Zeker heb ik die gedachtes wel, alleen denk ik er daarna over na en kom tot de conclusie dat het een heel slecht idee is op dit moment en post het dan niet op een forum met de tekst 'Heel gek vind ik het niet'.DataGhost schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:50:
[...]
Thanks. De nuance tussen een idee krijgen en het daadwerkelijk uitvoeren ontgaat je kennelijk. Jij hebt vast ook nooit zo'n gedachte gehad als "wat zou er gebeuren als ik deze persoon voor me van het perron af duw vlak voordat de trein eraan komt"?
Zeker als er over groepsimmuniteit gesproken wordt, de cijfers een overweldigend percentage herstellingen laat zien tegenover doden, en aangenomen wordt dat slechts 10% van de geïnfecteerden überhaupt in de statistieken terecht komen vind ik het niet een enorm gek idee om te krijgen, ...
[...]
...maar om het uit te voeren is het inderdaad niet zo'n best plan op dit moment.
[...]
Mwah, het is zoveel mogelijk dichtgetimmerd maar er kan alsnog zat misgaan, anders waren die onderzoeken niet nodig natuurlijk.
[...]
Ik probeerde alleen maar een train of thought te schetsen die kan leiden tot het krijgen van een dergelijk idee en zeg daarmee niet dat het een goed idee is, alleen maar dat het niet heel vreemd is dat je het idee krijgt.
We zitten nu tegen de max van het zorgsysteem aan dus die groepsimmuniteit komt er nu op de snelste manier zonder dat er onnodige doden vallen. Gelukkig heb je dat nu zelf ook door.
Over de medicijnonderzoeken: dat zijn mensen die zich betaald blootstellen voor de ontwikkeling voor nieuwe medicijnen. Mensen die een vervroegd medicijn willen testen (om uiteindelijk weer betere zorg te bieden) vind ik heel wat anders dan iemand die het dan maar gehad heeft zodat je weer lekker met je zuipmaatjes samen kan zitten of je beroep als coureur uit kunt oefenen.
En eerlijk is eerlijk, mochten we ongelimiteerde zorgcapaciteit hadden gehad en snel groepsimmuniteit willen bereiken, dan is het inderdaad nog niet zo'n slecht idee.
Ja daar was sprake van in China heb ik gelezen, het lijkt mij ook een slecht idee maar ik zie dat dan liever dan het RBR team zodat ze kampioen kunnen worden dit jaar (hoe graag ik dat ook zou zien).YakuzA schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:11:
[...]
Gelukkig is het ook een bestaande tactiek uit het PlayBook van het leger.
Weliswaar een ietwat schimmige om 1 unit te besmetten die je dus later veilig in kan zetten in een pandemie gebied omdat ze dan immuun zijn.
Verder, tsja bij Marko lijkt er wel vaker een steekje los