[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:22:
Ik wist mijn Controller wachtwoord niet meer (draait in Docker met de goofball image). En had beetje haast..
Heb gewoon mijn 2 AC-IWs gereset. Dom.

Nieuwe controller container aangezwengeld.. (weer dom: want nu heb ik ook een nieuwere UC versie binnengehaald, 5.14.23)
Ik verwacht nu mijn devices te zien, ze zijn immers beide via LAN op de router aangesloten net als de server.

Helaas: no devices found.

In het verleden hoefde ik niks extras te doen.. ik vond gewoon direct de APs. Wat mis ik?
Ik heb al onder Site > hostname/ip gewijzigd naar het lan ip van de server waar Docker op draait en "make L2 discoverable" aangevinkt.

zelfs via SSH>AP geprobeerd:
code:
1
2
3
UBNT-BZ.v4.3.21# set-inform http://192.168.88.2:8080/inform

Adoption request sent to 'http://192.168.88.2:8080/inform'.  Use the controller to complete the adopt process.
Niks te zien op de controller 8)7

EDIT:
probleem gevonden.
Ik had ooit in mijn docker-compose poort 8080 aan een andere service toegewezen (Organizr, een homepage voor je homeserver) en Unifi lekker op 8008 gezet.
set-inform http://192.168.88.2:8008/inform werkt direct. Onduidelijk of dit ook de reden is dat het niet automatisch werkt..
Ja
Default is :8080/inform als je andere poort gebruikt werkt het niet meer out of the box.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

Toppe

Oké ✅

Ik zit te kijken naar een HDMI over UTP oplossing voor mijn NVR. Ik wil deze beelden graag op meerdere schermen kunnen ontvangen.

Het idee is om de zender bij de NVR te plaatsen en ontvangers op meerdere plekken in het huis (Keuken, woonkamer, slaapkamer). Ik ben dan ook benieuwd of iemand een vergelijkbare constructie heeft (gehad) waarbij er geen extra switch benodigd is…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:51:
Ik zit te kijken naar een HDMI over UTP oplossing voor mijn NVR. Ik wil deze beelden graag op meerdere schermen kunnen ontvangen.

Het idee is om de zender bij de NVR te plaatsen en ontvangers op meerdere plekken in het huis (Keuken, woonkamer, slaapkamer). Ik ben dan ook benieuwd of iemand een vergelijkbare constructie heeft (gehad) waarbij er geen extra switch benodigd is…
Bij mijn weten zijn deze oplossingen ook precies hoe ze heten. HDMI over een UTP kabel. Dus geen HDMI over TCP/IP of HDMI over UDP/IP. In andere woorden: het is een eigen signaal dat toevallig over een 8 aderige UTP kabel gaat, maar verder niks met "netwerk" te maken heeft. HDMI heeft daarvoor AFAIK ook een te hoge bandbreedte en krijg je in raw formaat niet over een 1Gbit/s lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

RobertMe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:57:
[...]

Bij mijn weten zijn deze oplossingen ook precies hoe ze heten. HDMI over een UTP kabel. Dus geen HDMI over TCP/IP of HDMI over UDP/IP. In andere woorden: het is een eigen signaal dat toevallig over een 8 aderige UTP kabel gaat, maar verder niks met "netwerk" te maken heeft. HDMI heeft daarvoor AFAIK ook een te hoge bandbreedte en krijg je in raw formaat niet over een 1Gbit/s lijn.
Klopt, dat was mijn eerste gedachten ook. Alleen wordt er in onderstaand schema gesproken van meerdere ontvangers en dat zou niet mogelijk zijn zonder switch/router. Er zit namelijk geen passtrough functie op de ontvanger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGLUgWrWePHszROe-itpnWhUpOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qh3pIawYSMxqlEq6Rgw6QSgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het origineel op Ali spreekt ook specifiek over TCP/IP en een switch.

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 10-02-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werffje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
https://eu.store.ui.com/c...long-range-access-point-1

Hij is weer voorradig... hopelijk wordt me order eindelijk verstuurd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 09:58

nexhil

BAM!

werffje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:25:

Hij is weer voorradig... hopelijk wordt me order eindelijk verstuurd....
Gelijk besteld voor een klant! Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28
Toppe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:01:
[...]

Klopt, dat was mijn eerste gedachten ook. Alleen wordt er in onderstaand schema gesproken van meerdere ontvangers en dat zou niet mogelijk zijn zonder switch/router. Er zit namelijk geen passtrough functie op de ontvanger.

[Afbeelding]

Het origineel op Ali spreekt ook specifiek over TCP/IP en een switch.
Dit past natuurlijk totaal niet in dit draadje, maar ja...

Vaak gebruiken ze HDBaseT. Er zijn extenders die zodra ze merken dat ze via TCP/IP praten overgaan naar een MJPEG stream om het nog wel te blijven doen.

Je kan natuurlijk ook de profi kant op.... en dat is dan NDI. HDMI->NDI converter (denk aan 500 euro). Dan kan je er wel mee over TCP/IP op je gewone netwerk maar kost die stream (als iemand hem bekijkt) zo ongeveer 120MBit. :+ (2 kijkers is dus ook meteen 240MBit)

Je hebt dus ook NDI->HDMI converters (ook weer rond de 500 euro). Of een PC met NDI tools geinstalleerd om de NDI Stream op te pakken (gratis software).
Er is ook voor een raspberry pi wat software, maar die heb ik persoonlijk nog nooit getest, vraag me af hoe goed dat werkt. (Dicaffeine)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kodess schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Dit past natuurlijk totaal niet in dit draadje, maar ja...

Vaak gebruiken ze HDBaseT. Er zijn extenders die zodra ze merken dat ze via TCP/IP praten overgaan naar een MJPEG stream om het nog wel te blijven doen.

Je kan natuurlijk ook de profi kant op.... en dat is dan NDI. HDMI->NDI converter (denk aan 500 euro). Dan kan je er wel mee over TCP/IP op je gewone netwerk maar kost die stream (als iemand hem bekijkt) zo ongeveer 120MBit. :+ (2 kijkers is dus ook meteen 240MBit)

Je hebt dus ook NDI->HDMI converters (ook weer rond de 500 euro). Of een PC met NDI tools geinstalleerd om de NDI Stream op te pakken (gratis software).
Er is ook voor een raspberry pi wat software, maar die heb ik persoonlijk nog nooit getest, vraag me af hoe goed dat werkt. (Dicaffeine)
Ik hoef geen professionele apparatuur hiervoor, het is voornamelijk om eenvoudig te kunnen zien waar de katten zich begeven :+

MJPEG lijkt me dan prima

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 10-02-2021 11:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

jll schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:41:
Zijn hier ook mensen die sinds de upgrade naar unifi 6.0.43 last hebben van haperende Wifi ?

Ergens van zondag naar maandag is hij automatisch geupgrade naar de nieuwe versie. Nu lijkt alles te werken maar mijn Niko Homecontrol Digiblack touch paneeltjes (4 stuks) krijg ik niet goed verbonden meer. Uiteraard heeft het geheel bijna een jaar probleemloos gewerkt.

Geprobeerd:
  1. Niko deviceses gepowere cycled
  2. Niko deviceses gereset
  3. Nieuw Wifi netwerk aangemaakt met uitsluitend 2G freq.
Hij krijgt om de paar minuten wel verbinding maar geen IP adres

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Devices:
  • UDM
  • 1 x USW-24-POE
  • 2 x Flex HD
  • 1 x NanoHD
  • 1 x US-8-60W
  • 1 x USW-Flex-Mini-5
Ja is een algemeen probleem.
Ik heb hier laaaang op zitten troubleshooten, maar ligt aan de firmware.

Ik heb het met de AP-AC-PROS en die downgraden naar 4.3.20 (firmware) heeft geholpen.
De portal versie heb ik wel gewoon nog op 6.0.43 draaien

Mocht je de AP-AC-PRO hebben die geen DHCP doorgeeft kan je met deze command downgraden;
upgrade https://dl.ui.com/unifi/f....20.11298.200704.1347.bin

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:51:

Waarom heb je dat nodig?
Een NVR heeft niet eens een HDMI uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

xbeam schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Waarom heb je dat nodig?
Een NVR heeft niet eens een HDMI uitgang?
Mijn (Reolink) NVR wel. Stelde ook de vraag hier omdat ik dus benieuwd ben of mensen een soort vergelijkbare constructie werkend hebben met geavanceerdere netwerk apparatuur :9

En dit wil ik omdat we de TV aanzetten met camera beelden op het moment dat de katten naar buiten gaan, we kunnen dan kijken wat ze doen, werkt voor ons prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 10-02-2021 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kunnen de reacties weer wat meer over Ubiquiti gaan?

Ik snap dat je NVR-oplossing wellicht op je unifi-netwerk draait maar dit hele onderwerp is wel behoorlijk off-topic wat mij betreft.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Mijn (Reolink) NVR wel. Stelde ook de vraag hier omdat ik dus benieuwd ben of mensen een soort vergelijkbare constructie werkend hebben met geavanceerdere netwerk apparatuur :9

En dit wil ik omdat we de TV aanzetten met camera beelden op het moment dat de katten naar buiten gaan, we kunnen dan kijken wat ze doen, werkt voor ons prima.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0019/7518/9613/products/UFP-VIEWPORT_Diagram_956b9c72-22f4-42ed-9b7e-5c3508840308_grande.jpg?v=1587667207
Ik zou reolink de deur uit doen. Oud bollig systeem ;-) een volledig ip gestuurd systeem heeft voordelen. Zoals het Ongeacht de afstand en locatie tot je nvr een monitor kunnen plaatsen.

https://eu.store.ui.com/c...ts/unifi-protect-viewport

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 10-02-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

xbeam schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:49:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou reolink de deur uit doen. Oud bollig systeem ;-) een volledig ip gestuurd systeem heeft voordelen. Zoals het Ongeacht de afstand en locatie tot je nvr een monitor kunnen plaatsen.

Hier voor moet je dus een Cloud Key hebben en UniFi camera’s. De Cloud Key zie ik niet zozeer als beperkende factor want ik wil tzt een USG pro, stap naar Dream Machine is dan niet zo gek.

Echter ben ik zeer tevreden over mijn huidige cameras’s (8 stuks) en die allemaal gaan vervangen maakt het een onnodig dure hobby.

[ Voor 19% gewijzigd door Toppe op 10-02-2021 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Hier voor moet je dus een Cloud Key hebben en UniFi camera’s. De Cloud Key zie ik niet zozeer als beperkende factor want ik wil tzt een USG pro, stap naar Dream Machine is dan niet zo gek.

Echter ben ik zeer tevreden over mijn huidige cameras’s (8 stuks) en die allemaal gaan vervangen maakt het een onnodig dure hobby.
edit, je had het zelf al gevonden ;)

wat je ook kunt proberen of je met bijv. een Raspberry pi een NVR tv systeempje kan maken.

maar das wel heel offtopic hier ;)

[ Voor 14% gewijzigd door geenwindows op 10-02-2021 13:03 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Gezocht in het topic maar niet gevonden. Overigens ook gek dat ik hier niets terug vind over "boostchicken's" boot script voor UnifiOS. Zo draai ik daarmee ook een AdguardHome docker op m'n UDM Pro en vang ik weer al het DNS verkeer op richting de AdguardHome.

Zijn er mensen die de UDM Pro ook te veel lawaai vinden maken wanneer er een HDD/SSD is geplaatst? In mijn geval een SSD. Het is namelijk zo dat de fans minimaal blijft draaien op 50%. Ubiquiti heeft aangegeven op hun forum dat ze hier niets aan gaan doen.

Dat heeft mij doen besluiten om er wat onderzoek naar te doen en het op te lossen voor mijn geval.

Mijn tekst gekopieerd van het (engelse) Ubiquiti forum:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FYI:

I've also installed the netdata docker/podman. It shows me the actual fan speeds and temps in a graph. It helped me a lot to solve this issue.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
podman run --privileged -d --name=netdata --restart always \
 --net="host" \
 --pid="host" \
 -v netdatalib:/var/lib/netdata \
 -v netdatacache:/var/cache/netdata \
 -v /etc/passwd:/host/etc/passwd:ro \
 -v /etc/group:/host/etc/group:ro \
 -v /proc:/host/proc:ro \
 -v /sys:/host/sys:ro \
 -v /etc/os-release:/host/etc/os-release:ro \
 --cap-add SYS_PTRACE \
 --security-opt apparmor=unconfined \
 netdata/netdata

- Fan1 === CPU fan === pwm2
- Fan2 === Disk 40mm fan === pwm1
- The CPU fan can't be fully stopped. It wil always run minimal at ~800 rpm.
- The disk fan can be fully stopped. It wil obviously show 0 rpm when stopped.

The CPU fan minimum start offset is "77" and is ~800 rpm .
The disk fan minimum start offset is "35" and is ~800 rpm (if you would like to keep it running for airflow).
code:
1
2
CPU fan:
echo 77 >/sys/class/hwmon/hwmon0/device/pwm2

code:
1
2
Disk fan:
echo 35 >/sys/class/hwmon/hwmon0/device/pwm1

Making this survive a reboot does indeed need the on-boot-script. I've made a simple script which surives a reboot:

1. Install on-boot-script
2. Make a file with VI called "11-set-fan-speed.sh" in /mnt/data/on_boot.d/
3. Make the boot script executable chmod +x /mnt/data/on_boot.d/11-set-fan-speed.sh
4. Reboot and enjoy the silence
code:
1
2
3
4
5
6
11-set-fan-speed.sh:

#!/bin/sh

echo 77 >/sys/class/hwmon/hwmon0/device/pwm2
echo 35 >/sys/class/hwmon/hwmon0/device/pwm1

I can confirm that it DOES survive a reboot. Got it working on 1.8.5. Display also shows correct values. Running stable at 44 degrees Celsius on CPU and 41 degrees Celsius board-temp.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb sinds kort een Unify AP-AC-Lite gekocht, en wou via Windows de Unify controller installeren. Maar wat ik ook doe hij geeft aan dat hij geen devices kan vinden.

Via de app gaat alles wel goed maar daar kan ik hem niet koppelen binnen de Unify Controller.

Wat doe ik fout?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:11:
Ik heb sinds kort een Unify AP-AC-Lite gekocht, en wou via Windows de Unify controller installeren. Maar wat ik ook doe hij geeft aan dat hij geen devices kan vinden.

Via de app gaat alles wel goed maar daar kan ik hem niet koppelen binnen de Unify Controller.

Wat doe ik fout?
Ander subnet?
Dan kan het zijn dat je hem zelf moet laten melden met de volgende command:

Putty --> Naar IP van de AP met P22 --> Username/Pass beide "ubnt"

set-inform http://ipwaarjeunifydraait:8080/inform

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 16:20

Wat doe ik fout?
Wat kan helpen is om je device even te factory resetten. Ik maak soms mee dat het out of the box nét niet lekker werkt om verolgens na een factory reset als een zonnetje vrolijk te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

xbeam schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:49:
[...]

[Afbeelding]

Hou er wel rekening mee dat die ViewPort in hetzelfde netwerk moet zitten als de camera's en NVR/CK. Helaas kun je hem niet koppelen dmv je UI account. Verder is het wel een heel mooi ding, dat wel! Onlangs 2 exemplaren geïnstalleerd bij een klant. Top spul!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 00:50
RudolfR schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:31:
@Jazco2nd

Volgens mij is dat niet zo; volgens mij is het bereik achter beduidend minder.

Hier staan ze wel tussen:
https://help.ui.com/hc/en...ntenna-Radiation-Patterns
Thanks!

Voor wie zich afvraagt wat het bereik in de realiteit is van de AC-IW in Wall, met 1 enkele kan ik inderdaad een woning van 102m2 voorzien! Met 1 enkele op de linker-korte zijde van de rechthoekvormige woning, heb ik voldoende bereik om een 1440p60 filmpje af te spelen bij de rechter-korte zijde.
In mijn geval staat er nog een tafel met ijzeren X poot en wat stoelen met metalen poten voor de AP.

De AC IW is ingesteld op Medium/Medium voor 2.4GHz/5GHz. De observaties (met Unifi app):
  • [i]AP radios: 11dBm/12dBm voor 2.4GHz, 12dBm/13dBm voor 5GHz.[/i]
  • Samsung S20 5Ghz verbinding: 24%, -80dBm (tegen de rechter-korte zijde aan)
  • Samsung S20 5Ghz verbinding: 56%, -67dBm (paar meter dichterbij, in dezelfde verste kamer).
Die laatste waarde is waar het bed is dus belangrijkst.
Helaas schakelt de telefoon dus niet over op 2.4GHz. Ik ga daarom 5G "minimum RSSI" op 74dBm zetten en de 5G radio iets verhogen naar 15dBm. 2.4GHz zet ik vast op 12.
Geen 2e AP nodig dus!

[ Voor 32% gewijzigd door Jazco2nd op 10-02-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

CuBras schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Wat kan helpen is om je device even te factory resetten. Ik maak soms mee dat het out of the box nét niet lekker werkt om verolgens na een factory reset als een zonnetje vrolijk te draaien.
Dat heb ik al eens gedaan, toen ik hem net had en het niet lukte, wil het nog een keer proberen maar er zitten teveel gebruikers op ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
Nu maar even de USG weg gehaald en gekeken of ik wat op de console kon vinden. Direct na het aansluiten verschijnt er wat scrambled data (ongeveer 1 'character' per seconde) en dit blijft verder zo. Iemand dit wel eens gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O48r5b6S0Oyoy7ydaJHcjzYS7o0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QZ6Sx5bqia8cLl4Xlttcg8zr.png?f=user_large

Dat was dus met de verkeerde baud rate, met de juiste krijg ik 0,0 output.

[ Voor 8% gewijzigd door Shinji op 10-02-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-monkey4
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 18:12
Zo net 2x de G4-doorbell via Amerika besteld op bhphotovideo.com met DHL express shipping. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het in NL aankomt? Zeker met de mindere vliegverkeer deze dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 00:50
Nog een enkele vraag: hoe schakel je met Controller v5.14.23 de radios uit van een AC-IW ap?
Ik heb reeds:

Site: connectivity monitor uitgeschakeld.
WiFI: roaming uitgeschakeld.
Devices > AP: WLAN > WLAN groups voor beide radios op off gezet.

Na provisioning zie ik onder Devices > AP > Details gewoon de utilisation, kanalen en dBm per kanaal :(
Ik wil voorlopig alleen de LAN poorten van deze AP gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 10-02-2021 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:26

Wat doe ik fout?
Als je hem eerst via de app geinstalleerd hebt, werkt hij niet via de w10 controller. Enkel de controller op w10 gebruiken, resetten en configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:57:
[...]

Helaas schakelt de telefoon dus niet over op 2.4GHz.
kan ook aan de volgende setting liggen bij je wireless network: 'High Performance Devices'.
Als die aangevinkt is dan connecten sommige apparaten niet meer met 2,4ghz
(omschrijving is ook: Connects high performance clients to 5 GHz only )

[ Voor 9% gewijzigd door Leipo op 10-02-2021 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:22:
Nieuwe controller container aangezwengeld.. (weer dom: want nu heb ik ook een nieuwere UC versie binnengehaald, 5.14.23)
Dat is de laatste 5.x.x versie en IMHO gewoon DE VERSIE om voorlopig te gebruiken! ;)
Ik verwacht nu mijn devices te zien, ze zijn immers beide via LAN op de router aangesloten net als de server.

Helaas: no devices found.

In het verleden hoefde ik niks extras te doen.. ik vond gewoon direct de APs. Wat mis ik?
Ik heb al onder Site > hostname/ip gewijzigd naar het lan ip van de server waar Docker op draait en "make L2 discoverable" aangevinkt.

zelfs via SSH>AP geprobeerd:
code:
1
2
3
UBNT-BZ.v4.3.21# set-inform http://192.168.88.2:8080/inform

Adoption request sent to 'http://192.168.88.2:8080/inform'.  Use the controller to complete the adopt process.
Niks te zien op de controller 8)7

EDIT:
probleem gevonden.
Ik had ooit in mijn docker-compose poort 8080 aan een andere service toegewezen (Organizr, een homepage voor je homeserver) en Unifi lekker op 8008 gezet.
set-inform http://192.168.88.2:8008/inform werkt direct. Onduidelijk of dit ook de reden is dat het niet automatisch werkt..
Dat kan je vastzetten in de UniFi Controller en dan wordt altijd die poort gebruikt! ;)

Dat doe je hier : ewoutw in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Jazco2nd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:12:
Zijn hier mensen die een UniFi AC In-Wall gebruiken in het midden van het huis, met bereik voor en achter de in-wall?

