accespoints te krijgen? (ik zoek me rot op het ubnt forum :X )

[Afbeelding]
Paar posts terug riep er iemand dat er een nieuwere firmware onderweg is waarbij alle generaties die het aankunnen WPA3 krijgen en niet alleen de nieuwere zoals in de huidige firmware : Zou dat het kunnen zijn :?

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 21-02-2021 16:31 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
nero355 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:28:

[...]

Paar posts terug riep er iemand dat er een nieuwere firmware onderweg is waarbij alle generaties die het aankunnen WPA3 krijgen en niet alleen de nieuwere zoals in de huidige firmware : Zou dat het kunnen zijn :?
Ken je dat dat je al een tijdje aan het zoeken bent en als je dan om hulp vraagt je zelf iets tegen komt :P
Ik heb zo juist firmware: UAP/USW Firmware 5.43.31 (wel de beta maar dat maakt niet uit) gepakt voor één van mijn accespoints en bam het werkt :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:35:
Ken je dat dat je al een tijdje aan het zoeken bent en als je dan om hulp vraagt je zelf iets tegen komt :P
De afgelopen maanden heb ik me veel te vaak helemaal rot zitten zoeken naar dingen waarvan ik 100% zeker weet dat ze bestaan, maar ze maar niet kan terugvinden! :X |:( :/
Ik heb zo juist firmware: UAP/USW Firmware 5.43.31 (wel de beta maar dat maakt niet uit) gepakt voor één van mijn accespoints en bam het werkt :P
LEKKER!!! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

PerlinNoise in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Deze combi werkt bij mij goed t-mobile en unifi switch:

https://www.fs.com/de-en/...l?attribute=1802&id=97532
https://www.fs.com/de-en/products/40459.html

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:07
Andere switch, al heb ik die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je de release notes niet gelezen :+ Want deze firmware is een soort van downgrade op de nieuwste beta en bevat een bugfix die ze naar stable willen brengen (voor MTK (& U6?)). En daarnaast vragen ze ook specifiek naar feedback over de QCA modellen (dus de AC Lite, LR, Pro, IW, ...) omdat ze deze ook naar stable willen brengen daarvoor (waar stable nu dus nog de 4.x lijn is voor deze apparaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:06:
[...]

Dan heb je de release notes niet gelezen :+ Want deze firmware is een soort van downgrade op de nieuwste beta en bevat een bugfix die ze naar stable willen brengen (voor MTK (& U6?)). En daarnaast vragen ze ook specifiek naar feedback over de QCA modellen (dus de AC Lite, LR, Pro, IW, ...) omdat ze deze ook naar stable willen brengen daarvoor (waar stable nu dus nog de 4.x lijn is voor deze apparaten).
Half true :P Na 20 tabbladen in het Unifi forum spinnenweb kan ik dat zomaar gemist hebben inderdaad. Het is linkje op linkje op linkje :P

Ik draai met mijn wifi punten eigenlijk geen beta's meer en heb gewoon de bovenste gepakt in de hoop dat WPA3 gaat werken :9

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 21-02-2021 17:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
offtopic:
Ik weet niet hoe anderen hier over denken. Maar ik kan echt helemaal niks met die posts waarbij je op 5+ posts en meerdere discussies tegelijk reageert :X Sommige discussies vind ik bv niet interessant (zoals nu het glasvezel / GPON verhaal, want dat heb ik niet) dus daar skip ik overheen, terwijl de WPA3 vraag weer wel interessant is. Nu moet ik min of meer elke keer deze ellenlange posts uitpluizen om te zien wat ik wel/niet interessant vind (met als gevolg dat ik meestal gewoon de hele post negeer en verder scroll). Terwijl, zeker nu met het samenvoegen van dubbele posts, het veel overzichtelijker is als je het splitst in meerdere posts waarbij je reageert op discussie A of discussie B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
RobertMe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:10:
[...]

offtopic:
Ik weet niet hoe anderen hier over denken. Maar ik kan echt helemaal niks met die posts waarbij je op 5+ posts en meerdere discussies tegelijk reageert :X Sommige discussies vind ik bv niet interessant (zoals nu het glasvezel / GPON verhaal, want dat heb ik niet) dus daar skip ik overheen, terwijl de WPA3 vraag weer wel interessant is. Nu moet ik min of meer elke keer deze ellenlange posts uitpluizen om te zien wat ik wel/niet interessant vind (met als gevolg dat ik meestal gewoon de hele post negeer en verder scroll). Terwijl, zeker nu met het samenvoegen van dubbele posts, het veel overzichtelijker is als je het splitst in meerdere posts waarbij je reageert op discussie A of discussie B.
Nou ik dacht juist een half uurtje terug, wat fijn de dag opsommingen en comment's van hem :)
Maar de manier waarop jij reageert vind ik ook top, wat maakt het uit.

