[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.065 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb eigenlijk al een streep gezet door het kampioenschap dit seizoen. Misschien zullen er nog wat losse races gehouden worden in de herfst, maar te weinig om nog van een seizoen te kunnen spreken inclusief kampioenschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 18:42
Bart-Willem schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:34:
Even speculeren, ik denk dat we dit seizoen wel gaan racen maar dan met het minimum aantal van 8 om tóch een wereldkampioen te kunnen hebben. Ik denk (speculeer) dat het lijstje er dan zo uit ziet:
- 5 of 12 juli openingsrace in Oostenrijk
- 19 juli de GP in China (in plaats van Engeland), al dan niet zonder publiek
- 26 juli GP van Vietnam
- 2 augustus GP van Australië (in plaats van Hongarije)
- 23 augustus GP @ Zandvoort :P
- 30 augustus GP van België
- 20 september GP van Singapore
- 27 september GP van Rusland
- 11 oktober GP van Japan
- 25 oktober GP van USA
- 1 november GP van Mexico
- 15 november GP van Brazilië

12 races, zodat er toch nog wat tussen uit kan vallen voor het geval er toch ergens dat rotvirus teveel aanwezig blijft (of opnieuw opduikt). En dan denk ik dat de afgelastingen eerder in Europa zullen zijn dan buiten Europa.
Gezien het Coronavirus nu in Zuid-Amerika aankomt en de Braziliaanse president het een hoax noemt, lijkt het mij sterk dat Brazilie dit jaar nog doorgaat. Hopelijk valt het allemaal mee...

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28
sambalbaj schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:36:
Ik heb eigenlijk al een streep gezet door het kampioenschap dit seizoen. Misschien zullen er nog wat losse races gehouden worden in de herfst, maar te weinig om nog van een seizoen te kunnen spreken inclusief kampioenschap.
Idem hier, jammer maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 15:47

Deze is wel leuk om te kijken.
We kunnen er van alles over zeggen en vinden, maar we zullen het echt af moeten wachten, omdat er teveel factoren meespelen is er echt niks zinnigs over te zeggen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:45
metallicattim schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:14:
[YouTube: How do we fit the postponed 2020 F1 races into the space we have left?]

Deze is wel leuk om te kijken.
We kunnen er van alles over zeggen en vinden, maar we zullen het echt af moeten wachten, omdat er teveel factoren meespelen is er echt niks zinnigs over te zeggen op dit moment.
Die is reeds voorbij gekomen :)
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2020"

Verder eens met je bericht.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:32
Was deze al voorbij gekomen?

Nog niet gekeken, ben nog even bezig met die van vorige week met Pedro de la Rosa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
B-Real schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:18:
Was deze al voorbij gekomen?

[YouTube: Flavio Briatore | Beyond The Grid | F1 Official Podcast]

Nog niet gekeken, ben nog even bezig met die van vorige week met Pedro de la Rosa.
Ja :) :+
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2020"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
B-Real schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:20:
[...]

Niet ver genoeg terug gescrolled dus |:(

Excuus :9
:9
Maakt mij verder niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

EvilWhiteDragon schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Gezien het Coronavirus nu in Zuid-Amerika aankomt en de Braziliaanse president het een hoax noemt, lijkt het mij sterk dat Brazilie dit jaar nog doorgaat. Hopelijk valt het allemaal mee...
Het gaat júist door in Zuid-Amerika en USA omdat het corona-ontkenners zijn. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:12

pinda powerrr

Slow down...

Bart-Willem schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:02:
[...]

Het gaat júist door in Zuid-Amerika en USA omdat het corona-ontkenners zijn. :+
Wellicht gaat de kaartverkoop wel wat moeilijker tegen die tijd, omdat de bevolking wat uitgedund is :X

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen....

Op de snelweg kruip ik naar de vrachtwagens voor me en ga slipstreamen voordat ik ze voorbij ga!

Ondanks dat ik gewoon aan het werk ben, heb ik al behoorlijk genoeg gehad van de corona ellende...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Goed om te zien dat iedereen mijn reacties goed leest. :Y)

Maar toch. Kennelijk heeft Vettel om 3 uur 's nachts Grosjean (ook leidinggevend in de coureur verenging) al gemeld dat hij vrij was om te gaan. Hij zat zeer waarschijnlijk dus toch al in het vliegtuig met Kimi voordat de boel officieel was afgelast.
https://www.racefans.net/...ouldnt-race-in-australia/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:27

DataGhost

iPL dev

[evil mode on]
Klinkt als een "veto" van Ferrari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:00

Destruction

(ex-)Automonteur

pilskes schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:01:
Ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen....

Op de snelweg kruip ik naar de vrachtwagens voor me en ga slipstreamen voordat ik ze voorbij ga!

Ondanks dat ik gewoon aan het werk ben, heb ik al behoorlijk genoeg gehad van de corona ellende...
Yup, zoiets had ik vanmiddag ook. Ik hoorde Olav al roepen "Hij zet hem ernaast! Nu uitremmen. Jahoor, hij pakt 'm gewoon! Teeering" :+

buitenom ook nog. Tegen een brug op. Met een aanhanger achter m'n Ford Focus "tegen" een muts in een Yaris, maar toch :P Like, dubbele voorsorteer stok rechtsaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 27-03-2020 01:04 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Er wordt echt niet meer geracet dit jaar. Dat soort evenementen kan pas weer plaatsvinden als iedereen immuun is of als het virus totaal is uitgestorven. Anders laait het zo weer op. Herd immunity duurt een jaar of 2 en een vaccin op zijn vroegst einde van het jaar en dan moet je nog innenten.

In China zijn ze er nu overheen en daar doen ze gewoon de grenzen dicht.

Met de race van Australië waren ze nog het dichtst bij, iedereen was er al en de fans stonden al voor de deur. Er waren nog geen lockdowns. En toch ging die race niet door.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:52
Sorry :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EUD2QkyXYAElAEE?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EUD2PrXWAAI_ygg?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EUDYHocXgAQHhB2?format=jpg&name=900x900
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EUC-3seWkAQ2Szt?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ET47PX2WkAIFSlC?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ET47MwQWAAAObeJ?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ET47F5KXQAEESyc?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ET46_0nXQAAJVdQ?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ET0PlkQXsAcqzKE?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETyrEuJWoAM2QX4?format=jpg&name=900x900
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETtQsZmXYAAjY2F?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

is bernie gek geworden? of zit hier een deel van waarheid in?

Toto is aandeelhouder van het MERC F1 team, ze hebben 12 titels gepakt afgelopen 6 jaar (WDC & WCC)
ze zijn nog steeds het team om te verslaan.

Waarom zou hij volgend jaar naar Aston Martin gaan?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:51
basvn schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:35:
[Twitter]

Toto is aandeelhouder van het MERC F1 team, ze hebben 12 titels gepakt afgelopen 6 jaar (WDC & WCC)

1 april is toch pas volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

[Twitter]

Dat zeiden we ook over Hamilton, waarom gaat ie naar Mercedes, het team wat ie in die race op een ronde zette en kijk wie er gelijk had.
Normaal zou ik zegen Stroll zal er wel miljarden in gaan pompen, maar dat lijkt me in 2021 niet meer mogelijk. Zelf denk ik dat dit een evengroot succes gaat zijn als BAR en Haas nu.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ari Gold schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:46:
[...]

1 april is toch pas volgende week?
Goeie 1 april grap moet je natuurlijk wat voorbereiden, beetje warm laten lopen, die gooi je niet op 1 april eruit :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[Twitter]

Ik denk nog steeds dat Mercedes gaat stoppen met F1 en mede door het corona virus dit allemaal nog sneller zal gaan .

https://www.dailymail.co....Wolff-misses-F1-call.html

[ Voor 10% gewijzigd door leekers op 27-03-2020 09:32 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:51
Ze mogen wel wat extra tafels gaan aanschaffen voor Toto. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Er zal wel iets op z'n rider staan over minimale dikte, maximale vering van het blad, etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

SinergyX schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:48:
[...]

Goeie 1 april grap moet je natuurlijk wat voorbereiden, beetje warm laten lopen, die gooi je niet op 1 april eruit :P
haha klopt,

maar het is niet de eerste keer dat dit naar voren komt..

voor het geld zou hij het niet doen denk..
enige wat ik kan bedenken is voor de uitdaging

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:48
@Jasphur, leuke fotoserie. Laatste is in ieder geval Spa. O+
Wat/waar is die een na laatste foto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:00:
@Jasphur, leuke fotoserie. Laatste is in ieder geval Spa. O+
Wat/waar is die een na laatste foto?
Montreal 1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oei, die koprol van Wurz kan ik me nog wel herinneren. Dat was een flinke klapper. 1998 toch?
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, crashte hij dat jaar ook heel hard in Monaco, uitkomen tunnel.

Edit:
Toch maar even googlen, het antwoord is ja :)

[ Voor 15% gewijzigd door Muse op 27-03-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48

mphilipp

Romanes eunt domus

leekers schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:48:
[...]
Ik denk nog steeds dat Mercedes gaat stoppen met F1 en mede door het corona virus dit allemaal nog sneller zal gaan .

https://www.dailymail.co....Wolff-misses-F1-call.html
De Daily Mail is hardly een betrouwbare bron en voor het missen van een teleconference kunnen wel 10 alternatieve uitleggen zijn. Het is altijd de sensatiepers die van dat soort onschuldige dingen een 'teken' maakt dat er wat aan de hand is. Ze blazen het belang van de meeting op, zodat je niet anders kan dan concluderen dat het rommelt. Zo...lust u nog koffie, tante Miep?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
mphilipp schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:37:
[...]

De Daily Mail is hardly een betrouwbare bron en voor het missen van een teleconference kunnen wel 10 alternatieve uitleggen zijn. Het is altijd de sensatiepers die van dat soort onschuldige dingen een 'teken' maakt dat er wat aan de hand is. Ze blazen het belang van de meeting op, zodat je niet anders kan dan concluderen dat het rommelt. Zo...lust u nog koffie, tante Miep?
Is de eerste de veste link en er is zat te vinden over dat Mercedes heroverweegt te stoppen mede door de ontwikkelingen ,
Je kan alles wel in het belachelijke trekken maar laten we maar zien wat Toto de komende maanden gaat doen .
1 ding is een feit het is niet de eerste keer dat hij in overleg is met Stroll senior

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

leekers schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:40:
[...]
Is de eerste de veste link en er is zat te vinden over dat Mercedes heroverweegt te stoppen mede door de ontwikkelingen
Ik denk dat elke constructeur om de zoveel tijd overweegt of de investeringen nog wel zinvol zijn. Misschien Ferrari niet, maar wie weet...als het teveel geld kost en ze vinden dat het voor het imago niet nodig is... Of omdat het niet meer groen en duurzaam is. Heerlijke marketingkreten natuurlijk, maar dat is wel waar zij mee te maken hebben. Zodra F1 negatief begint af te stralen op het merk, gaan ze serieus kijken of het anders kan.
Dus op zich is er niets nieuws. Volgens mij wordt er regelmatig geroepen dat ze ermee willen stoppen. Dan krijg je vanzelf een keer gelijk.
Je kan alles wel in het belachelijke trekken maar laten we maar zien wat Toto de komende maanden gaat doen. 1 ding is een feit het is niet de eerste keer dat hij in overleg is met Stroll senior
Ik trek het in het belachelijke omdat die krant het missen van zo'n meeting aanwijst als 'bewijs'. Dat gaat bij mij in hetzelfde bakje als de doorsnee conspiracy theorie. Dat is gewoon geen bewijs. En een overleg met Stroll senior ook niet. Misschien is Stroll senior a)een collega teambaas en die praten met elkaar, hoe gek het ook klinkt en b)een klant, en die praten zeker met elkaar.

Maar het lèg an mijn, Ik háát conspiracy theorieën en heb ook een broertje dood aan geruchten die door journalisten verzonnen worden om iets te schrijven te hebben. Misschien zit er wat in de geruchten, misschien niet. Ik ben geneigd om te zeggen van niet, gezien het 'bewijs'. Dat is flinterdun at best...

Maar als het waar is, kun je straks lekker een lange neus naar mij trakken :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
maar zien wat Toto de komende maanden gaat doen
Binnen blijven en thuis werken (met een darda baan)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[Twitter]

Ik denk dat Bernie gelijk heeft: Mercedes staat in de stille verkoop en Aston Martin wordt een echt fabrieksteam waar Stroll een shitload aan geld in pompt. Die lui van Panthera willen nog steeds komend jaar meedoen dus zou me niets verbazen als die of Mercedes of Haas overnemen.

Volvotips.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:52
DC is vandaag jarig.

📸 RBR's first podium finish Monaco 2006
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EUG0DKAXkAUvW5d?format=jpg&name=medium

En een NSFW foto van DC :+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EUGf_jpXgAEQnut?format=jpg&name=large

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 27-03-2020 11:24 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:21
@Jasphur Waar heb je die foto nu weer vandaan :D Is dat nu Suzie Wolff waar hij naast staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
[Twitter]

Hij zat voorheen met aandelen zowel in Williams als in Mercedes, dus nu Mercedes en Aston Martin is in dat opzicht niet heel gek.

Toto weet vast beter als ons hoe Mercedes in het F1 avontuur staat en algemeen bekend is dat de board van Daimler het inmiddels toch wel een hele dure hobby vind, waarbij niet heel veel nieuws meer valt te winnen. Daarnaast staan de resultaten van Daimler onder druk, focussen ze zich ook op de FE (waar een aantal boardmembers wél iets mee hebben) plus dat de FE ook nog eens een bak minder geld kost.

Dus zo'n heel gek idee is het niet dat Mercedes er binnen nu en een paar jaar mee stopt. Aston Martin is nieuw in het verhaal, heeft met Force India een aardige basis en met Stroll en consorten voldoende cash achter de hand. Mooi nieuw avontuur voor Toto dus :)

Of het ook echt zo gaat verlopen? Geen idee, maar heel gek klinkt het in mijn ogen (op de lange termijn) nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:23
Max heeft nu ook twitch https://twitch.tv/maxverstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk eerder dat Max zijn management een twitch heeft opgezet voor commerciële doeleinden. Of Max er echt zin in had, tja dat betwijfel ik. Ik verwacht ook geen webcam, alleen racebeelden.

Oh en daar gaat de helft van Lando zijn volgers. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:37:
[...]

Ik denk eerder dat Max zijn management een twitch heeft opgezet voor commerciële doeleinden. Of Max er echt zin in had, tja dat betwijfel ik. Ik verwacht ook geen webcam, alleen racebeelden.

Oh en daar gaat de helft van Lando zijn volgers. :P
Verwacht niet dat Max net zo entertaining is als Lando, Max neemt het allemaal een stuk serieuzer wat voor het racen goed is maar verder niet zo vermakelijk/ontspannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Homeland schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:02:
[...]
Verwacht niet dat Max net zo entertaining is als Lando, Max neemt het allemaal een stuk serieuzer wat voor het racen goed is maar verder niet zo vermakelijk/ontspannen.
Bij een race, afgelopen woensdagavond, kwam ie tijdens het aan kop rijden even aan het woord. Hij was volledig ontspannen en relaxed, net of ie niet met die race bezig was. Het ging volgens mij niet eens ten koste van zijn rondetijd. Nu is dat natuurlijk niet echt te vergelijken met een daadwerkelijke race, maar het geeft wel aan hoe "gemakkelijk" hij, als man, kan "multitasken", zoals ie dat zelf even aanhaalde 😉

Dat gegiebel van Norris is op een gegeven moment ook wel even genoeg 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:15:
[...]

Bij een race, afgelopen woensdagavond, kwam ie tijdens het aan kop rijden even aan het woord. Hij was volledig ontspannen en relaxed, net of ie niet met die race bezig was. Het ging volgens mij niet eens ten koste van zijn rondetijd. Nu is dat natuurlijk niet echt te vergelijken met een daadwerkelijke race, maar het geeft wel aan hoe "gemakkelijk" hij, als man, kan "multitasken", zoals ie dat zelf even aanhaalde 😉

Dat gegiebel van Norris is op een gegeven moment ook wel even genoeg 🤡
Heb dat ook gezien, was inderdaad wel opvallend.

Kan me een verhaal van Schumacher herinneren uit z'n dominante Ferrari jaren dat hij zichzelf er een keer tijdens een race erop betrapte dat hij zoveel hersencapaciteit over had dat hij al aan z'n reisplannen voor de volgende race aan het denken was. Kan dat helaas niet terugvinden.

Voor Verstappen was dat een beetje hetzelfde. Hij lag op dat moment zo'n 3 seconden voor, begon naar eigen zeggen aan z'n miljoenste rondje op die baan en heeft meer race-craft dan de rest van het veld. Dan kun je dit bijna op de automatische piloot winnen.

Helpt natuurlijk wel dat hij - in tegenstelling tot real life - een gelijkwaardige auto had :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik zie zomaar dat naast Mercedes de andere fabrikanten er ook mee stoppen, net zoals na de vorige crisis (BMW, Toyota, Honda). Op zich hoeft dit geen slechte ontwikkeling te zijn. Ik zie liever meer een ‘garagisti’ achtige F1. Waarbij het voor kleine teams ook mogelijk is resultaten te behalen.
Met een betaalbare motor zoals de Cosworth en eventueel het kopen van chassis of het gebruik van een oud chassis van een topteam. Financieel zou het mogelijk moeten zijn om uit de deelname (startgeld) een team te runnen.

De F2 teams opereren met een budget tussen de 5 en 10 miljoen euro. F1 auto’s zijn slechts 10% sneller. Al die dure aero optimalisaties zijn eigenlijk weggegooid geld. Als toeschouwer zie die paar tienden echt niet. Sterker nog, F2 races zijn over het algemeen spannender. F2 biedt dus veel meer waar voor het geld. Ik weet dat een belangrijke reden is dat het een spec series is en je mooie van F1 is juist dat het geen spec series is. Aan de andere kant is F1 veel te duur voor wat het oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Erapaz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:30:

De F2 teams opereren met een budget tussen de 5 en 10 miljoen euro. F1 auto’s zijn slechts 10% sneller. Al die dure aero optimalisaties zijn eigenlijk weggegooid geld. Als toeschouwer zie die paar tienden echt niet. Sterker nog, F2 races zijn over het algemeen spannender. F2 biedt dus veel meer waar voor het geld. Ik weet dat een belangrijke reden is dat het een spec series is en je mooie van F1 is juist dat het geen spec series is. Aan de andere kant is F1 veel te duur voor wat het oplevert.
Qua marketing waarde levert het Mercedes al meer dan 2 miljard op, voor een investering van een schamele 100 miljoen in het team.

Te duur voor wat het oplevert is misschien vanuit jouw oogpunt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
YakuzA schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:34:
[...]

Qua marketing waarde levert het Mercedes al meer dan 2 miljard op, voor een investering van een schamele 100 miljoen in het team.

Te duur voor wat het oplevert is misschien vanuit jouw oogpunt?
De auto fabrikanten hebben samen al 20 miljard verloren deze crisis. De geschiedenis leert dat zij geen enkel probleem hebben de stekker eruit te trekken indien nodig.

Misschien is F1 voor sommige teams rendabel. Waar ik op doel is dat je voor veel minder geld eenzelfde spektakel en marketing waarde kan bieden. Er gaan honderden miljoenen op om de laatste paar honderdsten snelheid te vinden. Deze winst zie je nergens terug, niet in spektakel op de baan, niet in marketingwaarde. De economie in F1 is onhoudbaar en kan nu alleen voorbestaan omdat er nieuwe (oliestaten/dictaturen) landen zijn die GP’s willen organiseren. Dat is nu aan het instorten, het aandeel F1 is 2x zo hard gedaald als de rest van de markt en nu ongeveer zoveel waard als toen het door CVC werd gekocht in 2005. Ook komen de voorwaarden van de leningen in gevaar. Als F1 een doorstart wil maken in 2021 zullen ze serieus over hun model gaan moeten nadenken. De 175 miljoen euro budgetcap zou weleens veel te hoog kunnen blijken.

Vergeet verder niet dat er nog geen nieuwe Concorde overeenkomsten zijn getekend. Deze lopen binnenkort af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zie zomaar dat naast Mercedes de andere fabrikanten er ook mee stoppen, net zoals na de vorige crisis (BMW, Toyota, Honda). Op zich hoeft dit geen slechte ontwikkeling te zijn. Ik zie liever meer een ‘garagisti’ achtige F1. Waarbij het voor kleine teams ook mogelijk is resultaten te behalen.
Nou...wees daar niet zo zeker van. Als de grote namen vertrekken, wordt de F1 minder interessant voor velen. En als bv alleen Ferrari blijft, en de rest Williams-achtige outfits, dan weet ik wie de komende 10 jaar wereldkampioen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Met een betaalbare motor zoals de Cosworth en eventueel het kopen van chassis of het gebruik van een oud chassis van een topteam. Financieel zou het mogelijk moeten zijn om uit de deelname (startgeld) een team te runnen.
Hetgeen wat de F1 de das om kan doen en naar ik vrees ook gaat doen is de opkomst van de groene revolutie. De grote autofabrikanten worden door de EU en de lobby's gedwongen om elektrische auto's te ontwikkelen en de verbrandingsmotor in de ban te doen. Dit zal dan ook eerder een reden zijn dat merken zoals Mercedes, Alfa Romeo, Renault etc. er mee gaan stoppen. En dan is het einde verhaal voor de F1 zoals deze nu is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:50:
[...]
En dan is het einde verhaal voor de F1 zoals deze nu is.
Aan alles komt een eind. Het zou zomaar nog een paar jaartjes door kunnen lopen, maar er gaat onherroepelijk steeds meer weerstand komen. Dus adapt or die zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mphilipp schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:54:
[...]

Aan alles komt een eind. Het zou zomaar nog een paar jaartjes door kunnen lopen, maar er gaat onherroepelijk steeds meer weerstand komen. Dus adapt or die zullen we maar zeggen.
Het is trouwens nog maar de vraag of de weerstand terecht is. De impact van elektrisch op ons milieu kan nog wel eens groter zijn dan die van verbrandingsmotoren. Maar dat wordt pas over een aantal jaren merkbaar en goed meetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
[...]

Hetgeen wat de F1 de das om kan doen en naar ik vrees ook gaat doen is de opkomst van de groene revolutie. De grote autofabrikanten worden door de EU en de lobby's gedwongen om elektrische auto's te ontwikkelen en de verbrandingsmotor in de ban te doen. Dit zal dan ook eerder een reden zijn dat merken zoals Mercedes, Alfa Romeo, Renault etc. er mee gaan stoppen. En dan is het einde verhaal voor de F1 zoals deze nu is.
Nouja, dat is wat te idealistisch imo. Zolang er genoeg mensen kijken boeit dat ze vrij weinig en zullen ze vooral de nadruk leggen op de elektrische elementen in de F1 die veel meerwaarde bieden voor die tak. Uiteindelijk gaat het toch om de winst en die verbrandingsmotor zal ook weer niet zo snel verdwijnen denk ik.

Of Formula E de toekomst heeft? Waarschijnlijk wel, maar niet in de huidige vorm, want zelfs met de coureurs van F1 zou daar geen hond naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
[...]

En hier heb je dus de reden waarom Mercedes dus weer aan het denken is om nu te stoppen .

Verbrandingsmotoren zijn eindelijk antiek aan het worden en elke fabrikant dus wil blijven bestaan en een goede marketing heeft zal er mee gaan stoppen de komende jaren .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
leekers schreef op zondag 29 maart 2020 @ 07:42:
[...]

En hier heb je dus de reden waarom Mercedes dus weer aan het denken is om nu te stoppen .

Verbrandingsmotoren zijn eindelijk antiek aan het worden en elke fabrikant dus wil blijven bestaan en een goede marketing heeft zal er mee gaan stoppen de komende jaren .
Mercedes zou echter nog doorgaan als motorenfabrikant, dus dit lijkt me een beetje een moot point als argument.
sjaool schreef op zondag 29 maart 2020 @ 04:44:
[...]

Het is trouwens nog maar de vraag of due weerstand terecht is. De impact van elektrisch op ons milieu kan nog wel eens groter zijn dan die van verbrandingsmotoren. Maar dat wordt pas over een aantal jaren merkbaar en goed meetbaar.
Zonder er iets heel diepgaans van te maken lijkt het mij op dit moment wel duidelijk dat elektrisch 'beter' is dan verbranding. De cijfers wijzen dat volgens mij vrij aardig uit met als groot voordeel dat we uitstoot kunnen verplaatsen naar plaatsen die elektriciteit produceren. Ook de afvalstoffen van accu's en dergelijke zijn bekend, dus ik zie niet in wat een paar jaar daar voor verschil in zouden maken?

[ Voor 43% gewijzigd door Snowdog op 29-03-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Aangezien Mercedes dus al een contract heeft getekend met Williams om hun motoren te leveren de komende 5 jaar gaan ze daar iig mee door.
De extra kosten voor hun F1 team zijn klein ten opzichte van de motoren ontwikkeling.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
[...]

Nope, verbrandingsmotor of elektrisch heeft er weinig mee te maken.
De marketing van Mercedes loopt juist als een trein tot nu toe, dankzij Lewis en het “snelle” imago van de F1 an sich. En niet omdat ze sinds kort ook wat met Formule E doen.
Voorheen was Mercedes een “ouwelullenmerk” voor taxi’s en gefortuneerde gepensioneerden.
Als Lewis stopt, en daarmee Toto ook, zal dat de hoordreden zijn dat ze de tent te koop zetten, als die inmiddels al niet in stille verkoop staat.
Het houdt immers een keer op met het aaneen rijgen van de WCD’s en WCC’s.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowdog schreef op zondag 29 maart 2020 @ 07:46:
[...]
Zonder er iets heel diepgaans van te maken lijkt het mij op dit moment wel duidelijk dat elektrisch 'beter' is dan verbranding. De cijfers wijzen dat volgens mij vrij aardig uit met als groot voordeel dat we uitstoot kunnen verplaatsen naar plaatsen die elektriciteit produceren. Ook de afvalstoffen van accu's en dergelijke zijn bekend, dus ik zie niet in wat een paar jaar daar voor verschil in zouden maken?
En dat betwijfel ik dus. Als je kijkt hoe een aanslag de randzaken van het elektrisch rijden maken op het milieu. Maar goed dit hoort hier eigenlijk niet thuis dus laat ik het er verder bij. :)
Snowdog schreef op zondag 29 maart 2020 @ 07:35:
[...]

Nouja, dat is wat te idealistisch imo. Zolang er genoeg mensen kijken boeit dat ze vrij weinig en zullen ze vooral de nadruk leggen op de elektrische elementen in de F1 die veel meerwaarde bieden voor die tak. Uiteindelijk gaat het toch om de winst en die verbrandingsmotor zal ook weer niet zo snel verdwijnen denk ik.

Of Formula E de toekomst heeft? Waarschijnlijk wel, maar niet in de huidige vorm, want zelfs met de coureurs van F1 zou daar geen hond naar kijken.
Er kunnen straks misschien wel genoeg mensen kijken maar als de grote fabrikanten weglopen dan is de hele basis voor de F1 verdwenen aangezien de F1 wordt gezien als het neusje van de zalm op het gebied van motorenontwikkeling etc.

Hopelijk komt iedereen voor die tijd een beetje tot zinnen en kunnen we weer normaal doen zonder fatalistisch denken.

[ Voor 40% gewijzigd door sjaool op 29-03-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:12:
[...]

En dat betwijfel ik dus. Als je kijkt hoe een aanslag de randzaken van het elektrisch rijden maken op het milieu. Maar goed dit hoort hier eigenlijk niet thuis dus laat ik het er verder bij. :)

[...]

Er kunnen straks misschien wel genoeg mensen kijken maar als de grote fabrikanten weglopen dan is de hele basis voor de F1 verdwenen aangezien de F1 wordt gezien als het neusje van de zalm op het gebied van motorenontwikkeling etc.

Hopelijk komt iedereen voor die tijd een beetje tot zinnen en kunnen we weer normaal doen zonder fatalistisch denken.
Ik denk dat het andersom is, zolang er genoeg mensen kijken zijn er wel partijen die interesse hebben. En dat neusje van de zalm op motorenontwikkeling is misschien leuk voor een paar echte fanaten, maar dat zal de gemiddelde F1-fan weinig boeien. Zolang het hard gaat, plak er een stikkertje op en het is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Ach, er zijn andere alternatieven.
Formula Plankton. Ieder team gaat op 100% biodiesel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Over andere Formule's gesproken... In hoeverre zou waterstof een interessante stap kunnen zijn? Dat zou prima naast FE passen. Natuurlijk heeft waterstof nog serieuze beperkingen, maar juist daarom kan het interessant zijn. F1 is immers een sport waarin ontzettend veel ontwikkeld en geoptimaliseerd wordt, dus het kan een mooie boost zijn voor waterstof als "brandstof".

You heard it here first: Formula H2

[ Voor 6% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 29-03-2020 14:51 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:26
EvilWhiteDragon schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:50:
Over andere Formule's gesproken... In hoeverre zou waterstof een interessante stap kunnen zijn? Dat zou prima naast FE passen. Natuurlijk heeft waterstof nog serieuze beperkingen, maar juist daarom kan het interessant zijn. F1 is immers een sport waarin ontzettend veel ontwikkeld en geoptimaliseerd wordt, dus het kan een mooie boost zijn voor waterstof als "brandstof".

You heard it here first: Formula H2
Waterstof als verbranding dan? Want je kunt het ook gebruiken om naar stroom te gaan en dan met een elektromotor. Maar dan kom je weer in het vaarwater van FE en dat mag niet/die hebben exclusieve rechten voor een aantal jaar.

Maar denk dat het dan uit de teams / motorfabrikanten moet komen. Het hybride van nu is ook iets wat is gekomen uit de teams omdat de oude motoren totaal niet relevant waren voor normale auto's en ontwikkelkosten dus pure geldverspilling was. Maar ik weet niet of een Mercedes / Ferrari / Honda / Renault nu bezig zijn met verbrandingsmotoren op basis van waterstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
RobertMe schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Waterstof als verbranding dan? Want je kunt het ook gebruiken om naar stroom te gaan en dan met een elektromotor. Maar dan kom je weer in het vaarwater van FE en dat mag niet/die hebben exclusieve rechten voor een aantal jaar.

Maar denk dat het dan uit de teams / motorfabrikanten moet komen. Het hybride van nu is ook iets wat is gekomen uit de teams omdat de oude motoren totaal niet relevant waren voor normale auto's en ontwikkelkosten dus pure geldverspilling was. Maar ik weet niet of een Mercedes / Ferrari / Honda / Renault nu bezig zijn met verbrandingsmotoren op basis van waterstof.
Over dat vaarwater; ik snap je punt en er zullen vast allerlei afspraken over gemaakt zijn. Even goed zijn waterstofauto's en accuauto's behoorlijk verschillend. Al was het maar dat FE op dit moment niet op de normale circuits kan rijden. Overigens meen ik gelezen te hebben dat waterstof verbranden niet eens zoveel scheelt met omzetting naar elektriciteit, maar ik kan er naast zitten.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op zondag 29 maart 2020 @ 04:44:
[...]
Het is trouwens nog maar de vraag of de weerstand terecht is. De impact van elektrisch op ons milieu kan nog wel eens groter zijn dan die van verbrandingsmotoren. Maar dat wordt pas over een aantal jaren merkbaar en goed meetbaar.
Op dit moment klopt dat, maar dat betekent dat we nog verder moeten ontwikkelen en innoveren op dat terrein. Als we dat 100 jaar geleden gedaan hadden, toen er ook al electrische auto's waren, hadden we er nu een gehad die op een AA cel 1000km kon rijden...

Maar dit is hugely off-topic. En ik denk niet dat de werkelijkheid iets uitmaakt voor de weerstand. En of elektriek nu beter of slechter is voor het millieu, ik denk dat electrisch rijden veel meer voordelen heeft dan met een verbrandingsmotor: lawaai, stank, vieze brandstoffen, olie, veel bewegende delen, gaat makkelijker stuk, noem maar op. Een electromotor is veel simpeler. Alleen de computers zijn ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Dat gaat zeker niet helpen inderdaad, maar ik ben bang dat deze crisis ook het einde voor een aantal teams gaat betekenen.

@EvilWhiteDragon Waarom kan FE niet op normale circuits rijden?

[ Voor 5% gewijzigd door Erapaz op 29-03-2020 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Erapaz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:18:
[...]

Dat gaat zeker niet helpen inderdaad, maar ik ben bang dat deze crisis ook het einde voor een aantal teams gaat betekenen.

Ok, ze kunnen er op rijden, maar niet op een manier die vergelijkbaar is met F1. Ze zouden dan in 1 race meerdere keren van wagen moeten wissen omdat de accu's leeg zijn. Daarnaast is (als ik het goed heb onthouden) de topsnelheid nog dusdanig laag dat de rondetijden zeer te wensen over laat, zeker op de snellere circuits.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Ik denk dat het andersom is, zolang er genoeg mensen kijken zijn er wel partijen die interesse hebben. En dat neusje van de zalm op motorenontwikkeling is misschien leuk voor een paar echte fanaten, maar dat zal de gemiddelde F1-fan weinig boeien. Zolang het hard gaat, plak er een stikkertje op en het is prima.
Als het alleen om hard rijden zou gaan zou Nascar wel populairder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Als iemand zich afvraagt wat Mercedes F1 team doet tijdens deze crisis :

https://www.bbc.com/news/health-52087002

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

leekers schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:36:

Hetzelfde dus als elk Engels F1 team?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:26

Niet alleen Mercedes? Volgens mij zijn alle in de UK gevestigde teams hier mee bezig, dus ook Red Bull, Racing Point, Williams, McLaren, (Renault?, Haas? Ging IIRC om 7 teams).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 15:23

Alle teams welke in Engeland gestationeerd zijn, is hiermee bezig. Dit vanuit Project Pitlane, zie ook"
https://www.formula1.com/...8gQu9v8j6aSgqk3P52fp.html
https://nl.motorsport.com...-project-pitlane/4774102/
https://nos.nl/artikel/23...beademingsapparatuur.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:46:
[...]

Als het alleen om hard rijden zou gaan zou Nascar wel populairder zijn.
Nouja, je snapt wat ik bedoel (mag ik hopen), zolang er weinig veranderd behalve die motor en alles nog altijd snel gaat, is het voor de gemiddelde fan prima denk ik zo.

Daarnaast is Nascar natuurlijk ook een typisch Amerikaanse sport, die zijn doorgaans weinig populair elders en daarnaast weinig toegankelijk. Je ziet echter wel aan een Indy 500 deelname van Alonso dat ook daar eventueel wellicht wel potentieel voor zou zijn. Heeft echter weinig met het originele punt te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Erapaz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:18:
[...]
Van wat ik heb begrepen topsnelheid. Ten eerste zijn FE's niet zo snel als F1's. Ten tweede kost het hard rijden bij FE's relatief veel meer van de beschikbare energie dan bij F1. Daarom bestaan FE banen veelal uit langzame bochten, gevolgd door relatief korte rechte stukken. Accelereren kunnen ze namelijk als de beste.

Het inhalen bij de FE is om die reden (imho) dan ook vaak een beetje clumsy. De rechte stukken zijn eigenlijk te kort voor een fatsoenlijke inhaalactie, waarbij door het lagere vermogen de wagen die inhaalt zodra hij uit de slipstream van z'n voorganger komt ook nog eens minder 'extra' versneld dan in andere raceklassen.

Inhaalacties in de FE bestaan daarom vaak uit dive-bombs en leiden relatief vaak tot onderling contact. Dit heeft men proberen op te lossen door wagens tijdelijk extra vermogen te geven door fan-boosts en aparte stukjes waar men af en toe overeen moet/mag rijden, maar voor de traditionele autofan (waar ik mezelf toe reken) doet het allemaal wat gekunsteld aan.

Heb vorig jaar echt geprobeerd om het te volgen, maar kon er weinig plezier aan beleven. De veelal dramatische regie en het belabberde commentaar hielpen daarbij ook niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@alexbl69 Helemaal mee eens. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar vind het niet om aan te zien. Het is alsof ze zichzelf en de kijkers niet serieus nemen en spreekt waarschijnlijk een totaal andere doelgroep aan. De circuits met de hoge hekken zijn niet om aan te zien en de race is alsof ze met botsauto’s rijden.
Ik zou een electrische formule best kunnen pruimen, maar dan wel op normale circuits met normale races en regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:47
alexbl69 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:53:
Heb vorig jaar echt geprobeerd om het te volgen, maar kon er weinig plezier aan beleven. De veelal dramatische regie en het belabberde commentaar hielpen daarbij ook niet overigens.
Het ontbreken van aansprekende namen helpt ook niet mee, binnen de F1 lopen veel markentere figuren rond.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Omdat de voorlopige startdatum van het Formule 1-seizoen vanwege het coronavirus pas op 14 juni staat, heeft Red Bull in kleine kring een opmerkelijk idee geopperd om zijn coureurs aan een onbezorgd najaar te helpen.

Max Verstappen en co zouden in een gecontroleerde omgeving besmet worden met COVID-19 om zo immuun te worden voor het virus. Dat liet de Oostenrijkse Red Bull-adviseur Helmut Marko zondag weten in het ÖRF-programma Sport am Sonntag.
https://nos.nl/artikel/23...met-corona-besmetten.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:50

Martinspire

Awesomeness

Fijn dat ze een getal noemen: 1000 per week (als alles goed gaat). Dat is wel een enorm aantal trouwens.

Bij Philips hebben ze het erover gehad dat ze toch veel afhankelijk zijn van toeleveranciers en wat die kunnen leveren. Ik vraag me af of bij deze teams alles dan inhouse gemaakt wordt en of het dan wellicht (veel) dommere apparaten betreft.
Mja dat iedee had ik een tijd geleden ook al gehad: de enige manier om alles door te laten gaan, is als je zeker weet dat iedereen die mee gaat naar races, resistent is voor het virus. Dat lijkt me de enige mogelijkheid om dit jaar nog te racen. De vraag is of iedereen eraan mee wil werken (de rijders lijken me vrij snel duidelijk, die doen nu alles om te kunnen gaan). Plus dat lokaal ook mensen immuun moeten zijn

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 30-03-2020 11:52 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:56
Erapaz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:47:
Ik zou een electrische formule best kunnen pruimen, maar dan wel op normale circuits met normale races en regels.
En mocht FE juist naar normale circuits gaan, dan ga ik juist afhaken.

JUIST doordat FE zo midden in de stad is, is het ook veel makkelijker te bereiken voor de fans. Ipv dat ze naar middle-of-nowhere moeten voor het circuit komt de FE juist naar ze toe.
Ik ben zowel bij de FE race in Berlijn (zowel op het vliegveld als die rond de Karl-Marx Alle) & Parijs geweest. Je bent zowat er gelijk op het circuit als je in de stad inkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Marko, WTF. 8)7 |:( :X

@Grimmie187 Goed nieuws. Vettel gaat het over een aantal jaar dus zelf oplossen bij Ferrari. :Y) :P
Maar ergens zou ik niet verbaast zijn als Vettel echt een academische graad gaat halen en dan terugkeert in de Formule 1. Hij is perfect als race engineer of in de fabriek kan hij zo een simulator inspringen, iets begrijpen en meteen zelf oplossen.
https://the-race.com/form...ption-for-post-f1-career/

[ Voor 47% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-03-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je kunt het ook positief benaderen...hij denkt tenminste na over oplossingen... :+ Maar dit was misschien niet zijn briljantste idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:53

Pierre

Van nature lui!

DaniëlWW2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:57:
[...]

Marko, WTF. 8)7 |:( :X

@Grimmie187 Goed nieuws. Vettel gaat het over een aantal jaar dus zelf oplossen bij Ferrari. :Y) :P
Maar ergens zou ik niet verbaast zijn als Vettel echt een academische graad gaat halen en dan terugkeert in de Formule 1. Hij is perfect als race engineer of in de fabriek kan hij zo een simulator inspringen, iets begrijpen en meteen zelf oplossen.
https://the-race.com/form...ption-for-post-f1-career/
Die Marko heeft ook een steek los in de bovenkamer ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is ook niet voor niets Doctor Helmut Marko.

Alleen niets medisch, maar gepromoveerd in de rechtsgeleerdheid. Vond z'n opstelling rond de GP van Australië ook al walgelijk en dit past precies in dat straatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou ja, een inenting tegen "het" griepvirus is ook niet meer dan een inenting met een afgezwakte variant van dat virus zodat je lichaam er weerstand tegen opbouwt.
Maar is er al een afgezwakte variant van het COVID-19 virus gemaakt? Tot je dat hebt kun je niet echt spreken van "een gecontroleerde omgeving". En zodra je het hebt moet je een wereldwijde inentingsprocedure beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 30-03-2020 12:38 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:41

Moofnor

King of my castle

Maasluip schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:37:
Nou ja, een inenting tegen "het" griepvirus is ook niet meer dan een inenting met een afgezwakte variant van dat virus zodat je lichaam er weerstand tegen opbouwt.
Maar is er al een afgezwakte variant van het COVID-19 virus gemaakt? Tot je dat hebt kun je niet echt spreken van "een gecontroleerde omgeving".
Een gecontroleerde omgeving moet je in deze context meer zien als een villa met een team aan doctors, medische apparatuur etcetera naar mijn idee.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Je kunt het ook positief benaderen...hij denkt tenminste na over oplossingen... :+ Maar dit was misschien niet zijn briljantste idee.
Dat ze hierover nadenken, oké. Dit zo bespreken, echt WTF. Dit is dus waar Marko een aantal dagen geleden vandaan kwam dat Verstappen absoluut niet geïnfecteerd wou worden en er bang voor was. Dat lijkt me op deze manier een logische reactie. De implicaties zijn ook bizar. Niet alleen kunnen ook gezonde mensen op de IC terecht komen, maar je isoleert iemand ook weken om de verspreiding tegen te gaan. Verder moeten ze toch topfit blijven? Dat gaat niet als je ook maar meer dan de mildste symptomen krijgt. Het is een werkelijk idiote suggestie die Marko voor zichzelf had moeten houden. Dat je het overweegt omdat je verantwoordelijk bent voor een jaarlijkse investering van ruim boven de €500 miljoen inclusief Honda, oke. Maar het zo de wereld in te slingeren. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moofnor schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Een gecontroleerde omgeving moet je in deze context meer zien als een villa met een team aan doctors, medische apparatuur etcetera naar mijn idee.
Misschien iets van een cruise schip ofzo...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maasluip schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:37:
Maar is er al een afgezwakte variant van het COVID-19 virus gemaakt?
Ze weten voorlopig nog niet eens zeker of dit virus zo werkt. Ze nemen aan dat je imuun bent als je het eenmaal hebt gekregen en genezen bent, maar dat is niet zeker. Maar dat is natuurlijk altijd met wetenschappers: het is pas zeker als het bewezen is. qed enzo.

Maar het neemt niet weg dat het best gevaarlijke spelletjes zijn. Mensen die er goed ziek van worden, en dat weet je nooit vooraf, ook al ben je een fitte topsporter, kunnen permanente longschade overhouden. Nou, leuk experiment waarbij je mogelijk een toekomstig wereldkampioen afschrijft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deze vorm van Mercedes dominantie kan ik wel weer waarderen. :Y
Minder dan een week hebben ze kennelijk nodig gehad om een massaproductie beademingsapparaat te ontwikkelen dat mensen hopelijk uit de IC kan houden. Ze gaan voor 1000 eenheden per dag aan productie en dat kunnen ze in een week bereiken als de testen met de eerste 100 eenheden nu goed verlopen.
https://www.mercedesamgf1...fe-saving-breathing-aids/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:12:
[...]
Ik heb net het originele interview bekeken, en het wordt (zoals altijd) dramatischer gebracht dan het in werkelijkheid was. Hij heeft het als mogelijk idee geopperd, en op de vraag hoe dit door zijn rijders en RB junioren ontvangen werd zei hij met een glimlach dat de rijders niet werkelijk positief op zijn idee reageerden.

Het zal wel weer zo'n losse kreet zijn geweest waar hij er al vaker wat van los heeft gelaten, voorheen meestal samen met zijn maatje Lauda. Gewoon gezever in de ruimte dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:12

pinda powerrr

Slow down...

Hij is wel een échte manager: Denken in oplossingen!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Moofnor schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Mja maar ga nu nog maar doctors krijgen die liever een 1 of andere bobo willen ondersteunen vs het bijstaan van een heel ziekenhuis vol met patienten. Dat gaat je de komende maanden ook niet lukken, denk ik.
Overigens zijn er al wel middelen om de risico's te verminderen, maar het kan nog altijd fout gaan.
DaniëlWW2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:02:
Deze vorm van Mercedes dominantie kan ik wel weer waarderen. :Y
Minder dan een week hebben ze kennelijk nodig gehad om een massaproductie beademingsapparaat te ontwikkelen dat mensen hopelijk uit de IC kan houden. Ze gaan voor 1000 eenheden per dag aan productie en dat kunnen ze in een week bereiken als de testen met de eerste 100 eenheden nu goed verlopen.
https://www.mercedesamgf1...fe-saving-breathing-aids/
[Twitter]
Van wat ik las gingen ze voor 1000 per week, niet per dag. Maar het is alsnog veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
Dat hij het iedee alleen al bij hem opkomt en vervolgens nog uit geeft al aan wat een mafklapper het is.

De ene heeft een licht griepje, de ander komt zonder aanwijzbaar verschil op de intensive care.
Lekker met de levens van je personeel spelen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Edgenumber schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:34:
Dat hij het iedee alleen al bij hem opkomt en vervolgens nog uit geeft al aan wat een mafklapper het is.

De ene heeft een licht griepje, de ander komt zonder aanwijzbaar verschil op de intensive care.
Ik had niet anders van hem verwacht. Veel mensen in F1 hebben een klap van een molen gehad. Ze willen racen en daar staat maar weinig voor in de weg. Vroeger ging men gewoon met het weekend door als er eerder iemand was overleden. Dat doet ook geen normaal mens. Marko komt ook nog uit de tijd dat er aardig wat coureurs stierven aan vanalles en nogwat.

Plus hij heeft het budget om dergelijke dingen op te zetten, dus ik kan me voorstellen dat er wel wat rare ideeën worden geanalyseerd. Dat ie vervolgens zich laat verleiden om zoiets te melden bij een interview is wat dom.

Het is in ieder geval duidelijk dat Verstappen er niet mee akkoord ging, dus daar zit nog wel wat terughoudendheid. En is imo ook een beter signaal nu. Nu de teams ventilatoren aan het produceren zijn, gaat er de komende 3 maanden sowieso niet geraced worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 30-03-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Edgenumber schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:34:

Heel gek vind ik het niet, ik heb dat zelf ook allang verzonnen voor mezelf en een hoop andere fysiek fitte mensen, om weer alle bewegingsvrijheid terug te krijgen als je inderdaad immuun wordt, wat aannemelijk is tenzij je immuunsysteem alzheimer heeft. Dan kan in ieder geval de economie weer een stuk verder op gang komen, en kunnen alle mensen die genezen zijn ook weer aan de slag. Maar de uitvoering is natuurlijk lastig en nog onvoorspelbaar. Ik ben vast niet de enige die dit verzonnen heeft, en als je als F1-team je core-business maandenlang stilgelegd ziet worden zal dit in een brainstorm-sessie gauw genoeg naar boven komen. En als je dat nog nooit gedaan hebt: je mag verzinnen wat je wilt en dan kan er later over de consequenties nagedacht worden (nog voor de uitvoering, dat wel). Als je zoiets verzint en je hele team is het ermee eens om vrijwillig(!) een paar weken in isolatie te gaan zitten met een klein (geacht) risico op de dood gezien het gezelschap, dan is het prima toch? Op zich niet enorm anders dan wanneer je je een paar duizend euro laat betalen om proefkonijn te zijn voor een medicijnonderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ervan uitgaande dat je immuun bent als je het eenmaal gehad hebt is het virus achter de rug hebben natuurlijk de beste situatie die je kan hebben. Je kunt niet meer ziek worden en je kunt anderen niet meer besmetten.
Mijn zusje is huisarts en die heeft het ook liever achter de rug. Ze gaat ervan uit dat ze het sowieso krijgt vanwege het vele contact met patiënten.

Als je als F1 team dan specialisten (zowel fysiek als mentaal) kan betalen en onder zeer goede begeleiding je team kan laten besmetten, dan verklein je natuurlijk het risico op negatieve gevolgen enorm. Daarna ben je ervan af en is het back to business.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
DataGhost schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Heel gek vind ik het niet, ik heb dat zelf ook allang verzonnen voor mezelf en een hoop andere fysiek fitte mensen, om weer alle bewegingsvrijheid terug te krijgen als je inderdaad immuun wordt, wat aannemelijk is tenzij je immuunsysteem alzheimer heeft. Dan kan in ieder geval de economie weer een stuk verder op gang komen, en kunnen alle mensen die genezen zijn ook weer aan de slag. Maar de uitvoering is natuurlijk lastig en nog onvoorspelbaar. Ik ben vast niet de enige die dit verzonnen heeft, en als je als F1-team je core-business maandenlang stilgelegd ziet worden zal dit in een brainstorm-sessie gauw genoeg naar boven komen. En als je dat nog nooit gedaan hebt: je mag verzinnen wat je wilt en dan kan er later over de consequenties nagedacht worden (nog voor de uitvoering, dat wel). Als je zoiets verzint en je hele team is het ermee eens om vrijwillig(!) een paar weken in isolatie te gaan zitten met een klein (geacht) risico op de dood gezien het gezelschap, dan is het prima toch? Op zich niet enorm anders dan wanneer je je een paar duizend euro laat betalen om proefkonijn te zijn voor een medicijnonderzoek.
In deze tijd er uberhaupt over nadenken om jezelf vrijwillig te besmetten 'omdat je toch jong en gezond bent', dan zit er echt een steekje bij je los. De kans is klein dat je in het ziekenhuis komt, maar met het nu bijna overbelaste zorgsysteem echt een risico wat je niet moet nemen. Jij overleeft het wel, maar als straks de keuze is tussen jou en een oud oma'tje dan kiezen ze voor jou. Wil je dat dan op je geweten hebben? Hetzelfde geldt voor Verstappen, die kan een medisch team om zich heen hebben maar als je echt goed ziek wordt moet je alsnog naar het ziekenhuis.
Op zich niet enorm anders dan wanneer je je een paar duizend euro laat betalen om proefkonijn te zijn voor een medicijnonderzoek.
Dit is echt totaal anders, maar ik hoop dat je dat nu zelf ook inziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:08:
[...]
Ik heb net het originele interview bekeken, en het wordt (zoals altijd) dramatischer gebracht dan het in werkelijkheid was.
Tsja...wat wil je? De komkommertijd duurt nu wel extreem lang... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
DataGhost schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Ieder zijn mening laat ik dat voorop stellen. Maar je heb het hier over een nieuw virus. Het lijkt op andere, maar is wel nieuw. En gezien hoe het om zich heen grijpt toch ook wel duidelijk anders dan sars en mers.

Medici weten nu nog niet waarom de een na een weekje grieperig er weer bovenop is en de ander die kern gezind was in het ziekenhuis aan de beademing beland. Ook mensen die zeer fit zijn lopen het risico ernstig ziek te worden. Een langere tijd aan de beademing zorgt voor longschade. Dus ook al ben je niet dood het heeft blijvende gevolgen.

Elke dag die je langer gezond blijf leren artsen steeds meer over behandeling en straks ook genezing. Dus nu ziek worden is de kans op schade groter dan over een maand of over een half jaar.

Marco stelt voor om verstappen en kornuiten ziek te laten worden. Hij heeft daarbij geen garantie dat verstappen of een ander teamlid niet een van de personen is die er ernstig ziek van word. Marco is een specialist op zijn gebied. Maar hij is geen medisch specialist.

Er is een reëel risico dat hij een van zijn mensen opzadeld met blijvende schade van de medische behandeling.

Dan is hij ver van huis als dat verstappen is of newey. Of een van de andere mensen waarop het team leunt.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28
Weer wat content!

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Bartske schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:52:
[...]

In deze tijd er uberhaupt over nadenken om jezelf vrijwillig te besmetten 'omdat je toch jong en gezond bent', dan zit er echt een steekje bij je los.
Thanks. De nuance tussen een idee krijgen en het daadwerkelijk uitvoeren ontgaat je kennelijk. Jij hebt vast ook nooit zo'n gedachte gehad als "wat zou er gebeuren als ik deze persoon voor me van het perron af duw vlak voordat de trein eraan komt"?

Zeker als er over groepsimmuniteit gesproken wordt, de cijfers een overweldigend percentage herstellingen laat zien tegenover doden, en aangenomen wordt dat slechts 10% van de geïnfecteerden überhaupt in de statistieken terecht komen vind ik het niet een enorm gek idee om te krijgen, ...
De kans is klein dat je in het ziekenhuis komt, maar met het nu bijna overbelaste zorgsysteem echt een risico wat je niet moet nemen. Jij overleeft het wel, maar als straks de keuze is tussen jou en een oud oma'tje dan kiezen ze voor jou. Wil je dat dan op je geweten hebben? Hetzelfde geldt voor Verstappen, die kan een medisch team om zich heen hebben maar als je echt goed ziek wordt moet je alsnog naar het ziekenhuis.
...maar om het uit te voeren is het inderdaad niet zo'n best plan op dit moment.
Mwah, het is zoveel mogelijk dichtgetimmerd maar er kan alsnog zat misgaan, anders waren die onderzoeken niet nodig natuurlijk.
Edgenumber schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:00:
[...]

Ieder zijn mening laat ik dat voorop stellen. [...]
Ik probeerde alleen maar een train of thought te schetsen die kan leiden tot het krijgen van een dergelijk idee en zeg daarmee niet dat het een goed idee is, alleen maar dat het niet heel vreemd is dat je het idee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bartske schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:52:
[...]

In deze tijd er uberhaupt over nadenken om jezelf vrijwillig te besmetten 'omdat je toch jong en gezond bent', dan zit er echt een steekje bij je los. De kans is klein dat je in het ziekenhuis komt, maar met het nu bijna overbelaste zorgsysteem echt een risico wat je niet moet nemen. Jij overleeft het wel, maar als straks de keuze is tussen jou en een oud oma'tje dan kiezen ze voor jou. Wil je dat dan op je geweten hebben? Hetzelfde geldt voor Verstappen, die kan een medisch team om zich heen hebben maar als je echt goed ziek wordt moet je alsnog naar het ziekenhuis.

[...]

Gelukkig is het ook een bestaande tactiek uit het PlayBook van het leger.
Weliswaar een ietwat schimmige om 1 unit te besmetten die je dus later veilig in kan zetten in een pandemie gebied omdat ze dan immuun zijn.

Verder, tsja bij Marko lijkt er wel vaker een steekje los :+

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Afgezien van de (on)haalbaarheid van het plan of de ethische afweging blijft het sowieso een theoretische discussie zo lang niet alle betrokkenen in 'het wereldje' dit ondergaan.

En dat zal nooit gebeuren.

Denk ook niet dat Marko dit serieus meent, het lijkt me eerder een gedachten-experiment dat per ongeluk in de buitenwereld terecht is gekomen.

Pagina: 1 ... 55 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport