Sinds de Gen2 is er geen ondersteuning meer voor 24V. Ik zat mezelf dit ook af te vragen eerder deze week.L201 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:50:
Ik wil in mijn nieuwe huis een pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (16-poorts 42W PoE+) neerzetten en hiermee mijn AP AC Lite's en LR voeden. Deze switch heeft 8 PoE poorten, maar ik kan nergens vinden of ze ook mijn AP's kunnen voeden op 24V? Het zijn nog de oudere modellen die op 24V draaien namelijk.
Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Kak... Dan toch maar eens kijken of ik die ap's niet zal upgraden naar de nieuwste versiesjakob schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:19:
[...]
Sinds de Gen2 is er geen ondersteuning meer voor 24V. Ik zat mezelf dit ook af te vragen eerder deze week.
Hoe oud zijn je AC Lite's, want de nieuwere kunnen zowel 24 als 48 volt aan.L201 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:50:
Ik wil in mijn nieuwe huis een pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (16-poorts 42W PoE+) neerzetten en hiermee mijn AP AC Lite's en LR voeden. Deze switch heeft 8 PoE poorten, maar ik kan nergens vinden of ze ook mijn AP's kunnen voeden op 24V? Het zijn nog de oudere modellen die op 24V draaien namelijk.
Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Uit 2016, en als ik het me goed herinner hebben ze in 2017 de keuze gemaakt om 24V te laten vervallen.wvanommen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:01:
[...]
Hoe oud zijn je AC Lite's, want de nieuwere kunnen zowel 24 als 48 volt aan.
In welk topic mag je het nu hebben over de nieuwe G3 Instant Camera's?
Als ik het goed zie, kunnen AC-Lite's vanaf September 2016 met ondersteuning voor 802.3af zijn uitgerust, dus het zou kunnen dat die van jou dat ook kunnen. Alle bestaande AC Lite's ondersteunen nog steeds 24V, ik heb er 1 van vorig jaar aan een Mikrotik switch met 24V Passive PoE hangen en dat werkt prima.L201 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:16:
[...]
Uit 2016, en als ik het me goed herinner hebben ze in 2017 de keuze gemaakt om 24V te laten vervallen.
Sinds lange tijd weer eens een CKGEN2+ in handen gehad. Zoals ik standaard blind doe in mijn werk eerst alles updaten voor je gaat configureren.
Dus gelijk geconfronteerd dat je met de 2.x firmware verplicht een online account nodig heb. Snel genoeg gevonden hoe je via SSH kan downgraden naar 1.13 en daarna installatie opnieuw gestart.
Unifi bijgewerkt, gelijk al ruzie met de default geactiveerde alpha-UI, toch maar weer terug naar classic.
Veel gevloek verder alles ingesteld en een backup gedraaid.
Vervolgens wilde ik Protect ook vast bijwerken voor het geval klant nog een camera erbij wil. Maar wat ik ook doe, Protect start met geen mogelijkheid meer op. Service lijkt wel in een soort boot-loop te zitten.
Nog trucs van de experts? Ik kan niet vinden hoe je Protect via SSH kan updaten. Tip om de HDD te wissen had alleen tot nut dat ik mijn Unifi setup ook kwijt was, maar die was door de reeds gemaakte backup gelukkig zo weer terug. Ik vond het altijd zo klik-en-klaar, maar het is er niet handiger op geworden allemaal
Dus gelijk geconfronteerd dat je met de 2.x firmware verplicht een online account nodig heb. Snel genoeg gevonden hoe je via SSH kan downgraden naar 1.13 en daarna installatie opnieuw gestart.
Unifi bijgewerkt, gelijk al ruzie met de default geactiveerde alpha-UI, toch maar weer terug naar classic.
Vervolgens wilde ik Protect ook vast bijwerken voor het geval klant nog een camera erbij wil. Maar wat ik ook doe, Protect start met geen mogelijkheid meer op. Service lijkt wel in een soort boot-loop te zitten.
Nog trucs van de experts? Ik kan niet vinden hoe je Protect via SSH kan updaten. Tip om de HDD te wissen had alleen tot nut dat ik mijn Unifi setup ook kwijt was, maar die was door de reeds gemaakte backup gelukkig zo weer terug. Ik vond het altijd zo klik-en-klaar, maar het is er niet handiger op geworden allemaal

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Volgende maand weer terug? Waar is het dan?jack zomer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:03:
[...]
net even de 24v getest, maar zo snel geen suc6. ik laat het nu voor wat het is.
en volgende maand wanneer ik weer terug ben nog eens kijken en een kast ophangen voor de spullen.
die UniFi Building-to-Building Bridge is leuk. ik kom dan alleen 800 meter te kort.
mijn link van a naar b is 1200 meter..
voor de rest super happy mee heerlijk spul.
alle problemen zijn door mij zelf veroorzaakt, niks ten nadelen van het systeem.
voorbeeld.
had de 2 antennes gekoppeld en ready om op te hangen, blijkbaar heb ik tijdens het instellen bij 1 van de antennes de frequentie aangepast. gevolg 3 uur afvragen waarom.. daarna een vinkje bij accespoint gezet..2x.. ook geen verbinding meer... maar nu prima zelfs tijdens de moesson van gisteravond een super connectie
2de voorbeeld... heb voor de apparatuur een static ip adres ingevoerd.
192.168.1.2 voor de udm 192.168.1.3 voor de usw etc voor de ac points.
waar ik zonder static ip gewoon bij de modem op locatie a kon komen 192.168.1.1 is het nu onmogelijk (tenzij ik met de laptop direct op de antenne kabel ga zitten) 100% dat ik ergens een fout nummer heb gezet in mijn snelheid en haast.
ik stop gewoon even met kloten.. het werkt en ik heb helaas niet alle tijd momenteel om er eens goed voor te gaan zitten.
Lesdictische is mijn hash#
Spanje. Even 3 weken naar Nederland volgende week
En dan eind mei weer spelen met de instellingen.
Dan heb ik vermoedelijk de belangrijkste onderdelen voor mijn pc ook mee vanuit Nederland (mamabord, cpu, gpu, geheugen en SSD.)
Eindelijk, mijn pc stond al in de planning. Maar zonder internet heeft hij geen nu.. wist ik veel dat het 18 maanden ging kosten voordat er een goede internet lijn kon komen...
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Besteld in mei 2016, dus zelfs daar nog voorwvanommen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:57:
[...]
Als ik het goed zie, kunnen AC-Lite's vanaf September 2016 met ondersteuning voor 802.3af zijn uitgerust, dus het zou kunnen dat die van jou dat ook kunnen. Alle bestaande AC Lite's ondersteunen nog steeds 24V, ik heb er 1 van vorig jaar aan een Mikrotik switch met 24V Passive PoE hangen en dat werkt prima.

G3 Instant binnen, Unifi video op de NAS geinstalleerd. Maar krijg het niet voor elkaar om de instant aan mijn WIFI te hangen. Dit moet via hun app maar die detecteerd mijn NAS docker install niet en ziet de G3 instant ook niet. Iemand die dit al aan de praat heeft wellicht ? Ik zoek een manier om de G3 mijn wifi settings door te geven zonder de app.
[ Voor 12% gewijzigd door The Druid op 28-04-2021 18:33 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
de g3 instant werkt niet met Unifi Video (deze is EOL) enkel Protect wordt ondersteund.The Druid schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:29:
G3 Instant binnen, Unifi video op de NAS geinstalleerd. Maar krijg het niet voor elkaar om de instant aan mijn WIFI te hangen. Dit moet via hun app maar die detecteerd mijn NAS docker install niet en ziet de G3 instant ook niet. Iemand die dit al aan de praat heeft wellicht ? Ik zoek een manier om de G3 mijn wifi settings door te geven zonder de app.
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Misschien is het dan wel interessant om deze te volgen? [SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussiejack zomer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:23:
[...]
Spanje. Even 3 weken naar Nederland volgende week
En dan eind mei weer spelen met de instellingen.
Dan heb ik vermoedelijk de belangrijkste onderdelen voor mijn pc ook mee vanuit Nederland (mamabord, cpu, gpu, geheugen en SSD.)
Eindelijk, mijn pc stond al in de planning. Maar zonder internet heeft hij geen nu.. wist ik veel dat het 18 maanden ging kosten voordat er een goede internet lijn kon komen...
RobertMe in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"L201 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:16:
[...]
Uit 2016, en als ik het me goed herinner hebben ze in 2017 de keuze gemaakt om 24V te laten vervallen.
Vaste locatie, vast netwerk.
Voor zover ik weet niet mogelijk. Je hebt de app nodig ivm bluetooth. Daarnaast heb je protect nodig voor de huidige gen ui camera's.The Druid schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:29:
Hmm iemand een G3 instant overnmen ?geenwindows schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:34:
[...]
de g3 instant werkt niet met Unifi Video (deze is EOL) enkel Protect wordt ondersteund.

Misschien als fail over. Maar daarvoor zou een 4g modem ook prima zijn. Ik heb nu een fibra lijn voor 3 tientjes op de secundaire lokatie, en met het ubiquiti systeem met de 2 60ghz antennes werkt het super snel..Behoorlijk Leek schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:58:
[...]
Misschien is het dan wel interessant om deze te volgen? [SpaceX Starlink] Ervaringen & Discussie
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Door @nero355 en @xbeam echt sterk aan het twijfelen geweest of de UDM Pro een goede aankoop is, maar vanavond toch maar uit de doos gehaald voor een test opstelling.
Ga dus van een USG + CloudKey Gen2 Plus naar onderstaande opstelling. (Ziet er wel gelijk een stuk rustiger uit maar ben wel benieuwd of dit wel verstandig is zo op elkaar i.v.m. de warmte, ik hoor de fan van de UDM Pro gelukkig nog niet
)
Had op de CloudKey een Backup gemaakt, daarna alles los gekoppeld, de UDM aangesloten en ge-update, backup file hersteld en alles lijkt nu gewoon te werken. (Was even bang dat er iets mis zou gaan i.v.m. compatibiliteit maar het ging gelukkig in 1x goed)
Dacht alleen dat er in de UDM Pro ook standaard een HDD zat, maar dat is dus niet het geval waardoor ik Protect dus nog heb kunnen checken.
Kan ik de HDD trouwens gewoon uit de CloudKey halen en in de UDM Pro stoppen?
Het duurt nog even voordat we gaan verhuizen naar de nieuwe woning, dus zodoende kan ik alvast de stabiliteit van het apparaat en netwerk ervaren. In het ergste geval gaat hij de verkoop in en gaan we terug naar de CloudKey + USG.
Ga dus van een USG + CloudKey Gen2 Plus naar onderstaande opstelling. (Ziet er wel gelijk een stuk rustiger uit maar ben wel benieuwd of dit wel verstandig is zo op elkaar i.v.m. de warmte, ik hoor de fan van de UDM Pro gelukkig nog niet
Had op de CloudKey een Backup gemaakt, daarna alles los gekoppeld, de UDM aangesloten en ge-update, backup file hersteld en alles lijkt nu gewoon te werken. (Was even bang dat er iets mis zou gaan i.v.m. compatibiliteit maar het ging gelukkig in 1x goed)
Dacht alleen dat er in de UDM Pro ook standaard een HDD zat, maar dat is dus niet het geval waardoor ik Protect dus nog heb kunnen checken.

Het duurt nog even voordat we gaan verhuizen naar de nieuwe woning, dus zodoende kan ik alvast de stabiliteit van het apparaat en netwerk ervaren. In het ergste geval gaat hij de verkoop in en gaan we terug naar de CloudKey + USG.
:strip_exif()/f/image/J0NtSkddf88vQmKoYFJKUZx7.jpg?f=fotoalbum_large)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Wie weet wat een UDM PRO aan stroom verbruikt in router+controller modus? (bij voorkeur zonder disk).
Is dat net als een UDM base zo'n 14 watt?
Is dat net als een UDM base zo'n 14 watt?
Dit staat in de handleiding van de switch:Greatsword schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:41:.
Ga dus van een USG + CloudKey Gen2 Plus naar onderstaande opstelling. (Ziet er wel gelijk een stuk rustiger uit maar ben wel benieuwd of dit wel verstandig is zo op elkaar i.v.m. de warmte, ik hoor de fan van de UDM Pro gelukkig nog niet)
[Afbeelding]
Fanless, Silent Cooling
The UniFi PoE Switch features fanless, silent thermal cooling*, so it can be deployed in areas where fan noise would be distracting.
* Fanless switches must not be stacked.
Zal er sowieso een u ruimte tussen laten helemaal als je hem er boven hangt.
Voor thuis gebruik ga je heel veel plezier hebben van een udm pro. 100% leuk.Greatsword schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:41:
Door @nero355 en @xbeam echt sterk aan het twijfelen geweest of de UDM Pro een goede aankoop is, maar vanavond toch maar uit de doos gehaald voor een test opstelling.
Ga dus van een USG + CloudKey Gen2 Plus naar onderstaande opstelling. (Ziet er wel gelijk een stuk rustiger uit maar ben wel benieuwd of dit wel verstandig is zo op elkaar i.v.m. de warmte, ik hoor de fan van de UDM Pro gelukkig nog niet)
Dacht alleen dat er in de UDM Pro ook standaard een HDD zat, maar dat is dus niet het geval waardoor ik Protect dus nog heb kunnen checken.![]()
[Afbeelding]
Ik mopper wel eens omdat we hem op plekken met meer dan 500 gebruiker/bezoekers per dag hebben staan en daarvoor is hij nog niet stabiel en precies genoeg wat betreft het vast leggen en registratie van er op je netwerk gebeurd.
Het is beetje als op de soa poli werken dan lijkt het als of heel Nederland een soa heeft, wat natuurlijk niet zo is . Maar dat komt omdat je alleen maar mensen met een soa aan de balie krijgt.
Ja je kan de hdd van ck2 gebruiken maar houd er wel rekening mee dat de UDM-p hem automatisch formatteert voor dat je hem kan gebruiken.
Dat betekent dat er geen beelden worden bewaard en worden overgenomen van je CK.
[ Voor 13% gewijzigd door xbeam op 30-04-2021 01:11 ]
Dan ben ik heel erg benieuwd hoe je cable management eruit zag met de usg opstellingGreatsword schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:41:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ben aan het kijken of ik protect in ubuntu aan de praat kan krijgen. oude versie welliswaar, maar schijnt te kunnen.
https://www.reddit.com/r/...iquiti_protect_for_linux/
Nou heb me lesje hard geleerd, net een week oudLightStar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 07:43:
Dit staat in de handleiding van de switch:
* Fanless switches must not be stacked.
Zal er sowieso een u ruimte tussen laten helemaal als je hem er boven hangt.
:strip_exif()/f/image/12QS34PsmSA7lceKXCbYCXyN.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk en daar zit de crux, wat een tering herrie begint de UDM Pro te maken zodra je er een HDD in stopt.xbeam schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:39:
Ja je kan de hdd van ck2 gebruiken maar houd er wel rekening mee dat de UDM-p hem automatisch formatteert voor dat je hem kan gebruiken.
Fans draaien non stop, niet echt fijn voor een stille ruimte.
Hahah, met cable management ben ik nog helemaal niet bezig aangezien we binnenkort gaan verhuizen.Tylen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:26:
[...]
Dan ben ik heel erg benieuwd hoe je cable management eruit zag met de usg opstelling
Maar zo ziet het er in ieder geval uit.
:strip_exif()/f/image/GQtgGxdhpZsVRoWEc62Ahbp7.jpg?f=fotoalbum_large)
Probeer nu de CloudKey Gen 2 weer te "restoren" van zijn eigen backup file. Het hele netwerk doet het gewoon maar hij gaat steeds van wit knipperend LED naar vast Blauw en dan weer terug

Factory reset en daarna backup herstellen heeft het gefixed.
Ik heb het inmiddels Unifi protect versie 1.13.3 werkend gekregen in een Synology docker via deze manual en met de volgende container instructie:Tomas_ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:02:
[...]
Ik ben aan het kijken of ik protect in ubuntu aan de praat kan krijgen. oude versie welliswaar, maar schijnt te kunnen.
https://www.reddit.com/r/...iquiti_protect_for_linux/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| docker run -d \ --name unifi-protect-x86 \ --restart=unless-stopped \ --tmpfs /srv/unifi-protect/temp \ --network="host" \ -m 250m \ -v /volume1/docker/unifi-protect-db:/var/lib/postgresql/10/main \ -v /volume1/docker/unifi-protect:/srv/unifi-protect \ markdegroot/unifi-protect-x86:latest |
Moest wel even 1x remote acces aanzetten en syncen met mijn UI account om alles discovered te krijgen maar kan daarna weer uit.
Update: inmiddels de -m naar 250m aangepast want deze Docker lust graag wat geheugen.
[ Voor 13% gewijzigd door The Druid op 29-04-2021 12:48 ]
Kan je vanuit de docker container, Protect ook updaten?The Druid schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:29:
[...]
Ik heb het inmiddels Unifi protect versie 1.13.3 werkend gekregen in een Synology docker via deze manual en met de volgende container instructie:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 docker run -d \ --name unifi-protect-x86 \ --restart=unless-stopped \ --tmpfs /srv/unifi-protect/temp \ --network="host" \ -m 250m \ -v /volume1/docker/unifi-protect-db:/var/lib/postgresql/10/main \ -v /volume1/docker/unifi-protect:/srv/unifi-protect \ markdegroot/unifi-protect-x86:latest
Moest wel even 1x remote acces aanzetten en syncen met mijn UI account om alles discovered te krijgen maar kan daarna weer uit.
Update: inmiddels de -m naar 250m aangepast want deze Docker lust graag wat geheugen.
Chrisiesmit93 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:11:
[...]
Kan je vanuit de docker container, Protect ook updaten?
Ik heb voordat ik de UNVR4 in gebruik nam, deze docker container gebruikt, protect binnen docker updaten werkte niet. en daarbij, deze docker container gebruikt .deb bestanden, en deze worden dus niet meer geleverd vanuit Ubiquiti..Important: The deb-files required to build this image are no longer hosted by UniFi. You have to find your own version of this file and alter the Dockerfile setup.
overigens, wie een ARM64 systeem heeft draaien kan Unif-protect 1.17.3 gebruiken. (zelfde maintainer)
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet uit kom hoe dit op te lossen.
Situatie:
drie maal een G3 Flex camera, aangesloten op CloudKey Gen2 Plus. Gebruik meest recente versie van Protect. Ook firmware van de apparatuur (Flex = v4.34.22) is up to date. Alle cameras werken prima in live-view, echter één van de drie kan ik de opname niet terug kijken. Ik krijg dan een (stilstaand) beeld te zien van een eerdere opname. Dit is altijd hetzelfde beeld. Live view doet het prima, maar zodra ik terug wil kijken werkt dat niet meer. De camera staat op de slaapkamer van mijn dochter. Verder geen recente aanpassingen gedaan aan de installatie.
Ik heb deze camera al eens unmanaged en opnieuw toegevoegd, maar nog steeds hetzelfde. Zelfde geldt voor instellingen mbt opname kwaliteit, 'when to record' staat op 'always' iOS app opnieuw geinstalleerd. Wat ik ook aanpas, het helpt niet.
Ik zou zeggen dat dit aan Protect ligt, en niet aan de camera zelf. Alleen welke setting beïnvloed dit?
Situatie:
drie maal een G3 Flex camera, aangesloten op CloudKey Gen2 Plus. Gebruik meest recente versie van Protect. Ook firmware van de apparatuur (Flex = v4.34.22) is up to date. Alle cameras werken prima in live-view, echter één van de drie kan ik de opname niet terug kijken. Ik krijg dan een (stilstaand) beeld te zien van een eerdere opname. Dit is altijd hetzelfde beeld. Live view doet het prima, maar zodra ik terug wil kijken werkt dat niet meer. De camera staat op de slaapkamer van mijn dochter. Verder geen recente aanpassingen gedaan aan de installatie.
Ik heb deze camera al eens unmanaged en opnieuw toegevoegd, maar nog steeds hetzelfde. Zelfde geldt voor instellingen mbt opname kwaliteit, 'when to record' staat op 'always' iOS app opnieuw geinstalleerd. Wat ik ook aanpas, het helpt niet.
Ik zou zeggen dat dit aan Protect ligt, en niet aan de camera zelf. Alleen welke setting beïnvloed dit?
al eens gekeken of dit euvel ook gebeurt wanneer je vanaf een desktop (non-app/webinterface) kijkt?Aldmar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:28:
Situatie:
Nee dat is mij nog niet gelukt. Hou mij aanbevolen voor een oplossing hieromtrent.Chrisiesmit93 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:11:
[...]
Kan je vanuit de docker container, Protect ook updaten?
Ja ook gedaan. Werkt ook niet. Ik zie wel een veranderende tumbnail van een event, maar zodra ik hem af wil spelen werkt het niet. Zie ik alleen de tumbnail en geen video.geenwindows schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:32:
[...]
al eens gekeken of dit euvel ook gebeurt wanneer je vanaf een desktop (non-app/webinterface) kijkt?
Lijkt erop dat het 'opname bestand' corrupt is?
-edit- nu ik je vraag nog eens lees. Hoe bedoel je precies via desktop? Ik log in op de CloudKey en ga via deze interface naar Protect.
[ Voor 13% gewijzigd door Aldmar op 29-04-2021 13:50 ]
Helaas heb een DS218+, dus dat gaat niet werken ben ik banggeenwindows schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:25:
[...]
[...]
Ik heb voordat ik de UNVR4 in gebruik nam, deze docker container gebruikt, protect binnen docker updaten werkte niet. en daarbij, deze docker container gebruikt .deb bestanden, en deze worden dus niet meer geleverd vanuit Ubiquiti..
overigens, wie een ARM64 systeem heeft draaien kan Unif-protect 1.17.3 gebruiken. (zelfde maintainer)
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Ubiquiti Unifi Dream Machine Special Edition
- Ubiquiti UniFi Dream Machine SE
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Ik ben laatst iets van 4 uur voor een vriend met dat ding aan het kloten geweest nadat die ook van 1.9.x naar 2.0.x was geüpdate en de enige optie die werkte was een Factory ResetEthirty schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:09:
Sinds lange tijd weer eens een CKGEN2+ in handen gehad. Zoals ik standaard blind doe in mijn werk eerst alles updaten voor je gaat configureren.
Unifi bijgewerkt, gelijk al ruzie met de default geactiveerde alpha-UI, toch maar weer terug naar classic.Veel gevloek verder alles ingesteld en een backup gedraaid.

Elke keer als ik weer eens wat over dat ding lees ben ik echt heel erg blij dat ik gewoon in een situatie zit waarbij ik lekker zelf de UniFi Controller host
Ik denk (Hoop het uiteraard niet!) dat jij dus ook hetzelfde zal moeten doen...Aldmar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:28:
Situatie:

xbeam schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:39:
Het is beetje als op de soa poli werken dan lijkt het als of heel Nederland een soa heeft, wat natuurlijk niet zo omdat alleen maar de mensen en soa bij jouw krijgt.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Raspberry Pi FTWElke keer als ik weer eens wat over dat ding lees ben ik echt heel erg blij dat ik gewoon in een situatie zit waarbij ik lekker zelf de UniFi Controller host
Ja, ik ook. Maar ik hoef geen klanten van mijn baas op mijn privé controllernero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:54:
[...]
Ik ben laatst iets van 4 uur voor een vriend met dat ding aan het kloten geweest nadat die ook van 1.9.x naar 2.0.x was geüpdate en de enige optie die werkte was een Factory Reset![]()
Elke keer als ik weer eens wat over dat ding lees ben ik echt heel erg blij dat ik gewoon in een situatie zit waarbij ik lekker zelf de UniFi Controller host

Heb Protect maar disabled aangezien deze toch niet wil starten en mijn uren om even snel wat in te stellen inmiddels ruimschoots op zijn. Dan maar geen camera's verkopen.
Ja leuk, maar dan heb je nog steeds geen Protect. En daar ging mijn vraag juist over.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Ehh... :Ethirty schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:01:
Ja leuk, maar dan heb je nog steeds geen Protect. En daar ging mijn vraag juist over.
geenwindows schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:25:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Maw; je kunt er elke willekeurige nas voor gebruiken?
Geen ervaring met protect of camera's - behalve een DSLR - dus daar kan ik je niet bij helpen.
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Elk apparaat met een 64-bit ARM SoC en een OS dat het desbetreffende container systeem kan draaien inderdaad!Comp User schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:07:
Maw; je kunt er elke willekeurige nas voor gebruiken?
Tenminste...
Als het allemaal echt zo goed draait en zo!
Misschien dat @geenwindows wat meer ervaring ermee heeft ondertussen
Ok, daar heb je een punt.
Als ik alsnog alles aan "de cloud" moet hangen dan kijk ik wel verder dan Ubiquiti, maar dat hebben ze dus volledig aan zichzelf te danken.
#team_UTC+1
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
"Consumer a.k.a. The Free Beta Tester to the Rescue!"Ethirty schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:13:
Maar mijn punt is vooral dat ik hardware koop zodat ik geen gedoe heb. Het is tegenwoordig kennelijk makkelijker om het zelf te hacken en in Docker te draaien dan dat een fabrikant gewoon werkend spul maakt
Helaas steeds vaker en vaker het geval bij alle merken zo'n beetje...

Nope, heb al een tijdje een UNVR4, die doet het "prima"nero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:10:
[...]
Elk apparaat met een 64-bit ARM SoC en een OS dat het desbetreffende container systeem kan draaien inderdaad!
Tenminste...
Als het allemaal echt zo goed draait en zo!
Misschien dat @geenwindows wat meer ervaring ermee heeft ondertussen
het enige wat van Ubiquiti nog in docker draait is de Unifi-controller
mmm eerst even in docker verdiepen ;-) wat is de snelste weg?The Druid schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:29:
[...]
Ik heb het inmiddels Unifi protect versie 1.13.3 werkend gekregen in een Synology docker via deze manual en met de volgende container instructie:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 docker run -d \ --name unifi-protect-x86 \ --restart=unless-stopped \ --tmpfs /srv/unifi-protect/temp \ --network="host" \ -m 250m \ -v /volume1/docker/unifi-protect-db:/var/lib/postgresql/10/main \ -v /volume1/docker/unifi-protect:/srv/unifi-protect \ markdegroot/unifi-protect-x86:latest
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
[Docker] [alle OS] Het grote Docker ervaringen en tips topicTomas_ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:47:
mmm eerst even in docker verdiepen ;-) wat is de snelste weg?
Ik weet niet of m'n vraag hier best gesteld wordt, maar ik heb een vraag over het instellen van een UDM. (die binnenkort aankomt
)
Momenteel heb ik een asus router waar ik een aantal devices een "vast dhcp ip" heb gegeven. Dit zijn vooral esp8266 bordjes en raspberry pi's die diverse dingen doen voor m'n zelfbouw domotica.
Het is dus belangrijk dat ze hetzelfde ip terug krijgen, anders moet ik in al m'n scripts het ip gaan vervangen.
Hoe pak ik best zoiets aan? Kan je dit voor dat ze verbonden zijn met de UDM met een mac-adress een ip toewijzen of is er een eenvoudiger manier?
Momenteel heb ik een asus router waar ik een aantal devices een "vast dhcp ip" heb gegeven. Dit zijn vooral esp8266 bordjes en raspberry pi's die diverse dingen doen voor m'n zelfbouw domotica.
Het is dus belangrijk dat ze hetzelfde ip terug krijgen, anders moet ik in al m'n scripts het ip gaan vervangen.
Hoe pak ik best zoiets aan? Kan je dit voor dat ze verbonden zijn met de UDM met een mac-adress een ip toewijzen of is er een eenvoudiger manier?
Zou de huidige adressen dan buiten de nieuwe dhcp range houden, als ze niet te verspreid zitten.Promy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:53:
Ik weet niet of m'n vraag hier best gesteld wordt, maar ik heb een vraag over het instellen van een UDM. (die binnenkort aankomt)
De clients zijn wel ingesteld op dhcp (verschillende hardcoded). ALs ik de asus uit zet, dan zullen ze toch automatisch een nieuw ip toegewezen krijgen van de nieuwe dhcp server (de udm), of zie ik dat verkeerd?michelc85 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:02:
[...]
Zou de huidige adressen dan buiten de nieuwe dhcp range houden, als ze niet te verspreid zitten.
Ja, en dan stel je op de udm voor het device opnieuw een reservering in, ik zie niet waarom dat lastig is.Promy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:05:
[...]
De clients zijn wel ingesteld op dhcp (verschillende hardcoded). ALs ik de asus uit zet, dan zullen ze toch automatisch een nieuw ip toegewezen krijgen van de nieuwe dhcp server (de udm), of zie ik dat verkeerd?
Even noteren uit je Asus welk macadres welk ip krijgt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Er schijnt ook een optie te zijn om vooraf een reservation te maken, maar kan hem in de gui op telefoon niet vinden.
https://help.ui.com/hc/en...IP-to-a-Client-using-DHCP
https://help.ui.com/hc/en...IP-to-a-Client-using-DHCP
Will_M in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"Promy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:53:
Ik weet niet of m'n vraag hier best gesteld wordt, maar ik heb een vraag over het instellen van een UDM. (die binnenkort aankomt)
Als je de wifi hetzelfde houd dan gaat het wel goed, even de esp opnieuw opstarten, de meeste hier kregen ook gelijk hetzelfde adres.
in mijn link staat van iemand die mij geholpen heeft hoe je ip van te voren kunt vast zetten.
Beter ook even nu alle mac adressen scannen.
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Je baas kan ze ook bij ons onderbrengen😍Ethirty schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:01:
[...]
Ja, ik ook. Maar ik hoef geen klanten van mijn baas op mijn privé controller![]()
Heb Protect maar disabled aangezien deze toch niet wil starten en mijn uren om even snel wat in te stellen inmiddels ruimschoots op zijn. Dan maar geen camera's verkopen.
[...]
Dan hoef jij ze niet te hosten..
[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 30-04-2021 01:18 ]
Dus in princiepe zou het moeten kunnen draaien op een Pinero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:10:
[...]
Elk apparaat met een 64-bit ARM SoC en een OS dat het desbetreffende container systeem kan draaien inderdaad!
Hier een linkje naar documentatie hoe je Unifi protect het beste kan installeren op diverse ARM systemen zoals de Jetson Nano, PI4 en Windows. Wellicht heeft iemand hier iets aan.nero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:10:
[...]
Dit is de opvolger van de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) dan toch?
Heb net een paar Unifi 6 Lite's gehaald voor in huis, dus denk een beetje overkill.
Zie ook geen extra poort meer op die Pro of ligt het aan mij?
Wat heb je in godesnaam aan zo'n unit als er vervolgens een 1gbps LAN-poort op zit... Leuk dat je 4,8gbps over 5GHz kan, maar hoe ga je dat benutten als z'n uplink max 1 is
Wat raar dat deze geen Ethernet passthrough heeft net zoals de oude PRO.
je hebt deels gelijk maar in de WiFi termen heb je een 2Gbps uplink, heen en weer:)The_Admin schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:27:
Wat heb je in godesnaam aan zo'n unit als er vervolgens een 1gbps LAN-poort op zit... Leuk dat je 4,8gbps over 5GHz kan, maar hoe ga je dat benutten als z'n uplink max 1 is
zie overigs niet of je ook nog een aparte wireless uplink hebt om het eventueel wel te halen.
want standaard gaat de draadloze uplink over de zelfde radio waardoor je de specs nooit kan halen
bv de Fritz heeft hiervoor een apart kanaal (en al 2 jaar WPA3)
[ Voor 32% gewijzigd door Mr-D. op 30-04-2021 11:02 ]
Meteen 1 in bestelling gezet; die kan op de begane grond bij de meterkast de huidige AC-86U vervangen.
Tevens een U6-Lite erbij gedaan (free shipping) om op de zolder de AX-58U te vervangen.
Buiten hangt al een AC-MESH hierbij is al het Wireless van 1 merk.
Voeding krijgen ze van een 8 poorts Meraki (Cisco) Poe+ switch (bruto 140w) gaat prima functioneren.
Zal even terug melden hoe lang het leveren duurt etc + wat de ervaringen zijn.
Dank voor de EA melding -> ik zat er al op te wachten.
Jammer inderdaad. Juist de PRO's genomen vanwege die extra poort, die wel handig is hier in huis vanwege 1 UTP kabel per kamer.Dr Pro schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:41:
[...]
Wat raar dat deze geen Ethernet passthrough heeft net zoals de oude PRO.
Ach, de huidige PRO's zijn nog prima voor een thuisnetwerk
Daarom wacht ik met smart op de IWs, ik hoop dat die net zoals de IWs nu met extra poorten komen.JorzoR schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:46:
[...]
Jammer inderdaad. Juist de PRO's genomen vanwege die extra poort, die wel handig is hier in huis vanwege 1 UTP kabel per kamer.
Ach, de huidige PRO's zijn nog prima voor een thuisnetwerk
hey mannen,
Misschien niet helemaal t juiste topic, maar ik waag t erop... In navolging van het instellen van de USG voor KPN (wat nu mooi stabiel draait) wilde ik mn netwerk wat hardenen...
Mn thuiswerk was tot voorheen alles in 1, maar met allerlei iot devices (ook van Ali) leek een vlan voor IoT wel een goed idee. Nu heb ik in dat vlan een ESP tje gehangen, netjes een IP...maaar ik kan m niet pingen, noch vanaf de USG direct, noch vanaf laptop in LAN... er is vast iets simpels wat ik over t hoofd zie, iemand een suggestie voor me toevallig??
Misschien niet helemaal t juiste topic, maar ik waag t erop... In navolging van het instellen van de USG voor KPN (wat nu mooi stabiel draait) wilde ik mn netwerk wat hardenen...
Mn thuiswerk was tot voorheen alles in 1, maar met allerlei iot devices (ook van Ali) leek een vlan voor IoT wel een goed idee. Nu heb ik in dat vlan een ESP tje gehangen, netjes een IP...maaar ik kan m niet pingen, noch vanaf de USG direct, noch vanaf laptop in LAN... er is vast iets simpels wat ik over t hoofd zie, iemand een suggestie voor me toevallig??
Waarschijnlijk zul je de mDNS refelctor aan moeten zetten (In je controller onder 'Services' - 'mDNS').dennis071 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:57:
hey mannen,
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb een Readynas 102, die kreeg ik als vervanger van de Readynas Duo v2 (rma).nero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:10:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of die een optie voor docker containers heeft.
Op het 'einde' van de draadloze WLAN verbinding zul je toch érgens het LAN op moeten middels een NIC / kabel ....Mr-D. schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:56:
[...]
je hebt deels gelijk maar in de WiFi termen heb je een 2Gbps uplink, heen en weer:)
zie overigs niet of je ook nog een aparte wireless uplink hebt om het eventueel wel te halen.
want standaard gaat de draadloze uplink over de zelfde radio waardoor je de specs nooit kan halen
bv de Fritz heeft hiervoor een apart kanaal (en al 2 jaar WPA3)
He Will,Will_M schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:51:
[...]
Waarschijnlijk zul je de mDNS refelctor aan moeten zetten (In je controller onder 'Services' - 'mDNS').
En als die al aan stond??
Dan zit er waarschijnlijk een Firewall Rule in de weg tussen je VLAN's ?
Misschien even via PB wat screenshots uitwisselen?Will_M schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:20:
[...]
Dan zit er waarschijnlijk een Firewall Rule in de weg tussen je VLAN's ?
Gents,
ik ben in the process of het beetje veiliger maken van mn interne netwerk; alles was vroeger op 1 groot LAN, inmiddels heb ik VLAN en een bijbehorend WLAN gemaakt en dat wordt netjes geserveerd door de UAP's. Inmiddels ook een ESPhome in t nieuwe VLAN gehangen en in de controller zie ik m netjes met een ip in de juiste range, ik kan m alleen niet pingen.. (zowel vanaf mn laptop in t oude LAN als middels ssh vanaf de USG niet).
Iemand een idee wat ik nog kan doen??
ps: mDNS staat aan en ik heb geen blocking firewall rules volgens mij...!
ik ben in the process of het beetje veiliger maken van mn interne netwerk; alles was vroeger op 1 groot LAN, inmiddels heb ik VLAN en een bijbehorend WLAN gemaakt en dat wordt netjes geserveerd door de UAP's. Inmiddels ook een ESPhome in t nieuwe VLAN gehangen en in de controller zie ik m netjes met een ip in de juiste range, ik kan m alleen niet pingen.. (zowel vanaf mn laptop in t oude LAN als middels ssh vanaf de USG niet).
Iemand een idee wat ik nog kan doen??
ps: mDNS staat aan en ik heb geen blocking firewall rules volgens mij...!
[ Voor 7% gewijzigd door dennis071 op 30-04-2021 14:37 ]
beide niet!Will_M schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:06:
@dennis071 Heb je je IOT netwerk toevallig als 'GUEST' netwerk gedefinieerd óf in het WLAN wat op dat netwerk draait aangegeven dat je van Client Isolation / L2 Isolation gebruikt wilt maken?
bij mij is alles op sommige eindpunten en de inwall's na 10GB dus geen probleem.Will_M schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:10:
[...]
Op het 'einde' van de draadloze WLAN verbinding zul je toch érgens het LAN op moeten middels een NIC / kabel ....
Afgelopen weekend voor het eerst kennisgemaakt met de UDM Pro en de nieuwe switch lijn. Erg mooi spul!
Foto's volgen nog maar dit is de setup:
- 1x UDM Pro
- 1x 24p POE gen2 switch
- 6x in wall hd AP's
- 1x US8-150 8 port switch
- geen glasvezel modem (gebruik een media converter icm SFP en UTP naar de UDM pro)
Hieronder high level tekening in paint

Wel een paar vragen omdat ik nog geen ervaring heb met het firewall/routing gedeelte (ik gebruik zelf pfsense icm AP's.
- Zouden jullie B&B via UDM pro SFP port en glas verbinden? Of via UTP port op de UDM Pro switch? Dus blauwe lijn? Of via "hoofd switch" via UTP naar B&B (rode lijn)?
- Ik lees wisselende verhalen over guest wifi voorziening. Publiek wat hier slaapt is vooral 50-70 jaar en het moet vooral eenvoudig zijn om toegang te krijgen tot internet. Hoe zouden jullie hier een gescheiden gasten netwerk voor creeren die niet bij het hoofdgebouw kan? VLAN op hoofd switch? Apart netwerk op de UDM pro? Wel of geen "guest functie" (dus gewoon aparte SSID?).
- Woonhuis heeft best veel AP's (5 stuks). Alles op auto zetten? Of toch vaste kanalen (best lastig met zo veel AP's) en channel size (20/40 etc)?
- Is het mogelijk om bandbreedte cap toe te voegen voor apart netwerk ? Betreft 500/500 glasvezel. Bijv 100/100?
- 1x UDM Pro
- 1x 24p POE gen2 switch
- 6x in wall hd AP's
- geen glasvezel modem (gebruik een media converter icm SFP en UTP naar de UDM pro)

Wel een paar vragen omdat ik nog geen ervaring heb met het firewall/routing gedeelte (ik gebruik zelf pfsense icm AP's.
- Zouden jullie B&B via UDM pro SFP port en glas verbinden? Of via UTP port op de UDM Pro switch? Dus blauwe lijn? Of via "hoofd switch" via UTP naar B&B (rode lijn)?
- Ik lees wisselende verhalen over guest wifi voorziening. Publiek wat hier slaapt is vooral 50-70 jaar en het moet vooral eenvoudig zijn om toegang te krijgen tot internet. Hoe zouden jullie hier een gescheiden gasten netwerk voor creeren die niet bij het hoofdgebouw kan? VLAN op hoofd switch? Apart netwerk op de UDM pro? Wel of geen "guest functie" (dus gewoon aparte SSID?).
- Woonhuis heeft best veel AP's (5 stuks). Alles op auto zetten? Of toch vaste kanalen (best lastig met zo veel AP's) en channel size (20/40 etc)?
- Is het mogelijk om bandbreedte cap toe te voegen voor apart netwerk ? Betreft 500/500 glasvezel. Bijv 100/100?
[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 30-04-2021 16:56 ]
Ik zou de interne switch in de UDM-Pro niet gebruiken, omdat die begrensd is op 1 Gbps, ik zou de B&B lekker aan de 24-ports switch hangen.
Je kan vanuit de controller een gast-netwerk aanmaken, en dan krijg je er een portal gratis bij, waar men bijvoorbeeld met unieke codes kan inloggen, die je ook via (volgens mij) de controller kan genereren. Vroegah had je een Hotspot App, maar ik weet niet of die tegenwoordig nog gebruikt wordt.
Voor wat betreft de kanalen van je AP's is het lastig, met 5 stuks als je niks overlappends wil krijgen. Daar kan ik je niet goed in adviseren...
Je kan vanuit de controller een gast-netwerk aanmaken, en dan krijg je er een portal gratis bij, waar men bijvoorbeeld met unieke codes kan inloggen, die je ook via (volgens mij) de controller kan genereren. Vroegah had je een Hotspot App, maar ik weet niet of die tegenwoordig nog gebruikt wordt.
Voor wat betreft de kanalen van je AP's is het lastig, met 5 stuks als je niks overlappends wil krijgen. Daar kan ik je niet goed in adviseren...
Die snelheden haal je alsnog niet, alleen al omdat elk Wifi-netwerk Half Duplex is en geadverteerde snelheden leuk in het blaadje van de lokale computerwinkel staat.Mr-D. schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:34:
[...]
bij mij is alles op sommige eindpunten en de inwall's na 10GB dus geen probleem.
Als 5 Ghz steeds drukker gaat worden komt op den duur airtime ook weer wat meer om de hoek kijken met veel netwerken in je omgeving. Hangt een beetje van je situatie af en of iedereen z'n wifi netjes instelt.
Grote kans van niet en als je 160mhz kanalen gebruikt waarschijnlijk kansloos.
ik weet wel zeker dat ik dat niet zal halen maar het ging in dit geval om de 2Gb (1Gb nic) bottleneck die ik dus niet heb.ed1703 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:47:
[...]
Die snelheden haal je alsnog niet, alleen al omdat elk Wifi-netwerk Half Duplex is en geadverteerde snelheden leuk in het blaadje van de lokale computerwinkel staat.
Als 5 Ghz steeds drukker gaat worden komt op den duur airtime ook weer wat meer om de hoek kijken met veel netwerken in je omgeving. Hangt een beetje van je situatie af en of iedereen z'n wifi netjes instelt.
Grote kans van niet en als je 160mhz kanalen gebruikt waarschijnlijk kansloos.
als je al een meter scheef zit haal je ook al een stuk lagere snelheid.
heb dit al div keren moeten uitleggen aan bv de buren waarom zij die snelheid niet halen.
Daarom komt UI ook met switches waarop je dus met 2.5gb/s kunt koppelen en SFP+Mr-D. schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:52:
[...]
ik weet wel zeker dat ik dat niet zal halen maar het ging in dit geval om de 2Gb (1Gb nic) bottleneck die ik dus niet heb.
als je al een meter scheef zit haal je ook al een stuk lagere snelheid.
heb dit al div keren moeten uitleggen aan bv de buren waarom zij die snelheid niet halen.
(Bankrekening moet vol in New York en mensen moeten toch het idee hebben dat ze altijd Go Fast! gaan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u0GHKQ7waB4lp1vQBtOtUIYq.jpg?f=user_large)
.
https://store.ui.com/coll...ifi-enterprise-8-poe-beta (EA)
[ Voor 6% gewijzigd door ed1703 op 30-04-2021 16:04 ]
Check - en dan op de 24 port switch een VLAN op de betreffende port zetten? En dan bijv een andere subnet g geven ? (172x vs 10.x?). Hoe krijg ik de guest wifi dan alleen op dit netwerk?Polyphemus schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:41:
Ik zou de interne switch in de UDM-Pro niet gebruiken, omdat die begrensd is op 1 Gbps, ik zou de B&B lekker aan de 24-ports switch hangen.
Volgens mij (ik heb het al een tijdje geleden ingericht), als je een guest-netwerk aanmaakt in de controller, kun je gelijk een VLAN-ID opgeven. Ik heb bijvoorbeeld VLAN-ID 4 opgegeven, en dan gelijk een IP-range van 192.168.4.x opgegeven, dan is het makkelijk herkenbaar.Workaholic schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:57:
[...]
Check - en dan op de 24 port switch een VLAN op de betreffende port zetten? En dan bijv een andere subnet g geven ? (172x vs 10.x?). Hoe krijg ik de guest wifi dan alleen op dit netwerk?
Vervolgens maakt de controller zelf de firewall rules aan, zodat er geen inter-VLAN verkeer is, en je gasten ook niet op je eigen netwerk komen.
Misschien helpt dit ook een beetje op weg:
https://help.ui.com/hc/en...Portal-and-Hotspot-System
En anders heeft Crosstalk Solutions op YouTube nog wel wat filmpjes met uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=9dhmS237wsw
Thnx. Ik heb nu bij networks een apart netwerk aangemaakt.Polyphemus schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:03:
[...]
Volgens mij (ik heb het al een tijdje geleden ingericht), als je een guest-netwerk aanmaakt in de controller, kun je gelijk een VLAN-ID opgeven. Ik heb bijvoorbeeld VLAN-ID 4 opgegeven, en dan gelijk een IP-range van 192.168.4.x opgegeven, dan is het makkelijk herkenbaar.
Vervolgens maakt de controller zelf de firewall rules aan, zodat er geen inter-VLAN verkeer is, en je gasten ook niet op je eigen netwerk komen.
Misschien helpt dit ook een beetje op weg:
https://help.ui.com/hc/en...Portal-and-Hotspot-System
En anders heeft Crosstalk Solutions op YouTube nog wel wat filmpjes met uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=9dhmS237wsw

Settings zijn als volgt:

Als ik vlan 20 nu tag op de juiste port van de switch dan ben ik er toch?
Ik denk het wel; ik weet alleen niet of een 192.x.x.x en een 172.16.x.x elkaar bijten kan.Workaholic schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:13:
[...]
Thnx. Ik heb nu bij networks een apart netwerk aangemaakt.
[Afbeelding]
Settings zijn als volgt:
[Afbeelding]
Als ik vlan 20 nu tag op de juiste port van de switch dan ben ik er toch?
Mr-D. schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:34:
[...]
bij mij is alles op sommige eindpunten en de inwall's na 10GB dus geen probleem.
Dat zal wel klauwen vol geld gekost hebben?
Ik zag op Discord ook al ineens een melding erover! kon me niet inhouden en maar 1 besteld
Omdat het kon ook maar gelijk een G3 instant erbij gedaan en het hielp dat je daarmee gelijk aan de free shipping kwam
Ik las laatst in een review volgens mij iets vergelijkbaars:Workaholic schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:36:
Afgelopen weekend voor het eerst kennisgemaakt met de UDM Pro en de nieuwe switch lijn. Erg mooi spul!
- 1x UDM Pro
- 1x 24p POE gen2 switch
"Mijn glasvezel aansluiting (van Tweak Glasvezel, internet only) rechtstreeks in de UDM-Pro aangesloten met een SFP module"
Wat houdt dat precies in, wat heb je er aan en welke SFP module moet je dan hebben?
- nero355
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi
- Unifi
- Amplifi
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Ik zou @xbeam inhuren en alles laten opzetten!Workaholic schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:36:
- 1x UDM Pro
- 1x 24p POE gen2 switch
- 6x in wall hd AP's
[Afbeelding]

- Default VLAN als Management VLAN overlaten.Promy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:53:
- Nieuw IoT VLAN aanmaken met een DHCP range die hetzelfde is als op je huidige netwerk.
- WiFi SSID aan dat IoT VLAN koppelen.
- Eerst alle MAC adressen aan IP's in dat VLAN kopppelen.
En dan pas de oude zooi offline gooien en de UniFi spullen aanzetten!
Ik ook niet helaasComp User schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:02:
Ik heb een Readynas 102, die kreeg ik als vervanger van de Readynas Duo v2 (rma).
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of die een optie voor docker containers heeft.
Met een beetje slim shoppen i.c.m. MikroTik hardware en eBay koopjes kan dat voor een relatief goedkoop/betaalbaar bedrag
- NIC's tussen de € 25 en € 75 per stuk met SFP+ aansluiting.
- P2P kitjes die € 50 kosten inclusief een SFP+ DAC kabel.
- MikroTik switches van tussen de € 140 en € 250 afhankelijk van of je 4 poorts of 8 poorts wilt hebben.
En gaan met die banaan!
Gek gepositioneerd tov de 6LR:
- Goedkoper
- Meer clients (?)
- 2x2 op 2.4 ipv 4x4
Ik mag aannemen dat dit een verlate 1april grap is?
Interface (1) 1 Gbps Ethernet RJ45
Maar wel RGBxbeam schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:50:
[...]
[...]
Cloud ☁️
Aaah... Cisco Disco
Dat had ik dus niet moeten intypen op google
Cloud ☁️
Jongens, In combinatie met roze ringen zijn dit echt geen grappen.
[ Voor 32% gewijzigd door xbeam op 30-04-2021 19:50 ]
Wat heb ik net op Youtube zitten kijken ...
Wat zouden jullie kiezen als accesspoint voor onder een overkapping bij een redelijk grote tuin? Ik twijfel tussen een LR, een mesh, misschien de mesh pro al is die erg duur
Het plafond van de overkapping is van douglas balken en daar zal hij tussen gemonteerd worden
Dus er komt eigenlijk geen water bij behalve vochtige buitenlucht
Temperaturen zullen wel gewoon fluctueren natuurlijk dus ik twijfel of ik echt een outdoor model zal moeten nemen.
de ac-mesh vind ik niet zo mooi
de mesh pro is aan de dure kant
de LR is de standaard schotel maar niet "outdoor"
Er komt ook nog een 6-mesh aan (vormfactor als de flexhd) blijkbaar maar ik zie daar nog geen release date/prijs van`
Of als extra optie: een lite schoteltje, daarvan heb ik er al 2 in huis hangen
Het plafond van de overkapping is van douglas balken en daar zal hij tussen gemonteerd worden
Dus er komt eigenlijk geen water bij behalve vochtige buitenlucht
Temperaturen zullen wel gewoon fluctueren natuurlijk dus ik twijfel of ik echt een outdoor model zal moeten nemen.
de ac-mesh vind ik niet zo mooi
de mesh pro is aan de dure kant
de LR is de standaard schotel maar niet "outdoor"
Er komt ook nog een 6-mesh aan (vormfactor als de flexhd) blijkbaar maar ik zie daar nog geen release date/prijs van`
Of als extra optie: een lite schoteltje, daarvan heb ik er al 2 in huis hangen
[ Voor 5% gewijzigd door MantaMaartuh op 30-04-2021 19:35 ]
Als je de standaard schotel wil moet je de AC Pro hebben, die is wel voor outdoor (maar beschut) geschikt.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ja dat zal gewoon goed werken, zolang de vlan maar weet waar hij na toe moet.Polyphemus schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:15:
[...]
Ik denk het wel; ik weet alleen niet of een 192.x.x.x en een 172.16.x.x elkaar bijten kan.
Ja inderdaad, ik wacht wel even op een versie met een 2.5GB poort !xbeam schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:50:
[...]
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door LightStar op 30-04-2021 20:56 ]
Als ik nu nieuwe AP's zou kopen, dan zou ik toch eerder voor TP-Link gaan, die hebben wel fatsoenlijke modellen die volledig ax zijn en een 2.5Gb poort eventueel hebben. Maar als je prima ac AP's hebt kan je het beste wachten op 6E, want dat lijkt wel meer een upgrade te zijn.xbeam schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:50:
[...]
[...]
En de U6-Pro in de EUStore is al weer uitverkocht... Dat ging heel snel zeg
Skip hem zoals @LightStar aangeeft met een 1gbs eth heb je vrij weinig tot niets aan 4x4 wifi6.Seven_of_Nine schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:53:
En de U6-Pro in de EUStore is al weer uitverkocht... Dat ging heel snel zeg
Waneer en je een HD goed configureert haal je 600+ mb/s download met zulke snelheden heb je ruimte zat om te wachten op een WiFi 6 modellen met een 2,5 of 10 Gb/s Ethernet poortjes
Vanochend even wezen testen met mijn Ziggo modem in combi met een mediaconverter naar glas, dit gezien we binnenkort 2 extra glas kabels naar boven gaan trekken en het UTP weghalen om daar stroom door te krijgen, nu had ik hiervoor ook een glas module besteld echter werkte die niet (module is goed die heb ik getest met mijn T-Mobile verbinding) nu had ik ook nog een glas module liggen (zat in het 2 pack van ubiquiti, met de gele streep), zodra die module erin zat kwam de lijn up.
Wat plaatjes
:strip_exif()/f/image/IsDZV0Ph4O9pxCwDeGa7Q3Yo.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/nS0f3Qs1CuxDLKH1hJzxlP22.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/ed9T6WshdBE7YGrvwkGhSytQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Wat plaatjes
:strip_exif()/f/image/IsDZV0Ph4O9pxCwDeGa7Q3Yo.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/nS0f3Qs1CuxDLKH1hJzxlP22.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/ed9T6WshdBE7YGrvwkGhSytQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/WFHe3jDtIFTk3ijbTxbbkDVf.jpg?f=fotoalbum_medium)
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.