Ik vind dit als beginnertje in het gebeuren een fijn topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

offtopic:
Eens maar dat is hoe Tweakers het wil en de enige manier om niet 2 berichten achter elkaar te plaatsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
offtopic:
offtopic:
Tja... :

- Ik lees snel dus ik vind het helemaal prima als iedereen dat zou doen.
- Ik ben GoT Member sinds 2002 en zo deden we dit soort dingen altijd al.
- De reden dat ik dit doe is omdat ik 100 posts per pagina ingesteld heb staan en als ik dan een stukje teruglees/bijlees dan kom je meerdere dingen tegen waarop je kan reageren of soms iemand helemaal niet heeft gedaan.

En last but not least : Ik vind die nieuwe trend van posts samenvoegen gewoon ranzig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Eens maar dat is hoe Tweakers het wil en de enige manier om niet 2 berichten achter elkaar te plaatsen
Ik vind de auto-merge functie anders wel heel goed werken. Maar ik heb geen idee of het gewaardeerd wordt om dat 5x achter elkaar te doen. Ik vind zelfs dat het voor de overzichtelijkheid wel iets goeds doet. Time-stamps, gericht een up-vote geven. Misschien moet hij dat maar doen :) Ik vind het goed. Maar ja, who am i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:17:
[...]

offtopic:
Als Tweakers het niet wilt gaan ze niet een feature toevoegen om dubbele posts semi samen te voegen :+. In een ervaringen / discussie thread lopen gewoon vaak meerdere discussies tegelijkertijd en enorme posts die ineens "overal" op reageren zijn dan ineens zo onoverzichtelijk. En nu scroll ik meestal lekker snel over de posts heen (dus voor mij als "meelezer" skip ik de hele post en was die "nutteloos" terwijl misschien wel iets interessants erin staat). Maar als ik een notificatie heb van de post (reactie of genoemd) ben ik meestal ook even bezig om te zoeken welk stukje voor mij dan relevant is. Omdat ook nog bv 3 quotes op andere berichten / discussies erboven kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
nero355 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:23:
[...]

offtopic:
Tja... :

En last but not least : Ik vind die nieuwe trend van posts samenvoegen gewoon ranzig! :)
Ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
nero355 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:23:
[...]

offtopic:
Tja... :

Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenbrandt
Zodra ik weer de UDM terug heb en het werkt niet naar behoren ga ik over tot de aanschaf van de SPF module. Op termijn wil ik toch wel aangezien het weer een stekker bespaart in de meterkast. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Bedankt voor alle reacties tot zo ver!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ppeterr schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Nee, dit werkt niet alleen niet op KPN Gpon maar op geen enkele gpon. De enige SFP module die werkt met GPON is een rj45 module en een standaard utp patch kabel.
https://eu.store.ui.com/c...ories/products/uf-rj45-1g
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0019/7518/9613/products/UF-RJ45-1G_Angle_copy_1024x1024_2627556d-78c2-416f-a600-1f437dad36d4_grande.png?v=1593607128

Glasvezel modules gaan nooit werken omdat GPON geen aflever product is maar provider infra om huizen goedkoop van een ethernet (Utp kabel te voorzien). KPN levert in de meterkast een RJ45 aansluiten en geen glasvezel, dat kastje geen media media converter zoals bij glasvezel. Maar een ONT

Een ONT bevat you unieke filter lees ID om jouw en alleen jouw Spectrum van de gezamenlijke met de wijk gedeelde glasvezel te filteren. Gpon werkt als is coax. Er loopt 1 kabel langs alle huizen in de wijk en ont filter jouw verbinding eruit. En moet daarom ook unieke zijn in de wijk (per OLT) en kan daar om ook niet zelf vervangen. Zie hier plaatje van een ubnt gpon vezel waar aan de OLT kant 1 connector zit en aan andere ONT kant 128 stekkertjes
Afbeeldingslocatie: https://prd-www-cdn.ubnt.com/media/images/product-features/optical-network2-2x.jpg
En de splitter
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0019/7518/9613/products/UF-SPLITTER-32_1024x1024_7686ea91-bd6d-4104-ba37-120d911a211a_grande.png?v=1593607268
https://www.ui.com/accessories/gpon-network-accessories/

De gpon sfp modules die je tegen komt zijn voor de providers om in hun OLT’s te gebruiken en in een eigen router want zonder jou specifieke filter/ID en gpon config gaan de e ook niet werken. en die config weet jouw internet provider ook niet. En hoeven ze ook niet te weten. Een ONT is layer 1 alleen de beheerder van fysiek het gpon netwerk heeft deze nodig voor de fysieke werking van de utp kabel die in jouw meterkast uit komt

[ Voor 33% gewijzigd door xbeam op 22-02-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wvanommen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:04:
[...]

[...]

Geen enkele SFP module werkt met GPON omdat GPON geen glasvezel is maar een utp kabel. Lees mij voorgaande 2 bericht. De enige connector die werkt met gpon is een RJ45 wat aan iedere utp/patch kabel zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
xbeam schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:41:
[...]

Nee, dit werkt niet alleen niet op KPN Gpon maar op geen enkele gpon.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, het is mij duidelijk. Excuses, ik ben even niet in de gelegenheid om uitgebreid te antwoorden. Lijkt ook niet nodig omdat het helder is wat jij daar tikt.

Enkel rest mij de vraag dan nog, wat zou een nadelig effect zijn van GPON. Ik kan mij zo voorstellen dat over-boeking in de verre toekomst wellicht een dingetje kan zijn. En "vrije" provider keuze gelimiteerd wordt door dit systeem? Verder, lets get back on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:27
stomme vraag: ik heb (ergens bij het rondklikken) in mijn unifi controller een mooie grafiek gezien met de naam unifi-wifi-experience (of zoiets) in deze grafiek zag je de wifi-performance over de afgelopen twee dagen (vrijwel overal 99% - 100%) Het was een staafgrafiek over 3 a 4 dagen. Ik kan echter NERGENS deze grafiek meer vinden. Wie weet waar deze staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10 21:35
kuwerti schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:39:
stomme vraag: ik heb (ergens bij het rondklikken) in mijn unifi controller een mooie grafiek gezien met de naam unifi-wifi-experience (of zoiets) in deze grafiek zag je de wifi-performance over de afgelopen twee dagen (vrijwel overal 99% - 100%) Het was een staafgrafiek over 3 a 4 dagen. Ik kan echter NERGENS deze grafiek meer vinden. Wie weet waar deze staat?
Ik denk dat je bedoelt onder statistieken, en dan links bovenaan systeem statistieken kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Behoorlijk Leek schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:44:
[...]

Ik denk dat je bedoelt onder statistieken, en dan links bovenaan systeem statistieken kiezen
Die zien er ook gaaf uit, maar die bedoel ik niet. het was een staafgrafiek (allemaal staafjes' met de naam wifi-experiende. Toch bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
kuwerti schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:05:
[...]

Die zien er ook gaaf uit, maar die bedoel ik niet. het was een staafgrafiek (allemaal staafjes' met de naam wifi-experiende. Toch bedankt voor je hulp!
Dan kan ik me niets anders bedenken dat je met een extra buro blad aan het stoeien bet geweest en daar in de widgets bv wifi clients en/of time to associate hebt geselecteerd, die geven een staafjes statistiek maar van 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Laatst online: 02-10 11:14
[...]

Heb ik wel vaker 7(8)7

Is WPA 3 ook client - lees gsm / tablet - afhankelijk, zo ja hard- of softwarematig?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Comp User schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:36:
[...]

Heb ik wel vaker 7(8)7

Is WPA 3 ook client - lees gsm / tablet - afhankelijk, zo ja hard- of softwarematig?
Beide je OS moet het ondersteunen maar je WiFi chipset ook. Heb zelf alleen appels in huis en die ondersteunen het vanaf de iphone 7

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuwerti
Behoorlijk Leek schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Dan kan ik me niets anders bedenken dat je met een extra buro blad aan het stoeien bet geweest en daar in de widgets bv wifi clients en/of time to associate hebt geselecteerd, die geven een staafjes statistiek maar van 24 uur.
gevonden, maar ik zie dit alleen bij de UAP-AC-LITE:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWO-fzkEwG71cSAE2MXjsUmgcOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PwlOnfiVw9wjQPpJEEZOvRj6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
HKLM_ schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Beide je OS moet het ondersteunen maar je WiFi chipset ook. Heb zelf alleen appels in huis en die ondersteunen het vanaf de iphone 7
Laptop / PC - Intel AC-7260, beide met OpenSUSE Tumbleweed.
Tablet - Qualcomm 670 (Galaxy Tab S5E) / GSM - Qualcomm 765 (OP Nord), beide Android 10 - krijgen 11.

Zullen het wel ondersteunen, echter de

Toon en de Harmony Hub ga ik niet zomaar vanuit, maar staan op een aparte ssid, mocht dat van invloed zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ppeterr schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:57:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, het is mij duidelijk. Excuses, ik ben even niet in de gelegenheid om uitgebreid te antwoorden. Lijkt ook niet nodig omdat het helder is wat jij daar tikt.

Enkel rest mij de vraag dan nog, wat zou een nadelig effect zijn van GPON. Ik kan mij zo voorstellen dat over-boeking in de verre toekomst wellicht een dingetje kan zijn. En "vrije" provider keuze gelimiteerd wordt door dit systeem? Verder, lets get back on-topic.
De Vrij provider keus wordt geen probleem, want dat is het nu ook niet. Bijna alle providers kunnen gewoon in de gpon gebieden leveren. Dit is juist de functie van de ONT en waarom iedere ONT alleen voor jouw bedoelde signalen op de glasvezel ziet. GPON is layer 1

Netwerk functies zoals het routeren van verkeer gebeurd op layer3 (dat is het waar internet providers hun werk doen ) hebben geen weet van layer 1 systemen zoals gpon. xDSL, DOCSIS.

Het wat je internet provider nodig heeft is dat layer2 verbinding vanuit de ONT jouw huis van type ethernet is en dat ze van de infra/Netwerk eigenaar toegang krijgen tot de Ethernet verbinding die in jouw meterkast uit komt. Daarom je dus ook de ONT van de Buuren gebruiken als die van jouw stuk is. Want dan komt de ethernet kabel van zijn provider ook echt fysiek in jouw meterkast binnen en niet meer bij hem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5wnYPjdGJMgrUIt6oZekOKysew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/15PMLGA0S1GgCAjPgUlFOUj2.png?f=user_large

Heeft dat invloed op je overboeking? In theorie wel en de praktijk niet
Waar met FTTH ieder huis een eigen glasvezel met een eigen Glasvezel 1gb/s port in de switch tot zijn beschikking maar je vanaf de wijk kast deel als nog de uplink van de wijk kast terwijl je bij gpon een 2,5gb/s deelt voor dat het switch in komt. Onderaan de streep komt dit op zelfde neer. Waarbij je met oude last mile techniek zoals DSL bij omdat er vanaf daar veel bandbreedte beschikbaar komt en eigenlijk niet zoals bij kabel/Coax de overboeking niet wil op langzaamste kabel. Speelt dat natuurlijk veel minder als het verschil tussen last mile verbinding en uplink van de wijk kast steeds kleiner wordt.

Of de overboeking zoals met gpon nu plaats vindt op de gezamenlijk verbinding tussen de huizen en wijkkasten of zoals met ftth tussen wijkkasten en de wijkcentrale. Dat maakt steeds minder uit.

[ Voor 49% gewijzigd door xbeam op 23-02-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
kuwerti schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:49:
[...]

Ok, dan heb je waarschijnlijk 1 AP? Ik dacht dat je deze bedoelde,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gSpW8lrt3MTgTZiFb_o6jivgh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWgD0sqxGv8iMMcNAEbbBUND.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuwerti schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:49:
[...]

[Afbeelding]
Lijkt niet aan het model AP te liggen. Op mijn eigen omgeving zie ik het zowel op de AC Lite als de AC LR. Externe site zie ik het maar op een van de twee NanoHDs. Als ik op basis daarvan een gok moet doen dan zie je de wifi experience alleen op de APs waar momenteel een client mee verbonden is en op dat moment dus een "experience" hebben. Wat natuurlijk raar is, want ondanks dat de experience nu niet bestaat / onbekend is / 0 is / ... zou je toch ook verwachten dat je de historie in kunt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Comp User schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:02:
[...]

Laptop / PC - Intel AC-7260, beide met OpenSUSE Tumbleweed.
Tablet - Qualcomm 670 (Galaxy Tab S5E) / GSM - Qualcomm 765 (OP Nord), beide Android 10 - krijgen 11.

Zullen het wel ondersteunen, echter de

Toon en de Harmony Hub ga ik niet zomaar vanuit, maar staan op een aparte ssid, mocht dat van invloed zijn.
Je toon en Harmony zullen het wel niet gaan ondersteunen denk, ik heb zelf ook wat van die devices (Nest protect en een smart gateway voor de CV ketel) en die doen niet eens 5Ghz laat staan WPA3 :'( daarvoor maar een 2,4 netwerkje in de lucht houden dan.

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 22-02-2021 06:39 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Behoorlijk Leek schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:06:
[...]

Ok, dan heb je waarschijnlijk 1 AP? Ik dacht dat je deze bedoelde,
[Afbeelding]
nee, heb er 3, maar alleen de aup-ac-lite laat deze grafiek zien? 8)7
de details van de andere twee zien er weer heel anders uit. wel vreemd, maar het zal wel :_)

(hieronder staan beide)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4wgUC05jOSUSJZKK3xvVQWHBo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ah7V2uCqtceAqqFBXzs9yiJE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/678VeAfXmKEO_ekQMp78EaWSJDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XoQSecBriLcRHHvi0tuEfn3X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 10:23
ik ben weer is toe aan de update's
wat is de slimte volgorde?
ik heb
usg
8port switch
en een AP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 13:48

Falcon10

Hit it i would !

chimera2 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 07:41:
ik ben weer is toe aan de update's
wat is de slimte volgorde?
ik heb
usg
8port switch
en een AP
Van achter naar voor in je netwerk :

Dus eerst AP's, dan switch, als laatste USG.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Of je de blauw of gele SFP gebruikt heeft niets met T-Mobile of blauwe en groene connectors van glasvezel te maken maar de AB keuze van de netwerk beheerder/Leverancier van jouw wijk kast. Meestal wordt gekozen de gele kant van de verbinding in de wijk kast gebruiken en de blauwe kant bij de eind klant. Maar dat is geen vaste afspraak het kan dus ook zomaar zijn dat je de gele SFP van het setje moet gebruik omdat de blauwe SFP in de wijkkast is gebruikt.

Het je de huidige patch kabel tussen NTU en media converter gewoon kan gewoon los klikken en vervangen voor deze
https://www.wimoodshop.nl...LC-SC+9/125,+1m+-+Simplex

Welke firmware draai er op je udm? Die packed löss issue herken ik van de begindagen van de udm maar is met huidige stable geen issue. Je weet zeker dat het geen verkeerde MTU ander Netwerk mis configuratie. T-mobile gebruikt multicast wat killing is voor je Netwerk wanneer je in de filtering daarvan iets fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenbrandt
xbeam schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:37:
[...]

Of je de blauw of gele SFP gebruikt heeft niets met T-Mobile of blauwe en groene connectors van glasvezel te maken maar de AB keuze van de netwerk beheerder/Leverancier van jouw wijk kast. Meestal wordt gekozen de gele kant van de verbinding in de wijk kast gebruiken en de blauwe kant bij de eind klant. Maar dat is geen vaste afspraak het kan dus ook zomaar zijn dat je de gele SFP van het setje moet gebruik omdat de blauwe SFP in de wijkkast is gebruikt.

Het je de huidige patch kabel tussen NTU en media converter gewoon kan gewoon los klikken en vervangen voor deze
https://www.wimoodshop.nl...LC-SC+9/125,+1m+-+Simplex

Welke firmware draai er op je udm? Die packed löss issue herken ik van de begindagen van de udm maar is met huidige stable geen issue. Je weet zeker dat het geen verkeerde MTU ander Netwerk mis configuratie. T-mobile gebruikt multicast wat killing is voor je Netwerk wanneer je in de filtering daarvan iets fout doet.
De reden waarom ik dat dacht is vanwege het feit dat meerdere mensen de gebruikte NTU hadden open gemaakt en daar de specs op stonden.1310 nm voor TX en 1550 voor RX. Zodoende dacht ik dat ik blauwe variant moest gebruiken.

Dus jij zegt, SFP bij Ubiquiti kopen en de Patchkabel uit jouw link. Top.

Wat betreft de firmware. Ik heb meerdere firmware's gebruikt, waaronder de 1.86 (stable) maar zit inmiddels op 1.9 (beta). Ik heb de UDM zo stock mogelijk draaien zodat er geen roet in het eten kan worden gegooid. Ik wil eerst deze issue opgelost hebben voordat ik verder ga. Maar wat bedoel je precies qua filtering en wat zou ik daar aan kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
sylvesterrr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:36:
[...]

Ik wou dat ik 'm eerder had gezien. :D Ik heb bij Shipito $47 voor shipping betaald, plus nog eens $20 sales tax vanwege een adres in CA. :+ Daarnaast nog eens die inklaringskosten.

Door 'm daar te bestellen bespaar je vooral op de inklaringskosten (€17) en shipping (ruim $25 verschil).

Maar goed, ik zie het als leergeld.

Laat m'n vrouw maar niet horen dat ik voor niets ongeveer €40 meer heb betaald. Ze vindt het al duur genoeg. :D
Ik heb het pakketje inmiddels in ontvangst mogen nemen. De deurbel sluit ik later vandaag aan. De G3 Instant Camera levert goed beeld op, zeker voor dat geld. Alleen jammer van de USB-adapter met US-stekker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
sylvesterrr schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:21:
[...]

Ik heb het pakketje inmiddels in ontvangst mogen nemen. De deurbel sluit ik later vandaag aan. De G3 Instant Camera levert goed beeld op, zeker voor dat geld. Alleen jammer van de USB-adapter met US-stekker. :P
Deurbel gaat je zeker bevallen. Ik heb deze nu al een geruime tijd.

2x G3 instant bestelling zit ik jammer genoeg vanuit de EU store al heel lang op te wachten. Wil ze gaan gebruiken als baby-monitors maar ik denk dat mijn kids al oud genoeg zijn tegen de tijd dat ik ze binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
renedis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:42:
[...]

2x G3 instant bestelling zit ik jammer genoeg vanuit de EU store al heel lang op te wachten. Wil ze gaan gebruiken als baby-monitors maar ik denk dat mijn kids al oud genoeg zijn tegen de tijd dat ik ze binnen krijg.
Herkenbaar, hier ook gelijk in december bij de eerste mogelijkheid besteld maar laatste bericht vanmorgen is nog geen datum voor levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip* Gelieve geen V&A plaatsen hier op het forum.

[ Voor 75% gewijzigd door MisteRMeesteR op 22-02-2021 16:15 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
renedis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb de deurbel ook aangesloten. Het is wel erg makkelijk om 'm eraf te halen. Ik ga eronder een latje schroeven met een anti-inbraakschroef. Dat maakt het toch iets moeilijker. Iemand die 'm echt wil meenemen neemt 'm wel mee haha.

Ik krijg een pushmelding wanneer er wordt aangebeld. Mijn vrouw niet, heb de app al opnieuw geïnstalleerd. Ze kan wel live meekijken, opnames terugzien en dergelijke. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Allebei een iPhone met iOS 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veenbrandt schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:17:
[...]

De reden waarom ik dat dacht is vanwege het feit dat meerdere mensen de gebruikte NTU hadden open gemaakt en daar de specs op stonden.1310 nm voor TX en 1550 voor RX. Zodoende dacht ik dat ik blauwe variant moest gebruiken.

Dus jij zegt, SFP bij Ubiquiti kopen en de Patchkabel uit jouw link. Top.

Wat betreft de firmware. Ik heb meerdere firmware's gebruikt, waaronder de 1.86 (stable) maar zit inmiddels op 1.9 (beta). Ik heb de UDM zo stock mogelijk draaien zodat er geen roet in het eten kan worden gegooid. Ik wil eerst deze issue opgelost hebben voordat ik verder ga. Maar wat bedoel je precies qua filtering en wat zou ik daar aan kunnen doen?
Op zich goed gedacht, je koopt ze toch per setje dus als het anders is gebruik je de andere ;-)

Wat ik bedoel kwa filters, dingen zoal management/ eenrichtingsfilters voor het broadcast verkeer, staan all igmp (tv verkeer )filters goed. Gebruik je oude switches met bijv geen of de verkeerde versie igmp snooping?

Dingen zoals dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Hi, Heeft iemand ervaring met PXE setup op synology icm Unifi USG 4 pro? Ik heb deze how to gevolgd maar hier komt geen bestand voor die ik in de unifi controller software kan invoeren.

De Unifi controller waar ik de USG mee beheer vraagt naar een server en filename.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOseE5lj6OaYBKOtOJ0s9N_Qh1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cUnkmAcfLbSo3VOmLHpK6GX0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
jgsr schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:46:
Ik heb een udm pro met daaraan via sfp een xg6, werkt prima. Synology nas met 10gbit. Merk weinig van de 1gbit switch in de udm.
En dan van de xg6 naar de Synology ook via SFP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:39
ppeterr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:56:
[...]

En dan van de xg6 naar de Synology ook via SFP ?
Nee utp.. ik heb een ds1517+ met een intel x540-T2 nic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
jgsr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Nee utp.. ik heb een ds1517+ met een intel x540-T2 nic.
Alright, zit namelijk ook te kijken naar een NAS. Dacht een en ander beetje toekomst proof te doen. Maar raak her en der in de knoop met eventueel 10Gb. Maar goed, dan maar door met in mijn achterhoofd de US-8-150W te vervangen als ik ooit overstap naar 10Gb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
ppeterr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:18:
[...]

Alright, zit namelijk ook te kijken naar een NAS. Dacht een en ander beetje toekomst proof te doen. Maar raak her en der in de knoop met eventueel 10Gb. Maar goed, dan maar door met in mijn achterhoofd de US-8-150W te vervangen als ik ooit overstap naar 10Gb.
Je kan eventueel van 10Gb SFP+ naar 10Gb UTP, zie:
https://store.ui.com/coll...ed/products/uf-rj45-10g-1

Ik weet uit ervaring dat ze het ook met 1Gb doen in een SFP poort, maar dan doe je uiteraard nog steeds geen 10Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
wvanommen schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Je kan eventueel van 10Gb SFP+ naar 10Gb UTP, zie:
https://store.ui.com/coll...ed/products/uf-rj45-10g-1

Ik weet uit ervaring dat ze het ook met 1Gb doen in een SFP poort, maar dan doe je uiteraard nog steeds geen 10Gb.
Ik loop tegen een aantal andere belemmeringen aan, zelfs voor mijn gevoel nu al met straks een 1Gb glas verbinding. Ik heb het idee, maar misschien heb ik dat helemaal fout dat bijvoorbeeld de UDMP met "maar" de 1Gb op de rj45 poortjes al een bottleneck is. De SFP poort wilde ik gaan gebruiken om naar de switch te gaan. Dat is trouwens ook een 1Gb versie. Daar stap ik dan maar vanaf. Want dat geeft dezelfde performance lijkt mij als ik gewoon patch over de rj45.

Het nieuwe idee is dan als volgt, omdat ik dan de SFP vrij houd op de UDMP. Om dan uiteindelijk een NAS met SFP aan de poort te hangen, voor nu zonder een 10Gb switch lijkt mij dat de oplossing met de hoogste performance. Jammer trouwens dat de WAN SFP op de udm niet omgetoverd kan worden naar een LAN zoals op de USG4. Maar goed, wellicht wil ik teveel :)

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 23-02-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 18:17
Ubiquiti deurbel is voor mensen met een dikke portemonnee te verkrijgen bij Wifimedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Ik loop tegen een aantal andere belemmeringen aan, zelfs voor mijn gevoel nu al met straks een 1Gb glas verbinding. Ik heb het idee, maar misschien heb ik dat helemaal fout dat bijvoorbeeld de UDMP met "maar" de 1Gb op de rj45 poortjes al een bottleneck is. De SFP poort wilde ik gaan gebruiken om naar de switch te gaan. Dat is trouwens ook een 1Gb versie. Daar stap ik dan maar vanaf. Want dat geeft dezelfde performance lijkt mij als ik gewoon patch over de rj45.

Het nieuwe idee is dan als volgt, omdat ik dan de SFP vrij houd op de UDMP. Om dan uiteindelijk een NAS met SFP aan de poort te hangen, voor nu zonder een 10Gb switch lijkt mij dat de oplossing met de hoogste performance. Jammer trouwens dat de WAN SFP op de udm niet omgetoverd kan worden naar een LAN zoals op de USG4. Maar goed, wellicht wil ik teveel :)

Tevens denk ik er over om 500/500 te nemen ipv 1000/1000. Sneller kan altijd nog, maar ik ram liever die 500/500 vol. Dan een snelheid die niet geheel gebruikt wordt.
Hoezo je hebt 9 LAN poorten in de udm zitten! een router is een router en geen switch ;-)

Je wil geen10gb/s nas aan je router hangen ;-) omdat een een router data routeert in hogere layer, dat kost veel meer cpu reken kracht. De UDM is geen volwaardig 10gbit UTM (zoiets kost ook duizenden tot wel 10duizende Euro’s)

Dit betekent dat hij wanneer hem als switch gaat gebruiken de bandbreedte die je per seconde naar nas verstuurd ten koste gaat van je inter bandbreedte of een ander direct op de Udm aangesloten apparaten.

Wat je wil en hoe het hoort is een router op een stick. Daarom zitten er in de usg en XSG maar 2 lan en wan porten.

Dan wordt al het lan verkeer zoals data schrijven naar je nas op de switch afgehandeld zodat de router daar zijn cpu kracht niet aan hoeft te verspillen. Dat ook de reden waarom bij gebruik van vlans een layer3 switch wil die bijv onderling vlan verkeer afhandelt, zo voorkom je dat Piet denkt laat ik mijn portable HDD een naar de nas backup en en dat rest het komende uur amet nauwelijks werkende internetverbinding zit.

[ Voor 23% gewijzigd door xbeam op 23-02-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
Frankie20 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:13:
Ubiquiti deurbel is voor mensen met een dikke portemonnee te verkrijgen bij Wifimedia.
Staat hij goedkoper in de V&A als je niet zelf wilt importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Frankie20 schreef op Tuesday 23 February 2021 @ 13:13:
Allemachtig...wat een prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 13:48

Falcon10

Hit it i would !

Ook een beetje gortig.
Moest ie dan nog in RVS zijn en deftige diefstalbeveiliging, dan zou je nog zeggen, OK 400 euro, maar dit.
Dan wacht ik nog wel ff, want dit is zwarte import waar ze nog eens woekerwins top nemen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
xbeam schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:33:
[...]
Hoezo je hebt 9 wan poorten in de udm zitten en dat is al te veel. een router is een router en geen switch ;-)
Nou ze promoten het zelf wel als een switch :)

"Combines new UniFi OS with 8-port switch and security gateway"

Maar over de NAS op de udm, ja dat besef ik nu ook Ik trek mijn "als je iets doet doe het dan goed" iets te ver door. Ik zet parkeer het NAS verhaal even, en laat de focus op 10Gb ook even los. Straks eerst maar eens de boel up en running met wat ik nu in huis heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Nou ze promoten het zelf wel als een switch :)

"Combines new UniFi OS with 8-port switch and security gateway"

Maar over de NAS op de udm, ja dat besef ik nu ook Ik trek mijn "als je iets doet doe het dan goed" iets te ver door. Ik zet parkeer het NAS verhaal even, en laat de focus op 10Gb ook even los. Straks eerst maar eens de boel up en running met wat ik nu in huis heb gehaald.
Er zit ook 1gb/s switchboard in maar die werkt alleen met werkt alleen met die 8 poortjes, dus eigenlijk zij die 8 poortje een samengevoegde 1gb/s poort voor de UDM waarbij onderling verkeer tussen de 3 poorten altijd door CPU wordt gedaan.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Wat je wel kan doen kijken naar de unfi pro series. Deze hebben twee 10gb/s spf om hem aan de Udm en volgende switch of je NAS te koppelen.

[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 23-02-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
xbeam schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:27:
[...]
Wat je wel kan doen kijken naar de unfi pro series. Deze hebben twee 10gb/s spf om hem aan de Udm en volgende switch of je NAS te koppelen.
Ja of een goedkopere oplossing. Met wat meer SPF poortjes. Anyway - voor over een paar jaar als er weer een upgrade ronde komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10 17:21

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ppeterr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Ja of een goedkopere oplossing. Met wat meer SPF poortjes. Anyway - voor over een paar jaar als er weer een upgrade ronde komt.
ik heb nu een klein jaartje deze hangen op het geluid na een zeer stabiele switch
heb nu 3 pc's en een Nas op de 10Gb zitten.
de SSD's zijn nu de bottleneck :P
nb de boven genoemde is niet geschikt om te routeren met 10Gb up en down niet krachtig genoeg.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:18
Voor de beveiliging van de deurbel zit er iemand op Marktplaats die rvs ‘kooien’ maakt voor de Nest Hello en Eufy deurbel. Misschien dat deze man ook zoiets voor de Unifi maken kan?
An sich vind ik die covers er prima uit zien.

Ik had de beste man even gemaild. Hij geeft aan dat het wel mogelijk is, maar hij moet er wel stuk of 20~25 verkopen om het rendabel te maken. Die kooien voor de andere deurbellen zijn 36 euro.

[ Voor 29% gewijzigd door rimave op 23-02-2021 15:47 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
10Gb apparatuur van Ubiquiti vind ik persoonlijk te duur...
ik heb hier één US8 switch vervangen door een mikrotik switch (ik had meer poorten nodig) omdat deze vele malen goedkoper was dan een ubiquiti switch, 24 rj45 poorten + 2 SFP+ poorten voor nog geen 140,-. (de prijs/prestatie was ook voor mij de doorslag gevende start) dit was tevens ook de start richting 10Gb netwerk, niet omdat het moet maar omdat het kan.. ook al heb ik "maar" een 500/500 abbo :+

qua Acces points blijft voor mij Ubiquiti toch wel voorkeur hebben.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 06:09
Frankie20 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:13:
_O- _O- _O- Die gasten zijn gek.... Wat dat aan gaat is importeren via BH net zo makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:26
Is het hier toegestaan om een troubleshoot vraag te stellen m.b.t. Ubi-apparatuur, aangezien het een ervaringen topic betreft? Zo niet bestaat er een algemeen topic of gewoon een los topic openen?

[ Voor 21% gewijzigd door CuBras op 23-02-2021 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
CuBras schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:56:
Is het hier toegestaan om een troubleshoot vraag te stellen m.b.t. Ubi-apparatuur, aangezien het een ervaringen topic betreft? Zo niet bestaat er een algemeen topic of gewoon een los topic openen?
Do it! :9

Jij ervaart een probleem met Ubi-apparatuur.

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 23-02-2021 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
Jaguar645 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:52:
[...]

_O- _O- _O- Die gasten zijn gek.... Wat dat aan gaat is importeren via BH net zo makkelijk :P
Correctie - degene die het voor een dergelijk bedrag aanschaffen, die hebben ze niet helemaal op een rijtje. O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:35
Een vogeltje vertelde me dat morgen de deurbel in de EU store staat 😉

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:39
tcviper schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:34:
Een vogeltje vertelde me dat morgen de deurbel in de EU store staat 😉
Iets meer info zou helpen :) Neem aan dat je met vogeltje twitter bedoelt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcviper
grote_oever schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:37:
[...]

Iets meer info zou helpen :) Neem aan dat je met vogeltje twitter bedoelt?
Nee, ze komen letterlijk de UI EU store in vanaf morgen. Ik help mee met het protect team met Ubiquiti en heb die info net zelf gekregen en was enorm blij dat ik het kon delen, vandaar.

[ Voor 22% gewijzigd door tcviper op 23-02-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 06:09
Je snapt wel dat er dan ook een tijd bij moet van klaarzitten he!😋

Maar mooi nieuws zeg! Ik zit er al een tijdje naar te kijken en kon me net in houden om toch via de import route te bestellen😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Liever een versie op basis van POE+....

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Zware Unit schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:58:
Liever een versie op basis van POE+....
Gaat voorlopig nog niet komen. Word wel over nagedacht.
Vergeet niet dat de meeste mensen van oudsher meestal ook 2 draadjes naar hun deurbel hebben lopen en dat het 'makkelijkst is' in veel situaties.

[ Voor 25% gewijzigd door tcviper op 23-02-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
tcviper schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Gaat voorlopig nog niet komen. Word wel over nagedacht.
Vergeet niet dat de meeste mensen van oudsher meestal ook 2 draadjes naar hun deurbel hebben lopen en dat het 'makkelijkst is' in veel situaties.
De standaard G4 deurbel werkt prima hoor, maar hopelijk snel een POE+ versie.

Goed de link in de gaten houden boys 8)

https://eu.store.ui.com/c.../products/uvc-g4-doorbell

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Pagina: 1 ... 91 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.