Situatie:
Ik heb 2 AC-IWs, een aan elke korte zijde van een 'rechthoek-vormig' huis, met 3 binnenmuren (gips 8-10cm) parallel aan de korte zijdes die de rechthoek ik kamers verdelen.

Nu besef ik dat ik misschien aan 1 enkele AC-IW voldoende heb, zelfs aan 1 zijde.

Maar idealiter zet ik deze op 1 van de binnenmuren in het midden van het huis, ervan uitgaande dat een AC-IW evenveel bereik aan zijn achterkant heeft als aan zijn voorkant. Is dat ook zo?

Ik kan dit niet makkelijk testen, moet daarvoor een kabel doortrekken en de muur naast een contactdoos bewerken..
Jazco2nd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:57:
Voor wie zich afvraagt wat het bereik in de realiteit is van de AC-IW in Wall, met 1 enkele kan ik inderdaad een woning van 102m2 voorzien! Met 1 enkele op de linker-korte zijde van de rechthoekvormige woning, heb ik voldoende bereik om een 1440p60 filmpje af te spelen bij de rechter-korte zijde.
In mijn geval staat er nog een tafel met ijzeren X poot en wat stoelen met metalen poten voor de AP.

De AC IW is ingesteld op Medium/Medium voor 2.4GHz/5GHz. De observaties (met Unifi app):
  • [i]AP radios: 11dBm/12dBm voor 2.4GHz, 12dBm/13dBm voor 5GHz.[/i]
  • Samsung S20 5Ghz verbinding: 24%, -80dBm (tegen de rechter-korte zijde aan)
  • Samsung S20 5Ghz verbinding: 56%, -67dBm (paar meter dichterbij, in dezelfde verste kamer).
Die laatste waarde is waar het bed is dus belangrijkst.
Helaas schakelt de telefoon dus niet over op 2.4GHz. Ik ga daarom 5G "minimum RSSI" op 74dBm zetten en de 5G radio iets verhogen naar 15dBm. 2.4GHz zet ik vast op 12.
Geen 2e AP nodig dus!
Kudo's voor het testen! d:)b

Zo puur op de gok had ik het namelijk afgeraden, want het is puur afhankelijk van de muren die er in het huis staan en zonder plattegrond en extra details kan je zoiets beter afraden dan aanraden :D
jll schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:41:
Zijn hier ook mensen die sinds de upgrade naar unifi 6.0.43 last hebben van haperende Wifi ?

Ergens van zondag naar maandag is hij automatisch geupgrade naar de nieuwe versie. Nu lijkt alles te werken maar mijn Niko Homecontrol Digiblack touch paneeltjes (4 stuks) krijg ik niet goed verbonden meer. Uiteraard heeft het geheel bijna een jaar probleemloos gewerkt.

Geprobeerd:
  1. Niko deviceses gepowere cycled
  2. Niko deviceses gereset
  3. Nieuw Wifi netwerk aangemaakt met uitsluitend 2G freq.
Hij krijgt om de paar minuten wel verbinding maar geen IP adres

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Devices:
  • UDM
  • 1 x USW-24-POE
  • 2 x Flex HD
  • 1 x NanoHD
  • 1 x US-8-60W
  • 1 x USW-Flex-Mini-5
Een UniFi Controller versie is leuk, maar zonder de exacte Firmware versies kunnen wij daar niks over zeggen dus zet die eens erbij ;)

Op het moment draai ik het volgende :
- UniFi Controller : 5.14.23
- USG 3P : 4.4.52.5363511
- USW 16 - 150 Watt : 5.43.23.12533
- US 8 : 5.43.23.12533
- In Wall AC : 4.3.24.11355 - Zie net dat er een update naar 4.3.28.11361 beschikbaar is dus binnenkort maar effe checken hoe en wat...

En ervaar geen gekke problemen, maar ik heb ook niet echt lastige clients in huis zoals sommigen :)
Shinji schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:08:
Nu maar even de USG weg gehaald en gekeken of ik wat op de console kon vinden. Direct na het aansluiten verschijnt er wat scrambled data (ongeveer 1 'character' per seconde) en dit blijft verder zo. Iemand dit wel eens gezien?

[Afbeelding]

Dat was dus met de verkeerde baud rate, met de juiste krijg ik 0,0 output.
Wel een paar keer op Enter geramd neem ik aan :?

Ook al eraan gedacht dat de storage stuk kan zijn en eerst vervangen moet worden ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Inmiddels een USG Pro met een USW 16 POE+ op de kop getikt. Vreselijk overkill denk ik; ik zit op een KPN glasvezel netwerk en ben de enige gebruiker - wel ga ik ten minste 3 VLANs opzetten (ga met domotica aan de slag) en ben ik gecharmeerd van een gastenportal voor de bezoekers die ik krijg. Ook werk ik sinds maart thuis en in het nieuwe normaal zal ik dit ook 3/4 keer per week doen.

Ik kon het echter niet laten, ga ook een mooi 19" kastje in de meterkast bouwen en zowel router als switch passen hier precies in :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Wat doe ik fout?
Heb je op je Windows bak misschien meerdere (virtuele) LAN Adapters staan in je Netwerkcentrum ? Het kan voorkomen dat ie de verkeerde LAN Adapter pakt om te zoeken naar devices op je netwerk, dan zoekt ie bijvoorbeeld op je (virtuele) LAN Adapter in een andere ip-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
nero355 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:08:
[...]

Wel een paar keer op Enter geramd neem ik aan :?

Ook al eraan gedacht dat de storage stuk kan zijn en eerst vervangen moet worden ?!
Ja, uiteraard :) hij boot echt niet meer, alleen console poort knippert dus. Storage vervangen klinkt leuk maar daar kan je niet zomaar bij natuurlijk, hij is 4 jaar oud dus geen RMA helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Net een Fortigate besteld (tegen gereduceerd tarief), misschien dat ik dat probeer en hem op marktplaats zet ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07

jll

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Ja is een algemeen probleem.
Ik heb hier laaaang op zitten troubleshooten, maar ligt aan de firmware.

Ik heb het met de AP-AC-PROS en die downgraden naar 4.3.20 (firmware) heeft geholpen.
De portal versie heb ik wel gewoon nog op 6.0.43 draaien

Mocht je de AP-AC-PRO hebben die geen DHCP doorgeeft kan je met deze command downgraden;
upgrade https://dl.ui.com/unifi/f....20.11298.200704.1347.bin
Oke, Firmwares van de AP's gedowngrade. Alleen die van de UDM niet. Kan die ook "gewoon" omlaag ?
Het e.e.a. heeft nog niet tot een werkend geheel gezorgd. Is er ook iets meer bekend van het "niet doorgeven van het DHCP" probleem ?
Ik zat nu aan te denken om de Switch firmware te downgraden.
  • UDM Firmware:1.8.6.2969
  • 1 x USW-24-POE Firmware:5.43.23.12533
  • 2 x Flex HD Firmware:4.3.20.11298
  • 1 x NanoHD Firmware:4.3.20.11298
  • 1 x US-8-60W Firmware:5.43.23.12533
  • 1 x USW-Flex-Mini-5 Firmware:5.43.23.12533

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shinji schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:35:
[...]

