Toon posts:

[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 225 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 33 producten

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sypie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:55:
@DennusB Mijn modem geeft een bepaalde range uit, mijn USG (het enige wat aan het modem hangt) zet die om naar een eigen range. Ook daar geen enkel probleem ondervonden het afgelopen half jaar.

Vanochtend het volgende gedaan:

* CloudKey gestopt, backup terug gezet en weer gestart.
* Eén van de AP's krijg ik weer online, die werkt weer zoals het hoort.
* De andere AP blijft hangen op het adopten, dat wil gewoon niet.
* De AP die niet wil adopten heb ik gedeactiveerd, vergeten, gereset... Het helpt allemaal niet.

Mijn setup is eigenlijk heel simpel: modem -> USG -> Switch 8P PoE -> 2AP's. Dit heeft vanaf het begin prima gewerkt, tot gisteren dus...
Kan je wel gewoon SSH'en naar dat AP? En zo ja, ping vanaf daar eens je controller? Werkt dat?
En als je 'info' runt, wat zie je dan als adoption status?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:17

Ethirty

Who...me?

Misschien gemist of je dat al doet, maar geef je cloudkey een vast IP adres.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Ethirty
Alle netwerkcomponenten hebben vaste IP-adressen, alleen clients krijgen een DHCP adres.

Inmiddels is ook de tweede AP weer online en is alles weer hersteld.

Geen idee of het de CloudKey was die dwars lag. Toch maar gaan sparen voor de Gen2 versie.
DennusB schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:56:
Kan je wel gewoon SSH'en naar dat AP? En zo ja, ping vanaf daar eens je controller? Werkt dat?
En als je 'info' runt, wat zie je dan als adoption status?
Ik kon de AP niet bereiken. Ergens in een hoekje op de pagina met Apparaten zag ik dat de AP niet verbonden zou zijn. Wat gerommeld met kabels, de AP een keer niet aan een kabel gehangen maar neergelegd... Uiteindelijk kreeg ik een melding wat te maken had met Wireless Monitor...blabla. Die uitgezet, de AP weer gereset en daarna wilde die wel adopten.

Nu kan ik ook SSH'en naar de betreffende AP en kan ik netjes de info ophalen.

Vraag me niet waarom het gisteren fout ging, ik zat nergens aan...

[Voor 59% gewijzigd door sypie op 07-04-2020 09:47]

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:51
Ik ben van plan om mijn huidige netgear R7000 router te vervangen door de Unifi dream machine (wellicht icm een extra AP) omdat we de laatste tijd vaak last hebben van het wegvallen van het wifi signaal. Weet niet hoe dit precies komt maar ik heb het idee dat dit iets te maken heeft met het hebben van steeds meer appratuur dat via wifi verbonden is.

Wij hebben op dit moment Ziggo en vroeg me af of iemand ook de dream machine in bezit heeft in combinatie met de Ziggo router. En of hij/zij de Ziggo router dan in bridge modus heeft of de dream machine heeft ingesteld bij de DMZ instellingen van de Ziggo router?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Jesp_J Wat je moet nagaan is of het signaal echt weg valt of dat er even geen verbinding meer is. En als het signaal wegvalt is dat dan omdat er even geen internetverbinding met Ziggo is of omdat je antenne stuk is? Doorgaans maakt het aantal apparaten op een AP pas uit wanneer je écht met veel apparaten tegelijkertijd bezig bent.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de dekking van je wifi. Waar staat je router nu? Op welke frequentie zit die uit te sturen? (2,4 of 5GHz?) Hoeveel netwerken hangen er in de lucht die zitten te storen op jouw netwerk?

• Jesp_J
sypie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:39:
@Jesp_J Wat je moet nagaan is of het signaal echt weg valt of dat er even geen verbinding meer is. En als het signaal wegvalt is dat dan omdat er even geen internetverbinding met Ziggo is of omdat je antenne stuk is? Doorgaans maakt het aantal apparaten op een AP pas uit wanneer je écht met veel apparaten tegelijkertijd bezig bent.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de dekking van je wifi. Waar staat je router nu? Op welke frequentie zit die uit te sturen? (2,4 of 5GHz?) Hoeveel netwerken hangen er in de lucht die zitten te storen op jouw netwerk?
We zitten dan beide thuis te werken aan de eetkamertafel op 3 meter van de router en dan zit er 1 van ons op 2.4 GHz en 1 op 5 GHz en bij beide laptops valt dan het internet weg en ook op onze telefoons valt het internet weg (we hebben dan wel wifi signaal maar dan staat er een ! bij). We hebben dus allemaal tegelijk geen internet meer op 2.4 en 5 GHz. En dit gebeurd dus iedere dag minimaal 1x. En ik heb het idee dat dit mede is op te lossen door een router te kiezen die mu-mimo en seamless roaming ondersteund.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Jesp_J Heb je al eens naar de DNS gekeken die ingesteld is in je router/modem en/of je apparaten? Zet die voor de aardigheid eens op 1.1.1.1 of 1.0.0.1.

Meestal betekent een uitroepteken niet dat er iets is met de wifi maar wel dat je geen internetverbinding hebt. Dat los je niet op met een andere router of AP.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:31
Jesp_J schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:07:
[...]

We zitten dan beide thuis te werken aan de eetkamertafel op 3 meter van de router en dan zit er 1 van ons op 2.4 GHz en 1 op 5 GHz en bij beide laptops valt dan het internet weg en ook op onze telefoons valt het internet weg (we hebben dan wel wifi signaal maar dan staat er een ! bij). We hebben dus allemaal tegelijk geen internet meer op 2.4 en 5 GHz. En dit gebeurd dus iedere dag minimaal 1x. En ik heb het idee dat dit mede is op te lossen door een router te kiezen die mu-mimo en seamless roaming ondersteund.
Dus je hebt in totaal 4 devices op Wifi?
Elk AP (oa van Unifi) doet dat op zn sloffen, daar heb je geen mu-mimo voor nodig.
Seamless roaming zou ik niet aan beginnen, als je even in dit topic zoekt zul je zien dat het gewoon niet goed werkt, en eigenlijk ook niet nodig is.
sypie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:19:
@Jesp_J Heb je al eens naar de DNS gekeken die ingesteld is in je router/modem en/of je apparaten? Zet die voor de aardigheid eens op 1.1.1.1 of 1.0.0.1.

Meestal betekent een uitroepteken niet dat er iets is met de wifi maar wel dat je geen internetverbinding hebt. Dat los je niet op met een andere router of AP.
Dit lijkt idd een ander probleem dan Wifi

[Voor 20% gewijzigd door rinkel op 07-04-2020 11:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:50:
Ga er voor zo'n prijsverschil maar van uit dat ze het of niet hebben of dat ze je refurb oid aansmeren.

Mijn ervaring is dat als er weinig webshops in de pricewatch voorraad hebben, dat het niet ineens spontaan ergens anders wel te krijgen is.
Net een mail gekregen dat die voor mij klaarligt. We gaan zien wat ze neergelegd hebben. Een Gen1 neem ik in ieder geval niet mee, refurbished zou ik nog mee kunnen leven maar niet voor die prijs.

EDIT: gewoon een nieuw apparaat, originele verpakking etc. Prima bestelling dus.

[Voor 7% gewijzigd door sypie op 07-04-2020 13:07]

• Jesp_J
Nee heb veel meer dan 4 devices op wifi maar bij die merk ik het direct. Heb ook lampen, tablets, stopcontacten en gordijnen die via wifi gaan en heb ook wat Philips hue lampen en accessoires die via zigbee (dus ook 2.4 GHz) werken.

Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen met de DNS instellingen en mss ook nu alvast een dmz instellen op de Ziggo router voor mijn Netgear r7000 router.

Maar mis dan wel seamless roaming op mijn r7000 router wat ik nu best irritant vind dat als ik achter in mijn tuin ben dat hij dan bij het ap van binnen blijft hangen terwijl het signaal van het ap in de tuin veel beter is. Volgens mij is dit met de unifi apparatuur wel beter geregeld want dan gaat als het goed is bv je telefoon gewoon over naar het sterkste signaal toch.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:58

lier

MikroTik nerd

Jesp_J schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:04:
Maar mis dan wel seamless roaming op mijn r7000 router wat ik nu best irritant vind dat als ik achter in mijn tuin ben dat hij dan bij het ap van binnen blijft hangen terwijl het signaal van het ap in de tuin veel beter is. Volgens mij is dit met de unifi apparatuur wel beter geregeld want dan gaat als het goed is bv je telefoon gewoon over naar het sterkste signaal toch.
Het zal meer te maken hebben met de instellingen van je Netgear. Staat (bijvoorbeeld) je zendvermogen op de 2G band maximaal? Om je laatste vraag te beantwoorden: nee. Alles valt of staat met goede instellingen. Ook met de Unifies kan je een slecht roamend netwerk inrichten.

Misschien goed om te weten, afgezien van de echt dure spulletjes is roaming de keuze van je mobiele device.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• broekhuis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02 03:58
Al langere tijd heb ik het probleem dat mijn UniFi AP-AC-LR regelmatig disconnect. Tot de coronacrisis kon ik daar prima mee leven, maar nu ik thuis veel online vergaderingen heb die wegvallen begint het vervelend te worden. Ik heb een modem waarop WiFi uitstaat en Accespoint direct verbonden is via Lan kabel. Verder geen netwerkapparatuur aangesloten. De volgende acties heb ik ondernomen, maar hebben helaas geen effect gehad:

- Reset van AP
- Reset van Modem
- Auto optimize optie uitgeschakeld
- Lan kabel vervangen
- Uplink connectivity monitor uitgeschakeld
- Channel op manual gezet
- Updates uitgevoerd

Ik heb log-file en configuratie bijgevoegd.

Hoor graag of ik iets over het hoofd zie om weer een stabiele verbinding te krijgen.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:41

Wish

ingwell

Ik heb onlangs een AP Pro (benedenverdieping) in aanvulling op mijn AP Lite (bovenste verdieping). De reden hiervoor was dat ik helemaal gestoord werd van de samenwerking tussen mijn Ziggo Box en de AP Lite. Beide AP's zijn wel bedraad aangesloten op de Ziggo box. De SSID naam heb ik hetzelfde gehouden, het wachtwoord heb ik gewijzigd.

Beide AP hangen nu in hetzelfde WLAN in mesh en hebben dus hetzelfde SSID. Bij de Ziggo Box heb ik de Wifi uitgeschakeld. Het roamen van de clients (mobiele telefoons bijvoorbeeld) gaat nu veel soepeler, dus dat is winst.

Alleen.. mijn Google Nest Hello deurbel wil nu niet meer connecten naar mijn wifi netwerk. Geprobeerd vanaf 2 verschillende clients en ja het wachtwoord klopt echt. De melding is dat de wifi niet verbonden is met het internet of dat het wachtwoord onjuist is. Beide stellingen kloppen niet, dus heb ik zitten kijken bij de troubleshoot guide van Nest. Hier lees ik dat :
Schakel 802.11 b/g/n in als je een 802.11 ac-router hebt.
Dat zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn, maar volgens mij is dat ingeschakeld. Kan ik dat in de controller ergens terugvinden (en eventueel forceren)?

No drama

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 22:59
broekhuis schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:48:
Al langere tijd heb ik het probleem dat mijn UniFi AP-AC-LR regelmatig disconnect. Tot de coronacrisis kon ik daar prima mee leven, maar nu ik thuis veel online vergaderingen heb die wegvallen begint het vervelend te worden. Ik heb een modem waarop WiFi uitstaat en Accespoint direct verbonden is via Lan kabel. Verder geen netwerkapparatuur aangesloten. De volgende acties heb ik ondernomen, maar hebben helaas geen effect gehad:

- Reset van AP
- Reset van Modem
- Auto optimize optie uitgeschakeld
- Lan kabel vervangen
- Uplink connectivity monitor uitgeschakeld
- Channel op manual gezet
- Updates uitgevoerd

Ik heb log-file en configuratie bijgevoegd.

Hoor graag of ik iets over het hoofd zie om weer een stabiele verbinding te krijgen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik had hier ook last van, bij mij was het de combinatie WiFi optimization + falende DNS server (ik snap niet hoe die laatste er mee te maken had, maar pas toen ik mijn pihole had gefixed bleef alles netjes in de lucht). Welke auto optimize had je uitgezet? Er zijn er namelijk 2, eentje algemeen en eentje specifiek voor Wifi.

• Prx
  • Laatst online: 08:22

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

Ik zie hier bij mij inderdaad ook die beta functie nog voor Optimize for High Performance Devices. Die staat inderdaad los van de Auto-Optimize Network functionaliteit in mijn overzicht.

Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met die soort automatische instellingen enzo? Ik hoor hier volgens mij wel behoorlijk vaak dat je dit soort dingen bij Ubiquiti uit moet zetten om dingen goed/stabiel te krijgen.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-02 14:09

Fonta

BuG Admin

Prx schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:17:
Ik zie hier bij mij inderdaad ook die beta functie nog voor Optimize for High Performance Devices. Die staat inderdaad los van de Auto-Optimize Network functionaliteit in mijn overzicht.

Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met die soort automatische instellingen enzo? Ik hoor hier volgens mij wel behoorlijk vaak dat je dit soort dingen bij Ubiquiti uit moet zetten om dingen goed/stabiel te krijgen.
Optimize for High Performance Devices staat bij mij ook aan. Hier geen problemen.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13

B2

wa' seggie?

Anoniem: 120539 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:15:
Jawel hoor, werken nog als een zonnetje en zijn wat mij betreft de fijnste controllers.

Sowieso vind ik het vreemd en lastig dat bedrade apparaten niet gewoon te gebruiken zijn met mijn dure Unifi switches, en als ik er een oude domme switch tussen hang alles wel werkt.

Wat ik nog wil proberen is om wifi uit te schakelen op alle bedrade Sonos devices, behalve die op de 1e switch. (Want dat werkt wel, maar 1 switch met bedrade Sonos devices (3) gaat goed.)

Update:
Helaas. Ook niet succesvol.
Het maakt niet uit of ik een Unifi als 1e, 2e of 3e switch plaats.
In alle gevallen gaat het goed, mits het de enige Unifi is waar een Sonos aan hangt.
Zodra er een 2e Unifi switch in het netwerk komt waar ook Sonos devices aan hangen gaat het fout, en ik krijg het niet in orde.

AP's blijven goed werken, USG ook niets aan de hand.

Binnenkort in Vraag & Aanbod: 2 8 ports UniFi POE switches, zo goed als nieuw, (maar net te oud om terug te sturen). :|
Ik heb ook een Sonos Setup en gisteren ook 'opeens' problemen. Niet helemaal opeens, maar bij het toevoegen van een Unifi Switch Flex Mini met daarop een Sonos Port aangesloten. Hele Unifi netwerk in de war, alles viel uit.
Normaal heb ik geen enkel probleem, zelfs met de default instellingen qua RSTP/STP. Ik heb een Play:bar en Sonos Amp aangesloten op een USW-24. De Playbar maakt wireless verbinding met 2 Sonos Play:1 voor Surround.

Toen ik de Flex Mini weer uit het netwerk haalde en de Port direct op de USW-24 aansloot waren de problemen verdwenen. Helaas is op de Flex Mini niks in te stellen qua STP, dus die is ook weer retour gegaan.

Anoniem: 120539

B2 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:00:
[...]
. Ik heb een Play:bar en Sonos Amp aangesloten op een USW-24. De Playbar maakt wireless verbinding met 2 Sonos Play:1 voor Surround.

Toen ik de Flex Mini weer uit het netwerk haalde en de Port direct op de USW-24 aansloot waren de problemen verdwenen. Helaas is op de Flex Mini niks in te stellen qua STP, dus die is ook weer retour gegaan.
Dat is precies het punt; zolang de wired devices maar op 1 Ubiquiti switch zitten gaat alles goed. Zodra er 1 Sonos device bedraad op een 2e Ubiquiti komt zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Ik ga dit topic even volgen
Ik krijg vandaag een Dream Machine met 2x Flex Mini switch binnen.
Ook heb ik Sonos. Nu heb ik 2 devices aangesloten.
Mijn Boost gaat direct verbonden worden met de Dream Machine. Dan gaat er een kabel naar boven die in switch mini gaat. Vanuit daar kabels naar een play 5, iMac en AirPort TimeCapsule (die uiteindelijk ook wordt vervangen voor unifi als het budget weer is aangevuld 😂). Benieuwd of ik problemen krijg met Sonos.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Jesp_J schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:36:
Ik ben van plan om mijn huidige netgear R7000 router te vervangen door de Unifi dream machine (wellicht icm een extra AP) omdat we de laatste tijd vaak last hebben van het wegvallen van het wifi signaal. Weet niet hoe dit precies komt maar ik heb het idee dat dit iets te maken heeft met het hebben van steeds meer appratuur dat via wifi verbonden is.
Heb je niet gewoon een brakke voeding :?

Is de firmware verder up-to-date ?! En kan je de router wel benaderen op het moment dat zoiets gebeurt ?

Er zijn ook een aantal alternatieve firmware opties voor dat model dus daar zou je ook nog een keer naar kunnen kijken :)
Wij hebben op dit moment Ziggo en vroeg me af of iemand ook de dream machine in bezit heeft in combinatie met de Ziggo router. En of hij/zij de Ziggo router dan in bridge modus heeft of de dream machine heeft ingesteld bij de DMZ instellingen van de Ziggo router?
Dat moet allemaal gewoon werken, want bij een Ziggo aansluiting heb je geen PPPoE en IGMP IPTV toestanden ;)

Gewoon inprikken en gaan met die banaan!
Wish schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:52:
Ik heb onlangs een AP Pro (benedenverdieping) in aanvulling op mijn AP Lite (bovenste verdieping). De reden hiervoor was dat ik helemaal gestoord werd van de samenwerking tussen mijn Ziggo Box en de AP Lite. Beide AP's zijn wel bedraad aangesloten op de Ziggo box. De SSID naam heb ik hetzelfde gehouden, het wachtwoord heb ik gewijzigd.

Beide AP hangen nu in hetzelfde WLAN in mesh en hebben dus hetzelfde SSID. Bij de Ziggo Box heb ik de Wifi uitgeschakeld. Het roamen van de clients (mobiele telefoons bijvoorbeeld) gaat nu veel soepeler, dus dat is winst.

Alleen.. mijn Google Nest Hello deurbel wil nu niet meer connecten naar mijn wifi netwerk. Geprobeerd vanaf 2 verschillende clients en ja het wachtwoord klopt echt. De melding is dat de wifi niet verbonden is met het internet of dat het wachtwoord onjuist is. Beide stellingen kloppen niet, dus heb ik zitten kijken bij de troubleshoot guide van Nest. Hier lees ik dat :

[...]

Dat zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn, maar volgens mij is dat ingeschakeld. Kan ik dat in de controller ergens terugvinden (en eventueel forceren)?
Ik zou de WiFi van je Ziggo Router weer aanzetten en de SSID een naam geven zoals "Nest WiFi" of iets dergelijks en dat stomme Google ding daarmee laten verbinden, want al die oh zo slimme apparaten zijn best wel dom op het gebied van uitgebreide WiFi instellingen! :F

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:43
broekhuis schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:48:

<knip>

Heb je ook een andere PoE injector geprobeerd?
Jesp_J schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:36:

Ik heb het Ziggo modem in bridge staan en deze aan de dream machine direct aangesloten. Dit werkt prima! Het grote voordeel is dat je geen dubbele NAT en/of dhcp hebt.

[Voor 70% gewijzigd door Emperor_ op 08-04-2020 16:13]

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:39
Ik heb een oude samsung tablet en bij inzichten in de unifi controller zie ik dat deze heel veel connecties maakt.
Zoonlief had had het er ook over dat hij bij Brawlstars server verbinden ziet.

Kan dit een unifi probleem zijn of moet ik dat bij de tablet zoeken?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een check voordat ik mezelf in de vinger snij :)
Mijn Pi waar de controller op draait wil ik naar Raspbian Buster hebben. Dat wordt een reinstall van de controller. Is het echt zo simpel als het maken van een backup van de config, controller opnieuw installeren en een backup terugzetten? En zo ja, moet de admin username dan de zelfde zijn? Of zie ik nog wat over het hoofd? Versieverschil, maakt dat mog iets uit?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
The Eagle schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:26:
Even een check voordat ik mezelf in de vinger snij :)
Mijn Pi waar de controller op draait wil ik naar Raspbian Buster hebben. Dat wordt een reinstall van de controller. Is het echt zo simpel als het maken van een backup van de config, controller opnieuw installeren en een backup terugzetten? En zo ja, moet de admin username dan de zelfde zijn? Of zie ik nog wat over het hoofd? Versieverschil, maakt dat mog iets uit?
Ja, zo makkelijk is het. De backup kun je direct bij een van de eerste stappen inlezen. Gevolg is dan ook dat de admin user gewoon uit de backup komt.

Qua versies: dit moet minimaal dezelfde versie zijn, maar een upgrade mag ook. Dus de nieuwe installatie mag een nieuwere versie zijn dan de oude installatie. Een downgrade mag dus niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:41

Wish

ingwell

nero355 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:11:

[...]

Ik zou de WiFi van je Ziggo Router weer aanzetten en de SSID een naam geven zoals "Nest WiFi" of iets dergelijks en dat stomme Google ding daarmee laten verbinden, want al die oh zo slimme apparaten zijn best wel dom op het gebied van uitgebreide WiFi instellingen! :F
Heh - nog voor je dit antwoord had gegeven: exactly what I did :) .

No drama

• PatrickBos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11-2020
Ik ben op zoek naar wat meningen.

Op dit moment heb ik een Unifi AP LR, een Unifi in-Wall en een 8 port 60w switch van unifi.
Mijn provider is Ziggo en vandaag komt mijn Unifi Dream Machine binnen.

Ik ben voornemens de Ziggo Router in bridged mode te zetten en daarna alles via mijn Dream Machine te laten lopen. Hier zit al een cloudkey in, nu las ik ergens dat ik om de 8 port switch goed te gebruiken ik nog een cloudkey nodig zou hebben, dit begrijp ik dan even niet?

De cloudkey in de Dream Machine moet toch voldoende zijn om mijn hele huis op te draaien?

Verder was ik van plan om de Vlan's op de switch geconfigureerd te laten voor het moment in plaats van de Vlan's extra om de Dream machine in te stellen.

Hoe denken jullie hierover?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

1 controller to rule them all.

Als je je VLAN's niet op de Dream Machine instelt, dan zal je die uit je switch verliezen zodra je deze adopt.

Sowieso zal je opnieuw moeten beginnen, of je backup teruglezen op je UDM.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• PatrickBos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11-2020
Ik wil ook in zijn geheel opnieuw beginnen, met een schone lei zullen we maar zeggen.
Ik was niet van plan mijn config te restoren p de UDM.

Wat betreft performance maakt het toch niet uit als ik ze opnieuw op de switch instel lijkt me?
De reden dat ik het zo wil doen is dat de switch in de meterkast hangt en vandaar alle kabels naar alle ruimtes gaan. Ik wil de Dream machine op mijn kantoor neerzetten, hier zitten 2 netwerkaansluitingen. 1 van de Ziggo router (meterkast) naar de Wan poort van de UDM. 1 van de Lan 1 poort van de UDM naar de 8-60W switch.
Op deze manier kan ik meteen het extra Wi-Fi punt wat de UDM met zich meebrengt benutten.

Of denk ik nu heel dom?

• Cloud_VII
  • Nu online
Sinds gister in het bezit van een Dream Machine, mooi ding. Even wat zaken uitzoeken, maar alles draait nu lekker.
In de iOS app kan ik onder Statistieken mijn DPI data zien. Hoevaak wordt dit reset? Gisteravond stond deze op iets van 2GB. Vanmorgen weer op iets van 600MB, dat liep op naar 1,6GB en nu staat de cirkel weer op 700MB. Onder het kopje users zie je wel alle data vanaf start Dream Machine, maar het overzicht en apps lijken vaak te worden reset.
PatrickBos schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:30:
Ik wil ook in zijn geheel opnieuw beginnen, met een schone lei zullen we maar zeggen.
Ik was niet van plan mijn config te restoren p de UDM.

Wat betreft performance maakt het toch niet uit als ik ze opnieuw op de switch instel lijkt me?
De reden dat ik het zo wil doen is dat de switch in de meterkast hangt en vandaar alle kabels naar alle ruimtes gaan. Ik wil de Dream machine op mijn kantoor neerzetten, hier zitten 2 netwerkaansluitingen. 1 van de Ziggo router (meterkast) naar de Wan poort van de UDM. 1 van de Lan 1 poort van de UDM naar de 8-60W switch.
Op deze manier kan ik meteen het extra Wi-Fi punt wat de UDM met zich meebrengt benutten.

Of denk ik nu heel dom?
Dat moet allemaal straks gewoon helemaal goed gaan! d:)b
Cloud_VII schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:32:
Sinds gister in het bezit van een Dream Machine, mooi ding. Even wat zaken uitzoeken, maar alles draait nu lekker.
In de iOS app kan ik onder Statistieken mijn DPI data zien. Hoevaak wordt dit reset? Gisteravond stond deze op iets van 2GB. Vanmorgen weer op iets van 600MB, dat liep op naar 1,6GB en nu staat de cirkel weer op 700MB. Onder het kopje users zie je wel alle data vanaf start Dream Machine, maar het overzicht en apps lijken vaak te worden reset.
Vergeet gewoon die hele app en browse naar je UniFi Controller vanaf een PC of Laptop, want daar kan je volgens mij gewoon statistieken per uur/dag/maand/enz. zien als ik het goed heb :)

Bij mij staat DPI al heel lang uit dus ik kan op het moment niet dubbelchecken of ik gelijk heb...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ben je lekker hard aan't thuiswerken voor de baas.... Zeggen de systemen alsnog dat je amper wat aan't doen bent :+

Spullenboel van m'n baas zijn de 'Gasten' :*)

@nero355 Ik heb hier DPI wél volledig aan staan en dat is voor de logging inderdaad wel een pré, voor de througput is het wat minder maar ik mis die paar Mbit niet echt. Lijn is 100Mbit en ik haal nu, dankzij de USG3P maar 85Mbit helaas.

[Voor 29% gewijzigd door Will_M op 09-04-2020 15:26]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Will_M
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:11:
[...]

DPI != IPS/IDS ;)

DPI wordt namelijk gewoon Offloaded in tegenstelling tot IPS/IDS die via de CPU gaan!
Misschien had ik er het woordje 'volledig' bij moeten zetten. Zónder DPI géén IPS/IDS ;)

• Mindless999
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10-2022
Will_M schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:14:
[...]

Misschien had ik er het woordje 'volledig' bij moeten zetten. Zónder DPI géén IPS/IDS ;)
Klop, maar DPI is niet IPS/IDS ;)

Daarnaast heb ik de vraag, gebruik je IPS of IDS, en weet je of dit verschil uitmaakt met de throughput?
Ik heb zelf dezelfde firewall, maar heb het niet aanstaan omdat ik 500mbit momenteel heb, en ik 1/5e van mijn snelheid toch wel wat weinig vind 8)7

[Voor 0% gewijzigd door Mindless999 op 09-04-2020 15:40. Reden: smiley bewerkt]

• Will_M
  • Niet online
Mindless999 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:40:
[...]

Klop, maar DPI is niet IPS/IDS ;)

Daarnaast heb ik de vraag, gebruik je IPS of IDS, en weet je of dit verschil uitmaakt met de throughput?
Ik heb zelf dezelfde firewall, maar heb het niet aanstaan omdat ik 500mbit momenteel heb, en ik 1/5e van mijn snelheid toch wel wat weinig vind 8)7
Ik gebruik hier thuis IPS. IDS is leuk maar wat mij betreft een beetje een domme setting voor thuis omdat je daarmee alleen maar registreert zonder er direct op te laten acteren. Zakelijk zet ik vaker IDS in om awareness te kunnen bewerkstelligen (én vervolgens IPS te kunnen implementeren :P ).

Qua throughput op de USG3P maakt het niet uit of je IPS of IDS gebruikt, die 'max' limiet blijft even hoog (of laag, maar nét hoe je 't wilt noemen).

Als UI de UDM Pro in een 10" variant op de markt gaat brengen dan wordt dat voor mij overigens een 'instant buy' ;)

[Voor 15% gewijzigd door Will_M op 09-04-2020 16:19]

• Mindless999
Will_M schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:59:
[...]

.....

Als UI de UDM Pro in een 10" variant op de markt gaat brengen dan wordt dat voor mij overigens een 'instant buy' ;)
Je wilt de gewone UDM niet gebruiken? die geven ze aan dat het 850 Mbps IPS/IDS aankan. Dit lijkt mij ook voor mij al snel voldoende :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De form factor van de UDM is voor velen hier instant-miss ;)

[Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 09-04-2020 17:33]

#team_UTC+1

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:57

Don Quijote

El Magnifico

Door het thuiswerken, begin ik mij toch een beetje te storen aan mijn netwerk. Te vaak is mijn thuisnetwerk de kluts kwijt, waardoor een harde reset van de router nog de enige oplossing is. Daarnaast heb ik in mijn "Kantoor" beroerd WIFI bereik. Normaal geen probleem omdat ik daar in principe alleen mijn desktop en Synology 918+ staan, en deze beide via UTP zijn aangesloten. Maar nu ik er ook met mijn mobiel bv constant moet Skypen is het onwerkbaar, en moet ik vaak WIFI uitschakelen om het via 4G te doen.

Huidige setup is vrij simpel. Twee Netgear Orbi 50's. Een op de begane grond en eentje op de eerste verdiepingen. Verder een simpele Netgear switch in het kantoor voor desktop en NAS.

Om dit te upgraden qua stabiliteit, meer vrijheid te hebben qua detail instellingen en wat beter bereik op de tweede verdieping en het kantoor te krijgen, wil ik de overstap naar Ubiquity maken.

De zwaarste use-case qua netwerkverkeer is dat ik op alle verdiepingen Nvidia shields heb staan die aangesloten zijn op 4k TV's (2x) en Beamer (1x). Hier worden vanaf de Synology 918+ via Plex 4k films op afgespeeld. Via de Orbi gaat dat goed op de begane grond (want bekabeld) en eerste verdieping via WIFI. Op de tweede verdieping lukt dit niet altijd. Het liefst zorg ik er nu voor dat dit op alle verdiepingen werkt.

Ik had de volgende setup in gedachten:

Begane grond:
Ubiquity Dream Machine (1x uplink van modem, 1x TV, 1x Nvidia Shield, 1x Xbox One X, 1x Ubiquity Flex Mini)
Ubiquity Flex mini (1x uplink van Dream Machine, 1x Desktop, 1x Synology 918+ NAS, 1x Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE)
Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE (1x uplink van Ubiquity Flex Mini)

Eerst verdieping:
Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE (Via Mesh)

Tweede verdieping:
Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE (Via Mesh)

Ik begrijp dat via Mesh natuurlijk erg suboptimaal is. Maar ik zie geen mogelijkheid om van de Dream Machine kabels naar de andere verdiepingen te krijgen.

Verder is het goed te weten dat het een huis uit 1900 is. Het voordeel is dat straling redelijk simpel tussen de verdiepingen beweegt. Echter omdat ik in het centrum van een grote stad woon, is het nadeel dat alle straling van de 1000 huizen om mij heen ook lekker binnen komt.

Mijn vragen:
  • Verwachten jullie dat dit gaat werken? Of kan ik sommige onderdelen beter inruilen voor anderen? (bijvoorbeeld een HD versie van AP)
  • Klopt het dat ik op de begane grond de Switch stroom kan geven over POE via de UDM, en de AP weer van stroom kan voorzien via POE van de switch? Of werkt dit niet zo?

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 21:18
Don Quijote schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:37:
Mijn vragen:
  • Verwachten jullie dat dit gaat werken? Of kan ik sommige onderdelen beter inruilen voor anderen? (bijvoorbeeld een HD versie van AP)
  • Klopt het dat ik op de begane grond de Switch stroom kan geven over POE via de UDM, en de AP weer van stroom kan voorzien via POE van de switch? Of werkt dit niet zo?
Gezien de leeftijd van de woning en de plaatsing van de AP's zou de mesh verbinding wel kunnen werken.
Dit levert wel altijd verlies van snelheid op uiteraard.
De UDM levert alleen geen POE over geen enkele poort. De switch zal dus via de usb-kabel van stroom moeten worden voorzien. De Flex mini levert ook geen POE, maar kan alleen voorzien worden van voeding via POE.

PV Output

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

MadMax12 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:34:
[...]

Gezien de leeftijd van de woning en de plaatsing van de AP's zou de mesh verbinding wel kunnen werken.
Dit levert wel altijd verlies van snelheid op uiteraard.
De UDM levert alleen geen POE over geen enkele poort. De switch zal dus via de usb-kabel van stroom moeten worden voorzien. De Flex mini levert ook geen POE, maar kan alleen voorzien worden van voeding via POE.
Helder dank. Dan ga ik voor de Ubiquiti UniFi Switch 8-60W.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vraagje: is het mogelijk om een AC Mesh draadloos toe te voegen aan een netwerk met AC-Lite AP’s?
Ik wil in mn tuin betere dekking, maar een netwerkkabel achter het huis krijgen is een zware opgave.
Hoe sterk moet het signaal zijn om die dan redelijk te laten werken. Ik heb nu 1 streepje op mn telefoon en die schakelt dan al liever over naar 4G. Zou dat nog wel goed genoeg zijn voor de AC Mesh om het als uplink op te pakken en te versterken?

Acties:
  • +2Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:51:
Vraagje: is het mogelijk om een AC Mesh draadloos toe te voegen aan een netwerk met AC-Lite AP’s?
Natuurlijk! Het is allemaal UniFi dus dat werkt gewoon samen! ;)
Ik wil in mn tuin betere dekking, maar een netwerkkabel achter het huis krijgen is een zware opgave.
Hoe sterk moet het signaal zijn om die dan redelijk te laten werken. Ik heb nu 1 streepje op mn telefoon en die schakelt dan al liever over naar 4G. Zou dat nog wel goed genoeg zijn voor de AC Mesh om het als uplink op te pakken en te versterken?
Lastig... ik zou er niet al teveel van verwachten als dat echt zo is op het moment :-(

Kan je niet gewoon zoiets doen :
Blijft IMHO de beste oplossing! d:)b
Don Quijote schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:37:
Door het thuiswerken, begin ik mij toch een beetje te storen aan mijn netwerk. Te vaak is mijn thuisnetwerk de kluts kwijt, waardoor een harde reset van de router nog de enige oplossing is. Daarnaast heb ik in mijn "Kantoor" beroerd WIFI bereik. Normaal geen probleem omdat ik daar in principe alleen mijn desktop en Synology 918+ staan, en deze beide via UTP zijn aangesloten. Maar nu ik er ook met mijn mobiel bv constant moet Skypen is het onwerkbaar, en moet ik vaak WIFI uitschakelen om het via 4G te doen.

Huidige setup is vrij simpel. Twee Netgear Orbi 50's. Een op de begane grond en eentje op de eerste verdiepingen. Verder een simpele Netgear switch in het kantoor voor desktop en NAS.

Om dit te upgraden qua stabiliteit, meer vrijheid te hebben qua detail instellingen en wat beter bereik op de tweede verdieping en het kantoor te krijgen, wil ik de overstap naar Ubiquity maken.
Hou er rekening mee dat een slecht signaal een slecht signaal blijft en je UniFi apparatuur via Wireless Uplink geen wonderen kan verrichten tegenover het spul dat je nu hebt!

Paar dingen die ik je zou aanraden :
- Hou rekening met straalpatronen!
Een verkeerd geplaatst accesspoint is gewoon nutteloos, ongeacht het merk!
- Als je echt de situatie wilt verbeteren zou je eens kunnen kijken of het een optie is om al je telefoonaansluitingen te slopen en UTP aansluitingen ervan te maken of op die plekken een In-Wall te plaatsen!
Je kan namelijk de In-Wall modellen gebruiken om PoE door te geven of als je een duurder model koopt gewoon de poorten eronder gebruiken voor het een en ander :*)

Wat je dan kan doen is zoiets :
- pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) of pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)
met daarop aangesloten via 802.3at ook wel PoE+ genoemd één van deze :
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
en daarop weer aangesloten via 802.3af en dus normale PoE dit model switch :
- pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts

En dan zijn al je problemen als sneeuw voor de zon verdwenen! :Y)

• Cloud_VII
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:56:
[...]

Dat moet allemaal straks gewoon helemaal goed gaan! d:)b

[...]

Vergeet gewoon die hele app en browse naar je UniFi Controller vanaf een PC of Laptop, want daar kan je volgens mij gewoon statistieken per uur/dag/maand/enz. zien als ik het goed heb :)

Bij mij staat DPI al heel lang uit dus ik kan op het moment niet dubbelchecken of ik gelijk heb...
Ik zie op de website hetzelfe als in de APP. Kan daar ook niet per uur of dag selecteren. Gisteravond stond het aantal GB op 11 ongeveer. Vanmorgen op 6 en nu op 4,5. Heeft dat misschien iets te maken met de instellingen onder Statistieken dataretentie??

• Mindless999
Cloud_VII schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:22:
[...]

Ik zie op de website hetzelfe als in de APP. Kan daar ook niet per uur of dag selecteren. Gisteravond stond het aantal GB op 11 ongeveer. Vanmorgen op 6 en nu op 4,5. Heeft dat misschien iets te maken met de instellingen onder Statistieken dataretentie??
Ik durf het niet zeker te zeggen, zover ik kan zien kan ik ongeveer een jaar aan data in de DPI informatie zien, maar als ik naar de retentie kijk heb ik de volgende gegevens:

Wat heb jij daar staan? (onder de oude interface; Settings --> Maintenance --> Statistics Data Retention, bij de nieuwe; Settings --> Controller Settings; Maintenance --> Data Retention)

• Cloud_VII
  • Nu online
Mindless999 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:32:
[...]

Ik durf het niet zeker te zeggen, zover ik kan zien kan ik ongeveer een jaar aan data in de DPI informatie zien, maar als ik naar de retentie kijk heb ik de volgende gegevens:
[Afbeelding]

Wat heb jij daar staan? (onder de oude interface; Settings --> Maintenance --> Statistics Data Retention, bij de nieuwe; Settings --> Controller Settings; Maintenance --> Data Retention)
Op deze manier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Ik mag helaas gaan kijken hoe goed de garantievoorwaarden bij UI zijn (via de leverancier). Heb een UVC-G3-AF welke in het donker niets meer 'ziet'. IR led's doen 't wel gewoon maar intern in de camera zit er schijnbaar iets 'vast' óf is er iets stuk. Ding komt uit een set van vijf dus ik hoop niet dat ik alle camera's moet gaan demonteren en opsturen :o

edit:
Probleem vanochtend telefonisch aangemeld bij de leverancier en inmiddels al een RMA nummer zodat de camera, en ook alléén de camera dus zelfs zonder wall-mount, opgestuurd kan worden (y) (y)

Probleem komt schijnbaar vaker voor als ze ± 1,5 jaar oud zijn (camera's hier is van Augustus 2018).

[Voor 16% gewijzigd door Will_M op 10-04-2020 15:09]

• JBdV1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-03 12:54
Hallo, ik ben nieuw hier: Ik heb mijn netwerk uitgebreid van 1maal 8 poort switch naar 2 maal 24 poort switches met het oog op gewenste uitbreidingen. Sindsdien zie ik de MAP niet meer in de Controller. Wat zie ik over het hoofd? Het netwerk functioneert wel normaal.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:53

Quad

Doof

@JBdV1 bedoel je onderstaand?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• JBdV1
Ja, die bedoel en dan met name de topology, aangezien ik geen nog geen floorplan heb

• Will_M
  • Niet online
JBdV1 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:02:
Ja, die bedoel en dan met name de topology, aangezien ik geen nog geen floorplan heb
Er van uit gaande dat die twee nieuwe 24-Poort Switches ook uit de Ubiquiti Unifi lijn komen: Heb je ze al wel opgenomen in je controller?

• JBdV1
ja het zijn Unify switches, ik zie ze wel bij de devices met groene balk eronder ten teken dat ze opgenomen zijn en ze werken ook normaal, ik kan ook alle eigenschappen zien, alleen de Topology zie ik niet, die is helemaal leeg.

[Voor 5% gewijzigd door JBdV1 op 10-04-2020 15:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41
JBdV1 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:38:
Hallo, ik ben nieuw hier: Ik heb mijn netwerk uitgebreid van 1maal 8 poort switch naar 2 maal 24 poort switches met het oog op gewenste uitbreidingen. Sindsdien zie ik de MAP niet meer in de Controller. Wat zie ik over het hoofd? Het netwerk functioneert wel normaal.
volgens mij is dit een bug. Ik begon met 1 AP, toen ik een switch toevoegde was de map kwijt. Later, na een update van de controller naar 5.12.66 was ie weer terug. Sindsdien worden extra switch en AP wel correct getoond.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

nero355 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 01:54:
[...]

Natuurlijk! Het is allemaal UniFi dus dat werkt gewoon samen! ;)

[...]

Lastig... ik zou er niet al teveel van verwachten als dat echt zo is op het moment :-(

Kan je niet gewoon zoiets doen : [Afbeelding: Omdat je ook goede WiFi in de tuin moet hebben!]
Blijft IMHO de beste oplossing! d:)
Thanks. Ik heb het nu na veel testen en proberen heb ik het erg goed werkend met een wireless uplink.
Ik had een AC-lite aan plafond in woonkamer en een ander helemaal in de nok van de vliering.
Die van de woonkamer is buiten niet bereikbaar als de schuifpui dicht is ivm HR++ glas. Die van de vliering ook niet goed. Ik kon het signaal in mn tuinhuisje wel net aan opvangen, maar was niet goed genoeg.
Heb nu de AC-lite verplaatst naar mn dakkapel aan de tuinkant. Nu heb ik een stuk betere RX met de AC Mesh (530 Mbps), de TX is ca 260 Mbps.
Wifi snelheidstest in de tuin is na ca 70 Mbps in beide richtingen. Goed genoeg voor nu, en het is me de ellende niet waard om allerlei toeren uit te halen om een kabel naar buiten te boren (o.a. ivm een uitbouw waardoor de kruipruimte niet tot achter bereikbaar is).

Wat ik wel geleerd heb: de richting waarop je de AC Mesh antennes laat wijzen is echt mega belangrijk. Het lijkt erop dat je moet zorgen dat de wireless uplink haaks op de antenne komt.
Het blijft nog schipperen met zendsterkte, banden en kanalen om nu overal in huis de max snelheid op 5G te halen. Maar misschien moet ik daar mee stoppen. Stabiele dekking heb ik nu, roaming werkt echt helemaal super (kun je mooi zien in de Unifi app met de wifi tester) en nu in de tuin ook geen gedoe meer dat de telefoon naar 4G swapt.. :)
Die app is ook echt top om snel op je telefoon metingen te doen en instellingen aan te passen :)

Update: het wordt steeds mooier:

[Voor 15% gewijzigd door MisteRMeesteR op 12-04-2020 17:50. Reden: Screenshot aangepast.]

• JBdV1
BoardCrusher schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:31:
[...]

volgens mij is dit een bug. Ik begon met 1 AP, toen ik een switch toevoegde was de map kwijt. Later, na een update van de controller naar 5.12.66 was ie weer terug. Sindsdien worden extra switch en AP wel correct getoond. Ik draai al met de nieuwste software 5.12.66
I den k dat het inderdaad een bug is, ik heb al een keer na opnieuw opstarten een stukje van de Topology gezien, maar meestal is er niks te zien.

Ik ga eerst maar verder met de hardware: de beste plaats voor de AP's opzoekn en daarna een nieuwe NAS installeren.

[Voor 3% gewijzigd door JBdV1 op 11-04-2020 19:19]

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-03 19:09
Mindless999 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:28:
[...]

Je wilt de gewone UDM niet gebruiken? die geven ze aan dat het 850 Mbps IPS/IDS aankan. Dit lijkt mij ook voor mij al snel voldoende :)
Hier nog iemand die dat niet wil. Gebruik nu nog steeds de USG, snel zat voor mijn vDSL lijn van 55 mbit, al merk ik dat t met IDS/IPS niet overhoudt en dat ie regelmatig op 99% cpu hangt, om die reden heb ik het uit gezet.

Ik heb echter geen behoefte aan een extra switch (16-150 en een 8p heb ik al) en een AP in de meterkast. Enige pre is voor mij dat ie geen fans heeft en dus in stilte z’n werk kan doen.

Ander manko is de ingebouwde controller die niet meerdere sites ondersteunt of de mogelijkheid om een externe controller te gebruiken. Ergo te veel haken en ogen voor een upgrade wat mij betreft.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ben mij aan het oriënteren op een Ubiquity Unifi omgeving. Ik zit nu op twee Asus routers die niet de gewenste dekking in huis geven. Ik heb de beschikking over 11 vaste ethernet aansluitingen, welke overigens lang nog niet allemaal in gebruik zijn. Als ik dat in de configurator invul kom vanwege het aantal altijd uit op een Unifi Switch 16-150W uit. Is het niet een optie om nu een twee maal een Unifi Switch 8-60W te nemen, wat kostentechnisch een stuk goedkoper is?

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-02 14:09

Fonta

BuG Admin

breinonline schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:31:
Ik ben mij aan het oriënteren op een Ubiquity Unifi omgeving. Ik zit nu op twee Asus routers die niet de gewenste dekking in huis geven. Ik heb de beschikking over 11 vaste ethernet aansluitingen, welke overigens lang nog niet allemaal in gebruik zijn. Als ik dat in de configurator invul kom vanwege het aantal altijd uit op een Unifi Switch 16-150W uit. Is het niet een optie om nu een twee maal een Unifi Switch 8-60W te nemen, wat kostentechnisch een stuk goedkoper is?
Lijkt mij ook prima kunnen.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:17
Heeft er iemand met het resetten van de UniFi AP AC LITE via de PoE adapter?

Het reset knopje van de AP is kapot (rammelt lekker in de AP). Ik las alleen op het internet dat het mogelijk moet zijn om via de PoE adapter alsnog een reset uit te voeren. Ik heb nu al meerdere keren geprobeerd die knop 1x, 1x 10 seconden en 1x 30 seconden ingedrukt te houden maar de AP geeft geen kik. Blijft blauw branden en schiet niet in een harde reset.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinkel
breinonline schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:31:
Heb ik ook gedaan (+ nog een 5p poe van een ander merk) omdat ik lastig een 19” kwijt kan.
Je raakt dat wel 2 extra poorten kwijt aan uplinks (switch naar switch).

• Prx

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

rinkel schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:00:
[...]

Heb ik ook gedaan (+ nog een 5p poe van een ander merk) omdat ik lastig een 19” kwijt kan.
Je zou voor de links naar elkaar de SFP poorten nog kunnen gebruiken die erop zitten. Dan heb je Ethernet volledig beschikbaar voor eigen apparatuur.

• rinkel
Prx schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:02:
[...]

Je zou voor de links naar elkaar de SFP poorten nog kunnen gebruiken die erop zitten. Dan heb je Ethernet volledig beschikbaar voor eigen apparatuur.
Dat heeft de 8p 60w toch niet?
Of moet ik toch vaker mijn (lees)bril opzetten?

• Prx

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

rinkel schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:13:
[...]

Dat heeft de 8p 60w toch niet?
Of moet ik toch vaker mijn (lees)bril opzetten?
Nee, in dit geval moet ik hem opzetten. Ik dacht dat we het over de 8P-150W hadden. Excuus. :)

• breinonline
  • Laatst online: 07:15

breinonline

Are you afraid to be known?

rinkel schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:00:
[...]

Ander idee is in plaats van de Security Gateway niet te nemen maar een EdgeRouter-X-SFP. Dat geeft me dan mogelijkheid om glasvezel direct via de SFP poort binnen te halen en geeft 5 24V Passive PoE poorten (waar dan weer geen AP AC Pro op kan als ik passive/active nu goed begrijp). Daar een 8-60W switch aan geeft dan 4+8 werkbare poorten, min de AP poorten dan wel.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Robkazoe schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:11:
Heeft er iemand met het resetten van de UniFi AP AC LITE via de PoE adapter?

Het reset knopje van de AP is kapot (rammelt lekker in de AP). Ik las alleen op het internet dat het mogelijk moet zijn om via de PoE adapter alsnog een reset uit te voeren. Ik heb nu al meerdere keren geprobeerd die knop 1x, 1x 10 seconden en 1x 30 seconden ingedrukt te houden maar de AP geeft geen kik. Blijft blauw branden en schiet niet in een harde reset.
Is de AP op ip adres te benaderen? Dan zou je SSH kunnen proberen.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

breinonline schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:40:
[...]

Ander idee is in plaats van de Security Gateway niet te nemen maar een EdgeRouter-X-SFP. Dat geeft me dan mogelijkheid om glasvezel direct via de SFP poort binnen te halen en geeft 5 24V Passive PoE poorten (waar dan weer geen AP AC Pro op kan als ik passive/active nu goed begrijp). Daar een 8-60W switch aan geeft dan 4+8 werkbare poorten, min de AP poorten dan wel.
4+7, de patchkabel kost aan beide kanten een poort.

En je moet er rekening mee houden dan je dan wel 2 swicthes hebt die op totaal verschillende manieren te beheren zijn.

#team_UTC+1

• sypie
  • Niet online
Ik maak me toch wat zorgen om de uptime van mijn internetverbinding. Ook al komt niemand ergens aan, worden er geen instellingen veranderd, toch valt de verbinding geregeld weg als ik het zo bekijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 1299462

sypie schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:11:
Ik maak me toch wat zorgen om de uptime van mijn internetverbinding. Ook al komt niemand ergens aan, worden er geen instellingen veranderd, toch valt de verbinding geregeld weg als ik het zo bekijk.[Afbeelding]
Merk je zelf ook dat het wegvalt, of is zie je het alleen in de controller.
Ik dacht in het begin ook dat steeds de verbinding wegviel als ik in de controller keek, maar merkte nergens wegval. Sinds ik de Echo Server hebt aangepast (8.8.8.8) klopt de uptime in de controller ook weer. Standaard gebruikt die ping.ubnt.com om te testen of de verbinding werkt, gezien de latency ook al heel hoog is bij je, kan het zijn dat die server soms niet reageert en dan wordt de timer gereset in de controller.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1299462 op 12-04-2020 10:27. Reden: extra toevoeging]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:17
Quad schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:49:
[...]

Is de AP op ip adres te benaderen? Dan zou je SSH kunnen proberen.
AP is nog wel via een ip adres te benaderen als in dat ik Putty kan laten inloggen.

Even het hele verhaal:
Unifi AP ac lite in de woonkamer. Draait al jaren als een zonnetje maar in de slaapkamers is het bereik niet heel best. Dus ik heb een tweede AP ac lite gekocht. Ooit 3 jaar geleden heb ik de eerste AP ingericht via mijn laptop met de controller met de java/windows applicatie. Alleen de controller werkte niet meer. Dus ik de controller op mijn PC installeren (ook weer de java/windows variant). Daar staat de AP wel zichtbaar met een IP adres alleen "verbonden met een andere controller". Het liefst zou ik de oude AP willen resetten en aan mijn nieuwe controller willen hangen en daarna de nieuwe AP ook aan de nieuwe controller willen hangen.

Maar fysiek resetknopje is kapot. Dus kan hem niet hardware matig resetten. Ik heb de PoE adapter reset geprobeerd maar de AP blijft gewoon aanstaan en wifi serveren. Dus beide reset knopjes werken niet. Ondertussen heb ik de oude controller weer werkend gekregen (java zat te bokken). Ondertussen ingelogd op de oude controller en daar zie ik de AP wel staan maar met een rode (fout)melding. Maar er zat wel een optie bij om de AP te vergeten. Dus ik druk daarop. Krijg je een melding in de richting van: "Je gaat de AP laten vergeten door de software. Daardoor wordt er ook een fabrieksherstel van instellingen geduwd naar de AP toe. Weet je het zeker?" Ik op Ja gedrukt want ik wilde al dat de AP naar fabrieksinstellingen terug zou gaan. Alleen nu is de AP verdwenen uit mijn oude controller en loopt hij nog steeds wifi te serveren alsof er niets aan de hand is. In de oude controller zie ik hem nu ook helemaal niet meer.

In de nieuwe controller staat hij nog wel maar nog steeds dat hij aan een andere controller hangt. Geprobeerd om hem te adopteren maar dat lukt niet. Heb zowel via de nieuwe controller als via Putty de volgende wachtwoord combinaties geprobeerd:
ubnt / ubnt
gebruikersnaam oude controller / wachtwoord oude controller

Toen nog even verder wezen kijken maar toen zag ik dat gebruikersnaam/wachtwoord in de oude controller zou moeten staan onder instellingen > site. En daar vond ik ze gelukkig. Nu via SSH reset kunnen uitvoeren. De nieuwe controller zag nog steeds dat hij hing op niet geadopteerd / AP heeft upgrade nodig. Maar met gebruikersnaam/wachtwoord ubnt kon ik hem nu wel toevoegen. Hij is de firmware upgrade aan het downloaden en hij wordt nu toegevoegd aan de nieuwe controller.

En terwijl ik het verhaal aan het typen was, is het dus opgelost. Toch bedankt voor het reageren.

• Quad

Quad

Doof

@Robkazoe Mooi dat je via SSH de AP alsnog kon resetten. :)

PVOutput☀️
Darts🎯

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
Vraagje:
Hoe kan het dat ik via WiFi op m'n iPhone wel mijn maximale snelheid haal:
Maar via de speedtest in de USG niet:

Op andere devices bedraad haal ik wel gewoon mijn snelheden...

Koop hier mijn P1 reader :)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier gebruikers die een Netgear GS116PP met Power over Ethernet gebruiken icm Unify?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +2Henk 'm!
iMars schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:28:
Vraagje:
Hoe kan het dat ik via WiFi op m'n iPhone wel mijn maximale snelheid haal:
Op andere devices bedraad haal ik wel gewoon mijn snelheden...
USG speedtest gaat via de CPU.. en die kan gewoon niet harder. Wat mij betreft sloopt UI dat geheel uit de controller-software. Het is nogal nutteloos.

[Voor 12% gewijzigd door ed1703 op 12-04-2020 12:53]

• iMars
ed1703 schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:49:
[...]

USG speedtest gaat via de CPU.. en die kan gewoon niet harder. Wat mij betreft sloopt UI dat geheel uit de controller-software. Het is nogal nutteloos.
Nja eruit slopen... neem aan dat de grotere jongens het wel kunnen? De USG Pro enzo...

Acties:
  • +3Henk 'm!
iMars schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:16:
[...]

Nja eruit slopen... neem aan dat de grotere jongens het wel kunnen? De USG Pro enzo...
Meten van snelheid is pas nuttig als je de hele keten meeneemt. Maar ik heb daar vanuit mijn vak als netwerkbeheerder misschien een iets te stugge mening over denk ik ;)
Robkazoe schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:28:
Ooit 3 jaar geleden heb ik de eerste AP ingericht via mijn laptop met de controller met de java/windows applicatie. Alleen de controller werkte niet meer.

Dus ik de controller op mijn PC installeren (ook weer de java/windows variant). Daar staat de AP wel zichtbaar met een IP adres alleen "verbonden met een andere controller". Het liefst zou ik de oude AP willen resetten en aan mijn nieuwe controller willen hangen en daarna de nieuwe AP ook aan de nieuwe controller willen hangen.

Maar fysiek resetknopje is kapot. Dus kan hem niet hardware matig resetten. Ik heb de PoE adapter reset geprobeerd maar de AP blijft gewoon aanstaan en wifi serveren. Dus beide reset knopjes werken niet.

Ondertussen heb ik de oude controller weer werkend gekregen (java zat te bokken). Ondertussen ingelogd op de oude controller en daar zie ik de AP wel staan maar met een rode (fout)melding. Maar er zat wel een optie bij om de AP te vergeten. Dus ik druk daarop. Krijg je een melding in de richting van: "Je gaat de AP laten vergeten door de software. Daardoor wordt er ook een fabrieksherstel van instellingen geduwd naar de AP toe. Weet je het zeker?" Ik op Ja gedrukt want ik wilde al dat de AP naar fabrieksinstellingen terug zou gaan. Alleen nu is de AP verdwenen uit mijn oude controller en loopt hij nog steeds wifi te serveren alsof er niets aan de hand is. In de oude controller zie ik hem nu ook helemaal niet meer.
Mocht iemand nog ooit tegen hetzelfde aanlopen :

Vergeet lekker die oude UniFi Controller installatie!

Wat je had moeten doen is gewoon de nieuwste installeren en via de GUI daarvan de oudere UAP adopteren, want dat kan gewoon als je de login daarvan kent! :*)

Heb ik destijds ook gedaan met mijn 2.4 GHz UAP's :
- UniFi Controller 3.x.x of zo draaide op een Windows laptop.
Die heb ik dus lekker gelaten voor wat het is en gewoon niet meer aan gezeten...
- Nieuwe UniFi 5.x.x installatie op een Raspberry Pi gedaan en daarin de oude UAP's geadopteerd, firmware geupgrade, laten vergeten en daarna tekoop gezet op V&A :+

Klaar! :Y) :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
ed1703 schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:23:
[...]

Meten van snelheid is pas nuttig als je de hele keten meeneemt. Maar ik heb daar vanuit mijn vak als netwerkbeheerder misschien een iets te stugge mening over denk ik ;)
Als netwerkbeheerder deel ik die mening ;) Maar soms wil je alleen de snelheid weten op het beginpunt, Dan kan je sommige situaties uitsluiten ;) Als de op m'n iPhone gemeten snelheid ook laag was, had ik gedacht "zie je, Ziggo is traag momenteel" ;)

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Dank nogmaals voor de hulp hier. Ik heb ondertussen een UDM, 8 port switch en AP Lite. Ik heb het pas drie dagen, dus echt veel kan je er nog niet van zeggen, maar so far, so good.

Wel een vraagje. Ik kan totaal geen wijs uit de statistieken die je kan terug vinden. Ik weet namelijk vrij zeker dat ze voor geen meter kloppen. Hier onder even een screenshotje van de statistieken van mijn MacBook Pro. Volgens Unifiy, dus bijna 10TB aan data verstouwd in drie dagen. Dat lijkt een factor 1000 meer dan ik zou verwachten. Is dit een bekende bug? Of snap ik gewoon niet wat hier staat? (Via Deep Packet Inspection)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-03 20:07
Erhnam schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:34:
Zijn er hier gebruikers die een Netgear GS116PP met Power over Ethernet gebruiken icm Unify?
GS108PP hier; werkt prima icm 2x AC Lite & Raspberry Pi 3B+ (PoE gevoed).

Vaste locatie, vast netwerk.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:55
Hier ook een Unifi vraagje. Ik probeer mijn bereik in de tuin wat te verbeteren dus ik heb een rf-scan gestart, de resultaten vind je hieronder. Maar nu vroeg ik me af: hoe interpreteer ik dit? Hoe meer "orange", hoe beter om het access point om te fixeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12
Nee hoe minder oranje hoe leger dat kanaal is dus beter om te gebruiken

quote]smeerbartje schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:59:
Hier ook een Unifi vraagje. Ik probeer mijn bereik in de tuin wat te verbeteren dus ik heb een rf-scan gestart, de resultaten vind je hieronder. Maar nu vroeg ik me af: hoe interpreteer ik dit? Hoe meer "orange", hoe beter om het access point om te fixeren?

[Afbeelding][Afbeelding]

[/quote]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:55
Ah, en als je nu deze resultaten ziet. Waar zou jij 'm dan op zetten?
vonkkie schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:13:
Nee hoe minder oranje hoe leger dat kanaal is dus beter om te gebruiken

quote]smeerbartje schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:59:

[Afbeelding][Afbeelding]

[/quote]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:25
smeerbartje schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:15:

[...]
Je 2,4 GHz zou ik op 6 zetten die lijk iets beter dan 1 en 11.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12
2.4 ghz is altijd het beste kanaal 1. 6. 11

Dus neem de leegste
5 GHz is alleen dfs van belang en ruimte

quote]smeerbartje schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:15:

[...]
[/quote]

• tm030614
  • Laatst online: 22-03 19:41
Als je bij 5Ghz een dfs kanaal pakt, krijg je daar last van? Kan je ergens achterhalen of het kanaal dan automatisch wordt aangepast? Met andere woorden, heb je overal in NL last van dfs kanalen die veranderen door radar of alleen in de buurt van luchthavens, weerstations?

Acties:
  • +1Henk 'm!
tm030614 schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:05:
Als je bij 5Ghz een dfs kanaal pakt, krijg je daar last van? Kan je ergens achterhalen of het kanaal dan automatisch wordt aangepast? Met andere woorden, heb je overal in NL last van dfs kanalen die veranderen door radar of alleen in de buurt van luchthavens, weerstations?
Normaliter alleen in de buurt van... En als het kanaal wordt aangepast wordt daarvan een alert geregistreerd in de controller. Dus je kunt dan nog wel inzien dat er radar gedetecteerd is en er naar een niet-DFS kanaal is uitgeweken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Nu online
tm030614 schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:05:
Ik heb hier 2 APs. 1 ervan zit op 36 en een op een DFS kanaal. Er is 1 apparaat wat niet op DFS werkt. Die gooit dan al mijn devices offline. Daarom draai ik het AP waarmee die connect op 36. De andere staat op automatisch. Op beide APs haal ik de volle snelheid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
Ben ik dan de enige die dat spel thuis middels een controller gewoon lekker zélf laat bepalen op welke kanalen de AP's onderling en met clients aan het rommelen gaan?

Ik heb hier 4 NanoHD AP's in huis en ik heb nog nooit de behoefte gehad om zelf te gaan rommelen met afzonderlijke settings pér AP. Controller draait op een Cloudkey Gen2+ en die mag dat soort dingen allemaal 'on the fly' aanpassen van me.

't Is nog geen 'Cisco CleanAir Technology' maar.... 't werkt in mijn thuissituatie afdoende.

[Voor 13% gewijzigd door Will_M op 13-04-2020 14:48]

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:31:
Ben ik dan de enige die dat spel thuis middels een controller gewoon lekker zélf laat bepalen op welke kanalen de AP's onderling en met clients aan het rommelen gaan?

Ik heb hier 4 NanoHD AP's in huis en ik heb nog nooit de behoefte gehad om zelf te gaan rommelen met afzonderlijke settings pér AP. Controller draait op een Cloudkey Gen2+ en die mag dat soort dingen allemaal 'on the fly' aanpassen van me.

't Is nog geen 'Cisco CleanAir Technology' maar.... 't werkt in mijn thuissituatie afdoende.
nope, hier mag de ac lite zijn eigen kanaal bepalen, het enige wat ik wel vast heb gezet is het vermogen, de 2.4 band staat op low en de 5g staat op high...
(wel doe ik af en toe een RF scan)

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Will_M schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:31:

Voor zover ik weet kan de UniFi Controller dat niet eens, tenzij je gaat rommelen met dat hele "WiFi Experience" verhaal dat bij de meesten eerder buggy werkt dan echt nuttig is :?

Als je zoiets wilt kan je inderdaad beter richting Cisco/HP/enz. gaan kijken, maar dat is "een beetje" prijzig! :+

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-03 13:12
Beste leden, vraagje in verband met 2 opties waar ik nu aan denk;

Voor in de tuin ben ik op zoek naar een Access point, die zal gevoed worden door een CAT5E kabel die ik naar de garage getrokken heb. Het terras waar ik WIFI wil ligt tegen de garage aan, achter in de tuin.

Het terras is 6 meter diep en dus 6 meter verwijderd van de garage muur.

Daarom dacht ik aan; Ubiquiti Unifi UAP-AC-M met een surge protector (ETH‑SP, ETH‑SP‑G2), als dat tenminste relevant is?

Indien ik eentje binnen hang is het deze denk ik; Ubiquiti UniFi AC Lite

Nu is mijn vraag, heeft die Lite voldoende kracht om door 1 muur te gaan (neem aan van wel) of is het toch interessanter om voor die outdoor te gaan?

En daarnaast, heb ik verder voor de lite nog iets nodig of kan ik die zo inpluggen en de software downloaden om te installeren?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:58

lier

MikroTik nerd

@Crowns
Voorspellen is niet mogelijk, je zou het moeten meten om te weten of het signaal door een muur gaat.
Software inderdaad downloaden (JRE installeren als je die nog niet hebt) en spelen maar!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-03 18:30
Don Quijote schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:34:
Dank nogmaals voor de hulp hier. Ik heb ondertussen een UDM, 8 port switch en AP Lite. Ik heb het pas drie dagen, dus echt veel kan je er nog niet van zeggen, maar so far, so good.

Wel een vraagje. Ik kan totaal geen wijs uit de statistieken die je kan terug vinden. Ik weet namelijk vrij zeker dat ze voor geen meter kloppen. Hier onder even een screenshotje van de statistieken van mijn MacBook Pro. Volgens Unifiy, dus bijna 10TB aan data verstouwd in drie dagen. Dat lijkt een factor 1000 meer dan ik zou verwachten. Is dit een bekende bug? Of snap ik gewoon niet wat hier staat? (Via Deep Packet Inspection)
Bijna 4TB aan IMAP4 verkeer, soms een mailbox toegevoegd en laten syncen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Zo, net even een tweede switch voor op zolder met PoE 60W en de AP AC Pro E besteld.
Viel me op dat er met regelmaat het netwerk boven uit lag. Daarnaast online een opleiding volgen, dus lijkt me dan wel dat het netwerk op orde moet zijn. :P
260 euro verder, maar goed.

Valt me op dat om één of andere reden een iets oudere laptop (Denk geen 5Ghz) de AP AC Pro E niet ziet, maar wel de oudere Linksys AP op zolder.
Moet even naar de instellingen kijken van Unifi. Heb daar eigenlijk weinig echt mee gedaan...

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Sand0rf
  • Laatst online: 09:01
UniFi Protect G4 Doorbell

De deurbel is in Early Access
UniFi Protect G4 Doorbell is a Wi-Fi video doorbell with a built-in display and real-time two-way audio communication. The camera features a high-quality 5MP sensor with enhanced night vision. Image streams can be viewed in up to 1600x1200 (2MP) HD at 30 FPS. UniFi Protect G4 Doorbell includes a PIR sensor for instant motion detection alerts. Integration with UniFi Protect provides an easy-to-use interface.

Features:
  • 1600x1200 (2MP) HD stream with night vision
  • Real-time two-way audio with echo cancellation
  • Built-in display
  • Dual-band 802.11ac Wi-Fi
  • PIR motion detection sensor
  • Weather-resistant
  • UniFi Protect integration
$199

/post

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 22:59
Don Quijote schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:34:

[Afbeelding]
Ik heb zelf nooit zoveel waarde aan die grafiekjes gehecht sinds ik erachter kwam dat er geen tijdspan bij staat :P Dat maakt het redelijk nutteloos mijn inziens.

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 18:23
Ik heb met onze Unifi apparatuur (USG + 1 PoE 8ports switch + 1 8ports switch + 2 nanoHD's) iets opmerkelijks wanneer we aan het Fortniten zijn. :)

De volgende situatie is gaande:

- kind 1 speelt op een Xbox One Fortnite, deze is bedraad aangesloten op een 8ports switch die bedraad aangesloten is op de PoE switch die natuurlijk weer bedraad aangesloten is op de USG
- kind 2 speelt op de Switch Fortnite, deze wordt dan draadloos gebruikt en verbind met de nanoHD die weer bedraad op de PoE switch zit.
- kind 3 (lees ikzelf) speelt op een MacBook middels Remote Play van Playstation. Remote play verbindt dan met de Playstation Pro die zoals de Xbox bedraad naar de 8ports switch gaat en die weer bedraad naar de PoE switch, etc.
- alle netwerkkabels zijn CAT6

Wat er gebeurt is het volgende: op het moment dat ik op de MacBook aan het gamen ben en op de Xbox Fortnite wordt gestart, met ik enkele tientallen van een seconde lag. Dit merk ik ook wanneer Fortnite op de Xbox wordt afgesloten. Als we eenmaal aan het gamen zijn, is er in principe niets aan de hand en loopt alles vloeiend. Dit merk ik overigens volgens mij niet wanneer Fortnite op de Switch gestart of afgesloten wordt.

Iemand enig idee waarom ik op de MacBook de tijdelijke lag ervaar wanneer Fortnite op de Xbox gestart of afgesloten wordt?

• darkrain
  • Laatst online: 08:59

darkrain

Moderator Tweakers Discord

Geniet

Geen mogelijkheid voor POE voeden en bedraad aansluiten?
Ding niet gezien trouwens, dus geen idee of er ruimte voor is...

Tweakers Discord

• Sand0rf
  • Laatst online: 09:01
Volgensmij wordt de bel gevoed door een standaard beltrafo

/post

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Valderrama Kan het zijn dat de Xbox One een poort opent op de router op het moment van starten? Dat je daarom wellicht iets vertraging ondervind? Roep maar wat overigens zonder uitgebreide kennis.
Pagina: 1 2 3 ... 225 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee