[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:46
Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:14:
[...]

Het probleem zit in de Belkin router, die moet een andere reeks uit gaan geven, bv 192.168.10.1
Je creert een ip conflict nu omdat wan en lan usg dezelfde reeks krijgen
Het probleem zit hem zeker in de belkin, dat is ook de reden dat ik hem wil vervangen.

Daarom heb ik op de unifi DHCP servertje spelen nog ff uitgezet, en wil ik de USG pas definitief deze rol geven als ik mijn Belkin fysiek uit het netwerk haal. Op dat moment wil ik ook het IP adres van mijn USG aanpassen naar 192.168.5.5.

Maar ik zal de USG toch eerst moeten "adopten" voordat ik iets kan instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 19-01-2021 22:20 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:14:
[...]

Het probleem zit in de Belkin router, die moet een andere reeks uit gaan geven, bv 192.168.10.1
Je creert een ip conflict nu omdat wan en lan usg dezelfde reeks krijgen
Dit idd.
Grolsch schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Het probleem zit hem zeker in de belkin, dat is ook de reden dat ik hem wil vervangen.

Daarom heb ik op de unifi DHCP servertje spelen nog ff uitgezet, en wil ik de USG pas definitief deze rol geven als ik mijn Belkin fysiek uit het netwerk haal. Op dat moment wil ik ook het IP adres van mijn USG aanpassen naar 192.168.5.5.

Maar ik zal de USG toch eerst moeten "adopten" voordat ik iets kan instellen.
Nope je kan al een soort pre configuratie doen. Zie handleiding daarvoor, heb je die goed doorgelezen?

Ik weet niet wat voor internet verbinding je hebt maar als de Belkin alleen als router fungeert en een PPPoE verbinding maakt dan is het relatief makkelijk om die direct te vervangen ipv je USG in je bestaande netwerk te pluggen waarin al een router hangt.

1). Plug je USG alleen middels netspanning in (dus zonder netwerk) en wacht tot dat deze geboot is.
2). Reset je USG volledig met de reset knop. Zorg ook dat de USG niet meer in je config van je Controller staat.
3). Middels de Controller stel je alvast je netwerken in.
3a). Settings > Networks > LAN > Configureer hier je instellen mbt LAN netwerk (identiek hoe je dat nu hebt met je Belkin router). Sla die instellingen op (Save). (2e tab van de eerder aangegeven howto)
3b) Settings > Netwerk > WAN > Configureer hier je instellen mbt WAN netwerk (identiek hoe je dat nu hebt met je Belkin router, bv PPPoE). (1e tab van de eerder aangegeven howto)
4). Nu kan je de Belkin uit het netwerk halen en de USG in je netwerk pluggen. Gebruik de correcte poorten die je eerder hebt geconfigureerd in punt 3. Aan de LAN poort kan je bijvoorbeeld je switch hangen waar aan dan je clients weer zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Graham op 19-01-2021 22:29 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Graham schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:27:
[...]

Dit idd.

[...]

Nope je kan al een soort pre configuratie doen. Zie handleiding daarvoor, heb je die goed doorgelezen?

Ik weet niet wat voor internet verbinding je hebt maar als de Belkin alleen als router fungeert en een PPPoE verbinding maakt dan is het relatief makkelijk om die direct te vervangen ipv je USG in je bestaande netwerk te pluggen waarin al een router hangt.

1). Plug je USG alleen middels netspanning in (dus zonder netwerk) en wacht tot dat deze geboot is.
2). Reset je USG volledig met de reset knop. Zorg ook dat de USG niet meer in je config van je Controller staat.
3). Middels de Controller stel je alvast je netwerken in.
3a). Settings > Networks > LAN > Configureer hier je instellen mbt LAN netwerk (identiek hoe je dat nu hebt met je Belkin router). Sla die instellingen op (Save). (2e tab van de eerder aangegeven howto)
3b) Settings > Netwerk > WAN > Configureer hier je instellen mbt WAN netwerk (identiek hoe je dat nu hebt met je Belkin router, bv PPPoE). (1e tab van de eerder aangegeven howto)
4). Nu kan je de Belkin uit het netwerk halen en de USG in je netwerk pluggen. Gebruik de correcte poorten die je eerder hebt geconfigureerd in punt 3. Aan de LAN poort kan je bijvoorbeeld je switch hangen waar aan dan je clients weer zitten.
Dit heb ik ook al geprobeerd, maar werkt dus niet omdat de USG niet wil adopten!
Khad de Belkin zelfs al op zolder liggen opgeruimd en al, maar dat domme ding adopt gewoon niet.
En als hij niet "adopted" is kan ik hem niet configgen.

Hij heeft ook gewoon internet, want als ik op het IP adres van de USG zelf inlog (192.168.1.1) is hij gewoon connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Probeer als nog een keer een reset en maak een een screenshot en deel deze van je netwerken in de Controller.

[ Voor 51% gewijzigd door Graham op 19-01-2021 22:35 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Graham schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:35:
Probeer als nog een keer een reset en maak een een screenshot en deel deze van je netwerken in de Controller.
Ik heb ondertussen al wel 10 resets uitgevoerd.

Elke keer gaat ip adres weer naar 192.168.1.1, en elke keer failed adoption.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qH5ZqlZ.png

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 19-01-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Grolsch schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:39:
[...]

Ik heb ondertussen al wel 10 resets uitgevoerd.

Elke keer gaat ip adres weer naar 192.168.1.1, en elke keer failed adoption.

[Afbeelding]
Heb je na elke reset via console de USG aangepast dan? Dat is me nu onduidelijk.
Als je na reset van de USG en ook het verwijderen in het overzicht van de Controller de USG weer toevoegd/adopteert via de Controller (dus niets handmatig doet middels console) dan gaat het ook verkeer begrijp ik? Welke versie van Controller draai je op het moment?

Mbt screenshots bedoelde in de configuratie eigenlijk, dus als je een een stap verder klikt in LAN.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HKLM_ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Alles wat hier in beta staat is 22 dagen of ouder https://community.ui.com/releases daar zat de afgelopen tijd veel meer gang in. Momenteel niet eens een controller in beta welke op de UDM / UDM-Pro kan. Ding zit vol bugs dus die updates mogen blijven stromen hoor :P
Beter wachten we nog even met 1.9.0 voor de udm die is helemaal nog niet stabiel.

En dan heb ik een andere beta lijst dan jij. De laatste beta is van gister.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJtv-rKL0cp0iAESfeKaBE7Y9Rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TytsZLKKsPh8h5S4jL87qpyv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door xbeam op 20-01-2021 09:08 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Graham schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Heb je na elke reset via console de USG aangepast dan? Dat is me nu onduidelijk.
Ik heb niets via de console ingang gedaan, alleen een aantal keren geprobeerd in te loggen op het 192.168.1.1 adres en handmatig het IP adres van de USG in de bestaande 192.168.5 range te zetten.
Als je na reset van de USG en ook het verwijderen in het overzicht van de Controller de USG weer toevoegd/adopteert via de Controller (dus niets handmatig doet middels console) dan gaat het ook verkeer begrijp ik? Welke versie van Controller draai je op het moment?
Klopt, nu versie 6.0.43 (gisteren ook nog geupdate) daarvoor 6.0.41. Beiden werkten niet.

Inderaad factory reset USG, device "Forget" in de controller.
USG aansluiten op LAN, controller ziet USG, adopt > adoption failed.
Mbt screenshots bedoelde in de configuratie eigenlijk, dus als je een een stap verder klikt in LAN.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gVdJKDl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:07
@Grolsch Ik zie sowieso dat je DHCP niet hebt aangezet voor de USG. Daar moet je de range ook goed zetten zodat het geplande IP-adres van de USG niet wordt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
loeberce schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:42:
@Grolsch Ik zie sowieso dat je DHCP niet hebt aangezet voor de USG. Daar moet je de range ook goed zetten zodat het geplande IP-adres van de USG niet wordt uitgegeven.
Dat klopt wel, net met behulp van @T1psY is het gelukt, de te volgens stappen

Netwerk settings goed zetten in de controller, waaronder DHCP uit.
Inloggen op .1.1 ip adres
Handmatig ip adres aanpassen naar vrij ip adres in de 5.* range
Handmatig inform adres invullen
Vervolgens adopten.

Hij is nu in ieder geval adopted, nu nog tijd zien te vinden om de router te wisselen met de belkin, dat valt niet mee met 2 kinderen die thuisles hebben online en een vrouw dit thuis werkt online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L2GX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-10 07:23
Hallo, ik heb problemen met een pas geinstalleerde Nano-HD.

-Ik kan niet videobellen via Whatsapp, dan laat hij frames vallen, dit op alle devices.
-Op een nieuw android-tablet moest ik van 5 naar 2.4 overschakelen om stabiel internet te hebben.
-Mijn iPhone schakelt tijdens het Prime kijken soms zonder reden over op mobiel (4g) in plaats van wifi. Als ik de mobiele connectie uitzet speelt de video zonder problemen.

De nano-HD is op de laatste firmware. Ik gebruik een controller in een Docker. Het kan aan de versie van die laatste (5.6.42) liggen, maar ik kan geen environment scan doen. De nanoHD blijft enkele minuten onbeschikbaar, maar er komen geen resultaten en ik moet de nanoHD rebooten.

Band steering staat uit, net als uplink reporting (pas uitgezet maar verbeterd het probleem niet)

De channel utilization is erg laag op 2-6% Interference zit op zo'n 3% sinds ik kanalen manueel vastgelegd heb op de minst drukke channel, maar ook op auto was het probleem aanwezig.

De nanoHD zit op een korte POE kabel naar Ubiquiti injector, die zit op een cat6 netwerkkabel van zo'n 15 meter die rechtstreeks in de internet router geplugged is. Die router doet het DHCP.

Het lijkt wel alsof er enkel bij video streamen iets mis loopt. Tegelijk gebruik ik nog mijn oude Devolo installatie met twee zenders waar er geen probleem is met video streaming.

Ik ben nogal teleurgesteld aangezien video streamen de 'bread and butter' is van mijn gezin en dat dus de hoofdreden was om met unifi te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L2GX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:10:
Hallo, ik heb problemen met een pas geinstalleerde Nano-HD.

-Ik kan niet videobellen via Whatsapp, dan laat hij frames vallen, dit op alle devices.
-Op een nieuw android-tablet moest ik van 5 naar 2.4 overschakelen om stabiel internet te hebben.
-Mijn iPhone schakelt tijdens het Prime kijken soms zonder reden over op mobiel (4g) in plaats van wifi. Als ik de mobiele connectie uitzet speelt de video zonder problemen.

De nano-HD is op de laatste firmware. Ik gebruik een controller in een Docker. Het kan aan de versie van die laatste (5.6.42) liggen, maar ik kan geen environment scan doen. De nanoHD blijft enkele minuten onbeschikbaar, maar er komen geen resultaten en ik moet de nanoHD rebooten.

Band steering staat uit, net als uplink reporting (pas uitgezet maar verbeterd het probleem niet)

De channel utilization is erg laag op 2-6% Interference zit op zo'n 3% sinds ik kanalen manueel vastgelegd heb op de minst drukke channel, maar ook op auto was het probleem aanwezig.

De nanoHD zit op een korte POE kabel naar Ubiquiti injector, die zit op een cat6 netwerkkabel van zo'n 15 meter die rechtstreeks in de internet router geplugged is. Die router doet het DHCP.

Het lijkt wel alsof er enkel bij video streamen iets mis loopt. Tegelijk gebruik ik nog mijn oude Devolo installatie met twee zenders waar er geen probleem is met video streaming.

Ik ben nogal teleurgesteld aangezien video streamen de 'bread and butter' is van mijn gezin en dat dus de hoofdreden was om met unifi te beginnen.
Is je kabel wel goed, was/is het dezelfde kabel als van Devolo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Behoorlijk Leek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Heb je ook wel naar encryptie gekeken?
https://community.ui.com/...3e-48e9-b9d1-229d142e020e
En getest met 2 wifi netwerken, 1 voor enkel 2,4 en 1 voor 5G?
Meen ook een keer ergens gelezen te hebben dat UAPSD aanvinken een apple probleem oploste.
Ja, allen al gedaan behalve het testen met 2 wifi netwerken. Nou vind ik het niet erg om redelijk klakkeloos adviezen uit te proberen maar zou je wat meer toelichting kunnen geven waarom ik met twee netwerken voor de verschillende frequenties zou moeten testen? Is het een bekend fenomeen, dat het automatisch switchen problemen oplevert of is het meer om dingen uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:37
Zojuist de U6-LR binnen gekregen. En ja, een HE160 verbinding kunnen instellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWrH1sigqY10s2XFbHxyW2OOeu8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RcwDvhzyuntkAjZxd9MBwmlT.png?f=user_large

Nu nog even wachten op de 6.1.x versie van de controller voordat WPA3 mogelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:28

Step

step@tweakers.net#

robertwebbe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:09:

[Afbeelding]

Nu nog even wachten op de 6.1.x versie van de controller voordat WPA3 mogelijk wordt.
Het klopt toch dat die 802.3at doet i.p.v. 802.3af PoE? De US-8-60W kan die helaas niet voeden lijkt me.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:44

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Step schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Het klopt toch dat die 802.3at doet i.p.v. 802.3af PoE? De US-8-60W kan die helaas niet voeden lijkt me.
Zie http://dl-origin.ubnt.com/ds/u6-lr_ds.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWMHkbV-XZ6QM7K4Do7HchJc30g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gBqMY6XXqVYTEKrTCN5DQDFQ.jpg?f=user_large

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Step schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Klopt helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:37
@Step Ik had deze meebesteld en werkt prima.

https://eu.store.ui.com/c...os=2&_sid=d53dd06ce&_ss=r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Skynett Ik heb zo'n vermoeden dat ik met het lang lopende probleem https://community.ui.com/...fd-4b4c-bd0d-e085d569c347 te maken heb, firmware downgrade heeft niet geholpen, later maar eens kijken of de controller makkelijk van 6.x naar 5.x te downgraden is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Dat klopt wel, net met behulp van @T1psY is het gelukt, de te volgens stappen

Netwerk settings goed zetten in de controller, waaronder DHCP uit.
Inloggen op .1.1 ip adres
Handmatig ip adres aanpassen naar vrij ip adres in de 5.* range
Handmatig inform adres invullen
Vervolgens adopten.

Hij is nu in ieder geval adopted, nu nog tijd zien te vinden om de router te wisselen met de belkin, dat valt niet mee met 2 kinderen die thuisles hebben online en een vrouw dit thuis werkt online :P
Het omzetten was appeltje eitje.

Vanochtend stond de USG dus passief in het netwerk EN hij was adopted.

Uiteindelijk belkin afgekoppeld, via de controller de USG het IP adres van de belkin gegeven, en DHCP server laten spelen en alles werkt vlekkeloos.

ff de benodigde port forwards weer aangemaakt en het werkt perfect!

Tnx voor jullie help, en vooral credits voor @T1psY _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L2GX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-10 07:23
stormfly schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Is je kabel wel goed, was/is het dezelfde kabel als van Devolo?
De Devolo is een powerline.
Ik krijg op de NanoHD 30Mbs download in de Speedtest over 5ghz.
Als ik ethernet test op dezelfde kabel krijg ik 80Mbs Speedtest en 100MB/s windows transfer vanaf mijn interne server.

5ms ping op WiFi, 3 op Ethernet.

Het vreemde is dat mijn iPhone soms besluit dat hij liever op 4g zit dan op de NanoHD WiFi.. Dat deed hij bij de Devolo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:20
Afgelopen vrijdag een aantal Unifi netwerkkabels besteld, op hun eigen site. In de NL store.

Tot op heden nog geen verzendbevestiging mogen ontvangen... iemand toevallig enig idee van hun levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Laatste bestelling van mij was op 7 Januari, 8e verzonden, 11e binnen. Eerdere bestellingen waren ook altijd in een paar dagen binnen.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 14-10 15:59
robertwebbe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:09:

[Afbeelding]

cool, en wat is nu je max throughput?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 11:17
Ik wil binnenkort gaan upgraden van mijn AC-LITE (2x) naar iets snellers i.v.m de komst van glasvezel

klopt het dat de Unifi 6-LR het meest interessante is momenteel? prijs vs throughput?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Je kunt bij de portforwards vd USG ook logging enablen.

Maar ik zal wel niet goed kijken, maar waar kan ik die logfiles nu weer vinden in de controller :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 09:04
Grolsch schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:10:
Je kunt bij de portforwards vd USG ook logging enablen.

Maar ik zal wel niet goed kijken, maar waar kan ik die logfiles nu weer vinden in de controller :?
in je controller ga je naar insights en dan kun je linksboven naar port forward stats gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICGsl-F6xE2uszf5m7bruHHEsjQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2qNoKb5H7q5DqrAnKa6cfu2g.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 22:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de posts van @marcel19 afgesplitst naar [Unifi USG] Haalt geen 1Gbit/s, de vraag werd te uitgebreid voor dit topic.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 21-01-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
marcel19 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:14:
[...]

in je controller ga je naar insights en dan kun je linksboven naar port forward stats gaan:
[Afbeelding]
Tnx, maar ik zie daar statistieken, zoals hoeveel packets en hoeveel bytes er verstuurd zijn op desbetreffende port forward.

Ik had verwacht een soort logfile te zien met source IP adressen etc., of ben ik nu te veeleisend :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Reloader schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:18:
Ik wil binnenkort gaan upgraden van mijn AC-LITE (2x) naar iets snellers i.v.m de komst van glasvezel

klopt het dat de Unifi 6-LR het meest interessante is momenteel? prijs vs throughput?
Er zijn momenteel natuurlijk sowieso maar twee keuzes dan, de U6 Lite of de U6 LR. Het prijsverschil is zeer fors (bijna het dubbele) terwijl je de hogere maximale (theoretische) snelheid alleen haalt als je clients dat ook ondersteunen (lees: ook minimaal 3x3 (MU-)MIMO doen). Hebben de clients geen 3x3 of meer dan maakt de 2x2 "beperking" van de U6 Lite ook niet uit.

Persoonlijk vind ik de nog niet uit gebrachte U6 IW dan interessanter afhankelijk van gebruik. Waarschijnlijk om en nabij net zo duur als de U6 LR, inclusief 4x4 MU-MIMO zoals de U6 LR, maar dan wel met 4 additionele netwerkaansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
RobertMe schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Er zijn momenteel natuurlijk sowieso maar twee keuzes dan, de U6 Lite of de U6 LR. Het prijsverschil is zeer fors (bijna het dubbele) terwijl je de hogere maximale (theoretische) snelheid alleen haalt als je clients dat ook ondersteunen (lees: ook minimaal 3x3 (MU-)MIMO doen). Hebben de clients geen 3x3 of meer dan maakt de 2x2 "beperking" van de U6 Lite ook niet uit.

Persoonlijk vind ik de nog niet uit gebrachte U6 IW dan interessanter afhankelijk van gebruik. Waarschijnlijk om en nabij net zo duur als de U6 LR, inclusief 4x4 MU-MIMO zoals de U6 LR, maar dan wel met 4 additionele netwerkaansluitingen.
thanks, de -IW werkt geloof ik niet met POE injectoren en die gebruik ik wel :) daarnaast zitten mijn Lite's nu aan het plafond op een Centraaldoos dus daar moet er ook een terug komen.

prijsverschil tussen de lite en LR is zeker flink, mijn notebook (zbook studio) is zo te zien 2x2 MIMO dus een Lite zou dan een prima keuze zijn. de overige wireless apparaten maken me niet zo heel veel uit, de telefoons en andere Wi-Fi devices zijn toch wel snel genoeg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:29
Reloader schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:18:

Ik ben wel benieuwd welke real-world snelheid e nu hebt en na vervanging. Ik haal hier gewoon met speedtest 180Mbit/sec op mijn Lites op een 200Mbit ADSL verbinding.

Zoek ook een argument om te upgraden maar die Lites functioneren hier gewoon fantastisch. Ook roamt het hier in huis fantastisch. Zie hier veel problemen langskomen of dat men de WiFi zo nodig moet aanpassen. Hier gewoon alles default out of the box. Mag ook wel eens vermeld worden. Zit overigens gewoon in en een betonnen nieuwbouwwoning.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
En meestal is je AP nou ook niet echt de beperking in je doorvoorsnelheid richting je max internetsnelheid.

Als je een reden zoekt om te upgraden is wifi6 of glasvezel natuurlijk een leuk excuus, maar of het nou echt wat gaat uitmaken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
Ik haal met de 6-LR via mijn iPhone 12 Pro Max 500 Mbit uit mijn Ziggo 500Mbit vebinding

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reloader
Skynett schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke real-world snelheid e nu hebt en na vervanging. Ik haal hier gewoon met speedtest 180Mbit/sec op mijn Lites op een 200Mbit ADSL verbinding.

Zoek ook een argument om te upgraden maar die Lites functioneren hier gewoon fantastisch. Ook roamt het hier in huis fantastisch. Zie hier veel problemen langskomen of dat men de WiFi zo nodig moet aanpassen. Hier gewoon alles default out of the box. Mag ook wel eens vermeld worden. Zit overigens gewoon in en een betonnen nieuwbouwwoning.
ik zit voorlopig nog vast op 100Mbit aangezien mijn DSL niet hoger wil... :*)
Volgens de speedtest van Ziggo haal ik bekabeld zo'n 96Mbit en wireless zit ik altijd lager.

Momenteel streamt er draadloos een youtube stream naar de TV en zit ik met mijn laptop in het dock op 89 Megabit. doe ik dit zelfde over WiFi kom ik op 76 uit. Als 180 haalbaar is zie ik ook nog niet persé een vereiste om te gaan upgraden. Misschien de aanleg en oplevering van glasvezel maar even afwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:41
winwiz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:17:
Ik haal met de 6-LR via mijn iPhone 12 Pro Max 500 Mbit uit mijn Ziggo 500Mbit vebinding
Dat is wel gaaf ja. Maar praktisch nut heeft dat volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
winwiz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:17:
Ik moet eerlijk zijn, zo'n snelheid is natuurlijk ook gewoon leuk. Blijft ook gewoon het eeuwige Tweaker-dilemma: wil ik gewoon het snelste wat er is, of laat ik het verstand zegevieren.

Wel belangrijk is dat je ook van moderne clients gebruik maakt om die hoge snelheden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 10-10 17:11
La1974 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Dat is wel gaaf ja. Maar praktisch nut heeft dat volgens mij niet.
Het maakt mij ook niet uit maar er werd gevraagd om de throughput dus die geef ik dan :) Ik merk wel een verbetering t.o.v. de AC-HD-Pro

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Tja eerlijk gezegd zegt 500Mbit niet zoveel toch? Denk dat we op zoek zijn naar > 866Mbit

Ter verduidelijking.

MacBookPro late 2013 (heeft een 3x3 aan boord) deed op een apple extreme accesspoint 60 a 65MB.
MacBookPro late 2013 deed 45 a 50MB op een UAP AC Pro (weet er van dat je het niet koopt voor max throughput) -> verbinding schommelde tussen 866 en 1300Mbit, apparaten binnen 3 meter van elkaar.
MacBookAir M1 late 2020 heeft 2x2 aan boord maar wifi6. Deze doet stabieler 55 maar vaker 60MB en verbind dus op max 866Mbit.

Ik ben dus wel benieuwd wat het zou doen op zn nieuwe lite 6. Nu weet ik wel dat ook hier het niet eigenlijk op verbetering van throughput gaat, Ik heb nu geen issues dus enige waarom ik eventueel zou overstappen is dat het wezenlijk sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:41
Skynett schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Ik moet eerlijk zijn, zo'n snelheid is natuurlijk ook gewoon leuk. Blijft ook gewoon het eeuwige Tweaker-dilemma: wil ik gewoon het snelste wat er is, of laat ik het verstand zegevieren.

Wel belangrijk is dat je ook van moderne clients gebruik maakt om die hoge snelheden te halen.
Ik ga nog niet over naar Wifi6 ik zou niet weten waarom, ik heb nu drie UAP-AC-Pro's in huis hangen die het prima doen, en waar gebruik je het voor ? om veel data over te kopieren middels een laptop ? hier wordt wifi het meest gebruikt op de mobiele telefoons en dat gaat snel genoeg nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@LightStar als het stukken sneller is zou ik het nog overwegen. Ik gebruik zelf een laptop en NAS dan is het wel fijn als het beetje snel gaat. Hiervoor gebruikte ik een kabel als ik op voorhand wist dat ik echte vele GBs moest overpompen (helaas verkeerde usb c - ethernet hub gekocht en is max 100Mbit :S dus schiet niet meer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het lijkt dat sinds recente updates van de APs (AC-PRO en AC-LITE) de iPhones in huis soms heel even geen internetconnectiviteit hebben. Andere devices well en wired devices ook.

(Geen ubiquiti router/DHCP/DNS etc.. puur de APs)

Geen idee of ik de enige ben met de meest recente firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Hann1BaL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:19:
Het lijkt dat sinds recente updates van de APs (AC-PRO en AC-LITE) de iPhones in huis soms heel even geen internetconnectiviteit hebben. Andere devices well en wired devices ook.

(Geen ubiquiti router/DHCP/DNS etc.. puur de APs)

Geen idee of ik de enige ben met de meest recente firmware?
Dat herken ik niet, ik heb het twee Lite's en een IW-HD. En in ons gezin gebruiken we 4 iPhones en 2 iPads. Op welke waarde heb je DTIM staan onder je Wifi netwerkinstellingen? Aanbevolen voor Apple devices is nl 3 ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

loeberce schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Dat herken ik niet, ik heb het twee Lite's en een IW-HD. En in ons gezin gebruiken we 4 iPhones en 2 iPads. Op welke waarde heb je DTIM staan onder je Wifi netwerkinstellingen? Aanbevolen voor Apple devices is nl 3 ipv 1.
DTIM staat op 3 (wat ook default is.) Dat is het helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 22:28
Hier ook 3 x AC lite met een 500 mbit abonnement en haal netjes volle snelheid draadloos.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 09:02

Croga

The Unreasonable Man

Mensen;

3 jaar geleden heb ik hier alles vervangen door Ubiquiti. Een USG3 als router, 2 APs, paar switches. Aan de andere kant gevoed door Ziggo. Altijd een Ziggo 60/10 abo gehad en dat liep lekker (op 75/20 ongeveer :-) ).

Een paar weken geleden heb ik het Ziggo abo opgetrokken naar 600/50. Vanaf dat moment zegt de speedtest op mijn laptop 130/55. Zowel bedraad als op de wifi, zowel boven op kantoor (achter een bergje switches), als rechstreeks op de USG3.
Op het Ziggo modem trekt ie zo'n 300 down, gecapped door de USB ethernet dongle. Ik heb die nog niet getest met m'n docking station maar ik verwacht dat ie daar netjes de 600 aan zal tikken.

Na wat rond gestruin heb ik gevonden dat de advanced threat protection uit moet zodat de hardware offloading aan kan. Dat heb ik gedaan. Unifi Threat Management (IPS/IDS) staat uit, DPI heb ik voor de zekerheid ook uit gezet. Daarnaast heb ik ook de VPN server uit gezet en RADIUS gestopt. Hardware offloading staat aan, inclusief Scheduler en Layer 2 blocking.
De nieuwe test zegt nu 180/55. Een stuk sneller maar nog lang niet wat de Ziggo modem zelf doet. Ook hier weer: Draad, wifi en draad rechtstreeks op router geven dezelfde uitslag.

Wat zie ik nog over het hoofd? Wat zou hier nog mis kunnen gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
Quakie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:13:
Ik ben dus wel benieuwd wat het zou doen op zn nieuwe lite 6. Nu weet ik wel dat ook hier het niet eigenlijk op verbetering van throughput gaat, Ik heb nu geen issues dus enige waarom ik eventueel zou overstappen is dat het wezenlijk sneller is.
Wellicht dat dit (toch wel wat langdradige) filmpje je wat info geeft: YouTube: UniFi U6-Lite WiFi 6 Access Point - Review and Benchmarks!

Mijn afdronk, geen reden om op dit moment niet de lite-6 te kopen. Maar ook geen enkele reden om te upgraden.... waarom zou je niet wachten tot de hele wifi-6 line up beschikbaar is en bijvoorbeeld WPA3 werkt en ook de HD AP's er zijn.

Hoeveel spullen je nu ook al hebt, niet erg waarschijnlijk dat in de komende jaren het ontbreken van wifi-6 nou echt een probleem gaat zijn. Redelijk marginaal betere doorvoersnelheden voor een enkel device wat wellicht even een grootgebruiker is, mwa.

Nou is een nieuwe lite-6 ook niet echt de grote kosten natuurlijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
Croga schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:46:
draad rechtstreeks op router geven dezelfde uitslag.
Dan weet je toch genoeg? Pas verder zoeken in je netwerk als je met een rechtstreekse bedrade verbinding op je Ziggo modem een hogere snelheid weet te bereiken.... slecht kabeltje of netwerkpoort?

[ Voor 30% gewijzigd door Yowzawood op 21-01-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 09:02

Croga

The Unreasonable Man

Yowzawood schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:52:
Dan weet je toch genoeg? Pas verder zoeken in je netwerk als je met een rechtstreekse bedrade verbinding op je Ziggo modem een hogere snelheid weet te bereiken.... slecht kabeltje of netwerkpoort?
Mijn excuses voor de onduidelijkheid. Met router bedoel ik de USG3. Op de Ziggo modem haal ik 300+

Bij een slechte kabel of slechte poort zou ik instabiliteit verwachten. Die is er niet. De snelheid is enorm stabiel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
LightStar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:14:
Ik ga nog niet over naar Wifi6 ik zou niet weten waarom, ik heb nu drie UAP-AC-Pro's in huis hangen die het prima doen, en waar gebruik je het voor ? om veel data over te kopieren middels een laptop ? hier wordt wifi het meest gebruikt op de mobiele telefoons en dat gaat snel genoeg nu...
Quakie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:17:
@LightStar als het stukken sneller is zou ik het nog overwegen. Ik gebruik zelf een laptop en NAS dan is het wel fijn als het beetje snel gaat. Hiervoor gebruikte ik een kabel als ik op voorhand wist dat ik echte vele GBs moest overpompen (helaas verkeerde usb c - ethernet hub gekocht en is max 100Mbit :S dus schiet niet meer op).
Snelheid, snelheid, snelheid...

Altijd maar weer dat verdomde snelheid gedoe! _O-

Dat is helemaal niet interessant aan 802.11ax vs. 802.11ac wat mij betreft! :P

De grootste voordelen van 802.11ax liggen wat mij betreft in de volgende dingen :
- Meer een switch dan een hub systeem.
- SSID's die makkelijker naast elkaar kunnen leven, doordat ze elkaar minder storen.

En ja, het zal effe duren voordat alles en iedereen aan de 802.11ax zit, maar sinds kort zijn zelfs de ISP's begonnen met nieuwe apparatuur uitleveren die het ondersteunt dus stap voor stap komen we er wel! :Y) d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Yes. Nieuwe Unifi Protect en nu werkt mijn smartdetection eindelijk op de deurbel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Croga schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:59:
[...]

Mijn excuses voor de onduidelijkheid. Met router bedoel ik de USG3. Op de Ziggo modem haal ik 300+

Bij een slechte kabel of slechte poort zou ik instabiliteit verwachten. Die is er niet. De snelheid is enorm stabiel.
Die 130Mbit/sec met TM aan van de USG3 herken ik vanuit mijn eigen situatie. Zonder Threat Management kom ik op 212Mbit/sec op mijn 200Mbit ADSL. Denk dat jij nu gewoon aan de max zit.
EN 600Mbit ga je ook gewoon niet halen met een USG3, dan moet je een USG pro of een Dream Machine (pro) hebben. Zou best wel eens kunnen dat die 300Mbit gewoon de max is.

Laatst ook zelf gezien dat een USG Pro met ThreatManagement ook ook gewoon capped op ~380-400Mbit/sec. TM uit, en voila de volle 500Mbit ging er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Possible schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:33:
Hier ook 3 x AC lite met een 500 mbit abonnement en haal netjes volle snelheid draadloos.
begin me toch af te vragen waarom mijn lite's struggelen om de volle 100MB eruit te persen terwijl een filetransfer overigens wel zo'n 250Mb haalt (32MB) ik zou verwachten dat hier nog het dubbel uit zo moeten kunnen komen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Reloader schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:06:
[...]

begin me toch af te vragen waarom mijn lite's struggelen om de volle 100MB eruit te persen terwijl een filetransfer overigens wel zo'n 250Mb haalt (32MB) ik zou verwachten dat hier nog het dubbel uit zo moeten kunnen komen dan.
Gunstige plaatsing doet heel veel, is zo'n beetje het belangrijkste. Door een gipswand heen gaat het nog redelijk, maar op een andere etage is het hier al niet veel meer. Zorg ook dat de overlap van de bubbels van de AP's zo klein mogelijk is. Plaats ze niet in 1 loodlijn boven elkaar in het huis. BG wat meer naar achteren in het huis, eerste etage wat meer aan de voorkant, zolder in de nok ergens.

En de afstand die je met 5Ghz kan overbruggen is gewoon niet veel. Na 5-6 meter hoef je echt geen spektakel meer te verwachten. En drukte in de ether, hoeveel AP's zitten er bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Skynett schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:14:
[...]

Gunstige plaatsing doet heel veel, is zo'n beetje het belangrijkste. Door een gipswand heen gaat het nog redelijk, maar op een andere etage is het hier al niet veel meer. Zorg ook dat de overlap tussen de bubbels van de AP's zo klein mogelijk is. Plaats ze niet in 1 loodlijn boven elkaar in het huis. BG wat meer naar achteren in het huis, eerste etage wat meer aan de voorkant, zolder in de nok ergens.

En de afstand die je met 5Ghz kan overbruggen is gewoon niet veel. Na 5-6 meter hoef je echt geen spektakel meer te verwachten. En drukte in de ether, hoeveel AP's zitten er bij jou in de buurt.
AP hangt aan het plafond, Laptop op het bureau als ik hem omhoog houd en op mijn tenen ga staan kan ik met de laptop het AP aanraken. dus heel veel directer gaat het niet worden. :9

inderdaad de snelheid kakt wel een eind in als ik op zolder ga zitten maar goed daar komt na de verbouwing een eigen AP :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

rally

Deyterra Consultancy

De U6 LR is echt een megagroot AP. De U6 EA (Early Access) was ongeveer zo groot als een reguliere LR.

Die nieuwe is echt mega. Ik zal vanavond wel eens wat foto's posten.

Qua doorvoersnelheid zit ik (met 80MHz kanaalbreedte) met 1201/1201Mbit verbonden op het AP (iPHone 11 Pro) en haal ik op mijn Gigabit internetverbinding 882/612 Mbit (down/up).

Dus dat is erg netjes. Ik heb nog een iPerf kunnen doen op mijn netwerk, maar gezien de Gigabit bekabeling zal dat niet heel veel hoger gaan worden.

Ik ben niet ontevreden en het staat prima in de woonkamer.

Als ik vanavond tijd heb post ik nog wel wat foto's van de verschillen in afmeting en hoe het hangt.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
@nero355 daarom had ik het er al bij gezet dat maximale throughput niet wat wifi6 uniek maakt ;) Ik wist dat men er wel een opmerking over zou maken.Maar voor sommige kan snelheid wel degelijk belangrijk zijn. Ik heb maar een relatief klein gedeelte lokaal staan. Alles staat op mijn NAS. Voor mij zijn MBs doorvoer dus wel belangrijk. De pro zou ik dan gewoon ophangen waar nu mijn gewone lite hangt.

@Yowzawood Dit filmpje had ik toevallig gezien en ik was dus niet onder de indruk. Hij haalt nou niet echt bizar hoge snelheden. Ja het is een verbetering, maar zie liever wat Rally laat zien :)

@rally Kijk dit is gewoon mooi. Jammer, had graag wat iperf stats gezien haha..

[ Voor 16% gewijzigd door Quakie op 21-01-2021 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Skynett schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Die 130Mbit/sec met TM aan van de USG3 herken ik vanuit mijn eigen situatie. Zonder Threat Management kom ik op 212Mbit/sec op mijn 200Mbit ADSL. Denk dat jij nu gewoon aan de max zit.
EN 600Mbit ga je ook gewoon niet halen met een USG3, dan moet je een USG pro of een Dream Machine (pro) hebben. Zou best wel eens kunnen dat die 300Mbit gewoon de max is.

Laatst ook zelf gezien dat een USG Pro met ThreatManagement ook ook gewoon capped op ~380-400Mbit/sec. TM uit, en voila de volle 500Mbit ging er doorheen.
Een paar weken geleden werd dit ook behandeld in dit forum en werd gesteld dat de USG zeker niet aan zijn max zit met 200Mbit/sec
Valderrama schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:34:
De USG kan gewoon probleemloos een 1 gigabit lijn aan hoor.

Je moet alleen niet IPS/IDS aanzetten. Dan is de CPU de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik zit met een apart probleempje.

In bezit van T-Mobile glasvezel en heb al 2 jaar de setup draaien met de glasvezel in de switch met een trunk naar de USG en verder internet en IPTV op de switch weer zoals onderstaande link
https://community.ui.com/...-bdae-52ccd6c1a430?page=6

Mijn USG krijgt op dit moment geen IP adres en ook met herstarten/ power cycle lost het probleem niet op.
normaal maakt de USG met T-mobile verbinding en gebruik ik openDNS als DNS server.
Aangezien ik vandaag ineens geen internet had dacht ik kijk of een aanpassing in de DNS server op de computer het oplost en zo ben ik in de middag verder gegaan omdat ik internet had.
Na werken op de computer de dsn weer terug gezet naar mijn router en internet was er weer uit daarna ging ik in de UniFi kijken en kwam ik erachter dat de USG geen IP adres kreeg.

IPTV werk en ik heb dus ook internet met wifi of computer zolang ik daar maar de dns op bv. 8.8.8.8 instel.
Laat ik alles via de USG lopen (met of zonder openDNS) dan heb ik geen internet meer.
T-Mobile kan me niet verder helpen omdat ik eigen apparatuur gebruik
Dat ik geen internet heb omdat de USG niets toegewezen krijgt dat begrijp ik maar dat dit is opgelost door alleen de DNS aan te passen snap ik niet.

verder heb ik 3 backups terug gezet maar zonder resultaat
WAN trunk opnieuw aangemaakt geen resultaat.
de USG kan ik gewoon benaderen in de webinterface en er komen geen connection los.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Vandaag maar eens de tijd genomen om mijn deurbel >:) te installeren ;-0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKdXQykvuwmNOaLXK1vWdFw-pWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jc7n1TwdnJAvejGmt8tpWeQd.jpg?f=fotoalbum_large

Geeft toch wel het Uber nerd gevoel om bij thuis komst je pin pas te trekken om je deur te open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:56

pinda powerrr

Slow down...

xbeam schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:50:
Vandaag maar eens de tijd genomen om mijn deurbel te installeren!

[Afbeelding]

Geeft toch wel het Uber nerd gevoel om bij thuis komst je pin pas te trekken om je deur te open.
Kun je daar wat uitleg over geven? Heel toevallig zat ik er nieuwsgierig naar te kijken (uit interesse, niet nodig), maar dacht dat dit een beetje hotel systeem was.
Wat doet dat ding met klein scherm en camera?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 22:23
USG kan gewoon tot 1gbit probleemloos hier thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
pinda powerrr schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Kun je daar wat uitleg over geven? Heel toevallig zat ik er nieuwsgierig naar te kijken (uit interesse, niet nodig), maar dacht dat dit een beetje hotel systeem was.
55 minuten luisteren en kijken naar Chris van CrossTalks. Dan weet je alles :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Dat kleine ding is de bel en camera. En ja het is een toegangsmanagementsysteem waarbij je telefoon als sleutel functioneren als bijv binnen zelfs instelling afstand je telefoon schud of gewoon in de buurt komt ontgrendelt je deur automatisch. In mijn geval door plaatsing van electronisch deurdranger gaat hij van zelf open. Vrienden of ouders of kinderen kan je nfc of 8 cijferige code geven gekoppeld aan tijd schema wanneer naar binnen kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQ6iffLGK0tcSIzMDn53slPTdis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qT1mpvAd0bDUDzzU8xmNJ60p.jpg?f=fotoalbum_large

Hij maakt van iedereen die deur open maakt een kort filmpje waarop je ziet wie er naar binnen of naar buiten komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfMAaM65Fc6fyza510I3PXAtdLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voDMHEyhy962zIZ4SYbDDc1z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door xbeam op 21-01-2021 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:56
Tylen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:49:
Yes. Nieuwe Unifi Protect en nu werkt mijn smartdetection eindelijk op de deurbel.
Werkt op UDMP ook goed, behalve dat mijn events op de iPad via de web interface (niet de app) nog niet goed afspelen; speelt wel maar op een soort 30x normale snelheid...

[ Voor 4% gewijzigd door rasper op 21-01-2021 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rally schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:15:
De U6 LR is echt een megagroot AP. De U6 EA (Early Access) was ongeveer zo groot als een reguliere LR.

Die nieuwe is echt mega. Ik zal vanavond wel eens wat foto's posten.

Qua doorvoersnelheid zit ik (met 80MHz kanaalbreedte) met 1201/1201Mbit verbonden op het AP (iPHone 11 Pro) en haal ik op mijn Gigabit internetverbinding 882/612 Mbit (down/up).

Dus dat is erg netjes. Ik heb nog een iPerf kunnen doen op mijn netwerk, maar gezien de Gigabit bekabeling zal dat niet heel veel hoger gaan worden.

Ik ben niet ontevreden en het staat prima in de woonkamer.

Als ik vanavond tijd heb post ik nog wel wat foto's van de verschillen in afmeting en hoe het hangt.
Ja kom maar door met die foto’s. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:51
Tylen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Ja kom maar door met die foto’s. ;)
Mega groot?! Ding is gewoon even groot als een AP HD 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 12-10 22:23
Naar mijn mening echt te groot, zoiets op kantoor is prima, maar in je huiskamer is mij wat te overdreven. Daarom wat mij betreft voor thuis (nu) een nanoHD betere keus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

tcviper schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:24:
[...]

Mega groot?! Ding is gewoon even groot als een AP HD 😀
Nou... Die HD is een "vrij groot AP". En links/onder is de EA versie, rechts is de Nieuwe U6.
Dat is toch een behoorlijke toename.

Ik had hiervoor NanoHD's en die zijn toch mini vergeleken met dit "monster". Mijn vrouw is het gelukkig nog niet opgevallen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ajiy7SiPILFvM8iHaFhFJZesYcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0DMwuU4TWUxuQGcKdRCX3Ar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ju0yAqgUSJbdeYB09DB4ehpcxaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3X40UZfwNi7Mw4s7mspt6KZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dXb5xvpyMBwr8LyTQm2B6dxVmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXnqc6ix5kM6bw6inD4WVzsM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMYQEdkFrlJFtXnx5i8n-1U7Ndk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2LPiek6MeJgxhM3KWfxWkvWP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Nou... Die HD is een "vrij groot AP". En links/onder is de EA versie, rechts is de Nieuwe U6.
Dat is toch een behoorlijke toename.

Ik had hiervoor NanoHD's en die zijn toch mini vergeleken met dit "monster". Mijn vrouw is het gelukkig nog niet opgevallen :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een blinker als je zou zeggen dat het Inge de Bruijn is geloof ik je direct 8)
Als ik het zo zie is hij kwa grote en snelheid vergelijkbaar als mij SHD. Verder snap ik niet goed dat ubnt zelf binnen het zelfde model per oplage verschillende plastics gebruikt
Zij deed vroeger toch tandpasta reclame ?

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 22-01-2021 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-10 19:31

Copitano

Hoorn NH

Ik gebruik de Unifi Controller op een Windows 10 laptop. Eigenlijk heb ik daar geen omkijken naar, behalve om zo nu en dan eens te kijken of er updates zijn. Dat zou ik vanavond ook weer doen, maar toen kreeg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSlQUWaWc-ULMlPyoDSDtUUoIUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kei340l8zQMFNYctQNvjp8x7.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-rgvD2VL6zW9vTGDTSO10WTAb0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UH9NuhbspAf3wsi6Jem3pzxN.png?f=user_large
Of het toeval is of niet, maar kort daarna viel ook de internetverbinding weg (Ziggo). Ik was net dit bericht aan het schrijven. Mijn internetverbinding is terug, maar ik kom nog steeds niet in de controller. Het interne netwerk werkt wel gewoon. Ik kan mijn Raspberry pi gewoon benaderen en een hele bende ESP's, mijn Youless etc werkt allemaal gewoon. Voor zover ik weet heb ik de laatste updates geïnstalleerd op alle componenten in het netwerk (ik kan dat nu dus niet controleren omdat ik er niet in kom). Overigens heb ik nooit een account aangemaakt bij Unifi maar werk gewoon nog met een versie die lokaal werken toestond en heb die wel steeds geüpdatet. Domoticz op mijn Pi gebruikt port 8080, maar dat gaf eerder nooit problemen.
Wanneer ik het IP nummer van de gateway invul krijg ik wel het inlogscherm, maar krijg ik een foutmelding op het wachtwoord (weet 100% dat ik dat goed heb).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNhNPkqUFZ92mVovn0eHc2AqGXk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5EU0yHLrOI1y007h1yQI7iK0.png?f=user_large
Van de instellingen heb ik een backup op mijn laptop, maar de hele boel opnieuw installeren in nogal een gedoe waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.
Alles opnieuw opstarten durf ik nu even niet aan (eerst ff :z ) omdat intern alles (domiticz, grafana) gewoon door draait.
Iemand suggesties hoe ik dit makkelijker kan oplossen?

[ Voor 20% gewijzigd door Copitano op 22-01-2021 02:27 ]

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 20:47
Kijk eens of de Unifi app niet al draait in task-manager en daarmee dus de poort 8080 bezet houd. Killen in taskmanager en dan opnieuw starten (of de laptop rebooten).

Waarom trouwens niet op de RPI de unifi omgeving draaien :)

En de Ziggo storing was ook bij mij.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:06
Heb Auto optimize uitgeschakeld en sindsdien is mijn internetverbinding een stuk stabieler op mijn mobiel. Geen willekeurige periodes dat ik wel op wifi zit zonder internet.

Raar genoeg viel mijn internetverbinding op mijn laptop wel opeens weg. Hopelijk is dat geen blijvend dingetje...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Hier een ervaring met de pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Long-Range die ik sinds woensdag jl. heb hangen. Ik heb dit AP aangesloten op een pricewatch: Ubiquiti UniFi Pro Switch Gen 2 (48-poorts, 600W PoE++) en hij ligt zoals je op de foto ziet, op een projector, dicht bij het plafond. Ik heb meerdere testen gedaan met Ubiquiti Wifiman , uiteraard met dezelfde server (Flatturtle Amsterdam). De uplink is 500/500mbps van XS4ALL. Het wifi netwerk in de Unifi controller aangemaakt, staat op 5GHz only, 160MHz breed. Er hangen ongeveer 15 apparaten aan, die allen vrij weinig verkeer genereren (waaronder oven, wasmachine, Echo Dot gen4 enz).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDrbdNUo0eBl_Y1gHoqvoMRk52U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTJk4Vjev5Gm3tKhPSbnJekq.jpg?f=fotoalbum_large

De snelheid wanneer ik onder de projector zit, getest met een iPhone 12 en het AP naar boven wijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSUg9VA1xEp9OZhrmnAjD4NHLwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ymPX3toRKpQO4TZUSHcT7pKi.png?f=fotoalbum_large

De snelheid wanneer ik onder de projector zit, getest met een iPhone 12 en het AP naar beneden gericht, zoals op bovenstaande foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUJ_g9Z9-tLJUFNMhzYXHSjEj_Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xf6YlhI9YOAPT2SrPdtZSGns.png?f=fotoalbum_large

Ik kom van een situatie met 2 x AP AC Pro (binnen) en 1 x AP AC Mesh (buiten). Met de AP AC Pro die op dezelfde plek hing/lag als de U6-LR nu, kwam ik niet verder dan 340mbps met een iPhone 12 en Wifiman.

1 van de AP AC Pro's heb ik dus vervangen door een U6-LR en ben tot nu toe zeer tevreden. Vandaag de laatste firmware (12533) op zowel de switches als de U6-LR geflashed.

Ik twijfel nog of ik de AP AC Pro die op zolder hangt (nieuwbouwhuis, veel beton) wil vervangen door een U6-LR of een U6-Lite. Ik zie nu in de Unifi controller dat 90% van de apparaten in huis allemaal aan de U6-LR (die op de begane grond ligt) hangen, zelfs de wasmachine die op zolder staat. Maw: 1 stuks U6-LR zou in beginsel al genoeg zijn voor mijn situatie, thuis. En dus ga ik die op zolder denk ik door een U6-Lite vervangen en niet door een U6-LR. In de eerste plaats voor redundancy (ik wil natuurlijk niet offline zijn als ik de U6-LR upgrade en herstart :) ).

Voor hen die graag -net als ik- een WPA3 (only) wifi netwerk willen opzetten met 1 of meerdere U6's: dat gaat met de huidige Unifi controller versie 6.0.43-14348-1 nog niet. Bij Wireless Networks heb je alleen nog de opties Both, WPA1 only en WPA2 only. In de specs van zowel de U6-LR als de U6-Lite staat dan ook:
Wireless Security WPA-PSK, WPA-Enterprise (WPA/WPA2/WPA3*)
*Supported With Upcoming Controller Versions

[ Voor 26% gewijzigd door Packetloss op 22-01-2021 09:18 . Reden: Laatste alinea's toegevoegd. ]

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
d-vine schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:11:
Ik zit met een apart probleempje.
Dat probleempje was de nieuwe USG firmware.
[ UniFi Security Gateway firmware 4.4.52 ]
Via de web interface kon ik geen downgrade uitvoeren. Via SSH is dat wel gelukt.

https://community.ui.com/...d0-4a05-98f9-733bf430801d

handmatig firmware gedownload en daarna was de downgrade gelukt.

Model: UniFi-Gateway-3
Version: 4.4.51.5287926
MAC Address:
IP Address:
Hostname: UniFiUSGGateway
Uptime: 292 seconds

Daarna was alles weer in orde. Mochten er ook mensen tegen problemen aan lopen.

Helaas toch weer problemen. het was kortstondig.
Zit nu op een FW van vorig jaar dat altijd goed werkte.
Mijn unifi Switch heeft nu ook een downgrade gehad maar zonder resultaat.
om gek van te worden |:(

[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 22-01-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

[Afbeelding]

Ziet er tof uit. Dit is een ander product dan deze pricewatch: Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell , toch?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-10 15:14

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Packetloss schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Ziet er tof uit. Dit is een ander product dan deze pricewatch: Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell , toch?
dit lijkt mij meer toegangscontrole en de druppel geeft dan aan dat je toegang hebt of de sleutel voor alarm aan o.i.d.

maar ziet er interessant uit

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 10:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Packetloss schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Stukje lager staat een linkje, La1974 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" over UniFi Access.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:26:
[...]

dit lijkt mij meer toegangscontrole en de druppel geeft dan aan dat je toegang hebt of de sleutel voor alarm aan o.i.d.

maar ziet er interessant uit
De doos is in ieder geval die van UniFi Access.

@xbeam neem aan dat je dit dan ook op een UDM-Pro draait? Want bij mijn weten doet de UCK Gen 2 Plus alleen Protect en geen Access? Waar de UDM-Pro dan wel Protect, Access (& Talk) draait.
Of is dit een soort combi apparaat waarbij je een deel via Access kunt doen en inzien en een ander deel via Protect?

En hoe stuur je dit aan? Ik neem aan dat je al een elektronisch slot had? En je de Access "doos" hierop hebt aangesloten i.p.v. bv een bestaande "intercom" die het slot open zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

xbeam schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:42:
[...]

Wat een blinker als je zou zeggen dat het Inge de Bruijn is geloof ik je direct 8)
Als ik het zo zie is hij kwa grote en snelheid vergelijkbaar als mij SHD. Verder snap ik niet goed dat ubnt zelf binnen het zelfde model per oplage verschillende plastics gebruikt
Zij deed vroeger toch tandpasta reclame ?
Dat glimmende is van de plastic cover die er op zit. Echt heel
Handig, want dan kun je hem installeren zonder vieze vegen er op te maken.

Als die er af is is hij dezelfde kleur/matheid als alle andere Unifi UFO modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Tnx, maar ik zie daar statistieken, zoals hoeveel packets en hoeveel bytes er verstuurd zijn op desbetreffende port forward.

Ik had verwacht een soort logfile te zien met source IP adressen etc., of ben ik nu te veeleisend :?
Iemand nog een idee hoe ik kan zien welke source IP adressen er gebruik maken van de port forwards?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een U6-LR hangen en de upload performance naar het AP toe valt mij tegen. Down is de snelheid goed (voor 3x3 AC wave 1). Up valt het tegen, daar was ik met nanoHD's en mijn eerdere TP-Link AP's minimaal 400 mbit gewend.

Herkend iemand dit? Welke settings maken hier misschien voor uit? :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
$ iperf3 -c 193.168.1.32 -P 4
Connecting to host 193.168.1.32, port 5201
[  7] local 192.168.1.246 port 65261 connected to 192.168.1.32 port 5201
[  9] local 192.168.1.246 port 65262 connected to 192.168.1.32 port 5201
[ 11] local 192.168.1.246 port 65263 connected to 192.168.1.32 port 5201
[ 13] local 192.168.1.246 port 65264 connected to 192.168.1.32 port 5201
...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate
[  7]   0.00-10.00  sec  78.9 MBytes  66.2 Mbits/sec                  sender
[  7]   0.00-10.12  sec  78.0 MBytes  64.6 Mbits/sec                  receiver
[  9]   0.00-10.00  sec  56.5 MBytes  47.4 Mbits/sec                  sender
[  9]   0.00-10.12  sec  55.8 MBytes  46.3 Mbits/sec                  receiver
[ 11]   0.00-10.00  sec  61.1 MBytes  51.2 Mbits/sec                  sender
[ 11]   0.00-10.12  sec  60.2 MBytes  49.9 Mbits/sec                  receiver
[ 13]   0.00-10.00  sec  59.7 MBytes  50.1 Mbits/sec                  sender
[ 13]   0.00-10.12  sec  58.9 MBytes  48.8 Mbits/sec                  receiver
[SUM]   0.00-10.00  sec   256 MBytes   215 Mbits/sec                  sender
[SUM]   0.00-10.12  sec   253 MBytes   210 Mbits/sec                  receiver
$ iperf3 -c 193.168.1.32 -P 4 -R
Connecting to host 193.168.1.32, port 5201
Reverse mode, remote host 193.168.1.32 is sending
[  7] local 192.168.1.246 port 65268 connected to 192.168.1.32 port 5201
[  9] local 192.168.1.246 port 65269 connected to 192.168.1.32 port 5201
[ 11] local 192.168.1.246 port 65270 connected to 192.168.1.32 port 5201
[ 13] local 192.168.1.246 port 65271 connected to 192.168.1.32 port 5201
...
[ ID] Interval           Transfer     Bitrate         Retr
[  7]   0.00-10.03  sec  59.1 MBytes  49.4 Mbits/sec   14             sender
[  7]   0.00-10.00  sec  56.7 MBytes  47.6 Mbits/sec                  receiver
[  9]   0.00-10.03  sec   268 MBytes   224 Mbits/sec    0             sender
[  9]   0.00-10.00  sec   264 MBytes   222 Mbits/sec                  receiver
[ 11]   0.00-10.03  sec   247 MBytes   207 Mbits/sec  147             sender
[ 11]   0.00-10.00  sec   244 MBytes   204 Mbits/sec                  receiver
[ 13]   0.00-10.03  sec   196 MBytes   164 Mbits/sec   93             sender
[ 13]   0.00-10.00  sec   193 MBytes   162 Mbits/sec                  receiver
[SUM]   0.00-10.03  sec   770 MBytes   644 Mbits/sec  254             sender
[SUM]   0.00-10.00  sec   758 MBytes   636 Mbits/sec                  receiver

Omdat er iemand om iPerf (3) vroeg:
  • iPhone 11: 870 down piek, 788 mbit gemiddeld
  • Zbook G5 (2x2 AC wave 2): vergelijkbaar
160MHz kanalen maken uit op de iPhone 11/met WiFi 6, een 6 Lite haalt ongeveer 700 mbit. Echte getallen kan ik bijwerken als iemand het interessant vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 22-01-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-10 19:31

Copitano

Hoorn NH

Steefph schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 02:39:
Kijk eens of de Unifi app niet al draait in task-manager en daarmee dus de poort 8080 bezet houd. Killen in taskmanager en dan opnieuw starten (of de laptop rebooten).

Waarom trouwens niet op de RPI de unifi omgeving draaien :)

En de Ziggo storing was ook bij mij.
.
Nope, draait niet al. Had de laptop al een paar keer gereboot. Nog steeds hetzelfde euvel. Ook gek dat ik niet kan inloggen als ik het IP adres invul in de adresbalk.
Hoe kom ik er achter welk programma port 8080 heeft gekaapt?
Mmmm, netstat zegt dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgjfKauQkHzK7QU_GsNPOk7GnyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QKtp6DmKaokfa8Iq1ftlPOhp.png?f=user_large
Het IP adres is van mijn laptop weet ik toevallig uit mijn hoofd. Maar daarmee ben ik eigenlijk nog geen stap verder.
Ook een reboot van de gateway (en alle andere componenten) heeft het probleem niet opgelost :?

EDIT: Opgelost.

[ Voor 32% gewijzigd door Copitano op 22-01-2021 12:18 ]

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:35
RobertMe schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Want bij mijn weten doet de UCK Gen 2 Plus alleen Protect en geen Access?
Jawel.

UCK Gen 2 Plus:
Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/r/500/2takfdJ9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rally schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Dat glimmende is van de plastic cover die er op zit. Echt heel
Handig, want dan kun je hem installeren zonder vieze vegen er op te maken.

Als die er af is is hij dezelfde kleur/matheid als alle andere Unifi UFO modellen
Ah top! dat matte is inderdaad heel erg vieze vinger gevoelig 😖

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:35:
[...]

De doos is in ieder geval die van UniFi Access.

@xbeam neem aan dat je dit dan ook op een UDM-Pro draait? Want bij mijn weten doet de UCK Gen 2 Plus alleen Protect en geen Access? Waar de UDM-Pro dan wel Protect, Access (& Talk) draait.
Of is dit een soort combi apparaat waarbij je een deel via Access kunt doen en inzien en een ander deel via Protect?

En hoe stuur je dit aan? Ik neem aan dat je al een elektronisch slot had? En je de Access "doos" hierop hebt aangesloten i.p.v. bv een bestaande "intercom" die het slot open zet.
Yes ik heb het slot vervangen voor een eclectische moet het alleen weer even af werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2PWOz1JcP4x9EHHdm0o6x_XCKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUy7knZ3B8LcYfb03DAX8bZN.jpg?f=fotoalbum_large

Het zelfde geld voor de elektrische dranger.
Ik baal er alleen van dat het montage bedrijf echt super slordig heeft gewerkt zelfs de kabel gootjes zitten scheef en snap keuze van plaatsing niet. Laat ik het zeggen de afwerking is echt ruk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrRZaBJepEeYLheHjLd8fdiG4sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxeEbO2KbEOq4M9zy0N4l5XV.jpg?f=fotoalbum_large

[YouTube: 22 januari 2021]

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 22-01-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Yes ik heb het slot vervangen voor een eclectische moet het alleen weer even af werken.
[Afbeelding]

Het zelfde geld voor de elektrische dranger.
Ik baal er alleen van dat het montage bedrijf echt super slordig heeft gewerkt zelfs de kabel gootjes zitten scheef en snap keuze van plaatsing niet. Laat ik het zeggen de afwerking is echt ruk. [Afbeelding]
Wordt de deur middels de dranger dan ook automatisch open gezet en weer gesloten? Dat is wel de ultieme home automation :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Wordt de deur middels de dranger dan ook automatisch open gezet en weer gesloten? Dat is wel de ultieme home automation :p
Yes. Je kan de tijd van open blijven staan instellen van 1 sec tot een minuut.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/103zJPX8mleeTzpxzpjlHXe5Mk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aS4NQnCSfJCnQI6Pp2RDJfvN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door xbeam op 22-01-2021 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:45

yay

Super handig als je weer eens met volle handen voor de deur staat. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zag nu net dat je de video nog er aan had toegevoegd.

En zoals je al aangaf openen met bankpas, oftewel: elke willekeurige NFC chip werkt (ID kaart dus waarschijnlijk ook?).

Ik denk alleen dat het een vrij prijzige oplossing is? Alleen het UniFi Access verhaal al, laat staan ook nog de sloten vervangen en evt. drangers plaatsen.

Volgens mij heb je dan ook per deur zo'n hele doos nodig? Dus één of twee scanners + control box? Je kunt niet meerdere deuren aansluiten op een control box?
Dus als je dan bv een voordeur, garage en achterdeur wilt aanpassen hiermee dan ben je gok ik makkelijk in de duizend(en) euro's kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Ik zag nu net dat je de video nog er aan had toegevoegd.

En zoals je al aangaf openen met bankpas, oftewel: elke willekeurige NFC chip werkt (ID kaart dus waarschijnlijk ook?).

Ik denk alleen dat het een vrij prijzige oplossing is? Alleen het UniFi Access verhaal al, laat staan ook nog de sloten vervangen en evt. drangers plaatsen.

Volgens mij heb je dan ook per deur zo'n hele doos nodig? Dus één of twee scanners + control box? Je kunt niet meerdere deuren aansluiten op een control box?
Dus als je dan bv een voordeur, garage en achterdeur wilt aanpassen hiermee dan ben je gok ik makkelijk in de duizend(en) euro's kwijt.
Klopt. Een doos met 1 sensor pro en hand sensor lite voor binnen en 20 nfc cards kost 499.-
Voor alleen de deurbel functie is het te duur maar alleen een elektrisch slot zonder dranger werkt ook prima. Als je met de boodschappen thuis komt en je staat met je handen vol en je telefoon zelf de deur ontgrendelt. Dan is je voet prima geschikt als dranger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 20:12
Sinds kort begonnen met wat esp projectjes, heb nu een esp8266 lolin d1 mini v3.1.0 en een esp32 lolin d32 v1.
Nu merkte ik op dat als ik deze ping dat ze meestal niet te pingen waren en zag in home assistant waar ik nu alleen de esp8266 heb gekoppeld vaak dat de waardes die hij uit moet lezen op unavailable stonden.

Ik heb een apart IoT SSID 2.4 Ghz only, hier heb ik uiteindelijk pmf op disabled gezet en bij enable minimum data rate control heb ik deze op 1Mbps gezet en het vinkje uitgeschakeld bij Disable CCK rates.
Hierna werkt de es8266 prima ping tijden van 2ms, maar de esp32 mist nog steeds veel pings en ping tijden liggen ook rond de 100ms.

Signaal is rond de 60 tot 64 db wat voldoende moet zijn, ze zijn verbonden met een nanoHD of een inWall HD.
Iemand nog tips hoe dit te verbeteren? of zou er wat mis zijn met de esp32?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xbeam schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:09:
[...]

Klopt. Een doos met 1 sensor pro en hand sensor lite voor binnen en 20 nfc cards kost 499.-
Voor alleen de deurbel functie is het te duur maar met alleen elektrisch slot zonder dranger werkt het prima. Als je met de boodschappen thuis je staat handel vol is dat je dat telefoon zelf de deur ontgrendelt. Dan is je voet prima geschikt als dranger :)
Valt relatief gezien dan nog mee denk ik. Een Nuki Smart Lock betaal je zo te zien ook €260 voor, en dan is UniFi Access slimmer / uitgebreider. Uiteraard komt bij die €500 wat jij dan aangeeft nog het elektronisch slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:36:

Omdat er iemand om iPerf (3) vroeg:
  • iPhone 11: 870 down piek, 788 mbit gemiddeld
  • Zbook G5 (2x2 AC wave 2): vergelijkbaar
160MHz kanalen maken uit op de iPhone 11/met WiFi 6, een 6 Lite haalt ongeveer 700 mbit. Echte getallen kan ik bijwerken als iemand het interessant vindt.
Schaamteloze zelf-quote, maar de ZBook G5 was helemaal niet vergelijkbaar in optimale omstandigheden.

Net zo snel als LAN \checkmark

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$ iperf3 -c 192.168.1.host -P 8 -t 10 -R
[  5]   0.00-10.00  sec   282 MBytes   236 Mbits/sec    0             sender
[  5]   0.00-10.00  sec   279 MBytes   234 Mbits/sec                  receiver
[  7]   0.00-10.00  sec  53.7 MBytes  45.0 Mbits/sec    8             sender
[  7]   0.00-10.00  sec  51.8 MBytes  43.5 Mbits/sec                  receiver
[  9]   0.00-10.00  sec  76.1 MBytes  63.8 Mbits/sec    0             sender
[  9]   0.00-10.00  sec  73.7 MBytes  61.8 Mbits/sec                  receiver
[ 11]   0.00-10.00  sec   145 MBytes   121 Mbits/sec    0             sender
[ 11]   0.00-10.00  sec   142 MBytes   119 Mbits/sec                  receiver
[ 13]   0.00-10.00  sec  71.2 MBytes  59.7 Mbits/sec    0             sender
[ 13]   0.00-10.00  sec  69.3 MBytes  58.1 Mbits/sec                  receiver
[ 15]   0.00-10.00  sec  65.7 MBytes  55.1 Mbits/sec   12             sender
[ 15]   0.00-10.00  sec  64.0 MBytes  53.7 Mbits/sec                  receiver
[ 17]   0.00-10.00  sec   283 MBytes   237 Mbits/sec    0             sender
[ 17]   0.00-10.00  sec   280 MBytes   235 Mbits/sec                  receiver
[ 19]   0.00-10.00  sec   168 MBytes   141 Mbits/sec    0             sender
[ 19]   0.00-10.00  sec   165 MBytes   139 Mbits/sec                  receiver
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.12 GBytes   960 Mbits/sec   20             sender
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.10 GBytes   943 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Schaamteloze zelf-quote, maar de ZBook G5 was helemaal niet vergelijkbaar in optimale omstandigheden.

Net zo snel als LAN \checkmark

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$ iperf3 -c 192.168.1.host -P 8 -t 10 -R
[  5]   0.00-10.00  sec   282 MBytes   236 Mbits/sec    0             sender
[  5]   0.00-10.00  sec   279 MBytes   234 Mbits/sec                  receiver
[  7]   0.00-10.00  sec  53.7 MBytes  45.0 Mbits/sec    8             sender
[  7]   0.00-10.00  sec  51.8 MBytes  43.5 Mbits/sec                  receiver
[  9]   0.00-10.00  sec  76.1 MBytes  63.8 Mbits/sec    0             sender
[  9]   0.00-10.00  sec  73.7 MBytes  61.8 Mbits/sec                  receiver
[ 11]   0.00-10.00  sec   145 MBytes   121 Mbits/sec    0             sender
[ 11]   0.00-10.00  sec   142 MBytes   119 Mbits/sec                  receiver
[ 13]   0.00-10.00  sec  71.2 MBytes  59.7 Mbits/sec    0             sender
[ 13]   0.00-10.00  sec  69.3 MBytes  58.1 Mbits/sec                  receiver
[ 15]   0.00-10.00  sec  65.7 MBytes  55.1 Mbits/sec   12             sender
[ 15]   0.00-10.00  sec  64.0 MBytes  53.7 Mbits/sec                  receiver
[ 17]   0.00-10.00  sec   283 MBytes   237 Mbits/sec    0             sender
[ 17]   0.00-10.00  sec   280 MBytes   235 Mbits/sec                  receiver
[ 19]   0.00-10.00  sec   168 MBytes   141 Mbits/sec    0             sender
[ 19]   0.00-10.00  sec   165 MBytes   139 Mbits/sec                  receiver
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.12 GBytes   960 Mbits/sec   20             sender
[SUM]   0.00-10.00  sec  1.10 GBytes   943 Mbits/sec                  receiver

iperf Done.
Lijken mij zeer nette snelheden. Geen upload-probleem zoals je eerst aangaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

Totdat er een firmware fuckup van Ubiquiti wordt released en je niet meer naar binnen kan! }) :+
xbeam schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:02:
Dat kleine ding is de bel en camera. En ja het is een toegangsmanagementsysteem waarbij je telefoon als sleutel functioneren als bijv binnen zelfs instelling afstand je telefoon schud of gewoon in de buurt komt ontgrendelt je deur automatisch. In mijn geval door plaatsing van electronisch deurdranger gaat hij van zelf open.
En toen had de fabrikant van de telefoon een of andere gare update released en zat je buitengesloten! }) :+
La1974 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:32:
55 minuten luisteren en kijken naar Chris van CrossTalks. Dan weet je alles :-)
Ik lees liever in de helft van de tijd een leuk artikel erover door :)
talkatoo schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:52:
Naar mijn mening echt te groot, zoiets op kantoor is prima, maar in je huiskamer is mij wat te overdreven. Daarom wat mij betreft voor thuis (nu) een nanoHD betere keus.
Zolang het gekke ding niet groter is dan een oude 2.4 GHz UAP dan is het allemaal niet zo'n ramp IMHO :)

Maar thuis moet je sowieso gewoon In Wall modellen plaatsen! :Y) O+
d-vine schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:33:
Model: UniFi-Gateway-3
Version: 4.4.51.5287926
MAC Address: HAAL EENS JE MAC ADRES WEG !!!
IP Address: EN JE WAN IP !!!
Hostname: UniFiUSGGateway
Uptime: 292 seconds
;) :+
Tony Stark! De enige echte! Inclusief AC/DC op de achtergrond! :D _O- NICE! _O_
xbeam schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:29:
Ah top! dat matte is inderdaad heel erg vieze vinger gevoelig :(
Ik vraag me ook af hoe "sunproof" de huidige UAP modellen zijn, want één van mijn oude 2.4 GHz UAP's was deels vergeeld en die zat niet eens volledig in de zon, maar is dus wel via weerkaatsing genoeg aangetast! :o

Gelukkig vond degene die ze van mij heeft overgenomen dat helemaal niet zo erg :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hulliee schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:47:
[...]

Lijken mij zeer nette snelheden. Geen upload-probleem zoals je eerst aangaf?
Upload valt nog steeds tegen met mijn laptops. Ik hoor wel van anderen dat zij wel normale (> 500mbit) upload snelheden halen.

Ik ga iperf3 in windows testen, maar voorlopig wil iperf3 niet werken in WSL.

edit: 475-500 up in Windows. Dit issue speelde niet in Linux/MacOS bij dezelfde laptops.

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 22-01-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:02:
[...]

Totdat er een firmware fuckup van Ubiquiti wordt released en je niet meer naar binnen kan! }) :+
Zal vast wel over nagedacht zijn.
Alleen de EA-versie had wat hitte-issues, is inmiddels allemaal opgelost.

(beta) https://community.ui.com/...e9-46ad-85d3-5f4484bd81c8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Upload valt nog steeds tegen met mijn laptops. Ik hoor wel van anderen dat zij wel normale (> 500mbit) upload snelheden halen.

Ik ga iperf3 in windows testen, maar voorlopig wil iperf3 niet werken in WSL.
Misschien interpreteer ik jouw resultaten verkeerd? Da's toch up en down?
Pagina: 1 ... 80 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.