Net een Fortigate besteld (tegen gereduceerd tarief), misschien dat ik dat probeer en hem op marktplaats zet ofzo :)
Kostbaar grapje voor thuis. Voor de uitgebreide opties ben zo 1000 euro per jaar kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 10-02-2021 23:19 ]

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 10:10
Gisteren via de unify store deze besteld :
Ben benieuwd wanneer ie binnenkomt en of we merken dat het bereik iets beter is dan de AC-PRO

[ Voor 3% gewijzigd door kevertje1977 op 11-02-2021 08:19 ]

• werffje
kevertje1977 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:19:
Gisteren via de unify store deze besteld :
Ben benieuwd wanneer ie binnenkomt en of we merken dat het bereik iets beter is dan de AC-PRO
Heb je al een verzendbevestiging gekregen? Ik heb hem ge-preordered ergens in dec maar nog niets gehoord....
werffje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Heb je al een verzendbevestiging gekregen? Ik heb hem ge-preordered ergens in dec maar nog niets gehoord....
De Unifi Store Ken ik niet. Maar Ui.com zelf is hij niet op voorraad.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:49
Muyz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:12:
[...]

Hier ook sinds 28 dec. E-mail gestuurd met vraag hierover, maar geen antwoord.
Unifi doorbell bij Dustinhome net opgeschoven naar 8 april, dus dat gaat ook lekker :/
Crazy-monkey4 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:12:
Zo net 2x de G4-doorbell via Amerika besteld op bhphotovideo.com met DHL express shipping. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het in NL aankomt? Zeker met de mindere vliegverkeer deze dagen.
Hmm, ik hoopte de deurbel deze maand al te kunnen bestellen... Nou, dan maar de US-route inderdaad. :/ Had ik net zo goed niet kunnen wachten. }:|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

Vandaag de USG in de aanbieding bij amazon: https://www.amazon.nl/Ubi.../B00LV8YZLK/?tag=nlpep-21

• kevertje1977
werffje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Krijg de verzendbevestiging zojuist binnen.
UPS , vandaag vanuit Tsjechie onderweg.

• kevertje1977
xbeam schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:00:
[...]

De Unifi Store Ken ik niet. Maar Ui.com zelf is hij niet op voorraad.
Gisteren was ie "even" op voorraad daar. Mail notificatie en direct besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jll schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:07:
[...]

Oke, Firmwares van de AP's gedowngrade. Alleen die van de UDM niet. Kan die ook "gewoon" omlaag ?
Het e.e.a. heeft nog niet tot een werkend geheel gezorgd. Is er ook iets meer bekend van het "niet doorgeven van het DHCP" probleem ?
Ik zat nu aan te denken om de Switch firmware te downgraden.
  • UDM Firmware:1.8.6.2969
  • 1 x USW-24-POE Firmware:5.43.23.12533
  • 2 x Flex HD Firmware:4.3.20.11298
  • 1 x NanoHD Firmware:4.3.20.11298
  • 1 x US-8-60W Firmware:5.43.23.12533
  • 1 x USW-Flex-Mini-5 Firmware:5.43.23.12533
Jazeker, het is bekend bij Ubiquiti maar er zijn ontiegelijk voor topics daar.
Hier eentje die ik met een half oog volg;

https://community.ui.com/...31-4756-92e0-361b78d3b48d

Betreft de andere firmwares/softwares, ik heb geen switches van Ubi dus daar kan ik je niets over zeggen.
Ik zie bij mijn zakelijk netwerk dat alles, met firmware 4.3.20 netjes draait en sinds de downgrade ook geen klachten van gebruikers gehad.

Andere bijkomende issues ben ik daardoor niet bekend mee...

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Vanmorgen ineens het probleem dat ik geen DHCP lease kreeg.. Geen recente firmware upgrade van de USG gedaan ofzo. Ik heb een fixed IP ingesteld op mijn pc, via de controller een force provision op de USG gedaan en alles werkt weer :/ Terwijl we vanochtend vroeg via de telefoons geen enkel probleem hadden, maar beide werkplekken die bedraad zitten deden niets. Vreemd.

Firmware versie 4.4.51.5287926

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 09:32
sylvesterrr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:52:
[...]
Hmm, ik hoopte de deurbel deze maand al te kunnen bestellen... Nou, dan maar de US-route inderdaad. :/ Had ik net zo goed niet kunnen wachten. }:|
Ik ga ook de US route bewandelen. Net bij dustinhome geannuleerd. Omgerekend EUR-USD komt het incl. invoerrechten op hetzelfde bedrag uit...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mijn nieuwbouwhuis wordt pas over een paar maanden opgeleverd, maar voor 73,- sla ik de USG nu alvast in.
Weet iemand al iets over een mogelijke opvolger?

https://www.amazon.nl/Ubi...-controller/dp/B00LV8YZLK

Tweedehands zie ik hem doorgaans tussen de 50-75 voorbij komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 11-02-2021 12:24 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik ben bezig met de indeling van het nieuwe huis. Nu heb ik op dit moment een AC-Pro, AC-Lite en een Mesh in het de collectie zitten.

In had in eerste instantie het idee om de Pro op de middelste etage te hangen en de Lite op zolder. Op de begaande grond dus niets.

Nu twijfel ik of dit wel de juiste keuze is. Ik maak me -relatief- weinig zorgen om het bereik aangezien de woning houtskeletbouw is.

Op dit moment kan ik nog wijzigen wat ik wil, wie heeft de juiste tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:06:
[...]

Betreft de andere firmwares/softwares, ik heb geen switches van Ubi dus daar kan ik je niets over zeggen.
Ik zie bij mijn zakelijk netwerk dat alles, met firmware 4.3.20 netjes draait en sinds de downgrade ook geen klachten van gebruikers gehad.

Alsof het niet anders kan.. weer meldingen van geen correcte IPs (DHCP).
Blijkbaar is 4.3.20 ook niet zo stabiel als verwacht.

Ik ga weer verder met andere firmwares testen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:13
Toppe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:26:
Ik ben bezig met de indeling van het nieuwe huis. Nu heb ik op dit moment een AC-Pro, AC-Lite en een Mesh in het de collectie zitten.

In had in eerste instantie het idee om de Pro op de middelste etage te hangen en de Lite op zolder. Op de begaande grond dus niets.

Nu twijfel ik of dit wel de juiste keuze is. Ik maak me -relatief- weinig zorgen om het bereik aangezien de woning houtskeletbouw is.

Houtskeletbouw is een gunstig voorteken, maar je moet ook rekening houden met zaken als steenwol\glaswol isolatie. Ook dat dempt.

Het beste is om gewoon een aantal scenario's uit te testen in je nieuwe woning. Dan kan je zelf zien en bepalen hoe alles functioneert en welke performance je met elk scenario haalt.

Zo zou ik dan juist beginnen met de Pro aan het plafond op de begane grond. Zo zie je maar weer, zo veel mensen, zo veel ideeën.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:49
Muyz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Ik ga ook de US route bewandelen. Net bij dustinhome geannuleerd. Omgerekend EUR-USD komt het incl. invoerrechten op hetzelfde bedrag uit...
Zou het de moeite waard zijn om samen te bestellen? Wellicht kan er op de verzendkosten bespaard worden (invoerrechten zullen gelijk zijn).

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Skynett schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:34:
[...]

Houtskeletbouw is een gunstig voorteken, maar je moet ook rekening houden met zaken als steenwol\glaswol isolatie. Ook dat dempt.

Het beste is om gewoon een aantal scenario's uit te testen in je nieuwe woning. Dan kan je zelf zien en bepalen hoe alles functioneert en welke performance je met elk scenario haalt.

Zo zou ik dan juist beginnen met de Pro aan het plafond op de begane grond. Zo zie je maar weer, zo veel mensen, zo veel ideeën.
En de Pro op de begaande grond en de Lite/LR op zolder hangen? Scheelt me ook weer een aansluiting :+

Heb al even geprobeerd het een en ander in design center te zetten maar dat is niet echt een fijne applicatie om mee te werken :+

Overigens wel gek dat UniFi in hun design center wel een eigen patch paneel inclusief keystones heeft maar deze niet in een shop beschikbaar is?

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 11-02-2021 13:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
@Toppe is de inwall versie niks voor je? Die zou je dan op zolder kunnen plaatsen. En als je ergens al een netwerk aansluiting voorzien had, scheelt het nog een aansluiting.

Zelf zou ik ongeacht bouw manier voor elk verdieping t een AP punt intekenen. Er is niks vervelender dan slecht of geen wifi bereik.

Ik teken nergens meer voor

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Quakie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:06:
@Toppe is de inwall versie niks voor je? Die zou je dan op zolder kunnen plaatsen. En als je ergens al een netwerk aansluiting voorzien had, scheelt het nog een aansluiting.

Zelf zou ik ongeacht bouw manier voor elk verdieping t een AP punt intekenen. Er is niks vervelender dan slecht of geen wifi bereik.
Alle bekabeling gaat al op zolder uit komen, tussen de technische ruimte en de overloop zit alleen een muurtje. Wellicht dat ik kan kijken of ik die kabel zelf kan leggen, het plafond in de technische ruimte hoeft van mij niet dicht... Scheelt me een kabel vanuit de aannemer en toch overal een aansluiting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-10 09:42
Ik weet niet of het eerder is gepost maar de g4 deurbel is te voeden door passieve poe
Scheelt weer de aanschaf van een trafo als je switch passieve poe kan bieden.

https://youtu.be/ZSBk08uS3No

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:49

zeroday

There is no alternative!

Toppe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:26:

Tsja.. wat zijn je mogelijkheden en wat wil je zelf?
ik heb een pro beneden, ik heb een Lite op de 1e verdieping en een Lite op de zolder

Geen persoon die in dit huishouden ook maar 1 keer heeft geklaagd over slecht of traag internet ;)
Dus heb je de mogelijkheid: op alle verdiepingen ergens een AP neerzetten
Dat is mijn advies

There are no secrets, only information you do not yet have

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:44
Robin1992 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:13:
Ik weet niet of het eerder is gepost maar de g4 deurbel is te voeden door passieve poe
Scheelt weer de aanschaf van een trafo als je switch passieve poe kan bieden.

https://youtu.be/ZSBk08uS3No
Hoe werkt dit dan met een bestaande gong?... als de kabel daarentegen er al zit, dan is het wel handig

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-10 09:42
jgsr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Hoe werkt dit dan met een bestaande gong?... als de kabel daarentegen er al zit, dan is het wel handig
Neem aan van niet, zelf weet ik het niet. Ik kwam toevallig op het filmpje terecht.

Edit: alhoewel mocht je bestaande bel overweg kunnen met 24v dc lijkt mij dat dit geen probleem op zou moeten leveren.

Maar ik kan het hier niet testen, g4 deurbel in een flat is nogal overkill en overbodig met afgesloten entree.

[ Voor 27% gewijzigd door Robin1992 op 11-02-2021 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Quakie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:06:
Precies.... maar testen is weten. Zorg gewoon voor een aansluitmogelijkheid op elke verdieping en test dan eerst met een overlap van begane grond/zolder naar je 1e verdieping en hang er dan desnoods nog 1 bij. Die €100 voor een extra AP zijn ook vaak de kosten niet op het totaal.

En inderdaad, de IW's zijn vaak ook een goed idee om op een plek te hangen waar je ook gelijk een switch nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 17:07
Ik heb ze per verdieping ook nog eens om en om voor/achter op gehangen. Dus bgg achter in het huis, 1e etage voor en op zolder weer achter. Je ziet dan bv achter op de 1e etage dat de laptop verbindt met de AP van de bgg omdat dat blijkbaar een beter signaal is dan over dezelfde etage door een aantal muren.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
Heeft iemand al nieuwe UniFI 6 AP's hangen aan een PoE switch? Kan iemand zeggen hoeveel het verbruik is? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

Ongeveer 4W voor de 6 Lite, zie ik in het draadje voorbij komen.

[ Voor 19% gewijzigd door GioStyle op 11-02-2021 14:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
GioStyle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:22:
Heeft iemand al nieuwe UniFI 6 AP's hangen aan een PoE switch? Kan iemand zeggen hoeveel het verbruik is? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

Ongeveer 4W voor de 6 Lite, zie ik in het draadje voorbij komen.
Hier bij mij inderdaad rond de 4W:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGFg9MlHNKc4VQMO_2UIuubvyW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IP7hxkIYEWRKokSVyAHAlY68.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze zetten wel groot in op acces ;-)
Met UA-Hotel-L en nieuwe UniFi Talk Phone Touch voor acces control.

En de WiFi 6 long range gaat ik nog wel even duren. Aangezien er eind november een revisie voor herkeuring is aangeboden bij de FFC en dan moet EU hem daarna nog goed keuren.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
xbeam schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:17:
En de WiFi 6 long range gaat ik nog wel even duren. Aangezien er eind november een revisie voor herkeuring is aangeboden bij de FFC en dan moet EU hem daarna nog goed keuren.
Tja eigenlijk zit er met smart op te wachten, in April verhuis ik naar mijn nieuwe bunker.

Maar goed, ik overweeg eigenlijk om dan de IW-HD en AC pro dan maar gewoon te nemen, tenslotte heeft nog geen enkele device hier nog wifi 6. En het essentiële daar wordt utp voor getrokken.

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 14:42
xbeam schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:17:
Ze zetten wel groot in op acces ;-)
Met UA-Hotel-L en nieuwe UniFi Talk Phone Touch voor acces control.

Wifi 6 long range is gewoon te koop via de EU store van Ubiquiti? Ik heb U6-LR deze week geïnstalleerd bij mijn ouders en het werkt enorm goed.

• nexhil
  • Laatst online: 13-10 09:58

nexhil

BAM!

Xieoxer schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Wifi 6 long range is gewoon te koop via de EU store van Ubiquiti? Ik heb U6-LR deze week geïnstalleerd bij mijn ouders en het werkt enorm goed.
Gisteren daar besteld inderdaad

• ppeterr
  • Nu online
Joh :) Gaan die dingen net zo hard als een ps5 ofzo......

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 06:49
Aangezien een op de grond liggende USW Flex Mini niet echt de schoonheidsprijs verdient heb ik een houder laten 3D printen. Via marktplaats kwam ik erachter dat er verderop in de straat iemand met een 3D printer op bestelling print :)

Dit dus niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1R-GcM_WXhxFUeiNMSA30pJytg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qS54kNxjzpgO9l0aekWTjH00.jpg?f=user_large

Wel dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71eEan-g1ozDbQeCzdFR_Kxcd5k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KSYv5Wu4ZwceSrrBa8N6dLzu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0zGNCXsalErddtY9utfc1yVOjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ObpwFgDWnCB1GkcmmjzRIBJB.jpg?f=user_large

[ Voor 2% gewijzigd door Peutpeut op 11-02-2021 17:06 . Reden: Link toegevoegd. ]

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 17:07
Peutpeut schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:59:
Aangezien een op de grond liggende USW Flex Mini niet echt de schoonheidsprijs verdient heb ik een houder laten 3D printen. Via marktplaats kwam ik erachter dat er verderop in de straat iemand met een 3D printer op bestelling print :)

Dit dus niet:
[Afbeelding]

Wel dit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi opgelost! Nooit gerealiseerd dat deze switch geen ophang mogelijkheden heeft. Ik heb een kleine Netgear onder mijn bureau hangen en dat is echt ideaal. Als ik dit tzt vervang voor een flex mini moet daar dus rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
@loeberce Dat klopt. Er zit naast de switch een voedingsadapter in (USB-C). Bij zijn grotere uitgebreidere broer, de USW Flex, zit wel een mount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:17

Mr-D.

interpunctie? no hero here

nice,
die van mij zit met dubbelzijdig tape.
maar die zie je niet zitten .
Peutpeut schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:59:

Dit dus niet:
[Afbeelding]

Wel dit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xieoxer schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Voor de U6-LR moest een herziening worden ingediend, omdat men met dit device gebruik wil maken van 160mhz kanalen. In de software verwerken is 1 ding, maar je moet wel toestemming vragen inclusief test-rapport aan de FCC. In september is alleen toestemming verkregen voor 20,40 en 80 mhz en nu is er een revisie met de LRR.

@xbeam correct mij maar als ik het mis heb.

[ Voor 6% gewijzigd door ed1703 op 11-02-2021 17:18 ]

• Peutpeut
@Mr-D. Dat is uiteraard ook een optie. In de meterkast gebruik ik twee plakzadels met een tiewrap om een Raspberry Pi op zijn plek te houden, had hier ook gekund maar omdat dit in het zicht zit vond ik dit netter :)

• ppeterr
  • Nu online
Ik had trouwens alerts ingesteld voor die wifi 6 spulletjes, zijn niet doorgekomen ;/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:28:
Ik had trouwens alerts ingesteld voor die wifi 6 spulletjes, zijn niet doorgekomen ;/
Dat hoor ik wel vaker, en niet alleen van UI. Is uiteraard ook niet zo gek. Als er 1000 mensen zo'n notificatie instellen en je krijgt maar 200 stuks in voorraad ga je natuurlijk niet 1000 man mailen en er 800 blij maken met een dode mus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Voor de U6-LR moest een herziening worden ingediend, omdat men met dit device gebruik wil maken van 160mhz kanalen. In de software verwerken is 1 ding, maar je moet wel toestemming vragen inclusief test-rapport aan de FCC. In september is alleen toestemming verkregen voor 20,40 en 80 mhz en nu is er een revisie met de LRR.

Geen idee ik kwam een revisie FFC tegen van eind november. Meestal duurt het meer het dan nog maanden voordat hij in NL beschikbaar is.

Nu ik er wat dieper induik is het zo te zien alleen een Naamswijziging.

https://fccid.io/SWX-U6LRR/Letter/Cover-Letter-5000763.pdf

https://fccid.io/SWX-U6LR...ternal-Photos-5000764.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 11-02-2021 18:20 ]

• ppeterr
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Dat hoor ik wel vaker, en niet alleen van UI. Is uiteraard ook niet zo gek. Als er 1000 mensen zo'n notificatie instellen en je krijgt maar 200 stuks in voorraad ga je natuurlijk niet 1000 man mailen en er 800 blij maken met een dode mus.
Is ook heel niet gek, enkel had ik letterlijk net voor dat berichtje dat ze wel verkrijgbaar zijn besloten om wifi 6 even over te slaan - Nu maar weer in de wachtstand even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:23:
Mijn nieuwbouwhuis wordt pas over een paar maanden opgeleverd, maar voor 73,- sla ik de USG nu alvast in.
Weet iemand al iets over een mogelijke opvolger?

https://www.amazon.nl/Ubi...-controller/dp/B00LV8YZLK

Tweedehands zie ik hem doorgaans tussen de 50-75 voorbij komen.
Dit is de opvolger.
https://store.ui.com/coll...ducts/unifi-dream-machine
Iets anders komt er niet ook niet voor de USG in de plaats.

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 11-02-2021 18:44 ]

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07

jll

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:06:
[...]

Oke, nou ik heb even een Devolo accespoint toegevoegd en die geeft de dhcp wel netjes door. Heel bijzonder dit.

Is het nu gewoon wachten tot Ubiquiti dit gaat fixen?

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jll schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:54:
[...]

Oke, nou ik heb even een Devolo accespoint toegevoegd en die geeft de dhcp wel netjes door. Heel bijzonder dit.

Is het nu gewoon wachten tot Ubiquiti dit gaat fixen?
Fixed 4.3.28 dit niet dan?
Improvements
[UAP] Add support for adoption of UniFi SmartPower Strip (Early Access).
[UAP] Improve DHCP compatibility, especially when using third-party or non-UniFi DHCP Servers.
https://community.ui.com/...65-4c57-ac03-6e4dac8317e1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
xbeam schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Dit is de opvolger.
https://store.ui.com/coll...ducts/unifi-dream-machine
Iets anders komt er niet ook niet voor de USG in de plaats.
Tis wel een slechte opvolger als je al voldoende ap's hebt, voldoende switches zelfs met poe, en een cloudkey gen 2 plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:28
Behoorlijk Leek schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:31:
[...]

Tis wel een slechte opvolger als je al voldoende ap's hebt, voldoende switches zelfs met poe, en een cloudkey gen 2 plus
Dan wacht je nog even op de UXG 😉 Dat is de echte opvolger van de USG Pro en kun je met een controller net zoals de USG installeren en bedienen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 13:01

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ed1703 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Geld dit ook voor de U6 In Wall? Die is ook al een tijd uit de store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 09:32
sylvesterrr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:42:
[...]

Zou het de moeite waard zijn om samen te bestellen? Wellicht kan er op de verzendkosten bespaard worden (invoerrechten zullen gelijk zijn).
Hmmm...te laat, had al besteld. Scheelt hooguit een paar dollar, zie ik. Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor ie nu binnen is...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
tcviper schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Dan wacht je nog even op de UXG 😉 Dat is de echte opvolger van de USG Pro en kun je met een controller net zoals de USG installeren en bedienen.
Tja, maar ik ben consument met een uit de hand gelopen hobby, totaal overkill al, maar ik heb geen rack in de meterkast, wil ik ook niet, en verwacht van ubi gewoon een normaal compact ding uiteindelijk, net zoiets als mijn 3p, 8/60 enz.
Ik zie net dat ie in EA is in de us store?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:28
Behoorlijk Leek schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Tja, maar ik ben consument met een uit de hand gelopen hobby, totaal overkill al, maar ik heb geen rack in de meterkast, wil ik ook niet, en verwacht van ubi gewoon een normaal compact ding uiteindelijk, net zoiets als mijn 3p, 8/60 enz.
Ik zie net dat ie in EA is in de us store?
Dan zou ik voor nu gewoon de USG blijven gebruiken 😀 Hopelijk volgt er later dit jaar een UXG (Lite) of USG opvolger (niet pro dus).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Zijn er hier meer mensen die in de Unifi Controller enorm veel connects en disconnects zien in de 'LAN' 'Events'?
Klein netwerk hier en sinds 02-03 heb ik er al zo'n 1400 in staan van al mijn bekabelde apparatuur en ik merk dat ook af en toe. Vermoed dat ik toen een firmware / controller update heb gedaan.

Wat staat er:
USG-3P router naar een USW-8 150 met SFP UTP uplinks naar onderstaande 2x USW-16 150 switches en een CK gen1 op e USW-8 150.

Controller v 6.0.45.x
CK gen1 1.1.13.818.x
USG 3P 4.4.52.x
USW-16 & 8 150 5.43.23.x
UAP HD IW 5.43.23.x
UAP AC LR 4.3.28.x (sinds vanavond overigens)

Alle DNS verkeer loopt via een Pi-hole. DHCP op gasten VLAN door de USG 3P en op de private VLAN via een fail-over Windows Server DHCP (DHCP guarding ingesteld).

Lees wel DHCP issues her-en-der, maar dit gaat om disconnects op LAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:08:
[...]

Geld dit ook voor de U6 In Wall? Die is ook al een tijd uit de store
Er zijn geen nieuwe aanvragen voor een U6IW. https://fccid.io/SWX
Het zijn soms ook aanvragen (met terugwerkende kracht) voor firmware changes. Dan gaat de verkoop gewoon door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
@Peutpeut mooie beugel, ik ken niemand die zo'n apparaat heeft / service waar ik zoiets zou kunnen laten "maken", maar ik los het "gewoon" op dmv een paar stukjes velcro van de wibra, dat zou toch sterk genoeg moeten zijn.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:45

pinda powerrr

Slow down...

Ik kwam op Marktplaats een verkoper tegen die allerhande beugels verkoopt voor diverse Ubiqiti producten. Is niet origineel, dus waarschijnlijk ge-3D print.

Waiting on the world to change

• Behoorlijk Leek
rookie no. 1 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:52:
Zijn er hier meer mensen die in de Unifi Controller enorm veel connects en disconnects zien in de 'LAN' 'Events'?
Klein netwerk hier en sinds 02-03 heb ik er al zo'n 1400 in staan van al mijn bekabelde apparatuur en ik merk dat ook af en toe. Vermoed dat ik toen een firmware / controller update heb gedaan.

Wat staat er:
USG-3P router naar een USW-8 150 met SFP UTP uplinks naar onderstaande 2x USW-16 150 switches en een CK gen1 op e USW-8 150.

Controller v 6.0.45.x
CK gen1 1.1.13.818.x
USG 3P 4.4.52.x
USW-16 & 8 150 5.43.23.x
UAP HD IW 5.43.23.x
UAP AC LR 4.3.28.x (sinds vanavond overigens)

Alle DNS verkeer loopt via een Pi-hole. DHCP op gasten VLAN door de USG 3P en op de private VLAN via een fail-over Windows Server DHCP (DHCP guarding ingesteld).

Lees wel DHCP issues her-en-der, maar dit gaat om disconnects op LAN.
Dat heeft volgens mij gewoon te maken als je een bedraad apparaat aan of uit zet. Als ik mijn tv bv 20 keer aan en uit zet staat hij 40 keer vermeld met connect of disconnect. Start ik mijn switch opnieuw op krijg ik van elk device wat daar aan hangt een melding dat hij disconnect en weer connected was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Maar je kan dat ook kwa prijs niet echt een opvolger van de USG noemen hij 2 keer de prijs van de USG-pro en zeker niet voor thuis bedoelt.
X serie (switchen en accespoints kosten serieus geld. https://store.ui.com/coll...cts/unifi-xg-access-point

En het is weer tijd voor pub quiz’s !!
Wat is de naam van dit apparaat?
A: UniFi Protect Alarm system
B: UniFi Talk Analog Telephone Adapter
C: UniFi Talk Voice Mail Notifier
D: UniFi Protect Analog Record Notifier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oq7dI6yFmQFbDigOHcVKruNsq_g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pJOjB2JFo8bHNTqBgpJK8o4J.jpg?f=user_large

[ Voor 80% gewijzigd door xbeam op 11-02-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbeam schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Maar je kan dat ook kwa prijs niet echt een opvolger van de USG noemen hij 2 keer de prijs van de USG-pro en zeker niet voor thuis bedoelt.
UX serie (switchen en accespoints kosten serieus geld.
Geen enkel 19” model is voor thuisgebruik, dat gebruikers deze wel aanschaffen is een verhaal.
ed1703 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Geen enkel 19” model is voor thuisgebruik, dat gebruikers deze wel aanschaffen is een verhaal.
Precies en de USG is dan ook geen 19”
wat UDM- Base tot het enige thuis alternatief voor de USG maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werffje
ed1703 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Maar je hangt ze wel lekker makkelijk op in de meterkast :) :) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
werffje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Maar je hangt ze wel lekker makkelijk op in de meterkast :) :) :)
Waar alles met een fan / lawaai vanwege wat dan ook thuishoort. Of in een kelder / zolder. De meeste nassen worden ook schaamteloos weggestopt. Zonde van die mooie ledjes die onder load zo mooi flikkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
@xbeam ik twijfel tussen B en C; - met een sterke voorkeur voor B, - dat lijken min de meest logische keuzes.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tmow
  • Laatst online: 27-09 18:12
@xbeam B > UniFi Talk Analog Telephone Adapter a $19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Comp User schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:29:
@xbeam ik twijfel tussen B en C; - met een sterke voorkeur voor B, - dat lijken min de meest logische keuzes.
Ik denk E: een thermostaat met de verkeerde firmware

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Behoorlijk Leek schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:33:
[...]

Ik denk E: een thermostaat met de verkeerde firmware
Dat is pas in de volgende bug fix release

U+

Pagina: 1 ... 87 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.