[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.161 views

Onderwerpen

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

To launch the partnership, the Gulf brand will be integrated into the McLaren Formula 1 team from the British Grand Prix 2020 on Friday 31 July – Sunday 2 August. The logo will be represented by McLaren F1 personnel throughout the 2020 F1 season, including via race drivers Lando Norris and Carlos Sainz and the McLaren pit crew. Gulf branding will also appear on the engine covers and wing mirrors of the McLaren MCL35 race cars.
Bron: https://www.mclaren.com/r...f1-and-luxury-super-cars/

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:44
Hier staan alle foto's van de 'nieuwe' livery.

https://drive.google.com/...jVU-cBFXX-Y7XcgdZ8jxZ9WqH

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 28-07-2020 12:59 ]

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12 16:51
Dat ziet er niet heel nieuw uit nee, als dat het echt word. Je ziet Gulf nauwelijks staan zo. Maar nieuwe sponsors zijn altijd een mooie ontwikkeling

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:44
roda_djavulen schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:13:
Dat ziet er niet heel nieuw uit nee, als dat het echt word. Je ziet Gulf nauwelijks staan zo. Maar nieuwe sponsors zijn altijd een mooie ontwikkeling
Het is gewoon een extra sticker en geld. BAT heeft stickers op de duurste plekken zitten dus zoveel mogelijkheden zijn er ook niet meer.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

NotSoSteady schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:27:
[...]

Het is gewoon een extra sticker en geld. BAT heeft stickers op de duurste plekken zitten dus zoveel mogelijkheden zijn er ook niet meer.
Nee klopt, maar dat oranje kunnen ze wel wijzigen ;). Ach we zien wel... Codemasters is not amused. :P.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Illegal_Alien schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Nee klopt, maar dat oranje kunnen ze wel wijzigen ;). Ach we zien wel... Codemasters is not amused. :P.
Had Codemasters niet al lang aangegeven dat er geen DLC/patch/... komt? Gewoon het originele seizoen met de originele auto's.

En uiteraard is het andere jaren ook zo dat tijdens het seizoen nog wel eens sponsoren erbij komen of weg gaan. Volgens mij hebben ze dat ook nooit gepatcht?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

RobertMe schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Had Codemasters niet al lang aangegeven dat er geen DLC/patch/... komt? Gewoon het originele seizoen met de originele auto's.

En uiteraard is het andere jaren ook zo dat tijdens het seizoen nog wel eens sponsoren erbij komen of weg gaan. Volgens mij hebben ze dat ook nooit gepatcht?
Erm, de zwarte Mercedes, regenboog McLaren, nieuwe Williams, volgens mij zijn ze toch echt wel bezig met het te veranderen, :) Maar is beetje offtopic. :)

De nieuwe tracks alleen niet.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:47
Is wel wat voor te zeggen
“Of course you’d love [Vettel] in the car,” Jordan told the F1 Nation podcast. “I got my best results, if you like, my first ever win was with Damon Hill, and he was bordering on retiring age… So for sure, four times world champion, Vettel is a huge prize for any team. But would you destroy the team that has Sergio, plus income, plus money, and a good rhythm inside the team?
Nieuwsbericht van F1.com over of Eddie Jordan Vettel zou aannemen als Jordan teambaas zou zijn van RacingPoint

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 28-07-2020 13:49 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 22:00
En wat ook is: Vettel staat wel bekend als een teamplayer, maar het kan zo zijn dat het niet botert tussen hem en zijn AM-mechanics, en dan krijg je opeens Alonso taferelen. Dat terwijl AM/RP nu net in rustiger vaarwater gekomen lijkt te zijn.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Dat ze voor dit en volgend jaar niet verder zullen komen dan pleisters blijven plakken dat ligt natuurlijk ook voor de hand en is (dadelijk) met het token systeem überhaupt het enige wat ze kunnen doen. Alleen had met de 2019 regelgeving ook al duidelijk kunnen zijn dat high rake misschien niet meer de beste oplossing was, en ook toen hebben ze er aan vast gehouden, en ook dit jaar weer.

En ik durf te wedden dat ze in 2022 weer voor high rake gaan, of het werkt of niet. Intussen lijkt dat bij RBR zo vastgeroest te zijn dat er kosten wat kost aan vastgehouden moet worden.
Het wordt gewoon tijd voor wat fris bloed bij de ontwerpafdeling van RBR, ze beginnen ieder jaar weer met een auto waar men een x aantal races voor nodig heeft om hem te "begrijpen". Newey mag dan wel een genie zijn, de man heeft grotere miskleunen gebouwd dan de laatste RB versies (daar hebben ze bij McLaren wel ervaring mee) en lijkt het toch een beetje kwijt te zijn de laatste jaren.

Wat dat betreft is het jammer dat James Key destijds vertrokken is bij Torro Rosso en men al jaren alles op de filosofie van Newey zet. Key heeft misschien nog niet het track record van Newey maar hij heeft het toch altijd (naar de beschikbare middelen) goed gedaan bij Torro Rosso en ze hadden toen gewoon de gok moeten nemen hem naast Newey te zetten in plaats van hem ooit de troon bij RBR te beloven om hem uiteindelijk te zien vertrekken naar McLaren.

RBR heeft wat dat betreft te weinig achter de hand (voor een top team) als het even niet gaat zoals het zou moeten gaan (hetzelfde geld voor Ferrari overigens). Wat dat betreft heeft Mercedes het gewoon goed voor elkaar, daar ligt een beest van een motor in en de afgelopen jaren heeft de design filosofie van lange en slanke wagens weliswaar niet overal tot succes geleid maar aan het eind van het seizoen rijgen ze er gewoon weer een titel bij aan.
Jasphur schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:37:
Is wel wat voor te zeggen

[...]

Nieuwsbericht van F1.com over of Eddie Jordan Vettel zou aannemen als Jordan teambaas zou zijn van RacingPoint
Perez is gewoon "above average" maar geen echte kampioen en ook hij was niet heilig in de vele clashes met Ocon wat dat betreft. Dat Lance niet gewipt gaat worden mag duidelijk zijn, daarnaast doet hij het dit seizoen tot dusver best redelijk... geen gekke dingen en gewoon solide finishen, 4 puntjes achter Perez in het WK maar wel met een DNF achter zijn naam.

Daarnaast, Vettel zal niet meer hetzelfde binnen hoeven harken als een paar jaar geleden bij Ferrari en met een viervoudig WK winnaar zal het wel los lopen met de komst van nieuwe sponsoren.

Ik heb er natuurlijk de ballen verstand van ten opzichte van een Eddie Jordan maar ik zou Vettel meteen tekenen als de kans zich voor deed. Het verbaast mij wat dat betreft nog steeds dat ze hem bij RBR niet binnen hebben gehaald en Albon de deur hebben gewezen.

[ Voor 23% gewijzigd door R2D2 op 28-07-2020 14:37 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Oef, de stemming bij Ferarri blijft redelijk in mineur:
Ferrari chairman John Elkann does not expect the Maranello team to be back to winning ways in Formula 1 until 2022, as he asked for patience from the team's "suffering" fans.
https://www.motorsport.co...wins-2022-elkann/4845193/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

FER WDC confirmed? :p

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-12 09:53

Tylocke

[Team Carrack]

Is dat nu een winstwaarschuwing?

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Paulus07
  • Niet online
Sainz zal in ieder geval wel balen denk :P

• R2D2
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:50:
Sainz zal in ieder geval wel balen denk :P
Ach wel nee, al rijden ze in de achterhoede dan tekent waarschijnlijk nog 95% van het veld bij Ferrari als ze de kans krijgen.

Daarnaast kan Sainz straks weinig verkeerd doen bij Ferrari, ze zitten nu al in de hoek waar de klappen vallen en ondanks dat de vooruitzichten op korte termijn niet heel best zijn komen ze er bij Ferrari wel weer bovenop.

En hij heeft de mazzel dat hij niet als "de redder" wordt gezien, Leclerc zal het komende tijd / jaren een stuk zwaarder gaan krijgen ben ik bang... zeker als hij de fouten blijft maken zoals hij ze afgelopen jaar heeft gemaakt. Het weg komen met "sorry, mijn schuld" houd natuurlijk een keer op, zeker bij de Italiaanse media en fans.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
R2D2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:27:
[...]
Het verbaast mij wat dat betreft nog steeds dat ze hem bij RBR niet binnen hebben gehaald en Albon de deur hebben gewezen.
De Thaise achtergrond van Albon zal zeker meespelen hierin. Eerste gooide ze het op geld maar Vettel heeft al aangegeven dat dat geen issue hoeft te zijn.
Nu is er 'geen plek' maar goed we weten allemaal wat er met Gasly gebeurde nadat hij zeker het seizoen zou uitrijden.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

mphilipp

Romanes eunt domus

Maarten_E schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:04:
Vettel staat wel bekend als een teamplayer
Als ik dat hoor denk ik:
  • Multi 21, mofo
  • Rusland 2019 waar hij Leclerc niet meer langs liet zoals was afgesproken
Dus ik moet nog overtuigd worden van het teamplayergehalte van Herr Vettel...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:20
Eerder accepteren van de feiten.
Zie deze sectie

Elkann suggests that the chassis freeze, which prevents teams making major changes to their cars over the next two years, is a major factor in why it cannot recover faster.

Asked how much it penalises Ferrari, he said: "A lot, given that we have started off poorly.

Men kan wat kleine dingen optimaliseren maar efficiënter is het om alles op de nieuwe 2022 auto te richten.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:44:
[...]
Als ik dat hoor denk ik:
  • Multi 21, mofo
  • Rusland 2019 waar hij Leclerc niet meer langs liet zoals was afgesproken
Dus ik moet nog overtuigd worden van het teamplayergehalte van Herr Vettel...
Ik dacht ook al...😏

China 2014 met Ricciardo... "tough luck" 😉

Testing, one, two ...

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat ik me al een tijdje afvraag: is Albon werkelijk zoveel minder dan Verstappen?

Hij is misschien niet zo supergoed als Verstappen maar ik heb het idee dat z'n auto altijd iets minder power heeft dan Max. Je hoort hem volgens mij ook vaker op de boardradio zeggen: "i need more power".

Als je de laatste races bekijkt is er niks mis met z'n raceskills, hoe kan het anders dat hij ook in Hongarije weer een minuut achter max zat. :?

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
werphengel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:10:
Wat ik me al een tijdje afvraag: is Albon werkelijk zoveel minder dan Verstappen?

Hij is misschien niet zo supergoed als Verstappen maar ik heb het idee dat z'n auto altijd iets minder power heeft dan Max. Je hoort hem volgens mij ook vaker op de boardradio zeggen: "i need more power".

Als je de laatste races bekijkt is er niks mis met z'n raceskills, hoe kan het anders dat hij ook in Hongarije weer een minuut achter max zat. :?
ze rijden allebei in hetzelfde materiaal. de reden dat Albon om meer power fvraagt omdat die inhaalacties moet doen. en veel vaker dan max.

Het verschil met racetijd van max tov. albon is ook gewoon het feit dat hij meer verkeer heeft en meer moet vechten. dat kost je gewoon meerdere secondes.. iedere keer.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

werphengel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:10:

Ik denk het niet, en Gasly denk ik ook niet. De RB15 was vaak ook gebalanceerd op de scherpe kant van een mes. Dat een Verstappen daar nu mee om kon gaan, betekent niet dat je dit van elke coureur kan verwachten. Wat ik vermoed dat er is gebeurd is dat Gasly zich kapot ging staren op kleine details om die auto maar goed af te stellen, terwijl dat niet lukte. Vervolgens als het niet perfect was, dan verloor hij het vertrouwen, mede omdat zijn teamgenoot om het probleem heen lijkt te kunnen rijden. Als je dan ook niks meer durft tijdens de race en uiteindelijk meermaals gelapped word, tja dan raakt het geduld op. Ik denk niet dat Albon echt beter is dan Gasly, maar Albon durft ervoor te gaan en daarom lijkt het beter te zijn dan Gasly. Beiden zijn zwaar off the pace en ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden. Is Verstappen nu werkelijk zo bizar goed dat hij systematisch boven de kunnen van zijn auto presteert of zijn Albon en Gasly eigenlijk middelmatig?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:47:
Is Verstappen nu werkelijk zo bizar goed dat hij systematisch boven de kunnen van zijn auto presteert
Ja, en dat denk ik inmiddels echt.

Is dat beter dan een HAM of VET?

Ja.

Beter dan ALO, MSC of Senna?

In dat laatste rijtje zit hij wel volgens mij.
Met elke auto hard kunnen, dat maakt ze bijzonder.

Van Vettel weten we dat hij dat niet kan, van Hamilton vraag ik het me af.

Te koop....

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
R2D2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Het wordt gewoon tijd voor wat fris bloed bij de ontwerpafdeling van RBR, ze beginnen ieder jaar weer met een auto waar men een x aantal races voor nodig heeft om hem te "begrijpen". Newey mag dan wel een genie zijn, de man heeft grotere miskleunen gebouwd dan de laatste RB versies (daar hebben ze bij McLaren wel ervaring mee) en lijkt het toch een beetje kwijt te zijn de laatste jaren.
Probleem is natuurlijk ook een beetje, ga je een auto bouwen gebaseerd op een nieuw concept voor één seizoen? Dat het er twee zouden worden was moeilijk te voorzien vorig jaar en nu kan men niet veel meer veranderen ivm token systeem.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

albino71 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:23:
[...]

Ja.

Zonder met anderen te willen vergelijken, dat vermoeden had ik eigenlijk al sinds zijn Formule 3 debuut. Meedoen met de voorsten (en ze soms ook nog om de oren rijden), die over duidelijk beter materiaal beschikten. Voordeel voor Verstappen was dat ie een gemaakte fout in een eerste race, snel recht kon zetten in een 2e of 3e race, binnen datzelfde raceweekend. Al doende leerde hij (zeer snel). Tegen materiaalpech was echter geen kruid gewassen, dat heeft hem kostbare punten gekost in dat kampioenschap. Dus ja, ik vind, Verstappen is vaak beter dan zijn racewagen, maar er zijn ook voor hem grenzen.

Testing, one, two ...

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
[...]

Ja.

Met elke auto hard kunnen. Vettel won een race met de Toro Rosso. Max heeft ook pas in 2 F1 auto's gereden en Schumacher reed in de Mercedes ook niet meer de sterren van de hemel. Om maar wat extreme aan te geven.

Uiteindelijk ben ik het wel met je eens dat VER de potentie heeft om in dat rijtje te komen maar de anderen, en zeker HAM, zou ik niet onderschatten.
Natuurlijk heeft HAM al jaar in, jaar uit de beste auto maar ook in de McLaren was hij al goed. Oh en nee, ik ben geen fan, integendeel zelfs.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DarkFire1985 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Met elke auto hard kunnen. Vettel won een race met de Toro Rosso. Max heeft ook pas in 2 F1 auto's gereden en Schumacher reed in de Mercedes ook niet meer de sterren van de hemel. Om maar wat extreme aan te geven.

Uiteindelijk ben ik het wel met je eens dat VER de potentie heeft om in dat rijtje te komen maar de anderen, en zeker HAM, zou ik niet onderschatten.
Natuurlijk heeft HAM al jaar in, jaar uit de beste auto maar ook in de McLaren was hij al goed. Oh en nee, ik ben geen fan, integendeel zelfs.
De TR was toen gewoon een RB.

Schumacher was over the hill (no pun intended :)) toen hij in de Merc stapte.

De McLaren was top toen Hamilton daar in zat. Toegegeven, hij was zeer gewaagd aan Alonso.

Maar goed, het is mijn kijk er op en dat hoeft de jouwe niet te zijn hoor ;)

Te koop....

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:47
Voor de techneuten hier die wat meer in de diepte willen gaan mbt de fix van Verstappen vorige race

https://www.formula1.com/...oIlbMtCSp10wn3aD9FgQ.html

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Technical/2020/Hungary/steeringrackcircled-013-020-RED--BULL--F-SUSPENSION---COMP.jpg.transform/12col-retina/image.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 29-07-2020 08:26 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• R2D2
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Schumacher was 41 toen hij terug kwam, dan ben je echt ver over je houdbaarheidsdatum heen als coureur ben ik bang en iets in mij zegt dat Alonso volgend jaar hetzelfde staat te gebeuren als hij terugkeert bij Renault (en Alonso heb ik al nooit van het kaliber Schumacher gevonden).
Hamilton hoort er idd gewoon bij, ik ben ook geen fan van de man en ja hij heeft een Mercedes onder zijn kont maar een Bottas had ze echt niet aan elkaar geregen zoals Hamilton op dat ene jaar na dan. Rosbeg wist ook dat ie verrekte veel mazzel heeft gehad en kneep hem er meteen tussenuit toen ie zijn WK titel binnen had (en groot gelijk heeft ie want centen + wk titel binnen, beter dan dat ging het niet meer worden voor hem).

Het verschil tussen de exceptionele talenten en de talenten is dat ze altijd en overal meteen snel in zijn. Verstappen won in de Florida Winterseries zijn tweede race met tot op dat moment alleen ervaring in de karts en een paar testdagen in een F3 auto (de top van het veld had al veel meer ervaring met open wheel racers).

Vervolgens gaat hij naar de F3 en doet meteen in het eerste jaar mee om het kampioenschap, komt in de F1 naast een Sainz terecht (die al een jaar of 5 formule auto ervaring had op dat moment) en haalt met een DNF meer dat seizoen meer dan het dubbele aan aantal punten. Komt vervolgens bij RBR terecht en is eigenlijk meteen op pace en doet niet onder voor Ricciardo die daar al een paar jaar zit.

Lang verhaal kort, dat jong is gewoon bloedirritant snel en alles lijkt op z'n plek te vallen, talent, juiste omgeving en opgepikt door de juiste mensen. Wat dat betreft is zijn loopbaan naar de F1 en zijn beginjaren in de F1 van hoger niveau dan Schumacher (die had toch wat meer moeite nodig in zijn beginjaren voor de F1).

Waar Verstappen nu alleen tegenaan loopt is een Hamilton in een Mercedes en laat nou net die combinatie zo verschrikkelijk goed wezen de laatste paar jaar dat al had je het talent van Schumacher, Senna en Verstappen tegelijk gehad je er nog niet voorbij gaat komen in een mindere wagen zoals de RB.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-12 17:03
R2D2 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:29:
Rosbeg wist ook dat ie verrekte veel mazzel heeft gehad en kneep hem er meteen tussenuit toen ie zijn WK titel binnen had (en groot gelijk heeft ie want centen + wk titel binnen, beter dan dat ging het niet meer worden voor hem).
Geloof niet dat dat de reden was. Rosberg heeft zelf aangegeven zichzelf 110% te moeten inzetten om uberhaupt bij Hamilton in de buurt te blijven, zowel psychisch als fysiek. En dat kon hij niet volhouden.

Je kan dan ook voor jezelf beslissen om het jaar daarna weer 'normaal' te gaan doen en als tweede eindigen, maar hij was er duidelijk klaar mee. :')

• R2D2
  • Niet online
RonaldMcDonald schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:13:
[...]

Geloof niet dat dat de reden was. Rosberg heeft zelf aangegeven zichzelf 110% te moeten inzetten om uberhaupt bij Hamilton in de buurt te blijven, zowel psychisch als fysiek. En dat kon hij niet volhouden.

Je kan dan ook voor jezelf beslissen om het jaar daarna weer 'normaal' te gaan doen en als tweede eindigen, maar hij was er duidelijk klaar mee. :')
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, tegen iemand als Hamilton op moeten boksen welke binnen Mercedes gewoon de status van nr1 geniet is gewoon niet te doen, zeker voor iemand als Rosberg welke simpelweg ook een mindere coureur is dan Hamilton. Rosberg verdienste is dat hij een jaar op maximale kunnen heeft gepresteerd, zo min mogelijk fouten heeft gemaakt en in staat was bij Hamilton het bloed onder de nagels weg te trekken.

Daarnaast had Rosberg ook nog het gelukje van een extra DNF en een paar keer wat verderop (zelfs achteraan een keer geloof ik) van de grid moeten starten voor Hamilton. Neemt niet weg dat hij de enige is die Hamilton in een gelijkwaardige auto heeft verslagen bij Mercedes :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RonaldMcDonald schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:13:
[...]
Dat komt op hetzelfde neer. In feite gaf hij toe dat hij niet dezelfde inzet kan geven als Hamilton, jaar na jaar. Want iedereen lult wel dat HAM een Benz onder de kont heeft, maar uiteindelijk is het alleen maar Rosberg gelukt om het hem écht moeilijk te maken. En dat deed ie ook nog eens op bedenkelijke manier, met zijn vage truuks om zijn teammat eraf te kleunen (en erover te liegen).

Nee, Rosberg is zeer zeker niet beter dan Hamilton. Het lukt hem écht geen tweede keer, ook al gaat ie dat jaar in een klooster zitten. Hij had ook nog eens mazzel, maar dat kan iedereen hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Dat komt op hetzelfde neer. In feite gaf hij toe dat hij niet dezelfde inzet kan geven als Hamilton, jaar na jaar. Want iedereen lult wel dat HAM een Benz onder de kont heeft, maar uiteindelijk is het alleen maar Rosberg gelukt om het hem écht moeilijk te maken. En dat deed ie ook nog eens op bedenkelijke manier, met zijn vage truuks om zijn teammat eraf te kleunen (en erover te liegen).

Nee, Rosberg is zeer zeker niet beter dan Hamilton. Het lukt hem écht geen tweede keer, ook al gaat ie dat jaar in een klooster zitten. Hij had ook nog eens mazzel, maar dat kan iedereen hebben.
En wat andere bedenkelijke zaken, zoals dat de monteursteams van 2015 van garage moesten wisselen, tussen Hamilton en Rosberg en dat naar verluidt alle gegevens, over de afstelling van Hamilton ingeleverd moesten worden bij Rosberg.

• ThomasG
  • Laatst online: 18:37
DeKaerften schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:58:
[...]

En wat andere bedenkelijke zaken, zoals dat de monteursteams van 2015 van garage moesten wisselen, tussen Hamilton en Rosberg en dat naar verluidt alle gegevens, over de afstelling van Hamilton ingeleverd moesten worden bij Rosberg.
Er is inderdaad een monteurswissel geweest, en Hamilton heeft daar allemaal komplot theorieën bij maar die zijn tot op heden niet bewezen en zijn door verschillende mensen bij Mercedes ontkent. Maar die verhalen kunne we lezen in Hamilton's boek als hij met pensioen gaat..

Dingen als het wisselen van monteurs gebeuren wel vaker bij teams, en helemaal bij Mercedes. Zo hebben Schumacher en Rosberg van chassis gewisseld, omdat Schumacher door zijn bijgeloof het chassisnummer niet wilde hebben.

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:42
[...]
van Hamilton vraag ik het me af.
|:( Dat bagetaliseren van HAMs zijn prestaties altijd. Verdomme die man is een F1 legend. Ja ik moet zijn trekjes ook niet, maar wat kan die man racen.

HAM en VER komen van een andere wereld en de rest kan er niet aan tippen.

Daarom Albon gewoon uit die Red Bull en zet Vettel er maar neer. Laat VER maar psychologisch uitgedaagdt worden, als hij dan vertrekt bij Red Bull kan hij ook 7x wereldkampioen worden.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:21
Crashhill schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:13:
[...]

|:( Dat bagetaliseren van HAMs zijn prestaties altijd. Verdomme die man is een F1 legend. Ja ik moet zijn trekjes ook niet, maar wat kan die man racen.
Zodra Hamilton echt onder druk komt (ja, ook de laatste jaren), raakt hij vaak in paniek en is hij niet meer de koele kikker die hij lijkt.

Hij is razendsnel, maar zonder die Mercedes was het een totaal ander verhaal geweest. Dat je sneller bent dan Rosberg en Bottas, maakt je nog geen F1 legende.

6 of 7 of 8 WK's wel natuurlijk. Daarom vind ik statistieken ook totaal overrated en vaak niet veelzeggend.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ HAM is inderdaad een hele goede racer, maar heeft ook gewoon de mazzel dat hij een hele goede auto heeft. En dat is een dodelijke combinatie. En omdat hij zo vaak vooraan rijd, lijkt het er inderdaad op dat als hij wat druk krijgt er wat kleine foutjes inslepen. (Of het is show natuurlijk :P).

Ik denk dat hij ook net als Verstappen veel meer uit die auto peutert dan wat de engineers en teamgenoten kunnen.

Over Vettel: ik denk dat hij gewoon niet zo goed in zijn vel zit/zat bij Ferrari en als hij iets "relaxer" kan doen, dat hij were goed mee kan komen; en ik durf het bijna wel te zeggen dat hij denk ik Verstappen dan toch ook wel op de hielen zit, zo niet op bepaalde circuits sneller is.

En Vettel is natuurlijk geen pannekoek met 4 wereldtitels, dus als hij bij een team zit die ook zijn input e.d. waardeerd dat dat voor iedereen een voordeel heeft. Heb dat niet het idee bij Ferrari; en dan kom ik inderdaad uit bij dat stukje uit de film Rush (?). Dat Ferrari het beter denkt te weten dan degene die de wagens bestuurd. (It is a Ferrari!)

[ Voor 11% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-07-2020 10:26 . Reden: Ik denk teveel zo te zien ijn mijn post :P. ]

• Snowdog
  • Laatst online: 18:11
StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:18:
[...]

Zodra Hamilton echt onder druk komt (ja, ook de laatste jaren), raakt hij vaak in paniek en is hij niet meer de koele kikker die hij is.

Hij is razendsnel, maar zonder die Mercedes was het een totaal ander verhaal geweest. Dat je sneller bent dan Rosberg en Bottas, maakt je nog geen F1 legende.

6 of 7 of 8 WK's wel natuurlijk. Daarom vind ik statistieken ook totaal overrated en vaak niet veelzeggend.
Dan klaagt hij wat op de boordradio, doet Max ook, zie vorige race nog met z'n "get these fuckers out of the way" of iets soortgelijks en dat zal waarschijnlijk ook wel gelden voor vrijwel alle coureurs.

Ham rijdt ook als hij twijfelt aan zaken gewoon nog altijd vreselijk hard door, dat zie je ook wel als hij weer eens zit te klagen dat z'n banden op zijn en vervolgens aan het einde van de race nog ff een paar snelste rondes neerzet.

Niet echt een excuus dus om neer te praten op z'n prestaties. Zou op de een of andere manier Schumi persoonlijk ook hoger plaatsen dan Ham, maar er valt eigenlijk weinig in te brengen tegen mensen die het andersom zien.

• Crashhill
Illegal_Alien schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:21:
En Vettel is natuurlijk geen pannekoek met 4 wereldtitels, dus als hij bij een team zit die ook zijn input e.d. waardeerd dat dat voor iedereen een voordeel heeft. Heb dat niet het idee bij Ferrari; en dan kom ik inderdaad uit bij dat stukje uit de film Rush (?). Dat Ferrari het beter denkt te weten dan degene die de wagens bestuurd. (It is a Ferrari!)
Jawel! Want wereldtitels zeggen niks O-)

Ben het helemaal met je eens. Iedereen praat over onderbuikgevoel dat Verstappen zoeen beest is (ik ook).
Maar is wereldtitels niet waarom heel de F1 draait? En gewoon zo snel mogelijk rondjes rijden.

Als je dan toch de meeste poles ooit heeft, meesta zeges, straks meeste WDCs.

En dan heb je altijd mensen die een traantje wegpinken en roepen, ja maar hij zat in de snelste auto! is hij daar niet gekomen dan door gewoon een super beest te zijn, en dat team zelfs mee opgebouwd heeft zoals MSC dat heeft gedaan. Of zijn de prestaties van MSC dan ook maar prut.

Hamilton zijn naam zal wereldwijd niet vergeten worden in de F1. Verstappen als hij geen WK wordt wel.

• ThomasG
Crashhill schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Hamilton zijn naam zal wereldwijd niet vergeten worden in de F1.
Als hij niet wat beter met zijn social media omgaat, kan hij wel veel fans kwijt raken.

• roda_djavulen
Volgens mij is er weinig nieuws te melden als ik die discussie over Hamilton, Rosberg en Verstappen zo lees :)

Ik hoorde geruchten dat er misschien wat publiek aanwezig mag zijn bij de race op de nurburgring, ben benieuwd hoe snel dat uitverkocht raakt :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:18:
[...]
Zodra Hamilton echt onder druk komt (ja, ook de laatste jaren), raakt hij vaak in paniek en is hij niet meer de koele kikker die hij lijkt.
Dat weer....zucht...

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

roda_djavulen schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:31:
Volgens mij is er weinig nieuws te melden als ik die discussie over Hamilton, Rosberg en Verstappen zo lees :)

Ik hoorde geruchten dat er misschien wat publiek aanwezig mag zijn bij de race op de nurburgring, ben benieuwd hoe snel dat uitverkocht raakt :)
Dan vallen we Duitsland eens in i.p.v. andersom. :X :+

• ThomasG
Als we het seizoen van 2016 erbij halen: de engineers mochten weinig tot geen informatie over de boordradio geven (wat inmiddels weer wel mag). Beide Mercedes auto's hadden tijdens sommige races dezelfde problemen, waarbij beide coureurs dezelfde hints kregen. Ze moesten een setting op het stuur veranderen, maar mochten niet zeggen welke setting juist was. Rosberg wist deze problemen op te lossen, Hamilton niet. In plaats daarvan raakte Hamilton in paniek.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

mphilipp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Sterker nog: iedere wereldkampioen heeft wel wat mazzel nodig om de titel te behalen. Verder is het flauw om de uitvalbeurt van Hamilton mazzel te noemen. Dat moet je afzetten tegen de hoeveelheid races waarop ie niet is uitgevallen. Elke coureur heeft wel 1 of meerdere races per jaar technische problemen, maar Hamilton van alle rijders op de grid nog het minst. Sterker, hij heeft imo de meeste mazzel van allemaal. Elke keer net weer een strategie die goed uitpakt met de pitstops omdat ie er 1 gratis krijgt vanwege een crash en zijn concurrentie niet. Of dat ie met de safety car weer dichterbij kan komen (zo is ie menig keer naar het podium gereden vanuit de achterkant bij de start). Of dat zijn concurrentie problematische pitstops heeft of hun strategie helemaal verkloten. Of dat met contact met anderen, hij vaak zijn weg kan vervolgen en anderen niet (Albon is daar een goed voorbeeld van)

Dat kun je niet alleen op rijderskwaliteiten gooien. Ga maar eens kijken in de voorgaande seizoenen, Hamilton heeft onder de balans altijd meer geluk dan zijn tegenstanders. Daar kun je als concurrent dan weinig aan doen.

Daarnaast pakte de laatste paar wedstrijden ook anders uit door de verloop van het seizoen. Men vergeet vaak hoe sterk Rosberg in de eerste helft van het seizoen was. Tegen de grote Hamilton, had ie 8 keer pole terwijl dat helemaal niet zijn sterkste punt was (pas de laatste 4 races kwam Hamilton er voorbij maar toen deed het er minder toe voor Rosberg). Tegen Hamilton had ie 9 wedstrijden gewonnen dat seizoen, pas in de laatste 4 races kwam ie daar voorbij. Rosberg had het goed voor elkaar, hij hoefde op een gegeven moment niet meer te winnen en dat haalde veel druk van zijn schouders af. En dat zorgde er ook voor dat ie anders een weekend in ging. Niet om te winnen, maar om zijn kampioenschap veilig te stellen. De grote winst was namelijk al behaald en dat maakt het voor sommige Hamilton fans wat lastig te slikken. Maar Rosberg stond gewoon dik voor in het kampioenschap en dat heeft ie gewoon prima gedaan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ThomasG schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:37:
[...]
Als we het seizoen van 2016 erbij halen: de engineers mochten weinig tot geen informatie over de boordradio geven (wat inmiddels weer wel mag). Beide Mercedes auto's hadden tijdens sommige races dezelfde problemen, waarbij beide coureurs dezelfde hints kregen. Ze moesten een setting op het stuur veranderen, maar mochten niet zeggen welke setting juist was. Rosberg wist deze problemen op te lossen, Hamilton niet. In plaats daarvan raakte Hamilton in paniek.
Ik ga niet weer mijn verhaal van even terug herhalen. Hamilton raakt niet in paniek. Misschien in dit geval dat je noemt, maar over het algemeen is het de frustratie die hij uit omdat (meestal) het team weer iets vaags doet. Vettel raakt in paniek, en spint of rijdt de boarding in. Dat heb ik Hamilton nog nooit zien doen. Dus hou op met die Olav Mol napraterij dat hij in paniek raakt.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

mphilipp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Ik ga niet weer mijn verhaal van even terug herhalen. Hamilton raakt niet in paniek. Misschien in dit geval dat je noemt, maar over het algemeen is het de frustratie die hij uit omdat (meestal) het team weer iets vaags doet. Vettel raakt in paniek, en spint of rijdt de boarding in. Dat heb ik Hamilton nog nooit zien doen. Dus hou op met die Olav Mol napraterij dat hij in paniek raakt.
^^ Duitsland 2019. Daar kwam hij niet echt overtuigend over. En wat heeft onze vriend Olav Mol hiermee te maken?

• Crashhill
Rosberg was een legend. Hamilton stelt ook niet veel voor. Bedoel komop zeg, zoveel mazzel dat je met je kont in 6 wereldkamioenschappen valt. Wat een betogen hier op te tweakers om de prestaties van Hamilton maar omver te werpen, pure afgunst. Je zou hem moeten behandelen als god zelf, en onze lieve heer op je blote knieen bedanken dat hij deze rib uit zijn lijf heeft getrokken en naar de aarde heeft gezonden! _/-\o_ Amen _/-\o_

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Crashhill schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Rosberg was een legend. Hamilton stelt ook niet veel voor. Bedoel komop zeg, zoveel mazzel dat je met je kont in 6 wereldkamioenschappen valt. Wat een betogen hier op te tweakers om de prestaties van Hamilton maar omver te werpen, pure afgunst. Je zou hem moeten behandelen als god zelf, en onze lieve heer op je blote knieen bedanken dat hij deze rib uit zijn lijf heeft getrokken en naar de aarde heeft gezonden! _/-\o_ Amen _/-\o_
Ik hoop dat je sarcastisch bent eigenlijk. :P Sarcasmemeter is beetje stuk. :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Illegal_Alien schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:42:
[...]
^^ Duitsland 2019. Daar kwam hij niet echt overtuigend over. En wat heeft onze vriend Olav Mol hiermee te maken?
Ach, we kunnen van elke coureur wel een paar races vinden waar ie minder was. Maar dat betekent nog steeds niet dat ze in paniek raken. En Mol is meestal de eerste die roept dat Hamilton in paniek is. Kijk, hij klinkt misschien paniekerig, maar hij blijft nog steeds solide rondjes rijden. Sterker nog: hij roept wel eens dat zijn banden naar de kloten zijn, en zet vervolgens ijskoud de snelste ronde neer.

Misschien is het wel codetaal... :+

• ThomasG
mphilipp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:52:
[...]

Ach, we kunnen van elke coureur wel een paar races vinden waar ie minder was. Maar dat betekent nog steeds niet dat ze in paniek raken. En Mol is meestal de eerste die roept dat Hamilton in paniek is. Kijk, hij klinkt misschien paniekerig, maar hij blijft nog steeds solide rondjes rijden. Sterker nog: hij roept wel eens dat zijn banden naar de kloten zijn, en zet vervolgens ijskoud de snelste ronde neer.

Misschien is het wel codetaal... :+
Ik vind het altijd wel komisch hoe je andere coureurs volledig afbrand, maar Hamilton altijd de hemel in prijst. Iets met roze bril.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ThomasG schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:54:
[...]
Ik vind het altijd wel komisch hoe je andere coureurs volledig afbrand, maar Hamilton altijd de hemel in prijst. Iets met roze bril.
Dat is behoorlijk overdreven. En het moet een zwarte bril zijn.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:57
Ik denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt niet?

Hamilton heeft zeker vaak geluk, het valt inderdaad vaak zijn kant op. Ook als de concurentie sterker is op een bepaald circuit maar uitvalt staat Hamilton daar. Je moet er wel zijn om de kansen te pakken en dat doet Hamilton gewoon erg goed. Wat mij alleen altijd opvalt aan alle races van Hamilton, Start hij vooraan dan is hij niet te stoppen en wint hij met 2 vingers in zijn neus. Start hij verder achterin is het vaak geen goeie race voor Hamilton. Hij kan best goed inhalen maar er zijn betere coureurs op dat gebied.

Rosberg vond ik zelf een completere coureur allround. Wat hierboven al aangegeven word is dat Rosberg gewoon ijzersterk was. Helaas voor hem had hij soms wat minder geluk en ook nog is Hamilton als teamgenoot.

Hamilton is zeker een legende in de F1. Maar zoals sommige hier ook al gezegd hebben volgens mij. Vind ik zijn prestaties minder bijzonder. Hij is ingestapt bij McLaren wat meteen meedeed voor een kampioenschap. Gelijk staan met Alonso die al niet lekker in het team lag is wel een prestatie. Echter daaropvolgend was Vettel de te kloppen man in de RBR Renault auto. De RBR auto was niet zo dominant als de Mercedes nu en toen heeft Hamilton zelf al geroepen dat hij nooit kampioen wil worden met zo'n dominante auto. Hij heeft in de McLaren niet noemenswaardig beter gereden dan Button in die tijd. Vervolgens stapt hij in bij Mercedes waar Schumacher en Rosberg eigenlijk al het voorwerk hebben gedaan voor het hybride tijdperk. Waar Hamilton vervolgens 5x WDC word met een dominante auto.

Ik zou Hamilton pas echt een legende vinden als hij een team opbouwt tot kampioensteam. Tot die tijd staat Schumacher hoger op het lijstje ookal word hamilton nog 4x WDC met de mercedes ;)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Zwarte bril is Kimi. Maar fanboy gehalte is nogal hoog van iedereen. Ik doe wel save en kies Kimi. :P

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hamilton zal voor altijd in de F1 lijstjes blijven staan, Max moet nog veel doen om daar op eenzelfde manier in voor te komen maar heeft ook nog zat jaren voor zich, laten we wel hopen dat hij dan in een competitieve auto zit en niet in het huidige hok wat al jaren niet mee doet maar waar de familie Verstappen wel in blijft geloven.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tja, wat dan met James Hunt als die wat minder de playboy had uitgehangen.

• Snowdog
  • Laatst online: 18:11
Homeland schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:57:
Hamilton zal voor altijd in de F1 lijstjes blijven staan, Max moet nog veel doen om daar op eenzelfde manier in voor te komen maar heeft ook nog zat jaren voor zich, laten we wel hopen dat hij dan in een competitieve auto zit en niet in het huidige hok wat al jaren niet mee doet maar waar de familie Verstappen wel in blijft geloven.
Yep, als het niet lukt om wereldkampioen te worden, zal hij ergens bovenaan op de 'most promising drivers that never won the WDC' komen en als het er maar 1 of 2 worden op een soortgelijk lijstje met 1 of 2 titels. Maar goed, zo dominant als een Schumi of Hamilton zijn, daar heb je gewoon qua team ook een hele berg geluk bij nodig. Daarnaast zal het zelfs met een goede auto nog best lastig worden met zoveel goede jonge coureurs op dit moment.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Op het moment van schrijven heeft Lewis Hamilton:
- 253 races gereden
- 86 races gewonnen (34%)
- 153 podiums (60%)
- 90 polepositions (35%)

Hoe mensen kunnen vinden dat Hamilton vooral heel veel geluk heeft gehad snap ik dan echt niet. Dit zijn bizarre cijfers en hij is hard op weg om vele records te breken. Dat red je absoluut niet met alleen geluk.
Hamilton heeft de dappere keuze gemaakt om van McLaren over te stappen naar Mercedes, dat bleek een gouden zet en de successen zijn ook zeker deels aan hem terug te rekenen.

Dat Rosberg hem 1x in dezelfde auto heeft verslagen doet daar niet heel veel aan af. Rosberg was een goede coureur en wist met ontzettend veel commitment kampioen te worden, Rosberg heeft zelf aangeven dit niet nog een jaar te kunnen doen en stopte er mee.

Verschil met bijv Schumacher? Schumacher moest met Ferrari van veel dieper komen dan Hamilton met Mercedes. Sterker nog, Schumacher heeft sterk bijgedragen aan het Mercedes team.
Schumacher had echter ook altijd teamgenoten welke in zijn dienst reden en heeft dan ook nooit een kampioenschap aan zijn teamgenoot verloren. Het scheelt dus wel als je de beste auto hebt en je teamgenoot, welke je grootste concurrent is, het je over een seizoen gezien niet ontzettend lastig maakt.
Mercedes geeft elk jaar weer beide coureurs dezelfde kansen en gaan pas veel later in het seizoen over tot teamorders mocht het nodig zijn. Dat Hamilton jaar op jaar kopman is, is toch echt grotendeels het resultaat van zijn stuurmanskunsten.

Ben ik fan van Hamilton? Absoluut niet, maar mijn respect voor hem groeit met de jaren. De man is goed, heel goed. Geluk heeft hij ook, dat ben je altijd een beetje nodig om succesvol te zijn, maar zijn prestaties zijn echt niet alleen het resultaat van louter geluk.
Overigens ben ik wel groot Schumacher fan en het doet stiekem wel een beetje pijn om bovenstaande over Hamilton objectief toe te geven. Beide in elk geval zeer grote kampioenen welke echt niet zomaar geëvenaard zullen worden door bijvoorbeeld Verstappen waar men vaak vanuit gaat.

Het kan maar zo zijn dat Verstappen zijn carrière verloopt zoals die van Alonso in zijn laatste jaren. Jarenlang hard knokken, lang niet altijd de beste auto en ontzettend dichtbij meerdere titels en ook meerdere keren net naast de titel grijpen.

• B-Real
Ik zit op dit moment de laatste podcast van F1 Aan Tafel te luisteren. Fotograaf Peter van Egmond is o.a. te gast. Ze hebben blijkbaar een aantal foto's op tafel liggen die ze bespreken, lekker handig voor een podcast welke je uitsluitend kunt luisteren 8)7

Moet zeggen dat de podcast mij steeds iets meer tegen gaat staan. Soms zijn er echt wel interessante gasten, maar te vaak ook gasten in de categorie "popi jopi".

Wat dat betreft luister ik vele malen liever naar Alard Kalff en Kees v/d Grint

EDIT: foto's zijn online wel te vinden.
Niet via het kopje "podcasts" op de site, maar middels een nieuwsbericht.
Hierbij: https://www.grandprixradi...ken-werd-in-f1-aan-tafel/

Afbeeldingslocatie: https://www.grandprixradio.nl/wp-content/uploads/2020/07/Peter-van-Egmond-Schumacher.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.grandprixradio.nl/wp-content/uploads/2020/07/Peter-van-Egmond-Verstappen-700x467.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.grandprixradio.nl/wp-content/uploads/2020/07/Peter-van-Egmond-Senna-700x467.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.grandprixradio.nl/wp-content/uploads/2020/07/Peter-van-Egmond-Williams-700x467.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.grandprixradio.nl/wp-content/uploads/2020/07/Peter-van-Egmond-Vettel-700x467.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door B-Real op 29-07-2020 11:49 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

B-Real schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:13:
Op het moment van schrijven heeft Lewis Hamilton:
- 253 races gereden
- 86 races gewonnen (34%)
- 153 podiums (60%)
- 90 polepositions (35%)

Hoe mensen kunnen vinden dat Hamilton vooral heel veel geluk heeft gehad snap ik dan echt niet. Dit zijn bizarre cijfers en hij is hard op weg om vele records te breken. Dat red je absoluut niet met alleen geluk.
Hamilton heeft de dappere keuze gemaakt om van McLaren over te stappen naar Mercedes, dat bleek een gouden zet en de successen zijn ook zeker deels aan hem terug te rekenen.
Als ik 90 pole positions zie, dan lees ik dat als de snelste auto hebben. Dan is 86 races winnen niet zo heel raar. Dan is 34% van je races winnen irrelevant.

Hij zit gewoon al zijn hele carriere in een racewinnende auto. Alonso heeft eerst bij Minardi gereden, ook geen racewinnende auto. Dat haalt zijn statistieken omlaag. Verstappen heeft een tijdje bij Toro Rosso gezeten en zit nu al een tijd bij een team wat ook niet echt een racewinnende auto kan leveren. Dat ie wint heeft meer te maken met de omstandigheden, dan de auto.

Dat kleurt de statistieken van Hamilton enorm. Het is niet voor niets dat veel coureurs claimen ook te kunnen winnen met een dergelijke auto. Dat het aantal zo hoog ligt, heeft ook nog eens te maken met het aantal races per seizoen icm een enorm dominante auto. Dezelfde reden dat Vettel zo hoog staat in de statistieken, terwijl ie zijn successen in een vrij compacte periode heeft gehaald.

Schumacher heeft 306 races gedaan en daarin 91 races gewonnen. Betekent dit dat ie een slechtere coureur is? Of is er meer dan dat. Uiteindelijk heeft ie die 306 races in meer verschillende jaren gedaan. Jaren waar ook geen enkel limiet zat aan het ontwikkelen van de auto en een ander team dus makkelijker jouw team kon inhalen of zelfs motoren per weekend kon gebruiken. De huidige regels werken al jaren in het voordeel van Mercedes en als het even minder gaat, dan is plotsklaps ook ineens een aanpassing (bv van de banden) en kan Mercedes weer lekker door.

En daarbij, je kunt geluk hebben en er weinig verschil in merken, maar Hamilton heeft veel geluk op de momenten dat ie het het hardst kan gebruiken. Zie zijn eerste wereldkampioen. De inhaalactie in de laatste bocht is gewoon 100% geluk en heeft weinig met rijderskwaliteiten te maken imo.

Verder hebben teamgenoten ook veel invloed. Bottas had ie in 2018 volledig onder de duim. Die heeft in de dominantste auto van het veld, niet 1 overwinning weten te scoren. Niet 1. Hoezo heb je het dan moeilijk met je teamgenoten? Pas de laatste jaren zien we hem wat terugkomen qua performance, maar nooit is het echt een dreiging.

Dus ja, ik vind nog steeds dat de statistieken weinigzeggend zijn over de kwaliteiten als je met zoveel dominantie rond kunt rijden. Even 20 seconden wegrijden (in een wereld waar elk team vecht voor 0,01 seconden verbetering) en dan rustig met 2 vingers in je neus de wedstrijd winnen. Dat onderstreept alleen de kwaliteit van het team.

Let wel: ik zeg nergens dat het een slechte rijder is, ik zeg alleen dat veel van zijn prestaties toekomen aan de teams en minder aan hem als rijder.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:47:
Ik zit op dit moment de laatste podcast van F1 Aan Tafel te luisteren. Fotograaf Peter van Egmond is o.a. te gast. Ze hebben blijkbaar een aantal foto's op tafel liggen die ze bespreken, lekker handig voor een podcast welke je uitsluitend kunt luisteren 8)7

Moet zeggen dat de podcast mij steeds iets meer tegen gaat staan. Soms zijn er echt wel interessante gasten, maar te vaak ook gasten in de categorie "popi jopi".

Wat dat betreft luister ik vele malen liever naar Alard Kalff en Kees v/d Grint
Ohja, "F1 aan Tafel" is ook van GrandPrixRadio/Olav Mol en hoort dus bij die hele incrowd circle jerk, waarbij Mol probeert zoveel mogelijk te cashen op het succes van Verstappen.

• B-Real
Martinspire schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Als ik 90 pole positions zie, dan lees ik dat als de snelste auto hebben. Dan is 86 races winnen niet zo heel raar. Dan is 34% van je races winnen irrelevant.

Hij zit gewoon al zijn hele carriere in een racewinnende auto. Alonso heeft eerst bij Minardi gereden, ook geen racewinnende auto. Dat haalt zijn statistieken omlaag. Verstappen heeft een tijdje bij Toro Rosso gezeten en zit nu al een tijd bij een team wat ook niet echt een racewinnende auto kan leveren. Dat ie wint heeft meer te maken met de omstandigheden, dan de auto.

Dat kleurt de statistieken van Hamilton enorm. Het is niet voor niets dat veel coureurs claimen ook te kunnen winnen met een dergelijke auto. Dat het aantal zo hoog ligt, heeft ook nog eens te maken met het aantal races per seizoen icm een enorm dominante auto. Dezelfde reden dat Vettel zo hoog staat in de statistieken, terwijl ie zijn successen in een vrij compacte periode heeft gehaald.

Schumacher heeft 306 races gedaan en daarin 91 races gewonnen. Betekent dit dat ie een slechtere coureur is? Of is er meer dan dat. Uiteindelijk heeft ie die 306 races in meer verschillende jaren gedaan. Jaren waar ook geen enkel limiet zat aan het ontwikkelen van de auto en een ander team dus makkelijker jouw team kon inhalen of zelfs motoren per weekend kon gebruiken. De huidige regels werken al jaren in het voordeel van Mercedes en als het even minder gaat, dan is plotsklaps ook ineens een aanpassing (bv van de banden) en kan Mercedes weer lekker door.

En daarbij, je kunt geluk hebben en er weinig verschil in merken, maar Hamilton heeft veel geluk op de momenten dat ie het het hardst kan gebruiken. Zie zijn eerste wereldkampioen. De inhaalactie in de laatste bocht is gewoon 100% geluk en heeft weinig met rijderskwaliteiten te maken imo.

Verder hebben teamgenoten ook veel invloed. Bottas had ie in 2018 volledig onder de duim. Die heeft in de dominantste auto van het veld, niet 1 overwinning weten te scoren. Niet 1. Hoezo heb je het dan moeilijk met je teamgenoten? Pas de laatste jaren zien we hem wat terugkomen qua performance, maar nooit is het echt een dreiging.

Dus ja, ik vind nog steeds dat de statistieken weinigzeggend zijn over de kwaliteiten als je met zoveel dominantie rond kunt rijden. Even 20 seconden wegrijden (in een wereld waar elk team vecht voor 0,01 seconden verbetering) en dan rustig met 2 vingers in je neus de wedstrijd winnen. Dat onderstreept alleen de kwaliteit van het team.

Let wel: ik zeg nergens dat het een slechte rijder is, ik zeg alleen dat veel van zijn prestaties toekomen aan de teams en minder aan hem als rijder.
Eens, het is allemaal lastig vergelijken door de jaren heen. Punt wat ik probeerde te maken is dat Hamilton toch echt wel tot de beste coureurs ooit hoort, een hele goede auto en heel goed team helpt hem daar ontzettend bij maar ook dat hoort bij het spelletje.

Kijken we naar Jenson Button dan kun je je ook afvragen of hij nou echt goed genoeg was om kampioen te worden. Hij werd ook behoorlijk geholpen door de de briljante vondst van Brawn, zonder was hij ook geen kampioen geworden.
Met de overstap naar McLaren hoopte hij nog een poging voor de titel te kunnen doen, daar zat het "geluk" hem iets minder mee en is het er dus niet van gekomen. Uiteindelijk een prima coureur, maar net zo goed als Hamilton nu? Ik denk het niet.

Zo zijn er nog tig voorbeelden te noemen van coureurs die het net wel of net niet gered hebben. Als je echter tientallen GP's hebt gewonnen en enkele kampioenschappen op je naam hebt dan hangt het echt niet alleen van geluk af.

• Melantrix
  • Laatst online: 16-12 11:20
Tleilaxu schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Ohja, "F1 aan Tafel" is ook van GrandPrixRadio/Olav Mol en hoort dus bij die hele incrowd circle jerk, waarbij Mol probeert zoveel mogelijk te cashen op het succes van Verstappen.
wat een haat op Olav Mol en GrandPrixRadio zeg. Zij waren hier al langer dan dat Verstappen uberhaupt aan het rijden was. Logisch dat ze hier gebruik van maken.

Dat je Olav en consorten niet aanstaat is tot daar aan toe, daar heeft ieder z'n mening voor. Maar volgens mij kunnen we deze discussie elke week gaan houden en ik wordt het redelijk zat.

Kunnen we gewoon afspreken dat er een deel van het publiek Olav niet aanstaat en een deel het wel prima vindt? En dan bij deze de discussie weer lekker terug bij het grof vuil zetten? |:(

end rant

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:19

Crazy D

I think we should take a look.

Maar dat een goede auto zeer belangrijk is, weerlegt niemand. Iedereen zegt dat de auto mega belangrijk is. Lewis zal geen kampioen worden in de Williams. Maar behalve de goede auto moet je het wel 'even' doen. En dat jaar-na-jaar. Natuurlijk wordt je zonder goede auto _geen_ kampioen maar het feit dat je wel een goede auto hebt maakt het niet automatisch dat je dus wel kampioen wordt.

Exact expert nodig?

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 13:57
Crazy D schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:32:
[...]

Maar dat een goede auto zeer belangrijk is, weerlegt niemand. Iedereen zegt dat de auto mega belangrijk is. Lewis zal geen kampioen worden in de Williams. Maar behalve de goede auto moet je het wel 'even' doen. En dat jaar-na-jaar. Natuurlijk wordt je zonder goede auto _geen_ kampioen maar het feit dat je wel een goede auto hebt maakt het niet automatisch dat je dus wel kampioen wordt.
Maar stel er zijn 3 echt goede coureurs en slechts 1 daarvan heeft een echt goede auto, dan hebben die andere 2 coureurs toch nauwelijks een kans om kampioen te worden?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

chrisO schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Maar stel er zijn 3 echt goede coureurs en slechts 1 daarvan heeft een echt goede auto, dan hebben die andere 2 coureurs toch nauwelijks een kans om kampioen te worden?
Welkom bij gemechaniseerde sporten.

• ThomasG
hjs schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:43:
[...]

Welkom bij gemechaniseerde sporten.
Dat gebeurt bij alle sporten. Schoenen met betere steun, zwempakken van gestroomlijnder materiaal, klapschaats, etc. etc.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12 07:15
Zo kun je op iedere coureur wel wat zeggen. Ayrton Senna (en ik ben zelf echt enorm groot fan van hem), won ook de kampioenschappen in super dominante auto's in de jaren 80. Schumacher met een illegale Benetton in 1994 vergeten? Of Mansell in 1992 met zijn Williams, en ook Prost weer met die Williams met active vering etc. En zoals genoemd ene Button met een super Brawn GP auto onder zijn kont.

Het feit is dat als je een slechte coureur / eentje met minder talent bent, je niet in de positie komt bij een topteam. En alleen als je veel talent hebt, en dit kunt laten zien, daarmee krijg je de kans op een topteam plek. En ja, dan word winnen makkelijker. Maar uiteindelijk ben je er gekomen doordat je talent ervoor gezorgd heeft....En talent is niet genoeg. Kijk naar Raikkonen, als zijn Mclaren betrouwbaarder was geweest, had hij Schumacher van wat titels af kunnen houden.... Maar ja, als als als... als mijn tante klote had gehad, was ze mijn oom geweest.....

Kunnen we het nu weer over F1 nieuws hebben? Want de hele discussie over Lewis en de statistieken etc komen mij ook wel mijn spreekwoordelijke kont uit, net als het commentaar op Mol etc. Ben blij dat we dit mee mogen maken! Ik had niks met Schumacher (ik was Hakkinen fan in die tijd), maar ook toen werd gezegd "je maakt iets unieks mee wat niet snel meer zal gebeuren", met Hamilton gebeurd hetzelfde. Het is gewoon een coureur van wereldklasse, die iets neer gaat zetten wat de recordboeken in gaat. Ben blij dat je mag genieten van een sport waar we van houden, waar zoiets nu gebeurd..... We zijn allemaal onderdeel van deze geschiedenis. Of je het nu leuk vind of niet.

• B-Real
Ik had niks met Schumacher (ik was Hakkinen fan in die tijd), maar ook toen werd gezegd "je maakt iets unieks mee wat niet snel meer zal gebeuren", met Hamilton gebeurd hetzelfde.
Heb jij dan inmiddels met Schumacher wat ik met Hakkinen heb? Ik was Schumacher fan en absoluut geen fan van Hakkinen, maar ik heb ze qua respect inmiddels op hetzelfde niveau zitten.
Wat mij betreft de mooiste jarenlange strijd zolang als ik F1 kijk.

Dat maakt inmiddels ook dat ik als niet-Hamilton-fan zijn prestaties ook wat beter kan waarderen. Het is inderdaad iets unieks, wereldklasse en het zal niet snel vergeten worden.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12 07:15
B-Real schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Heb jij dan inmiddels met Schumacher wat ik met Hakkinen heb? Ik was Schumacher fan en absoluut geen fan van Hakkinen, maar ik heb ze qua respect inmiddels op hetzelfde niveau zitten.
Wat mij betreft de mooiste jarenlange strijd zolang als ik F1 kijk.

Dat maakt inmiddels ook dat ik als niet-Hamilton-fan zijn prestaties ook wat beter kan waarderen. Het is inderdaad iets unieks, wereldklasse en het zal niet snel vergeten worden.
heb ik ook ja. Toen was het vooral omdat je je favoriet wilde zien winnen, je het de ander minder gunt. Nu heb ik (ben sowieso ouder en wijzer geworden) enorm veel respect gekregen voor wat Schumacher gepresteerd heeft. Juist met deze kennis kijk ik daarom ook zo naar Hamilton. (Al ben ik dan wel weer fan van Hamilton :D).

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30
[...]

Je komt echt niet vanuit het niets (telkens) in een race-winnende auto terecht, daar moet je je eerst voor bewijzen en op het juiste moment de juiste beslissingen nemen in je carrière. Ook dat hoort bij het spelletje om WK te worden.
Als het allemaal zo makkelijk zou zijn en iedereen kampioen kan worden in die wagen dan moet je je toch afvragen waarom de teamgenoten van HAM het structureel niet lukken dit kunstje te flikken? Van de dertien seizoenen die HAM in de F1 heeft voltooid heeft hij elf keer zijn teamgenoot verslagen. Rosberg heeft het zoveel energie en moeite gekost dat hij op zijn hoogtepunt gestopt is. Blijkbaar is er toch meer voor nodig dan wat wij op tv of vanaf de zijlijn kunnen zien ook al oogt het 'makkelijk'.

Dat ze de laatste jaren meer races rijden vertekent inderdaad de statistieken maar de keerzijde daarvan is dat ze de auto/onderdelen beter moeten managen (kunt niet onbeperkt ongestraft onderdelen verbruiken) en het vergt zowel fysiek als mentaal meer van de coureurs.
Wel erg simplistisch om te stellen dat hij alleen wereldkampioen in geworden vanwege een gelukkige inhaalactie in de laatste bocht. Dan vergeet je voor het gemak maar even alle moeite die hij eerder in dat seizoen heeft moeten doen om punten te verzamelen die hem uiteindelijk de wereldtitel hebben gebracht. Zo kun je alles wel gaan bagatelliseren. Geluk dwing je deels ook af door, bewust of onbewust, op de goede momenten de juiste keuzes te maken en daar helpt ervaring je heel veel bij.
Teamgenoot kan toch geen factor zijn als iedereen wereldkampioen kan worden in die auto? Dat is tenminste wat ik je hier een paar alinea's hierboven zie zeggen. Maar om wereldkampioen te worden maakt het geen bal uit wie je teamgenoot is want je zult iedere coureur inclusief je teamgenoot moeten verslaan.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-12 01:47
Zelf nog niet bekeken beluisterd, maar erg benieuwd wat hij te zeggen heeft

[ Voor 4% gewijzigd door Rembock op 29-07-2020 16:26 . Reden: Ik 'luister' podcasts op Youtube :') ]

• roda_djavulen
@B.O.C.K Er valt dan ook weinig te zien :) Maar bedankt voor de tip.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-12 01:47
@roda_djavulen Klopt inderdaad, blijkbaar is mijn brein zo getraind dat ik automatisch aangeef dat ik Youtube kijk :F

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:32
Ging het hier vandaag niet ergens over de race engineer van Albon? Ze hebben meegelezen, hij krijgt een nieuwe (of eigenlijk 'oude'): https://www.f1technical.net/news/22657

Never mind. Ik zie dat dit in het andere topic al uitgebreid besproken is. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 29-07-2020 17:58 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-12 17:22
Die discussie of Hamilton nou wel of niet een 'f1 legend' is - ik lach me kapot. Met afstand de beste coureur in het veld de afgelopen jaren, beste rookie seizoen ooit en gaat Schumi misschien nog wel voorbij in WK's ook. Ik snap er echt de ballen van dat het zelfs maar in je op komt om te typen dat hij niet een van de all time greats is. Ik ben geen Hamilton fan normaal gesproken maar zijn resultaten spreken voor zich. Ik kan me zo voorstellen dat men als Lewis met pensioen gaat na een paar jaar gaat bakkeleien of Senna of Lewis nou de beste coureur ooit was.

Trouwens wel erg benieuwd naar de Portugese GP, vermoed dat Red Bull / Max daar de beste papieren gaan hebben als het weer mee zit.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

Vuvuzela

My spire is forming

Danny Ric is gaan vloggen...

I served in a company of heroes.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Kaaswagen schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:04:
Die discussie of Hamilton nou wel of niet een 'f1 legend' is - ik lach me kapot. Met afstand de beste coureur in het veld de afgelopen jaren, beste rookie seizoen ooit en gaat Schumi misschien nog wel voorbij in WK's ook. Ik snap er echt de ballen van dat het zelfs maar in je op komt om te typen dat hij niet een van de all time greats is. Ik ben geen Hamilton fan normaal gesproken maar zijn resultaten spreken voor zich. Ik kan me zo voorstellen dat men als Lewis met pensioen gaat na een paar jaar gaat bakkeleien of Senna of Lewis nou de beste coureur ooit was.

Trouwens wel erg benieuwd naar de Portugese GP, vermoed dat Red Bull / Max daar de beste papieren gaan hebben als het weer mee zit.
Je bedoelt als het weer tegen zit voor Mercedes, anders rijden die toch gewoon rondjes om de rest.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

mark-k schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Je bedoelt als het weer tegen zit voor Mercedes, anders rijden die toch gewoon rondjes om de rest.
Inderdaad. Snap dat sommige nog het positieve proberen te zien, maar het is gewoon een feit dat, op uitval beurten na, Mercedes iedere gp gaat winnen. Tot 2022 zijn het voor alle andere teams gewoon verloren seizoenen. Ik zie het ook wel gebeuren dat er teams zijn die weinig to geen updates meer gaan proberen, en alle mankracht en geld op de nieuwe regelementen gaan zetten.

---RAWE CEEK!!!---

• Damian
  • Laatst online: 20-12 21:32

Damian

Insane Obtrusion

Krijg zojuist een mailtje van F1 over die We Race As One merchandise :X

enige klant Hamilton gok :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Aangezien we nog niet naar races mogen, heeft iemand nog tips voor musea met F1 auto’s of collecties die te bezoeken zijn? Ik ben in Maranello geweest, in Keulen (MSC collectie) en in Imola. Verder diverse F1 auto’s gezien op de AutoRAI vroeger en bij races op de stands. Porsche museum in Stuttgart staat al op mijn lijstje.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Erapaz schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:12:
Aangezien we nog niet naar races mogen, heeft iemand nog tips voor musea met F1 auto’s of collecties die te bezoeken zijn? Ik ben in Maranello geweest, in Keulen (MSC collectie) en in Imola. Verder diverse F1 auto’s gezien op de AutoRAI vroeger en bij races op de stands. Porsche museum in Stuttgart staat al op mijn lijstje.
t/m 6 september de F1-tentoonstelling in het Zandvoorts museum, of anders Louwman? Of internationaal zit er hier misschien iets voor je tussen :P

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 29-07-2020 21:31 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Pak dan ook het Mercedes museum mee in Stuttgart. Beide prima te doen in 1 dag. Echt een aanrader.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

Wom

Hoe was Keulen? Is dat de moeite?

Ingolstadt (Audi) is fraai museum, maar geen F1. Die kun je overslaan iig.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Technik Museum Sinsheim https://sinsheim.technik-museum.de/de/highlights

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Over de Mercedes dominantie gesproken, via een Twitter reactie kwam ik bij het volgende artikel terecht; https://www.bbc.com/sport/formula1/24428367

Lewis zal er nu ook niet wakker van liggen verwacht ik, en hij kon toen ook nog niet weten wat er vanaf 2015 zou gaan gebeuren waardoor de gevestigde orde flink wakker zou worden geschud 😏

Testing, one, two ...

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Pak dan ook het Mercedes museum mee in Stuttgart. Beide prima te doen in 1 dag. Echt een aanrader.
Jaaah, een paar jaar geleden met een collega geweest. Echt heel leuk.

Aan het einde van de tentoonstelling is een Mercedes showroom waar je in zo'n beetje alle nieuwe modellen kunt zitten. Kan me herinneren dat we daar net zo lang hebben rond gehangen als in het museum. :P :P

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Damian schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:40:
Krijg zojuist een mailtje van F1 over die We Race As One merchandise :X

enige klant Hamilton gok :D
Die draagt de 'end racism' shirts niet eens. Vind dat niet echt blijk hebben van 'we race as one', aangezien hij welke keer toch net iets anders moet blijkbaar.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet weer hè. Ik zie dit topic graag open, dus zullen we het geneuzel over racisme laten waar het hoort?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Volgens mij gaat "We Are One" ook meer over het covid 19 gebeuren. Maar ook dat heeft een eigen topic.

Voor degene met de musea vraag: Bezoek aan Williams een idee?: https://www.williamsheritage.com/ als dat kan, zie even niet zo snel waar je dan zo snel naartoe moet. Of desnoods een rondje rond de fabrieken rond Silverstone, Redbull heeft om de zoveel tijd tours door de fabriek.

Ben zelf bij RedBull geweest, en door de gate van Silverstone gegaan bij dat stuk track wat niet meer gebruikt word. (Brug gedeelte).

Non-F1 natuurlijk het Le Mans museum.

• Erapaz
Wom schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Hoe was Keulen? Is dat de moeite?

Ingolstadt (Audi) is fraai museum, maar geen F1. Die kun je overslaan iig.
Ik vond Keulen heel gaaf. Het is net of je een auto dealer binnenloopt, auto op de parkeerplaats en nergens een receptie/mensen/kaartjes. Je doet gewoon de deur open en boven staat het vol met Schumacher spullen. Dus geen dikke aankondigingen met MSC experience en uitmelken met hoge toegangsprijzen. Maar heel klein en intiem.
Nu kijk ik vanaf 1994 alle races, dus dit was voor mij gewoon mijn hele middelbare schooltijd tot nu. Ik ben opgegroeid met Schumacher en was mega fan. Om dan in alle rust de auto’s, helmen en overalls te bekijken was heel speciaal.
De B194 is voor mij één van de allermooiste F1 auto’s en daar staan er 2 van. Ook hebben ze de Jordan 191 (algemeen genoemd als één van de mooiste F1 auto’s).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrNll_fAAVjhmtthYLKAfkFGPS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stDeez8rCPw8nUCQLOwh3P5h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrhEXb5JTEuJkqtXZr4e3Ov9NtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7hBtdt8zHk3wCXsaZfFTkc0.jpg?f=fotoalbum_large

Verder hebben ze één wand die lijkt de bestaan uit display cases, maar dan voor 1:1 auto’s. Die staan vol met speciale auto’s. Alsof je je 1:43 collectie aan het bekijken bent. Hier stond dus bijvoorbeeld de tweede B194 tussen, maar ook een Renault F1 uit het eerste Alonso tijdperk. Daarnaast andere sportwagens als Lamborghini’s etc.
Aan het eind is dan nog een MSC shop en beneden staan klassiekers, deels te koop. Ook MSC’s Sauber-Mercedes sportwagen stond daar nog.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:19

Crazy D

I think we should take a look.

chrisO schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Dan moet je naar andere klassen kijken waar het materiaal gelijk is. In een klasse als de F1 zul je altijd verschillen tussen de auto's hebben (constructeurs....). En dus heeft nooit iedereen de kans om te winnen.
https://www.abbayedestave...rancorchamps#.XyJbbC9Y524
Ben je daar geweest? Ben er jaaaaaren terug geweest, nog nooit zoveel spul op 2 vierkante meter gezien :P Maar was wel erg leuk. Geen idee hoe het er nu bij staat.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Coulthard heeft toch ook een eigen museum? Welke afstand wil je reizen?

• Erapaz
@Verwijderd Afstand maakt niet zoveel uit, het is ook leuk om een lijstje te hebben en als je in de buurt bent eens langs te gaan.
Ik heb al veel goede tips gezien. Ook een aantal waar ik echt al langs had moeten gaan omdat ik in de buurt was (Spa, Le Mans, Hockenheim).
Alonso heeft ook een eigen museum overigens.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Als petrolhead zijn de musea in Sinsheim ook de moeite waard. Hebben ook een aardige collectie raceauto's

https://sinsheim.technik-museum.de/nl/formule-1

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Heb even het lijstje van deze website gekopieerd:

+ Extra toevoegingen op basis van reacties.

Car & Automotive Museums with Formula 1 (F1) Cars

Audrain Auto Museum, North America, Newport, Rhode Island (RI), USA
Audrain Building was completely renovated in 2014 to house some of the rarest cars on earth, it now serves as a fine example of historic resurgence.

Auto & Technik Museum Sinsheim, Europe, Sinsheim, Germany
HUGE Transport museum, Tupolev Tu-144, Concorde, Me-109, about 60 planes. 300 vintage cars, old Mercedes, Maybachs, Bugattis etc.

Autobau Erlebniswelt, Europe, Romanshorn, Switzerland
Experience the fascinating world of Aston Martin and Bugatti, Ferrari and Lamborghini, Maserati, Mercedes, Porsche and many car brands!

Automobile Club of Argentina Museum, South America, Buenos Aires, Argentina
Daimler 1892 and Ferrari 166 used by Fangio, or a tandem two-seater Wanderer, an electric Krieger from 1898, a Mors 1899, or a Yruam?

Automuseum Prototyp, Europe, Hamburg, Germany
Shows rare sports and racing cars from 70 years of automotive history. Porsche ancestor Type 64 from 1939; Porsche 597 “Jagdwagen”,1958

Autoseum Nisse Nilsson Collection, Europe, Simrishamn, Sweden
Probably the best museum in southern Sweden with cars and motorcycles from 1898 til today. Stefan “Lill-Lövis” Johansson exhibition.

Autoworld, Europe, Brussels, Belgium
They have around 1000 cars of which a “smaller” part is displayed at Autoworld Brussels. They also display a lot of motorbikes.

Barber Vintage Motor Sports Museum, North America, Birmingham, Alabama (AL), USA
The museum is home to over 1,400 motorcycles that span over 100 years of production. More than 650 bikes can be seen on any given day.

Cité de l’Automobile, Schlumpf Collection, Europe, Mulhouse, France
This is said to be the largest Car Museum in the World. They have almost 520 cars of which 400 are shown at any one time.

Classic Motoring Association of Syracuse “Motorismo d’Epoca”, Europe, Syracuse, Italy
Cars from the 1920s to the 1980s, some custom built models from 1935/1940 and sports cars such as Formula 1.

Coventry Transport Museum, Europe, Coventry, United Kingdom
Coventry Transport Museum houses the largest publicly owned collection of British vehicles in the world.

Crawford Auto Aviation Museum, North America, Cleveland, Ohio (OH), USA
Large collection of vehicles especially those built in Ohio. Cars, aircraft, Carriages, artifacts and memorabilia. Over 140 antique automobiles, 10 aircraft, and 3 carriages.

Hangar 7, Europe, Salzburg, Austria
Entrance free of charge - The exhibition area is closed on Mondays and Thursdays for television recordings from 08.00 pm. We apologise that it is not possible to have all the exhibits on display at all times in Hangar-7, as the aircraft and Formula 1 racing cars are regularly in use at air shows, events and trade fairs.

Hellenic Motor Museum, Europe, Athens, Greece
Private museum showing 111 vehicles, out of the almost 300. Avion Voisin, Adler, Allard, Packard, Facel Vega, Delage, Delahaye and more.

Indianapolis Motor Speedway Museum, North America, Indianapolis, Indiana (IN), USA
The Museum’s collection encompasses race cars from many series including IndyCar, NASCAR, Formula One, Sprint, Midget, motorcycle races, and drag racing.

Koller’s Oldtimermuseum, Europe, Kleinwetzdorf, Austria
About 70 cars from the last 120 years of car history. 1886 to modern brands, Porsche, Ferrari, Jaguar. Rare ones: Bugatti, Hispano Suiza and Packard. Bicycles, motorbikes and tractors.

Lamborghini Museum, Europe, Sant'Agata Bolognese, Bologna, Italy
The history of Ferruccio and the Lamborghini cars. They also have Guided tours of the production lines.

Louwman Museum, Europe, Haag, Netherlands
The world’s oldest private collection of motor cars. Over 250 amazing cars. It’s considered one of the most beautiful auto museums in the World.

Marconi Automotive Museum, North America, Tustin, California (CA), USA
The museum was founded by Dick Marconi and opened to the public in 1994. About 80 cars and motorcycles.

Mercedes-Benz Museum, Europe, Stuttgart, Germany
Museum presents 160 vehicles and over 1,500 exhibits. Even the building it self is well worth a visit.

Motor-Sport-Museum am Hockenheimring, Europe, Hockenheim, Germany
On 2,200 sqm it has over 300 exhibits from all eras of motor racing. Historical racing cars and bikes are shown with some of the latest formula cars, racing bikes and touring cars.

Museo del Automóvil Termas de Río Hondo, South America, Santiago del Estero, Argentina
The “Museo de Automovil Termas de Río Hondo”, one of the great works in the Province, is a contained space within the “Termas de Río Hondo International Circuit”

Museo Enzo Ferrari (MEF), Europe, Modena, Italy
Museo Enzo Ferrari has a stunning, futuristic main pavilion and tells the magical story of Enzo Ferrari’s 90 years.

Museo Fernando Alonso, Europe, Asturias, Spain
Fernando Alonso Official Museum and Foundation. F1 cars, GoKarts, memorabilia and more!

Museo Ferrari Maranello, Europe, Maranello, Italy
Museo Ferrari Maranello tells the Ferrari story. A journey from F1 cars, legendary sports prototypes and GTs, to road cars of today.

Museo Juan Manuel Fangio (Museum), South America, Balcarce, Provincia de Buenos Aires, Argentina
Excellent list of Vehicles, and a serious racing history. From a Ford “A” 1929 (de Bianculli) to a 1958 Maserati 450 S, and over 35 in between.

]Museum Fichtelberg, Cars Planes and Bikes, Europe, Fichtelberg, Germany
A transport museum with automobiles, airplanes, motorcycle, fire engines, and tractors. More than 500 exhibits across three halls and outdoor areas.

National Automobile Museum (Harrah Collection), North America, Reno, Nevada (NV), USA
More than 200 eye-popping cars. Considered by Autoweek as one of 5 best museums in the US. Top ten Transportation Museums in US, USA Today 2016.

National Motor Museum Trust, Europe, Brockenhurst, United Kingdom
The National Motor Museum Trust is a charitable organisation dedicated to preserving and promoting motoring history.

Smålands Bil-, Musik- och Leksaksmuseum, Europe, Rydaholm, Sweden
Småland’s Car, Music, and Toy Museum”

Technik Museum Speyer, Europe, Speyer, Germany
Largest Space Exhibition in Europe! 600 unique exhibits. Space shuttle BURAN. Also Cars, Bikes, Plains, Fire Engines, Locomotives, and “The Moon” area.

Volo Auto Museum, North America, Volo, Illinois (IL), USA
The Volo Auto Museum is an all-day, 35-acre, destination the entire family can enjoy, even for those who aren’t car lovers. 400-car collection that features special interest cars from the 1900’s and up

World of Speed Museum, North America, Wilsonville, Oregon (OR), USA
From drag racing and land speed records to hydroplanes and NASCAR! Our educational museum features race cars, boats and motorcycles.

Genoeg keuze dus in Europa en verder. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-07-2020 14:48 . Reden: Musea gelinkt naar hun websites. Voor zover mogelijk. + Extra toevoegingen. ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Kaaswagen schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:04:
Ik zal je uit de droom helpen. Op papier is hij straks de beste coureur aller tijden als het tenminste zo gaat als iedereen verwacht. Maar in mijn ogen is hij dat dus absoluut niet en dat komt omdat ik zijn hele carrière heb gezien en hoe hij zijn kampioenschappen heeft gewonnen. Dus in mijn beleving zal hij altijd lager staan dan een Schumacher of Fangio. Neemt niet weg dat Lewis een aardig potje kan sturen, maar The Greatest of Alltime? Nee. En dat is mijn subjectieve mening en daar mag je het mee doen. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Ik zal je uit de droom helpen. Op papier is hij straks de beste coureur aller tijden als het tenminste zo gaat als iedereen verwacht. Maar in mijn ogen is hij dat dus absoluut niet en dat komt omdat ik zijn hele carrière heb gezien en hoe hij zijn kampioenschappen heeft gewonnen. Dus in mijn beleving zal hij altijd lager staan dan een Schumacher of Fangio. Neemt niet weg dat Lewis een aardig potje kan sturen, maar The Greatest of Alltime? Nee. En dat is mijn subjectieve mening en daar mag je het mee doen. ;)
"een van de all time greats is"

Nergens word beweerd dat hij de beste ooit is, dat is hij straks qua statistieken waarschijnlijk wel maar de rest blijft enorm subjectief en voer voor eindeloos veel borrelpraat. Daarnaast is hij wel een van de meest uitgesproken coureurs op dit moment en dat zorgt er meteen voor dat je meer mensen afstoot.

• Erapaz
sjaool schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Maar is dat mazzel van Hamilton of heeft hij hard gewerkt om in een positie te komen om “makkelijk” te kunnen winnen. Er op de baan niet voor hoeven vechten betekent niet dat hij er op andere vlakken niet aan heeft moeten werken.
Mijns inziens hoort bij de beste zijn ook zorgen dat je in de beste auto zit en het team om je heen bouwt. Alonso, Senna en misschien zelfs Schumacher hebben niet altijd de beste keuzes gemaakt wat dat betreft (in 96 en 97 was MSC met afstand de beste en ging de titel naar eendagsvliegen Hill en Villeneuve.

Ik zeg dit als niet Hamilton fan overigens.

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-12 09:17

Tijn96

In speed we trust

Is dat ook niet wat het spelletje mooi maakt?
De synergie tussen mens en materiaal en dat we daar tot in de lengte van dagen over kunnen discussiëren of iemand dus de beste coureur ooit is of wat dan ook.

Zo kunnen we dadelijk dus inderdaad eeuwig bediscussiëren of Hamilton al dan niet de beste was of dat dat toch wellicht Schumacher was etc etc.

Ik persoonlijk ben heel blij als het weer spannend wordt wie er wint etc maar dat geheel terzijde

[ Voor 6% gewijzigd door Tijn96 op 30-07-2020 11:27 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 94 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport