https://www.telegraaf.nl/...-leiding-staat-voor-schutsjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:14:
[...]
Klopt, en Marko zegt vaak ook wel meer. We zullen het gaan meemaken.
In de alternatieve agenda zag ik als 6 races op rij voorbij komen. Dat klinkt wel heel erg voortvarend.
Dit klopt niet helemaal. Merc wilde eerst WEL door racen, net als RBR, AT, RP, maar werd terug gefloten door
de directie van Daimler.. in de meeting zelf.
Jean Todt verdient de bord voor m'n kop award, net als de bazen van de PL in de UK trouwens, maar d'as een ander
forum.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
RB15, 3 polestweakduke schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:43:
RBR heeft hun site vernieuwd https://www.redbull.com/int-en/redbullracing/cars/rb16/
En dan moeten we het maar doen met mooie plaatjes
[Afbeelding]
[Afbeelding]
With the season most likely to start in Baku, which is 86 days away...
— MARL (@FormuIaUno) 13 maart 2020
It’s gonna be Winter Break 2.0
[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 13-03-2020 10:55 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Cancelled GPs is dan dus, voor nu, alleen Bahrein bovenop Australië. Ben benieuwd wat ze dan met Vietnam gaan doen aangezien daarvan al sterke geruchten waren om te cancellen. Of mogen die na quarantaine nu meteen door naar Vietnam omdat ze toch al in quarantaine zijn geweest en verder dus niet in aanraking komen met anderen.
Ik ga er vanuit dat Baku de eerste zal zijn..RobertMe schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:55:
[...]
Cancelled GPs is dan dus, voor nu, alleen Bahrein bovenop Australië. Ben benieuwd wat ze dan met Vietnam gaan doen aangezien daarvan al sterke geruchten waren om te cancellen. Of mogen die na quarantaine nu meteen door naar Vietnam omdat ze toch al in quarantaine zijn geweest en verder dus niet in aanraking komen met anderen.
alles eerder valt mee
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Business as usual in F1. Eerst een groot schandaal en spreekt men terecht schande. Vervolgens haakt iedereen af en eindigt het in de doofpot en vraagt niemand er meer naar. De sport is zo ziek als maar kan.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:17:
Verraders.![]()
![]()
Mercedes lijkt out te zijn in Ferrarigate. Deal tussen de top van FIAT en Daimler.
https://f1-insider.com/ne...rcedes-verlasst-rebellen/
https://translate.google....edes-verlasst-rebellen%2F
Is in de echte wereld niet anders hoor. Business as usual.Tomcatter_31 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:02:
[...]
Business as usual in F1. Eerst een groot schandaal en spreekt men terecht schande. Vervolgens haakt iedereen af en eindigt het in de doofpot en vraagt niemand er meer naar. De sport is zo ziek als maar kan.
"When you grow up your heart dies"
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ja, terwijl dure sporten normaal een garantie zijn dat alles netjes verloopt.Mars18 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:07:
Wat een soap zeg, en dat in de duurste sport...
BREAKING: Formula E and @FIA take decision to temporarily suspend season.
— Formula E (@FIAFormulaE) 13 maart 2020
Full statement: https://t.co/bbO1X6Ct9P pic.twitter.com/NBdXyzQ611
-
Ow die zou mijn zoontje wel gaaf vindensjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:38:
[Afbeelding]
Ik ga mijn raceweek ook maar anders invullen denk ik.
Mwah... clubs als Barcelona zitten al op $959.3 omzet, dus dan vallen die "miezerige" budgetten van Mercedes, RBRMars18 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:07:
Wat een soap zeg, en dat in de duurste sport...
en Ferrari wel mee hoor (300+ miljoen ?). Volgend jaar is het "maar" 175 miljoen, maar da's zonder promotie, reizen, salarissen
van de coureurs etc. Genoeg manieren om er omheen te werken.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is volgens Marko nu ook het plan. Een stop van drie maanden, oftewel beginnen in Baku.Edd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:11:
Misschien moeten ze gewoon het voorbeeld van de Formule E volgen. Schept tenminste duidelijkheid..
[Twitter]
[Afbeelding]
Ha, precies wat ik had verwacht. Er is in Melbourne heel wat meer gebeurd dan een race annuleren. Over een tijdje krijgen we het echte verhaal wel.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:17:
Verraders.![]()
![]()
Mercedes lijkt out te zijn in Ferrarigate. Deal tussen de top van FIAT en Daimler.
https://f1-insider.com/ne...rcedes-verlasst-rebellen/
https://translate.google....edes-verlasst-rebellen%2F
Word gezellig in het Aqua Mundo op Centerparcs Zandvoort, 1-4 meiNotSoSteady schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:12:
[...]
Dat is volgens Marko nu ook het plan. Een stop van drie maanden, oftewel beginnen in Baku.
[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 13-03-2020 11:19 ]
Aqua MundoBasvanS schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:18:
[...]
Word gezellig in het Aquadome op Centerparcs, 1-4 mei
Als de parken dan nog open zijn....
Het is F1-Insider, niet bepaald betrouwbaar ondanks hun naam. Ze wisten ook 'zeker' dat Mercedes in 2021 uit de F1 zou stappen.Saturnus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:16:
[...]
Ha, precies wat ik had verwacht. Er is in Melbourne heel wat meer gebeurd dan een race annuleren. Over een tijdje krijgen we het echte verhaal wel.
Nee hoor. 99 maxBasvanS schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:18:
[...]
Word gezellig in het Aqua Mundo op Centerparcs Zandvoort, 1-4 meiVol met volwassen kerels in het golfslagbad
Kleine correctie:loekf2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:11:
[...]
Mwah... clubs als Barcelona zitten al op $959.3 omzet, dus dan vallen die "miezerige" budgetten van Mercedes, RBR
en Ferrari wel mee hoor (300+ miljoen ?). Volgend jaar is het "maar" 175 miljoen, maar da's zonder promotie, reizen, salarissen
Zonder het salaris van 5 medewerkers naar keuze binnen het team.
(Dat zullen in realiteit altijd de 5 meestbetaalde medewerkers zijn en dat zijn in de meeste gevallen ook de coureurs. Alleen is het niet de regel.)
De duurste hospitallity dan?loekf2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:11:
[...]
Mwah... clubs als Barcelona zitten al op $959.3 omzet, dus dan vallen die "miezerige" budgetten van Mercedes, RBR
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Heeft RB al met de energy station
Nu is het Formule E seizoen ook een stukje korter.Edd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:11:
Misschien moeten ze gewoon het voorbeeld van de Formule E volgen. Schept tenminste duidelijkheid..
[Twitter]
[Afbeelding]

Wat een figuur ook: Jean Todt retweet nu pas het eerdere fia statement: 11 uur later

Het lijkt erop alsof hij na zijn business meeting gewoon is gaan slapen..

Confirmed: Bahrain and Vietnam GPs postponed.
— Matt Lawton (@Lawton_Times) 13 maart 2020
Wat ook al verwacht was...
en:
Teams agree to place race staff in quarantine until March 29. Cancelled GPs could be held during summer break. If necessary the season could be even extended to 2021. Next generation F1 cars might be postponed to 2022 in that case.
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 13 maart 2020
AMuS (in German): https://t.co/OkorAW713b
edit.. al gepost door @basvn zie ik nu
[ Voor 36% gewijzigd door kevlar01 op 13-03-2020 11:39 ]
Maar wederom geen officiële bron of bevestiging. FIA/FOM blijven weer stil. (iedereen weet dat de eerste races echt niet doorgaan)kevlar01 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:37:
[Twitter]
Wat ook al verwacht was...
en:
[Twitter]
edit.. al gepost door @basvn zie ik nu
Sorry, maar mensen slapen gewoon?nachtnet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:37:
[Afbeelding]
Wat een figuur ook: Jean Todt retweet nu pas het eerdere fia statement: 11 uur later
Het lijkt erop alsof hij na zijn business meeting gewoon is gaan slapen..![]()
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://twitter.com/JeanTodt/status/1238172328577634305?s=20
[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 13-03-2020 11:50 ]
Aan de ene kant kun je zeggen. Hij is de baas van de FIA, wat moet hij zich bemoeien met of de F1 wel of niet door gaat. Daar zijn andere mensen voor. Maar dan moet hij ook niet hoogstpersoonlijk de schikking met Ferrari treffen. Of je bent de baas en zit overal bovenop, of je bent de baas en delegeert naar de juiste mensen. En niet als het je oude vriendjes betreft ineens wel er bovenop zitten.
Bedoel in de sport.
Hospitallity in de F1 is vele malen duurder dan in het voetbal
Meneer had wat teveel gedronken en toen ie wakker werd retweette hij of zijn PR team maar het FIA statementnachtnet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:48:
@YakuzA , meneer Todt, had gisteravond 19:45 NL-tijd (Vele uren na het terug trekken van Mclaren) nog wel de tijd om een dikdoenerige foto te tweeten met de tekst dat hij een productieve en fijne business meeting had gehad.
[Afbeelding]
https://twitter.com/JeanTodt/status/1238172328577634305?s=20
Magoed ik ben ook nog van de generatie die niet weet wtf je met Twitter moet behalve te roepen dat je een goede boodschap op het toilet hebt achter gelaten.
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 13-03-2020 11:54 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat vind ik niet eens het belangrijkste. Het gaat mij meer om een stuk communicatie en daadkracht wat er mist vanuit de F1 hoek.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:37:
[...]
Nu is het Formule E seizoen ook een stukje korter.
-
Dat hebben ze nu al als de 1e 5 races gecancelled worden maar het is maar de vraag of DAS uberhaupt effectief is.Luckeh schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:53:
Mocht het nieuwe regelement uitgepushed worden tot 2022 (valt wat voor te zeggen), dan hebben de andere teams ineens wel meer tijd om het DAS systeem te ontwikkelen.
Ik denk niet dat hij zijn Tweet feed zelf beheerd. Veel bekende personen besteden dit uit aan bedrijfjes.nachtnet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:37:
[Afbeelding]
Het lijkt erop alsof hij na zijn business meeting gewoon is gaan slapen..![]()
Wat ik me ook afvraag: is het niet veel beter om de toe automatisch aan te passen aan het aantal graden rotatie van het stuur? Dat lijkt me voor de rijder ook gemakkelijker omdat ze er geen extra handeling voor hoeven te doen. Misschien dat RedBull al zoiets heeft aangezien ze niet zo onder de indruk waren van DAS.Martin0 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:54:
[...]
Dat hebben ze nu al als de 1e 5 races gecancelled worden maar het is maar de vraag of DAS uberhaupt effectief is.
Systemen die automatisch iets aanpassen zijn volgens mij verboden, vandaar dat het rem systeem van renault vorig jaar al verboden is verklaard.-ION- schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:58:
[...]
Wat ik me ook afvraag: is het niet veel beter om de toe automatisch aan te passen aan het aantal graden rotatie van het stuur? Dat lijkt me voor de rijder ook gemakkelijker omdat ze er geen extra handeling voor hoeven te doen. Misschien dat RedBull al zoiets heeft aangezien ze niet zo onder de indruk waren van DAS.
Als het mechanisch gebeurt middels het draaien/bewegen van het stuur mag het gewoon hoor, dat is precies het gat waar mercedes ook in is gedokenMartin0 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:04:
[...]
Systemen die automatisch iets aanpassen zijn volgens mij verboden, vandaar dat het rem systeem van renault vorig jaar al verboden is verklaard.
[ Voor 7% gewijzigd door -ION- op 13-03-2020 12:06 ]
Denk dat het dan eerder grijs gebied is, Merc moet daadwerkelijk een handeling uitvoeren om het te activeren.-ION- schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:05:
[...]
Als het mechanisch gebeurt middels het draaien/bewegen van het stuur mag het gewoon hoor, dat is precies het gat waar mercedes ook in is gedoken
Als het activeert wanneer er gestuurd word dan is dat een soort 2e effect en zoals ik al zei weet ik niet of dat mag.
Volgens mij wil je juist dat de wielen al naar buiten wijzen bij het aanremmen of insturen. Dus voordat je het stuur draait. Daardoor kan het dus niet als onderdeel van normale stuurbeweging.-ION- schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:05:
[...]
Als het mechanisch gebeurt middels het draaien van het stuur mag het gewoon hoor, dat is precies het gat waar mercedes ook in is gedoken
Vraag is wat er dan in 2021 gebeurt. Als er dan een nieuw seizoen komt heb je ook kans dat er nieuwe regelgeving is. Hetzelfde als dit jaar een evolutie is op 2019. Niks houd de FIA dan tegen om DAS ook in 2021 te verbieden.Luckeh schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:53:
Mocht het nieuwe regelement uitgepushed worden tot 2022 (valt wat voor te zeggen), dan hebben de andere teams ineens wel meer tijd om het DAS systeem te ontwikkelen.
Hmm dat zou kunnen inderdaad, ik ga kijken of ik dat kan vinden.RobertMe schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:08:
[...]
Volgens mij wil je juist dat de wielen al naar buiten wijzen bij het aanremmen of insturen. Dus voordat je het stuur draait. Daardoor kan het dus niet als onderdeel van normale stuurbeweging.
DAS is al verboden in de huidige 2021 regels[b]RobertMe schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:08:[/b
Vraag is wat er dan in 2021 gebeurt. Als er dan een nieuw seizoen komt heb je ook kans dat er nieuwe regelgeving is. Hetzelfde als dit jaar een evolutie is op 2019. Niks houd de FIA dan tegen om DAS ook in 2021 te verbieden.
Nvm moet beter lezen, excuses.
[ Voor 4% gewijzigd door mjjveldt op 13-03-2020 12:11 ]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Analyse: Wereldvreemde houding zorgt voor surrealistische uren in Melbourne Formule 1-leiding staat voor schut
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik vraag mij oprecht af of het DAS systeem eigenlijk wel bestaat. Ja, het was zichtbaar dat het stuur uitgetrokken en teruggezet werd. Maar is er ook zichtbaar fysiek bewijs van die veranderende stand van de wielen? Het gaat om millimeters, dus dat zie je niet zomaar.Luckeh schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:53:
Ik denk dat Mercedes dit als afleiding heeft gemaakt (enkel een bewegend stuur) met een mooi verhaal er achter, zodat anderen op een dwaalspoor gezet worden om zich hier eventueel mee bezig te houden komend jaar. Intussen gaat dat ten kostte van de ontwikkeling van die teams.
Tenzij er natuurlijk visueel bewijs is van die veranderende stand van de wielen
De beelden zijn aanwezig. De banden veranderen wel degelijk op basis van deze on-board beelden.Goofyduck384 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:56:
[...]
Ik vraag mij oprecht af of het DAS systeem eigenlijk wel bestaat. Ja, het was zichtbaar dat het stuur uitgetrokken en teruggezet werd. Maar is er ook zichtbaar fysiek bewijs van die veranderende stand van de wielen? Het gaat om millimeters, dus dat zie je niet zomaar.
Ik denk dat Mercedes dit als afleiding heeft gemaakt (enkel een bewegend stuur) met een mooi verhaal er achter, zodat anderen op een dwaalspoor gezet worden om zich hier eventueel mee bezig te houden komend jaar. Intussen gaat dat ten kostte van de ontwikkeling van die teams.
Really??Goofyduck384 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:56:
[...]
Ik vraag mij oprecht af of het DAS systeem eigenlijk wel bestaat. Ja, het was zichtbaar dat het stuur uitgetrokken en teruggezet werd. Maar is er ook zichtbaar fysiek bewijs van die veranderende stand van de wielen? Het gaat om millimeters, dus dat zie je niet zomaar.

Testing, one, two ...
Duidelijk te zien bij het linker wiel vanaf 10 seconden.Goofyduck384 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:56:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro

Vorige week besteld, toen het allemaal nog wel mee leek te vallen
[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 13-03-2020 13:06 ]
Dat bewijs is er. Maar het is zo op het blote oog niet heel direct te zien. Je moet echt een referentiepunt hebben om het goed te kunnen zien.Goofyduck384 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:56:
[...]
Zijn gelukkig vrij dikke shirts,Martinspire schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:05:
Jeej, mn Red Bull Racing shirt van 2020 is binnen. Net op tijd voor de race
dus die zijn perfect als je straks ergens midden in december nog voor de buis zit voor de seizoensopener
Welke heb je besteld als ik vragen magMartinspire schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:05:
Jeej, mn Red Bull Racing shirt van 2020 is binnen. Net op tijd voor de race
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik zie het niet gebeuren dat Zandvoort in Augustus wordt gehouden. Daar gaan ze nooit vergunningen voor krijgen aangezien Zandvoort een badplaats is en het dan vol met Duitse toeristen zit. Waarschijnlijk hebben veel hotels dan ook al boekingen staan. Als Zandvoort ingehaald gaat worden zal het September worden denk ik. Veel later wil je geen race in Nederland houden vanwege het weer en in Juni, Juli en Augustus is het daar toeristen seizoen.I_IBlackI_I schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:35:
[...]
Tja ze speculeren nu dat Zandvoort naar augustus gaat.
Ik vond de on board, openbaar gemaakt tijdens de testdagen, toch aardig visueel duidelijk, ook zonder referentiepunt.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:06:
[...]
Dat bewijs is er. Maar het is zo op het blote oog niet heel direct te zien. Je moet echt een referentiepunt hebben om het goed te kunnen zien.
Testing, one, two ...
met al een hoop reacties er op van rijders!
Gasly, vd Garde, Lotterer, James Webb, Rowland.
Hoop dat dit een beetje van de grond komt, hebben we in de weekenden tenminste nog iets als ze echt een competitie gaan houden
Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix and VinFast Vietnam Grand Prix postponedhttps://t.co/TLZOxb3BRJ
— F1 Media (@F1Media) 13 maart 2020
nu officieel!
In view of the continued global spread of COVID-19 and after ongoing discussions with the FIA, the Bahrain International Circuit, the Bahrain Motor Federation, the Hanoi People’s Committee the Vietnamese Motorsports Association, and the Vietnam Grand Prix Corporation, a decision has been taken by all parties to postpone both races due to take place on the 20th – 22nd March in Bahrain and April 3rd – 5th April in Vietnam.
Following the announcement of the Australian Grand Prix’s cancellation this week and the ongoing and fluid nature of the COVID-19 situation globally, Formula 1, the FIA and the promoters have taken these decisions in order to ensure the health and safety of the travelling staff, championship participants and fans, which remains our primary concern.
Formula 1 and the FIA continue to work closely with the race promoters in Bahrain and Vietnam and the local authorities to monitor the situation and take the appropriate amount of time to study the viability of potential alternative dates for each Grand Prix later in the year should the situation improve.
As a result, Formula 1 and the FIA expect to begin the Championship in Europe at the end of May but given the sharp increase in COVID-19 cases in Europe in recent days, this will be regularly reviewed.
Formula 1 Chairman and CEO, Chase Carey, said:
“The global situation regarding COVID-19 is fluid and very difficult to predict and its right we take time to assess the situation and make the right decisions. We are taking this decision with the FIA and our promoters to ensure the safety of everyone involved in Formula 1 and our fans. The Bahrain Grand Prix is an exciting race in our schedule, and we look forward to being back there as soon as we can. We are also looking forward to Vietnam’s inaugural race and bringing the spectacle of F1 to one of the most exciting cities in the world.”
FIA President, Jean Todt, said:
“Protecting people first. Together with Formula 1, the Bahrain Motor Federation, the Vietnamese Motorsports Association, and the local promoters, postponing both the Bahrain and Vietnam Grands Prix, as with the Australian Grand Prix, was the only possible decision given all of the information currently available to us. We continue to rely on the input and advice from the World Health Organisation (WHO) and governments and will work with them throughout this unpredictable period to safeguard the fans, competitors and all of the motor sport community.”
[ Voor 93% gewijzigd door basvn op 13-03-2020 13:37 ]
Vreemd...
Maar geen woord over Zandvoort...As a result, Formula 1 and the FIA expect to begin the Championship in Europe at the end of May but given the sharp increase in COVID-19 cases in Europe in recent days, this will be regularly reviewed.
-
Edd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:39:
[...]
Vreemd...
[...]
Maar geen woord over Zandvoort...
As a result, Formula 1 and the FIA expect to begin the Championship in Europe at the end of May but given the sharp increase in COVID-19 cases in Europe in recent days, this will be regularly reviewed.#F1
— Formula 1 (@F1) 13 maart 2020
eind mei dus. Dutch Gp ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 13-03-2020 13:41 ]
[ Voor 33% gewijzigd door U123456 op 13-03-2020 13:47 ]
"As a result, Formula 1 and the FIA expect to begin the Championship in Europe at the end of May but given the sharp increase in COVID-19 cases in Europe in recent days, this will be regularly reviewed."
Dit zou betekenen dat nu verwacht wordt dat Zandvoort ook niet doorgaat
[ Voor 14% gewijzigd door I_IBlackI_I op 13-03-2020 15:15 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Moeten ze het ook live gaan streamen.basvn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:35:
[Instagram: Good idea ? :) @veloce_esports]
met al een hoop reacties er op van rijders!
Gasly, vd Garde, Lotterer, James Webb, Rowland.
Hoop dat dit een beetje van de grond komt, hebben we in de weekenden tenminste nog iets als ze echt een competitie gaan houden
Signatures zijn voor boomers.
Wow....PF96 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:41:
[...]
"As a result, Formula 1 and the FIA expect to begin the Championship in Europe at the end of May but given the sharp increase in COVID-19 cases in Europe in recent days, this will be regularly reviewed."
Dit zou betekenen dat nu verwacht wordt dat Zandvoort ook niet doorgaat
Het zou me niets verbazen als het kampioenschap volledig wordt afgelast. En dat er een paar losstaande wedstrijden komen.
8 is genoeg voor een kampioenschap.Wulfric92 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:50:
Coronavirus blijft voorlopig wel doorgaan.
Het zou me niets verbazen als het kampioenschap volledig wordt afgelast. En dat er een paar losstaande wedstrijden komen.
dat is nog wel te bereiken in laatste maanden van het jaar. als het hopelijk over is.
Gewoon het normale shirt: https://www.verstappensho...racing-t-shirt-2020-heren
En ja, het is voor een tshirt wel prijzig, maar ik ging er vanuit dat ik hem sowieso 20 zondagen aan kon. Nu is het even afwachten. Ik had er ook nog wat anders bij besteld, maar deze bleek niet meer voorradig. En dan was de bestelling ook nog wat vertraagd met DHL, dus dat ging weer lekker haha
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 13-03-2020 13:54 ]

Het is jammer, maar het is helaas niet anders.
PSN: xMaurice93
Duur maar wel mooi, denk dat ik hem zelf te duur vind.Martinspire schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:54:
[...]
En ja, het is voor een tshirt wel prijzig, maar ik ging er vanuit dat ik hem sowieso 20 zondagen aan kon. Nu is het even afwachten. Ik had er ook nog wat anders bij besteld, maar deze bleek niet meer voorradig. En dan was de bestelling ook nog wat vertraagd met DHL, dus dat ging weer lekker haha
Maar hopen dat alles gewoon 3 maand opgeschoven word en de alsnog 20 races hebben.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verwijderd
Maak er maar gewoon een soort super-season van wat mij betreft: Begin een paar maanden later en vul de kalender tot eind 2021, met hier en daar een korte break. Stel de nieuwe wagens en regels dan maar uit tot 2022.G_Dragon schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:01:
[...]
Duur maar wel mooi, denk dat ik hem zelf te duur vind.
Maar hopen dat alles gewoon 3 maand opgeschoven word en de alsnog 20 races hebben.
Edit: Sommige circuits komen dan 2 keer aan bod. Kun je misschien eens iets leuks doen zoals een "under-the-lights" race, of een verplichte natte race op Paul Ricard. Ideeën genoeg.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 14:11 ]
Ik verwacht dat voornamelijk de fly-away races (Australie, Vietnam, Bakoe) zullen sneuvelen.G_Dragon schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:01:
Het is natuurlijk iets makkelijker om een race in Europa er tussen te proppen, als ze al in Europa zijn..
-
Ik vraag me af hoe snel Monaco de beslissing gaat maken, want die beginnen ergens in deze periode met het circuit op te bouwen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:58
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ze verwachten dat ze nu eind van mei van start gaan, maar ze houden nog een slag om de arm Tot nu toe is Bahrein en Vietnam uitgesteld samen met China. Zandvoort, Spanje en de GP van Monaco vallen in Mei, maar is dus nog niet definitief geannuleerd of uitgesteld. Dat wordt dus nog even afwachten tot nader bericht.
the FIA have said they now 'expect' the 2020 season to begin at the end of May - though this will be regularly reviewed.
Je noemt nu ook meteen drie, semi, stratencircuits. Daarvoor zal het sowieso een stuk moeilijker zijn om die opnieuw in te plannen omdat dan weer alles opgebouwd moet worden. De permanente circuits zullen ook niet makkelijk zijn, want die zullen ook aardig vol gepland zijn, en zoals bv Zandvoort wil je niet in hoogseizoen, en voor een groot gedeelte in Europa zal ook weer gelden dat je ze niet te ver in het najaar kunt houden gezien grotere kans op slecht weer.Edd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:08:
[...]
Ik verwacht dat voornamelijk de fly-away races (Australie, Vietnam, Bakoe) zullen sneuvelen.
Het is natuurlijk iets makkelijker om een race in Europa er tussen te proppen, als ze al in Europa zijn..
Vraag me ook af of ze dan races in gaten gaan proppen, of dat ze met een volledig nieuwe kalender komen. Dus bv dat op een datum nu race X staat maar race Y daarvoor in de plaats komt en X dan weer op een ander moment.
Als je wilt kun je m elke dag aan, het is niet alsof het verboden is om een RBR shirt te dragen op n maandag.Martinspire schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:54:
[...]
Ik vermoed dat de geschrapte races niet meer geraced gaan worden dit seizoen en de kalender verder gaat, wanneer dat gaat.RobertMe schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Je noemt nu ook meteen drie, semi, stratencircuits. Daarvoor zal het sowieso een stuk moeilijker zijn om die opnieuw in te plannen omdat dan weer alles opgebouwd moet worden. De permanente circuits zullen ook niet makkelijk zijn, want die zullen ook aardig vol gepland zijn, en zoals bv Zandvoort wil je niet in hoogseizoen, en voor een groot gedeelte in Europa zal ook weer gelden dat je ze niet te ver in het najaar kunt houden gezien grotere kans op slecht weer.
Vraag me ook af of ze dan races in gaten gaan proppen, of dat ze met een volledig nieuwe kalender komen. Dus bv dat op een datum nu race X staat maar race Y daarvoor in de plaats komt en X dan weer op een ander moment.
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Probleem is alleen dat je teams moet onder kunnen brengen.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:23:
Ik zag iets van Zandvoort voor Spa. Dat zou prima kunnen, de agenda van Zandvoort is praktisch heel augustus leeg voor grote evenementen.
Aan de kust in hoogzomer gaat dat best wat problemen opleveren.
Kan je dat beter tussen Monza & Singapore plannen.
Vergis je ook niet in de logistieke operatie van de teams en Pirelli. Die zitten er echt niet op te wachten om een week van te voren te horen waar ze verwacht worden.RobertMe schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Je noemt nu ook meteen drie, semi, stratencircuits. Daarvoor zal het sowieso een stuk moeilijker zijn om die opnieuw in te plannen omdat dan weer alles opgebouwd moet worden. De permanente circuits zullen ook niet makkelijk zijn, want die zullen ook aardig vol gepland zijn, en zoals bv Zandvoort wil je niet in hoogseizoen, en voor een groot gedeelte in Europa zal ook weer gelden dat je ze niet te ver in het najaar kunt houden gezien grotere kans op slecht weer.
Die "uitgestelde" races gaan gewoon van de agenda.
alles kan off-topic
Vergeet Spanje maar Jerez de la Frontera is per direkt gesloten (zijn op moment trainingen bezig) andere circuits in Spanje gaan ook op slot later volgt meer nieuws maar er wordt gesproken over voorlopig 50 dagen .U123456 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:41:
Dutch GP is begin mei, dus nu ook onzeker? Net als de Spanish GP? Eerste race Monaco?
Op last van de Spaanse Overheid .
[ Voor 21% gewijzigd door leekers op 13-03-2020 14:32 ]
"Beautiful Clean Coal"
Voor alles is een oplossing. Dan maar met de teams een plekje in de Official 538 Dutch Grand Prix Village.JPM85 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:27:
[...]
Probleem is alleen dat je teams moet onder kunnen brengen.
Aan de kust in hoogzomer gaat dat best wat problemen opleveren.
Kan je dat beter tussen Monza & Singapore plannen.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 13-03-2020 14:48 ]
3x raden wat ik nu aan hebmark-k schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Als je wilt kun je m elke dag aan, het is niet alsof het verboden is om een RBR shirt te dragen op n maandag.
fly away races maakt niet zo heel veel uit. De teams zijn voor hun paddock afhankelijk van materiaal wat op de boot wordt gezet. Vietnam en China liggen nog wel dicht bij elkaar, dus dat is niet zo moeilijk. En van of naar Australië kan ie best ergens anders heen gaan. Maar het heeft simpelweg tijd nodig.Edd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:08:
[...]
Ik verwacht dat voornamelijk de fly-away races (Australie, Vietnam, Bakoe) zullen sneuvelen.
De auto en de personen gaan toch per vliegtuig en dat kun je een dag van te voren nog wel regelen (als het moet)
Wat ik wel zie gebeuren is dat ze het verkorte weekend dit jaar al invoeren zodat de teams meer tijd hebben om de boel op te bouwen
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 13-03-2020 14:59 ]
Gezien het belang van het grote geld, dit zou dan wel eens de 2020 opener kunnen gaan worden "eind mei"?
[F1] Seizoen 2020
Testing, one, two ...
Eind mei kan ik niet dus dat is geen optie voor mij!hardware-lover schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Gezien het belang van het grote geld, dit zou dan wel eens de 2020 opener kunnen gaan worden "eind mei"?
[F1] Seizoen 2020
Australië is waarschijnlijk de beste baan voor Mercedes, Bahrein is Ferrari altijd goed en China is niet helemaal duidelijk omdat RBR nu wel vermogen lijkt te hebben dankzij Honda. Vietnam is een raadsel. Dus ja, best voordelig denk ik.Spotmatic schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:15:
Ongemerkt speelt dit Max misschien in de kaart, want aan het begin van het seizoen hebben we toch veel banen die RBR niet zo liggen?
Maar Zandvoort en Monaco kunnen wel eens enorme RBR banen zijn. Mercedes lijkt iets sterker te zijn in stop-start bochten zoals alle 90 graden bochten in Australië, maar RBR kan wel weer eens beter zijn in middelmatige en snelle, vloeiende bochten. Die twee missen zou dus wat minder zijn. Barcelona is eigenlijk best slecht als circuit, maar denk ik niet echt beter voor een team.
[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-03-2020 15:08 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is afwachten maar, zelf heb ik het idee dat het met isolatie, nieuwe uitbraken en dan weer isolatie er een cirkel is die toch wel eens een jaar of langer zou kunnen duren.
Dat zou echt heel bijzonder zijn. Ook afmattend voor de teams. Voor de coureurs wordt het dan ook survival of the fittest denk ik zo.nachtnet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:20:
Ik ga er maar vanuit dat het tot de zomer niets gaat worden.. Het idee van een Superseason klinkt wel prima.
[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 13-03-2020 15:23 ]
Uitspreiden over 2020 & 2021. 1.5 seizoen.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Dat zou echt heel bijzonder zijn. Ook afmattend voor de teams. Voor de coureurs wordt het dan ook survival of the fittest denk ik zo.
Als het seizoen opent met Spa Of Monza heb je nog een paar mooie races in 2020 (

Lijkt me sterk, gaat om enorme bedragen. Als ze in juni beginnen en de zomerstop schrappen dan is er voldoende tijd. Daarnaast zouden ze de weekenden kunnen beperken tot twee dagen om de werkdruk wat te verlagen. Zondag in ieder geval nog IndyCar met een overwinning van Rinus van Kalmthout.Nielless schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:20:
[...]
Ik vermoed dat de geschrapte races niet meer geraced gaan worden dit seizoen en de kalender verder gaat, wanneer dat gaat.
[ Voor 29% gewijzigd door NotSoSteady op 13-03-2020 15:38 ]
DAS is alleen dit jaar nog legaal. Volgend jaar (of 2022 als alles vooruit geschoven wordt) niet meer.Luckeh schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:53:
Dat gun ik ene L.H. en die verraders van Daimler Benz niet.nachtnet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Uitspreiden over 2020 & 2021. 1.5 seizoen.
Als het seizoen opent met Spa Of Monza heb je nog een paar mooie races in 2020 (behalve Rusland dan) en dan een regulier 2021 seizoen eraan vastplakken. WDC & WCC mogen dan voor 2020 & 2021 de boeken in.
2 dagen zou kunnen alleen voor sommige teams kan dat problemen opleveren qua crashes en vechtpartijtjes op de baan tussen de coureurs. Repareren van de wagens wordt dan wel heel lastig vanwege de beperkte tijd.NotSoSteady schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Lijkt me sterk, gaat om enorme bedragen. Als ze in juni beginnen en de zomerstop schrappen dan is er voldoende tijd. Daarnaast zouden ze de weekenden kunnen beperken tot twee dagen om de werkdruk wat te verlagen. Zondag in ieder geval nog IndyCar met een overwinning van Rinus van Kalmthout.
[ Voor 41% gewijzigd door sjaool op 13-03-2020 16:03 ]
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport