Heb hier precies hetzelfde , heel af en toe roamt er ietskevertje1977 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:51:
Ik heb ook nog steeds issues met roaming en heb dit doorgelezen maar kom er nog niet achter waar het mis gaat.
De hele nacht zit de iphone op de AP, zodra ik dan door het huis loopt zie Disconnect en Connected op een ander AP.
Het is zelden dat ik netjes roam. De afstand tussen de AP's is prima. Als ik een AP reboot kan alles over naar de andere AP dus ze hangen nog relatief dicht bij elkaar.
Controller 6.0.43 14348
AP UAP-AC-PRO 4.3.24.11355
Enkele settings :
Fast-Roaming : uit
Auto optimize Off
AP #1 : 2.4ghz op 6 VHT20, 5ghz op 36 VHT 20
AP #2 : 2.4ghz op 1 VHT20, 5ghz op 48 VHT 20
Geen minimum RSSI
Enkele zaken die direct in mij opkomen.kevertje1977 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:51:
Ik heb ook nog steeds issues met roaming en heb dit doorgelezen maar kom er nog niet achter waar het mis gaat.
De hele nacht zit de iphone op de AP, zodra ik dan door het huis loopt zie Disconnect en Connected op een ander AP.
Het is zelden dat ik netjes roam. De afstand tussen de AP's is prima. Als ik een AP reboot kan alles over naar de andere AP dus ze hangen nog relatief dicht bij elkaar.
Controller 6.0.43 14348
AP UAP-AC-PRO 4.3.24.11355
Enkele settings :
Fast-Roaming : uit
Auto optimize Off
AP #1 : 2.4ghz op 6 VHT20, 5ghz op 36 VHT 20
AP #2 : 2.4ghz op 1 VHT20, 5ghz op 48 VHT 20
Geen minimum RSSI
2.4ghz op medium power
5ghz op high power en VHT 40 of 80
Bandsteering uit
Check hoeveel WiFi netwerken (ssid’s)er zijn aangemaakt en of dit klopt. Ik had 3 dezelfde om onverklaarbare reden die tijdens de setup zijn aangemaakt. Zie ook: Miki in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 17-01-2021 08:51 ]
Bedoel je met highpower dan transmit power verhogen ?Miki schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:47:
[...]
Enkele zaken die direct in mij opkomen.
2.4ghz op medium power
5ghz op high power en VHT 40 of 80
Bandsteering uit
Check hoeveel WiFi netwerken (ssid’s)er zijn aangemaakt en of dit klopt. Ik had 3 dezelfde om onverklaarbare reden die tijdens de setup zijn aangemaakt. Zie ook: Miki in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Ik zie ook een optie Uplink - connect to other AP, snap niet waarom die aan staat en wat het nut is ?
Yep transmit power en uplink kun je uitzetten.kevertje1977 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:57:
[...]
Bedoel je met highpower dan transmit power verhogen ?
Ik zie ook een optie Uplink - connect to other AP, snap niet waarom die aan staat en wat het nut is ?
Verder kun je onderstaande guides afstruinen, immers daar heb ik mijn inzichten vandaan.
https://www.technologyfocus.net/networkunifi-basic-setup/
https://www.technologyfoc...unifi-intermediate-setup/
@kevertje1977michelc85 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 07:59:
[...]
Heb hier precies hetzelfde , heel af en toe roamt er iets
Een roaming besluit is altijd een cliënt device besluit. Android houdt zich een stuk slechter aan de afgesproken standaarden dan iOS. Om te roamen moet het ontvangen vermogen laag genoeg zijn. Wat jullie schetsen is dat de AP’s elkaar overlappen. Vaak is dit zeker het geval op 2G maar minder op 5G.
Mijn aanpak zou zijn:
WiFiman app installeren en kijken op tab 2 wat het ontvangen WiFi signaal is. Iemand schreef dat een Apple apparaat vanaf -70 dbm aanstalten gaat maken voor een roaming besluit. Deze waardes screenshot je en dan ga je beginnen met het vermogen op 2G op low en op 5G op medium, en dan weer in de app kijken wat het gedrag is op de plaats waar jij roaming verwacht.
Als je op die manier de basis ingesteld hebt kan je later kijken naar fastroming etc, maar eerst de basis op orde.
minRSSI of TX rate tunning klinkt leuk maar zolang het signaal te hard blijft, gaat de cliënt te laat over roaming nadenken. Eerst de basis op orde.
macOS-clients controleren en behouden de huidige verbinding van de BSSID totdat de RSSI de drempel van -75 dBm overschrijdt. Zodra de RSSI deze drempel overschrijdt, voert macOS een scan uit om mogelijke roaming-BSSID's voor de huidige ESSID te vinden.
macOS zelfs -75 en met grotere antenne gain tov een mobiel.
https://help.ui.com/hc/en...tivity-Issues-on-your-UAP
Hier ook een artikel over advanced features uit tijdens problemen. En wat theorie over TX vermogen.
[ Voor 18% gewijzigd door stormfly op 17-01-2021 09:48 ]
Mijn router is na 10 jaar dienst overleden.
Aangezien ik al bijna 4 jaar naar volle tevredenheid gebruik maken van Unifi Wifi AP's i.c.m. met de Unifi Controller die draait op een Odroid N2 heb ik maar een Unifi USG besteld zojuist.
Als ik het goed begrijp moet ik straks die USG aansluiten op m'n LAN, en dan via de Controller software de USG toevoegen en configureren?
Of speelt die USG zelf controller ?
Aangezien ik al bijna 4 jaar naar volle tevredenheid gebruik maken van Unifi Wifi AP's i.c.m. met de Unifi Controller die draait op een Odroid N2 heb ik maar een Unifi USG besteld zojuist.
Als ik het goed begrijp moet ik straks die USG aansluiten op m'n LAN, en dan via de Controller software de USG toevoegen en configureren?
Of speelt die USG zelf controller ?
Correct. Adopten en dan vervolgens kan je hem configureren.Grolsch schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:04:
Mijn router is na 10 jaar dienst overleden.
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Tnx, dus op dezelfde manier als het toevoegen van AP's.Skynett schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:07:
[...]
Correct. Adopten en dan vervolgens kan je hem configureren.
Deze vraag is ongetwijfeld al wel vaker voorbij gekomen, maar ik kan het niet vinden.
In het nieuwe huis wil ik een 19” switch gaan ophangen maar om de plek te bepalen (zolder of meterkast) wil ik graag de volledige diepte weten dus inclusief de bekabeling.
Dit is de meterkast. Een 19” kast krijg ik er niet in kwijt, een beugel waarschijnlijk wel. Meterkast is 35cm diep.
Andere optie zou zijn om voor een 10” kast te gaan op de plek waar nu de WCD zit (deze laat ik dan naar boven verplaatsen). Ik zou dan alleen een extra 8 poort switch moeten kopen (heb nu al een 8-60, werkt prima)
Laatste optie is om alles naar zolder te verplaatsen maar dit brengt meer kosten mee dan gedacht (ongeveer €1000/€1500 extra) die we beter kunnen gebruiken.
Dus: Wie heeft z’n switch en wilt even voor mij een rolmaatje er bij houden?
In het nieuwe huis wil ik een 19” switch gaan ophangen maar om de plek te bepalen (zolder of meterkast) wil ik graag de volledige diepte weten dus inclusief de bekabeling.
Dit is de meterkast. Een 19” kast krijg ik er niet in kwijt, een beugel waarschijnlijk wel. Meterkast is 35cm diep.
Andere optie zou zijn om voor een 10” kast te gaan op de plek waar nu de WCD zit (deze laat ik dan naar boven verplaatsen). Ik zou dan alleen een extra 8 poort switch moeten kopen (heb nu al een 8-60, werkt prima)
Laatste optie is om alles naar zolder te verplaatsen maar dit brengt meer kosten mee dan gedacht (ongeveer €1000/€1500 extra) die we beter kunnen gebruiken.
:strip_exif()/f/image/dfziXxeTNaeuKpHrc64n4Q91.jpg?f=fotoalbum_large)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
@Toppe In mijn nieuwbouwhuis heb ik ook het probleem dat de meterkast niet die genoeg is (+-32cm), ik kan mijn switch en patchpanel enz. dus ook niet horizontaal monteren. Aangezien ik wel voor full 19" ben gegaan, ga ik deze verticaal laten hangen in een frame op de plek net onder waar jij je aardlekschakelaars hebt. Links en rechts in de hoeken komen nog kabelgoten. Zat ook nog aan 10" te denken, maar dan heb ik ook weer dubbele switches en patchpanels ivm muuraansluitingen en accespoints.
Hieronder de schets hoe ik het ga monteren:
/f/image/XaNTl8ImB822WbJiwejh51JK.png?f=fotoalbum_large)
Niet vergeten om stofkapjes (plugs) voor je switch te bestellen als je nog ongebruikte poorten hebt. Dan houd je je poorten lekker stofvrij.Eraser127 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:58:
@Toppe In mijn nieuwbouwhuis heb ik ook het probleem dat de meterkast niet die genoeg is (+-32cm), ik kan mijn switch en patchpanel enz. dus ook niet horizontaal monteren. Aangezien ik wel voor full 19" ben gegaan, ga ik deze verticaal laten hangen in een frame op de plek net onder waar jij je aardlekschakelaars hebt. Links en rechts in de hoeken komen nog kabelgoten. Zat ook nog aan 10" te denken, maar dan heb ik ook weer dubbele switches en patchpanels ivm muuraansluitingen en accespoints.
[Afbeelding]
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
@Ferruginous Hwk Die heb ik idd al klaarliggen
Ik heb nu een USG en een 8-60W dus ik zou maar één switch bij hoeven te kopen. Zit nu op 11 poorten in gebruik, heb dan nog 3 extra vrije poorten.Eraser127 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:58:
[Afbeelding]
Ergens is het dus zonde om een verticale beugel te kopen inclusief 19” switch die ik maar voor 4 poorten nodig heb. Die 8-60 zal ik nergens anders meer voor inzetten (daar komt wel een mini) dus die gaat dan verstoffen.
Keuzes, keuzes en nog eens keuzes
Ondertussen wel een 3D geprinte beugel voor de switch kunnen vinden op 10” maar nog niet voor de USG.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Helemaal mee eens.Toppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:34:
[...]
Dan is deze mooierhttps://www.thingiverse.com/thing:3337383/files
Ik heb zelf ook een 10" rackje in de meterkast met een Lite 16 POE, ligt op een rack legger. Met twee RPi in een beugel https://www.thingiverse.com/thing:4299802.
verder nog een MikroTik switch-je. Op zolder staat nog een 19" rack, met twee servertjes, de UDM-Pro 16P150. Keuzes? gewoon allebei doen.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
In eerste instantie had ik ook het plan alles naar zolder te brengen om daar gewoon een 24U rack neer te zetten... heb een mooi bod gedaan op Marktplaats maar die werd 80 diep, niet nodig.insomniac schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:43:
[...]
Helemaal mee eens.
Ik heb zelf ook een 10" rackje in de meterkast met een Lite 16 POE, ligt op een rack legger. Met twee RPi in een beugel https://www.thingiverse.com/thing:4299802.
verder nog een MikroTik switch-je. Op zolder staat nog een 19" rack, met twee servertjes, de UDM-Pro 16P150. Keuzes? gewoon allebei doen.
Beetje verder gaan denken en toen kwam ik tot de conclusie dat het een dure hobby werd...
Volgens mij is de airflow van geen enkel apparaat hierop ontworpen. Hangt een beetje van de warmte-afgifte af of het goed gaat. Nog even los van netsnoeren achterin die je moet borgen anders vallen ze er uit.Eraser127 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:58:
[Afbeelding]
Andere optie is om de switch plat tegen de zijmuur te hangen. Daar zijn ze vaak wel geschikt voor en vaak kan je de ogen draaien voor wandmontage. En neem dan meerdere kleine patchpanelen of zo. Dan is het niet zo massief. En bouwt het makkelijk weg zonder de hele kast in beslag te nemen.
En overige actieve apparatuur gewoon elders in huis zetten, dan wordt het probleem een stuk kleiner en het scheelt warmteafgifte in de meterkast. Zo zal iedereen wel zijn voorkeuren hebben.
Bij mijn Client list heeft mijn vaste computer een 'experience' van 75% terwijl deze Gbit bekabeld aangesloten is en ik geen merkwaardige problemen vaststel. Vanwaar komt dit 25% verlies dan?
Keep on running
Ok, ik ben nu wat verder en heb ook tijd gehad om eea te testen.
Ook al denkt UI dat het vooralsnog in de setup van de controller zit, heb ik toch een andere mening
Bij het aanpassen van het ipadres raakt de switch de default route kwijt.
In hetzelfde vlan of omhangen maakt niet uit, hij gooit de default route weg en voegt deze ook niet meer toe bij een provision.
Probleem speelt alleen bij 5.x, bij 4.x geen issues.
Eerst even downgraden:
Ik hou niet van bugs.. toch zoek ik ze op
Ook al denkt UI dat het vooralsnog in de setup van de controller zit, heb ik toch een andere mening
Bij het aanpassen van het ipadres raakt de switch de default route kwijt.
In hetzelfde vlan of omhangen maakt niet uit, hij gooit de default route weg en voegt deze ook niet meer toe bij een provision.
Probleem speelt alleen bij 5.x, bij 4.x geen issues.
Eerst even downgraden:
upgrade ...dl.ui.com/unifi/firmware/USMULT/4.3.22.11330/US.MULT_4.3.22+11330.201103.1514.bin
USW-8-60-US.v4.3.22# ip route
default via 10.0.6.254 dev eth0
10.0.6.0/24 dev eth0 proto kernel scope link src 10.0.6.131
no issues, changed ip-address.
------------------
USW-8-60-US.v4.3.22# ip route
10.0.6.0/24 dev eth0 proto kernel scope link src 10.0.6.132
no issues
upgrade ...dl.ui.com/unifi/firmware/USMULT/5.43.23.12533/US.MULT_5.43.23+12533.201223.0355.bin
Hmm.. in welke configoptie van de controller zou dit zitten? Ik laat me volgende week door de antwoorden van de UI-engineer verrassen.USW-8-60-US.5.43.23# ip route
10.0.6.0/24 dev eth0 proto kernel scope link src 10.0.6.132
No issues, changed ip-address.
-------------------
USW-8-60-US.5.43.23# ip route
10.0.6.0/24 dev eth0 proto kernel scope link src 10.0.6.131
Default route is gone.
Ik hou niet van bugs.. toch zoek ik ze op

Volgens mij weet niemand waarop die scores gebaseerd zijn. Zou er geen aandacht aan schenken, zolang je PC gewoon internet heeft, lekker negeren.ZorbaR schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:12:
Bij mijn Client list heeft mijn vaste computer een 'experience' van 75% terwijl deze Gbit bekabeld aangesloten is en ik geen merkwaardige problemen vaststel. Vanwaar komt dit 25% verlies dan?
Zelfde als de Topology Map: Als je die een tijdje bekijkt, zie je apparaten verschuiven naar andere switches en dergelijke...
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi Dream Machine SE
- Ubiquiti Unifi Dream Machine Special Edition
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Beiden pure troep inderdaad!MasterMaceMichu schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:43:
Volgens mij weet niemand waarop die scores gebaseerd zijn. Zou er geen aandacht aan schenken, zolang je PC gewoon internet heeft, lekker negeren.
Zelfde als de Topology Map: Als je die een tijdje bekijkt, zie je apparaten verschuiven naar andere switches en dergelijke...

Knal eens iPerf3 over die lijn en kijk eens wat het resultaat isZorbaR schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:12:
Al eens rondgekeken in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4Toppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:23:
Deze vraag is ongetwijfeld al wel vaker voorbij gekomen, maar ik kan het niet vinden.
Schuin tegen de zijkant en een 90 graden ATX kabel achterop aansluiten moet vaak wel genoeg zijn in zulke ondiepe meterkasten, maar welke 19" switch wil je plaatsen eigenlijkIn het nieuwe huis wil ik een 19” switch gaan ophangen maar om de plek te bepalen (zolder of meterkast) wil ik graag de volledige diepte weten dus inclusief de bekabeling.
Wat relevante posts die ik ooit heb gemaakt in het eerder genoemde topic :
- nero355 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
De rest mag je zelf opzoeken
/EDIT :
Begin dan eens met het model te noemen!Toppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:49:
Het gaat mij specifiek om te diepte van een 16 poorts Unifi switch. Mijn gevoel zegt me dat ik meer kans maak in het Unifi topic dan het nette LAN topic
Daarnaast is dat topic gewoon handig voor alles wat met meten en passen te maken heeft dus scroll/search het nou maar een beetje door
[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 18-01-2021 16:11 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het gaat mij specifiek om te diepte van een 16 poorts Unifi switch. Mijn gevoel zegt me dat ik meer kans maak in het Unifi topic dan het nette LAN topicnero355 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Beiden pure troep inderdaad!
[...]
Knal eens iPerf3 over die lijn en kijk eens wat het resultaat is
[...]
Al eens rondgekeken in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
[...]
Schuin tegen de zijkant en een 90 graden ATX kabel achterop aansluiten moet vaak wel genoeg zijn in zulke ondiepe meterkasten, maar welke 19" switch wil je plaatsen eigenlijk
Wat relevante posts die ik ooit heb gemaakt in het eerder genoemde topic :
De rest mag je zelf opzoeken![]()
Volgens de specs (https://www.ui.com/downloads/ds/usw_poe_ds) is de 16 port switch 200 mm lang? Of zoek je andere maten?Toppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:49:
[...]
Het gaat mij specifiek om te diepte van een 16 poorts Unifi switch. Mijn gevoel zegt me dat ik meer kans maak in het Unifi topic dan het nette LAN topic
En de 16 ports PoE versie is 221mm diep. 21mm dieper dus.
Ik wil de KPN ftth setup met ubiquiti bij mijn vriendin in gaan stellen, maar kom erachter dat ik helemaal niet met SSH met mijn cloud key gen 2 kan verbinden.
De andere devices gaan prima (en staat dus ook aangevinkt in de algemene settings op de controller), en de cloud key luistert netjes op 80 en 443....
Maar ik wil ernaartoe kunnen SSHen om een andere gateway.config.json in te kunnen laden. Op de router ed kan ik prima inloggen met ssh, maar dus op de cloud key niet. Software is allemaal up to date.
Als ik bijvoorbeeld https://help.ui.com/hc/en...Using-config-gateway-json lees, moet ik er gewoon bij kunnen.
De andere devices gaan prima (en staat dus ook aangevinkt in de algemene settings op de controller), en de cloud key luistert netjes op 80 en 443....
Iets meer poorten dan alleen die twee zelfs.john@johns-MBP-2 ~ % nmap -p- 192.168.1.102
Starting Nmap 7.91 ( https://nmap.org ) at 2021-01-17 20:46 CET
Nmap scan report for unifi (192.168.1.102)
Host is up (0.0044s latency).
Not shown: 65520 closed ports
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
443/tcp open https
5355/tcp open llmnr
6789/tcp open ibm-db2-admin
7080/tcp open empowerid
7441/tcp open unknown
7443/tcp open oracleas-https
7444/tcp open unknown
7446/tcp open unknown
7550/tcp open cloudsignaling
7877/tcp open unknown
8080/tcp open http-proxy
8843/tcp open unknown
8880/tcp open cddbp-alt
8888/tcp open sun-answerbook
Maar ik wil ernaartoe kunnen SSHen om een andere gateway.config.json in te kunnen laden. Op de router ed kan ik prima inloggen met ssh, maar dus op de cloud key niet. Software is allemaal up to date.
Als ik bijvoorbeeld https://help.ui.com/hc/en...Using-config-gateway-json lees, moet ik er gewoon bij kunnen.
Is dit niet de bedoeling of gaat hier iets mis?On Cloud Key install the path for the .json file is: /srv/unifi/data/sites/[site name/default]/
In unifi os moet je ssh aanzetten. Zie ook: https://community.ui.com/...42-4660-bc0b-74e0634448e8 (other notes)Boudewijn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:50:
Ik wil de KPN ftth setup met ubiquiti bij mijn vriendin in gaan stellen, maar kom erachter dat ik helemaal niet met SSH met mijn cloud key gen 2 kan verbinden.
[...]
Iets meer poorten dan alleen die twee zelfs.
[...]
Is dit niet de bedoeling of gaat hier iets mis?
kan ook 90 graden draaienToppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:23:
[Afbeelding]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58687086
@Eraser127
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Thanks! maar... waar zou ik dat moeten doen?ed1703 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:59:
[...]
In unifi os moet je ssh aanzetten. Zie ook: https://community.ui.com/...42-4660-bc0b-74e0634448e8 (other notes)
Ik heb nu al een paar jaar een paar andere ubiquiti setups, maar dan met een linux-controller en eigenlijk nooit problemen. Voel me nu een enorme newbie, maar ik heb die SSH optie volgens mij aanstaan:
/f/image/qSIYUg1Gzp0rfa5wvl6GPOSh.png?f=fotoalbum_large)
Dit is dan de netwerkbrede optie... maar waar kan ik dat dan ook voor de cloud key specifiek doen?
In de nieuwe UI voor de settings heb ik ook op ssh gezocht maar daar kom ik in andere vorm deze velden weer tegen.
Je zoekt nu in de unifi controller en je wil ssh naar de cloudkey, dus je moet in de settings van de cloudkey zijn...
@reinoudkil Dank voor de tip.... maar ik kom er nog steeds niet uit.
Okay maar de cloud key draait de controller. Als ik naar het IP-adres van de cloud key ga, dan kom op een landing page uit "UniFi-CloudKey-Gen2-Plus" .
Daar kan ik alleen op het netwerk in kwestie klikken en dan kom ik in de controller uit.
Rechtsboven zie ik nog dit menu...
/f/image/P3dgVF531svvV0mTEscBSGgZ.png?f=fotoalbum_large)
Maar "network" stuurt me netjes naar de controller, en "local portal" naar de vorige pagina. Ik zou verwachten dat de cloud key klikbaar is maar dat is hij dan niet.
Dan nog even verder kijken in de controller... Prima, dan zou ik hem in de controller in het tabje "devices" verwachten. Daar staat hij niet, maar hij staat in het lijstje met clients.
Dus daar kan ik ook geen settings van de cloudkey aanpassen. Hoe kom ik daar dan wel?
Okay maar de cloud key draait de controller. Als ik naar het IP-adres van de cloud key ga, dan kom op een landing page uit "UniFi-CloudKey-Gen2-Plus" .
Daar kan ik alleen op het netwerk in kwestie klikken en dan kom ik in de controller uit.
/f/image/P3dgVF531svvV0mTEscBSGgZ.png?f=fotoalbum_large)
Maar "network" stuurt me netjes naar de controller, en "local portal" naar de vorige pagina. Ik zou verwachten dat de cloud key klikbaar is maar dat is hij dan niet.
Dan nog even verder kijken in de controller... Prima, dan zou ik hem in de controller in het tabje "devices" verwachten. Daar staat hij niet, maar hij staat in het lijstje met clients.
Dus daar kan ik ook geen settings van de cloudkey aanpassen. Hoe kom ik daar dan wel?
Probeer deze optie eens.
Vaste locatie, vast netwerk.
Sorry weet niet precies hoe het bij een cloudkey zit, ik heb op mijn udm een settings tandwiel waar je dit soort dingen insteld.
Hier log ik in voor toegang tot de cloudkey
https://unifi.ui.com/dashboard
Misschien laatst de cloudkey firmware geüpdatet? En dat zonder remote access for remote management aan stond en terwijl je alleen een lokaal account gebruikt en geen Ubiquiti account?Boudewijn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:38:
@reinoudkil Dank voor de tip.... maar ik kom er nog steeds niet uit.
[Afbeelding]
Die fout heb ik laatst ook gemaakt en dan ziet de interface van de CK er incompleet uit en heb je geen access meer tot de CK zelf meer en alleen nog maar toegang tot de Unifi controller.
Mijn oplossing was Ubiquiti account aanmaken, een backup maken naar je pc, reset to factory defaults en daarna een nieuwe setup uitvoeren mbv de backup. Daarna ben is de CK weer in de lucht zoals hij zou moeten zijn en heb je ook weer toegang tot CK settings.
Ja ik ga nu inderdaad ook maar voor een cloud account. Wel irritant, want dat wilde ik eigenlijk niet. Leuk om je netwerktoegang cloud based te doen... maar imo alleen maar een beveiligingsrisico.
Nu maar complete reset en een cloud account
Thanks @Skynett
Nu maar complete reset en een cloud account

Thanks @Skynett
Ja inderdaad. bizar dat dat online moet.Behoorlijk Leek schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:01:
Hier log ik in voor toegang tot de cloudkey
Dat was ook exact mijn afweging. Grote voorkeur voor lokale accounts. Helaas kan het nu niet anders meer.Boudewijn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:03:
Ja ik ga nu inderdaad ook maar voor een cloud account. Wel irritant, want dat wilde ik eigenlijk niet. Leuk om je netwerktoegang cloud based te doen... maar imo alleen maar een beveiligingsrisico.
Nu maar complete reset en een cloud account![]()
Thanks @Skynett
Ja ik wilde die cloud key puur hebben om bij mijn vriendin die controller te draaien en straks wat camera's. Geen zin om daar dan een server neer te gooien... of een pi met wat storage. Nou ja lekker dan.Skynett schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:05:
[...]
Dat was ook exact mijn afweging. Grote voorkeur voor lokale accounts. Helaas kan het nu niet anders meer.
Check bedankt heren, met een cloud account heb je die optie dus wel. Erg jammer, volgende keer wellicht geen ubiquiti meer voor mij.
Voor de mensen die er ook nog tegenaan gaan lopen dat /usr/lib/unifi/data geen sites subdir bevat... dan moet je een plaatje uploaden als floorplan, dan wordt het aangemaakt. (nee ik hoef geen adres en bouwtekening van mijn huis in de cloud te hebben...).
Of zelf even mkdir'en gaat werken heb ik niet getest.
Of zelf even mkdir'en gaat werken heb ik niet getest.
[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 18-01-2021 00:06 ]
Heb Auto optimize uitgeschakeld maar nog steeds de zelfde ellende..Speedfightserv schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:01:
Ik heb 3 access points hangen in mijn huis met een Pi met de controller software.
Sinds de laatste firmware upgrade heb ik alleen maar ellende met mijn unfi netwerk. alle devices verliezen constant verbinding, uitroepteken bij het wifi icoon op de android devices.
Zit je een youtube filmpje te kijken stopt die ineens omdat hij de data niet meer kon ophalen.
Heb de controller software geupdate en alles een keer gereset. Ook heb ik de DPI uit gezet.
Ik wordt er helemaal knetter gek van dat dit niet goed werkt en ik ben niet de enige hier thuis.
Logging zegt niet heel veel bijzonders.
Iemand bekend met deze issues en wat is de beste manier om dit soort problemen te onderzoeken en te tackelen?

Als iemand nog een tip heeft
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Welke AP's heb je en welke firmware heb je?Speedfightserv schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:38:
[...]
Heb Auto optimize uitgeschakeld maar nog steeds de zelfde ellende..![]()
Als iemand nog een tip heeft
Zelf ben ik terug gegaan naar AP Firmware 4.3.21.11325. Bij mij zijn de problemen opgelost.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Je kan toch nog steeds lokale accounts toevoegen?Skynett schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:05:
[...]
Dat was ook exact mijn afweging. Grote voorkeur voor lokale accounts. Helaas kan het nu niet anders meer.
Ik heb óók een cloud account (met MFA), maar die gebruik ik niet om in te loggen. Ik gebruik gewoon local access met local account. Mijn cloud account is owner, en mijn local account is Super Admin waarmee ik ook alles kan doen.
UAP-AC-Lite 4.3.24.11355Ankh schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:00:
[...]
Welke AP's heb je en welke firmware heb je?
Zelf ben ik terug gegaan naar AP Firmware 4.3.21.11325. Bij mij zijn de problemen opgelost.
UAP-AC-LR 4.3.24.11355
UAP-AC-M 4.3.24.11355
Zal even kijken of ik simpel terug kan gaan in firmware.
Ik had die FW ook en issues met mijn Lite.
Heb hem via de controller teruggezet naar deze oude firmware en het werkt allemaal weer.
Er schijnt iets fout te gaan met Mutlicast en een externe DHCP server (dus geen unifi ding)
Heb hem via de controller teruggezet naar deze oude firmware en het werkt allemaal weer.
Er schijnt iets fout te gaan met Mutlicast en een externe DHCP server (dus geen unifi ding)
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik zal wel verkeerd kijken in die controller software maar kan nergens vinden hoe je die firmware terug kan zetten, bij google kom ik op SSH verbindingen etc uit.Ankh schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:45:
Ik had die FW ook en issues met mijn Lite.
Waar kan je dit terugzetten?
Nevermind, gevonden.
Idd, het heeft met DHCP en DNS te maken, kreeg ook heel veel DNS not found berichten. Maar als het niet aan unfi ligt, waarom helpt de firmware downgrade dan?
[ Voor 14% gewijzigd door Speedfightserv op 18-01-2021 11:24 ]
Met dit ben ik het maar gedeeltelijk zelf eens. Ja een NUC kan dit door AES-NI veel efficiënter, maar voor het doel wat ik heb is het weer overkill. De OpenVPN gebruik ik alleen maar voor als ik op openbare wifi verbind zodat het verkeer encrypted word. Een EdgeRouter 4 is hiervoor snel genoeg, de EdgeRouter 3 lite kwam net te kort. Misschien als ik het nog een keer zou moeten inrichten dan zou ik mogelijk toch een apart apparaat hiervoor pakken zodat de firewall hiermee niet wordt belast (shared resources).ed1703 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:44:
[...] OpenVPN is wel logisch, want die kan niet (daar issie weer) geoffload worden.
Wat men zou moeten kopen is gewoon een router in een NUC met een celeron, die zijn krachtig genoeg voor dat soort zaken. AES-NI zorgt voor genoeg performance om openvpn en andere tunnels zonder grote problemen te gebruiken.
Het ligt wel aan Unifi, ik doelde op een firewall van Unifi bijv: USG. Als je een USG hebt, dan heb je deze problemen (schijnbaar) niet.Speedfightserv schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:58:
[...]
Ik zal wel verkeerd kijken in die controller software maar kan nergens vinden hoe je die firmware terug kan zetten, bij google kom ik op SSH verbindingen etc uit.
Waar kan je dit terugzetten?
Nevermind, gevonden.
Idd, het heeft met DHCP en DNS te maken, kreeg ook heel veel DNS not found berichten. Maar als het niet aan unfi ligt, waarom helpt de firmware downgrade dan?
Ben benieuwd of er Unifi icm Pi-hole met Unbound gebruikers zijn die het volgende probleem herkennen. Zoeken op internet (ook hier) heeft tot dus ver niet veel opgeleverd.
Voorheen gebruikte ik van XS4ALL de meegeleverde Fritz!box 7581 om mijn bonded VDSL verbinding en LAN volledig te beheren. Simpel met een Netgear GS108 erachter en gebruikmakende van de ingebouwde AP van de Fritz!box. In dit netwerk gebruikte ik een Raspi 3B+ oa. voor Pi-hole icm Unbound zodat ik zelf een recursive DNS draai. Dit noem ik voor de duidelijkheid Config 1.
Maar omdat ik niet tevreden was over wifi in huis heb ik een UAP-AC-Lite en US-8-60W aangeschaft. Deze uiteindelijk aangevuld met 2x Flex mini (5 poorts) die op de PoE draaien van de 8 poorts switch. In deze config heb ik dus alles mbt de AP en 2x 5 poorts Flex switches aan de PoE poorten hangen. De Raspi die Pi-hole/Unbound draait in deze config ook de Unifi Controller. Dit werkt prima en helemaal zoals ik wil. Config 2.
In het eerste kwartaal verwacht men hier ook glasvezel in de wijk te krijgen dus had ik een USG (non-rack versie) aangeschaft zodat ik uiteindelijk daarmee de PPPoE verbinding zou kunnen maken. Vooruit lopend op de uitrol van glasvezel had ik de USG in geïnstalleerd tussen de Fritz!box en de 8p switch. Dit aan de hand van deze website om mijn Fritz!box in een bridge modus te krijgen icm deze post [Ubiquiti USG] FTTH XS4ALL om de USG voor XS4ALL in te stellen. Hierin doet de Fritz!box dus eigenlijk alleen het modem deel. De rest, oa PPPoE, DHCP, etc gaat via de USG. Config 3. De combinatie van Fritz!box en USG werkte prima om iig de internet verbinding te maken.
Maar deze config (3) leverde vrijwel direct problemen op mbt resolven. Ik had de USG ingesteld om via DCHP aan de DHCP clients het IP van de Raspi met Pi-hole/Unbound uit te delen. Vrijwel hetzelfde als met de Fritz!box dus. Uit de logging van Unbound (debug lvl 3) kwam ik zover als dat er wel requests werden gestuurd maar niet ontvangen werden. Na opnieuw inrichten/ installeren van een tweede raspi (zie lijst) zag ik ook dat het primen van rootservers niet werkte.
Ik heb toen nog enkele dingen geprobeerd om uit te sluiten dat het probleem bij de USG ligt. Zoals:
Voorheen gebruikte ik van XS4ALL de meegeleverde Fritz!box 7581 om mijn bonded VDSL verbinding en LAN volledig te beheren. Simpel met een Netgear GS108 erachter en gebruikmakende van de ingebouwde AP van de Fritz!box. In dit netwerk gebruikte ik een Raspi 3B+ oa. voor Pi-hole icm Unbound zodat ik zelf een recursive DNS draai. Dit noem ik voor de duidelijkheid Config 1.
Maar omdat ik niet tevreden was over wifi in huis heb ik een UAP-AC-Lite en US-8-60W aangeschaft. Deze uiteindelijk aangevuld met 2x Flex mini (5 poorts) die op de PoE draaien van de 8 poorts switch. In deze config heb ik dus alles mbt de AP en 2x 5 poorts Flex switches aan de PoE poorten hangen. De Raspi die Pi-hole/Unbound draait in deze config ook de Unifi Controller. Dit werkt prima en helemaal zoals ik wil. Config 2.
In het eerste kwartaal verwacht men hier ook glasvezel in de wijk te krijgen dus had ik een USG (non-rack versie) aangeschaft zodat ik uiteindelijk daarmee de PPPoE verbinding zou kunnen maken. Vooruit lopend op de uitrol van glasvezel had ik de USG in geïnstalleerd tussen de Fritz!box en de 8p switch. Dit aan de hand van deze website om mijn Fritz!box in een bridge modus te krijgen icm deze post [Ubiquiti USG] FTTH XS4ALL om de USG voor XS4ALL in te stellen. Hierin doet de Fritz!box dus eigenlijk alleen het modem deel. De rest, oa PPPoE, DHCP, etc gaat via de USG. Config 3. De combinatie van Fritz!box en USG werkte prima om iig de internet verbinding te maken.
Maar deze config (3) leverde vrijwel direct problemen op mbt resolven. Ik had de USG ingesteld om via DCHP aan de DHCP clients het IP van de Raspi met Pi-hole/Unbound uit te delen. Vrijwel hetzelfde als met de Fritz!box dus. Uit de logging van Unbound (debug lvl 3) kwam ik zover als dat er wel requests werden gestuurd maar niet ontvangen werden. Na opnieuw inrichten/ installeren van een tweede raspi (zie lijst) zag ik ook dat het primen van rootservers niet werkte.
Ik heb toen nog enkele dingen geprobeerd om uit te sluiten dat het probleem bij de USG ligt. Zoals:
- Herinstallatie van Pi-hole/USG, lost het probleem niet op
- Inrichten van tweede Raspi met Pi-hole/USG, exact dezelfde problemen.
- Unbound niet gebruiken maar de Pi-hole naar Cloudflare/Google/etc recursive DNS sturen, dit werkt prima maar ongewenst voor mij
- ipv6 stack geheel uit, geen oplossing
- Telnet vanaf raspi naar verschillende rootserver op 53 geeft wel verbinding.
Ah oke, Vind het overdreven om ook nog een USG aan te schaffen, hoop dat het in de volgende firmwares gefixed is.Ankh schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:51:
[...]
Het ligt wel aan Unifi, ik doelde op een firewall van Unifi bijv: USG. Als je een USG hebt, dan heb je deze problemen (schijnbaar) niet.
sinds de firmware downgrade lijken de problemen weg
Weet iemand toevallig of er ergens in het (+/-) afgelopen half jaar iets is verandert in de controller of de firmware van een UAP-AC-LR dat er voor kan zorgen dat smb-filetransfers telkens na een paar seconden stilvallen, even later weer verdergaan, weer stilvallen, etc ? De packetcounters op het netwerkstatus-venster in Windows blijven ook stil staan, het is net alsof de verbinding telkens even wegvalt maar zowel Windows als Android (die dit probleem ook heeft, alleen dan het kopiëren uiteindelijk afkapt) geven géén wegvallende verbinding aan, verbinding met AP blijft actief.
Het gekke is, een speedtest, die langer duurt dan dat de smb-transfers telkens blijven hangen, gaat wel goed
Het gekke is, een speedtest, die langer duurt dan dat de smb-transfers telkens blijven hangen, gaat wel goed
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 19-01-2021 11:30 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Doet dit zich ook bedraad voor? Reden dat ik dat vraag is omdat ik hetzelfde heb met een windows server die de gevraagde performance over het netwerk gewoon niet kan leveren, je ziet dan dat de cache (werkgeheugen van de server) vol loopt bij een schrijfactie naar de server totdat de cache vol zit. Dan ligt de transfer over het netwerk stil, en wordt pas weer hertstart nadat de er in de cache voldoende ruimte is ontstaan om weer data te ontvangen. Ondertussen wordt de data met de maximale snelheid naar de diskopslag weggeschreven. Doet zich wel met een 10Gbit link voor, op 1Gbit krijg ik de server niet over zijn nek. Vond het wel interessant om te zien hoe de windows server zich hier gedraagt.Raven schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:57:
Weet iemand toevallig of er ergens in het (+/-) afgelopen half jaar iets is verandert in de controller of de firmware van een UAP-AC-LR dat er voor kan zorgen dat smb-filetransfers telkens na een paar seconden stilvallen, even later weer verdergaan, weer stilvallen, etc ? De packetcounters op het netwerkstatus-venster in Windows blijven ook stil staan, het is net alsof de verbinding telkens even wegvalt maar zowel Windows als Android (die dit probleem ook heeft) geven géén wegvallende verbinding aan, verbinding met AP blijft actief.
Nee, alleen draadloos, bedraad is er niks aan de hand. Net de controller aangeslingert, die staat niet 24/7 aan, en die geeft nu een paar High TCP Latency meldingen voor 2 verschillende clients (waaronder Galaxy S7 waar ik nu mee test) en trouble resolving domain name (S7). Er komt echter geen DNS kijken bij de smb transfer, is verbonden met IPv4 adres, niet hostname.Skynett schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Doet dit zich ook bedraad voor? Reden dat ik dat vraag is omdat ik hetzelfde heb met een windows server die de gevraagde performance over het netwerk gewoon niet kan leveren, je ziet dan dat de cache (werkgeheugen van de server) vol loopt bij een schrijfactie naar de server totdat de cache vol zit. Dan ligt de transfer over het netwerk stil, en wordt pas weer hertstart nadat de er in de cache voldoende ruimte is ontstaan om weer data te ontvangen. Ondertussen wordt de data met de maximale snelheid naar de diskopslag weggeschreven. Doet zich wel met een 10Gbit link voor, op 1Gbit krijg ik de server niet over zijn nek. Vond het wel interessant om te zien hoe de windows server zich hier gedraagt.
Tot een half jaar (+/-) terug was er niks aan de hand, werkte toen prima. Alle instellingen zijn sindsdien hetzelfde gebleven, tenzij een update iets heeft aangepast.
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 19-01-2021 11:49 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hey allen! Ik ben van plan om mijn huis (nieuwbouw) wat meer beveiliging te geven met de Ubiquiti's G4 Pro camera's & G4 deurbel. Tijdens de bouw van het huis heb ik echter niet zo heel goed nagedacht, waardoor ik nu tegen een problemen aanloop.
Aan de voordeur heb ik geen 'klassieke kabel' om een deurbel aan te sluiten. Enkel een UTP kabel (met PoE). Aangezien de G4 Deurbel geen PoE ondersteund is dit eigenlijk al geen optie.. Ik heb verder ook geen verstand van wat voor kabel dit eigenlijk moet zijn? Is het mogelijk om de PoE kabel te 'hergebruiken' om de nodige stroom over te sturen of ga ik hier echt een nieuwe kabel moeten trekken?
Alvast bedankt voor de informatie!
Aan de voordeur heb ik geen 'klassieke kabel' om een deurbel aan te sluiten. Enkel een UTP kabel (met PoE). Aangezien de G4 Deurbel geen PoE ondersteund is dit eigenlijk al geen optie.. Ik heb verder ook geen verstand van wat voor kabel dit eigenlijk moet zijn? Is het mogelijk om de PoE kabel te 'hergebruiken' om de nodige stroom over te sturen of ga ik hier echt een nieuwe kabel moeten trekken?
Alvast bedankt voor de informatie!
Een UTP kabel bestaat uit 8 koperaders. En die zijn kan je prima gebruiken om voor andere doeleinden te gebruiken zolang het om laagspanning en een laag vermogen gaat. Ik hoop overigens dat je geen CCA (Copper Clad Aluminium) hebt, dat is goedkopere bekabeling en om verschillende redenen niet aan te raden.
Kijk wel of je de UTP kabel op een patchpaneel, keystone of wandcontactdoos kan afmonteren. Dan hoef je verder niet meer aan de kabel zelf te komen en dat komt de duurzaamheid te goede.
Kijk wel of je de UTP kabel op een patchpaneel, keystone of wandcontactdoos kan afmonteren. Dan hoef je verder niet meer aan de kabel zelf te komen en dat komt de duurzaamheid te goede.
Bedankt! Ik vermoed dat ik op de kabel kan zien of dit CCA is? De UTP kabel komt momenteel toe op een patchpaneel. Hoe sluit ik deze dan aan? Hoe krijgt een deurbel normaal stroom? of hoe gaat de verbinding tot de bel?Skynett schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:29:
Een UTP kabel bestaat uit 8 koperaders. En die zijn kan je prima gebruiken om voor andere doeleinden te gebruiken zolang het om laagspanning en een laag vermogen gaat. Ik hoop overigens dat je geen CCA (Copper Clad Aluminium) hebt, dat is goedkopere bekabeling en om verschillende redenen niet aan te raden.
Bedankt!
Heb je de Unbound service op je Pi al een keer gerestart? En verwijst Pi-hole naar de goede poort van je Unbound setup? (5335) Dat was waar ik op vast liep laatst in een vergelijkbare setupGraham schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:54:
Ik heb de FW van de USG nagelopen maar deze stond standaard ingesteld, vergeleken met een andere USG (van een vriend). Na wat uitzoek werk van enkele dagen ben ik terug naar config 2. Het probleem was direct opgelost. Beide Raspi met Pi-hole/Unbound werkte direct naar behoren. Ben benieuwd of iemand het bovenstaande herkend en/of een goed idee heeft om het op te lossen.
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Als de kabel al geïnstalleerd is, zou ik hem zeker voor de bel gewoon lekker laten zitten. Vaak staat er wel een merk/type op. Via Google kan je dan wel zien wat voor kabel het is.Shattering schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:31:
[...]
Bedankt! Ik vermoed dat ik op de kabel kan zien of dit CCA is? De UTP kabel komt momenteel toe op een patchpaneel. Hoe sluit ik deze dan aan? Hoe krijgt een deurbel normaal stroom? of hoe gaat de verbinding tot de bel?
Bedankt!
Je kan voor het patchpanel bij een bestaande patchkabel aan 1 kant de stekker er af knippen en dan de aders die je wil gebruiken strippen en monteren op de beltransformator. En de UTP stekker steek je in het patchpaneel. Evt kan je meerdere aders parallel gebruiken als je los wil gaan :-)
Het patchpaneel en de UTP bekabeling in je huis kan je het beste beschouwen als vaste infrastructuur, net als de elektra installatie in je huis. Daar hoef je (bijna) nooit wat aan te doen, gaat tientallen jaren mee, is betrouwbaar en is makkelijk in gebruik -> stekker insteken om er gebruik van te maken.
En hoe is de kabel aan de voordeur afgemonteerd? Waarschijnlijk ligt die gewoon los. Voorzichtig mee zijn, niet te vaak en/of sterk buigen, en de aders van dezelfde kleur als op het patchpanel gebruiken om op de bel aan te sluiten. Daar zal je waarschijnlijk niet de ruimte hebben om het anders af te monteren.
[ Voor 13% gewijzigd door Skynett op 19-01-2021 13:25 ]
Hey! Oké, helemaal duidelijk. Enige probleem is dat mijn patchpanel dus niet op de locatie staat waar mijn bel moet komen (in de kelder). Bestaan er opties met 'draadloze' bellen die je kan aansluiten op de transformator (ik ga zelf al eens op zoekSkynett schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:20:
[...]
Als de kabel al geïnstalleerd is, zou ik hem zeker voor de bel gewoon lekker laten zitten. Vaak staat er wel een merk/type op. Via Google kan je dan wel zien wat voor kabel het is.
Je kan voor het patchpanel bij een bestaande patchkabel aan 1 kant de stekker er af knippen en dan de aders die je wil gebruiken strippen en monteren op de beltransformator. En de UTP stekker steek je in het patchpaneel. Evt kan je meerdere aders parallel gebruiken als je los wil gaan :-)
Het patchpaneel en de UTP bekabeling in je huis kan je het beste beschouwen als vaste infrastructuur, net als de elektra installatie in je huis. Daar hoef je (bijna) nooit wat aan te doen, gaat tientallen jaren mee, is betrouwbaar en is makkelijk in gebruik -> stekker insteken om er gebruik van te maken.
En hoe is de kabel aan de voordeur afgemonteerd? Waarschijnlijk ligt die gewoon los. Voorzichtig mee zijn, niet te vaak en/of sterk buigen, en de aders van dezelfde kleur als op het patchpanel gebruiken om op de bel aan te sluiten. Daar zal je waarschijnlijk niet de ruimte hebben om het anders af te monteren.
Bedankt!
Komt een van de patchaansluitingen in huis uit in de buurt van de meterkast/lokatie van de bel? Zo ja, dan kan je hem gewoon doorpatchen naar die aanssluiting en daar verder de aansluiting afmaken.Shattering schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Hey! Oké, helemaal duidelijk. Enige probleem is dat mijn patchpanel dus niet op de locatie staat waar mijn bel moet komen (in de kelder). Bestaan er opties met 'draadloze' bellen die je kan aansluiten op de transformator (ik ga zelf al eens op zoek).
Bedankt!
Bellen met een draadloze knop zijn gewoon in de handel (bouwmarkt) verkrijgbaar.
Oké, bedankt! Ik ga aan het knutselenSkynett schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:32:
[...]
Komt een van de patchaansluitingen in huis uit in de buurt van de meterkast/lokatie van de bel? Zo ja, dan kan je hem gewoon doorpatchen naar die aanssluiting en daar verder de aansluiting afmaken.
Bellen met een draadloze knop zijn gewoon in de handel (bouwmarkt) verkrijgbaar.
lol herkenbaar maar nee zo basaal was het niet helaas. En verklaart niet waarom het wel werkt zonder USG. Ik heb immers ook via dig vanaf de commandline (zonder tussenkomst van Pi-hole) lookups gedaan.DFKT schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:07:
[...]
Heb je de Unbound service op je Pi al een keer gerestart? En verwijst Pi-hole naar de goede poort van je Unbound setup? (5335) Dat was waar ik op vast liep laatst in een vergelijkbare setup
misschien domme opmerking, maar welke DNS gegevens gebruikt de USG?Graham schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:34:
[...]
lol herkenbaar maar nee zo basaal was het niet helaas. En verklaart niet waarom het wel werkt zonder USG. Ik heb immers ook via dig vanaf de commandline (zonder tussenkomst van Pi-hole) lookups gedaan.
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Update
Er was stroomstoring hier in Alkmaar
Iemand ook sinds de laatste update deze bijzondere reconnects?
Ik heb niets veranderd behalve een system update 4 dagen terug.
Maar dit speelt pas sinds gisteren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kbojoWO5bxixTzOGX2iYZ8Io.jpg?f=user_large)
apparaten:
- USG
- 16 poort POE switch Light
- AP pro boven
- AP pro meterkast
- Ap lite garage
- 8 poort switch
- Cloudkey 2 plus
- unifi flex
- unifi uvc g3
- unifi G4 doorbell
code:
1
2
| [2021-01-19T13:05:34,677] <inform_stat-1> WARN event - Unrendered device from unknown type ap_from while trying to render device name [2021-01-19T13:05:34,677] <inform_stat-1> WARN event - Unrendered device from unknown type ap_to while trying to render device name |
Maar dit schroomt niet met het tijdstip waar het gebeurd.
Rond het tijdstip (zojuist om 1400 en gisteren rond 1500) zie ik in de logs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
| [2021-01-19T13:52:15,869] <inform-30> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=39, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=946134 [2021-01-19T13:52:21,227] <inform-31> INFO inform - from [e0:63:da:8f:85:99](Unifi Switch 8, USC8, 5.43.18.12487): state=CONNECTED, last_inform=36, ext/stun_ip=192.168.1.77, dev_ip=192.168.1.77, up=946173 [2019-10-31T10:07:53,009] <main> INFO system - UBNT FW version parsed as: UCKP.apq8053.v1.1.6.c289a3c.191031.0851 [2019-10-31T10:07:59,904] <main> INFO system - UBNT FW version parsed as: UCKP.apq8053.v1.1.6.c289a3c.191031.0851 [2019-10-31T10:08:11,131] <localhost-startStop-1> INFO Version - HV000001: Hibernate Validator 6.1.2.Final [2019-10-31T10:08:14,021] <localhost-startStop-1> INFO system - ====================================================================== [2019-10-31T10:08:14,022] <localhost-startStop-1> INFO system - UniFi 6.0.43 (build atag_6.0.43_14348 - release/release) is started [2019-10-31T10:08:14,023] <localhost-startStop-1> INFO system - ====================================================================== [2019-10-31T10:08:14,026] <localhost-startStop-1> INFO system - BASE dir:/usr/lib/unifi [2019-10-31T10:08:14,032] <localhost-startStop-1> INFO system - Current System IP: 127.0.0.1 [2019-10-31T10:08:14,033] <localhost-startStop-1> INFO system - Hostname: UniFi-CloudKey [2019-10-31T10:08:14,034] <localhost-startStop-1> INFO system - ubic.env: prod [2019-10-31T10:08:15,835] <localhost-startStop-1> INFO system - UniFi Cloudkey, UUID = 9fde8fdd-c2aa-5e65-913d-809db603f9e9 [2019-10-31T10:08:15,837] <localhost-startStop-1> INFO system - Setting LED status to INITIALIZING [2019-10-31T10:08:16,056] <localhost-startStop-1> INFO SDNotify - ubnt_sdnotify_jni is loaded from: /usr/lib/unifi/lib/native/Linux/aarch64/libubnt_sdnotify_jni.so [2019-10-31T10:08:16,791] <localhost-startStop-1> INFO db - waiting for db connection... [2019-10-31T10:08:20,405] <db-server> INFO db - 2019-10-31T10:08:20.404+0100 I STORAGE [main] Engine custom option: cache_size=128M [2019-10-31T10:08:20,640] <localhost-startStop-1> INFO db - Connecting to mongodb://localhost:27117 [2019-10-31T10:08:30,172] <localhost-startStop-1> INFO db - Connecting to mongodb://localhost:27117 [2019-10-31T10:08:35,344] <localhost-startStop-1> WARN discover - unable to join multicast group 233.89.188.1 on 0.0.0.0 (0.0.0.0/0.0.0.0) [2019-10-31T10:08:35,462] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:35,515] <localhost-startStop-1> INFO productinfo - Using controller channel=RELEASE, firmware channel=RELEASE. Available controller channels=[RELEASE], available firmware channels=[RELEASE]. SSO is disabled. [2019-10-31T10:08:38,751] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:38,754] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:39,723] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:39,727] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:39,731] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:40,026] <localhost-startStop-1> INFO webrtc - WebRTC library version: EvoStream Media Server (www.evostream.com) build v2.9.1 - Gladiator - (built for Debian-9.2.1-aarch64 on 2020-02-05T23:57:07.000) OpenSSL version: 1.1.1d usrsctp version: v0.1.2 compiled on machine: Linux debian-9-2-1-64 4.9.0-8-amd64 #1 SMP Debian 4.9.110-3+deb9u5 (2018-09-30) x86_64 GNU/Linux [2019-10-31T10:08:40,238] <cloudaccess-connect> WARN sdn - failed to get connectivity details: config.ubnt.com [2019-10-31T10:08:40,251] <cloudaccess-connect> WARN sdn - failed to get connectivity details: config.ubnt.com [2019-10-31T10:08:42,090] <localhost-startStop-1> INFO remote - Directory '/usr/lib/unifi/logs/remote' present [2019-10-31T10:08:43,517] <model-lifecycle-cache-refresh> WARN dev - failed to retrieve EOL stats from - I/O error on GET request for "https://static.ubnt.com/network/devices/lifecycle.json": static.ubnt.com; nested exception is java.net.UnknownHostException: static.ubnt.com [2019-10-31T10:08:45,518] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:45,522] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:45,524] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:48,703] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:48,707] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:49,225] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:49,338] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:49,346] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:55,396] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:55,469] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:55,479] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:58,713] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:58,719] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:59,238] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:59,362] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:08:59,369] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:05,477] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:05,576] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:05,777] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:08,718] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:08,721] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:09,234] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:09,372] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:09,378] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:12,202] <elite-device-license-check> WARN elite - Device check failed: elite-device.svc.ubnt.com [2019-10-31T10:09:15,477] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:15,864] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:15,934] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:18,720] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:18,725] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:19,238] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:19,388] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:19,392] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:25,480] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:26,010] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:26,093] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:28,727] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:28,730] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:29,241] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:29,407] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:29,410] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:29,434] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:35,486] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:36,250] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:36,327] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:38,727] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:38,731] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:39,244] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:39,423] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:39,429] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:39,697] <discover> WARN discover - java.lang.NullPointerException: receive error: null [2019-10-31T10:09:42,193] <sdn-connection> ERROR sdn - restarting AWS cloud access connection [2019-10-31T10:09:42,194] <autoupdate-check> WARN system - update site - cannot resolve the host [2019-10-31T10:09:42,209] <autoupdate-check> WARN fwupdate - unable to get update info for channel RELEASE: java.net.UnknownHostException: fw-update.ubnt.com [2019-10-31T10:09:42,367] <sdn-connection> WARN AnalyticsAppender - Failed to send log message - I/O error on PUT request for "https://trace.svc.ui.com/traces": trace.svc.ui.com; nested exception is java.net.UnknownHostException: trace.svc.ui.com [2019-10-31T10:09:42,380] <sdn-connection> WARN sdn - failed to get connectivity details: config.ubnt.com [2019-10-31T10:09:42,627] <autoupdate-check> WARN fwupdate - unable to get update info for channel RELEASE: java.net.UnknownHostException: fw-update.ubnt.com [2019-10-31T10:09:44,844] <inform-10> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=UNKNOWN, last_inform=1572512984, ext_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=128 [2019-10-31T10:09:44,887] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[f0:9f:c2:f6:41:93][internet]=false (orig=true) [2019-10-31T10:09:44,983] <inform-10> INFO dev - [state] dev[f0:9f:c2:f6:41:93] UNKNOWN->CONNECTED, state_expire=0 [2019-10-31T10:09:44,984] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[f0:9f:c2:f6:41:93][connected_at]=1572512984 (orig=1610891835) [2019-10-31T10:09:45,518] <discover> INFO dev - [state] dev[18:e8:29:93:cc:bc] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1572513015 [2019-10-31T10:09:45,522] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[18:e8:29:93:cc:bc], dev_ip=192.168.1.15, url=http://127.0.0.1:8080/inform [2019-10-31T10:09:46,669] <discover> INFO dev - [state] dev[68:d7:9a:25:4b:e4] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1572513016 [2019-10-31T10:09:46,671] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[68:d7:9a:25:4b:e4], dev_ip=192.168.1.75, url=http://127.0.0.1:8080/inform [2019-10-31T10:09:46,681] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:09:46,967] <inform-10> INFO inform - <<< [setparam] dev[f0:9f:c2:f6:41:93]: [_type, blocked_sta, server_time_in_utc] [2019-10-31T10:09:46,968] <inform-10> INFO inform - INFORM-SLOW: mac=f0:9f:c2:f6:41:93, msec=2124 [2019-10-31T10:09:47,761] <inform-2> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=ADOPTING, last_inform=1572512987, ext_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=134 [2019-10-31T10:09:47,767] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[18:e8:29:93:cc:bc][internet]=false (orig=true) [2019-10-31T10:09:47,772] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[18:e8:29:93:cc:bc][model_eol_date]=null (orig=null) [2019-10-31T10:09:47,780] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[18:e8:29:93:cc:bc][model_eol_version]=null (orig=null) [2019-10-31T10:09:47,791] <inform-2> INFO dev - [state] dev[18:e8:29:93:cc:bc] ADOPTING->CONNECTED, state_expire=0 [2019-10-31T10:09:47,791] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[18:e8:29:93:cc:bc][connected_at]=1572512987 (orig=1610875048) [2019-10-31T10:09:47,822] <inform-2> INFO inform - <<< [setparam] dev[18:e8:29:93:cc:bc]: [_type, blocked_sta, server_time_in_utc] [2019-10-31T10:09:49,274] <discover> INFO dev - [state] dev[74:83:c2:26:8c:42] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1572513019 [2019-10-31T10:09:49,277] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[74:83:c2:26:8c:42], dev_ip=192.168.1.17, url=http://127.0.0.1:8080/inform [2019-10-31T10:09:49,462] <discover> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:8f:85:99] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1572513019 [2019-10-31T10:09:49,464] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[e0:63:da:8f:85:99], dev_ip=192.168.1.77, url=http://127.0.0.1:8080/inform [2019-10-31T10:09:49,473] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:09:49,983] <discover> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:22:b9:8c][ip]=192.168.1.1 (orig=178.85.109.57) [2019-10-31T10:09:50,000] <discover> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:22:b9:8c] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1572513019 [2019-10-31T10:09:50,002] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[e0:63:da:22:b9:8c], dev_ip=192.168.1.1, url=http://127.0.0.1:8080/inform [2019-10-31T10:09:50,386] <inform-2> INFO inform - from [68:d7:9a:25:4b:e4](Unifi 16 port PoE Switch, USL16LP, 5.43.18.12487): state=ADOPTING, last_inform=1572512990, ext_ip=192.168.1.75, dev_ip=192.168.1.75, up=182 [2019-10-31T10:09:50,393] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][internet]=false (orig=true) [2019-10-31T10:09:50,403] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][model_eol_date]=null (orig=null) [2019-10-31T10:09:50,410] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][model_eol_version]=null (orig=null) [2019-10-31T10:09:50,421] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][port_table]=[{port_idx=1, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=2, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=3, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=4, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=5, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=100}, {port_idx=6, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=7, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=8, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=0}, {port_idx=9, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=100}, {port_idx=10, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=10}, {port_idx=11, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=0}, {port_idx=12, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=10}, {port_idx=13, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=0}, {port_idx=14, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=0}, {port_idx=15, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=0}, {port_idx=16, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=0}] (orig=[{port_idx=1, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=2, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=3, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=4, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=5, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=100}, {port_idx=6, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=7, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=8, media=GE, port_poe=true, poe_caps=3, speed_caps=1048623, speed=0}, {port_idx=9, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=100}, {port_idx=10, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=10}, {port_idx=11, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=1000}, {port_idx=12, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=10}, {port_idx=13, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=0}, {port_idx=14, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=0}, {port_idx=15, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=0}, {port_idx=16, media=GE, port_poe=false, poe_caps=0, speed_caps=1048623, speed=0}]) [2019-10-31T10:09:50,449] <inform-2> INFO dev - [state] dev[68:d7:9a:25:4b:e4] ADOPTING->CONNECTED, state_expire=0 [2019-10-31T10:09:50,449] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][connected_at]=1572512990 (orig=1610875049) [2019-10-31T10:09:50,473] <inform-2> INFO inform - <<< [setparam] dev[68:d7:9a:25:4b:e4]: [_type, blocked_sta, server_time_in_utc] [2019-10-31T10:09:51,304] <inform-10> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=7, ext_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=137 [2019-10-31T10:09:51,980] <inform-2> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=0, ext_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=137 [2019-10-31T10:09:52,604] <inform-2> INFO inform - INFORM-SLOW: mac=f0:9f:c2:f6:41:93, msec=627 [2019-10-31T10:09:52,675] <inform-10> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=1, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=138 [2019-10-31T10:09:53,255] <inform-2> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=1, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=138 [2019-10-31T10:09:59,259] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:09:59,457] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:09:59,463] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:00,280] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:09,258] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:09,846] <inform-10> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=16, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=155 [2019-10-31T10:10:09,877] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:09,884] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:10,557] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:19,264] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:19,489] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:19,498] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:20,842] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:22,538] <inform-10> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=13, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=167 [2019-10-31T10:10:23,241] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state [2019-10-31T10:10:25,969] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state [2019-10-31T10:10:26,048] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state [2019-10-31T10:10:29,267] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:29,511] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:29,518] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:30,981] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:33,241] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state [2019-10-31T10:10:34,120] <inform-2> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=12, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=179 [2019-10-31T10:10:36,132] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state [2019-10-31T10:10:36,213] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state [2019-10-31T10:10:39,274] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:39,530] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:39,536] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2019-10-31T10:10:41,118] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2021-01-19T14:00:37,685] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state [2021-01-19T14:00:40,723] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state [2021-01-19T14:00:40,814] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state [2021-01-19T14:00:42,163] <inform-2> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=38548208, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=193 [2021-01-19T14:00:43,716] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2021-01-19T14:00:43,983] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2021-01-19T14:00:43,989] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2021-01-19T14:00:45,695] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2021-01-19T14:00:46,614] <devmgr> INFO dev - [state] dev[68:d7:9a:25:4b:e4] CONNECTED->HEARTBEAT_MISSED, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:47,029] <devmgr> INFO dev - [state] dev[68:d7:9a:25:4b:e4] HEARTBEAT_MISSED->UNKNOWN, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:47,030] <devmgr> INFO dev - [state] dev[18:e8:29:93:cc:bc] CONNECTED->HEARTBEAT_MISSED, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:47,052] <devmgr> INFO dev - [state] dev[18:e8:29:93:cc:bc] HEARTBEAT_MISSED->UNKNOWN, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:47,057] <devmgr> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:8f:85:99] ADOPTING->UNKNOWN, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:47,058] <devmgr> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:22:b9:8c] ADOPTING->UNKNOWN, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:47,059] <devmgr> INFO dev - [state] dev[74:83:c2:26:8c:42] ADOPTING->UNKNOWN, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:47,407] <inform-10> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=5, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=198 [2021-01-19T14:00:47,709] <discover> INFO dev - [state] dev[18:e8:29:93:cc:bc] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1611061277 [2021-01-19T14:00:47,711] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[18:e8:29:93:cc:bc], dev_ip=192.168.1.15, url=http://192.168.1.7:8080/inform [2021-01-19T14:00:48,531] <inform-2> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=ADOPTING, last_inform=38548261, ext_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=201 [2021-01-19T14:00:48,535] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[18:e8:29:93:cc:bc][model_eol_date]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:48,539] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[18:e8:29:93:cc:bc][model_eol_version]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:48,544] <inform-2> INFO dev - [state] dev[18:e8:29:93:cc:bc] ADOPTING->CONNECTED, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:48,545] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[18:e8:29:93:cc:bc][connected_at]=1611061248 (orig=1572512987) [2021-01-19T14:00:48,567] <inform-2> INFO inform - <<< [setparam] dev[18:e8:29:93:cc:bc]: [_type, blocked_sta, server_time_in_utc] [2021-01-19T14:00:50,910] <discover> INFO dev - [state] dev[68:d7:9a:25:4b:e4] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1611061280 [2021-01-19T14:00:50,911] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[68:d7:9a:25:4b:e4], dev_ip=192.168.1.75, url=http://192.168.1.7:8080/inform [2021-01-19T14:00:51,177] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2021-01-19T14:00:52,798] <inform-10> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=4, ext_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=205 [2021-01-19T14:00:53,035] <inform-2> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=1, ext_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=205 [2021-01-19T14:00:53,086] <inform-10> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=0, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=205 [2021-01-19T14:00:53,328] <inform-2> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=0, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=205 [2021-01-19T14:00:53,334] <inform-10> INFO inform - from [68:d7:9a:25:4b:e4](Unifi 16 port PoE Switch, USL16LP, 5.43.18.12487): state=ADOPTING, last_inform=38548263, ext_ip=192.168.1.75, dev_ip=192.168.1.75, up=251 [2021-01-19T14:00:53,345] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][model_eol_date]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:53,355] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][model_eol_version]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:53,371] <inform-10> INFO dev - [state] dev[68:d7:9a:25:4b:e4] ADOPTING->CONNECTED, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:53,371] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][connected_at]=1611061253 (orig=1572512990) [2021-01-19T14:00:53,391] <inform-10> INFO inform - <<< [setparam] dev[68:d7:9a:25:4b:e4]: [_type, blocked_sta, server_time_in_utc] [2021-01-19T14:00:53,739] <discover> INFO dev - [state] dev[74:83:c2:26:8c:42] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1611061283 [2021-01-19T14:00:53,741] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[74:83:c2:26:8c:42], dev_ip=192.168.1.17, url=http://192.168.1.7:8080/inform [2021-01-19T14:00:53,987] <inform-2> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=6, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=204 [2021-01-19T14:00:54,057] <discover> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:8f:85:99] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1611061284 [2021-01-19T14:00:54,060] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[e0:63:da:8f:85:99], dev_ip=192.168.1.77, url=http://192.168.1.7:8080/inform [2021-01-19T14:00:54,065] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state [2021-01-19T14:00:55,264] <inform-10> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=ADOPTING, last_inform=1611061255, ext_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=206 [2021-01-19T14:00:55,268] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[74:83:c2:26:8c:42][internet]=false (orig=true) [2021-01-19T14:00:55,273] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[74:83:c2:26:8c:42][model_eol_date]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:55,276] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[74:83:c2:26:8c:42][model_eol_version]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:55,282] <inform-10> INFO dev - [state] dev[74:83:c2:26:8c:42] ADOPTING->CONNECTED, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:55,283] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[74:83:c2:26:8c:42][connected_at]=1611061255 (orig=1610875048) [2021-01-19T14:00:55,305] <inform-10> INFO inform - <<< [setparam] dev[74:83:c2:26:8c:42]: [_type, blocked_sta, server_time_in_utc] [2021-01-19T14:00:55,855] <discover> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:22:b9:8c] UNKNOWN->ADOPTING, state_expire=1611061285 [2021-01-19T14:00:55,856] <discover> INFO dev - [Try Adopt] dev[e0:63:da:22:b9:8c], dev_ip=192.168.1.1, url=http://192.168.1.7:8080/inform [2021-01-19T14:00:56,196] <inform-2> INFO inform - from [e0:63:da:8f:85:99](Unifi Switch 8, USC8, 5.43.18.12487): state=ADOPTING, last_inform=1611061256, ext_ip=192.168.1.77, dev_ip=192.168.1.77, up=255 [2021-01-19T14:00:56,200] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:8f:85:99][internet]=false (orig=true) [2021-01-19T14:00:56,205] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:8f:85:99][model_eol_date]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:56,209] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:8f:85:99][model_eol_version]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:56,215] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:8f:85:99][satisfaction]=95 (orig=92) [2021-01-19T14:00:56,222] <inform-2> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:8f:85:99] ADOPTING->CONNECTED, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:56,222] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:8f:85:99][connected_at]=1611061256 (orig=1610875048) [2021-01-19T14:00:56,242] <inform-2> INFO inform - <<< [setparam] dev[e0:63:da:8f:85:99]: [_type, blocked_sta, server_time_in_utc] [2021-01-19T14:00:57,135] <inform-11> INFO inform - from [68:d7:9a:25:4b:e4](Unifi 16 port PoE Switch, USL16LP, 5.43.18.12487): state=CONNECTED, last_inform=4, ext_ip=192.168.1.75, dev_ip=192.168.1.75, up=256 [2021-01-19T14:00:57,140] <inform-11> INFO dev - [state] dev[68:d7:9a:25:4b:e4] CONNECTED->PROVISIONING, state_expire=1611061377 [2021-01-19T14:00:57,215] <inform-10> INFO inform - from [68:d7:9a:25:4b:e4](Unifi 16 port PoE Switch, USL16LP, 5.43.18.12487): state=PROVISIONING, last_inform=0, ext/stun_ip=192.168.1.75, dev_ip=192.168.1.75, up=256 [2021-01-19T14:00:57,507] <inform-2> INFO inform - from [e0:63:da:22:b9:8c](Unifi Security Gateway, UGW3, 4.4.52.5363511): state=ADOPTING, last_inform=1611061257, ext_ip=192.168.1.1, dev_ip=178.85.109.57, up=260 [2021-01-19T14:00:57,514] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:22:b9:8c][ip]=178.85.109.57 (orig=192.168.1.1) [2021-01-19T14:00:57,519] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:22:b9:8c][model_eol_date]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:57,522] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:22:b9:8c][model_eol_version]=null (orig=null) [2021-01-19T14:00:57,533] <inform-2> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:22:b9:8c] ADOPTING->CONNECTED, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:57,534] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:22:b9:8c][connected_at]=1611061257 (orig=1610697975) [2021-01-19T14:00:57,556] <inform-2> INFO inform - <<< [setparam] dev[e0:63:da:22:b9:8c]: [_type, blocked_sta, server_time_in_utc] [2021-01-19T14:00:57,685] <inform-11> INFO inform - from [68:d7:9a:25:4b:e4](Unifi 16 port PoE Switch, USL16LP, 5.43.18.12487): state=PROVISIONING, last_inform=0, ext/stun_ip=192.168.1.75, dev_ip=192.168.1.75, up=256 [2021-01-19T14:00:57,700] <inform-11> INFO dev - [state] dev[68:d7:9a:25:4b:e4] PROVISIONING->CONNECTED, state_expire=0 [2021-01-19T14:00:57,700] <inform-11> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][provisioned_at]=1611061257 (orig=1610875064) [2021-01-19T14:00:59,724] <inform-11> INFO inform - from [e0:63:da:22:b9:8c](Unifi Security Gateway, UGW3, 4.4.52.5363511): state=CONNECTED, last_inform=2, ext_ip=192.168.1.1, dev_ip=178.85.109.57, up=262 [2021-01-19T14:00:59,724] <inform-10> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=CONNECTED, last_inform=4, ext_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=211 [2021-01-19T14:01:00,205] <inform-10> INFO inform - from [e0:63:da:22:b9:8c](Unifi Security Gateway, UGW3, 4.4.52.5363511): state=CONNECTED, last_inform=1, ext_ip=192.168.1.1, dev_ip=178.85.109.57, up=263 [2021-01-19T14:01:00,256] <inform-11> INFO inform - from [e0:63:da:22:b9:8c](Unifi Security Gateway, UGW3, 4.4.52.5363511): state=CONNECTED, last_inform=0, ext/stun_ip=192.168.1.1, dev_ip=178.85.109.57, up=264 [2021-01-19T14:01:00,319] <inform-2> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=CONNECTED, last_inform=1, ext_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=211 [2021-01-19T14:01:00,361] <inform-10> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=CONNECTED, last_inform=0, ext/stun_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=211 [2021-01-19T14:01:00,744] <inform-2> INFO inform - from [e0:63:da:22:b9:8c](Unifi Security Gateway, UGW3, 4.4.52.5363511): state=CONNECTED, last_inform=0, ext/stun_ip=192.168.1.1, dev_ip=178.85.109.57, up=264 [2021-01-19T14:01:01,076] <inform-10> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=CONNECTED, last_inform=1, ext/stun_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=211 [2021-01-19T14:01:03,089] <inform-11> INFO inform - from [e0:63:da:8f:85:99](Unifi Switch 8, USC8, 5.43.18.12487): state=CONNECTED, last_inform=7, ext_ip=192.168.1.77, dev_ip=192.168.1.77, up=262 [2021-01-19T14:01:03,099] <inform-11> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:8f:85:99] CONNECTED->PROVISIONING, state_expire=1611061383 [2021-01-19T14:01:03,177] <inform-10> INFO inform - from [e0:63:da:8f:85:99](Unifi Switch 8, USC8, 5.43.18.12487): state=PROVISIONING, last_inform=0, ext/stun_ip=192.168.1.77, dev_ip=192.168.1.77, up=262 [2021-01-19T14:01:03,631] <inform-2> INFO inform - from [e0:63:da:8f:85:99](Unifi Switch 8, USC8, 5.43.18.12487): state=PROVISIONING, last_inform=0, ext/stun_ip=192.168.1.77, dev_ip=192.168.1.77, up=262 [2021-01-19T14:01:03,644] <inform-2> INFO dev - [state] dev[e0:63:da:8f:85:99] PROVISIONING->CONNECTED, state_expire=0 [2021-01-19T14:01:03,644] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:8f:85:99][provisioned_at]=1611061263 (orig=1610875060) [2021-01-19T14:01:15,574] <inform-10> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=22, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=228 [2021-01-19T14:01:21,577] <inform-10> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=28, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=232 [2021-01-19T14:01:24,585] <ucare-device-check-task> WARN ucare - controller is not connected to cloud, skipping Cloud check [2021-01-19T14:01:34,146] <inform-11> INFO inform - from [68:d7:9a:25:4b:e4](Unifi 16 port PoE Switch, USL16LP, 5.43.18.12487): state=CONNECTED, last_inform=37, ext/stun_ip=192.168.1.75, dev_ip=192.168.1.75, up=292 [2021-01-19T14:01:48,741] <inform-11> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=33, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=261 [2021-01-19T14:01:50,354] <inform-10> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=CONNECTED, last_inform=49, ext/stun_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=261 [2021-01-19T14:01:54,230] <inform-2> INFO inform - from [e0:63:da:22:b9:8c](Unifi Security Gateway, UGW3, 4.4.52.5363511): state=CONNECTED, last_inform=54, ext/stun_ip=192.168.1.1, dev_ip=178.85.109.57, up=317 [2021-01-19T14:01:58,663] <inform-2> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=CONNECTED, last_inform=8, ext/stun_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=269 [2021-01-19T14:02:00,422] <elite-device-check-task> WARN elite - controller is not connected to cloud, skipping Cloud check [2021-01-19T14:02:03,909] <inform-2> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=CONNECTED, last_inform=5, ext/stun_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=275 [2021-01-19T14:02:07,566] <inform-2> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=19, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=280 [2021-01-19T14:02:11,084] <inform-2> INFO inform - from [e0:63:da:8f:85:99](Unifi Switch 8, USC8, 5.43.18.12487): state=CONNECTED, last_inform=68, ext/stun_ip=192.168.1.77, dev_ip=192.168.1.77, up=330 [2021-01-19T14:02:15,805] <inform-2> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=8, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=288 [2021-01-19T14:02:19,319] <inform-11> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=4, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=292 [2021-01-19T14:02:21,177] <inform-10> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=60, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=292 [2021-01-19T14:02:25,706] <inform-11> INFO inform - from [68:d7:9a:25:4b:e4](Unifi 16 port PoE Switch, USL16LP, 5.43.18.12487): state=CONNECTED, last_inform=51, ext/stun_ip=192.168.1.75, dev_ip=192.168.1.75, up=344 [2021-01-19T14:02:27,170] <ucare-device-check-task> WARN ucare - controller is not connected to cloud, skipping Cloud check [2021-01-19T14:02:31,721] <inform-2> INFO inform - from [e0:63:da:22:b9:8c](Unifi Security Gateway, UGW3, 4.4.52.5363511): state=CONNECTED, last_inform=37, ext/stun_ip=192.168.1.1, dev_ip=178.85.109.57, up=355 [2021-01-19T14:02:37,171] <inform-11> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=18, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=309 [2021-01-19T14:02:39,256] <inform-10> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=CONNECTED, last_inform=36, ext/stun_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=310 [2021-01-19T14:02:47,522] <inform-2> INFO inform - from [e0:63:da:8f:85:99](Unifi Switch 8, USC8, 5.43.18.12487): state=CONNECTED, last_inform=36, ext/stun_ip=192.168.1.77, dev_ip=192.168.1.77, up=366 [2021-01-19T14:02:56,044] <inform-11> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=19, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=328 [2021-01-19T14:03:01,828] <inform-11> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=40, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=332 [2021-01-19T14:03:10,160] <inform-10> INFO inform - from [68:d7:9a:25:4b:e4](Unifi 16 port PoE Switch, USL16LP, 5.43.18.12487): state=CONNECTED, last_inform=45, ext/stun_ip=192.168.1.75, dev_ip=192.168.1.75, up=388 [2021-01-19T14:03:10,164] <inform-10> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[68:d7:9a:25:4b:e4][internet]=true (orig=false) [2021-01-19T14:03:17,218] <inform-10> INFO inform - from [e0:63:da:22:b9:8c](Unifi Security Gateway, UGW3, 4.4.52.5363511): state=CONNECTED, last_inform=46, ext/stun_ip=192.168.1.1, dev_ip=178.85.109.57, up=400 [2021-01-19T14:03:25,855] <inform-2> INFO inform - from [74:83:c2:26:8c:42](Unifi AP Pro Meterkast, U7PG2, 4.3.21.11325): state=CONNECTED, last_inform=46, ext/stun_ip=192.168.1.17, dev_ip=192.168.1.17, up=356 [2021-01-19T14:03:25,859] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[74:83:c2:26:8c:42][internet]=true (orig=false) [2021-01-19T14:03:32,973] <inform-2> INFO inform - from [e0:63:da:8f:85:99](Unifi Switch 8, USC8, 5.43.18.12487): state=CONNECTED, last_inform=45, ext/stun_ip=192.168.1.77, dev_ip=192.168.1.77, up=412 [2021-01-19T14:03:32,976] <inform-2> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[e0:63:da:8f:85:99][internet]=true (orig=false) [2021-01-19T14:03:38,277] <inform-11> INFO inform - from [18:e8:29:93:cc:bc](Unifi AP Lite Garage, U7LT, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=42, ext/stun_ip=192.168.1.15, dev_ip=192.168.1.15, up=370 [2021-01-19T14:03:38,281] <inform-11> INFO dev - saveDeviceAttr(): device[18:e8:29:93:cc:bc][internet]=true (orig=false) [2021-01-19T14:03:46,413] <inform-11> INFO inform - from [f0:9f:c2:f6:41:93](Unifi AP Pro boven, U7PG2, 4.3.24.11355): state=CONNECTED, last_inform=45, ext/stun_ip=192.168.1.16, dev_ip=192.168.1.16, up=377 [2021-01-19T14:03:46,416] <inform-11> INFO dev - save |
Wat opvalt is dat de laatste regels weer alles connected is.
Uiteraard werkt dan alles weer zonder tussenkomst van mij ( ik kwam precies 1400 thuis en kreeg een bericht van reconnect van de controller)
Wat ook opvalt is dat tussen de logs de datum 31-10 naar 19-01 verspringt.
Dus de eerste regels zijn 19 jan rond 14.00. dan komt er een hele lap tekst van 31 okt. 2019 En dan gaat ie weer verder met 19 jan rond 14.01.
[2019-10-31T10:10:41,118] <discover> INFO discover - [ignore] already in ADOPTING state
[2021-01-19T14:00:37,685] <discover> INFO discover - [ignore] already in CONNECTED state
Update
[ Voor 90% gewijzigd door ApC_IcE op 19-01-2021 15:20 ]
De USG gebruikte de DNS servers van XS4ALL en Cloudflare. Niet de Pi-hole zelf. Wel geprobeerd maar dat leverde nog meer problemen op. DHCP clients kregen wel de Pi-hole's als DNS (dit was ook terug te zien in oa. /etc/resolv.conf van enkele clients).MAdD schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:41:
[...]
misschien domme opmerking, maar welke DNS gegevens gebruikt de USG?
Centrale switch die aan het overlijden is of zo?ApC_IcE schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:52:
Iemand ook sinds de laatste update deze bijzondere reconnects?
Ik heb niets veranderd behalve een system update 4 dagen terug.
Maar dit speelt pas sinds gisteren.
[Afbeelding]
apparaten:Kan in de logs wel iets vinden maar het zegt
- USG
- 16 poort POE switch Light
- AP pro boven
- AP pro meterkast
- Ap lite garage
- 8 poort switch
- Cloudkey 2 plus
- unifi flex
- unifi uvc g3
- unifi G4 doorbell
Skynett schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:04:
[...]
Centrale switch die aan het overlijden is of zo?
Update
Ik begrijp je niet helemaal, maar de G4 doorbell hoeft niet te worden voorzien van een PoE/ethernet aansluiting. De bedoeling is dat je de normale bedrading van je bel gebruikt, maar in de meterkast je (vermoedelijke) 8V beltrafo vervang voor een 24V variant. De G4 doorbell gebruikt een draadloze WiFi verbinding, dus je hoeft hem alleen maar de voeden.Shattering schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Hey! Oké, helemaal duidelijk. Enige probleem is dat mijn patchpanel dus niet op de locatie staat waar mijn bel moet komen (in de kelder). Bestaan er opties met 'draadloze' bellen die je kan aansluiten op de transformator (ik ga zelf al eens op zoek).
Bedankt!
Verwijderd
Ik zit te twijfelen welk topic, deze of het Aankoopadvies & Discussie topic, maar ik heb 2 brackets nodig om mijn AC Lite AP aan het plafond vast te maken. (op korte termijn )
Heb diverse sites bezocht;
Dat gedaan, maar nog niks gehoord.
Voor de PRO zijn er zat leverbaar, alleen de lite niet.
Mijn vraag is, iemand tips waar ik ze nog wel kan halen? Iemand die er 2 over heeft die ik voor een mooi prijsje kan/mag overnemen...
Heb diverse sites bezocht;
- https://www.wifihouse.nl/...-UAP-AC-Lite-en-UAP-AC-LR
- https://www.eurodk.com/en...lite-ac-lr-nanohd-plastic
- https://www.amazon.nl/Rep...-UAP-nanoHD/dp/B087TKY9WF
( welke niet zal passen)
Mijn vraag is, iemand tips waar ik ze nog wel kan halen? Iemand die er 2 over heeft die ik voor een mooi prijsje kan/mag overnemen...
die brackets zitten standaard bij de ac lite geleverd?Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:47:
Ik zit te twijfelen welk topic, deze of het Aankoopadvies & Discussie topic, maar ik heb 2 brackets nodig om mijn AC Lite AP aan het plafond vast te maken. (op korte termijn )
Heb diverse sites bezocht;maar nergens zijn ze op dit moment leverbaar. NL Distri wijst mij richting Ubiquiti.
- https://www.wifihouse.nl/...-UAP-AC-Lite-en-UAP-AC-LR
- https://www.eurodk.com/en...lite-ac-lr-nanohd-plastic
- https://www.amazon.nl/Rep...-UAP-nanoHD/dp/B087TKY9WF
( welke niet zal passen)
en anders met wat creativiteit de wall bracket gebruiken? we zitten tenslotte toch op Tweakers
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Verwijderd
Klopt ik had ze ook wel, maar ben ze tijdens een verhuzing kwijt geraakt.. vergeten te meldengeenwindows schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:56:
[...]
die brackets zitten standaard bij de ac lite geleverd?![]()
en anders met wat creativiteit de wall bracket gebruiken? we zitten tenslotte toch op Tweakers
Misschien iemand zoeken met een 3dprinter..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2021 15:57 ]
die bracket is van metaalVerwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:57:
[...]
Klopt ik had ze ook wel, maar ben ze tijdens een verhuzing kwijt geraakt.. vergeten te melden
Ik heb er wel één voor je liggen maar dan moet je ook de ac lite overnemen
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Verwijderd
Dat ding wat je er indraait/klikt is toch van hard plastic?geenwindows schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:00:
[...]
die bracket is van metaal
Ik heb er wel één voor je liggen maar dan moet je ook de ac lite overnemen
ja, dat is de MontagebeugelVerwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:03:
[...]
Dat ding wat je er indraait/klikt is toch van hard plastic?
voor 't plafond heb je de Plafondankerplaat
:fill(white):strip_exif()/f/image/AcLVxvc2RUyN1rUhhKSgqCyU.png?f=user_large)
Ik heb een lr met dubelzijdig plakband bevestigd, en met een breed plamuurmes kon ik hem jl weer demonteren voor een reset.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:47:
Zou er veel van de (5Ghz of 2.4Ghz) performance verloren gaan als een Unifi AP in een kast met houten deur hangt in plaats van in line of sight?
Ankerplaat is nodig voor systeemplafonds. Ik heb een houten nokplank en daar gewoon de plastic beugel in vast geschroefd.geenwindows schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:08:
[...]
ja, dat is de Montagebeugel
voor 't plafond heb je de Plafondankerplaat
[Afbeelding]
Gemakkelijk zelf op te zoeken, hopen websites met data: https://eyenetworks.no/en/wifi-signal-loss-by-material/briecht schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:11:
Zou er veel van de (5Ghz of 2.4Ghz) performance verloren gaan als een Unifi AP in een kast met houten deur hangt in plaats van in line of sight?
Het antwoord is dat het dus goed meevalt.
Er zit nog een soort van grondplaat bij die je achter een verlaagd plafond kan monteren, die is van metaal. En daar kan je de kunststof houder dan weer op bevestigen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:03:
[...]
EDIT: Zat ff te slapen, er was al volop gereageerd

[ Voor 7% gewijzigd door Skynett op 19-01-2021 17:17 ]
Op marktplaats is zon knakker die allerlei steuntjes en dingetjes print voor met name ubiquiti apparatuur. Je zou hem eens kunnen contacten.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:57:
[...]
Klopt ik had ze ook wel, maar ben ze tijdens een verhuzing kwijt geraakt.. vergeten te melden
Klopt, die metalen plaat is enkel een contraplaat bij zachte materialen waar geen hout schroef in vast blijft zitten en je dus met boutje/moertje moet werken. (zoals een systeemplafond)Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:03:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door martinus83 op 19-01-2021 17:31 ]
@Verwijderd ebay
Vaste locatie, vast netwerk.
Thuis een Usg draaien met de gateway op Ip 192.168.1.1
Op de usg heb ik de dhcp range ingesteld van 192.168.1.100 tot 192.168.1.254 maar tot mijn verbazing worden er ook ip adressen uitgedeeld in een heel andere range namelijk 192.168.0.x
Wie weet wat ik hier tegen kan doen want alles wat in deze .0 range valt is wel verbonden met de usg maar heeft geen internet verbinding. Momenteel moet ik alles een static ip geven binnen de .1 range als de dhcp hem op de .0 range indeelt.
/f/image/qXDfizrDhfnIkaiwI2fsrNe2.png?f=fotoalbum_large)
Op de usg heb ik de dhcp range ingesteld van 192.168.1.100 tot 192.168.1.254 maar tot mijn verbazing worden er ook ip adressen uitgedeeld in een heel andere range namelijk 192.168.0.x
Wie weet wat ik hier tegen kan doen want alles wat in deze .0 range valt is wel verbonden met de usg maar heeft geen internet verbinding. Momenteel moet ik alles een static ip geven binnen de .1 range als de dhcp hem op de .0 range indeelt.
/f/image/qXDfizrDhfnIkaiwI2fsrNe2.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/dGudm7Qfa9q8VxEr3pkLJqEx.png?f=user_large)
Ligt het aan mij of is het release forum van ubnt (beta) sinds dat hun “hack” bekent is geworden wat rustiger. Had de afgelopen tijd het idee dat er veel in de pijpleiding dat maar het is nu rustig daar.
Cloud ☁️
Hmm valt wel mee.HKLM_ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:03:
Ligt het aan mij of is het release forum van ubnt (beta) sinds dat hun “hack” bekent is geworden wat rustiger. Had de afgelopen tijd het idee dat er veel in de pijpleiding dat maar het is nu rustig daar.
Alleen dat de protect beta repository 3dagen offline is geweest
Lesdictische is mijn hash#
Alles wat hier in beta staat is 22 dagen of ouder https://community.ui.com/releases daar zat de afgelopen tijd veel meer gang in. Momenteel niet eens een controller in beta welke op de UDM / UDM-Pro kan. Ding zit vol bugs dus die updates mogen blijven stromen hoorxbeam schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:07:
[...]
Hmm valt wel mee.
Alleen dat de protect beta repository 3dagen offline is geweest
[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 19-01-2021 19:12 ]
Cloud ☁️
Volgens mij moet bij de sitecom dhcp uit en een dmz naar je usgRoant2000 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:59:
Thuis een Usg draaien met de gateway op Ip 192.168.1.1
Tis wel ff martelen met de nieuwe USG.
Ik heb dus een 192.168.5.xxx netwerk
Default is 192.168.1.1 netwerk bij een nieuwe USG
Mijn controller ziet hem wel maar adopten failed.
Ik kan handmatig ip adres wijzigen van de usg naar een vrij ip adres in de 192.168.5.x range, en vervolgens weer adopten, maar dan gaat het verkeerd bij "provisioning" en krijg ik de melding adoption failed.
het "rare" vind ik dat ik in het begin (voor adopten) in m'n overzicht een USG zie met ip adres 192.168.5.x en na het adopten veranderd dit blijkbaar weer naar 192.168.1.1 waarna adopten failed
Ik heb dus een 192.168.5.xxx netwerk
Default is 192.168.1.1 netwerk bij een nieuwe USG
Mijn controller ziet hem wel maar adopten failed.
Ik kan handmatig ip adres wijzigen van de usg naar een vrij ip adres in de 192.168.5.x range, en vervolgens weer adopten, maar dan gaat het verkeerd bij "provisioning" en krijg ik de melding adoption failed.
het "rare" vind ik dat ik in het begin (voor adopten) in m'n overzicht een USG zie met ip adres 192.168.5.x en na het adopten veranderd dit blijkbaar weer naar 192.168.1.1 waarna adopten failed
Je kan overigens, weet niet of je dat weet, de instellingen mbt DHCP ed. die de USG uitdeelt al instellen voordat je de USG adopteert. Via de Unifi Controller uiteraard.
Edit: En zorg ervoor dat er geen twee apparaten DHCP uitdelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Graham op 19-01-2021 20:02 ]
Sorry, de Sitecom is eigelijk geen router maar een wifi extender. De volgorde van de setup is NTU-USG-USW switchBehoorlijk Leek schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:28:
[...]
Volgens mij moet bij de sitecom dhcp uit en een dmz naar je usg
Op de USW switch zit dan op poort 7 de Sitecom wifi extender en op Poort 2 zit een AC-AP Pro.
De sitecom deelt geen ip-adressen uit.
Ik log dus voor ik hem adopteer in in de USG zelf, zet handmatig het LAN ip adres in de range van het bestaande netwerk en disable DHCP.Graham schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:00:
Je kan overigens, weet niet of je dat weet, de instellingen mbt DHCP ed. die de USG uitdeelt al instellen voordat je de USG adopteert. Via de Unifi Controller uiteraard.
Vervolgens probeer ik hem te adopten, maar dat gaat dus niet goed.
Vreemde manier van werken. Wat probeer je eigenlijk te bereiken? Wil je een bestaande router vervangen? Ga je de USG ook als DHCP server gebruiken of enkel als gateway?Grolsch schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:21:
[...]
Ik log dus voor ik hem adopteer in in de USG zelf, zet handmatig het LAN ip adres in de range van het bestaande netwerk en disable DHCP.
Vervolgens probeer ik hem te adopten, maar dat gaat dus niet goed.
Ik vind het meestal het makkelijkst om de USG te adopten in 192.168.1.x en dan in de controller te wijzigen na de adoption.
Het is mij nu ook onduidelijk wat je exact wil bereiken. De vragen van mathias82 beantwoorden zou hopelijk duidelijkheid geven.
Verder vind ik het ook een vreemde manierb van werken om je USG te adopteren. Configureren via console lijkt me niet nodig. Zeker als die instellingen anders zijn dan je in je Controller hebt staan tijdens adopteren. Die worden dan lijkt me overschreven door wat daar staat namelijk.
Verder vind ik het ook een vreemde manierb van werken om je USG te adopteren. Configureren via console lijkt me niet nodig. Zeker als die instellingen anders zijn dan je in je Controller hebt staan tijdens adopteren. Die worden dan lijkt me overschreven door wat daar staat namelijk.
Er zit toch iets dat de 192.168.0.xx in de ronde strooit.Roant2000 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:17:
[...]
Sorry, de Sitecom is eigelijk geen router maar een wifi extender. De volgorde van de setup is NTU-USG-USW switch
Op de USW switch zit dan op poort 7 de Sitecom wifi extender en op Poort 2 zit een AC-AP Pro.
De sitecom deelt geen ip-adressen uit.
Vreemd, heb nu de sitecom er helemaal tussenuit gehaald maar dit maakt geen verschil, verder zit er nog een wifi extender van de kpn op. zo'n zwart klein kastje. Deelt deze toevallig ook ip adressen uit want meer extenders heb ik niet.Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:52:
[...]
Er zit toch iets dat de 192.168.0.xx in de ronde strooit.
Misschien kan je wat dieper kijken met Wireshark wat betreft DHCP en welke devices DHCP packets sturen in je netwerk.Roant2000 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:28:
[...]
Vreemd, heb nu de sitecom er helemaal tussenuit gehaald maar dit maakt geen verschil, verder zit er nog een wifi extender van de kpn op. zo'n zwart klein kastje. Deelt deze toevallig ook ip adressen uit want meer extenders heb ik niet.
Ik zal even duidelijk omschrijven wat ik hebmathias82 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:26:
[...]
Vreemde manier van werken. Wat probeer je eigenlijk te bereiken? Wil je een bestaande router vervangen? Ga je de USG ook als DHCP server gebruiken of enkel als gateway?
Ik vind het meestal het makkelijkst om de USG te adopten in 192.168.1.x en dan in de controller te wijzigen na de adoption.
1 = Belkin router IP adres = 192.168.5.5
De bedoeling is dat mijn Unifi USG bovengenoemde router gaat vervangen, met identieke IP settings, en ook DHCP server gaat spelen, net zoals mijn Belkin router dat nu doet.
Diverse clients (+- 20) waarvan de helft ongeveer een statisch IP adres hebben, ik wil dus mijn netwerk in de 192.168.5.x / 24 range houden.
Ik heb een Odroid N2 met daarop de Unifi controller geïnstalleerd (IP 192.168.5.240)
Ik dacht dus Unifi USG met netwerkkabel in de LAN poort in de switch, en dat gaat goed.
De Unifi USG krijgt dus IP adres 192.168.1.1
De Unifi controller vindt de USG ook maar adopten gaat niet goed, ik krijg een failed melding.
Naar aanleiding van onderstaand topic de USG dan maar een IP adres gegeven in de reeks 192.168.5.xxx
De USG is vervolgens ook te pingen op dit adres, en ook de controller ziet hem op dit adres, alleen wederom gaat het adopten niet goed.
https://help.ui.com/hc/en...-into-an-Existing-Network
Nu alles maar weer teruggebouwd, ik wacht maar ff op de gouden tip, want zo komen we er niet
[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 19-01-2021 21:58 ]
Heb net met wireshark geprobeerd maar snap hier weinig van ga morgen nog wel even proberenGraham schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:31:
[...]
Misschien kan je wat dieper kijken met Wireshark wat betreft DHCP en welke devices DHCP packets sturen in je netwerk.
Het probleem zit in de Belkin router, die moet een andere reeks uit gaan geven, bv 192.168.10.1Grolsch schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:55:
[...]
Ik zal even duidelijk omschrijven wat ik heb
1 = Belkin router IP adres = 192.168.5.5
De bedoeling is dat mijn Unifi USG bovengenoemde router gaat vervangen, met identieke IP settings, en ook DHCP server gaat spelen, net zoals mijn Belkin router dat nu doet.
Diverse clients (+- 20) waarvan de helft ongeveer een statisch IP adres hebben, ik wil dus mijn netwerk in de 192.168.5.x / 24 range houden.
Ik heb een Odroid N2 met daarop de Unifi controller geïnstalleerd (IP 192.168.5.240)
Ik dacht dus Unifi USG met netwerkkabel in de LAN poort in de switch, en dat gaat goed.
De Unifi USG krijgt dus IP adres 192.168.1.1
De Unifi controller vindt de USG ook maar adopten gaat niet goed, ik krijg een failed melding.
Naar aanleiding van onderstaand topic de USG dan maar een IP adres gegeven in de reeks 192.168.5.xxx
De USG is vervolgens ook te pingen op dit adres, en ook de controller ziet hem op dit adres, alleen wederom gaat het adopten niet goed.
https://help.ui.com/hc/en...-into-an-Existing-Network
Nu alles maar weer teruggebouwd, ik wacht maar ff op de gouden tip, want zo komen we er niet
Je creert een ip conflict nu omdat wan en lan usg dezelfde reeks krijgen
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.