[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.062 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 09:39
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:52:
[...]

Frankrijk, Nederland, Italië en China kun je vergeten, Zandvoort ligt nota bene in stedelijk gebied. Imho moeten ze alle races in stedelijk gebied met de grootste voorzichtigheid benaderen. Mexico en Brazilië zouden bijvoorbeeld ook snel kunnen escaleren, dan kun je die ook wel schrappen.
Enigzins afgelegen circuits zou je nog kunnen verrijden, bij voorkeur zonder publiek, of alleen lokaal publiek. Denk dat, dat het beste is. Geen inreis van over de grens.

[...]

Enkele races in afgelegen gebieden, met alleen lokaal publiek zie ik nog wel tot de mogelijkheden behoren, waarbij je teams onderling en van het publiek weet af te scheiden. Dat is enigzins do-able. Maar fraai wordt het niet..

Frankrijk dan dus toch doorlaten gaan.
Ligt behoorlijk afgelegen (als ik de ellende van twee jaar geleden qua bereikbaarheid juist interpreteer) en het vliegveld ligt er naast.

[ Voor 7% gewijzigd door peeth op 18-03-2020 15:01 ]

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

peeth schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:00:
Ligt behoorlijk afgelegen (als ik de ellende van twee jaar geleden qua bereikbaarheid juist interpreteer) en het vliegveld ligt er naast.
zou kunnen, maar dan zonder publiek. Frankrijk is één van de grootste broeinesten momenteel, dus publiek, ook al hou je het binnen de landsgrenzen, is uitgesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-03-2020 15:02 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

De FOM/FIA redeneert vanuit eigen perspectief, Lewis klaarblijkelijk toch gelijk met z'n cash is king opmerking. Volgens mij vergeet dhr Brawn dat hij voorlopig nergens een vergunning gaat krijgen om grootschalige evenementen te organiseren. Zelfs zonder publiek, wat sommigen opperen, zie ik hindernissen om de restricties te versoepelen. Hoeveel personeel loopt er totaal rond van de raceteams, de media, lokale logistiek?

Ook mijn mening is natuurlijk speculatief, maar de angst bij bijna elke overheid zit er goed in. Ik zie het (helaas) zelfs op langere termijn niet zo snel gebeuren. Temeer omdat virologen en epidemiologen wereldwijd over elkaar heen buitelen om de ernst vd situatie te benadrukken en regeringsleiders vooral niet de indruk proberen te wekken dat ze zich door angst laten leiden maar ondertussen wel overal (terecht) een streep doorheen trekken.

Wat mij eigenlijk nog het meeste verbaast is de absolute radiostilte van de fia/fom inzake de concorde overeenkomst en de 2021 reglementen. Zoals hier al opgemerkt, de ontwikkelingen voor de 2021 zijn gebudgetteerd en in gang gezet door alle teams. Als team, en zeker voor de niet-fabriek teams met kleinere budgetten, kan ik me voorstellen dat hier zsm duidelijkheid over moet komen om eventuele financiële schade te beperken.

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

onsgeluk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:22:
Wat mij eigenlijk nog het meeste verbaast is de absolute radiostilte van de fia/fom inzake de concorde overeenkomst en de 2021 reglementen. Zoals hier al opgemerkt, de ontwikkelingen voor de 2021 zijn gebudgetteerd en in gang gezet door alle teams. Als team, en zeker voor de niet-fabriek teams met kleinere budgetten, kan ik me voorstellen dat hier zsm duidelijkheid over moet komen om eventuele financiële schade te beperken.
Ze zijn nog in beraad:
In a phone conference this week, team principals discussed a wide range of scenarios including not just unchanged technical rules for 2021 but also a freeze on the development of key components, including chassis, gearbox and other mechanical parts.....It’s understood that in the call nine teams agreed with the principle, with Ferrari asking for more time to consider the ramifications. A second call has been scheduled for Thursday with F1 chiefs Chase Carey and Ross Brawn and FIA president Jean Todt.
https://www.motorsport.co...ed-teams-meeting/4770373/

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

iR Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

peeth schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Al zou het de enige race van het jaar kunnen worden, dan schrappen ze deze ook maar. Wat een gedrocht van een circuit (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

onsgeluk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:22:
De FOM/FIA redeneert vanuit eigen perspectief, Lewis klaarblijkelijk toch gelijk met z'n cash is king opmerking. Volgens mij vergeet dhr Brawn dat hij voorlopig nergens een vergunning gaat krijgen om grootschalige evenementen te organiseren. Zelfs zonder publiek, wat sommigen opperen, zie ik hindernissen om de restricties te versoepelen. Hoeveel personeel loopt er totaal rond van de raceteams, de media, lokale logistiek?

Ook mijn mening is natuurlijk speculatief, maar de angst bij bijna elke overheid zit er goed in. Ik zie het (helaas) zelfs op langere termijn niet zo snel gebeuren. Temeer omdat virologen en epidemiologen wereldwijd over elkaar heen buitelen om de ernst vd situatie te benadrukken en regeringsleiders vooral niet de indruk proberen te wekken dat ze zich door angst laten leiden maar ondertussen wel overal (terecht) een streep doorheen trekken.

Vergeet niet dat het nogal wat verantwoordelijkheid vergt om in zo'n organisatie beslissingen te nemen. Ze nemen ze sowieso nooit alleen aangezien er achter een Brawn, Todt en Casey nog heel wat andere mensen staan die een beslissing moeten nemen. Radiostiltes komen ook juist door die lange weg van beslissingen nemen. Je wil niet dat er verschillende berichten naar buiten komen. Zoals nu juist dus in Australië gebeurde omdat iedereen maar speculeerde op wat een aantal officials gezegd hebben.

Dat een organisatie het door wil laten gaan is logisch aangezien die vaak niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om het verlies te dragen die een beslissing van niet doorgaan met zich meebrengt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hardware-lover schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:36:
Al zou het de enige race van het jaar kunnen worden, dan schrappen ze deze ook maar. Wat een gedrocht van een circuit (vind ik).
och, gaan we weer .. Paul Ricard is een gedrocht :O

joh, het is juist een hele technisch interessante baan, met meerdere lijnen en een joy om op te rijden (in VR dan) .. ik was eerst ook sceptisch zal ik bekennen, maar ben helemaal om na enkele vermakelijke races O+

En op dit moment is elke race welkom, want er is gewoon niks te doen qua racesport! :'(

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

AzzKickah

06-CENSORED

Paul Ricard is zunne kutbaan, jónge!

Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:40:
[...]

joh, het is juist een hele technisch interessante baan, met meerdere lijnen en een joy om op te rijden (in VR dan) .. ik was eerst ook sceptisch zal ik bekennen, maar ben helemaal om na enkele vermakelijke races O+

[YouTube: Assetto Corsa GoT Endurance epic battle @ Paul Ricard]

En op dit moment is elke race welkom, want er is gewoon niks te doen qua racesport! :'(
Zoals Monaco dan? Leuk om te rijden, maar keer op keer oersaaie races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RobertMe schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:47:
Zoals Monaco dan? Leuk om te rijden, maar keer op keer oersaaie races.
tja .. met Mercedes steeds op kop waren veel races niet om aan te zien. F1 is daar denk ik zelf vooral debet aan. Als je in de bochten niet aan kunt sluiten, kom je er op het rechte stuk ook niet meer voorbij (zelfs met DRS). Maar geef de baan daar niet de schuld van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

F1 teams have agreed to bring the summer break forward following a delayed start to the 2020 season due to the coronavirus pandemic.

Suggestie om de clickbaititel in de url te plakken zodat we niet alle links hoeven aan te klikken om te checken of het iets boeiends betreft?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:35

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

onsgeluk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:18:

Suggestie om de clickbaititel in de url te plakken zodat we niet alle links hoeven aan te klikken om te checken of het iets boeiends betreft?
Of gewoon niet linkdroppen maar je eigen samenvatting + duiding geven aan de link die je dropt, zodat er ook daadwerkelijk iets gepost wordt om over te discussieren? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Laatst online: 06-10 18:17
Het is wel superbalen dat het F1 seizoen zo moeizaam gaat. Ik heb het nieuws omtrent de races niet echt gevolgd maar dit was de eerste keer dat ik F1TV heb gekocht (met 50% korting door die couponactie) en nu krijg ik helaas niet wat ik ervan hoopte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

naitsoezn schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:05:
[...]

Of gewoon niet linkdroppen maar je eigen samenvatting + duiding geven aan de link die je dropt, zodat er ook daadwerkelijk iets gepost wordt om over te discussieren? ;)
Als ik ga samenvatten hoef je de link niet meer te volgen ;) Bovendien vind ik dat de titel in deze ook vrij duidelijk is. Hoe dan ook, als de titel van het artikel niet dekkend is, wil ik nog wel eens de eerste alinea pakken. Maar samenvatten doe ik sowieso niet, want dan wordt mijn interpretatie van het desbetreffende artikel de basis van de discussie terwijl ik wellicht iets volledig uit z'n context haal.

Duiding geven zou in dit specifieke geval speculatief zijn en in een eerdere post ben ik al aan het speculeren geweest. Genoeg dus voor vandaag ;)

iR Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

onsgeluk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:23:
[...]

Als ik ga samenvatten hoef je de link niet meer te volgen ;)
Je meent het! Waarom zou ik op de link moeten klikken om een discussie op dit forum te volgen? ;)
Duiding geven zou in dit specifieke geval speculatief zijn en in een eerdere post ben ik al aan het speculeren geweest. Genoeg dus voor vandaag ;)
Het is hier geen Twitter of newsfeed, maar een discussie-forum :)

/offtopic

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

naitsoezn schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Je meent het! Waarom zou ik op de link moeten klikken om een discussie op dit forum te volgen? ;)
Dat hoef je ook niet. Net zo min als ik het moet samenvatten. Ik plaatste de link puur ter info met de suggestie dat het praktisch is om in ieder geval de titel in de link te plakken. Denk ervan wat je wil.
naitsoezn schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Het is hier geen Twitter of newsfeed, maar een discussie-forum :)

/offtopic
No shit Sherlock! Je begrijpt mijn opmerking niet, ik ben in een eerdere post al aan het speculeren geweest over het mogelijke verloop van het seizoen waar desbetreffende url op aansluit. En daar kan je het met mee eens/oneens zijn en dan heb je mogelijkerwijs een discussie. Maar om bij elke post een stelling te poneren om @naitsoezn te plezieren gaat me ietwat ver.
sjaool schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:33:
[...]
Radiostiltes komen ook juist door die lange weg van beslissingen nemen. Je wil niet dat er verschillende berichten naar buiten komen. Zoals nu juist dus in Australië gebeurde omdat iedereen maar speculeerde op wat een aantal officials gezegd hebben.
Waren die speculaties nu niet juist het gevolg van radiostilte als in het uitblijven van de officiele communicatie?

[ Voor 19% gewijzigd door onsgeluk op 18-03-2020 18:56 ]

iR Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
Edd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 00:33:
[...]

Eigenlijk had ik wel verwacht van je dat je ook die van Norris had gepost..
Lando vs top-gamers...

[Afbeelding]

[Twitter]
Zie hem zo 1,2,3 niet in het topic excuses als hij er al wel stond:

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

onsgeluk schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:36:
[...]

Waren die speculaties nu niet juist het gevolg van radiostilte als in het uitblijven van de officiele communicatie?
Misschien omdat er ook nog niks te melden viel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Jij begrijpt niets aan "vind ik"?

En met alle respect, alle races kunnen me gestolen worden als we daardoor uit deze ellendige periode zouden komen. En dat zeg ik als Die Hard race fan

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Laten we gewoon afwachten. Niemand weet hoe de zaak zich gaat ontwikkelen, maar iedereen snapt denk ik wel dat het niet over een maandje business as usual is. Het gaat wel even duren voordat alles weer normaal wordt en dan pas kan men gaan praten over GP's die al dan niet doorgaan. Het wordt allemaal erg ingewikkeld, want er zijn talloze evenementen afgelast, uitgesteld of wat dan ook. Dus het wordt dringen. Je kunt bv niet een GP organiseren in een stad als er ook net een uitgestelde marathon wordt gehouden. Ik kan me ook zo voorstellen dat ze hier en daar misschien wel grote bouwwerkzaamheden hebben gepland om te beginnen ná de GP. Ook leuk. Dus het wordt passen en meten. Je hebt ook nog met klimatologische omstandigheden te maken.

We gaan het zien. Maar al die speculaties zijn op dit moment veel te vroeg. Ze kunnen proberen een alternatieve kalender te bedenken, maar daar kun je op dit moment helemaal niets mee omdat niemand weet wanneer het ophoudt. Dus ga je niet wéér die hele kerstboom optuigen om 'm straks weer af te breken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
mphilipp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:46:
Laten we gewoon afwachten. Niemand weet hoe de zaak zich gaat ontwikkelen, maar iedereen snapt denk ik wel dat het niet over een maandje business as usual is. Het gaat wel even duren voordat alles weer normaal wordt en dan pas kan men gaan praten over GP's die al dan niet doorgaan. Het wordt allemaal erg ingewikkeld, want er zijn talloze evenementen afgelast, uitgesteld of wat dan ook. Dus het wordt dringen. Je kunt bv niet een GP organiseren in een stad als er ook net een uitgestelde marathon wordt gehouden. Ik kan me ook zo voorstellen dat ze hier en daar misschien wel grote bouwwerkzaamheden hebben gepland om te beginnen ná de GP. Ook leuk. Dus het wordt passen en meten. Je hebt ook nog met klimatologische omstandigheden te maken.

We gaan het zien. Maar al die speculaties zijn op dit moment veel te vroeg. Ze kunnen proberen een alternatieve kalender te bedenken, maar daar kun je op dit moment helemaal niets mee omdat niemand weet wanneer het ophoudt. Dus ga je niet wéér die hele kerstboom optuigen om 'm straks weer af te breken.
Tja goed punt. Had het plan van rutte op een biervieltje doorgerekend en dan is de conclusie dat het in ieder geval niet gaat werken.

Als 35.000 mensen per week covid19 krijgen waarvan, volgens het RIVM, 20% ernstige klachten krijgen dan praat je al over 7000 ernstig zieke mensen per week. Vanuit China weten we dat circa 4% met goede zorg overlijd dus dan is de IC capaciteit minimaal 1400. Die is momenteel beperkt tot rond de 1100 dus dat zal al creatief moeten worden opgerekt. Dus van 17.2 miljoen inwoners verantwoord kennis laten maken met het virus praten we over 17.2 miljoen / 35.000 per week = 491 weken = 9.4 jaar. Daarbij is nog niet eens meegenomen dat er signalen uit Italië zijn dat mensen op de IC daar blijven liggen en of overlijden óf daar weken blijven liggen. Als we eerlijk zijn weten we allemaal dat we dit geen 9.4 jaar de tijd gaan geven.

Überhaupt zal de prijs van dat plan enorm zijn. Voor kudde immuniteit geld een vereiste van 85% voor de meeste ziektes (tot 94% voor de mazelen!). Om die 85% te halen moeten 14.62 miljoen mensen covid19 krijgen en als we dan de 'gunstige' sterftecijfers van 3.4 procent pakken dan komen we op 497080 slachtoffers. In Italië is de zorg al overbelast en daar stijgt het sterftecijfer richting de 10%. Aangezien ik niet geloof dat het plan van de overheid is om hier meer dan 9 jaar over te doen kan het niet anders dan dat we hier ook een dergelijke overbelasting krijgen. Dus dan praten we ineens over 1.462 miljoen slachtoffers. Het zou mij niks verbazen dat kudde immuniteit van te voren al gekozen is als plan en dat er toen met 0.2% is gerekend (van influenza). Dat zou in ieder geval verklaren waarom de GGD/RIVM gedurende overcapaciteit mensen weigerde te testen.

Persoonlijk hoop ik dat wel snel naar een échte lockdown gaan want dan heb je in enkele weken de situatie onder controle. Zonder contact immers geen verspreiding. China heeft bewezen dat dit werkt en daar wordt de boel nu weer opgestart. Binnenlandse vluchten schijnen alweer van 20% niveau tot 80% te zijn opgeschroefd. Het zal vooral gaan afhangen aan hoe lang de overheid, met name RIVM, met dit onzinnige plan blijft doormodderen.

Terug naar de formule1: Voor hetzelfde geld zitten we volgend jaar nog vol in de nasleep van covid19 en dan zal er van een GP in zandvoort ook geen sprake zijn :F . De minimale periode om dit op te lossen lijkt in ieder geval 3 maanden te zijn, zie China. Maar die deden sneller meer. Wellicht is de hoop dat het vroeg buiten warm wordt wat verspreiding lastiger maakt, dan zou de GP wellicht eind augustus nog tussen Hongarije (2 augutus) en Belgie (30 augustus) worden gepropt. Maar daar moet je wel een optimist voor zijn! Ook moet je in dat geval niet bezig zijn met die kudde immuniteit ;).

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 18-03-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

sdk1985 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:12:
Persoonlijk hoop ik dat wel snel naar een échte lockdown gaan want dan heb je in enkele weken de situatie onder controle. Zonder contact immers geen verspreiding. China heeft bewezen dat dit werkt en daar wordt de boel nu weer opgestart. Binnenlandse vluchten schijnen alweer van 20% niveau tot 80% te zijn opgeschroefd. Het zal vooral gaan afhangen aan hoe lang de overheid, met name RIVM, met dit onzinnige plan blijft doormodderen.
Maar dat klopt toch niet? Er is heus nog niet voor 85% groepsimmuniteit opgebouwd, dus als ze nu de regels versoepelen gaat het infectie cijfer gewoon weer sneller stijgen. China is er heus nog niet vanaf, daar geloof ik niks van, dat zou veel te makkelijk zijn. Er zijn "pas" 3200 doden op die mega bevolking daar..
Terug naar de formule1: Voor hetzelfde geld zitten we volgend jaar nog vol in de nasleep van covid19 en dan zal er van een GP in zandvoort ook geen sprake zijn :F . De minimale periode om dit op te lossen lijkt in ieder geval 3 maanden te zijn, zie China. Maar die deden sneller meer.
Dat laatste is zeker waar, maar zou het geen propaganda zijn? Kijk ons China het nu onder controle hebben O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De discussie over hoe Corona zich ontwikkelt is hier offtopic. Graag de discussies zuiver houden van offtopic zaken

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gewoon allemaal afwachten. Dat doet max ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ3QHeZV8gIswx9Awhhc0Iz2dII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xzjWUTysU5V5qvLuDDa6Opti.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Outerspace schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:34:
De discussie over hoe Corona zich ontwikkelt is hier offtopic. Graag de discussies zuiver houden van offtopic zaken
Prima zal de corona voorspellingen wel beperken tot een topic op het themaforum Themaforum: Coronavirus

Betreft puur de formule 1 dan vrees ik wel voor de toekomst van de f1 (lijkt me hier alsnog de beste plek?). Ik zie nog wel een paar teams de stekker er uit trekken. Williams en Haas lijkt me een lastig verhaal qua financiering. Mercedes had eerder al aangegeven geen extra geld te willen uitgeven en als nu de sponsor inkomsten terugvallen door het schrappen van races dan worden die die duizenden werknemers in die fabrieken wel een erg grote kostenpost. Zag al wel dat de nieuwe regels een jaar worden uitgesteld, maar of dat genoeg is? De kleine teams klagen nu juist over de oneerlijke verdeling.

Betreft Zandvoort hoop ik op Augustus (tussen Hongarije en België is ruimte!) maar als het kabinet vóór mei niet zo'n totale lockdown gaat doen dan zie ik dat persoonlijk niet goed komen. Laten we hopen dat ik geen gelijk krijg of dat de overheid alsnog een draai maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 19-03-2020 01:05 . Reden: corona forum gevonden :P ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paulus07 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:37:
Gewoon allemaal afwachten. Dat doet max ook:

[Afbeelding]

[Twitter]
offtopic:
Max doet wel meer dan "afwachten". Hij heeft echt een prachtige actie gedaan op een van de allerbeste E-sport coureurs. :P
https://clips.twitch.tv/DrabPolishedPiePeanutButterJellyTime

Kennelijk heb je daar een enorme slipstream en heeft Max heel slim gedaan alsof hij remde, voorbij liet gaan waarna die ook remde. Max geeft dan in de blinde hoek gas waarna hij de bocht snel nam en net genoeg kon opbouwen om alsnog te winnen.
https://www.twitch.tv/videos/569142014?t=3h57m12s

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:51:
[...]
[offtopic]Max doet wel meer dan "afwachten". Hij heeft echt een prachtige actie gedaan op een van de allerbeste E-sport coureurs. :P
Doet Max nu ook al ovals? Kan hij volgend jaar meedoen aan de Indy 500 +:
Maar die gast die hem probeerde in te halen was teveel aan het lullen. Ik snap (denk ik) dat ie er een soort show van moet maken voor zijn dicipelen, maar je moet rijden, niet lullen. Dat leidt gewoon af, hoe goed je ook bent. Zelfs F1 coureurs zeggen soms tegen hun team dat ze stil moeten zijn als het lastig is. (Kimi anyone?)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mphilipp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Maar die gast die hem probeerde in te halen was teveel aan het lullen. Ik snap (denk ik) dat ie er een soort show van moet maken voor zijn dicipelen, maar je moet rijden, niet lullen. Dat leidt gewoon af, hoe goed je ook bent. Zelfs F1 coureurs zeggen soms tegen hun team dat ze stil moeten zijn als het lastig is. (Kimi anyone?)
Max Benecke is niet zomaar iemand natuurlijk. ;)

Het valt mij trouwens op dat vrij veel simracers Max heten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:16:
[...]
Max Benecke is niet zomaar iemand natuurlijk. ;)
Nee, dat zal best. Maar Lewis Hamilton is ook niet zomaar iemand, en die lult ook niet dat het een lieve lust is als het spannend wordt. Niet tijdens inhaalacties enzo. Zij wachten altijd tot het rechte stuk ofzo, zeker omdat ze op de andere stukken steeds met die knoppen in de weer zijn en dan de radio knop niet in kunnen drukken.

'Onze' Max zit daar denk ik ook niet met zijn hele familie een talkshow te hosten, of wel? (ik heb geen idee)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 11:32
mphilipp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Nee, ze racen op Daytona Road Course, met dus een infield en chicane gedeelte.
Qua lullen, absoluut niet, hij lult alleen wanneer hij op een recht stuk zit, of opkomen kombaan gedeelte. Infield bij aanremmen & apex raken is hij 99% van de tijd stil omdat je daar moet focussen. Nummer 1 iRacing rijder weet echt wel wat hij doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mphilipp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:20:
[...]
'Onze' Max zit daar denk ik ook niet met zijn hele familie een talkshow te hosten, of wel? (ik heb geen idee)
Klopt Max streamt zelf niet. Hij heeft zeer zeker wel een microfoon en laat zich ook wel horen alleen dat hoor je niet tijdens de race (tenminste ik heb het nog niet gehoord). Lando Norris heeft zoals bekend wel een druk bezochte live stream tijdens het racen. En die is vaak zeer zeker niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:39:
[...]
Lando Norris heeft zoals bekend wel een druk bezochte live stream tijdens het racen. En die is vaak zeer zeker niet stil.
Het is misschien voor de F1 coureurs makkelijker omdat je niet de echte krachten voelt. Het ziet er wel uit als echt racen, maar je voelt het niet (helemaal). Voor die ervaren en getrainde jongens denk ik een stuk makkelijker. Maar evengoed moet je je goed concentreren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mphilipp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Het is misschien voor de F1 coureurs makkelijker omdat je niet de echte krachten voelt. Het ziet er wel uit als echt racen, maar je voelt het niet (helemaal). Voor die ervaren en getrainde jongens denk ik een stuk makkelijker. Maar evengoed moet je je goed concentreren.
Yep. Het is in ieder geval wel vermakelijk om naar te kijken als vervanging voor de echte F1. Alleen jammer dat de regie soms net zo waardeloos is en je dan moet wachten op de losse clips die later online gezet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:10

Destruction

(ex-)Automonteur

sdk1985 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:46:
[...]

Betreft Zandvoort hoop ik op Augustus (tussen Hongarije en België is ruimte!) maar als het kabinet vóór mei niet zo'n totale lockdown gaat doen dan zie ik dat persoonlijk niet goed komen. Laten we hopen dat ik geen gelijk krijg of dat de overheid alsnog een draai maakt.
Wat roept iedereen nou om een lockdown? Alsof dat helpt. Dan mag je dus je huis niet meer uit, behalve voor boodschappen. Dan kun je dus alsnog besmet raken 8)7

Iedereen leeft in de waan dat het virus weg is als we allemaal 3 weken in lockdown gaan, maar die garantie is er dus niet.

Ik vrees overigens wel voor de F1 dit jaar en het lijkt me een goed idee om de nieuwe regels een jaar op te schuiven, zodat men volgend jaar nog met deze auto's kan racen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Lockdown is slecht voor je mentale en fysieke fitheid. Maakt mensen alleen maar kwetsbaarder.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Breaking News
EXCLUSIVE: Binotto on the coronavirus, Vettel's contract and the Ferrari SF1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:41:
Lockdown is slecht voor je mentale en fysieke fitheid. Maakt mensen alleen maar kwetsbaarder.
3 weken binnenshuis zitten gamen net zo min. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Paul Ricard STIKT van de lijnen :+ dat is dan ook meteen het grootste probleem dat ik heb met de baan. Rete irritant voor de toeschouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:04
mphilipp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Denk dat voor echte coureurs sims juist best lastig kunnen zijn omdat ze het gevoel missen. Tegenwoordig misschien in mindere mate dan vroeger, omdat de sim bij echte teams nu ook veel gebruikt wordt als middel. Dit is video van een F-18 piloot die een flightsim probeert:
YouTube: Real Hornet Pilots Fly Together in DCS: F/A-18 (using VR) | Mover vs...

En die had wel moeite om zich aan te passen omdat hij het gevoel mist van het echte vliegtuig. Max en Lando zijn opgegroeid met simraces, dus die zijn het gewend, maar je ziet in F1 cafe dat oudere coureurs ook vaak veel moeite in de sim hebben.
Destruction schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:34:
[...]
Wat roept iedereen nou om een lockdown? Alsof dat helpt. Dan mag je dus je huis niet meer uit, behalve voor boodschappen. Dan kun je dus alsnog besmet raken 8)7
Mensen moeten niet zo zeuren en gewoon doen. En hadden al veel eerder moeten doen. In Hong Kong zijn mensen uit zichzelf al in isolatie gegaan en hebben niet gewacht tot de overheid wat deed. En in Hong Kong werkt het en is het aantal gevallen beperkt. En laten we wel wezen, in WO2 etc. hebben mensen wel ernstigere dingen moeten doorstaan dan paar weken thuis blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
BREAKING Mercedes gebruikt DAS als sinds 2018!!!

https://www.gptoday.net/n...l-sinds-2018-te-gebruiken

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zou wel een grap zijn, maar lijkt me sterk dat ze dat twee jaar onder de radar hebben kunnen houden

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben het eens met de comments onder deze tweet:

en met name deze:

Het lijkt er veel meer op dat het beeld warped door de regendruppels op de camera.

Hehe

[ Voor 12% gewijzigd door DeKaerften op 19-03-2020 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ferrari tegen Mercedes: "Ooh trouwens.. we hebben hier nog wat leuke info en beelden van jullie.. Maarruh, wat was dat nou met de andere teams ophitsen en vooraan staan bij het klagen bij de FIA? Gaat dat nog door?"

Mercedes: pompidomlalalalaaa

Andere teams: Wtf? Where did Mercedes go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:23
DeKaerften schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:42:
Ik ben het eens met de comments onder deze tweet:
[Twitter]
en met name deze:
[Twitter]
Het lijkt er veel meer op dat het beeld warped door de regendruppels op de camera.

Hehe
[Twitter]
Iets wat ook al direct op Reddit besproken werd. Duidelijk weer clickbait van gptoday....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:18

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETex8T7XsAEf8Ve?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
Fact check en extra info: https://www.formula1.com/...ggooJeHoDchKkFehkrkY.html.

Australië kennelijk geannuleerd en komt dus niet meer terug dit seizoen?

[ Voor 9% gewijzigd door deCube op 19-03-2020 16:13 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Hebben ze bij formule 1 café morgen ook weer wat om over te praten. Ik zeg Tom gaat er vol voor en Rob gaat het nuanceren :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:22
Laat maar, te laat :)

[ Voor 91% gewijzigd door alexbl69 op 19-03-2020 16:20 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat die races uitgesteld zouden worden zat er natuurlijk al aan te komen. Het is gewoon een bevestiging van wat wij eigenlijk al wel wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
breaking en sinds 2018 klinkt tegenstrijdig 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:40:
Dat die races uitgesteld zouden zat er natuurlijk al aan te komen. Het is gewoon een bevestiging van wat wij eigenlijk al wel wisten.
Niet alleen wij. Die "misschien eind mei eerste race" was wel een vrij duidelijke hint over in ieder geval Zandvoort en Barcelona, Monaco was dan nog twijfelachtig gezien eind mei-ish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

P.O. Box schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:41:
[...]

breaking en sinds 2018 klinkt tegenstrijdig 8)
Sommige mensen willen dan ook gewoonweg dingen zien natuurlijk. Ach, het geeft weer wat gesprekstof in deze F1-loze dagen. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

en volgende update

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Dus de coureurs die geen contract hebben voor 2021 tekenen weer lekker een jaartje bij om voor 2022 te kunnen kiezen? En die wat al hadden bijgetekend t/m 2022 om met nieuwe regels al twee jaar vast te liggen houden daarvan nog maar één jaar over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 20:55
Joepie, Racing Point zit ongetwijfeld al de W12 nu thuis te copy pasten voor 2021.

EDIT: en Newey zit thuis in de garage DAS te hacken

[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 19-03-2020 17:55 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
How crap :X

Nieuwe regels uitgesteld tot 2022

Breaking News
FIA announce new F1 regulations to be delayed until 2022

Never mind spuit 11..

note to self: refresh

[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 19-03-2020 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:47
En Monaco is nu gecancelled.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XFGmuEv.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Ari Gold op 19-03-2020 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

doen ze goed. is niet te doen om het daar een andere keer te organiseren

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETfScBhXQAApniO?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29
F1 agrees to delay 2021 technical regulations

Om even uit te breiden hierop, vielen me volgende dingen op:
In essence the plan is to not just keep the 2020 rules for a further season but also freeze the chassis designs of each team along with – after further discussion – other key components. Aerodynamic development would continue.

Teams would then also continue to design their cars for the new regulations during the 2021 season under the new financial regulations, which include a cost cap.
M.a.w.: chassis development (o.a.) gaat bevroren worden en ze gaan dus racen met de 2020 autos in '21.
The three-week factory shutdown that all teams have to adhere to in March/April means that the final approval process can be undertaken while teams have in effect paused any R&D work they may have started on their 2021 cars.
Even helemaal gemist dat alle teams toegezegd hebben 3 weken dicht te gaan voor R&D, alleen wat gezien van Ferrari..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 20:55
Pyr0_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:48:
F1 agrees to delay 2021 technical regulations

Om even uit te breiden hierop, vielen me volgende dingen op:

[...]

M.a.w.: chassis development (o.a.) gaat bevroren worden en ze gaan dus racen met de 2020 autos in '21.

[...]

Even helemaal gemist dat alle teams toegezegd hebben 3 weken dicht te gaan voor R&D, alleen wat gezien van Ferrari..
Ja maar McLaren zou in 2021 naar Merc motoren gaan. Gaat Renault een jaar door ? Lijkt me onmogelijk om ff een compleet andere motor in dat chassis te zetten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Dit geeft ook wat ruimte om races van 2020 in te plannen aan het einde van dit jaar lijkt mij. De teams hoeven zich namelijk niet druk te maken over de 2021 regels met nieuwe auto’s.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pyr0_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:48:
Ferrari is sowieso gesloten i.v.m. corona. Daarnaast is de zomerstop nu verplaatst omdat nu toch al niet geracet wordt. Vervolgens hopen ze in de oude zomerstop (augustus dus) nog wat races te kunnen organiseren. Alle (andere) fabrieken verplaatsen dus "de vakantie" waar Ferrari noodgedwongen gesloten is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
2020 wordt straks zoals de 13e verdieping in menig hotel. Overgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Martinspire

Awesomeness

basvn schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:45:
[...]

doen ze goed. is niet te doen om het daar een andere keer te organiseren

[Afbeelding]
Mja ik vermoed dat de reden dat de FIA eerder nog niet meer races had verzet, is omdat ze al wisten dat Monaco niks wilde uitstellen. Mei of niks. En omdat Monaco to redelijk belangrijk voor ze is, moet dat wel lastig zijn geweest.

Verder zal dit ongetwijfeld effect hebben op de sponsoringsinkomsten

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
Monaco was voor de tv-toeschouwer de saaiste race van het jaar dus ik kan van het afgelasten van deze GP niet echt rouwig worden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Luitjes graag de Corona discussie uit dit topic houden :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lasmibalsingh schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:42:
Monaco was voor de tv-toeschouwer de saaiste race van het jaar dus ik kan van het afgelasten van deze GP niet echt rouwig worden.
Race wel. Kwalificatie is daarentegen nog wel leuk. Kun je een cleane ronde rijde op een vrije baan. En de snelheid etc maakt het dan nog wel "spannend". Bij de race wordt er gewoon zo rustig gereden dat het een saaie optocht wordt. Zie 2018(?) met Ricciardo met de kapotte MGU-K en 2019 met Hamilton op versleten bandjes. Beiden kunnen gewoon lekker rustig rijden en anderen kunnen toch niet inhalen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nog maar een week geleden.. toen zaten we in spanning of FP1 wel door zou gaan.. en kijk waar we nu al zijn :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 00:02
Lasmibalsingh schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:42:
Nouja, Max maakte er nog wat van vorig jaar. Heb saaiere GPs gezien volgens mij, maar goed, normaal is het idd een vrij saaie bedoeling en ook vorig jaar was het vooral kunstmatig spannend I guess (niet alleen vanwege die penalty).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
basvn schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:48:
Nog maar een week geleden.. toen zaten we in spanning of FP1 wel door zou gaan.. en kijk waar we nu al zijn :/
En die discussies toen :X

Het valt mee, belachelijk allemaal, we kunnen gewoon racen, aanstellers etc etc :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

-

[ Voor 100% gewijzigd door basvn op 19-03-2020 20:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:35

pinda powerrr

Slow down...

poor Leno schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:52:
[...]

En die discussies toen :X

Het valt mee, belachelijk allemaal, we kunnen gewoon racen, aanstellers etc etc :N
Count your blessings.
Ben echt wel een fervent volger van de F1, maar het is allemaal maar bijzaak. Vond de reactie van Jan Lammers bij de NOS erg goed, die wilde eigenlijk niet eens over Zandvoort praten. Hartstikke leuk, maar we moeten eerst maar eens zorgen dat de wereld weer een beetje beter wordt.

Dus eindelijk een positief ding, dat ze zowaar een besluit konden nemen over de regels voor 2021. Valt me niet tegen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:10

Destruction

(ex-)Automonteur

Tomcatter_31 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Mensen moeten niet zo zeuren en gewoon doen. En hadden al veel eerder moeten doen. In Hong Kong zijn mensen uit zichzelf al in isolatie gegaan en hebben niet gewacht tot de overheid wat deed. En in Hong Kong werkt het en is het aantal gevallen beperkt. En laten we wel wezen, in WO2 etc. hebben mensen wel ernstigere dingen moeten doorstaan dan paar weken thuis blijven...
Het is niet alsof ik niks doe, maar een lockdown garandeerd niet dat het probleem dan in een week of 3 opgelost is. En zoals ik al aangaf, als je dan boodschappen gaat doen kun je ook besmet raken. Dus welke garanties geven een lockdown?

Een oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven is imo iets anders, en dat doe ik idd uit mezelf al.

[edit]Nadat ik dit had gepost las ik de reacties na die in de quote, en zag ik het verzoek met de corona discussie te stoppen. Bij deze dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 19-03-2020 20:41 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
pinda powerrr schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:28:
Dus eindelijk een positief ding, dat ze zowaar een besluit konden nemen over de regels voor 2021. Valt me niet tegen.
Een jaar extra met weinig ontwikkelingsmogelijkheden geeft natuurlijk ook een jaar extra om te ontwikkelen voor de nieuwe reglementen. Nu kunnen moeten/moesten ze zowel voor 2020 als 2021 ontwikkelen. Nu krijgen ze gewoon een jaar extra, omdat er voor 2021 toch veel minder gedaan mag worden. I.p.v. 50/50 verdeling nu kunnen ze volgend jaar 25/75 doen. 25% van de resources op het beperkte 2021 seizoen en 75% op 2022. Ook al is 2021 al met budget cap, dat maakt niet uit. Want het is toch al een schein regel. 175 miljoen of wat werd het? Als je de topteams pakt en dan salaris van coureurs en 3 topman eraf haalt gaat er ook al heel veel van die budgetten van 300 miljoen af. Oftewel: de drie topteams zullen misschien een beetje inleveren, maar de rest kan gewoon het huidige budget aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:04

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

P.O. Box schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:08:
2020 wordt straks zoals de 13e verdieping in menig hotel. Overgeslagen.
Dat hoop ik niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Monaco van de baan (hehe) ben ik niet rouwig om. Pas in 2022 de nieuwe regels wel. Had zo gehoopt op een schone lei vanaf volgend jaar.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

Nibbz

Postmaster General

Ik zie op youtube een aankondiging: The Race All-Star esports Battle Rd. 2 - Bahrain F1 GP alt. event

Kan alleen niet vinden of Verstappen hier ook mee doet. De race van afgelopen zondag, zat hij wel bij (zelfde channel)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Zou DAS ouder zijn dan Mercedes ons wil doen geloven?

[embed]https://twitter.com/Luca_Flaminio/status/1240255841112150016[/embed]

---

Oh nevermind }:O Scroll net naar boven.

Nu het hele seizoen op zijn gat ligt kijk ik hier minder vaak :P

Maar het lijkt er wel heel erg op dat DAS al langer in die wagens zit zo.

Het was dus allemaal een regendruppel in een glas water :+

[ Voor 51% gewijzigd door Chiron op 19-03-2020 21:23 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chiron schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:20:
Zou DAS ouder zijn dan Mercedes ons wil doen geloven?

[Twitter]
Is al langs gekomen en conclusie was dat het een druppel op de lens is die warping veroorzaakt. Halo komt ook dichterbij, dus tenzij ze ook een DAS voor de halo hebben... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik kon het me ook al niet voorstellen dat ze het hele systeem dan 2 jaar onder de pet hebben weten te houden, met alle cockpit cams en sinds F1TV zelfs een cockpit cam die je desgewenst de complete VT, Q en wedstrijd kan bekijken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Chiron schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:23:
Ik kon het me ook al niet voorstellen dat ze het hele systeem dan 2 jaar onder de pet hebben weten te houden, met alle cockpit cams en sinds F1TV zelfs een cockpit cam die je desgewenst de complete VT, Q en wedstrijd kan bekijken.
Misschien dat er nu een boel mensen alles van Mercedes onboard video materiaal aan het terugkijken is. Bij gebrek aan races hehe

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
pinda powerrr schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Vond de reactie van Jan Lammers bij de NOS erg goed, die wilde eigenlijk niet eens over Zandvoort praten. Hartstikke leuk, maar we moeten eerst maar eens zorgen dat de wereld weer een beetje beter wordt.
Diezelfde Jan Lammers die 1.5 week geleden riep "niets aan de hand de GP van Zandvoort wordt in de buitenlucht gereden" bedoel je ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
leekers schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 06:25:
[...]

Diezelfde Jan Lammers die 1.5 week geleden riep "niets aan de hand de GP van Zandvoort wordt in de buitenlucht gereden" bedoel je ?
Net als de rest van de wereld inderdaad :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:44
Dat hebben we toch allemaal wel een beetje?

Een maand geleden was ik de auto aan het inpakken om op wintersport te gaan, lekker naar Oostenrijk in de krokusvakantie. Grootste zorg was toen het weer en de sneeuwkwaliteit, 4 weken later is mijn beleggingsportefeuille ingestort, ligt heel Nederland stil en sta je te hamsteren in de supermarkt en bouwmarkt.

Bizar...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
hoevenpe schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:44:
[...]

Dat hebben we toch allemaal wel een beetje?

Een maand geleden was ik de auto aan het inpakken om op wintersport te gaan, lekker naar Oostenrijk in de krokusvakantie. Grootste zorg was toen het weer en de sneeuwkwaliteit, 4 weken later is mijn beleggingsportefeuille ingestort, ligt heel Nederland stil en sta je te hamsteren in de supermarkt en bouwmarkt.

Bizar...
Ik hamster niet.. -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:44
offtopic:
Ik heb geen 200 WC-rollen voor de duidelijkheid, het was meer in algemene zin bedoeld

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hoe kun je chassis development bevriezen? Krijg je dan een soort van gedeeltelijke parc fermé tussen de laatste 2020 race en de eerste van 2021? Want dan kun je alsnog in de fabriek lekker doorontwikkelen en bij S2021R2 alsnog je nieuwe chassis de baan op gooien?

Ik vind het erg jammer dat de 2020-regels nog een jaar blijven. Ik had liever gezien dat ze nu al met het nieuwe format zouden rijden, maar ja rijden doen ze helemaal niet natuurlijk.

Ik weet niet of het nou zo'n voordeel is voor de kleinere teams om het uit te stellen. De grotere teams hebben nu gewoon een langer window om aan 2 auto's tegelijk te werken en de kleinere teams moeten nóg langer met die 2020-versie bezig om relevant in het middenveld te blijven.

[ Voor 47% gewijzigd door Pathogen op 20-03-2020 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Met de kennis van nu is het altijd makkelijk scoren natuurlijk. Wat verwacht je anders van zo iemand? Dat ie meteen een doom & gloom scenario eruit gooit? Nee, natuurlijk niet. Alles positief blijven zien, en pas op een situatie reageren als ie zich voordoet. Meer had ie niet kunnen doen trouwens. Of zie jij nog iets dat ie anders had moeten of kunnen doen om een andere uitkomst te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Pathogen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:08:
Hoe kun je chassis development bevriezen? Krijg je dan een soort van gedeeltelijke parc fermé tussen de laatste 2020 race en de eerste van 2021? Want dan kun je alsnog in de fabriek lekker doorontwikkelen en bij S2021R2 alsnog je nieuwe chassis de baan op gooien?

Ik vind het erg jammer dat de 2020-regels nog een jaar blijven. Ik had liever gezien dat ze nu al met het nieuwe format zouden rijden, maar ja rijden doen ze helemaal niet natuurlijk.

Ik weet niet of het nou zo'n voordeel is voor de kleinere teams om het uit te stellen. De grotere teams hebben nu gewoon een langer window om aan 2 auto's tegelijk te werken en de kleinere teams moeten nóg langer met die 2020-versie bezig om relevant in het middenveld te blijven.
Ik vermoed dat gewoon het hele seizoen niet ontwikkeld mag worden aan chassis (en al die andere dingen die er nog bij komen). Is ook niet dat de eerste keer dat ze zoiets zouden doen. De V8 motoren mochten ook niet ontwikkeld worden de laatste seizoenen voor introductie van de V6 motoren. De motor mocht in die periode wel betrouwbaarder worden gemaakt, maar echte performance verbeteringen mochten toen niet. Daardoor dat de performance van alle motoren toen ook een aantal seizoenen om en nabij gelijk was. En ervoor zorgde dat Vettel 4x WDC kon worden met een Renault motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

loekf2 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:00:
[...]
Ja maar McLaren zou in 2021 naar Merc motoren gaan. Gaat Renault een jaar door ? Lijkt me onmogelijk om ff een compleet andere motor in dat chassis te zetten.
Gelukkig gaat dit seizoen zo te zien ook niet echt door, anders hadden ze gewoon een extra jaar met die pruttelpot van Abietebrug moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mphilipp schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Gelukkig gaat dit seizoen zo te zien ook niet echt door, anders hadden ze gewoon een extra jaar met die pruttelpot van Abietebrug moeten rijden.
Over 4 maanden kan de situatie zomaar heel anders zijn natuurlijk. Ze zullen nu nog niet het hele seizoen skippen. Dat bekijken ze natuurlijk van grand prix tot grand prix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:28:
[...]
Over 4 maanden kan de situatie zomaar heel anders zijn natuurlijk. Ze zullen nu nog niet het hele seizoen skippen. Dat bekijken ze natuurlijk van grand prix tot grand prix.
Klopt. Zoals ik in een andere post al zei: je reageert pas op een situatie als die zich voordoet.

En ik las ergens anders in een artikel over al die afgelaste evenementen dat er ook gewoon een juridisch/financieel plaatje aan hangt. Klinkt misschien lullig of kil in het licht van een wereldwijde gezondheidscrisis, maar geld is nu eenmaal een belangrijk ding. Zeker als je het kwijt raakt. Het is heel erg simpel: wie afgelast, betaalt. Tenzij het overmacht is, en/of door de overheid bevolen. Dus als er ergens een lockdown is of een verbod op grote evenementen, kun je 'gratis' afgelasten. Nu zorgt deze pandemie wel voor een bijzondere situatie, waarbij een rechter - mocht het tot een zaak komen - misschien wel geneigd is te zeggen dat het niet anders kon en er daardoor alsnog sprake is van overmacht. Maar dat weet je nooit zeker. Dus gaat de organisator van een festival dat laten we zeggen over 2 maanden plaats moet vinden, nu nog niets zeggen, ook al zit het er dik in dat het verbod nog even stand zal houden. Pas als dat zeker is, kan ie met een gerust hart afzeggen.

Dus nee, de FIA gaat nu nog niet het hele seizoen afzeggen. En misschien wordt er daadwerkelijk nog wel geraced dit jaar. Maar ik zou er ook weer niet van staan te kijken als dat helemaal niet meer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

Pierre

Van nature lui!

Leuk op Ziggo Sport Duitsland 2019 terug kijken onder werktijd :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pierre schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:17:
Leuk op Ziggo Sport Duitsland 2019 terug kijken onder werktijd :9
Die race kan ik inmiddels dromen. Die is al tot in den treure herhaald op Ziggo Sport Racing. Net als Oostenrijk en Brazilië 2019 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 16:26
Ik zou zeggen, ga Brazilie 2012 eens terug kijken. Dat was een goeie race! Of als je eceht tijd teveel heb, Canada 2011 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Martinspire

Awesomeness

Voor wie ik de huidige situatie ook wel sneu vindt: Nicolas Latifi. Mag eindelijk zijn droom waar maken en debuteren in de F1. Wist dat vorig jaar al en heeft dus maanden zitten popelen om te beginnen. Maar door de uitstel mag het maar niet gebeuren. Maar hij gaat ook eSports doen, dus:
https://www.nicholaslatifi.com/self-isolating-in-canada/

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 52 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport