naitsoezn schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:03:
[...]
De enige constante is dat er steeds meer teams verdwijnen uit de F1 dan dat er bij komen. Om over motorfabrikanten nog maar te zwijgen

. Ik kan met @
Wom niet begrijpen dat er F1-fans blij zijn met het verdwijnen van wederom een team en fabrikant.....
En als Renault de boel verkoopt aan bijvoorbeeld Panthera, dan zijn het er nog steeds tien. Verder is het met de huidige prijsstructuur ook zinloos om meer dan tien teams te hebben. Degene die als elfde eindigt krijgt geen prijzengeld en valt dan meestal om. Verder is fabrieksteam geen garantie op goed. Toyota en Honda bereikten weinig, Renault was kortstondig goed met Alonso, maar daarna niet.
Verder waar zeg ik precies dat ik Renault weg wil hebben? Als Abiteboul eruit gegooid zou worden op gronde van zijn abject falen, dan graag door met Renault. Misschien gaan ze dan eens presteren omdat ze eens een coureur vast kunnen houden, een PU kunnen leveren die geen last heeft van spontane zelfontbranding of personeel aantrekken dat wel een stap kan zetten in het matige chassis. Wie gaat er nu werkelijk aan de slag bij een team dat niet presteert, hoog verloopt kent, met een slechte PU zit en een teambaas die contant loopt te verklaren hoeveel geld hij heeft, hoe geweldig Renault is, maar elke keer als het weer misgaat, vooral iedereen behalve zichzelf de schuld geeft?
Natuurlijk ga je daar niet naartoe als je opties hebt. Ik bedoel kijk alleen al naar de hoofd aerodynamica positie. In 2017 werd het Pete Michin die van RBR kwam. Die is er na het 2019 seizoen eruit geschopt en is vervangen voor Dirk de Beer. Die was hoofd aerodynamica bij Ferrari en verantwoordelijk voor de 2014 en 2016 Ferrari's. De eerste was gewoon nauwelijks bestuurbaar, de tweede had serieuze correlatieproblemen en vrijwel nul ontwikkeling door het seizoen. Ging daarna naar Williams en zijn eerste auto was de geweldige 2018 Williams waarna hij daar ook kon vertrekken. Hij keert nu terug naar Renault, waar hij tussen 2008 en 2012 ook zat. Ook geen geweldige jaren voor Renault want het klantenteam RBR was gewoon beter, zeker vanaf 2009.
Het zal vast een goede aerodynamicus zijn, maar het is geen James Allison en al helemaal geen Newey. Dat is waar Renault alleen wel mee werkt, op een veel krapper budget. Er is geen consistentie, geen lange termijn. Hoe moet je nu iets opbouwen? Abiteboul begon ook al uit te halen naar Nick Chester en Pete Michin over de 2020 auto. Zijn er ook nog de geruchten dat het 2020 Renault chassis de crash testen niet heeft gepasseerd en het echt niks meer dan een opgelapte 2019 auto is.
Pat Fry i.p.v Nick Chester voor het chassis is misschien al wat beter aangezien hij verantwoordelijk was voor de 2019 McLaren terwijl James Key zijn periode thuis uitzat. Die resultaten ga je alleen ook pas in 2022 zien omdat in 2021 er nauwelijks andere auto's zullen staan.
Hoe moet ik dit anders zien dan structureel falen? Meer dan tweehonderd miljoen per seizoen, en ze hebben grote moeite om teams zoals Haas, Force India/Racing Point, TR/Alpha Tauri te verslaan. McLaren is ze al voorbij.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.