[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.157 views

Onderwerpen

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Erapaz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Maar is dat mazzel van Hamilton of heeft hij hard gewerkt om in een positie te komen om “makkelijk” te kunnen winnen. Er op de baan niet voor hoeven vechten betekent niet dat hij er op andere vlakken niet aan heeft moeten werken.
Mijns inziens hoort bij de beste zijn ook zorgen dat je in de beste auto zit en het team om je heen bouwt. Alonso, Senna en misschien zelfs Schumacher hebben niet altijd de beste keuzes gemaakt wat dat betreft (in 96 en 97 was MSC met afstand de beste en ging de titel naar eendagsvliegen Hill en Villeneuve.

Ik zeg dit als niet Hamilton fan overigens.
Nou ja, het is gewoon dat alles samen moet vallen om wereldkampioen te kunnen worden. En Lewis heeft gewoon verschrikkelijk veel mazzel gehad dat hij bij Mercedes kon instappen. Had het Alonso geweest dan denk ik dat hij nu voor zijn 7e kampioenschap zou gaan. Zo gaat dat nu eenmaal in de F1. Er zijn verschrikkelijk goede coureurs geweest die nooit een podium hebben gehaald of nooit wereldkampioen zijn geworden. Helaas is dat het spel in de F1. Niet dat het mij uiteindelijk veel uitmaakt. Ik wil gewoon mooie gevechten op de baan zien. :)

"When you grow up your heart dies"

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-12 01:47
Illegal_Alien schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:43:
Heb even het lijstje van deze website gekopieerd:

Car & Automotive Museums with Formula 1 (F1) Cars

Audrain Auto Museum, North America, Newport, Rhode Island (RI), USA
Audrain Building was completely renovated in 2014 to house some of the rarest cars on earth, it now serves as a fine example of historic resurgence.

Auto & Technik Museum Sinsheim, Europe, Sinsheim, Germany
HUGE Transport museum, Tupolev Tu-144, Concorde, Me-109, about 60 planes. 300 vintage cars, old Mercedes, Maybachs, Bugattis etc.

Autobau Erlebniswelt, Europe, Romanshorn, Switzerland
Experience the fascinating world of Aston Martin and Bugatti, Ferrari and Lamborghini, Maserati, Mercedes, Porsche and many car brands!

Automobile Club of Argentina Museum, South America, Buenos Aires, Argentina
Daimler 1892 and Ferrari 166 used by Fangio, or a tandem two-seater Wanderer, an electric Krieger from 1898, a Mors 1899, or a Yruam?

Automuseum Prototyp, Europe, Hamburg, Germany
Shows rare sports and racing cars from 70 years of automotive history. Porsche ancestor Type 64 from 1939; Porsche 597 “Jagdwagen”,1958

Autoseum Nisse Nilsson Collection, Europe, Simrishamn, Sweden
Probably the best museum in southern Sweden with cars and motorcycles from 1898 til today. Stefan “Lill-Lövis” Johansson exhibition.

Autoworld, Europe, Brussels, Belgium
They have around 1000 cars of which a “smaller” part is displayed at Autoworld Brussels. They also display a lot of motorbikes.

Barber Vintage Motor Sports Museum, North America, Birmingham, Alabama (AL), USA
The museum is home to over 1,400 motorcycles that span over 100 years of production. More than 650 bikes can be seen on any given day.

Cité de l’Automobile, Schlumpf Collection, Europe, Mulhouse, France
This is said to be the largest Car Museum in the World. They have almost 520 cars of which 400 are shown at any one time.

Classic Motoring Association of Syracuse “Motorismo d’Epoca”, Europe, Syracuse, Italy
Cars from the 1920s to the 1980s, some custom built models from 1935/1940 and sports cars such as Formula 1.

Coventry Transport Museum, Europe, Coventry, United Kingdom
Coventry Transport Museum houses the largest publicly owned collection of British vehicles in the world.

Crawford Auto Aviation Museum, North America, Cleveland, Ohio (OH), USA
Large collection of vehicles especially those built in Ohio. Cars, aircraft, Carriages, artifacts and memorabilia. Over 140 antique automobiles, 10 aircraft, and 3 carriages.

Hellenic Motor Museum, Europe, Athens, Greece
Private museum showing 111 vehicles, out of the almost 300. Avion Voisin, Adler, Allard, Packard, Facel Vega, Delage, Delahaye and more.

Indianapolis Motor Speedway Museum, North America, Indianapolis, Indiana (IN), USA
The Museum’s collection encompasses race cars from many series including IndyCar, NASCAR, Formula One, Sprint, Midget, motorcycle races, and drag racing.

Koller’s Oldtimermuseum, Europe, Kleinwetzdorf, Austria
About 70 cars from the last 120 years of car history. 1886 to modern brands, Porsche, Ferrari, Jaguar. Rare ones: Bugatti, Hispano Suiza and Packard. Bicycles, motorbikes and tractors.

Lamborghini Museum, Europe, Sant'Agata Bolognese, Bologna, Italy
The history of Ferruccio and the Lamborghini cars. They also have Guided tours of the production lines.

Louwman Museum, Europe, Haag, Netherlands
The world’s oldest private collection of motor cars. Over 250 amazing cars. It’s considered one of the most beautiful auto museums in the World.

Marconi Automotive Museum, North America, Tustin, California (CA), USA
The museum was founded by Dick Marconi and opened to the public in 1994. About 80 cars and motorcycles.

Mercedes-Benz Museum, Europe, Stuttgart, Germany
Museum presents 160 vehicles and over 1,500 exhibits. Even the building it self is well worth a visit.

Motor-Sport-Museum am Hockenheimring, Europe, Hockenheim, Germany
On 2,200 sqm it has over 300 exhibits from all eras of motor racing. Historical racing cars and bikes are shown with some of the latest formula cars, racing bikes and touring cars.

Museo del Automóvil Termas de Río Hondo, South America, Santiago del Estero, Argentina
The “Museo de Automovil Termas de Río Hondo”, one of the great works in the Province, is a contained space within the “Termas de Río Hondo International Circuit”

Museo Enzo Ferrari (MEF), Europe, Modena, Italy
Museo Enzo Ferrari has a stunning, futuristic main pavilion and tells the magical story of Enzo Ferrari’s 90 years.

Museo Fernando Alonso, Europe, Asturias, Spain
Fernando Alonso Official Museum and Foundation. F1 cars, GoKarts, memorabilia and more!

Museo Ferrari Maranello, Europe, Maranello, Italy
Museo Ferrari Maranello tells the Ferrari story. A journey from F1 cars, legendary sports prototypes and GTs, to road cars of today.

Museo Juan Manuel Fangio (Museum), South America, Balcarce, Provincia de Buenos Aires, Argentina
Excellent list of Vehicles, and a serious racing history. From a Ford “A” 1929 (de Bianculli) to a 1958 Maserati 450 S, and over 35 in between.

Museum Fichtelberg, Cars Planes and Bikes, Europe, Fichtelberg, Germany
A transport museum with automobiles, airplanes, motorcycle, fire engines, and tractors. More than 500 exhibits across three halls and outdoor areas.

National Automobile Museum (Harrah Collection), North America, Reno, Nevada (NV), USA
More than 200 eye-popping cars. Considered by Autoweek as one of 5 best museums in the US. Top ten Transportation Museums in US, USA Today 2016.

National Motor Museum Trust, Europe, Brockenhurst, United Kingdom
The National Motor Museum Trust is a charitable organisation dedicated to preserving and promoting motoring history.

Smålands Bil-, Musik- och Leksaksmuseum, Europe, Rydaholm, Sweden
Småland’s Car, Music, and Toy Museum”

Technik Museum Speyer, Europe, Speyer, Germany
Largest Space Exhibition in Europe! 600 unique exhibits. Space shuttle BURAN. Also Cars, Bikes, Plains, Fire Engines, Locomotives, and “The Moon” area.

Volo Auto Museum, North America, Volo, Illinois (IL), USA
The Volo Auto Museum is an all-day, 35-acre, destination the entire family can enjoy, even for those who aren’t car lovers. 400-car collection that features special interest cars from the 1900’s and up

World of Speed Museum, North America, Wilsonville, Oregon (OR), USA
From drag racing and land speed records to hydroplanes and NASCAR! Our educational museum features race cars, boats and motorcycles.

Genoeg keuze dus in Europa en verder. :)
Mooi lijstje, leuk dat het Louman Museum erbij staat. Zo'n 20 jaar geleden naar het Autotron automuseum in Rosmalen geweest en merkte op dat deze niet in de lijst stond. Na wat leeswerk op Wikipedia er achter gekomen dat alles wat daar stond nu in het Louman Museum staat.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

B.O.C.K schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Mooi lijstje, leuk dat het Louman Museum erbij staat. Zo'n 20 jaar geleden naar het Autotron automuseum in Rosmalen geweest en merkte op dat deze niet in de lijst stond. Na wat leeswerk op Wikipedia er achter gekomen dat alles wat daar stond nu in het Louman Museum staat.
Heb het lijstje even ge-update met de website URL`s. Speyer wil ik nog eens naartoe, puur voor die Buran. :) Maar F1 is ook leuk O-) .

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Illegal_Alien schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Heb het lijstje even ge-update met de website URL`s. Speyer wil ik nog eens naartoe, puur voor die Buran. :) Maar F1 is ook leuk O-) .
Speyer heeft een Buran?? Ik reed daar gewoon afgelopen maandag nog langs. Ben afgelopen 2 jaar ook naar de Duitse GP geweest dus had makkelijk kunnen gaan. Volgende keer als ik er langs kom stop ik er!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Erapaz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Speyer heeft een Buran?? Ik reed daar gewoon afgelopen maandag nog langs. Ben afgelopen 2 jaar ook naar de Duitse GP geweest dus had makkelijk kunnen gaan. Volgende keer als ik er langs kom stop ik er!
Jup: https://speyer.technik-museum.de/en/spaceshuttle-buran, gelijk combineren met Sinsheim.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Syimkew3h_RiNCbDBwCMaG5SShc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSaUGNYuJVoEmFQQ23nbOaoY.jpg?f=fotoalbum_large

Maar staat beetje ver af van de F1 :).

[ Voor 37% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-07-2020 12:21 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
@Illegal_Alien prototype engineering, same thing :)

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 17:47
Ik mis nog Hangar 7 van Dietrich Mateschitz in Oostenrijk. Hier staan een aantal Formule 1 wagens en andere Red Bull gerelateerde voertuigen (vliegtuigen, motoren etc). Ook hier is de toegang gratis en goed te combineren als je naar de Red Bull Ring gaat.

https://www.hangar-7.com/en/hangar-7/exhibits/

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog meer "we are screwed" dan. :z

Volgens AMuS zou Mercedes in kwalificatie ongeveer 25pk meer hebben dan Renault, 30pk meer dan Honda en 50pk meer dan Ferrari. Maar goed gedaan Ferrari, van 50pk meer, naar 50pk minder over de winter...
Hoe groot de verschillen in prestaties eigenlijk zijn, is na drie wedstrijden nog steeds moeilijk te bepalen. Voor een GPS-analyse hebben de teams de luchtweerstandswaarden van de auto's nodig. Deze zijn altijd gebaseerd op ruwe aannames aan het begin van een seizoen. Hoe meer gegevens er worden toegevoegd, hoe nauwkeuriger deze waarde kan worden bepaald en zo kan het aandeel van het motorvermogen in de topsnelheid en de acceleratie worden berekend. Red Bull gelooft dat Mercedes vier tienden per ronde wint op de power passages. Mercedes classificeert deze verhouding meer als anderhalf tiende. De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden. Volgens eerste schattingen heeft Mercedes 25 pk meer dan Renault, 30 pk meer dan Honda en 50 pk meer dan Ferrari.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
https://www.auto-motor-un...-vorteil-ferrari-schwach/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Gezien de eerdere discussie over GAS zijn kapotte PU @Verwijderd, @RobertMe :

Die doet gewoon weer mee ;)

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:30:
Nog meer "we are screwed" dan. :z

Volgens AMuS zou Mercedes in kwalificatie ongeveer 25pk meer hebben dan Renault, 30pk meer dan Honda en 50pk meer dan Ferrari. Maar goed gedaan Ferrari, van 50pk meer, naar 50pk minder over de winter...

[...]

https://www.auto-motor-un...-vorteil-ferrari-schwach/
Bijzonder dat Renault meer PK's heeft dan Honda, dan hebben ze op dat vlak toch goed werk gedaan.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:20
Homeland schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:02:
[...]

Bijzonder dat Renault meer PK's heeft dan Honda, dan hebben ze op dat vlak toch goed werk gedaan.
Ja en Nee. In de race hebben ze minder vermogen ter beschikking. Als je de motor agressiever in kwalificaties gebruikt dan moet je die meer in de race terugschroeven.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Homeland schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:02:
[...]

Zelfs Renault moest ooit gaan presteren. Maar ze lijken pas echt stappen te hebben gemaakt toen RBR ze dumpte, ergens typerend. :z
Vervolgens zouden ze nog wel iets zwakker zijn in de race en waarschijnlijk is het blok nog steeds fysiek groter wat koeling bemoeilijkt. Immers is er nu al tweemaal een Renault uitgevallen met koelingsproblemen. De Honda lijkt daar ook wel goed te zitten, in ieder geval in de RB16 die daarin wel extreem is. Laatste is dat Honda kennelijk twee flinke updates had gepland voor dit seizoen die ze niet hebben kunnen brengen. Dat vertekend denk ik ook een beetje.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-07-2020 16:11 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:56
DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:10:
[...]
Zelfs Renault moest ooit gaan presteren. Maar ze lijken pas echt stappen te hebben gemaakt toen RBR ze dumpte, ergens typerend. :z
Je bedoelt recent? Want in 2005 en 2006 was Renault met een eigen team kampioen en daarnaast ook nog twee keer door middel van een geleverde motor.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Playa del C. schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Je bedoelt recent? Want in 2005 en 2006 was Renault met een eigen team kampioen en daarnaast ook nog twee 4 keer door middel van een geleverde motor.
2010 tm 2013 achter in Vettel zijn RB ;)

• Homeland
  • Niet online
Perez heeft positief getest! Hopen dat het daar bij blijft.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 22:13

Harrie

NederVlaming

Homeland schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:15:
Perez heeft positief getest! Hopen dat het daar bij blijft.
Inderdaad. Die is er dus waarschijnlijk wel een paar weken niet meer bij.
https://www.formula1.com/...LhBq01mPizIDrg3jrWXJ.html

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:12

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-12 11:16
Zou mooi zijn dat een Hulkenberg hem vervangt, als oud Force India coureur lijkt het mij dat 'ie daar nog wel contacten heeft. Al ben ik bang dat het Gutierrez of Vandoorne wordt. Helaas...

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:02
Begrijp dat Van Doorne weer een kans krijgt

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:37
hoevenpe schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:21:
Begrijp dat Van Doorne weer een kans krijgt
Maar die zou dan weer in Berlijn zitten voor Formule E. Dus invliegen, en potentieel nog testen?

En Hulk zou ook kanshebber kunnen zijn. Immers is die bekend met het team. Maarja, Stoffel & Esteban zijn bekend met de auto. En Hulkenberg zal vermoed ik sowieso buiten alle bubbels geleefd hebben. Daar waar Stoffel neem ik aan ook al continu getest is lijkt mij (want doet ook mee binnen FIA verhaal).

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:02
RobertMe schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:29:
En Hulk zou ook kanshebber kunnen zijn. Immers is die bekend met het team.
Hé rukker, ik wil er langs... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:19

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Extigo
  • Laatst online: 14:35
Deal voor alle fans in NL:

• RobertMe
Grote kans dat ik hem met m'n F1TV abo alsnog op YouTube ga bekijken... De oudere races die ze laatst op YouTube hebben gezet voor een weekje zagen er serieus beter uit dan gewoon de huidige (live) races op F1TV. Hopelijk dat ze dan ook die veel betere kwaliteit live naar YouTube sturen.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12 16:51
Mag dit nog hier of moet het naar het andere topic?
Hoop stiekem dat de youtube versie wel in 4K is. Maar ben bang dat ze geen sky commentaar gaan hebben.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26

Edd

-

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59
Even een spuit 11 momentje...

De helmdesign van Lando voor komend weekend is geweldig!

Ontworpen door een jonge dame van 6. Genaamd Eva

• Waah
  • Laatst online: 16:42
ewoud75 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:15:
Even een spuit 11 momentje...

De helmdesign van Lando voor komend weekend is geweldig!

Ontworpen door een jonge dame van 6. Genaamd Eva
Ik vind hem héél vet. Dat gekraste is een stijl die je trouwens ook voor profi-gear wel eens langs ziet komen...

Mooiste detail vind ik:
Norri
s

Helm lijkt alleen ook voor een 6-jarige te zijn _O- _O-
https://twitter.com/whadurs/status/1288826374271037443

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 31-07-2020 10:27 ]

• Homeland
  • Niet online
https://www.motorsportwee...el-grand-prix-on-youtube/

Toch wel bijzonder nieuws en erg benieuwd wat ze hier bij Ziggo van vinden... Wel een mooie kans om het hopelijk zonder Olav en vriendjes te kunnen volgen.

Edit: Zou dit geen test kunnen zijn om uiteindelijk F1TV via YouTube te laten lopen? Dan hoeft F1 niet de hele backend te beheren maar kan Youtube dit verzorgen en daar hebben ze meer dan genoeg ervaring mee.

[ Voor 30% gewijzigd door Homeland op 31-07-2020 10:53 ]

Verwijderd

Hoe log je dan in met je F1tv account via Youtube?

• streamnl
  • Niet online
Homeland schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:46:

Toch wel bijzonder nieuws en erg benieuwd wat ze hier bij Ziggo van vinden... Wel een mooie kans om het hopelijk zonder Olav en vriendjes te kunnen volgen.

Edit: Zou dit geen test kunnen zijn om uiteindelijk F1TV via YouTube te laten lopen? Dan hoeft F1 niet de hele backend te beheren maar kan Youtube dit verzorgen en daar hebben ze meer dan genoeg ervaring mee.
Goed nieuws!

Dit zou echt veel beter zijn. Al menig live events gezien en kan niet zeggen dat ik gemerkt heb dat het ooit niet lekker liep.

En.... YouTube valt op de normale manier te streamen naar mijn Chromecast.

Als dit doorzet dan neem ik ook een abonnementje op F1TV

Meer dan ik dacht...

• Edd
  • Laatst online: 16:26

Edd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:31:
Hoe log je dan in met je F1tv account via Youtube?
Volgens mij heb je hier geen F1TV voor nodig en zal Youtube zorgen voor een regio-lock. Je moet dus wel verbinding maken met Youtube vanuit een van de landen.

-

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Homeland schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:46:

De FOM is al tijden aan het experimenteren. Zo zijn er vorig seizoen (minstens) twee F1 races op twitch gestreamd.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

De Hulk is onderweg!

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

Blijft het aantal te gebruiken onderdelen gelijk dit seizoen of is het aangepast naar beneden?

LinkedIn WoT Cash Converter

• demonic
  • Laatst online: 07-12 12:51
PcDealer schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:36:
Blijft het aantal te gebruiken onderdelen gelijk dit seizoen of is het aangepast naar beneden?
naar beneden aangepast afhankelijk van het aantal races.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PcDealer schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:36:
Als er meer races toegevoegd wordt ie aangepast naar boven.
Maar initieel is die naar beneden bijgesteld inderdaad.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Waah
  • Laatst online: 16:42
streamnl schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Goed nieuws!

Dit zou echt veel beter zijn. Al menig live events gezien en kan niet zeggen dat ik gemerkt heb dat het ooit niet lekker liep.

En.... YouTube valt op de normale manier te streamen naar mijn Chromecast.

Als dit doorzet dan neem ik ook een abonnementje op F1TV
Als iemand de infra heeft, is het YouTube. Zit je ook niet met kwaliteit, YouTube kan makkelijk het op 4K HDR streamen en geen centje pijn.... Ben benieuwd welke kwaliteit ze gaan gebruiken voor kwaliteit. En ook commentaar.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:45

HaterFrame

Well... Poo came out!

Waah schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Als iemand de infra heeft, is het YouTube. Zit je ook niet met kwaliteit, YouTube kan makkelijk het op 4K HDR streamen en geen centje pijn.... Ben benieuwd welke kwaliteit ze gaan gebruiken voor kwaliteit. En ook commentaar.
Juist, hier zit ik dan ook echt op te wachten. Dan kan ziggo sport de deur weer uit.

I am the great Cornholio!

• Finraziel
  • Laatst online: 18:07
Waah schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:25:
[...]

De live streams van Microsoft en Sony de laatste tijd, voor de aankomende games op de nieuwe consoles, lieten toch vrij belabberde kwaliteit zien (live, nu terug kijken ziet er veel beter uit). Dus ik zou er niet meteen 100% vanuit gaan dat je een mooi strak 4k beeld van ze krijgt.

Gamertag: FinrazielNL

• demonic
Finraziel schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:32:
[...]

De live streams van Microsoft en Sony de laatste tijd, voor de aankomende games op de nieuwe consoles, lieten toch vrij belabberde kwaliteit zien (live, nu terug kijken ziet er veel beter uit). Dus ik zou er niet meteen 100% vanuit gaan dat je een mooi strak 4k beeld van ze krijgt.
de hoeveelheid mensen die daar naar kijken tov F1 is een heel groot verschil he :P

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:47
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EePlXs0WAAEIr87?format=jpg&name=900x900

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Finraziel schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Precies dit. Bij die streams was Twitch qua streaming kwaliteit een stuk beter, en afhankelijk van hoe F1 TV is opgezet kan dat nog beter zijn. YouTube kan het qua bandwidth makkelijk aan, waarschijnlijk makkelijker dan wie dan ook omdat het van Google is, maar dat betekend nog niet dat het meteen de beste keuze is.

• Jasphur

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Foutje, deze was voor het race weekend topic bedoeld.

[ Voor 88% gewijzigd door Luxicon op 31-07-2020 21:10 ]

...

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 22:20

miekol

erm

DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:10:
[...]

Vervolgens zouden ze nog wel iets zwakker zijn in de race en waarschijnlijk is het blok nog steeds fysiek groter wat koeling bemoeilijkt. Immers is er nu al tweemaal een Renault uitgevallen met koelingsproblemen. De Honda lijkt daar ook wel goed te zitten, in ieder geval in de RB16 die daarin wel extreem is. Laatste is dat Honda kennelijk twee flinke updates had gepland voor dit seizoen die ze niet hebben kunnen brengen. Dat vertekend denk ik ook een beetje.
Ja hoe steekt dat verhaal nou precies in elkaar, Honda wilde nog twee performance updates doen. Maar dat mocht ineens niet meer? Hoezo wisten ze dat niet van te voren/wat was er dan veranderd in de regels?

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Mijn vader kijkt tegenwoordig ook wat meer F1 en heeft nu dus af en toe wat uitleg nodig over bepaalde concepten (DRS, Q2 banden etc) dus zojuist even de concepten undercut en overcut besproken.

Uiteindelijk resumerend om te kijken of hij het begrepen had kwam ie met:
"Oke, je hebt dus een undercut, en een uppercut..."

Ik weet nog steeds niet of hij nou een grapje maakte of dat hij het meende haha

• Homeland
  • Niet online
Wat betekent dat "ahead of target" dat ze soms laten zien? Welk target?...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Homeland schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:43:
Wat betekent dat "ahead of target" dat ze soms laten zien? Welk target?...
Tov het doorgaan naar de volgende sessie.
P10 of 15 dus.

PSN

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Jasphur schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:27:
No one was badly hurt in the blaze, but in-race refuelling can never be truly safe
Nou...ik heb op Le Mans nog nooit vlammen gezien. Misschien heb ik iets gemist, maar zoals die Benetton is er (ook in F1) verder nog nooit iemand in vlammen op gegaan.
Op Le Mans moet het ook allemaal rustig aan omdat het 24u duurt en iedereen op den duur moe wordt. Dus eerst banden wisselen en dan pas tanken als je weer van de krik af bent. Met de motor uit wel te verstaan. Zolang het voor iedereen geldt, is het 'nadeel' voor iedereen hetzelfde. Heb je tenminste ook geen 21 man meer nodig voor 1 auto te servicen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mphilipp schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

Nou...ik heb op Le Mans nog nooit vlammen gezien. Misschien heb ik iets gemist, maar zoals die Benetton is er (ook in F1) verder nog nooit iemand in vlammen op gegaan.
1 van die Ford GT's heeft op de Nurburgring een keer goed in de fik gestaan in de pits.

Disclaimer: de enige reden dat ik dit zo snel weet; ik stond op het pitsgebouw toen het gebeurde

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 01-08-2020 17:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:32
Ik weet niet of deze al is voorbijgekomen, maar Toto geeft aan dat er binnenkort een aankondiging komt van Mercedes, Hamilton, Bottas en hijzelf. "Er is geen reden om te verdwijnen".

https://www.gpupdate.net/...el-nieuwe-vrienden-maken/

Gaat nog een tijdje langer lastig worden om Mercedes te verslaan, ben ik bang.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Homeland
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

Op Le Mans moet het ook allemaal rustig aan omdat het 24u duurt en iedereen op den duur moe wordt. Dus eerst banden wisselen en dan pas tanken als je weer van de krik af bent. Met de motor uit wel te verstaan. Zolang het voor iedereen geldt, is het 'nadeel' voor iedereen hetzelfde. Heb je tenminste ook geen 21 man meer nodig voor 1 auto te servicen...
Ook op Le Mans gaat het mis, heb daar in 2013 iemand met de slang weg zien rijden... Paar monteurs die omver werden gegooid daardoor.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MAX3400 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
1 van die Ford GT's heeft op de Nurburgring een keer goed in de fik gestaan in de pits.
Ziet er niet best uit. Evengoed is het heel zeldzaam. Wat er precies fout ging weet ik ook niet, maar op zich zijn die aansluitingen lekvrij. Maar ja...alles kan kapot natuurlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• RobertMe
mphilipp schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:13:
[...]

Ziet er niet best uit. Evengoed is het heel zeldzaam. Wat er precies fout ging weet ik ook niet, maar op zich zijn die aansluitingen lekvrij. Maar ja...alles kan kapot natuurlijk.
Tankinstallaties in F1 werden volgens mij ook geleverd door de FIA? Of moesten in ieder geval aan strenge regels voldoen. Alleen dachten ze bij Benetton wel even een filter te kunnen verwijderen waardoor de brandstof wat harder zou stromen.

Fouten echt met tanken waren volgens mij ook zeer zeldzaam? Alleen werd er te vaak te snel weggereden waarbij de halve tankinstallatie werd meegenomen. Gevoelsmatig was dat een veel groter gevaar dan daadwerkelijk een brand of zo bij het tanken zelf.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:23:
[...]
Alleen werd er te vaak te snel weggereden waarbij de halve tankinstallatie werd meegenomen. Gevoelsmatig was dat een veel groter gevaar dan daadwerkelijk een brand of zo bij het tanken zelf.
Dat gaat nu ook nog wel eens mis met pitstops. Zo'n lollypop guy die reageert op het verkeerde signaal en niet ziet dat een van de wielmannen nog bezig is met een weerbarstige wielmoer.

Vanuit dat opzicht kan ik het mij nog wel voorstellen. Daarom is het bij endurance races wat zeldzamer omdat ze daar 'tempo doeloe' regels hebben. Je mag bv ook niet met spinnende banden wegrijden uit de pits. Het is er gewoon te druk en door de aard van de race lopen er teveel mensen rond die best moe zijn. Ik meen dat ze met de FIA endurance races ook een minimum tijd hebben voor pitstops van 1 minuut. Maar ja, met een 24 uurs race kan dat ook gewoon. Bij F1 hebben ze geen idee wat ze in die minuut allemaal zouden moeten doen? Nieuwe vleugels monteren? Thee drinken? Auto wassen? Haren kammen bij Hamilton?

• RobertMe
mphilipp schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:38:
[...]

Dat gaat nu ook nog wel eens mis met pitstops. Zo'n lollypop guy die reageert op het verkeerde signaal en niet ziet dat een van de wielmannen nog bezig is met een weerbarstige wielmoer.
In theorie is dat allemaal geautomatiseerd. Elke wheelgun registreert of de moer vast zit / voldoende kracht is gezet. Als dat voor elke hoek het geval is, en de "spotter" het wegrijden "goedkeurt" (er geen verkeer aan komt), gaat de lamp automatisch op groen. Alleen is er volgens mij nog een vorm van override. Dat de "spotter" (/lollypop) ook een knop "groen" heeft. Als die vervolgens niet ziet dat een hoek niet klaar is maar dat wel denkt zal die dus het licht op groen zetten met alle gevolgen van dien.
Maar ja, met een 24 uurs race kan dat ook gewoon. Bij F1 hebben ze geen idee wat ze in die minuut allemaal zouden moeten doen? Nieuwe vleugels monteren? Thee drinken? Auto wassen? Haren kammen bij Hamilton?
Je kunt dat natuurlijk ook op bv 5 seconden zetten i.p.v. 1 minuut ;) En hetzelfde doen ze AFAIK ook bij Formule E, waarbij ze van auto wisselen. Minimum tijd waarin ze zeker weten dat er voldoende tijd is om de coureur weer goed vast te zetten in de gordels.

Alleen vind ik persoonlijk dat de pitstops en de technologie wat toevoegen aan F1. Dat je echt ziet dat de pitcrew het verschil kan maken, en de blijdschap na een snelle pitstop / hun coureur in de pitstraat iemand inhaalt door de snelle stop. Met een minimum tijd verlies je dat natuurlijk.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:53:
[...]
Alleen vind ik persoonlijk dat de pitstops en de technologie wat toevoegen aan F1. Dat je echt ziet dat de pitcrew het verschil kan maken, en de blijdschap na een snelle pitstop / hun coureur in de pitstraat iemand inhaalt door de snelle stop. Met een minimum tijd verlies je dat natuurlijk.
Dat heb ik ook wel een beetje. Maar het is maar net wat je belangrijker vindt: veiligheid of spektakel :+
Wat ik wel vind bizar vind is dat ze soms nog steeds vrijwel naast elkaar de pitlane uit proberen te rijden. Tot nu toe is het goed gegaan, maar ze rijden andere pitboxen voorbij en als de wielen elkaar raken, kan het zomaar zijn dat er 1 of 2 wagens in de pitlane spinnen. En je kunt dan zomaar een pitcrew uitroeien... Ik begrijp niet dat er geen duidelijke regels over zijn. Een tegelijk, en als er een aan komt rijden, moet je wachten en niet ervoor proberen te piepen of er naast blijven rijden en dan een 'dare' doen wie er het eerste remt. Het gáát gewoon een keer fout en dan roept iedereen natuurlijk dat ze het niet zagen aankomen.

• demonic
mphilipp schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Dat heb ik ook wel een beetje. Maar het is maar net wat je belangrijker vindt: veiligheid of spektakel :+
Wat ik wel vind bizar vind is dat ze soms nog steeds vrijwel naast elkaar de pitlane uit proberen te rijden. Tot nu toe is het goed gegaan, maar ze rijden andere pitboxen voorbij en als de wielen elkaar raken, kan het zomaar zijn dat er 1 of 2 wagens in de pitlane spinnen. En je kunt dan zomaar een pitcrew uitroeien... Ik begrijp niet dat er geen duidelijke regels over zijn. Een tegelijk, en als er een aan komt rijden, moet je wachten en niet ervoor proberen te piepen of er naast blijven rijden en dan een 'dare' doen wie er het eerste remt. Het gáát gewoon een keer fout en dan roept iedereen natuurlijk dat ze het niet zagen aankomen.
er zijn regels voor. zoals in monaco (2018?)

in de ruimere pitstraat wordt er makkelijker overgedaan.. redelijk bizar ja..

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Na de rode vlag door HAM vanmiddag had ik echt zoiets van waarom word degene die deze vlag veroorzaakt eigenlijk niet gestraft? In dit geval kan hij gewoon doorrijden en heeft het zeker voor hem eigenlijk geen gevolgen. Waarom niet de veroorzaker bij wijze van spreken een rode kaart geven en achteraan zetten op de grid? Snap dat dit geen bewuste actie was, maar in principe verknal je ook de rondetijden en de resultaten van de anderen.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan RBR niet beter de RB15 uit het stof halen, daar de huidige motor in proppen en verder gaan met de ontwikkeling van die auto? Ik snap niet dat de RB16 bij elk circuit langzamer is dan vorig jaar... :/ (aka hoe kan een "door" ontwikkelde auto met een snellere motor nu langzamer zijn dan het vorige model...)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Verwijderd

RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:23:
[...]

Tankinstallaties in F1 werden volgens mij ook geleverd door de FIA? Of moesten in ieder geval aan strenge regels voldoen. Alleen dachten ze bij Benetton wel even een filter te kunnen verwijderen waardoor de brandstof wat harder zou stromen.

Fouten echt met tanken waren volgens mij ook zeer zeldzaam? Alleen werd er te vaak te snel weggereden waarbij de halve tankinstallatie werd meegenomen. Gevoelsmatig was dat een veel groter gevaar dan daadwerkelijk een brand of zo bij het tanken zelf.
Die filter mocht gewoon verwijderd worden. Zo kreeg Ligier in 1994 gewoon toestemming om precies diezelfde filter te verwijderen.
Bron: 1994,The Untold Story of a Tragic and Controversial F.1. Season
Zou iedereen die Benetton beticht van valsspelen eens moeten lezen.

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
pjlgt schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:46:
Na de rode vlag door HAM vanmiddag had ik echt zoiets van waarom word degene die deze vlag veroorzaakt eigenlijk niet gestraft? In dit geval kan hij gewoon doorrijden en heeft het zeker voor hem eigenlijk geen gevolgen. Waarom niet de veroorzaker bij wijze van spreken een rode kaart geven en achteraan zetten op de grid? Snap dat dit geen bewuste actie was, maar in principe verknal je ook de rondetijden en de resultaten van de anderen.
Dan kunnen rijders geen risico meer nemen tijdens de trainingen omdat een foutje direct een gridstraf op kan lopen, dat wil je ook weer niet.

Edit: verkeerd onthouden, de rode vlag was tijdens de kwalificatie en niet tijdens de training. Echter, vind ik het nog steeds wel vrij hard om foutjes direct af te straffen. Zeker omdat het meestal toch wel een nadeel heeft zoals vanmiddag waar HAM ermee een set banden vernaggelde.

[ Voor 17% gewijzigd door Krankenhausen op 01-08-2020 21:52 ]

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
pjlgt schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:46:
Part of the game. Je wilt juist dat ze op de limiet rijden. Dan moet een stapje eroverheen niet direct een straf opleveren natuurlijk.
De ene keer heb je voordeel, de andere keer heb je nadeel van een rode vlag. De tijd wordt al stilgezet en loopt niet door zoals bij een FP.
Uiteindelijk liever minder straffen dan meer, we hebben al genoeg beperkingen.

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:52
https://streamable.com/n7dnrs

Max, Horner en een monteur over de Hongarije crash. De uitleg van Max geeft wat meer inzicht in de crash.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:19

Crazy D

I think we should take a look.

RobertMe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:53:
Plus dat risico's daarmee verdwijnen, wat ook weer een stukje spektakel weghaalt. Als je 10 sec moet stilstaan moet je wel heel dom zijn als dan een wiel niet goed vastzit waardoor het over moet. En als dat dan toch een keer gebeurt moet je wel heel slecht zijn om het dan niet alsnog binnen 10 sec te corrigeren,

Exact expert nodig?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:57:
Kan RBR niet beter de RB15 uit het stof halen, daar de huidige motor in proppen en verder gaan met de ontwikkeling van die auto? Ik snap niet dat de RB16 bij elk circuit langzamer is dan vorig jaar... :/ (aka hoe kan een "door" ontwikkelde auto met een snellere motor nu langzamer zijn dan het vorige model...)
Heb al verschillende berichten gezien van aerodynamici die aangeven dat het concept in principe snel is. Als (!) Ze het aan de praat krijgen zoals bedacht, is ie waarschijnlijk prima. Maarja dat gaat al jaren zo daar. Snelste auto in de laatste races win je geen WK mee.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:03

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EeZ8EIcXkAAaTpW?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Verwijderd

Hoeveel races nog voordat iedereen buiten de 107% van de Mercs is?

• demonic
Verwijderd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:40:
Hoeveel races nog voordat iedereen buiten de 107% van de Mercs is?
een simpele rekensom zet afgelopen Q de tijd op 1:30.2 (<< 107% van 1:24.3).
De langzaamste tijd gereden in die Q was een 1:27.7.

Dus er is nog wat speling :P

EDIT: Zie post van RobertMe hieronder.

[ Voor 7% gewijzigd door demonic op 02-08-2020 11:56 ]

• RobertMe
demonic schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

een simpele rekensom zet afgelopen Q de tijd op 1:30.2 (<< 107% van 1:24.3).
De langzaamste tijd gereden in die Q was een 1:27.7.

Dus er is nog wat speling :P
En dan doe je het ook nog verkeerd :p Het gaat om de Q1 tijden, niet om de aller snelste tijden. Het gaat dan om een 1:25.801 van Bottas, met 107% dus dus 1:31.81.

Q1 tijd wordt uiteraard genomen omdat iedereen dan onder gelijke omstandigheden rijdt. Anders zou je op een opdrogende baan al snel de 107% regel overschrijden, als Q1 nat is en Q3 droog.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Rosberg heeft wel gelijk en dat een jaar geleden.... laat staan hoe het er nu voor staat..... allebei van een jaar geleden, maar het is echt wel een discussiepunt over de F1.

- aerodynamics
- budget
- banden
- bijtanken
- gelijke auto's (dat lijkt me niet echt F1)

[ Voor 39% gewijzigd door Luxicon op 02-08-2020 14:07 ]

...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Crazy D schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:48:
[...]
Plus dat risico's daarmee verdwijnen, wat ook weer een stukje spektakel weghaalt. Als je 10 sec moet stilstaan moet je wel heel dom zijn als dan een wiel niet goed vastzit waardoor het over moet. En als dat dan toch een keer gebeurt moet je wel heel slecht zijn om het dan niet alsnog binnen 10 sec te corrigeren,
Je vergeet dat ze bij Endurance de extra complicatie hebben van maar zoveel handen aan de auto. Net als in Indy en Nascar. Dat maakt het dan tóch weer extra spectaculair. Bijvoorbeeld maar 3 of 4 man per auto ofzo. Dus zelf de wielmoer losdraaien en het wiel eraf, nieuw wiel erop, en gaan. Dan ben je wel weer 10s verder.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

-verkeerde topic

[ Voor 78% gewijzigd door basvn op 02-08-2020 14:42 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DoeEensGek schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:19:
[Video] https://streamable.com/n7dnrs

Max, Horner en een monteur over de Hongarije crash. De uitleg van Max geeft wat meer inzicht in de crash.
Kan iemand me uitleggen wat dat "sync the gears" precies inhoudt? Waarom moet je alle versnellingen door en blijkbaar ook volgas?

Signatures zijn voor boomers.

• Playa del C.
Maasluip schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:01:
[...]

Kan iemand me uitleggen wat dat "sync the gears" precies inhoudt? Waarom moet je alle versnellingen door en blijkbaar ook volgas?
Zo leert de auto (chip) om op de juiste manier te schakelen. Het is een kalibratie die nodig is. Als het niet goed gekalibreerd is, kan er meer slijtage ontstaan en/of kost het snelheid.
Om het goed te tunen is het nodig om de revs vol gas op te laten lopen in elke versnelling (behalve de laatste uiteraard), zodat de chip het optimale schakelpunt onder huidige omstandigheden uit de data kan halen. Dit proces kan ook gedaan worden tijdens een race, maar het beste moment is natuurlijk vlak voor de race.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:17
[...]

Temperatuur, druk, wind en andere variabelen kunnen voor 'vibraties' of 'vermogensverlies' zorgen omdat het minder goed aansluit op de volgende versnelling? (ik bedenk gewoon een paar redenen, misschien is het werkelijk voor iets anders).

Tijdens de Ziggo uitzending van vandaag had Ho Pin (excuses als het verkeerd gespeld is) het erover dat het het inleren van de versnellingen voor de software. Dus dat de software in de auto beter kan schakelen.

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:52
[...]

Eigelijk heel simpel, een formule 1 auto schakelt zonder tussenkomst van een koppeling. Hij rost eigenlijk gewoon in de versnelling die je wilt (uitgezonderd van de 1e versnelling). Maar om te voorkomen dat je de tanden schraapt zoals je weleens bij een auto hebt gehoord, zoekt hij de plekken op waar hij over kan schakelen.
Daarvoor heb je niet veel toeren nodig, maar je hebt wel genoeg toeren nodig om in de 8ste versnelling te komen, anders valt je motor uit.

Doe je dit niet duurt het schakelen veel langer, dit komt weleens voor tijdens een race als iemand een klapper heeft gemaakt of te hard geraakt is. Dan is hij out of sync. Syncen gebeurt ook bij een lagere rpm, daar het bij een hogere rpm natuurlijk niet te doen is.

https://twitter.com/ScarbsTech/status/878255051260792832
Dat geeft een beetje een beeldvorming.

En nog een Engelse uitleg.
There's a single clutch. The clutch is used at the start and at the pit stops, no other time. Once the car is rolling the clutch plates are engaged the whole time, you cannot compare it to a road car transmission.

When the driver pulls for an upshift or downshift there is a fraction of a second where two gears are engaged at the same time. This is why the drivers must make the ECU 'learn' the gears on warm-up laps. The car knows exactly where all the teeth on the gears are any time and as the next gear is engaged the second is then pulled away but for a tiny amount of time two ratios are engaged. The forces and timings involved in a formula one gearbox are so far beyond anything found in a "normal" car.

This is why the term 'seamless' is used. There is no break in power during a gear change, the engine is always connected to the wheels, the clutch plates always remain connected apart from when the car is stopped and neutral is engaged.

• RobertMe
[...]

Er zijn al een aantal reacties wat het is, "gear sync". Dus een "trucje" om ervoor te zorgen dat schakelen sneller gaat, wat moet worden "ingeleerd" door een keer die schakel actie te doen (dus gear sync van 1 naar 2 is ingeleerd door eens van de een naar de twee te schakelen). Als dit voor een versnelling nog niet is ingeleerd dan duurt schakelen een fractie langer, daarom dat je dit niet tijdens de race, en zeker niet tijdens de eerste ronde wilt doen (als je moet verdedigen en het schakelen gaat trager doordat de "gear sync" niet is ingeleerd kost je dat zomaar een plek). Vervolgens nog waarom ze dit moesten inleren: de auto "vergeet" dit op het moment dat deze helemaal wordt afgezet. Dus vergelijkbaar met een straatauto: als je de sleutel helemaal "uit" draait is de auto het weer vergeten. En als een F1 auto op de grid staat blijft die bij wijze van wel op contact staan, met de motor uit. Daarom dat ze dit in de rondes naar de grid nog eens moeten inleren, immers is de auto van zaterdag op zondag helemaal uit geweest.

• demonic
RobertMe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

Er zijn al een aantal reacties wat het is, "gear sync". Dus een "trucje" om ervoor te zorgen dat schakelen sneller gaat, wat moet worden "ingeleerd" door een keer die schakel actie te doen (dus gear sync van 1 naar 2 is ingeleerd door eens van de een naar de twee te schakelen). Als dit voor een versnelling nog niet is ingeleerd dan duurt schakelen een fractie langer, daarom dat je dit niet tijdens de race, en zeker niet tijdens de eerste ronde wilt doen (als je moet verdedigen en het schakelen gaat trager doordat de "gear sync" niet is ingeleerd kost je dat zomaar een plek). Vervolgens nog waarom ze dit moesten inleren: de auto "vergeet" dit op het moment dat deze helemaal wordt afgezet. Dus vergelijkbaar met een straatauto: als je de sleutel helemaal "uit" draait is de auto het weer vergeten. En als een F1 auto op de grid staat blijft die bij wijze van wel op contact staan, met de motor uit. Daarom dat ze dit in de rondes naar de grid nog eens moeten inleren, immers is de auto van zaterdag op zondag helemaal uit geweest.
de reden dat die het 'vergeet' heeft overigens in princiepe niks te maken met het uitzetten, waardoor die de posities niet meer weet.
Maar wss meer met het feit dat als die uit staat, hij niet kan bijhouden wat de gears doen. (of ze wel of niet gedraaid hebben)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

In je eigen auto heb je ook zo’n ingeleerde Gear sync, alleen daar is die ingeleerd over x duizend km.
(Door slijtage van onderdelen wordt die continu met milli/micro seconden bijgesteld)

Bij F1 luistert het blijkbaar zo nauw dat ze elke keer opnieuw inleren voor een race.

PSN

• basvn

basvn

Breezand - NHN

en weer een record gesneuveld
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EecEmjSWoAE096C?format=png&name=large

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:07:
[...]
In je eigen auto heb je ook zo’n ingeleerde Gear sync, alleen daar is die ingeleerd over x duizend km.
(Door slijtage van onderdelen wordt die continu met milli/micro seconden bijgesteld)
Dat is dan hopelijk bij een (semi)automatische bak, met van die schakelflippers oid. Ik denk niet dat ik dat in mijn handbak heb zitten. Daar zit toch niets electronisch in, of snap ik er niets van? Met niets electronisch bedoel ik qua schakelen, ik weet dat er een sensor op zit om te laten zien in welke versnelling ik zit en een schakeladvies (hoewel dat denk ik heel dom toerentalgebonden is).

Ik heb dat overigens wél weer op mijn motorfiets. Die heeft zo'n quickshifter, ook een soort halfautomaat (schakelen zonder koppeling of gas terug te nemen). De dealer had het ook over het inleren wat ie automatisch doet en het schakelgedrag zich naar verloop van tijd aan jou aanpast.

[ Voor 17% gewijzigd door mphilipp op 03-08-2020 09:50 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mphilipp schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Dat is dan hopelijk bij een (semi)automatische bak, met van die schakelflippers oid. Ik denk niet dat ik dat in mijn handbak heb zitten. Daar zit toch niets electronisch in, of snap ik er niets van? Met niets electronisch bedoel ik qua schakelen, ik weet dat er een sensor op zit om te laten zien in welke versnelling ik zit en een schakeladvies (hoewel dat denk ik heel dom toerentalgebonden is).

Ik heb dat overigens wél weer op mijn motorfiets. Die heeft zo'n quickshifter, ook een soort halfautomaat (schakelen zonder koppeling of gas terug te nemen). De dealer had het ook over het inleren wat ie automatisch doet en het schakelgedrag zich naar verloop van tijd aan jou aanpast.
Voor een handbak zal de gear sync wel iets mechanisch zijn denk ik?
aangezien je daar zelf met de 'fork' in de bak zit te hengelen. (tenzij je weer double clutch hebt, daar zullen vast weer andere trucjes gelden)

Wat ik meldde was idd voor een (semi)-automaat. Daar houd de automaat bijvoorbeeld de slijtage van tandwielen bij en past aan de hand daarvan de sync aan.

PSN

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:55:
[...]
Een synchromeshring is dat volgens mij. Maar ik ben geen automonteur.
aangezien je daar zelf met de 'fork' in de bak zit te hengelen. (tenzij je weer double clutch hebt, daar zullen vast weer andere trucjes gelden)
Nee, mijn Miitje heeft dat soort nieuwlichterij niet. Gewoon lekker in de bak hengelen tot ie niet meer kraakt... :+

• Playa del C.
mphilipp schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Een synchromeshring is dat volgens mij. Maar ik ben geen automonteur.

[...]

Nee, mijn Miitje heeft dat soort nieuwlichterij niet. Gewoon lekker in de bak hengelen tot ie niet meer kraakt... :+
Synchromesh inderdaad. Brengt ook alles in sync. Tandwielen zullen hoe dan ook moeten afstemmen voor ze tijdens het draaien kunnen ingrijpen op elkaar.
Gelukkig hebben elektrische auto's geen versnellingsbak meer nodig. Hoewel het leuk is om zelf te schakelen, rijdt het wel heel lomp als je handmatig koppelt en zit te roeren (als je er wat langer over nadenkt). Over tien jaar zal dat handachakel-tijdperk zo'n beetje op retour gaan.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

aangezien niemand het gedaan heeft??

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42366671_2692179437460661_5683713897073213440_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=110474&_nc_ohc=c5aatd_ejs0AX9aMyVS&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=08242775f66a74ce5507cc383e462793&oe=5F4F52C6

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

• basvn

basvn

Breezand - NHN

helaas weer vrijdag de warmste dag
kijken hoe snel die banden smelten zondag :9~

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Playa del C. schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Synchromesh inderdaad. Brengt ook alles in sync. Tandwielen zullen hoe dan ook moeten afstemmen voor ze tijdens het draaien kunnen ingrijpen op elkaar.
Gelukkig hebben elektrische auto's geen versnellingsbak meer nodig. Hoewel het leuk is om zelf te schakelen, rijdt het wel heel lomp als je handmatig koppelt en zit te roeren (als je er wat langer over nadenkt). Over tien jaar zal dat handachakel-tijdperk zo'n beetje op retour gaan.
Ik vind handschakelen wel okay maar zou tegenwoordig het liefst een automaat willen idd. Enige voordeel is dat ik nog maar amper hoef te schakelen... iedereen rijdt tegenwoordig <45km/u lijkt het en dat zit ik nog in de 2 }:O

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:15
https://f1ingenerale.com/...-e-piu-direttore-tecnico/

binotto exit?
aanvulling: als technisch directeur.

[ Voor 13% gewijzigd door Snowhite0901 op 03-08-2020 11:01 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• basvn

basvn

Breezand - NHN

als technisch directeur ja
als teambaas blijft hij

(zoals het in de kop van het artikel staat)

• Chiron
  • Laatst online: 17:14

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
basvn schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

helaas weer vrijdag de warmste dag
kijken hoe snel die banden smelten zondag :9~
Met die temperaturen is de Soft gelijk aan een franse kaas die na 2 ronden van je velg af rolt idd. Stonden de bandenkeuzes van de teams al vooraf vast voor deze race? Je zal dan maar een hoop setjes soft in je keuze hebben zitten })

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Wat ik meldde was idd voor een (semi)-automaat. Daar houd de automaat bijvoorbeeld de slijtage van tandwielen bij en past aan de hand daarvan de sync aan.
Oudere barrels hadden ze geen syncromesh, laat staan een double clutch. Daar moest je zelf "double clutchen"

YouTube: Dootson School of Trucking: How to double clutch.. www.dootsontruck.net

Doet de gear sync dit trucje elektronisch?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Chiron schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Met die temperaturen is de Soft gelijk aan een franse kaas die na 2 ronden van je velg af rolt idd. Stonden de bandenkeuzes van de teams al vooraf vast voor deze race? Je zal dan maar een hoop setjes soft in je keuze hebben zitten })
Pirelli heeft de bandenkeus gemaakt voor elk team ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chiron schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Hele seizoen is 8 sets soft, 3 sets medium en 2 sets hard.

Ben benieuwd of komende zaterdag iemand gaat proberen met de hard Q2 door te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 03-08-2020 11:07 ]

PSN

• Chiron
  • Laatst online: 17:14

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
YakuzA schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Hele seizoen is 8 sets soft, 3 sets medium en 2 sets hard.

Ben benieuwd of komende zaterdag iemand gaat proberen met de hard Q2 door te komen.
8x soft, haha

Nadeel van hard in Q2 is dat je dan al een setje verbruikt hebt.. die Mediums (en dus komende race de Hard's) gingen zondag ook niet al te lang mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Chiron op 03-08-2020 11:10 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Jasphur
Het zal al geplaatst zijn, maar iemand een overzicht met de banden per teams voor aankomend weekend?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jasphur schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:12:
Het zal al geplaatst zijn, maar iemand een overzicht met de banden per teams voor aankomend weekend?
YakuzA in "[F1] Seizoen 2020" ;)

Afbeeldingslocatie: https://sportsbase.io/images/gpfans/copy_620x348/99bcb3781c3da12b9e7e4db842af57502f223153.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 03-08-2020 11:15 ]

PSN

• RobertMe
Jasphur schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:12:
Zie twee posts boven je ;)

Hele seizoen hetzelfde: 8 sets softs, 3 sets mediums, 2 sets hards.
Pagina: 1 ... 95 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport