NOPE.AVI

En bij mijn weten had je ook gewoon DSL modems waar je de RJ11 kabel direct in kon doen en in ieder geval dan een X aantal LAN poorten van internet deed voorzien (router dus), en waarschijnlijk ook wel weer een RJ11 poortje had voor de telefoon op aan te sluiten die dan middels VOIP werkte. En volgens mij konden de door jou befaamde Drayteks dat dan ook.
ALLE Modem/Router modellen MOETEN dat zo doen!
De ISRA doet niks anders dan het koperen lijntje van KPN op een vriendelijke manier in je huis brengen door middel van een RJ11 patchpunt zeg maar

In principe dus gelijk aan de modem/routers die Ziggo ook levert, alleen dan RJ11 vs COAX ingang.
Eigenlijk één pot nat op een zeer globale manier gezien inderdaad!

In theorie zou Ziggo dan dus ook een ISRA/NTU/ONT variant kunnen introduceren die COAX omzet naar ethernet, en dat je dan een router, incl. telefoonaansluiting, er achter zet. Zeg maar gelijkwaardig aan een traditioneel modem (zonder router) en dat je dan een eigen VOIP gateway er achter zet die via de VOIP server/centrale van Ziggo belt.
Dat klopt dus niet, maar opzich heb ik er niks tegen als ze iets zoals de oude Cisco Kabelmodem leveren die echt alleen een modem was als ik het goed heb
Je zal namelijk de COAX meuk moeten moduleren voor zover ik weet en je hebt dan dus geen opties om de boel naar een ander medium om te zetten, zoals een NTU dat doet!
Lekker terug naar een ouderwets modem-only oplossing, met alleen een COAX en ethernet aansluiting. Maar het dan geen modem noemen maar een "DOCSIS translator". En standaard dan een "modem" meeleveren met dus een ethernet WAN poort en een X aantal LAN poorten en 1 of 2 keer RJ11 voor telefonie, en dat dit dan onder vrije modemkeuze valt. Ik denk toch dat de wereld dan te klein is, of in ieder geval voor diegenen die jaren lang op de vrije modemkeuze hebben zitten te wachten.
Opzich geen gek idee allemaal, want heeft wel wat weg van het Melkpak ding van Caiway uit het verleden :
- Poort 1 = Bridged Glasvezel
- Poort 4 = VoIP
- Pooren 2 en 3 = IPTV
Als ik het goed heb onthouden...

Grolsch schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:35:
[...]
Held
Hij doet het weer, wel al m'n historie kwijt zo te zien, maar dat boeit me niet zo heel veel.
Voor de zekerheid nog wel ff een backup teruggelezen, die was "toevallig" net gisterochtend 0100 uitgevoerd terwijl ik om 0800 de update heb uitgevoerd.
[edit]
Na een restore van de backup is ook al m'n historie weer terug
Dit is eigenlijk de eerste keer sinds ik Unifi gebruik (2017) dat een upgrade niet goed gaat.

Stoer!
Ik was namelijk bang dat je met een database probleem zat in de richting van corruptie en zo...