[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.149 views

Onderwerpen

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

RobertMe schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Jip, Russell moet het nog een jaartje met Claire uithouden. Zij wou geen afscheid van hem nemen zoals die zelf aangaf ("Driejarige deal en Claire houd me er aan")
Ook niet gek, dat is haar enige ticket naar eventuele punten. Latifi of iets vergelijkbaars gaat niks halen.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:20:
De Italiaanse media gaat kennelijk weer eens helemaal los. Korreltje zout dus, maar het kan.
[Embed]
Hamilton naar RBR en Perez naar Mercedes :9 :Y) B)

Albon naar HAAS naast Magnussen en Grosjean exit

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 06-08-2020 13:35 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-1

Motorsport.com heeft nu ook een artikel over rake, en een overweging over hoeveel profijt je daarvan nog hebt sinds het 2014 era.

Alleen jammer dat ze niet vooruit kijken naar 2022

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 06-08-2020 13:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Illegal_Alien schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

Ok dus 1 jaartje erbij; Wie heeft er nog meer een contract tot 2021? Dan kunnen alvast weer speculaas eten. (Russel zit t/m 2021 bij Williams toch?)
Bottas zat dit jaar al op een jaar contract en volgens mij het jaar daarvoor ook al. T zou mij niets verbazen als die op jaar contracten blijft. Hij heeft maar 1 taak, dat is 2e rijder zijn. Zolang hij dat blijft doen zoals hij dat nu doet hoeft hij zich denk ik niet veel zorgen te maken, ook al zit hij op jaarcontracten

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

Wom

Tja, de stille hoop dat Bottas een bedreiging voor Hamilton kan/kon worden is wel vervlogen. Lewis moet enkel zijn teamgenoot voorblijven om kampioen te worden. Dezelfde teamgenoot die braaf lift op het moment dat hij eventueel een aanval kan wagen. Is wel de manier om constructeurskampioenschappen binnen te halen, dus snap de keuze wel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 10:13
Wom schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:00:
Tja, de stille hoop dat Bottas een bedreiging voor Hamilton kan/kon worden is wel vervlogen. Lewis moet enkel zijn teamgenoot voorblijven om kampioen te worden. Dezelfde teamgenoot die braaf lift op het moment dat hij eventueel een aanval kan wagen. Is wel de manier om constructeurskampioenschappen binnen te halen, dus snap de keuze wel.
Alle hoop van Bottas op een eventueel kampioenschap was hij bij bocht1 op Silverstone kwijt (als hij uberhaubt er over na mocht denken). Hij had hem moeten laten staan, ook al eindigt het in tranen, dan heb je tenminste de ballen om te zeggen dat je aan het racen bent.

Ik kan mij weinig nummer2 coureurs voor de geest halen die zich zo makkelijk in de nummer2 rol lieten drukken (Irvine & Rubens buiten beschouwing, want daar stond het gewoon in hun contract).

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:10

Mef

Hoe zit dat met asfalt tegenwoordig? Bestaat die regel nog dat het asfalt minimum x aantal dagen voor een GP gelegd moet zijn om uit te harden? Ik herinner mij de GP van Spa 1985 (of beter: het verhaal van horen vertellen want ik ben maar klein jaar later geboren :+ ) waar ze zich daar niet aan gehouden hadden en het asfalt gewoon kapot gereden werd. Ik dacht dat het minimum 2 maand was in spa daar ergens in de jaren 80, dus dan moet het eind van de maand wel klaar zijn. Kan mij wel in beelden dat het asfalt intussen ook wel wat verder ontwikkeld is en dat die regel ondertussen mogelijks achterhaald is.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:47

Pierre

Van nature lui!

Nieuws https://www.nu.nl/formule...seizoen-bij-mercedes.html
Bottas blijft nog 1 jaar

Ik ga even terug de koelkast in, beetje afkoelen en beter opletten dat ik geen oud nieuws post |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Pierre op 06-08-2020 15:02 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 11:28
JPM85 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:23:
[...]

Alle hoop van Bottas op een eventueel kampioenschap was hij bij bocht1 op Silverstone kwijt (als hij uberhaubt er over na mocht denken). Hij had hem moeten laten staan, ook al eindigt het in tranen, dan heb je tenminste de ballen om te zeggen dat je aan het racen bent.

Ik kan mij weinig nummer2 coureurs voor de geest halen die zich zo makkelijk in de nummer2 rol lieten drukken (Irvine & Rubens buiten beschouwing, want daar stond het gewoon in hun contract).
In een oude Top Gear aflevering waar Barichello te gast was, zei hij verrast te zijn toen hem gevraagd werd Schumacher voor te laten. Stond ook niets over in zijn contract en hij was in de veronderstelling gewoon te mogen racen. Schijnbaar waren ze acht ronden voor het einde al in discussie om Schumacher wel/niet voor te laten, aldus Barichello.

LinkedIn
BlackIntel

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Laatste paar rondjes van Max onboard: Not so happy :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-08-2020 15:09 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• JPM85
EvilWhiteDragon schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

In een oude Top Gear aflevering waar Barichello te gast was, zei hij verrast te zijn toen hem gevraagd werd Schumacher voor te laten. Stond ook niets over in zijn contract en hij was in de veronderstelling gewoon te mogen racen. Schijnbaar waren ze acht ronden voor het einde al in discussie om Schumacher wel/niet voor te laten, aldus Barichello.
Het hele paddock wist van zo'n clausule inclusief Bernie Ecclestone, nadat Rubens Ferrari verlaten had, werd er zelfs bij Felipe Massa over een 'Barrichello clause' gesproken t.o.v. Schumacher.

Er zijn zoveel dingen ontkent door coureurs, team managers in de afgelopen decennia, maar de waarheid lag altijd dichter bij wat in de main-stream pers naar voren kwam. Vooral in de Ecclestone tijd was meneer er niet vies van om waarheden, die teams graag binnenskamers hielden, via zijn 'vrienden' van de pers naar buiten te brengen. 2004 heeft Bernie de media op zo'n manier gebruikt dat hij er nieuwe regels doorheen kon drukken, want het stond hem heel erg tegen hoe oppermachtig Ferrari was.
Bernie Ecclestone believes Michael Schumacher's is likely to be a 'hollow victory' in Monaco this Sunday, even if he does collect a few new records.
The F1 impresario urged Michael to take his team-mate on.
"Only the second Ferrari can beat him at the moment," Bernie told The Sun.
"But Rubens is not allowed to race him. Michael should tell the team to allow Rubens to race against him."
According to Ecclestone, Barrichello's contract contains a clause which states that he is not allowed to overtake German-born 'number one' team-mate Schumacher

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Verveel me: (Vooral dangerous).

En Kimi being Kimi...

[ Voor 42% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-08-2020 16:00 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Die gortdroge "if you get on with it" opmerking van z'n engineer nadat Max schreeuwt "can we win this?!" _O-

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik vind dit soort filmpjes echt heel gaaf. De communicatie tussen de engineer en de coureur en al het handelen etc. Toch maar wat vaker de onboards kijken tijdens de race

per aspera ad astra

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LAD93 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:15:
[...]
Ik vind dit soort filmpjes echt heel gaaf. De communicatie tussen de engineer en de coureur en al het handelen etc. Toch maar wat vaker de onboards kijken tijdens de race
Of gewoon nog achteraf via F1TV (info > ); [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? ;)

Testing, one, two ...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Signatures zijn voor boomers.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Zo heb ik maandag & dinsdag respectievelijk Verstappen & Norris terug gekeken. En vrijdagavond FPs van Hulkenberg. Eens een keer wat anders dan een film / serie waar je de aandacht bij moet houden :+

• RobertMe
Wat trouwens nog niet is besproken in het "wat als...., dan had Verstappen kunnen winnen".

Wat als Verstappen een aantal ronden eerder was gestopt? Op de rode bandjes had die dan een stuk harder kunnen gaan en Hamilton waarschijnlijk wel kunnen inhalen. Maar uiteraard had het wel een groot risico. Pitten betekende dat Mercedes ook een gratis stop kon maken. Als ze dat zouden doen dan was Verstappen alsnog derde gebleven.

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
JPM85 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:40:
[...]

Het hele paddock wist van zo'n clausule inclusief Bernie Ecclestone, nadat Rubens Ferrari verlaten had, werd er zelfs bij Felipe Massa over een 'Barrichello clause' gesproken t.o.v. Schumacher.

Er zijn zoveel dingen ontkent door coureurs, team managers in de afgelopen decennia, maar de waarheid lag altijd dichter bij wat in de main-stream pers naar voren kwam. Vooral in de Ecclestone tijd was meneer er niet vies van om waarheden, die teams graag binnenskamers hielden, via zijn 'vrienden' van de pers naar buiten te brengen. 2004 heeft Bernie de media op zo'n manier gebruikt dat hij er nieuwe regels doorheen kon drukken, want het stond hem heel erg tegen hoe oppermachtig Ferrari was.

[...]
Copy paste —> vervang Schumacher door Hamilton en Barrichello door Bottas en je hebt precies de situatie waar we seizoen 17, 18, 19 en 20 tegenaan moeten kijken.

Ongelofelijk dat ze die dominantie zo lang laten duren, als je kijkt hoe snel er vroeger werd ingegrepen...

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ja dat bedoelde ik ook. Normaal kijk ik via Ziggo Sport, maar kan deze er ook wel naast houden.

per aspera ad astra

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RobertMe schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:37:
Wat trouwens nog niet is besproken in het "wat als...., dan had Verstappen kunnen winnen".

Wat als Verstappen een aantal ronden eerder was gestopt? Op de rode bandjes had die dan een stuk harder kunnen gaan en Hamilton waarschijnlijk wel kunnen inhalen. Maar uiteraard had het wel een groot risico. Pitten betekende dat Mercedes ook een gratis stop kon maken. Als ze dat zouden doen dan was Verstappen alsnog derde gebleven.
Dat laatste dus. Hamilton en Bottas wisten goed dat ze slechte banden hadden, alleen niet dat ze zo slecht waren. Dan nog, als Max als eerste nieuwe bandjes had gehaald had Mercedes een free pitstop gehad en die hadden ze genomen. De enige kans voor Max op een overwinning was geweest als hij door was gereden op zijn harde banden, met het risico dat die er ook aan gegaan zouden zijn.

• FastFred
  • Laatst online: 21-12 21:10
Als ik die koe was geweest dan was ik echt die sloot niet meer uit gekomen hoor :P

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Niet met deze warmte inderdaad. :D

• ArcticWolf
  • Niet online

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:44
Wacht Hamilton tot Corona voorbij is en iedereen bij Mercedes een cursus anti-racisme en anti-discriminatie gehad heeft voordat hij een nieuw contract sluit?
“Ultimately, honestly, it just doesn't feel like the right time,” he said at Silverstone, in the run up to the 70th Anniversary Grand Prix. “When you think about so many people in the world that have lost their jobs, people that are unemployed, then to sit and negotiate a big contract – it just doesn't seem like the most important thing that I need to apply time to right this second.

“The fact is I do want to continue with the team and it's not a big effort for us to sit down and get it done. It's just right now I don't feel comfortable with it, and so we'll wait a little bit longer.

"I'm not talking to anybody else and I'm looking forward to continue on, particularly as we've just started a new chapter as a team, in terms of how we educate ourselves, how we understand what we're going to do to help be more diverse moving forwards and more inclusive.“

“So I'm super-excited for what it's possible to do with Mercedes-Benz and this time moving forward. At some stage it will get done but I'm not stressed.”
https://www.formula1.com/...FHb9D1lEyTLCVM12j87U.html

• Paulus07
  • Niet online
Ach het racen verdwijnt toch naar de achtergrond met al dat politiek gedoe eromheen.

https://www.espn.com/f1/s...alled-racist-not-kneeling

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

U123456 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:31:
Wacht Hamilton tot Corona voorbij is en iedereen bij Mercedes een cursus anti-racisme en anti-discriminatie gehad heeft voordat hij een nieuw contract sluit?
[...]
Haha. "nee ik wacht liever even een paar maanden, dan kan ik een groter bedrag beter verantwoorden in de media" :')

Dit is wel de manier om eruit geschopt te worden overigens. Ik denk niet dat Mercedes zit te wachten op een nog grotere uitgave als ze hun autoverkopen terug zien lopen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:54

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Paulus07 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:36:
Ach het racen verdwijnt toch naar de achtergrond met al dat politiek gedoe eromheen.

https://www.espn.com/f1/s...alled-racist-not-kneeling
Moe worden we ervan |:(
Reden genoeg voor mij om al meer dan een maand geen normaal nieuws meer te volgen :/

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Van mij hoeft het ook niet echt, maar het is zijn volste recht om zich in te zetten voor iets waar hij al zijn hele leven mee te maken heeft gehad. Blijkbaar is er nog weinig veranderd sinds 1968 en de vuisten op het podium van de olympische spelen.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

hjs schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:49:
Van mij hoeft het ook niet echt, maar het is zijn volste recht om zich in te zetten voor iets waar hij al zijn hele leven mee te maken heeft gehad. Blijkbaar is er nog weinig veranderd sinds 1968 en de vuisten op het podium van de olympische spelen.
En het is mijn volste recht (en dat van alle andere coureurs/fans) om 'm te negeren op dat vlak. Maar dat mag niet van Meneer Lewis.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• JPM85
hjs schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:49:
Zijn volste recht, absoluut mee eens, maar je praat hier dan ook over 1 van de meest hypocriete personen van de laatste paar jaar.

Meneer vult zijn zakken met sponsorcontracten van bedrijven, die op de vingers zijn getikt voor slechte arbeidsomstandigheden, kinderarbeid, slecht loon & onveilige arbeidsomstandigheden. Gaat vrolijk mee met het formule1 circus naar landen waar er nog steeds slaven rond lopen, om daar zijn werk uit te oefenen.

Als hij echt zo'n persoonlijkheid is, dan doneert hij zijn toekomstige salaris naar een doel om deze omstandigheden te stoppen. Spreekt hij zich persoonlijk uit tegen zijn sponsoren om hun werk omstandigheden. Ik zie deze man alleen maar schoppen tegen de zaken omdat hij het alleen zwart-wit kan zien, bijvoorbeeld zijn mega flater met betrekking tot Bill Gates en inentingen.

Hamilton is het prototype voorbeeld persoon die mee lult op zijn 'zwarte' verleden, schopt tegen zaken uit een ver verleden (standbeelden), maar niets doet aan zaken die op dit moment plaats vinden (Midden-Oosten, China en werkomstandigheden bij zijn sponsoren).

• hjs
  • Niet online

hjs

Jullie moeten gewoon wat beter je best doen met dat negeren :+
Ik krijg er weinig van mee wat van hem allemaal wel en niet mag mbt zijn collega's ;)

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11

basvn

Breezand - NHN

weer een stap in de goede richting voor Williams!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Bansheeben

Bansheeben

hjs schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:02:
Jullie moeten gewoon wat beter je best doen met dat negeren :+
Ik krijg er weinig van mee wat van hem allemaal wel en niet mag mbt zijn collega's ;)
Tja, ik probeer wat F1 nieuws te volgen en dan lees ik helaas wel eens zo'n grote kop waarin wordt verkondigd dat Hamilton het niet oké vindt dat een aantal collega's niet knielen enzo. Point taken overigens verder...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• RobertMe
basvn schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:04:
[Twitter]
Tsja, sponsor erbij. Gezien de financiële problemen zou het heel misschien een beetje kunnen helpen. Maar qua sportieve resultaten zal het denk ik niet veel uit maken. Nieuwe sponsorinkomsten zullen denk ik gewoon direct in de schulden worden gestopt / gebruikt om te overleven, en dus niet in ontwikkeling van de auto.

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:22

Moofnor

King of my castle

basvn schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:04:
[Twitter]
Alle beetjes helpen, en gun het Williams van harte. Maar naar mijn idee is Umbro in de sportwereld nog harder weggezakt dan Williams in de F1...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• hjs
  • Niet online

hjs

Perez weer positief getest lees ik.
Dus dit weekend Hulkenberg weer achter het stuur en ik vermoed volgend weekend ook eigenlijk. (10 dagen quarantine)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hülkenberg weer in actie voor Racing Point: Perez test nog positief op corona

Nico Hülkenberg rijdt ook komend weekend voor Racing Point. De Duitser vervangt Sergio Perez, die nog steeds positief test op het coronavirus.

https://www.ad.nl/formule...itief-op-corona~a2219176/
Nu met bron.

• ArcticWolf
  • Niet online
hjs schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:11:
Perez weer positief getest lees ik.
Dus dit weekend Hulkenberg weer achter het stuur en ik vermoed volgend weekend ook eigenlijk. (10 dagen quarantine)
Weer? of nog steeds? Ik dacht dat ze zeiden dat het na de koorts gewoon weg zou zijn en niet meer besmettelijk?

• hjs
  • Niet online

hjs

ArcticWolf schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Weer? of nog steeds? Ik dacht dat ze zeiden dat het na de koorts gewoon weg zou zijn en niet meer besmettelijk?
https://www.formula1.com/...NIHBSSTSPV4B83hsC5vN.html
However, on Friday morning, two hours ahead of first practice, the team said Perez had tested positive again. As a result “he will and he will continue to follow the guidance of Public Health England”.

• Pierre
  • Laatst online: 20:47

Pierre

Van nature lui!

Karma zou Alonso roepen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12 19:57
GP2 Virus!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• FastFred
U123456 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:31:
[...]
Hij zal best heel aardig een stuur vast kunnen houden, maar wat een sneue zeikerd zeg :X

• Bansheeben

Bansheeben

FastFred schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Hij zal best heel aardig een stuur vast kunnen houden, maar wat een sneue zeikerd zeg :X
Wellicht wil hij Schumacher niet alleen qua stats verslaan, maar ook op het gebied van salaris...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Moet Perez nu 2 weken in quarantaine in Engeland en mist hij daarmee Barcelona?

• FastFred
@Maasluip het lijkt me toch dat je uberhaubt niet mag reizen zolang de tests positief blijven

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:33
FastFred schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:37:
@Maasluip het lijkt me toch dat je uberhaubt niet mag reizen zolang de tests positief blijven
Neem dit ook wel aan.

Wat ontzettend dom van die vent om zo opzichtig uit die bubbel te gaan. Zou hij hiermee toch zijn stoeltje hebben weggegeven? Je zou het bijna gaan hopen....

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eezk3lRXYAYnoe9?format=jpg&name=large

Hier het hele bericht

[ Voor 34% gewijzigd door basvn op 07-08-2020 11:02 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22
Dus als Renault hier mee blijft doorgaan totdat RP een andere brakeduct heeft dan behalen ze geen punten. En na de brakeduct, welk onderdeel gaan ze dan tegen protesteren?

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWpSUm9W0Mr2y-ebbxXqL2mmrvE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nuoM4ZKQ5PbsW2Dbgv6OKNrQ.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_

• Rivanov
  • Laatst online: 21:09

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-12 18:27

p0st

Dutch Reefer

OMFG de hype is real *O*

p.s. als Hulk dit weekend het podium haalt (dus 1, 2 of 3) dan neem ik deze als tattoeage!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 22:56

AzzKickah

06-CENSORED

MikeyMan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:05:
RP has obtained cad models on ten different occasions... Wtf :X

Een dat is dan alleen voor de brake ducts... Ik snap niet hoe dit buiten Mercedes kan blijven.
Waar haal je dat vandaan?

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 07-08-2020 11:07 ]

• MikeyMan
  • Laatst online: 03:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uit de FIA uitspraak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKoeSD5jeNamhPW6M8iUVosU_cY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tKafQYDpRqmlqY1Y89sLjuaR.png?f=user_large

Is niet gezegd dat dit alleen de brake ducts betreft.

Maargoed; zoveel vragen nu... :X

[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 07-08-2020 11:10 ]

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
Hier staat het complete document over de beslissing.

...

• Wom

Wom

Boete en strafpunten dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Wom op 07-08-2020 11:10 ]

• CoronelHimself
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

Holk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:58:
Dus als Renault hier mee blijft doorgaan totdat RP een andere brakeduct heeft dan behalen ze geen punten. En na de brakeduct, welk onderdeel gaan ze dan tegen protesteren?
Het verhaal gaat dat er inderdaad meerdere onderdelen verdacht zijn, maar dat Renault maar 1 tegelijk aankaart. Zodat ze munitie hebben voor de rest van het seizoen. Of Racing Point moet natuurlijk een legale auto bouwen, maar dan zijn ze ook weer een stuk langzamer. De boete valt me allezins mee, maar de punten kunnen aan het einde van het seizoen. Wel een hoop minder geld opleveren.

Wat is trouwens de reden er alleen straf is voor de 1e race? (Styrian GP) en niet voor de andere 2?

Steam - PTR83

• RobertMe
Holk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:58:
Ik lees alleen dat ze -15 punten krijgen voor de Styrian GP? En een reprimande voor Hongarije & Silverstone.

Reprimande kan in die zin ook wel. Immers is het gek om voor elke race een straf te geven terwijl er nog geen oordeel was.

• Luxicon
RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Ik lees alleen dat ze -15 punten krijgen voor de Styrian GP? En een reprimande voor Hongarije & Silverstone.

Reprimande kan in die zin ook wel. Immers is het gek om voor elke race een straf te geven terwijl er nog geen oordeel was.
Het is een keuze van RP om iets illegaals uit te proberen. Dus ook zonder oordeel, was het nog steeds illegaal. Ik zou zeggen, in hoeverre is Mercedes hier mede schuldig aan?

...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Het is een keuze van RP om iets illegaals uit te proberen. Dus ook zonder oordeel, was het nog steeds illegaal. Ik zou zeggen, in hoeverre is Mercedes hier mede schuldig aan?
Die cad ontwerpen hebben ze niet van thepiratebay neem ik aan...?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 22:56

AzzKickah

06-CENSORED

Mocht je de onderdelen kopen in 2019, of de ontwerpen voor de onderdelen om ze vervolgens zelf te bakken?

• Wom

Wom

AzzKickah schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:13:
Mocht je de onderdelen kopen in 2019, of de ontwerpen voor de onderdelen om ze vervolgens zelf te bakken?
Van wat ik zo snel begrijp wel, maar dan moesten ze ook op de 2019 auto zitten. Doordat ze enkel op de 2020 auto zitten is het een probleem.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Dus als Renault nu weer erover klaagt, is het alleen een reprimande voor komend weekend? Dan valt het toch nog wel mee voor RP? :X Behalve dan De Stiermarken race.

• RobertMe
Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Nee, ze hebben iets geprobeerd dat de grenzen van de regels op zocht, en waarvan de FIA nu zegt dat het inderdaad er overheen gaat. Maar gezien Racing Points overtuiging dat het legaal was zou ik het gek vinden om de straf keer op keer te geven. Als ze dit en komende weekenden nog steeds met deze brake duct rijden dan is een straf per weekend uiteraard wel terecht.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat betekend dit eigenlijk voor de aankomende race?

Mag RP starten met een auto die nu officieel illegaal verklaard is? Als men wel start, dan is een simpel protest voldoende om alle eventueel behaalde punten af te nemen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Luxicon
MikeyMan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:12:
[...]

Die cad ontwerpen hebben ze niet van thepiratebay neem ik aan...?
Precies, CAD modellen ontvangen van Mercedes. Eerder wilden mensen beweren dat het namaken gedaan kan zijn door middel van foto's. Dat is dus hierbij niet het geval geweest.

Wat ik mij daarover afvraag, Mercedes heeft onderdelen / CAD modellen geleverd. Zou Mercedes nou ontevreden zijn met RP, of is Mercedes gewillig mee aan het werken?

...

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

1 ding wel; kwa winnen is het seizoen bagger, maar alles eromheen is als de Formule 1 versie van GTST. :D

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12 18:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qVhZJLaRQLHRWtrYec74rvKSjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u6OROfZ74YIcZJNbOLxe3pLp.png?f=fotoalbum_large
Zo te lezen krijgen ze dus alleen de 15 punten straf en mogen ze de brake ducts zonder problemen het rest van het seizoen gebruiken en krijgen ze alleen maar reprimandes als het nog een keer aangekaart wordt. Geen idee of ze voor volgend jaar ze ze dan wel moeten vervangen.

Vind 15 punten voor een heel jaar best weinig, zeker als je er veel voordeel uit haalt.

[ Voor 6% gewijzigd door Pompi op 07-08-2020 11:18 ]

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:31
Ik denk dat de rol van Mercedes hier ook nog wel even nader belicht gaat worden. Zal vast wel weer smullen worden aankomende dagen :Y

PSN: xMaurice93

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12 10:44
Ok wie gaat het document lezen en voor mij samenvatten? :+

• JPM85
Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:16:
[...]

Precies, CAD modellen ontvangen van Mercedes. Eerder wilden mensen beweren dat het namaken gedaan kan zijn door middel van foto's. Dat is dus hierbij niet het geval geweest.

Wat ik mij daarover afvraag, Mercedes heeft onderdelen / CAD modellen geleverd. Zou Mercedes nou ontevreden zijn met RP, of is Mercedes gewillig mee aan het werken?
Het gaat ook over de onderdelen waar men CAD modellen van ontvangen heeft en de timing hiervan. In het FIA document staat dat Mercedes ze in 2018 & 2019 van CAD modellen heeft voorzien, als dit onderdelen zijn geweest zoals brake ducts, is er geen probleem aangezien dat toegestaan was.

Zie het natuurlijk graag dat ook Mercedes een tik op de vingers krijgt, maar ik zie niets wat ze fout hebben gedaan.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Tommy The Cat schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:17:
RTFD?

Samenvattend genoeg? :P ;)

• Melantrix
  • Laatst online: 16-12 11:20
onderaan staan een paar punten "facts established". Als je deze erbij pakt krijg je vrij snel een idee wat er aan de hand is.

Voor wat betreft Mercedes, die gaat vrijuit, als ik het document goed begrijp. Mercedes mocht de modellen e.d. aanleveren in 2019 en daar zit het probleem ook niet in. RP heeft de modellen misbruikt om zonder al te veel zelf te veranderen/designen op hun auto te plaatsen en daar zit het probleem in.

Als Mercedes had geleverd nadat het een listed part is geworden had Mercedes wat aangerekend kunnen worden. Helaas.. :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44

Edd

De samenvatting kun je hier lezen.

spoiler:
:+

-

• streamnl
  • Niet online
p0st schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

OMFG de hype is real *O*

p.s. als Hulk dit weekend het podium haalt (dus 1, 2 of 3) dan neem ik deze als tattoeage!
Gebookmarked O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cX4ELnuWpexQ-boEk8e1Jgup--w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xLxd4yY4Cr22DiJsXP1bYa5H.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door streamnl op 07-08-2020 11:29 ]

Meer dan ik dacht...

• CoronelHimself
  • Laatst online: 20-12 22:30

CoronelHimself

Division Brabant

Ze zeggen dat voor de overige races een reprimande voldoende straf is? Wat levert een reprimande de andere teams op?
Klinkt een beetje als foei, en de volgende keer dat je het weer doet, dan krijg je weer een foei te horen. 8)7

Steam - PTR83

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pompi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:17:
[Afbeelding]
Zo te lezen krijgen ze dus alleen de 15 punten straf en mogen ze de brake ducts zonder problemen het rest van het seizoen gebruiken en krijgen ze alleen maar reprimandes als het nog een keer aangekaart wordt. Geen idee of ze voor volgend jaar ze ze dan wel moeten vervangen.

Vind 15 punten voor een heel jaar best weinig, zeker als je er veel voordeel uit haalt.
Ik vind dat ze wel netjes in het oog houden dat dit een element was, wat in 2019 wel vrij in te kopen was.
Ben benieuwd tegen welk onderdeel Renault dit weekend gaat protesteren.

PSN

• JPM85
Melantrix schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

onderaan staan een paar punten "facts established". Als je deze erbij pakt krijg je vrij snel een idee wat er aan de hand is.

Voor wat betreft Mercedes, die gaat vrijuit, als ik het document goed begrijp. Mercedes mocht de modellen e.d. aanleveren in 2019 en daar zit het probleem ook niet in. RP heeft de modellen misbruikt om zonder al te veel zelf te veranderen/designen op hun auto te plaatsen en daar zit het probleem in.

Als Mercedes had geleverd nadat het een listed part is geworden had Mercedes wat aangerekend kunnen worden. Helaas.. :+
Daarnaast ook, Racing Point heeft in 2019 al de FBD van de Mercedes W10 gebruikt alleen niet de RBD omdat de rijhoogte van de achterkant dermate verschillend was, dat ze deze niet konden gebruiken.

Op de RBD zijn ze dus keihard nat gegaan, gezien ze dit nooit 'zelf' hebben ontworpen. Daarnaast hebben de stewards geoordeeld dat de FBD al in gebruik waren in 2019 door RP, maar voor 2020 hadden ze ze echt zelf moeten ontwerpen. In 2019 was dit nog een non-LP, maar gebruik in 2019 staat je niet toe om ze dan ook in 2020 te gebruiken.

• Luxicon
RP zal dan wel aan moeten treden met nieuwe BD's lijkt mij. Volgens het FIA document hebben deze veel invloed op de aerodynamica. Ik ben benieuwd.

...

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:15
een korte TL:DR

- RP heeft CAD modellen ontvangen van Mercedes in 2018 en 2019
- Front ducts zijn gekopieerd van Mercedes, maar in 2019 ook al gebruikt toen het nog mocht. Daardoor is de 2020 versie een doorontwikkeling en dus toegestaan.
- Rear ducts zijn in 2019 niet gebruikt en enkel in 2020. Stewards oordelen dat het kopieren van RP geen desigen was en bestraft het gebruik van de rear ducts

Conclusie:
- RP krijgt 400k boete en -15 punten (enkel het team, niet de coureurs)
- RP mag de brake ducts gewoon blijven gebruiken.

• Pompi
Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:23:
RP zal dan wel aan moeten treden met nieuwe BD's lijkt mij. Volgens het FIA document hebben deze veel invloed op de aerodynamica. Ik ben benieuwd.
Nope, kijk maar naar het plaatje wat ik net postte van punt 15 in de conclusie. Ze mogen ze het hele seizoen blijven gebruiken omdat de FIA snapt dat ze de info niet kunnen ontleren.

• Tommy The Cat
Goed dan de conclusie gelezen :).

Alleen het team bestraft, geen rijderspunten aftrek. Dat is opmerkelijk, omdat de rijderspunten met een illegaal onderdeeltje zijn behaald.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

In other news:

https://www.formula1.com/...LUKgqGT8o0fo8u9WoVA1.html
'Most people would like to be in my car' – Verstappen insists he’s not frustrated at gap to Mercedes
“I'm not frustrated,” Verstappen replied. “I just accepted the situation we are in, so I'm just trying of course to make the best of that. It's also not a very frustrating position to be in. I think a lot of people would like to be in my car. We're still fighting for podiums, so I don't understand why people straight away think I'm super frustrated or anything.
“But Mercedes are doing an incredible job, and you also have to accept that,” he added. “That doesn't mean that I don't want to beat them. Every opportunity I will get in the coming races where there is a chance, I will of course go for it and try to beat them.”
#OpenDeur

[ Voor 58% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-08-2020 11:25 ]

Verwijderd

Gewoon wachten hoe Netflix dit in beeld gaat brengen :+

• Melantrix
  • Laatst online: 16-12 11:20
Pompi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Nope, kijk maar naar het plaatje wat ik net postte van punt 15 in de conclusie. Ze mogen ze het hele seizoen blijven gebruiken omdat de FIA snapt dat ze de info niet kunnen ontleren.
Dus eigenlijk is er gewoon een boete gegeven voor het inkopen van een listed part. Voor een team zoals RP is het dus de afweging of het het risico waard is. 15 punten aftrek en vervolgens in de rest van het seizoen alsnog meer punten scoren dan de rest van de midfield zou niet eens onrealistisch zijn.

Dit heeft best wel wat effect voor kleinere teams op het hele listedparts gebeuren gok ik zo..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:57
Wel apart, na de eerste race had RP -1 punten behaald nu.

Ik heb wel het idee dat Renault hiertegen in protest zal gaan.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ja je kunt je ook gewoon over geven aan het feit dat ze een heel stuk sneller zijn.
als je dan aldoor ''best of the rest'' bent, is dat een overwinning

• Luxicon
Pompi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Mja, wat dat betreft weer een vreemde uitspraak. Het is illegaal bevonden / onrechtmatig, maar ermee doorrijden is prima. (de uitleg geeft aan hoezo het te verantwoorden is dat dit mag)

...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tommy The Cat schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:24:
Goed dan de conclusie gelezen :).

Alleen het team bestraft, geen rijderspunten aftrek. Dat is opmerkelijk, omdat de rijderspunten met een illegaal onderdeeltje zijn behaald.
Zijn genoeg precedenten voor omdat de constructeur verantwoordelijk is en niet de rijder.
En dat daarom alleen constructeurspunten worden afgetrokken.

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Zijn genoeg precedenten voor omdat de constructeur verantwoordelijk is en niet de rijder.
Ja dat is prima, maar waarom mogen ze er dan nog mee verder?
1 race pijn pakken, boete aftikken en ineens van P6 in het WK naar P2/P3.

Goedkope gain zo.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit de uitspraak van FIA te lezen, gros van afkortingen snap ik, maar wat zijn LPs? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-12 17:57
Listed Parts

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:15
SinergyX schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:29:
Zit de uitspraak van FIA te lezen, gros van afkortingen snap ik, maar wat zijn LPs? :P
Listed Parts (een lijstje onderdelen die je zelf moet ontwerpen als team)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Ja dat is prima, maar waarom mogen ze er dan nog mee verder?
1 race pijn pakken, boete aftikken en ineens van P6 in het WK naar P2/P3.

Goedkope gain zo.
Voor deze ene overtreding.
Renault heeft vast nog wel meer kopieerpunten waarop ze elke resterende race een nieuw protest kunnen indienen.

PSN

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Beetje vreemd, lijkt of Stroll en Perez geen punten in mindering krijgen terwijl ze die wel met een illegale wagen gehaald hebben.

En nu die wagen officieel illegaal is, komen ze dit weekend dan weer met een reprimande weg?

alles kan off-topic

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43
Ik heb zo het idee dat teams (Renault) protest zullen (blijven) indienen. Dat Racing Point hier gewoon mee door mag rijden is toch vreemd.
Zo kan elk team wel onderdelen illegaal verkrijgen, eenmalige straf krijgen en rest van het seizoen voordeel halen.

• Tommy The Cat
YakuzA schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Ik begrijp de redenatie, maar helemaal zuiver vind ik ‘m niet. Als je als rijder een voordeel behaalt uit een illegaal onderdeel, dan is het rijdersresultaat wat mij betreft even ontvankelijk voor aftrek. Je zou toch kampioen worden met een illegale bolide. Onbestaanbaar.

• Pompi
Melantrix schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:26:
[...]

Dus eigenlijk is er gewoon een boete gegeven voor het inkopen van een listed part. Voor een team zoals RP is het dus de afweging of het het risico waard is. 15 punten aftrek en vervolgens in de rest van het seizoen alsnog meer punten scoren dan de rest van de midfield zou niet eens onrealistisch zijn.

Dit heeft best wel wat effect voor kleinere teams op het hele listedparts gebeuren gok ik zo..
Ik heb het niet helemaal goed doorgelezen en maar gescanned, maar vraag mij af hoe het volgend seizoen gaat zijn. Want ze rijden nu dus met illegaal onderdeel maar ze moeten volgend jaar ook met deze auto's rijden en ze ontleren deze winter de info ook niet, dus ze hebben dan in principe 15 punten aftrek voor gebruik tijdens 2 seizoenen gekregen. Dat zou wel erg weinig zijn als je het af zet tegen de aantal races.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus FIA geeft wel openlijk toe dat ze niet goed hebben gekeken? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szv0Q0_vvzHfgxrgIPW7VY1P6HY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AJ0AneRDhgALqDghwej7Vsu2.png?f=user_large

Maar vooraf wel zeggen dat alles prima volgens de regeltjes zou zijn gegaan, terwijl je dus amper controle doet?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 98 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport