Ik maak gebruik van de DS214play. Die kan geen dockers draaien. Via 'Alexander Protasov' als publisher kan ik een package installeren met Ubiquiti networks als ontwikkelaar. Hier zie je alle packages: http://synology.acmenet.ru/Prx schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:52:
[...]
Welke Synology NAS maak je op dit moment gebruik van? Het is, bij de juiste versie, dan zeer te overwegen om de controller in een Docker container te draaien. Die zijn een stuk beter bijgewerkt dan packages van derden voor Synology.
Na het inladen van de back-up heb je in ieder geval weer je volledige netwerk inzichtelijk. Geen idee of de apparatuur netjes weer gaat melden bij de nieuwe controller, aangezien die wel op een ander IP adres draait vanaf dat moment. Misschien iemand anders die daar meer ervaring mee heeft.
De controller dient in principe alleen in de lucht te zijn voor aanpassing van instellingen en het aanbieden van een Guest Portal op een Guest netwerk. Wanneer je niets te wijzigen hebt, en je dus niet gebruik maakt van een Guest netwerk met die portal functie (dus gewoon wachtwoord bijvoorbeeld), dan kan jouw controller gerust uit de lucht zijn.
De back-up is dan weer afhankelijk van waar de instellingen opgeslagen worden. In mijn geval draai in de controller dus in een Docker container op mijn Synology NAS en slaat hij de configuratie op in één van de Shared Folders. Die neem ik dan mee in de reguliere back-up cyclus, dus bij herstel van de NAS/Docker Container kan ik die data zo weer aanbieden.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock