Een In Wall monteren aan de achterkant van een TV kastje is juist ideaal :
- WiFi in die ruimte.
- Alle TV meuk heeft gelijk verbinding via een UTP kabeltje en/of eventueel Wifi
Vaak genoeg gezien in deze topic reeks of bijvoorbeeld "Het Nette LAN Topic"

Wat heb je dan staan en wat ervaar je dan precies

Ik heb hier 3 x In Wall met maar 2 poortjes onderaan uit de 802.11ac generatie en ze staan juist allemaal achter een houten kastje en geven overal genoeg signaal, behalve achter zich op één plek en dat werkt zo dus al een jaar of 4 ongeveer zonder enig probleem!
Misschien een kwestie van U6 firmware die nog niet rijp genoeg is of een slechter ontwerp qua antennes of zo

Ik zou eerst voor de goedkoopste optie gaan die je kan gebruiken in jouw situatie en pas als je problemen ervaart naar een ander model uitwijken!

The Executer schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:54:
Nadat ik afgelopen weekend eindelijk mijn dual WAN met Ziggo op heb gezet en weer eens met de poort forward bezig kon heb ik dit getest maar ik loop toch tegen een probleem aan. Mijn filtering in de USG3 zoals ik die had op de Ziggo lijn, werkt niet 1-op-1 met Delta terwijl ik in beide gevallen filter op WAN-ip van bv het werk of vrienden. Ik heb e.e.a. over NAT nagelezen maar hij zou effectief inderdaad nog steeds het WAN-ip moeten zien. Toch werkt het alleen als ik als source * opgeef en dus effectief alles voor de buitenwereld open zet. Het Delta modem heeft helaas geen uitgebreide firewall.
Iemand tips? Probleem is dat ik met NAT mijn zaken niet via internet kan bereiken icm filtering op source WAN-ip, alleen wanneer ik het filter dus op * zet.
The Executer schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:10:
Klopt bijna! Ik heb WAN1 het Delta modem zitten. Deze kan helaas niet in bridge en ben dus aangewezen op NAT. Daar zit het probleem ook, ik krijg het niet voor elkaar om filtering op WAN IP-adressen te doen in de USG, terwijl dat met Ziggo (modem in bridge modus, zit nu op WAN2, voorheen was dit mijn primaire verbinding) prima lukte.
Bij NAT zou het source adres in het TCP of UDP pakket nog steeds het WAN-ip moeten zijn maar toch werkt het niet.
Jij hebt een Nokia 2426A/B gok ik
Dan moet je die vervangen door een Nokia 010 die een zogenaamde ONT is en hetzelfde als je Bridged Modem van Ziggo zal functioneren!
Zie :
[Delta glasvezel] Eigen router installeren
En dan effe zoeken op Nokia 010 met de Topic Search bovenaan eventueel...
Brakke voeding a la de Switches uit de 150 Watt PoE/PoE+ Serie of toch niet

En erop letten dat je geen Intel PUMA SoC erin hebt zitten, want dan kan het nog steeds verkeerd uitpakken!

- Hier op GoT in deze Topic reeks.
- Op het Ubiquiti UniFi Forum @
https://ui.com/
- En dan eventueel Reddit of dat eene Nederlandse UniFi Forum of zo...
Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik daar geen tijd meer aan besteed en gewoon op de update knop ram om de zoveel tijd, tenzij er iemand hier iets negatiefs roept of tegen is gekomen op het officiële UniFi Forum

cyborgium schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:20:
Ik loop tegen een (voor mij) onverklaarbaar probleem op, zodra 1 van mijn unifi netwerken geroute worden door mijn UDM Pro, worden vrijwel alle Long Lived TCP connecties die van of naar dat netwerk gaan, binnen 10-60 seconden geclosed. Ik merk dit bij alle websockets die van of naar dat netwerk gaan.
Maar, zodra ik de routing van dat netwerk verander naar een layer 3 switch (USW-Pro-24-PoE), dan is er helemaal niets aan de hand.
Dat is echt serieus minder...

Ik kan dit probleem ~4 maanden geleden voor het eerst tegen, maar heb er toen niet meer naar gekeken nadat bleek dat het probleem opgelost was met routing op de switch. Maar, omdat ik nu mDNS nodig heb voor iets ongerelateerd, is het niet meer mogelijk om routing op de switch te hebben. mDNS wordt daar namelijk niet ondersteund door unifi.
mDNS is voor mij meteen AVAHI dus ik ben wel benieuwd wat je precies aan het doen bent daarmee

Wat of hoe test je dan

Ik gebruik vlans, maar hier moet ik wel bij zeggen dat ik geen firewall rules heb ingesteld hiervoor.
Alle firewall rules zijn (op port forwards na) volledig default.
Je hebt alleen maar Guest VLAN's en Port Forwards of zo

Dat zou tegenwoordig heel makkelijk moeten gaan doordat ze een soort "Step-by-step Wizard" hebben ingebouwd in de webGUI

Ik maak nu een backup in Console (Unifi OS) en een in de Network applicatie.
De rest (Protect etc) gebruik ik niet.
Dan zou het nog simpeler moeten zijn!
Gewoon de procedure volgen en KLAAR!!!

heiyu schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:27:
Je kan alleen migreren als de firmware versie van de UDM Pro gelijk of nieuwer is dan je Cloud Key G2. De firmware van de UDM Pro loopt achter tov. van de andere producten waaronder de Cloud Key G2, deze draait nu op 3.0.17. De UDM Pro zit nu nog op 2.5.17, dus de out of the box migratie zal niet werken.
De UDM Pro 3.0.20 update staat nu op release candidate en zal binnen een aantal weken officieel live gaan, zodat je wel een migratie kan doen. Wil je niet wachten, dan kan je alsnog je UDM Pro handmatig updaten via:
https://community.ui.com/...d9-411b-b872-a27bb30eb345
Ik gok dat de UniFi Controller overzetten al voldoende zal zijn

ramonlambal schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:24:
Misschien je hekje vergeten?
normaal zou je deze regels moeten zien staan:
code:
1
2
3
| # localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost |
Dit pas je aan naar:
code:
1
2
3
127.0.0.1 localhost.basenet.nl
# ::1 localhost |
Mooie manier om je localhost resolving te slopen heb je daar!
Je kan beter een extra regel toevoegen en dus zoiets ervan maken :
code:
1
2
3
4
5
127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
127.0.0.1 localhost.basenet.net |
Of zelfs een extra adres ervan maken :
code:
1
2
3
4
5
127.0.0.1 localhost.basenet.nl
# ::1 localhost
127.0.1.1 localhost |
Afhankelijk van wat het gewenste resultaat is

voor de zekerheid ook even windows opniew opstarten.
Dat zal je sowieso moeten doen!
Hou alleen wel iets van een Live CD/DVD/USB Stick bij de hand voor het geval dat het mis is gegaan!