Kan SKY ook niet eens een mondkapje met brandstyle maken/gebruiken?
Nou ja, soms is er ook gewoon teveel water op de baan. Als je van die riviertjes krijgt, is het erg gevaarlijk om te rijden, want aquaplaning. Dat is vragen om ongelukken. We hebben ze genoeg zien rijden in de regen, dat is het probleem niet. Maar teveel water wil je ook niet; dan schiet de een na de andere eraf. Maar ik had al eerder begrepen dat die onweer (die niet persé boven het circuit hoeft te hangen) het grootste probleem was. Maar waarschijnlijk staat er hier en daar ook wat water op de baan. Zal wel te maken hebben met de hoogteverschillen. Ben benieuwd of ze daar niet wat aan kunnen doen. Aan de kant waar dat water vandaan komt wat afwateringskanaaltjes graven ofzo.Luxicon schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:41:
[...]
Oke, heeft dat altijd te doen met onweersbuien? Want ik herinner mij meerdere races waar de auto's ronden lang achter de SC aanrijden. Zou dat allemaal te doen zijn om mogelijke onweer?
Wat ik net lees: 'de regen is gestopt, mogelijk kunnen de auto's straks toch het circuit op'. Dat klinkt net alsof de auto's niet mogen rijden in de regen. Behalve als het motregent.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
nvm.. verkeerde topic
[ Voor 74% gewijzigd door demonic op 11-07-2020 14:58 ]
Met de tijd zijn de regels wat aangepast. Vroeger was de sport dan ook een stuk minder veilig. Als je alleen al kijk hoe men nu in de pitsstraat te werk gaat ten opzichte van vroeger. Het ongeluk van Jules Bianchi in Japan is onder andere de aanleiding dat men een stuk voorzichtiger geworden is met regen.Luxicon schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:41:
[...]
Oke, heeft dat altijd te doen met onweersbuien? Want ik herinner mij meerdere races waar de auto's ronden lang achter de SC aanrijden. Zou dat allemaal te doen zijn om mogelijke onweer?
Wat ik net lees: 'de regen is gestopt, mogelijk kunnen de auto's straks toch het circuit op'. Dat klinkt net alsof de auto's niet mogen rijden in de regen. Behalve als het motregent.
Als ik me niet vergis is een natte race starten nu vanachter de SC zodat men de racelijn wat kan droog rijden.
Anyway, het is niet dat het niet kan, het is dat men nu een stuk voorzichtiger is geworden.
Onboard op Mugello in Forza 7 in de 2017 Renault.
niet van mij, lap is een beetje sloppy
Zou grappig zijn als Ziggo Forza zou gebruiken om een rondje over het circuit te doen.
Weet niet of Mugello ook in AC zit eerlijk gezegd.
Laat maar, al gevonden(en verre van sloppy dit rondje)
[ Voor 22% gewijzigd door kevlar01 op 11-07-2020 15:19 ]
Gaat Codemasters al die "nieuwe" tracks nu ook toevoegen aan de game?
Mugello is officieel bevestigd voor dit seizoen, vandaar dat ik het postte. Er is namelijk daar nog nooit officieel geraced met een F1 wagen. Wel zijn er wat tests geweest met Luca Badoer en zelfs Valentino Rossi(beide in Ferraris).Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:14:
@Krankenhausen @kevlar01 Zitten jullie in het goede topic?
Denk het niet, is veel te kort dag daarvoor. Een livery aanpassen kan nog wel, maar een compleet nieuwe track gaat hem niet worden. Op de frontpage was een filmpje geloof ik hoe ze Zandvoort hadden gemaakt. Ze maken ontzettend veel fotos en maken een soort scan van de track om de dimensies zo goed mogelijk in kaart te brengen.Krankenhausen schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:06:
Gaat Codemasters al die "nieuwe" tracks nu ook toevoegen aan de game?
[ Voor 39% gewijzigd door kevlar01 op 11-07-2020 18:32 ]
Sorry indien al gepost:
[Instagram: BREAKING: Sebastian Vettel spotted holding talks with Emperor Palpatine 🔮 . #SkyF1 #F1 #Formula1 #AustrianGP #Seb5]
Het gaat om het onderschrift
[Instagram: BREAKING: Sebastian Vettel spotted holding talks with Emperor Palpatine 🔮 . #SkyF1 #F1 #Formula1 #AustrianGP #Seb5]
Volgens mij is dat geen 2 meter afstand.. Ben benieuwd wat de FIA daar van vindTomcat84 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:37:
Sorry indien al gepost:
[Embed: BREAKING: Sebastian Vettel spotted holding talks with Emperor Palpatine 🔮 . #SkyF1 #F1 #Formula1 #AustrianGP #Seb5]
-
Ik vroeg het mij meer gewoon af, vond het wel interessant dat door het hele COVID gebeuren de game helemaal niet meer lijkt op het werkelijke seizoen. Maar iets meer over nadenken lijkt me dat inderdaad niet te doen op zo'n korte termijn. Alleen Hockenheim wellicht omdat die vorig jaar nog op de kalender stond.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:14:
@Krankenhausen @kevlar01 Zitten jullie in het goede topic?
Gezien ze mondkapje op hebben is er niks aan de hand?Edd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:42:
[...]
Volgens mij is dat geen 2 meter afstand.. Ben benieuwd wat de FIA daar van vind
Die "waarschuwing" van FIA vorige week was omdat hij, noch Horner, Marko en die vrouw een mondkapje op hadden.
Buiten bubble komen wordt afgeraden, maar mondkapje is zeker dan verplicht (maar in principe dus altijd).
Dat beeld is vertekend, Vettel staat veel verder naar achteren.Edd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:42:
[...]
Volgens mij is dat geen 2 meter afstand.. Ben benieuwd wat de FIA daar van vind
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
In een van de video's (vorige week ofzo) van Will Buxton en zijn collega Lawrence, vertelde hij dat het geen probleem was dat zij binnen 2 meter van elkaar stonden omdat zij in dezelfde bubbel zaten.RobertMe schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:52:
Gezien ze mondkapje op hebben is er niks aan de hand?
Ik zou anders verwachten dat, wanneer met mondkapje het geen probleem is, de interviews ook iets makkelijker en verstaanbaarder zouden zijn.
-
Goed punt, maar ze lopen natuurlijk wel door het paddock waar ook anderen lopen en ze dus wel kruisen met andere bubbels. Vorige week hadden ze ook nog een video waarbij ze bij elkaar staan, zonder mondkapje: YouTube: Fernando Alonso's F1 Return: Will It Be A Success?Edd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:02:
[...]
In een van de video's (vorige week ofzo) van Will Buxton en zijn collega Lawrence, vertelde hij dat het geen probleem was dat zij binnen 2 meter van elkaar stonden omdat zij in dezelfde bubbel zaten.
Ik zou anders verwachten dat, wanneer met mondkapje het geen probleem is, de interviews ook iets makkelijker en verstaanbaarder zouden zijn.
En de teams zullen ook "intern" altijd een mondkapje op hebben omdat de teams ook weer zijn opgedeeld in "bubbels" (bv de monteurs per coureur). Terwijl ook die in en buiten de pitbox vaak genoeg elkaar kruisen.
En het plaatje voor de media, draag een mondkapje, want dat is beter. Zeker in Amerika is dat nu best een ding met de hoeveelheid nieuwe besmettingen per dag.
Is er al iemand die een van Ferrari geschoonde ranglijst van seizoen 2019 heeft gemaakt?
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Waarom zou je dat doen? De stand van 2019 staat vast, daar kan je weinig meer mee.MarcelGo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:05:
Is er al iemand die een van Ferrari geschoonde ranglijst van seizoen 2019 heeft gemaakt?
Oh gewoon nieuwsgierig hoe de stand zou zijn zonder VET en LEC
[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 11-07-2020 21:15 ]
Ik heb daar vorig jaar een statistiek over gedeelt als de resultaten tussen Belgie en de USA. Ik heb ze nog even opgeduikeld voor je:MarcelGo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:15:
Oh gewoon nieuwsgierig hoe de stand zou zijn zonder VET en LEC
:fill(white):strip_exif()/f/image/PPtU6vHlYh4yTzQtvk7GofQQ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/OOzpDj7nEiKegxUJydHeNyhb.png?f=user_large)
/f/image/6SxwFpV0ypOg2JcQUXfpLvIB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JjbYuZvsjfI93VVHuDpmOBNd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sMNTcSBywSx74CE6JptEzdJA.png?f=fotoalbum_large)
Top, ik wist wel dat er iemand dit gedaan moest hebben...Sir_Lion schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:38:
[...]
Ik heb daar vorig jaar een statistiek over gedeelt als de resultaten tussen Belgie en de USA. Ik heb ze nog even opgeduikeld voor je:
Dat zou wel weer een bizarre wending zijn in dit al bizarre seizoen. Maar ja, als ik dat artikel zo lees wellicht wel het meest logisch. Ik kan mij niet indenken dat de teams echt een week lang in volledige lockdown kunnen/willen zitten. Bv ook omdat ze afgelopen week wel gewoon met het team kunnen zijn gaan wandelen of wat dan ook. En als in Hongarije de regels zo streng zijn dat ze zich ook "bemoeien" met wat er zich in het paddock afspeelt (Vettel bij Red Bull op visite) / de regels daar zo extreem streng zijn dat bubbels zich überhaupt niet mogen kruisen (zo lees ik het eigenlijk meer) is het wellicht wel beter om daar niet heen te gaan. In Oostenrijk is dan uiteraard ook meteen de meest logische optie om dan maar te blijven. Zoals al in het artikel staat: alles en iedereen is er al. Enige "afwijkende" is dat Pirelli de banden daar moet krijgen (wellicht die van Hongarije terug halen? Geen idee of dat dezelfde compounts zijn als nu gebruikt op de Red Bull Ring of dat die compounts in ieder geval "bruikbaar" zijn (te hard kan, te zacht en daarmee een zachte band die niet eens 1 ronde haalt is wellicht iets te veel van het goede)), en dan de "afwijking" dat teams hun nieuwe onderdelen wederom naar Oostenrijk moeten sturen i.p.v. Hongarije. Een ander circuit lijkt mij in ieder geval min of meer uitgesloten. Lijkt mij in ieder geval dat teams al (bijna) ter plekke zijn om bv de pitboxen op te zetten (waarvan dus meerdere sets zijn), data / IT gebeuren aan te leggen, etc.. Dus dat "even" allemaal om leggen om naar een ander circuit te gaan lijkt mij ondoenlijk.Paulus07 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:49:
hmmm
https://www.gpfans.com/nl...k-derde-gp-in-oostenrijk/
3x oostenrijk?........
Edit:
Het artikel op motorsport is wat duidelijker. Het gaat alleen om UK en andere non-EU inwoners. Dus een deel van de coureurs, en een (zeer groot?) deel van "de rest" (gezien meeste teams in UK zitten bv). En het gaat dan inderdaad om een volledige lockdown, waarbij ze zich alleen mogen bevinden in het hotel, op het circuit, of in transport tussen circuit en hotel of land in/uit. Dit op straffe van een boete (beginnende vanaf?) €15.000 tot aan een gevangenisstraf.
En voor (bv) Bottas en Leclerc zou het dan weer niet gelden, want inwoners van EU. Maar tegelijkertijd heeft FOM de teams al gevraagd dat iedereen zich aan die voorwaarden houdt, onafhankelijk van waar ze persoon tot persoon woonachtig zijn..
Overigens is het natuurlijk wel zo dat het in Hongarije net wat makkelijker is om in zo'n "absolute" lockdown te zitten. Nu bij Oostenrijk komt het "even met het team wandelen" natuurlijk ook doordat ze die twee races achter elkaar hadden daar. Bij een normaal race weekend zal het team natuurlijk de hele dag op het circuit zijn en geen tijd hebben voor "teambuilding" / "sight seeing".
[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 11-07-2020 23:24 ]
En hou gaan we die 3e dan noemen? De grote prijs van Spielberg?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Of misschien wel de Graz Prix?Illegal_Alien schreef op zondag 12 juli 2020 @ 01:30:
En hou gaan we die 3e dan noemen? De grote prijs van Spielberg?
Vrij ver :'D. Bijna 400km hemelsbreed. De Red Bull Ring ligt zowat in het oosten van Oostenrijk.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:24:
Grote prijs van Liechtenstein. Geen idee hoe ver het uit de buurt ligt
Gewoon de grote prijs van Maxico aangezien Mexico er niet meer in zit dit jaar
Of Not The Australian Grand Prix
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Grand Prix der RedBull
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zandvoort moet gewoon mee doen. Snap dat niet. Of zit dat hem in de kosten? Je nu openstellen geeft een andere keer ook onderhandelingsruimte. Het 1e jaar van 3 jarig contract is al voorbij zonder race.
Mijn boefje is liev!
Eerste F1 sinds een halve eeuw (ongeveerJB schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:58:
Zandvoort moet gewoon mee doen. Snap dat niet. Of zit dat hem in de kosten? Je nu openstellen geeft een andere keer ook onderhandelingsruimte. Het 1e jaar van 3 jarig contract is al voorbij zonder race.
Niemand?
Grand Prix der Schwarzenegger?
Wat ik begreep hebben ze een contract om 3 Grand Prix's te houden en dat deze geannuleerde voor dit jaar daar geen onderdeel voor is. Dus zullen we alsnog kunnen genieten van 3 GP's van Nederland. Alleen een jaartje opgeschoven.JB schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:58:
Het 1e jaar van 3 jarig contract is al voorbij zonder race.
-
Verwijderd
Dan is Oostenrijk dus in 1 klap door hun contract heenEdd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:17:
Niemand?
[...]
Wat ik begreep hebben ze een contract om 3 Grand Prix's te houden en dat deze geannuleerde voor dit jaar daar geen onderdeel voor is. Dus zullen we alsnog kunnen genieten van 3 GP's van Nederland. Alleen een jaartje opgeschoven.
Verwijderd
Dat is een gelegenheidsargument. Het kost Zandvoort gewoon te veel om zonder publiek te racen. Als fan had het mij erg mooi geleken, ook zonder publiek.Illegal_Alien schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:12:
[...]
Eerste F1 sinds een halve eeuw (ongeveer), willen ze met de fans doen. Kan me daar op zich nog wel in vinden.
Trouwens: iets voor Assen? Investering die zich misschien gaat uitbetalen.
En dan al die BLM mensen schreeuwend voor je deur hebben staan zeker.
In goed Duits: 'Ich komme wieder...' óf: I'll be back?Edd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:17:
Niemand?
[...]
Wat ik begreep hebben ze een contract om 3 Grand Prix's te houden en dat deze geannuleerde voor dit jaar daar geen onderdeel voor is. Dus zullen we alsnog kunnen genieten van 3 GP's van Nederland. Alleen een jaartje opgeschoven.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Misschien is de Grand Prix of Deja vu ook een optie
Verwijderd
Sorry dat ik in herhaling val, maar als hij naar Mercedes had gewild in 2018, 2019, 2020 of 2021 hadden ze echt wel plek voor hem gemaakt. Hij is de toekomst, ongeacht wat Hamilton ervan vindt. Die heeft niets te willen want die weet ook dondersgoed dat hij nergens heen kan en dat hij ook alleen met de amercedes kampioen wordt.Maurice079 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:39:
De lichaamstaal van VER zegt wel een hoop. Die weet voldoende voor dit seizoen.
Verstappen is het dus zelf die continue maar contractverlengingen blijft tekenen bij Red Bull, misschien trapt hij in de valse beloftes van Horner/Marko. Abiteboul is niet de enige met mooie loze beloften.
Ik snap Jos en Raymond ook niet, hebben goede band met Toto en zien toch zelf ook wel wie verreweg het beste team is al 7 jaar, ook in 2020 en 2021 kampioen gaat worden (vanwege moeten gebruiken chassis van 2020) en de resources van Mercedes. Als je dan toch bij Red Bull blijft contractverlenging ná contractverlenging moet je niet zeuren maar gewoon op de blaren zitten. Net zoals Alonso telkens beroerde keuzes had in welk team wanneer te zijn ben ik bang dat als Max die eigenschap van Alonso ook heeft hij nooit kampioen gaat worden. Wie in 2007 namelijk had gezegd dat Alonso nooit meer kampioen zou worden werd ook voor gek verklaard. Enige kleine, kleine kans is dat de budgetregels dingen op zijn kop gaan zetten.
Na deze race maar de grote shuffle?
Vettel naar Red Bull ter vervanging Van Alexander Albon
Sainz naar Ferrari als vervanger van Vettel
Ricciardo naar MC Laren als vervanger van Sainz
Renault mag kiezen uit Alexander Albon, Pierre Gasly of Danniil Kvyat. Alonso per direct is ook goed.
Dan hebben we hopelijk nog een spannende strijd tussen Mercedes en Red Bull
Renault mag kiezen uit Alexander Albon, Pierre Gasly of Danniil Kvyat. Alonso per direct is ook goed.
Jij verwacht dat Sainz nu naar Ferrari wil? Ik denk eerder dat die nu al de kleine lettertjes aan het lezen is of die niet nu al onder het contract uit kan komen.D-dark schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:04:
Kijk je naar de prestaties van nu dan zou ik zeggen 'Nee'RobertMe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:23:
[...]
Jij verwacht dat Sainz nu naar Ferrari wil? Ik denk eerder dat die nu al de kleine lettertjes aan het lezen is of die niet nu al onder het contract uit kan komen.
Qua team, historie en potentie dan wordt het een ander verhaal.
Andere vraag is of hij uberhaupt onder het contract uit kan.
Verwijderd
Wat dacht je van het salaris dat hij bij Ferrari gaat krijgenD-dark schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:32:
[...]
Kijk je naar de prestaties van nu dan zou ik zeggen 'Nee'
Met historie bedoel je dan dat ze bijna 1000GPs mee doen?D-dark schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:32:
[...]
En hetzelfde v.w.b. potentie. Ferrari heeft bakken potentie omdat ze het meeste geld hebben. Maar afgelopen jaren hebben ze laten zien dat dat hun niks brengt. Combineer dat met de budget cap die eraan komt, en wat zal dan van Ferrari over blijven? Bang for buck heeft Force India / Racing Point het afgelopen jaren altijd goed gedaan. McLaren lijkt nu met een relatief beperkt budget ook hard aan de weg te timmeren. Maar bang for buck lijkt mij bij Ferrari echt flink tegen te vallen.
Wie is er eigenlijk begonnen met de rare idee?D-dark schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:04:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vettel in gesprek met Red Bull-baas Dietrich Mateschitz. Over volgend jaar?

https://mobile.twitter.co...tatus/1282273852190601216
Vettel was ook al met Mercedes in gesprek: https://mobile.twitter.co...tatus/1282004244426522627
Vettel was ook al met Mercedes in gesprek: https://mobile.twitter.co...tatus/1282004244426522627
Ter aanvulling: deze tweet is dus van 1:21 vanmiddag. Oftewel voor de grand prix. Gezien de resultaten van vandaag wel belangrijk om erbij te vermelden denk ik zo.U123456 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:50:
Vettel in gesprek met Red Bull-baas Dietrich Mateschitz. Over volgend jaar?
[Afbeelding]
Ferrari presteert al sinds Räikkönen's kampioenschap in 2007 ondermaats. En vergeet niet dat ze dat kampioenschap enkel te danken hadden aan het feit dat Hamilton en Alonso elkaar in de wielen reden.D-dark schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:32:
[...]
Ze worden al jaren in de been gehouden door de onfaire opbouw van de financiering, waardoor ze ruim 50 miljoen extra krijgen omdat ze Ferrari heten. Zonder dit extra geld zouden ze navenant minder presteren waardoor ook hun andere inkomsten lager zouden zijn. Ergo; het 'voordeeltje' is veel groter dan 50 miljoen.
Daarnaast hebben we uiteraard de FIA, met beslissingen die wel heel vaak in het voordeel van de Italianen uitvallen. In plaats van een diskwalificatie en een boete van 100 miljoen over 2019 (zie McLaren 2007) kregen ze een plaats aan de technische tafel van de FIA.
En daarnaast ook de 'kleinere' dingen. Was die Safety Car van vandaag nou echt nodig, of werd de inzet mede ingegeven door het feit dat direct duidelijk was dat beide Ferrari's beschadigd waren?
In hindsight hadden ze voor het seizoen 2019 dus eigenlijk gediskwalificeerd moeten worden wat mijns inziens van directe invloed is op alle contracten die om en nabij die periode getekend zijn.
Het lijkt me vrij logisch dat Ferrari bij de onderhandelingen met Sainz geen open kaart met hem heeft gespeeld over de ware reden van hun sterke motor. Ze hebben hem dus op grond van valse informatie en bedrog een beeld geschetst op grond waarvan hij getekend heeft. Nu dit bedrog is uitgekomen lijkt het me niet onlogisch dat Sainz zich hierop kan beroepen mocht hij onder het contract uit willen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik lees vanalles over hoe Sainz mogelijk het contract met Ferrari kan/wil/moet ontbinden... Maar waar gaat hij dan rijden? Bankstel F1?
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat is natuurlijk wel een ding jaDestruction schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:57:
Ik lees vanalles over hoe Sainz mogelijk het contract met Ferrari kan/wil/moet ontbinden... Maar waar gaat hij dan rijden? Bankstel F1?
Overigens begrijp ik Sainz enerzijds wel: het blijft de naam Ferrari, plus zijn held was Alonso, die die nu weer mooi in de voetsporen volgt. Debuut bij Minardi / Toro Rosso, vervolgens naar Renault, dan naar McLaren (volgens mij is Alonso toen nog eens naar Renault gegaan?) en dan naar Ferrari (en terug naar McLaren, stoppen, en weer terug naar Renault
Maar alternatieven zijn er inderdaad niet. Met een hele shuffle en het terughalen van Alonso zijn alle stoeltjes weer gevuld, dus ja... Misschien is de enige hoop voor Sainz dat hij Ricciardo of Alonso naar Ferrari kan sturen?
Was vorige week ook verbaasd toen DiResta op Sky begon over dat hij in zijn F1 carrière met Ferrari aan de tafel heeft gezeten. Want Italiaanse opa, zo nog familie in Italië, dus Ferrari wou daarom wel eens met hem babbelen en andersom vond hij het ook geweldig dat hij, incl. Italiaanse roots, misschien voor Ferrari kon gaan rijden.
RBR.Destruction schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:57:
Maar die zal zichzelf echt voor zijn kop slaan als het zo blijft. Het is dat Simone Resta weer terug is en onofficieel weer technical director is. Uiteindelijk lijkt Resta grotendeels verantwoordelijk te zijn geweest voor de SF-70 en niet Binotto. Daarna lijkt Resta eruit gewekt te zijn waarna hij vertrok naar Sauber/Alfa. Opeens werd dat team heel wat beter. Halverwege 2019 kwam hij weer terug met een verplichte periode thuiszitten waardoor hij eind 2019 aan de slag kon. Hij zal blij zijn geweest. Daar komen misschien ook de verhalen in januari al dat Ferrari echt heel erg slecht was. Volgende machtsstrijd.
Maar Binotto mag hopen dat hij de komende dagen geen telefoon uit Maranello krijgt...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Stewards have impounded Racing Point's brake ducts after Renault's query about eligibility and whether they are direct Merc copies. Mercedes has been requested to provide parts for comparison.
— Mark Hughes (@SportmphMark) 12 juli 2020
Dit gaat ook lekker.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, die was nodig. Er lagen brokstukken op de baan en de ronde is dusdanig kort dat zelfs als het hele veld enigszins bij elkaar in de buurt blijft ze nog best snel weer langs komen (met daar bovenop nog eens dat de Ferrari's als ze door hadden gekund dus niet in die trein hadden gereden), dus om de marshals veilig hun werk te laten doen was de SC wel nodig.alexbl69 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:43:
En daarnaast ook de 'kleinere' dingen. Was die Safety Car van vandaag nou echt nodig, of werd de inzet mede ingegeven door het feit dat direct duidelijk was dat beide Ferrari's beschadigd waren?
Dat was eind vorig jaar al een gerucht, dat er iets niet klopte aan de motor (en gezien de terugval de laatste races) had Sainz kunnen vermoeden dat er iets aan de hand was. Toch heeft hij getekend.Het lijkt me vrij logisch dat Ferrari bij de onderhandelingen met Sainz geen open kaart met hem heeft gespeeld over de ware reden van hun sterke motor. Ze hebben hem dus op grond van valse informatie en bedrog een beeld geschetst op grond waarvan hij getekend heeft. Nu dit bedrog is uitgekomen lijkt het me niet onlogisch dat Sainz zich hierop kan beroepen mocht hij onder het contract uit willen.
En waar zou hij heen moeten als hij onder het contract uit komt? Als ik naar de races van dit seizoen kijk, heeft hij eigenlijk geen goede opties meer. Alle teams voor Ferrari hebben al rijders voor volgend jaar (want alle plaatsen zijn mooi opgevuld na de aankondiging dat hij ging vertrekken), alles daarachter is nog eens een extra stap achteruit (inclusief een extra stap terug in salaris t.o.v. wat hij bij Ferrari zou verdienen).
YouTube: Why Are Racing Point Under Protest?
Renault heeft protest aangetekend tegen de legaliteit van de roze Mercedes.
En dan met name of ze zelf alle verplichte onderdelen hebben ontworpen.
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 12-07-2020 23:06 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Mm en wat voor straf moet je daar dan op bedenken?
Beter goed gejat dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen.
Overigens zijn een paar dingen nog wel opgevallen.
Dat Mercedes ergens zich heel goed heeft ontwikkeld op motorvermogen en wegligging ten opzichte van vorig jaar.
Red Bull steken heeft laten vallen en het seizoen nu te kort is, om snel dichterbij te komen. Dan doel ik vooral op de wegligging. Het motorvermogen is lastig, Mercedes staat uiteraard niet stil en blijft zo een voorsprong houden.
Ferrari de plank totaal misslaat dit seizoen.
Hopen op een paar verrassingen komende races. Al is Silverstone bijvoorbeeld wel echt een circuit voor Mercedes.
Als Mercedes dergelijke onderdelen levert, zijn zij dan medeplichtig?YakuzA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:05:
...
Ik weet niet voor welke onderdelen dit allemaal geld maar er is een eis dat er onderdelen zelf ontwikkeld worden. Dat is in deze situatie niet het geval, het lijken directe kopieën.tweakduke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:06:
[...]
En dat blijft wel het meest bijzonder, perfectie toch weer perfectioneren....Dat Mercedes ergens zich heel goed heeft ontwikkeld op motorvermogen en wegligging ten opzichte van vorig jaar.
[ Voor 19% gewijzigd door DarkFire1985 op 12-07-2020 23:23 ]
Heeft Red Bull steken laten vallen? Honda zijn ook geen prutsers...tweakduke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:06:
[...]
Dat Mercedes ergens zich heel goed heeft ontwikkeld op motorvermogen en wegligging ten opzichte van vorig jaar.
Red Bull steken heeft laten vallen en het seizoen nu te kort is, om snel dichterbij te komen. Dan doel ik vooral op de wegligging. Het motorvermogen is lastig, Mercedes staat uiteraard niet stil en blijft zo een voorsprong houden.
De Huidige F1 motor is een 1.6 turbo met ERS. Alles heeft limieten en het lijkt alsof gans het veld rond die limiet zit behalve mercedes zelf. Finetuning kan altijd net dat "ietsje" meer er uit trekken maar dit is geen finetuning meer. Dit zijn bakken extra pk's die mercedes telkens blijft boventoveren.
Nee, RP is verplicht om iets te ontwerpen, dat Mercedes iets levert doet niet ter zake.Luxicon schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:12:
[...]
Als Mercedes dergelijke onderdelen levert, zijn zij dan medeplichtig?
Hoezo niet als ik vragen mag? Hoezo zou Mercedes een onderdeel leveren? En RP zonder medeweten van Mercedes illegaal gaan gebruiken?DarkFire1985 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:29:
[...]
Nee, RP is verplicht om iets te ontwerpen, dat Mercedes iets levert doet niet ter zake.
...
Niet mee eens. Power is niet waar Mercedes het nu mee wint. Vorige week met de kwalificatie vergelijking van Bottas en VER zag je dat het verschil in power niet meer groot is. Vorig jaar was het imho echt zichtbaar dat Ferrari rare dingen deed. Mercedes had toen al een perfecte motor met waanzinnige thermal efficiency etc, heel dicht bij de limieten van de V6T, maar opeens kwam Ferrari daar 20% boven in de Q qua acceleratie.. Dat stonk.Ligone schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:22:
[...]
Heeft Red Bull steken laten vallen? Honda zijn ook geen prutsers...
De Huidige F1 motor is een 1.6 turbo met ERS. Alles heeft limieten en het lijkt alsof gans het veld rond die limiet zit behalve mercedes zelf. Finetuning kan altijd net dat "ietsje" meer er uit trekken maar dit is geen finetuning meer. Dit zijn bakken extra pk's die mercedes telkens blijft boventoveren.
Mercedes heeft afgelopen jaren de rest van de auto ook geperfectioneerd. Elk seizoen hebben ze qua chassis en aero minder zwakke plekken. Een RB16 met mercedes motor zou vandaag ook niet winnen.
I served in a company of heroes.
Het is nochtans op de rechte stukken dat Bottas het telkens bijtrekt en dat doe je puur op vermogen.Vuvuzela schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:42:
[...]
Niet mee eens. Power is niet waar Mercedes het nu mee wint. Vorige week met de kwalificatie vergelijking van Bottas en VER zag je dat het verschil in power niet meer groot is. Vorig jaar was het imho echt zichtbaar dat Ferrari rare dingen deed. Mercedes had toen al een perfecte motor met waanzinnige thermal efficiency etc, heel dicht bij de limieten van de V6T, maar opeens kwam Ferrari daar 20% boven in de Q qua acceleratie.. Dat stonk.
Mercedes heeft afgelopen jaren de rest van de auto ook geperfectioneerd. Elk seizoen hebben ze qua chassis en aero minder zwakke plekken. Een RB16 met mercedes motor zou vandaag ook niet winnen.
YouTube: Bottas & Verstappen Duel | 2020 Styrian Grand Prix
Hij heeft een bandenvoordeel waardoor hij sneller de bocht door is en eerder op het gas kan met meer grip, daarna een slipstream en dan komt DRS er ook nog bij. Geen eerlijke vergelijking van vermogen.Ligone schreef op maandag 13 juli 2020 @ 00:18:
[...]
Het is nochtans op de rechte stukken dat Bottas het telkens bijtrekt en dat doe je puur op vermogen.
YouTube: Bottas & Verstappen Duel | 2020 Styrian Grand Prix
[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 13-07-2020 00:25 ]
I served in a company of heroes.
Nee, je kan prima onderdelen outsourcen om te laten ontwerpen/maken (ze geven ook Haas als voorbeeld), maar het mag (puntje 6) dus geen 'competitor' zijn, wat in geval Mercedes natuurlijk het geval.YakuzA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:05:
Echter, gooi er een paar mm bij/af, laat het via een dochter van Merc lopen, schuif wat geld toe bij FIA, dit loopt af met een sisser en FIA keurt gewoon alles goed.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zandvoort heeft gewoon nog (steeds) geen Grade One licentie.JB schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:58:
Volgens Robert van Overdijk is dat "gewoon een formaliteit" maar vreemd genoeg heeft die baan hem dus nog niet.
Bron: BNR de Nationale Autoshow podcast zo rond de 30 min en hier
Ik vind het een raar verhaal om corona, de FIA zou geen inspecteurs op pad kunnen sturen, als excuus te gebruiken voor het ontbreken van die licentie als Portimao (in april) en Imola (in juni) wel tijdens de coronaperiode hun licentie krijgen.
Nog iets opmerkelijks.
bronCircuit Zandvoort zet alles op alles om de race volgend jaar wél door te laten gaan. Volgens Van Overdijk is het nog te vroeg om te zeggen of dat ook daadwerkelijk gaat lukken. 'Maar we gaan er wel vanuit dat we volgend jaar die Grand Prix gaan organiseren met 100.000 bezoekers per dag.
[ Voor 44% gewijzigd door PalingDrone op 13-07-2020 00:51 ]
Wat ik mij afvraag: zou je met de hedendaagse technieken (foto, laser) niet een héél eind de W10 kunnen copy-catten kwa uitsluitend zichtbare elementen?
Ja met paar mm afwijking. Je stopt dat vervolgens in je concept design en finetuned vanuit daar. Brake duct van de buitenkant nauwkeurige kopie, en van de binnenkant zul je zelf moeten optimaliseren.
De nieuwe strakes op de vloer van competitor X de volgende keer ook op je eigen wagen proberen te ontwikkelen is ook toegestaan. Dus in dit opzicht kan RP alleen illegaal verklaard worden als:
- Mercedes direct de brakeduct zelf levert (too easy)
- Bewezen kan worden dat RP’s brakeduct CAD tekening overeenkomen met die van de W10
Toch?
Maar Toto en Stroll zijn ook intelligente mensen.... dus een simpele hier-heb-je-mijn-ontwerp-maar-pas-m-beetje-aan-actie zal toch onwaarschijnlijk zijn?
Ja met paar mm afwijking. Je stopt dat vervolgens in je concept design en finetuned vanuit daar. Brake duct van de buitenkant nauwkeurige kopie, en van de binnenkant zul je zelf moeten optimaliseren.
De nieuwe strakes op de vloer van competitor X de volgende keer ook op je eigen wagen proberen te ontwikkelen is ook toegestaan. Dus in dit opzicht kan RP alleen illegaal verklaard worden als:
- Mercedes direct de brakeduct zelf levert (too easy)
- Bewezen kan worden dat RP’s brakeduct CAD tekening overeenkomen met die van de W10
Toch?
Maar Toto en Stroll zijn ook intelligente mensen.... dus een simpele hier-heb-je-mijn-ontwerp-maar-pas-m-beetje-aan-actie zal toch onwaarschijnlijk zijn?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Vermoed mede om die reden ook dat er altijd fotograferen in dienst van andere teams rondhangen rond pitboxen. Uit foto's is toch best wel wat af te leiden lijkt mij zo.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Daar wind Racing Point helemaal geen doekjes omheen en is ook precies wat ze gedaan hebben. Ze hebben zoveel high res foto's van de W10 dat ze hem op basis daarvan na hebben gemaakt. En volgens de regels mag dat dus ook.ND863 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 05:12:
Wat ik mij afvraag: zou je met de hedendaagse technieken (foto, laser) niet een héél eind de W10 kunnen copy-catten kwa uitsluitend zichtbare elementen?
WOEHOE RACEWEEK

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Raceweek

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wait what? Nog een race? Kunen ze niet gewoon alle races achterelkaar doen? Kort maar krachtig
(Wat mijn virtuele vriendin zou zeggen
)
(Wat mijn virtuele vriendin zou zeggen
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-07-2020 08:40 ]

beetje voorbarig, hij heeft er nog maar 1 gewonnen dit seizoen.
Het gaat dan ook om overwinningen in elk seizoen. Niet over het aantal overwinningen, of dat hij WDC is geworden dat jaar.odan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:00:
beetje voorbarig, hij heeft er nog maar 1 gewonnen dit seizoen.
Nou, mijn conclusie van het seizoen dusver:
Het momentum en de spanning om te kijken is er wel weer vanaf (was er al vanaf vanaf het punt dat Melbourne niet doorging en we 3 maanden hebben moeten wachten op een race). RB waarbij met name Verstappen in de achtervolging op Merc, rest van het veld kan geen potje breken. Gevecht om plaats 4 tot 8 gaat om Racing Point en McLaren, leuk voor die teams dat ze meters gemaakt hebben maar Merc zal dominant blijven totdat de regels op de schop gaan. Renault, Alpha Tauri, Alfa Romeo en Williams doen mee voor spek en bonen. En dan had ik van AT nog het meeste verwacht aangezien ze dezelfde motor hebben als RB.
Ten slotte Ferrari armzalig om naar te kijken. Ik weet niet of ik de volgende races ga kijken want veel meer spanning lijkt er niet in te zitten.
Het momentum en de spanning om te kijken is er wel weer vanaf (was er al vanaf vanaf het punt dat Melbourne niet doorging en we 3 maanden hebben moeten wachten op een race). RB waarbij met name Verstappen in de achtervolging op Merc, rest van het veld kan geen potje breken. Gevecht om plaats 4 tot 8 gaat om Racing Point en McLaren, leuk voor die teams dat ze meters gemaakt hebben maar Merc zal dominant blijven totdat de regels op de schop gaan. Renault, Alpha Tauri, Alfa Romeo en Williams doen mee voor spek en bonen. En dan had ik van AT nog het meeste verwacht aangezien ze dezelfde motor hebben als RB.
Ten slotte Ferrari armzalig om naar te kijken. Ik weet niet of ik de volgende races ga kijken want veel meer spanning lijkt er niet in te zitten.
De bewoording is een beetje vreemd hier. 'Consecutive wins in 14 seasons' betekent niet wat ze hier bedoelen. Dat had 'wins in 14 consecutive seasons' moeten zijn lijkt meRobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:01:
[...]
Het gaat dan ook om overwinningen in elk seizoen. Niet over het aantal overwinningen, of dat hij WDC is geworden dat jaar.
Ticking away, the moments that make up a dull day
fotos e.d. laten slechts maar zoveel zien De echte details ontbreken.ND863 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 05:12:
Als het zo makkelijk was om vanuit zulk materiaal de Mercedes te kopieren waarom hebben RBR en Ferrari het nog niet gedaan?
Mijn inziens is dat ook de grootste clue dat ze inderdaad de auto niet zelf ontworpen hebben.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat is in ieder geval de uitleg van Racing Point. Of iedereen het gelooft is een 2de verhaal.RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 06:43:
[...]
Daar wind Racing Point helemaal geen doekjes omheen en is ook precies wat ze gedaan hebben. Ze hebben zoveel high res foto's van de W10 dat ze hem op basis daarvan na hebben gemaakt. En volgens de regels mag dat dus ook.
Hoe vaak zien we dat er iets word ontworpen, herhaaldelijk word onderworpen aan simulaties op de computer ... en wanneer het uiteindelijk op de bolide word geschoeft het niet precies doet wat het zou moeten doen. Toch best vaak.
Bij Racing Point zouden ze een hele bolide hebben na gemaakt aan de hand van fotos, die meteen out of the box, werkt ... het is geen geheim dat RP ook de versnellingsbak / achteras en pu van mercedes koopt .... maar dat dan alles bij elkaar nagemaakt van foto's meteen werkt, is toch wel "vrij apart" te noemen.
Op andere technical sites lees je dan ook snel meer meningen die denken dat er hier misschien wel wat data is overgestoken.
https://f1manager.info/ranking/4605
Uiteindelijk hebben ze zichzelf wel fors in de vingers gesneden met hun bedrog.alexbl69 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:43:
[...]
Ferrari presteert al sinds Räikkönen's kampioenschap in 2007 ondermaats. En vergeet niet dat ze dat kampioenschap enkel te danken hadden aan het feit dat Hamilton en Alonso elkaar in de wielen reden.
Ze worden al jaren in de been gehouden door de onfaire opbouw van de financiering, waardoor ze ruim 50 miljoen extra krijgen omdat ze Ferrari heten. Zonder dit extra geld zouden ze navenant minder presteren waardoor ook hun andere inkomsten lager zouden zijn. Ergo; het 'voordeeltje' is veel groter dan 50 miljoen.
Daarnaast hebben we uiteraard de FIA, met beslissingen die wel heel vaak in het voordeel van de Italianen uitvallen. In plaats van een diskwalificatie en een boete van 100 miljoen over 2019 (zie McLaren 2007) kregen ze een plaats aan de technische tafel van de FIA.
In hindsight hadden ze voor het seizoen 2019 dus eigenlijk gediskwalificeerd moeten worden wat mijns inziens van directe invloed is op alle contracten die om en nabij die periode getekend zijn.
Het lijkt me vrij logisch dat Ferrari bij de onderhandelingen met Sainz geen open kaart met hem heeft gespeeld over de ware reden van hun sterke motor. Ze hebben hem dus op grond van valse informatie en bedrog een beeld geschetst op grond waarvan hij getekend heeft. Nu dit bedrog is uitgekomen lijkt het me niet onlogisch dat Sainz zich hierop kan beroepen mocht hij onder het contract uit willen.
Dit bedrog en het voordeel dat ze hadden heeft wellicht ook meegespeeld in overwegingen bij het stemmen over de regelgeving.
Nu zit ik daar niet diep in maar misschien zouden ze, als ze op eigen kracht hadden moeten werken, daar ook wel anders gestemd hebben en zijn er regels aangenomen die niet in het voordeel vd F1 als geheel waren en uiteindelijk nu ook niet in hun voordeel.
Dus zijn de rest van de teams misschien wel dubbel genaaid (Prijzengeld, bekers, rankings en regelgeving)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Vrij simpel. Als je een Mercedes van het jaar ervoor na bouwt dan weet je zeker dat je niet zo snel, laat staan sneller, bent dan de Mercedes van het huidige jaar. Racing Point kan dit doen omdat een W10 nog steeds sneller is dan de rest van het midfield, of in ieder geval aan het begin van het seizoen. Daardoor hebben ze een snelle auto die zeker aan het begin van het seizoen goed vooraan mee zou moeten kunnen doen, en hebben ze volgens eigen zeggen flink wat resources over om zich te ontwikkelen op de auto voor 2021 2022.Player1S schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:14:
[...]
fotos e.d. laten slechts maar zoveel zien De echte details ontbreken.
Als het zo makkelijk was om vanuit zulk materiaal de Mercedes te kopieren waarom hebben RBR en Ferrari het nog niet gedaan?
Nou complete diskwalificatie. Renault stelt zich weer eens zeer typerend op, maar ditmaal was het terecht. Renault heeft waarschijnlijk jarenlang met hun rembalans systeem rondgereden en Racing Point heeft gewacht met protesteren totdat Renault een goed resultaat had en gediskwalificeerd. Dat Renault nu terugslaat is geen verrassing.tweakduke schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:06:
[...]
Overigens zijn een paar dingen nog wel opgevallen.
Ferrari de plank totaal misslaat dit seizoen.
Hopen op een paar verrassingen komende races. Al is Silverstone bijvoorbeeld wel echt een circuit voor Mercedes.
Maar het gaat om twee dingen. Listed parts en outsourced design.
Voor die eerste de remkoeling. Als dat beschouwd word als listed dan krijg je een DSQ. De tweede is het gevaar. Je mag extern laten ontwerpen zoals Haas doet met Dallara, maar het mag niet gedaan worden door je concurrerende teams. Als dat bewezen wordt geacht, dan verdwijnt deze auto en dan mag Racing Point waarschijnlijk terug naar hun auto van vorig jaar en dan is het maar hopen dat de PU past in het chassis.
Dat is ook mijn mening.powah33 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:18:
[...]
Op andere technical sites lees je dan ook snel meer meningen die denken dat er hier misschien wel wat data is overgestoken.
Je ziet nu in praktijk wat ik al jaren graag zie komen in de F1.
De winnende team moet zijn data vrij geven (na het seizoen) aan de rest.
De rest (vooral degene die minder geld hebben) kan zijn wagen enorm verbeteren. Wat je nu ook ziet bij de roze Mercedes.
De winnende team zelf hebben het jaar gewoon doorontwikkeld waardoor ze toch een stapje voor kunnen blijven.
De vraag is natuurlijk of de soep echt zo heet word gegeten, want als de FIA daadwerkelijk zo hard de regels zou toepassen dan zou ferrari volgens mij alle resultaten van vorig jaar mogen schrappen. En ja, RP is geen ferrari, maar ik denk niet dat ze bij F1 op dit moment graag een racestal zouden verliezen (wat wel kan gebeuren als RP hun auto verliest)DaniëlWW2 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:54:
[...]
Als dat bewezen wordt geacht, dan verdwijnt deze auto en dan mag Racing Point waarschijnlijk terug naar hun auto van vorig jaar en dan is het maar hopen dat de PU past in het chassis.
Mindset en geloof wellicht. Beetje zelfde als Williams die koste wat het kost alles zelf willen ontwikkelen, ipv van de Haas/RP/AT/AR kant op te gaan. En RBR die heilig overtuigd blijft van het high rake concept (nou moet RBR wel natuurlijk compenseren, want een W10 kopie met een zwakkere motor erin ga je dus sws nooit van de W10 winnen). Kan toch, verschil van inzicht wat nou slim is en wat je “sportief etisch” is. De lijn van kopieren is dun, dubbele diffuser kopieren in 2009 is wel OK (eveneens als de T-wings).Player1S schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:14:
[...]
fotos e.d. laten slechts maar zoveel zien De echte details ontbreken.
Mijn inziens is dat ook de grootste clue dat ze inderdaad de auto niet zelf ontworpen hebben.
Ik zou helemaal niet verbaast zijn als je het aero-concept van elke F1 wagen in CFD kan stoppen en zien welke kant je op moet onwikkelen. Hoe meer je investeert, hoe nauwkeuriger de benadering wordt. Erge de RP kan best wel 98% W10 zijn in mijn verwachting, zonder dat er wat onder de tafel gebeurd is.
Ben héél benieuwd naar de FIA findings!
Read the first letter of each emoji
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 13 juli 2020
🧊🚂’🧼 🌈🍎🍪👀 🍉👀👀🐨!! pic.twitter.com/XbqTAgHyiA
en hier linkje met meer
Headers, phone versions, tablet versions - go for it! 👇#RSspirit #HungarianGP pic.twitter.com/wHcGfKil3D
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 13 juli 2020
ISS RRCE WEEK?
(ja, train is steam locomotive, apple is red apple
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ben trouwens nog steeds erg benieuwd naar wat Ferrari nou deed met zijn motor, toch best knap dat ze een seconde per ronde sneller gingen door er iets mee te doen terwijl ze niet significant (naar mijn idee) meer brandstof verbruikte.
[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 13-07-2020 12:30 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ik had zo even een hersenspinsel; wat zou er nu gebeuren als Max in de roze Mercedes zou rijden dit jaar?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Niet veel meer of minder dan nu, waarschijnlijk. Red Bull lijkt langzamer te zijn dan Mercedes, en Racing Point zal gegarandeerd langzamer zijn dan Mercedes (tenzij de W11 langzamer is als de W10). Vervolgens heeft Red Bull geen goede coureurs in de pool, dus waarschijnlijk zou Verstappen in een Racing Point dan nog derde worden en Albon en Kvyat of Gasly achter zich laten.renzo4000 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:53:
Ik had zo even een hersenspinsel; wat zou er nu gebeuren als Max in de roze Mercedes zou rijden dit jaar?
Edit:
Enige ding kan zijn als er circuits zijn die Red Bull liggen en Mercedes / Racing Point niet. Daar zou Red Bull van kunnen profiteren. Terwijl circuits waar Racing Point goed is defacto ook circuits zullen zijn waar Mercedes het goed doet.
[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 13-07-2020 13:02 ]
Op zich een intressant idee, om bijvoorbeeld te zien wat Hamilton/Verstappen uit de andere wagens kan persen.RobertMe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:00:
[...]
Niet veel meer of minder dan nu, waarschijnlijk. Red Bull lijkt langzamer te zijn dan Mercedes, en Racing Point zal gegarandeerd langzamer zijn dan Mercedes (tenzij de W11 langzamer is als de W10). Vervolgens heeft Red Bull geen goede coureurs in de pool, dus waarschijnlijk zou Verstappen in een Racing Point dan nog derde worden en Albon en Kvyat of Gasly achter zich laten.
Edit:
Enige ding kan zijn als er circuits zijn die Red Bull liggen en Mercedes / Racing Point niet. Daar zou Red Bull van kunnen profiteren. Terwijl circuits waar Racing Point goed is defacto ook circuits zullen zijn waar Mercedes het goed doet.
@RobertMe Is natuurlijk niet gezegd dat de circuits waar de W10 goed in is, ook de circuits zijn waar de W11 goed gaat. En de vraag is hoeveel dat scheelt. Paar tienden misschien?
Een nieuw ProCar voorprogramma met iedereen in een zelfde auto zou ik overigens wel wat vinden
Een nieuw ProCar voorprogramma met iedereen in een zelfde auto zou ik overigens wel wat vinden
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 13-07-2020 13:08 ]
Zoiets als de A1 Grand Prix?: Wikipedia: A1 Grand PrixMikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:07:
@RobertMe Is natuurlijk niet gezegd dat de circuits waar de W10 goed in is, ook de circuits zijn waar de W11 goed gaat. En de vraag is hoeveel dat scheelt. Paar tienden misschien?
Alleen dan geen Ferrari motoren graag
Nee, ik bedoelde:Illegal_Alien schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:09:
[...]
Zoiets als de A1 Grand Prix?: Wikipedia: A1 Grand Prix
Alleen dan geen Ferrari motoren graag.
Wikipedia: BMW M1 Procar Championship
Haha humor op social media voorbij zien komen: iedereen miepen op RP die Mercedes kopieert, maar niemand die miept dat Ferrari Wiliams heeft gekopieerd

Marc Priestley over Renault vs. RP
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport