Toon posts:

[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 225 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 33 producten

Acties:
  • +2Henk 'm!
Crowns schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:16:
Beste leden, vraagje in verband met 2 opties waar ik nu aan denk;

Voor in de tuin ben ik op zoek naar een Access point, die zal gevoed worden door een CAT5E kabel die ik naar de garage getrokken heb. Het terras waar ik WIFI wil ligt tegen de garage aan, achter in de tuin.

Het terras is 6 meter diep en dus 6 meter verwijderd van de garage muur.

Daarom dacht ik aan; Ubiquiti Unifi UAP-AC-M met een surge protector (ETH‑SP, ETH‑SP‑G2), als dat tenminste relevant is?

Indien ik eentje binnen hang is het deze denk ik; Ubiquiti UniFi AC Lite

Nu is mijn vraag, heeft die Lite voldoende kracht om door 1 muur te gaan (neem aan van wel) of is het toch interessanter om voor die outdoor te gaan?

En daarnaast, heb ik verder voor de lite nog iets nodig of kan ik die zo inpluggen en de software downloaden om te installeren?
Ik zal de ondertussen bekende afbeelding maar weer eens posten :

Vindt @RobertMe namelijk heel erg leuk! >:) RobertMe in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4" :+

IMHO de enige en juiste manier om buiten gewoon lekker WiFi te hebben waar je ook nog eens echt iets mee kan! :)

Kortom :
- Binnen = AC Lite
- Buiten = AC Mesh

Kost wat, maar dan heb je ook wat! d:)b
Valderrama schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:44:
Ik heb met onze Unifi apparatuur (USG + 1 PoE 8ports switch + 1 8ports switch + 2 nanoHD's) iets opmerkelijks wanneer we aan het Fortniten zijn. :)

De volgende situatie is gaande:

- kind 1 speelt op een Xbox One Fortnite, deze is bedraad aangesloten op een 8ports switch die bedraad aangesloten is op de PoE switch die natuurlijk weer bedraad aangesloten is op de USG
- kind 2 speelt op de Switch Fortnite, deze wordt dan draadloos gebruikt en verbind met de nanoHD die weer bedraad op de PoE switch zit.
- kind 3 (lees ikzelf) speelt op een MacBook middels Remote Play van Playstation. Remote play verbindt dan met de Playstation Pro die zoals de Xbox bedraad naar de 8ports switch gaat en die weer bedraad naar de PoE switch, etc.
- alle netwerkkabels zijn CAT6

Wat er gebeurt is het volgende: op het moment dat ik op de MacBook aan het gamen ben en op de Xbox Fortnite wordt gestart, met ik enkele tientallen van een seconde lag. Dit merk ik ook wanneer Fortnite op de Xbox wordt afgesloten. Als we eenmaal aan het gamen zijn, is er in principe niets aan de hand en loopt alles vloeiend. Dit merk ik overigens volgens mij niet wanneer Fortnite op de Switch gestart of afgesloten wordt.

Iemand enig idee waarom ik op de MacBook de tijdelijke lag ervaar wanneer Fortnite op de Xbox gestart of afgesloten wordt?
Waarschijnlijk inderdaad dit :
Arunia schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:41:
@Valderrama Kan het zijn dat de Xbox One een poort opent op de router op het moment van starten? Dat je daarom wellicht iets vertraging ondervind? Roep maar wat overigens zonder uitgebreide kennis.
Maar dan moet uPnP dus wel aanstaan op de USG : Is dat ook zo :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 18:23
Arunia schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:41:
@Valderrama Kan het zijn dat de Xbox One een poort opent op de router op het moment van starten? Dat je daarom wellicht iets vertraging ondervind? Roep maar wat overigens zonder uitgebreide kennis.
Hmmm... UPnP staat in ieder geval uit dus dat zorgt niet voor het mogelijk openzetten van een poort.

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12
eindelijk 1 met een hoge resolutie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-03 15:40
200 euro voor een belletje .. LOL .. nou .. pff

There are no secrets, only information you do not yet have

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:56

Falcon10

Hit it i would !

Meer specs bekent van dat bel ding, voor de niet early access mensen ? :)
Zekerheid of aansluiting via gewone beltransfo kan en/of PoE, aansturing via weer een nieuwe app ?
Mogelijkheid om ook een binnenhuis belsignaal aan te koppelen ( als je thuis bent, gsm niet bij de hand, maar dat je toch hoort dat er gebeld wordt ( of gaan dan in geval je AC-EDU AP's hebt die dingen beginnen tuten als gek ? :D ).

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:17

Ethirty

Who...me?

Early acces, dat was toch waar je een soort NDA digitaal voor ondertekend hebt :?
nero355 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:02:
[...]

[Afbeelding: Omdat je ook goede WiFi in de tuin moet hebben!]
Vindt @RobertMe namelijk heel erg leuk! >:)
Maak eens een nieuwe foto joh. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-03 20:41

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Goed om te lezen dat in deze tijd ook gewoon producten in EA komen. Hopelijk komt de UXG ook snel.

[Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 15-04-2020 00:18]

is everything cool?

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
Falcon10 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:50:
Meer specs bekent van dat bel ding, voor de niet early access mensen ? :)
Zekerheid of aansluiting via gewone beltransfo kan en/of PoE, aansturing via weer een nieuwe app ?
Mogelijkheid om ook een binnenhuis belsignaal aan te koppelen ( als je thuis bent, gsm niet bij de hand, maar dat je toch hoort dat er gebeld wordt ( of gaan dan in geval je AC-EDU AP's hebt die dingen beginnen tuten als gek ? :D ).
Als je een Ubiquiti account hebt kan je gewoon het vinkje Early Access aanzetten en zo meekijken ;) Je kan alleen niet bestellen want EA is alleen voor de USA.

Voor de volledigheid:

Dat is alles wat er staat

/post

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-03 13:12
[quote]nero355 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:02:
[...]

Vindt @RobertMe namelijk heel erg leuk! >:) RobertMe in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4" :+

IMHO de enige en juiste manier om buiten gewoon lekker WiFi te hebben waar je ook nog eens echt iets mee kan! :)

Kortom :
- Binnen = AC Lite
- Buiten = AC Mesh

Bedankt voor de reactie. Dan ga ik die aanschaffen.

Heb jij binnen nog een surge staan voor moest de bliksem er in slaan?

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-03 16:54
Voor de geïnteresseerden (of mensen die niet bij EA pagina kunnen komen):

Handleiding: https://drive.google.com/...iUd8p6EmaY28uyALwx7V/view

Foto’s: https://imgur.com/a/q3VZ2V6

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

[...]

Elders las ik dat je een kant-en-klare kabel hebt aangesloten.
Hoe heb je die connector door dat ‘afsluit ringetje’ (cable grommet) gekregen, die ziet er nl. zo smal uit dat het lijkt alsof er alleen een kabel zonder connector door past.

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Is er bekend of deze G4 doorbell ook te gebruiken zal zijn in een appartementen complex met intercom systeem?

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

grote_oever schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:27:
[...]

Aha, das al iets duidelijker die handleiding, al is ze wel heel summier.

Wel rare eerste vaststelling : de transfo moet een 16-24 volt AC transfo zijn. Meestal zijn deurbel transfos DC. :?
En je kan dus ook een interne chime er op aansluiten, waar je dus die chime power kit mee voor moet tussen aansluiten. Op het aansluitschema lijkt het er op, dat ie gewoon mee de voeding van de transfo doorkrijgt om de chime aan/uit te schakelen, en het boxje er bij tussen lijkt ook een soort mini wireless access pointje dat het signaal van de deurbel zelf zal krijgen om vervolgens het interne schakelcontact even aan te laten gaan, waardoor de bel belt. Wel weer raar de aansluiting op de chime zelf : aansluiten op de front en trans aansluiting van de chime. :?

Maar het gaat dus eigenlijk, enkel nogal rare opbouw eerlijk gezegd. En zeker de wisselstroom transfo snap ik niet.

-| Hit it i would ! |-

• grote_oever
Falcon10 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:42:
[...]

Aha, das al iets duidelijker die handleiding, al is ze wel heel summier.

Wel rare eerste vaststelling : de transfo moet een 16-24 volt AC transfo zijn. Meestal zijn deurbel transfos DC. :?
En je kan dus ook een interne chime er op aansluiten, waar je dus die chime power kit mee voor moet tussen aansluiten. Op het aansluitschema lijkt het er op, dat ie gewoon mee de voeding van de transfo doorkrijgt om de chime aan/uit te schakelen, en het boxje er bij tussen lijkt ook een soort mini wireless access pointje dat het signaal van de deurbel zelf zal krijgen om vervolgens het interne schakelcontact even aan te laten gaan, waardoor de bel belt. Wel weer raar de aansluiting op de chime zelf : aansluiten op de front en trans aansluiting van de chime. :?

Maar het gaat dus eigenlijk, enkel nogal rare opbouw eerlijk gezegd. En zeker de wisselstroom transfo snap ik niet.
Alle trafo's zijn AC, want anders kan de spoel er niet voor zorgen dat een bel rinkelt.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

grote_oever schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:55:
[...]

Alle trafo's zijn AC, want anders kan de spoel er niet voor zorgen dat een bel rinkelt.
Net even de mijne gaan nakijken, je hebt gelijk. Foutje van mij dus. Ga er wel een nieuwe moeten aanschaffen, mijne is maar 8 of 12 V AC. |:(
Nuja, toch wachten tot die uit de early access komt.

-| Hit it i would ! |-

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:29
Vraagje voor mijn geweten:

Ik heb een AP-M Mesh buiten hangen, tegen de carport aan. Die is vrij eenvoudig benaderbaar vanaf de andere kant.

Oude foto, inmiddels gebruik ik een kabel met PE-mantel voor buiten

De switchpoort waar deze AP aan hangt heb ik op basis van MAC-filtering enkel toegang tot deze AP gegeven en het VLAN waar het management op gebeurd heeft geen DHCP. Ik zou me nu veilig genoeg moeten voelen voor het bijzondere geval dat iemand besluit de kabel eruit te halen toch? :+

[Voor 4% gewijzigd door lolgast op 15-04-2020 09:05]

• grote_oever
Falcon10 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:59:
[...]

Net even de mijne gaan nakijken, je hebt gelijk. Foutje van mij dus. Ga er wel een nieuwe moeten aanschaffen, mijne is maar 8 of 12 V AC. |:(
Nuja, toch wachten tot die uit de early access komt.
Das wel beetje rare keuze, want volgens mij is 8V standaard in europa (in ieder geval Nederland)

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

't is zo'n GE transfotje waar je 2 spanning kan uitkrijgen : ofwel dus 8 volt ofwel 12 volt, afhankelijk op welke klemmen je aansluit.

Zo eentje :

[Voor 35% gewijzigd door Falcon10 op 15-04-2020 09:19]

-| Hit it i would ! |-

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-03 18:43
Ik heb sinds een 2tal weken volgende set up gekocht, mijn eerste Unifi producten:

- 16 port Gen 2 Switch
- Cloud Key gen 2 Plus
- 5x UAP-AC-Pro

Dit is voor mijn nieuwbouw waar ik dit binnen een paar weken ga installeren.

Momenteel ben ik aan het proefdraaien in mijn huidige appartement met 1 UAP-AC-Pro, samen met de switch en de Cloud Key.

Set up was echt easy en 2 weken lang ging het ook zonder enig probleem. Sinds de nacht van maandag op dinsdag veranderde dat echter. Op elk apparaat (zo'n 9 stuks nu in huis) pingelde de wifi verbinding 's morgens. Ik dacht eerst dat het aan mijn provider (Orange) lag, maar dat was al snel duidelijk dat het dat niet was.

Toen vond ik een update voor de Cloud Key, die heb ik dan doorgevoerd. Het onstabiele internet bleef, totdat ik alles rebooten (door de switch te rebooten met PoE af). De rest van de dag ging het internet prima.

Deze morgen weer van hetzelfde... Opnieuw na een volledige reboot van alles, werkt alles weer prima.

Het enige wat ik vandaag gevonden had, was dat het automatisch optimaliseren van het wifi netwerk af stond (vermoedelijk door die update automatisch af gezet, want stond zeker aan ervoor).

Heeft nog iemand de laatste dagen last of er mee te maken gehad in het verleden en die mij tips kan geven waar op te letten?

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-03 15:58

Kortom :
- Binnen = AC Lite
- Buiten = AC Mesh

Mag ik vragen waarom de Mesh buiten moet? Snap dat de lite geschikt is voor buiten. Maar een Pro is dat wel weer. Wat maakt de Mesh beter geschikt voor de buiten/tuin?
ewoutw schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:44:
[...]

Mag ik vragen waarom de Mesh buiten moet? Snap dat de lite geschikt is voor buiten. Maar een Pro is dat wel weer. Wat maakt de Mesh beter geschikt voor de buiten/tuin?
De Pro is ook niet echt geschikt voor buiten. Officieel is die alleen voor beschut / onder overkapping. De Mesh (en FlexHD) kun je echt in weer en wind hangen en kan dus een flinke regenbui overheen. Voor de Pro geldt dat niet, en voor de Lite al helemaal niet.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-03 09:43
grote_oever schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:27:
[...]

Top, kon eindelijk de afmetingen aflezen ... Deze is ietsjes kleiner dan de Ring Pro, dus wordt een hele interessante vervanger!
Crowns schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:22:
Bedankt voor de reactie. Dan ga ik die aanschaffen.
d:)b
Heb jij binnen nog een surge staan voor moest de bliksem er in slaan?
In mijn geval hangt de AC Mesh heel laag aan de muur vlak tegen het huis aan dus de kans op inslag is echt bijna 0,0 wat mij betreft! :)

Ik zou die surge protectors alleen gebruiken als je de AC Mesh zo monteert dat die op het dak van een garage of een huis staat, maar zolang die niet uitsteekt boven de omgeving is de kans op inslag heel erg klein.
MadDog2K schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:31:
Elders las ik dat je een kant-en-klare kabel hebt aangesloten.
Hoe heb je die connector door dat ‘afsluit ringetje’ (cable grommet) gekregen, die ziet er nl. zo smal uit dat het lijkt alsof er alleen een kabel zonder connector door past.
Je krijgt een reserve exemplaar erbij en dat ding is echt zo soepel als een stuk kauwgum zeg maar dus maak je daar maar geen zorgen over! ;)
lolgast schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:04:

Ik heb een AP-M Mesh buiten hangen, tegen de carport aan. Die is vrij eenvoudig benaderbaar vanaf de andere kant.
[Afbeelding]

De switchpoort waar deze AP aan hangt heb ik op basis van MAC-filtering enkel toegang tot deze AP gegeven en het VLAN waar het management op gebeurd heeft geen DHCP. Ik zou me nu veilig genoeg moeten voelen voor het bijzondere geval dat iemand besluit de kabel eruit te halen toch? :+
Die van mij is aangesloten op de meegeleverde PoE Injector die op 24V Passive werkt dus ik wens degene die zo dom is om daarop iets aan te sluiten heel veel plezier alvast! }) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02 07:48

[Afbeelding]

Zelf heb ik een scriptje draaien op een raspberry PI die een SSH connectie met het AP buiten open heeft staan. Op het moment dat die verbinding verbroken wordt schakelt die door middel van de Unifi API de poort uit op de switch, dan is de kabel dus nutteloos tot ik hem zelf weer inschakel. :)

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:49
Zo sinds vorige week heb ik een UniFi AP-AC-Mesh in de schuur opgehangen so far so good. In de schuur hangt ook een UniFi AP-AC-Mesh en daarop is het AP aangesloten. Nu wil ik natuurlijk even de verbinding testen en steeds als ik een speedtest uitvoer valt halverwege de test het WiFi signaal weg (5G) zowel op mijn iPhone als laptop. Als ik mijn laptop direct op de swich aan sluit dan haal ik de maximale snelheid van mijn Ziggo aansluiting (250/25).

Nu zal ik natuurlijk niet alijd speedtesten uitvoeren, maar het zit me niet helemaal lekker. Ik mag toch aannemen dat dit AP deze snelheid kan verwerken? Alle gebruikte kabels zijn CAT6 kabels nieuw uit het zakje.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24

tozzke

aka tozzert

[Afbeelding]

Als ik het goed heb, als je daadwerkelijk alleen het MAC-adres van het AP gewhitelist hebt, kan nu alleen je AP communiceren over die switchpoort en de wifi clients niet ;)

Of je moet al je wifi clients toevoegen @ whitelist

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:36
Ik heb een 500/500 lijntje, met in de woonkamer een Unifi AC Pro.
Met mijn telefoon haal ik daar 80/80 tot 160/160 max (afhankelijk van whatever).

So far so good. Tot nu we een 2e babycam boven hebben hangen. Verbinding van de cam valt boven vaak weg en met testen haal ik boven 2 tot max 10 Mbps.

Hopeloos dus.

Nu wil ik in het trapgat naar de zolder nog een AC Pro hangen.
Kan ik dit gewoon doen, oftewel, waar moet ik rekening mee houden of waar moet ik mee opletten bij de instellingen dat deze 2 correct met elkaar werken/overdragen.

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12
@ToyotaMR2

dat ze beide op andere kanalen zitten
voor de rest adopteren en gaan
en de zendwaardes

• LightStar
  • Nu online
Wat plaatjes van de g4 doorbel (beta)

https://community.ui.com/...96-4e38-9611-f29ecdbbcdc8

Dit wordt mijn nieuwe deurbel, moet er alleen nog stroom bij de deur zien te krijgen..., hangt nu een waardeloos Honeywell ding.

[Voor 33% gewijzigd door LightStar op 15-04-2020 21:10]

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Ik heb vandaag een Switch Flex Mini geplaatst, maar ervaar flink wat problemen. Alles lijkt goed te gaan, maar na een tijdje krijg ik de melding dat de switch niet meer is verbonden. Ik zie dan dat de uplink 100mbit is ipv gigabit.

De Switch zit verbonden aan poort 4 van mijn Dream Machine. Ik had eerst een Sonos speaker aangesloten op de switch. Ik zag ook dat die soms aangewezen werdt als uplink. Ik heb deze nu verwijderd en nog krijg ik disconnects. Verder zit er alleen een AP (Airport Time Capsule) en een NAS op aangesloten. Ik heb de uplink kabel ook al vervangen, maar helaas heeft dit geen effect. Als ik de kabel uit de switch haal en daarna weer terug doe gaat het weer even goed.

Iemand dit eerder ervaren en weet hoe dit op te lossen?

• Mindless999
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10-2022
Cloud_VII schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:26:
Ik heb vandaag een Switch Flex Mini geplaatst, maar ervaar flink wat problemen. Alles lijkt goed te gaan, maar na een tijdje krijg ik de melding dat de switch niet meer is verbonden. Ik zie dan dat de uplink 100mbit is ipv gigabit.

De Switch zit verbonden aan poort 4 van mijn Dream Machine. Ik had eerst een Sonos speaker aangesloten op de switch. Ik zag ook dat die soms aangewezen werdt als uplink. Ik heb deze nu verwijderd en nog krijg ik disconnects. Verder zit er alleen een AP (Airport Time Capsule) en een NAS op aangesloten. Ik heb de uplink kabel ook al vervangen, maar helaas heeft dit geen effect. Als ik de kabel uit de switch haal en daarna weer terug doe gaat het weer even goed.

Iemand dit eerder ervaren en weet hoe dit op te lossen?
Eat gebeurd er als je het aansluit op een ander poortje? En hebben ook andere apparaten probleem nu op de port?

• Cloud_VII
  • Nu online
Mindless999 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:17:
[...]

Eat gebeurd er als je het aansluit op een ander poortje? En hebben ook andere apparaten probleem nu op de port?
Het gaat nu sinds gisteravond goed. Heb toen de kabel van poort 4 op dream machine los gehaald en terug gedaan. Toen de sonos nog aangesloten was had ik echt een mega trage verbinding via het AP. 5mbit van de 250. Ook zie ik in de historie dat er veel traffic naar men aangesloten apparaten ging. Toen de sonos eraf was had ik dus gewoon een 100mbit verbinding.
Misschien dat er nog wat nawerking van de sonos fouten veroorzaakte?

• Mindless999
  • Laatst online: 05-10-2022
Cloud_VII schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:25:
[...]

Het gaat nu sinds gisteravond goed. Heb toen de kabel van poort 4 op dream machine los gehaald en terug gedaan. Toen de sonos nog aangesloten was had ik echt een mega trage verbinding via het AP. 5mbit van de 250. Ook zie ik in de historie dat er veel traffic naar men aangesloten apparaten ging. Toen de sonos eraf was had ik dus gewoon een 100mbit verbinding.
Misschien dat er nog wat nawerking van de sonos fouten veroorzaakte?
Als ik het zo lees lijkt het erop dat de Sonos (te) veel data stuurde wat een van de 2 kanten niet prettig vond. Het kan zijn dat er een pinnetje net niet helemaal goed contact maakte wat het half duplex maakte, dat lijkt mij zo het "issue" als ik je beschrijving zo hoor. En omdat het storingen geeft zal het automatisch zich maar beneden terugschroeven.
Maar zeker weten kan je pas na meer testen 😉

• Cloud_VII
  • Nu online
Mindless999 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:39:
[...]

Als ik het zo lees lijkt het erop dat de Sonos (te) veel data stuurde wat een van de 2 kanten niet prettig vond. Het kan zijn dat er een pinnetje net niet helemaal goed contact maakte wat het half duplex maakte, dat lijkt mij zo het "issue" als ik je beschrijving zo hoor. En omdat het storingen geeft zal het automatisch zich maar beneden terugschroeven.
Maar zeker weten kan je pas na meer testen 😉
Als het weer mis gaat doe ik dat zeker. Nu is het "if it aint broken, dont fix it" ;)

• Cerenas
  • Laatst online: 08:58
LightStar schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:07:
Wat plaatjes van de g4 doorbel (beta)

Dit wordt mijn nieuwe deurbel, moet er alleen nog stroom bij de deur zien te krijgen..., hangt nu een waardeloos Honeywell ding.
Link werkt voor mij niet, kan dat kloppen?

Heb je geen bestaande stroomdraadjes van een analoge bel naar de voordeur lopen dan? Dat is hoe ik momenteel mijn Ring deurbel heb aangesloten, deze laadt op en mijn analoge gong gaat nog af als er iemand aan belt (handig als ik de push over het hoofd zie).

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-03 22:46
Cerenas schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:53:
[...]

Heb je geen bestaande stroomdraadjes van een analoge bel naar de voordeur lopen dan? Dat is hoe ik momenteel mijn Ring deurbel heb aangesloten, deze laadt op en mijn analoge gong gaat nog af als er iemand aan belt (handig als ik de push over het hoofd zie).
Link werkt hier wel gewoon denk dat het met early access te maken heeft?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
xtravital schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:55:
[...]

Precies, je kan er alleen bij met BETA store access!

• Cerenas
  • Laatst online: 08:58
xtravital schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:55:
[...]

Yes, dat was hem. Zojuist even aangemeld en ik kan er bij. Thanks. :)

Ziet er goed uit. Beetje in dezelfde stijl als de ring deurbellen en aansluiten lijkt ook hetzelfde, met het voordeel dat deze waarschijnlijk lokaal de video's op kan slaan (icm een CK2+?), itt de ring waarbij je een abo nodig hebt.

Edit: aka ik heb zometeen een reden om mijn CK (Gen1) te upgraden. :+

[Voor 6% gewijzigd door Cerenas op 16-04-2020 10:14]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

vonkkie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:41:
@ToyotaMR2

dat ze beide op andere kanalen zitten
voor de rest adopteren en gaan
en de zendwaardes
Dat van die andere kanalen valt wel mee. Als je het spul op auto zet en een RF scan draait zoekt ie het netjes zelf uit.
2,4Ghz alleen gebruiken als het echt nodig is. Die dingen hebben voldoende bereik voor 5Ghz, dus bij voorkeur daar op verbinden.
Zelf heb ik aparte SSID's voor de 2,4 resp de 5Ghz draaien. Standaard is 5Ghz en alleen als een apparaat dat niet snapt laat ik heb de 2,4 pakken.
Reden dat ik die opmerking maak is dat babyfoons nogal eens niet op 5Ghz draaien. Maar ik ken je babyfoon niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zijn er nog andere mogelijkheden om de CK gen2 plus in een verticale rackmount te plaatsen afgezien van die veel te dure CKG2RM?

• Sand0rf
  • Laatst online: 09:01
Je kan hem in 3D laten printen: https://www.thingiverse.com/thing:3394750

/post

Anoniem: 1299462

@shoombak Hier staan er ook een aantal https://www.etsy.com/search?q=unifi

• LightStar
  • Nu online
Cerenas schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:53:
[...]

Is enkel toegankelijk als je beta access aan hebt staan, nee bij onze nieuwbouw woning heeft de bouwer destijds een draadloze bel geplaatst (helaas) dus ik moet er nog stroom na toe brengen, de meter kast is dichtbij dus ben bang dat het met een strip gaat worden welke na de plint zal lopen..

• dr.gone
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-03 14:29
Hoe snel gaat doorgaans de RMA procedure voor ubiquiti producten meestal? Ik zit te wachten op de RMA voor mijn (toen 1 week oude) dream machine (last van oververhitting doordat de fan niet meer aan gaat). UI-Glenn zei in de chat afgelopen donderdag: "My collegue is pushing the replacement". Alleen krijg ik nu net de melding dat de UPS zending aangemeld is. Wat is jullie ervaring?

• LightStar
  • Nu online
dr.gone schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:04:
Hoe snel gaat doorgaans de RMA procedure voor ubiquiti producten meestal? Ik zit te wachten op de RMA voor mijn (toen 1 week oude) dream machine (last van oververhitting doordat de fan niet meer aan gaat). UI-Glenn zei in de chat afgelopen donderdag: "My collegue is pushing the replacement". Alleen krijg ik nu net de melding dat de UPS zending aangemeld is. Wat is jullie ervaring?
Ik verwacht dat dan de tijd net zolang is als een normale bestelling bij Ubnt (3 dagen ongeveer)

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:16
Ik heb sinds een jaar of 2 de in-wall Pro in gebruik, maar merk nu met het mooie weer dat het bereik in de tuin te wensen over laat. Ik weet het, dit AP heeft van zichzelf een beperkter bereik, maar vroeg mij af of ik verschil zou kunnen merken als ik de HD variant in huis zou halen als vervanger?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03 20:46
Ethirty schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:13:
Ja, de 60W heeft 4 PoE poorten en genoeg power. Voor aan de muur zou je dan ook nog de In-wall HD kunnen overwegen, die hebben ook gekleurde kapjes én je hebt gelijk extra netwerk aansluitingen op die plek.
Inmiddels deze set met 3 In Wall HD's en werkt top! Erg blij mee. Setup was mega makkelijk en imho heb je geen netwerk kennis nodig. Het lastigste was Java 8 installeren op m'n Mac voor de software :+

Maar erg blij mee en stabiel :)

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-03 14:35
renegrunn schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:58:
Ik heb sinds een jaar of 2 de in-wall Pro in gebruik, maar merk nu met het mooie weer dat het bereik in de tuin te wensen over laat. Ik weet het, dit AP heeft van zichzelf een beperkter bereik, maar vroeg mij af of ik verschil zou kunnen merken als ik de HD variant in huis zou halen als vervanger?
De antenne's van de HD hebben minder gain (zeker op de 2,4 Ghz) dan de Pro, maar heeft 2 antenne's ipv 1. Dus afhankelijk van waar je de client zich bevindt ten opzichte van de AP kan het signaal iets betere zijn, of juist niet.

Hier kan je de antenna patterns van de AP's vinden:
https://help.ui.com/hc/en...ion-Patterns#IW%20overall
Hier de datasheets van de 2 AP's:
https://dl.ui.com//datasheets/unifi/UniFi_AC_APs_DS.pdf
https://dl.ui.com/ds/uap-iw-hd_ds.pdf

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:52
renegrunn schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:58:
Ik vermoed dat het vervangen van een IW Pro door een IW HD niet veel gaat uitmaken.

Ik heb laatst dit probleem, bereik in de tuin opgelost door een AC Mesh te installeren. Eerst heb ik gekeken waar ik mijn tuin redelijk bereik heb met de app WiFiman, en gelukkig buiten bij de tuindeuren. Vanuit mijn IW HD in de woonkamer maak ik nu via de 5G band connectie met de AC Mesh (deze was sterk genoeg, 60dB), en de Mesh zorgt voor verder bereik in de tuin. De Mesh wordt gevoed via de POE injector, ik moet alleen nog ff kijken hoe ik die voeding waterdicht kan wegwerken.

[Voor 16% gewijzigd door ardvark99 op 16-04-2020 13:51]

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:46
Ik overweeg zelf ook een AC Mesh voor buiten in een nieuw huis wat we laten bouwen. Steekt die kabel altijd zo er onder uit of is er een mogelijkheid de kabel beter weg te werken? Ik laat een loze leiding naar buiten leggen (op hoogte van de buitenlamp) dus zou een beetje jammer zijn als dat niet uit het zicht kan worden weggewerkt. Heb ook nog naar een UAP-AC-M-PRO zitten te kijken, maar die is echt enorm groot dat die wel heel erg gaat opvallen op een buitengevel.

• ardvark99
captain007 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:55:
Ik overweeg zelf ook een AC Mesh voor buiten in een nieuw huis wat we laten bouwen. Steekt die kabel altijd zo er onder uit of is er een mogelijkheid de kabel beter weg te werken? Ik laat een loze leiding naar buiten leggen (op hoogte van de buitenlamp) dus zou een beetje jammer zijn als dat niet uit het zicht kan worden weggewerkt. Heb ook nog naar een UAP-AC-M-PRO zitten te kijken, maar die is echt enorm groot dat die wel heel erg gaat opvallen op een buitengevel.
De UTP kabel komt idd aan de onderkant uit de AC Mesh, maar je kan de AC Mesh vlak boven de loze leiding monteren, waardoor de kabel naar boven gericht kan worden, en dus bijna niet zichbaar is. Onder het voetje is zelfs ruimte om de kabel naar boven onderdoor te voeren.
Zoals de kabel nu heb, is maar tijdelijk, ik wil of een groter waterdicht kastje onder of naast het zonnescherm monteren, waarin de POE injector past, waardoor ik een kortere UTP kan gebruiken, en anders kan laten lopen.

Ontvangst is iig prima in de tuin.

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:31
ardvark99 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:14:
[...]

De UTP kabel komt idd aan de onderkant uit de AC Mesh, maar je kan de AC Mesh vlak boven de loze leiding monteren, waardoor de kabel naar boven gericht kan worden, en dus bijna niet zichbaar is. Onder het voetje is zelfs ruimte om de kabel naar boven onderdoor te voeren.
Zoals de kabel nu heb, is maar tijdelijk, ik wil of een groter waterdicht kastje onder of naast het zonnescherm monteren, waarin de POE injector past, waardoor ik een kortere UTP kan gebruiken, en anders kan laten lopen.

Ontvangst is iig prima in de tuin.
waarom trek je geen kabel die vanuit je meterkast (of waar je kabel dan ook heengaat?) dan kan je die voeding binnen hebben en 1 kabel naar de AP,
Len020 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:30:
[...]

waarom trek je geen kabel die vanuit je meterkast (of waar je kabel dan ook heengaat?) dan kan je die voeding binnen hebben en 1 kabel naar de AP,
Als ik het goed begrijp gebruikt die de wireless uplink. Dus UTP zorgt alleen voor stroomvoorziening. En kabel naar binnen trekken betekent uiteraard hak & breekwerk.

• ardvark99
RobertMe schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:43:
[...]

Als ik het goed begrijp gebruikt die de wireless uplink. Dus UTP zorgt alleen voor stroomvoorziening. En kabel naar binnen trekken betekent uiteraard hak & breekwerk.
En @Len020 , klopt. Vergeten om dat er extra bij te melden, al zou het uitmeten met WiFiman en verbinding over 5G band eigenlijk al genoeg zeggen. De meterkast is helemaal aan de andere kant van mijn huis. Ik heb daar alleen 230V, ivm zonnescherm. Ik zou in de toekomst via het platte dak nog enkele UTP's kunnen trekken naar de achterkant, maar dat gaat te ver om dat hier allemaal te melden ;)

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:31
RobertMe schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:43:
[...]

Je bedoelt als een repeater ?

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik heb op dit moment een UniFi AP AC LR. Van de zomer aangeschaft, dus als ik het goed begrijp is dat een nieuw model met 802.3af PoE. Kan ik dat ergens controleren?

Ik wil nu de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts toevoegen.

Kan ik op die 8e (POE) poort de AP aansluiten en is het dan ook mogelijk om de switch van voeding te voorzien via de POE Adapter/injector van de AP?

Uiteindelijk is het dan weer de bedoeling om de https://tweakers.net/pric...h-8-poorts-150w-poe+.html er dan nog bij te plaatsen en die te gebruiken voor de spanning van die andere. Maar dat zal pas gebeuren als het budget weer toereikend is :)
Phoolie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:02:
Ik heb op dit moment een UniFi AP AC LR. Van de zomer aangeschaft, dus als ik het goed begrijp is dat een nieuw model met 802.3af PoE. Kan ik dat ergens controleren?
Als het goed is zit er groot een sticker linksboven op de doos met iets van "supports 802.3af". Anders kan het op basis van serienummer / date code: https://help.ui.com/hc/en...the-MAC-ID-and-Date-Code- Het eerste deel van de date code is het jaar, in jouw geval als het goed is dus 19, het tweede deel de week, maar voor jou minder relevant als het goed is. Alles van na 2016 (16 dus) is dus met 802.3af.
Ik wil nu de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts toevoegen.

Kan ik op die 8e (POE) poort de AP aansluiten en is het dan ook mogelijk om de switch van voeding te voorzien via de POE Adapter/injector van de AP?
Ik vermoed van niet. De PoE injector bij het AP is waarschijnlijk nog steeds passive 24V en ik vermoed dat de switch daar niet op werkt, als er zelfs geen magische rook uit komt. 802.3af is immers 48V en de injector dus potentieel 24V.
Uiteindelijk is het dan weer de bedoeling om de https://tweakers.net/pric...h-8-poorts-150w-poe+.html er dan nog bij te plaatsen en die te gebruiken voor de spanning van die andere. Maar dat zal pas gebeuren als het budget weer toereikend is :)
Waarom de 150W en niet de 60W? Heb je voldoende aan 8 poorten, maar moet je er wel minimaal 5 hebben? Anders zou ik voor de 60W gaan. Stuk goedkoper, net zoveel poorten, en geen ondersteuning voor de onveilige passive PoE.

• Phoolie
RobertMe schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:22:
[...]

Als het goed is zit er groot een sticker linksboven op de doos met iets van "supports 802.3af". Anders kan het op basis van serienummer / date code: https://help.ui.com/hc/en...the-MAC-ID-and-Date-Code- Het eerste deel van de date code is het jaar, in jouw geval als het goed is dus 19, het tweede deel de week, maar voor jou minder relevant als het goed is. Alles van na 2016 (16 dus) is dus met 802.3af.
Die doos heb ik vast nog wel ergens liggen. Gaat helemaal goed komen :)
[...]

Ik vermoed van niet. De PoE injector bij het AP is waarschijnlijk nog steeds passive 24V en ik vermoed dat de switch daar niet op werkt, als er zelfs geen magische rook uit komt. 802.3af is immers 48V en de injector dus potentieel 24V.
Ok, dat ga ik wel even nakijken. Maar aan de andere kant maakt het natuurlijk ook niks uit of ik hem nou via die injector aansluit of via de bijgeleverde adapter. Ik blijf 1 stopcontact nodig houden.
[...]

Waarom de 150W en niet de 60W? Heb je voldoende aan 8 poorten, maar moet je er wel minimaal 5 hebben? Anders zou ik voor de 60W gaan. Stuk goedkoper, net zoveel poorten, en geen ondersteuning voor de onveilige passive PoE.
Voor nu zou ik voldoende hebben aan die 60W, maar ik verwacht er uiteindelijk wel 7 a 8 nodig te hebben. Daarnaast wil ik de SFP gaan gebruiken voor mn glasvezelverbinding.

Je opmerking over het onveilige passive PoE begrijp ik niet helemaal. De 150W heeft toch ook gewoon 802.3af?
Phoolie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:32:
[...]
Die doos heb ik vast nog wel ergens liggen. Gaat helemaal goed komen :)
Als het er niet op staat zou ik wel nog steeds de date code controleren. Zou me ook niks verbazen als het intussen niet meer zo groot erop staat omdat het al drie jaar zo is.
[...]
Ok, dat ga ik wel even nakijken. Maar aan de andere kant maakt het natuurlijk ook niks uit of ik hem nou via die injector aansluit of via de bijgeleverde adapter. Ik blijf 1 stopcontact nodig houden.
De US 8 doet normaliter geen PoE. Het zou me niks verbazen als de PoE passthrough poort alleen werkt als die ook via PoE gevoed wordt en dus geen PoE levert als die via de adapter is aangesloten.
[...]

Voor nu zou ik voldoende hebben aan die 60W, maar ik verwacht er uiteindelijk wel 7 a 8 nodig te hebben. Daarnaast wil ik de SFP gaan gebruiken voor mn glasvezelverbinding.
SFP is een goed punt ja. Overigens had ik ook even niet meer gedacht aan af (PoE) vs at (PoE+). Dat laatste kan de US 8-60W niet leveren terwijl dat officieel wel nodig is voor PoE passthrough van de US 8. Aangezien af dus 15W is en at 30W. De switch en AP (of wat je ook op de passthrough poort aansluit) zijn dan beiden af / 15W en dus maximum van 30W. Echter gebruiken de APs en US 8 een stuk minder waardoor het totaal nog steeds binnen 15W past.
Je opmerking over het onveilige passive PoE begrijp ik niet helemaal. De 150W heeft toch ook gewoon 802.3af?
Klopt, alleen kun je dan nog steeds (per ongeluk) passive aan zetten. Wat volgens mij nog om een extra bevestiging vraagt, dus kans dat je het per ongeluk doet is wel klein.

• Phoolie
RobertMe schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:44:
[...]

Als het er niet op staat zou ik wel nog steeds de date code controleren. Zou me ook niks verbazen als het intussen niet meer zo groot erop staat omdat het al drie jaar zo is.

[...]

De US 8 doet normaliter geen PoE. Het zou me niks verbazen als de PoE passthrough poort alleen werkt als die ook via PoE gevoed wordt en dus geen PoE levert als die via de adapter is aangesloten.

[...]

SFP is een goed punt ja. Overigens had ik ook even niet meer gedacht aan af (PoE) vs at (PoE+). Dat laatste kan de US 8-60W niet leveren terwijl dat officieel wel nodig is voor PoE passthrough van de US 8. Aangezien af dus 15W is en at 30W. De switch en AP (of wat je ook op de passthrough poort aansluit) zijn dan beiden af / 15W en dus maximum van 30W. Echter gebruiken de APs en US 8 een stuk minder waardoor het totaal nog steeds binnen 15W past.

[...]

Klopt, alleen kun je dan nog steeds (per ongeluk) passive aan zetten. Wat volgens mij nog om een extra bevestiging vraagt, dus kans dat je het per ongeluk doet is wel klein.
Top, dank je. Ik weet even genoeg. Ik ga iig de US 8 bestellen :)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03 18:51
Ik heb in mijn netwerk wat beperkingen opgesteld middels Client Groups, maar ik mis een instelling (en ik ben vast gek dat ik dit wil). Ik kan wel de download throughput beperken, maar dan beperk ik netwerkverkeer en ik wil juist internetverkeer beperken. Ik vind het prima als mijn videospelers gezamenlijk bijv. 300mbps netwerk trekken, maar ik wil dat ze niet meer dan 50mbps internet trekken. Dat lijk ik niet te kunnen instellen, ik mis vast iets in netwerklogica waardoor dit niet apart ingesteld kan worden, of mis ik een instelling in Unifi. Iemand een idee?

Ik gebruik een UDM die verbonden is met een 8-ports switch PoE waarachter een AC-M en AC-IW verbonden zijn. Ik hoop wel dat er iets van een Unifi Protect module apart beschikbaar komt voor UDM in plaats van een Cloud Key (Gen 2) die toch vrij duur is en ook gelijk de Controller bevat. Dat vind ik (achteraf) wel een gemis aan de UDM, het is een mooi apparaat maar zoiets mist waardoor het voor mij nu niet mogelijk is om Unifi Protect te gaan uitrollen (en met o.a. de deurbel en de goede camera's, zou ik dat wel graag willen doen, met lokale opslag).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw met ubiquiti en niet echt bekent met Poe.

Zit met een vraag waar ik ondanks de info op het www niet helemaal uitkomt althans wil ik jullie mening erover horen, voordat ik het opblaas.

Ik heb een setje nano station m5 AC staan
Ik wil waar de zender aangesloten zit via de poe passthrough een unifi AC AP Enterprise aansluiten

De nanostation word gevoed met 24v
De unifi AC AP Enterprise met 48v

Kan de nanostation werken op de 48v Poe ? Waarna deze via passthrough aan de ac al gegeven word.

Punt is dat ik maar 1 utp kabel heb op die locatie en een switch me overbodig lijkt en weer de nodige kabels met zich mee brengt
Heeft Iemand hier al een idee of mening over?
UniFi Protect G4 Doorbell is a Wi-Fi video doorbell with a built-in display and real-time two-way audio communication. The camera features a high-quality 5MP sensor with enhanced night vision. Image streams can be viewed in up to 1600x1200 (2MP) HD at 30 FPS. UniFi Protect G4 Doorbell includes a PIR sensor for instant motion detection alerts. Integration with UniFi Protect provides an easy-to-use interface.

Features:

1600x1200 (2MP) HD stream with night vision
Integrated entrance lighting;
Real-time two-way audio with echo cancellation
Built-in display
Dual-band 802.11ac Wi-Fi
PIR motion detection sensor
Weather-resistant
UniFi Protect integration

Lesdictische is mijn hash#

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
xbeam schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:42:

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier wat eerste impressies:

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

xbeam schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:42:
Ja, maar die mening zal ik hier niet delen. :+ Ik ben dan ook anti "slimme" deurbel.

Maar het is weer in lijn van UI om een nieuw product toe te voegen terwijl andere dingen niet af zijn.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:33
Heeft hier iemand hier wel een fan in een patchkast op een poe poort van een unifi switch aangesloten?
24V passive

Hoe heb je dat gedaan?

THX!!!

• coenvb96
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-03 16:27
Heeft iemand hier misschien een slimme oplossing voor de het volgende; ik heb 1 internet kabel die buiten hangt waar eigenlijk een Ubiquiti camera op aan gesloten moet worden. Nou is het bereik daar ook slecht, dus wil er ook een AP ophangen. Ik heb er verder geen stopcontacten zitten, dus enigste voedings mogelijkheid is POE. Heeft Ubiquiti toevallig een AP die ook POE kan doorgeven? Je hebt de UAP-Pro wel met secundairy port, alleen geeft die geen POE door.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

coenvb96 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:48:
Heeft iemand hier misschien een slimme oplossing voor de het volgende; ik heb 1 internet kabel die buiten hangt waar eigenlijk een Ubiquiti camera op aan gesloten moet worden. Nou is het bereik daar ook slecht, dus wil er ook een AP ophangen. Ik heb er verder geen stopcontacten zitten, dus enigste voedings mogelijkheid is POE. Heeft Ubiquiti toevallig een AP die ook POE kan doorgeven? Je hebt de UAP-Pro wel met secundairy port, alleen geeft die geen POE door.
Ja. De In-Wall, maar is niet geschikt voor outdoor. Moet je dan in aparte behuizing doen.
En anders zoiets: https://www.amazon.co.uk/dp/B07HSN5YSK maar is geen Unifi als je dat heel belangrijk vindt. (Nevermind, is max 100Mbps..)
Of 2 kabels naar buiten.

[Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-04-2020 18:16]

• coenvb96
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-03 16:27
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:11:
[...]

Ja. De In-Wall, maar is niet geschikt voor outdoor. Moet je dan in aparte behuizing doen.
En anders zoiets: https://www.amazon.co.uk/dp/B07HSN5YSK maar is geen Unifi als je dat heel belangrijk vindt. (Nevermind, is max 100Mbps..)
Of 2 kabels naar buiten.
Daar was ik nog niet opgekomen! Het is onder een overkapping, dus die inwall kan wel. Thanks!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-02 14:09

Fonta

BuG Admin

coenvb96 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:19:
[...]

Daar was ik nog niet opgekomen! Het is onder een overkapping, dus die inwall kan wel. Thanks!
Nevermind. Antwoord was al gegeven.

[Voor 15% gewijzigd door Fonta op 17-04-2020 18:24]

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:27
xbeam schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:23:
[...]

Als dat is omdat alle deurbellen via de cloud werken. Ben het met je eens. Maar dan is deze bel juist een mooie toevoeging aan ubnt’s Protect platform wat alles Lokaal afhandelt en op slaat.

[...]

Dat ben ik zeker met je eens.
Ik zou hem zeker kopen als hij meer lokaal werkt via Unifi protect op mijn cloudkey maar volgens deze post:

https://community.ui.com/...eb-4bb3-9669-80d91fe180a5

gaat het via de cloud. Ik heb nu een ring en baal soms dat het best even duurt voordat ik een notificatie en beeld heb op mijn telefoon: de pakjesbezorger is dan allang weg... Als dat sneller zou kunnen zou ik hem kopen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-03 15:58
coenvb96 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:48:
Binnen ubiquiti zou je de switch flex (niet de mini) kunnen gebruiken. Poe gevoede 5p-switch met passtrou mogelijkheid en geschikt voor buiten. Maar niet goedkoop
https://www.ui.com/unifi-switching/unifi-switch-flex/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:57
dr.gone schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:04:
Ik moest drie bijna vier weken wachten begin dit jaar op een replacement van mijn edgeswitch 24p250w switch (kapotte voeding). Duurde fors langer dan verwacht.

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 19:16
<moved to other topic>

[Voor 94% gewijzigd door badnews.nl op 18-04-2020 17:22. Reden: verkeerde topic]

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 19:59
Wat is jullie mening? Voor het terras van mijn restaurant wil ik mijn WiFi netwerk uitbreiden (gehele pand staan 3x AP-Pro (=top!). Is enkel voor eigen gebruik (kassasysteem).

Een AC-Pro buiten ophangen of een krachtigere antenne (Mesh pro)? Op terras staat op een stadsplein met veel storing op diverse frequenties (auto sluiten met afstandbediening is bijvoorbeeld zeer lastig, huidig netwerk (2.4ghz) heeft beperkt ontvangst)

• smeerbartje
  • Laatst online: 08:55
Hey, technisch vraagje hier. Ik heb een fritzbox router bij mijn xs4all abonnement (glas). Werkt prima; maar heb alle wifi-features van de fritsbox uitgezet, want die heb ik liever vanuit mijn Unifi spul :) :).

De fritzbox is echter nog wel de DHCP server voor het hele netwerk. Nu vroeg ik mij af: wat moet ik nu in de unifi controller instellen bij het volgende? Kiezen voor "relay"? Of "none"? Wat is eigenlijk het verschil?

[Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-04-2020 20:11. Reden: Plaatje aangepast]

smeerbartje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:50:
Hey, technisch vraagje hier. Ik heb een fritzbox router bij mijn xs4all abonnement (glas). Werkt prima; maar heb alle wifi-features van de fritsbox uitgezet, want die heb ik liever vanuit mijn Unifi spul :) :).

De fritzbox is echter nog wel de DHCP server voor het hele netwerk. Nu vroeg ik mij af: wat moet ik nu in de unifi controller instellen bij het volgende? Kiezen voor "relay"? Of "none"? Wat is eigenlijk het verschil?

[Afbeelding]
Dit is bij de netwerk instellingen? En dat deel heeft alleen betrekking op de USG, die je dus niet hebt. Wat je instelt maakt dus niet uit.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AkTje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:06:
Wat is jullie mening? Voor het terras van mijn restaurant wil ik mijn WiFi netwerk uitbreiden (gehele pand staan 3x AP-Pro (=top!). Is enkel voor eigen gebruik (kassasysteem).

Een AC-Pro buiten ophangen of een krachtigere antenne (Mesh pro)? Op terras staat op een stadsplein met veel storing op diverse frequenties (auto sluiten met afstandbediening is bijvoorbeeld zeer lastig, huidig netwerk (2.4ghz) heeft beperkt ontvangst)
Als het om terras gaat en je AP buiten komt te hangen heb je weinig last van verminderd signaal op de 5GHz band. Daar kun je je AP dus prima op zetten.

Uiteraard hoop ik wel voor je dat je je kassasysteem en je klanten op aparte VLAN's hebt of gaat hebben. Je wilt niet dat je klanten bij je kassasysteem kunnen etc.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

AkTje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:06:

Je kan ook kijken naar een AC Mesh met een richtantenne. Kan je wat beter bepalen waar je wifi wil en stoor je de omgeving ook minder.

#team_UTC+1

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-03 19:11

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik hoop dat ik hier ook mag vragen wat ik voor apparatuur ik allemaal moet hebben als ik het volgende wil bereiken. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer en kom zelf op bedragen van 200 tot een 1000 euro uit.

De situatie is als volgt.

KPN modem 4 aansluitingen met hierop:
2x tv kastje
2 domme switches waarop de rest bekabeld zit zoals NAS, Pi, PC, media streamers etc en 1 AP (TP-Link) voor wifi boven.

Nu heb ik met de bouw van het huis 2 loze leidingen in het plafond laten leggen, 1 beneden en 1 op 1e verdieping.

Wat ik nu eigenlijk wil na steeds weer geruzie met de WiFi en meer thuiswerken (ook voor corona).
2 acces points ophangen op plafond punten
1 managed switch met PoE voor zowel tv als de rest (16 of 24)
Alles van KPN eruit (niet perse noodzakelijk, maar als ik toch bezig ben.)

Nu dus de hamvraag welke spullen moet ik dan allemaal aanschaffen aan types AP's en Switch en eventueel modem?

Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-03 13:05
Afgelopen donderdag heb ik een topic geplaatst in het aankoopadviesforum helaas heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Omdat het gaat over Unifi netwerk wil ik jullie vragen om mee te kijken: Advies over unifi wifi netwerk

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 19:59
sypie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:01:
[...]

Als het om terras gaat en je AP buiten komt te hangen heb je weinig last van verminderd signaal op de 5GHz band. Daar kun je je AP dus prima op zetten.

Uiteraard hoop ik wel voor je dat je je kassasysteem en je klanten op aparte VLAN's hebt of gaat hebben. Je wilt niet dat je klanten bij je kassasysteem kunnen etc.
Maar wat zou het verschil dan zijn met de Mesh of een AC Pro ? Beide voor buiten en evenveel 22dBm en dual band.
AkTje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:27:
[...]

Maar wat zou het verschil dan zijn met de Mesh of een AC Pro ? Beide voor buiten en evenveel 22dBm en dual band.
De Pro is niet bedoeld voor buiten. Of ja, zolang het overkapt is kan het. De Pro kun je niet in weer en wind hangen, de Mesh wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:31
Ik had in het dashboard altijd een slechte ISP-Belasting. Maar mijn ping was/is altijd prima. Keek er eigenlijk nooit naar, maar waarom de url niet even aanpassen naar google.com:

Je ziet precies wanneer ik m heb aangepast.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:25

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

smeerbartje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:50:

[Afbeelding]
Ik heb sinds gisteren dezelfde opstelling, ook een FRITZ!Box 7581 router, met daarachter Ubiquiti switch en 3 AP Lite's.
Ik wil alleen heel graag juist van die Fritz af, want zijn DHCP geeft me continu problemen... Ik heb heel vaak, vooral op de telefoon (One+ 5T Android) dat ik perfecte wifi heb, maar geen internet (DNS lijkt niet goed door te komen). Er komt daarom nog een andere router die de Fritz moet gaan vervangen.

Ziet eruit als een chaos, maar er zit een systeem in ;) Er zitten 14 aansluitingen door het hele huis die uitkomen op een patchpanel, en daarmee dus 14 patchkabels van 50cm, plus 3 extra voor de PoE-adapters.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• rinkel
@deepbass909
Die switch zo verticaal omhoog, wat een goed idee! Dat zou bij mij ook moeten passen.

[Voor 5% gewijzigd door rinkel op 19-04-2020 14:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smeerbartje
deepbass909 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:36:
[...]

Ik heb sinds gisteren dezelfde opstelling, ook een FRITZ!Box 7581 router, met daarachter Ubiquiti switch en 3 AP Lite's.
Ik wil alleen heel graag juist van die Fritz af, want zijn DHCP geeft me continu problemen... Ik heb heel vaak, vooral op de telefoon (One+ 5T Android) dat ik perfecte wifi heb, maar geen internet (DNS lijkt niet goed door te komen). Er komt daarom nog een andere router die de Fritz moet gaan vervangen.
Heb je ook iptv vanuit je Fritzbox? Is namelijk best wel 'n gedoe om die stabiel werkend te krijgen via Unifi gateway.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

rinkel schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:51:
@deepbass909
Die switch zo verticaal omhoog, wat een goed idee! Dat zou bij mij ook moeten passen.
Was voor mij bittere noodzaak, de enige manier om een 16 of 24 poorts kwijt te kunnen, was door hem zo op te hangen.

Ik heb overigens zo'n rack aan het plafond hangen:

een 4U rack.

Naast de groepenkast is de meterkast lang niet diep genoeg namelijk (nog geen 30cm).
smeerbartje schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:21:
[...]

Heb je ook iptv vanuit je Fritzbox? Is namelijk best wel 'n gedoe om die stabiel werkend te krijgen via Unifi gateway.
Eén van de redenen dat ik ook geen Unifi gateway/router ga gebruiken, maar een EdgeRouter. Die zijn krachtiger en flexibeler. Het gemis aan integratie met de UniFi omgeving neem ik op de koop toe.

Maar mijn eerste uitdaging is een stabiele DHCP zien te krijgen, want van de huidige in de Fritz wordt ik compleet gestoord... Nu heb ik een behoorlijk goede verbinding op de telefoon, maar weigert m'n laptop...

Ik krijg wel netjes een IP toegewezen (incl. DNS en gateway op de juiste adressen), maar er komt geen internet door... Maar ook geen foutmeldingen in de logs.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• rinkel
deepbass909 schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:26:
[...]

Was voor mij bittere noodzaak, de enige manier om een 16 of 24 poorts kwijt te kunnen, was door hem zo op te hangen.

[Afbeelding]
een 4U rack.

Naast de groepenkast is de meterkast lang niet diep genoeg namelijk (nog geen 30cm).

[...]

Eén van de redenen dat ik ook geen Unifi gateway/router ga gebruiken, maar een EdgeRouter. Die zijn krachtiger en flexibeler. Het gemis aan integratie met de UniFi omgeving neem ik op de koop toe.

Maar mijn eerste uitdaging is een stabiele DHCP zien te krijgen, want van de huidige in de Fritz wordt ik compleet gestoord... Nu heb ik een behoorlijk goede verbinding op de telefoon, maar weigert m'n laptop...

Ik krijg wel netjes een IP toegewezen (incl. DNS en gateway op de juiste adressen), maar er komt geen internet door... Maar ook geen foutmeldingen in de logs.
Ik neem aan dat je al verschillende DNS servers geprobeerd hebt?
DHCP is slechts het toewijzen van IP en DNS, als die zijn toegewezen werkt DHCP toch?
Uiteraard kan er nog iets anders aan de Fritzbox mis zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:44:
Als we het over deze switch hebben : pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts

Dan werkt die op 3 manieren :
- Gevoed door PoE 802.3af waarbij alle overige 7 poorten normaal werken zoals op elke switch.
- Gevoed door PoE+ 802.3at waarbij de 8ste poort Passive 48V 0,5A PoE kan doorgeven!
- Gevoed door de meegeleverde adapter, waarbij de 8ste poort Passive 48V 0,5A PoE kan doorgeven!

Dus kijk uit met die 8ste poort! :P

Altijd ook effe goed nalopen in de UniFi Controller hoe de switch is ingesteld en dan dus vooral de 8ste poort! ;)

* nero355 heeft 3 van die dingen via 802.3af PoE aangesloten en heeft ook nog eens de 8ste poort handmatig op Passive PoE OFF gezet :Y)

[Afbeelding]
een 4U rack.

Alles al gepost in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 toevallig :? :)

Heb je niet gewoon last van het Beacon verhaal :? Of een slecht signaal/te drukke WiFi omgeving ?!

Zet om te beginnen effe beide intervallen op 3 bij de Beacon/DTIM settings en test het eens een tijdje : https://img.community.ui....05-48c1-879c-cca7dbde7dfd

• deepbass909

deepbass909

rinkel schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:28:
[...]

Ik neem aan dat je al verschillende DNS servers geprobeerd hebt?
DHCP is slechts het toewijzen van IP en DNS, als die zijn toegewezen werkt DHCP toch?
Uiteraard kan er nog iets anders aan de Fritzbox mis zijn.
De Fritz staat op zich helemaal standaard ingesteld. Het frustrerende is dat het ene moment ik op een apparaat prima verbinding heb, maar dit van het ene op andere moment op een willekeurig apparaat verdwijnt. In de netwerkgegevens van de cliënt staat niks raars (DNS, Gateway wijzen netjes richting Fritzbox), op de fritz is de cliënt aanwezig in de DHCP-lijst.

Dit is trouwens niet uniek voor nu, dit had ik al voor ik de Ubiquiti-apparatuur installeerde en is juist één van de belangrijkste redenen om alles overhoop te gooien en eigenlijk die Fritz zoveel mogelijk buitenspel te zetten. Want ik weet eigenlijk wel zeker dat die de oorzaak van alles is.
nero355 schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:57:
[...]

Heb je niet gewoon last van het Beacon verhaal :? Of een slecht signaal/te drukke WiFi omgeving ?!

Zet om te beginnen effe beide intervallen op 3 bij de Beacon/DTIM settings en test het eens een tijdje : https://img.community.ui....05-48c1-879c-cca7dbde7dfd
Slecht signaal is het sowieso niet, de AP waar ik nu op zit, ligt nog geen 5 meter achter mij, ik kan ook >75% signaal sterkte hebben als het niet werkt.
Drukke wifi omgeving lijkt me ook niet het geval. Ook dat matched niet met een goed signaal en foutmeldingen dat adressen niet bereikbaar zijn, maar niet vanwege time-outs.

Ow, opvallend detail, ik heb als experiment ook een guest hotspot gemaakt en die werkt in de meeste gevallen wel 8)7 (maar kan ik niet op m'n lokale netwerk, dus heb ik weinig aan).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:17

Ik heb dat opgelost door een RPi te gebruiken met PiHole ... Die is nu de DHCP server voor mijn netwerk, en dus ook de DNS server.
En bijkomende voordelen .. je kan Pi Hole en de Unifi Controller prima samen op 1 RPi draaien.

[handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole

[Voor 5% gewijzigd door duvekot op 19-04-2020 18:18]

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:27

Greyfox

MSX rulez

Ik heb KPN glasvezel met een Fritzbox 7590 draaien.

Nu wil ik een Deam Machine aansluiten en omdat ik weet dat er problemen zijn met IPTV, wil ik de DM als switch/AP gebruiken.
Dan handelt de Fritzbox het IPTV deel af, en de rest door de DM.

Als ik de setup doorloop, stelt hij zichzelf in als router en als DHCP server. Daarbij geeft hij zijn LAN een eigen IP adres. Nu wil ik dat mijn Fritzbox DHCP server blijft spelen, maar als ik DHCP uit zet in het gateway adres aanpas naar het IP van de Fritzbox, dan lukt de update aktie niet en kan ik daarna geen verbinding meer krijgen.

Heeft iemand de DM draaien als switch?

MSX 2 rulez more

• gastje01
  • Laatst online: 28-03 19:09
Greyfox schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:21:
Ik heb KPN glasvezel met een Fritzbox 7590 draaien.

Nu wil ik een Deam Machine aansluiten en omdat ik weet dat er problemen zijn met IPTV, wil ik de DM als switch/AP gebruiken.
Dan handelt de Fritzbox het IPTV deel af, en de rest door de DM.

Als ik de setup doorloop, stelt hij zichzelf in als router en als DHCP server. Daarbij geeft hij zijn LAN een eigen IP adres. Nu wil ik dat mijn Fritzbox DHCP server blijft spelen, maar als ik DHCP uit zet in het gateway adres aanpas naar het IP van de Fritzbox, dan lukt de update aktie niet en kan ik daarna geen verbinding meer krijgen.

Heeft iemand de DM draaien als switch?
Dan mis je toch t hele IDS/IPS verhaal? Dure switch icm accespoint heb je dan. Niet verstandiger om m gewoon als router te gebruiken en alleen je IPTV kastjes op je Fritz te zetten?

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:27

Greyfox

MSX rulez

gastje01 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:26:
[...]

Dan mis je toch t hele IDS/IPS verhaal? Dure switch icm accespoint heb je dan. Niet verstandiger om m gewoon als router te gebruiken en alleen je IPTV kastjes op je Fritz te zetten?
Dat is precies de bedoeling, dat ik Fritzbox alleen voor IPTV gebruik.

De DM lijkt wel te werken.
Als ik een laptop met het AP verbind, dan heb ik wel internet.

Via de Unifi controller zie ik de DM echter niet, dus ergens gaat toch iets mis.

MSX 2 rulez more

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wie gebruikt de IPS/IDS van de USG hier? Ben benieuwd of het meerwaarde heeft. Vind het jammer dat de max ongeveer 100Mbps is terwijl ik een 250Mbps connectie heb.

• smeerbartje
CyBeRSPiN schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:07:
Wie gebruikt de IDP/IDS van de USG hier? Ben benieuwd of het meerwaarde heeft. Vind het jammer dat de max ongeveer 100Mbps is terwijl ik een 250Mbps connectie heb.
Wat is IDP/IDS?
Pagina: 1 2 3 ... 225 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee