[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr-D. schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:36:
even een noob vraagje tussendoor.
is het mogelijk met de udm pro het verkeer te controleren per device om te kijken met welk IP adres deze contact maakt, of beter met wireshark aan de gang gaan?
DPI al geprobeerd :?

En anders iets als Pi-Hole als het via DNS i.p.v. direct via een IP adres gaat :)
want mijn ikea boekenplank speaker valt regelmatig de stream weg en krijg ik eerst reclame voordat ik weer geluid hoor.
dan kan ik kijken of de stream zelf wegvalt.
Waar luister je naar op dat moment :?

Want mijn Raspberry Pi die als Internet Radio functioneert d.m.v. Mopidy/MPD en aangesloten is via AUX op een oude stereo heeft dat probleem ook i.c.m. bepaalde streams die via Icecast worden gestreamd en daar kan je eigenlijk niet veel aan doen : Men wil heel graag dat je de reclames hoort :-( ;)

Deze websites gebruik ik om de streams op te zoeken van een bepaald station :
- https://hendrikjansen.nl/henk/streaming.html
- http://fmstream.org/index.php
intern zie ik geen enkele drop in het systeem
volgens PTRG met een ping probe
nb deze is wel bedraad aangesloten.
TL;DR : Dit heeft waarschijnlijk niks met je UniFi apparatuur te maken! B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:02

Mr-D.

interpunctie? no hero here

nero355 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:38:
[...]

DPI al geprobeerd :?

En anders iets als Pi-Hole als het via DNS i.p.v. direct via een IP adres gaat :)

[...]

Waar luister je naar op dat moment :?

[...]

TL;DR : Dit heeft waarschijnlijk niks met je UniFi apparatuur te maken! B)
ik heb het gevonden net nextDNS geinstalleerd op mijn UDMpro en meteen kwamen er 2 domeinnamen voorbij die met de ikea contact zochten, die heb ik nu ook in mijn PTRG opgenomen om te kijken als geluid weer eens uitvalt wat er dan gebeurd.

ik luister in de ochtend naar 538 en na 10 uur naar Radio 10 en beide vallen net zo vaak uit.
en ik bedoelde eigenlijk met de reclame dit : geluid valt uit en na 30 seconden wordt de stream opnieuw geopend en dan krijg je een eenmalige reclame te horen.

en dat het niet intern lag had ik al gezien zie ook nergens rare drops oid.

dus voor nu ben ik er uit, dankjewel voor het meedenken.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.xKoster
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:06
Ik ben van plan om mijn meterkast maar eens te gaan orderen, dus heb een wall-rack besteld en een Mount Kit voor mijn CloudKey, alleen kan ik nergens meer de oren vinden van de UniFi 16-150W.

Weet iemand hier toevallig waar ik een paar kan bestellen? ik heb bij Ubiquiti al een vraag gesteld, maar die geven aan dat zijn geen reserves onderdelen beschikbaar hebben. Of is er een mede tweaker die toevallig nog een setje ergens heeft liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:46
D.xKoster schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:24:
Ik ben van plan om mijn meterkast maar eens te gaan orderen, dus heb een wall-rack besteld en een Mount Kit voor mijn CloudKey, alleen kan ik nergens meer de oren vinden van de UniFi 16-150W.

Weet iemand hier toevallig waar ik een paar kan bestellen? ik heb bij Ubiquiti al een vraag gesteld, maar die geven aan dat zijn geen reserves onderdelen beschikbaar hebben. Of is er een mede tweaker die toevallig nog een setje ergens heeft liggen?
Dat word lastig..., enige optie (want ik zoek ook een setje) is wachten tot ze het keystone paneel op de markt zetten (deze staat al in een accessoires shop maar is nog niet beschikbaar), van dit paneel kunnen de oren gedemonteerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pGx61zvyI9U9pubosNgx_oQwqU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/LzQxYy6glfXlC1vJePLO2I6L.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 17% gewijzigd door LightStar op 13-01-2021 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 00:28

T1psY

Dumo-Technics

Ik weet niet zeker of dit een optie is, maar zijn bvb de rackoren van hp switches compatibel?
Eventueel kunnen er andere gaatjes ingeboord worden? Deze zijn namelijk wel los te koop..

http://www.dumo-technics.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Voor de mensen die net als ik zaten te wachten op het weer leverbaar zijn van de UAP-IW-HD; de EU Ubiquiti shop heeft weer voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
T1psY schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Ik weet niet zeker of dit een optie is, maar zijn bvb de rackoren van hp switches compatibel?
Eventueel kunnen er andere gaatjes ingeboord worden? Deze zijn namelijk wel los te koop..
Ik heb zelf een setje van HP aan mijn UAS-XG maar de gaten komen niet overheen heb deze nu met 1 schroefje vast zitten en hij ligt boven op een ander apparaat (dit zodat wel het apparaat aan de voorkant blijft hangen...)

Ik zelf ga wel zo'n keystone paneel aanschaffen om dit issue op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:46
loeberce schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:21:
Voor de mensen die net als ik zaten te wachten op het weer leverbaar zijn van de UAP-IW-HD; de EU Ubiquiti shop heeft weer voorraad.
Daar komt toch een nieuwe versie van binnenkort ?

Nou vraag ik mij af of ik dat wifi 6 nodig ga hebben en er toch maar nu 2 bestel bij de EU shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Nou vraag ik mij af of ik dat wifi 6 nodig ga hebben en er toch maar nu 2 bestel bij de EU shop.
Aangezien het er op lijkt dat de U6 IW wel eens om en nabij net zo duur kan worden als de IW-HD zou ik persoonlijk gewoon wachten als dat een optie voor je is. Met een prijsverschil van misschien een paar tientjes, op €160, €170 euro zou ik dan ook gewoon voor the latest & greatest gaan. Als je nu de IW-HD koopt en over 1 of 2 jaar tot de conclusie komt dat je toch een U6 IW moet hebben is het gewoon weggegooid geld dat je eerst de IW-HD hebt gekocht. En zeker gezien de APs in principe zo 5 jaar mee kunnen gaan zou ik niks kopen wat "oud" is terwijl het nieuwe "onderweg" is en je kunt wachten daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:46
RobertMe schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Aangezien het er op lijkt dat de U6 IW wel eens om en nabij net zo duur kan worden als de IW-HD zou ik persoonlijk gewoon wachten als dat een optie voor je is. Met een prijsverschil van misschien een paar tientjes, op €160, €170 euro zou ik dan ook gewoon voor the latest & greatest gaan. Als je nu de IW-HD koopt en over 1 of 2 jaar tot de conclusie komt dat je toch een U6 IW moet hebben is het gewoon weggegooid geld dat je eerst de IW-HD hebt gekocht. En zeker gezien de APs in principe zo 5 jaar mee kunnen gaan zou ik niks kopen wat "oud" is terwijl het nieuwe "onderweg" is en je kunt wachten daarop.
Daar heb je helemaal gelijk in, gelukkig heb ik nog wel even de tijd voor ik aan de gang ga in mijn nieuwe huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.xKoster
LightStar schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:56:
[...]

Dat word lastig..., enige optie (want ik zoek ook een setje) is wachten tot ze het keystone paneel op de markt zetten (deze staat al in een accessoires shop maar is nog niet beschikbaar), van dit paneel kunnen de oren gedemonteerd worden.

[Afbeelding]
Owh nice, daar kan ik ook wel even op wachten, en dan laat ik hem tot die tijd gewoon nog even op zijn plek liggen. Maar vind het wel bizar dat dit niet ergens gewoon te bestellen is ( maar ben daarin blijkbaar niet de enige, Forum's staan er vol mee ),

@LightStar Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35
Hey allemaal, ook ik wil de MFA aanzetten naar aanleiding van de mail. Alleen probeer ik dit in de LastPass authenticator te doen, maar UI geeft aan dat dit in Google Authenticator moet. Klopt dat? Maakt dat uit?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 15:44
ppeterr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Ik heb hem wel besteld, omdat ik mijn oude vierkante Pro wil uitfaseren. Daar kan ik namelijk niets meer mee, omdat ik de controller moest upgraden om mijn Lite switch te kunnen beheren. Het AP werkt nog wel, maar daar is alles mee gezegd. En bovendien hebben we thuis geen Wifi6 devices en gezien de omlooptijd van nieuwe telefoons etc duurt dat ook nog wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
SonOfSam schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:55:
Hey allemaal, ook ik wil de MFA aanzetten naar aanleiding van de mail. Alleen probeer ik dit in de LastPass authenticator te doen, maar UI geeft aan dat dit in Google Authenticator moet. Klopt dat? Maakt dat uit?
Nee dat zal denk ik wel werken, ik heb hem in de Microsoft Authenticator en werkt prima.

[ Voor 0% gewijzigd door LightStar op 13-01-2021 11:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrbarendrecht
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 15:41
Ik heb hem zowel in Google authenticator gehad als in 1password, lastpass zal ook wel moeten werken. Bij mij wordt die enkel nooit geslikt door de unifi app en het elke keer uit en aan zetten werd ik ook zat, staat nu dus weer uit en wijzig het ww maar eens in de zoveel tijd |:(

[ Voor 6% gewijzigd door dhrbarendrecht op 13-01-2021 11:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Lastpass authenticator werkt hier prima met 2fa van ubiquiti

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:08
thalantis schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:14:
[...]

offtopic, hoe heb je dat in LastPass geregeld?
Ik kan de optie niet 123 vinden

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Volgens mij heb ik gewoon de qr code gescand met de lastpass app op mijn iphone

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Hier al tijden geen problemen met 1Password

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08
MAdD schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:38:
[...]

offtopic, hoe heb je dat in LastPass geregeld?
Ik kan de optie niet 123 vinden
Dat is een aparte app: https://play.google.com/s...om.lastpass.authenticator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

deepbass909 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:09:
Ik loop tegen een lastig te debuggen probleempje aan de laatste dagen...

apps die gebruik maken internet (buienrader, rabobank app, postnl app, etc) starten allemaal op met of een fout dat ze geen verbinding kunnen maken met de server of geven een time-out of laten pas na lange tijd informatie zien. Al deze apps werken werken wel normaal als ik de wifi uitschakel en over ga op mobiel internet.

Ik heb een XS4ALL tv+internet glas-abo en sinds kort is er een config beschikbaar waardoor ik een Edgerouter X kan inzetten en de Fritz!Box als router er tussen uit kan.

De glasvezel-aansluiting komt binnen op een Genexis glasvezelmodem en gaat vanaf daar via gigabit UTP naar de router.

Voorheen had ik:
de Fritz!box -> ER-x (in dhcp-mode op WAN-poort) -> 24-poorts managed Ubiquiti switch -> 3x UAP-AC-Lite

De tv-ontvangers (via UTP) zaten direct op de Fritz!box (gaf eerder problemen om via oa. een ER-x werkend te krijgen), internet dus via de ER-x die ook het interne DHCP e.d. voor z'n rekening nam. Dit werkte goed, maar omdat het feitelijk NAT-achter-NAT was, was het niet ideaal.
Zonder de ER-x ertussen had ik problemen met de DHCP-server van de Fritz!box, die vaak aan WiFi-clients (telefoons vooral) wel een IP gaf, maar geen internet-toegang toeliet.
Met de ER-x ertussen, was dat probleem volledig opgelost, draaide alles in principe stabiel en had ik geen last van slecht werkende apps.

Nu heb ik:
ER-x (in pppoe-mode op WAN-poort) -> 24-poorts managed Ubiquiti switch -> 3x UAP-AC-Lite

Via de config van WJB (zie linkje KPN-forum bovenaan) zijn de noodzakelijke VLAN's ingesteld (VLAN 4 voor iptv, VLAN6 voor internet). Op de switch staat IGMP snooping ingeschakeld.

iptv werkt perfect, het is storingsvrij en snel.

Ook internet op pc e.d. werkt probleemloos, zowel bedraad als via wifi. Ik haal de snelheden passend bij mijn internet abo (100/100mbit), ping is normaal (5 - 7 ms). Op een mobiel apparaten werkt internet via de browser ook gewoon goed. Maar geven apps dus problemen.

Er zijn geen NAT-regels ingesteld (anders dan noodzakelijk voor instellen van de vlan's) en de firewall staat alleen ingesteld om verkeer van buiten te blocken.

Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen om te debuggen. Voor zover ik weet, draaien al die apps namelijk voornamelijk via poorten 80/443, hetzelfde dus als de webbrowser die prima werkt...
Het lijkt erop dat ik het probleem zelf al boven water heb weten te krijgen. Ik heb NextDNS ingesteld als DNS-server en daaruit kwam naar voren dat ik allerlei DNS-servers gebruikte, behalve de ingestelde NextDNS-servers (waardoor dat kwam heb ik helaas niet kunnen achter halen). De router opnieuw instellen met gelijk overal de IP's van NextDNS lijkt het opgelost te hebben. In het dashboard van NextDNS zie ik nu dat ik hun DNS gebruik en nu openen de apps wel snel.

Blijkbaar zat er dus ergens nog een conflicterende instelling in de DNS-servers.

Daarover gesproken, is het noodzakelijk dat de nameservers zowel in service/dhcp-server, als service/dns ingesteld moeten worden? Of kan ik bijv. in de dhcp volstaan met het router-adres (in mijn geval 192.168.1.1)? Vanuit beheer oogpunt is het niet echt handig dat dit op meerdere plekken staat...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14

Een setje hoekstukken uit de bouwmarkt aftekenen en boren lijkt mij makkelijker en sneller (en waarschijnlijk ook nog eens goedkoper).

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35
thalantis schreef op woensdag 13 januari 2021 no @ 13:14:
[...]

Thanks. Straks nog een keer proberen dan

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SonOfSam schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:34:
[...]

Thanks. Straks nog een keer proberen dan
ik doe het met authy dat werkt tot nu toe ook prima

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Laatst online: 17:18
Gezien de discussie over de “remote access” probeer ik via een local account de web versie van Protect te gebruiken op een ipad. Werkt goed behalve het afspelen van events. Event wordt geladen maar dan supersnel afgespeeld, dus bv een 20 sec event wordt in 2 seconden supersnel afgespeeld. Reboot UDMPro en ipad cq legen cache/cookies op ipad helpen niet. Als ik remote access weer aanzet werkt het via de Protect app wel goed. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
dhrbarendrecht schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Ik heb hem zowel in Google authenticator gehad als in 1password, lastpass zal ook wel moeten werken. Bij mij wordt die enkel nooit geslikt door de unifi app en het elke keer uit en aan zetten werd ik ook zat, staat nu dus weer uit en wijzig het ww maar eens in de zoveel tijd |:(
Ik krijg dat dus ook niet voor elkaar: 2FA icm de app (iOS). Slikt hem niet, dus heb ik het ook weer uitgezet. Remote access ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.xKoster
Comp User schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:02:
[...]

Een setje hoekstukken uit de bouwmarkt aftekenen en boren lijkt mij makkelijker en sneller (en waarschijnlijk ook nog eens goedkoper).
Inderdaad, dat zou ook nog kunnen. Alleen ken ik me zelf een beetje te goed. Dan stort binnen de kortste keren dat hele rack in elkaar >:) . Maar bedankt voor de Tip :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:28
D.xKoster schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Inderdaad, dat zou ook nog kunnen. Alleen ken ik me zelf een beetje te goed. Dan stort binnen de kortste keren dat hele rack in elkaar >:) . Maar bedankt voor de Tip :)
Zit hier niks bij wat past?

https://www.ebay.de/sch/i...iquiti+rackmount&_sacat=0

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wederom is afgelopen nacht iets gebeurd waardoor de wifi er mee ophoudt. Laatste tijd regelmatig (~1 keer per week). Oplossing is de AP's (Nano HD) herstarten). Uit de logging haal ik weinig relevante info. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
Beekforel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:02:
Wederom is afgelopen nacht iets gebeurd waardoor de wifi er mee ophoudt. Laatste tijd regelmatig (~1 keer per week). Oplossing is de AP's (Nano HD) herstarten). Uit de logging haal ik weinig relevante info. Iemand een idee?
Had ik laatst ook bij een NanoHD. Was wel online maar weigerde verbindingen te accepteren. Laatste 5.x firmware loste het probleem op. Kon wel nergens in de changelogs vinden of er iets veranderd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wifi AI aanstaan??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De AP's zitten op 5.43.19.12493, de controller op 6.0.43 (Cloudkey gen1). Alles up-to-date dus volgens mij.

Ik het drie SSID's, privé 5g en 2.4 gescheiden en gast beide gecombineerd. Draait al een jaar of wat prima op deze manier.

WiFi AI heb ik niet aanstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

Geckoo

Good news, everyone!

volgens mij heb ik er nog 1 2 liggen.

@LightStar en met 2 bedoel ik 2 oren, (1 voor elke kant).
Ik ga niet het setje weg geven aan jou als iemand anders er om vraagt :9B

[ Voor 10% gewijzigd door Geckoo op 14-01-2021 10:29 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:34
Bedankt.
Ik ben zelf ook op zoek geweest naar passende, heb zelfs 3d-printen overwogen, maar zo op het oog lijkt de Nortel 425-24T Rack Mount Kit wel te passen.
https://www.ebay.de/itm/N...ck-Mount-Kit/193839552067

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.xKoster
Geckoo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:08:
[...]

volgens mij heb ik er nog 1 2 liggen.
@Geckoo Dat zou top zijn, ik stuur je even een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:47
Ik heb hier dat 5Ghz er zomaar mee stopt. Is dit bij jou ook of ook 2,4Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

immie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Het is bij mij juist 2.4 lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
We willen een (zeer) oude cisco switch vervangen door een Nieuwe Ubiquiti switch.

Issue echter: We hebben een SIEM / SOC met software die het volgende ondersteund:
The requirements to be able to perform an authenticated scan in a linux assets are: an user with sudo escalation privileges, openSSH installed on the server

I'm assuming you have the ssh access, so it will depend on the user characteristics. If it is a non root role on the switch then it won't be possible.

That is what the support team of AlienVault said, so that is what needs to be possible.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-s8WBdeypSOwq2ET7VmG2anqOc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DEuPSdPNPgHPQwe5mlmKPQkk.png?f=fotoalbum_large

Zit een beetje te dubben/twijflen of aan die "eis" voldaan kan worden (dus iets van sudo en/of su)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 14-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Dutch2007 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:59:
We willen een (zeer) oude cisco switch vervangen door een Nieuwe Ubiquiti switch.

Issue echter: We hebben een SIEM / SOC met software die het volgende ondersteund:

[...]

[Afbeelding]

Zit een beetje te dubben/twijflen of aan die "eis" voldaan kan worden (dus iets van sudo en/of su)
Wat willen ze met die SSH toegang? Om de switch te scannen op troep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Neyluzz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Wat willen ze met die SSH toegang? Om de switch te scannen op troep?
De switches worden o.a. op "troep" gescant en installed "software".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutch2007 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:59:

[...]

[Afbeelding]

Gebruiker voor SSH-toegang via de controller op een unifi-switch hebben direct root-privs (UID 0 en GID 0)
su en sudo is op een switch niet aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-10 18:07
In ons huis deed een vergelijkbaar probleem zich voor.
En uiteindelijk lag het aan een combinatie van Sonos & de Ziggo Connectbox.

Wij hadden dan wel WiFi maar geen internet verbinding. Als jij een vergelijkbare setup heb (Ziggo+Sonos+UniFi) is het misschien eens een idee om de stroom stekkers van je Sonos eruit te halen om zo het probleem uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ed1703 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Gebruiker voor SSH-toegang via de controller op een unifi-switch hebben direct root-privs (UID 0 en GID 0)
su en sudo is op een switch niet aanwezig.
Dat is UniFi, weet je toevallig ook voor EdgeSwitches ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutch2007 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Dat is UniFi, weet je toevallig ook voor EdgeSwitches ?
Edgeswitches werken met een enable password als dit allemaal redelijk basic qua inrichting is.

Overigens zit er wel verschil in de types:

ES-48-750W, ES-48-500W, ES-24-500W, ES-24-250W, ES-48-Lite, ES-24-Lite, ES-16-150W, ES-12F,ES-8-150W, EP-S16. zie ook https://dl.ubnt.com/guides/edgemax/EdgeSwitch_AdminGuide.pdf

X-types heb ik niet in mijn bezit. Die zijn simpeler en ik weet technisch niets van die apparatuur. (zijn ook wat minder boeiend voor een techneutje)

[ Voor 41% gewijzigd door ed1703 op 14-01-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-10 20:52
Inmiddels heb ik er drie uur aan zoekopdrachten op google (en dit topic doorlezen) opzitten. De situatie is de volgende:

- nieuwbouw appartement met 2 verdiepingen
- t-mobile internet thuis met Zyxel router
- Aan de router hangt verder nog Philips Hue
- router hangt bij de voordeur op verdieping 1, een wifi repeater op verdieping 2
Resultaat op dit momentt: wisselvallig signaal, SONOS dat matig reageert op volume aanpassingen.

De wifi repeater is in een coolblue winkel aangeraden, ben zelf geen expert op dit vlak.
Nu is me wel duidelijk geworden dat Ubiquiti het moet gaan worden, PoE spreekt me ook erg aan.

Wat ik nu zelf heb gedaan is:
- utp kabel getrokken tussen de 2 verdiepingen. Van de meterkast (verdieping 1) naar een plek in de woonkamer (verdieping 2).

Het beoogde resultaat: geen wisselvallig signaal meer, één wifi netwerk waardoor o.a. SONOS goed functioneert.

Hoe dien ik dit op te zetten, wat zal ik moeten aanschaffen? Ik zat zelf te denken aan de UniFi AP AC In-Wall voor in de woonkamer die ik dan sluit op de router. Of dien ik naast de In-Wall ook de UniFi router USG te bestellen om de Zyxel router van t-mobile te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Laurences schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:40:
Inmiddels heb ik er drie uur aan zoekopdrachten op google (en dit topic doorlezen) opzitten. De situatie is de volgende:

- router hangt bij de voordeur op verdieping 1, een wifi repeater op verdieping 2
Resultaat op dit momentt: wisselvallig signaal, SONOS dat matig reageert op volume aanpassingen.

De wifi repeater is in een coolblue winkel aangeraden, ben zelf geen expert op dit vlak.
Nu is me wel duidelijk geworden dat Ubiquiti het moet gaan worden, PoE spreekt me ook erg aan.

- utp kabel getrokken tussen de 2 verdiepingen. Van de meterkast (verdieping 1) naar een plek in de woonkamer (verdieping 2).

Het beoogde resultaat: geen wisselvallig signaal meer, één wifi netwerk waardoor o.a. SONOS goed functioneert.

Hoe dien ik dit op te zetten, wat zal ik moeten aanschaffen? Ik zat zelf te denken aan de UniFi AP AC In-Wall voor in de woonkamer die ik dan sluit op de router. Of dien ik naast de In-Wall ook de UniFi router USG te bestellen om de Zyxel router van t-mobile te vervangen?
Zou zeker de Zyxel in bridge modus zetten en er een USG achter hangen. Of eventueel een Dream Machine als alles-in-1 oplossing!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:11
Laurences schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:40:

Repeaters zijn eigenlijk ellendige dingen die je niet moet willen. Misschien als je je repeater verplaatst dat het dan beter wordt. Eventueel zou je ook nog kunnen onderzoeken of je een beter en vrijer WiFi kanaal kunt vinden.

Unifi is semi professioneel spul maar vergt wel wat know how om te installeren en ben je afhankelijk van meerdere apparaten in het eco systeem van Unifi.
Unifi AP’s worden gevoed via UTP dmv POE. Dus je zult of nog een losse power injector erbij moeten kopen of een switch met POE als je kiest voor in-walls. Dit laatste hoeft niet perse een Unifi switch te zijn. Daarnaast heb je ook nog een controller nodig als je er eruit wilt halen wat erin zit. Kortom het is leuk spul maar het loopt alles bij elkaar hard op.

Een ander alternatief is bijvoorbeeld een Deco setje van Tp-link die je dan ook via UTP aansluit ipv mesh. Je zo inschattende gaat je dit beter helpen. De Deco setjes zijn niet verkeerd en nemen je aan de hand tijdens de installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:47:
[...]

Zou zeker de Zyxel in bridge modus zetten en er een USG achter hangen. Of eventueel een Dream Machine als alles-in-1 oplossing!
of die hele Zyxel weglaten en de USG alles af laten handelen. als je geen telefonie gebuikt kan dit prima (zo heb ik het hier in huis ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
Miki schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Repeaters zijn eigenlijk ellendige dingen die je niet moet willen. Misschien als je je repeater verplaatst dat het dan beter wordt. Eventueel zou je ook nog kunnen onderzoeken of je een beter en vrijer WiFi kanaal kunt vinden.

Unifi is semi professioneel spul maar vergt wel wat know how om te installeren en ben je afhankelijk van meerdere apparaten in het eco systeem van Unifi.
Unifi AP’s worden gevoed via UTP dmv POE. Dus je zult of nog een losse power injector erbij moeten kopen of een switch met POE als je kiest voor in-walls. Dit laatste hoeft niet perse een Unifi switch te zijn. Daarnaast heb je ook nog een controller nodig als je er eruit wilt halen wat erin zit. Kortom het is leuk spul maar het loopt alles bij elkaar hard op.

Een ander alternatief is bijvoorbeeld een Deco setje van Tp-link die je dan ook via UTP aansluit ipv mesh. Je zo inschattende gaat je dit beter helpen. De Deco setjes zijn niet verkeerd en nemen je aan de hand tijdens de installatie.
Als ik bovenstaande goed interpreteer, zou dit dan een mogelijk oplossing zijn:

Zyxel modem/router -> TL-SG105E switch met POE -> Unifi AP's (twee stuks).

Indien ik voor die Deco set ga van TP-link, en ik deze via UTP aansluit ipv mesh, heb ik dan wel één wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Laurences schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Indien ik voor die Deco set ga van TP-link, en ik deze via UTP aansluit ipv mesh, heb ik dan wel één wifi netwerk?
Ik zou gaan voor een Switch van Unifi. Die zijn wel een stukje duurder dan de TP link die je aangeeft maar dan weet je zeker dat je niet tegen POE issues aanloopt.

Je hoeft niet meteen helemaal vol in de UniFi te gaan, ik zou het in stapjes doen en de volgende setup doen:Welke access point je wil hebben ligt een beetje aan de situatie. Je kan het ook eerst met 1 proberen en later uitbreiden. Dit is mijn advies, je kan altijd uitbreiden als de situatie tegen valt op 1 vd verdiepingen maar dat is aan jou ;)

Heb je veel Wifi apparaten op een kleine ruimte dan zou ik voor een "High Density" model gaan. Dat zijn deze:De uiteindelijke opstelling zal dan zijn:
Zyxel -> UniFi Switch -> AP

Vergeet niet de Wifi uit te zetten op je Zyxel (wat een woord zeg).

De controller kan je op je computer draaien, daarmee stel je alles in. Deze hoeft niet permanent aan te staan, wil je statistieken over je netwerk of dingen kunnen instellen over het internet kan je kijken naar een UniFi Cloud key of een hosted oplossing. :)

[ Voor 4% gewijzigd door mitchdc op 14-01-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
Ik ben al even aan het stoeien maar krijg het niet voor elkaar, dus een vraag aan de kenners hier.
Ik heb op locatie onderstaand netwerk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Z4r-q18p2s0M7Ne5TtbSyK7AMA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w0TOF5JFFreqFlM4Hnkih1S3.png?f=fotoalbum_large

Momenteel hangt aan de gele kabel een unmanaged switch met alleen 1 accespoint aangesloten. Om te voorkomen dat alles wat op deze switch word aangesloten in mijn hoofnetwerk komt wil ik deze graag aanpassen naar een eigen vlan. Dit kan door op de USW-Flex deze poort te taggen met een vlan. Alleen mijn accespoint die daar momenteel hangt is dan vervolgens zijn verbinding kwijt, ik verwacht omdat deze de controller niet meer kan bereiken (deze draait op de HP microserver in de hoofd-lan).
Natuurlijk kan ik de accespoint aanpassen om dat vlan uit te zenden, dan komen alle wifi-devices goed, maar het gaat me nu juist om alle devices die daar aangesloten worden.

Iemand die me hier kan vertellen hoe ik de poort op de switch naar een vlan kan zetten maar niet de verbinding naar mijn AP kwijt raak vanuit de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulliee schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:09:
[...]

Ik krijg dat dus ook niet voor elkaar: 2FA icm de app (iOS). Slikt hem niet, dus heb ik het ook weer uitgezet. Remote access ook uit.
Dat heb ik dus ook. Bij werken bestaande 2fa accounts prima maar login waar ik het nieuw aangezette geven inderdaad een foutmelding

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

mitchdc schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:57:
[...]

In ons huis deed een vergelijkbaar probleem zich voor.
En uiteindelijk lag het aan een combinatie van Sonos & de Ziggo Connectbox.

Wij hadden dan wel WiFi maar geen internet verbinding. Als jij een vergelijkbare setup heb (Ziggo+Sonos+UniFi) is het misschien eens een idee om de stroom stekkers van je Sonos eruit te halen om zo het probleem uit te sluiten.
Geen Ziggo, wel Sonos. Ik had Sonos al op de verdenkingen staan inderdaad. Zal er eens wat testjes mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
Beekforel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Geen Ziggo, wel Sonos. Ik had Sonos al op de verdenkingen staan inderdaad. Zal er eens wat testjes mee doen.
Nog een tip met Sonos: Sluit maar maximaal 1 Sonos speaker aan met UTP.
Sonos creert dan zijn eigen 2.4ghz netwerk genaamd SonosNet. Als je meer Sonos speakers met UTP aansluit kan dit ook verwarring schoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Laurences schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Ik zou als je kiest voor de Unifi oplossing kiezen voor een zwaardere switch. Minimaal een Tp-link SG108PE of meteen een Unifi switch zoals de USW switch lite 8 poorts.

Wat betreft het deco setje, ja ook bekabeld wordt deze als 1 gezien. Middels de app wordt je door de installatie heen begeleid. Zie bijvoorbeeld: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1794/

Unifi heeft mijn voorkeur maar dat is niet voor iedereen weggelegd en ook niet nodig voor simpele huis, tuin en keuken situaties. Vandaar dat ik je ook aanraad om naar zo’n deco setje te kijken wat helemaal gemaakt is voor mensen zonder veel know How.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:51
Ook hier iemand met unifi en sonos en slechte resultaten.
Vaak is mijn sonos onbereikbaar vanaf mijn android telefoon.

De situatie is als volgt: Draytek 2925 router, daarop 2 LANS aangemaakt. Op 1 lan zit ook een Cloudkey Gen 2, die 3 AP's aanstuurt. Met de Sonos One via wifi verbonden waren de resultaten slecht. Van de week de Sonos bedraad aangesloten op hetzelfde LAN als waarop de wifi aangemaakt wordt, ook dat gaat slecht, als in onbereikbaar.

1 toevoeging is nog dat tussen de patchkast en de Cloud key ook een Unifi 8p POE switch zit, zodat daarmee de CK Gen 2 gevoed wordt.

Mocht iemand tips/ideeen hebben wat ik kan proberen dan graag.

Ben op internet ook al opties als IGMP tegengekomen, maar lijkt weinig uit te maken. Ook een switch instelling van RSTP naar STP heeft geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 18:53
Zijn er nog mensen die momenteel niet op de protect app geraken? Intern werkt alles wel.
Als ik via de cloud in een web browser connect kan ik de unvr zien, die is online, maar als ik erop klik krijg ik: UniFi is having trouble with this direction
Sorry about that. Please press reload button to try again.

Net nu ik bezig was met mijn nieuwe deurbel te testen...

Discogs collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 14:17

Bruzski

watte ??

serial_killa159 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:26:
Zijn er nog mensen die momenteel niet op de protect app geraken? Intern werkt alles wel.
Als ik via de cloud in een web browser connect kan ik de unvr zien, die is online, maar als ik erop klik krijg ik: UniFi is having trouble with this direction
Sorry about that. Please press reload button to try again.

Net nu ik bezig was met mijn nieuwe deurbel te testen...
ik krijg dezelfde fout op mijn UDMP :/

er zijn problemen met remote acces lees ik.

UBIQUITI SYSTEM STATUS
https://status.ui.com
https://status.ui.com/uptime

[ Voor 10% gewijzigd door Bruzski op 14-01-2021 18:34 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Rechtstreeks werkt wel, ook de camera streaks werken bij mij in Homekit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
immie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:46:
Misschien doordat er een Radar signaal is gedetecteerd :?

Vooral als je DFS kanalen gebruikt en in de buurt van een vliegveld of weerstation woont is de kans daarop groot!
mitchdc schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:56:
Ik zou gaan voor een Switch van Unifi. Die zijn wel een stukje duurder dan de TP link die je aangeeft maar dan weet je zeker dat je niet tegen POE issues aanloopt.
802.3af/802.3at zijn gewoon officiële standaarden dus dat moet altijd werken en zo niet dan heeft de fabrikant gefaald! ;)
Heb je veel Wifi apparaten op een kleine ruimte dan zou ik voor een "High Density" model gaan. Dat zijn deze:
Daarmee kan je een heel flink feestje geven dus ik zou het thuis lekker bij de instappers houden ;)
Tja, als je xDSL hebt dan is het wel één van de merken waar je niet onderuit komt!

Andere opties zijn AVM en DrayTek en dan heb je het wel zo'n beetje gehad qua keuzes ;)
De controller kan je op je computer draaien, daarmee stel je alles in. Deze hoeft niet permanent aan te staan, wil je statistieken over je netwerk of dingen kunnen instellen over het internet kan je kijken naar een UniFi Cloud key of een hosted oplossing. :)
Raspberry Pi of een Intel Atom NUC neerzetten en nooit meer naar omkijken! d:)b
timminater schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:46:
Momenteel hangt aan de gele kabel een unmanaged switch met alleen 1 accespoint aangesloten. Om te voorkomen dat alles wat op deze switch word aangesloten in mijn hoofnetwerk komt wil ik deze graag aanpassen naar een eigen vlan.

Dit kan door op de USW-Flex deze poort te taggen met een vlan.
Alleen mijn accespoint die daar momenteel hangt is dan vervolgens zijn verbinding kwijt, ik verwacht omdat deze de controller niet meer kan bereiken (deze draait op de HP microserver in de hoofd-lan).
Natuurlijk kan ik de accespoint aanpassen om dat vlan uit te zenden, dan komen alle wifi-devices goed, maar het gaat me nu juist om alle devices die daar aangesloten worden.

Iemand die me hier kan vertellen hoe ik de poort op de switch naar een vlan kan zetten maar niet de verbinding naar mijn AP kwijt raak vanuit de controller?
Ligt het aan mij of geef je nou zelf al het antwoord :?

Anyway :
- VLAN 1 als Untagged voor het beheren van de UAP meegeven.
- Tagged alle overige VLAN's die je nodig hebt, zoals die voor de WiFi.

Klaar! :)
Miki schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:17:
Unifi heeft mijn voorkeur maar dat is niet voor iedereen weggelegd en ook niet nodig voor simpele huis, tuin en keuken situaties. Vandaar dat ik je ook aanraad om naar zo’n deco setje te kijken wat helemaal gemaakt is voor mensen zonder veel know How.
Het nadeel is alleen dat al die "app driven" apparaten een hoop "telemetry" versturen : Zowel vanuit de app als vanaf de apparatuur zelf! :/

Maar voor de rest ben ik het wel met je eens : Ubiquiti UniFi moet je niet zomaar iedereen klakkeloos aanraden! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:14
timminater schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:46:
Ik ben al even aan het stoeien maar krijg het niet voor elkaar, dus een vraag aan de kenners hier.
Ik heb op locatie onderstaand netwerk:

[Afbeelding]

Momenteel hangt aan de gele kabel een unmanaged switch met alleen 1 accespoint aangesloten. Om te voorkomen dat alles wat op deze switch word aangesloten in mijn hoofnetwerk komt wil ik deze graag aanpassen naar een eigen vlan. Dit kan door op de USW-Flex deze poort te taggen met een vlan. Alleen mijn accespoint die daar momenteel hangt is dan vervolgens zijn verbinding kwijt, ik verwacht omdat deze de controller niet meer kan bereiken (deze draait op de HP microserver in de hoofd-lan).

Laat de domme switch wel VLAN tags door? Want dan kun je je WiFi op een tagged VLAN zetten. Dat moet dan wel overal, als hij de VLAN tag van het verkeer afstript gaat dit sowieso niet werken zoals jij wil. Er is maar 1 manier om uit te vinden welk scenario voor deze switch werkt en dat is testen. Overigens moet je dan wel een router hebben die van het ene naar het andere VLAN kan routeren. Of de m.i. vunzige oplossing toepassen door 2 poorten op een switch untagged in de verschillende VLAN's te zetten en er een kabel tussen doen. Het is handig om als je hieraan begint eerst een plan te maken (en eigenlijk is dat altijd goed :) ).

[ Voor 9% gewijzigd door wvanommen op 14-01-2021 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:14
Miki schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Ik zou als je kiest voor de Unifi oplossing kiezen voor een zwaardere switch. Minimaal een Tp-link SG108PE of meteen een Unifi switch zoals de USW switch lite 8 poorts.

Wat betreft het deco setje, ja ook bekabeld wordt deze als 1 gezien. Middels de app wordt je door de installatie heen begeleid. Zie bijvoorbeeld: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1794/

Ik heb een Deco M5 set gehad (3 stuks), en wat mij mateloos irriteerde was:
1.) Je op 2.4 Ghz 40 Mhz kanalen krijgt en dat kan niet uit, dit betekend gegarandeerd storing in die band (want je gebruikt standaard altijd 2 van de 3 beschikbare banden), dit is ook nog eens zinloze storing als je voornamelijk Apple apparatuur hebt, want die gebruiken nooit 40 Mhz kanalen in de 2.4 Ghz. Verder is het als je in een dichtbevolkt gebied zoals een flat woont ook niet heel vriendelijk voor je buren.
2.) Je het kanaal niet kunt kiezen en ze geneigd zijn om een kanaal te kiezen wat je niet wil.
3.) Er regelmatig brakke firmware uitkwam, dat is niet TP-Link specifiek natuurlijk. Dat lukt Ubiquiti ook best ;-).

Maar goed als je niet te veel wilt kunnen instellen is het best een goede oplossing. Ik miste controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59
Ik heb 3 access points hangen in mijn huis met een Pi met de controller software.

Sinds de laatste firmware upgrade heb ik alleen maar ellende met mijn unfi netwerk. alle devices verliezen constant verbinding, uitroepteken bij het wifi icoon op de android devices.
Zit je een youtube filmpje te kijken stopt die ineens omdat hij de data niet meer kon ophalen.

Heb de controller software geupdate en alles een keer gereset. Ook heb ik de DPI uit gezet.
Ik wordt er helemaal knetter gek van dat dit niet goed werkt en ik ben niet de enige hier thuis.
Logging zegt niet heel veel bijzonders.

Iemand bekend met deze issues en wat is de beste manier om dit soort problemen te onderzoeken en te tackelen?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
nero355 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Ligt het aan mij of geef je nou zelf al het antwoord :?

Anyway :
- VLAN 1 als Untagged voor het beheren van de UAP meegeven.
- Tagged alle overige VLAN's die je nodig hebt, zoals die voor de WiFi.

Klaar! :)
Dat kan wel, maar dat betekend dat alles dat ik op de unmanaged switch hang an het eind van de geel gemarkeerde kabel (waar je nu alleen die AP ziet) ook op mijn unmanaged vlan komt. Ik wil dus de poort van de gele kabel vlan2 maken, maar vervolgens hangt er een AP achter welke dan dus zijn verbinding kwijt is.
Ik zou dus graag een oplossing zien waarbij de AP op een kabel zit van vlan2, maar nog wel de controller kan bereiken voor het management.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Speedfightserv schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:01:
Ik heb 3 access points hangen in mijn huis met een Pi met de controller software.

Sinds de laatste firmware upgrade heb ik alleen maar ellende met mijn unfi netwerk. alle devices verliezen constant verbinding, uitroepteken bij het wifi icoon op de android devices.
Zit je een youtube filmpje te kijken stopt die ineens omdat hij de data niet meer kon ophalen.

Heb de controller software geupdate en alles een keer gereset. Ook heb ik de DPI uit gezet.
Ik wordt er helemaal knetter gek van dat dit niet goed werkt en ik ben niet de enige hier thuis.

Iemand bekend met deze issues en wat is de beste manier om dit soort problemen te onderzoeken en te tackelen?
Ik herken deze problemen niet, heb zelf 6.0.43 draaien op mijn 'NAS' (Windows 10 met wat extra spul).
Daarbij als router de Edgerouter 3 lite en 3 x UAP-AC-Lite. Draait allemaal als een trein.

Deze problemen herken ik wel VOORDAT ik mijn Ziggo modem naar Bridgemodus omgezet had. Als modem ging rebooten/updaten/verbinding kwijt was etc dan ging mijn hele netwerk stuiteren omdat de DHCP server weg was. Nu dat via de Edgerouter 3 loopt geen enkel probleem.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Hopelijk hier nog wat tips voor een issue waar ik al sinds de aanschaf van het Unifi spul in oktober mee kamp. Heb hier ook een forum post voor aangemaakt maar nog altijd hetzelfde probleem. In die post kun je ook lezen dat ik dacht het te hebben opgelost, maar helaas na 7 dagen weer hetzelfde probleem.

Het probleem: alleen de iPhones (een X en een '8') kunnen hier na precies 7 dagen up-time van de NanoHD niet langer verbinden met het access point. Enkel en alleen een herstart van het AP biedt soelaas. Andere clients (zoals laptops) kunnen nog wel verbinden en kunnen op normale wijze gebruik maken van het netwerk.

De telefoons schakelen dus automatisch over naar 4G wanneer het zich voordoet, expliciet verbinden geeft de melding "Geen verbinding mogelijk met netwerk '[netwerknaam]'" waarbij [netwerknaam] het SSID is wat ik heb aangemaakt. De problemen beginnen altijd en alleen in de ochtend, dus wanneer de iPhones weer worden ingeschakeld nadat het AP een nacht dus niets gedaan heeft.

Ik heb de volgende lijst met dingen al geprobeerd:
  • Privé adres op de telefoons uitgezet (dit is een functionaliteit op de iPhone die voor ieder nieuw netwerk een nieuw MAC adres genereert).
  • Alle apparaten een vast ip adres gegeven, behalve de apparaten die via WiFi verbinden.
  • NetBios op de netwerkprinter uitgezet
In de Unifi controller:
  • DFS kanalen uitgezet
  • Gespeeld met bandbreedtes en signaalsterktes. Momenteel VHT80 voor 5G en VHT20 voor 2G
  • Bandsteering uitgezet.
  • Alle devices een vast ip adres gegeven (de switch en het Access Point)
Er is geen enkele indicatie op het Unifi spul dat er problemen zijn met het netwerk. Niet in de logging van het Access Point, geen events in de controller, geen logging op de USG. Niets.

We hebben hier een Xs4all glasvezel verbinding met IPTV. Deze heb ik met behulp van scripts en handleidingen van @Coolhva geconfigureerd zodanig dat op LAN poort 2 van de USG het IPTV verkeer wordt doorgestuurd. Op LAN poort 1 zit een Unifi Switch Lite (16 poorts). Dit draait allemaal matig, af-en-toe USG crashes. Als het AP echter problemen heeft, was er geen USG crash (dus het lijkt er los van te staan).

Verdere observaties, vragen:
  • Er zijn heel weinig andere Access Points in de omgeving. Op dit moment ziet mijn laptop bijvoorbeeld slechts 1 ander Access Point. De iPhone X ziet er zelfs helemaal geen (alleen onze eigen AP).
  • Wanneer het probleem zich voordoet, lijkt het erop dat het AP automatisch een ander kanaal heeft gekozen. Er zijn alleen clients op 2G (werkt alleen 5G niet meer?)
  • Het Access Point hangt buiten de meterkast (ironisch genoeg om het bereik te verbeteren en interferentie door bijvoorbeeld leidingen en andere apparaten te verminderen) maar er hangt wel een Philips HUE Bridge in de meterkast. Kan het zijn dat het radioverkeer van de HUE problematisch is voor het Access Point?
  • Kan er een ander apparaat op het netwerk storing veroorzaken zodanig dat bovenstaand gedrag kan worden verklaard? Kan een Babyfoon, bijvoorbeeld, een AP zodanig verstoren dat eea niet meer werkt?
  • Wat dus opvalt is dat je bijna de klok gelijk kan zetten op wanneer het probleem zich voordoet: als de NanoHD 7 dagen uptime heeft gehad, doen de problemen zich voor. Memory leak? Een crashende service?
  • Als het probleem zich voordoet staan de iPhones wel in de lijst met wirless clients in de controller. Vanuit de controller kun je de client ook opnieuw laten verbinden. Dan verdwijnt de iPhone wel voor even uit de lijst maar opnieuw verbinden werkt niet. Na een tijdje verschijnen de iPhones weer in de lijst als verbonden apparaten terwijl de iPhones zelf aangeven dat ze geen verbinding konden maken.
Als iemand tips heeft of gelijksoortige ervaringen heeft dan hoor ik het graag.

[ Voor 5% gewijzigd door LordSpud op 15-01-2021 09:56 . Reden: Aanvullende observatie geplaatst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 13:53

Ik heb exact hetzelfde probleem. Eerst dacht ik het probleem opgelost te hebben door PMF en fast roaming niet te combineren. Dit bleek uiteindelijk de situatie maar iets beter te maken... Erg irritant allemaal.
De enige manier om het weer werkend te krijgen was het uit en inschakelen van de wifi op het betreffende apparaat waardoor ik het idee heb dat hij bij een ander AP blijft hangen.

Als iemand nog tips heeft, ben ik ook geïnteresseerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Juzzuts schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:49:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Eerst dacht ik het probleem opgelost te hebben door PMF en fast roaming niet te combineren. Dit bleek uiteindelijk de situatie maar iets beter te maken... Erg irritant allemaal.
De enige manier om het weer werkend te krijgen was het uit en inschakelen van de wifi op het betreffende apparaat waardoor ik het idee heb dat hij bij een ander AP blijft hangen.

Als iemand nog tips heeft, ben ik ook geïnteresseerd!
Ik had die problemen ook enkele maanden geleden, en toen had ik Auto optimize uitgeschakeld. Daarna geen last meer gehad. Maar ik denk dat jullie dat ook al geprobeerd hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:55
Mijn tip is, als functies nog in beta zijn niet gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
timminater schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:19:
[...]

Dat kan wel, maar dat betekend dat alles dat ik op de unmanaged switch hang an het eind van de geel gemarkeerde kabel (waar je nu alleen die AP ziet) ook op mijn unmanaged vlan komt. Ik wil dus de poort van de gele kabel vlan2 maken, maar vervolgens hangt er een AP achter welke dan dus zijn verbinding kwijt is.
Ik zou dus graag een oplossing zien waarbij de AP op een kabel zit van vlan2, maar nog wel de controller kan bereiken voor het management.
Je kunt aan de hand van je tekening sowieso alleen maar kiezen voor trunk (all) of die kabel in een specifiek vlan. Want een Unifi Flex Mini kan geen custom profiles op een poort zetten. De enige keuze die je dus hebt om het beheer van je AP onder Config --> Services --> Management VLAN in een ander vlan te zetten.
jgsr schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:15:
Mijn tip is, als functies nog in beta zijn niet gebruiken.
Hopelijk heb je dan veel geduld. UI draait z'n hand er niet voor om functies 3+ jaar als beta en soms zelfs alpha in een stable te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door ed1703 op 15-01-2021 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurences
mitchdc schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Je hoeft niet meteen helemaal vol in de UniFi te gaan, ik zou het in stapjes doen en de volgende setup doen:Welke access point je wil hebben ligt een beetje aan de situatie. Je kan het ook eerst met 1 proberen en later uitbreiden. Dit is mijn advies, je kan altijd uitbreiden als de situatie tegen valt op 1 vd verdiepingen maar dat is aan jou ;)

Heb je veel Wifi apparaten op een kleine ruimte dan zou ik voor een "High Density" model gaan. Dat zijn deze:De uiteindelijke opstelling zal dan zijn:
Zyxel -> UniFi Switch -> AP

Miki schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Bedankt voor jullie uitvoerig omschreven reacties. Hier kan ik wat mee. Heb zelf nog wat informatie opgezocht en met jullie adviezen in de hand besloten om voor een unifi oplossing te gaan. Ik heb de volgende apparatuur besteld:

Ubiquiti UniFi Switch 8-60W
Ubiquiti UniFi AP AC In-Wall
Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE

De controller zal ik dan in eerste instantie vanaf mijn laptop openen om het in te kunnen stellen. Het monitoren ervan is niet iets waar ik zozeer mee bezig verwacht te zijn.

Bedankt! Als het straks binnen komt in de nieuwe week zal ik mijn bevindingen rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Laurences schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:37:
[...]

Bedankt voor jullie uitvoerig omschreven reacties. Hier kan ik wat mee. Heb zelf nog wat informatie opgezocht en met jullie adviezen in de hand besloten om voor een unifi oplossing te gaan. Ik heb de volgende apparatuur besteld:

Ubiquiti UniFi Switch 8-60W
Ubiquiti UniFi AP AC In-Wall
Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE

De controller zal ik dan in eerste instantie vanaf mijn laptop openen om het in te kunnen stellen. Het monitoren ervan is niet iets waar ik zozeer mee bezig verwacht te zijn.

Bedankt! Als het straks binnen komt in de nieuwe week zal ik mijn bevindingen rapporteren.
Nice! Dit is een mooi begin, en als het kriebelt of meer is er zoveel ruimte om uit tebreiden.
Hoop dat het je WiFi problemen thuis oplost! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
ed1703 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:58:
Je kunt aan de hand van je tekening sowieso alleen maar kiezen voor trunk (all) of die kabel in een specifiek vlan. Want een Unifi Flex Mini kan geen custom profiles op een poort zetten. De enige keuze die je dus hebt om het beheer van je AP onder Config --> Services --> Management VLAN in een ander vlan te zetten.
Daar lijkt mijn probleem te zitten:
- ik heb de management vlan van het AP aangepast naar vlan 2.
nu werkt alles nog zoals het hoort en het AP heeft ook een ip in mijn vlan2 reeks
- zodra ik nu op de unifi Flex mini de poort welke naar de AP loopt instel op vlan2 in plaats van ALL ben ik de verbinding met mijn AP kwijt vanuit de controller (al kan ik hem wel terugzetten vanuit de controller, dus helemaal kwijt is de verbinding niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:39
LordSpud schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:22:
Hopelijk hier nog wat tips voor een issue waar ik al sinds de aanschaf van het Unifi spul in oktober mee kamp. Heb hier ook een forum post voor aangemaakt maar nog altijd hetzelfde probleem. In die post kun je ook lezen dat ik dacht het te hebben opgelost, maar helaas na 7 dagen weer hetzelfde probleem.

Het probleem: alleen de iPhones (een X en een '8') kunnen hier na precies 7 dagen up-time van de NanoHD niet langer verbinden met het access point. Enkel en alleen een herstart van het AP biedt soelaas. Andere clients (zoals laptops) kunnen nog wel verbinden en kunnen op normale wijze gebruik maken van het netwerk.

De telefoons schakelen dus automatisch over naar 4G wanneer het zich voordoet, expliciet verbinden geeft de melding "Geen verbinding mogelijk met netwerk '[netwerknaam]'" waarbij [netwerknaam] het SSID is wat ik heb aangemaakt. De problemen beginnen altijd en alleen in de ochtend, dus wanneer de iPhones weer worden ingeschakeld nadat het AP een nacht dus niets gedaan heeft.

Ik heb de volgende lijst met dingen al geprobeerd:
  • Privé adres op de telefoons uitgezet (dit is een functionaliteit op de iPhone die voor ieder nieuw netwerk een nieuw MAC adres genereert).
  • Alle apparaten een vast ip adres gegeven, behalve de apparaten die via WiFi verbinden.
  • NetBios op de netwerkprinter uitgezet
In de Unifi controller:
  • DFS kanalen uitgezet
  • Gespeeld met bandbreedtes en signaalsterktes. Momenteel VHT80 voor 5G en VHT20 voor 2G
  • Bandsteering uitgezet.
  • Alle devices een vast ip adres gegeven (de switch en het Access Point)
Er is geen enkele indicatie op het Unifi spul dat er problemen zijn met het netwerk. Niet in de logging van het Access Point, geen events in de controller, geen logging op de USG. Niets.

We hebben hier een Xs4all glasvezel verbinding met IPTV. Deze heb ik met behulp van scripts en handleidingen van @Coolhva geconfigureerd zodanig dat op LAN poort 2 van de USG het IPTV verkeer wordt doorgestuurd. Op LAN poort 1 zit een Unifi Switch Lite (16 poorts). Dit draait allemaal matig, af-en-toe USG crashes. Als het AP echter problemen heeft, was er geen USG crash (dus het lijkt er los van te staan).

Verdere observaties, vragen:
  • Er zijn heel weinig andere Access Points in de omgeving. Op dit moment ziet mijn laptop bijvoorbeeld slechts 1 ander Access Point. De iPhone X ziet er zelfs helemaal geen (alleen onze eigen AP).
  • Wanneer het probleem zich voordoet, lijkt het erop dat het AP automatisch een ander kanaal heeft gekozen. Er zijn alleen clients op 2G (werkt alleen 5G niet meer?)
  • Het Access Point hangt buiten de meterkast (ironisch genoeg om het bereik te verbeteren en interferentie door bijvoorbeeld leidingen en andere apparaten te verminderen) maar er hangt wel een Philips HUE Bridge in de meterkast. Kan het zijn dat het radioverkeer van de HUE problematisch is voor het Access Point?
  • Kan er een ander apparaat op het netwerk storing veroorzaken zodanig dat bovenstaand gedrag kan worden verklaard? Kan een Babyfoon, bijvoorbeeld, een AP zodanig verstoren dat eea niet meer werkt?
  • Wat dus opvalt is dat je bijna de klok gelijk kan zetten op wanneer het probleem zich voordoet: als de NanoHD 7 dagen uptime heeft gehad, doen de problemen zich voor. Memory leak? Een crashende service?
  • Als het probleem zich voordoet staan de iPhones wel in de lijst met wirless clients in de controller. Vanuit de controller kun je de client ook opnieuw laten verbinden. Dan verdwijnt de iPhone wel voor even uit de lijst maar opnieuw verbinden werkt niet. Na een tijdje verschijnen de iPhones weer in de lijst als verbonden apparaten terwijl de iPhones zelf aangeven dat ze geen verbinding konden maken.
Als iemand tips heeft of gelijksoortige ervaringen heeft dan hoor ik het graag.
Heb je ook wel naar encryptie gekeken?
https://community.ui.com/...3e-48e9-b9d1-229d142e020e
En getest met 2 wifi netwerken, 1 voor enkel 2,4 en 1 voor 5G?
Meen ook een keer ergens gelezen te hebben dat UAPSD aanvinken een apple probleem oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier KPN glasvezel internet draaien op een UDM pro? Wij hebben geen IPTV, maar vroeg me af of alleen internet een beetje makkelijk in te stellen is. IPTV was altijd een drama op unifi

En wat heb je zelf al gevonden in dit topic? Simpelweg een vraag dumpen is niet de bedoeling.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 18-01-2021 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernste
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30
Ik heb inmiddels de genoemde Draytek module van MP, en kan bevestigen dat het werkt. Ik heb de SFP poort fixed op 1000 full gezet, en het was inpluggen, VLAN op 300 zetten en gaan. Dit dus bij TMobile over KPN glas.

Dank voor de tips!
wvanommen schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:18:
[...]

Hij vroeg volgens mij of hij de glas verbinding die hij van T-Mobile heeft gekregen kon gebruiken met de SFP die jij aangeeft, dat kan dus niet, daarvoor moet je nog een nieuw stuk glas met de juiste connectors eraan bestellen. Ik noem dat een verloop, dat jij dat niet zo noemt doet niets af aan het feit dat hij met alleen een SFP bestellen er niet is. Tenzij hij de Draytek scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:48:
Heeft iemand hier KPN glasvezel op een UDM pro? Wij hebben geen IPTV, vroeg me af of dat makkelijk in te stellen is. IPTV was altijd een drama op unifi
IPTV is nooit drama geweest op unifi.

Ik heb XS4ALL glas en een UDM-Pro. Maar ik heb een andere setup.

Op de UDM(p) kan je nog geen igmp-proxy instellen dus je kan nog niet hem als vervanger voor de experiabox inzetten om zo ook iptv te laten werken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Polyphemus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Ik had die problemen ook enkele maanden geleden, en toen had ik Auto optimize uitgeschakeld. Daarna geen last meer gehad. Maar ik denk dat jullie dat ook al geprobeerd hebben...
Waar zit deze optie? Ik heb hem niet aangepast namelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Speedfightserv schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Waar zit deze optie? Ik heb hem niet aangepast namelijk..
Afbeeldingslocatie: https://img.community.ui.com/24cc8d8e-f040-47d5-a589-77ef77155809/answers/28eb7071-dbad-460e-a4c6-f75861878f93/fbe39270-05eb-4b3f-9387-abed88aebd85

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfightserv
Heb maar even de classic weergave aangezet, toen had ik hem dankzij de screenshot snel gevonden.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

Ook ik heb dit probleem sinds de FW upgrade van laatst. Heb 2 AP-Pro's hangen (woonkamer en zolder), bekabeld aangesloten direct op de router..

Veel disconnects en reconnects. Gaat richting tientallen per dag... :( Iemand een idee?
Wat ik al heb gedaan
- network optimization uit
- wireless uplink uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56Ulx9Sh_thrEgBq4OqCZCdpsQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqA4IWXzbXs5uYQ67eZzXFJB.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 22:20
caspervc schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Ook ik heb dit probleem sinds de FW upgrade van laatst. Heb 2 AP-Pro's hangen (woonkamer en zolder), bekabeld aangesloten direct op de router..

Veel disconnects en reconnects. Gaat richting tientallen per dag... :( Iemand een idee?
Wat ik al heb gedaan
- wireless uplink uit

[Afbeelding]
Lijkt wel een beetje hierop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpFMVdcpRO5fLt8HEMBDQHWphaw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/onl5hFQHXDiVethMmA5m0o29.png?f=user_large

in 5.43.23 hebben ze het bij bugfix over: [USW-PoE] Fix switch disconnect after provision several times.

https://community.ui.com/...cc-4cb7-b619-8cf3f71ba72f

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 15-01-2021 16:28 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
serial_killa159 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Ik heb besteld via b&h Video, die versturen naar europa. Verzendingskost is iets van $21.
Bedankt voor de goede tip. Woensdag besteld bij B&H in de USA en vandaag binnen gekregen via DHL. Hoewel de lancering in Europa niet lang meer kan duren, begon het ontbreken van een deurbel vervelend te worden en voorzie ik in het begin een grote run met bijbehorende problemen. Maandag ga ik de deurbel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
HKLM_ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Lijkt wel een beetje hierop:

[Afbeelding]

in 5.43.23 hebben ze het bij bugfix over: [USW-PoE] Fix switch disconnect after provision several times.

https://community.ui.com/...cc-4cb7-b619-8cf3f71ba72f
Ah dank. Dan wachten we even af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 22:20
caspervc schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:46:
[...]

het is een Official dus ik zou hem gewoon installeren met je ogen dicht :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

Wat ik al heb gedaan
- wireless uplink uit

[Afbeelding]
Misschien dat je hier wat aan hebt:

Ik had op mijn AP's een minimum RSSI ingesteld. Deze waarde was (kennelijk) niet juist, waardoor mijn devices telkens v/d AP gegooid werden. Weer naar een andere AP gingen en daar ook eraf gegooid werden. Ik heb nu op alle AP's minimum RSSI uitgezet.
Geen disconnects meer gehad en de devices roamen ook goed binnen de verdiepingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
timminater schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:48:
[...]

Daar lijkt mijn probleem te zitten:
- ik heb de management vlan van het AP aangepast naar vlan 2.
nu werkt alles nog zoals het hoort en het AP heeft ook een ip in mijn vlan2 reeks
- zodra ik nu op de unifi Flex mini de poort welke naar de AP loopt instel op vlan2 in plaats van ALL ben ik de verbinding met mijn AP kwijt vanuit de controller (al kan ik hem wel terugzetten vanuit de controller, dus helemaal kwijt is de verbinding niet)
Dat klopt volgens mij ook, omdat van de setting de bedoeling is dat je deze alleen gaat instellen als je een tagged vlan gebruikt en andere vlans voor je wifi-netwerken gebruikt.
Als je dus het management vlan zou terugzetten naar default en dan een vlan 2 IP op je AP gebruikt, zou dat moet werken als je switchpoort op vlan 2 staat (untagged).
Je hebt dus icm Unifi Flex Mini en meerdere vlans altijd All nodig.

Wat jij met het omkatten van All naar VLAN 2 doet (icm met management vlan 2 op je AP) is untagged naar tagged praten. En nee, dat werkt niet ;)

Hier staat het ook:

https://community.ui.com/...53-4bb2-b655-2271474f6d2b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

[...]

Wat ik al heb gedaan
- wireless uplink uit

[Afbeelding]
PMF uit staan? Zo niet ook ff uitzetten

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
caspervc schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Wat ook goed werkt is je SSID verwijderen en opnieuw aanmaken. Veel mensen denken dat ze alle instellingen snappen maar dat geeft toch issues in de praktijk. Bij een nieuwe SSID staat alles weer default en moet het out of the box goed werken, don’t touch it ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
TPA schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:01:
[...]

PMF uit staan? Zo niet ook ff uitzetten
Ja die stond uit. Dank :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 21:46
Nu 2,5 week een UDM-pro in bezit, absoluut tevreden.
Alleen die nieuwe indeling van de settings vind ik minder, ga liever terug naar de settings van voor 1.8.5.

Voorlopig maar nog gewoon de classic settings😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 00:25
Ik heb hier twee nanoHD geïnstalleerd, en gisteren heb ik een pfsense machine geïnstalleerd. Ik wil heel graag de nanohd's heropstarten, maar ik kan geen opties hiervoor vinden. Wie zou me hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 12:11
Gebruik sinds een tijdje een docker-compose.yaml om de Unifi-controller te draaien in een docker-container op mijn Synology. Vandaag kom ik er echter achter dat het maken van backups niet meer werkt.

De melding die ik krijg:
There was an error generating a new backup file.
In de logfiles van de container zie ik geen extra informatie.

Mijn docker-compose.yml:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
version: '3.3'
services:
  unifi:
    container_name: unifi-controller
    image: 'jacobalberty/unifi:latest'
    ports:
      - '8080:8080'
      - '8443:8443'
      - '3478:3478/udp'
    environment:
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - RUNAS_UID0=false
    volumes:
      - ./data:/unifi/data
      - ./logs:/var/log/unifi

Voor de rest werkt alles prima, ik kan de container ook rustig down brengen en weer opnieuw opstarten, alleen het maken van backups faalt.

Iemand een idee wat hier fout gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 20:39
Ik heb sinds kort een NUC met daarop proxmox. In eerste instantie is dit voor HomeAssistant maar omdat je daarmee ook bijvoorbeeld de controller van UniFi op kunt draaien leek met dit ook handig en op termijn zonder cloudkey verder kan.
Nu heb ik de UniFi controller draaien in een Ubuntu LXC container echter had deze nog een oude versie.
Met zoeken naar updates kan ik de laatste controller update downloaden en opslaan.
Echter kan ik nergens vinden hoe deze in de controller interface geïnstalleerd kan worden.
Ik zie ook nergens de optie om deze gedownloade .deb file te installeren

Via de console in proxmox gaat het overigens prima met onderstaande code dat is het probleem niet maar leek me handig als alles via de controller interface kon.

code:
1
sudo apt-get update && sudo apt-get install unifi -y

iemand een idee of ben ik hiermee altijd verbonden om de update via de console te laten lopen en geeft deze manier nog risico's of moet ik nog ergens aan denken voordat ik mijn site en devices ga migreren

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 16-01-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:54
westlym schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:44:
Ik heb hier twee nanoHD geïnstalleerd, en gisteren heb ik een pfsense machine geïnstalleerd. Ik wil heel graag de nanohd's heropstarten, maar ik kan geen opties hiervoor vinden. Wie zou me hiermee kunnen helpen?
In de controller als je naar 'devices' gaat kan je met de muis hoveren over de AP en rechts komen dan 3 opties tevoorschijn: 'locate - restart - upgrade'. En anders bij devices klik je rechtsboven op de 3 puntjes en kies je voor 'Always show actions', dan moet je niet hoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
Tha Render_2 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:22:
In de controller als je naar 'devices' gaat kan je met de muis hoveren over de AP en rechts komen dan 3 opties tevoorschijn: 'locate - restart - upgrade'. En anders bij devices klik je rechtsboven op de 3 puntjes en kies je voor 'Always show actions', dan moet je niet hoveren.
Aanvulling: moet de weergave wel op lijst staan, in tile-weergave heb je de 3 puntjes niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
HeSitated schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:07:
Gebruik sinds een tijdje een docker-compose.yaml om de Unifi-controller te draaien in een docker-container op mijn Synology. Vandaag kom ik er echter achter dat het maken van backups niet meer werkt.

De melding die ik krijg:

[...]

In de logfiles van de container zie ik geen extra informatie.

Mijn docker-compose.yml:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
version: '3.3'
services:
  unifi:
    container_name: unifi-controller
    image: 'jacobalberty/unifi:latest'
    ports:
      - '8080:8080'
      - '8443:8443'
      - '3478:3478/udp'
    environment:
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - RUNAS_UID0=false
    volumes:
      - ./data:/unifi/data
      - ./logs:/var/log/unifi

Voor de rest werkt alles prima, ik kan de container ook rustig down brengen en weer opnieuw opstarten, alleen het maken van backups faalt.

Iemand een idee wat hier fout gaat? :?
Ik vermoed dat het heeft te maken dat je controller niet gevonden wordt vanwege het sub netwerk in Docker (172.x.x.x). Heb je de optie “host” ook in in je compose file staan, zie ook opmerkingen van Jacobalberty.
d-vine schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:09:
Ik heb sinds kort een NUC met daarop proxmox. In eerste instantie is dit voor HomeAssistant maar omdat je daarmee ook bijvoorbeeld de controller van UniFi op kunt draaien leek met dit ook handig en op termijn zonder cloudkey verder kan.
Nu heb ik de UniFi controller draaien in een Ubuntu LXC container echter had deze nog een oude versie.
Met zoeken naar updates kan ik de laatste controller update downloaden en opslaan.
Echter kan ik nergens vinden hoe deze in de controller interface geïnstalleerd kan worden.
Ik zie ook nergens de optie om deze gedownloade .deb file te installeren

Via de console in proxmox gaat het overigens prima met onderstaande code dat is het probleem niet maar leek me handig als alles via de controller interface kon.

code:
1
sudo apt-get update && sudo apt-get install unifi -y

iemand een idee of ben ik hiermee altijd verbonden om de update via de console te laten lopen en geeft deze manier nog risico's of moet ik nog ergens aan denken voordat ik mijn site en devices ga migreren
Waarom gebruik je niet Glen’s update script. Zo draai ik ook een LXC met Ubuntu en laat ik werk doen door de script. Zie: https://community.ui.com/...61-40a7-82ec-22b17f027776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 20:39
Miki schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:55:
[...]

[...]

Waarom gebruik je niet Glen’s update script. Zo draai ik ook een LXC met Ubuntu en laat ik werk doen door de script. Zie: https://community.ui.com/...61-40a7-82ec-22b17f027776
Thanks! die was ik nog niet tegengekomen in de zoektocht. Ga ik proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeSitated
Miki schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:55:
Ik vermoed dat het heeft te maken dat je controller niet gevonden wordt vanwege het sub netwerk in Docker (172.x.x.x). Heb je de optie “host” ook in in je compose file staan, zie ook opmerkingen van Jacobalberty.
Dank voor de tip, maar ik denk niet dat het met het netwerk van doen heeft.
Want ik kan gewoon naar de interface met de browser en ook de auto backups falen.

Het zal eerder te maken hebben met rechten op de mappen, maar wat ik zo vreemd vind is dat de instellingen (en de database) wel gebruikt worden...

De mappen hebben allemaal 999 als owner en group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 10:10
Ik heb ook nog steeds issues met roaming en heb dit doorgelezen maar kom er nog niet achter waar het mis gaat.
De hele nacht zit de iphone op de AP, zodra ik dan door het huis loopt zie Disconnect en Connected op een ander AP.
Het is zelden dat ik netjes roam. De afstand tussen de AP's is prima. Als ik een AP reboot kan alles over naar de andere AP dus ze hangen nog relatief dicht bij elkaar.
Controller 6.0.43 14348
AP UAP-AC-PRO 4.3.24.11355
Enkele settings :
Fast-Roaming : uit
Auto optimize Off
AP #1 : 2.4ghz op 6 VHT20, 5ghz op 36 VHT 20
AP #2 : 2.4ghz op 1 VHT20, 5ghz op 48 VHT 20
Geen minimum RSSI
Pagina: 1 ... 78 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.