"When you grow up your heart dies"
De GP van Australië zou ook 'gewoon doorgaan'. We all know how that ended..sjaool schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:09:
Ik hoor net op het nieuws dat de organisatie van de Monaco grand prix ervan uitgaat dat de race daar gewoon doorgaat. Nu wonen de meeste coureurs daar ook natuurlijk. Maar ik moet nog zien dat het gebeurt.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Zeker. Monaco wil er nog niet aan lijkt het. De kaartverkoop gaat ook nog gewoon door daar. Zal wel weer op hetzelfde uitdraaien dan. Nu is Monaco ook prima zonder publiek te rijden natuurlijk de mensen kunnen vanuit huis het circuit zien.alesandro_46 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:10:
[...]
De GP van Australië zou ook 'gewoon doorgaan'. We all know how that ended..
Ik doelde er meer op dat op max prestatie vaak hand in hand gaat met een lagere weerstand. Virus en bacteriën hebben sneller grip op het lichaam van een topsporter. Al vraag ik me eerlijk gezegd af of F1 coureurs wel in die categorie vallen. Ja, ze zijn topfit....maar topsporters zijn het imho niet.Finraziel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:10:
[...]
Omdat 10% minder presteren waarschijnlijk al betekent dat het weinig zin heeft om mee te doen? En dat je minder goede prestaties kunt leveren op het moment dat je ziek bent zegt natuurlijk niks over je overlevingskansen.
Ik ben verder geen arts maar dat heel erg gezond zijn juist slecht is voor het verloop van de ziekte heb ik alleen wel eens over kanker gehoord (het gezwel krijgt dan ook juist volop de voedingsstoffen die het nodig heeft). Bij een virus zie ik daar de logica niet van...
Verwijderd
En wat was het ook alweer 120kg rammen op het rempedaal 2 uur lang? En dan laten we de omstandigheden zoals temperatuur en luchtvochtigheid nog even erbuiten
Virus en bacteriën hebben sneller grip op het lichaam na een topprestatie.onsgeluk schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:32:
[...]
Ik doelde er meer op dat op max prestatie vaak hand in hand gaat met een lagere weerstand. Virus en bacteriën hebben sneller grip op het lichaam van een topsporter. Al vraag ik me eerlijk gezegd af of F1 coureurs wel in die categorie vallen. Ja, ze zijn topfit....maar topsporters zijn het imho niet.
Dit omdat het lichaam dan zelf ook al bezig is met herstellen.
https://wren.co/join/Devian
Het is maar hoe je er naar kijkt, wat 'top sport' is.. Nee ze rennen Usain Bolt er misschien niet uit nee. Maar zet Bolt eens in zo'n wagen, en na de eerste bocht heeft ie al een nekfractuur opgelopenonsgeluk schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:32:
[...]
Ik doelde er meer op dat op max prestatie vaak hand in hand gaat met een lagere weerstand. Virus en bacteriën hebben sneller grip op het lichaam van een topsporter. Al vraag ik me eerlijk gezegd af of F1 coureurs wel in die categorie vallen. Ja, ze zijn topfit....maar topsporters zijn het imho niet.

Je kunt ze misschien beter vergelijken met straaljager piloten
Dat was ook gelijk mijn eerste gedachte..Harmsen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:30:
[...]
Idris Elba staat ook op de foto...
https://www.ad.nl/show/id...op-coronavirus~ad024ad8f/
Precies dit. En hoe komen ze tot die topprestatie? Door enorme bergen met trainingsarbeid te verzetten, hence de verminderde weerstand.Devian schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:40:
[...]
Virus en bacteriën hebben sneller grip op het lichaam na een topprestatie.
Verminderde weerstand heeft voornamelijk te maken met sporters die een te laag vet percentage hebben dan gezond is. Niet met de hoeveelheid trainings arbeid.onsgeluk schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Precies dit. En hoe komen ze tot die topprestatie? Door enorme bergen met trainingsarbeid te verzetten, hence de verminderde weerstand.
F1 coureurs vallen met de nieuwe regels mbt gewicht coureur gelukkig niet meer in de compleet droog getrainde marathon-loper categorie.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Voor de race nog even een speciaal lepeltje in je keel stoppenYakuzA schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:39:
[...]
Verminderde weerstand heeft voornamelijk te maken met sporters die een te laag vet percentage hebben dan gezond is. Niet met de hoeveelheid trainings arbeid.
F1 coureurs vallen met de nieuwe regels mbt gewicht coureur gelukkig niet meer in de compleet droog getrainde marathon-loper categorie.

Gelukkig is dat afgelopen idd
https://www.formula1.com/...NrDtYF24DAsWqyij1UbU.html

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja, dat is appels met peren vergelijken. Bolt is zeer zeker een topsporter, maar in een andere categorie en hij gebruikt zijn spieren ook heel anders. Zo'n Russische kogelstoter zou die krachten wel aan kunnen met zijn dikke nek. Maar die past weer niet in de auto en heeft geen uithoudingsvermogen omdat dat zijn sport niet vereist. Ook een turner is een topsporter. Wat ze verbindt, is naast hun specifieke vaardigheid op een bepaald gebied dat handig is voor hun sport, is een hoge mate van concentratie en tomeloze inzet/motivatie en volharding om nog effe een tandje bij te zetten als het al bijna zwart voor de ogen wordt.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:40:
[...]
Het is maar hoe je er naar kijkt, wat 'top sport' is.. Nee ze rennen Usain Bolt er misschien niet uit nee. Maar zet Bolt eens in zo'n wagen, en na de eerste bocht heeft ie al een nekfractuur opgelopen
Allemaal top-sport dus. Turnen, hardlopen, F1, sprinten, hoogspringen, gewichtheffen enzovoorts.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ehm, ja dat was wat ik probeerde te zeggenmphilipp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Ja, dat is appels met peren vergelijken. Bolt is zeer zeker een topsporter, maar in een andere categorie en hij gebruikt zijn spieren ook heel anders. Zo'n Russische kogelstoter zou die krachten wel aan kunnen met zijn dikke nek. Maar die past weer niet in de auto en heeft geen uithoudingsvermogen omdat dat zijn sport niet vereist. Ook een turner is een topsporter. Wat ze verbindt, is naast hun specifieke vaardigheid op een bepaald gebied dat handig is voor hun sport, is een hoge mate van concentratie en tomeloze inzet/motivatie en volharding om nog effe een tandje bij te zetten als het al bijna zwart voor de ogen wordt.
Allemaal top-sport dus. Turnen, hardlopen, F1, sprinten, hoogspringen, gewichtheffen enzovoorts.

Ik reageerde op iemand die in zijn humble opinion zei dat F1 coureurs geen topsporters zijn..en hoewel ik het daar niet zozeer mee eens ben, snap ik de gedachte erachter wel, en ook hij mag zijn mening hebben
Edits: kleine aanpassing
[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 17-03-2020 13:07 ]
Nee, licht gaat niet uit. Met autoracen zijn het G krachten in zijwaartse/horizontale richting, niet G krachten zoals een jachtvlieger ze ervaart. G krachten in verticale richting zijn veel zwaarder om te verduren dan zijwaartse G krachten die je in autoracen hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:37:
Ik wil wel eens een top schaatser met 5g door de bocht zien gaan.. ik denk dat het licht uit gaat na een paar rondjes...
En wat was het ook alweer 120kg rammen op het rempedaal 2 uur lang? En dan laten we de omstandigheden zoals temperatuur en luchtvochtigheid nog even erbuiten
Begrijp dat je probeert te zeggen dat autoracen ook erg zwaar is fysiek en erg uitputtend als je niet goed getraind bent, dat ben ik ook met je eens. Maar ik durf niet zomaar te stellen dat F1 net zo zwaar is fysiek als een 10km schaatsen of een marathon. Denk dat een schaatser conditioneel F1 prima aankan. Hij zal hooguit last van bepaalde delen van zijn lichaam krijgen, zoals zijn nek. Omdat ie dat soort belastingen niet gewend is. maar dat geldt andersom net zo goed.
Er stond imho voor. Ik stelde het zeker niet als feit. Laat ik het anders stellen; wat is voor een coureur belangrijker, zn fitheid of zn vaardigheid? Voor f1 geld dat een coureur een bepaalde fitheid MOET hebben om tijdens een gp competitief te zijn. En ja, ze zijn heel erg fit maar mijn inziens niet topsport fit. En dat om de doodsimpele reden dat een coureur niet sneller wordt door een nog betere fysiek. Ik geloof zondermeer dat Max nog sterker kan worden dan hij nu al is, zowel kracht als conditioneel. Het is echter niet de secret key ingrediënt om Lewis te verslaan. Dat is 95% auto en de resterende 5% vaardigheid/talent en hele grote ballen.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:24:
[...]
Ehm, ja dat was wat ik probeerde te zeggen
Ik reageerde op iemand die zei dat F1 coureurs geen topsporters zijn..
Dus nee, ondanks de g-krachten en een 200kg pedaaldruk vind ik een f1 coureur geen topsporter/topatleet. Dat gezegd hebbende, wat ik vind is toch helemaal niet belangrijk. We hebben gelukkig allemaal recht op onze eigen mening.
Ps/edit: ik vond de vergelijking die iemand maakte met een straaljagerpiloot heel erg treffend. Je zit in een toestel vanwege vaardigheden waarbij een harde eis geldt qua fysieke gesteldheid. Dat is geen topsport, maar wel heel vermakelijk voor de zondagmiddag om naar te kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door onsgeluk op 17-03-2020 12:49 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Jeetje wat veel gebeuk
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
F2 of F3 sterk?poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:54:
[...]
Eigenlijk zouden ze de auto's veel steviger moeten maken zodat er idd wat gebeukt kan worden op de baan![]()
@onsgeluk Sorry, je hebt gelijk, ik heb t aangepast
En ja die straaljagerpiloot was ik ook
Volgens mij pakte Mark Webber regelmatig een triathlonnetje mee. Ik denk echt dat je je vergist in hoe mega-fit die gasten moeten zijn om 90 minuten lang ronde na ronde superscherp te zijn en te blijven, en dan ook nog capaciteit over houden om te communiceren, DRS, meedenken over strategie, etc. Nu kun je denk ik sowieso sporters lastig vergelijken (wie is fitter: iemand die 240km fietst of iemand die 10km schaatst ?) maar ik denk dat de F1 coureurs zeker wel bij de allerfitsten horen. En ik denk persoonlijk dat een race rijden serieus zwaarder is dan 10km schaatsen.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:36:
Nee, licht gaat niet uit. Met autoracen zijn het G krachten in zijwaartse/horizontale richting, niet G krachten zoals een jachtvlieger ze ervaart. G krachten in verticale richting zijn veel zwaarder om te verduren dan zijwaartse G krachten die je in autoracen hebt.
Begrijp dat je probeert te zeggen dat autoracen ook erg zwaar is fysiek en erg uitputtend als je niet goed getraind bent, dat ben ik ook met je eens. Maar ik durf niet zomaar te stellen dat F1 net zo zwaar is fysiek als een 10km schaatsen of een marathon. Denk dat een schaatser conditioneel F1 prima aankan. Hij zal hooguit last van bepaalde delen van zijn lichaam krijgen, zoals zijn nek. Omdat ie dat soort belastingen niet gewend is. maar dat geldt andersom net zo goed.
Exact expert nodig?
De echte vakantie periode is maar 2 weken. Ergens in de zomer. De rest van de tijd zijn aan het trainen, oefenen in de sim, meedenken over ontwikkelingen, marketing dingen, etc.. F1 coureur zijn topsporters op meerdere vlakken dan alleen het fysieke.sloth schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:31:
Wat me wel opvalt is de lange vakantieperiode van de F1 rijders ten opzichte van andere sporten, zeg bijvoorbeeld voetballers. Wat dat betreft ligt de fysieke druk echt veel lager is mijn gevoel.
Uhhm, ik zei toch ook dat ik het eens was dat F1 fysiek erg zwaar is? Ik haakte vooral in op het verhaal van de G krachten en dat bij een schaatser het licht uit zou gaan bij bochten van 5G. Maar zo werken G krachten niet in autoracen. het licht gaat uit bij G krachten in verticale richting zoals jachtvliegers die ervaren. Dan zakt het bloed uit je hoofd waardoor je gevaar loopt het bewustzijn te verliezen. Daar is bij autoracen totaal geen sprake van. Er wordt wel veel gepraat over G krachten in F1 en wordt af en toe gedaan alsof het een soort fighter pilots zijn die 5G te verduren krijgen, maar het is totaal niet te vergelijken met elkaar. Neemt niet weg dat het nog steeds fysiek erg belastend is en je zeker een goede conditie moet hebben om in F1 te rijden. Maar Max (meen ik) en andere rijders klagen al dat F1 lang niet meer zo zwaar is als vroeger. Zelfs nu niet met de huidige auto's. En ik durf echt niet te stellen dat F1 rijden fysiek zwaarder is dan schaatsen. Laat ik zo zeggen, ik heb zelden een F1 rijder gezien die na de wedstrijd op een bankje moest liggen om op adem te komen. Bij schaatsen zie ik dit veel vaker. Maar nogmaals dat neemt niet weg dat F1 idd fysiek ook erg zwaar is en je goede conditie, concentratie moet hebben en idd het vermogen om tijdens de wedstrijd te communiceren en andere zaken moet doen.Crazy D schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:24:
[...]
Volgens mij pakte Mark Webber regelmatig een triathlonnetje mee. Ik denk echt dat je je vergist in hoe mega-fit die gasten moeten zijn om 90 minuten lang ronde na ronde superscherp te zijn en te blijven, en dan ook nog capaciteit over houden om te communiceren, DRS, meedenken over strategie, etc. Nu kun je denk ik sowieso sporters lastig vergelijken (wie is fitter: iemand die 240km fietst of iemand die 10km schaatst ?) maar ik denk dat de F1 coureurs zeker wel bij de allerfitsten horen. En ik denk persoonlijk dat een race rijden serieus zwaarder is dan 10km schaatsen.
[ Voor 3% gewijzigd door alesandro_46 op 17-03-2020 14:01 ]
Als ik dat wil zien dan kijk ik wel Formule E met het geluid uit. Wheel bangen okay, maar echt beuken... nah...
Grappig te zien hoe hij heel anders de bochten aansnijdt dan de anderen. In het begin van het filmpje goed te zien.
Waiting on the world to change
https://www.auto-motor-un...chaos-18-rennen-182-tage/
Lekker in de korte box in de duinen.7 juni – Grand Prix van Azerbeidzjan
14 juni – Grand Prix van Canada
28 juni – Grand Prix van Frankrijk
5 juli – Grand Prix van Oostenrijk
19 juli – Grand Prix van Engeland
26 juli – Grand Prix van Spanje
2 augustus – Grand Prix van Hongarije
23 augustus – Grand Prix van Nederland
30 augustus – Grand Prix van België
6 september – Grand Prix van Italië
20 september – Grand Prix van Singapore
27 september – Grand Prix van Rusland
11 oktober – Grand Prix van Japan
18 oktober – Grand Prix van Vietnam
25 oktober – Grand Prix van Amerika
1 november – Grand Prix van Mexico
15 november – Grand Prix van Brazilië
29 november – Grand Prix van Bahrein
6 december – Grand Prix van Abu Dhabi

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Damn, zelfs een quadrupel-headerHumma Kavula schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:57:
Zou dit de nieuwe Kalender worden?
[...]
Lekker in de korte box in de duinen.
kom op daar kan makkelijk nog een GP tussen.
Zouden de motoren nu opgeschroefd worden omdat ze maar 18 gp's mee hoeven ?
Kunnen ze dan niet een extra race inlassen, tussen Zandvoort en Spa?Humma Kavula schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:57:
[...]
A2-racer revisited?
@Peter F Ik verwacht dat dat de zomerstop zal zijn. In die 2 weken, zullen de fabrieken ook dicht moeten.
[ Voor 13% gewijzigd door Edd op 17-03-2020 15:05 ]
-
Frankrijk mogen ze van mij dan wel schrappen om wat ruimte te hebbenHumma Kavula schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Zoals vermeld in die link:Peter F schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:01:
Geen monaco ? kan het me niet voorstellen
Oftewel, het is bijna onmogelijk voor Melbourne en Monaco om kortdag een nieuwe datum te krijgen, ze hebben weken voorbereiding nodig vanwege de stratencircuits, China wil men gewoon niet heenMelbourne und Monte Carlo können nicht kurzfristig neue Termine bekommen. Auf- und Abbau der Strecke dauern jeweils mindestens sechs Wochen. Im Fall von China weiß man nicht, wann das Reich der Mitte wieder seine Türen öffnet. Es verspürt im Augenblick keiner eine große Lust in das Land zu reisen, das der Welt den Coronavirus eingebrockt hat.
Zou mooi zijn, heeft weinig met een wedstrijd te maken, slechts een ceremoniële optocht.Peter F schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:01:
Geen monaco ? kan het me niet voorstellen
alles kan off-topic
Het is weer eens wat andere content dan hier normaal gesproken langs komt.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Dat is toch niet te doen johdemo31051987 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Damn, zelfs een quadrupel-header

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Maar dat was een triple header met 3 racedagen en een persdag. Ze zeiden al dat ze waarschijnlijk eerder overgaan op 2 racedagen en een persdag. Dat zal bij zo'n triple zeker wel het geval zijn.DeKaerften schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:44:
We hebben ooit één tripple-header gehad, en die waren alle drie in Europa, IIRC. Toen klaagden de teams al dat het niet te doen was en ze dat niet weer wilden, laat staan 4 achter elkaar verdeeld over 2 continenten.
Zo'n krankzinnig vol schema is niet te doen, bovendien is het al niet zo simpel om die events maar even opnieuw in te plannen. Het gaat dan eerder botsen met andere zaken. Maar 4 GP's achter elkaar is niet te doen. Lewis is nog dronken van de champagne op het ene circuit, en hij moet alweer in de auto springen voor FP1
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die persdagen schrappen ze wat mij betreft ook voor dit seizoen. De toegevoegde waarde van een paar interviewtjes en een 'ludieke' grasmaaier/koelbox/fierljep/...wedstrijd van Red Bull zie ik niet zo. Gewoon lekker alles in 2 dagen doen:Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Maar dat was een triple header met 3 racedagen en een persdag. Ze zeiden al dat ze waarschijnlijk eerder overgaan op 2 racedagen en een persdag. Dat zal bij zo'n triple zeker wel het geval zijn.
Zaterdagochtend: 1,5u vrije training, Zaterdagmiddag: kwalificatie: Zondag: race!
"Beautiful Clean Coal"

Word je toch horendol van

Als kijker heb ik daar best moeite mee inderdaad.alexbl69 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:47:
Hier alle back-to-back blokken met de UTC offset van de verschillende locaties...
[Afbeelding]
Word je toch horendol van
Men kan beter eerst alle perikelen rondom corona de reveu laten passeren voordat dergelijke voorstellen gemaakt worden. Zoals iemand in het topic al zei: van corona zijn we zo snel nog niet af.
Of we zijn nog lang niet van dat corona af, en gaat de eerste race met de kerst samenvallen.sambalbaj schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:03:
Dan wordt Zandvoort nog steeds de eerste GP van het seizoen
Hoezo is dat bizar? Zonder zelf het tegendeel te bewijzen, het is gewoon optimisme en liefhebberij voor de sport.leekers schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:12:
Bizar dat er nog mensen zijn die denken dat racen mogelijk zal zijn in Europa voor eind augustus dit jaar
Revive the guild!
Dat gezegd hebbende, denk ik dat we op zijn vroegst ná de zomer pas weer iets te doen hebben, mits dus alle maatregelen voldoende helpen.
Onder controle krijgen is denk ik een term die je voorzichtig moet gebruiken. Je krijgt het nooit echt onder controle en voordat deze virusfamilie op hetzelfde nivo is als Influenza-B zijn we wel een jaar of 2 verder. Punt is ook dat dit iets heftiger is als een griepje. Dus een griepgolf is al niet fijn, maar als we een jaarlijkse golf covid-19 krijgen (en dan net als de griep elk jaar een gemuteerde versie), nou ja...vul maar in. Het zal niet zo erg meer worden dat landen in lockdown gaan, maar zoals gezegd: het is erger dan een griepje.pinda powerrr schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:46:
Stel nou dat alle maatregelen wereldwijd goed helpen tegen Corona en we het daarmee onder controle krijgen. Zijn we met twee maanden van de ergste ellende af, maar dan, dan moet alles wereldwijd nog opgestart worden. Bedrijven, toeleveranciers etc etc kan niet van de een op andere dag alles klaar hebben.
Dat gezegd hebbende, denk ik dat we op zijn vroegst ná de zomer pas weer iets te doen hebben, mits dus alle maatregelen voldoende helpen.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Italie , Frankrijk ,Engeland en Spanje dat zijn toch de belangrijkste F1 landen in Europa .Jelte,89 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Hoezo is dat bizar? Zonder zelf het tegendeel te bewijzen, het is gewoon optimisme en liefhebberij voor de sport.
Hebben mensen die F1 volgen enig idee wat er in die landen aan de hand is en hoeveel mensen er besmet zijn daar of overlijden ?
Als je gewoon alles goed bekijkt is het onmogelijk dat er in die landen races georganiseerd gaan worden voordat het corona onschadelijk is en alle experts in de wereld zijn het er duidelijk over eens dat dat zeker niet zal gebereuren voor Augustus .
Ik ben ook een iiefhebber maar ook een realist mijn optimistme is dat ik hoop dat er volgend jaar misschien weer geraced kan worden .
"Beautiful Clean Coal"
Waarom bizar? Eind augustus ligt nog vrij ver weg (5 maanden is imho nog ver weg).leekers schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:12:
Bizar dat er nog mensen zijn die denken dat racen mogelijk zal zijn in Europa voor eind augustus dit jaar
En niemand, helemaal niemand weet welke kant het met dit virus opgaat, en hoe goed of slecht onze Nederlandse regering hier in de komende periode mee omgaat.
Niemand heeft hier een glazen bol waarmee we in de (nabije) toekomst kunnen kijken.
Je zult het wellicht niet zo bedoelen, maar het heeft dus geen enkele zin om neerbuigend te doen m.b.t. het gissen van anderen, want wat jij doet is net zo goed giswerk...
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Zal voor de coureurs het minst uitmaken.mphilipp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:55:
Of gewoon het hele seizoen cancellen en de '21 wijzigingen doorschuiven.
Zo'n krankzinnig vol schema is niet te doen, bovendien is het al niet zo simpel om die events maar even opnieuw in te plannen. Het gaat dan eerder botsen met andere zaken. Maar 4 GP's achter elkaar is niet te doen. Lewis is nog dronken van de champagne op het ene circuit, en hij moet alweer in de auto springen voor FP1
Verder zouden we met 16 races prima kampioenschap kunnen hebben, waren er eerder ook 16. Dus als echt te vol schema is, kan er nog wat weg. Maar dat zal dan oa ook Zandvoort zijn die wegvalt.
7 juni – Grand Prix van Azerbeidzjan
16 augustus – Grand Prix van Nederland
29 november – Grand Prix van Vietnam
6 december – Grand Prix van China
13 december – Grand Prix van Abu Dhabi
Dus geen Spanje, Monaco en Bahrein. Nederland een week eerder dan de kalender hier eerder genoemd. Abu Dhabi verplaatsen met een week en China daar tussen. Vietnam vervolgens nog tussen Brazilië en China
Ze hebben contractueel afgesproken dat zij altijd de seizoensafsluiter zijn. Daar betalen ze vele miljoenen voor...Jasphur schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:38:
Jammer dat nog steeds Abu Dhabi de afsluiter zou kunnen worden. Kan mij uitdagendere locaties bedenken in december
Dit kan wel waarderen als het deze agenda wordt, Monaco zal ik persoonlijk niet echt gaan missen.demo31051987 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:17:
Net even het nieuws van The Inside Line gekeken en daar hebben ze een andere mogelijke kalender genoemd:
Dus geen Spanje, Monaco en Bahrein. Nederland een week eerder dan de kalender hier eerder genoemd. Abu Dhabi verplaatsen met een week en China daar tussen. Vietnam vervolgens nog tussen Brazilië en China
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik denk dat dit contractueel geregeld is. Ik kan mij iets herinneren dat de organisatie van Abu Dhabi dit graag wilde.Jasphur schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:38:
Jammer dat nog steeds Abu Dhabi de afsluiter zou kunnen worden. Kan mij uitdagendere locaties bedenken in december
Daar hebben ze dan tot nu toe nog niet veel profijt van gehad. Vind het doorgaans een oersaaie race die (volgens mij) nog maar 1 keer beslissend is geweest.demo31051987 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:51:
[...]
Ik denk dat dit contractueel geregeld is. Ik kan mij iets herinneren dat de organisatie van Abu Dhabi dit graag wilde.
Hoe meer races er per jaar worden verreden, hoe kleiner de kans dat de beslissing op de laatste dag valt.
Ik had begrepen dat bijv een Monaco eigenlijk een must was, en bijvoorbeeld een China of Vietnam niet zo..demo31051987 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:17:
Net even het nieuws van The Inside Line gekeken en daar hebben ze een andere mogelijke kalender genoemd:
(Geen idee verder hoe ze moeten plannen dan, maar goed. En als Monaco niet kan, ja dan kan t niet.)
[ Voor 20% gewijzigd door Dennism op 18-03-2020 09:12 ]
Je wilt als grand prix toch niet hebben dat zo'n race de hele winter in ieders geheugen gegrift staat?Raikkonen_WC schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:41:
[...]
Ze hebben contractueel afgesproken dat zij altijd de seizoensafsluiter zijn. Daar betalen ze vele miljoenen voor...
Maar ja, dat is het probleem: Monaco moeten ze een maand vooraf opbouwen. Het is op zo'n stratencircuit nét iets meer planning en gedoe dan een vast circuit. Daar kunnen ze dingen doen zonder een hele stad (of in het geval van Monaco het hele landpoor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:07:
[...]
Ik had begrepen dat bijv een Monaco eigenlijk een must was, en bijvoorbeeld een China of Vietnam niet zo..
Voordeel is wel dat Abu Dhabi ook gewoon in maart gedaan kan worden, mocht het seizoen over de winter heen getild worden.demo31051987 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:51:
[...]
Ik denk dat dit contractueel geregeld is. Ik kan mij iets herinneren dat de organisatie van Abu Dhabi dit graag wilde.
Als er maar genoeg wedstrijden wegvallen, zie ik wel gebeuren dat het 2020 seizoen niet stopt in 2020. Bahrein, Abu Dhabi, Australië, Brazilië, Mexico, kunnen eventueel ook in een andere maand plaatsvinden en toch nog warm genoeg zijn voor een normale race
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 18-03-2020 09:45 ]
Je hebt nu best kans dat de reglementen voor 2021 pas in 2022 ingaan. Dan rijden we nog een keer met dezelfde wagens. Dat kan leuk worden.Martinspire schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:44:
[...]
Voordeel is wel dat Abu Dhabi ook gewoon in maart gedaan kan worden, mocht het seizoen over de winter heen getild worden.
Als er maar genoeg wedstrijden wegvallen, zie ik wel gebeuren dat het 2020 seizoen niet stopt in 2020. Bahrein, Abu Dhabi, Australië, Brazilië, Mexico, kunnen eventueel ook in een andere maand plaatsvinden en toch nog warm genoeg zijn voor een normale race
Monaco mag van mij gewoon wegblijven, vorig jaar was het voorbeeld waarom zo'n circuit simpel niet werkt, ondanks hoe mooi historierijk en andere onzin dat stratencircuit ook mag zijn. Soms moet je gewoon zooi van het verleden loslaten en overstappen naar wat nieuws.Dennism schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:11:
Geen Monaco zou toch wel erg jammer zijn, altijd een van de mooiste kwalificaties van het jaar naar mijn mening. Naast dat het natuurlijk gewoon een "monument" is, het heeft toch altijd wat speciaals ook al is de race niet altijd even spannend qua inhaal acties zit er toch altijd wel een andere spanning op dat het minste of geringste foutje einde race kan betekenen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mja.. maar dan moeten ze nog een jaar extra geld gaan uitgeven, want veel geld voor 2021 is natuurlijk al ingezet..sjaool schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:34:
[...]
Je hebt nu best kans dat de reglementen voor 2021 pas in 2022 ingaan. Dan rijden we nog een keer met dezelfde wagens. Dat kan leuk worden.
Van hort naar her vliegen met al het materieel vergt veel meer logistieke planning en zie ik minder gebeuren.
Ik zou er echter ook niet van opkijken als we gewoon een jaar gaan missen. Een handvol races is ook geen oplossing natuurlijk, dan wordt iemand kampioen na 5 races bijvoorbeeld?
Ik kende dat kanaal helemaal nog niet, is inderdaad leuk kijkvoerGekkenhuis schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:50:
Leuk kijkvoer van McLaren![]()
[YouTube: McLaren Unboxed | Uncharted waters | #AustralianGP]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat het "zooi" is, naast de traditie, die uiteraard ook belangrijk is, is het misschien immers ook wel de mooiste kwalificatie sessie van het jaar. En naast dat er inderdaad wel eens saaie races zijn, zijn er ook wel eens hele spectaculaire races geweest. Nee, dit soort circuits waarbij ieder foutje keihard afgestraft wordt in kwalificatie en race heb je ook gewoon nodig. Het zijn niet alleen de inhaalacties die voor spanning zorgen....SinergyX schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:41:
[...]
Monaco mag van mij gewoon wegblijven, vorig jaar was het voorbeeld waarom zo'n circuit simpel niet werkt, ondanks hoe mooi historierijk en andere onzin dat stratencircuit ook mag zijn. Soms moet je gewoon zooi van het verleden loslaten en overstappen naar wat nieuws.
Ik zie liever wat saaie zandbak races verdwijnen voor een jaartje dan een Monaco.
Ik hoorde ook wat over 1,5 seizoen rijden en zaken in die strekking, maar nee, dat lijkt mij ook niet het meest logisch. Inderdaad gewoon inkorten lijkt mij het meeste voor de hand liggend.DaniëlWW2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:46:
Die verhalen over de 2021 reglementen. Tja, ben ik nu de enige die er helemaal niks van geloofd? Ik denk dat ze dit seizoen gewoon gaan inkorten, bepaalde races zoals Monaco of Zandvoort er in augustus gaan inproppen en dan rijden wat nog kan. Het idee dat je een seizoen over twee jaren gaat rijden met een auto, nee denk het niet. Al helemaal omdat de budgetcap dan voor problemen gaat zorgen en de teams waarschijnlijk nu al richting 2021 overschakelen in de conceptfase.
[ Voor 29% gewijzigd door Dennism op 18-03-2020 10:54 ]
"Ze" hebben er niks over te zeggenDaniëlWW2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:46:
Die verhalen over de 2021 reglementen. Tja, ben ik nu de enige die er helemaal niks van geloofd? Ik denk dat ze dit seizoen gewoon gaan inkorten, bepaalde races zoals Monaco of Zandvoort er in augustus gaan inproppen en dan rijden wat nog kan. Het idee dat je een seizoen over twee jaren gaat rijden met een auto, nee denk het niet. Al helemaal omdat de budgetcap dan voor problemen gaat zorgen en de teams waarschijnlijk nu al richting 2021 overschakelen in de conceptfase.
Zolang er landen nog in lockdown zitten, gaat het alleen maar langer duren eer vergunningen gaan worden afgegeven. Er zullen de komende maanden een hoop regeringen zijn, die uitermate voorzichtig een grootschalig evenement zullen toestaan. Augustus lijkt ver weg, maar de impact die dit op de wereld heeft zal nog lang na-ijlen.
Wellicht dat er voor de fans nog wat gereden kan worden, maar dan niet voor een kampioenschap. Ik zeg 2020 doorschuiven en "21 naar "22 gooien.
Mijn persoonlijke voorkeur is om dan wel alvast met die "18 te gaan rijden
Mee eens. Zeker ook omdat in de reglementen staat dat 8 races genoeg is voor een geldig seizoen (Bron: https://www.racefans.net/...t-least-17-races-in-2020/). Dus ik ga er gewoon vanuit dat we in 2021 gaan racen met de nieuwe bolidesDaniëlWW2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:46:
Best lastig om met bewijs te komen voor een situatie die zich aan het ontwikkelen is, en die nog nooit eerder voorgekomen is.Jelte,89 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Hoezo is dat bizar? Zonder zelf het tegendeel te bewijzen, het is gewoon optimisme en liefhebberij voor de sport.
Het enige wat je kunt doen is een inschatting maken; en hoe je het dan ook bekijkt... mijns inziens gaat het een lange rit worden om dit onder controle te krijgen.
- Landen in lock down moeten voorzichtig blijven dat het niet terug opvlamt wanneer de lock down weer verdwijnt. Dat betekent voorzichtig zijn tot er een vaccin is, bij voorzichtig zijn passen denk ik geen grote sportevenementen.
- Landen die kiezen voor geen lock down (NL, UK bijv.) hebben dus eigenlijk een constante stroom van besmettingen nodig op een niveau dat de zorg het aankan en er langzaamaan groepsimmuniteit wordt opgebouwd. Dan heb je het in NL over meer dan 8 miljoen mensen die besmet moeten worden, terwijl we nu nog geeneens op 10.000 zitten.
Ik zie werkelijkwaar niet in hoe dit met een paar weken/maanden ineens opgelost is.
Het zou mij niet verbazen als we heel dit F1 seizoen af kunnen schrijven. Hoewel ik natuurlijk van harte hoop dat het allemaal op een of andere manier mee gaat vallen en we van prachtige races kunnen gaan genieten.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
En ook geen Australie. Die zie ook niet namelijk.demo31051987 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:17:
Dus geen Spanje, Monaco en Bahrein.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Als je de budgetcap ook een jaar uitstelt, dan zou het denk ik juist goedkoper zijn als je 2 jaar lang met dezelfde auto rijd.DaniëlWW2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:46:
Al zullen de topteams dan alsnog met een nieuwe auto komen, (tenzij je dat op een of andere manier kan verbieden)aangezien zij toch geld zat hebben....
De teams zijn groot en wijs genoeg om de uitdaging aan te gaan. Laten we niet doen alsof er 3 man met de 2021 auto bezig zijn. Ik denk eerder dat je moet vrezen voor de ontwikkelingen van de 2020 auto want zoals het er nu naar uit ziet, gaat die minder races gebruikt worden. Veel ontwikkelen lijkt me dan zinloos eigenlijk.
Ik deel je mening, ik zou echt niet weten hoe wel snel van Corona afkomen zonder vaccin, wat pas volgend jaar verwacht wordt. Stel dat we in april *ineens* weer alle maatregelen gaan versoepelen, dan voorspel ik dat we drie weken later weer overspoeld worden door mensen die medische hulp nodig hebben. Voor andere landen geld dat niet anders. In China is Wuhan nog steeds afgegrendeld en durven ze de beperkingen niet op te heffen omdat het dan weer net zo snel terugkomt.XyritZz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:56:
[...]
Ik zie werkelijkwaar niet in hoe dit met een paar weken/maanden ineens opgelost is.
Het zou mij niet verbazen als we heel dit F1 seizoen af kunnen schrijven. Hoewel ik natuurlijk van harte hoop dat het allemaal op een of andere manier mee gaat vallen en we van prachtige races kunnen gaan genieten.
Wat wel een optie is, is dat alle races zonder publiek gehouden worden en dat alle personeelsleden in quarantaine gaan en blijven tot het race seizoen over is. Ik kan me alleen voorstellen dat je dat niet gaat trekken als teamlid. Je zit dan maanden opscheept met alleen elkaar, zonder familie etc.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Vergeet niet dat zonder F1 er geen inkomsten zijn, fabrieken gesloten worden (VW, Ferrari en straks Mercedes ook misschien) en allerlei toeleveranciers, sponsors, promotors en wie nog meer betrokken is bij het F1 circus minder inkomsten hebben. Beurskoersen zijn gekelderd enzovoorts. Ik denk dat geld best nog wel een issue wordt voor deze en gene...
Zitten wel een aantal dingen tussen.
-MP-18 waar alleen hij nog in durfde te rijden.
-Ron Dennis was weer eens de totale controlefreak Ron Dennis.
-Alonso en Hamilton die echt heel erg goed zijn volgens hem omdat ze uit elke auto en omstandigheid het maximale halen, en Max ook van dat niveau. Over Leclerc was hij wat voorzichtiger.
-Hij denkt dat Alonso de schuld kreeg omtrend Spygate, maar er niks mee te maken had. Verder was het volgens hem meer een kwestie van alle teams die dit soort informatie verzamelen.
-Vettel, Kimi etc niet zo goed, eigenlijk omdat ze te afhankelijk zijn van de auto. Vettel natuurlijk vanwege een stabiele achterkant en Kimi juist vanwege een scherpe voorkant die hij kreeg met de Michelin banden.
-Max is volgens gewoon een veel snellere Jos.
-Hij vindt eigenlijk dat elke generatie coureurs beter is en die jongelingen van 18 zijn beter dan de generatie ervoor vanwege het vroeg beginnen.
-Ferrari was eigenlijk best wel een slecht georganiseerd zooitje.

[ Voor 74% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-03-2020 16:07 ]
Dat gaat Leclerc dit jaar inderdaad niet meer lukken. Jammer voor hem.sjaool schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:25:
Heb je een redelijke kans om de jongste wereldkampioen ooit te worden komt het Corona virus om de hoek kijken. Ik weet niet of een ingekort seizoen nu zoveel voldoening zal geven mocht het gaan lukken om wereldkampioen te worden. Aan de andere kant, het is de titel die telt.
Precies. Er staat niet op die beker gegraveerd '*) het was een kort seizoen, dus een fluitje'sjaool schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:25:
Ik weet niet of een ingekort seizoen nu zoveel voldoening zal geven mocht het gaan lukken om wereldkampioen te worden. Aan de andere kant, het is de titel die telt.
Ging ie toch sowieso niet worden gok iksjaool schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:25:
Heb je een redelijke kans om de jongste wereldkampioen ooit te worden komt het Corona virus om de hoek kijken. Ik weet niet of een ingekort seizoen nu zoveel voldoening zal geven mocht het gaan lukken om wereldkampioen te worden. Aan de andere kant, het is de titel die telt.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik zou het doen!mphilipp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:49:
[...]
Precies. Er staat niet op die beker gegraveerd '*) het was een kort seizoen, dus een fluitje'

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dat was toch al bekend gemaakt? Dat het op zijn minst uitgesteld wordt tot een later tijdstip.Mars18 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:30:
16 mei Songfestival geannuleerd, dan zal Zandvoort ook niet doorgaan.
Beide gaan niet door. Zandvoort sowieso niet in mei en Het songfestival wordt zelfs al naar volgend jaar verplaatst.Mars18 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:30:
16 mei Songfestival geannuleerd, dan zal Zandvoort ook niet doorgaan.
en de media pikt het ook op ..Harmsen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:30:
Idris Elba staat ook op de foto...
https://www.ad.nl/show/id...op-coronavirus~ad024ad8f/
ben benieuwd ..Bron: https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/254680/lewis-hamilton-mogelijk-besmet-met-coronavirus
Lewis Hamilton mogelijk besmet met coronavirus
Gepubliceerd op 18 maart 2020 10:24 comments 54 Door: Rob Veenstra
Vorige week kreeg het team van McLaren als eerste te maken met een besmetting van het coronavirus. Het Britse team maakte bekend dat een teamlid besmet was, waarop het zich terugtrok uit de Australische Grand Prix. Het is wachten tot er meer mensen besmet raken, zo lijkt het.
Hamilton mogelijk besmet
De geruchten willen nu dat Lewis Hamilton mogelijk besmet is geraakt met het coronavirus. De reden hiervoor ligt bij de Britse acteur Idris Elba. Hij maakte eerder deze week bekend besmet te zijn.
Enkele dagen na de wintertests, en voor zijn vertrek naar Melbourne, was Lewis Hamilton voor een goed doel in Londen. Bij dit evenement waren ook Idris Elba, net als Sophie Gregoire Trudeau - de vrouw van de Canadese Premier. Net als Elba heeft ook zij bekend gemaakt positief te zijn getest op het coronavirus en dus besmet
Elba bleek met iemand in contact te zijn geweest die besmet is. Daarop heeft hij zich laten testen, waaruit een positieve test kwam, maar hij heeft zelf geen klachten.
Twee dagen na het evenement in Londen was Lewis Hamilton te vinden op Silverstone met prins Harry. De Mercedes-coureur heeft zelf nog niets gezegd over een mogelijke besmetting maar roept wel iedereen op zijn handen te wassen en geen water te verspillen.

Frankrijk, Nederland, Italië en China kun je vergeten, Zandvoort ligt nota bene in stedelijk gebied. Imho moeten ze alle races in stedelijk gebied met de grootste voorzichtigheid benaderen.demo31051987 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:17:
1 november – Grand Prix van Mexico*
15 november – Grand Prix van Brazilië*
*Mexico en Brazilië zouden bijvoorbeeld ook snel kunnen escaleren, dan kun je die ook wel schrappen.
Enigzins afgelegen circuits zou je nog kunnen verrijden, bij voorkeur zonder publiek, of alleen lokaal publiek. Denk dat, dat het beste is. Geen inreis van over de grens.
absoluut.XyritZz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:56:
Best lastig om met bewijs te komen voor een situatie die zich aan het ontwikkelen is, en die nog nooit eerder voorgekomen is.
Het enige wat je kunt doen is een inschatting maken; en hoe je het dan ook bekijkt... mijns inziens gaat het een lange rit worden om dit onder controle te krijgen.
tenzij een medicijn zich aandient, niet.- Landen in lock down moeten voorzichtig blijven dat het niet terug opvlamt wanneer de lock down weer verdwijnt. Dat betekent voorzichtig zijn tot er een vaccin is, bij voorzichtig zijn passen denk ik geen grote sportevenementen.
- Landen die kiezen voor geen lock down (NL, UK bijv.) hebben dus eigenlijk een constante stroom van besmettingen nodig op een niveau dat de zorg het aankan en er langzaamaan groepsimmuniteit wordt opgebouwd. Dan heb je het in NL over meer dan 8 miljoen mensen die besmet moeten worden, terwijl we nu nog geeneens op 10.000 zitten.
Enkele races in afgelegen gebieden, met alleen lokaal publiek zie ik nog wel tot de mogelijkheden behoren, waarbij je teams onderling en van het publiek weet af te scheiden. Dat is enigzins do-able. Maar fraai wordt het niet..Het zou mij niet verbazen als we heel dit F1 seizoen af kunnen schrijven. Hoewel ik natuurlijk van harte hoop dat het allemaal op een of andere manier mee gaat vallen en we van prachtige races kunnen gaan genieten.
[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-03-2020 15:06 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport