I served in a company of heroes.
Zat je stiekem op r/formuladank?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Komt hij wel vandaan, maar zag hem gister al op twitter langskomen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Da's een Amerikaans grapje hoop ik?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Moet inderdaad wel een grap zijn, Max op 1 en Albon niet in de top 16
In principe is reddit idd een amerikaanse website, dus technisch gezien een amerikaans grapje
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Jaren geleden kwam je die nog regelmatig in het wild tegen bij familieleden.Maarten_E schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:02:
Enige waar ik aan kon denken bij die graphics:
[Afbeelding]

⛔ Trackers of betalen ⛔
Hier zittie nog steeds!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En ik had net zo'n zin in de race.....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:26
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
My one tiny suggestion for the new @f1 graphics. #f1 #Formula1 pic.twitter.com/avy34tlABU
— The Circus (@Circus_F1comic) June 23, 2020
Waarom wordt Sainz gay genoemd? xD
Het is niet inclusief genoeg als iedereen enkel straight is
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het gaat namelijk langzaam behoorlijk mis met McLaren. Kennelijk betaald McLaren 60 dagen na levering, haar leveranciers en omdat de productie van auto's stillicht, hebben ze serieuze liquiditeitsproblemen. Dus hebben ze besloten om via de rechter af te dwingen om het onderpand van oude leningen ter waarde van $700 miljoen, zaken zoals de autocollectie, los te krijgen zodat ze dezen opnieuw kunnen gebruiken als onderpand van nieuwe leningen of zelfs verkopen.
https://www.forbes.com/si...vity-that-can-save-lives/
Als het niet voor 10 juli geregeld is, dan is McLaren insolvabel. Nu zal dat niet meteen uitlopen op een overname door de schuldeisers omdat de eigenaren hartstikke rijk zijn. Het kan er wel toe lijden dat Mclaren gedeeltelijk naar de beurs gaat om het gat te vullen en dat het mes gaat in het Formule 1 team. Immers is dat voornamelijk een kostenpost en is het zeker met de nieuwe budgetcap natuurlijk ook een makkelijk doel.
Waarom denk ik nu dat Carlos Sainz Sr. dit allemaal heel erg goed door heeft gehad en Ricciardo dit totaal niet? Ik zie het gebeuren dat McLaren dadelijk weer terugvalt omdat het geld op is.
Oh en als je wat geld hebt, tja dit is misschien de kans voor je om een MP4/4 te kopen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Twee teams met een prachtige geschiedenis die de handen en middelen ineen zouden slaan, klinkt als een geweldig verhaal, toch?
Jammer dat het een suggestie ergens in de comments was en niet een daadwerkelijk gerucht.
https://www.motorsport.co...in-national-bank/4811224/
Inderdaad, maar ik wil eigenlijk geen enkel team kwijt. Als Williams wegvalt is er grote kans dat Haas de nieuwe backmarker wordt en dan zegt Gene ook toedeledokie en dan staan er nog maar 16 auto's op de grid. Mercedes heeft dan een vinger in de pap bij McLaren-Williams (beide Mercedes motoren vanaf 2021), Red Bull heeft RB en AT, Ferrari heeft Alfa Romeo en dan hou je alleen Renault over als team die geen "rugdekking" heeft van een B team. Niet gezond.Raikkonen_WC schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:50:
Het Mclaren-Williams F1 team. klinkt geeneens heel verkeerd!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De kalender na Monza lijkt langzaam vorm te krijgen. Ferrari hun duizendste race willen ze op Mugello gaan afwerken. Daarna Sochi, maar er is hoop. Tweemaal Sochi is kennelijk al geschrapt vanwege de ongecontroleerde uitbraak in Rusland. Als Sochi helemaal vervalt dan gaan we eind september dus naar Hockenheim. Daarna gaan we naar Portimao. Imola lijkt afgevallen te zijn. Daarna is het plan om Montreal en COTA af te gaan werken. Zowel Mexico als Brazilië zijn zeer twijfelachtig vanwege uitbraken en de VS is dat eigenlijk ook. Dan zou China nog ergens moeten, maar daar is kennelijk aardig wat weerstand tegen. Het einde is dan tweemaal Bahrein op verschillende lay outs en Abu Dhabi.
https://www.auto-motor-un...lo-fix-hockenheim-ersatz/
Wanneer zou COTA zijn? Want de afgelopen dagen/weken is Texas juist 1 van de staten met de grootste toename van corona gevallen dus zou het erg opvallend vinden als ze daar naar toe gaan maar dan Sochi of Zuid-Amerika niet.DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:47:
Good news everyone.![]()
De kalender na Monza lijkt langzaam vorm te krijgen. Ferrari hun duizendste race willen ze op Mugello gaan afwerken. Daarna Sochi, maar er is hoop. Tweemaal Sochi is kennelijk al geschrapt vanwege de ongecontroleerde uitbraak in Rusland. Als Sochi helemaal vervalt dan gaan we eind september dus naar Hockenheim. Daarna gaan we naar Portimao. Imola lijkt afgevallen te zijn. Daarna is het plan om Montreal en COTA af te gaan werken. Zowel Mexico als Brazilië zijn zeer twijfelachtig vanwege uitbraken en de VS is dat eigenlijk ook. Dan zou China nog ergens moeten, maar daar is kennelijk aardig wat weerstand tegen. Het einde is dan tweemaal Bahrein op verschillende lay outs en Abu Dhabi.
https://www.auto-motor-un...lo-fix-hockenheim-ersatz/
Ergens in oktober. Maar ik heb er ook een hard hoofd in gezien de reisverboden en de constante escalatie in besmettingen in de VS.Pompi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:55:
[...]
Wanneer zou COTA zijn? Want de afgelopen dagen/weken is Texas juist 1 van de staten met de grootste toename van corona gevallen dus zou het erg opvallend vinden als ze daar naar toe gaan maar dan Sochi of Zuid-Amerika niet.
McWilliams met als sponsor Mc Donalds.Pathogen schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:46:
Ik las een leuke suggestie deze week: een fusie tussen McLaren en Williams
Twee teams met een prachtige geschiedenis die de handen en middelen ineen zouden slaan, klinkt als een geweldig verhaal, toch?
Jammer dat het een suggestie ergens in de comments was en niet een daadwerkelijk gerucht.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Spijtig dat je de motortemperatuur nergens kan zien
Morgen als het goed is word de nieuwe livery publiekelijk gemaakt
[Instagram: 😮👌 . . . #WeAreWilliams #WeAreFighting #WeAreRacing #F1 #Formula1 #GR63 #NL6 #Livery #LiveryReveal]
Ticktum weer weg bij Williams?

[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 25-06-2020 11:40 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
basvn was net iets sneller met op enter drukken
[ Voor 30% gewijzigd door Paulus07 op 25-06-2020 11:39 ]
Zo te zien nog steeds development driver, denk dat Aitken de 1e reserve is en daarom wat screentime krijgt

Ben benieuwd. De nieuwe livery is met whitening?basvn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:39:
[...]
[Instagram: 😮👌 . . . #WeAreWilliams #WeAreFighting #WeAreRacing #F1 #Formula1 #GR63 #NL6 #Livery #LiveryReveal]
Ticktum weer weg bij Williams?
Ik begreep uit een verhaal op Autosport dat het gaat om sell-and-lease-back constructies. Ze verkopen dus de collectie aan iemand (kan zomaar een van de aandeelhouders zijn) en leasen het weer terug. Zo heb je nog steeds je spullen, maar ook het geld dat ze waard zijn. Dat wordt vaker gedaan. Alleen was er op een of andere manier een juridische blokkade (tldr) waardoor het niet mocht of kon.DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:42:
Dus hebben ze besloten om via de rechter af te dwingen om het onderpand van oude leningen ter waarde van $700 miljoen, zaken zoals de autocollectie, los te krijgen zodat ze dezen opnieuw kunnen gebruiken als onderpand van nieuwe leningen of zelfs verkopen.
Maar het is niet zo dat ze nu hun historische collectie kwijt zijn. Ik meen dat ze bepaalde delen wel willen verkopen, maar ik schat zo dat ze niet hun eigen klassieke F1 wagens weg doen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoe weet je zo zeker dat Williams degene is geweest die Rokit de deur gewezen heeft en niet andersom?mphilipp schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:51:
Overigens kwam er op facebook nog een verhaal voorbij dat Mercedes F1 in zee gaat met Rokit... Dat is best pikant, aangezien Williams Rokit eruit heeft gegooid, waarschijnlijk (denk je dan) omdat ze niet met het beloofde geld over de brug komen. Dan is het best apart dat ze dan ineens op de auto van je motorleverancier verschijnen. Dit gaat nog een staartje krijgen vrees ik.
Komt op meerdere sites terug, o.a. https://www.gpfans.com/nl...-rokit-williams-in-shock/mphilipp schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:51:
Overigens kwam er op facebook nog een verhaal voorbij dat Mercedes F1 in zee gaat met Rokit... Dat is best pikant, aangezien Williams Rokit eruit heeft gegooid, waarschijnlijk (denk je dan) omdat ze niet met het beloofde geld over de brug komen. Dan is het best apart dat ze dan ineens op de auto van je motorleverancier verschijnen. Dit gaat nog een staartje krijgen vrees ik.
https://www.gpblog.com/nl...te-halen-als-sponsor.html
https://www.formule1.nl/n...t-williams-naar-mercedes/
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Maar wie wil er nu zulke hoge leningen aan gaan? Daar heb je toch nog steeds geen fluit aan. En met het budget vs inkomsten haal je dat toch straks er ook niet meer uit?B.O.C.K schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:50:
@Pathogen waarschijnlijk niet meer nodig, de Nationale bank van Bahrein wilt McLaren een lening van £280m verstrekken.
https://www.motorsport.co...in-national-bank/4811224/
Gaan ze straks weer sponsoren op de auto plakken die effectief niks opleveren, omdat ze simpelweg hun lening ook weer terug moeten betalen.
Het gaat wel slecht met de teams, al denk ik dat het vooral ook draait om uitpersen van huidige sponsoren. Soort Afrika-strategie. Doe maar genoeg alsof je heel zielig bent, dan komen de euro's vanzelf.
Ik denk overigens dat verkopen van het team niet eens zo heel interessant is. Met de budget-cap in aantocht is het makkelijker om met minder budget aansluiting te vinden bij de topteams en komt er toch nog gewoon een steady inkomsten binnen. Alleen gaat het niet makkelijk worden om er heel veel op te verdienen, maar het kost ze gewoon veel minder.
Om de kosten van je auto's te drukken, moet je wel toptalent binnenhalen voor de motor, aero, etc. Maar die wil je niet alleen daarvoor gebruiken. Dan kun je beter meerdere opdrachten hebben om ze op te zetten, zodat je kosten per auto lager zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2020 12:03 ]
Wereldwijd gezien accelereert het Coronavirus nog steeds in nieuwe besmettingen per dag. Met name in NA en LATAM is de situatie een dikke ruk. Zelfs al zou de VS toestaan dat er een iets georganiseerd wordt; dan zal de FIA alsnog goed moeten overwegen of ze dit wel veilig kunnen doen. Ze hebben het virus verre van onder controle in de VS; en dankzij het halve beleid wat ze voeren zie ik dat ook niet snel gebeuren.DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:07:
[...]
Ergens in oktober. Maar ik heb er ook een hard hoofd in gezien de reisverboden en de constante escalatie in besmettingen in de VS.
De situatie in LATAM is nog fragieler; dankzij de grote aantallen besmettingen en de economische gevolgen ervan zal de sociale onrust ook omhoog gaan. Ik durf wel te stellen dat we dit jaar geen race meer krijgen in LATAM (Mexico & Brazilie).
De enige race die wat perspectief heeft lijkt me Canada te zijn, daar hebben ze redelijk grip op de situatie, maar is maar de vraag over de overheid zoiets gaat toestaan.
Dat is ook de reden dat de geruchten rond Imola en Mugello steeds sterker worden. Men probeert in het "veilige" Europa te blijven want daar is de controle rond het virus het grootst. Italië heeft aardig grip op de situatie als je de officiële getallen bekijkt.
Ik zie nog wel gebeuren dat ze de eerste 10 GPs enkel in Europa doen (inclusief Imola en Mugello); en pas na een GP of 4-5 gaan besluiten of ze naar het midden oosten kunnen. Daarvoor zal de situatie in Bahrein en Abu Dhabi wel moeten verbeteren. Als alternatief kunnen zelfs de Europese kalender nog langer maken met een GPs in Duitsland (Nurburgring en/of Hockenheim).
Tot ergens in 2021, niet tot en met (er staat into 2021, niet through 2021).
Maar wel fijn nieuws
Gamertag: FinrazielNL
Omdat Claire dat zei? Zij kwam naar buiten met het statement dat Williams het contract met Rokit had opgezegd. Ik zoek net even naar een artikel waarin dat staat, en die geven meteen een verklaring:demo31051987 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:52:
[...]
Hoe weet je zo zeker dat Williams degene is geweest die Rokit de deur gewezen heeft en niet andersom?
Zo had ik het nog niet bekeken. De eerste reacties op het statement van Williams was namelijk dat ze vermoeden dat Rokit zijn verplichtingen niet nakwam. Maar dat kan dus ook anders liggen.Waarschijnlijk heeft de in Grove gevestigde equipe hiertoe besloten om de verkoop van een meerderheidsaandeel of het complete team te vergemakkelijken. In de onderhandelingen hoeft nu niet langer rekening gehouden te worden met de wensen of eisen van ROKiT, die als titelsponsor waarschijnlijk toch wel de nodige inspraak gehad zou hebben.
In dat geval hebben ze niets te piepen over een deal met Mercedes lijkt mij. Jij wil van die sponsor af om je toko te kunnen verkopen. Dan is dit het gevolg.
Het levert altijd wel wat op. Ik had nog nooit van Rokit gehoord voor ze sponsor werden, nu duidelijk wel.RobertMe schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:19:
Ik meen dat me van Teds notebook juist bij staat dat Williams het contact heeft omgezegd, omdat Rokit hun betaal verplichting niet na kwam, omdat de sponsoring niks opleverde. Waarbij er voornamelijk werd gehint op "er wordt niet gereden, waarom zou Rokit dan miljoenen voor sponsoring betalen". Maarja, bij Williams kun je ook zeggen dat het niks oplevert omdat ze stijf achteraan rijden.
Gamertag: FinrazielNL
Alleen albon is blijkbaar heen (miste de foto's met max al)
https://www.motorsport.co...silverstone-test/4811593/Max Verstappen will have to wait until the Austrian Grand Prix for his first chance to run in a Formula 1 car since lockdown started, with the UK’s quarantine restrictions making it too complicated for the Dutchman to join his Red Bull team’s run at Silverstone on Thursday.
Max heeft dus (officieel) niks getest straks?
net als Lewis
Klopt. Maar volgens hem zit hij na 3 rondjes alweer in z'n element en dat geloof ik bij Max en Lewis ook wel eigenlijk.basvn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:50:
[...]
Alleen albon is blijkbaar heen (miste de foto's met max al)
[...]
https://www.motorsport.co...silverstone-test/4811593/
net als Lewis
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat denk ik ook wel, maar toch zou het wel even lekker zijn voor hun nek om die echte G-krachten er op te krijgen, in plaats van gewichtenArfman schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:54:
[...]
Klopt. Maar volgens hem zit hij na 3 rondjes alweer in z'n element en dat geloof ik bij Max en Lewis ook wel eigenlijk.
Als ie maar bij een bepaald iemand uit de buurt blijft zolang ie nog in Monaco vertoeftbasvn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:50:
[...]
[knip]
https://www.motorsport.co...silverstone-test/4811593/
net als Lewis
"Monaco heeft drie weken lang niet één besmetting geregistreerd. Op 21 juni is daar een einde aan gekomen"
Testing, one, two ...
Ik lees dat Lavazza zeer prominent gaat worden met dank aan vader Latifi. Stond al eens eerder op de Williams (FW04) in 1975. Let vooral op het frame tussen chassis en voorvleugel. Ontbreekt daar nog iets?basvn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:39:
[...]

[ Voor 24% gewijzigd door U123456 op 25-06-2020 20:07 ]
Hoe wanhopig is McLaren? Natuurlijk zullen ze zeker de MP4/4 niet willen verkopen, maar als de eigenaren iets anders willen en de prijs te goed is. Verder is de blokkade volgens mij dat ze die collectie als onderpand hebben gebruikt toen Ron Dennis uitgekocht werd.mphilipp schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:48:
[...]
Ik begreep uit een verhaal op Autosport dat het gaat om sell-and-lease-back constructies. Ze verkopen dus de collectie aan iemand (kan zomaar een van de aandeelhouders zijn) en leasen het weer terug. Zo heb je nog steeds je spullen, maar ook het geld dat ze waard zijn. Dat wordt vaker gedaan. Alleen was er op een of andere manier een juridische blokkade (tldr) waardoor het niet mocht of kon.
Maar het is niet zo dat ze nu hun historische collectie kwijt zijn. Ik meen dat ze bepaalde delen wel willen verkopen, maar ik schat zo dat ze niet hun eigen klassieke F1 wagens weg doen.
Ik weet het.Luckeh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:10:
[...]
Wereldwijd gezien accelereert het Coronavirus nog steeds in nieuwe besmettingen per dag. Met name in NA en LATAM is de situatie een dikke ruk. Zelfs al zou de VS toestaan dat er een iets georganiseerd wordt; dan zal de FIA alsnog goed moeten overwegen of ze dit wel veilig kunnen doen. Ze hebben het virus verre van onder controle in de VS; en dankzij het halve beleid wat ze voeren zie ik dat ook niet snel gebeuren.
De situatie in LATAM is nog fragieler; dankzij de grote aantallen besmettingen en de economische gevolgen ervan zal de sociale onrust ook omhoog gaan. Ik durf wel te stellen dat we dit jaar geen race meer krijgen in LATAM (Mexico & Brazilie).
De enige race die wat perspectief heeft lijkt me Canada te zijn, daar hebben ze redelijk grip op de situatie, maar is maar de vraag over de overheid zoiets gaat toestaan.
Dat is ook de reden dat de geruchten rond Imola en Mugello steeds sterker worden. Men probeert in het "veilige" Europa te blijven want daar is de controle rond het virus het grootst. Italië heeft aardig grip op de situatie als je de officiële getallen bekijkt.
Ik zie nog wel gebeuren dat ze de eerste 10 GPs enkel in Europa doen (inclusief Imola en Mugello); en pas na een GP of 4-5 gaan besluiten of ze naar het midden oosten kunnen. Daarvoor zal de situatie in Bahrein en Abu Dhabi wel moeten verbeteren. Als alternatief kunnen zelfs de Europese kalender nog langer maken met een GPs in Duitsland (Nurburgring en/of Hockenheim).

Ik maak ook geen enkele illusies over dit virus en heb dat eigenlijk al sinds januari niet gedaan. In mijn hoofd heb ik COTA, Mexico en Brazillie allang afgestreept en volgens mij heb ik dat een paar weken geleden ook al gezegd.
Nieuws dan. Waar zowel Mercedes als RBR met flinke aerodynamische pakketten lijken komen, eigenlijk de Barcelona upgrade ronde die nu pas kan verschijnen, lijkt Ferrari met weinig te komen "omdat ze de auto beter moesten begrijpen"...
Racing Point lijkt niks te hebben, Alfa en McLaren wat kleine dingetjes en Haas ook met niks.
https://www.auto-motor-un...ercedes-ferrari-red-bull/
Dat zou een stunt zijn!Luckeh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:20:
Waar Red Bull vaak pas gedurende het seizoen op tempo komt, zullen ze er nu direct moeten staan vanwege het ingekorte seizoen. Misschien is het wel een blessing geweest RB en staan ze ineens met DAS op de grid in Spielberg
Hoe zit het eigenlijk? DAS zou volgend jaar al niet meer mogen met het nieuwe reglement, maar aangezien alles met een jaar is uitgesteld: mag Mercedes dan een jaartje langer genieten van hun vinding?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Wat @Luckeh schrijft. DAS is (nog eens extra) verboden voor 2021. Daarnaast heeft Red Bull sowieso flink gedreigd met te Mercedes melden als ze DAS gebruiken. DAS mag omdat er geen regels zijn over het kunnen aanpassen van de toe door de bestuurder (met de hand). Maar onder de park ferme regels mag de auto niet worden aangepast tussen Q en race, en DAS past zeer waarschijnlijk de rijhoogte aan (al is het maar een millimeter), als Mercedes dus DAS gebruikt tijdens de Q dan meent Red Bull ze daarop te kunnen pakken.sanderb schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:35:
[...]
Dat zou een stunt zijn!
Hoe zit het eigenlijk? DAS zou volgend jaar al niet meer mogen met het nieuwe reglement, maar aangezien alles met een jaar is uitgesteld: mag Mercedes dan een jaartje langer genieten van hun vinding?
Nah, RBR is eerder wat wispelturig aan het worden. Je kan een aardig argument maken dat ze in 2014, 2016 en 2018 het beste chassis van het veld hadden. Heb je niks aan als je hopeloos achter ligt qua vermogen, maar toch. De 2015, 2017 en 2019 auto's hadden allemaal een flinke update nodig. Zeker 2015 en 2017 liep stroef. Maar nu zitten we weer in een even jaar dus.Luckeh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:20:
Waar Red Bull vaak pas gedurende het seizoen op tempo komt, zullen ze er nu direct moeten staan vanwege het ingekorte seizoen. Misschien is het wel een blessing geweest RB en staan ze ineens met DAS op de grid in Spielberg
Volgens mij is dit helemaal ondergesneeuwd, maar geen individuele bandenkeuze meer in 2020. Iedereen krijgt hetzelfde.
https://f1i.com/news/3749...-allocations-in-2020.html
En bij Renault willen ze minder neerwaartse druk om Pirelli te helpen. Dat dit impliceert dat Renault het niet kan ontwikkelen of dat ze voor de banden kunnen zorgen, zoals bijvoorbeeld gedemonstreerd in 2019, tja.
https://f1i.com/news/3751...nges-to-help-pirelli.html
Onderhand kan ik weinig meer hebben dan medelijden met alle Renault fans en het gewone personeel van die organisatie. Het constante vertrouwen dat de leiding in je uitspreekt moet werkelijk inspirerend zijn voor die mensen...
Ik ben überhaupt benieuwd of ze het durven te gebruiken. Ferrari (en anderen) staan te trappelen om protest in te dienen omdat zij vinden dat het in strijd is met de Parc Fermé regels. Dan krijg je dus weer een discutabele overwinning en als de klagers gelijk krijgen, hebben ze 0 punten. Dus ik ben erg benieuwd. Geen idee of de klacht over die PF regels water houdt, maar dat zullen we zien. Weer genoeg om over te miepen. F1 stelt wat dat betreft nooit teleur...Luckeh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:35:
Nee, hun DAS systeem is vanaf volgend seizoen verboden.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Geloof dat je ergens je faxnummer moest opgeven toch?Illegal_Alien schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:26:
Ok dus om 10:00 nieuwe livery van Williams, iemand enig idee waar, of pleuren ze dat gewoon zo neer op Twitter?
Illegal_Alien schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:26:
Ok dus om 10:00 nieuwe livery van Williams, iemand enig idee waar, of pleuren ze dat gewoon zo neer op Twitter?

ik zie dit langskomen
https://formula.hu/f1/202...itt-az-uj-williams-festes
(gevonden via Reddit)
maar denk dat we beter nog 17 minuten kunnen wachten
[ Voor 14% gewijzigd door basvn op 26-06-2020 09:45 ]
Geez wat nep. Ze konden niet eens een recente auto gebruiken met een "nieuw" stuurtje met display? Nu zetten ze een pre 2014(?) stuurtje in de auto. En dat als reclame voor een auto leasemaatschappij. Geeft veel vertrouwen in de auto's die ze leasen, verwacht je een nieuwe te krijgen, blijkt die al minstens 6 jaar oud te zijnbasvn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:44:
[Streamable]
https://streamable.com/jyd18d
nieuwe reclame van Max en CarNext

Goed punt, maar, dan hadden ze alsnog een 2017 auto kunnen pakken. Daarin zit tenminste wel een stuurtje met display (en dus rechthoekig), i.p.v. zo'n oud stuurtje dat meer in ∞ vorm is en waarbij display/leds voor toeren-indicatie op de cockpitrand zaten.Pathogen schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:54:
Ik snap wel dat ze geen recente auto gebruiken, anders zie je continu die teenslipper in beeld
Sow, wat een verbetering! Een van de mooiere liveries van het veld nu wat mij betreft
En zo te zien ook wat nieuwe namen/sponsors op de wagen!
[ Voor 5% gewijzigd door Aardappelbakker op 26-06-2020 10:04 ]
Sofina is in iedergeval opgericht door Latifi. RBC is blijkbaar een Canadese bank.Aardappelbakker schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:03:
[...]
Sow, wat een verbetering! Een van de mooiere liveries van het veld nu wat mij betreft
En zo te zien ook wat nieuwe namen/sponsors op de wagen!
[ Voor 92% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-06-2020 10:10 ]
CarNext handelt in occasions dus wat dat betreft klopt de reclame helemaalRobertMe schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:53:
[...]
Geez wat nep. Ze konden niet eens een recente auto gebruiken met een "nieuw" stuurtje met display? Nu zetten ze een pre 2014(?) stuurtje in de auto. En dat als reclame voor een auto leasemaatschappij. Geeft veel vertrouwen in de auto's die ze leasen, verwacht je een nieuwe te krijgen, blijkt die al minstens 6 jaar oud te zijn
Sofina is trouwens een Canadees voedselbedrijf van de vader van Latifi. Acronis is een Singaporees techbedrijf. Na het aanvankelijke Rokit-mysterie wil je toch weten wat voor bedrijven dat zijn.
— Joost Nederpelt (@JoostNederpelt) 26 juni 2020
voor de gene die zich afvragen wat Sofina is.
En hier zijn ze voor de speurders: https://www.williamsf1.com/about/our-partners
[ Voor 33% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-06-2020 10:14 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Alle teams hebben die sponsoring er op zitten zelfs!Pathogen schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:14:
Wait, wut? Williams sponsored by Pirelli?

[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 26-06-2020 10:18 ]
Acronis is wel bekend van de backup software etc. met het hoofdkantoor in Zwitserland.basvn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:11:
[Twitter]
voor de gene die zich afvragen wat Sofina is.
"When you grow up your heart dies"
Nieuwe voorvleugel voor RB?basvn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:17:
[...]
Alle teams hebben die sponsoring er op zitten zelfs!
[Afbeelding]

Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
vs

vs

They grow up so fast
Nee, ze zijn gewoon weer terug gegaan naar hun roots
Het witte met donkerblauw (bij de achterwielen) doet mij denken aan de Williams'en van vroeger..
-
Zou wel mooi zijn want ik gun Russel wel een plekje voorin het veld.Bensimpel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:22:
Sow, die Williams livery is wel mooi zo. Maar hopenlijk rijden ze nu wel een beetje mee met de rest. Want ik wil wel graag Williams weer vaker gaan zien.
Stuk beter dan die tube tandpasta.Illegal_Alien schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:28:
[Afbeelding]
vs
[Afbeelding]
vs
[Afbeelding]
They grow up so fast.
Eindelijk!
Ik zit al bijna een uur de onboard van Max van vorig jaar te kijken. Even lekker opwarmen...basvn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:35:
Over een week zitten we al een half uur naar FP1 te kijken![]()
![]()
Eindelijk!
Het voelt bijna vreemd dat we weer kunnen gaan kijken imo. Ik zal mijn baas alvast voorbereiden dat ik volgende week vrijdag minder productief zal zijnbasvn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:35:
Over een week zitten we al een half uur naar FP1 te kijken![]()
![]()
Eindelijk!
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Voor veel mensen waarschijnlijk wel, maar ik vond samen met de baas FP1 op kantoor kijken ook prima
Ik zou het doen!
⛔ Trackers of betalen ⛔
Twee.JohanKupers schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:43:
Krijgen we dan een of twee topics over Oostenrijk?
Yup en dat ga ik ook vasthouden zodat er geen verwarring ontstaat.
DuidelijkDaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:56:
[...]
Yup en dat ga ik ook vasthouden zodat er geen verwarring ontstaat.
En komt later nog een open deur video voorbij: Doet crashen pijn?
[ Voor 44% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-06-2020 16:05 ]
Op het YouTube kanaal staat die wel?Illegal_Alien schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:02:
[YouTube: What It Feels Like To... Start An F1 Race]
[YouTube: What It Feels Like... To Race Wheel-To-Wheel In F1]
En komt later nog een open deur video voorbij: Doet crashen pijn?
YouTube: YouTube
In ander nieuws:
[YouTube: F1 REWIND: 2019 Austrian Grand Prix, Full Race Replay | Presented by Pirelli]
YouTube: F1 REWIND: 2019 Austrian Grand Prix, Full Race Replay | Presented by...
Morgen replay Oostenrijk 2019. Oftewel: 4 weken achter elkaar Oostenrijk / Red Bull Ring. Vorige week zaterdag replay Oostenrijk 2016 (HAM en ROS die zich in de laatste ronde van de baan beuken). Morgen Oostenrijk 2019, volgende week Oostenrijk 2020, en dan over 2 weken GP van Steiermark.
[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 26-06-2020 19:19 ]
Ik kan mij herinneren dat Ted in zijn laatste Notebook dit opgenoemd had. Ff zoeken.Martinspire schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:18:
Is er nog ergens een recente reserverijders lijst die aangeeft waar welke rijder in kan vallen?
Edit:
Gevonden!
Mercedes: Esteban Gutierrez & Stoffel Vandoorne
Mclaren: zie Mercedes
Racing Point: zie Mercedes
Ferrari: Antonio Giovinazzi & Pascal Wehrlein
Red Bull: Sebastian Buemi (geen junior drivers hebben een superlicentie)
Toro Rosso: zie Red Bull
Renault: Sergey Sirotkin (Guanyu Zhou & Lundgaard hebben geen superlicentie)
Alfa Romeo: Robert Kubica
Haas: ? (Fiitipaldi en Delatraz hebben geen usperlicentie)
Williams: Jack Aitken
[ Voor 47% gewijzigd door Extigo op 26-06-2020 19:27 ]
Ted speculeerde ook nog wat over Hartley. Die zou natuurlijk ook vrij makkelijk moeten kunnen instappen, alleen is hij AFAIK weer volledig uit dienst van Red Bull / geen banden meer met Red Bull?demo31051987 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:19:
Edit:
Vraag me overigens af of de reserverijders van Red Bull niet eerder Gasly & Kvyat zijn
[ Voor 38% gewijzigd door RobertMe op 26-06-2020 19:34 ]
Cool. Is het echt zo dat Gutierrez en Vandoorne bij 3 teams kunnen invallen?demo31051987 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:19:
[...]
Ik kan mij herinneren dat Ted in zijn laatste Notebook dit opgenoemd had. Ff zoeken.
Edit:
Gevonden!
Mercedes: Esteban Gutierrez & Stoffel Vandoorne
Mclaren: zie Mercedes
Racing Point: zie Mercedes
Ferrari: Antonio Giovinazzi & Pascal Wehrlein
Toro Rosso: zie Red Bull
Renault: Sergey Sirotkin (Guanyu Zhou & Lundgaard hebben geen superlicentie)
Alfa Romeo: Robert Kubica
Haas: ? (Fiitipaldi en Delatraz hebben geen usperlicentie)
Williams: Jack Aitken
En wat is de kans dat Russell bij Mercedes of Racing Point invalt? Het lijkt me namelijk wel een logische zet voor Mercedes om een huidige rijder door te schuiven. Hij staat toch al onder contract bij Toto, dus dat lijkt me mogelijk. En in principe zal Nyck de Vries ook wel in kunnen vallen, mits ie nog even wat kilometers mag maken.
Sowieso denk ik dat FIA niet moeilijk zal doen over het gebrek aan licentie als dat ervoor zorgt dat een nieuwe rijder kans maakt. Wie weet zorgt het ervoor dat we een eerste vrouwelijke rijder sinds 19xx te zien krijgen...
Voor Red Bull is het inderdaad wel Gasly en Kvyat, volgens mij is dat nooit een probleem geweest, maar voor Toro Rosso moeten ze dan wel vervanging hebben.RobertMe schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:32:
[...]
Ted speculeerde ook nog wat over Hartley. Die zou natuurlijk ook vrij makkelijk moeten kunnen instappen, alleen is hij AFAIK weer volledig uit dienst van Red Bull / geen banden meer met Red Bull?
Edit:
Vraag me overigens af of de reserverijders van Red Bull niet eerder Gasly & Kvyat zijnEn dat Buemi of Hartley dan instapt bij STR. Punten komen toch op eigen naam te staan dus maakt het niet voor uit, maar voor Red Bull kan het wel meer punten opleveren. Een swap van team maakt het wellicht wel wat moeilijker, but then again, zowel Gasly als Kvyat hebben ervaring met het rijden voor Red Bull, en als icing on the cake hebben ze ook beiden ervaring met mid-season swaps.
Ik denk verder dat een aantal reserverijders van andere teams, best kans maken om in te vallen mocht het ergens een issue zijn.
Aldus Ted Kravitz. Hij gaf aan dat Mercedes beide coureurs ook door Racing Point en Mclaren gebruikt kunnen worden.Martinspire schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:45:
[...]
Cool. Is het echt zo dat Gutierrez en Vandoorne bij 3 teams kunnen invallen?
Ik verwacht niet dat Russel invalt bij Mercedes op het moment dat Hamilton of Bottas uitvalt. Ik neem aan dat het contract met Williams dit niet toe laat.Martinspire schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:45:
[...]
En wat is de kans dat Russell bij Mercedes of Racing Point invalt? Het lijkt me namelijk wel een logische zet voor Mercedes om een huidige rijder door te schuiven. Hij staat toch al onder contract bij Toto, dus dat lijkt me mogelijk. En in principe zal Nyck de Vries ook wel in kunnen vallen, mits ie nog even wat kilometers mag maken.
[...]
Jep, is een tijdje terug al aangegeven. Als ik mij niet vergis was die regeling met the pink Mercedes Racing Point sowieso al. Die met McLaren is wel nieuw en een paar weken terug bekend gemaakt.Martinspire schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:45:
[...]
Cool. Is het echt zo dat Gutierrez en Vandoorne bij 3 teams kunnen invallen?
Ik denk klein. De enige afspraak tussen Mercedes en Williams is dat Mercedes motoren levert. Ik denk dus niet dat Williams zomaar hun "ster coureur" gaat afstaan zonder dat daar een prestatie tegenover staat. Ook omdat ze zelf dan op een compleet onervaren coureur moeten terugvallen.En wat is de kans dat Russell bij Mercedes of Racing Point invalt? Het lijkt me namelijk wel een logische zet voor Mercedes om een huidige rijder door te schuiven. Hij staat toch al onder contract bij Toto, dus dat lijkt me mogelijk.
Dat zou dan alleen Tatiana Calderon kunnen zijn denk ik? Maar wat ik begreep heeft die eigenlijk ook geen kans op een F1 zitje. Daarnaast staat ze onder contract bij Alfa Romeo en die hebben Kubica al als reservecoureur.Sowieso denk ik dat FIA niet moeilijk zal doen over het gebrek aan licentie als dat ervoor zorgt dat een nieuwe rijder kans maakt. Wie weet zorgt het ervoor dat we een eerste vrouwelijke rijder sinds 19xx te zien krijgen...
Ik denk wel dat er genoeg relaties onderling zijn om wat te regelen. Alleen Renault zou dan denk ik een issue kunnen zijn. Ik zou niet weten met welk team die bevriend moeten zijn. Maar Williams zal vast wel bij Mercedes kunnen aankloppen voor Gutiérrez of Vandoorne en Haas bij Ferrari voor Wehrlein of Kubica bij Alfa Romeo. Alhoewel ik mij dan wel maar meteen af vraag hoe makkelijk Kubica bij een ander team kan instappen (aangepaste headrest, wellicht ook afwijkend stuur?).Ik denk verder dat een aantal reserverijders van andere teams, best kans maken om in te vallen mocht het ergens een issue zijn.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport