[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.062 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bastie-88 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:35:
Zou eerst even op een officieel statement wachten. Bestaat altijd een kans op een gehackt account. Tot nu is Twitter de enige bron en is er nog niks van F1 management of de FIA naar buiten gekomen
https://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1 en leef je uit ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50
Australië (icm Corona) mag nog steeds hier

[F1 2020] Race 1 GP van Australië

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bergie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:38:
Zou me niks verbazen als nu meerdere teams ervoor kiezen niet te gaan racen en dit dus betekend dat de race niet doorgaat.
Plus Ferrari gate.... Wordt een rommelig seizoen, misschien maar gewoon het hele jaar overslaan. (jammer voor Max, 5 jaar inzetten op die ene kans om in 2020 de boeken in te gaan als jongste kampioen ooit gaat dan niet lukken)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Bergie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:38:
Zou me niks verbazen als nu meerdere teams ervoor kiezen niet te gaan racen en dit dus betekend dat de race niet doorgaat.
Dit is wat Ross Brawn (van de FOM) er vorig week over gezegd heeft:
If a team is prevented from entering a country we can’t have a race," Brawn told Reuters. "Not a Formula One world championship race, anyway, because that would be unfair;

"Obviously if a team makes its own choice not to go to a race, that’s their decision."
Het betekend dus nog niet dat de gehele race niet door gaan; al zal dat wel zo zijn als meerdere teams zich terug trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

AzzKickah

06-CENSORED

ThomasG schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:52:
[...]
Dit is wat Ross Brawn (van de FOM) er vorig week over gezegd heeft:

[...]
Het betekend dus nog niet dat de gehele race niet door gaan; al zal dat wel zo zijn als meerdere teams zich terug trekken.
Dit is een andere situatie. Het team is wel gegaan, maar kúnnen nu niet meer racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 16:26
AzzKickah schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:53:
[...]

Dit is een andere situatie. Het team is wel gegaan, maar kúnnen nu niet meer racen.
Ze kunnen wel racen, ze kiezen er alleen voor om niet te racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Je moet wel erg naïef zijn om te denken dat deze race doorgaat na alle bekendmakingen. Dit zal wellicht ook gelden de komende races.

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
vhal schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:04:
Je moet wel erg naïef zijn om te denken dat deze race doorgaat na alle bekendmakingen. Dit zal wellicht ook gelden de komende races.
Dus exit seizoen. Exit diverse teams. Exit Zandvoort, geen nieuwe bril voor de prins.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
vhal schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:04:
Dit dus. Ik denk dat Zandvoort de seizoensopener gaat worden, zonder publiek.

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-03-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
StealthyPeanut schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Hoe het nu gaat in Nederland is dat ook nog maar de vraag.

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 16:18

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ES6DkK5WAAIyaPx?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m3lYN0q.png

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/raxc52gpg8m41.jpg
ook een statement over de GP van Monaco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Die zijn er snel bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
kevlar01 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:00:
[Afbeelding]
ook een statement over de GP van Monaco
Misschien past dit beter in het algemene F1 topic? Of mis ik iets over Australie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat klopt, want ik was een keer in Nice rond 5 april en we maakten een tripje naar Monaco en daar waren ze toen al de tribunes her en der aan het neerzetten. Ze beginnen dus ruim een maand van tevoren. En april is al over 2 weken zeg maar...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
De vier medewerkers van Haas F1, die gisteren en vandaag in quarantaine werden geplaatst na verdenkingen dat zij het coronavirus onder de leden zouden hebben, blijken niet besmet te zijn.
https://www.gpupdate.net/...et-nauw-door-coronavirus/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
En dan kom je dit tegen.. :X

Broek en trui zijn iets van 300,- en jas 350,-

Maar nee, het is echt "Inclusivity, for everyone, no matter your background and class"

Wtf, leeft die kerel wel op dezelfde planeet? 8)7

Veel commentaar over op Twitter..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sFeHJbDXQkl6oham522MYkGX-A=/800x/filters:strip_icc()/f/image/RywMYhhdxOgkGBisVcb0ROoQ.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.motorsportwee...t-guide-from-every-angle/

Overzichtje met alle helmen van de coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:12
De helmen van Australië bedoel je? :P Gezien ze dit jaar weer vrij zijn om elke race een andere helm / design te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:24:
[...]

De helmen van Australië bedoel je? :P Gezien ze dit jaar weer vrij zijn om elke race een andere helm / design te hebben.
voor FP1 ja :+
FP2 is weer totaal anders!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 10:25

TrekDr0p

QR niet scannen

En ineens had niemand het meer over De FIA en Ferrari deal :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Flinke klap bij beurs opening vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ES6Z1OdXQAEVWwF.jpg

-16%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
nachtnet schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:41:
Flinke klap bij beurs opening vandaag:
[Afbeelding]

-16%
Pfoe.. jeukt toch wel zo.. van laatst 44 naar nu 24.. :*)

Net zoals bij die tijdelijke enorme VW daling tijdens t sjoemel schandaal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 12-03-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
StealthyPeanut schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Ik zet in op Canada voor de eerste race met publiek.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
https://www.gpupdate.net/...olgen-corona-bij-mclaren/
De Australian Grand Prix Corporation heeft een verklaring naar buiten gebracht, waarin wordt onthuld dat acht medewerkers in de Formule 1 getest zijn op COVID-19. Volgens CEO Andrew Westacott zijn zeven tests negatief uitgevallen, maar een medewerker van McLaren werd wel positief getest op het virus. Daardoor heeft McLaren zich teruggetrokken uit het evenement. Er is nog een negende individu dat tests heeft ondergaan voor het coronavirus. Dit zou een lokale fotograaf zijn, waarbij de uitslag van de test nog op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

poor Leno schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:21:
Veel commentaar over op Twitter..
Tuurlijk, want commentaar leveren is makkelijk. Who bloody cares wat hij zegt of doet? Als ie a.s. zondag maar lekker doorrijdt. De rest kan me echt niet boeien. Ik koop die rommel toch niet, inclusive of niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

poor Leno schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Pfoe.. jeukt toch wel zo.. van laatst 44 naar nu 24.. :*)
Inderdaad...koopmomentje. Nog even wachten tot er meer GP's worden afgelast of zonder publiek worden gereden...dan gaat ie nóg lager. Op $15 blind kopen, gaat ie nog lager, bijkopen. Komt vanzelf weer goed (no guarantees :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
mphilipp schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:42:
[...]

Tuurlijk, want commentaar leveren is makkelijk. Who bloody cares wat hij zegt of doet? Als ie a.s. zondag maar lekker doorrijdt. De rest kan me echt niet boeien. Ik koop die rommel toch niet, inclusive of niet.
Eens. Maar als je met dat soort schijnheilige kreten gaat zwaaien, en dan vervolgens zulke prijzen gaat hanteren (of je naam er aan hangt en erachter staat) en t dan ook nog zo de wereld in gooit, dan vind ik commentaar daarom niet meer dan terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

poor Leno schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Eens. Maar als je met dat soort schijnheilige kreten gaat zwaaien, en dan vervolgens zulke prijzen gaat hanteren (of je naam er aan hangt en erachter staat) en t dan ook nog zo de wereld in gooit, dan vind ik commentaar daarom niet meer dan terecht :)
Tsjaa, het is maar wat je belangrijk vindt. Tegenwoordig (zei de ouwe lul) zit iedereen op de social media klaar om commentaar op van alles en nog wat te geven. Als een soort globale jury. Als iedereen zelf maar zo goed was met alles. Iets als 'wie zonder zonde is, werpe de eerste steen'. Niet dat ik zo religieus ben, maar deze spreuk vind ik nog steeds een hele goede. Iedereen die zich een beetje hip voelt, lult over inclusiviteit, gender neutraal, sustainable enzo. Zum Kotzen natuurlijk, maar zo gaat dat. Over een paar jaar is het weer wat anders. Maar die globale jury zal wel blijven denk ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-8QUVBiLx_dRwmYSnhMgqRTTLA=/f/image/kpghsx5ARUUw5csY097Z3uDK.png

Gaat niet soepel laatste maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
mphilipp schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Tsjaa, het is maar wat je belangrijk vindt. Tegenwoordig (zei de ouwe lul) zit iedereen op de social media klaar om commentaar op van alles en nog wat te geven. Als een soort globale jury. Als iedereen zelf maar zo goed was met alles. Iets als 'wie zonder zonde is, werpe de eerste steen'. Niet dat ik zo religieus ben, maar deze spreuk vind ik nog steeds een hele goede. Iedereen die zich een beetje hip voelt, lult over inclusiviteit, gender neutraal, sustainable enzo. Zum Kotzen natuurlijk, maar zo gaat dat. Over een paar jaar is het weer wat anders. Maar die globale jury zal wel blijven denk ik :P
Ook mee eens hoor. Maar een andere uitspraak, "hoge bomen vangen veel wind" gaat natuurlijk ook op hier.

Ben zeker geen fan van alle keyboard heroes, maar zoiets kun je wel verwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Hoe zit dit met andere sporten?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Jimmy J. schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:03:
[...]
Hoe zit dit met andere sporten?
Tsja, dat plaatje van @nachtnet kun je momenteel voor elk beursgenoteerd bedrijf uitdraaien. De krant staat elke dag vol met forse verliezen op de beurs. Dus ik snap de nieuwswaarde hiervan niet zo in het F1 topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Omdat die andere bedrijven niet +16% waarde van hun aandelen verliezen in de openings 10 minuten. (tenminste zo begreep ik het)

bovendien is dit ook een weergave van de waardering van de waarde van F1 als sport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Woops :X

Net binnen:

"Verder worden evenementen met meer dan 100 mensen in heel Nederland afgelast. De nieuwe maatregelen gelden in elk geval tot 1 april."

Bron: https://nos.nl/artikel/23...ten-massaal-afgelast.html

Als dat doorloopt tot mei, dan zal Zandvoort ook wss niet doorgaan -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

Vuvuzela

My spire is forming

poor Leno schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:10:

Net binnen:

"Verder worden evenementen met meer dan 100 mensen in heel Nederland afgelast. De nieuwe maatregelen gelden in elk geval tot 1 april."

Het scheelt dat Zandvoort een vast circuit is zonder volle agenda dus als het mogelijk is dan eerst uitstel hoop ik.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
poor Leno schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:10:

Net binnen:

Of zonder publiek.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:40

Temujin

Zegt ook wel eens iets

de teams zelf komen al met ruim meer dan 100 man gezamelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Temujin schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:28:
[...]

de teams zelf komen al met ruim meer dan 100 man gezamelijk.
Waarschijnlijk met om en nabij de 100 man qua team. Alleen monteurs/engineers en zo zit je al op 30, 40 denk ik. Dan nog het senior personeel, coureurs met "begeleiding" (fysio, persdame, ...), en dan nog eens het hele hospitality gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik lees net op GPupdate.net dat de wedstrijd waarschijnlijk niet doorgaat. Meerdere F1 teams zijn tegen doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ingelogd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:17:
Ik lees net op GPupdate.net dat de wedstrijd waarschijnlijk niet doorgaat. Meerdere F1 teams zijn tegen doorgaan.
[F1 2020] Race 1 GP van Australië
is voor hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
O.. ja. foutje |:(
Een verplaatsknop zou wel handig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

Komt FIA wel mooi uit nu ivm die Ferrari crap.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:10

Destruction

(ex-)Automonteur

Gevalletje ja en nee imo. Beslissingen die nu worden genomen icm de ontwikkeling/verspreiding van het virus kunnen (en zullen waarschijnlijk) invloed hebben op de rest van het seizoen. Je kunt alles in aparte topics willen proppen, maar dat is toch niet altijd het best passend.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Destruction schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:42:
[...]

Gevalletje ja en nee imo. Beslissingen die nu worden genomen icm de ontwikkeling/verspreiding van het virus kunnen (en zullen waarschijnlijk) invloed hebben op de rest van het seizoen. Je kunt alles in aparte topics willen proppen, maar dat is toch niet altijd het best passend.
canceling van de GP van Australië hoort daar. (en zeker voor het overzicht, anders krijgen we op 2 plekken de discussie)
Moment dat dat officieel is, kunnen we over de volgende races hier praten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:57:
[...]

canceling van de GP van Australië hoort daar. (en zeker voor het overzicht, anders krijgen we op 2 plekken de discussie)
Moment dat dat officieel is, kunnen we over de volgende races hier praten
Grote vraag zal natuurlijk ook bij McLaren liggen. Incubatietijd kan tot 14 dagen zijn? Bahrein is volgende week al... In hoeverre kan bv McLaren nu al toezeggingen doen over volgende week? Misschien hebben ze dan weer een paar man, of nog meer, in de ziekenboeg liggen. En nu iedereen op elkaars lip heeft gezeten in Australië kan het ook zomaar zijn "over gesprongen" naar andere teams / journalisten / .... Dan denkt McLaren veilig te zijn en is dadelijk een ander team "besmet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:08:
[...]

Grote vraag zal natuurlijk ook bij McLaren liggen. Incubatietijd kan tot 14 dagen zijn? Bahrein is volgende week al... In hoeverre kan bv McLaren nu al toezeggingen doen over volgende week? Misschien hebben ze dan weer een paar man, of nog meer, in de ziekenboeg liggen. En nu iedereen op elkaars lip heeft gezeten in Australië kan het ook zomaar zijn "over gesprongen" naar andere teams / journalisten / .... Dan denkt McLaren veilig te zijn en is dadelijk een ander team "besmet".
Kan 14 dagen zijn, gemiddeld 5.
dus de meeste zullen voor komend raceweekend wel symptomen hebben(gehad).
en anders maar ´nieuw´ personeel in laten vliegen voor zover dat nog kan.

Bahrein is al zonder publiek, daar ligt in ieder geval geen druk meer op bij de FOM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Kan 14 dagen zijn, gemiddeld 5.
dus de meeste zullen voor komend raceweekend wel symptomen hebben(gehad).
en anders maar ´nieuw´ personeel in laten vliegen voor zover dat nog kan.

Bahrein is al zonder publiek, daar ligt in ieder geval geen druk meer op bij de FOM.
Nieuw personeel invliegen kan natuurlijk een optie zijn. Maar zal dan wel "nieuw nieuw" zijn. Ik neem niet aan dat een team echt veel backup monteurs heeft. Er zullen er vast op de fabriek zijn die de auto in elkaar kunnen zetten bij wijze van. Maar hebben ze bv 10 man extra op de fabriek die in het team kunnen meedraaien? In die zin dat 1 backup die weet wat die moet doen dat is geen probleem en kun je "toezicht" op houden. Maar hoe meer "vreemden" in de garage hoe lastiger het wordt. Die monteurs zullen extreem op elkaar zijn ingewerkt waarbij iedereen zijn eigen taken heeft en anderen ook vertrouwen in het werk hebben. Als je dan ineens flink gaan shufflen is dat ook niet echt handig.

Maar uiteraard wel een optie, en in die zin zou het mij ook niks verbazen dat FOM gaat voor "graag of niet, jullie feestje, maar de show must go on". En dat McLaren dan toch maar met een team van "liever niet maar het moet maar" aan backups verschijnt.

Overigens weten we ook niet concreet "over wie" het nu gaat die het virus heeft. Even dom gezegd kan het ook een van de medewerkers uit de hospitality zijn. Maar uiteraard kan het ook de chief mechanic, of race engineer etc van Sainz of Norris zijn. We hebben geen idee hoe belangrijk die persoon is in de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
LM heeft naast F1 nog veel meer bedrijfsactiviteiten die daar helemaal los van staan. Ze zullen imho niet direct kapot gaan omdat er een paar races worden afgelast. Doe er mee wat je wil, maar dat wilde ik even gezegd hebben. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
“Volgend jaar Netflix: Survive to Drive?” :+

Disclaimer: ja, gejat, daarom de quotes :p

[ Voor 37% gewijzigd door WhatsappHack op 12-03-2020 19:34 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 22:33
Misschien een idee dat ze de ontwikkeling van de auto's ook stil leggen nu de start van het seizoen flink is uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 07-10 13:11
FastFred schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:59:
Zeg, ik zit zo eens even naar het eerste halfjaar van de F1 kalender te kijken. We zeggen hier wel eens dat zelfs na de wintertests Australië niet veel representatiefs zegt over de rest van het jaar omdat het een stratencircuit is.

Maar het gaat nog veel verder, Bahrein wordt de race in het donker verreden dus ook uitzondering. Daarna komt Vietnam, nieuw circuit dus we weten nog steeds niet waar iedereen staat ten opzichte van elkaar. China daarna gaat niet door. Daarna komt Zandvoort maar daar is al 35 jaar lang geen F1 race geweest, daarna heb je Barcelona en daar rijden we nu ook dus zegt nog niet heel veel. Na Spanje komt Monaco en Baku, dus nog steeds geen betrouwbare maatstaaf.

Eigenlijk weten we 14 juni in Canada pas waar de teams staan ten opzichte van elkaar :+
Jongens ik bedoelde deze post als grapje he :+

Ff serieus, wordt Bahrein dan de seizoensopener zonder publiek? Of niet omdat er meer teamleden ziek gaan zijn tegen die tijd? Vietnam kan ook maar zo niet door gaan denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ben benieuwd of het klopt dat ze het seizoen misschien in Juni willen laten starten :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 07-10 13:11
@G_Dragon dat zag ik Helmut Marko roepen idd, maar die roept wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@FastFred Haha dat zeg je mooi, klopt die roept wel vaker wat. Stiekem vond ik het geen slecht idee om alles gewoon even een paar maand op te schuiven, kost natuurlijk wel genoeg en is niet even doen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wanneer gaat het weer over de FIA-FER case? Das tenminste iets om ons aan vast te houden :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

JB schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:44:
Wanneer gaat het weer over de FIA-FER case? Das tenminste iets om ons aan vast te houden :)
Hebben ze nu iig genoeg tijd voor ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 09:29
Wat zullen de teams nu de komende maanden doen, de auto's door ontwikkelen, of de tijd en moeite in de 2021 auto's stoppen? Hoe gaat dit financieel? De monteurs zullen gewoon betaald moeten worden, maar er gaan zoveel geld in om wat nu niet meer binnenkomt. Daar zijn flinke buffers voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:54

Spotmatic

Ken sent me

Teams als HAAS zouden zomaar de stekker er uit kunnen trekken...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Divak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:55:
Wat zullen de teams nu de komende maanden doen, de auto's door ontwikkelen, of de tijd en moeite in de 2021 auto's stoppen? Hoe gaat dit financieel? De monteurs zullen gewoon betaald moeten worden, maar er gaan zoveel geld in om wat nu niet meer binnenkomt. Daar zijn flinke buffers voor nodig.
Meeste geld komt van sponsoren, dat komt gewoon binnen mag ik aannemen, dat is niet afhankelijk van een race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Exocet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Meeste geld komt van sponsoren, dat komt gewoon binnen mag ik aannemen, dat is niet afhankelijk van een race.
Ik denk ook sterk afhankelijk van de prestaties die een team levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 09:29
Exocet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Sponsoren hebben toch ook helemaal dichtgetimmerde contracten, zelfs hoe ze hun pet of zonnebril moeten dragen. Als er dan een race wordt afgelast (of een half seizoen) zal toch ook wel consequenties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar het lijkt er dus op dat we pas in juni gaan beginnen...
Dan vraag ik me meteen af wat nu? De teams hebben natuurlijk hun auto, ontwikkelen zaken, maar ze hebben waarschijnlijk wel de data nodig om verder te gaan. Gaan we dan een extra aantal testdagen krijgen? Verder krijgen we echt een gestoord seizoen waar de hele zomer lang, elke weer een race gehouden zal worden?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:02:
Maar het lijkt er dus op dat we pas in juni gaan beginnen...
Dat is wat Helmut Marko gezegd heeft. De FIA heeft daar nog niks over naar buiten gebracht.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:04:
[...]

Dat is wat Helmut Marko gezegd heeft. De FIA heeft daar nog niks over naar buiten gebracht.
Maar Marko weet waarschijnlijk wel wat meer. ;)

Overigens waren RBR, Alpha Tauri en Racing Point dus de teams die wel door wenste te gaan. De rest niet.
https://www.motorsport.co...elbourne-willing/4744462/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Goedemorgen allemaal, Wat een Shitshow vannacht, en dan gaat nu zonder twijfel het gedoe over komende races verder waar ze gisteravond gebleven waren: Met veel onduidelijkheid, zwijgen en niemand die zijn vingers wil branden aan een multimiljoen-$$$ contract/clausule.

Ik zie zo ook nog echt niet 1,2,3 een nieuw concord agreement ontstaan.

Dat HAAS mogelijk de stekker eruit gaat trekken lijkt zo bijna zeker. (Ook in sponsor contracten zijn de bijdragen afhankelijk van het aantal gereden races en exposure. Met een half seizoen zal het sponsorgeld zomaar kunnen halveren, net als het prijzengeld.)

2020 is volgens mij gewoon helemaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan is het nog de vraag of de locaties op elkaar af kunnen stemmen om alsnog alles te racen. Persoonlijk denk ik dat dat niet gaat lukken en er toch een paar races geschrapt gaan worden om een werkbare en haalbare kalender te krijgen voor de rest van het seizoen.
Zelfs het seizoen schrappen is nog een optie, maar dat ligt denk ik ook aan hoe het coronavirus zich gaat ontwikkelen de komende maand, 2 maanden.

En er is gisteren vast wel meer besproken, maar nog niet officieel naar buiten gebracht :)

Ondanks dat het niet anders is en de keuze om niet te racen imo de enige juiste is, balen dat we niet gaan racen -O-

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:27
Nu heeft F1 't voordeel dat 't aan 't begin van 't seizoen is, dus er nog relatief makkelijk en competitie-vervalsing-voorkomend kan geanticipeerd worden. In andere sporten die nu de beslissende fase van de competities in gaan is 't nog veel meer een drama.

Ik denk dat als alles meezit qua Corona-verloop dat zandvoort de seizoensopening zou kunnen worden, als ze de kalender zo veel mogelijk in tact gaan proberen te houden. Eerder lijkt me sowieso niet realistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
nachtnet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:07:
2020 is volgens mij gewoon helemaal klaar.
Degene met de snelste ronde tijdens de Barcelona testdagen is WDC? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgens Brundle gaan ze augustus ook volproppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Maar Marko weet waarschijnlijk wel wat meer. ;)

Overigens waren RBR, Alpha Tauri en Racing Point dus de teams die wel door wenste te gaan. De rest niet.
https://www.motorsport.co...elbourne-willing/4744462/
Klopt, en Marko zegt vaak ook wel meer. We zullen het gaan meemaken.

In de alternatieve agenda zag ik als 6 races op rij voorbij komen. Dat klinkt wel heel erg voortvarend. :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Sommige Fransen hebben het extra zwaar met de annulering:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verraders. :( :P
Mercedes lijkt out te zijn in Ferrarigate. Deal tussen de top van FIAT en Daimler.
https://f1-insider.com/ne...rcedes-verlasst-rebellen/
https://translate.google....edes-verlasst-rebellen%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

rik86 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:10:
Ik denk dat als alles meezit qua Corona-verloop dat zandvoort de seizoensopening zou kunnen worden, als ze de kalender zo veel mogelijk in tact gaan proberen te houden. Eerder lijkt me sowieso niet realistisch
In China begint het nu na 3 maanden en ingrijpende maatregelen terug te lopen qua aantal besmettingen. Ik vrees dat Zandvoort net iets te vroeg komt om door te gaan. Ik hoop trouwens wel dat het doorgaat.

Ondertussen begin ik verschijnselen van een cold turkey te vertonen en oude races kijken begint steeds minder te helpen als remedie. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Seriously??? Eerst het hoogste woord voeren, en dan overlopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
If you don't protest mine, I won't protest yours.. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Hoe noemde Hamilton dat ook alweer..

Cash is King :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:19:
[...]

No honour amongst thieves. :>
Maar dat Ferrari het zo zou gaan spelen is ergens ook geen grote verrassing. Ik vraag me af wanneer Renault er dan ook uit gaat vallen. Leiderschap van RBR zie ik Renault bijvoorbeeld ook niet accepteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

:')

De rest van de Mercedes motoren hoeven zich niet terug te trekken? ook apart..

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat zal wel geen zomerstop en langer doorracen worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Gekkenhuis schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:24:
[...]

:')

De rest van de Mercedes motoren hoeven zich niet terug te trekken? ook apart..
Zullen ze vast nog wel doen. Willen jullie volgend jaar nog Mercedes motor of een Renault :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 16:11
sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:17:
[...]

In China begint het nu na 3 maanden en ingrijpende maatregelen terug te lopen qua aantal besmettingen. Ik vrees dat Zandvoort net iets te vroeg komt om door te gaan. Ik hoop trouwens wel dat het doorgaat.

[...]
Tja ze speculeren nu dat Zandvoort naar augustus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:44

odan

The dark side is within all!

sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:04:
[...]

met de snelheid van de FIA zal bahrain ook wel weer 2 uur voor de start afgelast worden.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Vooralsnog bekijken ze het race voor race

https://www.crash.net/f1/...can-t-call-bahrain-gp-yet

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:17:
[...]

Ondertussen begin ik verschijnselen van een cold turkey te vertonen en oude races kijken begint steeds minder te helpen als remedie. :+
Ik denk dat Zandvoort 'm ook niet gaat worden. Je moet niet kijken naar de begindatum van de 'race week' daar, maar naar de werkzaamheden die vooraf aan Zandvoort allemaal plaats moeten vinden om de boel mogelijk te maken. Qua standbouw, tijdelijke tribunes, horeca, etc.

Alleen al het circuit zelf zou ook nog gekeurd moeten worden voor de 'grade 1' licentie bijvoorbeeld.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 08:03
Dus volgende week raceweek _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

WTF RBR. :D
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8t16b97them41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ze moeten iets doen met hun tijd nu :+

nee is rb8 in nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Ze moeten iets doen met hun tijd nu :+

nee is rb8 in nederland?
Dit was kennelijk gisteren dus ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 08:03
Ben benieuwd naar de promofilmpjes van RBR als Zandvoort begint

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Was te verwachten. Allemaal dealtjes achter gesloten deuren. Vieze smerige politiek eromheen :r Alles draait om geld, met geld is alles te koop en/of in de doofpot te krijgen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afke schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:59:
Ben benieuwd naar de promofilmpjes van RBR als Zandvoort begint

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

JB schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Was te verwachten. Allemaal dealtjes achter gesloten deuren. Vieze smerige politiek eromheen :r Alles draait om geld, met geld is alles te koop en/of in de doofpot te krijgen.
Nooit gedacht dat de Anton Mussert-trofee richting Duitsland zou gaan. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ieder nadeel heeft z'n voordeel. Zal dit betekenen dat we het seizoen dan wel starten met de nodige nieuwe ontwikkelingen (nadat men van elkaar heeft afgekeken):
  • DAS systeem bij alle top-teams;
  • Spec-3 motoren als start voor het seizoen, immers zitten motorleveranciers niet stil;
  • Areo upgrades aan de auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Woudloper schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:20:
Ieder nadeel heeft z'n voordeel. Zal dit betekenen dat we het seizoen dan wel starten met de nodige nieuwe ontwikkelingen (nadat men van elkaar heeft afgekeken):
  • DAS systeem bij alle top-teams;
  • Spec-3 motoren als start voor het seizoen, immers zitten motorleveranciers niet stil;
  • Areo upgrades aan de auto's.
Vooral aero upgrades zullen gedreven worden door wat ze op de baan zien/meten. Er zal nu vast worden doorontwikkeld, maar ik denk niet dat dat zo hard gaat / zichtbaar is als andere jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7j6_akudPHSqtmBxON7eyI1Uco=/f/image/5msa4HEYinBb8Brzhavi0ecU.jpg
Ik ga mijn raceweek ook maar anders invullen denk ik. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gelukkig heb ik pas 1 aflevering van DTS:2 gezien :Y
Pagina: 1 ... 47 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport