Toon posts:

[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 231 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 33 producten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Intrusion Prevention/Detection System. Een actieve firewall. Maar vraag me dus af wat de meerwaarde ervan is voor thuisgebruik.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 11:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Intrusion Detection Prevention / Intrusion Prevention System, het is hoe in UniFi de netwerkbeveiliging wordt genoemd en gaat verder dan een standaard firewall (o.a. met deep packet inspection).

Probleem is dat dit vrij processor intensief is, en de UGS in ieder geval terug valt tot 50Mbit in snelheid op het moment dat dit ingeschakeld wordt. De Dream Machine moet dat wel beter aan kunnen.
duvekot schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:17:
[...]

Ik heb dat opgelost door een RPi te gebruiken met PiHole ... Die is nu de DHCP server voor mijn netwerk, en dus ook de DNS server.
En bijkomende voordelen .. je kan Pi Hole en de Unifi Controller prima samen op 1 RPi draaien.

[handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole
Ik heb de UniFi controller in een docker op m'n Qnap nas draaien. De nas heeft ook een DHCP-server waar ik in het verleden al eens mee gestoeid heb, maar er leek steeds een DHCP-conflict te ontstaan, ondanks het uitschakelen van de DHCP in de Fritz.
Sinds ik de Fritz heb, heb ik in ieder geval problemen die ik voorheen met m'n Netgear router met OpenWRT nooit had (en dat ding heb ik jaren in gebruik gehad).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@deepbass909 bijna helemaal goed. Grote verschil tussen IPS en IDS is dat de eerste optie actief malafide inkomend verkeer blokkeert waarbij de tweede enkel notificaties verzend.

Tevens is de maximale throughput van de USG 3p niet 50Mbps maar 85Mbps bij IDS of IPS ingeschakeld.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Quad schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:28:
@deepbass909 bijna helemaal goed. Grote verschil tussen IPS en IDS is dat de eerste optie actief malafide inkomend verkeer blokkeert waarbij de tweede enkel notificaties verzend.

Tevens is de maximale throughput van de USG 3p niet 50Mbps maar 85Mbps bij IDS of IPS ingeschakeld.
Met een speedtest haalde ik net 105 Mbps met IPS ingeschakeld.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

CyBeRSPiN schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:31:
[...]

Met een speedtest haalde ik net 105 Mbps met IPS ingeschakeld.
Ik haal ook wel iets hoger dan dat, maar Ubiquiti geeft 't zelf aan, soort van gegarandeerde throughput.

PVOutput☀️
Darts🎯

• deepbass909

deepbass909

rinkel schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:28:
[...]

Ik neem aan dat je al verschillende DNS servers geprobeerd hebt?
DHCP is slechts het toewijzen van IP en DNS, als die zijn toegewezen werkt DHCP toch?
Uiteraard kan er nog iets anders aan de Fritzbox mis zijn.
Nog een kleine aanvulling, ik zit even in de controller te kijken en heb de nodige Association Failures (78 over afgelopen 24 uur), en die vallen allemaal in de categorie "DHCP Timeout/Failure"

Voor nu werkt het en aangezien ik op het moment thuis werk, laat ik het de komende dagen even voor wat het is, maar volgend weekend wil ik m'n qnap eens in gaan stellen als DHCP.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:54
(jarig!)
deepbass909 schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:26:
Was voor mij bittere noodzaak, de enige manier om een 16 of 24 poorts kwijt te kunnen, was door hem zo op te hangen.

Ik heb overigens zo'n rack aan het plafond hangen:
[Afbeelding]
een 4U rack.

Naast de groepenkast is de meterkast lang niet diep genoeg namelijk (nog geen 30cm).
In mijn eerste set-up met alleen een USG en een UniFi Switch 24 (plus AP's) kon het nog netjes in de meterkast. De UDM Pro was alleen net te groot waardoor ik een haakse stroomkabel heb aangeschaft, 2 balken in de meterkast aangebracht en daarop de switch / UDMP geplaatst. Nu alleen nog even de kabels weg werken en de deur weer sluiten voor de komende tijd :) . (Mocht i.v.m. de WAF geen rack naast de meterkast plaatsen. Nu in ieder geval voorbereid voor de nieuwe woning, daar realiseren wij een aparte serverruimte in de garage aangezien de wederhelft wel de voordelen ervan inziet)

Inmiddels de UDM Pro draaien en alles opnieuw ingedeeld i.p.v. backup teruggezet vanaf de Unify controller die ik had draaien op mijn NUC. Loop nu nog tegen een probleem aan dat de UDMP op het subnet van 192.168.1.1 geen NAT loopback doet door een bug. Verder zeer tevreden over de UDMP, setup was zo gedaan. Nu kan ik tenminste vol gebruik maken van mijn 1000/1000 lijntje via Tweak _/-\o_

Foto ter illustratie van de huidige situatie:

[Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 20-04-2020 01:43]

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:26
rinkel schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:09:
Ik had in het dashboard altijd een slechte ISP-Belasting. Maar mijn ping was/is altijd prima. Keek er eigenlijk nooit naar, maar waarom de url niet even aanpassen naar google.com:

Welke url bedoel je om aan te passen? ik vermoed in de wan instellingen het dns adres?

[Afbeelding]

Je ziet precies wanneer ik m heb aangepast.
Mijn controller was bijna altijd uitmuntend en nu hier een isp belasting van matig en latency van 144 sinds halverwege de 16e, trouwens ook op het unifi forum dit probleem, maar nog geen echte oorzaak bekend.
Ik heb vanmiddag mijn dns veranderd in die van quad 9 en heb weer een latence van 10.
Daarna een schone bu gemaakt zonder instellingen en isp is nu ook weer uitmuntend

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:31
Is het mogelijk om met Unifi Access points en Cloud key het zo te configureren dat de wifi tussen een bepaald tijdstip niet actief is?

Een kennis wil graag een upgrade van zijn netwerk (beter bereik en 's nachts uit :O ), Ubiquiti apparatuur lijkt me op papier erg geschikt, maar ik ben er zelf niet bekend mee.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
M14 schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:53:
Is het mogelijk om met Unifi Access points en Cloud key het zo te configureren dat de wifi tussen een bepaald tijdstip niet actief is?

Als ik dit zo bekijk is dat zeker mogelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:52
Mijn USG zoekt zeer frequent naar fw-update.ubnt.com, ik zie in Pi-hole 5 a 10 hits per minuut.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Vreemde is ook dat er bij updates "failed" staat met een datum in 2018. Checken for updates geeft steeds een foutmelding.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hansgrave schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:38:
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Vreemde is ook dat er bij updates "failed" staat met een datum in 2018. Checken for updates geeft steeds een foutmelding.
En wat als je zelf de updates binnenhaalt via de website? https://www.ui.com/download/unifi-switching-routing/usg

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:36

Totaalgeflipt

De enige echte

hansgrave schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:38:
Mijn USG zoekt zeer frequent naar fw-update.ubnt.com, ik zie in Pi-hole 5 a 10 hits per minuut.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ooit het volgende Unifi domein gewhitelist op mijn CK.
code:
1
unifi-report.ubnt.com

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@lubbertkramer je UDM device name wel even correct noemen, UniFi*. ;)

PVOutput☀️
Darts🎯

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
Is er eigenlijk al meer info over de UXG-Pro?

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hebben meer mensen hier in de GUI van het controller dashboard (USG-3P) bij het kopje "ISP LOAD" staan dat deze 'Poor' is? Ik zag hier altijd staan dat dat spel 'Good' of 'Excellent' was maar sinds de laatste update van de controller én USG-3P staat daar ineens 'poor' bij me.

Ik vraag me zelf stiekem af wat er aan het algoritme áchter dat dashboard deeltje veranderd is want m'n lijn naar buiten is nog nét zo stabiel als altijd ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3Henk 'm!
Will_M schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:45:
Hebben meer mensen hier in de GUI van het controller dashboard (USG-3P) bij het kopje "ISP LOAD" staan dat deze 'Poor' is? Ik zag hier altijd staan dat dat spel 'Good' of 'Excellent' was maar sinds de laatste update van de controller én USG-3P staat daar ineens 'poor' bij me.

Ik vraag me zelf stiekem af wat er aan het algoritme áchter dat dashboard deeltje veranderd is want m'n lijn naar buiten is nog nét zo stabiel als altijd ;)
Is hier afgelopen weekend nog langs gekomen. Lijkt een issue aan Ubiquiti kant te zijn. USG pingt UI en dat geeft een poor resultaat. Ergens kun je de test aanpassen om een ander domein te gebruiken en dan is alles weer in orde.

• Will_M
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:48:
[...]

Is hier afgelopen weekend nog langs gekomen. Lijkt een issue aan Ubiquiti kant te zijn. USG pingt UI en dat geeft een poor resultaat. Ergens kun je de test aanpassen om een ander domein te gebruiken en dan is alles weer in orde.
Dan klopt m'n vermoeden dus. Sowieso ben ik meer van 't zélf meten én daarna ook zélf weten dan van 't vertrouwen op zo'n dashboard deel (waar sowieso een gigantische vertraging in zit, maar da's niet alleen bij UBNT zo gelukkig. Ik werk vaak met Cisco Prime en ook die meuk vervloek ik....).

THANKS!!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat aanpassen van die ping zou moeten zijn in
Open USG Settings in Unifi Controller -> Config -> Advanced -> Echo Server

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Greyfox schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:21:
Ik heb KPN glasvezel met een Fritzbox 7590 draaien.

Nu wil ik een Deam Machine aansluiten en omdat ik weet dat er problemen zijn met IPTV, wil ik de DM als switch/AP gebruiken.
Dan handelt de Fritzbox het IPTV deel af, en de rest door de DM.

Als ik de setup doorloop, stelt hij zichzelf in als router en als DHCP server. Daarbij geeft hij zijn LAN een eigen IP adres. Nu wil ik dat mijn Fritzbox DHCP server blijft spelen, maar als ik DHCP uit zet in het gateway adres aanpas naar het IP van de Fritzbox, dan lukt de update aktie niet en kan ik daarna geen verbinding meer krijgen.

Heeft iemand de DM draaien als switch?
Tja, dat had je van tevoren allemaal kunnen weten... maar goed...

Je zou de Dream Machine als NAT achter NAT kunnen aansluiten en dan in een VLAN Only netwerk de Fritzbox de baas laten spelen over de IPTV apparaten ;)

Beetje raar, maar wel lekker en zo :+
HKLM_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:26:
Is er eigenlijk al meer info over de UXG-Pro?
Die was toch EOL nadat ze een beperkte oplage hebben verkocht :?
lubbertkramer schreef op maandag 20 april 2020 @ 01:16:
Foto ter illustratie van de huidige situatie:
[Afbeelding]
Nog effe wat netter afwerken qua kabels en dan kan je de boel posten in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 :*)

/EDIT :
geenwindows schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:25:
Introducing the UniFi Next-Gen Gateway Product Line, Starting with UXG-Pro, deze komt er nog aan. (misschien)
de USG-XG-8 die is EOL ;)
Die ben ik dan nog nooit tegengekomen of in dit Topic eroverheen gelezen... :$

Maar goed... weten we dat ook weer! :)

[Voor 9% gewijzigd door nero355 op 21-04-2020 15:02]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:44:
[...]
Die was toch EOL nadat ze een beperkte oplage hebben verkocht :?
Introducing the UniFi Next-Gen Gateway Product Line, Starting with UXG-Pro, deze komt er nog aan. (misschien)
de USG-XG-8 die is EOL ;)

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:52
Dat is het vreemde, alleen handmatig installeren lukt, dit heb ik uiteindelijk gedaan via ssh, Alles draait op de laatste firmware / software.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
@Kavaa Zou je informatie in de OP omtrent AP AC Lite kunnen aanpassen? Er staat dat deze gevoed wordt door 24V passive PoE, maar de ‘nieuwe’ modellen die je nu koopt ondersteunen daarnaast ook PoE 802.3af mits gevoed door een compatibele PoE switch :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Zo, mijn netwerk geupgrade van USG 3P, PoE Switch 60W en AC AP PRO E naar
PoE Switch 60W en AC AP PRO E op zolder.
Ikzelf heb nu op 15m van het huis gewoon verbinding met mijn Oneplus 5T. Mijn vrouw niet met haar Apple apparatuur.

Dus, denk binnenkort die andere nog aanschaffen voor buiten aan de muur of binnen in de keuken.
Alhoewel ik nog het AP in de meterkast aan de onderkant van een latje moet hangen ipv er bovenop. Of, die moet ik gewoon met een lange kabel in de keuken ophangen. Dan is die meer naar achteren toe en dus dichter bij de tuin. Zal het binnenkort eens bekijken.
Maar verbinding en overstappen naar ander AP tijdens het verplaatsen door het huis is gewoon erg goed moet ik zeggen.

Mijn vrouw klaagt wel constant dat de verbinding er uit klapt. Maar in de controller kan ik zien dat alleen haar laptop weg valt. Ze werkt met VPN verbinding en ik ervaar die problemen ook op zolder totaal niet. Dus daar maar even naar kijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Yoshimi schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:55:
@Kavaa Zou je informatie in de OP omtrent AP AC Lite kunnen aanpassen? Er staat dat deze gevoed wordt door 24V passive PoE, maar de ‘nieuwe’ modellen die je nu koopt ondersteunen daarnaast ook PoE 802.3af mits gevoed door een compatibele PoE switch :)
Bij deze

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• deepbass909

deepbass909

sypie schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]

Als ik dit zo bekijk is dat zeker mogelijk.
Klopt, maar je moet wel een controller hebben die 24/7 draait.

Ik moet mijn plan iets bijstellen. Blijkbaar is de EdgeRouter 4 momenteel niet of zeer slecht leverbaar (mijn bestelling is vandaag in ieder geval geannuleerd).

Dus nu is de vraag welke router ik dan ga plaatsen.

Bij voorkeur moet hij de Fritz!Box 7581 van XS4All volledig vervangen, dus zowel internet als VLAN6 voor IPTV. De WAN-uplink is bij mij gigabit UTP (glas komt binnen op een Genesis), met minimaal 100/100 internet (up haalt regelmatig 200+ mbit).

Ik had de EdgeRouter 4 gekozen puur op hardware specs (quadcore cpu, 1GB werkgeheugen) om te voorkomen dat ook bij toekomstige verhogingen van internetsnelheid, de router geen bottleneck gaat vormen. De ER4 was €194, en dat is ook wel een beetje mijn budget voor de router.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:42

Ethirty

Who...me?

deepbass909 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:21:
[...]

Ik moet mijn plan iets bijstellen. Blijkbaar is de EdgeRouter 4 momenteel niet of zeer slecht leverbaar (mijn bestelling is vandaag in ieder geval geannuleerd).

Bij voorkeur moet hij de Fritz!Box 7581 van XS4All volledig vervangen, dus zowel internet als VLAN6 voor IPTV. De WAN-uplink is bij mij gigabit UTP (glas komt binnen op een Genesis), met minimaal 100/100 internet (up haalt regelmatig 200+ mbit).

Ik had de EdgeRouter 4 gekozen puur op hardware specs (quadcore cpu, 1GB werkgeheugen) om te voorkomen dat ook bij toekomstige verhogingen van internetsnelheid, de router geen bottleneck gaat vormen. De ER4 was €194, en dat is ook wel een beetje mijn budget voor de router.
Het ligt er uiteraard helemaal aan wat je met de router wil gaan doen naast basic routing/natting, maar de ERX(SFP) kan ook vrij makkelijk tot 500Mbps. Alleen moet je geen zaken als IDS/IPS willen dan.

Daar tegenover staat dat de prijs peanuts is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• deepbass909

deepbass909

Ethirty schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:34:
[...]

Het ligt er uiteraard helemaal aan wat je met de router wil gaan doen naast basic routing/natting, maar de ERX(SFP) kan ook vrij makkelijk tot 500Mbps. Alleen moet je geen zaken als IDS/IPS willen dan.

Het is voor mijn thuisnetwerk, dus een basis firewall om ongeoorloofde connecties vanaf buitenaf tegen te houden, is voor mij in principe voldoende. Zaken als DDOS detectie en deeppacket inspecties e.d. zijn voor mij echt overbodig.

De ERX heb ik al wel op m'n shortlist gehad en zeker de prijs is aangenaam.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:47
@deepbass909 waarom niet de edgerouter lite? Die doet 900Mbps. Weet je zeker dat je voorlopig genoeg hebt..

Ik teken nergens meer voor

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De ERL heeft een soort ingebouwde usb disk as boot-schijf die bovengemiddeld vaak stuk gaat. Nieuwere modellen hebben die opzet niet meer.

De ERX is zeker geen beest van een router, maar biedt veelal dezelfde features als zijn grotere broers én heeft ook nog een ingebouwde switch-chip.

Mijn ERX SFP kan je, net als een ER4, inzetten als dual WAN router, waarbij glasvezel rechtstreeks in de router gaat.

Grootste voordeel van een EdgeRouter tov een Unifi is wat mij betreft de configure-and-forget mentaliteit. Die van mij staat maanden achter elkaar aan zonder ook maar iets aan stabiliteit of performance in te leveren.

En met wat commandline en scriptjes kan je geautomatiseerde IP blocking doen van bekende malafide IP ranges. Geen idee meer waar de uitleg precies staat met het nieuwe forum, maar met deze oude thread is het ooit begonnen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

deepbass909 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:21:
Volgens mij niet, maar kan het mis hebben...

Er zijn maar een paar dingen waarvoor je een 24/7 draaiende UniFi Controller nodig hebt en ik geloof dat die schedules daar niet tussen staan :)

Als het toch iets anders dan UniFi mag zijn : Waarom geen DIY Router op basis van pfSense :?

Zoiets bijvoorbeeld : Radiance in "Zelfbouw project: Firewall / Router / AP"
Of één van de vele andere opties die daar voorbij zijn gekomen :)
Ethirty schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:34:

Quakie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:04:
@deepbass909 waarom niet de edgerouter lite? Die doet 900Mbps. Weet je zeker dat je voorlopig genoeg hebt..
Al die modellen doen gewoon NAT via een Offload chip die gewoon de volledige 1 Gbps kan halen en dat is in de praktijk iets van 940 a 950 Mbps omdat je gewoon niet meer dan dat over een UTP kabel heen krijgt! ;)

EdgeRouter X
EdgeRouter X SFP
EdgeRouter Lite
USG 3P

Allemaal één pot nat wat NAT betreft :+
Ethirty schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:25:
De ERL heeft een soort ingebouwde usb disk as boot-schijf die bovengemiddeld vaak stuk gaat. Nieuwere modellen hebben die opzet niet meer.
Wat opzich geen ramp is, want makkelijk vervangbaar als het stuk gaat! :Y)

Veel beter dan te moeten solderen en allerlei speciale flashing tools (hardware!) te moeten gebruiken...
Grootste voordeel van een EdgeRouter tov een Unifi is wat mij betreft de configure-and-forget mentaliteit. Die van mij staat maanden achter elkaar aan zonder ook maar iets aan stabiliteit of performance in te leveren.
Dat doet elke fatsoenlijke Router wat mij betreft! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hier draait de combinatie UDM, 8xPOE switch en NanoHD al een tijdje vrij probleemloos. Totdat ik een nest hello op ging hangen, die in combinatie met 'auto optimise' in unify dus niet werkt. Moraal van het verhaal is natuurlijk dat 'automagisch' meestal niet werkt, dat is an sich niks nieuws. Doordat de deurbel een 'wrong password' error bleef geven duurde het wel even voordat dit opgelost was :)

Ik had sowieso nog niet veel met de mogelijkheden van unify zitten spelen, in een nieuw huis heb je genoeg andere dingen te doen immers. Maargoed, inmiddels wat verder aan het kijken. Mijn 100/100 glasvezelverbinding gaf met de fast.com check continue 75Mbit. Meer dan zat, maar toch raar. Blijken de 'smart queues' dus toch niet zo smart (zie de eerdere moraal van het verhaal). Queues uitgezet en nu 120 down 140 up. Toch bijna 50Mbit meer, waar ik overigens in de praktijk niets van merk.

Dat IDS/IPS deel van de setup heb ik wel aan staan maar ik heb het nog niets zien doen. Komt vermoedelijk ook omdat ik nog een KPN router heb staan. De UDM is een mooi apparaat maar die kan helaas nog niet goed genoeg dealen met vlans en multicast aan de WAN kant. Dus alle Internetellende loopt al tegen de vuurmuur in de KPN RG aan. Wel geinig dat je op geo blokken dingen kan blokkeren (voor zover dingen netjes geadresseerd zijn) ik heb China en Rusland dus maar vast uitgezet :P

De UDM heeft nog geen of weinig updates gehad, de UDM pro wel. Ik ben nog niet helemaal ingelezen maar ik vermoed gelezen te hebben dat de UDM pro firmware ook op de UDM werkt, maar voordat ik aan het experimenteren sla ben ik uiteraard op zoek naar ervaringsdeskundigen. Iemand een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jheroun schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:23:
Hier draait de combinatie UDM, 8xPOE switch en NanoHD al een tijdje vrij probleemloos. Totdat ik een nest hello op ging hangen, die in combinatie met 'auto optimise' in unify dus niet werkt. Moraal van het verhaal is natuurlijk dat 'automagisch' meestal niet werkt, dat is an sich niks nieuws. Doordat de deurbel een 'wrong password' error bleef geven duurde het wel even voordat dit opgelost was :)
Ik liep daar met mijn wifi-printer tegenaan. Die bleef doodleuk melden dat m'n WPA-psk fout was, terwijl ik die überhaupt niet in kon vullen...

Uit frustratie heb ik toen alles terug gezet naar standaard/conservatief en nu draait het sneller en stabieler dan ooit 8)7 Het enige wat nog op auto staat, zijn de kanaalkeuzes voor de wifi.
nero355 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:21:
[...]

Volgens mij niet, maar kan het mis hebben...

Er zijn maar een paar dingen waarvoor je een 24/7 draaiende UniFi Controller nodig hebt en ik geloof dat die schedules daar niet tussen staan :)

[...]

Als het toch iets anders dan UniFi mag zijn : Waarom geen DIY Router op basis van pfSense :?

Zoiets bijvoorbeeld : Radiance in "Zelfbouw project: Firewall / Router / AP"
Of één van de vele andere opties die daar voorbij zijn gekomen :)
Simpel, ik ben voor mezelf op het punt gekomen dat het gewoon moet werken, maar ik wel controle over instellingen wil hebben (waardoor de Fritz dus afvalt, want die schermt veelte veel af). Maar ik heb dus geen meer in zelfbouw routers. Anders had ik mijn Netgear met OpenWRT ook op kunnen hangen (die trekt nog net 100Mbit).
[...]
Al die modellen doen gewoon NAT via een Offload chip die gewoon de volledige 1 Gbps kan halen en dat is in de praktijk iets van 940 a 950 Mbps omdat je gewoon niet meer dan dat over een UTP kabel heen krijgt! ;)

EdgeRouter X
EdgeRouter X SFP
EdgeRouter Lite
USG 3P

Allemaal één pot nat wat NAT betreft :+
[...]
De USG zou nog een optie kunnen zijn, vooral omdat die wel lekker integreert met de UniFi controller en goed betaalbaar is. Maar ik ga nu eerst even goed in het IPTV-verhaal duiken en snelheidstesten. De eerste druk is er hier in huis vanaf (we hebben betrouwbaar en snelle wifi).
[...]
Dat doet elke fatsoenlijke Router wat mij betreft! :)
Als het goed is stel je een router sowieso maar 1 keer in en zolang je niet van provider veranderd, zou je aan de instellingen dus ook niks meer hoeven te veranderen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

CyBeRSPiN schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:07:
Wie gebruikt de IPS/IDS van de USG hier? Ben benieuwd of het meerwaarde heeft. Vind het jammer dat de max ongeveer 100Mbps is terwijl ik een 250Mbps connectie heb.
Niemand die het aan heeft staan en daar blij mee was ivm een gedetecteerd / voorkomen issue?
Hij hangt bij mij achter een Ziggo modem in bridge, wat voor issues moet ik aan denken uberhaubt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 23:45
@CyBeRSPiN
Staat uit hier, ook geen behoefte dit aan te zetten.
Ik heb het even aangehad om eens te kijken. Is erg leuk om te zien, maar voor thuisgebruikt meer een gimmick.
Als ik een USG pro had gehad, dan wellicht wel aangezet, waarom niet.

[Voor 16% gewijzigd door rinkel op 21-04-2020 15:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 1299462

Nieuwe switch in early access

https://store.ui.com/coll...fi-switch-lite-8-poe-beta

The USW-Lite-8-PoE is a fully managed Layer 2 switch with eight Gigabit Ethernet ports for your RJ45 Ethernet devices. Four ports also offer auto-sensing 802.3at PoE+ that provide up to a total PoE wattage of 52W for UniFi Access Points or other PoE devices.

Managed and configured by the UniFi Network Controller with UniFi mobile app support, the USW-Lite-8-PoE offers Layer 2 switching protocols and features. The UniFi Network Controller and mobile app allow admins to configure and monitor virtually all of the switch features in a graphical user interface from anywhere.

Features

8 Gigabit RJ45 ports including 4 802.3at PoE+ ports
Managed by UniFi Controller (5.13.10 or later)
External 60W power adapter
Wall-mountable (Kit included)

[Voor 44% gewijzigd door MisteRMeesteR op 21-04-2020 16:21. Reden: Plaatjes aangepast.]

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:37
Wat gaat deze kosten? Ik heb geen toegang tot EA

Acties:
  • +1Henk 'm!

jantje112 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:20:
Wat gaat deze kosten? Ik heb geen toegang tot EA
Hij staat nu voor 109 dollar

Acties:
  • +1Henk 'm!
Anoniem: 1299462 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

The USW-Lite-8-PoE is a fully managed Layer 2 switch with eight Gigabit Ethernet ports for your RJ45 Ethernet devices. Four ports also offer auto-sensing 802.3at PoE+ that provide up to a total PoE wattage of 52W for UniFi Access Points or other PoE devices.

Managed and configured by the UniFi Network Controller with UniFi mobile app support, the USW-Lite-8-PoE offers Layer 2 switching protocols and features. The UniFi Network Controller and mobile app allow admins to configure and monitor virtually all of the switch features in a graphical user interface from anywhere.

Features

Ik was eerst enthousiast... Totdat ik de prijs van $109 zag. Min of meer gelijk aan de huidige US 8-60W dus. Potentieel dus zelfs dezelfde hardware in een "Lite" doosje zou ik zeggen.

• rinkel
  • Laatst online: 27-05 23:45
Die switch was hier al eens voorbijgekomen toch?
Deze heeft wel POE (802.3at PoE+), dus laat maar komen!

Onee, dat was de 16P

[Voor 19% gewijzigd door rinkel op 21-04-2020 16:26]

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 13:17
54VDC, wat een vreemd voltage.

/post

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:07

tozzke

aka tozzert

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:37
nero355 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:27:
[...]

Echt wel! Kan iedereen in zijn/haar UniFi Account aanzetten met een vinkje! :P

O-) :+
Goed om te weten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 13:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

RobertMe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:23:
[...]

Ik was eerst enthousiast... Totdat ik de prijs van $109 zag. Min of meer gelijk aan de huidige US 8-60W dus. Potentieel dus zelfs dezelfde hardware in een "Lite" doosje zou ik zeggen.
Idd, opvolger van de US-8-60W met 802.3at en wallmount :P

www.google.nl

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:25:
[...]

Idd, opvolger van de US-8-60W met 802.3at en wallmount :P
Owja, natuurlijk. Wel 802.3af upgrade naar 802.3at. Maar volgens mij is de USW 8(-60W) ook wall mountable? Twee gaten/sleuven op de achterkant om hem over een schroefkop te schuiven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 22:40

(Helaas blijven iphone foto geroteerd staan |:( )
Vandaag eindelijk de AC Mesh aangesloten aan de kabel onder de veranda.
Voeding via een Unifi Switch 8-60.
Hiervoor via draadloze uplink gebruikt.
Hele tuin nu net zo snel internet als binnen, +/- 170/25Mbps met een Ziggo 250/25.

[Voor 5% gewijzigd door MadMax12 op 21-04-2020 20:48]

PV Output

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

RobertMe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:43:
[...]

Owja, natuurlijk. Wel 802.3af upgrade naar 802.3at. Maar volgens mij is de USW 8(-60W) ook wall mountable? Twee gaten/sleuven op de achterkant om hem over een schroefkop te schuiven.
Klopt ;)

www.google.nl

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:09
MadMax12 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:47:
[Afbeelding]
(Helaas blijven iphone foto geroteerd staan |:( )
Vandaag eindelijk de AC Mesh aangesloten aan de kabel onder de veranda.
Voeding via een Unifi Switch 8-60.
Hiervoor via draadloze uplink gebruikt.
Hele tuin nu net zo snel internet als binnen, +/- 170/25Mbps met een Ziggo 250/25.
Wat is eigenlijk de beste richting van die twee antennes? Staat dat ergens beschreven?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:12

lier

MikroTik nerd

smeerbartje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:45:
Wat is eigenlijk de beste richting van die twee antennes? Staat dat ergens beschreven?
Geadviseerd wordt om de antennes onder een hoek van 90° tov van elkaar te positioneren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jheroun
  • Niet online
@CyBeRSPiN Ik heb IDS aan staan maar zoals gezegd heb ik die nog niets zien doen. Ik weet niet hoe de ruleset van Ubiquiti in elkaar zit maar normaal gesproken werkt een IDS vanuit een rulebase met signatures om bepaalde typen attacks te ontdekken (connectiviteit volgens een bepaald patroon, pogingen om bekende kwetsbaarheden te gebruiken, etcetera). Het kan ook anomaly based maar ik weet niet of ubiquiti zo geavanceerd is, daarnaast moet hij dan eerst iets van een baseline gaan inleren en als je al gehacked bent helpt dat niet zo ;)

Daarnaast zal je Ziggo modem ook al een hoop troep blokkeren en afhankelijk van hoe die met zijn NAT omgaat zal een apparaat daarachter ook meer of minder kunnen ontdekken. Die kan namelijk ook denken dat een attack geen attack is omdat die vanuit je eigen netwerk komt.

RobertMe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:23:
[...]

Ik denk ook dat dit de vervanger is voor de huidige US 8-60W en dat die nieuwe US Lite 16 PoE nog wel eens de vervanger is van de US8-150W kan zijn.

Nieuwe mounting systeem vind ik wel heel tof en makkelijker ;).

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1299462 op 22-04-2020 09:02]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Anoniem: 1299462 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Features

Hopelijk leren ze wel van de Flex Mini dat het adopten wat simpeler gaat. En ik hoop ook dat ze voor deze prijs wél goede VLAN ondersteuning bieden ipv halfbakken in de Mini.

Behalve dat ze van af naar at ondersteuning gaan (beperkt nuttig met hetzelfde power-budget) zie ik niet zo veel voordeel tov de US8-60W. :?

#team_UTC+1

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:39:
[...]

Hopelijk leren ze wel van de Flex Mini dat het adopten wat simpeler gaat. En ik hoop ook dat ze voor deze prijs wél goede VLAN ondersteuning bieden ipv halfbakken in de Mini.

Behalve dat ze van af naar at ondersteuning gaan (beperkt nuttig met hetzelfde power-budget) zie ik niet zo veel voordeel tov de US8-60W. :?
Het adopten simpeler? Ik heb hem in m'n netwerk gehangen en in de controller geklikt op "Adopt". Wat moet er nog simpeler?

• Will_M
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:42:
Dat aanpassen van die ping zou moeten zijn in
Open USG Settings in Unifi Controller -> Config -> Advanced -> Echo Server
Gisteren 't spel tijdelijk omgezet naar m'n eigen publieke IP (=> 1ms) en een uurtje later weer terug naar de default waarde ping.ubnt.com.... Alles is weer 'EXCELLENT' :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DennusB schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:46:
[...]

Het adopten simpeler? Ik heb hem in m'n netwerk gehangen en in de controller geklikt op "Adopt". Wat moet er nog simpeler?
Ik had al meerdere geluiden gehoord dat de Mini geen SSH interface heeft en dus geen support heeft voor hosted controllers. Alleen layer 2 adoption vind ik nog al een essentieel gemis in een "het maakt niet uit waar de controller draait" omgeving.

#team_UTC+1

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nieuws: Digitale deurbel van Ubiquiti met UniFi Protect-integratie verschijnt... nice! De prijs valt tot nu toe wel mee, ben benieuwd wat de uiteindelijke prijs gaat worden.

• DennusB
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:08:
nieuws: Digitale deurbel van Ubiquiti met UniFi Protect-integratie verschijnt... nice! De prijs valt tot nu toe wel mee, ben benieuwd wat de uiteindelijke prijs gaat worden.
Zeker nice, zou een leuke vervanger zijn van m'n Ring. Ben wel benieuwd hoe je aan thuis kan koppelen aan bijvoorbeeld je Domotica systeem.

• rens-br

rens-br

DennusB schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:11:
[...]

Zeker nice, zou een leuke vervanger zijn van m'n Ring. Ben wel benieuwd hoe je aan thuis kan koppelen aan bijvoorbeeld je Domotica systeem.
Ben daar ook heel benieuwd naar. Alleen een Cloud Key Gen 2 kopen voor de bel gaat me een beetje ver. Zou dus mooi zijn als ik die kan verwerken op mijn Unifi Controller op mijn Pi of in Domoticz.

En POE zou op zich mooi meegenomen zijn.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-04-2020 11:13]

• DennusB
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:12:
[...]

Ben daar ook heel benieuwd naar. Alleen een Cloud Key Gen 2 kopen voor de bel gaat me een beetje ver. Zou dus mooi zijn als ik die kan verwerken op mijn Unifi Controller op mijn Pi of in Domoticz.
Ja of als ze Protect toch een keer open gooien voor het draaien in Docker, ik weet dat het nu al kan, maar zonder support en op basis van best effort. Misschien zit er wel een callback mogelijkheid in. Ik ga t volgen in ieder geval :D

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:05

Ankh

|true

Even een vraag.
Sinds jaar en dag maak ik gebruik van 2 AC Pro access points. In het begin heb ik ook een USG gebruikt, alleen door een nieuwbouwwoning ben ik overgestapt op glas. Nu is het geen KPN ofzo, maar een zakelijke aanbieder middels PPPOE login en VLAN. IPv4 werkte als een zonnetje, alleen heb ik een IPv6 en die wilde niet werken. Dit kwam doordat er een bug in de Unifi controller config zat, waardoor het VLAN niet werd gecommuniceerd bij de PPPOE aanvraag.

Nu zijn we zo'n 2 jaar verder en ik vroeg mij af of dit nu eindelijk is gefixed? Het forum bij UI geeft geen antwoord en om nou een UDM te kopen om dit alleen te testen, vind ik ook zo wat... Hopelijk heeft hier iemand dit de afgelopen tijd meegemaakt.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• deCube
  • Laatst online: 26-05 10:02
Had door het bericht even hoop dat 'ie in de EU EA store zou staan, maar helaas. :-( Hij staat namelijk al even in de EA. ;)

Als ik de gebruikelijke omrekenfactor hanteer komt de prijs eerder uit op circa € 179,- excl. btw (€ 216,59 incl. btw).
[...]

POE zit er helaas niet op.

[Voor 20% gewijzigd door deCube op 22-04-2020 11:22]

Work hard & be brave.

• Sand0rf
Ik hoop vooral dat er domotica functionaliteit opzit of komt. Ik zou graag met IFTTT bijvoorbeeld mijn Sonos laten plingelen als er iemand op de bel drukt

/post

• DennusB
  • Niet online
Sand0rf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:25:
Ik hoop vooral dat er domotica functionaliteit opzit of komt. Ik zou graag met IFTTT bijvoorbeeld mijn Sonos laten plingelen als er iemand op de bel drukt
Ze verzinnen vast wel iets van een callback mogelijkheid of zo, denk ik.
Ankh schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:14:
Even een vraag.
Sinds jaar en dag maak ik gebruik van 2 AC Pro access points. In het begin heb ik ook een USG gebruikt, alleen door een nieuwbouwwoning ben ik overgestapt op glas. Nu is het geen KPN ofzo, maar een zakelijke aanbieder middels PPPOE login en VLAN. IPv4 werkte als een zonnetje, alleen heb ik een IPv6 en die wilde niet werken. Dit kwam doordat er een bug in de Unifi controller config zat, waardoor het VLAN niet werd gecommuniceerd bij de PPPOE aanvraag.

Nu zijn we zo'n 2 jaar verder en ik vroeg mij af of dit nu eindelijk is gefixed? Het forum bij UI geeft geen antwoord en om nou een UDM te kopen om dit alleen te testen, vind ik ook zo wat... Hopelijk heeft hier iemand dit de afgelopen tijd meegemaakt.
Een echt antwoord kan ik je niet geven. Maar de UDM is vanaf de grond af gebouwd en veel opties ontbreken. Ik denk dan ook dat PPPoE en VLANs aan WAN kant momenteel een no-go zijn. Mogelijk dat je in een zoektocht daarop dus al tot de conclusie komt dat het met een UDM niet zal werken, simpelweg omdat een van die twee (of beide) vereisten missen op de UDM.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jheroun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:59:
@CyBeRSPiN Ik heb IDS aan staan maar zoals gezegd heb ik die nog niets zien doen. Ik weet niet hoe de ruleset van Ubiquiti in elkaar zit maar normaal gesproken werkt een IDS vanuit een rulebase met signatures om bepaalde typen attacks te ontdekken (connectiviteit volgens een bepaald patroon, pogingen om bekende kwetsbaarheden te gebruiken, etcetera). Het kan ook anomaly based maar ik weet niet of ubiquiti zo geavanceerd is, daarnaast moet hij dan eerst iets van een baseline gaan inleren en als je al gehacked bent helpt dat niet zo ;)

Daarnaast zal je Ziggo modem ook al een hoop troep blokkeren en afhankelijk van hoe die met zijn NAT omgaat zal een apparaat daarachter ook meer of minder kunnen ontdekken. Die kan namelijk ook denken dat een attack geen attack is omdat die vanuit je eigen netwerk komt.
Thanks, ja zoiets dacht ik ook al..
En mn Ziggo modem staat in bridge, dus die zal dan zelf niks filteren verwacht ik..
Maar zou leuk zijn als die ruleset of de implementatie van IDS ergens uitgelegd staat. Wat doet het en wat kun je ervan verwachten, en is het zinvol om daar een groot deel van je bandbreedte aan op te offeren.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:05

Ankh

|true

RobertMe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:56:
[...]

Een echt antwoord kan ik je niet geven. Maar de UDM is vanaf de grond af gebouwd en veel opties ontbreken. Ik denk dan ook dat PPPoE en VLANs aan WAN kant momenteel een no-go zijn. Mogelijk dat je in een zoektocht daarop dus al tot de conclusie komt dat het met een UDM niet zal werken, simpelweg omdat een van die twee (of beide) vereisten missen op de UDM.
Ah dat wist ik niet. Dan valt die sowieso af. Dan zou alleen USG een optie zijn, mits het issue dus is opgelost met de PPPOE / VLANs. Er is nog steeds geen nieuwe revisie van de USG volgens mij?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Falcon10

Hit it i would !

[...]

Die bel is niet meer als een Unifi camera met een drukknop aan om het zo te zeggen.
Aangezien je de cameras van Unifi ook als standalone kan gebruiken ( en dus hun stream ook elders kan opslaan ipv op de Cloudkey Gen2 ), zou ik denken dat de bel het ook gaat kunnen.
Vandaar is het verder vermoed ik wat afhankelijk van je domoticasysteem dat je verdere koppelingen kan doen ivm als er een stream ( dus beweging/druk op de belknop ) binnenkomt van de bel.

Ik hou het in elk geval ook in het oog, aangezien ik eigenlijk mijn eigen deurbelknop wil gebruiken als zijnde de drukknop op de bel die de camera doet aangaan etc.

-| Hit it i would ! |-

Ankh schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:59:
Er is nog steeds geen nieuwe revisie van de USG volgens mij?
Nope, en gaat er ook niet komen. Dat zal de UXG gaan worden, of hoe ze dat ding ook alweer hebben genoemd. Zelfde hardware als de UDM (Pro), waarschijnlijk dan ook dezelfde software, op networking gebied, maar geen ingebouwde controller, Protect, etc etc. Gewoon weer een pure router die je met een externe controller moet beheren.
Maar gezien ze een maand of twee hebben gevraagd naar feature requests voor dat ding zal het vast nog wel een tijd gaan duren voordat die uit komt.
Maar gezien dezelfde SoC etc is de kans natuurlijk wel 99% dat als het in de UXG zit het ook voor de UDM zal komen. Immers dezelfde hard- en software (alleen heeft de UXG dan geen switch, geen AP, .... Maar qua router dus gelijk).

• Jheroun
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:58:
[...]

Thanks, ja zoiets dacht ik ook al..
En mn Ziggo modem staat in bridge, dus die zal dan zelf niks filteren verwacht ik..
Maar zou leuk zijn als die ruleset of de implementatie van IDS ergens uitgelegd staat. Wat doet het en wat kun je ervan verwachten, en is het zinvol om daar een groot deel van je bandbreedte aan op te offeren.
Als je Ziggo modem bridged komt alles wel netjes bij de router daarachter uit als het goed is ja.

Op deze pagina vond ik wel wat info over IDS binnen Unify.

Maar om mezelf nou aan de malware te helpen om te kijken of hij het blokkeert gaat me wat ver ;)

• Will_M
  • Niet online
Jheroun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:06:
[...]

Als je Ziggo modem bridged komt alles wel netjes bij de router daarachter uit als het goed is ja.

Op deze pagina vond ik wel wat info over IDS binnen Unify.

Maar om mezelf nou aan de malware te helpen om te kijken of hij het blokkeert gaat me wat ver ;)
Met een NAT achter NAT werkt IDS/IPS (ook) gewoon zoals het hoort, de WAN koppeling wordt niet als 'eigen' netwerk gezien zodat zaken keurig geblokkeerd (kunnen) worden. Hieronder een voorbeeldje van een 'issue' met één van m'n UVC-G3-AF camera's.

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-05 17:36
Vraagje:
Hebben de AP's (Lite in dit geval) echt de volledige 24W nodig qua voeding of is dit na een boot minder dan dat? Ik kan dit namelijk nergens terug vinden.

[Voor 52% gewijzigd door PixelRanger03 op 22-04-2020 15:41]

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:14
Hier wacht ik dus al op sinds de eerste leaks, hield het regelmatig in de gaten. En nu kom ik er pas achter via het nieuwsbericht op tweakers. En wat denk je, Sold out |:(

Ik hoop hem snel aan te kunnen schaffen, zit namelijk al maanden met een tijdelijke oplossing in afwachting hierop.

[Voor 40% gewijzigd door Vighu op 22-04-2020 15:39]

• Sand0rf
Tweakers was ook niet zo snel, hij stond al een week in Early Access. Maar tenzij je in de VS woont of een adresje hebt in de VS die hem voor je wil ontvangen en doorsturen kan je hem toch nog niet kopen.

[Voor 3% gewijzigd door Sand0rf op 22-04-2020 16:08]

/post

PixelRanger03 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:36:
Vraagje:
Hebben de AP's (Lite in dit geval) echt de volledige 24W nodig qua voeding of is dit na een boot minder dan dat? Ik kan dit namelijk nergens terug vinden.
24W? Het ding draait op PoE via de 802.3af standaard. En die standaard gaat tot maximaal 15W. 24W kan die dus nooit gebruiken, of ja, niet via 802.3af.

Waarschijnlijk bedoel je 24V? En het voltage staat uiteraard semi vast. Alhoewel de AC Lites zowel de oude, proprietary passive 24V variant ondersteun als de 802.3af standaard. En passive 24V is uiteraard 24V zoals de naam doet vermoeden, maar 802.3af is 48V. Maar uiteraard wisselt dat niet ineens en is dat ook niet "verbruik".

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

PixelRanger03 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:36:
Vraagje:
Ter aanvulling op bovenstaande post, mijn 2 AP-AC-PRO's trekken 4.4W en 4.8W uit de switch nu as we speak ;)

www.google.nl

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-05 17:36
RobertMe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:19:
[...]

24W? Het ding draait op PoE via de 802.3af standaard. En die standaard gaat tot maximaal 15W. 24W kan die dus nooit gebruiken, of ja, niet via 802.3af.

Waarschijnlijk bedoel je 24V? En het voltage staat uiteraard semi vast. Alhoewel de AC Lites zowel de oude, proprietary passive 24V variant ondersteun als de 802.3af standaard. En passive 24V is uiteraard 24V zoals de naam doet vermoeden, maar 802.3af is 48V. Maar uiteraard wisselt dat niet ineens en is dat ook niet "verbruik".
Ah ja, excuus. Thanks voor je uitgebreide antwoord :)
MisteRMeesteR schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:22:
[...]

Ter aanvulling op bovenstaande post, mijn 2 AP-AC-PRO's trekken 4.4W en 4.8W uit de switch nu as we speak ;)
Kijk! 60W switch it is dus :)

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:41
Ethirty schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:14:
[...]

Ik had al meerdere geluiden gehoord dat de Mini geen SSH interface heeft en dus geen support heeft voor hosted controllers. Alleen layer 2 adoption vind ik nog al een essentieel gemis in een "het maakt niet uit waar de controller draait" omgeving.
Hij kan zeker wel in een hosted controller maar dan zal je DHCP Option 43 moeten gebruiken, daarna kan je hem gewoon adopten in je hosted controller.

It's All In The "Mix"

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:17
Het lijkt erop dat ze volgens prognose onze nieuwbouwwoning voor de bouwvak gaan opleveren.
Dat betekend dat ik langzaam mijn Ubiquiti hardware mag gaan aanschaffen.
Op dit moment heb ik alleen een Unifi AC-Pro in gebruik voor de Wifi. Maar dit zal aangevuld gaan worden met;
*Ubiquiti UniFi 16-Port PoE Gen2
*Ubiquiti UniFi In-Wall HD
*Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus
*Ubiquiti UniFi Video G3-FLEX Camera

Mijn vraag is aan de G3-Flex camera bezitters. Ik las in deel 3. van dit topic dat @zeroday & @m3gA andere ervaringen hadden met de "waterdichtheid" van deze camera. Bij mij zal deze verticaal met de achterzijde tegen de buitenmuur worden gemonteerd zonder enige vorm van afdak. Zijn er andere die negatieve ervaringen hebben wat betreft duurzaamheid van deze camera?

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 21:10
UninPro schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:04:
Het lijkt erop dat ze volgens prognose onze nieuwbouwwoning voor de bouwvak gaan opleveren.
Dat betekend dat ik langzaam mijn Ubiquiti hardware mag gaan aanschaffen.
Op dit moment heb ik alleen een Unifi AC-Pro in gebruik voor de Wifi. Maar dit zal aangevuld gaan worden met;
*Ubiquiti UniFi 16-Port PoE Gen2
*Ubiquiti UniFi In-Wall HD
*Ubiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus
*Ubiquiti UniFi Video G3-FLEX Camera

Mijn vraag is aan de G3-Flex camera bezitters. Ik las in deel 3. van dit topic dat @zeroday & @m3gA andere ervaringen hadden met de "waterdichtheid" van deze camera. Bij mij zal deze verticaal met de achterzijde tegen de buitenmuur worden gemonteerd zonder enige vorm van afdak. Zijn er andere die negatieve ervaringen hebben wat betreft duurzaamheid van deze camera?
Wij beginnen net aan een nieuwbouwwoning en zoals het een echte Tweaker betaamt ben ik dit ook al even aan het besnuffelen :*) Hoe bepaal je overigens hoeveel van deze AP's je voorziet? Ik neem aan dat dat minder is dan één per ruimte?

Mag ik vragen waarom je voor een In-Wall gekozen hebt en niet voor de reguliere AP's? En is er een reden dat je voor de "gewone" In-Wall gaat, as opposed to de In-Walls die ook Mesh ondersteunen?
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:31:
Mag ik vragen waarom je voor een In-Wall gekozen hebt en niet voor de reguliere AP's?
Niet iedereen wil een UFO aan het plafond hebben hangen. En de In-Wall modellen hebben een ingebouwde switch (met twee poorten op het normale model en 4 op de HD). Ook dat kan lekker makkelijk zijn, als je hem bv in woonkamer bij TV plaatst heb je meteen aansluitingen voor TV / versterker / settopbox / ....
is er een reden dat je voor de "gewone" In-Wall gaat, as opposed to de In-Walls die ook Mesh ondersteunen?
"Gewone" vs "met mesh"? Wat bedoel je daarmee? Alle APs ondersteunen wireless-uplink ("mesh") en dus ook alle In-Wall modellen. Alleen moet je ze nog steeds via PoE voeden, en aangezien de In-Wall in/over een inbouwdoos zit zul je toch al snel een hele netwerkkabel trekken naar een centraal punt. Dus dan kun je ze meteen van daaruit van een wired uplink voorzien.

• UninPro
[...]

Wij beginnen net aan een nieuwbouwwoning en zoals het een echte Tweaker betaamt ben ik dit ook al even aan het besnuffelen :*) Hoe bepaal je overigens hoeveel van deze AP's je voorziet? Ik neem aan dat dat minder is dan één per ruimte?

Mag ik vragen waarom je voor een In-Wall gekozen hebt en niet voor de reguliere AP's? En is er een reden dat je voor de "gewone" In-Wall gaat, as opposed to de In-Walls die ook Mesh ondersteunen?
Het is bijna akelig maar ik moet zeggen dat @RobertMe aardig het antwoord heeft gegeven op mijn vragen. En dan kennen we elkaar niet eens :+

Maar ik weet niet in welke fase jullie zitten? Voor de overloop op de 1e verdieping heb ik een UTP uit het plafond laten komen zodat de huidige AC-Pro tegen het plafond geplaatst kan worden. Ik verwacht dat deze de gehele 1e verdieping zal voorzien van prima WiFi.

Het In-wall model komt achter het Tv meubel waardoor ik een goed WiFi signaal in de woonkamer verwacht te hebben maar daarnaast nog ruimte heb om verschillende apparatuur (Tv, Playstation) bekabeld aan te sluiten.

Via deze weg zal ik kijken hoe het bereik in de woning is. Ik heb overal (lees elke ruimte op het toilet beneden na) loze leidingen liggen om eventueel nog met extra acces points te werken.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 22:39

zeroday

Dream within a dream

UninPro schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:04:

Die ervaring is dus niet goed. Wat ik heb gemerkt is dat in het begin er geen probleem is, maar op den duur treedt er gewoon condens op

Kijk maar hier eens naar deze timelapse

(btw timelapse komt niet uit Protect, die wordt apart gegenereerd ;)

Hier zie je dat er vanuit het midden condens zit en dat trekt langzaam weer weg (op 2 minuten kun je dat goed zien) en eventueel met geforceerde infrarood kan dat iets sneller maar het houd niet over. Ik heb die camera dan ook weer door de G3 flex Bullet vervangen zodat door weer en wind ik er geen last van heb (op een spin na dan) ;)

Advies dus: niet doen.. de G3 flex heeft bij mij hierdoor nu een defecte mic (niet erg) en hangt nu bij de voordeur onder een afdak. En daar doet ie het goed omdat er geen directe water op kan.

[Voor 3% gewijzigd door zeroday op 22-04-2020 18:47]

There are no secrets, only information you do not yet have

• UninPro
zeroday schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:40:
[...]

Die ervaring is dus niet goed. Wat ik heb gemerkt is dat in het begin er geen probleem is, maar op den duur treedt er gewoon condens op

Kijk maar hier eens naar deze timelapse
[Video: Timelapse Laan Van Zonnehoeve Apeldoorn 12-03-2020]

(btw timelapse komt niet uit Protect, die wordt apart gegenereerd ;)

Hier zie je dat er vanuit het midden condens zit en dat trekt langzaam weer weg (op 2 minuten kun je dat goed zien) en eventueel met geforceerde infrarood kan dat iets sneller maar het houd niet over. Ik heb die camera dan ook weer door de G3 flex Bullet vervangen zodat door weer en wind ik er geen last van heb (op een spin na dan) ;)

Advies dus: niet doen.. de G3 flex heeft bij mij hierdoor nu een defecte mic (niet erg) en hangt nu bij de voordeur onder een afdak. En daar doet ie het goed omdat er geen directe water op kan.
Thanks voor de video! Heb je een idee waardoor het water naar binnen is geraakt?
Ik ontdekt zojuist de volgende video wat betreft het gebruik van een cover (rubbertje), altijd goed voor veiligheid :+, echter moet dan niet de voorzijde bij het zwarte gedeelte van de camera het zwakke gebied zijn.

De flex versie heeft mijn voorkeur wegens z'n formaat en prima kwaliteit voor mijn wensen. Bij de bullet versie kom je toch al een stuk van de muur af. Dus puur op basis van vocht problematiek hoop ik het anders op te kunnen lossen.

[Voor 7% gewijzigd door UninPro op 22-04-2020 19:03]

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

UninPro schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:01:
[...]

Thanks voor de video! Heb je een idee waardoor het water naar binnen is geraakt?
Ik ontdekt zojuist de volgende video wat betreft het gebruik van een cover (rubbertje), altijd goed voor veiligheid :+, echter moet dan niet de voorzijde bij het zwarte gedeelte van de camera het zwakke gebied zijn.

De flex versie heeft mijn voorkeur wegens z'n formaat en prima kwaliteit voor mijn wensen. Bij de bullet versie kom je toch al een stuk van de muur af. Dus puur op basis van vocht problematiek hoop ik het anders op te kunnen lossen.
Tsja.. water en vocht en condens . kou en warm .. Alles wat kan ademen kan dus vocht aantrekken. Mi.i het zwarte draaibare gedeelte.. dat is volgens mij de meest kwetsbaar waar water door kan. Die van mij was voor aan de woning erg kwetsbaar voor wind en regen. Zit je in de luwte, opgehangen in andere hoek: wellicht geen probleem.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 21:10
RobertMe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:55:
[...]
"Gewone" vs "met mesh"? Wat bedoel je daarmee? Alle APs ondersteunen wireless-uplink ("mesh") en dus ook alle In-Wall modellen. Alleen moet je ze nog steeds via PoE voeden, en aangezien de In-Wall in/over een inbouwdoos zit zul je toch al snel een hele netwerkkabel trekken naar een centraal punt. Dus dan kun je ze meteen van daaruit van een wired uplink voorzien.
My bad...even wat verwarring tussen de In-Wall en In-Wall HD. Ik moet ergens iets verkeerd hebben gelezen :)

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

hoe hebben anderen dit opgelost?

Mijn kabelmodem krijgt update, wordt gereset / gereboot, maar de USG heeft dit niet in de gaten
ik heb een IP, ik heb alles, maar geen data verkeer meer.

Nu zou ik de USG willen rebooten en/of aan uit willen zetten.
Ik kan er een HUE power supply tussen zetten, heb ik het probleem opgelost.. Maar is er wellicht een andere optie wat makkelijker is / kan ?

zeroday schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:28:
Mijn kabelmodem krijgt update, wordt gereset / gereboot, maar de USG heeft dit niet in de gaten
ik heb een IP, ik heb alles, maar geen data verkeer meer.
Dat is wel erg slecht zeg... :|
Nu zou ik de USG willen rebooten en/of aan uit willen zetten.
Ik kan er een HUE power supply tussen zetten, heb ik het probleem opgelost.. Maar is er wellicht een andere optie wat makkelijker is / kan ?
Dat is wel een nare manier om dat te doen...

Via de UniFi Controller of via SSH lukt dus niet :?

In-Wall's zijn gewoon AWESOME : "Stealth WiFi" overal in huis! 8) :Y) :P

Maar ehh... gewoon een accesspoint per verdieping en dan het liefst aan de andere kant van het huis op verdieping 1 t.o.v. verdieping 2 of de zolder moet toch gewoon genoeg zijn :?

Er zijn al aardig wat adviezen hier langsgekomen op basis van plattegronden : Neem ze eens effe rustig door! ;)

En als je inkopen gaat doen en eenmaal klaar bent kan je terecht in dit Topic waar echt zo'n beetje ALLES te vinden is met de Search : Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 d:)b

[Voor 47% gewijzigd door nero355 op 22-04-2020 22:46]

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

nero355 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:40:
[...]

Dat is wel erg slecht zeg... :|

[...]

Dat is wel een nare manier om dat te doen...

Via de UniFi Controller of via SSH lukt dus niet :?
Dat het gebeurd is slecht, maar ik heb geen idee waarom .. Via controller gaat niet echt, want de controller gebruikt normaliter internet en die is er dan niet (moet ik dan weer aanpassen, wat je niet wil) en 's ochtends wil je nog niet moeilijker doen via bijv. SSH op je tablet.

Dat ding moet uit / aan .. dus ja .. nare manier, maar vooralsnog mijn enige dirty way of doing.

[Voor 3% gewijzigd door zeroday op 22-04-2020 23:01]

• smeerbartje
Hoe passen die in-walls eigenlijk in een normaal Nederlands nieuwbouw huis?
nero355 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:40:
[...]
In-Wall's zijn gewoon AWESOME : "Stealth WiFi" overal in huis! 8) :Y) :P

[Voor 48% gewijzigd door smeerbartje op 22-04-2020 23:09]

zeroday schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:59:
[...]

Dat het gebeurd is slecht, maar ik heb geen idee waarom .. Via controller gaat niet echt, want de controller gebruikt normaliter internet en die is er dan niet (moet ik dan weer aanpassen, wat je niet wil) en 's ochtends wil je nog niet moeilijker doen via bijv. SSH op je tablet.

Dat ding moet uit / aan .. dus ja .. nare manier, maar vooralsnog mijn enige dirty way of doing.
Dan zou ik de controller lokaal gaan draaien als het kan.
Mocht uit komen in europa kan je het oplossing met een Smart Plug

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb net een QNAP QNAP TVS-872XT besteld en wil die met 10Gbe aansluiten op mijn PC.

Aangezien er nog geen betaalbare 10Gbe switches zijn van Unify, zoek ik een andere manier om het aan te sluiten.

Ik heb een UniFi Switch 8 POE-150W waar 2 SFP poorten in zitten, als ik in mijn PC een 10Gbe netwerk kaartje plaats en die samen met de NAS aansluit op de switch, ben ik dan klaar of denk ik te simpel ?

ik dacht aan 2 van deze in de switch.
https://www.fs.com/de-en/...O57uxuDRLLlxoCuywQAvD_BwE

ik had al gezien dat er ook speciale thunderbolt rj45 adapters zijn maar daarmee zit ik niet op hetzelfde netwerk

Slux schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:01:
Ik heb net een QNAP QNAP TVS-872XT besteld en wil die met 10Gbe aansluiten op mijn PC.

Aangezien er nog geen betaalbare 10Gbe switches zijn van Unify, zoek ik een andere manier om het aan te sluiten.

Ik heb een UniFi Switch 8 POE-150W waar 2 SFP poorten in zitten, als ik in mijn PC een 10Gbe netwerk kaartje plaats en die samen met de NAS aansluit op de switch, ben ik dan klaar of denk ik te simpel ?

ik dacht aan 2 van deze in de switch.
https://www.fs.com/de-en/...O57uxuDRLLlxoCuywQAvD_BwE

ik had al gezien dat er ook speciale thunderbolt rj45 adapters zijn maar daarmee zit ik niet op hetzelfde netwerk
De US8-150W heeft 'maar' 1gb sfp poorten. Alleen de US-16-XG, US-XG-6POE en de Pro switchen hebben 10gb.

Het gaat wel werken alleen niet op 10gb :)

• smeerbartje
Hoe zie een gemonteerde in-wall eruit op de muur? Stel ik heb een rij van 3 WCDs, 2x stroom en 1x een "loze leiding". Ben benieuwd hoe het geheel er dan uit gaat zien.

@smeerbartje Check Quad in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1299462 op 23-04-2020 09:06]

• rens-br

rens-br

smeerbartje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:22:
[...]

Thanks; ik twijfel of dit er hier thuis doorheen komt :'( (WAF)
Ach schilder de kap mee in de kleur van de muur en het valt niet eens op.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:09
Ik heb hier twee AP van Ubiquity in gebruik. Via windows Unifi heb ik die geconfigureerd en dat werkt goed. Nu wil ik op mijn synology NAS de controller software installeren. Ik kan dan 'Unifi SDN controller BETA' installeren, die zit op versie 5.13.

Paar vragen daarover:
(1) Ik maak eerst backup vanuit windows Unifi, die sluit ik af en na installatie op synology importeer ik daar de badkup. Nog aandachtspunten daarbij?
(2) Als de synology een keer uit de lucht is en de Unifi SDN controller dus niet actief is. Dan is de wifi toch nog wel gewoon werkzaam? En als ik regelmatig backup heb, kan ik eea eenvoudig herstellen?

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• Prx
  • Laatst online: 14:01
vandermark schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:45:
Ik heb hier twee AP van Ubiquity in gebruik. Via windows Unifi heb ik die geconfigureerd en dat werkt goed. Nu wil ik op mijn synology NAS de controller software installeren. Ik kan dan 'Unifi SDN controller BETA' installeren, die zit op versie 5.13.

Paar vragen daarover:
(1) Ik maak eerst backup vanuit windows Unifi, die sluit ik af en na installatie op synology importeer ik daar de badkup. Nog aandachtspunten daarbij?
(2) Als de synology een keer uit de lucht is en de Unifi SDN controller dus niet actief is. Dan is de wifi toch nog wel gewoon werkzaam? En als ik regelmatig backup heb, kan ik eea eenvoudig herstellen?
Welke Synology NAS maak je op dit moment gebruik van? Het is, bij de juiste versie, dan zeer te overwegen om de controller in een Docker container te draaien. Die zijn een stuk beter bijgewerkt dan packages van derden voor Synology.

Na het inladen van de back-up heb je in ieder geval weer je volledige netwerk inzichtelijk. Geen idee of de apparatuur netjes weer gaat melden bij de nieuwe controller, aangezien die wel op een ander IP adres draait vanaf dat moment. Misschien iemand anders die daar meer ervaring mee heeft.

De controller dient in principe alleen in de lucht te zijn voor aanpassing van instellingen en het aanbieden van een Guest Portal op een Guest netwerk. Wanneer je niets te wijzigen hebt, en je dus niet gebruik maakt van een Guest netwerk met die portal functie (dus gewoon wachtwoord bijvoorbeeld), dan kan jouw controller gerust uit de lucht zijn.

De back-up is dan weer afhankelijk van waar de instellingen opgeslagen worden. In mijn geval draai in de controller dus in een Docker container op mijn Synology NAS en slaat hij de configuratie op in één van de Shared Folders. Die neem ik dan mee in de reguliere back-up cyclus, dus bij herstel van de NAS/Docker Container kan ik die data zo weer aanbieden.
Pagina: 1 ... 4 ... 231 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee