[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.207 views

Onderwerpen

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

Killjoy

Klingon lawn products

Illegal_Alien schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:45:
Ja maar, ik hou van speculaas, en waar moeten we het anders over hebben? Kimi die teambaas word bij Alfa?
Na de speculaas, volgt de koffiedik. Daar zijn we voorlopig nog niet op uitgekeken ;)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

basvn schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Zelfs zijn zus heeft het op Insta gepost..
In Mexico is elke vrouw "my sister", dus dat zegt niets. :P Hoe vaak kreeg ik in Mexico niet te horen: "Hey amigo, do you want some Mexican pussy?? Let me show you my sister!" Ja, prostitutie is daar écht overal en echt elke Mexicaan is gelegenheids-pimp. :P

Volvotips.com

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Bart-Willem schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:28:
[...]

In Mexico is elke vrouw "my sister", dus dat zegt niets. :P Hoe vaak kreeg ik in Mexico niet te horen: "Hey amigo, do you want some Mexican pussy?? Let me show you my sister!" Ja, prostitutie is daar écht overal en echt elke Mexicaan is gelegenheids-pimp. :P
Om de een of andere reden hoor ik nu Borat met een Mexicaans accent in mijn hoofd.....hmmmm.....

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54

Wom

Russel bevestigd zojuist dat hij volgend jaar ook voor Williams rijdt. Daarmee indirect eigenlijk de bevesting dat Bottas volgend jaar in de Mercedes zit.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12 09:29
Wom schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:07:
Russel bevestigd zojuist dat hij volgend jaar ook voor Williams rijdt. Daarmee indirect eigenlijk de bevesting dat Bottas volgend jaar in de Mercedes zit.
Nee hoor. Perez kan nog naar Mercedes :+

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:43
Nouja, dat was al bekend toch (dat Bottas ook volgend jaar bij Merc rijdt).
Niet zo verrassend ook, Merc vind het allemaal wel prima als Hamilton z'n wereldtitels kan binnenslepen en hij een ok 2e man heeft die gewoon punten kan pakken maar verder niet echt een bedreiging vormt.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
Bastie-88 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:41:
Vet terug naar de RB-familie zou ook nog steeds kunnen. Iedereen gaat ervan uit dat hij met een dergelijke move bij RBR moet worden ondergebracht maar met de uitspraken van Helmut Marko rond de roze Mercedes zou het ook nog een optie zijn dat hij richting Alpha Tauri gaat.

RN365 - Marko: Als dat mag rijdt Aplha Tauri straks met een Red Bull
Red Bull moet zich eens bezig houden met zijn eigen auto's in plaats van naar het kijken en janken over de buren :')
Met race 1 waren ze al steeds protest aan het aantekenen, maar kennelijk hebben ze hun eigen zooi nog niet op orde

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
FabianGTI schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Red Bull moet zich eens bezig houden met zijn eigen auto's in plaats van naar het kijken en janken over de buren :')
Met race 1 waren ze al steeds protest aan het aantekenen, maar kennelijk hebben ze hun eigen zooi nog niet op orde
Dit is iets wat Helmut Marko heeft gezegd, en die is adviseur voor "Red Bull" / Dietrich Mateschitz. Dus hij staat in zoverre los van Red Bull Racing ;) Daarnaast zal een protest echt maar minimale invloed hebben op hun eigen ontwikkelingen. En als je met een paar uurtjes tijd steken in een protest ervoor kunt zorgen dat je grootste concurrent iets niet meer mag doen en je jezelf daarmee weken / duizenden euro's aan ontwikkelwerk bespaard is dat toch ook een stuk slimmer.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:49

Edd

Niet alleen Russell blijft.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdC_ARZXsAE38h6?format=jpg&name=small

En over het protest van Renault tegen Racing Point zal deze GP niet beslist worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Edd op 16-07-2020 14:31 ]

-

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-12 10:13

TrekDr0p

QR niet scannen

Kunnen we deze nog gebruiken?

[YouTube: 20 Most Awkward & Embarrassing Moments in F1 | Part 1]

Zelfs met 4 personen op/in een auto :+ iets voor de 5 min tijd.

Bensimpel

Positieve meneer

Volgens mij komen er in 2021 geen enkele rookies bij zover ik het kan zien.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:39:
[...]
Maar het team is het speeltje van papaa, dus Stroll zal gewoon blijven. :/
Zoals in dat filmpje wordt aangegeven. In tegenstelling tot bij Williams is het bij RP en Aston Martin een groep die geinvesteerd heeft, Lawrence Stroll is daar slechts de meest prominente vertegenwoordiger van. Als Perez constant beter blijft presteren en ook nog eens elk jaar 20 milljoen meeneemt, wordt het moeilijk te verkopen om Lance aan te houden ipv van Perez. Op een gegeven moment accepteerd men dat niet meer, het blijven zakenmensen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Op zich is het niet onlogisch om te willen weten waar de grenzen liggen. Dat was ook de reden achter het protest.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik vraag mij echt al een tijdje af hoelang Grosjean nog in de Formule 1 blijft, helemaal nu dat Vettel ook nog een stoeltje zoekt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:56
G_Dragon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:05:
Ik vraag mij echt al een tijdje af hoelang Grosjean nog in de Formule 1 blijft, helemaal nu dat Vettel ook nog een stoeltje zoekt.
Mijn gevoel is ook dat Grosjean dichtbij zijn exit in F1 zit. Zeker wanneer Perez een free agent is voor 2021 dan lijkt hij de topkandidaat voor de HaasF1 zetel.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• JB
  • Laatst online: 14:58

JB

Cédric roelt!

TrekDr0p schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:44:
Kunnen we deze nog gebruiken?

[YouTube: 20 Most Awkward & Embarrassing Moments in F1 | Part 1]

Zelfs met 4 personen op/in een auto :+ iets voor de 5 min tijd.
Heerlijk met Jos :D gewoon recht voor zijn raap haha!

Mijn boefje is liev!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Edd schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:28:
[...]

En over het protest van Renault tegen Racing Point zal deze GP niet beslist worden.

[Twitter]
Dus dat betekent dat de beslissing straks genomen moet worden om RP minimaal 3 races uit de uitslagen te schrappen. Ik denk dat de uitslag nu wel vaststaat, dat gaan ze niet doen.

alles kan off-topic

• Ankona
Bensimpel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:53:
Volgens mij komen er in 2021 geen enkele rookies bij zover ik het kan zien.
Alonso

alles kan off-topic

• Knul
  • Laatst online: 24-12 11:09
Als je ongeveer 300 GP's hebt gereden ben je een rookie? :+

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik geef Tsunoda een goede kans op een AT zitje. Honda protegé en lid van de RB opleiding. Eerste indrukken in F2 zijn prima.

iRacing Profiel

• Ankona
Luckeh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Ik geef Tsunoda een goede kans op een AT zitje. Honda protegé en lid van de RB opleiding. Eerste indrukken in F2 zijn prima.
Gasly, Albon en Kvyat zijn geen van allen de groeidiamanten die kosten wat kost behouden moeten blijven. Dus als er iemand een kans moet krijgen is er wel een stoeltje te regelen.

alles kan off-topic

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Al 5 jaar te lang wat mij betreft. Die gast is al zó lang geen aanwinst voor de F1 in mijn optiek.

“Hij is goed op zijn goede dagen”, ja ASAP inruilen dan voor iemand die goed is op alle dagen!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Luckeh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:46:
[...]
Kan iig prima op een nat wegdek uit de voeten. Had die race eigenlijk ook kunnen winnen (te laat gestopt door miscommunicatie). Helaas maar in 1 van de 4 races punten gescoord, da's dan weer wat minder.

Hij moet als 5e of hoger in het F2 kampioenschap eindigen wil ie voldoende SL punten verzameld hebben, maar als dat erin zit dan zou hij wel eens door kunnen schuiven naar F1 ja.

Testing, one, two ...

• ND863

ND863

Knul schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Tis wel een rookie kwa profesional PR :+

Ohja, had ik naast Grosjean ook al mn teleurstelling uitgesproken voor de terugkomst van Alonso? Lekker, volgend jaar weer een middenveldrijder die chaggerijnig is dat die in het middenveld rijdt....

• JB

JB

Cédric roelt!

ND863 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Tis wel een rookie kwa profesional PR :+

Ohja, had ik naast Grosjean ook al mn teleurstelling uitgesproken voor de terugkomst van Alonso? Lekker, volgend jaar weer een middenveldrijder die chaggerijnig is dat die in het middenveld rijdt....
Ach ja daar is dan meer lol aan te beleven dan weer een jaar BOT/HAM

Mijn boefje is liev!

• Snowdog
JB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Ach ja daar is dan meer lol aan te beleven dan weer een jaar BOT/HAM
Nouja, dat wordt gewoon gecombineerd toch? Dus die vergelijking gaat niet helemaal op denk ik.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Dit is niet janken, dit is hetzelfde spelletje spelen als dit door FIA wordt goedgekeurd. Dan krijg je opeens een Alfa en AT die niveau RBR/Ferrari halen, ipv nu hekkensluiters, dat brengt nóg een laag veranderingen in het speelveld mee. Indirect voor de kijkers zeg ik, doe het gewoon, dan Williams als 'F1 groep' nog even flink helpen, Haas geef je ook gewoon een 2019 model, zit straks alles zo dicht op elkaar als we zagen met RP, McL en Renault.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JB

JB

Cédric roelt!

Snowdog schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Nouja, dat wordt gewoon gecombineerd toch? Dus die vergelijking gaat niet helemaal op denk ik.
Alsin het materiaal van Mercedes is juist wel goed maar de 2e rijder kan het de 1e rijder niet moeilijk genoeg maken? Of ik snap niet wat je bedoeld :)

Mijn boefje is liev!

• Snowdog
JB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:15:
[...]

Alsin het materiaal van Mercedes is juist wel goed maar de 2e rijder kan het de 1e rijder niet moeilijk genoeg maken? Of ik snap niet wat je bedoeld :)
Yea, ik denk dat ik het ook een beetje verkeerd begreep :)

Denk overigens dat Alonso zonder Honda-motor (die ook gewoon vrij teleurstellend was die jaren) niet zo'n enorme klager gaat zijn. Denk dat hij gewoon gaat laten zien wat hij kan en dat is mooi voor F1.

• RobertMe
  • Nu online
Snowdog schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Yea, ik denk dat ik het ook een beetje verkeerd begreep :)

Denk overigens dat Alonso zonder Honda-motor (die ook gewoon vrij teleurstellend was die jaren) niet zo'n enorme klager gaat zijn. Denk dat hij gewoon gaat laten zien wat hij kan en dat is mooi voor F1.
Nee, nu krijgt Alonso een Renault. Als in: zo'n auto waarvan er in de twee races in beide races een is uitgevallen met koelingsproblemen. Bij McLaren-Honda wist die vrijwel zeker dat die de finish niet zou halen, bij Renault is er dadelijk een 50% kans dat die de finish niet haalt.

• Snowdog
RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:26:
[...]

Nee, nu krijgt Alonso een Renault. Als in: zo'n auto waarvan er in de twee races in beide races een is uitgevallen met koelingsproblemen. Bij McLaren-Honda wist die vrijwel zeker dat die de finish niet zou halen, bij Renault is er dadelijk een 50% kans dat die de finish niet haalt.
Da's vooruitgang toch? Maja, ik een Renault kan hij iig wat laten zien als dat ding blijft rijden in tegenstelling tot McLaren in die dagen. Ik denk dat het wel mee gaat vallen. En ik denk ook dat hij er uiteraard op hoopt dat ze (Renault) na de wijzigingen gewoon meedoen om het kampioenschap. Ik denk niet dat midfield battles (zolang ze mee kunnen doen met de top van midfield) echt een enorm “probleem" gaan vormen.

• ND863

ND863

In dat filmpje noemde ze dat Alonso ook een RP aanbod had staan. RP vs Renault...... hmm, interessant resultaat.

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
Hoogstwaarschijnlijk wordt morgen Imola aangekondigd als 3de Italiaanse race dit jaar. Heel erg jammer wederom zonder toeschouwers. Inmiddels moet dat makkelijk kunnen als ze maar 25% van de tickets zouden verkopen, maar misschien is dat niet rendabel.

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23-12 10:52
Erapaz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:48:
Hoogstwaarschijnlijk wordt morgen Imola aangekondigd als 3de Italiaanse race dit jaar. Heel erg jammer wederom zonder toeschouwers. Inmiddels moet dat makkelijk kunnen als ze maar 25% van de tickets zouden verkopen, maar misschien is dat niet rendabel.
Voor die 25% bezoekers zal je een berg aan werk hebben. ;)

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-12 23:04

Mef

Inderdaad. Ik denk dat voor F1 zelf niets uitmaakt of er nu met publiek of zonder publiek gereden wordt. En slechts een deel van het publiek bv 25% is gewoon niet meer rendabel. De extra kosten om alles Corona proof te krijgen zullen hoger oplopen dan er te verdienen valt met de beperkte ticketverkoop. Zoals de races nu gereden worden zijn de belangrijkste inkomsten die van tvgelden veilig gesteld en de rest maakt niet meer uit.
Om eerlijk te zijn voor autosport hoeft publiek zelfs niet eens. Op tv mis je het niet (in tegenstelling tot bv voetbal). Enige mensen die publiek misschien missen zijn de rijders bij het podium (zeker Monza zal zo zijn), maar ook niet tijdens het racen zelf. Kunnen vieren met supporters is toch wat anders dan voor een lege tribune. Hamilton moet zo al zoeken naar een alternatief voor zijn 'greatest crowd' :+

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Nou Mef, je mag dan wel jarig zijn (gefeliciteerd daarmee) maar ik ben het daar toch wel flink mee oneens 8)

Mis het publiek op TV wel degelijk, geeft toch een hoop sfeer en sjeu. Voetbal zonder publiek op TV vind ik ook helemaal niks.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik vind het wel prima zonder publiek, mis het niet echt. Ik kijk voor de race, niet voor het publiek. Ik vind het juist wel grappig om te zien wat ze met de tribunes doen. Van het oranje spandoek tot de vlaggen van de rijders die langskomen laten zien met lampen die op de tribunes staan.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002

Wom

Moet bekennen dat ik het publiek ook niet direct mis, terwijl bij voetbal de hele beleving anders lijkt te zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ook ik mis het publiek niet echt tijdens de uitzending (integendeel, die publieksshots op Silverstone vorig jaar bv) maar ik had dit jaar weer een race willen bezoeken dus van die kant vind ik het dan wel weer jammer.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja mooi, laten jullie me nu allemaal in de steek.... :D :P :>

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-12 12:14

Vuvuzela

My spire is forming

Tijdens de race mis je het publiek niet. Maar vlak voor en na de race is het wel wat leeg zonder. Voegt imho wel hype/spanning toe als je zo'n mega oranje tribune ziet met rook etc.
hardware-lover schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:06:
[...]
Kan iig prima op een nat wegdek uit de voeten. Had die race eigenlijk ook kunnen winnen (te laat gestopt door miscommunicatie). Helaas maar in 1 van de 4 races punten gescoord, da's dan weer wat minder.

Hij moet als 5e of hoger in het F2 kampioenschap eindigen wil ie voldoende SL punten verzameld hebben, maar als dat erin zit dan zou hij wel eens door kunnen schuiven naar F1 ja.
No way. Moet echt overtuigend kampioen worden wil die een kansje hebben op een RB/AT stoel. Anders is zijn enige ding dat het een Japanner is. Kan Honda wel leuk vinden, maar who cares. RB gaat niet met een coureur rijden die geen potten breekt en geen ervaring heeft.

I served in a company of heroes.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ND863 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:38:
In dat filmpje noemde ze dat Alonso ook een RP aanbod had staan. RP vs Renault...... hmm, interessant resultaat.
Het is Alonso. Wat verwachte je precies? :P
Erapaz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:48:
Ferrari gaat voor alle thuisraces in het seizoen dat er geen publiek bij mag zijn. Is misschien ook maar beter ook dit seizoen. :> :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Knul schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Daarvan was wel een deel GP2 he :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik blijf me erover verbazen.. Haas F1 (of beter gezegd: Steiner) klaagt al een paar seizoenen over de kunsten van Grosjean, maar wel elke keer dat contract verlengen... 8)7 Waarom? Alsof er geen betere coureurs beschikbaar zijn, flikker die vent er dan een keer uit als 't je niet bevalt, of hou anders op met klagen :/

Misschien weet Grosjean teveel, en heeft-ie gedreigd e.e.a naarbuiten te brengen als ze 'm niet aanhouden.. Kan ook nog :+
Ankona schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:48:
[...]

Gasly, Albon en Kvyat zijn geen van allen de groeidiamanten die kosten wat kost behouden moeten blijven. Dus als er iemand een kans moet krijgen is er wel een stoeltje te regelen.
Albon doet het imo niet slecht, zeker niet als je je bedenkt dat 't nog maar z'n 2e seizoen is. Gasly en Kvyat zijn in mijn ogen puur opvulling van stoeltjes, beide zijn gewogen en te licht bevonden, als er weer 2 uit de talenten pool kunnen doorstromen naar de F1, zijn beide hun AT stoeltje kwijt.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• RobertMe
  • Nu online
Destruction schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:00:
[...]

Ik blijf me erover verbazen.. Haas F1 (of beter gezegd: Steiner) klaagt al een paar seizoenen over de kunsten van Grosjean, maar wel elke keer dat contract verlengen... 8)7 Waarom? Alsof er geen betere coureurs beschikbaar zijn, flikker die vent er dan een keer uit als 't je niet bevalt, of hou anders op met klagen :/
Ze schijnen hem heel erg te waarderen omdat hij al vanaf dag één erbij is, en goede feedback geeft. O.a. ook dat hij vorig jaar zo hard heeft gepusht om terug te gaan naar de Melbourne spec.. Maarja, in het land der blinden is eenoog koning... Waarschijnlijk zijn er dus wel betere coureurs / die betere feedback geven.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ND863 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:38:
En Ferrari, RB en Merc, maar hij koos voor Renault :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-12 22:55
Geen idee of ik hier in het juiste topic zit, excuus als dit niet zo is :p

Is er nog een Nederlandstalig boek over de Formule 1 op de markt? Met feitjes, weetjes, beeldmateriaal, verhalen, informatie over wagens, teams etc.

‘Zo werkt de Formule 1’ van Olav kwam ik tegen maar is dat boek alweer achterhaald of?

Iemand anders suggesties?

Twente komt eraan!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Destruction schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:00:
[...]

Misschien weet Grosjean teveel, en heeft-ie gedreigd e.e.a naarbuiten te brengen als ze 'm niet aanhouden.. Kan ook nog :+
[...]
Er is ook nog een kostenplaatje. Auto's kapot rijden is duur, maar ik schat dat het salaris van Vettel nogal veel duurder is dan dat.

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
JoteW schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:10:

Is er nog een Nederlandstalig boek over de Formule 1 op de markt? Met feitjes, weetjes, beeldmateriaal, verhalen, informatie over wagens, teams etc.

‘Zo werkt de Formule 1’ van Olav kwam ik tegen maar is dat boek alweer achterhaald of?

Hoe tot build a car van Adrian Newey (hiervan is ook een NL versie).
Hierin wordt veelal ingegaan op de technische aspecten, maar ook anekdotes van hem in de wereld van de F1. Met schetsen van hem om concepten uit te leggen. Maar het is geen boek voor beginners in de F1 wereld (qua namen etc). ;)

De monteur
Marc elvis prietley
De hoofdmonteur van McLaren in de Pitstraat, hier krijg je een beetje inzicht in de f1 wereld. Met leuke anekdotes voor wat betreft McLaren.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:19

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:52

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Erapaz
Mef schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:10:
Inderdaad. Ik denk dat voor F1 zelf niets uitmaakt of er nu met publiek of zonder publiek gereden wordt. En slechts een deel van het publiek bv 25% is gewoon niet meer rendabel. De extra kosten om alles Corona proof te krijgen zullen hoger oplopen dan er te verdienen valt met de beperkte ticketverkoop. Zoals de races nu gereden worden zijn de belangrijkste inkomsten die van tvgelden veilig gesteld en de rest maakt niet meer uit.
Om eerlijk te zijn voor autosport hoeft publiek zelfs niet eens. Op tv mis je het niet (in tegenstelling tot bv voetbal). Enige mensen die publiek misschien missen zijn de rijders bij het podium (zeker Monza zal zo zijn), maar ook niet tijdens het racen zelf. Kunnen vieren met supporters is toch wat anders dan voor een lege tribune. Hamilton moet zo al zoeken naar een alternatief voor zijn 'greatest crowd' :+
Ik mis het publiek vreselijk. Daarnaast mis ik het race bezoek. Inmiddels al bijna een jaar geleden (Hockenheim, dit jaar zou ik naar Monaco gaan). Ik heb moeite om er echt in te komen dit jaar. Zeker nu het de derde race op rij wordt heb ik eigenlijk geen zin meer om te kijken.
Het is niet alleen kosten/opbrengsten waaraan gedacht moet worden. Met racen zonder publiek maak je de kloof tussen de F1 wereld en de toeschouwers nog groter. Hopelijk snel weer een race met toeschouwers.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:52

basvn

Breezand - NHN

:+
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rk9j2r3lkeb51.png

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ferrari admits FIA clampdown cost engine performance
Nou, eindelijk wordt het toegegeven.

https://www.motorsport.co...dget&ic_campaign=widget-1

PSN

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erapaz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:18:
[...]

Ik mis het publiek vreselijk. Daarnaast mis ik het race bezoek. Inmiddels al bijna een jaar geleden (Hockenheim, dit jaar zou ik naar Monaco gaan). Ik heb moeite om er echt in te komen dit jaar. Zeker nu het de derde race op rij wordt heb ik eigenlijk geen zin meer om te kijken.
Het is niet alleen kosten/opbrengsten waaraan gedacht moet worden. Met racen zonder publiek maak je de kloof tussen de F1 wereld en de toeschouwers nog groter. Hopelijk snel weer een race met toeschouwers.
No offence, maar hoeveel last heb je daar daadwerkelijk van als je voor de TV zit?

Die paar shots van fans mis ik echt niet.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Renault gaat er in ieder geval hard in door publiekelijk te stellen dat Racing Point ontwerptekeningen van Mercedes zou hebben gekregen.

https://streamable.com/4y71he

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En dit is zeer zeker een aparte reactie waard. Dit is je kans mensen want Kimi Raikkonen doet zowaar een AMA op reddit. :o :*)

https://www.reddit.com/r/.../i_am_kimi_raikkonen_ama/

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:22
2 mensen positief getest op corona zie ik net op AD.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-12 20:30
xNikobellicx schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:13:
2 mensen positief getest op corona zie ik net op AD.
2 na 13k tests en dan waren deze mensen "nieuw" als in niet aanwezig in Oostenrijk.

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-12 07:51
MikeyMan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:26:
[...]
Idem en al helemaal niet van die willekeurige beroemdheden in de pitstraat. De enige beroemdheid die ik door de vingers kan zien is Rowan Atkinson.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een 100% accurate voorstelling van de afgelopen twee races in Oostenrijk. :Y)

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:56:
Renault gaat er in ieder geval hard in door publiekelijk te stellen dat Racing Point ontwerptekeningen van Mercedes zou hebben gekregen.
[Embed]
https://streamable.com/4y71he
Ik kom niet meer op reddit maar ik durf te wedden dat het volstaat met zogenaamd grappige bwoah berichten.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:47:
[...]

Ik kom niet meer op reddit maar ik durf te wedden dat het volstaat met zogenaamd grappige bwoah berichten.
Het valt wel mee. Wat bwoah's, wat vragen over ijs, maar er zit ook goeds tussen. :)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:23
Ik ben geen die-hard F1 fan en vind een race vooral leuk wanneer er vooraan gestreden wordt en nòg beter wanneer Verstappen er bij betrokken is.

M'n verwachtingen waren dan ook hoog voor Oostenrijk en de teleurstelling nog groter na vorige week.

Mercedes lijkt een klasse apart, Verstappen zit in z'n eigen klasse daar net/ruim onder en daaronder volgt de rest.

Klopt het dat bij de resterende circuits na Hongarije dit verschil waarschijnlijk nog duidelijker zal zijn?

• RobertMe
  • Nu online
LA-384 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:36:
Ik ben geen die-hard F1 fan en vind een race vooral leuk wanneer er vooraan gestreden wordt en nòg beter wanneer Verstappen er bij betrokken is.

M'n verwachtingen waren dan ook hoog voor Oostenrijk en de teleurstelling nog groter na vorige week.

Mercedes lijkt een klasse apart, Verstappen zit in z'n eigen klasse daar net/ruim onder en daaronder volgt de rest.

Klopt het dat bij de resterende circuits na Hongarije dit verschil waarschijnlijk nog duidelijker zal zijn?
Op basis van alleen Oostenrijk valt daar niet veel over te zeggen. Van de ene kant lijkt de auto niet geweldig te zijn (mindere balans). Als ze dat onder controle krijgen kan blijken dat het allemaal wel meevalt. Maar dan moeten ze het wel onder controle krijgen.

Daarnaast is Oostenrijk een minder circuit voor hun waar ze "issues" met de ERS hadden. Doordat de Red Bull Ring veel rechte stukken heeft met high speed bochten kan de accu minder worden opgeladen. Daardoor doet de hybride motor het dus ook minder. Waar een Mercedes blijkbaar efficiënter kan opladen en alle rechte stukken de hybride systemen volop kan laten "lopen" van acceleratie uit de bocht tot remzone volgende bocht, kunnen de Honda motoren dat niet. Voor het einde van het rechte stuk moeten ze stoppen met deployen van de stroom/MGU-K om nog wat over te houden voor de volgende acceleratie zones.

Dat probleem zou op andere circuits minder moeten spelen (maar op bv Spa weer wel / ook), omdat daar ook meer langzame bochten / remzones zijn, waardoor de accu beter opgeladen kan worden.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:23
@RobertMe Bedankt voor de heldere uitleg. Aangezien Verstappen vorig jaar en het jaar daarvoor op 1 eindigde in Oostenrijk, had ik het vermoeden dat dit een circuit was wat juist wél goed ligt bij Red Bull. Vandaar de hoge verwachtingen en de teleurstelling. Het circuit is niet veranderd, vorig jaar reden ze ook met Honda, dus ik had niet verwacht dat ze ineens een auto zouden hebben die niet "gemaakt" was voor dat circuit.

• RobertMe
  • Nu online
LA-384 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:23:
@RobertMe Bedankt voor de heldere uitleg. Aangezien Verstappen vorig jaar en het jaar daarvoor op 1 eindigde in Oostenrijk, had ik het vermoeden dat dit een circuit was wat juist wél goed ligt bij Red Bull. Vandaar de hoge verwachtingen en de teleurstelling. Het circuit is niet veranderd, vorig jaar reden ze ook met Honda, dus ik had niet verwacht dat ze ineens een auto zouden hebben die niet "gemaakt" was voor dat circuit.
De Red Bull is nooit gemaakt voor de Red Bull Ring. De hele ontwerp filosofie van Red Bull is gericht op high rake waaruit ze veel downforce halen en daarmee sneller door de bochten kunnen, maar meer downforce betekent ook meer weerstand, en high rake levert überhaupt meer luchtweerstand op.

Afgelopen twee jaar had Red Bull in Oostenrijk het geluk dat Mercedes de motoren (flink) moest terug schroeven, omdat ze koelingsproblemen hadden, enerzijds door het warme weer en anderzijds door de hoogte (en dus lagere luchtdichtheid). Mercedes heeft deze problemen naar eigen zeggen voor dit seizoen echter opgelost.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgende ronde. Omdat Raciing Point de Mercedes van vorig jaar heeft gekopieerd, kunnen ze voor volgend seizoen het token systeem omzeilen omdat de tokens alleen gelden voor zaken uit 2020. Krijgen ze waarschijnlijk dus de ophanging en versnellingsbak van de W11. :z

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:57
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:03:
[Embed]
Volgende ronde. Omdat Raciing Point de Mercedes van vorig jaar heeft gekopieerd, kunnen ze voor volgend seizoen het token systeem omzeilen omdat de tokens alleen gelden voor zaken uit 2020. Krijgen ze waarschijnlijk dus de ophanging en versnellingsbak van de W11. :z
Die reactie eronder ook _O-

PSN: xMaurice93

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:03:
[Embed]
Het rule book is net software: hoe complexer, hoe meer corner cases :)

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30

MazeWing

The plot thickens...

Nee, laat dat ook want dit draagt helemaal niks bij.

[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-07-2020 17:27 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Maurice079
Even een serieuze en oprechte vraag. Hoe reëel is de optie dat RB een van de aankomende jaren van de grid verdwijnt? Als je zo'n zak met geld hebt en je ziet dit geklooi, hoeveel is die exposure dan nog waard?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee, laat dat ook want dit draagt helemaal niks bij.

[ Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-07-2020 17:27 ]

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:30

pinda powerrr

Slow down...

Maurice079 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:15:
Even een serieuze en oprechte vraag. Hoe reëel is de optie dat RB een van de aankomende jaren van de grid verdwijnt? Als je zo'n zak met geld hebt en je ziet dit geklooi, hoeveel is die exposure dan nog waard?
Dit komt elke slechte race naar voren. Zodra Verstappen een podium pakt, is van dit allemaal geen sprake.

Zij zullen ongetwijfeld meer lange termijn kijken, één slechte race is geen slecht seizoen immers. Verder een kosten/baten dingetje. Enerzijds speelgoed van Mateschitz, maar zeker ook reclame voor het merk. Afgaande op het feit dat er grote sponsoren zijn die al jaren middenklasse teams van geld voorzien, zou een minder jaar geen reden hoeven zijn om alles maar te koop te zetten.

Waiting on the world to change

• Maurice079
pinda powerrr schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Dit komt elke slechte race naar voren. Zodra Verstappen een podium pakt, is van dit allemaal geen sprake.

Zij zullen ongetwijfeld meer lange termijn kijken, één slechte race is geen slecht seizoen immers. Verder een kosten/baten dingetje. Enerzijds speelgoed van Mateschitz, maar zeker ook reclame voor het merk. Afgaande op het feit dat er grote sponsoren zijn die al jaren middenklasse teams van geld voorzien, zou een minder jaar geen reden hoeven zijn om alles maar te koop te zetten.
Maar zeker als je naar de lange termijn kijkt: Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit de komende jaren gaat wijzigen. Mercedes heeft zo'n enorme voorsprong. Die kunnen nu rustig al hun resources gaan inzetten op de 2022-auto. Ik wil hier absoluut niet alleen maar speculaties opgooien, maar vraag me oprecht af hoeveel het Mateschnitz allemaal waard is.

• Erapaz
MikeyMan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:26:
[...]

No offence, maar hoeveel last heb je daar daadwerkelijk van als je voor de TV zit?

Je ziet en hoort toch constant het publiek? Op Twitter zie je foto’s van mensen die bij de GP zijn, na de race bestormt men de baan. Pardon my french, maar het is nu net of ze voor de kat z’n viool rondjes rijden.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 18:19

Crazy D

I think we should take a look.

Erapaz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:34:
[...]

Je ziet en hoort toch constant het publiek? Op Twitter zie je foto’s van mensen die bij de GP zijn, na de race bestormt men de baan. Pardon my french, maar het is nu net of ze voor de kat z’n viool rondjes rijden.
Beetje zoals een gemiddeld raceweekend op Zandvoort :P

Exact expert nodig?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:56:
[knip]
Misschien niet gekregen, maar "per ongeluk" laten liggen in hun windtunnel, ze gebruiken tenslotte dezelfde sinds afgelopen jaar?😏

Testing, one, two ...

Verwijderd

Hoorde iemand anders ook een horde advocaten rennen en een heel hard shredder geluid vanuit Max zijn motorhome? :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgend jaar gaat er minstens $100 miljoen van die zak met geld af bij RBR. Bij Mercedes eerder $200 miljoen als het niet nog meer is. Eindelijk komt dan de budgetcap. Helaas moesten de 2021 reglementen uitgesteld worden naar 2022. Dus zitten we nog een jaar met deze slechte Pirelli banden i.p.v de 18" en deze aerodynamische reglementen, met wat aanpassingen die hopelijk Mercedes niet nog verder van de rest van het veld weg zullen duwen...

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:34:
Hoorde iemand anders ook een horde advocaten rennen en een heel hard shredder geluid vanuit Max zijn motorhome? :+
Maar waar moet ie heen?

Mercedes is happy met Bottas: Prima tweede man met genoeg snelheid om consequent flink in de punten te rijden [en mensen uit de buurt van Hamilton te houden]. Mocht Hamilton stoppen hebben ze nog een Russell over, en hem kun je ook als Bottas 2.0 gebruiken.

Ferrari heeft Leclerc als hun Hamilton, en Sainz als hun Bottas. En die blijven daar wel de komende jaren.

Mclaren? Die hebben vast niet het geld voor een Verstappen, en Ricciardo en Norris zijn ook goed genoeg voor racewins. Verstappen is beter, maar het extra geld waard voor Macca? Meh, betwijfel het.

Renault: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :+

Racing Point Force Aston Martin India: Stroll en Perez zijn ook goed genoeg, en ook daar is Verstappen gewoon te duur voor.

Williams: Tenzij ze mirakelen verrichten in 2022 natuurlijk een enorme downgrade.

Haas, AT en Alfa zie ik dit decennium geen podium pakken in een normale race, dus waarom zou ie daar heen gaan?

People as things, that’s where it starts.

• Snowdog
RobinHood schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Maar waar moet ie heen?

Mercedes is happy met Bottas: Prima tweede man met genoeg snelheid om consequent flink in de punten te rijden [en mensen uit de buurt van Hamilton te houden]. Mocht Hamilton stoppen hebben ze nog een Russell over, en hem kun je ook als Bottas 2.0 gebruiken.

Ferrari heeft Leclerc als hun Hamilton, en Sainz als hun Bottas. En die blijven daar wel de komende jaren.

Mclaren? Die hebben vast niet het geld voor een Verstappen, en Ricciardo en Norris zijn ook goed genoeg voor racewins. Verstappen is beter, maar het extra geld waard voor Macca? Meh, betwijfel het.

Racing Point Force Aston Martin India: Stroll en Perez zijn ook goed genoeg, en ook daar is Verstappen gewoon te duur voor.

Williams: Tenzij ze mirakelen verrichten in 2022 natuurlijk een enorme downgrade.

Haas, AT en Alfa zie ik dit decennium geen podium pakken in een normale race, dus waarom zou ie daar heen gaan?
Sowieso zijn de enige teams die echt een upgrade zijn Ferrari en Merc. En die hebben hem zoals je zelf ook al zegt atm niet nodig. Het is voor Max gewoon hopen dat RB een keer met een goede auto komt die het op alle tracks goed doet ipv op 20% van de banen. Maar zelfs als hij bij Merc zou rijden dan zie ik hem Hamilton niet zo 1, 2, 3 verslaan eigenlijk. Hoewel hij denk ik wel de enige rijder is die het Hamilton echt moeilijk zou kunnen maken.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Snowdog schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Sowieso zijn de enige teams die echt een upgrade zijn Ferrari en Merc. En die hebben hem zoals je zelf ook al zegt atm niet nodig. Het is voor Max gewoon hopen dat RB een keer met een goede auto komt die het op alle tracks goed doet ipv op 20% van de banen. Maar zelfs als hij bij Merc zou rijden dan zie ik hem Hamilton niet zo 1, 2, 3 verslaan eigenlijk. Hoewel hij denk ik wel de enige rijder is die het Hamilton echt moeilijk zou kunnen maken.
En zelfs van Ferrari zou ik nu niet heel zeker zijn dat het echt een vooruitgang is.

• barney123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
[...]

Maar waar moet ie heen?

Heb je Lawrence zn bankrekening wel eens gezien ?
Geld speelt geen Rolex

We zien dat Tracing Point behoorlijk competitief is met hun nieuwe overteken aanpak.
Wanneer je een coureur van het kaliber Max Verstappen in zet dan moet ik nog maar zien hoe groot of klein het gat dan zal zijn.

Daarbij wat is er beter je zoon z'n ontwikkeling om teamgenoot van een van de grote der aarde te zijn ?

En dan last but not least; Zoek worden gereden door Das Haus is een ding maar dan ook nog eens een Honda als bedrijfs-auto is wel heel vernederend :+

• Snowdog
RobinHood schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:54:
[...]

En zelfs van Ferrari zou ik nu niet heel zeker zijn dat het echt een vooruitgang is.
Yea, die doen het niet best, maar een team met wat meer achtergrond en gewoon een huge history. Zou dat toch wel als een upgrade zien. Maja, eigenlijk zou hij dan a la Schumi gewoon een team met mensen mee moeten brengen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vanaf volgend jaar kost het ze €0 eigen geld om mee te doen.

PSN

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

barney123 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:54:
[...]

Heb je Lawrence zn bankrekening wel eens gezien ?
Geld speelt geen Rolex

We zien dat Tracing Point behoorlijk competitief is met hun nieuwe overteken aanpak.
Wanneer je een coureur van het kaliber Max Verstappen in zet dan moet ik nog maar zien hoe groot of klein het gat dan zal zijn.

Daarbij wat is er beter je zoon z'n ontwikkeling om teamgenoot van een van de grote der aarde te zijn ?

En dan last but not least; Zoek worden gereden door Das Haus is een ding maar dan ook nog eens een Honda als bedrijfs-auto is wel heel vernederend :+
Nee, ben niet zo'n goede kennis van Lawrence :+

Zou wellicht nog wel kunnen ja, zeker als ze het nog wat beter gaan doen en dus meer sponsorgeld binnen harken, en Max heeft natuurlijk ook leuke sponsors.

Overigens is een NSX als bedrijfsauto best leuk. Beter dan wat Ocon en Ricciardo als bedrijfsauto hebben :+

• barney123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
YakuzA schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:58:
[...]

Vanaf volgend jaar kost het ze €0 eigen geld om mee te doen.
En waarom is dat ?

Verwijderd

[...]

Maar waar moet ie heen?

Ik ben er heilig van overtuigd dat als Max echt wil Mercedes geen seconde hoeft na te denken en JA zegt en desnoods Bottas afkoopt.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:01:
[...]

Ik ben er heilig van overtuigd dat als Max echt wil Mercedes geen seconde hoeft na te denken en JA zegt en desnoods Bottas afkoopt.
ik denk niet dat HAM daarop zit te wachten en gezien de zwarte auto's dit jaar heeft ie er best wat in de pap te brokkelen

Verwijderd

Wognummer schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:02:
[...]

ik denk niet dat HAM daarop zit te wachten en gezien de zwarte auto's dit jaar heeft ie er best wat in de pap te brokkelen
En wat wil Hamilton dan doen? Vertrekken? Waarheen? Mercedes heeft 100% van de macht hier.

• Snowdog
Lijkt mij ook geen beste overtuiging. Denk niet dat ze bij Mercedes op dit moment op Max zitten te wachten. Dat is vragen om problemen, waar het nu juist allemaal zo smooth gaat. Ze pakken die wereldtitels toch wel.

edit: en laten we ook niet vergeten dat ze ook nog Russell hebben. Dat lijkt ook gewoon een enorm talent te zijn, dus ik zie daar eigenlijk voor Max ook na het tijdperk Hamilton weinig kansen.

[ Voor 31% gewijzigd door Snowdog op 18-07-2020 18:07 ]

• alexbl69
  • Laatst online: 14:14
Snowdog schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:03:
Lijkt mij ook geen beste overtuiging. Denk niet dat ze bij Mercedes op dit moment op Max zitten te wachten. Dat is vragen om problemen, waar het nu juist allemaal zo smooth gaat. Ze pakken die wereldtitels toch wel.
De aversie jegens Mercedes wordt nu wel steeds groter, en niet alleen in Nederland.

Door Verstappen naast Hamilton in een Mercedes te zetten creëren ze in ieder geval vuurwerk en extra exposure. En zolang de verhoudingen zo blijven als ze nu zijn worden ze ook dan nog steeds 1 en 2 in het WDC. Ook al Hamilton en Verstappen elkaar 2 keer per jaar van de baan rossen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Snowdog
alexbl69 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:13:
[...]

De aversie jegens Mercedes wordt nu wel steeds groter, en niet alleen in Nederland.

Door Verstappen naast Hamilton in een Mercedes te zetten creëren ze in ieder geval vuurwerk en extra exposure. En zolang de verhoudingen zo blijven als ze nu zijn worden ze ook dan nog steeds 1 en 2 in het WDC. Ook al Hamilton en Verstappen elkaar 2 keer per jaar van de baan rossen.
Denk er in principe hetzelfde over, maar ik denk dat het gewoon geen realistisch scenario is en ik denk niet dat de corporate minds zo denken. Ik denk overigens ook niet dat HAM dat zou blocken, ik denk dat HAM dat best wel zou willen en de strijd zou willen aangaan. Denk echter niet dat dat gaat gebeuren. Het feit dat ze die titels pakken en daarmee 'reclame' kunnen maken naar mensen die niet eens weten wat F1 is, is waarschijnlijk meer waard dan die paar fans die zich ergeren aan de Merc dominantie.

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-12 23:04

Mef

Erapaz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:34:
[...]

Publiek is te zien op een paar shots. Maar op de beelden van de race zelf voel je hun aanwezigheid niet vind ik. De tribunes staan zo ver van de baan dat je het niet aanvoelt of er nu publiek is of niet. F1 publiek is vind ik vergelijkbaar met een voetbalveld met atletiek piste rond. Daar voel je dat ook qua sfeer en beleving ook meteen veel minder dan in vergelijking tot een veld waar het publiek er meteen opzit.
En het publiek horen? Veel gejoel hoor je toch niet tijdens een gp? De keren dat ik mij echt het publiek kan herinneren te horen is in Oostenrijk met de Ferrari team orders of bij het Michelin debacle in Indianapolis. Het enige waar ik je gelijk bij geef is de bestorming van de baan en het vieren met fans bij het podium. Voor mij hoeft er geen publiek te zijn zolang er maar gp's zijn. Voor voetbal is het al heel wat moeilijker om te kijken naar een volledige wedstrijd zonder publiek, daar maakt dat wel essentieel wat uit vind ik.
Zekerheid is er nooit maar denk dat die nog wel even blijven. Als er ooit f1 in het RB budget geschrapt wordt dan zal het vooral eerst van 2 naar 1 team gaan zijn dat ze zullen doen. Denk dat F1 ook wel beseft dat een sponsor als Red bull belangrijk genoeg is. Er is een reden waarom ze de Red bull ring terug gebracht hebben en ook 2 openingsraces daar houden zal wel met reden zijn om Mateschitz content te houden (ook natuurlijk omdat Oostenrijk vrij vroeg in versoepelingen was en logistiek om de Covid test resultaten zo snel mogelijk van Oostenrijk naar het labo in München te krijgen)

[ Voor 26% gewijzigd door Mef op 18-07-2020 18:35 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Omdat er een budget cap komt op rond de 150M en ze al meer prijzengeld krijgen dan dat.
https://www.formula1.com/...1Te8udKLmkUl4PyVZtUJ.html

PSN

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 10:06
Is het geen idee dat het winnende team in de WCC voor het volgende jaar 1 testweek minder heeft?
Of, zoals al eerder geopperd, dat het top team het technische ontwerp openbaar moet maken?

Want een voorsprong van een seconde op de andere teams in een relatief korte baan, is wel heel erg funest voor de spanning.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12 23:14
JoteW schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:10:

Heb wel een paar boeken in het nederlands, weet niet of je alleen de recente boeken wilt, maar hier heb je eer een paar:
Koen Vergeer - De Formule 1 fanaat
Hans van der Klis - Dwars door de tarzanbocht
Rick Winkelman - In het vizier
Olav Mol en Jack Plooij - Gas op de plank
Olav Mol - Een leven met Formule 1
Andre Hoogeboom - Formule 1 WC-pedia
Adrian Newey - Zo bouw je een auto

• Snowdog
nocalimero schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:05:
Is het geen idee dat het winnende team in de WCC voor het volgende jaar 1 testweek minder heeft?
Of, zoals al eerder geopperd, dat het top team het technische ontwerp openbaar moet maken?

Want een voorsprong van een seconde op de andere teams in een relatief korte baan, is wel heel erg funest voor de spanning.
Nouja, als we zien dat de 1 jaar oude Mercedes het vandaag nog altijd beter doet dan de rest, dan is dat wel een signaal dat zelfs 1 testweek minder daar weinig verandering in gaat brengen. Die nieuwe reglementen kunnen niet snel genoeg komen.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 10:06
Snowdog schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:11:
[...]

Nouja, als we zien dat de 1 jaar oude Mercedes het vandaag nog altijd beter doet dan de rest, dan is dat wel een signaal dat zelfs 1 testweek minder daar weinig verandering in gaat brengen. Die nieuwe reglementen kunnen niet snel genoeg komen.
Maar het is in ieder geval een begin. Als je dit combineert met de regel dat de technische blauwdruk openbaar wordt van de winnende auto/alle auto's, dan wordt het lastiger als team om dominant te blijven.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Pagina: 1 ... 88 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport