[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.196 views

Onderwerpen

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:05
Als de Racing point legaal is, waar het wel op lijkt, zie ik de volgende pre-season tests al voor me:
Mercedes, Red Bull, Ferrari en Williams verschijnen met een auto om te testen, de andere teams wachten gewoon af en maken de beste auto na :+.

Hoewel ik natuurlijk sarcastisch ben, is het wel iets waar de FIA heel goed voor moet waken. Toto was blijkbaar heel vrolijk dat het een 1,2,3,4 is en ik geloof ook niet helemaal dat hij er pas in Barcelona achterkwam wat Racing point had uitgehaald.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:21
BlackMonkey schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:38:
Als de Racing point legaal is, waar het wel op lijkt, zie ik de volgende pre-season tests al voor me:
Mercedes, Red Bull, Ferrari en Williams verschijnen met een auto om te testen, de andere teams wachten gewoon af en maken de beste auto na :+.
Kan niet. Ontwikkeling is (te veel) bevroren. Er komt een token systeem voor algehele ontwikkeling en alleen aero wordt 100% vrij gelaten. Een auto kopiëren kan dus alleen als je de auto nu al gekopieerd hebt. Lees: Racing Point kan volgend jaar waarschijnlijk een stuk makkelijker verschijnen met een Aston Martin die kopie van de W11 is dan dat andere teams dat kunnen.
Toto was blijkbaar heel vrolijk dat het een 1,2,3,4 is en ik geloof ook niet helemaal dat hij er pas in Barcelona achterkwam wat Racing point had uitgehaald.
Toto en Lawrence schijnen het dan ook goed met elkaar te kunnen vinden. Daarnaast zullen de geruchten over dat Toto teambaas van Aston Martin zou worden (en dan wellicht zelfs Hamilton meenemen) ook wel ergens op gebaseerd zijn. Al is het maar op basis van dat Toto & Lawrence te vaak samen gespot zijn. En wellicht hadden ze het dan ook over heel andere dingen, zoals hoe de blauwdrukken van de W10 door te spelen.

• BlackMonkey
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:53:
[...]

Kan niet. Ontwikkeling is (te veel) bevroren.
Weet ik, daarom was ik ook sarcastisch ;) Neemt natuurlijk niet weg dat het in de jaren erop wel zou kunnen, of is het token systeem blijvend voor de nieuwe reglementen? Als het zou gebeuren kan je de klasse wel failliet verklaren, de F1 is juist zo mooi door de onderlinge strijd op ontwikkelingsgebied (vind ik).

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:52
RobertMe schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:53:
[...]

Kan niet. Ontwikkeling is (te veel) bevroren. Er komt een token systeem voor algehele ontwikkeling en alleen aero wordt 100% vrij gelaten. Een auto kopiëren kan dus alleen als je de auto nu al gekopieerd hebt. Lees: Racing Point kan volgend jaar waarschijnlijk een stuk makkelijker verschijnen met een Aston Martin die kopie van de W11 is dan dat andere teams dat kunnen.

[...]

Toto en Lawrence schijnen het dan ook goed met elkaar te kunnen vinden. Daarnaast zullen de geruchten over dat Toto teambaas van Aston Martin zou worden (en dan wellicht zelfs Hamilton meenemen) ook wel ergens op gebaseerd zijn. Al is het maar op basis van dat Toto & Lawrence te vaak samen gespot zijn. En wellicht hadden ze het dan ook over heel andere dingen, zoals hoe de blauwdrukken van de W10 door te spelen.
Lamé, ontwikkelingen moeten gewoon aan alles kunnen.

Net als meer banden merken en tanken veel meer dynamiek.

Maar goed dat zou wel een roze bril naar het verleden zijn :+

• RobertMe
BlackMonkey schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:10:
[...]

Weet ik, daarom was ik ook sarcastisch ;) Neemt natuurlijk niet weg dat het in de jaren erop wel zou kunnen, of is het token systeem blijvend voor de nieuwe reglementen? Als het zou gebeuren kan je de klasse wel failliet verklaren, de F1 is juist zo mooi door de onderlinge strijd op ontwikkelingsgebied (vind ik).
Met zekerheid durf ik het niet te zeggen, maar lijkt mij dat die regels alleen voor nu zijn. Het is in ieder geval een noodgreep ingevoerd nu met de corona perikelen. De 2021 regels zijn dan jaar opgeschoven om de teams meer tijd te geven om aan de 2021 (/2022 nu dan) auto te werken. Want uiteraard zullen in de fabrieken ook dingen als social distancing gelden, naast dat de fabrieken dan 3 maanden gesloten zijn geweest. En om dan te voorkomen dat het ene team wel bakken met geld uitgeeft voor het ontwikkelen van een nieuwe auto voor 2021 en het andere team niet is vanalles en nog wat bevroren / onder token systeem. Anders krijg je uiteraard dat bv de 3 topteams wel nog miljoenen uit geven voor 2021 terwijl de midfield teams dat niet kunnen. Waardoor juist voor dat ene jaar geleden de kloof weer een stuk groter is.
En voor diezelfde reden dus ook dat er voor 2021 wel al een vorm van een budget cap wordt ingevoerd.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
nocalimero schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:05:
Is het geen idee dat het winnende team in de WCC voor het volgende jaar 1 testweek minder heeft?
Of, zoals al eerder geopperd, dat het top team het technische ontwerp openbaar moet maken?

Want een voorsprong van een seconde op de andere teams in een relatief korte baan, is wel heel erg funest voor de spanning.
Wat die spanning betreft, als je alleen maar kijkt om te zien wie er als eerste finisht misschien... Ik negeer Mercedes eigenlijk steeds meer en dan is dit seizoen tot nu toe al erg spannend. Opeens zijn er een stuk of 4, 5 teams met elkaar in strijd. En zelfs in de achterhoede wordt het leuk om naar Williams te kijken.

Gamertag: FinrazielNL

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Toto is ook helemaal klaar met Binotto. Nee, dit is zowaar geen clickbait titel. :P
https://www.motorsport.co...-story-wolff/4839480/amp/

Oh en bedankt he Ferrari want nu hebben we een nog sterkere Mercedes PU. Het is denk ik niet eens dat Honda of Renault geen flinke vorderingen hebben gemaakt, maar Mercedes heeft gewoon iets meer behaald terwijl Ferrari nu ronduit slecht is. Dat is ergens ook Ferrari op haar best. :')

En dit is wat Marko kennelijk is verteld wat het probleem zou kunnen zijn...
Red Bull Sports Director Helmut Marko toonde begrip voor zijn coureurs: "Helaas is het probleem moeilijk te begrijpen. Het enige dat duidelijk is, is dat de fout op het gebied van het chassis moet liggen," zei de Oostenrijker in een interview met de TV-zender Sky. "Het lijkt erop dat een deel niet de juiste kracht heeft. Iets verdraait en zorgt ervoor dat de stroom wegvalt. We dachten dat we het probleem met de conversie tot op de bodem zouden uitzoeken. Helaas was dat niet het geval."

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
https://www.auto-motor-un...-problem-gp-ungarn-quali/

Er zou dus ergens een zwakte in het chassis zitten dat de luchtstroom onder de vloer verstoort. Dat wenste ze op te lossen met een andere vloer, maar dat werkte niet. Nou lekker dan als dit het echt is met de bevroren chassis voor dit en komend seizoen. :/

[ Voor 51% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-07-2020 22:43 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-12 21:14

Hoewel ik natuurlijk sarcastisch ben, is het wel iets waar de FIA heel goed voor moet waken. Toto was blijkbaar heel vrolijk dat het een 1,2,3,4 is en ik geloof ook niet helemaal dat hij er pas in Barcelona achterkwam wat Racing point had uitgehaald.
Williams blijft mogelijk ook wel binnen dan.

Blijft het ook apart vinden dat voor de "verlate" start van het seizoen tot 2 keer toe het bericht naar buiten komt dat Toto aandelen gekocht heeft van een team dat ondanks de Mercedes motor een flinke sprong maakt op de grid (Racing Point en Williams).
Snap ik ook gelijk waarom Toto vrolijk is, die ziet z'n vermogen weer toenemen

[ Voor 4% gewijzigd door Bastie-88 op 18-07-2020 23:10 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-12 17:44
Bijzonder verklaring van Helmut Marko inderdaad.

"Er schijnt ergens [in het chassis] een onderdeel niet de juiste stevigheid te hebben".

Een probleem dat er in Oostenrijk nog niet was. Of minder prominent omdat de bochten daar sneller zijn en het 'defect' dan niet optreedt.

In de snellere eerste sector in Hongarije rijden de Red Bulls immers wel goede tijden, ze verliezen het in de langzamere 2e en 3e sectoren. Maar daar verliezen ze dan ook direct een halve seconde per sector.

Lijkt alleen op te lossen door 2 volledig nieuwe chassis's te bouwen. Want deze lijken van de vrachtwagen te zijn gevallen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

MazeWing

The plot thickens...

Dat krijg je als je ermee over het strand gaat rijden... :p

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Aan de andere kant, namaken maakt het wel mogelijk om met beperkte middelen voorin mee te doen. Voor de sport is het dus zo slecht niet.

alles kan off-topic

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Gé Brander

MS SQL Server

Ik volg de formule 1 al sinds begin jaren tachtig vond de dominantie van Ferrari niet echt leuke tijden maar nu begin ik er wel beu van te worden. Verder geen sport-kijk-fan maar ben bang dat ik de formule 1 steeds meer links ga laten liggen. Hier is toch echt geen zak meer aan? Uitslag van dit seizoen staat al redelijk vast, volgend jaar ook... Jammer. Ik ben gewoon een beetje teleurgesteld denk ik.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

alexbl69 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:18:
Bijzonder verklaring van Helmut Marko inderdaad.

"Er schijnt ergens [in het chassis] een onderdeel niet de juiste stevigheid te hebben".

Een probleem dat er in Oostenrijk nog niet was. Of minder prominent omdat de bochten daar sneller zijn en het 'defect' dan niet optreedt.

In de snellere eerste sector in Hongarije rijden de Red Bulls immers wel goede tijden, ze verliezen het in de langzamere 2e en 3e sectoren. Maar daar verliezen ze dan ook direct een halve seconde per sector.

Lijkt alleen op te lossen door 2 volledig nieuwe chassis's te bouwen. Want deze lijken van de vrachtwagen te zijn gevallen.
Hoeveel hoogte verschil zit er eigenlijk tussen de banen? En hoe zat het qua temperaturen? Wellicht dat een hogere luchtdruk leidt tot een zwaardere belasting. Een net iets te zware belasting...

• BlackMonkey
Bastie-88 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:07:
[...]

Williams blijft mogelijk ook wel binnen dan.

Blijft het ook apart vinden dat voor de "verlate" start van het seizoen tot 2 keer toe het bericht naar buiten komt dat Toto aandelen gekocht heeft van een team dat ondanks de Mercedes motor een flinke sprong maakt op de grid (Racing Point en Williams).
Snap ik ook gelijk waarom Toto vrolijk is, die ziet z'n vermogen weer toenemen
Williams heeft een trotsheid probleempje, die willen zo veel mogelijk zelf doen. Vandaar dat ik zei dat ze ook wel een auto zouden hebben (als hij op tijd af is ;) ).

De reden dat RP flink is verbeterd is niet gek toch als je ziet wat ze met de auto hebben gedaan? Dat was al voor het seizoen werd uitgesteld.

• BlackMonkey
Ankona schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:32:
[...]

Aan de andere kant, namaken maakt het wel mogelijk om met beperkte middelen voorin mee te doen. Voor de sport is het dus zo slecht niet.
Tja dan kan je er ook een spec klasse van maken. Kan je het helemaal goedkoop maken....

• alexbl69
dr.lowtune schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:34:
[...]

Hoeveel hoogte verschil zit er eigenlijk tussen de banen? En hoe zat het qua temperaturen? Wellicht dat een hogere luchtdruk leidt tot een zwaardere belasting. Een net iets te zware belasting...
Red Bull Ring: 660 meter (luchtdichtheid 1,149 kg/m3)
Hungaroring: 264 meter (luchtdichtheid 1,195 kg/m3)

Weet niet of daar de grote verschillen vandaan komen.

Denk dat het verschil in downforce tussen de circuits meer invloed heeft. De Red Bull Ring is bijna een hoge snelheidscircuit, terwijl de Hungaroring little Monaco is (of eigenlijk, a little bit larger Monaco :) )

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Hoe denk je dat de directie van (bijvoorbeeld) Renault reageert op het verzoek tot 130 miljoen budget, terwijl ze om de oren worden gereden door een copycat die voor de helft klaar is?

Doodsteek voor de F1.

• RobertMe
[...]

Aan de andere kant, namaken maakt het wel mogelijk om met beperkte middelen voorin mee te doen.
Dat is ook precies waarom Racing Point dit heeft gedaan. Het kopiëren van de W10 zou ze een competitieve auto geven zonder dat ze heel veel resources eraan hoefden te besteden. En de "overgebleven" resources konden ze dan in de 2021 (nu dus 2022) auto steken.

Maar uiteraard speelt er meer mee. Dat ze al een Mercedes motor en Mercedes versnellingsbak hebben maakt het natuurlijk al "makkelijker". Bv een Renault zou dit niet kunnen, omdat hetgeen onder de engine cover compleet anders is.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

RobertMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:04:
[...]

Dat is ook precies waarom Racing Point dit heeft gedaan. Het kopiëren van de W10 zou ze een competitieve auto geven zonder dat ze heel veel resources eraan hoefden te besteden. En de "overgebleven" resources konden ze dan in de 2021 (nu dus 2022) auto steken.

Maar uiteraard speelt er meer mee. Dat ze al een Mercedes motor en Mercedes versnellingsbak hebben maakt het natuurlijk al "makkelijker". Bv een Renault zou dit niet kunnen, omdat hetgeen onder de engine cover compleet anders is.
Die overgebleven resources zijn nu vast allerlei beeldmaterial van twee specifieke zwarte bolides (zonder gele accenten) aan het reverse engineeren. :r

Als ik in de directie van Renault zat zou ik zeggen: Beste Cyril, je claimt al een snelle motor te hebben, dus hier heb je een paar Nikons en een 3dsMax licentie om de rest te maken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar dat kon altijd al, zie Haas en Torro Rosso.

Racing Point is nog wat verder gegaan, maar het is niet niet zo alsof het zo kloenkerdeboenkski uit de lucht is komen vallen.

En, tot een bepaalde hoogte, is kopieren sowieso van alle tijden. Zie de F-Duct voor een modern verschijnsel, maar ook de blown diffusers en double diffusers werden gekopieerd, en als we 60 jaar terug de tijd in gaan, is aero gewoon ook een gejat idee natuurlijk.

Dat de Racing Point zo goed gelukt is, is misschien ook meer geluk dan wijsheid. Haas leende ook erg veel, maar heeft nooit echt potten kunnen breken, idem met Torro Rosso.

People as things, that’s where it starts.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22
Bedacht mij zonet nog. De 2004 Sauber was ook een optisch kopie van de F2003-GA maar toch niet zo succesvol :+

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12 10:44
Er is begrijpelijk teleurstelling onder degenen die voor dit seizoen - terecht - hoopten dat Verstappen met Red Bull een gooi naar de wereldtitel zou doen. Mijzelf incluis, goed balend.

We zullen onze zinnen moeten verzetten. Waarbij we ons gelukkig mogen prijzen dat er - naast de competitie dodende Mercedes dominantie - voldoende te smullen valt.

Wat ik aan het gesprek hier toevoeg is dat onze teleurstelling minder groot zal zijn dan die van de heer Verstappen zelf. Ik betitel hem bewust als Heer, ondanks zijn leeftijd, omdat hij dat inmiddels verdient. De frustratie van Max is overduidelijk af te lezen, maar hij blijft professioneel in wat hij zegt, hij houdt zijn emoties waar nodig onder controle en hij blijft presteren. Hij doet mij denken aan Roger Federer; een ruwe diamant die eerst zijn rackets kapot sloeg, maar daarna zijn enorme gedrevenheid juist wist te kanaliseren. Dat is de opgave van Verstappen in samenwerking met zijn team. Niet wegzinken in wat had ‘moeten’ zijn, maar werken aan de uitdagingen die voorliggen, hoe frustrerend ook. En daarmee toon je jezelf een groot sportman.

Ik hekel zalvende woorden, maar ik ben onder invloed dus dan mag het.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

RobinHood schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:18:

Racing Point is nog wat verder gegaan, maar het is niet niet zo alsof het zo kloenkerdeboenkski uit de lucht is komen vallen.

En, tot een bepaalde hoogte, is kopieren sowieso van alle tijden. Zie de F-Duct voor een modern verschijnsel, maar ook de blown diffusers en double diffusers werden gekopieerd, en als we 60 jaar terug de tijd in gaan, is aero gewoon ook een gejat idee natuurlijk.

Dat de Racing Point zo goed gelukt is, is misschien ook meer geluk dan wijsheid. Haas leende ook erg veel, maar heeft nooit echt potten kunnen breken, idem met Torro Rosso.
Het heeft denk ik weinig met geluk te maken. Andere teams hebben delen gekocht of nagemaakt. Dit is wat anders dan de gehele auto namaken (of kopen) en hem enkel maar in elkaar te hoeven zetten.
Alles aan de RP 2020 auto is gewoon hetzelfde als de Mercedes 2019 auto. Voor zover ik mij kan herinneren is er nog nooit een team geweest dat praktisch een 1:1 kopie heeft gemaakt van een winnende auto. Misschien bepaalde onderdelen of concepten, maar nooit een gehele auto.

Heck, waarschijnlijk als je de auto tot het laatste schroefje uit elkaar haalt zie je her en der een weggevijld mercedes logo... >:)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mercedes, Red Bull, Ferrari en Williams verschijnt en met een auto om te testen, de andere teams wachten gewoon af en maken de beste auto na :+.

Fixed. :>

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:12
MazeWing schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:10:
[...]

Het heeft denk ik weinig met geluk te maken. Andere teams hebben delen gekocht of nagemaakt. Dit is wat anders dan de gehele auto namaken (of kopen) en hem enkel maar in elkaar te hoeven zetten.
Alles aan de RP 2020 auto is gewoon hetzelfde als de Mercedes 2019 auto. Voor zover ik mij kan herinneren is er nog nooit een team geweest dat praktisch een 1:1 kopie heeft gemaakt van een winnende auto. Misschien bepaalde onderdelen of concepten, maar nooit een gehele auto.

Heck, waarschijnlijk als je de auto tot het laatste schroefje uit elkaar haalt zie je her en der een weggevijld mercedes logo... >:)
En zelf het kopiëren (dat wat niet gekocht mocht worden) is een knap staaltje werk. Je kunt op een foto helemaal niet veel zien

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RobinHood schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:18:

Met verstrijken der jaren en betere, modernere technologie is daadwerkelijk 1:1 aero kopiëren denk ik wel stuk makkelijker geworden.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

tlpeter schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:41:
[...]

En zelf het kopiëren (dat wat niet gekocht mocht worden) is een knap staaltje werk. Je kunt op een foto helemaal niet veel zien
Je weet natuurlijk niet in hoeverre RP toegang had tot bepaalde tekeningen, etc.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Tommy The Cat schreef op zondag 19 juli 2020 @ 01:49:
Er is begrijpelijk teleurstelling onder degenen die voor dit seizoen - terecht - hoopten dat Verstappen met Red Bull een gooi naar de wereldtitel zou doen. Mijzelf incluis, goed balend.

We zullen onze zinnen moeten verzetten. Waarbij we ons gelukkig mogen prijzen dat er - naast de competitie dodende Mercedes dominantie - voldoende te smullen valt.

Wat ik aan het gesprek hier toevoeg is dat onze teleurstelling minder groot zal zijn dan die van de heer Verstappen zelf. Ik betitel hem bewust als Heer, ondanks zijn leeftijd, omdat hij dat inmiddels verdient. De frustratie van Max is overduidelijk af te lezen, maar hij blijft professioneel in wat hij zegt, hij houdt zijn emoties waar nodig onder controle en hij blijft presteren. Hij doet mij denken aan Roger Federer; een ruwe diamant die eerst zijn rackets kapot sloeg, maar daarna zijn enorme gedrevenheid juist wist te kanaliseren. Dat is de opgave van Verstappen in samenwerking met zijn team. Niet wegzinken in wat had ‘moeten’ zijn, maar werken aan de uitdagingen die voorliggen, hoe frustrerend ook. En daarmee toon je jezelf een groot sportman.

Ik hekel zalvende woorden, maar ik ben onder invloed dus dan mag het.
Het is niet zozeer enkel teleurstelling voor mij. Het voelde vorig jaar en de jaren ervoor constant alsof RBR en Ferrari op een weg zaten die uiteindelijk die van Mercedes zou kruisen, waardoor wellicht dan eindelijk Mercedes een keer op zijn nummer gezet zou gaan worden. En nu, uit het niets, is er een gat van 1.4 seconde tussen de beste Mercedes en de beste niet-Mercedes. Dat maakt dat het hele verhaal meer op een soort WWE vertoning is gaan lijken dan op een sport. Mercedes is niet alleen dominant, ik denk oprecht dat ze aan een soort PR management en hun eigen prestaties opschroeven/terugschroeven om de races nog enigszins interessant te houden voor de kijker. Ze hebben misschien dit seizoen RBR en Ferrari te hoog in geschat, waardoor ze iets teveel hebben laten zien van wat ze daadwerkelijk in huis hebben. Als dit zou kloppen, dan is heel F1, inclusief de inter team battles een grote farce en dat stuit me nogal tegen de borst. Wellicht was ik naïef om anders te denken, maar dit seizoen is misschien simpelweg de druppel.

/rant

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gelukkig is het middelveld een stuk interessanter geworden, als daar genoeg vuurwerk te zien is, blijven de races zelf in ieder geval leuk om naar te kijken. De top 2... tja, die staat vast. Dan maar meer kijken naar gevechten om de 7de plek. Ik kijk vooral voor mooie acties op de baan, niet als superfan van 1 iemand, dus sat maakt 't voor mij wellicht makkelijker om tevreden te zijn :)

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-12 19:00
https://www.gpupdate.net/...an-nieuwe-maas-in-de-wet/

Het lijkt er steeds meer op dat een stoeltje bezetten bij RP zo slecht nog niet is.
Die zijn straks in 2021 gewoon het 2de team op de grid.

https://f1manager.info/ranking/4605

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Hopelijk wordt 2022 spannend, gelijke wagens, gelijke motoren, het verschil zit in de coureurs.
Die moeten hun talent tonen en niet het merk of de motor.
Het moet meer worden zoals F2 en F3.

• Bundin
  • Niet online
En één engine setting per weekend aub. Dat gekut met electronics die races winnen moet eens klaar zijn.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bundin schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:25:
En één engine setting per weekend aub. Dat gekut met electronics die races winnen moet eens klaar zijn.
Want?

- Iedereen kan zijn eigen engine modes maken. Het is geen rare Mercedes-only tovenarij
- Het is voor deze motoren met hybride sowieso praktisch nodig, met hybride opladen etc.
- Je hebt het zeker weten nodig in de regen, minder felle throttle-respons bijvoorbeeld.
- In de jaren 70 zaten er al knopjes op het stuur en in de cockpit om de motor tijdens de race aan te passen, en uitgebreid aanpassen was al in de jaren 80 mogelijk [turbodruk etc]

Al dat geroep om maar weer terug naar het stenentijdperk te gaan, ga dan NASCAR kijken zou ik zeggen :P

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Bansheeben schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Het is niet zozeer enkel teleurstelling voor mij. Het voelde vorig jaar en de jaren ervoor constant alsof RBR en Ferrari op een weg zaten die uiteindelijk die van Mercedes zou kruisen, waardoor wellicht dan eindelijk Mercedes een keer op zijn nummer gezet zou gaan worden. En nu, uit het niets, is er een gat van 1.4 seconde tussen de beste Mercedes en de beste niet-Mercedes. Dat maakt dat het hele verhaal meer op een soort WWE vertoning is gaan lijken dan op een sport. Mercedes is niet alleen dominant, ik denk oprecht dat ze aan een soort PR management en hun eigen prestaties opschroeven/terugschroeven om de races nog enigszins interessant te houden voor de kijker. Ze hebben misschien dit seizoen RBR en Ferrari te hoog in geschat, waardoor ze iets teveel hebben laten zien van wat ze daadwerkelijk in huis hebben. Als dit zou kloppen, dan is heel F1, inclusief de inter team battles een grote farce en dat stuit me nogal tegen de borst. Wellicht was ik naïef om anders te denken, maar dit seizoen is misschien simpelweg de druppel.

/rant
Helemaal niet uit het niets, Ferrari heeft Mercedes nog eens goed naar de motor laten kijken vanwege hun valsspelen, nu Ferrari dat niet meer kan, heeft Mercedes een nog grotere voorsprong op motor gebied.. So blame Ferarri.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

MeNTaL_TO schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Helemaal niet uit het niets, Ferrari heeft Mercedes nog eens goed naar de motor laten kijken vanwege hun valsspelen, nu Ferrari dat niet meer kan, heeft Mercedes een nog grotere voorsprong op motor gebied.. So blame Ferarri.
Ik heb niets aan de schuld ergens neerleggen... En al helemaal niets aan de schuld bij Ferrari leggen. Ik voel me gewoon lichtelijk bitter omdat iets waar ik plezier uit haalde vroeger, langzaam maar zeker een beetje verziekt begint te voelen. Dus dan kan ik lekker Ferrari gaan lopen bashen, maar Ferrari hield met hun illegale motor iig de kwali nog een beetje spannend vorig jaar. Nu is er helemaal niets over behalve Merc en het middenveld.

En daarnaast is gewoon alles aan de Merc beter dan bij wie dan ook. Power, aero en chassis...

[ Voor 5% gewijzigd door Bansheeben op 19-07-2020 11:45 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Bansheeben schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Ik heb niets aan de schuld ergens neerleggen... En al helemaal niets aan de schuld bij Ferrari leggen. Ik voel me gewoon lichtelijk bitter omdat iets waar ik plezier uit haalde vroeger, langzaam maar zeker een beetje verziekt begint te voelen. Dus dan kan ik lekker Ferrari gaan lopen bashen, maar Ferrari hield met hun illegale motor iig de kwali nog een beetje spannend vorig jaar. Nu is er helemaal niets over behalve Merc en het middenveld.

En daarnaast is gewoon alles aan de Merc beter dan bij wie dan ook. Power, aero en chassis...
Echter speelt dit al een tijdje, de top 3 hoefde niet eens te kwalificeren en kwamen toch wel tijdens de race in de top6, 1 team dominantie was er al een tijdje, eerst Williams, daarna McLaren, daarna Ferrari en nu Mercedes.
Anders Nascar of Indycar kijken? Die races zijn een stuk closer vanwege redelijke gelijke wagens en vele neutralisaties tijdens de race.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• streamnl
  • Niet online
Ik volg al vele jaren F1 maar pas sinds 3? jaar dit topic.
Soms doe ik actief mee met het topic maar vaker lees ik achteraf de berichten. Dit doe ik met plezier.
Vaak in de ochtend met een bak koffie of na een training/Q/race.

Maar (altijd weer die "maar" 😉) De laatste tijd begint het plezier hierin wel minder te worden. Vooral door het geklaag wat de overhand heeft in een hoop berichten.

Het is zoals het is en daar veranderen wij niets aan.

Ik zou graag minder negatieve berichten zien.

Just my thoughts..

Meer dan ik dacht...

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

streamnl schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:02:
Soms doe ik actief mee met het topic maar vaker lees ik achteraf de berichten. Dit doe ik met plezier.

Maar (altijd weer die "maar" 😉) De laatste tijd begint het plezier hierin wel minder te worden. Vooral door het geklaag wat de overhand heeft in een hoop berichten.

Just my thoughts..
Snap ik volledig, maar (altijd weer die "maar" ;) ) mensen balen van 7 jaar dominantie dus gaan ze klagen.

Wel logisch toch? :)

• Bundin
  • Niet online
Want dan moet de balans betrouwbaarheid/preststies meer doordacht worden voor een heel weekend. Geen party modes voor enkel de quali en een rits andere tijdens de race, maar de setting baseren op de te verwachten omstandigheden. En met minder tweaks onderweg zal de coureur op momenten moeten kunnen compenseren voor veranderende omstandigheden.

Daarmee wordt de auto wat minder belangrijk (maar niet niveau Indy) en de human factor (door team vastgestelde strategie en kwaliteit van de coureur) wat meer. Wat mij betreft een vooruitgang.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:49
streamnl schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:02:

Just my thoughts..
Groot gelijk, topic is helemaal verziekt door mensen die de F1 verziekt vinden en maar blijven kijken.. En zeker blijven zeuren.
Kijk dan niet.
Het beste team wint, altijd geweest. Ik kijk al jaren en mij boeit het echt niet wie er wint. Het is niet de schuld van Mercedes, de rest moet beter hun best doen :)

• Bundin
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:10:
[...]

Groot gelijk, topic is helemaal verziekt door mensen die de F1 verziekt vinden en maar blijven kijken.. En zeker blijven zeuren.
Kijk dan niet.
Het beste team wint, altijd geweest. Ik kijk al jaren en mij boeit het echt niet wie er wint. Het is niet de schuld van Mercedes, de rest moet beter hun best doen :)
Voor het grootste deel eens. Het boeit me minder wie wint, maar ik zie graag een groot deel van het veld meer competitief dan nu. Als ik 1 ding zou mogen veranderen dan zou het de verdeling van 't geld zijn. Wat mij betreft een duidelijke cap en gelijke verdeling van de centen. Goed voor de competitie en voor de toekomst van de klasse. Oh en bijtanken tijdens de race mag ook terug, extra tactiek mogelijk :)

Maar net als jij geniet ik gewoon van wat me voorgeschoteld wordt, een mooie actie is een mooie actie, of ie voor p2 of p12 wordt uitgevoerd. Het middenveld dicht op elkaar belooft veel goeds!

Als ik al ergens over zou zeiken, dan dit: ik mis Jean Alesi-in-de-regen-op-slicks taferelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 19-07-2020 12:47 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

AzzKickah schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Snap ik volledig, maar (altijd weer die "maar" ;) ) mensen balen van 7 jaar dominantie dus gaan ze klagen.

Wel logisch toch? :)
Maar [ :+ ] je hebt klagen en klagen.

Regelmatig zijn de topics gewoon vreselijk zuur en wordt er behoorlijk gekat op mensen die niet zo negatief doen, of god forbid, niet meegaan in de "RRRRREEEEE Hamiltonkrijgtallesinzijnschootgeworden RRREEEEEE"

Natuurlijk, ik zag liever ook een gevecht van plaats 1 tot en met 20, maar de realiteit is dat het slechts een gevecht is tussen plaats 3 tot en met 20. Maakt het wel erg zwaar, dat er 18 mensen om de overgeblevn punten strijden in plaats van 20, die 2 maken echt het verschil :Y)

Dominantie en autosport horen ook behoorlijk bij elkaar. Indycar heeft Penske, NASCAR heeft ook zijn grootheden en ook in series met echte BOP is er vaak nog wel een team wat net wat beter is. Ja, men had behoorlijk kunnen kloten met de reglementen om Mercedes wat minder machtig te maken, maar waren we juist niet tegen allerlei rare verkapte BOP-regels?

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
@Arjantje72 Wat ik wel graag zou zien, is dat ze bijvoorbeeld bandenwarmers verbieden en de banden meer uitdagend zijn. Het is de omgekeerde wereld op deze manier. Bij de F2 zijn de pitstops en banden veel boeiender.

...

• BlackMonkey
Helaas, Mercedes gaat niet meer achter de FIA aan om de settlement van Ferrari:

Vanaf 2:40, al is het hele interview wel interessant

Link: https://streamable.com/4qw7z4

Erg jammer maar volgens mij ziet Toto ondertussen alleen maar pluspunten, het komt allemaal wel erg goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMonkey op 19-07-2020 14:23 ]

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-12 17:47
Ben ik nu de enige die de zwarte Mercedes lelijk vind?

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
pronkje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:25:
Ben ik nu de enige die de zwarte Mercedes lelijk vind?
Het moet gewoon een Silber Pfeil zijn, maar ja
sneeuwvlokjes...

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-12 16:33

TinusTegengas

Formula Racing

Sky sports interview Brundle en Vettel.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Verwijderd

powah33 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:36:
https://www.gpupdate.net/...an-nieuwe-maas-in-de-wet/

Het lijkt er steeds meer op dat een stoeltje bezetten bij RP zo slecht nog niet is.
Die zijn straks in 2021 gewoon het 2de team op de grid.
Op basis van wat dan? Sorry hoor maar er zit 0 onderbouwing in dit. Altijd dat geschreeuw vanuit een FP1 prestatie, come on please.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Op basis van wat dan? Sorry hoor maar er zit 0 onderbouwing in dit. Altijd dat geschreeuw vanuit een FP1 prestatie, come on please.
Dat staat toch in het artikel op basis waarvan?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Vooralsnog zitten ze er alleen in de kwalificatie bij, in de race was daar weinig van terug te zien, in tegenstelling tot de echte Mercedessen.
Laat ze dit eerst maar eens een seizoen volhouden.

• BlackMonkey
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:06:
En dit is zeer zeker een aparte reactie waard. Dit is je kans mensen want Kimi Raikkonen doet zowaar een AMA op reddit. :o :*)

https://www.reddit.com/r/.../i_am_kimi_raikkonen_ama/
Even als update, Kimi heeft wat vragen beantwoord voor de race!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-12 09:20
BlackMonkey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:07:
[...]

Even als update, Kimi heeft wat vragen beantwoord voor de race!
Hoeveel verschillende variaties van Bwoah staan erin? ;)

• BlackMonkey
D-dark schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:18:
[...]

Hoeveel verschillende variaties van Bwoah staan erin? ;)
Bwoah.

• RobertMe
Die vraag of het ontwijken van Martin Brundle voor de race hem heeft geholpen zijn bewustzijn tijdens het racen te ontwikkelen.. En het antwoord daarop: Vrij zeker dat hij me ontwijkt sinds Brazilie 2006 _/-\o_

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

franssie

Save the albatross

Mwah - ik vind het opmerkelijk maar soit, ieder zijn of haar eigen ding.

:+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Extigo
  • Laatst online: 23:45
*O* RACEWE... oh... -O-

Ach een weekje rust is misschien ook wel even lekker :+

• Damian
  • Laatst online: 20-12 21:32

Damian

Insane Obtrusion

https://www.gpblog.com/nl...FRTokF8byxCP8TL80o_QwF26U

Zou het dan toch? Albon deruit?

Max en Seb samen lijkt me wel erg stoer, zowel on track, als daarbuiten :D Zijn wel 2 die in zijn voor wat geouwehoer :D

[ Voor 22% gewijzigd door Damian op 20-07-2020 08:40 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Damian schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:39:
https://www.gpblog.com/nl...FRTokF8byxCP8TL80o_QwF26U

Zou het dan toch? Albon deruit?

Max en Seb samen lijkt me wel erg stoer, zowel on track, als daarbuiten :D Zijn wel 2 die in zijn voor wat geouwehoer :D
Vraag me alleen af of Vettel dan de "2e" gaat rijder worden, of dat ze gewoon lekker mogen knallen. (Zonder elkaar te raken :P)

Wel de doodsteek voor de F1 opleiding, of de AT moet ineens de RB-CC versie worden :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mark-k
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Hierover lopen ranten laten we achterwege

[ Voor 96% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2020 13:41 ]

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-10 22:43
Illegal_Alien schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Vraag me alleen af of Vettel dan de "2e" gaat rijder worden, of dat ze gewoon lekker mogen knallen. (Zonder elkaar te raken :P)

Wel de doodsteek voor de F1 opleiding, of de AT moet ineens de RB-CC versie worden :P
Ik snap nooit zo goed waarom men denkt dat het een doodsteek moet zijn voor de F1 opleiding van RBR. Zijn wat mij betreft altijd maar loze kreten. Elk team wil een rijders duo die het meest uit de auto halen en daarmee zoveel mogelijk constructeurs punten behalen. Als dat nu niet lijkt te lukken, dan moet je andere resources aantrekken. Of dit nou intern of extern is. Toekomstige F1 talenten gaan echt geen "nee" tegen RBR of een Alpha Tauri zeggen omdat Vettel toevallig terug zou komen.
Je zou eerder zeggen dat Alpha Tauri geen fatsoenlijk opleidingsteam meer is, omdat ze al twee afgeschreven coureurs (voor de top) hebben en nog steeds geen nieuw talent in die auto hebben weten te zetten.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Red Bull gaat zo wel voor de bokaal voor meest ongeloofwaardige team. Eerst het opscheppen over hoe goed de auto dit jaar wel niet zal zijn (wat ze al jaren roepen) en als straks Seb daar een stoeltje krijgt na alle uitspraken...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

+1 voor Horner zijn humor:
"Max deed echt zijn best om te crashen", zei Horner spottend. "Hij is wel drie keer naast de baan beland en uiteindelijk lukte het hem om in de bandenstapel terecht te komen."

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-12 14:07
Ik zou Vettel erg graag in het rbr team zien. Zijn ervaring, zijn racecraft, zijn kennis van Ferrari. Allemaal dikke pluspunten. Alex doet het niet slecht, maar komt net als pierre tekort. Nou kun je zeggen dat dat nog moet komen, maar ik denk dat het interessanter is om vettel terug te halen. Hij zal niet zo snel zijn als verstappen, maar wel zo snel dat het verstappen zal gaan pushen (als dat al nodig is) daarnaast hoeft Mac niet in zijn eentje de boel te ontwikkelen.

Verheug me nu al op de radio berichten van vettel. "honestly"..... :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• RobertMe
En toch... Niet om Verstappen op te hemelen, maar wie zegt dat Vettel wel gaat presteren in een dweil van een auto zoals Red Bull nu al twee jaar heeft afgeleverd? Die auto is gewoon niet goed. Verstappen lijkt dat aardig te kunnen compenseren / verhullen, waar "rookies" Gasly en Albon flink door het ijs zakken. Maar ik denk eigenlijk dat de ware snelheid van de RB16 ergens in het midden ligt. Dus zet Vettel in die auto en hij was bv afgelopen weekend nog steeds maar nipt in Q3 gekomen en had misschien net Stroll bijgehaald in de race. Of... Vettel heeft ook al meermaals laten zien niet te kunnen rijden in een slechte auto, getuigen al zijn spins in 2018 (IIRC). Wie zegt dus dat Vettel in een RB16 wel beter is dan Albon of Gasly? Uiteindelijk is dat ook niks meer dan "hoop".

• Jasphur
  • Laatst online: 23-12 14:47
wowly schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:57:
Ik zou Vettel erg graag in het rbr team zien. Zijn ervaring, zijn racecraft, zijn kennis van Ferrari. Allemaal dikke pluspunten. Alex doet het niet slecht, maar komt net als pierre tekort. Nou kun je zeggen dat dat nog moet komen, maar ik denk dat het interessanter is om vettel terug te halen. Hij zal niet zo snel zijn als verstappen, maar wel zo snel dat het verstappen zal gaan pushen (als dat al nodig is) daarnaast hoeft Mac niet in zijn eentje de boel te ontwikkelen.

Verheug me nu al op de radio berichten van vettel. "honestly"..... :)
Misschien ben ik dan een zeur, maar geef Albon een kans en laat Vettel ergens anders zijn plekje vinden.
Vettel terughalen is mijn inziens een slechte ontwikkeling voor het ontwikkelprogramma van RedBullRacing. Ja, akkoord, eenmaal in de donkerblauwe RBR moet je presteren. Maar dat kan ALB ook wel gewoon. VER was ook niet meteen aan het knallen in de wagen, op Barcelona na denk natuurlijk. Nee, ik zie Vettel het liefst ergens anders, of misschien zelfs wel gewoon nergens. Nieuwe mensen op het grid. Dat wil ik zien :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Misschien ben ik dan een zeur, maar geef Albon een kans en laat Vettel ergens anders zijn plekje vinden.
Vettel terughalen is mijn inziens een slechte ontwikkeling voor het ontwikkelprogramma van RedBullRacing. Ja, akkoord, eenmaal in de donkerblauwe RBR moet je presteren. Maar dat kan ALB ook wel gewoon. VER was ook niet meteen aan het knallen in de wagen, op Barcelona na denk natuurlijk. Nee, ik zie Vettel het liefst ergens anders, of misschien zelfs wel gewoon nergens. Nieuwe mensen op het grid. Dat wil ik zien :D
Mazepin :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Luxicon
winwiz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:03:
Eigenlijk zou ik Verstappen en Norris wel bij elkaar willen zien. 2 Jonge honden. Ik denk dat Norris niet de persoon is die zich snel zal laten ondersneeuwen
Dat zou meer in het Red Bull beleid passen dan Vettel terug halen. Al kan dat best goed uitpakken, maar Norris is toekomst. Théo Pourchaire uit de F3 ben ik ook benieuwd naar hoe dat daar verder gaat, misschien iets voor het Red Bull junior team (academy)

...

• Ankona
Tenzij Vettel Max aan snot rijdt en serieus voor het kampioenschap kan gaan zie ik geen reden (voor hem en voor het team) om hem binnen te halen.

alles kan off-topic

• Luxicon
Ankona schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:11:
Tenzij Vettel Max aan snot rijdt en serieus voor het kampioenschap kan gaan zie ik geen reden (voor hem en voor het team) om hem binnen te halen.
Vettel lijkt mij meer zo langzaam aan op de weg terug. Naar mijn idee is hij meer iets voor een ander team, dan de topteams. Maar hij zal vast beter presteren dan Albon en de andere Red Bull rijders.

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 20-07-2020 10:14 ]

...

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Geen idee of ie al gepost is hier, maar ik vond 'm erg grappig.

[ Voor 10% gewijzigd door MazeWing op 20-07-2020 10:30 ]

• Extigo
  • Laatst online: 23:45
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdW1GbFWoAASyGY?format=png

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdW5Vi9WkAISJ_4?format=png

[ Voor 34% gewijzigd door Extigo op 20-07-2020 11:00 ]

• RobertMe
Ankona schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:11:
Als Vettel consistent binnen 10 seconden van Verstappen rijdt zou dat voor Red Bull anders een zeer grote plus zijn. Kijk alleen al naar twee jaar op rij nu de Hungaroring. Verstappen wordt bijgelopen door een Mercedes, die er niet langs komt, maar, Mercedes kan wel een stop maken zonder opgehouden te worden en ze kunnen zo terug rijden om op veel verser rubber opnieuw proberen erlangs te komen. Vorig jaar lukte Hamilton dat, nu had Verstappen geluk met de achterblijvers / dat race niet één of twee ronden langer duurde. Als Verstappen een teamgenoot heeft die korter achter hem rijdt dan kan die Mercedes niet zomaar een stop maken en zo terug rijden om een nieuwe aanval te plaatsen. Dan wordt je vorig jaar bv dus 1 & 3, i.p.v. 2 & <ruim ronde achterstand> wat het nu was.

De tweede coureur hoeft dus niet sneller te zijn, maar moet wel dicht genoeg erop zitten om te beschermen tegen een undercut. En dat is iets wat Gasly & Albon niet konden doen en ook kostbaar is voor het team, en de titel kansen voor Verstappen.

• Ankona
Maar gaat een Vettel zich in die rol schikken als hij in snelheid niet (veel) onderdoet voor Max?

alles kan off-topic

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ankona schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:14:
Maar gaat een Vettel zich in die rol schikken als hij in snelheid niet (veel) onderdoet voor Max?
Wil je hier werkelijk een antwoord op? 🤡

Testing, one, two ...

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ankona schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:14:
Ricciardo en Verstappen mochten ook gewoon op de baan vechten en elkaar naar een hoger platform tillen. Mocht Vettel bij Red Bull terugkomen verwacht ik gewoon een soort 2e Ricciardo en Verstappen fase, waarbij ze een stuk gelijkwaardiger zijn dan Verstappen-Gasly en Verstappen-Albon...

• Ankona
MazeWing schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Ricciardo en Verstappen mochten ook gewoon op de baan vechten en elkaar naar een hoger platform tillen. Mocht Vettel bij Red Bull terugkomen verwacht ik gewoon een soort 2e Ricciardo en Verstappen fase, waarbij ze een stuk gelijkwaardiger zijn dan Verstappen-Gasly en Verstappen-Albon...
Dat verwacht ik dus ook, maar ik vraag mij af of dat gaat werken. In eerste instantie is het al vervelend dat als je een aanval op het kampioenschap wil plaatsen en je teamgenoot snoept je punten af.
En als het echt spannend wordt, zouden ze elkaar dan nog succes gunnen of krijg je een Rosberg/Hamilton situatie?

alles kan off-topic

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ankona schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Dat verwacht ik dus ook, maar ik vraag mij af of dat gaat werken. In eerste instantie is het al vervelend dat als je een aanval op het kampioenschap wil plaatsen en je teamgenoot snoept je punten af.
En als het echt spannend wordt, zouden ze elkaar dan nog succes gunnen of krijg je een Rosberg/Hamilton situatie?
De vraag is natuurlijk altijd tot hoe ver (het onderling vechten op de baan) laat komen. Wat dat betreft doet Mercedes het best goed. Die behandeld beide coureurs gewoon hetzelfde totdat er een duidelijk verschil komt qua punten en je de winst middels tactische beslissingen (als in team-orders) kan maken. Daar is eigenlijk weinig mis mee. Gelukkig zijn dit geen Ferrari (in Schumachers tijd) dat het vanaf dag 1 al duidelijk is dat Schumacher altijd moet winnen je een eventuele P1 aan hem moet afstaan.

Ik verwacht echt niet dat Vettel en Verstappen elkaar van de baan rammen en dikke schijt hebben aan elkaar. Wat ik wel verwacht is dat ze onderling gaan vechten en er een kans is dat dit af en toe een keer minder afloopt. Moet je hier als team meteen (nog voordat het zo ver komt) gaan optreden met als kans dat ze op safe gaan spelen? Volgens mij niet. Ik zie het als een klein nadeel dat aan enorme voordelen kleeft (gelijkwaardige coureurs laten elkaar beter presteren, zorgen dat beiden steeds flink in de punten rijden, etc.)

De situatie waar Red Bull nu in zit werkt noch op de korte, noch op de lange termijn voor ze. Mocht bijvoorbeeld Verstappen al WDC worden dan winnen ze het constructeurs kampioenschap nooit. Om de simpele reden dat de 2 rijders samen onvoldoende punten hebben gehaald vanwege het grote verschil tussen de 2.

Daarnaast is Bottas natuurlijk een zachtgekookt ei die nooit tot het gaatje zal gaan, maar dat hoeft vaak ook niet. Hoe vaak komt het voor dat Hamilton en Bottas met elkaar vechten of echt in elkaars buurt komen? Niet! Uitgezonderd mankementen, dikke (stuur)fouten, etc.
Als Hamilton op P1 start en Bottas op P2 zullen ze vaak zo'n 3-5 seconden van elkaar finishen en nooit echt bij elkaar in de buurt komen. Andersom hetzelfde: Als Bottas als eerste start en Hamilton 2e en Bottas geen fouten maakt, wint Bottas braaf de race.
Zonder dat ze beiden ook maar 1x hebben hoeven inhalen of een aanval hebben moeten afslaan.
De strijd tussen beide Mercedes rijders zit 'm in de kwalificatie. Iets waar Hamilton structureel beter in is en daardoor ook echt de betere rijder is.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35
Ankona schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Dat is voor de persoon niet leuk, moet hij beter zijn best doen. Voor het Team is dat prima en volgens mij gaat dat voor. Ze moeten elkaar natuurlijk niet van de baan rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 20-07-2020 11:40 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

RobertMe schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:01:
En toch... Niet om Verstappen op te hemelen, maar wie zegt dat Vettel wel gaat presteren in een dweil van een auto zoals Red Bull nu al twee jaar heeft afgeleverd? Die auto is gewoon niet goed. Verstappen lijkt dat aardig te kunnen compenseren / verhullen, waar "rookies" Gasly en Albon flink door het ijs zakken. Maar ik denk eigenlijk dat de ware snelheid van de RB16 ergens in het midden ligt. Dus zet Vettel in die auto en hij was bv afgelopen weekend nog steeds maar nipt in Q3 gekomen en had misschien net Stroll bijgehaald in de race. Of... Vettel heeft ook al meermaals laten zien niet te kunnen rijden in een slechte auto, getuigen al zijn spins in 2018 (IIRC). Wie zegt dus dat Vettel in een RB16 wel beter is dan Albon of Gasly? Uiteindelijk is dat ook niks meer dan "hoop".
Een dweil van een auto is wat overdreven, lijkt toch nog steeds de 2de auto van het veld te zijn.
Wat nodig is, is feedback waar mogelijk de auto fout gaat. Albon lijkt dat niet te kunnen, of nog niet te kunnen en juist dat is wel wat ze missen. Max staat alleen in de ontwikkeling van de auto. Een Vettel met zijn ervaring kan hier zeker helpen.

• alexbl69
Jasphur schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:09:
[...]
VER was ook niet meteen aan het knallen in de wagen, op Barcelona na denk natuurlijk. Nee, ik zie Vettel het liefst ergens anders, of misschien zelfs wel gewoon nergens. Nieuwe mensen op het grid. Dat wil ik zien :D
Verstappen was wel direct snel in de RBR, vanaf het moment dat hij er in zat legde hij Ricciardo het vuur na aan de schenen. Hij heeft in de 17 races die hij in 2016 reed voor RBR 7 keer op het podium gestaan. Eén overwinning, 4 keer P2 en 2 keer P3. Dat zie ik Albon nog niet presteren.

Heb een beetje een dubbel gevoel bij een eventuele komst van Vettel.

Heb in de regel ook een voorkeur voor vers bloed boven een 'oudgediende', maar het verse bloed is bij RBR simpelweg niet snel genoeg om Verstappen op te jagen. Als Vettel goed in zijn vel zit (dat is bij hem wel een voorwaarde) kan hij dat waarschijnlijk nog wel.

• Jasphur
  • Laatst online: 23-12 14:47
@alexbl69 Dat is ook wel weer zo inderdaad.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@alexbl69 volgens mij had niemand binnen RB verwacht dat Rocciardo binnen afzienbare tijd (lees: de komende jaren, tot de nieuwe regels) weg zou gaan.

Zij weten ook wel dat ze onvoldoende talent in huis hebben om Ricciardo op te vangen. Mercedes heeft met het wegvallen van Rosberg ook een mindere 2e rijder in de vorm van Bottas gekregen (omdat ze onvoldoende “kwaliteit uit eigen stal hadden”). Groot voordeel is echter dat de superieure auto tot iemands beschikking komt en er makkelijker resultaten mee te behalen zijn.

Ik denk serieus dat Max het maximale uit z’n auto haalt en zijn teamgenoten na Ricciardo dit onvoldoende kunnen. Ricciardo presteerde misschien op99% van het kunnen van Max, maar z’n opvolgers stukken minder. Dat, in combinatie met een auto die niet superieur is, maakt het verschil tussen een podiumplaats of een aantal plaatsen lager. Iets dat we consequent zien. Wat dat betreft is een kwalificatie een groeide graadmeter tussen de coureurs en daar vallen Albon en Gasly gewoon flink tegen. Dit zegt feitelijk al genoeg!

• warp
  • Niet online
Red Bull achterhaalt probleem in auto Verstappen en Albon
Na een weekend vol onbeantwoorde vragen en enige wanhoop bij Red Bull, sluit teamadviseur Helmut Marko het weekend met een positief bericht af. Hij denkt dat Red Bull het grote probleem in de aerodynamica heeft ontdekt.

Het gat was groot tussen Mercedes en Red Bull afgelopen weekend, met name in alle sessies voorafgaand aan de race. Dat de motor tekort kwam wisten we al, maar dat Red Bull het op aerodynamisch gebied ook moest afleggen tegen Mercedes kwam als een verrassing, niet in de laatste plaats voor het team van Max Verstappen zelf.

Er werd gedurende het weekend al gesproken over een mogelijk fundamenteel probleem, íéts in het aerodynamische pakket dat de volledige aerodynamica in de war schopt. Mogelijk had men in het doorontwikkelen zonder de mogelijkheid om upgrades te evalueren ergens tijdens corona wel een verkeerde afslag genomen.

Wat het ook is, teamadviseur Helmut Marko heeft goede hoop dat het probleem tot het verleden behoort: "We denken dat we het probleem in de aerodynamica hebben gevonden", zo laat hij ten overstaan van Sport1 weten. "Op Silverstone (daar waar de volgende twee Formule 1-races worden verreden, red.) zullen we weten of we het probleem echt hebben opgelost en of de auto niet langer meer zo onvoorspelbaar is voor Verstappen en Alexander Albon."
Bron

Het wel voor ze te hopen dat ze het lek boven water hebben.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:04
warp schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:09:
Na een weekend vol onbeantwoorde vragen en enige wanhoop bij Red Bull, sluit teamadviseur Helmut Marko het weekend met een positief bericht af. Hij denkt dat Red Bull het grote probleem in de aerodynamica heeft ontdekt.

Het gat was groot tussen Mercedes en Red Bull afgelopen weekend, met name in alle sessies voorafgaand aan de race. Dat de motor tekort kwam wisten we al, maar dat Red Bull het op aerodynamisch gebied ook moest afleggen tegen Mercedes kwam als een verrassing, niet in de laatste plaats voor het team van Max Verstappen zelf.

Er werd gedurende het weekend al gesproken over een mogelijk fundamenteel probleem, íéts in het aerodynamische pakket dat de volledige aerodynamica in de war schopt. Mogelijk had men in het doorontwikkelen zonder de mogelijkheid om upgrades te evalueren ergens tijdens corona wel een verkeerde afslag genomen.

Wat het ook is, teamadviseur Helmut Marko heeft goede hoop dat het probleem tot het verleden behoort: "We denken dat we het probleem in de aerodynamica hebben gevonden", zo laat hij ten overstaan van Sport1 weten. "Op Silverstone (daar waar de volgende twee Formule 1-races worden verreden, red.) zullen we weten of we het probleem echt hebben opgelost en of de auto niet langer meer zo onvoorspelbaar is voor Verstappen en Alexander Albon."
Bron

Het wel voor ze te hopen dat ze het lek boven water hebben.
en dan:
íéts in het aerodynamische pakket dat de volledige aerodynamica in de war schopt.
Gevolgd door
"We denken dat we het probleem in de aerodynamica hebben gevonden"
Duidelijk verhaal. :P
"Iets" in de aerodynamica, fingers crossed dat we het opgelost hebben over twee weken.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:56

SomerenV

It's something!

Riepen ze dat ook al niet over het afgelopen weekend? :+ Volgens mij zei Max voorafgaand aan het raceweekend, net na het weekend in Oostenrijk, dat ze mogelijk de issues gefixed hadden.

Laten we hopen dat het opgelost is en dat Honda nog wat extra PK's uit de motor kan persen met wat finetuning.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• winwiz
Die PK's zijn er wel, maar durven ze die te gebruiken zonder af te doen aan betrouwbaarheid. Honda wil geen geplofte motoren (meer) zien

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 22:00
Sorry dat ik het zeg, maar heb steeds vaker het idee dat Marko wordt opgetrommeld om als cheerleader dan wel bliksemafleider te spelen. Op een gegeven moment heb je geen idee meer wat er klopt van wat hij zegt en wat complete onzin is. Een beetje de Abiteboul van RB zeg maar.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• winwiz
Maarten_E schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:18:
Sorry dat ik het zeg, maar heb steeds vaker het idee dat Marko wordt opgetrommeld om als cheerleader dan wel bliksemafleider te spelen. Op een gegeven moment heb je geen idee meer wat er klopt van wat hij zegt en wat complete onzin is. Een beetje de Abiteboul van RB zeg maar.
Te veel RB gedronken? Dan ga je ook van alles zeggen ;)

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 22:00
winwiz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Te veel RB gedronken? Dan ga je ook van alles zeggen ;)
Mwah, dacht dat je dan meer bij Rich Energy uitkomt. RB kan er nog wel mee door geloof ik. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• warp
  • Niet online
alesandro_46 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:12:
"Iets" in de aerodynamica, fingers crossed dat we het opgelost hebben over twee weken.
Ja, inderdaad. :P
Nu maar hopen dat ze het lek écht boven hebben. Dat maakt de strijd met Mercedes wel wat leuker.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:10
Maarten_E schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:18:
Ik heb nog steeds het idee dat iedere uitspraak van Marko van 'nu' is en met nu bedoel ik ook echt dit moment. Over een uur of over een dag kan alles weer anders zijn in F1 (dat is dit weekend met Max wel gebleken.

Door zijn uitspraken op die manier op te pakken klinkt het ineens allemaal een stuk beter wat hij verteld, hij neemt zichzelf geen blad voor de mond en lijken zijn uitspraken wat apart, maar als je het in het perspectief van 'nu' plaatst lijkt het allemaal wel meer te kloppen.

Wat rijders betreft, tja dat zag iedereen wel in de Netflix serie hoe het er echt aan toe gaat. Toch door het naar de media naar buiten toe te brengen dat ze achter de coureur staan vind ik eigenlijk nog best netjes. De druk is hoog en Gasly kon die niet aan. Toch zijn ze bij RBR 'netjes' gebleven en hebben ze hem wel een goede kans gegeven.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-12 10:09

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdXsvHoXkAc_8Gb?format=jpg&name=large

Reis vanaf P3 paddock naar de normale pitboxen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• mark-k
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

basvn schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:58:
[Twitter]

[Afbeelding]

Reis vanaf P3 paddock naar de normale pitboxen
Die moeten wel goeie downforce hebben zeg, met 3 voorvleugels :+

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-12 07:10

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb Albon een hoop zien e-sporten, en dat zegt niet alles over hoe het in een echte auto gaat, maar ik heb er een stuk meer respect van gekregen. Ik denk dat we niet moeten onderschatten dat de RBR een moeilijke auto is die is geoptimaliseerd voor de stijl van Verstappen. Verstappen heeft er al zichbaar moeite mee dus voor andere coureurs zal het helemaal lastig zijn. En dan krijgt Verstappen ook nog eens de eerste keus bij nieuwe onderdelen. Ik vind Albon een echte "trooper" die overstoorbaar door gaat het beste te maken van de situatie.

Ik vind de speculatie over Vettel en RBR interressant al geloof ik niet dat hij naar RBR gaat.
Ik vind ze zo interessant omdat Vettel eerder met dit bijltje lijkt te hebben gehad.
De situatie doet me namelijk denken aan de overstap van Vettel naar Ferrari. Dat ging helemaal niet lekker omdat de Ferrari een heel ander soort auto is dan de RBR waar Vettel z'n succes mee had. Vettel schijnt een voorkeur te hebben voor veel downforce en stabiliteit achter in de auto en dat had hij wel bij RedBull maar niet in z'n Ferrari. Hij is nooit meer op het oude niveau geweest. Ik kan me dus goed voorstellen dat er bij zowel Vettel als RBR het gevoel bestaat dat ze voor elkaar gemaakt zijn, en dat Vettel wel in staat zou zijn om Verstappen bij te houden.

Ik denk echter dat RBR dezelfde fout aan het maken is als Ferrari heeft gemaakt. Voor zover ik het kan beoordelen heeft Ferrrari de afgelopen jaren namelijk gedreven op een enorm sterke motor en niet op een aerodynamische fundamenten. De aerodynamica is steeds meer geoptimaliseerd om te profiteren van de sterke motor, maar daardoor is er steeds minder foutmarge voor de coureur. Als je alles precies goed doet is de auto super snel, maar als er iets niet helemaal goed gaat wordt de auto instabiel en spint de coureur. Omdat er zo weinig marge is, is er ook geen ruimte voor verschillen in afstelling tussen de coureurs.
Vettel heeft daarbij de pech gehad dat de auto geoptimaliseerd is voor een stijl die hem niet ligt terwijl Leclerc er wel mee om kan gaan.

Volgens mij heeft een deel van de problemen van Ferrari dan ook te maken met aanpassingen die ze hebben gedaan om de auto meer bij Vettel te laten passen die niet meer tot hun recht komen met hun minder krachtige motor. Dat is volgens mij dan ook een van de redenen dat zijn contract niet verlengd is. Om succesvol te zijn met Vettel zou Ferrari een andere kant op moeten met het ontwerp van hun toekomstige auto's en dat willen ze niet want daar ligt hun kracht niet. Met Lelclerc kunnen ze zich weer focussen op hun sterken kanten.

Ik ben dus bang dat Vettel terug zou keren naar een auto die niet meer bestaat. Adrian Newey is dan wel een aerodynamisch genie, maar dat resulteert nog niet automatisch in een stabiele auto die past bij de stijl van Vettel. Honda heeft ogenschijnlijk een erg goede motor geleverd. Dusver lijkt het er alleen op dat RBR het niet gelukt is om er goed gebruik van te maken. Daarom hebben ze de auto enorm nauw geoptimaliseerd zodat Verstappen er onder ideale omstandigheden nog iets moois van kan maken. Net zoals Vettel ook z'n momenten had bij Ferrari. Albon is daar de dupe van en het is zeer de vraag of Vettel er wel mee om kan gaan.

Van de andere kant heeft Vettel dus ervaring met dit soort veranderingen en problemen. Dat is ook iets waard. En er is dus een kans dat het een schot in de roos is die auto en die coureur uitstekend bij elkaar passen. Als ik Redbull was zou ik het liefst Vettel een paar proefrondjes laten rijden om te kijken wat hij uit die auto kan halen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• barney123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
Vettel naar Aston Martin zie ik als meest waarschijnlijke.
Stroll zal graag de in de builen tasten voor een coureur van zijn kaliber, die zal altijd meer bieden dan RBR bijvoorbeeld.

Perez zal worden afgekocht

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Vettel heeft al aangegeven dat geld geen issue is. Die zal veel meer voor zijn gevoel kiezen en juist daarom denk ik dat RBR een goede kans heeft. Mits ze van Albon af willen (toch nauwe Thaise banden bij RBR).

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DarkFire1985 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:36:
Volgens mij werd Albon juist lang verdedigd tot eigenlijk dit seizoen. Ik heb hem nooit goed genoeg bevonden maar er is/was geen beter alternatief. Hij kan natuurlijk wel sturen maar valt vooral op door zijn agressieve inhaalacties.

Bij Ziggo vind ik Robert vaak nog prima maar Tom, tja dat is een Coronel waarbij alles draait Max. En logischerwijs draait het bij een NLse zender om Max. Er is veel adoratie daar. Kijk naar Olav die zegt dat niet alles draait om Max maar als hij hem mag interviewen dan is hij als een kind in de snoepwinkel.
Inderdaad. Dat gehyper van die Coronel is niks voor mij. En ik zou graag die Ho Pin wat vaker zien bij Ziggo. Fijne, rustige analyst.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57

Martinspire

Awesomeness

alesandro_46 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:12:
[...]

[...]

en dan:

[...]

Gevolgd door

[...]

Mja die racing365 is wel bekend om het maken van artikelen om slechts 1 zinnetje heen en dan nog eens een titel gebruiken die niet waar is. Zie ook deze dus. 1 quote gepakt en bij de titel iets gezet wat gewoon niet waar blijkt. Deze en gptoday zijn echt waardeloos.

En het is nog zonde ook want die racing365 heeft nog iemand aanwezig bij de baan, dus op zich hoeven ze niet eens dit soort roddel te gaan verzinnen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

Help!!!! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Inderdaad. Dat gehyper van die Coronel is niks voor mij. En ik zou graag die Ho Pin wat vaker zien bij Ziggo. Fijne, rustige analyst.
Ik vind Ho Pin geweldig. Laat zich niet van de wijs brengen door geschreeuw van de tafelgenoten. Helaas laten ze hem niet uitpraten en breek me de bek niet open over het gebrek aan kwaliteiten van de host genaamd Kamphues.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1 ... 89 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport