Je kunt iig zien of en waar er mutaties zijn. Het lijkt er dus op dat er maar weinig mutaties plaats hebben gevonden (en dan ook nog rekening houden met eventuele fouten in de sequenceren, dus we weten best zeker bij dit soort sequenties dat het klopt, maar er kan altijd een nucleotiden 'verkeerd' gezien worden).
Wat je dus in de door mij vergeleken DNA codes ziet (sequenties) is dat er in de berg van duizenden 'letters' DNA (A, C, G, T), maar een paar verschillen op verschillende plekken. Mocht ik hier nu ineens in die van Brazilië en in de van Zweden bijvoorbeeld op dezelfde plek een andere letter zien dan de 'referentie' (waarvan dus gezegd wordt 'dit is hoe de genetische code van het virus is') dan kan het zijn dat dat een mutatie is die een echt andere versie van het virus oplevert (of dat invloed heeft op hoe het virus werkt staat dan nog niet vast). Maar daar lijkt het uit deze niet representatieve steekproef dus niet op.
Wat de nu door mij aangegeven verschillen/mutaties in de code precies betekenen, geen idee. Nogmaals, zeker is niet of het een technische fout is of dat er echt een andere letter daar zit. Mocht het zo zijn, dan kan het zijn dat de code net even anders vertaald wordt, maar dit hoeft (en heeft ook meestel) niets bijzonders te zijn. Wij mensen hebben heel veel van dit soort kleine veranderingen in ons genoom waarbij we van sommige weten dat het weinig/geen verschil maakt.
Hecht er niet teveel waarde aan. Het is een leuke oefening om te doen en mocht er echt nieuws zijn op dat gebied dan zal dat niet op het Tweakers forum ontdekt worden

Dit soort dingen zijn standaard om te doen bij 'echt' onderzoek. Het is vooral een indicatie voor nu.
En wij (ik iig

) zijn ook gewonen stervelingen, dat wij nu net kennis hiervan hebben is even mooi meegenomen. Maar vraag me aub niet om in C# iets te programmeren ofzo... language of the gods (bij wijze van spreken) voor mij