[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.073 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ach als vettel stopt en meer tijd met gezien gaat doorbrengen is toch ook niks mis mee?
Zolang hij maar kan doen wat hij zelf prettig gaat vinden. En bij Ferrari was het denk niet meer leuk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben nog steeds benieuwd naar die mode Lion;
https://www.f1analisitecn...efresh_ce=11538.181640625
Nel giro 67, la FOM si rende conto che Bottas non riesce a chiudere il sorpasso quindi torna sul lato frontale dell’onboard. Adami comunica a Vettel che ha appena chiuso un giro più veloce rispetto a quello di Hamilton che mancano 5 giri e che deve attivare il “Mode LION” fino alla fine, enfatizzando sulla parola leone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:57:
Ik denk dat een belangrijke factor ook de 'angst' voor Honda was.
Alleen wist RIC natuurlijk wel dat die Honda al een seizoen in de Toro Rosso lag en het ook best aardig deed, dus die angst zou niet helemaal gegerond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:43
Nu heeft toro rosso wel heel veel motoren gewisseld tijdens hun eerste jaar, dus de betrouwnhaarheid van de Honda was er toen nog niet.

Neemt niet weg dat ik ook liever op Honda had gegokt dan op Renault :)

Maar ik snap ergens ook wel dan Ricciardo gewoon weg wilde bij Red Bull, daar zat hij al lang. En dan wil je toch eens het "ouderlijk" huis verlaten en wat anders zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

roda_djavulen schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:59:
Nu heeft toro rosso wel heel veel motoren gewisseld tijdens hun eerste jaar, dus de betrouwnhaarheid van de Honda was er toen nog niet.

Maar ik snap ergens ook wel dan Ricciardo gewoon weg wilde bij Red Bull, daar zat hij al lang. En dan wil je toch eens het "ouderlijk" huis verlaten en wat anders zien.
Hij werd afgedroogd door Verstappen, dat doet je marktwaarde geen goed. Ik had op dat moment ook wel voor een 2 jarig contract bij Renault gegaan, zit je de rest van je leven geramd en voor hetzelfde geld bouwen ze wel een goede auto waarmee je leuk mee kunt doen. Blijven was echt geen optie voor RIC.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Arfman Afgedroogd? In 2018 hadden ze allebei 2 overwinningen, Ric 2 poles, Verstappen 0.
Verstappen is wel vaker op het podium geindigt. Maar Ric is dan weer veel vaker uitgevallen; ironisch genoeg vaak door problemen met de Renault onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Ja en nee, ze hadden pech dat ze de MGU-H niet op tijd af kregen voor de 1e race. Daarna zijn er ook behoorlijk wat motoren aan gort gereden door crashes en dan waren er ook nog ontwikkel stappen, al met al zijn er in dat seizoen niet heel veel motoren kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

roda_djavulen schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:31:
@Arfman Afgedroogd? In 2018 hadden ze allebei 2 overwinningen, Ric 2 poles, Verstappen 0.
Verstappen is wel vaker op het podium geindigt. Maar Ric is dan weer veel vaker uitgevallen; ironisch genoeg vaak door problemen met de Renault onderdelen.
Maar Ricciardo kon alle data zien en snapte ook wel dat de groeicurve van Max nog niet ging afvlakken. Of Ricciardo nog diezelfde groeipotentie had... Ik denk 't niet.

Ik denk dat hij ook snapte, dat als hij was gebleven, het een groot risico zou zijn geweest voor de rest van zijn carrière.

Even wat dollars binnenhalen bij Renault en mocht het niet opleveren wat hij had gehoopt, dan weer verkassen.

Et voila...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@ArcticWolf Klopt, en door vaak nieuwe door ontwikkelde motoren te introduceren hebben we niet echt kunnen zien of de motoren wel de juiste levensduur hadden.
Gelukkig is gebleken dat ze vorig jaar prima mee konden.

Dat is toch beter voor de spanning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 06:02

d0s

sssst

Ricciardo had ook echt geen vertrouwen in Honda, kwam toen - welliswaar subtiel en tussen de regels - ook terug in drive2survive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

mphilipp schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:57:
[...]

Nahhh...je moet het niet tè simpel maken. Het is niet alléén geld of alléén de lokroep van [mbr]Abiteboul[/mbr] alléén de 'angst' voor Max. Ik denk dat een belangrijke factor ook de 'angst' voor Honda was. Kijk, het geloof in Honda was natuurlijk puur gebasseerd op een gevoel. Ook wel op de ervaringen bij STR, maar de snelheid was meer een belofte. Dus ik denk dat al die dingen bij elkaar Daniel aan het twijfelen hebben gebracht.
Ik denk dat het te makkelijk is om het te reduceren tot 'hij was bang voor Max' of 'hij ging voor het geld' of de lulpraatjes van Cyril. Een combinatie is denk ik aannemelijker.
Ik doelde meer op de reden dat Ric Renault had gekozen en niet McLaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

d0s schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:47:
Ricciardo had ook echt geen vertrouwen in Honda, kwam toen - welliswaar subtiel en tussen de regels - ook terug in drive2survive.
Ricciardo claimde geen vertrouwen in Honda te hebben in een over gedramatiseerde serie. ;)
Subtiel verschil, maar toch. Als je als topteam een coureur wil behouden, dan leg je toch gewoon uit waarom je voor Honda gaat en niet Renault? Het is niet alsof Honda, RBR niet moest overtuigen. RBR geeft jaarlijks meer dan $300 miljoen uit. Die gaan niet naar duidelijk een inferieure PU overstappen.

Dat besluit voor Honda werd genomen terwijl Riccardo nog in onderhandeling was. Hij zal gewoon geïnformeerd zijn, want dat is een onderdeel van onderhandelingen. Verder was het niet alsof Renault nu zo geweldig was. Ricciardo heeft er sinds 2014 mee rondgereden en heeft als enige coureur de hele puinzooi vanaf dag een ervaren. Ricciardo heeft het ook geweten in de de tweede helft van 2018 en natuurlijk 2019. Het was zo voorspelbaar dat Renault helemaal niet zo zou verbeteren. In 2018 werden ze P4 in het WCC door het falen van Haas en de problemen rond Force India. In 2019 hadden ze dat niet en teruggevallen. Slecht chassis met weinig neerwaartse druk en een onbetrouwbare PU, alweer...

Ze werden bijna verslagen door Toro Rosso die midden in het seizoen van coureur wisselde en toch al coureurs hadden die echt niet zo goed waren als Ricciardo en Hulkenberg.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-05-2020 22:19 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Honda heeft in dat seizoen veel motoren gewisseld om te kunnen testen en ontwikkelen. Niet zo zeer omdat de motor niet betrouwbaar was. Dat was ook de opdracht die ze van Red Bull hadden gekregen. Test zoveel je wilt bij Toro Rosso als je er volgend jaar maar staat zodra de motor in de Red Bull. moet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

Vandaag een jaar geleden dan Niki Lauda is overleden

Vanavond 2 races online te zien via F1 op youtube
[YouTube: F1 CLASSIC DOUBLE - Niki Lauda's Final Title Win and Final F1 Victory | Presented by DHL]
Laatste titel, en laatste overwinning

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Daar gaan we hoor. :z
[Twitter: https://twitter.com/MissedApexF1/status/1263088414070648832]

Maar het zou me helemaal niks verbazen. Renault F1 zou al een voorschot van de FOM hebben gehad. Problematischer is dat Renault in de problemen zit. Ze hebben €5 miljard aan garantiestelling van de Franse staat gekregen en het gaat er kennelijk al over gedwongen ontslagen en het sluiten van fabrieken in Frankrijk zelf. Dat prestigeproject dat helemaal nergens naartoe gaat op de huidige weg, kan zomaar aan de beurt zijn. Ricciardo kan wel eens net op tijd weg zijn. Ocon, tja. :P

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-05-2020 21:59 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
wow, nu alweer een jaar geleden van lauda? damn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 16:03
Die voorwaarde dat de Renault motor gebruikt moet worden maakt de deal niet echt aantrekkelijk. Die is al niet al te best, en wordt natuurlijk voor geen kwartje verder doorontwikkeld.

Kans bestaat dus dat er een team wegvalt. Wellicht dat één van de grote 3 nog een extra sub-team op kan tuigen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Voor wie moet Renault anders nog motoren leveren dan?
Beetje vreemd om het team van de hand te doen maar de motorenafdeling voor één enkel team aan te houden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:38:
[Twitter]

Maar het zou me helemaal niks verbazen. Renault F1 zou al een voorschot van de FOM hebben gehad. Problematischer is dat Renault in de problemen zit. Ze hebben €5 miljard aan garantiestelling van de Franse staat gekregen en het gaat er kennelijk al over gedwongen ontslagen en het sluiten van fabrieken in Frankrijk zelf. Dat prestigeproject dat helemaal nergens naartoe gaat op de huidige weg, kan zomaar aan de beurt zijn. Ricciardo kan wel eens net op tijd weg zijn. Ocon, tja. :P
Ik neem aan dat ze het team dan van de hand doen voor dezelfde prijs als waar ze het voor gekocht hadden? :+

Misschien wel interessant voor een of andere rijk persoon, waarvan de zoon in de F1 wil rond tuffen... *kuch* Latifi *kuch* ;)

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Edd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:41:
[...]

Ik neem aan dat ze het team dan van de hand doen voor dezelfde prijs als waar ze het voor gekocht hadden? :+

Misschien wel interessant voor een of andere rijk persoon, waarvan de zoon in de F1 wil rond tuffen... *kuch* Latifi *kuch* ;)
Ik denk dat er genoeg Russische of inderdaad Canadese miljardairs zijn met potentiële interesse om miljonair te worden. :Y)
Het probleem is denk ik de PU. Ik denk dat ik liever een Mercedes of Ferrari heb. Honda ook, maar die lijken echt Red Bull exclusief te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:43:
[...]

Ik denk dat er genoeg Russische of inderdaad Canadese miljardairs zijn met potentiële interesse om miljonair te worden. :Y)
Het probleem is denk ik de PU. Ik denk dat ik liever een Mercedes of Ferrari heb. Honda ook, maar die lijken echt Red Bull exclusief te zijn.
Van Honda moeten we nog maar zien of die blijven. Persoonlijk slecht gevoel over. Er was in de goede economische tijden al geen unanieme beslissing in de board als we de verhalen mogen geloven en met deze economische tijden en de eerdere houding van Honda (remember 2008 naar 2009 Brawn) is het voor mij geen verrassing als ze toch de stekker eruit trekken. Mochten ze dat echter niet doen en juist vol ervoor gaan, ja dan wordt het de motor to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:04
Motor leveranciers mochten toch geen klant weigeren als ze niet al minstens door drie teams gebruikt worden meen ik? Dus als Honda blijft dan is er niks exclusief en zouden ze gewoon gedwongen kunnen worden om een extra klant te accepteren, of vergis ik me daarin?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:37
Finraziel schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:50:
Motor leveranciers mochten toch geen klant weigeren als ze niet al minstens door drie teams gebruikt worden meen ik? Dus als Honda blijft dan is er niks exclusief en zouden ze gewoon gedwongen kunnen worden om een extra klant te accepteren, of vergis ik me daarin?
Volgens mij geldt dat alleen als een team geen leverancier kan vinden. Honda zou dus wel mogen weigeren, maar als alle fabrikanten een team weigeren dan zal de FIA een fabrikant aanwijzen die moet leveren. Als je dan niet al aan 3 teams levert is de kans uiteraard wel het grootst dat je alsnog mag leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:27
Zal de overstap naar 18" velgen in 2021 nog plaatsvinden?

[ Voor 17% gewijzigd door Lasmibalsingh op 21-05-2020 09:33 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lasmibalsingh schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:32:
Ik vermoed van niet. Naast dat de 2021 regels zijn uitgesteld naar 2022 is er niks bekend gemaakt over het behoud van deze regel voor 2021 (alleen verbieden van DAS is dat voor gezegd). Daarnaast verwacht ik dat de grotere velgen via de aangepaste ophanging ook impact heeft op het chassis, en chassis-development is juist aan banden gelegd voor 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 01:55:
[...]

Van Honda moeten we nog maar zien of die blijven. Persoonlijk slecht gevoel over. Er was in de goede economische tijden al geen unanieme beslissing in de board als we de verhalen mogen geloven en met deze economische tijden en de eerdere houding van Honda (remember 2008 naar 2009 Brawn) is het voor mij geen verrassing als ze toch de stekker eruit trekken. Mochten ze dat echter niet doen en juist vol ervoor gaan, ja dan wordt het de motor to have.
Gebeurd dat, dan zal Verstappen een exit clausule gebruiken als ze geen Mercedes PU krijgen. Ferrari betaalt waarschijnlijk nog liever een boete van tientallen miljoenen dan dat ze gaan leveren. Hallo Mercedes. ;)
Maar alle fabrikanten zijn twijfelachtig nu, maar Honda lijk wel heel erg in te zetten op Verstappen en ze behalen eindelijk eens wat resultaten.
Lasmibalsingh schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:32:
Nee. Ze hebben vrijwel alles aan chassisontwerp bevroren en 18" velgen vragen om een heel andere ophanging en dat heeft weer aerodynamische consequenties. :)

En bij de FOM denken ze na over een officiële simulatiegame naast de F1 game. Tja, als een coureur zoals Verstappen gewoon die F1 game niet in te krijgen is onder huidige omstandigheden, dan krijg je dit. Genoeg coureurs die ook liever iRacing pakken en dat is financieel natuurlijk niet goed. De vraag zal alleen zijn of die game er komt, en of het ook goed is.
https://www.racefans.net/...rnative-to-official-game/

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-05-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 09-10 11:31
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:28:
[...]

Nee. Ze hebben vrijwel alles aan chassisontwerp bevroren en 18" velgen vragen om een heel andere ophanging en dat heeft weer aerodynamische consequenties. :)
Hoe zit dat eigenlijk met de auto van Mclaren? Ze gaan 2021 toch naar mercedes motoren? dan moeten ze een compleet chassis herontwerpen, dus dat bevriezen is niet mogelijk.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Melantrix schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met de auto van Mclaren? Ze gaan 2021 toch naar mercedes motoren? dan moeten ze een compleet chassis herontwerpen, dus dat bevriezen is niet mogelijk.
Bij mijn weten krijgen ze vrijstelling en mogen dus wel een nieuw chassis maken, of in ieder geval het huidige in zoverre aanpassen aan de Mercedes motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Melantrix schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Die hebben een uitzondering gekregen, maar zullen wel aan de FIA moeten bewijzen dat ze het niet te bont maken. De vraag is dan ook hoe ver McLaren kan gaan met die definitie oprekken voor gewin. Nog een reden waarom ik vermoed dat McLaren dichtbij de top drie gaat komen en misschien gevaarlijk gaat worden voor Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gebeurd dat, dan zal Verstappen een exit clausule gebruiken als ze geen Mercedes PU krijgen. Ferrari betaalt waarschijnlijk nog liever een boete van tientallen miljoenen dan dat ze gaan leveren. Hallo Mercedes. ;)
Maar alle fabrikanten zijn twijfelachtig nu, maar Honda lijk wel heel erg in te zetten op Verstappen en ze behalen eindelijk eens wat resultaten.

[...]

En bij de FOM denken ze na over een officiële simulatiegame naast de F1 game. Tja, als een coureur zoals Verstappen gewoon die F1 game niet in te krijgen is onder huidige omstandigheden, dan krijg je dit. Genoeg coureurs die ook liever iRacing pakken en dat is financieel natuurlijk niet goed. De vraag zal alleen zijn of die game er komt, en of het ook goed is.
Eens, moet je alleen hopen dat Mercedes niet om dezelfde reden uitstapt of vol zit (Russell/Vettel naast Hamilton). Anders heb je als Verstappen nogal een probleem gezien Ferrari door hun gekrenkte trots niet voor Verstappen zal gaan. In het ergste geval zit je straks met Ferrari als enige topteam met de rest incl. RB allemaal mindere teams door afhaken Honda en Mercedes. De horror, een reeks automatische kampioenschappen voor Leclerc, :o . De automatische kampioenschappen van Hamilton zijn 1 ding, maar Leclerc? Dat is niet te verdragen. Dan moeten we als Nederlanders allemaal... slik... gaan juichen voor Sainz. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 16:46
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:55:
[...]

Die hebben een uitzondering gekregen, maar zullen wel aan de FIA moeten bewijzen dat ze het niet te bont maken. De vraag is dan ook hoe ver McLaren kan gaan met die definitie oprekken voor gewin. Nog een reden waarom ik vermoed dat McLaren dichtbij de top drie gaat komen en misschien gevaarlijk gaat worden voor Ferrari.
En dus zal die overstap van Ric naar McLaren dus wel een hele goede stap kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 09:37
DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:38:
[Twitter]

Zou dit niet heel toevallig dat nieuwe Aziatische team zijn? 'Panthera F1'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:48:
[...]

Eens, moet je alleen hopen dat Mercedes niet om dezelfde reden uitstapt of vol zit (Russell/Vettel naast Hamilton). Anders heb je als Verstappen nogal een probleem gezien Ferrari door hun gekrenkte trots niet voor Verstappen zal gaan. In het ergste geval zit je straks met Ferrari als enige topteam met de rest incl. RB allemaal mindere teams door afhaken Honda en Mercedes. De horror, een reeks automatische kampioenschappen voor Leclerc, :o . De automatische kampioenschappen van Hamilton zijn 1 ding, maar Leclerc? Dat is niet te verdragen. Dan moeten we als Nederlanders allemaal... slik... gaan juichen voor Sainz. :+
Mercedes heeft al contracten voorbij 2020 gesloten. Die gaan niet weg. Als Mercedes zelf gaat als team, wat ook onwaarschijnlijk is, dan zie ik ze RBR eigenlijk wel leveren als Honda gaat. Immers heb je dan meteen een absoluut topteam. :)
Sir_Lion schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:52:
[...]

En dus zal die overstap van Ric naar McLaren dus wel een hele goede stap kunnen zijn.
Dat is het ook. Waarom denk je dat ik op Vettel hoopte? I like Seb. ;)
Het kan ook niet slechter meer worden voor Ricciardo. :P
D-dark schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:53:
[...]

Dat zou goed kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D-dark schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:53:
[...]

Panthera Honda erbij en Renault naar de uitgang?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 09:37
YakuzA schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Panthera Honda erbij en Renault naar de uitgang?
Wat mij betreft geen bezwaar.
Alleen vanuit de F1 heeft men bij voorkeur 12 teams met 4 verschillende motorleveranciers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Stirling Moss had nog een interview gegeven vlak voor zijn overlijden. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:07

Wom

Vind dat de meeste hier nogal makkelijk praten over het eventueel weggaan van Renault. Is wel een merk met een flinke historie in de F1. Ik zie ze liever betrokken bij de sport dan wegens bezuinigingen wat promotierondjes met een FE maken in wat stadscentra.

Tuurlijk kan en moet de performance veel beter, maar het is wel een team wat (onder verschillende namen) al lang deelneemt en toch zeker wel hun meerwaarde hebben. Zou liever hebben dat ze samen met McLaren aansluiting bij de top vinden dan dat ze uit de sport gaan als ik eerlijk ben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:18
Wom schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:30:
Vind dat de meeste hier nogal makkelijk praten over het eventueel weggaan van Renault. Is wel een merk met een flinke historie in de F1. Ik zie ze liever betrokken bij de sport dan wegens bezuinigingen wat promotierondjes met een FE maken in wat stadscentra.

Tuurlijk kan en moet de performance veel beter, maar het is wel een team wat (onder verschillende namen) al lang deelneemt en toch zeker wel hun meerwaarde hebben. Zou liever hebben dat ze samen met McLaren aansluiting bij de top vinden dan dat ze uit de sport gaan als ik eerlijk ben.
Ik denk dat niemand hier wil dat Renault uit de sport gaat. Dat in tegenstelling tot hun teambaas..

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wom schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:30:

En als de leiding van die organisatie niet zo incompetent was, constant liep te liegen, wanprestatie na wanprestatie leverde, werkelijk alles en iedereen de schuld geeft van eigen falen en ook nog eens gaat natrappen, tja dat zou ik Renault graag zien blijven. Op het moment is het een onderpresterend team dat zomaar kan verdwijnen omdat het te veel geld kost en eigenlijk alleen maar negatieve reclame oplevert voor het moederbedrijf. Verder klinkt het misschien wat cru, maar als historicus geef ik eigenlijk niks om het historische argument. Constanten bestaan gewoon niet. Als Renault gaat door veranderde prioriteiten en het falen van management, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:33:
[...]

Mercedes heeft al contracten voorbij 2020 gesloten. Die gaan niet weg.
Alle teams hebben langlopende contracten, voor personeel, fabrieken, leveranciers etc. etc. Stoppen met F1 kost in 1x een hoop geld maar langer doorgaan kost mogelijk meer en dan is de beslissing zo gemaakt. Die langlopende contracten houden geen een team in de F1, als de eigenaar van een team er de stekker uit trekt dan houdt het simpelweg op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:55

rammes

koekebakker 1e klas

GP Austin ook op losse schroeven.

https://www.autosport.com...doubt-on-united-states-gp

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:52:
[...]
Verder klinkt het misschien wat cru, maar als historicus geef ik eigenlijk niks om het historische argument. Constanten bestaan gewoon niet.
De enige constante is dat er steeds meer teams verdwijnen uit de F1 dan dat er bij komen. Om over motorfabrikanten nog maar te zwijgen :/ . Ik kan met @Wom niet begrijpen dat er F1-fans blij zijn met het verdwijnen van wederom een team en fabrikant.....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:03:
[...]

De enige constante is dat er steeds meer teams verdwijnen uit de F1 dan dat er bij komen. Om over motorfabrikanten nog maar te zwijgen :/ . Ik kan met @Wom niet begrijpen dat er F1-fans blij zijn met het verdwijnen van wederom een team en fabrikant.....
En als Renault de boel verkoopt aan bijvoorbeeld Panthera, dan zijn het er nog steeds tien. Verder is het met de huidige prijsstructuur ook zinloos om meer dan tien teams te hebben. Degene die als elfde eindigt krijgt geen prijzengeld en valt dan meestal om. Verder is fabrieksteam geen garantie op goed. Toyota en Honda bereikten weinig, Renault was kortstondig goed met Alonso, maar daarna niet.

Verder waar zeg ik precies dat ik Renault weg wil hebben? Als Abiteboul eruit gegooid zou worden op gronde van zijn abject falen, dan graag door met Renault. Misschien gaan ze dan eens presteren omdat ze eens een coureur vast kunnen houden, een PU kunnen leveren die geen last heeft van spontane zelfontbranding of personeel aantrekken dat wel een stap kan zetten in het matige chassis. Wie gaat er nu werkelijk aan de slag bij een team dat niet presteert, hoog verloopt kent, met een slechte PU zit en een teambaas die contant loopt te verklaren hoeveel geld hij heeft, hoe geweldig Renault is, maar elke keer als het weer misgaat, vooral iedereen behalve zichzelf de schuld geeft?

Natuurlijk ga je daar niet naartoe als je opties hebt. Ik bedoel kijk alleen al naar de hoofd aerodynamica positie. In 2017 werd het Pete Michin die van RBR kwam. Die is er na het 2019 seizoen eruit geschopt en is vervangen voor Dirk de Beer. Die was hoofd aerodynamica bij Ferrari en verantwoordelijk voor de 2014 en 2016 Ferrari's. De eerste was gewoon nauwelijks bestuurbaar, de tweede had serieuze correlatieproblemen en vrijwel nul ontwikkeling door het seizoen. Ging daarna naar Williams en zijn eerste auto was de geweldige 2018 Williams waarna hij daar ook kon vertrekken. Hij keert nu terug naar Renault, waar hij tussen 2008 en 2012 ook zat. Ook geen geweldige jaren voor Renault want het klantenteam RBR was gewoon beter, zeker vanaf 2009.

Het zal vast een goede aerodynamicus zijn, maar het is geen James Allison en al helemaal geen Newey. Dat is waar Renault alleen wel mee werkt, op een veel krapper budget. Er is geen consistentie, geen lange termijn. Hoe moet je nu iets opbouwen? Abiteboul begon ook al uit te halen naar Nick Chester en Pete Michin over de 2020 auto. Zijn er ook nog de geruchten dat het 2020 Renault chassis de crash testen niet heeft gepasseerd en het echt niks meer dan een opgelapte 2019 auto is.

Pat Fry i.p.v Nick Chester voor het chassis is misschien al wat beter aangezien hij verantwoordelijk was voor de 2019 McLaren terwijl James Key zijn periode thuis uitzat. Die resultaten ga je alleen ook pas in 2022 zien omdat in 2021 er nauwelijks andere auto's zullen staan.

Hoe moet ik dit anders zien dan structureel falen? Meer dan tweehonderd miljoen per seizoen, en ze hebben grote moeite om teams zoals Haas, Force India/Racing Point, TR/Alpha Tauri te verslaan. McLaren is ze al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ben voor! Hoe sneller hoe beter. Eindelijk een keer Max tegen Lewis in een echte race simulatie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:07:
[...]

Ik ben voor! Hoe sneller hoe beter. Eindelijk een keer Max tegen Lewis in een echte race simulatie. :P
Helaas zal Hamilton niet willen. Die doet niet aan simulatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:34:
[...]

Helaas zal Hamilton niet willen. Die doet niet aan simulatoren.
Ik begrijp dat er in dit geval een soort van verplichting is om mee te doen net zoals in de andere raceklassen.

Ik las van de week ergens wel dat Lewis toch gaat simracen om weer een beetje het "gevoel" te krijgen. Dus als je ergens Nicolas mee ziet doen in een virtuele race zou het zomaar Lewis kunnen zijn. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:18
Zou Ricciardo weer verkeerd gegokt hebben?
'McLaren ruziet over reddingsplan: racewagens al in onderpand'

De fabrikant van sportwagens en eigenaar van een Formule 1-team McLaren ligt overhoop met geldschieters. De sportwagenbouwer wil geld lenen om de financiële gevolgen van de coronacrisis op te vangen, maar de collectie sportwagens die McLaren als onderpand aanbiedt, zijn volgens bestaande obligatiehouders al in onderpand gegeven.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

hoevenpe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:33:

[...]
Hoop toch echt van niet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:06
Ik denk dat hij beter bij mclaren kan zitten dan bij renault die weer staatssteun moeten ontvangen.

Renault loopt nog het risico dat een van de voorwaarden voor staatssteun het stoppen van hun F1 activiteiten is.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:33:

[...]
Meh, tis niet alsof Renault nu zo'n rooskleurige toekomst tegemoet ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

McLaren zal waarschijnlijk moeten gaan aankloppen bij de FOM voor een voorschot. Zou uit mijn hoofd het vijfde team zijn na Renault, Alpha Tauri, ik dacht Racing Point en nog eentje die me ontglipt. Maar vrijwel alle teams zullen met cashflow problemen zitten. Ik denk dat RBR en Ferrari er het beste voor zullen staan. RBR omdat het een beetje een hobby van een miljardair is en ze waarschijnlijk niet heel erg gevoelig zijn. Ferrari omdat die de orderboeken toch vol hebben staan voor de komende jaren en ze twee serieuze sponsoren hebben in Shell en Phillip Morris.

En project pitlane krijgt ook weer eens wat aandacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:59
Alpha Tauri is toch ook een hobby project van dezelfde miljardair als RBR?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:56:
Klopt, maar in AT moeten ze meer geld bijstoppen dan in RBR :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:58

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Misschien moet Ferrari solidair zijn en hun startgeld geven aan de kleine teams })

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:12:
Zou uit mijn hoofd het vijfde team zijn na Renault, Alpha Tauri, ik dacht Racing Point en nog eentje die me ontglipt.
Haas? Kan me niet indenken dat die een hele gezonde financiële situatie hebben. Ja, het is een dure hobby van Gene Haas, maar ze zullen vast niet zomaar in zee gaan met Rich Energy en volgens mij heeft Gene er ook geen doekjes om gebonden dat het allemaal wel wat beter mag gaan en die anders net zo goed het geld letterlijk direct kan verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:19
Dit is allemaal koren op de molen van de budget cap. En dat is goed.

En Renault moet gewoon blijven, niet vanwege hun historie, maar vanwege hun lef. Abiteboul is echter aan zijn houdbaarheidsdatum gekomen en moet vertrekken. Frisser wind daar aub. Daarnaast is het de auto met de mooiste livery 😈

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:56:
Onderhand is het eerder een reclame voor een modemerk. Verder kost het Red Bull meer, voor veel minder resultaten. Zo werkt de Formule 1 gewoon. De topteams steken relatief minder erin dan de middenvelders. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
wowly schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:12:
Dit is allemaal koren op de molen van de budget cap. En dat is goed.
Budget cap wordt / werd voornamelijk geblokkeerd door Mercedes, Red Bull en Ferrari. Laten dat nu juist de drie teams zijn die ook het minste last zullen hebben van deze crisis. Als in: als ze willen kunnen ze nog steeds blokkeren.

Maar, de budget cap was er al een tijdje doorheen? En is nu i.v.m. coronacrisis ook nog eens verlaagd voor 2021? In eerste instantie zou bij de nieuwe Concord Agreement de cap op $175 miljoen liggen? En de budget cap blijft dus behouden voor 2021, maar volgens mij dan dat er werd gesproken over zelfs maar $150M of iets dergelijks. In ieder geval minder als origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Misschien moet Renault deze even kijken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:04:
Meh, tis niet alsof Renault nu zo'n rooskleurige toekomst tegemoet ziet.
En daar is Renault:
‘Autofabrikant Renault met de ondergang bedreigd’: Franse minister luidt de noodklok

Autofabrikant Renault kan van de markt verdwijnen als er niet snel een reddingsplan komt. Dat heeft de Franse minister van Financiën Bruno Le Maire vanochtend gezegd in een interview met radio-omroep Europe 1. Volgens Le Maire worstelt Renault momenteel om te overleven, als gevolg van de coronacrisis.

Le Maire voegde eraan toe dat de autofabrikant niet alleen zijn hand moet ophouden voor financiële steun, maar ook zelf er alles aan moet doen om zich snel aan de veranderende marktomstandigheden aan te passen. Volgens Franse media is Renault van plan om vier autofabrieken in Frankrijk te sluiten. Maar de minister vindt dat Renault de grootste fabriek, in Flins, beslist niet mag sluiten en dat Renault ervoor moet zorgen dat in Frankrijk zoveel mogelijk banen behouden blijven.
Kan je niet voorstellen dat een F1.5 team onderdeel uitmaakt van dit gesaneerde concern.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:09

Vuvuzela

My spire is forming

hoevenpe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:31:
Kan je niet voorstellen dat een F1.5 team onderdeel uitmaakt van dit gesaneerde concern.
Als Alonso terug komt en meteen WDC wordt koop ik een Renault :P dus ergens ook wel.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dag Ocon...
Maar als Franse ministers zo beginnen over de veronderstelde doodstrijd, sanering en natuurlijk het behoud van de fabrieken in Frankrijk, dan gaat Enstone afgestoten worden. Kost ze iets van $100 miljoen per seizoen en dat geld hebben ze niet meer. De FOM en sponsorinkomsten voor de teams zullen dalen, en dan moet Renault waarschijnlijk nog steeds een groot deel bijleggen onder de $145 miljoen + salarissen + PU cap. Omdat werkelijk niemand die Renault PU meer wil, zal dat ook wel gesloten worden. Kost ook makkelijk tientallen miljoenen en ze hebben geen klanten meer die ruim $20 miljoen betalen per seizoen. Ik zie geen team Renault PU's afnemen als de ontwikkeling ook nog stil komt te liggen en je oude specificaties met de hardnekkige betrouwbaarheidsproblemen, zonder engine mappings afneemt via Mecachrome. Het is nu al niet goed, maar als het ook nog eens achter gaat blijven en niet goed werkt vanwege de mappings en je alsnog miljoenen moet betalen als team voor die blokken, dan is het klaar.

Sainz krijgt ook eindelijk eens wat tijd in de spotlichten. :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-05-2020 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 21:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
30 jaar geleden, Senna in Monaco. Kippevel, nog steeds:

Met een hand aan het stuur, want stick shift.. en geen power steering.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:01:
30 jaar geleden, Senna in Monaco. Kippevel, nog steeds:

[Embed]

Met een hand aan het stuur, want stick shift.. en geen power steering.
Ik snap niet wat daar zo bijzonder aan is, alsof Senna de enige is die zo schakelde en stuurde toen? Iedereen deed dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

’Formule 1-teams akkoord met plafond van 145 miljoen dollar’

ws al bekend hier?

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 23-05-2020 16:15 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Ik snap niet wat daar zo bijzonder aan is, alsof Senna de enige is die zo schakelde en stuurde toen? Iedereen deed dat.
Hij was wel de snelste 8)

Met een hand aan het stuur en een op de schakelpook de helling op beuken richting casino vind ik gewoon indrukwekkend, of het Senna is of niet; Vergeleken met de wagens van tegenwoordig vind ik het zeker wel bijzonder om te zien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Vraag me eerder af hoe ze de handicap die ze in gaan voeren, gaan controleren. Heeft te maken met minder windtunnel tijd zodra je het beter doet. Ook krijgen de teams die lager staan dus juist meer tijd. Of zit er een mannetje van de FIA bij met een timer of zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pjlgt schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:03:
[...]

Vraag me eerder af hoe ze de handicap die ze in gaan voeren, gaan controleren. Heeft te maken met minder windtunnel tijd zodra je het beter doet. Ook krijgen de teams die lager staan dus juist meer tijd. Of zit er een mannetje van de FIA bij met een timer of zo?
Uiteraard laat de Telegraaf weer eens de helft weg als ze in dit geval de BBC overschrijven. :z
Het idee is dat de winnaar in 2021, maar 90% van een aerodynamisch quotum krijgt. Daaronder vallen zowel de windtunnel als CFD. Elke positie eronder is 2,5% meer waardoor het laatste team, dus 115% krijgt. Vanaf 2022 gaat het dan naar 70% voor de winnaar met 5% per positie waardoor het laatste team 115% krijgt. Nieuwe teams krijgen ook 115%. Ook zijn afspraken gemaakt over de waarde van onderdelen die worden ingekocht bij een ander team. Dat bedrag wordt afgetrokken van de cap.

Daarnaast gaat de budgetcap gelijkelijk omlaag, gaat die voor 2021 al variabel zijn voor $1 miljoen per race erbij of eraf i.p.v met de onzekere kalender. PU ontwikkeling wordt ook gereduceerd voor 2020 en 2021 met minder tijd op testbanken en minder updates.

https://www.bbc.com/sport/formula1/52723209

Hete hangijzers zijn denk ik dat salarissen van de coureurs en de top, reiskosten en marketing niet zijn opgenomen. Ik zie de topteams dus alsnog ruim meer dan $200 miljoen uitgeven. Tweede is de vraag in hoeverre de PU's gelijkwaardig zijn. Het laatste dat we kunnen gebruiken is dat een fabrikant, kuch Mercedes kuch, alsnog een ruim voordeel blijkt te hebben en alsnog alles gaat winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chiron schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:40:
[...]

Hij was wel de snelste 8)

Met een hand aan het stuur en een op de schakelpook de helling op beuken richting casino vind ik gewoon indrukwekkend, of het Senna is of niet; Vergeleken met de wagens van tegenwoordig vind ik het zeker wel bijzonder om te zien.
Topsnelheid in 1993 van Senna was iets van 275km/u tegenwoordig hebben ze een topsnelheid van circa 325km/u in Monaco. Dat is best een verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

sjaool schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:33:
[...]

Topsnelheid in 1993 van Senna was iets van 275km/u tegenwoordig hebben ze een topsnelheid van circa 325km/u in Monaco. Dat is best een verschil.
Natuurlijk zijn ze qua pure topsnelheid tegenwoordig sneller. De hoeveelheid koppel door het elektrische gedeelte van de hybride systemen is gigantisch, iets wat juist in Monaco op dat korte baantje zn voordeel heeft.
Zelfs rekening houdend met het feit dat de huidige wagens veel zwaarder zijn dan de badkuipjes van toen.

Mede door de verbeterde handelbaarheid van de wagens van nu door de schakelpaddles en stuurbekrachtiging (!) zijn de rijders in staat om op de millimeter langs de boarding te rijden. Volgens mij was het Norris of Leclerc die aangaf dat ze zelfs sneller waren door juist de muur te toucheren op bepaalde stukken. Dat is echt millimeterwerk, en natuurlijk ook indrukwekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-07 00:47
Stel Haas trekt de stekker eruit, gaan we ze dan echt missen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dasfrikandel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:16:
Specifiek Haas, of komen alle teams één voor één aan bod met dezelfde vraag? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
dasfrikandel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:16:
Ik kan niet voor anderen spreken :p Maar wat ik er zelf van vind:
Haas zelf? Nee
Günter Steiner: ja
De twee auto's op de grid: ja

Het is gewoon een slechte zaak als er weer minder auto's op de grid staan. Hoe meer auto's er zijn hoe spannender het is/kan zijn. Daarnaast zie je de krapte nu ook al: junior coureurs die niet kunnen doorstromen, tussentijds eruit moeten (Ocon bv, whether you hate him or love him, hij verdient wel een stoeltje), of goede coureurs die vroegtijdig eruit moeten (Hulkenberg bv). Met een paar extra auto's geef je denk ik een betere doorstroming voor junioren om in te stromen en zich te bewijzen, en hoeven de ervarene coureurs niet perse eruit om plek te maken. En met 2 of 4 auto's extra denk ik dat bv een Vandoorne ook nu nog F1 had gereden. In die slechte McLaren met Alonso als teamgenoot kwam het er niet uit, maar bij een midfield team had ie dan wellicht wel de kans gekregen om zich opnieyte bewijzen, alleen waren er simpelweg geen stoeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
hardware-lover schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:20:
[...]

Specifiek Haas, of komen alle teams één voor één aan bod met dezelfde vraag? :+
Specifiek Haas, ze doen nu een aantal jaar mee, maar ze zijn niet echt heel veranderend geweest ofzo, is het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
RobertMe schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:22:
[...]

Ik kan niet voor anderen spreken :p Maar wat ik er zelf van vind:
Haas zelf? Nee
Günter Steiner: ja
De twee auto's op de grid: ja

Het is gewoon een slechte zaak als er weer minder auto's op de grid staan. Hoe meer auto's er zijn hoe spannender het is/kan zijn. Daarnaast zie je de krapte nu ook al: junior coureurs die niet kunnen doorstromen, tussentijds eruit moeten (Ocon bv, whether you hate him or love him, hij verdient wel een stoeltje), of goede coureurs die vroegtijdig eruit moeten (Hulkenberg bv). Met een paar extra auto's geef je denk ik een betere doorstroming voor junioren om in te stromen en zich te bewijzen, en hoeven de ervarene coureurs niet perse eruit om plek te maken. En met 2 of 4 auto's extra denk ik dat bv een Vandoorne ook nu nog F1 had gereden. In die slechte McLaren met Alonso als teamgenoot kwam het er niet uit, maar bij een midfield team had ie dan wellicht wel de kans gekregen om zich opnieyte bewijzen, alleen waren er simpelweg geen stoeltjes.
Ja dit dus, Haas specifiek niet, maar als er een ander team voor in de plaats komt ( Met de nieuwe budgetcap zie ik dit nog wel eens gebeuren) maakt het niet veel uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dasfrikandel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:23:
[...]

Specifiek Haas, ze doen nu een aantal jaar mee, maar ze zijn niet echt heel veranderend geweest ofzo, is het wel?
Maar de hele soap omtrent Rich Energy was wel entertainment :+
edit:
En dan vergeet ik het gefaal in Australië tot twee maal toe nog. Steiner in Drive to Survive. "I think Ericson hit us". "Suck my balls", ... nog. Een Williams die ver achteraan op de laatste plek rijden is gewoon zielig en heeft 0 entertainment waarde, wat de sport zou moeten zijn.

Uiteindelijk maakt het IMO niet uit. Nu hebben we een jaar een team extra gehad en daarna Manor geruild voor Haas. Was Haas er niet bij gekomen dan had Manor nog bestaan en denk ik niet dat de F1 er veel anders uit had gezien.

En specifiek met je vraag: er zijn zoveel meer teams die afgelopen jaren kleurloos waren. Ga je Williams missen op basis van afgelopen twee, drie jaar? Ga je Renault missen? Ga je Sauber / Alfa Romeo missen?

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 23-05-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
dasfrikandel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat Haas wel degelijk iets voor de F1 heeft betekend.
Ze hebben laten zien dat je echt mega veel onderdelen kunt inkopen, iets wat RP dit jaar heeft overtroffen.

En dat zelfs als je niet je onderdelen zelf ontwerpt/maakt je toch mee kan doen voor regelmatige punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dasfrikandel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:25:
[...]

Ja dit dus, Haas specifiek niet, maar als er een ander team voor in de plaats komt ( Met de nieuwe budgetcap zie ik dit nog wel eens gebeuren) maakt het niet veel uit toch?
Dan zou ik liever 2 auto's meer hebben in plaats van vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
RobertMe schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:26:
[...]
Uiteindelijk maakt het IMO niet uit. Nu hebben we een jaar een team extra gehad en daarna Manor geruild voor Haas. Was Haas er niet bij gekomen dan had Manor nog bestaan en denk ik niet dat de F1 er veel anders uit had gezien.
Ehm, Manor is niet ingeruild voor haas. In 2016 deed haas al mee tegelijkertijd met Manor die toen als 11e eindigde en geen prijzengeld kreeg, daardoor gingen ze failliet.

Koffie? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Melantrix schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:50:
[...]

Ehm, Manor is niet ingeruild voor haas. In 2016 deed haas al mee tegelijkertijd met Manor die toen als 11e eindigde en geen prijzengeld kreeg, daardoor gingen ze failliet.
Dat is toch exact wat je quote:
“Was haas er niet bij gekomen, had manor nog bestaan”

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
YakuzA schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:32:
[...]

Dat is toch exact wat je quote:
“Was haas er niet bij gekomen, had manor nog bestaan”
Dan was ik niet scherp vanochtend, ik las namelijk dat we haas hebben ingeruild voor Manor, en heb over t een jaar 1 extra team heen gelezen, excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:45

Gelukkig is de kwaliteit van de onboard camera's flink verbeterd.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
sjaool schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:33:
[...]

325 km/u in Monaco? Dat waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:10

Killjoy

Klingon lawn products

alexbl69 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:38:
[...]

325 km/u in Monaco? Dat waag ik te betwijfelen.
Ik twijfelde ook. Maar Leclerc blijkt verleden jaar in de qualificatie de 325 aangetikt te hebben.

https://f1i.com/news/3424...-fastest-of-them-all.html

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Killjoy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:41:
[...]

Ik twijfelde ook. Maar Leclerc blijkt verleden jaar in de qualificatie de 325 aangetikt te hebben.

https://f1i.com/news/3424...-fastest-of-them-all.html
Dat had ik niet verwacht. Dacht dat ze daar niet boven de 280 kwamen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:45:
[...]
Dat had ik niet verwacht. Dacht dat ze daar niet boven de 280 kwamen :).
V.w.b. de snelheden bij de meetpunten zit je daar ook niet zo heel ver vanaf;

(geregistreerde snelheden tijdens Monaco 2019 Q)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7bDoOKWkAARlLF?format=png&name=900x900

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 24-05-2020 16:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik weet niet wie meer humor heeft, Leclerc of Mercedus, maar ik vond hem grappig :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:09

Vuvuzela

My spire is forming

[ Voor 14% gewijzigd door Vuvuzela op 24-05-2020 23:15 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:47:
[...]
Alleen wist RIC natuurlijk wel dat die Honda al een seizoen in de Toro Rosso lag en het ook best aardig deed, dus die angst zou niet helemaal gegerond zijn.
Ja, hij deed het best aardig, maar was nog niet heel snel. Ik denk dat al die kleine beetjes hem over de streep trokken. Ik wil er niet aan dat ie het alleen voor het geld deed of alleen maar uit angst voor Max. Dat is te simpel. Het zijn topsporters, geen kinderen. Maar wij kunnen denken wat we willen, wat er echt aan de hand is blijft gissen. En wat voor de een zo klaar als een klontje is, is voor de andere twijfelachtig. Zeker weten doen we het pas als ze hun memoires schrijven (en dan nog kunnen ze liegen...)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Chiron schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:40:
[...]
Het zag er inderdaad een spectaculair uit, vooral door al dat schokken. En het was ook moeilijker vanwege het gebrek aan power steering en paddle shifters. Maar feit is wel dat ze tegenwoordig een heel pak sneller zijn. En de camerabeelden zijn ook veel smoother, dus het lijkt niet sneller. Ik weet nog uit de tijd dat ik zelf veel F1 sims speelde dat Monaco inderdaad een heel bijzonder gevoel gaf omdat je steeds vlak langs die muren schuurde. Handgeschakeld of niet, de andrenaline voel je tot in je oorlellen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jules heeft 6 jaar geleden de enige 2 punten binnen gehaald voor Marussia, in de 3 jaar dat ze mee hebben gedaan in F1.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EY2VSOsXsAEK7NT?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EY2VSyxX0Ag56jr?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EY2VTfFX0AA-FK-?format=jpg&name=large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:55

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

UK prime minister Boris Johnson has reportedly responded to lobbying from Formula 1 to create a quarantine exemption for the sport’s travelling personnel by asking his ministers to make it happen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:59
Meer dan 1000 banen weg bij McLaren: https://www.nu.nl/auto/60...m-en-autotak-mclaren.html

Ai, dat gaat pijn doen. Gedeeltelijk zou dit toch wel gebeuren ivm de budgetcap, maar hopelijk is dit niet het begin van het einde.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:13:
Meer dan 1000 banen weg bij McLaren: https://www.nu.nl/auto/60...m-en-autotak-mclaren.html

Ai, dat gaat pijn doen. Gedeeltelijk zou dit toch wel gebeuren ivm de budgetcap, maar hopelijk is dit niet het begin van het einde.
Het grootste deel zal de sportauto afdeling zijn, maar ze zullen ook voorsorteren op de budgetcap. McLaren haar sportauto's, tja, het zijn geen Ferrari's. Ze hebben die uitstraling niet, maar er lijken ook serieuze problemen te zijn met heel wat McLaren auto's. Er gaan genoeg verhalen rond dat ze ongeveer net zo betrouwbaar zijn als een McLaren Formule 1 auto de afgelopen jaren. :z

De klap voor Woking zal alleen serieus zijn. Het zou om een kwart van het totale personeelsbestand gaan.

In die markt moet je gewoon perfect zijn. Ferrari is dat en die kunnen gewoon zeggen dat ze zoveel auto's bouwen en zetten je op een wachtlijst, als je al een Ferrari mag kopen. Ja, zover gaat Ferrari. Al heb je miljarden, Ferrari bepaalt of ze je een Ferrari willen verkopen en je hebt je ernaar te gedragen.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-05-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:37:
[...]

Het grootste deel zal de sportauto afdeling zijn, maar ze zullen ook voorsorteren op de budgetcap. McLaren haar sportauto's, tja, het zijn geen Ferrari's. Ze hebben die uitstraling niet, maar er lijken ook serieuze problemen te zijn met heel wat McLaren auto's. Er gaan genoeg verhalen rond dat ze ongeveer net zo betrouwbaar zijn als een McLaren Formule 1 auto de afgelopen jaren. :z

De klap voor Woking zal alleen serieus zijn. Het zou om een kwart van het totale personeelsbestand gaan.
[Embed]

In die markt moet je gewoon perfect zijn. Ferrari is dat en die kunnen gewoon zeggen dat ze zoveel auto's bouwen en zetten je op een wachtlijst, als je al een Ferrari mag kopen. Ja, zover gaat Ferrari. Al heb je miljarden, Ferrari bepaalt of ze je een Ferrari willen verkopen en je hebt je ernaar te gedragen.
Zolang er vraag is, kunnen ze dat blijven doen. Maar als de crisis verder gaat, dan gaan dat soort regels ook weg.

Een paar jaar geleden kon je als ITer ook allerlei leuke perks krijgen bij je baan maar daar is nu weinig meer van over, sinds de laatste crisis. McLaren heeft het probleem dat het al niet lekker ging. Dat is sneu voor de werknemers, maar wellicht ontstaan er weer nieuwe ontwikkelingen. Ik had niet verwacht dat de F1 niet getroffen zou worden. Ik verwacht dat er ook nog wel een team gaat omvallen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:07:
Ik verwacht dat er ook nog wel een team gaat omvallen.
Eentje maar? Williams, Renault, McLaren, die zitten alle drie in financieel zwaar weer. Volgens mij hebben zowel Williams als McLaren historische auto's als onderpand "weggegeven" bij leningen? (IIRC McLaren zelfs dezelfde als bij een vorige / nog lopende lening :o). Renault zit dan als complete merk al in zeer zwaar weer dus dat kan ook niet veel goeds betekenen voor het F1 team, voor zover ze überhaupt niet eerder al bezig waren om het team te verkopen. En een Gene Haas was er volgens mij ook nog niet over uit hoeveel geld die in de eindeloze put wil blijven gooien, dus nu met corona er overheen kan die ook zomaar de stekker eruit trekken.
Pagina: 1 ... 69 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport