[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.064 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ArcticWolf schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:43:
[...]

Ik denk dat we helemaal geen F1 gaan krijgen dit jaar of het virus moet _opeens_ stoppen met bestaan.
Die kans zit er dik in - en ik denk dat steeds meer mensen zich hiervan bewust raken. Zonder een vaccin of goed werkend medicijn zullen grote bijeenkomsten de komende maanden nog echt niet kunnen. We zullen uitbraken blijven houden die (grote) delen van de wereld blijven lamleggen.

Zelfs als je zonder publiek en hospitality gaat rijden praat je nog over honderden mensen die naar één plek moeten. Teams, coureurs, media, marshalls en officials. Ik heb geen glazen bol, maar zie dit voorlopig niet meer gebeuren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Baku ook officieel gecancelled postponed:

https://twitter.com/F1/status/1242048060248584192

[ Voor 9% gewijzigd door LAD93 op 23-03-2020 12:27 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 19:28
Was te verwachten.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 18:59

Bestla

Kvinne

Zolang Covid19 niet te bestrijden valt met een wondermiddel, zal er geen GP gereden worden.

Dat is mijn voorspelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:20

pinda powerrr

Slow down...

Persoonlijk verwacht ik er nog veel meer die afgezegd gaan worden.
Italië is chaos, Spanje loopt volledig uit de hand en in Engeland doen ze nog net alsof er niets aan de hand is, dus die gaan nog een klap krijgen.
Al met al, zal het al heel wat worden om over twee maanden een normaal team bij elkaar te hebben bijvoorbeeld. Dus ik verwacht helemaal niks tot minimaal september.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:41

Martinspire

Awesomeness

ArcticWolf schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:43:
[...]

Ik denk dat we helemaal geen F1 gaan krijgen dit jaar of het virus moet _opeens_ stoppen met bestaan.
Mja een vaccin of medicijn kan helpen. En zolang we niet op grote schaal veel mensen snel kunnen testen, gaat een F1 ook niet door. Zolang er risico is op verspreiding, blijft het uitstellen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Mijn oma zei altijd "van uitstel komt afstel", denk dat het ook steeds meer voor de F1 gaat gelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:17
Jup, f1 staat voorlopig in de koelkast. Heel erg jammer maar het is belangrijker om eerst deze ziekte te kraken. Voor namaak eens andere hobby’s versieren

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
2021 proberen we het gewoon opnieuw met een seizoen F1, WEC, Nascar, concerten, films etc.
2020 zit ff op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23
Totaal onbelangrijk, maar Verstappen kan waarschijnlijk fluiten naar de titel 'jongste wereldkampioen ooit'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

alexbl69 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:45:
Totaal onbelangrijk, maar Verstappen kan waarschijnlijk fluiten naar de titel 'jongste wereldkampioen ooit'.
Of hij wordt wereldkampioen van "dat halve seizoen in 2020".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Daar geeft Max totaal niet om. Hij wil gewoon wereldkampioen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Wacht, maar als niemand wereldkampioen 2020 is, dan is eigenlijk dus iedereen het. You heard it here first folks! Ver WDC 2020! Ongeslagen ook gewoon.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zeg gerust maar geschrapt. Net zoals Monaco zijn ze weken bezig met plannen, opbouwen, afzetten etc in een drukke stad. Die kunnen ze er niet tussen proppen en ik zie die niet gereden worden. Dat is overigens nummer vier die waarschijnlijk niet gereden zal worden. Australië, Vietnam en Monaco zijn ook vrijwel uitgesloten om dezelfde redenen. Mag je ook nog grote twijfels plaatsen bij China en Bahrein.
Bansheeben schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:04:
[...]

Wacht, maar als niemand wereldkampioen 2020 is, dan is eigenlijk dus iedereen het. You heard it here first folks! Ver WDC 2020! Ongeslagen ook gewoon.
Nah, ze zullen het wel aan Hamilton geven. :z :P

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-03-2020 14:10 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Zeg gerust maar geschrapt. Net zoals Monaco zijn ze weken bezig met plannen, opbouwen, afzetten etc in een drukke stad. Die kunnen ze er niet tussen proppen en ik zie die niet gereden worden. Dat is overigens nummer vier die waarschijnlijk niet gereden zal worden. Australië, Vietnam en Monaco zijn ook vrijwel uitgesloten om dezelfde redenen. Mag je ook nog grote twijfels plaatsen bij China en Bahrein.
Azerbaijan heeft natuurlijk wel een iets andere regeringsvorm dan Monaco, waardoor een en ander misschien toch nog wel in te passen is als het echt zou moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

Fair enough, maar wilde het bij de feiten houden 8)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Muse schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:11:
[...]

Azerbaijan heeft natuurlijk wel een iets andere regeringsvorm dan Monaco, waardoor een en ander misschien toch nog wel in te passen is als het echt zou moeten.
Zelfs dan nog. Ze zijn daar ook weken bezig en als je nu met de kalender gaat spelen, dan hebben ze alsnog die weken nodig. De FIA zal het circuit gewoon inspecteren en afkeuren als het niet goed is. Heb je ook geen race en dan krijg je waarschijnlijk ook nog eens een flinke boete van de FOM omdat het circuit niet in orde is. Ga er maar vanuit dat we dit jaar geen Baku madness krijgen, ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Zelfs dan nog. Ze zijn daar ook weken bezig en als je nu met de kalender gaat spelen, dan hebben ze alsnog die weken nodig. De FIA zal het circuit gewoon inspecteren en afkeuren als het niet goed is. Heb je ook geen race en dan krijg je waarschijnlijk ook nog eens een flinke boete van de FOM omdat het circuit niet in orde is. Ga er maar vanuit dat we dit jaar geen Baku madness krijgen, ;)
Ik zou er ook geen geld op inzetten inderdaad, maar zoals gezegd durf ik het ook niet volledig uit te sluiten.
De F1 in Baku is nogal een prestigeproject en er zal ze dus veel aan gelegen zijn om dit door te laten gaan. De kans is klein, maar zeg nooit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Muse schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:20:
[...]

Ik zou er ook geen geld op inzetten inderdaad, maar zoals gezegd durf ik het ook niet volledig uit te sluiten.
De F1 in Baku is nogal een prestigeproject en er zal ze dus veel aan gelegen zijn om dit door te laten gaan. De kans is klein, maar zeg nooit nooit.
Ik denk eigenlijk eerder dat ze koste wat het kost Zandvoort willen behouden. Dat is meer het nieuwe prestigeproject en dat is veel makkelijker uit te voeren. Immers zit het circuit nota bene vlakbij een enorm vliegveld en dichtbij de meeste teams. Die kan je er gewoon makkelijk ergens tussen proppen, de andere races eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:30:
[...]

Ik denk eigenlijk eerder dat ze koste wat het kost Zandvoort willen behouden. Dat is meer het nieuwe prestigeproject en dat is veel makkelijker uit te voeren. Immers zit het circuit nota bene vlakbij een enorm vliegveld en dichtbij de meeste teams. Die kan je er gewoon makkelijk ergens tussen proppen, de andere races eigenlijk niet.
Vanuit FOM wel, maar ik bedoelde dat de GP in Baku een prestigeproject is voor de lokale regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Muse schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:34:
[...]

Vanuit FOM wel, maar ik bedoelde dat de GP in Baku een prestigeproject is voor de lokale regering.
Vergeet niet dat het gehele pitcomplex wordt opgebouwd voor dat ene weekend (Nederlands bedrijf overigens), dat hebben ze niet met een weekje staan. Daar gaan wel wat weken planning en transport aan vooraf.
Dat ze die straten wel afgezet krijgen, maak ik me inderdaad niet druk om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 13:09
[..] Mag je ook nog grote twijfels plaatsen bij China en Bahrein.
Denk dat China & Bahrein juist grotere kans hebben om WEL op de kalender te verschijnen mocht F1 doorgaan.

China omdat daar de teams graag naartoe willen doordat daar een grote afzetmarkt zit.

En Bahrein omdat die heel makkelijk is voor de FOM. Daar zitten oliesjeiks als eigenaar van de baan en die willen altijd wel :) Blijkt ook wel dat ze eerst heel makkelijk deden over geen publiek aanwezig bij Bahrein 2021, zij hoeven het niet te hebben van het kaartverkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Bestla schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:55:
Zolang Covid19 niet te bestrijden valt met een wondermiddel, zal er geen GP gereden worden.
Je bedoelt dat 'thoughts & prayers' niet helpen? Ook niet als Lewis degene is die bidt?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ryur schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Denk dat China & Bahrein juist grotere kans hebben om WEL op de kalender te verschijnen mocht F1 doorgaan.

China omdat daar de teams graag naartoe willen doordat daar een grote afzetmarkt zit.

En Bahrein omdat die heel makkelijk is voor de FOM. Daar zitten oliesjeiks als eigenaar van de baan en die willen altijd wel :) Blijkt ook wel dat ze eerst heel makkelijk deden over geen publiek aanwezig bij Bahrein 2021, zij hoeven het niet te hebben van het kaartverkoop.
Denk het ook.

Ben bang dat (onder andere) Nederland wel eens het bokje zou kunnen zijn. Gaat het 3-jarig contract volgend jaar pas in, maar dan nog.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

mphilipp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Je bedoelt dat 'thoughts & prayers' niet helpen? Ook niet als Lewis degene is die bidt?
Inderdaad, dat bedoel ik. Daar zal geen 'insert some infamous superbeing' iets aan kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pinda powerrr schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:39:
[...]
Vergeet niet dat het gehele pitcomplex wordt opgebouwd voor dat ene weekend (Nederlands bedrijf overigens), dat hebben ze niet met een weekje staan. Daar gaan wel wat weken planning en transport aan vooraf.
Inderdaad. Net als Monaco. Daar zijn ze best lang van tevoren mee bezig. Monaco is natuurlijk iets krapper dan Baku, maar toch. Je doet het allemaal niet zomaar. Ik las ook al dat oktober helemaal vol zit met maratons. En dat zijn niet de enige evenementen die dan ineens allemaal ingehaald moeten worden. Die evenementen gaan steeds meer botsen met elkaar. Sportzenders kunnen het allemaal niet meer tegelijk uitzenden, dus dan is de aantrekkingskracht er voor sponsors, promotors en organisatoren er ook niet meer.

Nee, ik was al zover dat ik er niet van zou staan te kijken dat F1 2020 helemaal niet meer plaats gaat vinden, maar ik begin er steeds meer overtuigd van te raken dat het ook daadwerkelijk niet meer doorgaat.

Maar goed, we zijn nog niet zover. Laten we eerst maar eens zorgen dat a)de boel niet verder verspreid en b)dat er een middel gevonden wordt

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Jammer. Maar dat is op dit moment even niet belangrijk natuurlijk. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-10 16:17
Bansheeben schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:04:
[...]

En dan is op papier Max ook even goed als Stroll: beide 1x wereldkampioen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Giesber schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:17:
[...]

En dan is op papier Max ook even goed als Stroll: beide 1x wereldkampioen :+ .
Pfff, details :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:30:
[...]

En ik denk dat Zandvoort failliet gaat als de F1 niet doorgaat. Ze hebben veel op de pof en de kaartverkoop vooraf betaald. Als je dat nu terug moet geven op welke manier dan ook ga je op de fles IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Holkers schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:37:
[...]

En ik denk dat Zandvoort failliet gaat als de F1 niet doorgaat. Ze hebben veel op de pof en de kaartverkoop vooraf betaald. Als je dat nu terug moet geven op welke manier dan ook ga je op de fles IMHO
Ik denk dat ze wel verzekerd zullen zijn voor overmacht. Als ik ook zie hoe relaxt Jan Lammers er bijvoorbeeld onder blijft, dan denk ik dat de financiën het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Kaarten schuiven vast door naar volgend jaar indien 2020 niet geracet wordt.
Of ze geven een voucher, net zoals de reisbranche :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Zandvoort gaat niet failliet. Dat heeft de directeur vorige week ook nog vertelt in Formule 1 Café. Bovendien hebben ze partners met heel diepe zakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

sjaool schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:05:
[...]

Zandvoort gaat niet failliet. Dat heeft de directeur vorige week ook nog vertelt in Formule 1 Café. Bovendien hebben ze partners met heel diepe zakken. :P
Precies, dan verkoopt Bernhard gewoon een paar pandjes en kunnen ze weer een jaartje vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:55
@YakuzA
Kaarten schuiven inderdaad dan door (v.a. 9:30, video onderstaand staat op dit tijdstip ingesteld :) ):
[YouTube: Formule 1 Café 20/03/2020 | Met Robert Doornbos, Jack Plooij en Tom Coronel]

[ Voor 13% gewijzigd door Rembock op 23-03-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 09:16
dr.lowtune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Precies, dan verkoopt Bernhard gewoon een paar pandjes en kunnen ze weer een jaartje vooruit.
Ik verwacht dat de Dutch GP organisatie gewoon los staat van circuitpark Zandvoort. Lijkt me sterk dat het faillissement van Dutch GP ook meteen het circuit mee trekt. Zullen wel gewoon losse BVtjes zijn en als Dutch GP failliet is komt er volgend jaar gewoon een nieuwe BV.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Duurde maar drie en een halfjaar, maar eindelijk onboards van de Brazilië 2016 crashes en spins. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:50:
Duurde maar drie en een halfjaar, maar eindelijk onboards van de Brazilië 2016 crashes en spins. :P
[Video: Splashing and Smashing in Sao Paulo! Best Onboards | 2016 Brazilian Grand Prix]
Mooie beelden. Ook van acties en spins die wij nog nooit gezien hebben.

Ook de zekerheid van Max komt hier heel duidelijk naar voren. Op de vraag of hij naar full wets wilde kwam een zekere no I stay out.

Grosjean had het over een motorsetting toen hij eraf ging? Tja, je moet toch iets de schuld geven... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:37:
[...]

Mooie beelden. Ook van acties en spins die wij nog nooit gezien hebben.

Ook de zekerheid van Max komt hier heel duidelijk naar voren. Op de vraag of hij naar full wets wilde kwam een zekere no I stay out.

Grosjean had het over een motorsetting toen hij eraf ging? Tja, je moet toch iets de schuld geven... :)
Misschien was het dat wel. Het was een rare spin.
Wat natuurlijk ook kan is dat het een "Grosjean" was, samen met de slechte regenbanden die eigenlijk alleen maar schijnen te werken als je echt gas geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:41:
[...]

Misschien was het dat wel. Het was een rare spin.
Wat natuurlijk ook kan is dat het een "Grosjean" was, samen met de slechte regenbanden die eigenlijk alleen maar schijnen te werken als je echt gas geeft.
Bedoel je nu te zeggen dat Grosjean simpelweg niet snel genoeg is voor regenbanden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Muse schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Bedoel je nu te zeggen dat Grosjean simpelweg niet snel genoeg is voor regenbanden? :+
Nee, Grosjean is zeker snel. Het probleem is op de baan blijven. :+
Maar het was een outlap waar je niet vol gas gaat. Er wordt al jaren geklaagd dat de regenbanden van Pirelli echt drie keer niks is en dat ze eigenlijk alleen goed werken als je echt gas geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:51:
[...]

Nee, Grosjean is zeker snel. Het probleem is op de baan blijven. :+
Maar het was een outlap waar je niet vol gas gaat. Er wordt al jaren geklaagd dat de regenbanden van Pirelli echt drie keer niks is en dat ze eigenlijk alleen goed werken als je echt gas geeft.
Hoewel knullig in een outlap, vond ik dit ook geen zwaar verwijtbare actie. Tijdens de race gingen er wel meer mensen op hun plaat en de omstandigheden waren echt heel slecht.
Heel wat anders dan de actie in Silverstone waarbij hij spinde bij het uitkomen van de pitlane. Dat was gewoon echt knullig.

Wat betreft Grosjean zelf, hij is bloedsnel als hij een goede dag heeft. Het is alleen zo jammer dat hij te vaak een gebrek aan zelfvertrouwen toont, waardoor hij knullige fouten opeen stapelt. Ik was best enthousiast over hem tijdens zijn periode bij Lotus, waar hij naast Kimi mooie dingen heeft laten zien. Daarna is het helaas alleen maar bergafwaarts gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Voor diegene die de email van F1 met daarin een statement van Carey niet heeft ontvangen. Bij deze:

https://www.formula1.com/...5dLuJYFSuJlOw8E2T4F5.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Let op. Over een paar maanden blijkt nog dat China het meest veilige land is waar we kunnen racen. >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:10
Jasphur schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:00:
Voor diegene die de email van F1 met daarin een statement van Carey niet heeft ontvangen. Bij deze:

https://www.formula1.com/...5dLuJYFSuJlOw8E2T4F5.html
We recognise there is significant potential for additional postponements in currently scheduled events, nonetheless we and our partners fully expect the season to start at some point this summer, with a revised calendar of between 15-18 races.

As previously announced we will utilise the summer break being brought forward to March/April to race during the normal summer break period, and anticipate the season end date will extend beyond our original end date of 27-29th November, with the actual sequence and schedule dates for races differing significantly from our original 2020 calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

werphengel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:32:
Let op. Over een paar maanden blijkt nog dat China het meest veilige land is waar we kunnen racen. >:) ;)
Maar waar niemand heen mag omdat de rest van de wereld nog niet virusvrij is en China dat graag zo wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Op zich kunnen Bahrein en Australië natuurlijk in de winter. Vietnam eigenlijk ook wel. Maar dat is nog even toekomstmuziek. Het F1 circus zal pas weer kunnen opstarten als het virus echt weg is en niet zomaar weer kan opduiken bij het eerste grote evenement en zich zo kan verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Op zich kunnen Bahrein en Australië natuurlijk in de winter. Vietnam eigenlijk ook wel. Maar dat is nog even toekomstmuziek. Het F1 circus zal pas weer kunnen opstarten als het virus echt weg is en niet zomaar weer kan opduiken bij het eerste grote evenement en zich zo kan verspreiden.
Zandvoort is in de winter ook prima te doen. Die winters hier stellen de laatste jaren nu ook niet heel veel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Zandvoort is in de winter ook prima te doen. Die winters hier stellen de laatste jaren nu ook niet heel veel voor.
Totdat er een winterstorm komt. De Williams auto's vliegen dan door de lucht want te weinig downforce. De rest wordt compleet gezandstraald. Betekent wel dat we gegarandeerd een Mercedes 1-2 krijgen omdat tegen het einde elke auto geen verf meer over heeft. :P

Nee, dit is geen goed idee. Het is alsnog te koud voor de Pirelli banden die niet op temperatuur komen, de kans op stortregens is serieus aanwezig, veel wind is waarschijnlijk een gegeven en laten we nu niet doen alsof Zandvoort een baan gaat zijn die fouten of willekeurige omstandigheden gaat tolereren. Zo eindigt echt meer dan de helft van het veld in de vangrail en krijg je rode vlag na rode vlag want de meeste crashes daar is waarschijnlijk meteen de race stilleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Totdat er een winterstorm komt. De Williams auto's vliegen dan door de lucht want te weinig downforce. De rest wordt compleet gezandstraald. Betekent wel dat we gegarandeerd een Mercedes 1-2 krijgen omdat tegen het einde elke auto geen verf meer over heeft. :P

Nee, dit is geen goed idee. Het is alsnog te koud voor de Pirelli banden die niet op temperatuur komen, de kans op stortregens is serieus aanwezig, veel wind is waarschijnlijk een gegeven en laten we nu niet doen alsof Zandvoort een baan gaat zijn die fouten of willekeurige omstandigheden gaat tolereren. Zo eindigt echt meer dan de helft van het veld in de vangrail en krijg je rode vlag na rode vlag want de meeste crashes daar is waarschijnlijk meteen de race stilleggen.
Een beetje coureur kan met die onhebbelijkheden omgaan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:17
mphilipp schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Zijn opmerkingen als dit echt nodig? Als mensen daar voor zichzelf steun en kracht uit halen, laat ze dan. Respecteer gewoon waar mensen wel/niet in willen geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

Klinkt als een vermakelijk spektakel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pathogen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Klinkt als een vermakelijk spektakel :Y
Klinkt als twee uur aan constante red flags en een compleet ontsporend topic als Verstappen er ook afvliegt met een windvlaag. Nee dank je. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:33
En herhaling van Duitsland wil ik best :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-10 16:17
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Klinkt als twee uur aan constante red flags en een compleet ontsporend topic als Verstappen er ook afvliegt met een windvlaag. Nee dank je. ;)
Die rode vlaggen, daar kunnen ze bij de FIA nog wel mee leven; maar een ontspoord Tweakers topic gaan ze daar zeker niet op hun geweten willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Giesber schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:32:
[...]

Die rode vlaggen, daar kunnen ze bij de FIA nog wel mee leven; maar een ontspoord Tweakers topic gaan ze daar zeker niet op hun geweten willen hebben.
Goed om te zien dat de FIA hun prioriteiten voor de verandering eens goed op orde heeft. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ik zie Kimi al door de duinen gaan, ff kijken of die Alfa ook nog een beetje geschikt is voor rally rijden :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Kan me bijna niet voorstellen dat ze de 15 tot 18 races gaan halen. De Olympische Spelen gaan niet door en zouden eind Juli/begin Augustus zijn.

Het zou me niet verbazen als ze op zijn vroegst pas in augustus en mogelijk pas september een eerste race kunnen houden en het blijft de vraag in hoeverre je al die races zomaar in andere weekenden kan plannen, overheden hebben de komende maanden andere prioriteiten dan het inplannen van een F1 weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:37:
[...]
Volgens mij was het Ericson... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Ach dan hebben de mods hier ook eens wat te doen... :+

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 16:14

Jelte,89

Woodworking

Franko P. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:03:
[...]

Ach dan hebben de mods hier ook eens wat te doen... :+
Die mods zijn nu zónder races al druk zat als ik het topic zo eens door kijk :P

Revive the guild!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00
Ik betwijfel ten zeerste of er nog geraced wordt dit jaar. SARS begon in November 2002 en eindigde zo'n beetje in Mei 2004. Gezien hoe makkelijk Corona zich lijkt te verspreidden, is het goed mogelijk dat in September er nog landen op slot zullen zitten. Nee, dat huidige seizoen gaat niet meer van start denk ik en ik twijfel ook over, op z'n minst, de eerste maanden van 2021.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
FOM blijft melken:
YouTube: Verstappen Storms Through The Field | 2016 Brazilian Grand Prix

Ben benieuwd welke race er voor volgende week op het menu staat, met eerst een replay gevolgd door verschillende compilaties en highlights.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 24-03-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Welke tweaker (Robin) heeft meegedaan aan 'lang leve de liefde' op sbs6? Had een miniatuur f1 auto mee en had er een stuk of 100. Moest direct aan 1 van ons denken (zijn het nu aan het terug kijken). :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Leoon. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:17:
Welke tweaker (Robin) heeft meegedaan aan 'lang leve de liefde' op sbs6? Had een miniatuur f1 auto mee en had er een stuk of 100. Moest direct aan 1 van ons denken (zijn het nu aan het terug kijken). :D
Misschien Raikkonen_WC?
Raikkonen_WC in "[F1] Seizoen 2020"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dat zou maar zo kunnen. Hij woonde op 2 uur afstand van die vrouw en aangezien hij zich oriënteerd in zuid-limburg..... Nice :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
Leoon. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:01:
[...]

Dat zou maar zo kunnen. Hij woonde op 2 uur afstand van die vrouw en aangezien hij zich oriënteerd in zuid-limburg..... Nice :D
Toch vermoed ik dat hij het niet is:

Tenzij hij nog iets zoekt voor erbij. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 13:41
Homeland schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:05:
Kan me bijna niet voorstellen dat ze de 15 tot 18 races gaan halen. De Olympische Spelen gaan niet door en zouden eind Juli/begin Augustus zijn.

Het zou me niet verbazen als ze op zijn vroegst pas in augustus en mogelijk pas september een eerste race kunnen houden en het blijft de vraag in hoeverre je al die races zomaar in andere weekenden kan plannen, overheden hebben de komende maanden andere prioriteiten dan het inplannen van een F1 weekend.
Ze moeten bij de OS ook wel erg veel voorbereiden en daarnaast optijd de sporters afzeggen. Die nemen nu het zekere, alhoewel ik er weinig vertrouwen in heb dat we tegen die tijd niet meer met het virus bezig zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

alesandro_46 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:12:
[...]

Toch vermoed ik dat hij het niet is:

Tenzij hij nog iets zoekt voor erbij. :p
Haha goeie speurder. Valt af inderdaad haha. Wel een zieke ruimte zeg. Mooi mooi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Leoon. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:22:
[...]

Haha goeie speurder. Valt af inderdaad haha. Wel een zieke ruimte zeg. Mooi mooi
Nee ik ben het niet nee :D :D :D! Wel leuk dat ik ben blijven hangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

The McLaren Formula 1 team staff that had been quarantined in Melbourne due to coronavirus concerns since the aborted 2020 Australian Grand Prix will return to the UK this week.

...
A further 14 members of its staff were quarantined after being in close contact with that individual and also entered a 14-day isolation period, with some of McLaren’s senior race team management voluntarily remaining in Melbourne to offer them support as the rest of the squad flew home.
https://www.motorsport.co...ned-staff-return/4772930/

Wist niet dat een gedeelte van hun nog in Aus in quarantaine zat?

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 25-03-2020 09:19 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Graag niet hetzelfde op twee plekken plaatsen. :)

Deze al langs gekomen? Weet niet of het hier wel mag. Maar Lando is dus echt een mafketel met een zeer aanstekelijke lach.. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-03-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 10:53
Ook Canada wordt waarschijnlijk uitgesteld.
Duurt weer lang voor ze gaan besluiten.
'Tussen Pasen en mei besluit over GP Canada'
Tussen Pasen en mei wordt er een beslissing genomen over het al dan niet doorgaan van de Grand Prix van Canada, zo laat François Dumontier, de hoofdorganisator van de GP, weten aan de Huffington Post. Dumontier schat de kansen op fifty-fifty dat de Formule 1-race op 14 juni wordt verreden op Circuit Gilles Villeneuve. Dit seizoen zijn al acht races uitgesteld. "Er zijn twee opties: de race vindt plaats op 14 juni of er is uitstel. De Canadese Grand Prix wordt niet geannuleerd."

[ Voor 126% gewijzigd door TheBrut3 op 25-03-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En de grote boef is de volgende gast bij Beyond The Grid. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:42:
Ook Canada wordt waarschijnlijk uitgesteld.
Duurt weer lang voor ze gaan besluiten.

[...]
Waarschijnlijk? Canada heeft een paar dagen terug al aangegeven niet naar de Olympische Spelen te gaan, nog voordat het werd uitgesteld. En de Olympische Spelen zijn een stuk later dan de GP van Canada. Dus ga er maar vanuit dat die "gewoon" gepostponed / cancelled zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

RobertMe schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Waarschijnlijk? Canada heeft een paar dagen terug al aangegeven niet naar de Olympische Spelen te gaan, nog voordat het werd uitgesteld. En de Olympische Spelen zijn een stuk later dan de GP van Canada. Dus ga er maar vanuit dat die "gewoon" gepostponed / cancelled zal worden.
Chase Carey is een Amerikaan, dus die denkt niet verder dan zijn eigen straat :+
Wat nou OS een wereldevenement, WIJ zijn de wereld!

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:59:
[...]

De OS zijn natuurlijk wel van een iets grotere omvang, met alleen al duizenden sporters die van de hele wereld naar 1 land reizen. Nog los van de toeschouwers. Daar loop je dus veel meer risico mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

toolkist schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:53:
[...]
De OS zijn natuurlijk wel van een iets grotere omvang, met alleen al duizenden sporters die van de hele wereld naar 1 land reizen. Nog los van de toeschouwers. Daar loop je dus veel meer risico mee.
Dat en ook omdat het gros van de sporters niet eens meer kunnen trainen. Er zijn talloze toernooien afgelast die dienen als voorbereiding op de spelen. Ze kunnen binnen wel wat oefenen om fit te blijven, maar een polsstokhoogspringer moet gewoon de baan op. En die banen zijn dicht.
Voor F1 piloten geldt dat in iets mindere mate. Zij zijn rijk en hebben vaak een privé gym, dus kunnen zij hun training voortzetten als ware het een hele lange winterstop. Ideaal is anders, want ook zij doen vaak andere dingen erbij zoals hardlopen en fietsen. Maar als hardlopen je primaire sport is, heb je echt wel een nadeel.

Dus bij de OS gelden iets andere criteria. Maar ik denk ook wel dat het nog wat langer gaat duren voor het seizoen begint, áls het begint. Want daar begin ik steeds meer van overtuigd te taken. Er komt dan gewoon veel teveel tegelijk. Dat heeft ook geen nut meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat moment dat je beseft dat Racing Point volgend jaar hernoemt zal worden naar Aston Martin en met een gekopieerde 2019 Mercedes zal rondrijden. :P

Maar de bevriezing van de ontwikkeling is ook weer onduidelijk. Het lijkt er namelijk op dat je voor 2021 geen nieuw chassis mag ontwikkelen als team. McLaren krijgt een uitzondering omdat ze wisselen naar Mercedes, maar voor de rest zit er er niet in. Zie:
https://www.racefans.net/...-fit-mercedes-power-unit/

Mooi voor McLaren dus dat die veel meer vrijheid krijgen voor 2021. Mercedes en RBR zullen ook ergens wel blij zijn want beiden hebben waarschijnlijk een heel goede auto. Ferrari...

En een Chain Bear hoe hij er races tussen zou proppen.

Ook nog dit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:29:
[...]

Dat en ook omdat het gros van de sporters niet eens meer kunnen trainen. Er zijn talloze toernooien afgelast die dienen als voorbereiding op de spelen. Ze kunnen binnen wel wat oefenen om fit te blijven, maar een polsstokhoogspringer moet gewoon de baan op. En die banen zijn dicht.
Voor F1 piloten geldt dat in iets mindere mate. Zij zijn rijk en hebben vaak een privé gym, dus kunnen zij hun training voortzetten als ware het een hele lange winterstop. Ideaal is anders, want ook zij doen vaak andere dingen erbij zoals hardlopen en fietsen. Maar als hardlopen je primaire sport is, heb je echt wel een nadeel.
Ik kan mij echt niet indenken dat de overheid / "NOC NSF van Canada" al hun topsporters niet laat gaan omdat ze niet hebben kunnen trainen. Naast het feit dat de sporters gewoon hun sport zullen willen uitoefenen, en in vele gevallen de OS het hoogst haalbare is, is het natuurlijk ook nog eens zo dat de concurrenten in dezelfde boot zitten. Ook die hebben namelijk niet kunnen trainen.

Gisteren ook het interview met Verstappen gezien van in F1 café gezien. En hem wordt (herhaaldelijk) gevraagd of hij wel had willen rijden etc. En hij praat er vakkundig omheen. Oftewel, wel of geen corona, Verstappen had gewoon willen rijden. Hij is immers topsporter, en wil alleen maar winnen.

Dat Canada hun sporters niet naar de OS wou sturen is gewoon uit veiligheid / gezondheidsrisico's. En als ze tientallen topsporters niet naar de OS willen sturen om die reden kan ik mij ook absoluut niet indenken dat ze alleen al honderden man aan F1 (team) personeel gaan toestaan, laat staan met de media die mee reist, en de duizenden binnenlandse en buitenlandse fans die er op afkomen. Net zoals ze de afweging hebben gemaakt om een paar honderd man wel of niet naar de OS te sturen omwille van hun gezondheid zullen ze dezelfde afweging maken of ze (wel) honderden buitenlanders zullen toestaan voor de F1. En in beide gevallen lijkt mij de conclusie hetzelfde. En het zou mij niks verbazen dat het in een "olympisch dorp" juist veiliger is. Immers is dat relatief afgesloten met alleen de sporters, trainers etc. F1 teams en media, fans etc zitten gewoon in Montreal, pakken een restaurantje, etc. Kans op verspreiding is dan groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56

Wmm

Voor de OS moeten heel veel sporters zich ook nog kwalificeren, waarvoor wedstrijden zijn die nu niet doorgaan. Of sporters wel of niet kunnen trainen hangt ook af van het land waarin ze zich bevinden, in NL mag je bv nog wielrennen op straat terwijl dat in andere landen ook niet meer mag. En veel sporters konden zich dus niet meer kwalificeren of konden niet optimaal trainen waardoor de OS, als die doorging, oneerlijk zou worden.

Zoals iemand anders al aangaf, F1 coureurs blijven nu ook wel fit en die stappen morgen of in juni gewoon in hun auto als het moet. Als de wereld in juni weer open is kunnen die coureurs in principe gewoon rijden en is er niets verloren of oneerlijk voor iemand. Voor OS sporters stonden er dan ineens nog kwalificatiewedstrijden op het programma. Voor b.v. marathon lopers was het dan al een verloren zaak als je je in juni nog moest kwalificteren. Toplopers lopen maar zo'n 2 marathons per jaar op niveau. De OS zou veel te dicht op de kwalificatiemarathon zitten.

De problemen bij de OS waren dus echt wel wat groter dan bij de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-10 19:29

https://www.youtube.com/watch?v=vWxG8hZjl_g

En hij is weer online.

[ Voor 39% gewijzigd door SpeedQber op 26-03-2020 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Zonder gekeken te hebben, hoe vaak zit Baku 2017 er in?

spoiler:
Hamilton die Vettel breaktest / Vettel die Hamilton beukt. + Grosjean in de muur / "I think Ericson hit us"

Edit:
Drie keer Hamilton, twee keer Schumacher, twee keer Vettel. Wat een prutsers :+

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 25-03-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
NoahAmber schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:04:
[mbr] Graag niet hetzelfde op twee plekken plaatsen. :) [/]

Deze al langs gekomen? Weet niet of het hier wel mag. Maar Lando is dus echt een mafketel met een zeer aanstekelijke lach.. :*)

[YouTube: Lando Norris Calls Race Support! | 2020 Virtual Bahrain Grand Prix]
Hij streamed wel vaker geinige dingen, bijvoorbeeld de not aus gp start :+ .

Het hele not X GP event verloopt verder redelijk amateuristisch. De game heeft de beperking dat je bij een disconnect wel terug in de lobby kan maar niet terug komt in een lopende kwalificatie dan wel practise sessie. Je zag direct 2 deelnemers disconnecten en die konden dus niet meer kwalificeren. Rick Winkelman heeft dat blijkbaar niet door want die begon te vertellen dat Lando Norris mogelijk opzettelijk niet kwalificeerde.

Dat niet terug kunnen komen in een lopende sessie is een beperking van de game die er niet in hoeft te zitten, des te meer aangezien je tijdens de race wél terug kunt komen. Iets dat blijkbaar niet duidelijk was aangezien Lando Norris heel lang zijn bot liet rijden zonder zelf weer het stuur over te nemen.

Zo lang de game dit niet oplost kunnen ze voor toekomstige races beter een parallelle starten voor de 'leavers' zodat die daar in ieder geval een tijd kunnen noteren. De race start je dan via custom grid.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 25-03-2020 19:05 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:35:
[...]
Ik kan mij echt niet indenken dat de overheid / "NOC NSF van Canada" al hun topsporters niet laat gaan omdat ze niet hebben kunnen trainen.
Iedere partij in deze heeft zijn eigen overwegingen. De een veiligheid, de ander omdat er een belabberde voorbereiding is geweest. De sporters praten met hun eigen bond, hun bond praat met NOC/NSF, en die praten weer met het IOC. En hoewel de sporters uiteraard willen (ze hebben wéér vier jaar van hun leven opgeofferd) ze wel gaan, maar als het even kan, willen ze zich goed kunnen voorbereiden. En als je je kunstjes op de balk gewoon een paar maanden niet kunt doen, is dat funest. Dat zei ook afgelopen week een marathonloper (naam kwijt). Zomaar een paar weken niet op nivo trainen is heel erg voor topsporters.

Uiteindelijk beslist het IOC, maar ze krijgen input van de lagere echelons en die op hun beurt weer van de sporters. Iedereen heeft zijn eigen afwegingen. IOC voornamelijk commerciele en reputatie. De sporters willen alleen maar winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Prachtig plaatje op mijn Oled. Dat heldere wit van de letters tegen die diepzwarte achtergrond :+

Edit: deze dus: https://www.formula1.com/..._of_Safety_Car_Chaos.html ;)

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2020 20:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 15:47
Ferrari doet haar eerste testrondjes met de nieuwe wagen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nh8orxX4jBxzVc-rLHovvY_lefQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IZd7ZwzgirdhB1xKAe6ege2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
metallicattim schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:39:
Ferrari doet haar eerste testrondjes met de nieuwe wagen!

[Afbeelding]
Dat ze daar in deze tijd vier(!) rollen wc papier voor durven gebruiken. :X

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Testen op de Nordschleife is ook een interessante :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Aparte livery ook, bijzonder dat ze nu maar 1 sponsor hebben.
En wat gek dat ze op mediums aan het testen zijn, had ik niet verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nieuw aero ontwerp? Het lijkt mij noch een in-wash, noch een out-wash ontwerp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik wil dat ding in de regen zien rijden, dat wordt echt drama. Verkeerde banden, bodywork niet stevig genoeg.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

B.O.C.K schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:48:
Aparte livery ook, bijzonder dat ze nu maar 1 sponsor hebben.
En wat gek dat ze op mediums aan het testen zijn, had ik niet verwacht :+
Ik dacht dat het ultra softs waren? Niet mee op Paul Ricard rijden dan met dat schuurpapier...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rembock
Deze zijn toch wit?
Nee, die rode hebben veel meer grip :+
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/055203/files/019639753/silverline-aluminiumoxide-schuurpapier-rol-50-m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Even speculeren, ik denk dat we dit seizoen wel gaan racen maar dan met het minimum aantal van 8 om tóch een wereldkampioen te kunnen hebben. Ik denk (speculeer) dat het lijstje er dan zo uit ziet:
- 5 of 12 juli openingsrace in Oostenrijk
- 19 juli de GP in China (in plaats van Engeland), al dan niet zonder publiek
- 26 juli GP van Vietnam
- 2 augustus GP van Australië (in plaats van Hongarije)
- 23 augustus GP @ Zandvoort :P
- 30 augustus GP van België
- 20 september GP van Singapore
- 27 september GP van Rusland
- 11 oktober GP van Japan
- 25 oktober GP van USA
- 1 november GP van Mexico
- 15 november GP van Brazilië

12 races, zodat er toch nog wat tussen uit kan vallen voor het geval er toch ergens dat rotvirus teveel aanwezig blijft (of opnieuw opduikt). En dan denk ik dat de afgelastingen eerder in Europa zullen zijn dan buiten Europa.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 17:55
Bart-Willem schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:34:
Even speculeren, ik denk dat we dit seizoen wel gaan racen maar dan met het minimum aantal van 8 om tóch een wereldkampioen te kunnen hebben. Ik denk (speculeer) dat het lijstje er dan zo uit ziet:
- 5 of 12 juli openingsrace in Oostenrijk
- 19 juli de GP in China (in plaats van Engeland), al dan niet zonder publiek
- 26 juli GP van Vietnam
- 2 augustus GP van Australië (in plaats van Hongarije)
- 23 augustus GP @ Zandvoort :P
- 30 augustus GP van België
- 20 september GP van Singapore
- 27 september GP van Rusland
- 11 oktober GP van Japan
- 25 oktober GP van USA
- 1 november GP van Mexico
- 15 november GP van Brazilië

12 races, zodat er toch nog wat tussen uit kan vallen voor het geval er toch ergens dat rotvirus teveel aanwezig blijft (of opnieuw opduikt). En dan denk ik dat de afgelastingen eerder in Europa zullen zijn dan buiten Europa.
Zou het qua onnodig rondreizen niet makkelijker zijn om de europese races achter elkaar te doen. Van AUS naar NED en dan weer naar SING lijkt me niet handig.

(edit, okay zitten wel wat weken tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
durian schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:10:
[...]

Zou het qua onnodig rondreizen niet makkelijker zijn om de europese races achter elkaar te doen. Van AUS naar NED en dan weer naar SING lijkt me niet handig.

(edit, okay zitten wel wat weken tussen)
Zal meevallen. Auto's gaan altijd terug naar de fabriek. Team members meestal ook, tenzij flyaway back-to-backs. Bv als nu gewoon Australië - Bahrein was geweest gingen de teams op maandag of dinsdag direct naar Bahrein. Maar de auto's gaan bij mijn weten altijd "via de fabriek" en worden daar uitgebreid geïnspecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
RobertMe schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:15:
[...]

Zal meevallen. Auto's gaan altijd terug naar de fabriek. Team members meestal ook, tenzij flyaway back-to-backs. Bv als nu gewoon Australië - Bahrein was geweest gingen de teams op maandag of dinsdag direct naar Bahrein. Maar de auto's gaan bij mijn weten altijd "via de fabriek" en worden daar uitgebreid geïnspecteerd.
en back-to-back-to-back EU races is haast niet te doen. daar kwamen we vorig jaar achter.
Als dan 1 race buiten EU is maakt dat transport van alle spullen (mostly paddock) een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 06-10 11:22
Australië valt sowieso af omdat ze Melbourne park niet zomaar opnieuw kunnen/mogen afzetten, net als Monaco. Verder denk ik wel realistisch lijstje

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Pagina: 1 ... 54 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport