Ik zal de ondertussen bekende afbeelding maar weer eens posten :Crowns schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:16:
Beste leden, vraagje in verband met 2 opties waar ik nu aan denk;
Voor in de tuin ben ik op zoek naar een Access point, die zal gevoed worden door een CAT5E kabel die ik naar de garage getrokken heb. Het terras waar ik WIFI wil ligt tegen de garage aan, achter in de tuin.
Het terras is 6 meter diep en dus 6 meter verwijderd van de garage muur.
Daarom dacht ik aan; Ubiquiti Unifi UAP-AC-M met een surge protector (ETH‑SP, ETH‑SP‑G2), als dat tenminste relevant is?
Indien ik eentje binnen hang is het deze denk ik; Ubiquiti UniFi AC Lite
Nu is mijn vraag, heeft die Lite voldoende kracht om door 1 muur te gaan (neem aan van wel) of is het toch interessanter om voor die outdoor te gaan?
En daarnaast, heb ik verder voor de lite nog iets nodig of kan ik die zo inpluggen en de software downloaden om te installeren?
Vindt @RobertMe namelijk heel erg leuk!

IMHO de enige en juiste manier om buiten gewoon lekker WiFi te hebben waar je ook nog eens echt iets mee kan!

Kortom :
- Binnen = AC Lite
- Buiten = AC Mesh
Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Waarschijnlijk inderdaad dit :Valderrama schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:44:
Ik heb met onze Unifi apparatuur (USG + 1 PoE 8ports switch + 1 8ports switch + 2 nanoHD's) iets opmerkelijks wanneer we aan het Fortniten zijn.
De volgende situatie is gaande:
- kind 1 speelt op een Xbox One Fortnite, deze is bedraad aangesloten op een 8ports switch die bedraad aangesloten is op de PoE switch die natuurlijk weer bedraad aangesloten is op de USG
- kind 2 speelt op de Switch Fortnite, deze wordt dan draadloos gebruikt en verbind met de nanoHD die weer bedraad op de PoE switch zit.
- kind 3 (lees ikzelf) speelt op een MacBook middels Remote Play van Playstation. Remote play verbindt dan met de Playstation Pro die zoals de Xbox bedraad naar de 8ports switch gaat en die weer bedraad naar de PoE switch, etc.
- alle netwerkkabels zijn CAT6
Wat er gebeurt is het volgende: op het moment dat ik op de MacBook aan het gamen ben en op de Xbox Fortnite wordt gestart, met ik enkele tientallen van een seconde lag. Dit merk ik ook wanneer Fortnite op de Xbox wordt afgesloten. Als we eenmaal aan het gamen zijn, is er in principe niets aan de hand en loopt alles vloeiend. Dit merk ik overigens volgens mij niet wanneer Fortnite op de Switch gestart of afgesloten wordt.
Iemand enig idee waarom ik op de MacBook de tijdelijke lag ervaar wanneer Fortnite op de Xbox gestart of afgesloten wordt?
Maar dan moet uPnP dus wel aanstaan op de USG : Is dat ook zoArunia schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:41:
@Valderrama Kan het zijn dat de Xbox One een poort opent op de router op het moment van starten? Dat je daarom wellicht iets vertraging ondervind? Roep maar wat overigens zonder uitgebreide kennis.

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||